Pippi sitter utanför butiken och säger ”hej hej”

Sverige är ett land där det som är bisarra grejer för normala människor är normala grejer för de bisarra. Tyvärr så besitter de bisarra människorna en del inflytande så de märks alldeles för mycket, de bisarra grejerna poppar upp alldeles för ofta.

Nu senast är det Pippi Långstrump som ska göras om lite

och bli en rom som kommer från Rinkeby… Undrar om hon ska bo i en egenhändigt skapad soptipp och sitta utanför en butik och säga ”hej hej”?

”Pippi på stöldturné bland pensionärer” kanske är en lämplig titel?

”Pippi och tiggarhövdningen” en annan?

”Gängskjutning med Pippi”

som följs av

”Kaos på akuten”

och

”Vård i världsklass säger prussiluskan” kanske vore nåt?

Det finns faktiskt en uppsjö av möjliga titlar som skulle kunna användas om Pippi kommer från Rinkeby

Pippi blir gruppvåldtagen tills underlivet spricker

”Pippi möter de skäggiga poliserna”

”Pippi läser koranen”

”Pippi gifter sig med sin kusin i Långtbortistan”

”Pippi och bruschorna”

”Pippi flyger från balkongen”

”Pippi kastar sten på ambulansen”

”Tommy kallar Pippi för hora”

”Pippi och Annika besöker moskén och får gå in bakvägen”

”Pippi blir stenad”

”Pippi ansluter till IS”

”Pippi och Annika tar på sig burka”

”Pippi blir fru nummer tre”

som följs av

”Pippi blir på smällen”

osv.

Oanade nya möjligheter dyker upp!

Sen finns ju Näsviseförmedlingen också som vill byta ut de gamla etablerade ”Adam, Bertil …” osv mot nya eftersom det bara är vad de kallar ”vita mansnamn”. De förstår alltså inte ens vad namnen är till för utan tror att det bara är ett politikområde som ska erövras med nya rubbade påhitt. Inget som fungerar är för litet eller för viktigt för att inte kunna raseras av vänsterextremister.

Då gillar jag Uffes bättre, den är mera rätt och speglar vad Näsvise egentligen vill. Dock så missade han ju ”Queer” för Q  😛

Kan ni tänka er, det var folk som anmälde Åkesson för att han sa att invandrare har svårt på arbetsmarknaden just för att de inte är svenskar och därför inte passar in i Sverige…

I en av anmälaningarna skrev en person att ”Jimmie Åkesson klumpar ihop alla invandrare i en klump och trycker ner dem”, i en annan anmälan stod det att det var ett ”fruktansvärt uttalande”.

Herregud…

Ja vad kan det bero på att en hel del har förtvivlat svårt att få t ex jobb?

Analfabeter som ska lära sig svenska.

– Man kan få börja med att få lära dem att hålla i en penna. Att forma bokstäver är en oerhörd kraftansträngning. I undervisningen jobbar jag mycket med bilder, konkret material och använder hela min kropp.

Passar analfabeter som man måste lära att hålla i en penna in i Sverige?

Alla hyfsat normala förstår ju utan att ens anstränga sig att han inte menade att INGEN passar in i Sverige utan att det finns stora grupper som inte gör det. Två år på SFI och har lärt sig typ 10 ord på svenska, några kan knappt säga vad de heter. Hur ska man kunna passa in i Sverige då? Ingen av dem kommer ens att vara nära att hitta ett vanligt jobb någonsin.

Varför i hela friden har vi lurat hit dessa människor? De har ingen framtid här, de har aldrig haft någon och de kommer aldrig att ha någon. Ändå har vi lurat hit dem? Efter två år så kan några KNAPPT säga sitt namn…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

118 kommentarer

  1. Utlandssvensk

     /  09/27/2018

    ”Varför i hela friden har vi lurat hit dessa människor? De har ingen framtid här, de har aldrig haft någon och de kommer aldrig att ha någon.”

    De har väl en utmärkt framtid i Sverige, sett från deras perspektiv. Så länge det finns svennar som knegar och betalar skatt, kan de fortsätta att ha en otroligt mycket högre levnadsstandard än i sina hemländer, helt utan att göra någonting. På lång sikt lär det inte fungera, men det kommer att ta ett tag innan de har det lika miserabelt här som i MENA.

    De som däremot endast har elände att se fram emot är svenskarna som stannar i Sverige. Högre skatter och sämre välfärd lär det bli. År efter år. Migranternas behov kommer att prioriteras stenhårt och det blir endast smulor kvar till Svenne. Vidare kommer våldet och otryggheten bara att öka. Ytterst få kommer kunna köpa sig fria i verkligt fungerande grindsamhällen.

    Många kommer att lämna landet men nästan säkert är det bara en fråga om ganska kort tid innan staten gör det svårare. De kommer inte att vilja förlora sin skatteboskap.

    Svara
    • Kronblom

       /  09/27/2018

      Jag jobbar så lite som möjligt av nämnd orsak.

      Svara
      • Tomas Fritiofsson

         /  09/27/2018

        samma här

        Svara
        • – Vem är John Galt?
          – Han sitter i arbetsläger.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  09/28/2018

            @ Kristian,

            ”– Vem är John Galt?
            – Han sitter i arbetsläger.”

            🙂 Den var riktigt bra!

            Atlas Shrugged får väl bli ”Ali Fucked” och handla om en somalier som begår våldtäkt på den vita överklassdamen Dagny och sen etablerar en hemlig fristad för rasifierade sexbrottslingar.

    • Anders Karlsson

       /  09/27/2018

      Det är bara en tidsfråga innan vi får restriktioner för valutautförsel för privatpersoner, sedan
      kommer gränserna att stängas för arbetsför befolkning som vill emigrera. Läs och lär hur det fungerade i DDR. Vi är snart där. Inte idag, inte imorgon, men inom två mandatperioder.
      Ett gott råd: stick så fort du kan, jag planerar att jobba ett år till (fyller 68 år 2019) sedan är det adjö efter 50 års arbete med världens högsta skatter. God natt Sverige!

      Svara
    • I någon artikel om Saudi benämndes landet ”icke-arbetarnas paradis, en slags omvänd marxistisk dröm”.
      Det är redan verklighet på många ställen!

      Svara
  2. M som i Matti missar väl ett betydligt vanligare namn?

    Svara
  3. Jag är dock nyfiken på vad Uffe valde för ord till Ö.

    Svara
    • MiT

       /  09/27/2018

      Du får klicka på länken under tweeten och sen klicka på tweeten för att kika 😛

      Svara
  4. Micael Lidén

     /  09/27/2018

    Rebloggar detta på micaelsblogspot med texten, Sverige är ur led.

    Svara
  5. Dr. Colosso

     /  09/27/2018

    Två år på sfi och hon pratar sämre svenska än en två åring. Ingen kommer någonsin anställa dessa vandrande tält som är totalt obildbara finns bara en lösning dra in alla bidrag och föremåner så åker hela klanen hem.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/27/2018

      Jag tycker verkligen inte att man ska klandra och klanka ner på gamla människor för deras svårigheter att lära sig svenska, särskillt om ytterst klena inlärningsfärdigheter, det är ju redan svårt för en pigg tjugoåring utan skoltid i bagaget. Min mormor hade aldrig klarat av att lära sig Somaliska eller ens hjälplig Engelska i hennes ålder.

      Det är klart att dessa människor kan få jobb i Sverige, i slutändan handlar det om vilket typ av jobb som är lönsamma att erbjuda. Frågar man Annie Lööf, när ingen bandspelare rullar så tror jag säkert att hon har riktigt kreativa förslag på hur det skulle gå till. Gissningsvis något i stil med fri lönesättning, helt slopad arbetsrätt och närmast noll i bidrag.

      Det hade ju så klart hedrat Lööf och hennes Stureplanscenterpartister om hon stod för detta, för om hon ärligt stått för nyliberalism så skulle man åtminstone kunna begripa hennes syn på en befolkning om 30 miljoner.

      Hur ska egentligen Centern med Annie ”inga trösklar på arbetsmarknaden” Lööf och Sossarna med Stefan ”fackpampen” Löfven kunna komma överens?

      Svara
      • utlandssvensk

         /  09/27/2018

        ”Hur ska egentligen Centern med Annie ”inga trösklar på arbetsmarknaden” Lööf och Sossarna med Stefan ”fackpampen” Löfven kunna komma överens?”

        Inga problem! Båda vill utplåna svenskarna. De har bara lite olika uppfattningar om vad som är dem bästa metoden för att uppnå detta.

        Svara
      • Arne Post

         /  09/28/2018

        På tal om egentligen ingenting. Så har jag börjat fila på en ny konspirationsteori om varför alla politiker mer eller mindre heter samma sak. Lööf Löven Lövin osv. Det där tror jag är oerhört svårt att hålla reda på för ”nysvenskar” och det tänker jag inkorporera i min teori.

        Jag tror jag har nämnt det förut att jag tycker det är roligt att bygga konspirationer och låta folk gå helt amok med dom, samtidigt som jag poppar popcorn i min micro (såklart har jag teflonhjälm på mig då) och tittar på från mitt rum i mammas källare.

        Antingen är landet så bisarrt att det skulle kunna funka i Flashbacks konspirationsforum eller så är jag en riktigt elak jävel som gillar att driva på konspirationerna.
        Jag vet faktiskt inte längre vad jag ska tro om mig själv.

        Svara
      • michael.

         /  09/28/2018

        Helt rätt Frida det är inte invandrarna man ska klanka ner på,utan svenska politiker.
        Om det t,ex fanns ett land som skulle ge svenska pensionärer 4gånger mer i plånboken bättre sjukvård och bättre boende om dom flyttade dit så skulle många pensionärer flytta dit,dessa skulle även mer än gärna klumpa ihop sig i svenska communitys och helst få sin service på svenska.

        Svara
        • Senior

           /  09/28/2018

          ”Om det t,ex fanns ett land som skulle ge svenska pensionärer 4gånger mer i plånboken bättre sjukvård och bättre boende om dom flyttade dit så skulle många pensionärer flytta dit,dessa skulle även mer än gärna klumpa ihop sig i svenska communitys och helst få sin service på svenska.”

          Det finns, Portugal heter det.

          Svenska myndigheter gör allt i sin makt för att pensionärerna från Sverige inte skall kunna dra nytta av denna fördel.

          Svara
          • Senior

             /  09/28/2018

            ”Skatteparadis” kallar man det i svensk media, där man får det att framstå som om de Svenskar som nappar är omoraliska skattesmitare….

      • Senior

         /  09/28/2018

        Det enda något sånär trovärdiga alternativet efter Annie Lööfs utspel torde vara M, KD och SD. -L kan få vara med om de inte väljer S framför SD.

        Det enda Annies utspel visar är att hon är ett stödparti till S.
        Är det så att övriga alliansen köper Annies resonemang torde även den mest inbitna sjuklöverförnekare äntligen förstå hur det ligger till.

        Hela detta debacle som äger rum just nu handlar bara om en sak:
        Att förhindra någon annan än (S)jukövern att få inflytande.

        ”Någon annan” är givetvis i detta fall SD, men kunde lika gärna varit Ny Demokrati, eller Piratpartiet, eller MED, eller……-Vilken seriös, riktig, konkurrent som helst.

        Löftet att äta upp sin sko hellre än att stötta en S-regering är uppenbarligen för länge sedan glömt.

        Som jag tidigare skrivit är min tes att detta kommer att sluta med att Sossarna som vanligt kommer att få igenom sin politik i fyra år till.

        Det är vad alla dessa krumbukter och förhandlingar går ut på: ”hur skall vi utan att det blir för uppenbart ge sossarna makten igen.” -Dö 2.0 blir alldeles för genomskinligt.

        Efter att lösningen hittats kommer följande att ske:

        -Media kommer att lovsjunga Löfvens genialiska drag för att behålla makt och inflytande.

        -Inte ett ord kommer att skrivas om det demokratiskt ytterst tveksamma, för att uttrycka det milt, sättet att förhindra det tredje största partiet att få inflytande. Möjligen kan det nämnas som en positiv sak i samband med hyllningen av hans politiska geni.

        https://nyheteridag.se/annie-loofs-ultimatum-kraver-att-alliansen-kommer-overens-med-socialdemokraterna/

        Svara
        • Trilaterala Kommissionen bestämmer över oss tydligen

          Svara
        • michael.

           /  09/28/2018

          Media kommer lovsjunga Annie Lööf och Jan Björklunds mod att bryta blockpolitiken,när det sedan kommer börja gnissla inom S,C,L,MP regeringen pga diametrala motsättningar när det gäller ekonomi mellan S och C så är smekmånaden över för Annie och hon kommer iklädas skurkrollen inom media.Det enda som då kan förlänga Annies smekmånad(vilket hon vet)är om hon tar kraftigt avstånd från alla begränsningar som socialdemokraterna vill införa angående invandring,där tyvärr C,L,MP kommer skapa en stärkt front mot nödvändiga beslut angående detta dvs en S,C,L,MP regering är t.o.m sämre än en S,MP regering när det gäller frågan om invandringen,även om det är svårt att tro det.

          Svara
    • Melmac

       /  09/28/2018

      Då blir det snart vänstertrafik igen då?

      Svara
    • Centern får jordbruk. Vi skall sluta äta, alltså? Eller importera allt?
      Staffan Danielsson är emeritus, så någon jordbruksvänlig centerpartist lär inte längre finnas i riksdagen. Eller någon vettig centerpartist. Eller någon centerpartist som kan tänka alls.

      Svara
  6. MiT

     /  09/27/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/27/2018

      Det går inte att ignorera behovet av att göra om bokstaveringsalfabetet. Det är en väldigt jätteviktig reform, är trots detta mycket arg, besviken och ledsen. Kulturnyheterna nämnde inte ens nyheten. Rimligtvis borde det ägna minst 50% av programmet åt detta. Generalfel och väldigt svagt!

      Svara
    • Pelle2

       /  09/28/2018

      Emma Jaenson på Blekinge läns tidning skriver en bra ledare om vänsterfeministernas fokuserande på meningslösheter som detta med bokstaveringsalfabetet istället för att göra något som gagnar jämställdheten på riktigt.
      http://www.blt.se/ledare/vansterfeminismen-maste-sluta-med-meningslos-symbolpolitik/

      Svara
  7. Gorby

     /  09/27/2018

    Svara
    • Vic

       /  09/27/2018

      Bra gjort av Expressen att publicera den artikeln! Det är inte många gånger de där organisationerna åtnjutit svensk medias uppmärksamhet. Och författarna är två ex-miljöpartister dessutom. Är uppriktigt förvånad då jag har såpass låga förväntningar på mainstream-media, men här förtjänar de positiv uppmärksamhet. Nästa gång vill jag dock se Expressens egna journalister göra djupare granskningar av dessa organisationer, då kan jag lova att jag kilar iväg och köper deras tidning.

      Det är viktigt att komma ihåg att svenska politiker är vanligt förekommande i framförallt Bilderberggruppen där den gemensamma länken heter Wallenberg. Sahlin, Löfven, Bildt, Lööf, Björklund, Reinfeldt m fl.

      Detta här varit ett mönster i svensk politisk historia. Redan på 60-talet deltog både Sträng, Fälldin, Palme och Erlander.

      Svara
    • Gorby

       /  09/28/2018

      Svara
    • Cain

       /  09/28/2018

      ” Man ville samla “de bästa hjärnorna” i Västeuropa, Nordamerika och Japan för att dessa ”med ljus och ledning” skulle fungera som rådgivare för världens formella beslutsfattare.”

      Och, i Annies fall, nyttiga idioter uppenbarligen. Annie påstår sig ha Ayn Rand och Maggie Thatcher som förebilder. Hennes beteende visar på något helt annat. Såvida inte hon tror att totalt kaos kommer leda till hennes utopia.

      Svara
      • Olof

         /  09/28/2018

        ”Såvida inte hon tror att totalt kaos kommer leda till hennes utopia.”

        Jag är rätt övertygad om att det är det hon tror. På samma sätt som Reinfeldt. De vet att de inte kan få gehör för sina ideer i valrörelser, utan planen är att krossa välfärdssystemet genom överbelastning och därigenom knäcka dess legitimitet för svenskarna genom att det inte längre levererar.

        Kanske är både hon och Reinfeldt för unga för att egentligen förstå vad den socialdemokratiska svensken är villig att göra för att möjliggöra sin välfärdsstat. Saker som tvångssterilisering utfördes inte av ren illvilja – tanken bakom sådant var att ett samhälle som inte behövde bära på de belastningar som de svagaste innebär, det samhället skulle bli bättre för resten. Att bidra till välfärden var inte ‘optional’, det var bidra och ta emot din del med heder, eller betraktas som en belastning som vi till ynnest låter leva men inte fortplanta sig för att belasta nästa generation.

        Och Annie och Fredrik tror att svensken förändrats så mycket att när vi når vägs ände så kommer svenskarna att välja att avskaffa välfärden. Istället för att göra sig av med belastningen.

        Det tror inte jag.

        Svara
        • Inrikespass för bosatta i orten, som i Sovjet, med strikt begränsning på hur långt man får åka?
          Kombinerat med lite ”viltstängsel” är det kanske så man får tillbaka rösterna från SD?

          (Ja, jag vet att grindsamhällen bara kommer att vara för de rika. Men man kan kanske bura in ”de andra”.)

          Inget av ovanstående är mina önskemål. Som du säger är det bara fantasin som sätter gränser för vad vissa gör, inte moral och etik.

          Svara
          • Olof

             /  09/28/2018

            Precis. Och det är ju där problemet ligger med att svenskar har väldigt mycket kollektivism i samhällssjälen. Vissa saker som aldrig är acceptabla för individualister blir acceptabla i kollektivismen och då får individer offras för det kollektivas goda. Jag _vet_ att vi inte kommit längre än så här i sverige – t.ex sexköpslagen är ett praktexempel där sexarbetare med flit offras för ett (påhittat) kollektivt väl.

