Politisk kommissarie ska säkerställa att rättsskipningen går rätt till vid tingsrätter

Häromdagen så kom det fram att läkarstudenter vid Lunds universitet anmält en professor i neurofysiologi för brott mot värdegrunden då han i sina föreläsningar hänvisade till etablerad vetenskap och inte till politisk propaganda långt ut på vänsterkanten som de radikalfeministiska studenterna hellre tror på.

Det var ett fall som började redan 2016 men som spridit sig som ringar på vattnet när andra radikalfeminister börjat anmäla för brott mot värdegrunden. Enbart för att professorn hänvisar till etablerad vetenskap i stället för till politisk propaganda vilket läkarstudenterna sätter större tilltro till.

Nu har turen kommit till domstolarna att implementera den politiska propagandan på bred front.

Det är tingsrätter som går ihop och ska anställa en sk ”jämställdhetsstrateg” vilket är ett annat ord för genuskommissarie. Som ska få sådant inflytande att hon (garanterat en hon…) ska övervaka och rätta till och rapportera hur rättsskipningen går till. En politisk överrock helt enkelt.

Ni vet väl om att Domstolsverket har en alldeles egen kommissarie vars uppgift är att införa den vänsterextremistiska politiska propagandan i verksamheten? Fast man låtsas att det handlar om jämställdhet såklart, låter bättre än politisk kommissarie. Kanske är det därifrån tingsrätterna fått ”inspiration?

Pilotdomstolar har varit Göta Hovrätt, Södertörns tingsrätt, Helsingsborgs tingsrätt, Värmlands tingsrätt, Förvaltningsrätten i Malmö och Förvaltningsrätten i Karlstad.

Man kan se Södertörns tingsrätt i ”pilotprojektet”. Minns ni Södertörns tingsrätt?

De gick all in extremister under ett föredrag av en radikalfeministisk organisations besök.

Sen försökte de försvara sig med att de bara citerat. Men tweeten ovan säger nåt annat, det är en oförblommerad hyllning.

En titt på tidigare tweetar minskade inte farhågorna direkt… Ni vet, ”genuspromenad”…

Man har tydligen gått på ”genuspromenad” på Södertörns tingsrätt flera gånger? Jag kollade den där Rawalds twitter i samband med när Södertörns gick all in extremism (i inlägget som länkas ovan) och hennes twitter var en orgie i radikalfeminism/postmodernism. Jag skojar inte, det var en orgie i radikalfeminism/postmodernism. Hon är en politisk kommissarie och inget annat. En politisk överrock på domstolsverket helt enkelt. Men man kallar det för ”jämställdhetsstrateg” i stället.

På förskolor kallas de politiska kommissarierna för ”observatörer”. För säkerhets skull så har de politiska kommissarierna en egen politisk kommissarie. Om den politiska kommissarien för de politiska kommissarierna i sin tur har en politisk kommissarie över sig framgår inte men troligtvis är det så.

Syftet med ”observatörerna” var att man skulle få dagispersonalen att börja övervaka varandra…

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

130 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  09/17/2018

    Sådant som detta är inte endast galenskap grundat på felaktiga premisser. Det förstör också arbetsmiljön när allt som görs ska utredas utifrån ett politiskt perspektiv. Jag menar, man utbildar ju sig till ett visst yrke för att kunna praktisera just detta, med de egenskaper det behöver. Men ovanpå det kan man när som helst ställas till svars för politiska anklagelser, och ens lämplighet ifrågasätts. Endast personer utan någon som helst yrkeskompetens och plikttrogenhet kan tänka sig arbeta under sådana förhållanden.

    Jag har en stor känsla av att ökningarna i sjukskrivningar inom det allmänna som skett under de senaste årtiondena till stor del beror på denna politisering. Det går helt enkelt inte att få något allmänt erkänt som ett bra jobb. Det enda man kan göra är att mobba andra för deras påstådda värdegrund. Allt blir ett enda stort hönshus, där man inte tillåter några tuppar.

    Svara
  2. Kan vi se fram emot jämnare könsfördelning i fängelserna framöver nu då? Och avskaffande av kvinnors straffrabatter.

    Svara
    • MiT

       /  09/17/2018

      Det är nog inte SÅ de menar 😛

      Svara
    • Tor

       /  09/17/2018

      Ställ krav på en högskoleutbildning på Södertörn: 3-årig utbildning i brott – endast för kvinnor.
      Under kursen kommer vi att gå igenom:
      Hur kan kvinnor bli bättre brottslingar?
      Sätt sätt att trigga sin våldsamhet.
      Kvinnor ska läras att slå hårdare när de utsätter sin partner för våld.
      Att prata sig mjukt ur en situation är en dålig lösning – SLÅ istället.
      Vapen specialkursen förläggs i Rosengård. Lär dig allt om automatvapen och handgranater.

      Kvinnor vägrar från och med nu dessa patriarkala straffrabatter.
      Vi vill ha lagens hårdaste straff – minst!

      Svara
      • Daniel Hammarberg

         /  09/17/2018

        De är nog inte så pigga på den idén. För övrigt lär de sig redan sin brottslighet själv, en som består av att manipulera andra människor och parasitera på dem, utan att göra något egentligt arbete själva. Det är av den anledningen som kvinnor dras till våldsamma män, för de vet att de kan få dem att slå till mot personer de ogillar. Inget är egentligen något sammanträffande när det kommer till de kvinnliga instinkterna, det finns alltid ett evolutionärt syfte bakom.

        Svara
    • Rikard

       /  09/17/2018

      Hej.

      Ja, och stopp för könssegregerade anstalter.

      Personligen ser jag fram emot ett rättvist jämställt rättsväsende. Slut på att pengar avgör kvalitén på ditt juridiska ombud. Slut på att ditt namn, dina släkt, din härkomst eller ditt rykte skall spela roll. Helt anonymiserad förhandlingar där målsägare, vittnen, kärande och svaranden och ombud bara är anonyma koder på en skärm för rättens ledamöter.

      Jaså inte det. Jaså den som har råd med Silbersky och liknande skall fortfarande kunna köpa sig bättre odds än den som är fattig. Jaså den som ser ut som sju svåra år skall fortfarande få en hårdare bedömning.

      Så allt blir som vanligt alltså, utom att den med fel åsikt skall dömas ännu hårdare och med lägre beviskrav.

      Så… medeltida, faktiskt.

      Nästan att jag som man skulle föredra sharia istället för genuslagar, raslagar, och HMF-lagar – sharia tjänar jag ju i alla fall på.

      ”Careful what you wish for”, feminister och liknande byk.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Noger

       /  09/18/2018

      Eller den kvinnliga överrepresentationen av domare?
      http://www.dagensjuridik.se/2014/02/kvinnorna-har-gatt-om-mannen-i-domarkaren

      Svara
  3. Feministernas/genustrumpetarnas patriarkala samhälle idag är bara en
    västanfläckt mot det patriarkala samhälle som kommer med islam,grattis genustrumpetare,ni kommer att gråta!

    Svara
  4. Senior

     /  09/17/2018

    Ja, detta är ju inget nytt.

    I klass könskampen finns givetvis behovet av dessa zampolit Jämställdhetskontrollanter.

    Och eftersom klass kön också påverkar hur vi bemöts vill vi även ha klasslösa könsneutrala kläder och att vi givetvis kallar varann för klass könsneutrala tillmälen som kamrat hen istället.

    Allt för att krossa kapitalismen patriarkatet!

    Svara
  5. G

     /  09/17/2018

    Svara
    • Skeptisk

       /  09/17/2018

      MP och V lär behöva kvotera in lite män på valbar plats nästa gång. Eftersom de gillar kvotering.

      Svara
  6. G

     /  09/17/2018

    ”Emma Ravald, jämställdhetsstrateg med uppgift att synliggöra ojämlikheter inom domstolarna.

    Norrköping – Hon har bara hunnit jobba i en vecka, men siktet är inställt på att medvetandegöra domstolarna om hur jämställdheten ser ut hos dem.

    – De flesta tror att de är jämställda, att ojämställdheten inte finns hos oss, men hos andra. När arbetet nu drar i gång på de olika tingsrätterna är det viktigt att ha med högsta ledningen, vilket vi har, eftersom domstolar är så hierarkiskt uppbyggda, säger Emma Ravald, nyanställd jämställdhetsstrateg vid bland andra Norrköpings tingsrätt.

    Och när de inser att de inte är så jämställda som de tror reagerar de med förvåning eller blir omskakade.

    – I de domstolar där pilotarbetet har gjorts har vi ju varit öppna med vad vi kan hitta och de flesta har kunnat till sig hur det ser ut och diskuterat hur man ska komma vidare. Det vore ju förödande om man tar reda på och inser att man inte är så jämställda utan att göra något åt det, säger Emma Ravald.

    Arbetet riktar sig inte bara internt utan handlar också om hur jämställt det är för de som arbetar vid domstolarna och för de som av olika anledningar besöker domstolarna.

    Efter att jobbat för Domstolsverket och ett antal pilotdomstolar har det samlats både erfarenhet och metoder för att bygga vidare på hur man konkret kan jobba för att öka jämställdheten.

    – En del som vi tittar på är hur lokalerna är utformade, om kvinnor och män inte känner sig lika trygga, men också hur trygg man känner sig på väg till domstolen och det kan exempelvis handla om upplysta gångvägar, säger Emma Ravald

    Man har även tagit hjälp av forskare och studenter för att hitta eventuella skillnader mellan hur män och kvinnor bemöts och en av skillnaderna är straffpåföljden vid samma typ av brott.

    – Det har varit lite svårt att hitta brott där män och kvinnor döms ungefär lika ofta, så att det går att få ett mätbart resultat, men när det gäller rattfylleri har man sett att män oftare döms till fängelse än kvinnor, säger Emma Ravald.

    – Vi har genom Domstolsverket försökt få ut information till alla domstolar i Sverige genom de workshops vi hållit och det finns lokala kontaktpersoner, men visst känns det bra att jag har anställts och kan fördjupa det arbetet, säger Emma Ravald.

    Emma Ravald är kontrakterad till och med den 1 augusti 2019.”
    http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/man-doms-hardare-om5461490.aspx
    https://web.archive.org/web/20180917113147/http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/man-doms-hardare-om5461490.aspx

    ”Lars-Gunnar Lundh, lagman för Norrköpings tingsrätt, men som är på väg till Västerås som deras nya lagman, ser fram emot jämställdhetsarbetet i ”Köpingarnas nätverk”.

    På uppdrag av regeringen har Domstolsverket fått i uppdrag att utveckla arbetet med jämställdhetsintegrering. Nu har Norrköpings tingsrätt anställt en jämställdhetsstrateg.

    Emma Ravald har tidigare arbetat som jämställdhetsstrateg för ett pilotprojekt vid sex domstolar, nu tar hon med sig de erfarenheterna till Norrköpings tingsrätt. Och till de andra tingsrätterna som ingår i ”Köpingarnas nätverk”.
    ..[..]..
    – Vi jobbar i en väldigt hierarkisk miljö, där ungefär 20 procent är män och 80 procent är kvinnor, säger Lars-Gunnar Lundh.

    Könsfördelningen speglar dock inte längre vem som kan arbeta med vad i en domstol, vilket blev tydligt under pilotarbetet.

    – Då uppmärksammades en hel vägg i Karlstads tingsträtt med bara målningar av gamla gubbar, män på de högsta positionerna, målningarna fick vara kvar men man satte dit en skylt där det står att det inte längre ser ut så här i domstolarna, säger Lars-Gunnar Lundh.

    Om ett år kanske vi kan se en och annan skylt på tingsrätten i Norrköping också.”
    http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/anstaller-strateg-i-domstolen-om5461494.aspx
    https://web.archive.org/web/20180917113335/http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/anstaller-strateg-i-domstolen-om5461494.aspx

    Svara
    • Cain

       /  09/17/2018

      ”– De flesta tror att de är utan synd, att djäfvulen inte finns hos oss, men hos andra. – När inkvisitionen nu drar i gång på de olika tingsrätterna är det viktigt att ha med högsta ledningen, vilket vi har, eftersom domstolar är så hierarkiskt uppbyggda, säger Emma Ravald, nyanställd häxjägare vid bland andra Norrköpings tingsrätt.”

      Svara
      • ”Vem tänker försvara häxan, och därmed själv brännas på bålet vid en eventuell fällande dom?”

        Svara
  7. G

     /  09/17/2018

    Svara
    • Tor

       /  09/17/2018

      Skönt att se att det finns en stabil konservativ väljarbas: 0,51%
      Cirka 33.000 av de 6.500.000 lagda rösterna.
      Resten: Liberaler och socialister.

      Svara
  8. Anne Ramberg skaffade prejudikat på att man kan kalla andra människor för BRUNRÅTTA.

    Svara
    • Melmac

       /  09/18/2018

      Vem tror hon att hon är, ett försök till en kvinnlig Trump eller Musk?
      Men bara låt henne hållas, så kommer förtroendet erodera till slut, precis som till Matzi-Fritz.

      Svara
      • Hon har mycket makt.
        AR startade för några år sedan ett feministiskt nätverk bland kvinnliga jurister.
        Se nedan om Hildary, Rakel och Sofia.

        AR är nära väninna med drottning Silvia…

        Svara
  9. Hildary, Rakel, Ruben, Sofia

    http://www.advokatsamfundet.se/hilda/

    Svara
  10. Skeptisk

     /  09/17/2018

    Undrar om de ska göra något åt att män oftare får strängare straff för samma brott och man är mer mån att hitta förmildrande omständigheter för kvinnor. Näe det blir inkännande genusanalys av lokalerna.

    Svara
  11. Det påminner allt mer om en diktatur.

    Svara
  12. Tor

     /  09/17/2018

    Ytterligare en rapport som släpps – efter valet.
    https://samnytt.se/rapport-sverige-har-en-av-europas-samsta-granskontroller-hemligholls-innan-valet/

    Men jag säger:
    Spelar ingen som helst roll!
    Svenska folket är totalt hjärntvättade.
    Om man inte har vaknat och ser hur illa det är idag så spelar inte några rapporter någon roll.

    För att anknyta till dagens inlägg:
    När man lägger resurser på genuskommissarier i ställer för tuffare poliser…..
    ”Vi ser alla problem som hopar sig i samhället – och ger mer pengar till genus!”

    Svara
  13. Tor

     /  09/17/2018

    Analys av regeringsbildningen av Lotta Gröning.
    Rätt bra krönika, men sen kommer väldigt konstig slutsats:

    ”Den politiska kartan har fått ett helt nytt utseende. Men det hjälper inte, det politiska spelet pågår som om ingenting har hänt. Det hjälper inte att väljarna tydligt signalerade att invandringen inte alls var den viktigaste frågan utan det var sjukvård, skola och jämställdhet.”
    https://www.expressen.se/kronikorer/lotta-groning/partitopparna-slutade-helt-enkelt-att-lyssna-pa-folket/

    Såååå – att SD+AfS+MED fick runt 18% (ökning med 39%) betyder INTE att vi vill ha mindre invandring.
    Nej det är sjukvård, skola och jämställdhet – JÄMSTÄLLDHET – som vi kan utläsa ur resultatet.

    Svara
    • Därtill hade S, M och kanske KD snott SDs retorik.
      Det kan bli drygt 70% som tyckte invandring var viktigt.

      Svara
      • Senior

         /  09/17/2018

        Ja, nu har de snott deras retorik, fattas bara att de snor deras politik.
        -Vilket aldrig kommer att ske.

        Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Om slutsatsen är från SVT:s Valu så stämmer det hon skriver, i den hade invandring droppat ner till plats 8 om jag minns rätt. Min kommentar till det är att svenskarna på någon jävligt konstigt vänster inte inser eller förstår att invandringen indirekt påverkar alla politiska områden, inklusive skola, sjukvård och Jämställdhet! Tänk längre än vad näsan räcker snälla svenskar.

      Svara
  14. När protesterar allmänheten mot alla politiska kommissarier som vill diktera hur vi talar med varandra?

    Svara
  15. Micael Lidén

     /  09/17/2018

    Är detta klokt i Sverige 2016 / 2018.
    Vart är vi på väg med denna skenade idioti.
    Tar mig för pannan i ett svårartat migränanfall.
    Rebloggar detta på micaelsblogspot

    Svara
  16. Tor

     /  09/17/2018

    Läs inte!
    http://www.politism.se/story/grav-inte-bort-dem-gor-skane-jamlikt-i-stallet/#post-64449

    Enligt artikeln så beror SD´s starka siffror i Skåne på att det är för lite jämställdhet.
    Högre arbetslöshet.
    Fler fattigpensionärer.
    Fler ”fattiga barn”.
    Mer försörjningsstöd.
    Extrema klasskillnader.

    Ingenstans i artikeln står det någonting om invandring eller invandrare – ingenstans.
    Högre arbetslöshet – på grund av invandringen.
    Fler fattigpensionärer – på grund av invandringen.
    Fler ”fattiga barn” – på grund av invandringen.
    Mer försörjningsstöd – på grund av invandringen.
    Extrema klasskillnader – på grund av invandringen.

    Hur svårt kan det va?

    Svara
  17. G

     /  09/17/2018

    Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Svara
      • Senior

         /  09/17/2018

        ”Tänk om statsradion någon gång reflekterade över och ifrågasatte att en intresseorganisation köper sig direkt inflytande över ett politiskt ( regerings) parti? Om det gällt andra länder hade det kallats korruption.”
        -Förutom i socialistländer då, där det är normalt förfarande.

        Lägg till alla ”folkrörelser”, ABF, HSB, Folksam, Riksbyggen, OKQ8 (OK ekonomiska förening) COOP (Kooperativa Förbundet) osv. så ser ni att S-korruptionen totalt genomsyrar Sverige.

        Nedan följer ett litet axplock med citat från och länk till wikipedia.
        Det finns hur mycket som helst att koppla samman till facken och sossarna för den intresserade.

        ”I Folksam Saks och Folksam Livs styrelser representeras kunderna av bland andra Kooperativa Förbundet (KF), OKQ8, HSB, Riksbyggen, LO och TCO.”

        https://sv.wikipedia.org/wiki/Folksam

        ”Riksbyggen är en ekonomisk förening som ägs av LO-fackliga förbund, folkrörelser och Riksbyggens intresseföreningar. Riksbyggens största andelsägare är byggfackliga organisationer.”

        https://sv.wikipedia.org/wiki/Riksbyggen

        ”Hyresgästföreningen förhandlar nästan alla hyror i Sverige, även för de som inte är medlem hos Hyresgästföreningen. Det finns ett fåtal andra konkurrerande hyresgästföreningar. Hyressättningsavgift är en avgift som Hyresgästföreningen tar ut för att förhandla hyror och betalas av hyresgästen oavsett om man är medlem hos Hyresgästföreningen eller inte.

        Förbundsordförande är sedan 2014 Marie Linder, tidigare kommunikationschef på LO.

        Tidigare har man haft starka band till arbetarrörelsen och Socialdemokraterna, bland annat via sitt medlemskap i studieförbundet ABF och Palmecentret”

        https://sv.wikipedia.org/wiki/Hyresgästföreningen

        ”Kooperativa förbundet hade nära kontakt med Socialdemokraterna där Per Albin Hansson, Tage Erlander och Olof Palme deltog som talare på KF:s kongresser. Bildandet skedde som ett led i den vid tiden växande arbetarrörelsen och försök från bland annat fackförbund och flera politiska partier att göra affärsinnehavarens ställning mot kunderna mer moralisk.
        De principer som KF satte upp för sin verksamhet kan bland annat anses spegla de problem som man från arbetarrörelsen såg med den konventionella dagligvaruhandeln.”

        https://sv.wikipedia.org/wiki/Kooperativa_Förbundet

        Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Svara
  18. G

     /  09/17/2018

    Vänstern och deras sjuka identitetspolitik, nu ska vi ha in hudfärg i detta också

    Svara
    • Rikard

       /  09/17/2018

      Hej.

      Varför skall en somalier alls ha rösträtt i Sverige?

      En somalisk flykting skall återvända hem när skälet till flykten inte längre finns, eller kan styrkas.

      En somalier vilken invandrat för att arbeta – finns det ens sådana? Frågan kvarstår: varför skall en somalier ha rösträtt i Sverige?

      (Kamrat Lillstrumpa): -Jamen, om somaliern arbetar och betalar skatt och sköter sig så är det väl självklart att den som bidrar till samhället skall få rösta?

      (Lektor Liktorn): – Nej, kamrat, för med den logiken skall ingen som inte är självförsörjande få rösta, ej heller någon som på grund av handikapp eller annan funktionsnedsättning/ – hinder lever helt eller delvis på bidrag.

      (KL): – Jamen vi kan väl inte sortera människors rösträtt efter var de kommer ifrån?

      (LL): – Jo visst kan vi det. För att hålla det på enklast möjliga nivå: dels beror frågan på om man anser att Sverige är svenskarnas land – en sk. folkstat som är sitt språk, sina traditioner och sin historia; landet och folket är ett och samma. Det gör att inflyttade främlingar, om de är för främmande, knappast kan sägas dela denna gemenskap. Anser man att Sverige bara är en geografisk yta som administreras av partier blir ju också slutsatsen annorlunda: då är den svensk som bor på den yta som kallas Sverige, oavsett individens tro, traditioner, värderingar, språk, historia med mera. Man kan jämföra det med att vara same kontra att äga renar – du och jag skulle säkert kunna köpa en levande ren, och bo på ett fjäll, och köra skoter osv – men vi är inte samer för det. Omvänt kan man bo på Kungsholmen utan vare sig ren eller skoter och ändå vara same.

      (KL): – Ja, jag tycker ändå det känns fel och obehagligt att sortera människor utifrån var de kommer eller för att de är annorlunda.

      Repetera ad nauseam: två helt olika premisser och två helt olika slutsatser.

      Man kanske skulle sätta upp en dockteater framför en web-kamera?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  19. G

     /  09/17/2018

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/18/2018

      Mycket vettigt, men

      EU är inte en aktör utan en nivå där vi fattar vissa beslut.

      håller jag inte med om alls!

      Svara
  20. G

     /  09/17/2018

    Svara
  21. G

     /  09/17/2018

    ”Påhoppad och slagen av flera personer

    Under natten till söndagen uppstod ett bråk i centrala Kristianstad på Östra Boulevarden.

    Polispatrull beordrades till en plats i närheten av galleria Boulevard i Kristianstad vid fyratiden på söndagsmorgonen. Två gäng skulle ha rykt ihop.

    – Det var fem till tio personer som bråkade, säger Fredrik Bratt vid polisens ledningscentral. Tre till fyra gärningsmän ska ha slagit en man i 25-årsåldern flera gånger i ansiktet så att han fått sårskador och svullnader.

    Enligt mannen själv blev han påhoppad ungefär klockan 03.15. Detta efter att han sagt till en grupp med unga män att sluta trakassera några tjejer som, enligt hur han uppfattade det, inte ville bli störda.

    – Jag sitter fortfarande på sjukhuset, säger han på söndagsförmiddagen, men menar att han – trots ärr i ansiktet – ändå mår okej efter omständigheterna.

    – Men det är tråkigt att sådant här ska hända.”
    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/pahoppad-och-slagen-av-flera-personer/

    Svara
  22. Vic

     /  09/17/2018

    Av någon anledning började jag nynna på ”Back in the USSR” när jag läste denna post.

    Svara
  23. Frida Gustavlin

     /  09/17/2018

    Jag väntar med spänning på när Vinnova ska ge projektpengar till det intersektionella forskningsprojektet som syftar till att undersöka hur en jämställd inkluderande tortyrkammare för ickevita normflytande torterare skulle kunna gestaltas. Kommer ju att behövas framöver.

    Svara
  24. G

     /  09/17/2018

    Svara
  25. G

     /  09/17/2018

    ”VÄLKOMMEN TILL MOTSTÅNDET
    Vi är ett antirasistiskt initiativ av och för rasifierade. DM bild+text om varför du gör motstånd mot rasism. Demonstration för alla den 23:e sept!”
    https://www.instagram.com/motstandet/

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/18/2018

      Väntar med spänning på en blekfet viting med SD-tröja som bor i ghettot.

      Svara
    • J.G

       /  09/18/2018

      Anti rasistisk organisation som utesluter på grund av ras…

      Svara
  26. G

     /  09/17/2018

    Svara
    • Ja, men är det tryggt ”psykiskt”?
      Det var tydligt det som alla, alla tyckte var intressant.

      Svara
  27. G

     /  09/17/2018

    Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Svara
      • Spännande att vänstern alltid kan höra ”hundvisslor” inställda för högeröron.
        De verkar inte vara så hemliga längre.

        Svara
  28. G

     /  09/17/2018

    Ung svensk blond kvinna som tycker sig kämpa för nåt gott.
    Hon vet vad hon har… men inte vad hon får.

    Svara
  29. G

     /  09/17/2018

    Svara
  30. G

     /  09/17/2018

    Hahahaha. Herre. Jävla. Ateist-Gud. Så dumma människor! Hur blir folk här koko. Kan ta sin feminism och stoppa upp den nånstans, och efter trycka in en butt plug så feminismen inte rymmer ut någonsin igen.

    Det är helt sinnessjukt att se dessa vänsterindoktrinerade argumentera emot en invandrad homoarab som är SD:are. Vissa argument dessa goda människor kommer med är ju rent ut sagt förkastliga. Jag hoppas det kommer gå bra för Luai här i Sverige, han är en skarp, modig och viktigt röst. Det han gör är ju inte helt riskfritt i dagens Sverige.

    Svara
  31. G

     /  09/17/2018

    Fi-väljare intervjuas av Norsk TV under valvakan.

    Hahahahahahaha!

    Svara
  32. G

     /  09/17/2018

    *Vi ska sätta dit Ivar. Btw, identitetspolitik-kortet är urvattnat och irrelevant, men rasist-kortet, det funkar fortfarande!!!*

    Den här har inte tidigare varit prenum. på SvD., aldrig gillat SvD, han/hon är inget annat än ett jävla hetsigt gapigt troll.

    Svara
    • När de ”hemska rasisterna” är Arpi och Gür förstår man hur lite ”de goda” har att jobba med!
      Jag kan förstå att SDs Mattias Karlsson och en del från AfS låter lite ”skarpa” för svenska öron – åtminstone de som glömt Palme – men när någon resonerar lugnt och eftertänksamt?
      Det blir ett bryskt uppvaknande för vissa när det brakar ihop på riktigt.

      Svara
    • G

       /  09/19/2018

      ”Politisk sekreterare (S) i Region Örebro län och juriststuderande vid Örebro Universitet.”

      Svara
  33. G

     /  09/17/2018

    Nä, Brinkemo är ju totalt okunnig, lyssna inte på honom.

    https://web.archive.org/web/20180917181205/https://www.aftonbladet.se/a/oRbe3K

    Svara
    • G

       /  09/17/2018

      ”En klan, enligt Per Brinkemo, är en organisation vars funktioner är liknande som för en stat, men dess ”tjänster” gäller i första hand endast för dem som delar blodsband. Han är inte närmare insatt i just det här fallet, men säger att de demokratiska riskerna är större när politiker väljs in på kommunal nivå än till riksdagen.

      – Det skulle kunna finnas en risk att den inkryssade personen känner en press att leverera just till den gruppen, om det bygger på vem man är – i stället för att man har ett intresse, i egenskap av till exempel kommunalarbetare. Samtidigt är det ju inte förbjudet, du får värva röster var du vill, säger Per Brinkemo.

      Lelia Ali Elmi säger att hon inte känner sig bunden på något vis, och ser framemot att representera det svenska folket.
      ————–

      Först fiskar hon röster specifikt inom somaliska grupperingar på somaliska för att få så många röster som möjligt, för att förhoppningsvis ta sig hela vägen in i riksdagen, vilket lyckades, men väl i riksdagen så ser hon fram emot att representera det svenska folket och ingen specifik grupp.

      Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Förtydligande. Jag var ironisk när jag skrev lyssna inte på Brinkemo. Han är bra och kunnig. Det var jag som läste fel när jag först missade att han riktade genuine kritik mot vissa delar av debatten,, det kan möjligen justeras och bli sakligare där så behövs, men detta är alldeles för viktigt för att rasistanklagarna, vit-makt (sic) anklagarna, eller fokus på hudfärg anklagarna ska få tysta eller på något sätt lyckas vända bort fokus från denna fråga, det finns det inte tid för!!!

      Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Låt oss säga att det varit ett annat parti, en vit person, en icke-muslim. Men frågetecknet rörde inte grupp/klanröstning utan något annat. Hade alla vänsterfolk direkt tagit personen i försvar och säga sluta dreva, sluta ställa frågor, sluta insinuera och driva konspirationsteorier. Nej, inte en chans. Vi har journalister i detta land som ska göra sitt jävla jobb. Leila ÄR politiker, numera riksdagsledamot t.o.m, och SKA granskas hårt, lika hårt som alla andra. Och journalister upphör inte med att vara journalister bara för att mörk, somalisk, muslimsk hijabkvinna kommer in i riksdagen.

      Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Svara
    • G

       /  09/17/2018

      Svara
  34. G

     /  09/17/2018

    Lika bra posta tweeten från förra inlägget igen där man kan scrolla igenom lite videos om man vill det…

    Svara
  35. G

     /  09/17/2018

    Svara
  36. G

     /  09/17/2018

    😦

    Svara
  37. G

     /  09/17/2018

    Svara
  38. G

     /  09/17/2018

    Två av Sonesson i en smäll….

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/17/2018

      Varför utvisar man inte utländska brottslingar helt oavsett vad de ev. får för konsekvenser. Om säkerhetsläget är uselt i deras hemländer eller att de är förföljda på något sätt så får de försöka söka sig till ett tredje land. Sverige borde helt enkelt ha nolltolerans mot utlänningar som mördar, misshandlar och våldtar.

      Svara
  39. G

     /  09/17/2018

    Svara
  40. G

     /  09/17/2018

    ”SVT fälls i Granskningsnämnden – tog inte avstånd från SD-politiker”
    http://www.friatider.se/svt-f-lls-i-granskningsn-mnden-tog-inte-avst-nd-fr-n-sd-politiker

    Svara
  41. G

     /  09/17/2018

    Svara
  42. Hehe

    Engellau: OM JAG HADE VARIT ULF KRISTERSSON OCH JIMMIE ÅKESSON
    https://detgodasamhallet.com/2018/09/18/om-jag-hade-varit-ulf-kristersson-och-jimmie-akesson/

    Svara
  43. Hörde just Edward Blom i ett klipp från 2014 säga att ”själv är jag ganska försiktig med kolhydrater.” Känns lite som svensk debatt sedan dess. Det gäller att välja bort rätt.

    Svara
    • Perry

       /  09/18/2018

      Åhhh det måste vara avsnittet med nattmackan??!
      Där han lanserar Dijjonaisen (Dijon+majjo)
      Sjukt bra avsnitt isåfall!

      Svara
      • Det är svårt att tycka illa om en man vars recept mot baksmälla är:
        * Tag ett halvt kilo ost.
        * Smält den
        * Ät den.

        Svara
  44. Det kan alltid bli värre…

    ”Gränskontrollerna – Den tysta revolutionen i tyst samförstånd”
    https://ledarsidorna.se/2018/09/granskontrollerna-den-tysta-revolutionen-i-tyst-samforstand/
    ”Sverige har en av Europas sämsta gränskontroller. Det larmar en Schengen-rapport som hemlighållits inför valet, enligt flera källor till Kvällsposten som även avslöjar att kritiken ska ha ansetts politiskt känslig. Men rapportens innehåll kan knappast vara någon nyhet för justitieministern. Resultatet av hans ledarskap och beslut har varit kända under lång tid.
    […]
    Sedan 2010, när Johansson blev ordförande i Justitieustkottet, sänktes tempot och intresset för frågorna radikalt. Johansson hade som utskottsordförande även Mehmet Kaplan, MP, som utskottsmedlem (ersättare). Alla initiativ till skärpt lagstiftning röstades ner samt att när Johansson väl blev minister försenades den av FN tvingande resolution kraftigt.

    Johansson var med andra ord Beatrice Ask, M, behjälplig med att göra ingenting på vare sig terrorområdet eller gränsskyddsområdet under regeringen Reinfeldt II.
    […]
    Men det märkligaste är att vare sig Alliansen eller Sverigedemokraterna har reagerat på hur Johansson fört Sverige in i en situation där våra gränser är Europas sämsta att hålla ute FTF och andra icke önskvärda och samtidigt montera ner såväl polis som brandbekämpningsförmåga. Sammantaget har de suttit tysta och passiva i riksdagen och låtit detta ske.”

    Svara
    • Senior

       /  09/18/2018

      Spelar det någon roll om gränsbevakningen inte fungerar när politikerna lagstiftar att 9000 icke-behöriga människor får stanna trots att de fått nej i tre instanser?

      Spelar det någon roll när folk som fått avslag går under jorden, och får fortsatt bidragsförsörjning trots avslag och utvisning?

      Spelar det någon roll när ingen ens eftersöker de som gått under jorden?

      Frågan är varför vissa politiker obstruerar och sätter käppar i hjulen för de myndigheter som skall genomföra de beslut de själva tagit?
      Som de (läs han i detta fall) själva leder?

      Vems ärenden går de när de destabiliserar landet på detta vis?

      Svara
  45. Vegan tv

     /  09/18/2018

    Djurens rätt / SVT-aktivisterna är igång igen… fräsch bildsättning, aktivismen helgar medlen

    Svara
    • Ser ut som en ”skriv din egen bildtext”-tävling.

      Rättsmedicinaren:
      -Jaha, Gudfadern i Värmland har varit framme igen, ser jag.

      Älgen till vänster:
      – Jaa, precis där, perfekt. Jag har alltid svårt att slappna av i skulderpartiet så här i jakttider.

      Svara
  46. Frida Gustavlin

     /  09/18/2018

    Jag är också förbannad, men bara lite / Frida Gustavlin

    ____________________________________________

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/3jboe9/elev-misstanks-ha-valdtagit-larare-pa-skola

    ”Enligt uppgift till Aftonbladet ska den kvinnliga läraren blivit inknuffad i ett klassrum eller ett annat utrymme inne i skolans byggnad i samband med brottet.

    – Det är mycket obehagligt. Vi är chockade, skärrade och lite förbannade att det överhuvudtaget kan hända, säger en anställd på skolan.

    Den misstänkta eleven är gripen och anhållen, uppger åklagarkammaren.”

    Nu har jag ingen aning om vem, vad eller varför. Jag har en del aningar, men behåller dem för mig själv. De flesta gissar rätt bra själva.

    Svara
    • lensof

       /  09/18/2018

      Vi svenskar kommer att få lära oss att vissa människor ska man inte ha i sin närhet. Vissa människor ska man välja bort eller skydda sig genom att vara i grupp. Det handlar inte om något annat än ren självbevarelsedrift och förmåga till överlevnad. Kanske också för att få livskvalitet.

      Sen kan andra få kalla en för -ist av olika slag. Men att följa andras skällsord ger varken trygghet eller välbefinnande. Denna ibland tuffa kunskap blir en hård omställning för ett fredsskadat folk.

      Antagligen behöver vi också lära oss att visa ren vrede och inte gömma den i en passiv form som inte gör någonting bättre. Den blir bara löjlig.

      Lite förbannade… jag hade fått blodstörtning. Men jag passar inte längre i dagens undervisningsväsende.

      Svara
      • Senior

         /  09/18/2018

        ”Vi svenskar kommer att få lära oss att vissa människor ska man inte ha i sin närhet. Vissa människor ska man välja bort eller skydda sig genom att vara i grupp. Det handlar inte om något annat än ren självbevarelsedrift och förmåga till överlevnad. Kanske också för att få livskvalitet.”

        Gated community brukar det kallas när det utvecklas.

        Svara
        • (Januari 2018)
          ”Hanif Bali visar att Fox News kan få genomslag också i Sverige”
          http://usapol.blogspot.com/2018/01/hanif-bali-visar-att-fox-news-kan-fa.html
          ”Minns ni alla galna saker som SVT och annan svensk media tog upp som exempel på amerikansk galenskap, för bara 10-15 och 20 år sedan? Gated communites? Usch, klassamhällen för snobbar. Beväpnade medborgare? Amerikaner är galningar. Privat sjukvård? Ett samhälle för de rika.

          Exemplen kan göras många fler. Men medan man då kunde skrämma en hel svensk befolkning med dessa hysteriska inslag och artiklar om USA, så går inte längre det. Tvärtom. De saker som Fox News alltid tjatat om, känns plötsligt lite lockande. ”

          Svara
      • lensof

         /  09/18/2018

        Och när jag tänker på det. Så…

        Nu kommer jag att skriva något som säkert stör en del. Men jag tycker egentligen inte synd om läraren. Kan t.o.m. tycka att det är kan vara bra att det händer. Och läraren har genom sin yrkesutövning stort stöd för vad som hänt.

        Något våra tonårsflickor och pojkar inte har. De förväntas inte bara stå ut med vuxna studiekamrater, de skall också umgås med dem. När ett övergrepp drabbar en ung flicka så får förövaren stöd och omtanke, inte hon. Hon blir dubbelt utsatt.

        Så varsågod goda lärare. Du har antagligen haft möjlighet till att göra val. Det har inte våra ungdomar. De blir samtidigt svikna av vuxenvärlden runt omkring dom. En vuxenvärlden som hellre spelar god än vill vara förälder/lärare/m.m.

        Så kanske var detta det bästa som kunde hända våra unga. De som inte kan välja utan verkligen blir utsatta.

        Svara
        • x3

           /  09/18/2018

          Jag håller inte med.

          Tvivlar på att kvinnliga lärare förbereds på vad dagens lärarroll innebär eller den verklighet de släpps ner i där det är vardag att lärare hotas, misshandlas och våldtas.

          Unga kvinnor som blir lärare har ofta en naiv syn på världen och har fått huvudet pumpat med propaganda sedan barnsben.

          När väckarklockan ringer i deras små huvuden är det ofta redan för sent.

          Man kunde lika gärna frågat dessa kvinnor om de gillar att simma och sedan slängt ner dem i en basäng med hajar eller varför inte mitt i ett stormande hav utan livboj och kommentaren ”Ha det så roligt”.

          Visst, man kan klandra dem för deras blåöga naivitet, men med tanke på all masspropaganda och ett samhälle där det är tabu att beskriva verkligheten som den förhåller sig så tycker jag att skulden i första hand borde läggas annorstädes.

          Ja om de inte själva uttryckligen aktivt väljer att arbeta med låt oss kalla dem ”barn” med ”utmaningar”.

          Svara
        • x3

           /  09/18/2018

          ”Och läraren har genom sin yrkesutövning stort stöd för vad som hänt.”

          Tror inte lärare har något egentligt stöd att prata om (möjligtvis när media har tagit upp saken att det ska slås på stortrumman och skolledningen ska visa sig duktig) men är inte lärare själv så kan såklart inte veta med säkerhet om lärare har ett stort stöd i sin yrkesutövning eller ej men tvivlar starkt på det.

          Svara
    • x3

       /  09/18/2018

      Sorry, var visst tvåa på bollen.

      Svara
    • x3

       /  09/18/2018

      Tja, stoppar man arabungar och förståndshandikappade i en skola med kvinnliga lärare vad förväntar man sig för resultat.

      Det är ett sjukt samhällsexperiment men varför skulle skolan utgöra en frizon och inte återspegla samhället i övrigt.

      Det är helt normalt i dag och med gymnasielagen kommer det bli ännu mer av detta.

      Den gamla devisen ”Bli inte lärare” borde ges som ett gott råd till kvinnor i stil med ”gå inte ensam hem på natten”.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/18/2018

        Nu får du ta det lite piano, inget har enligt medieuppgifter framkommit som pekar på vem gärningsmannen är. Enligt nyheter idag är mannen dock 20 år. När jag slutade gymnasiet så var jag 19 om jag inte minns fel. Då är jag född på delen av året som inträffar före skolavslutning och jag har inte gått om något år.

        Går man till det allvetande oraklet, dvs Flashback, så förekommer så klart en del givna spekulationer (i ovan givna riktning). Jag vet som sagt vad jag TROR, men behåller det för mig själv till jag vet mer, kalla mig präktig, men man får hålla sig till det.

        Vad som faktiskt har hänt kommer att komma ut, var så säker.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  09/18/2018

          Fel av mig, rapporten säger inte att han är 20 år, utan i tjugoårsåldern. Om det betyder att journalisterna har fått luddiga uppgifter eller om det beror på att man ”faktiska” inte vet personens ålder kan man bara spekulera i än så länge.

          Uppgiften kommer därtill från Expressen via Nyheter Idag.

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  09/18/2018

            Om personen greps igår, så kommer åklagaren sannolikt att ansöka om att häkta mannen vid antingen Eksjö eller Jönköpings tingsrätt senast klockan 12 på torsdag. Då kommer så klart uppgift som senast komma fram om vem den misstänkte våldtäktsmannen är.

        • x3

           /  09/18/2018

          ”Nu får du ta det lite piano, inget har enligt medieuppgifter framkommit som pekar på vem gärningsmannen är.”

          Du kan vara lugn.

          Jag uttryckte mig inte tillräckligt tydligt.

          Syftade inte enkom på denna händelse och denne våldtäktsmans kulturella bakgrund eller mentala tillstånd, utan det som skrevs det skrevs med bakgrund av denna händelse men i generella termer vad detta samhällsexperiment leder till och det leder till dylika händelser. Det är sista gången en lärare kommer råka ut för detta.

          Nu är det faktiskt så att arabungar (från en kultur där svenska kvinnor ses som horor) och svaga elever utgör ett stort samhällsproblem när det kommer till hot, våld och våldtäkter.

          Nej, den specifika händelsen kan jag inte uttala mig om över huvud taget för där vet vi inte med säkerhet att ett brott har begåtts. Personligen anser jag denna specifika händelse förefaller ytterst suspekt med tanke på att:

          ”Brottet ska ha skett i fredags inne i skolans lokaler och polisanmäldes under måndagen. […] Läraren mår efter omständigheterna bra och är tillbaka i tjänst.”

          En händelse som förstör en människas liv är inget man skakar av sig med en axelryckning över en helg och om skolan hanterat ärendet på ett smart sätt så ska väl inte läraren vara i tjänst efter detta.

          Det betyder inte att lärare inte hotas, misshandlas eller våldtas i dagens svenska skola eller att problembilden ändras. Den punkten tänker jag inte backa på en millimeter.

          Svara
          • x3

             /  09/18/2018

            Rättelse/stavel: Det är INTE sista gången en lärare kommer råka ut för detta […]

  47. MiT

     /  09/18/2018

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/520316195061034/*

    Svara
  48. Gorby

     /  09/19/2018

    Svara
  49. MiT

     /  09/19/2018


    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10155929904373231*

    Svara
    • Tino i kommentarerna:
      ”Dessa organisationer är ofta fulla av fanatiska aktivister som kapar dem till sina privata övertygelser. För dem är invandring en religion, och de får ryggdunk av varandra för att producera propaganda.

      Kritisk förmåga är också noll, de tror att de ska stoppa Hitler och är ofta själva hjärntvättade”

      Svara
  50. Senior

     /  09/19/2018

    ”Det är därför hög tid att våra politiker lyfter sig i kragen, höjer blicken och vidgar sina vyer när det gäller muslimer i Sverige. Som påpekats är de flesta muslimer i Sverige faktiskt inte med i någon muslimsk organisation alls. Det är också hög tid att påminna om att i Sverige är den religiösa identiteten en privatsak och att i vårt sekulära, religiöst neutrala samhälle lever vi i ett gemensamt samhälle, inte flera parallella.”

    https://ledarsidorna.se/2018/09/myndigheten-for-stod-till-trossamfund-allierar-sig-med-ibn-rushd-och-uppsala-universitet/

    Svara
    • Norell: Muslimska Brödraskapet
      https://ledarsidorna.se/2018/09/myndigheten-for-stod-till-trossamfund-allierar-sig-med-ibn-rushd-och-uppsala-universitet/
      ”[…]
      De som driver en mer liberal (dvs. en privatiserad syn på islam) och/eller reformerad linje, blir därmed redan från början avförda från agendan.
      […]
      Det finns ingen riktig icke-politisk islam, i kontrast till islamism. Kristendomens uppdelning; ”åt kejsaren vad kejsaren tillhör och åt gud vad gud tillhör”, går inte att applicera på islam. I islam är politik och religion intimt inflätade i varandra, vilket gör det så svårt för de muslimer som försöker reformera och/eller liberalisera islam.
      […]
      Konsekvensen blev att islamister, över tid, blev de som kunde definiera islam inför både den ”egna” gruppen muslimer samt gentemot europeiska myndigheter och politiker. För politiker och myndigheter som skulle hantera stora mängder muslimska invandrare och migranter, blev det en hjälp att någon kunde svara på ”vad islam är” och ”hur muslimer är”.
      […]
      ökad segregering, problem med integration och en allt större andel individer som väljer att ta steget över till ren våldsanvändning .Den sistnämnda utvecklingen är också den logisk eftersom slutmålet är detsamma, oavsett om du förespråkar en ickemilitant strategi (som brödraskapet oftast gör i Europa) eller en mer militant aktivistisk strategi. Nämligen ett samhälle byggt på religiös lagstiftning och på sikt att islamisera hela samhället. […]”

      Svara
  51. Melmac

     /  09/19/2018

    Det här är så bra:
    https://www.svtplay.se/klipp/18315054/politik-i-bokhyllan-det-lilla-landet-som-kunde

    Läs boken! Den är inte alls tung utan väldigt lätt skriven och stundtals rolig.

    Svara
  52. G

     /  09/19/2018

    ”Jag gillar jämlikhet, frihet & glass. Politisk sekreterare (S) i Region Örebro län och juriststuderande vid Örebro Universitet.”

    Svara
    • Svenskar.
      Har du vänner? Har du jobb? Har du några kontakter med någon alls du inte är släkt med.

      Fisken förstår inte det här snacket om ”vatten”. Vatten finns väl överallt?

      Svara
  53. Senior

     /  09/19/2018

    ”Vi kan tala om normer och värderingar. Vad som ska prägla det goda samhället. Ytterst manifesterar vi det i våra lagar.”

    -Precis så!
    Dock verkar denne Gynnhammar i meningen under ha glömt det…

    ”Jasså. Hur kan jag anpassa mig till det svenska samhället? Vad ska jag göra? Hur gör jag det? Vem ska godkänna det?”

    -Vad sägs om att sluta vara ”normkritisk” och istället följa ”normerna”, dvs. de de svenska lagar som gäller i det svenska samhället.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: