Det nyväckta somaliska miljöintresset

Vi har alla noterat nu efter valet att det finns ett för oss nytt och hängivet miljöintresse i de sk ”utsatta” förorterna som man inte ens kunde ana existerade. Och de har nästan alla dragits till Miljöpartiet.

Det är den där Leila i Angered som gick som en kryssraket med etnopersonkryssen rakt in i riksdagen och utklassade alla andra på listan. Men brinner hon för miljön? Det är det ingen som vet eftersom hon bara kampanjade på somaliska och att ingen visste vem hon var innan valet. Inte ens Miljöpartiet visste det. Mest verkar hon brinna för identitetspolitik om man ska gå efter det lilla som finns på svenska eller som är översatt. Sen kan man undra vad hon gör i Sverige alls då hon känner kretsen runt presidenten i Somalia.

Men Leila var inte ensam, den hon uppmanade andra att också rösta på till kommunfullmäktige är han ovan.

Miljöpartiet får sex mandat i kommunfullmäktige efter valet, Abdullahi Mohamed stod på tolfte plats, men genom en framgångsrik valkampanj lyckades han kryssa till sig dubbelt så många röster som toppkandidaten Ulf Kamne. Samtidigt innebar det att partiets ordförande i Göteborg, som stod på sjätte plats på listan, blev utan fullmäktigeplats.

Det är bara för Kamne att böja på nacken och inse att hans miljöintresse inte är tillräckligt stort för att platsa i Miljöpartiet som toppnamn på listorna längre. Kanske bäst att avgå och lämna plats till dem med riktigt miljöengagemang?? Nummer 6 på listan, ordföranden för MP i Göteborg, Martin Nilsson, får också inse att hans miljöintresse inte har en chans mot det somaliska nyväckta miljöintresset! Bara att lämna plats för såna som brinner för miljön på riktigt!

De två mest framträdande politikerna i Göteborg. Det var då det. Tycker nästan lite synd om Kamne, som han kämpade för makt… förlåt, miljön menar jag såklart, och ändå bara lämnades han i dammet av etnokryssarna  :-/

I Trollhättan har miljöintresset inte varit tillräckligt stort hos de gamla miljöpartisterna så de nya får ta över. Här kan man lyssna på henne också.

Miljöpartiet i Borlänge är nu en underavdelning till Miljöpartiet Somalia då Mursal Isa och Ahmed Abdiqadir kryssade sig förbi alla andra på listan via etnoröster i främst Tjärna ängar i Borlänge. De tar de enda miljöpartistiska mandaten i kommunfullmäktige i Borlänge alltså

Elina Brodén får helt enkelt vässa sitt miljöengagemang lite då det somaliska miljöengagemanget är så mycket större och bättre än hennes.

Gissar att det ser liknande ut på många plaster runt om i landet.

Men härligt att man i de olika kommunfullmäktige runt om i landet får in miljöpartister med riktigt miljöengagemang och inte de falska miljöprofeter som tidigare huserat överallt.

För det är väl därför de är med i just Miljöpartiet? För sitt starka miljöengagemang alltså?

De är väl inte med för att Miljöpartiet är mest lättlurat och de lättaste att utnyttja i sådana här frågor…? Näääää, så kan det såklart inte vara. Kaplan och gänget vara bara tillfälligheter såklart…

Nu säger folk att ”Det är bara dina fördomar yada yada bla bla bla”. Det kan ni säga hur mycket ni vill men när något stinker det så beror det oftast inte på att del är fel på näsan utan på att något faktiskt är ruttet.

Ni ser Miljöpartiets framtida symbol på bilden ovan när maskrosen inte är lika populär bland medlemmarna längre.

Även S drabbas av infiltration. Han har inte fört någon kampanj säger han. Det kanske inte behövs när man sitter i styrelsen för den radikala Islamiska kulturföreningen som driver den stora moskén och ser till att hatpredikanter bjuds in till den…?

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

200 kommentarer

  1. Micael Lidén

     /  09/22/2018

    Rebloggar detta på micaelsblogspot

    Svara
  2. Utlandssvensk

     /  09/22/2018

    Så somalierna röstar på representanter som gynnar somalier. Det är rimligen ett stort steg i riktning mot en fungerande integration, eftersom en stor majoritet av svenskar i val efter val också har röstat på representanter som gynnar somalier……

    Svara
  3. Weasel

     /  09/22/2018

    Jag har väntat i flera år på att det ska bildas ett muslimskt parti i Sverige. Det finns tillräckligt med väljarunderlag, så jag har inte föratått varför det inte har kommit ett sånt parti.
    Jävligt korkat av mig.
    Precis som Löfven erkänner jag att jag har varit naiv :
    Det är förstås mycket enklare och effektivare att ta över ett redan befintligt och etablerat parti.

    Svara
    • Senior

       /  09/22/2018

      Jag kan bara i full enighet repetera mitt inlägg i förra tråden:

      Jahopp, där ser man.
      Kan det vara så att infiltrerade islamister i olika partier nu kuppar sig in i beslutande ställning….

      Didn’t see that one coming….

      Jag trodde de skulle hoppa av och bilda ett eget parti när de vuxit sig stora nog, men på detta vis kan ju islamiseringen påskyndas….

      Svara
    • Mm

       /  09/23/2018

      Eftersom MP från början har varit ett Tok&hittepå part så det är bara naturligt att muslimerna tar över det partiet.

      Svara
  4. uffenordholm

     /  09/22/2018

    En sak som kan vara kul att undersöka om något år är hur dessa politikers närvaro på sina förtroendeposter har varit. Och då jämföra detta med andra politikers närvaro på motsvarande poster.

    Svara
  5. Säg vad du vill…men tydligen så vet somalier hur en ”slipsten ska dras”..
    .

    Svara
  6. MiT

     /  09/22/2018

    Svara
  7. Senior

     /  09/22/2018

    ”Och Djävulen är inte så dum att han tar på sig samma kläder igen och tar samma väg in när han gör återbesök. Det vore att underskatta honom. Grovt.”

    Det är snarare att människors oförmåga att inse att det är precis det han gör; han kommer alltid från vänster, via socialister/kommunister.

    ”Den nya ondskan drar sig inte för att misstänkliggöra personer med behandlade neuropsykiatriska diagnoser. Den nya ondskan menar att kritk och arbete mot kvinnlig könsstympning är rasism. Den nya ondskan misstänkliggör sekulariserade troende, som tar strid för mänskliga rättigheter, för att ha en innehållslös religiös tro.

    Ondskan mot Ann Heberlein, M, kommer främst från vänsterkretsar som inte dragit sig nämnvärt för att hänvisa Heberleins politiska åsikter till neuropsykiatriska diagnoser. Något som historien känner igen sedan såväl nazismen som kommunismens dagar.”

    Ja, ondskan kan mer eller mindre sammanfattas i en dignos: vänsterblivenhet.

    https://ledarsidorna.se/2018/09/djavulen-har-inte-samma-klader-pa-sig-nar-han-kommer-pa-aterbesok-han-tar-heller-inte-samma-vag/

    Svara
    • Olof

       /  09/24/2018

      Ja, jag har svårt att förstå hur människor kan vara så blinda för detta. Nazisterna vann inte i Tyskland för att de var så populära. De vann inte för att ingen kämpade emot dem.

      De vann för att deras kommunistiska motståndare i slutändan verkade vara ett värre alternativ.

      Och vad kan man ens säga så här i efterhand? Borde de valt kommunisterna istället? Hade det slutat i en bättre eller sämre värld?

      Jag tycker inte det ens är svårt att se hur vi kan få en upprepning idag igen. Det arbete vänstern lägger ner på att verka vara ett värre alternativ är imponerande. Jag har ingen som helst tvekan om att de på några år skulle kunna få sig själva att framstå som ett så stort hot mot medborgarna att extraordinära åtgärder skulle kunna motiveras. Och ställs vi då inför ett val med ett fåtal extrema alternativ, ja, vad historien visar är att det diktatoriska oket av en högerextremism tycks mindre dåligt och lättare att kasta av än en diktatorisk vänsterextremism.

      Svara
      • Senior

         /  09/24/2018

        Precis så.

        Svara
      • Käpphäst: Hayek ansåg sig nödgad att ta tid från annat för att skriva ”Road to Serfdom” under pågående krig. Detta därför att det var en vanligt föreställning bland intelligentian i väst att nazismen var kapitalismen naturliga slutpunkt. När kriget var slut ville de flesta ha någon form av socialism. (Ser man på USA och Storbrittannien före och efter kriget – skatter, till exempel – så gick det ganska långt åt det hållet.)

        Douglas Murray talade med en lika bekymrad Sam Harris, och de var överens om att om vänstern och de måttliga inte vill göra något åt islamismen, så kommer folk förr eller senare att söka sig till det som kallas extremhögern. Vilket val har de?

        Svara
  8. Rikard

     /  09/22/2018

    Hej.

    Nu skall vi vara snälla. Det skedda är ju en seger för både den nyliberala, socialliberala, och socialistiska demokratin, och som Utlandssvensk skriver integrationen. Somalier som lämnat hemlandet anammar nya seder och vanor, och inte minst statsskick – frivilligt, utan kolonialistiskt tvång och den vite mannens börda, dessutom.

    Jag ser detta som glädjande och hoppingivande, då det i Sverige finns svenska politiska krafter som definitivt kan göra likadant, och ‘kryssa’ varandra på diverse listor. Då de ofta är yngre och därmed tekniskt kunniga bör de smidigt och smärtfritt kunna koordinera dylika aktioner via elektronisk men även analog kommunikation.

    Istället för medlemskap i MED, AfS, eller SD kan ju många som anser att etablerade partier skall anlägga en annan politisk… stil, s.m.s, istället gå med i diverse riksdagspartier – så värst många kryss behövs ju inte i vissa valkretsar, och tänk vad spännande det kan bli om exempelvis ‘kyparpartiet’ lyckas ‘kryssa’ in en person. Även efter uteslutning blir ju den personen kvar i riksdagen.

    Att jag personligen anser att somalier (eller andra utlänningar, skandinaver undantagna; broderfolk och allt det där) inte skall ha rösträtt alls, i Sverige, är en annan sak. Jag är ju sådan där hemsk typ som anser att det inte är självklart att utlänningar eller utländska bolag, eller bolag med utländska ägare skall kunna äga mark och/eller naturresurser i Sverige.