            Så för mig är det självklart vart det kommer att leda. Om kollektivet börjar lida allt mer allvarligt av att vissa grupper och individer belastar det, så kommer de svenska väljarna att sätta kollektivets väl framför dessa gruppers och individers rätt att ens existera. Om det sker genom att ‘högerextrema’ får makten, eller att vänsterkollektivister återtar makten genom att bjuda över vet jag inte, och det är egentligen egalt. Resultatet blir detsamma oavsett, det kommer bara kläs i lite olika propaganda.

            Och det är därför jag är så angelägen om att man löser problemen med invandringen _innan_ vi får ett verkligt problem i ekonomin och att man absolut inte tar hit fler – för blir de gruppen som är ett allvarligt problem för kollektivet så är det inte säkert det blir så roligt för dem i framtiden här.

      • Ivar L

         /  09/28/2018

        Thatcher och Rand…LOL.
        Den senare kanske i och för sig gått med på afghanamnesti (och alla andra nationaliteter för den delen) men de hade inte fått ett öre i bidrag och fått fixa sin gymnasieutbildning själva. Annie vet antagligen inte ens vilka de där personerna är egentligen.

        Svara
        • Olof

           /  09/28/2018

          Onekligen. Fast gymnasielagen är ju betydligt mer begränsad än annat – vad jag förstår är de på den nivån hänvisade till samma som svenskar, dvs, sök studielån och fixa ditt eget boende. Va, va menar ni att det inte finns något boende? Då får ni väl flytta hem till föräldrarna då. Som svenska studerande. Välkomna. Till. Kylan.

          Så lite Aynnie kanske det finns över lagen.

          Svara
  8. Frida Gustavlin

     /  09/27/2018

    För er lyckliga som missade debatten om löneskillnader mellan män och kvinnor mellan David Eberhardt och en alltid osannolikt aggresiv Veronica Palm i självspäkningsprogrammet Opinion Live.

    Här följer ett ej ordagrant referat, men givetvis hundraprocent innehållsriktigt.

    -Men Veronica Palm, vart får du dina siffror ifrån. Jag vill jättegärna veta. För de jag läst från medlingsinstitutet visar att du har fel och jag har rätt. Att det inte finns några diskriminerande löneskillnader i Sverige.
    -Jag har läst dem.
    -Vart har du läst dem?
    -Jag kan läsa.
    -Men vart.
    -Jag har läst, du vet bokstäver, ord. Jag kan läsa Döööh…

    Sen yrade Veronica Palm något om att David Eberhardt körde med någon typ av obegriplig skillnad mellan könen som hade med rasen att göra. Gissar att hon försökte sig på ett tappert brunsmetningsförsök, gick väl inte särskilt bra.

    *** ridå ***

    Svara
    • Arne Post

       /  09/28/2018

      Fan, var det Veronica Palm ?Jag trodde det var Schyman som bytt hårfärg.
      Inte egentligen , men blir hon (Palm) inte mer lik Schyman dagligen ? I övrigt så har du nog citerat (kanske inte ordagrant men) ganska korrekt.

      När Palm nämnde rasbiologi eller vad hon sa. Då funderade jag på om Män och Kvinnor är skilda raser?

      Svara
      • Kronblom

         /  09/28/2018

        Nä hon liknar Hedvig i Hedvig och ugglan Helge (Från A till Ö) fast näsan borde växa mer varje gång hon ljuger.

        Svara
        • Steerpike

           /  09/28/2018

          Hade inte Hedvig en sån där härlig gammal postcykel som vägde som en pansarvagn (hade dessutom dubbdäck för vintern)?
          Kanske något att basera lådcykelstandarden på? Hur många färger ska tillåtas?
          Men jag kanske missminner mig.

          Svara
    • Motkraft

       /  09/28/2018

      Veronica Palm har ett lite udda sätt att argumentera, hon upprepar sin egen slutsats igen och igen som om det då skulle bli mer sant?

      Nu var Veronica vissa poäng men hon är helt oförmögen att framföra dem på ett vettigt sätt.

      Man kan ju säga att det är ett gigantiskt misslyckande från fackföreningarna om kvinnoyrken hamnat efter bara av skälet att det är kvinnoyrken….

      Svara
      • Det är så en stor del av genusvetandet är uppbyggt:
        1) Börja med det du vill bevisa.
        2) Antag detta som ett axiom, men berätta det inte för någon.
        3) Bygg ett cirkelresonemang som leder rätt.
        4) Profit.

        Svara
  9. MiT

     /  09/27/2018

    Svara
  10. Frida Gustavlin

     /  09/27/2018

    Ang. den där listan, är det inte lite ironiskt att de valt att byta E till Emir

    Erik är enligt SCB det andra vanligaste mansnamnet i Sverige med drygt 330000 bärare, mot Emir som bärs av lite knappt 1400 personer.

    Svara
    • Vic

       /  09/27/2018

      Fuck logic, liksom.

      Svara
    • weasel

       /  09/27/2018

      Från wiki :

      ”Erik, samt stavningsvarianten Eric, är ett nordiskt mansnamn av germanskt/fornnordiskt ursprung”

      ”Emir (arabiska: امير, amir eller emir, i plural umara, av amara, ”befalla”), egentligen ”befälhavare”, är en titel på en, företrädesvis muslimsk, furste eller härskare. ”

      Hmmm…Jag tror att jag vet varför dom anser att det är så viktigt att byta ut Erik till Emir…

      Svara
      • Fast Erik betyder ju ungefär samma sak.

        Svara
        • Weasel

           /  09/29/2018

          Tja, om man tycker att ”fornnordisk” och ”muslimsk” är ungefär samma sak så är det väl ingen större skillnad….

          Svara
      • Senior

         /  09/28/2018

        *suck*

        Det finns en anledning att bokstaveringsalfabetet ser ut som det gör….

        …..att man tex. Säger ”ett” i bestämd form och inte ”etta” vilket blir för lätt att förväxla ”åtta”

        Namnen är tvåstaviga för att få flyt i uttalet.

        Namnen är också tagna med avsikten att de alltid betonas på samma sätt vid bokstavering, med stark betoning på första bokstaven/stavelsen.

        Det finns garanterat kvinnliga och utländska namn som passar. -Det finns ett internationellt/engelskt bokstaveringsalfabet där ”Oscar Sierra Lima och Victor Charly” torde vara ganska kända i Sverige. W heter f.ö. Whiskey. Där blandas det hej vilt.

        Men jag förstår att detta är viktigt med kvinnlig representation och mångkultur.

        Mycket viktigare än slöjtvång, balkonghopp, gruppvåldtäkter och andra bagateller som kvinnor utsätts för i Sverige idag.

        Löser vi bara detta med ett inkluderande bokstaveringsalfabet, löser sig nog resten per automatik……

        Svara
  11. weasel

     /  09/27/2018

    Det här med att byta kön/hudfärg/ på allt från Jesus till Lucia till Pippi är väl egentligen inte något att bli upprörd över ?
    Själv sitter jag just för tillfället och jobbar med en ny version av författaren Katarina Taikons populära böcker om den romska flickan Katitzi.
    Jag velar en aning.
    Har ännu inte bestämt mig för om Katitzi ska vara en transsexuell man från Afrika som driver en bordell och säljer crack, eller om hon ska vara en romsk kvinna som ägnar sig åt åldringsrån.
    Men oavsett vilken Katitzi-version jag väljer är jag övertygad om att min bok kommer att bli unisont hyllad av alla PK-journalister eftersom det är så fantastiskt n o r m b r y t a n d e att växla kön , beteende och/eller etnicitet på redan befintliga romanfigurer.

    Uppföljaren blir en bok om en arab vid namn Martin Luther King som skjuter afrikaner med laservapen.

    Svara
    • Vic

       /  09/27/2018

      Haha, vänta du. Om 10 år kommer den mest radlikalt normbrytande romanfiguren vara: En vit man med villa, hund och dessutom gift med en kvinna.

      Svara
    • utlandssvensk

       /  09/27/2018

      ”Uppföljaren blir en bok om en arab vid namn Martin Luther King som skjuter afrikaner med laservapen.”

      Tja, i Finland gjorde motsvarigheten till SVT för några år sen en film om landet stora hjälte Mannerheim som hette ”Marsalken av Finland”. Huvudrollen som Mannerheim spelades av den kenyanske skådespelaren Telley Savalas Otieno, som är svart.

      Så allt är nog möjligt…….

      Svara
    • MiT

       /  09/27/2018

      Svara
      • utlandssvensk

         /  09/27/2018

        I min version av Katitzi är hon en vit kvinna som gifter sig med Viktor Orban.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  09/28/2018

        ”Det är inte kulturell appropriering när vi gör det.”

        Svara
  12. MiT

     /  09/27/2018

    Läs hela tråden, både innan och efter den här tweeten, mycket underhållande. Reportrarna avslöjar också sig själva genom språket de använder: -P

    Svara
    • Casey Jones

       /  09/28/2018

      Men vilken jävla dryg attityd från journalisterna!

      Svara
      • Ivar L

         /  09/28/2018

        När en journalist påstår sig blivit mansplainad kan vi vara rätt säkra på att hon har haft fett fel men inte vill veta om det.

        Svara
        • Ivar L

           /  09/28/2018

          Näh, hade inte kollat ordentligt, inte fel direkt men lite konstig diskussion. Är det inte bättre att de först tar reda på något komprometterande och sedan gör ett reportage. Att bara insinuera sådär känns lite fattigt med tanke på att de skall föreställa riktiga journalister. Dessutom är det fel att de inte journalister får offentliga medel. SvD får rejält med presstöd och SR/SVT är i princip finansierade offentligt.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  09/28/2018

      Så 60K i lön, 40K i blandade utgiftsrabatter och valfri beskattning.
      Josåatteh… de sitter där i min tjänst?

      Svara
  13. Du glömde ”Pippi blir könsstympad”.

    Svara
    • Arne Post

       /  09/28/2018

      ”Emil och griseknoen” borde bli typ ”Farid och den orena” eller något åt det hållet.
      Fan, det finns ju inga gränser på hur vi kan ”monetisera” på det här.

      Kom på en till.
      ”Pippi blir Pappa” Det är så långt ifrån allt ”hetronormativt” att det borde gå i brallorna på alla Pkister så fort de bara ser titeln!

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  09/28/2018

        ”Emil och griseknoen” borde bli typ ”Farid och den orena”

        🙂 Det blev skrattanfall av den!

        Svara
      • Nilsson

         /  09/28/2018

        ”Pippi blir pappa” blir en intressant historia.
        När någon frågar Pippi om hen är den biologiska pappan skriker hen ”faschist!” och använder sedan sina kolossala krafter till att få henom att bli bannad från Facebook och Youtube.

        Svara
        • Kronblom

           /  09/28/2018

          Det funkar bara i South Park. Cartmans mamma är hemafrodit.

          Svara
        • Steerpike

           /  09/28/2018

          Äsch, frågar ni mig så blir det helt klart ’Efraim, Pippi och Framstjärten’ som alla smyggluttar i på riksdagsbiblioteket. Bah Kunkhe glömmer t o m sitt hundörade ex av ’Grottbjörnens Folk’.

          Svara
  14. Arne Post

     /  09/28/2018

    Jag såg på uppdrag granskning möjligen att det var igår om en man som kommit till Sverige med sin polska fru.Mannen var från Bosnien. hur som helst tog frun livet av sig själv och deras gemensamma barn efter 7 år i Sverige och det enda jag kunde fokusera på är varför kan inte mannen prata mer än kanske 5 ord på Svenska efter att ha varit här så länge?

    Samt hur ”friskt” är hans beteende som ”klär på” väggen där foton på hans döda barn och hans döda fru sitter ovanför teven ? Det slog mig som riktigt sjukt (och då menar jag inte sjukt i bemärkelsen fult utan ) sjukt som i inte friskt, han behöver prata med en psykolog omedelbart. Visst ,alla har sitt sätt att sörja ,men det där kan slå helt fel om han inte får prata med någon ,jag såg inte hela men var det något de tog upp i programmet ? Någon förutom jag borde ha reagerat på det.

    Jag är helt klart fullblodsrasist jag.Ingen tvekan om det längre.

    Svara
    • Dorpec Kobane skriver ibland på Ledarsidorna om liknande saker.
      Det är ett förvisso ett problem att överlasta välfärden med ekonomiska lycksökare, men det är också ett problem att få in många som verkligen kommer från krig, med de påfrestningar det innebär. Kanske vi skall vara glada att vi inte har hundratusentals personer som verkligen kommer direkt från krig? (De är tillräckligt vana vid våld som det är, vi behöver inte ”Rambo: First Blood” flera gånger i veckan.)

      På 1990-talet stängdes många psykiatriska anstalter och folk släpptes ut på gatan. Det var tydligen inte tillräckligt destabiliserande.

      Svara
  15. MiT

     /  09/28/2018

    Svara
    • Cain

       /  09/28/2018

      Förtryck! Det är vad det är! De osynliggör mer än hälften av alla könsidentiteter i det där proven. *Ringer Aftonbladet*

      Svara
    • Grodan Boll

       /  09/28/2018

      7. Varför tror ni det mentala könet anses vara det viktigaste?

      Anses av vem?
      Inte av majoritetssamhället eller naturvetenskapen i alla fall.

      Svara
      • ”Varför tror ni den mentala hudfärgen anses vara det viktigaste?”
        ”Varför tror ni den mentala skostorleken anses vara det viktigaste?”
        ”Varför tror ni den mentala känslan av att vara en bra hjärnkirurg anses vara det viktigaste?”

        (Ja, jag vet att trans existerar. I mer än 99.9% befolkningen är dock kön och ”mentalt kön” detsamma.)

        Svara
        • Olof

           /  09/28/2018

          ‘I mer än 99.9% befolkningen är dock kön och ”mentalt kön” detsamma.’

          Mja, jag har gjort en del utläggningar kring det tidigare – det finns en annan möjlighet som ger en bättre förklaringsmodell för varför diskussionerna är så underliga kring detta, och t.ex att mängden människor som anser sig ‘felkönade’ är föränderlig.

          För det skulle kunna vara så att i t.ex 60% av befolkningen är kön och ”mentalt kön” detsamma, i 39.9% är ”mentalt kön” helt irrelevant och upplevs inte ens, och i 0.1% är de där ”mentalt kön” inte matchar fysiskt kön.

          I det traditionella samhället skulle den stora gruppen som inte upplever ”mentalt kön” helt enkelt inte gå att skilja från den gruppen som gör det men är i ‘rätt’ kropp. Enda sättet att märka skillnaden skulle vara att de som upplever mentalt kön kanske skulle störa sig på människor som inte följer könsroller mer än de som inte gör det och att de som inte gör det skulle undra varför någon ens bryr sig.

          Och så länge vi var på väg mot ett jämlikt samhälle av klassiskt liberalt snitt med lika rättigheter och skyldigheter så minskade eventuella problem allt mer. Tills vi fick in dagens feminism som framhäver identitet, med genus som en komponent, som av central vikt för alla. Vips har du ett problem för den stora grupp som i så fall inte upplever ”mentalt kön”. De saknar då något som de tutas i hela tiden är avgörande för allt från socialt beteende till arbetslivets utvecklingsmöjligheter. De läggs till last för att de påstås vara del av en grupp de inte känner någon samhörighet med alls. Etc.

          Jag vågar påstå att en sådan modell skulle förklara helt och hållet fenomenen vi ser – allt från människor som överhuvudtaget inte fattar vad det här med könsroller kommer ifrån annat än att vi råkar ha olika form på könsorganen till explosionen av personlighet-som-könsidentitet som tycks resultatet av det sociala tvånget att ha en mental könsidentitet man kanske helt saknar.

          Svara
          • Utmärkt förklaring!

          • Olof

             /  09/28/2018

            @Kristian Ja, jag tror det är en modell som kommer närmare sanningen i alla fall.

            Ser man det ur en biologisk aspekt, hur både köns och sexualitetskodning fungerar i hjärnan, där mycket tycks handla om en glidande skala av epigenetisk hormonstyrd kodning skulle det också vara rimligt, även ur ett överlevnadsperspektiv.

            Faktisk könsrollskodning har ett visst överlevnadsvärde för gruppen, för att garantera att personer i båda ändar finns att tillgå. Med en liknande fördelning skulle även rätt små grupper med människor garanteras några riktigt starka män som kan slåss och samtidigt några väldigt omvårdande kvinnor som kan sköta sociala och vårdande aspekter för gruppen. Men det är samtidigt väldigt värdefullt för gruppen att ha ett stort antal flexibla individer som kan skifta beteende efter gruppens behov.

            Dock passar en sådan teori naturligtvis inte bra i den feministiska diskursen – nominellt ‘cis’ människor som inte upplever sig som könade avfärdas med att de har ‘cis privilegie’ och att det är därför de inte upplever sig som bundna av en könsroll. Vilket förstås bidrar till den nämda explosionen av nya ”mentala kön” och är en del av det sociala tvånget som skapar trans-någonting människor på löpande band just nu.

      • Skeptisk

         /  09/28/2018

        Det mentala könet är uppenbart inte det viktigaste när jag traskar in på damernas omklädningsavdelning på badhuset. Och blir utkastad. Tror inte att ”Jamen idag är jag mentalt kvinna” hjälper heller.

        Svara
  16. Senior

     /  09/28/2018

    Här är det många, många människor som behöver lära sig skillnaden:

    ”Den miljö Schlaug kritiserar är inte pro-market, utan pro-business (en distinktion som det tidigare språkröret uppenbarligen inte förstår). I de kretsar han kritiserar Lööf för att verka är svågerkapitalismen, oligopolen och korporativismen norm. Keynesiansk penningpolitik har skapat gigantiska rikedomar bland insiders, regleringar skyddar gamla aktörer från konkurrens från uppstickare, och produktion ses mest som en tråkig men dessvärre nödvändig förutsättning för att hålla huvudstädernas finanscentra vid liv.”

    http://fnordspotting.blogspot.com/2018/09/om-birger-schlaug-annie-loof-och-den.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Fnordspottin+%28Fnordspottin%27%29

    Svara
    • Vic

       /  09/28/2018

      Nödgas att låna (för enda gången) ditt semi-patenterade signum: Precis så!

      Den där viktiga skillnaden kan vem som helst fatta. Att så många inte begriper den är svårt att se som annat än ignorant.

      Svara
      • Det finns väldigt få ”marknadsvänliga” partier. I Sverige torde det vara noll, i varje fall i riksdagen. USAs Republikaner och UKs Tories är väl sinnebilden för svågerkapitalismen som skor sig på skattepengar.

        Svara
        • Vic

           /  09/28/2018

          Ja, jag skulle gissa att Folkp.. Liberalerna ligger närmast ideologiskt men samtidigt förespråkar ju de att svensk marknad ska styras från Bryssel och svensk ekonomi från Frankfurt. Så mycket för den friheten…

          Svara
  17. Ivar L

     /  09/28/2018

    I en debattartikel av Lars Adaktusson (KD) får vi veta lite mer om Özz Nujens och Soran Ismails favoritsoldater, Peshmerga:
    ”När jag i somras besökte Mosul och Nineveslätten talade såväl återvändande flyktingar som politiska företrädare och kyrkoledare om en djup känsla av svek. Minnet av hur kristna befolkningsgrupper 2014 avväpnades av kurdiska peshmerga och därefter lämnades åt sitt öde lever kvar. Besvikelsen över att både irakisk och kurdisk militär gav upp och flydde när IS terrorkrigare gick till attack gör att tydliga säkerhetsgarantier krävs för att kristna ska våga vända tillbaka till sin historiska hembygd.”
    https://www.svd.se/svenska-politiker-har-svikit-folkmordets-offer (betalvägg)

    Verkar som det är lite si och så med kurdiska peshmergas värdegrund när det gäller kristna…

    Svara
  18. Svara
  19. Senior

     /  09/28/2018

    ”Det privata är politiskt”…

    Denna inställning borde för all framtid diskvalificera vänstermänniskor från att arbeta som politiskt oberoende tjänstemän.

    Att ha personlig bias är en sak, så länge man är medveten om den och kan hantera det via granskningar och andra hjälpmedel.

    Men att göra tvärtom och försöka politisera varje andetag du gör är rent tjänstefel.

    https://ledarsidorna.se/2018/09/tjansteman-inom-regeringskansliet-skapar-nytt-upprop-i-protest-mot-ud-tjanstemannen/

    Svara
  20. Konsten att inte be om ursäkt:
    https://nyheteridag.se/forskare-forsokte-dreva-bort-teodorescu-nu-pudlar-han-offentligt/
    ””Jag inser nu att min reaktion var fel. Jag startade en petition med avsikt att påverka GPs chefredaktör, ägare, annonsörer och läsare (genom att avsluta sina prenumerationer och bojkotta köp) att avsätta Alice Teodorescu som politisk redaktör. I min naivitet har jag länge trott att de skulle inse att hennes åsikter är djupt problematiska””

    Det går fortfarande att skriva på till stöd för Teodorescu

    Svara
    • Hakelius: Men Teodorescu har ju rätt
      https://www.fokus.se/2018/09/men-teodorescu-har-ju-ratt/
      ”Alice Teodorescu är faktiskt inte ensam om att uppmärksamma hur Förintelsen blivit ett slagträ i en valkampanj som faktiskt inte handlat om ja eller nej till folkmord. Åsa Linderborg har noterat det. Jag har gjort det. Ingen kan rimligen misstänka att vi kommer från samma håll politiskt, men vi delar möjligen en oförmåga att köpa den här typen av direkt antiintellektuella översittarfasoner.”

      Svara
    • Melmac

       /  09/28/2018

      Klart som fan man stöttar Alice! Hon är ju den skarpaste ledarskribenten i Sverige!

      Svara
    • Olof

       /  09/28/2018

      Hmmm, han stavade fel på ‘trånga åsiktskorridor’. Lustigt hur han slant så mycket att det blev ‘naivitet’. För det är nog bara i hans trånga åsiktskorridor som hennes åsikter är djupt problematiska. Själv tycker jag nog hennes åsikter är rätt balanserade. För som Hakelius också säger, ja, faran som ‘nazister’ utgör överdrivs väldigt mycket.

      Däremot tycker jag kanske man underdriver faran med det som faktiskt i slutändan gav nazisterna makten – att deras motståndare var ett så dåligt alternativ som man ansåg utgjorde en så stor fara att till och med nazisterna var bättre.

      För det är _där_ vi ser likheterna idag. Vi har människor som den här professorn som drevar mot yttrandefriheten. Vi har rena antidemokrater i riksdagen som agerar på ett sätt där man obekymrat använder maktmedel istället för att sätta upp tydliga regler. Vi har partier som öppnar dörren för att ge kommunister inflytande. Vi hade en regering som ville göra tillgång till offentlig information till ett privilegium att dela ut.

      Ja, risken finns att människor börjar se dessa människor som ett större hot mot landet och medborgarnas frihet än i princip vilka andra alternativ som överhuvudtaget erbjuds.

      Svara
    • Kronblom

       /  09/28/2018

      Den där Önnefors är precis som sin idol, Falk Kupfer i Weissensee.

      Svara
    • Arne Post

       /  09/29/2018

      Dom har alltså ersatt ”riktigt jävla svinigt beteende” med popordet naivitet. Då förstår jag Exakt vad Löfven menade! Vilka han syftade på som varit ”naiva” är dock fortfarande oklart.

      Det kunde kanske vara klädsamt att upplysa pöbeln förlåt jag menar allmänheten med ett ”viktigt meddelande” på StasiTV en gång om dagen vilka ord som får användas och vilken innebörd de har just för tillfället?

      Och så finns det människor som tycker att man är ”dystopisk” för att man ibland(extremt sällan) hänvisar till 1984 !

      Svara
      • Arne Post

         /  09/29/2018

        Jag glömde:

        ”Däremot tycker jag kanske man underdriver faran med det som faktiskt i slutändan gav nazisterna makten – att deras motståndare var ett så dåligt alternativ som man ansåg utgjorde en så stor fara att till och med nazisterna var bättre.”

        Helt korrekt analys.

        Svara
  21. Gorby

     /  09/28/2018

    Skattepengar i arbete…

    Svara
    • Ivar L

       /  09/28/2018

      Certifiering, den nya beskyddarverksamheten.

      Svara
      • Senior

         /  09/28/2018

        Ja, fast på frivillig basis till råga på eländet.

        Detta är ju rena sol-och-vårar fasoner.

        ”Hej, vi säljer värdelösa certifikat som varken gör från eller till, intresserad?”

        -Njae, vad får jag för pengarna?

        ”Du får en halv dags kurs, där vår reoresentant står och redovisar självklarheter och floskler.
        Givetvis där dina medarbetare sitter på betald arbetstid istället för att jobba.
        -Och vertifikatet givetvis!”

        Ok, låter bra, vad kostar kursen?

        ”Bara 100000:- rena fyndet, du får ju utöver kursen ett fint certifikat att visa dina kunder och leverantörer. -Du kan rent av kräva att dina underleverantörer också skall vara certifierade!”

        Hmm, 100000:-
        Vad är max deltagare per kurs?

        ”20 stycken, men för 7000:- per person kan vi utöka antalet.”

        20 personer i fyra timmar plus 100000:-
        Det blir ju lite dyrt…

        ”Ja men pappa, tänk på att det går till en god sak: mig!”

        Hahaha!
        Jaja, gumman det kan jag nog ordna.
        Smart det där med underleverantörer förresten, då kan du ju få en god och stadig inkomst vi har ju en hel del…

        ”Ja precis, jo pappa, du får tillhandahålla lokal också. -Kostnadsfritt.”

        Hahaha, ja det löser vi, vi har många konferensrum på myndigheten.
        Godnatt gumman. -Min lilla affärskvinna, ses i morgon!

        ”God natt pappa!”

        Svara
        • Arne Post

           /  09/29/2018

          ” man vill ”ta fram metoder och strategier för att kunna ge arbetsplatser verktygen att skapa mensvänligt arbetsklimat”.”

          Mensvänligt arbetsklimat …vad innebär det mer specifikt? Såna små ”hundbajspåsar” i metall papperskorgar . Mer än så, vad då ? Gratis bindor och tamponger ? Värktabletter ? Ska företagen stå för det ?
          Officiella ”menslistor” ? (Idag har : Ida, Karina, Laila och Conny(en får ju inte exkludera någon) mens, Ni får inte säga något till dom Om deras mens men ni måste veta det, ni får heller inte säga något som av dessa känsliga snöflingor kan Uppfattas på något sätt annat än positivt.)undertecknat Menskommisarien.

          De som inte vill använda bindor och tamponger då ? och nästa steg då ? inkontinenta, varför blir de diskriminerade ?

          Det här är humor,jag trodde jag skulle skratta käken ur led när jag läste det där.
          Sen insåg jag att det är nog på riktigt… då skrattade jag ännu mer. Detta är ju inte humor, det är ju för fan Parodi på humor! Det är fem-tio nivåer över Grotesco!

          För 500 000 loppor kan jag sätta mig ner och skriva en massa olika ”strategier och metoder” för allt mellan himmel och jord.
          Var ansöker jag ?

          Svara
          • Senior

             /  09/29/2018

            Det handlar nog om att deras bipolära/psykopatiska/vänsterblivna diagnoser skall få allmän acceptans som ”hormonrubbningar”.

            Fast i förlängningen konstant, hela tiden, inte bara en gång i månaden…

            Man kan tro att de bäddar för acceptans av sin politiska kommissarie som kommer att sitta hela dagen lång, upptagen med att bräka sina politiska budskap, och bli aggressiv vid minsta ifrågasättande eller protest…..

  22. Gorby

     /  09/28/2018

    Tur att vi lägger skattepengarna på de stora utmaningarna.
    Fy fan…

    Svara
    • Olof

       /  09/28/2018

      Jag är rätt övertygad om att det här skapar ytterligare främlingsfientlighet. Ser man främlingsfientlighet som ett resultat av resurskonkurrens mellan grupper så kan man läsa HMF anmälningar som något som skapar en konflikt kring resursen ‘yttrandefrihet’. Det innebär att tillgången till den resursen kommer att upplevas som hotad av de nya grupperna och därigenom skapa en konflikt som måste lösas med avlägsnandet av dem.

      Sedan bidrar ju även själva drivandet av fallen till en högst reell konkurrens om redan starkt begränsade resurser inom polis och rättsväsende. Mindre resurser till att bekämpa den verkliga brottsligheten innebär fler människor som känner sig hotade av den vilket leder till främlingsfientlighet.

      Eller så kan man gå på vad som verkar vara teorin bakom det här – några gillar bara inte människor med fel hudfärg och så postar de om det på fejjan och så sprider det sig som ett hjärnvirus så andra som läser det börjar tycka illa om folk med fel hudfärg.

      För bullshitkommentarer på fejjan påverkar fler människor än att arbetskamratens son rånades och dottern berättade att en tjej i grannklassen våldtogs och polisen kunde inte göra något för man var upptagen med att förhöra en 65årig tant om hennes opassande facebookkommentarer.

      Jag tror inte det.

      Retardlajvande godhetsknarkare. Dags att avskaffa HMF.

      Svara
    • ”straffbar missaktning”
      ”Hovrätten var enig”

      Jävla vansinne! Min missaktning mot ”rättssamhället” vet snart inga gränser!

      Svara
  23. Dr. Colosso

     /  09/28/2018
    Svara
  24. ”Två år på SFI och har lärt sig typ 10 ord på svenska, några kan knappt säga vad de heter.”

    – Har andra nationer tömt sina särskolor och gett dem gratis transport till gummibåt i Medelhavet?

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: