Ett statement på festivalen

Den där radikalfeministiska festivalen i Göteborg håller ju på nu. Den skulle ju vara mansfri först men sen var det visst ”bara” ”cis-män” som inte var välkomna. Sånt triggar ju en och annan att testa systemet så att säga. Främst för att det är olagligt att diskriminera men också för att visa vilka hycklare det är som tycker sånt här är bra. För de som måste försvara idiotin hittar man nämligen allra längst ut på vänsterkanten. Som vanligt.

En som köpte biljett och gick på festivalen var en Johannes Norrman

Han var där och talade om det på fb. Ni kan säkert ana vad som hände sedan eftersom inlägget varit på vift hos radikalfeminister på både fb och instagram….

Men för er som inte kunde ana eller inte känner till hur extremister på yttersta vänsterkanten beter sig så kommer MASSOR av exempel här. En hel del är i princip likadana men det visar bara att logiskt tänkande inte är så utbrett bland dem.

Fredrik dök upp MASSOR med gånger i tråden.

Helt obegripligt vad ”kvinnosyn” har med att gå på festivalen att göra.

Det diskuterades bl a UG och deras program om våldtäktsmän i tråden. Och Lavskägget dök upp massor med gånger i tråden. Han tror att det sker 70 000 våldtäkter varje år av 70 000 olika förövare och att man kan plussa på antalet med nya 70 000 varje år.

Lisa dök också upp många gånger. Byt ut hennes ”män” mot terrorister och muslimer…

Som sagt, Lavskägget förstår inte vad överrepresentation innebär och betyder…

Han förstår inte att både SCB och Brå räknar ”utländsk bakgrund”, dvs född i Sverige men har en eller båda föräldrarna födda utomlands, som en egen kategori.

Jag tycker å andra sidan att dömda är det hårdaste som vi har bland fakta. Sen kommer anmälningar. Sist kommer antaganden om mörkertal eftersom själva ordet ”mörkertal” betyder att man inte vet något alls utan bara gissar. Vad gäller dömda och anmälda så VET man. Sinnessjukt resonemang att man ska räkna såna som aldrig anmälts som någon sorts fakta…

Nej, man kan inte läsa statistik på olika sätt. Man kan göra mer eller mindre märkliga tolkningar av den. Apropå han sista del, det kan också vara så att invandrare i mycket högre grad än svenskar våldtar i hemmet. Det vore t o m logiskt att anta det eftersom det i vissa kulturer/religioner inte finns något som räknas som våldtäkt i hemmet…? Om vi nu ska spekulera alltså?

Stina dyker upp rätt många gånger. Ja Stina, hur ska man veta vilka av alla muslimer som är terrorister och vilka som inte är det? För statistiskt sett är det mest muslimer som begår terrordåd…

Ola dyker också upp några gånger. Saras svar är bara trams.

Infantilt resonemang.

Visst är de härliga ändå   😛

Många som tror de är smarta när de säger att han ”inte kan ta ett nej” trots att det nog är ett av de mer korkade sk ”argumenten” som finns i det här sammanhanget, massor som kommer med det. Det är alltså stenkorkade argument oavsett att de sålde en biljett till honom och inte alls sa nej när han dök upp med den…

Elise tycker att Johannes är Sveriges största tönt för att han ville gå på festival och inte gillar diskriminering. Där ser man.

Karin dyker upp massor av gånger i tråden. Och vi kan alla se hur hennes syn på medmänniskor ser ut, speciellt kvinnor från andra länder…

Ännu en…

Ännu en…

Härligt Lovisa att du bekräftar Anders poäng…

Ja jävlar i det, bolagsstyrelser…

Ännu en…

De förstår inte. Undrar om Sara stöttar en festival fri från invandrare? Det borde hon göra med det resonemanget…

Som sagt, de förstår inte. Stöttar Veronika en terrorfri festival där muslimer inte är välkomna? Om en muslim ändå köpte biljett och gick in, skulle hon då säga ”Tänk att den här muslimen är så rädd att förlora terrormakt att han måste ta sig in på en festival som är till för att skydda andra mot sådana som honom”?

Den gemensamma nämnaren för terrorister i världen är muslimer. Det innebär inte att man ska få porta muslimer på en festival.

Ännu en…

Så Mikaelas fördomar om SD:are var att de ogillar diskriminering? Hur kan man ha sådana fördomar om om folk? Ska inte fördomar vara något negativt som man tror om någon/några så att säga?

Ännu en…

Han tycker alltså inte att det är rätt att diskriminera och möts av det där…

Ännu en…

Strid igen…

Ännu en…

Festivalen var ett statement om att man tycker att diskriminering är nåt bra…

Börjar man med ”Assssåååå” så kanske man inte ska kalla andra för tönt…?

Allt. Det är ENDAST extremister långt ut på vänsterkanten som ens kan komma på tanken att diskriminering är nåt bra. Sofia råkar som av en händelse ha ett V-märke på sin avatar… Däremot så sjunger hon fantastiskt vackert upptäckte jag!

Ja jävlar i det, vilka slutsatser hon drar…

Härligt!

Igen från Karin…

Herregud…

Vad jag vet så diskriminerar varken AA eller PRO med avseende på kön. Inte en skola heller. Ska man vara ett smartass så måste smart ingå också för annars blir det bara … ja just det.

Nej Caroline, det menar du inte alls det eftersom du skrev specifikt ”vit”. Hudfärg är alltså väldigt viktigt för Caroline. Vad brukar man kalla de som anser att egenskaper sitter i hudfärgen nu igen…?

Ännu en…

Hon verkar tro att det handlar en ett litet privat party…

TROR det är svar till den Johanna som är ovan.

Hur kan man anse att en festival som säljer biljetter är ungefär samma sak som en privat fest…? Han verkar väldigt angelägen om att prata ”vårat beteende”, jag kan nästan ana ett reformerat svin här som mer än gärna vill smeta ut sitt eget beteende på alla andra för att på det viset minska sin egna skuld…

Kära nån, där funkar det inte så bra i pannrummet…

Johannes verkar vara SD:are.

Ännu en… Ska vi stänga ute muslimer från festivaler också? De begår ju nästan alla terrordåd över hela världen? Det borde Emma tycka vore en utmärkt idé.

Han hatar tydligen kvinnor för att han köpte en biljett till festivalen och gick. Den såg man inte komma…

Ni kan ju ana att någon undrar vad som händer om man byter ut ”män” mot någon av de som nämns. Men hur i hela friden kan man tro att 1,5 MILJARDER muslimer är förtryckta? Och resten sen…

Ännu en…

Den här tar jag med bara för att han ibland dyker upp på twitter och maniskt mässar ur jagärhärs försvarsmanual när någon kritiserar jagärhär. Han skriver ”här finns de svenska männen” när han pratar om det enda man inte vet något om. Enligt Raphael så finns nog inte en enda med utländsk bakgrund i det där mörkertalet. Men när vi ändå är igång och GISSAR så kan man med fog anta att överrepresentationen av invandrare i mörkertalet är gigantiskt då man i en del kulturer/religioner inte ens kan våldta sin fru. Sen hänvisar han till Slagen dam liksom…

Ännu en…

Ännu en…

Ännu en…

Nej, det är en ren lögn. Det flödar inget sånt alls. Bara hittepå. Som vanligt när extremister påstår såna saker. De enda som kallat någon fula ord osv är radikalfeminister som kallat Johannes det. Som vi alla kunnat se ovan.

Ännu en…

Johannes morsa dök upp i tråden  😛

Där är bilden hon postar. Det är några lowlifes som alltså kontaktat Johannes morsa  O_o  Herregud så patetiska människor det finns. De är som små barn.

Här kommer några av reaktionerna på hennes bild:

Nå, någon Rosa Parks är det ju inte frågan om men han rökte ju ut trollen ur grottan i alla fall som vi kan se i hela inlägget…

Tillbaka till själva huvudinlägget igen:

Ännu en…

Härligt…

Till Minna kanske?

Så ser det ut när radikalfeminister, alltså vänsterextremister, hittar till ett fb-inlägg de inte gillar. De fyller kommentarsfältet med ointelligent trams men förstår inte att det är just ointelligent trams utan de tror att det är lysande argument. De förstår inte ens den enklaste logik. Inte ens när man berättar för dem så förstår de. Och jag lovar att man hittar ALLA till vänster om Socialdemokraterna. Kanske några ev tillhör vänsterfalangen inom S, resten är V, Fi och MP.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

138 kommentarer

  1. G

     /  09/01/2018

    Herre. Jävla. Gud. Vad fan är detta för sorts ”människor” egentligen. Jag kan fan knappt läsa igenom skiten utan att det kryper lite i kroppen, ena resonemanget är sjukare än det andra. Men prata om fullt normalt funtade människors ”kvinnosyn”, ”människosyn” osv, det är inga som helst problem för detta ”folk”. Vad ska det bli av detta land i framtiden, herregud så det har blivit. 😦

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/01/2018

      Jag orkade ärligt talat inte läsa allt. Men fastnade ändå för den där kommentaren som riktades till hans mamma, den som efterfrågade varför hon inte förstod allvaret i att han gjort ”människor rädda, otrygga och ledsna”.

      Finns det något parti som kommer erbjuda hbtq-certifierade hen:s på gratis Sobril? I sådant fall får de min röst nästa söndag.

      Svara
      • Nej, jag kom inte heller så långt. Tack MIT för att du orkar!

        Kanske någon dag när jag
        a) känner mig starkare och tycker att allt är toppen
        b) har fått någon vän som är läkare och kan skaffa riktigt ren sprit. Minst 96% får det vara.
        Då kan jag snabbt läsa och sedan glömma.

        Svara
        • Olof

           /  09/02/2018

          Ja, tack igen till MiT. Fantastiskt jobb. Det uppskattas mycket.

          Svara
  2. Hypocrita

     /  09/01/2018

    Efter att ha läst igenom hela inlägget, bör vi alla hylla personen som uppfann ”ctrl-c” och ”ctrl-v”. Tack vare dessa funktioner kunde MiT delge oss alla, denna otroliga ”skitstorm” som träffade fläkten……..

    Svara
  3. MiT

     /  09/01/2018

    *https://www.facebook.com/MPuturriksdagen/videos/2102292633421053/*

    Svara
  4. MiT

     /  09/01/2018

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155929234003251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
  5. MickeP

     /  09/01/2018

    De är bittra, bitterfittor som redan vet att de kommer att få inkassera fetstryk i kommande val. Inget att egentligen lägga energi på, men ändå lite skojsigt att ta del av.

    MickeP

    Svara
  6. G

     /  09/01/2018

    https://twitter.com/vonwachenfeldt/status/1034815274644631553

    Svara
  7. hllviken

     /  09/01/2018

    Målgruppen är definitivt inte svenska CIS-män!

    Svara
  8. Olof

     /  09/01/2018

    Heh, fin demonstration av ett av problem med samtyckeslag.

    – Hur visste du att samtycke förelåg?
    – Hon sa ja, jag vill ha sex med dig, ja, kom in i mig, ja ja.

    – Och hur menar du att det inte skulle göra det?
    – Jamen jag skrev ju på instagram att jag hatade män och ville ha mansfri kväll. Han borde ju läst mina tankar och min instagram, asså, som kvinna kan jag faktiskt inte förväntas uttrycka mig klart i talspråk så någon förstår.

    – Samtycke förelåg, svarandes frikänns, N Ä S T A !

    – Nääää, dumma respektlösa män, den här lagen är ju helt dum och de fattar ju ingenting.

    Haha, de tar upp ”slagen dam” med. Hur har det gått med de satanistiska barnmördarritualerna på senaste? Har Eva Lundgren kollat om hon kanske skulle kunna få jobb på InfoWars? Eller är de lite för seriösa för henne?

    Svara
    • MiT

       /  09/01/2018

      ”Eller är de lite för seriösa för henne?”
      Hahahaha!

      Svara
      • Olof

         /  09/02/2018

        De ironiska är ju att Jones åtminstone hade vetenskapliga belägg för att atrazine byter kön på grodor. Och att amerikanska militären spekulerat i ‘gay bomb’ som psykologiskt kemvapen. Däremot tycks det ju inte finnas några belägg för satanistpedofilritualer. Och jag har inte sett några vetenskapliga belägg för patriarkatet än :D.

        Eller ens en sammanhängande definition som någon större minoritet av feminister skulle vara överrens om.

        Så jag skämtade, men hmm… tittar man rent krasst på det så är nog Alex Jones mer trovärdig än Eva Lundgren. Och man kan ju dra sina slutsatser om människor som lyssnar på någon av dem som annat än underhållning.

        Svara
    • Ja, när kan man dra någon som helst slutsats av någonting?

      https://sv.wikipedia.org/wiki/Vad_sk%C3%B6ldpaddan_sade_till_Akilles

      Svara
    • Dreadlock

       /  09/02/2018

      För dem som inte sett klassikern ” Sievert Öholm (En råkristen tomte) Möter Eva Lundgren (På den tiden ”Teolog” ) Sievert slänger sin journalistiska integritet överbord och kör en av SvT största fake-news kuppar sedan SvT föddes.
      Temat är Satanism. Inte helt konstigt egentligen eftersom Hårdrocken med sitt bildspråk och sin frontalkolliderande utmaning av en vuxenvärld som blivit matade med visor av Mikael Wiehe och gillar Hoola Bandoola stuket av progg, slår i taket av förfäran.

      Höjdpunkten i resonemanget är när Lundgren knyter ihop säcken i sin slutledning att det är vita,rika,män som köper sexslavar som man styckar upp för att – det typ ÄR så. Fär att man kan.
      Ett lyckat samarbete av två teologer som konspirerar ihop en story om djävulens återkomst och lyckades skrämma tittarna ORDENTLIGT. Hur länge höll det på ? När papperstidningarna lyckades mjölka ur den sista procenten ur en helt osannolik historia, till aktieägarnas förtjusning för en ökakt upplaga, så gick 30% av befolkningen man ur huse och ville förbjuda hårdrock.
      En lektion i hur man skapar en folkopinion med argument helt gripet ur luften,skapades och iscensatte ett _så när_ förbud av en teatralisk konstform.

      1992 :

      Svara
      • Lundgren påstod att hundratals barnslaktätarsatanist-cermonier pågått i Skandinavien – trots att ingen, _någonsin_, kunnat hitta bevis för sådant. Det tog till den ökända dokumentären ”Genuskriget” för Uppsala universitet att gömma undan henne i en garderob tills hon slutade självmant.

        På senare år har feminister försökt rentvå detta mytomaniska psykfall.

        Svara
        • Olof

           /  09/02/2018

          Lundgren är ett väldigt bra exempel på vad som händer om man går all-in på ‘listen and believe’. Det finns tyvärr ett subset av människor som lider av schizofreni och helt enkelt hallucinerar saker. Sen finns det ett annat (eller ett par olika) subset som är mytomaner och helt enkelt hittar på av olika anledningar.

          Kör man listen and believe på dessa så dras man in i en ren fantasivärld.

          Sen kan man misstänka att Lundgren själv har en personlighetsstörning som gör henne benägen att dras till den typen av fabulering.

          Svara
      • Rikard

         /  09/02/2018

        Hej.

        Sådana klipp skall man visa för invandrare och för svenskar födda efter 1990.

        Det är både roligt och lärorikt, inte minst för självbilden.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Senior

           /  09/02/2018

          Norska ”Hjernevask” borde vara obligatorisk på våra högstadieskolor.
          Ihop med dokumentären ”a class divided”.

          Svara
          • Kronblom

             /  09/02/2018

            We are satan’s people? hahahahahahahaha!!!!1!!!!!

  9. hllviken

     /  09/01/2018

    De som ylar att de hatar ”privilegierade” vita män, antydande att vita män alltid är i överläge – här är Per-Olof, 75 år, hemlös:

    Svara
    • x3

       /  09/02/2018

      MÄN ÄR PRIVILEGIERADE OCH INTE STRUKTURELLT FÖRTRYCKTA VILKET ”JUDAR”, ”SVARTA” OCH ”MUSLIMER” ÄR. MÄN FÅR LIKSOM REDAN GLIDA PÅ FÖRMÅNER KVINNOR INTE FÅR I SAMHÄLLET. VITA MÄN, LIKT DENNA PERSON, ÄR DEN ABSOLUT MEST PRIVILEGIERADE PERSON SOM FINNS.

      (citat taget från pratbubbla i blogginlägget ovan)

      Privilegierade snärtflickor på Facebook som knappt lärt sig upprepa feministisk rappakalja borde ha smisk.

      Svara
  10. Skeptisk

     /  09/01/2018

    Hor kan någon ha känt sig otrygga om han gick runt där? De kan ju inte veta om han är cis-man om han inte säger det. Och det behöver inte uttryckas i könsstereotypa kläder, frisyrer etc. En person kan vara muskulös, ha skägg, kort hår, manliga kläder och i övrigt utstråla MAN och fortfarande definiera sig som trans. Enligt deras egen definition. Så länge grabben inte på festivalen skrek ut att han är cis, ska de enligt sin ideologi inte betrakta honom som cis eller ett hot. Isf har de fördomar om kön, genus och transidentitet.

    Btw vanligast med relationsvåld i lesbiska förhållanden.

    Svara
    • Dreadlock

       /  09/01/2018

      Du ser ju reaktionen. Fullständig tilt i huvudet av minsta provokation. Det finns ingen humor,ingen självdistans.

      Svara
  11. Skeptisk

     /  09/01/2018

    Här från festivalen. Man får beundra grabben för att utsätta sig för detta. The cringe!
    Fullständigt safe space med rosa kuddrum och hoppborg. Och ett par hundra besökare i en tom industrilokal.

    Svara
    • Olof

       /  09/01/2018

      … var det inte den här högen folk som snackade om att bryta ner könsnormer…? Det var nog det mest könsstereotypa jag sett på länge…

      Svara
    • Skeptisk

       /  09/01/2018

      Vad händer om man tar bort cis-män från festivalen?
      Svar: Man får en trist och pinsam tillställning som icke manshatande cis-kvinnor också överger. Ser ju inte ut att vara särskilt hög stämning. Går de ens runt?

      Svara
  12. Olof

     /  09/01/2018

    Hmm… jag skulle vilja ha någon sorts blockbot för Facebook som kan autoblocka alla människor som t.ex lägger sig till med en #jagärhär logotyp eller #röstamänskligare eller logosarna som en hög av dessa FB kontona har.

    Det hade varit praktiskt att kunna skapa en lista av folk man aldrig vill råka kommunicera med av misstag, och det verkar som just sådant där logotyp signallerande är en väldigt väldigt bra indikator på människor som med hög sannolikhet är skadliga för den mentala hälsan, för att inte tala om rakt av fördummande.

    Svara
  13. G

     /  09/01/2018

    ”SD: Ställ hårdare krav på forskningen

    Sverigedemokraternas forskningsperson Robert Stenkvist menar att politiker kanske måste ställa hårdare krav på forskningen för att den ska hålla vetenskaplig grund.

    I intervju med SVT Vetenskap säger Robert Stenkvist anser att viss forskning om genus och rasism är för politiserad.

    -Forskare får forskningsanslag bara för att bekräfta deras egna uppfattningar, säger Robert Stenkvist. Han pekar särskilt ut religionshistorikern Mattias Gardell från Uppsala universitet som partisk.”
    https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/sd-stall-hardare-krav-pa-forskningen

    Svara
    • G

       /  09/02/2018

      Gardell, hans hustru och liknande folk, jo tack…

      ”En tredjedel av Sveriges sunnimuslimer vill inte integreras enligt stor forskningsstudie”
      https://ledarsidorna.se/2018/09/en-tredjedel-av-sveriges-sunnimuslimer-vill-inte-integreras-enligt-stor-forskningsstudie/

      Svara
      • Ivar L

         /  09/02/2018

        Och utöver detta vore det intressant att studera hur pass integrerade de som säger sig vilja integreras i realiteten blir.

        Gissar att det blir lite si och så med det i slutändan även för dem. Dels har vi segregationen, dels att de kanske tror sig vara integrerade utan att vara det, dels saknar de kanske förmågan att skaffa sig ett vettigt yrke och bidra positivt till landet helt enkelt för de saknar förmågan.

        Svara
    • Är inte svensk genus”forskning” känd för att vara riktigt dålig?
      Ungefär som när Krugman sade att ”visst kan ekonomi vara en vetenskap, men de flesta ekonomer är inte vetenskapare”.

      Något man skall göra som forskare är att föra sitt ämne framåt, och har man blivit citerad av många kan man ha antagits ha skrivit eller kommit på något bra.
      Bo Rothstein, tror jag, såg en gång på hur ofta folk blivit citerade och kom fram till att svenska genusvetare var så gott som okända utomlands – de citerade dock varandra fram och tillbaka.

      Svara
  14. G

     /  09/02/2018

    Svara
    • G

       /  09/02/2018

      Svara
  15. Rikard

     /  09/02/2018

    Hej.

    Det är bara kvinnor som byggt scenerna.
    Det är bara kvinnor som riggat ljuset.
    Det är bara kvinnor som råddat ljudet.
    Det är bara kvinnor som kört lastbilar och truckar.
    Det är bara kvinnor som byggt instrumenten.
    Det är bara kvinnor som städar platsen.
    Det är bara kvinnor som sköter säkerheten.
    Det är bara kvinnor som…

    Är det så, tro?

    På vilket sätt är det en mansfri festival, egentligen?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Jonas

       /  09/02/2018

      Ungefär som att ta med en feminist ut på stan och be ”hen” peka ut något som inte byggts av en man.

      Svara
    • Ivar L

       /  09/02/2018

      Vill minnas att de välbärgade syskonen och mediedomptörerna Dreijer i electroduon The Knife hade en turné där all personal var kvinnor. Att ett av syskonen är man löste man med en peruk tror jag. Only in Sweden.

      Annars är ju många arbetsuppgifter inom musikfestivalbranschen och turnéverksamhet synnerligen fysiskt krävande, farliga och smutsiga. Det dräller nog inte av tjejer där och de tjejer som provat på väljer nog att ”gå vidare”.

      Svara
  16. G

     /  09/02/2018

    Svara
    • G

       /  09/02/2018

      Svara
    • Pelle2

       /  09/02/2018

      Skrattretande att Strandhäll menar att Wallström skulle vara en av de mest internationellt respekterade politikerna..
      Och ännu mera skrattretande att Wallström säger att dom vill bedriva en schysst valrörelse.
      Vem tror hon att hon lurar ?

      Svara
  17. G

     /  09/02/2018

    Svara
    • Nja, de är väl snarare jättebra på att inte göra det!
      Vi har många som är bra på att inte göra många saker …

      Svara
      • Senior

         /  09/02/2018

        Precis så.

        Skillnaden är faktiskt milsvid gällande uppsåt.

        Svara
    • Skeptisk

       /  09/02/2018

      Hade man velat granska vad som händer i förorterna hade man skaffat sig kompetensen till redaktionen, dvs hitta en sekulär person som pratar arabiska och somaliska. Ska ju inte vara så svårt? Men man har alltså ingen, förutom städerskan, som kan läsa och tala de största invandrarspråken. Då vill man att förorten ska gå under radarn. Det är total inkompetens av rekryterande chefer. Men det är som vanligt. De som pratar om att vara inkluderande lever själv i en vit medelklassbubbla och är nöjda med sin rasrena arbetsplats.

      Svara
  18. G

     /  09/02/2018

    Svara
  19. G

     /  09/02/2018

    Svara
  20. G

     /  09/02/2018

    ”DN:s Ledarredaktion: Fredrik Reinfeldt har fortfarande rätt

    Öppna era hjärtan, sa Fredrik Reinfeldt. Den formuleringen finns det anledning att hålla fast vid.”
    https://web.archive.org/web20180831194958/http://www.dn.se/ledare/fredrik-reinfeldt-har-fortfarande-ratt/

    Svara
  21. G

     /  09/02/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  09/02/2018

      Bor hon i Frakrike alltså? Annars är det väl inte hennes sak?

      Svara
      • Haram, halal, och svensk sexköpslag gäller hela planeten.
        Ideologi som ideologi.

        Svara
  22. G

     /  09/02/2018

    https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/1035654804603908097

    Svara
    • Senior

       /  09/02/2018

      Skämtade lite med hllviken om detta häromdagen.

      Man undrar ju vad de är ute efter i förlängningen.

      Jag anar släktskapet att kalla alla oliktänkande för nazister.

      När nu detta brunsmetande inte fungerar längre, kalla dem för ”botar” istället så kan vi stoppa ner huvudet i sanden igen. -Botar behöver man inte ta på allvar, de är ju bara fejk (även om de råkar vara människor).

      Brunmålning kan nu övergå till ”botmålning” istället.
      Vänsterns nyspråk för bot är väl typ ”fejkmänniska” -Oliktänkande som ni ej skall ta på allvar.
      Snart kommer väl alternativmedia att kallas ”botsajter” i jakten på att förminska dem och dess betydelse.

      Efter det kommer en vänsterjournalist i en ledare eller kulturartikel att vinkla till det att alla SD-röster är genomförda av ”botar” och därmed yrka på ett ogiltigförklarade då dessa människor närmast är fejk…

      Svara
      • Ivar L

         /  09/02/2018

        Bot är det nya nazist, utan tvekan.
        Patetiskt att se. DN hade någon löpsedel i stil med ”Så påverkar Putin det svenska valet”.
        Gud vad vi kommer att skratta åt detta i framtiden.

        Svara
    • ”Ewa Back som för övrigt är ordförande i @raddabarnen Västernorrland och samtidigt lade utslagsrösten i nämnden som avgjorde nedläggningen av Sollefteå BB.”

      Perfekt illustration av paretoprincipen i socialistiska samhällen, och en huvudtes i ”Road to Serfdom”: En person har alldeles för mycket makt. I ett kapitalistiskt samhälle skulle en mycket rik person har mycket mindre inflytande över folks vardag. Kan en Rockefeller, Gates, eller Wallenberg ställa till med lika mycket elände? Endast med svårighet.

      (Motargumentet är naturligtvis Soros, jag är medveten om det.)

      Svara
  23. G

     /  09/02/2018

    Svara
    • Ja, den gamla standardmetoden fungerar inte längre. Förr gick det såhär:
      1) De flesta vet bättre än att kritisera S.
      2) De som inte vet bättre får en tillsägelse.
      3) I värsta fall ringer någon från Sveavägen till chefredaktören – de träffas ju ett par gånger om året på Bommersvik och känner varandra – och artikeln försvinner. Den journalister får sedan rapportera om hundutställningar ett tag tills läxan sjunkit in.

      Svara
  24. G

     /  09/02/2018

    Svara
  25. G

     /  09/02/2018

    Jaha. Så sossen Jon kastar ut denna fråga på twitter, men visar resultatet ”fel” så är det bara botar och troll som röstat (sic!)…
    https://twitter.com/Mista_lobaloba/status/1034406245422260230
    https://twitter.com/Mista_lobaloba/status/1034766708676997120
    Precis…

    Men oavsett så ska det bli intressant att se resultatet i tweeten om 2 dagar, snart uppe i 10 000 röster.

    Svara
  26. Dreadlock

     /  09/02/2018

    Vet inte varför SvT text tv publicerar detta , kudos till dem. Men någonstans anar man ju att Mattias Gardell är en av de s.k. untouchables i den politiska SvT diskursen och låter påskina att detta är något slags angrepp på en heeeelt oberoende professor (Med tonvis politisk vänsteraktivism på sitt CV)

    https://www.svt.se/svttext/web/pages/106.html

    Jag tycker att det är ett jäkligt bra förslag.

    Svara
    • Texten innan den byts ut
      ”106 SVT Text Lördag 01 sep 2018
      INRIKES PUBLICERAD 1 SEPTEMBER

      SD: Hårdare krav på forskningen

      Sverigedemokraternas forskningsperson
      Robert Stenkvist menar att politiker
      kanske måste ställa hårdare krav på
      forskningen för att den ska hålla
      vetenskaplig grund.

      I intervju med SVT Vetenskap säger
      Robert Stenkvist anser att viss forsk-
      ning om genus och rasism är för poli-
      tiserad.

      -Forskare får forskningsanslag bara
      för att bekräfta deras egna
      uppfattningar, säger Robert Stenkvist.
      Han pekar särskilt ut religionshistor-
      ikern Mattias Gardell från Uppsala
      universitet som partisk. ”

      Svara
  27. Nilsson

     /  09/02/2018

    Iofs kul att han gjorde det men jag hade hellre ätit en burk mask än ett betala en svensk enkrona till den festivalen.

    Svara
  28. hllviken

     /  09/02/2018

    Förstår utlänningar mer vad som är sjukt i Sverige?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/02/2018

      Från en video till en annan:

      02:33:25 dyker en ”uncredited” upp. Fanny?

      Svara
  29. Bamse

     /  09/02/2018

    Om jag mot förmodan nån gång skulle bli tillfrågad om jag är ”cis-man” skulle jag med genuint oskyldig min svara något i stil med: ”Cis, njä jag vet inte just. Om jag nu måste se på något program i den genren föredrar jag Hawaii Five-O eller Castle”.

    😉

    Svara
  30. hllviken

     /  09/02/2018

    Anti-vita superhaterskan ATHENA FARROKHZAD har skrivit ett brev till hela Europa:

    http://www.aftonbladet.se/kultur/a/0EA6VJ/brev-till-europa

    Svara
    • Steerpike

       /  09/02/2018

      Varför inte hälsa på när hon och hennes kompisar har ’poetry slam’? Säg din mening, gör en ’performance’.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  09/02/2018

        Då är det inte konst längre, utan hat.
        För det har de bestämt, eftersom de saknar makt.

        Svara
        • Steerpike

           /  09/02/2018

          Förvisso, men det är väl det som är poängen? Idag kan man ju spela in spontankomedin. Kommer fortfarande ihåg när jag på 90talet blev tillsagd av Athena-typer ’vi kvinnor vill inte ha din mjukissexualitet’. Det var fantastiskt kul då och skulle vara obetalbart idag om det blivit inspelat.

          Svara
  31. x

     /  09/02/2018

    Svara
    • hllviken

       /  09/02/2018

      Varför har de inte genomfört tjusigheterna medan de satt vid makten?

      Svara
  32. x3

     /  09/02/2018

    Tramsfittor.

    ”Idag drar festivalen igång, göteborgskt nog på Bananpiren. ”Bananpiren ser ut som en penis på kartan, här ska vi dansa!” säger Emma Knyckare till Kulturnyheterna.

    – Om man kollar på google maps så är hela piren formad som en penis, här ska vi stå och dansa!”

    https://www.svt.se/kultur/idag-invigs-statement-festival-i-goteborg-emma-knyckare-ett-historiskt-ogonblick

    Det är alltså manshatande feminister som vill hoppa och dansa på en jättepenis från rymden.

    Frågan är vad som är sjukast, de könsfixerade feministerna eller aktivisterna på public service som gör reklam för spektaklet.

    Nej just ja, det är ju samma personer med samma issues.

    Svara
    • x3

       /  09/02/2018

      Tar frihet att återge tidigare kommentar angående festivalen.

      På kulturnyheterna uppmärksammas det som det bästa som hänt sedan skivat bröd, som vanligt.

      Bryr mig inte så mycket om att festivalen är sexistisk och får mediakåta feminister att framstå som tramsiga treåringar. Nej, det upprörande är att aktivisterna i sedvanlig feministisk anda nyttjar sexuella övergrepp mot kvinnor som en förevändning att öka kvinnorepresentation och skapa kvinnodominans.

      Två helt olika syften och slutmål, vilket är ständigt återkommande inom feministisk politik.

      Feminister är inte ett dugg intresserade av att förebygga och förhindra övergrepp mot kvinnor i praktiken. Det finns inte på deras ideologiska karta i någon egentlig mening. Det är uppenbart när man ser till vilka metoder som förespråkas, vilka alltid är de minst effektiva för att förhindra övergrepp, men alltid de mest effektiva för att öka kvinnodominans.

      Feminister är intresserade av kampen, att krossa patriarkatet och minska representationen av vad de kallar för CIS-män som de hatar över allt annat på jorden. Feminismens primära syfte är kampen om makten. Det börjar med mansfria festivaler och slutar med mansfria styrelserum.

      Blanda äpplen och päron är inte bara intellektuellt ohederligt. Det är fruktansvärt förljuget att använda övergrepp mot kvinnor – ett verkligt och synnerligen allvarligt samhällsproblem som förstör unga tjejers liv – som en förevändning att föra en radikal ideologisk kamp för kvinnorepresentation.

      Den mansfria festivalen sker inte på mäns bekostnad. Den sker på utsatta kvinnornas bekostnad. Kvinnor som blivit utsatta för Taharrush och gruppövergrepp.

      Kostnaden av feministisk identitetspolitik drabbar även kvinnor! Det är övergrepp mot kvinnor på bland annat festivaler som osynliggörs genom att ljuga om omständigheterna. Det gick till och med så långt för några år sedan att media mörkade sanningen om sexuella övergrepp på bland annat festivaler, bara för att förövarna inte överensstämmer med ett ideologiskt och identitetspolitiskt narrativ där gruppen ”män”, alltså underförstått vita så kallade CIS-män, är roten till allt ont i världen.

      Nej det hjälper inte kvinnor att sopa alla problem under mattan och stjäl alla resurser som borde gå till att förhindra och förebygga sexuellt våld mot kvinnor, att stoppa dessa pengar i fickan på genuskonsulter som bara bryr sig om könsrepresentation och sin egen plånbok.

      Flamsmajor på Facebook borde skämmas!

      (men det har ni inget förstånd till)

      Svara
  33. x3

     /  09/02/2018

    ”Misstänkt våldtäkt i centrala Stockholm

    En minderårig kvinna ska under morgonen ha anmält att hon blivit våldtagen i centrala Stockholm i närheten av centralstationen. Hon har uppgett för polisen att det rör sig om två gärningsmän.”

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/misstankt-valdtakt-i-centrala-stockholm

    Det nya Sverige levererar.

    Svara
  34. Ivar L

     /  09/02/2018

    Lite medieanalys kring Huskvarnamordet. T.ex. SvD har skrivit mycket om mordet, mycket mer än om många andra tragiska fall. Där följer de mallen, att det blir mer uppmärksamhet när skildringen av ett mordfall inte riskerar öka ”främlingsfientligheten”, offret var ju från Rumänien (dock inte zigenare) och förövarna svenska.
    https://www.svd.se/om/misstankta-mordet-pa-hemlos-i-huskvarna
    https://www.flashback.org/t2966306

    Däremot har det inte skrivits särskilt mycket om förövarna, trots att de är svenskar. Kanske för de är så unga. Där följer det inte mallen.

    Svara
    • Opie

       /  09/02/2018

      Är det officiellt att förövarna är svenska eller är dom i själva verket ”svenska”? Tillvägagångsättet och respektlösheten skriker babbe.

      Svara
  35. x3

     /  09/02/2018

    ”Här är några av årets ”råttan i pizzan””

    ”Sverige tackade nej till brandhjälp från Ryssland

    Precis när sommarens bränder tog fart som värst spreds ryktet att Ryssland skulle ha erbjudit ett specialplan som hjälp släckningsarbetet – men att Sverige valt att tacka nej.

    Likt bränderna själva spred sig uppgiften som en löpeld på sociala medier. Efter granskningar från flera håll visade det sig att ryktet hade sitt ursprung från 2014 då Sverige i samband med branden i Sala tackade nej till ett ryskt erbjudande på grund av platsbrist i luftrummet.

    Enligt en forskare på Totalförsvarets forskningsinstitut handlade uppgifternas spridning inte så mycket om en påverkanskampanj som om bristande källkritik.”

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderna-rattan-i-pizzan

    Nu inför valet passar SVT på att åter damma av rykten och falska nyheter från i somras, för att driva narrativet om rysk påverkan (blandat med historier om astronauter och tunnelbanan i New York) inför det faktum att SD kommer göra ett rekordval.

    Även om forskare på Totalförsvaret i artikeln dementerar uppgifterna om påverkanskampanj i det enskilda fallet är det tydligt att man vill lyfta frågan och fokusera på eventuella påverkanskampanjer från öst. Det lustiga är att SVT artikeln om falska nyheter inte bara kommer lägligt inför valrörelsen, men dessutom är vilseledande.

    2014 var det inte när vi hade Krimkrisen och Rysslands annektering av Krim? När vi hade OS i Sotji med fokus på korruption och mänskliga rättigheter (läs: HBTQ rättigheter)? Var det inte samma år som den politiska festivalen Eurovision krönte den skäggiga damen som drottning, för att skicka ett statement mot Ryssland? Är inte Ryssland geopolitisk fiende till väst, och historisk fiende till Sverige?

    SVT hävdar alltså att Sverige tackade NEJ till ryskt erbjudande 2014 om brandsläckningsflyg på grund av PLATSBRIST I LUFTRUMMET. Det må vara den formella diplomatiska ursäkten men kom igen, och SVT manar till källkritik.

    Det är råtta i pizzan varje dag på SVT.

    Svara
    • Det nya svenska valspråket: ”Utländsk påverkansoperation? Nej, tack, det klarar vi bra själva!”

      Svara
    • x3

       /  09/02/2018

      ”I Sverige har en debatt om ryska aktörer och deras möjliga påverkan på svensk politik blossat upp särskilt i samband med det stundande valet. Andrej Kolesnikov, expert vid tankesmedjan Carnegies kontor i Sverige, ser det som helt möjligt att ryska försök att påverka kan förekomma, även om det är svårt att bedöma utsträckningen.”

      https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trollfabrikernas

      Det var nytt.

      Det visste ingen.

      Sverige tackar sin lyckliga stjärna för tankesmedjors tvärsäkra uttalanden.

      ”Med en hand bläddrar han igenom koransidorna, punkterade av kulan. Videon som visar det hela är som gjord för att provocera muslimer världen om. Och det är precis vad den är, enligt det grävande journalisterna bakom dokumentären Lögnfabriken som på söndagen sänts i SVT.”

      Kan de vara både rysstroll och islamofober på samma gång.

      Vart är världen på väg.

      Ur led är tiden.

      Svara
  36. x

     /  09/02/2018

    Apropå utländsk valpåverkan, tänk vilket liv det blivit om Putin gjort motsvarande uttalande och kritiserat t.ex. socialdemokraterna.

    Frankrikes president om Åkesson (SD): ”Inte kompatibel med svenska värderingar”
    I Sveriges Radios slutdebatt i onsdags ville Jimmie Åkesson (SD) inte välja mellan Frankrikes president Emmanuel Macron och Rysslands president Vladimir Putin. ”Jag vill inte ha någon av dem”, sa partiledaren.
    I en intervju med Agenda bemöter Macron nu uttalandet.
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/frankrikes-president-om-akesson-sd-inte-kompatibel-med-svenska-varderingar

    Svara
    • Macron satt väl i Danmark och sade att det finns varken danskar eller fransmän.
      Hur kan det då finnas svenskar som har ”svenska värderingar”?

      Det börjar kännas som de där ”patriarkala strukturerna” som existerar utan att någon upprätthåller dem.

      Postmodernismen förnekar sig inte, utom när den säger att den inte existerar.

      Svara
  37. Bara som en fortsättning på förra tråden – här finns en bild av publikhavet på Statement:

    http://www.gp.se/kultur/kultur/se-bilderna-fr%C3%A5n-statement-festival-1.8005600

    Svara
  38. x

     /  09/02/2018

    Centerpartiets förslag: ”Måste bli enklare att sponsra damidrott”
    ”Centerpartiet vill göra det mer förmånligt för marknaden att gå in och sponsra damidrott.
    Förslaget är att ändra i den nuvarande skattelagsstiftningen och göra det möjligt för sponsorer att göra dubbla avdrag vad gäller damidrott.”
    https://www.svt.se/sport/artikel/sponsring-damidrott

    Svara
  39. x

     /  09/02/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/02/2018

      Vilka härliga små fina gryn, men vi får ändå göra som Astrid Lindgren en gång sa.

      ”Ge invandrarbarnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer de bli svennehorungar av sig själv.

      Svara
  40. x

     /  09/02/2018

    Svara
  41. Gorby

     /  09/02/2018

    Svara
  42. x

     /  09/02/2018

    Svara
    • x

       /  09/02/2018

      Svara
  43. G

     /  09/02/2018

    Karin: ”Skolkommunalråd (MP) i Göteborg. Gymnasielärare, civilingenjör och miljöforskare. Natur- och musikälskande åretruntcyklist.”
    https://twitter.com/isakskogstad/status/1035585340734693376

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/03/2018

      Rektorn, som mer liknar en IT-charlatan innan bubblan sprack, anser att skolan är unikt cutting edge. En person som dessutom av twitter-skvallret pekats ut som en liten napoleon som inte tar till sig kritik speciellt väl.

      Vi får hoppas att inget barn på fel sida av autismskalan kommer gå där heller. Ett sådant barn kommer troligtvis hittas av städarna efter stängningsdags, i den mörkaste vrån, bakom madrasser, där de kanske kunnat freda sig från den multifacetterade ”alla är vi kompisar här” pepp-peppkulturen de vill införa.

      Den kommer bli perfekt miljö för nästa generation skolgårdsmobbare / överglammade instagraminfluencers.

      Inte för att jag har förutfattade meningar eller så…

      Svara
  44. G

     /  09/02/2018

    ”Ungdomsgäng attackerade spårvagnar med stenkastning”
    https://www.expressen.se/gt/ungdomsgang-attackerade-sparvagnar-med-stenkastning/

    Svara
  45. G

     /  09/02/2018

    ”Jimmie Åkesson: ”Stefan Löfven är virrig eller ljuger”
    https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-stefan-lofven-ar-virrig-eller-ljuger/

    Svara
  46. G

     /  09/02/2018

    ”Sara Skyttedal: ”Vill kraftigt skära i public service roll”
    ..[..]..
    I en undersökning som nyligen gjordes av organisationen Make equal svarade Sara Skyttedal nej på frågan “Lovar du att göra ditt yttersta för att SD inte ska få inflytande över Sveriges regering efter valet?”.

    – Jag tycker att det var den töntigaste frågan jag någonsin har fått. Jag engagerade mig inte i politiken för att sätta den här typen av spelteori över alla politiska frågor.

    – Jag tror att alla bedömare, om man är ärlig, fattar att det inte kommer hålla långsiktigt med någon form av generellt kontaktförbud med ett av riksdagspartierna. Jag har fortfarande inte hört ett enda argument för varför vi ska avstå från att driva igenom politik som vi tror är bra för Sverige, bara för att Sverigedemokraterna skulle kunna rösta för det.”
    https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sara-skyttedal-fragas-ut-i-kvallens-bara-politik-/

    Läs gärna hela.

    Och läs gärna även denna…

    ”SD:s Paula Bieler frågas ut i ”Bara Politik”
    https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sds-paula-bieler-fragas-ut-i-bara-politik/

    Svara
  47. x3

     /  09/02/2018

    ”70 vidare när räddningstjänsten i Göteborg rekryterar – bara fyra är kvinnor”

    ”– Vi kan inte kvotera in kvinnor, utan de måste prestera lika bra som männen. Det är viktigt att vi speglar hela samhället både när det gäller kvinnor och personer med olika bakgrund, säger Per Hassling, personalspecialist på Räddningstjänsten Storgöteborg.”

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/lisa-satsar-hart-for-att-bli-brandman

    Låter bra!

    Att kvotering inte förekommer när människoliv står på spel. Det är ett gott tecken att det även avspeglas i resultaten.

    Frågan är vad som menas med att kvinnor måste ”prestera lika bra som männen”. Det borde rimligtvis betyda att fyskraven är exakt de samma för både män och kvinnor, vilket betyder att kvinnor behöver prestera precis lika bra som männen UPP TILL EN GRÄNS för att klara fyskraven. Det faller såklart på sin egen orimlighet att de kvinnliga kandidaterna ordagrannt kan prestera lika bra som männen i fystester.

    Det kan tyckas stört petigt att anmärka på ord, men den genuina frågan är om fyskraven är tillräckligt högt ställda för alla och att man inte har tummat på dessa på något som sätt för att fler kvinnor ska kunna bli antagna. Det är nämligen viktigt att man inte sänker standarden bara för att det ska bli lika på papperet.

    Jag önskar Lisa all lycka till och tror att hon har viljan som krävs för att bli en bra brandman/brandkvinna.

    En snabb ‘googling’ på namnet ”Hassling” ger en något dystrare bild.

    Året är 2007 och i Aftonbladet kan man läsa följande:

    ”Kvinnor och personer med utländsk härkomst har företräde när brandkåren ska nyanställa.

    – Jag vill inte kalla det kvotering, men vi har en positiv särbehandling. Vi anställer hellre kvinnor och människor med utländsk bakgrund än vita medelklass män. Vi vill spegla samhället och peka på att olikheter är en tillgång, säger Per Hassling, personalkonsulent på Räddningstjänsten i Storgöteborg.”

    Jaha!?

    Det sätter dagens uttalande i ett helt annat ljus, om han inte ens för 10 år sedan ville kalla sin kvotering för kvotering.

    Svara
    • x3

       /  09/02/2018

      Kvoteringen av kriminella våldtäktsmän till räddningstjänsten (som inte kallas kvotering) har varit föremål för diskussion.

      ”Det unga danska paret campade vid havet utanför Malmö.
      De misshandlades och rånades av fem ungdomar – och den unga kvinnan utsattes för en våldtäkt.
      – Han slog mitt huvud i en sten flera gånger och slet av mig byxorna, säger Zindy Nielsen, 23.”

      https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P34dx5/har-overfolls-turistparet

      ”Proteststorm mot Räddningstjänsten Syd efter avslöjande”

      ”Den råndömde brandman som Fria Tider uppmärksammade igår kvoterades in och fick förtur till jobbet som brandman eftersom han är invandrare. Räddningstjänsten Syd hoppades att man genom att kvotera in invandrare med sämre meriter än svenska brandmän skulle få stopp på stenkastning mot brandkåren när de rycker ut till invandrartäta områden.”

      ”Dömd för rån och deltog vid brutal våldtäkt – nu belönas han med jobb som brandman
      Upprinnelsen till rekryteringen av den 27-årige råndömde brandmannen var när Räddningstjänsten Syd våren 2008 startade ett integrationsprojekt som syftade till att få in fler invandrare som brandmän.”

      http://www.friatider.se/r-ddningstj-nsten-syd-rekryterade-invandrare-f-r-att-f-stopp-p-stenkastning
      https://www.flashback.org/t2491716

      Priset för ‘jämställdhet’?

      Var är alla feminister när kvinnor blir våldtagna och får huvudet slaget i stenar.

      Svara
    • Olof

       /  09/02/2018

      ”Det sätter dagens uttalande i ett helt annat ljus, om han inte ens för 10 år sedan ville kalla sin kvotering för kvotering.”

      … diskriminering för diskriminering.

      Vilket jag kan förstå. För då låter det ju precis så illa som det är.

      Svara
  48. x3

     /  09/02/2018

    ”Utredningsköer för könsdysfori allt längre”

    ”Diagnoserna av könsdysfori, att könsidentiteten inte överensstämmer med det kön man tilldelats, har ökat kraftigt och barn och unga kan få vänta i upp till ett och ett halvt år för att påbörja utredning, skriver Dagens Medicin.”

    ”2005 var andelen personer som fick diagnosen i Sverige en på 100 000, 2015 var det åtta på 100 000 och det är bland de unga som ökningen är störst. Trots att mottagningar runt om i landet har fått mer pengar räcker inte resurserna till.”

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/utredningskoer-for-konsdysfori-allt-langre

    Extrem ökning på kort tid (10 år).

    Knappast någon slump.

    Svara
    • ”barn och unga kan få vänta”
      Ja, de borde få vänta! Kom först igenom där där ”puberteten,” flytta hemifrån, börja studera eller skaffa jobb. Sen kan vi snacka när hjärnan är färdigutvecklad omkring 25 års ålder.

      Det är tillräckligt jobbigt att vara tonåring utan att folk säger ”jaha, du är kanske född i fel kropp? Ta lite hormoner och operera dig, så känns det bättre.”
      Misshandel kallar jag det.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/02/2018

        …och sen undrar folk varför psykisk ohälsa bland unga ökar. Suck. Stackars barn.

        Det är klart att det finns ungar som de facto har en svårbedömd könstillhörighet, det är ingen debattsak, men att det helt plötsligt skulle öka tyder ju snarare på något slags trend eller mode. Om vi tar självskadebeteende som en konsekvens av t.ex. borderline så har det inte alltid varit så att småtjejer skurit sig i armarna.

        Med risk för att generalisera, utan att egentligen kunna så mycket, så gissar jag att dessa typer av könsdysforiska strömningar är särskillt vanliga bland just unga med emotionella störningar, och om det istället för könsdysfori var att ha skor istället för handskar som var det största fuck-you-fingret till normen och föräldragenerationen så skulle de springa omkring med tofflor på händerna.

        Svara
    • Olof

       /  09/02/2018

      Jag tror mycket av det här kommer på grund av feminismen i kombination med avsaknad av seriös vetenskap runt könsidentitet.

      Det kan vara så att könsidentitet i själva verket är mycket svagare än vad identitetsförespråkarna tror – att vissa upplever en könsidentitet är tydligt på grund av just existensen av faktisk verklig könsdysfori. Att upplevelsen av könsidentitet däremot är normaltillståndet är inte alls säkert – om man _inte_ upplever en könsidentitet så skulle man i princip ändå falla tillbaka till biologiskt kön och bara inte fatta riktigt vad folk pratar om när de påstår att saker är för ena eller andra könet. Identitetsteoretikerna försöker påstå att det här handlar om ‘cis-privilegie’ – att man inte märker av könskonflikten när man är cis.

      Men säg att man inte märker av den för man har ingen sådan känsla av könsidentitet alls – man är en person och råkar ha en viss form på könet, men det är inget som definierar eller kan stå i konflikt med vem man är. Det skulle vara väldigt svårt att ens börja undersöka frekvensen av det.

      Men. Ta sedan dagens feminism. Lägg till en massa identitetssökande ungdomar. Säg att 50% av dem överhuvudtaget inte uppever en könsidentitet. Men feminismen säger att de måste göra det, att det är en viktig del av en personlighet. Lägg till politisering av könen, män är onda, kvinnor är offer – helt plötsligt skapas ett starkt incitament för dessa 50% att försöka orientera sig till något de inte har.

      Det skulle mycket väl förklara den kraftiga ökningen av människor som söker hjälp. Och då handlar det inte om att de faktiskt har könsdysfori, utan att identietssökande ungdomar luras av feminismen och faller för grupptrycket när de intalas att det är något fel på dem när de istället kan vara helt normala i en miljö som inte tolererar något normalt utan utkräver polarisering från varje människa.

      Svara
  49. Gorby

     /  09/02/2018

    Svara
  50. G

     /  09/02/2018

    Svara
    • När man har sitt på det torra, och det känns lättare att stänga av hjärnan:

      Påminnelse från 2010:
      https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-och-min-rost-gar-till/
      ”I hela mitt liv har jag röstat på Socialdemokraterna, men så icke den här gången. Mina skäl är tre och kortfattat följande.
      För det första känner jag inte längre igen mitt gamla parti. Något som jag inte tycks vara ensam om bland min generation av gråsossar.[…]
      För det tredje: Att en röst på socialdemokraterna numera innebär att du även röstar på vänsterpartiet och miljöpartiet.
      […]
      I stället så gav jag min röst i riksdagsvalet till den borgerliga alliansen och till det parti som behöver den bäst med tanke på fyraprocentsspärren, nämligen Kristdemokraterna.”

      Bra att du är konsekvent, GW. Fast 2010 var väl tiden ”Före SD,” förstås.

      Svara
      • Nima Dervish:
        ”Jag har ännu inte bestämt mig, men en sak är säker. Jag kommer INTE rösta på S.”

        Svara
  51. G

     /  09/02/2018

    Svara
  52. OT: Guldfynd inspirerade av Jordan Peterson?

    https://unv.is/expressen.se/nyheter/ebbas-kritik-mot-guldfynd-efter-smyckesreklamen-
    ”I veckan visade butikskedjan Guldfynd upp sin senaste reklamkampanj i sociala medier. Bilden visade en kokt kräfta med en guldring runt klon och bildtexten löd:
    ”Ladda för kräftfest! Ett nytt smycke sätter guldkant på festen!”.

    Gift dig och städa ditt rum!

    Svara
  53. G

     /  09/02/2018

    https://twitter.com/PatrikSverige/status/1036341051148185601

    Ang….

    facebook.com/100000297284792/posts/2076800095673213/

    https://twitter.com/miraaksoys/status/1035837364424335360

    Svara
    • G

       /  09/02/2018

      Hahaha. Ja inte fan är Jessica KD-höger iaf….

      Svara
  54. Nej, läs rubriken igen. Inte miljoner. Miljarder!

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/03/2018

      ”Gudars!”

      Svara
    • Grodan Boll

       /  09/03/2018

      Och var är länkarna till Miljongranskningen?
      Javisstja! Den finns inte hos D.O., eller i digital form att länka till utan den samlar damm under ett diarienummer… kanske. Kuratorn var lite osäker.

      Vi vet att det inte finns någon lönediskriminering värd namnet!
      Politisk dogma är enda anledningen till att den undersökningen direkt hamnat i malpåse och allt gjorts för att få den i glömska.

      Jag hoppas feministern fortsätter att sitta på sin kopia, för det är en enhörning som bara blir rarare med tiden.

      Svara
  55. G

     /  09/02/2018

    Svara
  56. G

     /  09/02/2018

    EDIT: Fått önskemål om att ta bort en kommentar här. //MiT

    Svara
  1. Smått och gott från 2018, del 4 | WTF?

Lämna ett svar till Grodan Boll Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.