    Nu skall vi vara snälla och glada för att demokratin åter har visat sin suveräna styrka: de nya svenskarna, som de ju skall kallas, deltar ju med lust och liv i det politiska spelet och visar passionerat intresse för landets framtid.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Senior

       /  09/22/2018

      Ja, jag funderar lite smått på att bli miljöpartist i min kommun och försöka påverka personvalet så jag kan komma in och vrida åtminstone det lokala miljöpartiet en borgerlig riktning. -Fungerar ju åtminstone i 4 år om jag kommer in. De har bara ett par mandat mig veterligen, så jag skulle ju ensam imobilisera halva partiets inflytande.

      Mycket bra ide där!

      Svara
      • Senior

         /  09/22/2018

        -Eller kommunist kanske!!!

        Det var nog ända tills nu helt otänkbart för mig, men enda chansen att bli av med dem är ju att återerövra spelplanen och börja svara med deras eget fulspel.

        Jag har ju hela tiden tjatat om deras infiltration och fulspel, -och ändå låtit mig luras att själv spela rent och ärligt.

        Jag skall bli kommunist! 😂

        Kamratliga hälsningar,
        Senior. -Kommunist!

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  09/22/2018

          @ Senior,

          Om du går med i V så går jag med i F! 🙂

          Svara
          • Senior

             /  09/22/2018

            Bra där!

          • Senior

             /  09/22/2018

            Jag läste inte ordentligt, tyckte du skrev MP…..

            Det kan ju bli lite svårt att kuppa in sig när partiet är så litet att det saknar representation…..

            -Tänkte inte på det…

            Eller menar du att de har mandat i din kommun!?

            Stackare där! 🤪

          • Utlandssvensk

             /  09/23/2018

            @ Senior,

            Jag bor inte i en kommun, jag bor i en kanton!

            Hur som helst, det här med F! var bara ett skämt.

          • Senior

             /  09/23/2018

            Du är väl ändå röstberättigad i en kommun?

            Gällande skämtet är ju hela F! ett skämt, jag tror det vore bättre för alla i din kommun om fi hade en frånvarande icke funktionell representant i en kanton än att de hade en som satt och skränade om kvotering i fullmäktige. 😜

            Jag skämtar (ännu så länge) om min kandidatur till V:
            Vissa saker vill man helt enkelt inte förknippas med…. Tänk på att invånarna i min kommun skulle förknippa mig med övriga tomtar i V.

            Mina framtidsutsikter och karriärmöjligheter i den kommunen skulle nog vara iskalla efter mina 4 år i politiken, när man förknippas med det packet.

            Invånarna skulle se mig som kommunist, kommunisterna skulle helt korrekt se mig som en förrädare…

            Nej, mina mest seriösa funderingar är att precis som dig bo i en kanton.

            Om jag finge välja jobberbjudande i Basel eller Bern, vilket rekommenderar du om jobben vore likvärdiga?

          • Utlandssvensk

             /  09/23/2018

            @ Senior,

            ”Om jag finge välja jobberbjudande i Basel eller Bern, vilket rekommenderar du om jobben vore likvärdiga?”

            Det är nog ganska klart Basel som skulle funka bäst för dig. Bern är en vacker stad men också den mest ”sossiga” delen av Schweiz. Enda stället där det finns en politikerklass….Basel är internationell business. Men båda orterna har relativt höga skatter, även om de såklart ligger långt under svenska nivåer.

            Här kan du jämföra skattesatser:

            https://www.homegate.ch/umziehen/umzugsplanung/steuerrechner

            En vanlig inkomst för en akademiker är kring 100 tusen CHF om året. Om man är ogift och utan barn verkar man hamna kring 25% skatt i Bern och Basel. I en lågskattekanton som Zug betalar man ungefär hälften. Om man är gift och har ungar går skatten ner ganska meningsfullt.

            Men en liten varning för Basel! Direkt bredvid den staden ligger orten Rheinfelden och man ser en massa skyltar dit. Det är väldigt jobbigt 🙂

          • ”Du är väl ändå röstberättigad i en kommun?”

            Nej, den (vi) som är folkbokförd utomlands får endast rösta i riksdagsvalet.

          • Kronblom

             /  09/23/2018

            Schwyz i södra änden av Zugsjön är OK. 😉

          • Utlandssvensk

             /  09/23/2018

            @ Kronblom,

            ”Schwyz i södra änden av Zugsjön är OK. ”

            Visst! Där i krokarna ligger också bergens konung, Rigi. Det tog mig ett tag innan jag insåg att det var det berget som var på bild på chokladkakorna som man fick i påsen med lördagsgodis i Sverige 🙂

            Men jag skulle säga att hela landet är OK eller bättre. Det finns inte direkt några dåliga områden. Ungefär som Sverige på kanske 50-60 tal.

          • Kronblom

             /  09/23/2018

            Choklad och tusentals sätt att tillaga ost är ju landet känt för. Rigi ligger nordväst om Brunnen, SZ, som är en trevlig ort att vara en solig dag. Har själv ursprung från Churwalden men många generationer bakåt.

          • Senior

             /  09/23/2018

            Tack för info!

          • Utlandssvensk

             /  09/23/2018

            @ Senior,

            ”Tack för info!”

            Visst, inga problem! Jag har bott 15 år i CH och svarar gärna på frågor om det landet.

          • Senior

             /  09/24/2018

            Passa dig du, jag har säkert miljoner frågor…
            -Och tio nya för varje svar…..

            Däremot vill jag inte kidnappa kommentarsfältet, så jag kommer nog att återkomma på något sätt för att försöka få direktkontakt om du är öppen för det.

            Kanske kan toklandet förmedla något om jag ber snällt. (dock inte den mail som är registrerad här.)

          • MiT

             /  09/25/2018

            Jodå, maila mig med en adress som går att använda så skickar jag vidare. Dock så måste jag i så fall veta att den jag skickar till också är en adress som används… 😛

          • Utlandssvensk

             /  09/24/2018

            @ Senior,

            Jag lämnar aldrig ut kontaktinfo, men om du kommer ner till CH kan vi träffas IRL. Vi bara bestämmer en tid och plats och kan fortsätta att vara anonyma, tills om eller när vi känner oss bekväma med motsatsen. Landet är inte så stort och jag är ganska flexibelt, så bara posta här om du ska komma ner.

            Annars besvarar jag gärna frågor här. Blogginnehavaren verkar inte ha något emot sidospår och det finns kanske fler som är intresserade av CH.

          • Jag bodde i Schweiz på 60-talet.
            Vänliga människor där – många av dem har lämnat jordelivet nu – man kan bara hoppas att nya generationer för arvet vidare.

    • Utlandssvensk

       /  09/22/2018

      ”Istället för medlemskap i MED, AfS, eller SD kan ju många som anser att etablerade partier skall anlägga en annan politisk… stil, s.m.s, istället gå med i diverse riksdagspartier – så värst många kryss behövs ju inte i vissa valkretsar, ”

      En friskt och intressant infallsvinkel!

      Men jag ser en möjligt tillämpning främst på lokal nivå. Att bli inkryssad i kommunfullmäktige förefaller kräva väldigt få röster på många håll och det är sannolikt ganska enkelt att bli uppsatt som kandidat på 7Ks listor i många fall. Detta presenterar en möjlighet för separatister! Med bara lite list och planering borde man kunna uppnå majoritet i en kommun för att utropa självständighet alternativt ha en lokal folkomröstning om saken.

      Att rädda hela Sverige tror jag nu är definitivt omöjligt, men att skapa någon eller några mindre etnostater för svenskar bör gå. Det är åtminstone det hopp jag ser.

      Svara
      • Senior

         /  09/22/2018

        Ja, kan man precis som grå vargarnas representanter kuppa in sig på en plats per parti I kommunerna kan man ju få inflytande på riktigt i åtminstone 4 år, 8 partier + evenuella lokala partier.

        Det kan ju bli majoritet gällande mandat för kuppmakarna.

        En majoritet av politiska vildar som röstar på varandras förslag i 4 år.

        Lyckas de bra med besluten och sköter sina kort utan lik i garderoben och skandaler, kan de om 4 år när de inte längre kan vara vildar, gå ihop med ett eget parti och få ”legitima” röster att kunna sitta kvar.

        Svara
      • Sune

         /  09/22/2018

        Vill inte grusa några förhoppningar, men som vit medelålders heterosexuell man utan partibok så har man nog inte stor chans att hamna på något traditionellt partis valsedel. Man blir bortkvoterad så det visslar om det trots sina ”medfödda privilegier”.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  09/23/2018

          ”men som vit medelålders heterosexuell man utan partibok så har man nog inte stor chans att hamna på något traditionellt partis valsedel. ”

          Det är säkert så vad gäller riksdagsvalet. Men som jag förstår saken är det annorlunda i kommunerna. Många partier har svårt att hitta kandidater.

          Svara
          • Rikard

             /  09/23/2018

            Hej.

            Stämmer bra, lokalt. Samtliga partier har brist på folk på kommunal nivå – något som blir direkt uppenbart när man läser medlemsmotioner till kongresser. Där visar de verkliga tokstollarna, karriäristerna och påläggskalvarna. Det gäller alla. Oavsett hur extremt (man anser) moderpartiet vara är det inget mot vilka förslag det finns längst ner.

            Detta är verkligen något att överväga – bli medlem, gå på möten och argumentera:

            I V: ”För att försvara de framgångar den svenska arbetarklassen haft i sin sekellånga kamp mot det globala kapitalets försöka att återskapa ett nationalistiskt krigshetsande trasproletariat måste Sveriges invandring regleras så att grogrunden för denna splittring bort från den socialistiska kampen vrids ur händerna på kapitalet.” Plus något om humanitär hjälp via socialistiska kamporganisationer på plats.

            I Fi: som ovan, men lägg till genus, kvinnor, och HBTQ-tema.

            I Mp: som ovan men med miljö och mångkulturstema.

            I S: som ovan, men med fackligt tema.

            Jag behöver väl inte dra alla partier. Du driver din (och din organisations) sak med respektive partis språkdräkt.

            Det är lättare än du tror, Sune. Spränglistor är trots allt en taktik ur den kommunistiska verktygslådan från förr…

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Utlandssvensk

             /  09/23/2018

            @ Rikard,

            ” Spränglistor” !!

            Säga vad man vill om den f.d indoktrineringsansvarige skribenten, han är fantastisk på att gräva upp upp mustiga ord ur det svenska språket!

          • Sune

             /  09/23/2018

            Det är framför allt SD som har svårt att hitta folk på lokal nivå, beroende på att man som SD-företrädare riskerar anställning, fackföreningsmedlemskap och social status. Övriga partier har få eller inga tomma stolar och verkar ha rätt goda möjligheter att hitta kandidater som har ett eller flera attribut som höjer deras position i offerhierarkin (ung, kvinna, mörk hudton, homosexuell, slöjbärare, nysvensk, journalist, etc.) och som därför går före.

          • Senior

             /  09/23/2018

            Vem f*n som är upplyst och informerad vill vara med i socialdemokraterna/kommunisterna fackförbunden?

            -A-kassa kan du vara med i ändå.
            -Förhandla lönen kan jag lova att du gör bättre själv.
            -Bättre att spara pengarna för fackavgiften till något vettigare.

            Tyvärr innebär ju fackens kollektivavtal att du ändå, trots att du inte är medlem, måste vara med och betala fackets beskyddarverksamhet med din lön.

            (Precis som en hyresgäst också måste betala beskyddarpengar till hyresgästföreningen även om man väljer att inte vara med….)

          • Olof

             /  09/24/2018

            @Senior Ja, jag gick ju själv ur Unionen i samband med deras mansplainingkampanj, och skaffade mig privat inkomstförsäkring istället som väl var det enda kvarvarande vettiga från facket. Jag var ok med att de inte gjorde mycket nytta men när de började aktivt motarbeta jämlikhet och bidra till mobbingkultur för mina pengar var det liksom nog…

            Däremot funderar jag på om det inte är dags att starta nya fackliga organisationer när ju även tjänstemannafacken tycks blivit politiserade (utanför arbetsmarknadspolitik).

          • Senior

             /  09/24/2018

            @Olof
            Ja, det skulle behövas nya fackliga organisationer som verkligen är en intresseförening för sina medlemmar istället för att försöka utnyttja dem.

            Det finns en del fristående från LO som skulle kunna vara alternativ om det inte vore för den lilla detaljen att LO/Sossarna har sett till att det allt som oftast bara är deras egna alternativ som har förhandlingsrätt mot företaget via kollektivavtal…..

            Det är ju därför de står utanför företag och blockerar likt övriga banditer som ägnar sig åt beskyddarverksamhet; om ett företag tecknar kollektivavtal är de livegna i fackliga frågor mot det förbund som skrivit kollektivavtal, vilket brukar vara skurkarna i LÖ-facken.

            Här har du anledningen till att LO-förbunden står och beter sig som gangsters utanför restauranger, bagerier och annat som inte har kollektivavtal:

            ”Om ni har kollektivavtal är du skyldig att förhandla med den fackliga motparten i kollektivavtalet.

            Om ni inte har kollektivavtal ska du förhandla med de fackliga organisationer som dina anställda är medlemmar i.

            Om ingen anställd är medlem i facket är du inte skyldig att förhandla.”

            https://www.verksamt.se/driva/anstalla/kollektivavtal-och-arbetsmiljo/facklig-organisation

            Lägg där till de ”kontrollavgifter” och annat de tilltvingar sig genom kollektivavtalet….

          • Kronblom

             /  09/26/2018

            Hellre tomma stolar än inröstade stollar

        • Olof

           /  09/24/2018

          @Sune Det är förstås ytterligare en anledning att jag är positiv till införande av tredje kön. Funkar inte ditt nuvarande med tillräckligt diskrimineringspoäng, byt, eller snarare låt bli att byt, till ett nytt kön.

          Okönade bleka transsvarta har väldigt liten representation.

          Svara
          • Senior

             /  09/24/2018

            Ja, det är väl bara att börja bekämpa dem på sin egen planhalva:

            Hudfärg är en social konstruktion.

            ”Kallar du mig vit???
            -Jag är rasifierad din jävla rasist!!!”

            Hahahaha, ja ta mig f*n, det kanske skulle funka!

            Det är ju för övrigt de själva som gör hudfärgen till en social grej, vi andra skiter fullständigt i det….

          • Olof

             /  09/24/2018

            @Senior Ja, och skall man vara ärlig (vilket vänstern naturligtvis kanske inte har intresse av) så handlar ju oftast den ‘diskriminering’ som faktiskt förekommer om diskriminering baserad på beteende (ie, inte diskriminering per se) och mer sällan (åtminstone i Sverige) på särskiljande yttre drag. Även om vissa gör sitt bästa för att ändra på det genom att t.ex tvinga arbetsgivare att ta ställning och tyst sortera bort kandidater innan oacceptabelt beteende blir uppenbart.

            Och i så fall är det förstås helt möjligt att att vara transrasifierad – det finns t.ex inget med att du råkar vara född svensk och vit som hindrar dig att vägra skaka hand med kvinnor. Och som transrasifierad har du förstås ännu större möjligheter att dra rasistkortet, som du säger, inte nog med att du drabbas av samma rasism som någon färgad när du påpekar att du utesluts ur sammanhang på grund av din mörka hudfärg, du drabbas dubbelt av att du inte ens anses accepteras som färgad.

            Oavsett hudfärg är det helt enkelt väldigt lätt att bete sig på ett sätt som gör en omöjlig på en arbetsplats.

            Själv är jag så jävla trött på det hela… vi var ju på väg att fixa den här jävla skiten och få nya generationer som inte _bryr_ sig om hudfärg och kön… och så skall vänstern försöka sabotera det. Visst, deras världsbild är beroende av konfliktytorna mellan grupper, men att deras ondska skulle vara så… genomgående… att de är villiga att skapa en renessans för sann rasism… suck.

            Men därför tror jag kanske att det bästa sättet att slåss mot det är att på en del punkter pusha framåt tills det slår över och åtminstone göra det omöjligt för dem att återinföra rasism och sexism i lagar och på ett konkret sätt genom att göra själva de diskriminerande kategorierna oanvändbara genom att tillåta människor att nominellt flyta fritt mellan dem efter eget tycke.

          • Senior

             /  09/24/2018

            ”Själv är jag så jävla trött på det hela… vi var ju på väg att fixa den här jävla skiten och få nya generationer som inte _bryr_ sig om hudfärg och kön… och så skall vänstern försöka sabotera det. Visst, deras världsbild är beroende av konfliktytorna mellan grupper, men att deras ondska skulle vara så… genomgående… att de är villiga att skapa en renessans för sann rasism… suck.”

            -Dito.

  9. Jag har inte Instagram – vill någon publicera bilderna på Leila Ali och hennes kontakt med Somalias president?

    Svara
  10. MiT

     /  09/22/2018

    ”S-ledamoten avslöjas av tv-bilderna från Turkiet”
    https://www.expressen.se/nyheter/s-ledamoten-avslojas-av-tv-bilderna-fran-turkiet/

    Svara
    • Senior

       /  09/22/2018

      Sverige verkar vara öppet mål att ta över från alla håll, konkurrensen är hård….

      Svara
    • Ivar L

       /  09/24/2018

      Den där ryska påverkansoperationen lyste med sin frånvaro med det är rätt uppenbart att Sverige fått uppleva ett synnerligen omfattande paket av påverkansoperationer med religiösa och etniska förtecken istället. Och lustigt nog verkar det ha ett samband med stora immigrantgrupper som finns i Sverige, inte ryssar alltså. Vem kunde väl tro det?

      Svara
  11. Fria Tider: ”Somalier den nöjdaste invandrargruppen”.

    Är svenskarna nöjda med somalierna?

    Svara
  12. MiT

     /  09/22/2018

    Svara
  13. Senior

     /  09/22/2018

    Till de som ifrågasätter varför man skall ”missnöjesrösta på populistiska” partier när man är besviken på de styrande:

    Självklart skall man missnöjesrösta på ett annat parti för att förhindra att de som misskött det skall kunna fortsätta med sin förda politik och göra dig ännu mer missnöjd!

    https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sa-tappade-s-makten-i-norr-efter-hela-84-ar/

    Svara
    • Kommer inte ihåg vem som skrev det nyligen – känns som Kyeyune eller Hakelius – men i Frankrike före revolutions var det kungen som hade yttersta ansvaret för att folk hade bröd. Hur det gick till, och vad han sysslade med i övrigt, brydde sig de flesta inte om.

      I Sverige är det Socialdemokraterna som tagit på sig ansvaret för att det finns ”välfärd.” Hur det går till bryr sig folk inte om.

      Svara
  14. Gorby

     /  09/23/2018

    Svara
  15. weasel

     /  09/23/2018

    Man får i alla fall försöka se någonting positivt i det här ;
    Mycket bra att det vita kvinnan Elina och den privilegierade vita mannen Ulf blev ersatta så att MP blev ett mer mångkulturellt och mindre exkluderande parti som står upp för alla människors lika värde !

    Karma is a bitch, Elina och Ulf. 🙂

    Svara
  16. G

     /  09/23/2018

    Svara
    • Rikard

       /  09/23/2018

      Hej.

      Jag tror solen gick upp i väst!

      En moderat föreläser om klasskamp och klassperspektiv för en rasistisk socialist!

      Dessutom spets på betyget för Bali: korrekt bruk av socioekonomiska faktorer.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • En av dem flyttats mellan fosterfamiljer och har fått jobba sig fram.

        En verkar ha fått allt gratis och förväntar sig att det så skall förbli. Använder sig av spökskrivare. Bygger sitt varumärke på sin identitet, ofta med offerkänsla.

        Ojämn spelplan helt enkelt.

        Svara
    • Senior

       /  09/23/2018

      Det enda ”identitetspolitiska” dessa har gemensamt är att de är vänster.

      Det är ju synd om den stackars vilsna underklassbrottslingen, och hårdare straff gör det bara värre. -Förutom för den ”kapitalistiska” butiksägaren som ”sparkar neråt” om han försvarar sig… -Då jävlar åker han dit.

      Svara
  17. G

     /  09/23/2018

    ”Ju mer erfarenheter av Myndighetssverige jag fick desto mer insåg jag att det finns mängder av saker här hemma som måste förändras. Problemen fanns inte bara ute i världen.

    Helt ärligt. För några år sedan hade jag inte en tanke på att ägna mig åt politisk opinionsbildning. Jag kunde inte föreställa mig att jag skulle hamna på Dalarnas Tidningar i Falun, Liberala Nyhetsbyrån i Stockholm eller på Blekinge Läns Tidning där jag nu har gjort min första dag.

    Nej, jag skulle arbeta med bistånd. Gärna i Västafrika. Hösten 2014 började jag således på biståndsmyndigheten Sida. Mina studier i antropologi ledde mig dit.

    Men mötet med Myndighetssverige blev en ögonöppnare. Jag insåg att Sverige har en hel del egna problem och ovanpå det en kanske lite för grandios självbild.

    När Stefan Löfven höll sitt tal efter valet 2014 ställde sig personal på Sida upp och applåderade. Att den politiska aktivismen visade sig så oförblommerat på en förment opolitisk myndighet var chockerande.”

    Svara
  18. Rikard

     /  09/23/2018

    Hej.

    Vill tipsa libertarianer och liknande om en artikel av Wilderäng om hur den finska, tämligen etniskt homogena, nationalstaten med lagen som vapen exproprierar mark köpt av ett privat företag. Det måste ju, även för en liberal som Wilderäng själv vara ondskefullt och fel?

    Nejdå, för det rör sig om ett ryskt företag som köpt skärgårdsfastigheter och förberett dessa för militärt bruk, påstås det.

    Den finska statens agerande är ju helt fel enligt nyliberal och libertariansk ideologi, för jag har inte hört något om att just ryssar skulle vara undantagna från denna.

    Som sagt, ny/socialliberaler, libertarianer och kommunister har mycket gemensamt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Det verkar gå en skiljelinje inom den libertarianska rörelsen mellan de som ser att andras frihet kan användas mot de frihetliga, och de som inte ser det.

      Ungefär som mellan de som anser att man skall få rösta bort demokratin om man vill, och alla andra.

      Det kan vara därför libertarianer har så lite inflytande som de gör – huvuddelen av tiden går åt till att diskutera just detta internt.

      Svara
    • Olof

       /  09/24/2018

      Mjae, högerlägret inom den libertarianska skolan har ju i alla fall att en minarchist falang där staten har just rollen att upprätthålla de grundläggande rättigheterna för medborgarna, ie, skydda dem från aggression, stöld, kontrakstbrott, bedrägeri, etc. Där ingår förstås skydd mot externa parter som inte kan antas bindas på samma sätt av de grundläggande reglerna som hindrar intern aggression mellan parter inom nationen. Så det är lättare att argumentera konsekvent för att det skulle finnas en legitimitet i att expropriera speciellt icke-medborgares ägodelar om det görs för att hindra sannolik aggression.

      Men visst, det finns en poäng i att libertarianer har ignorerat nationalstaten som intressesfär under en lång period, vilket kanske placerat en större andel i det läger som ser staten i konflikt med individens intressen snarare än nationen som garant för att friheten för individerna som bygger upp den alls skall kunna upprätthållas.

      Svara
      • Rikard

         /  09/25/2018

        Hej.

        Och felet i det resonemanget är uppenbart:

        Den som förfogar över större medel än andra kommer att etablera monopol. De som har tillräckliga resurser kommer att bilda kartell mot detta monopol. De som är småskaliga resursinnehavare kommer att utnyttjas när både monopolet och kartellen samarbetar; de har nog med sin egen konkurrens om absolut makt.

        Man kan inte. som alla libertarianer gör, utgår från Tabula Rasa när man bygger sin ideologi. Verkligheten är inte ett spel – den finns, den är vad den är och historien är vad den var. Ideologin måste alltid utgå från faktiska materiella och kultursociologiska förhållanden och förutsättningar för att kunna implementeras.

        Vilket libertarianer konsekvent vägrar, för då måste de kompromissa med sina ideal och sin felaktiga verklighetsuppfattning – likt den svenska bokstavsvänstern från förr, eller pacifister, eller veganer.

        Gissa varför så många (?) libertarianska tänkare ävlar loss om kolonisation av rymden, eller att friköpa mark för att bygga en egen stat? De klara inte av verkligheten som den är utan önskar sig jungfrulig obebodd mark där de skall skapa Utopia.

        Det första de hade skapat är en rådsförsamling där bara de med resurser har inflytande, och det andra de skapat är ett system för att finansiera väktare som skyddar dessa resurser, och det tredje ett övergripande och implicit moralsystem som försvarar och rättfärdigar rådande resursfördelning. Spola fram tiden tre-fyra generationer och du har en feodalstat; spola vidare ett par hundra år och du har en nationalstat.

        Det är lika surt för dem som för kommunister och andra idealister att acceptera att allt de har, och allt som finns kring dem – gott som ont – finns tack vare nationalstaten.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • A response to Paul Graham’s ”How to Make Wealth”
          https://czep.net/12/response-to-paul-graham.html
          ”Given more freedom, those in power will first cut off the access to power, to prevent anyone from challenging them. They will immediately go for the jugular. There is no compromise with power and no means to share it. Thus, the power elite will readily command vast armies of people and resources to ensure that you stay down. This will be their first priority. Their second priority will be to extract labor from you in the manner that serves them best. In a perfectly libertarian society, the bullies would not only take your lunch money, they would murder your family, burn your house, and leave you for dead by the side of the road. This is your free society. Enjoy.”

          (Det är lite dålig stil att bara citera slutklämmen som jag har gjort här. IT-folk, särskilt programerare, uppmanas läsa hela. Den handlar om verkligheten, utanför de system vi har byggt och bebor.)

          Svara
        • Olof

           /  09/26/2018

          Ja, du har helt rätt och det är anledningen att jag inte tillhör anarkokapitalisterna.

          Hela värdet, det som gör att en fri marknad fungerar bättre än en kommandoekonomi, kommer från konkurrens, men väldigt få vill frivilligt utsättas för konkurrens. Det går som en röd tråd genom historien – nästan alla marknader historiskt har gett upphov till mekanismer för att hindra konkurrens, allt från monopol till skråväsenden, etc.

          Men som sagt, själv anser jag att nationalstaten har en väldigt viktig roll att spela, även om jag tycker den kunde bli bra jäkla mycket bättre på att hindra just karteller och monopol, speciellt som mycket värde och makt hos monopolen ges just av stat och andra samhällsfunktioner (allt från immaterialrätten till de höga hinder inom byggbranchen som överreglering skapar).

          Svara
  19. Man måste till Gällivare för att hitta en miljöpartist som förstår hur det ligger till.

    ”Vi måste dra rätt slutsatser av MP:s katastrofval”
    https://www.dagenssamhalle.se/debatt/vi-maste-dra-ratt-slutsatser-av-mps-katastrofval-23978
    ”Vi uppfattas inte som ett parti för hela Sverige och den generella bilden här är att Miljöpartiet är ett storstadsparti.
    […]
    Vi ska fortsatt vara radikala mot system och strukturer, men vi ska inte moralisera över individers beteenden.”

    Tror inte det går att förändra så mycket – då förlorar man storstadsväljarna, dvs, försvinner helt på riksnivå – men det finns i alla fall två personer som skulle kunna göra något vettigt i ett annat parti.

    Fast de glömde visst den där ismen baserad på en viss religion …

    Svara
  20. G

     /  09/23/2018

    Svara
  21. G

     /  09/23/2018

    Svara
  22. Svara
    • Ivar L

       /  09/24/2018

      Alltså rent formellt demokratiskt måste var och en få rösta som den vill. Och att det även kan leda till etniska överväganden är helt i sin ordning. Resultatet ser vi nu.

      Det grundläggande problemet här är inte att det är fel på valsystemet utan att vi låter människor som inte ens kan språket, än mindre vet hur Sverige fungerar, få rösträtt. Rösträtt skall naturligtvis inte delas ut till immigranter som inte är väl förankrade i samhället.

      Med rimlig nivå på invandringen och restriktivt utdelande av medborgerliga rättigheter och medborgarskap skulle vi inte hamna i en situation där somliga partier kapas av smarta och inflytelserika representanter för våra växande etniska grupperingar.

      Svara
    • Olof

       /  09/24/2018

      Liksom med andra former av diskriminering är de mest kaustiska sådana när individerna inte själva har någon möjlighet att påverka vilka grupper de tillhör. Att rösta efter etnicitet legitimerar faktiskt verklig rasism. Det implicerar att det finns skiljda politiska intressen baserade på inneboende egenskaper människor inte kan påverka alls. Att det verkligen handlar om vi-mot-dom.

      Politiken är att just väga och välja olika intressen och prioriteringar, att ställa dessa intressen mot varandra. Att driva politik baserat på just etnicitet blir då just att ställa olika etniciteter mot varandra. Vi har då inte längre gemensamma intressen, politiken handlar då om att ta från en etnicitet och ge till en annan.

      Klass är inte en fast definition, och de flesta skulle säga att det finns en flexibilitet, en möjlighet att göra ‘klassresor’. Det blir ett gemensamt intresse. Politikens prioriteringar handlar inte där rakt av om att ställa en grupp människor mot en annan grupp människor, det blir implicit att det handlar om att ställa människor som råkar vara i en viss livssituation mot andra som råkar vara i andra livssituationer. På något plan finns en möjlighet att flytta mellan grupperna.

      Ibland kommer det finnas fler från vissa etniciteter i vissa sådana grupper, idag kanske fler somalier i Sverige är i en situation där de knappast ens tillhör ‘arbetarklassen’ , men att prioritera ‘arbetarklass’ mot ‘överklass’ innebär inte per definition att man ställer somalier mot svenskar eftersom alla ‘klasser’ innehåller individer från olika etniciteter.

      Men börjar man däremot gå på de egenskaper som per definition inte kan delas… ja…

      Vill vi gå dit tro? Skall vi ha en somalisk kandidat som somaliska väljare röstar på som representerar somaliska intressen? Då är hela integrationsiden körd (vilket den förvisso är oavsett, men inte nödvändigtvis så här illa än), då kan inte somaliska intressen vara svenska intressen, då står de per definition redan i konflikt. Det finns ingen möjlighet till lösningar som att ‘lyfta människor ur grupp X till grupp Y’ för att långsiktigt förändra samhället till en bättre gemenskap. Det finns ingen möjlighet att hitta någon sorts ‘rättvisa’. Istället är konflikten permanentad, den kommer aldrig att kunna ens minska, grupp X står emot grupp Y och den enda möjliga lösningen är den slutgiltiga lösningen. Då kan vi lika gärna ge upp och börja diskutera hur den etniska rensningen skall gå till…

      Så NEJ TACK. Det är INTE något som står på min topplista av önskescenarior.

      (Sen finns det förstås andra aspekter, t.ex innebär naturligtvis inte delad klass att man alltid anser att samma lösningar är bäst sätt att förbättra för en grupp.)

      Svara
  23. Svara
    • Senior

       /  09/25/2018

      Den ”borgerliga” alliansen har nu sett till att en kommunist blev invald som andre vice talman….

      Hur många indicier måste gnidas i nyllet på folk innan de inser att SD har helt rätt gällande ”sjuklöverpartiet”?

      Svara
  24. Snart händer nog exakt samma sak med de där böneutropen. Eller?

    Svara
    • Pelle2

       /  09/25/2018

      Det intressanta är att det är inget problem att tysta kyrkklockor pg.a buller men om någon klagar på böneutropens buller så är man rasist och skall bara acceptera böneutropen..

      Svara
  25. Kvartal November 2017
    Lundberg: ”Från litteraturens arbetarhjältar till troll ”
    https://kvartal.se/artiklar/fran-arbetarhjaltar-till-troll/
    ”[…] En enkel sökning i sociala medier på ord som “läsarbrev” eller “läsarmejl”, det som Göran Palm efterfrågade och utgick från i Bokslut från LM, ger vid handen att kontakter med den sorts yrkesgrupper som Palm intresserade sig för uppfattas som synnerligen besvärande av många som i dag befinner sig i Palms position. Jag tänker på dem som har privilegiet att kunna formulera sig på betydelsefulla och respekterade medieplattformar med stort genomslag; de som ger ut böcker på etablerade bokförlag – och alltså verkar i samma slags sammanhang där Göran Palm och hans radikala kolleger återfanns för fyra-fem decennier sedan.
    […]
    I bästa fall beskrivs dessa läsare – eller i alla fall de läsare som har kritiserat något som en etablerad skribent har påstått – som antingen ointelligenta, inkonsekventa eller obildade. I värsta fall avfärdas kritiker av vissa uppfattningar om vilka det råder konsensus i journalistkretsar som jämförbara med massmördare eller terrorister.”

    Kvartal Mars 2018
    Neuding: ”Peter Springare – inte en av “oss””
    https://kvartal.se/artiklar/springare-uppenbarligen-inte-en-av-oss/
    ”Debatten mellan polismannen Peter Springare och Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg är bara det senaste exemplet på hur diskussionen delas upp i insiders och outsiders. Otränade debattörer riskerar att uttrycka sig på ett sätt som för tränade debattörer signalerar att de inte hör hemma i gemenskapen – och den uppdelningen sker till stor del efter linjer av klass och social status.
    […]
    När däremot Anne Ramberg kallar meningsmotståndare för “bruna råttor“, och skribenten Cecilia Hagen följer upp med att fundera på om man kan “bli kvitt de mänskliga brunråttorna” och i så fall “med gift?”, rör det sig om personer som har orden, ner till minsta nyans och konnotation, som yrke. Det betyder att vi har goda skäl att tolka Springare betydligt mer generöst än vad vi har skäl att tolka Ramberg och Hagen.”

    Springare, Trump, Bali, Åkesson. Ganman?

    Svara
  26. MiT

     /  09/23/2018

    Svara
  27. http://archive.is/efDXA
    ”[…]när man läser demokratiforskningen så upptäcker man ganska snart begreppet inkludering.
    […]
    Det är naturligtvis rättsvidrigt att en demokratisk stat ska diktera sina medborgares värderingar. Det som utgör en demokratisk stat är ju att man får ha vilka värderingar man vill så länge man inte skadar andra människor.”

    Visst låter han vettig när man citerar på ett visst sätt?

    Svara
    • Såg faktiskt Heinreich bok i skyltfönstret (!) på Akademibokhandeln. Har aldrig träffat någon som köpt eller läst hans böcker så jag undrar hur mycket man måste betala för att få den exponeringen.

      Svara
  28. ”Dessvärre är gapet mellan folket och de folkvalda stort. Före valet kunde SVT visa att endast en (1!) procent av alla riksdagskandidater bor i särskilt utsatta områden, det motsvarar 54 av 5585 personer (SVT 12/8). I dagarna presenterades en mätning som visar att bara en halv (0,5!) procent av journalisterna bor i utsatta områden, särskilt många bor på Södermalm i Stockholm (Expressen 19/9). ”

    http://www.gp.se/ledare/vilket-parti-f%C3%A5r-slut-p%C3%A5-v%C3%A5ldet-1.8849221

    Svara
  29. MiT

     /  09/23/2018

    Läs alla tweetar innan och efter

    Svara
    • ”Prodemokratisk” …

      Svara
    • Ivar L

       /  09/24/2018

      DN-journalister….
      Det är väl egentligen ingen idé att ens hoppas längre. Tidningen är slut som trovärdig på alla sätt.

      Svara
  30. Gorby

     /  09/24/2018

    Svara
    • Senior

       /  09/24/2018

      Man kan ju bara tänka sig hur många som tex. tagit en valsedel med personkryssningsmöjlighet och röstat utan att sätta ett kryss.

      Hur enkelt är det inte för någon som hanterar dessa valsedlar att ”hjälpa till” lite snabbt med en penna i dessa fall?

      -Och det är ju ändå förhållandevis ”harmlöst”

      Det svenska valet och dess hantering är rent skamligt för ett land som hävdar sig vara en demokrati.

      Svara
      • Alla som inte hjälper till i vallokalerna är medskyldiga – vi kunde anmält oss som medhjälpare!

        Svara
        • Ivar L

           /  09/24/2018

          Jag kan inte hålla med om att jag är skyldig till eventuellt valfusk. Det har gått i huvudsak bra andra år och jag har inte heller haft någon bild av att det skulle bli problem på detta vis. Det skall bli intressant att läsa vad de internationella obervatörerna kommer fram till i sin rapport. Det kan mycket väl vara så att man bör fundera på att engagera sig nästa val om det verkar vara stora problem.

          Svara
  31. Ivar L

     /  09/24/2018

    ”KALMAR En man i 40-årsåldern frias från flera fall av grovt bidragsbrott – trots att han har fått ut nästan 240 000 kronor i felaktiga bidrag. Anledningen är att han inte kan svenska och använde tolk när han ansökte om de olika bidragen.

    Nu frias mannen i Kalmar tingsrätt. Han har utländsk bakgrund och tog hjälp av handläggare och i vissa fall tolk när han ansökte om bidragen. Därför slipper han påföljd.”
    https://nyheteridag.se/man-frias-fran-grova-bidragsbrott-for-att-han-inte-kan-svenska/

    Läs stycke två en gång till!
    Han tog alltså hjälp av en handläggare och ändå blir det fel. Hur är det möjligt? Kanske är det handläggaren som skall dömas, för den personen har ju antingen inte gjort sitt jobb eller medvetet hjälpt immigranten att fylla i felaktiga uppgifter.

    Det enda rimliga är att människor som inte kan svenska överhuvudtaget inte är ansvariga för sina bidragsansökningar utan att det sköts av officiella representanter med ansvar för att det blir korrekt.

    Svara
    • uffenordholm

       /  09/24/2018

      Ett bättre förslag, tycker jag, är att alla bidrag sökes personligen, på plats. Om flera personer är inblandade i en ansökan skall samtliga vara på plats när ansökan lämnas in.

      På detta vis hade staten (och säkert en del kommuner) sluppit dela ut en hel del pengar till personer som inte bott i Sverige på flera år.

      Var det inte någon etiopisk (?) löperska för några år sedan som det var oväsen omkring, då hon blivit svensk medborgare, och vistats i Sverige några ynka dagar totalt sett?

      Svara
  32. MiT

     /  09/24/2018

    Svara
    • uffenordholm

       /  09/24/2018

      Men AT är ju det _goda_ hatet, och då räknas det inte.

      Svara
      • uffenordholm

         /  09/24/2018

        AT skulle varit AF..

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  09/24/2018

          Den där Athena skriker och skränar så högt att allt för få tycks se det helt uppenbara, nämligen att hennes högtravande och löjliga så kallade poesi är ungefär lika mogen som en dagboksanteckning från en självupptagen elvaåring. Alltid när jag råkat läsa det hon skrivit, eller hört henne öppna munnen så rodnar jag, hon är så urbota jävla pinsam.

          Sen vad gäller hennes fåniga knytnäve med socialism och Palestina, det är väl en ungefär lika friskförklarande blandning som en lunch på tacos med ärtsoppa och fläsk. Palestina har aldrig, och kommer givetvis aldrig bli någon socialistisk plats på jorden. De som bor där eftersträvar och lever efter islams lagar.

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  09/24/2018

            Hon är helt uppenbart en mycket sjuk människa.

    • Ivar L

       /  09/24/2018

      Vissa delar av Athenas inledning tycker jag borde införas med en gång. Länder skiljer sig åt och alla länder kan inte passa alla. Athena kan nog hitta ett land som passar hennes muslimska tro och hennes vänsterromantik bättre. Typ Palestina.

      Svara
    • ”de sista smulorna av asylrätten”
      Är det de ”smulorna” som gör att Sverige tar emot fyra gånger så många som grannländerna gör tillsammans?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/24/2018

        De sista smulorna kan trots allt vara rätt många små smulor, det beror ju helt och hållet på hur man har hanterat kakburken, hela kakburken skulle lätt med lite vilja förvandlas till smulor utan att en enda kaka hamnat i matsmältningen.

        Svara
  33. Frida Gustavlin

     /  09/24/2018

    Ygeman klagar alltså på SD att de politiserar talmansämbetet genom att lägga sin röst på alliansens kandidat, går sedan och röstar, av politiska skäl, på Vänsterpartiets kandidat till andra vice talman.

    Det är något som inte riktigt går ihop här.

    https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/forra-ledarens-halsning-var-inte-nyttiga-idioter/

    Ang DÖ 2.0

    https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/jan-bjorklund-da-gar-vi-mot-nyval/

    ”I vilket läge sätter du dig i regering med S?
    – Det är inte aktuellt. Det handlar om att alliansen ska hålla samman och att Ulf Kristersson ska bli statsminister, med samförstånd över blockgränsen.”

    Så Alliansen förväntar sig att Sossarna ska stödja deras regering. Okej.

    Sossarna i sin tur förväntar sig att Moderaterna och KD ska stödja en regering, som i värsta fall ur ett socialdemokratiskt perspektiv består av S, MP, L och C med stöd från Moderaterna, eftersom L och C inte vill regera med stöd av V.

    Hur man än vrider och vänder på det så kommer det bli en mycket reformsvag regering. Hur ska den få något vettigt gjort?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/24/2018

      ”Om man ser till dagens omröstning får till exempel SD ett avgörande inflytande vad gäller valet av talman. Var går gränsen?

      – Det är en sak att om vi lägger fram ett förslag som vi tror på, så röstar de på det. Det är en helt annan sak om man tvingas in i en förhandling, där de ska tvinga igenom sin politik.”

      Jävla vad ohederlig Björklund är, tror han att folk är dumma i huvudet? Han tror ju på ”förslaget” eftersom han vet att SD stödjer det. Så på sätt och vis har han redan tvingat bort en socialdemokratisk talman med indirekt SD-tvång. Björklund vet också att de kan få bilda regering när de vill, med tyst passivt tvångsstöd från SD, och han vet att en sådan regering inte får igenom sin budget, för det behöver han ju sossarna, eller tvånget från SD. Det är verkligen inte svårare än så.

      Så vad vill Björklund, driva borgerlig eller socialdemokratisk politik? Vill han få igenom alliansens eller sossarnas reformer?

      En tröst är att det åtminstone är hyfsat underhållande att betrakta cirkusen.

      Svara
      • Olof

         /  09/24/2018

        ”En tröst är att det åtminstone är hyfsat underhållande att betrakta cirkusen.”

        Visst är det? Som en smakful kombination av ‘vadvardetjagsa’-biff i sås smaksatt med något tyskt med en svag doft av bittermandel, med lite pommes chateu lätt flamberade över let-the-world-burn flammor.

        Det är så komiskt att se hela den svenska ‘praxispolitiken’ falla sönder samtidigt som man förstår att fler och fler inom politiken står som rådjur i strålkastarljuset från det annalkande tåget. De fattar att att priset för att vi inte har en riktig konstitution och nedskrivna tydliga regler nu börjar justeras upp lika fort som prislappen på en toarulle i Venezuela.

        Har vi några egentliga maktkontroller i Sverige som skyddas av något annat än ‘praxis’? Talman? KU? Domarnämden?

        När barnrumporna åker ut, finns det något som hindrar en talman från SD, följd av en vice talman från SD, och får se, en andre vice talman från SD? Ordförande för KU från SD, majoriteten där SD förstås, domarnämd bestående av partimedlemmar från SD, etc, etc, etc. Eller skulle det vara emot ‘praxis’? Vad då för ‘praxis’? Nån nedskriven på papper någonstans tro? Med någon sorts organ som gör en tvingande tolkning och har makt att kräva att ‘praxis’ följs? Den enda ‘praxis’ jag ser är makten talar så jag antar det är det som gäller?

        Kommer säkert gå skitbra. Hoppas bara att ingen lyckats övertyga SD om att de faktiskt är fascister innan vi hamnar i det läget…

        Svara
        • Senior

           /  09/25/2018

          Precis så.

          Och varken sossarna eller övriga sjuklövern har haft några problem att bryta mot ”praxis” så länge det i slutänden gynnar S.

          -För även om sjuklövern kallar sig oppositionspartier och ”lägger ner” sina röster, blir det alltid,alltid, en knorr i slutändan som visar sig gynna S.

          Ett S som enligt seden därefter hyllas i media för sitt strategiska geni. Inte ett ord nämns om alla brutna vallöften och det enorma hån mot demokratin som detta innebär.

          ….Den förment borgerliga alliansen i ”högerblocket” har just hjälpt till att rösta in en kommunist som andre vice talman!

          Hur många exempel måste folk få innan de begriper att SD har helt rätt gällande ”sjuklöverpartiet”?

          Svara
    • Ivar L

       /  09/24/2018

      Har någon pekat på att Björn Söder gjort ett dåligt arbete sina fyra år i Riksdagen. Om inte, vad är i så fall ens problemet?

      Svara
      • uffenordholm

         /  09/24/2018

        Problemet lär vara ”värdegrunden”… I alla fall så som vissa tolkar verkligheten.

        Svara
      • Olof

         /  09/24/2018

        Ja, får se nu, det var väl så att han var lite dålig på att vara talman för Rosanna Dinamarca…?

        Fast jag tror inte problemet med den arbetsuppgiften låg hos Björn Söder iof…

        Svara
    • lensof

       /  09/24/2018

      Något säger mig att snurrpannorna i riksdagen agerar precis så som Åkesson vill. Att han tänker längre än till morgondagens val, kanske t.o.m. längre än en vecka. Något som få i riksdagen verkar vara kapabla till.

      Praxis gäller inte längre…

      En ytterst reformsvag regering kommer antagligen bli resultatet av allt tjäbbel och manipulerade…

      Ett enda parti är i verklig opposition. Ett enda parti som sitter i riksdagen kan ändå inte bli belastat för det kaos som antagligen blir följden av snurrpannornas agerande. Schackrandet har gjort SD helt fria och utan ansvar, lite av politiska vildar.

      Underskattar man SD helt eller är man helt maktblinda.

      Svara
      • Därtill kommer åtminstone en M-regering få veta av lokalpartierna att det är dags för den där ”åstramningen”. På riktigt, den här gången.
        Kommunerna har inte råd att bortse från verkligheten.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  09/24/2018

          Som sagt, mycket hög nivå på underhållningen.

          https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/rLRKba/intern-ilska-i-alliansen-efter-bjorklunds-utspel

          För er som missade kvällens Aktuellt, där Annie Lööf på något märkligt sätt hävdade att en Alliansregering var det enda rätta med stöd av vänstern, men inte av SD, trots att alliansen är mindre än vänstern kan smaka på den här.

          https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/rLRKba/intern-ilska-i-alliansen-efter-bjorklunds-utspel

          ”Båda Centerpartiet och Liberalerna återupprepade i dag ultimatumet om att en ny borgerlig regering måste förankras med Socialdemokraterna.

          Framför allt Jan Björklunds agerande väcker irritation.

          – Att Alliansen skulle lägga sig platt för S och ge dem veto i regeringsbildningen är orimligt, säger en allianskälla.”

          Det är väl högst rimligt att Alliansen behöver stöd av S om man inte vill ta stöd av SD, det är helt enkelt det enda som återstår, såvida det inte finns något finurligt fusk att ta till. Tänker osökt på sådana där gamla Nintendospel där man medan startbilden visades kunde trycka UPP, UPP, NER, NER, VÄNSTER, HÖGER, HÖGER, VÄNSTER medan man höll inne SELECT på den andra kontrollen, och vips fick man 999 mandat extra i Donkey Riksdag©.

          Svara
          • Olof

             /  09/24/2018

            ”och vips fick man 999 mandat extra i Donkey Riksdag©.”

            Lustigt att du nämner det, det låter lite som Ulf Kristersson innan valet när han sa att han hittat en cheatcode som dubblade antalet allianspartier från två till fyra. Vissa av oss sa ju att Ulf var rätt full och såg dubbelt, plus att cheatcodes inte funkar i iron man kampanjer, dvs, skarpt läge, men planen blev ändå att köra full fart in i kaklet, utan alkolås på valstugan.

            Alliansen dog när Annie tyckte att det var viktigare att tortera afghanska ensamkommande lite till. Visst, hon är lite sadist, det är lite Lucy i Charlie Brown över henne, gillar att hålla fram bollen för ensamkommande Charlie och oooooojojoj ryckte vi bort den IGEN nu? Komiskt på något plan kanske för en del, men i slutändan funkar det helt enkelt inte att ha den typen av människor i ett team.

            Samtidigt så undrar man ju – om det är så här tydligt för oss utanför, hur FAN kan det inte vara det på insidan?

            Jag menar: ”Visst har vi sagt att vi ska försöka komma överens med S i flera sakpolitiska frågor. Men om de säger nej, så kommer vi att gå fram ändå. Hans besked gäller Liberalerna, inte alls Alliansen, säger en allianskälla.”… hallå-lå-lå-å… nån där-är-är…? Vilken bit av precis, det gäller liberalerna, inte alls alliansen, för liberalerna är inte en del av alliansen och det är inte centerpartiet heller, så vad är det ni inte förstår? Det är ju som människan byter hjärna eller verklighet halvvägs genom meningen han själv säger. Schrödingers allians, den både finns och finns inte i en enda mening.

            Nej, det enda vettiga alternativet som återstår nu är att Moderaterna kräver nyval med motiveringen att deras partiledare var full och såg dubbelt när han räknade medlemmar i sin allians.

          • (https://en.wikipedia.org/wiki/Konami_Code)
            Lite olika saker händer när man skriver in koden, beroende på vilket spel man spelar.

            ”Contralliansen” – trettio extra liv, dvs försök av talmannen att hitta en lösning.
            ”Teenage Mutant Ninja Björklund” – extra energi när alla andra har tröttnat.
            ”Dance Dance RevoLööftion” – använd vilka danssteg som helst, alla andra blir förvirrade och pausar tills du vinner eller dör av utmattning.
            ”Metal Gear Solid Uffe” – Figuren man styr – en riktig tuffing – säger högt ”Vad sysslar du med egentligen?”

            ”… man vill förankra en alliansregering över blockgränsen.”
            DÖ, alltså. Säg DÖ om ni menar DÖ.

            Jag kan se att Centerpartiet samlar en del missnöjda miljöpartister och annat patrask, men vad är Liberalerna till för? Varför skall de finnas?

          • Olof

             /  09/24/2018

            @Kristian Bra fråga. Alltså, logotypen ger mig intrycket att det handlar om någon sorts reklamkampanj för blåa piller som kan hjälpa till med vissa typer av slakhet, dock tyvärr inte om man behöver en styvare ryggrad.

            På väljarunderlaget verkar det vara någon sorts klubb för akademiker. Kanske inte just av någon speciell anledning, mer att de är lite mer ‘safe’ än M för folk som inte är kommunister i den världen, du blir inte riktigt ordentligt ovän med kollegor över att du är folkpartist.

            En period tror jag deras främsta existensberättigande var att Westerberg var ‘snygg’.

            Namnet kan ju låta som de skulle ha någon sorts ställning hos liberaler, men jag kan nog ärligt talat säga att jag inte hört många liberaler som röstar på Liberalerna. De med någon form av klassiskt frihetligt liberala åsikter tycks oftast fnysa och kalla dem varianter från ‘batongliberaler’ till ‘socialister’.

          • Vill minnas att Westerholm till sist valde Liberalerna i år av obestämda ”anständighetsskäl,” eller dylikt. Tryckfrihet, kanske?
            Han har senare ångrat sig offentligt.

          • Olof

             /  09/25/2018

            @Kristian Ja, vad skall man säga, fool me once… själv tillhör jag ju inte inte de som lurats en gång i det här fallet eftersom jag aldrig röstade på alliansen pga att jag från början inte litade på Reinfeldt och att hans sociopatiska vuxenmobbing mot Karl Sigfrid under FRA debaclet övertygade mig om innehållet i människans karaktär… men jävlar vad jag hade stått och bankat mig i ansiktet med en kratta om jag gått på den lätte i det här valet.

            Valresultatet var ju i princip känt flera månader innan valet, oavsett procent hit och dit har det ju egentligen inte varit några avvikelser ifrån treblocksresultatet och vi visste redan innan att C (och L) inte var kvar i alliansen. Med de premisserna kan jag bara påminna mig en enda undersökning som gav ett potentiellt fungerande regeringsalternativ då MP åkte ut och M+KD+SD fick mer än 175 mandat.

            C och L var ju tydliga i både handlingar och ord redan innan valet att de inte tänkte stödja alliansen om SD gjorde det…

            Och Westerholm (ja, Johan då, inte hans Liberala mor) är ju tidigare socialdemokrat, så det är ju kanske ett rimligt steg enligt devisen ovan – du blir inte ovän på riktigt med dina socialistiska vänner som L väljare. Men Westerholm kanske hade sämre koll på L och missade hjärnlåsningen inom de falangerna av L… något som är lite svårare att missa för oss mer högerlutande väljare som fick vårt uppvaknande med avseende på L i samband med Westerberg och Ny Demokrati. De har någon sorts aktivistkomplex som gör dem oförmögna att agera rationellt i vissa situationer, vilket styr deras agerande gentemot SD nu.

            Visst, det är rätt komiskt för ögonblicket. Samtidigt kan det bli rätt tröttsamt med, svårt att tro att den svenska opinionen kommer flytta sig fort även om vi får nyval. Jag kan inte säga att det skulle orsaka några svårigheter för mig att välja igen, skicka ut ett dussin röstsedlar så kan jag skicka tillbaka förtidsröster för ett nyval i halvåret i flera år framöver redan nu, beteendet från de bortskämda dagisbarnen har varit mer än övertygande. Det finns ett enda parti som beter sig med någon som helst värdighet här och vid det här laget skiter jag fullständigt att de råkar har i princip samma ‘rötter’ som resten +/- några decennier. Visst, jag har mer gemensamt med MED eller KLP, men inget av dem står på riksdagsmenyn just nu. Och där trovärdigheten i migrationsfrågan var den viktigaste frågan för mig innan valet får jag säga att mittenfingerfrågan seglar upp som en stark bubblare nu. Och den frågan kan bli mycket mer långsiktig med känner jag – kan t.ex L definiera sig och sin politik som varandes inget annat än en motpunkt mot SD så kan jag absolut definiera om mina viktigaste sakfrågor inom politiken att bli – hur skall jag rösta för att jävlas med er så mycket som möjligt?

          • @Olof:
            ”Visst, jag har mer gemensamt med MED eller KLP, men inget av dem står på riksdagsmenyn just nu. Och där trovärdigheten i migrationsfrågan var den viktigaste frågan för mig innan valet får jag säga att mittenfingerfrågan seglar upp som en stark bubblare nu.”

            Det känns som om jag ser i en spegel!
            I två meningar har du summerat det perfekt.

  34. Ivar L

     /  09/24/2018

    Ännu en, denna gång på den invandringskritiska sidan, som fastnat med fingrarna i syltburken:
    http://www.friatider.se/johan-westerholm-d-ms-till-samh-llstj-nst-f-r-skattebrott

    Svara
  35. ”Macron vill straffa EU-länder som vägrar tredje världen-invandring”
    http://www.friatider.se/macron-vill-straffa-eu-l-nder-som-v-grar-tredje-v-rlden-invandring
    ”Att straffa länder som motsäger sig EU:s gräns- och kustbevakning, Frontex, kan dock bli svårt eftersom den gruppen är ännu större än de som inte vill ta emot några invandrare.
    […]
    Emmanuel Macron förklarar också att nästa års Europaparlamentsval kommer bli historiskt; avgörande för om EU ska ta en multikulturell globalistisk vänsterliberal väg, eller en nationalistisk sådan.”

    Hehe! Jag vet hur jag röstar…

    Kortversion: Macron vill ta död på EU en gång för alla.

    Svara
    • … eller så kan det bli Soros som gör det.

      Ungern kan kallas till Europadomstolen för ”Stoppa Soros-lag”
      https://nyheteridag.se/ungern-kan-kallas-till-europadomstolen-for-stoppa-soros-lag/
      ”I juni 2018 röstade Ungerns parlament igenom ett lagpaket som bland annat ålägger ickestatliga, ideella organisationer som understödjer illegal invandring en straffskatt på donationer från utlandet, och som kriminaliserar hjälp till illegala migranter. Lagpaketet kallas ofta för ”Stoppa Soros-lagen”.”

      Svara
    • Ivar L

       /  09/24/2018

      Om immigration är så bra kan väl Macron ta allihop?

      Svara
      • Frankrike har fortfarande gränskontroller mot Italien, vilket är tillåtet i upp till två år så länge det är av ”säkerhetsskäl.”
        Hyckleriet är gränslöst.

        Svara
  36. Ivar L

     /  09/24/2018

    ”Nu blir Sverigedemokraterna, riksdagens tredje största parti – utan talmanspost – vad betyder det för partiet?
    – Framförallt så är det en prestigeförlust. SD lyfter ibland själva fram att de inte behandlas som de ska av de andra partierna. [***]De ger bilden av att de mobbas eller ignoreras, [***]”
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7050284

    Ger det bilden eller är det mer som så att det är ett faktum?
    Alla partier har sagt att de ”vägrar samarbeta” och visar det även i praktiken.
    A.k.a. de ignoreras.
    Det är inte en bild, det är ett faktum.

    Personligen tycker jag inte SD skall rösta för Alliansregeringen. You didn’t scratch my back now I won’t scratch yours. Det här tramset måste upphöra och bästa sättet är att sätta sig på tvären nu.

    Svara
    • Jag blandar två olika, men
      [video src="https://zippy.gfycat.com/PastDismalKookaburra.webm" /]
      ”My God, it’s full of sverigedemokrater!”

      Svara
  37. Gorby

     /  09/25/2018

    Svara
    • Senior

       /  09/25/2018

      ”Plötsligt slog det mig att talmansposten kanske var en av de saker som Vänsterpartiet krävde för att stödja den kommande regeringen bestående av S + MP + C + L.”

      -Bengt Höjer

      Svara
  38. ”Miljöpartiet de Gröna” vill naturligtvis skapa en saudisk islamistisk grön-flaggad överbefolkande artfattig ökenmiljö. Hucklen, burqa, skogsbränder, bilbränder och en öken som man kan studsa runt i och jollra att gud är stor är naturligtvis målet.

    Svara
  39. Gorby

     /  09/25/2018

    Svara
  40. G

     /  09/25/2018

    ”Tolvåring hotade lärare med kniv

    En polisanmälan har upprättats efter att en tolvårig pojke knivhotat en lärare på en skola i Norrköpings kommun.

    Efter att eleven blivit fråntagen en dator som sedan låsts in i ett skåp blev han aggressiv.

    – Läraren blir i samband med det hotad med en kniv, säger Helena Persson, gruppchef på lokalområdespolisens utredningsenhet.

    Ärendet rubriceras som ett hot mot tjänsteman.”
    https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/tolvaring-hotade-larare-med-kniv-om5472828.aspx

    Svara
  41. G

     /  09/25/2018

    ”Sverige har valt en övertygad sovjetorienterad kommunist som andre vice talman”
    https://ledarsidorna.se/2018/09/sverige-har-valt-en-overtygad-sovjetorijenterad-kommunist-som-andre-vice-talman/

    Svara
  42. G

     /  09/25/2018

    Svara
  43. G

     /  09/25/2018

    “Politikerna sviker oss som lever i hedersförtryck”

    Att Sverige i dag är ett land där många tusen unga tjejer (men även en del killar) lever i hedersförtryck är ett sorgligt faktum. Istället för att dessa olikheter ska minska växer de, och man räknar idag med att det finns runt 300 000 unga som inte får älska den de vill, ha ett socialt liv eller klä sig enligt egna önskemål. Många lever i lögn, ett ständigt dubbelliv där konsekvenserna i värsta fall blir döden. De så kallade “balkongflickorna” är offer för en sjuk syn på kvinnors sexualitet och en svensk politik som tillåter att detta får fortgå. “Det har varit många hot riktade mot mig från föräldrar och släktingar. Allt från att man ska begrava mig levande eller stycka mig i bitar ifall det kommer fram att jag inte är oskuld.” Nataly Fatouhiy Wright skriver idag om sin verklighet – och politiker som sviker.”
    http://katerinamagasin.se/politikerna-sviker-oss-som-lever-hedersfortryck/

    Svara
    • G

       /  09/25/2018

      Svara
  44. weasel

     /  09/25/2018

    SVT´s rapportering från bortröstandet av Löfven ( fritt ur minnet ) :

    Isabella Lövin ( MP ) :” 83 % av svenska folket röstade inte på SD så dom ska inte ha något inflytande ”

    Pontus Mattson ( SVT ) : ”96 % av svenska folket röstade inte på MP, så varför ska ni då ha inflytande ?”

    Isabella Lövin (MP ) :” För att vi har suttit i regeringen.”
    ( Där dom alltså hamnade efter det att 94 % av svenska folket inte röstade på dom…. )

    Vill man hitta ett vansinnigare resonemang är man tvungen att leta på Säters slutna paviljong.
    😦

    Svara
    • Pether

       /  09/25/2018

      97% Röstade inte på SD!
      83% Röstade inte på SD!
      66% Röstade inte på SD!
      48% Röstade inte på SD!
      osv osv..

      ( Får jag en pizza om detta stämmer i framtiden? 😛 )

      Svara
      • Får SD 44% de närmsta två valen kan du kontakta mig här!

        Svara
      • Hypocrita

         /  09/26/2018

        Jag kan tänka mig att slänga in en Fanta och ett Netflix-abonnemang också…… 😉

        Svara
  45. G

     /  09/25/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  09/25/2018

      Hanif är här lika töntig och omogen som Rosanna Dinamarca med sina SD=Rasistertröjor. Glad att jag inte röstar på M.

      Svara
    • G

       /  09/27/2018

      ”I ett SMS till Nyheter Idag förklarar Hanif Bali att han inte gett fingret till någon, utan att det i själva verket beror på en gammal arbetsskada.

      ”Har inte pekat långfinger åt någon. Jag brukar votera med höger mittenfinger på grund av en skada i pekfingret sen jag jobbade som pizzabagare. Sjukt vad folk övertolkar”, skriver han.

      I ett senare SMS tillägger han att ”verkligheten är långt mindre spännande än våra fantasier”. ”.
      https://nyheteridag.se/bye-har-ger-hanif-bali-fingret-till-stefan-lofven/

      Svara
  46. Gerald Hoogforz

     /  09/25/2018

    Kampen för det gamla Sverige kan bara komma genom pogromers förlösning. Att med goda bröder få käppjaga ledande medlemmar ur judisk makt-rörelsen rakt ned i ett dike eller kärr och där slå dom blodiga. När dom skakar, snyftar och ber om förlåtelse, slå igen, fast med mer resolut kraft. Oförsonlighet, hämndbegär och en gränslös intolerans är några av nycklarna för att lösa Sveriges problem. `autentisk nationalism in the current year´ kallas det också.

    Vänliga hälsningar,
    Gerald Hoogforz

    Svara
  47. G

     /  09/25/2018

    ”UD personal uppmanar till olydnad – Eventuell ny politisk ledning utmålas som rasistisk

    När det blev klart att regeringen Löfven stod i begrepp att avskiljas från sitt uppdrag startade ett antal opolitiska regeringstjänstemän på Utrikesdepartementet ett upprop för att Regeringskansliet skulle vidmakthålla den värdegrund som, i detta fall, UD omfattas av.

    Uppropet pekar implicit ut alla andra regeringar än en socialdemokratis som fientligt inställd till personer med olika handikapp, etniskt ursprung eller annan sexuell läggning än heterosexuell och att dessa skulle diskrimineras. En kommande ministär menar initiativtagarna implicit vara rasistisk och homofobisk utan att veta något närmare om vilket regeringsalternativ som till slut vinner riksdagsmajoritet.”
    https://ledarsidorna.se/2018/09/ud-personal-uppmanar-till-olydnad-eventuell-ny-politisk-ledning-utmalas-som-rasistisk/

    Haha, fy fan så illa.

    Svara
    • G

       /  09/25/2018

      Svara
    • Arne Post

       /  09/26/2018

      Trots att det är S som dragit in på pengar till verkligt handikappade så att de inte kan ha assistans längre ? Intressant.

      För jag kan berätta vad det kommer leda till att försäkringskassan inte heller i fortsättningen vill betala ut assistanspengar till familjer med handikappade barn.

      Det kommer leda till att föräldrar ”screenar” de ofödda barnen ännu mer och finns det då en liten liten chans att barnet kommer drabbas av någon form av handikapp, så måste föräldrarna ta ställning till om de har råd att betala för barnets handikapp själva.

      Har de inte det så kommer det bli ett aborterat foster och allt tack vare att S drar in på bidrag till verkligt handikappade familjer.

      Vilket låter rätt likt det S var kända för redan från början nämligen att tvångssterilisera ”oönskade”

      Nä,en S regering och dess ”värdegrund” är bäst för alla. Eller hur UD?

      Svara
  48. G

     /  09/25/2018

    Svara
  49. G

     /  09/25/2018

    Svara
    • G

       /  09/25/2018

      Svara
      • uffenordholm

         /  09/25/2018

        Vi kan vara helt lugna, kommande regering (när den nu tillträder) kommer att bestämma att kommunerna har allt ansvar för dessa 9000 *host* flyktingar *host*, och därmed är de inte ett problem längre. I alla fall inte för dem som bestämmer, och det är allt som räknas.

        Svara
      • G

         /  09/25/2018

        ”Några korta reflektioner

        Sverige är landet dit man kan komma och söka asyl och efter att man fått avslag på sin asylansökan och inte anses ha asyl- eller skyddsskäl söka tillstånd att studera

        Sverige är landet – kanske det enda i världen? – där högsta rättsinstans slår fast att man inte behöver styrka sin identitet och att det därmed är okej att tusentals och åter tusentals och åter tusentals utomeuropeiska migranter kan vistas i landet både utan asyl- eller skyddsskäl och utan att man vet vilka de är.

        Sverige är landet som inte längre av folket upplevs som en tillförlitlig rättsstat och där tilltron till rättsväsendet sjunker som en sten.

        Om kostnaderna skriver jag i en artikel som snart kommer att publiceras. Men att de blir oerhörda kan var och en tänka sig. Hur höga har inte de politiker som röstat igenom den här lagen tänkt på.”

        Svara
  50. G

     /  09/25/2018

    Svara
  51. G

     /  09/25/2018

    Svara
  52. https://gab.ai/daccraft/posts/36359666

    Björklund och Lööf: ”Det blir ingen regering om vi inte får stöd av S.”
    Löfven: ”Vi är största blocket. Så nej.”
    Ebba Busch Thor: ”Jag är ok med SDs stöd men vill inte ge dem något.”

    Ulf är som vanligt tyst. Han fokuserar på att prova platåskor och öva på vuxna gester och miner framför spegeln.

    Åkesson: ”Vi kan prata med alla.”

    Som sagt… lekstuga.

    Svara
  53. G

     /  09/25/2018

    Svara
  54. G

     /  09/25/2018

    Svara
    • Pether

       /  09/25/2018

      SD är inte fascistiskt.
      VPK är kommunistiskt.
      Hmm….

      Svara
    • Olof

       /  09/25/2018

      Ok, vi spelar det spelet. Så…

      Mussolini, antal år, antal döda? Stalin, antal år, antal döda?

      Pinochet, antal år, antal döda? Mao, antal år, antal döda?

      Hur går det med utbildningen där i CUF tro, verkar lite dåligt med både historia och matte tror jag…

      Svara
      • Pether

         /  09/26/2018

        Mussolini, Stalin, Mao, alla socialister. Pinochet dödade socialister och banade vägen för ett fritt och demokratiskt land med väldigt hög tillväxt. Hmm….

        Svara
        • Olof

           /  09/26/2018

          Japp, det är lite svårt att hitta faktiska fascister. Så det fick bli lite mer auktoritära icke-kommunister som kontrast, vilket tycks vara vänsterns önskade definition. Ja, när de inte faller över rent i ‘icke-kommunister’ som definition.

          Men oavsett så är ju lärdomen att dra att just kommunister mördar långt fler människor. Och det är i princip oundvikligt för dem. Även om några kommunister tar sig till makten som inte har för avsikt att begå massmord så innebär kombinationen av auktoritärt styre med deras ingrepp i de ekonomiska systemen att det oundvikligen leder till ekonomisk kollaps, vilket i en ekonomi där majoriteten av befolkningen inte är kapabel att producera sin egen mat hel enkelt garanterar att masssvält uppstår.

          Svara
          • Senior

             /  09/26/2018

            Ja, den ekonomiska kollapsen är ju given i detta styrelseskick.

            Samt att deras obligatoriska omskolning i all välvilja tenderar att bli våldsam och dödlig för de som av olika orsaker inte kan eller låter sig omskolas.

            Konstigt nog låter sig ju vissa aldrig övertalas om kommunismens förträfflighet, så de måste ju omskolas till döds……
            -För sitt eget och samhällets bästa; deras åsikter kan ju smitta av sig.

            Vissa är ju helt enkelt obildbara då de klamrar sig fast vid sina åsikter, får därmed en diagnos och kan nu låsas in på psyket.

            Exemplen är otaliga från ALLA länder som provat på denna ideologi.

          • Olof

             /  09/26/2018

            @Senior Precis. Jag nämner inte den biten, du har förstås rätt.

            Men även om de skulle bestämma sig för att den _här_ gången skjuter vi inte affärsinnehavare som trotsar priskontrollerna så blir konsekvensen samma sak – på ett ungefär – man kräver reglerade priser på bröd, reglerade priser innebär att affärsinnehavare går back eftersom ingredienserna kostar mer än produkten, vilket leder till att man låser priserna på ingredienserna vilket gör att bönderna slutar producera för att även det går med förlust och så är man tillbaka på tomma butiker, kollapsad ekonomi och avvecklat jordbruk. Och massvält.

  55. Blix och Livh (?) för trettio år sedan:
    Riskradion: Barnboksförlaget Barnboksförlaget
    *https://www.youtube.com/watch?v=HvSqQi2N28o*

    Svara
  56. G

     /  09/25/2018

    Hahahahaha. Komsi komsi!

    Svara
  57. G

     /  09/25/2018

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/25/2018

      ^ Det här!
      Jag har försökt hitta någon vinkel på den strategin som inte slår mig som totalt skogstokig. Det går sådär.

      Svara
      • A och S tävlar om att få vara skolans tuffaste. SD står bredvid och håller As väska medan A klår upp S. Inte så att det syns på lektionen, bara lite lagom.
        Sedan är det dags att snatta mellanöl, och då behöver A hjälp av S, SD duger inte till sådant. Både A och S ser ned på SD.
        Sveas lanthandel, där ölen skall snattas, släpper inte gärna in SD, eftersom SD var ganska bråkig på mellanstadiet. A och S däremot kan Svea inte göra något åt, då får hon med deras föräldrar att göra.

        Nej, du har rätt, det går inget vidare.

        Svara
  58. G

     /  09/25/2018

    Svara
  59. G

     /  09/25/2018

    Logiken får du fråga svenska politiker om, det är deras s.k logik som gäller, inte min, min logik får inget gehör.

    Svara
  60. G

     /  09/25/2018

    ”Alla dessa män – hur tänker vår feministiska regering?

    På mina boenden för ”ensamkommande flyktingbarn” har jag med egna ögon bevittnat den kultur som uppstår när nio av tio är av manligt kön.

    Kvinnorna är de stora förlorarna med dagens antifeministiska migrationspolitik, skriver Jan Emanuel Johansson.
    https://www.expressen.se/debatt/-alla-dessa-man-hur-tanker-var-feministiska-regering/

    Svara
  61. G

     /  09/25/2018

    Svara
  62. Gorby

     /  09/25/2018

    Svara
  63. Gorby

     /  09/25/2018

    Svara
  64. Gorby

     /  09/25/2018

    Svara
  65. Svara
    • lensof

       /  09/26/2018

      Något säger mig att gymnasielagen är ett svar på detta.

      Det är ingen lag för medmänsklighet, ingen lag som vill de unga (?) männen väl. För de kommer att hamna i limbotillvaro, en tillvaro mellan himmel och helvete, utan sammanhang, utan mål och mening, utan rätt till bostad eller möjlighet till försörjning. Det är en lag genom vilken man tror sig lösa problem men inte dom man säger sig vilja lösa.

      Kanske är det för att få tyst på vänstern och dess nyttiga idioter. Slippa demonstrationer och tysta parasitjournalister.

      Kanske är det för att slippa betala skyhöga räkningar från brännvinsadvokater.

      Kanske är det för att komma ifrån allt flum om åldersbestämning mm.

      Antagligen alltihopa. Och med hjälp av godhetsmanteln stiftar man en lag helt omöjlig att få att fungera. Och de 9000 männen blir kvar utsläppta i det svenska samhället. Lika vilsna, utsatta och med dåliga förutsättningar som de minkar djuraktivisterna släpper ut som de säger sig befria. Till skada för allt och alla. Vilket är lätt att se om man inte är aktivist.

      Svara
      • Olof

         /  09/26/2018

        Ja, jag har sagt det länge nu, det man sysslar med är ren tortyr av ungdomarna.

        Vi vet att de inte har en framtid här. Hade det ens funnit en chans i helvete att de skulle ha det skulle aktivismen följts av ett berg med pengar där aktivisterna erbjuder sig att betala för att garantera en framtid här.

        Istället ser vi tom hashtagaktivism som skickamigistället (om jag inte minns fel så erbjöd någon av altmedia att göra precis det genom att anställa en afghan i utbyte mot att någon av skickamigistället människorna flyttade, men uppenbarligen var ingen villig att bli skickad istället).

        Så som vanligt här i Sverige handlar det om en kombination av cyniska ekonomiska intressen och aktivister som gärna snattar åt sig någon annans plånbok för att köpa lite godhet att snorta. För man vill bara vara god för andras pengar.

        Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: