Vad händer när vanlig fakta, forskning och kunskap möter Margot Wallström?

Ja vad händer när forskning, fakta och kunskap möter Margot Wallström?

Då ska forskning, fakta och kunskap krypa tillbaka under den sten den kom ifrån. Eller budbäraren av det eftersom han, vad jag förstår, inte så ofta hänvisar till sin egen forskning. Det är alltså Margot Wallströms, och genom hennes ställning som utrikesminister, också Sveriges inställning till helt vanlig och normal forskning och kunskap. Och högst troligt även SVD Kulturs inställning då de anser att samma forskning och resultat, som alltså är helt normal och etablerad i resten av världen, är ”kontroversiell”. För det är vad SvD menar.

Är det någon som sett Wallström eller SvD Kultur säga att den sk ”genusforskningen” ska krypa tillbaka under en sten och gömma sig? Nä, inte jag heller. Och det hade dessutom varit helt korrekt att säga det om just ”genusforskningen” eftersom den bara är extremistisk politisk ideologiproduktion och inget annat. Och på vilket sätt han är kontroversiell som SvD Kultur påstår vet jag faktiskt inte, det lilla jag hört och sett av honom är ju mer att han är synnerligen korrekt och rak i sin kommunikation. Det är väl kanske det som är problemet för t ex SvD Kultur, ministrar, politiker och journalister? När han är i gång så kan de inte komma med sitt flummiga skit och hittepå längre eftersom det varje gång blir pinsamt uppenbart att det är just flum och hittepå?

Här kan ni själva höra Wallström säga ungefär det som SvD Kultur påstår att hon sade.

Men det är inte bara Wallström som skarpt ogillar forskning och fakta

utan Annie Lööf är inte heller så förtjust i det konceptet. Både Wallström och Lööf gillar hittepå och ideologisk politisk propaganda från genusfältet. De båda tycker det är mycket bättre nämligen. När Peterson kommer med helt normala, vanliga och väl kända forskningssamband så säger Lööf bara att hon inte håller med om det.

Här är en text om Annie Lööfs besök i Skavlan och mötet med Peterson.

Men Wallström är oförskämd över alla gränser och hon borde be om ursäkt! Man måste kunna begära av en minister att hon kan hantera resultat som helt normal forskning kommer fram till.

En annan sak, det har ju varit lite val och sånt i USA och SVT har haft kollektiv spontanorgasm över att två muslimer valts in i kongressen. Kvinnor dessutom och för demokraterna vilket då är trippel jackpott hos SVT. Bergfeldt har med ett brett leende rapporterat om detta.

Där är den ena.

Här står lite mer om henne.

Kommer ni ihåg docenten som startade drev mot GP:s Teodorescu? Det här är MYCKET intressant…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

142 kommentarer

  1. MiT

     /  11/07/2018

    ”Fogden la beslag på Khalifas insamlade pengar”
    https://doku.nu/2018/11/07/fogden-la-beslag-pa-khalifas-insamlade-pengar/

    Svara
  2. Rikard

     /  11/07/2018

    Hej.

    ‘Kom inte till mig med era vetenskapliga betänkligheter; det är ju ändå underbar genusteori!’

    För att besvara frågan: när fakta och Wallström möts, dör fakta, då Wallström besitter makt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  3. MiT

     /  11/07/2018

    ”Another ‘asylum seeker’ pulled from school because he might actually be 30 not 15”
    https://metro.co.uk/2018/11/07/another-asylum-seeker-pulled-from-school-because-he-might-actually-be-30-not-15-8115068/

    Svara
  4. MiT

     /  11/07/2018

    Svara
    • Jag har läst den senaste boken. Vet inte vad dumskallar talar om.
      ”Inte mycket till vetenskap” – vad menar han?

      Råd, fakta, illustrerande anekdoter … vad är det konkret som är fel?

      Svara
      • Olof

         /  11/08/2018

        Har inte läst boken, men om det är vetenskapen man vill åt är det ju snarare hans vetenskapliga publikationer man bör läsa. Gör han källhänvisningar från boken?

        Inte för att det behövs, jag har inte sett att han påstått att den senaste boken är vetenskap per se.

        Svara
        • Nej, han har väl varit tydlig med att den hamnar i ”self help” och inte är ”forskning.”

          Svara
    • G

       /  11/08/2018

      Svara
  5. MiT

     /  11/07/2018

    Svara
  6. MiT

     /  11/07/2018

    Svara
  7. MiT

     /  11/07/2018

    Svara
    • Bamse

       /  11/08/2018

      Usel liknelse Özz! Å apornas vägnar hör det också till sak att alla apor inte lever i likadana sociala strukturer.

      Ser vi till exempelvis chimpansen ser den definitivt inte på flocken som ”apa som apa”. De lever i ett ytterst hierarkiskt samhälle. Hanarna dominerar generellt sett honorna men alfahanen behöver ändå vara accepterad av honorna för att kunna hålla sig kvar vid makten.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Chimpanzee#Social_structure

      Svara
      • Olof

         /  11/08/2018

        Min dåliga hjärna spelade ett spratt med mig och jag läste först afghanen istället för alfahanen…

        Svara
      • Där har vi också en av orsakerna till människans höga intelligens, och apornas mycket lägre: kvinnor väljer, aphonor går till den starkaste.
        En gorillahanne behöver bara vara stor och stark. För människohanar finns många olika sätt att konkurrera och visa att ens gener är värda att sprida.

        Sedan borde vissa människor enligt lag förbjudas använda ord som ”jämlikar”.

        Svara
    • G

       /  11/08/2018

      Blir det inte bättre här på genustomtarnas planet jorden så kan man fundera på att flytta till Apornas Planet utan trams, vet inte var planeten ligger exakt, men jag har sett filmerna så jag vet att den existerar…

      Svara
    • Ivar L

       /  11/08/2018

      Tyvärr verkar ju Özz lyckats rida ut stormen. Jag har sett honom i TV och hört honom i radio. Fast troligtvis har han färre beundrare än tidigare det aset.

      Svara
      • weasel

         /  11/08/2018

        Hoppas att Özz ”1,2 miljoner svenskar är apor” Nujens nästa krönika handlar om hur hemskt det är med sån där nazistfascistisk avhumanisering av människor…

        Svara
  8. Mike E

     /  11/07/2018

    Som vanligt saknar vänstern, och inte minst den outbildade lantlollan Wallström, förmåga att argumentera i sak och kommer med de vanliga korkade och motbjudande ad hominem attackerna. Vänstern uppför sig precis som Sovjetunionens international-socialister och Hitlers national-socialister.

    Svara
    • hllviken

       /  11/08/2018

      Väsentligt för att ha rätt att döma andra, anser jag:

      (Missförstå inte; jag ser inte till Skatteverkets bästa utan vad man ger tillbaka till det svenska samhället när man fått så mycket)

      Svara
  9. MiT

     /  11/07/2018

    Svara
  10. Gorby

     /  11/07/2018

    Krutgumma 🙂

    Svara
    • hehe

       /  11/08/2018

      Svara
      • Ivar L

         /  11/08/2018

        I Sverige hade hon väl dömts för rasism eller nått… Kanske lite bättre i Storbritannien?

        Svara
  11. MiT

     /  11/07/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156038542733231&set=a.10150320256993231&type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARDsOCnqYAEwoEms4P-kcftZS1z9xzSnoy0V3Lfd4H4xUraIE4EYD2OP3P2VXBS-a61zyFFrKVMxfICYo_fd2-R_MR6AaVKJ62Ke60NtlxHtQ4-JlMRIm0vtpL94dPYMxTBhWbXDc14O6uyCLzVwoUteW_9mrJ5VtzJPpmy82dkABvoQ_khwP-Njhs62U_N1znQvfpZ92jbEiNM19xKDROWbr8R3Qg7bsMGPstvYict_U-IAWvPXoFvE&__tn__=H-R*

    Svara
    • Motkraft

       /  11/08/2018

      Åh, så om vi ger alla som vistas i Sverige svenskt medborgarskap så står ju svenskar för 100% av överfallsvåldtäkterna!!! 🙂

      Svara
      • Kronblom

         /  11/08/2018

        Hur många har belönats med svenskt medborgarskap efter att de har blivit dömda för våldtäkt? Finns det någon statistik på det?

        Svara
      • Ivar L

         /  11/09/2018

        Konstigt nog upphör de vara svenskar om de skall berätta något spännande om sin kultur, sitt hemland, sin flykt eller om de blir utsatta av något brott av en svensk och måste berätta hur dåligt de blir behandlade av svenskarna.

        I det här sammanhanget används för övrigt uttrycket ”majoritetssvenskar” ibland. Ett uttryck som troligen har bäst föredatum i Sverige. Undrar vad de kommer byta det mot när svenskar inte längre är i majoritet? Samma sak med ”majoritetskulturen”. Ni vet den där som förtrycker alla andra folk men som trots det lockar alla hit.

        Svara
      • x

         /  11/09/2018

        Om alla blir svenskar så kan ju ingen bli dömd för ”hets mot folkgrupp” mer eftersom det är helt lagligt håna svenskar hur mycket som helst utan att det händer något…
        Inget ont som inte har något gott med sig.

        Svara
        • Kristian

           /  11/09/2018

          Tyvärr är formuleringen ”hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.”

          Så ”ursprung” kan man säker hävda i många generationer – Palestinier ärver väl flyktingstatus – och man får vara försiktig med de andra.

          Svara
  12. Staffan Anderstig

     /  11/07/2018

    Okunskapen eller tvivel på etablerad kunskap en förberedelse för tiden då en bok från mellersta östern blir allas rättesnöre ?

    Svara
    • Senior

       /  11/08/2018

      Ja, och med partiboken som ett mellanled.
      -Men den biten har de inte insett, de tror det kommer att stoppa vid partiboken.

      Svara
  13. MiT

     /  11/08/2018

    Kära nån, läs tråden…

    Svara
  14. MiT

     /  11/08/2018

    Svara
  15. MiT

     /  11/08/2018

    Så självgoda…

    *https://www.facebook.com/srekot/videos/592770424474181/?__xts__%5B0%5D=68.ARAUWVQHSxkgtmnUGOOgvrh5D9XkW52r9K0n4l4wu2VhTFy3RMiqgMG5ByCWim97iRjANTzVP9hKTuAZh5UiqK6IvLHNjOtAiBBgyinjWKjOXvNKr19GqWKhViXCrbRq0psRVnm88rKvu3rT125CufQepdVJXO_gfxXAYkC_i74scKmG-bTuX5k8dA4cWa4v7_Y2_eJJ2bIHtfK1Bzugqckx2aZu7NqEeTX1IrFjmO76sNrevaGHepQfAf_TyRAssEJaDg&__tn__=-R*

    Svara
    • Kastade ett öga på podden

      ”Avsnitt 157
      […]
      vem blir till slut Demokraternas kandidat?”

      ”Avsnitt 159: Dan före dan – så går det för Demokraterna”

      Anar en viss vinkling …

      Svara
  16. MiT

     /  11/08/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2013299675379729&set=a.408777545831958&type=3*

    Svara
    • ”S*** or get off the pot,” som man säger.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/08/2018

      ”Ge dem samma plattform…” ??
      Hur?
      Han säljer ju ut sina föreläsningar själv….
      Det är bara för dessa fantastiska kvinnor att göra samma sak. Utan bidrag också.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/08/2018

      Men apropå det här med stenen så publicerar psykologiforskaren Eric Mac Giolla (FoF: https://fof.se/artikel/jamstalldhet-innebar-konsskillnader) en jobbig artikel för Wallström precis nu. Den säger att hon har fel och Jordan rätt. Så jag förmodar att Göteborgs Universitet också skall krypa in under en sten enligt Wallström.

      Svara
  17. G

     /  11/08/2018

    Svara
    • G

       /  11/08/2018

      Svara
      • ”Upp i brygga” måste det vara.
        Det är väl inte gymnastik man avser med liknelsen?

        Svara
    • G

       /  11/08/2018

      Svara
      • Fnordspotting: ”Att vara liberal är att inte förmå skilja orsak från verkan”
        http://fnordspotting.blogspot.com/2018/10/att-vara-liberal-ar-att-inte-forma.html
        ”Att nationalismens ”gift” nu ”injiceras” i ”land efter land” beror inte, till skillnad från vad Dagens Nyheter antyder, på att nationalistiska demagoger fått en farsot att sprida sig över världen. Att nationalismen växer beror på att de flesta av västvärldens nationalstater nu, efter att den politiska klassen valt att fullständigt ignorera folkviljan, i snabb takt blir mångkulturella. Den framväxande nationalismen är en naturlig och synnerligen förutsägbar motreaktion på detta, inte en ny kraft som helt utan förvarning plötsligt äntrat arenan.
        […]
        Bosnien illustrerar inte faran med nationalismen, utan med ett etniskt heterogent samhälle. ”

        Svara
      • Skeptisk

         /  11/08/2018

        Sen åker hon och stödjer palestiniernas rätt till eget land…

        Svara
  18. Leif

     /  11/08/2018

    Melinda Gates presenterades i SR i går som ”en av världens mäktigaste kvinnor”. Hon beskrivs också av SR som ”IT-miljardär”. Hur tusan blev hon det? Hur lyckades hon krossa glastaket?

    Svara
    • x

       /  11/08/2018

      @Leif
      Hon har legat sig till allt det du beskriver.
      Vinken föredöme för alla kvinnor!

      Svara
      • x

         /  11/08/2018

        Snabbt & fel.
        Vilket föredöme…

        Svara
      • Hon kunde säkert ha varit miljonär, med arbete och ledning av project som Microsoft Bob!

        Men miljardär blev hon med ”I do.”

        Svara
  19. emma83skrubb

     /  11/08/2018

    Reblogga detta på Emma i skrubben.

    Svara
    • Bamse

       /  11/08/2018

      Tycka vad man vill om Bill maher men framför allt i andra halvan av denna video är han riktigt vass på just denna punkt:

      Svara
      • Ivar L

         /  11/08/2018

        Mycket bra sammanfattning av politisk korrekthet.

        Svara
  20. G

     /  11/08/2018

    Det finns twitterprofiler och sen finns det twitterprofiler……..

    ”Equal rights & value. We need more norms than white male ones. Facts & truth make things work.”

    twitter.com/WictorssonBjorn

    Svara
  21. Chrille

     /  11/08/2018

    Förlorade all respekt för Wallström när hon blev intervjuad någon gång på nittiotalet. Någon sorts förening hade kommit med en inlaga – minns inte vad det gällde – och reportern undrade om man inte skulle ta hänsyn till detta ”de representerade ändå xxx tusen medlemmar”. Wallström var då minister för allt som blev över demokratinister, kvinnominister, ungdomsminister… (wikipedia påstår att hon aldrig varit demokratiminister).
    Varpå Wallström svarade – helt oironiskt – att hon som demokratiminister representerade hela svenska folket, kvinnominister 4 miljoner, ungdomsminister över 1 miljon. Och 13 miljoner var mer än några hundra tusen.
    Nu skulle man kunna tänka sig en ironisk minister som försöker göra poängen att det spelar inte så stor roll hur många man representerar, det är vad man försöker göra som spelar roll. Men nej, hon var helt oironisk och sådär irriterad på reportern som hon nästan alltid är trots att de alltid behandlar henne underdånigt.
    Inte första gången hon agerar idiotiskt, odemokratiskt eller antisemitiskt. Men media lapar upp allt, hon är ju ”kvinna”. Något som bara är en fördel om man samtidigt är socialist.

    Svara
  22. michael.

     /  11/08/2018

    Margot Wallström borde bli medlem i flat earth society om hon inte redan är det.

    Svara
    • x

       /  11/08/2018

      @michael.
      Det ryktas om att hon är ordförande där.

      Svara
  23. G

     /  11/08/2018

    ”France, Germany Pull Back On Plans For Tax On US Digital Giants

    The EU has all but abandoned its original plan for a 3 percent tax on the revenues of large overseas digital companies, in the face of opposition from Nordic countries and Ireland.

    At a meeting of EU finance ministers in Brussels on Tuesday, governments including Sweden, Denmark and Ireland said they opposed the proposed EU-wide tax because it could harm their competitiveness.”
    https://www.silicon.co.uk/workspace/france-germany-pull-back-on-plans-for-short-term-digital-tax-238631?inf_by=5be3f3f3671db8ea388b4ed2

    Svara
  24. G

     /  11/08/2018

    Svara
    • Senior

       /  11/08/2018

      Det är inte socialdemokraterna heller; slutmålet är detsamma.

      V förhåller sig till S så som bolsjeviker till mensjeviker.

      Svara
  25. Bravo, Alyssa Milano – nej, #metoo-rörelsen har inte många fans här, men här är någon som vågar vara konsekvent:

    “Any time that there is any bigotry or anti-Semitism in that respect, it needs to be called out and addressed. I’m disappointed in the leadership of the Women’s March that they haven’t done it adequately,” Milano says now, referring to leaders of the Women’s March who’ve refused to denounce Nation of Islam leader Louis Farrakhan’s anti-Semitic, homophobic, and transphobic statements.”

    https://www.advocate.com/women/2018/10/30/metoo-activist-alyssa-milano-wont-be-stopped

    Svara
  26. G

     /  11/08/2018

    Svara
    • G

       /  11/08/2018

      ”Kritiken efter avslöjanden om SSU – mot Stefan Löfven

      Stefan Löfven måste agera på SSU-skandalerna. Det menar Moderaternas gruppledare Tobias Billström, som nu går hårt åt både S-ledaren, Margot Wallström (S) och Morgan Johansson (S).

      Han menar att de har agerat med flathet inför skandalen.

      – Var är Stefan Löfven när den värsta stormen någonsin kring partiets ungdomsförbund i modern tid blåser upp? säger Billström.

      – Det är nästan ingen som trätt fram. Var är Stefan Löfven när den värsta stormen någonsin kring partiets ungdomsförbund i modern tid blåser upp? Att Margot Wallström i stället springer runt som utrikesminister och lägger ner tid på kanadensiska professorer säger ju också väldigt mycket om inställningen till detta, tycker jag. Vi behöver få veta vad S tänker göra åt det här. Hur de ska säkerställa att det som inträffat aldrig mer får inträffa?

      – Som skåning och riksdagsledamot från Malmö, en stad som hamnat i fokus i den här skandalen, så blir man upprörd och beklämd. Vi vet hur problematiskt det är för judar i Malmö och i Sverige. Ändå har det största partiet i Sveriges riksdag omfattande problem med radikalisering, antisemitism och homofobi i ett av ungdomsförbundets största distrikt. Det är ju inte svårt att räkna ut att det finns en koppling som man bör gräva mer i.

      Vad menar du att Löfven ska göra? Handlar det om ett fördömande eller om mer konkreta åtgärder?

      – Först och främst måste man komma fram med en åsikt. Stefan Löfven har inte sagt något om den här skandalen, som är av tung karaktär. Man har i stället placerat allt i knät på ledningen inom SSU. Det fodras ju att man från partiets ledning talar om hur man tänker säkerställa att det här inte upprepas. Och att man också ser till att förklara för svenska folket hur man som regeringsbärande parti har kunnat tillåta att den här situationen uppstod och kunnat pågå under så lång tid. Det är inte så att de här sakerna uppstod i går, utan det är ett fenomen som fått växa under flera års tid.

      Billström tror dock att det kan finnas en tydlig anledning till att det varit så tyst från ledande S-politiker.

      – Jag tror att det beror på att vissa företrädare, som Morgan Johansson, haft en väldigt hög svansföring när det gäller bekämpandet av terrorism. Då vill man kanske inte förknippas med radikalisering i den egna rörelsen. Morgan Johansson kommer ju själv från Skåne och har bakgrund i det distriktet. Men så kommer man inte undan problemet. Man måste agera tydligt och med en plan.

      Expressen har sökt Morgan Johansson (S), justitieminister i övergångsregeringen, som via pressekreteraren meddelar att detta är en fråga för partidistriktet och SSU.”
      https://www.expressen.se/nyheter/kritiken-efter-avslojanden-om-ssu-mot-stefan-lofven/

      Tänkt om detta gällt Ungsvenskarna och Åkesson hade gömt sig och varit tyst under lika lång stund. Det hade varken media eller andra partier gått med på, hade blivit ett jävla liv.

      Svara
    • G

       /  11/08/2018

      SSU-profil tvingas avgå – förbundet skärper tonen

      Nu skärper förbundet tonen.

      – Det gör det mycket svårt för SSU Skåne att återupprätta förtroendet och fortsatt få finansiering, säger förbundssekreterare Andrea Törnestam.

      Nu tvingas Mohammed Abeed, som delat antisemitiska konspirationsteorier på Facebook, avgå som ordförande för SSU Malmö Centrum.

      ”För kännedom så har Mohammed Abeed under dagen uppmanats av sin styrelse att avgå, vilket han också har gjort”, skrev SSU:s förbund i ett mejl på onsdagskvällen.
      ..[..]..
      SSU:s förbundsordförande Philip Botström har tidigare krävt att bland andra SSU Skånes vice ordförande, Khloe Abdel Wahab, som praktiserat för Egyptens militärregim, ska avgå.

      I en intervju med Sveriges Radios Studio Ett sa hon dock att hon inte tänker avgå. ”Jag var naiv”

      Hon inväntar en förklaring från förbundet eller ett eventuellt uteslutningsärende.”
      https://www.expressen.se/kvallsposten/ssu-profil-tvingas-avga-forbundet-skarper-tonen/
      https://web.archive.org/web/20181108121135/https://www.expressen.se/kvallsposten/ssu-profil-tvingas-avga-forbundet-skarper-tonen/

      ”I SR:s Studio Ett sa vice ordförande Khloe Abdel Wahab, som vägrar avgå trots att hon praktiserat hos Egyptens militärregim, att det i grunden handlar om islamofobi och rasism.”
      https://www.expressen.se/kvallsposten/extremism-sprids-av-ssu-bjod-in-radikal-predikant/
      https://web.archive.org/web/20181108121024/https://www.expressen.se/kvallsposten/extremism-sprids-av-ssu-bjod-in-radikal-predikant/

      ”Machogänget har tillåtits förstöra SSU

      Machogänget inom SSU har skickligt spelat på problemet med att personer med invandrarbakgrund är underrepresenterade i arbetarrörelsen. Samtidigt har denna gruppering visat respektlöshet gentemot arbetarrörelsens och SSU:s värderingar, skriver Kristin Linderoth.”
      https://www.expressen.se/kvallsposten/debatt-kvp/machoganget-har-tillatits-forstora-ssu-/
      https://web.archive.org/web/20181108121140/https://www.expressen.se/kvallsposten/debatt-kvp/machoganget-har-tillatits-forstora-ssu-/

      Jag fullkomligt älskar att allt detta händer inför öppen ridå, det är så mycket bättre än alternativet. Det är mulet ute, men inom mig lyser solen 🙂

      Svara
      • Ivar L

         /  11/09/2018

        Det blir rätt komiskt med antisemitismen i sammanhanget. Muhammed Adeeb anser alltså att Egypten styrs av sionister, men samtidigt har hans SSU-kollega Khloe Abdel Wahab praktiserats för dess regim… Lite motsägelsefullt här både inom det islamistiska Skåne-SSU som i rapporteringen från media.

        Fast allra mest komiskt i sammanhanget är det faktum att judarna får skulden för allt elände i Irak, Syrien, Jemen och Libyen (inte Afghanistan?)… Där finns väl i runda tal ungefär noll judar. Det känns som att om man skall problematisera en religion i den regionen så säger Ockhams rakkniv att det inte är judendomen i varje fall. 😀

        Svara
  27. G

     /  11/08/2018

    Och här har vi SVT:s hedersdoktor som rapporterar om saken i denna tråd…

    Svara
    • Senior

       /  11/08/2018

      Denna person är snarare aktivist än journalist, precis som Svensk msm.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/09/2018

        Nog för att journalister skall ställa tuffa frågor men den där herren deklamerar ju snarare sin egen uppfattning. Det är ju inte honom folket har att rösta på, det är vad politikerna säger som är det viktiga, frågor bör hållas korta och koncisa så vi får veta hur politikerna tycker. Inte tvärt om att politikerna skall kommentera journalisternas åsikter.

        Och när han håller fast mikrofonen och hindrar sin kollega att komma till tals… Det är ju bara så uselt och töntigt.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/09/2018

          Aha, kvinnan är Vita Husets representant som skall fördela ordet/mikrofonen… Det gör snarare saken ännu värre. Hon borde naturligtvis respekteras av journalisten i fråga. Särskilt som han verkligen fått tala (snarare än intervjua) en lång stund.

          Svara
          • Kristian

             /  11/09/2018

            Den enklaste lösningen borde vara att ha flera mikrofoner så att man kan stänga av när någon fått sin chans.
            Förstår inte varför detta inte görs mer konsekvent, till exempel när folk rusar upp på scen och stjäl en mikrofon.

    • Gorby

       /  11/09/2018

      Svara
  28. G

     /  11/08/2018

    Idioten Emil kanske inte vet hur man avföljer, dessutom borde han genast radera följande från sin egen twitterprofil: ”if u cant be positive! get the fuck off”

    Svara
  29. G

     /  11/08/2018

    Svara
  30. G

     /  11/08/2018

    Svara
  31. G

     /  11/08/2018

    Svara
    • Senior

       /  11/08/2018

      Fast jag förstår inte varför ryssarna skulle signalspana på sitt eget departement…..

      Svara
      • Olof

         /  11/08/2018

        Man måste ju övervaka att de anställda håller sig till rätt kommunistiska värdegrund.

        Klassiskt USSR ju.

        Svara
  32. G

     /  11/08/2018

    Kvällens Opinion Live – 22:00 SVT1…

    ”Svårt sjuka Sannes mamma Eva Dozzi möter politiker efter ”Uppdrag granskning”. Och har feministerna gjort män till syndabockar för allt? Ivar Arpi möter Nathan Hamelberg med flera.

    Programledare: Belinda Olsson.”

    Svara
  33. G

     /  11/08/2018

    twitter.com/DASweden:
    ”The official branch of the U.S. Democratic Party for Americans living in Sweden”

    Svara
    • Pether

       /  11/08/2018

      Så Trump är en av tre presidenter som ökat senatkontrollen samt förlorat väldigt få stolar i representanthuset, som annars alltid brukar vinnas av oppositionen, men men… fakta verkar ju inte spela någon roll.

      Svara
  34. G

     /  11/08/2018

    Ångrar nästan att jag läste , men men..

    Svara
  35. hllviken

     /  11/08/2018

    Svara
  36. hllviken

     /  11/08/2018

    Svara
  37. G

     /  11/08/2018

    ”Jörgen Huitfeldt: För den goda sakens skull”
    https://axess.se/magasin/default.aspx?article=3905

    Svara
    • G

       /  11/08/2018

      Svara
  38. hllviken

     /  11/08/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  11/09/2018

      Varför vill egentligen Bilderberg-gruppen ha lika utfall mellan könen?
      Det har jag lite svårt att förstå.

      Massimmigration, social oro och olika former av inblandning i tredje världen (”humanitär hjälp”, avsättande av diktatorer m.m.) är ju direkt kopplade till inkomster för de besuttna i Väst, men lika utfallsprincipen är svårare att se den ekonomiska nyttan för eliterna i.

      Svara
  39. G

     /  11/08/2018

    Svara
    • Melmac

       /  11/08/2018

      Måste vara Alliansens fel…..eller Trumps……för Sosseriets kan det ju aldrig vara. Stirrhäll bara lägger huvudet på sned och stirrar in i kameran och säger att hon blir upprörd.
      Ja, hela bästaste coolaste tjejgänget blir upprörda. Utom Diesel-Åsa, henne har de sparkat ut eftersom det lilla offret stod o lipade i TV.

      Baaah! Jävla parasitpolitiker!

      Svara
    • Rikard

       /  11/08/2018

      Hej.

      Jenny Pahlberg kan väl söka asyl?

      Då finns inget kostnadstak.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  40. x

     /  11/08/2018

    SvT:s nya satsning ”Maträddarna” är ingenting annat än lobbying för klimatalarmismen och eftersom målet helgar medlen så är det inte så noga med sanningen.

    https://www.atl.nu/lantbruk/odlare-besvikna-pa-svts-matraddarna/

    Odlare kritiska till SVT:s nya matprogram
    En som reagerade på programmet var Mikael Jidenholm på Ugglarps Grönt i Slöinge. Företaget bedriver grönsaksodling på 40 hektar och säljer främst till restaurang och konsument. Han tycker att odlarna framställdes som om de slänger mat i onödan.

    – Den här viktiga frågan hanterades lite konstigt. De bortsorterade morötterna slängs troligtvis inte, utan blir djurfoder, biogas eller går tillbaka till jorden som organiskt material. Att dessutom häpna över att inte morotsblasten tas tillvara, var lite som att idiotförklara bonden. Tar man bort allt organiskt material så utarmas jorden, säger han.”

    Svara
  41. G

     /  11/08/2018

    ”Vänsterextremister utanför Tucker Carlsons hem: ”Vi vet var du sover”
    https://nyheteridag.se/vansterextremister-utanfor-tucker-carlsons-hem-vi-vet-var-du-sover/

    Svara
  42. G

     /  11/08/2018

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  11/08/2018

      perfekt en satir myndighet där allt ska godkännas
      känns väldigt tryggt (obs spår av ej testgodkänd satir )

      Svara
  43. MiT

     /  11/08/2018

    Läs tråden

    Svara
    • Olof

       /  11/08/2018

      En snabbtitt genom Owes twitter och hoppsan, där var förtroendet förbrukat. Intressant val att retweeta Anne Applebaum som var med och skrev rapporten till MSB som förespråkar censur av alternativmedia… ger verkligen intrycket av att vara en seriös förespråkare av fri media… eller kanske snarare… partisan hack…

      Hur illa får man bete sig som journalist?

      Svara
      • Ivar L

         /  11/09/2018

        TT-reporter…
        Redan där slutar mitt förtroende.
        Senast igår publicerades en fejknyhet av TT i SvD. De skrev om hur polisen rev ”tältlägret” i Solna där utkastade immigranter har ”bott”. Inte ett ord från TT om att allt bara var ett PR-trick.

        Svara
  44. MiT

     /  11/08/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  11/09/2018

      Givet att stödja säger jag. Ivar är hyfsat bra, särskilt i skrift.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/09/2018

      Oj, han har redan fått ihop 300 000 kr…
      10 000 kr per dag har han dragit in till projektet.
      Rätt uppenbart att det saknas väsentliga litteratur i vissa frågor i Sverige. Undrar om biblioteken skall bannlysa denna också?

      Svara
  45. MiT

     /  11/08/2018

    Svara
  46. Pelle2

     /  11/08/2018

    OT:
    Emma Jaenson på BLT skriver ännu en bra ledare.
    Denna gången om att vi måste bli friska från identitetssjukan.
    http://www.blt.se/ledare/vi-maste-bli-friska-fran-identitetssjukan/

    Svara
  47. Ivar L

     /  11/08/2018

    Inte nytt men ändå…
    Lyssna på denne väsnterextremist försvara våld mot oliktänkande; ”självförsvar”

    Svara
  48. hllviken

     /  11/08/2018

    Svara
  49. http://www.gertrud1.se/blogg/

     /  11/08/2018

    Jag tänkte rubriksätta det jag skrivit till Förnuft och Känsla, det är så uppenbart att när Jordans Förnuft möter svensk feministisk politik så blir det uppenbart att det enda man har att komma med är KÄNSLOR. Jag kollade runt på twitter och feminist efter feminists enda respons var – Han är dum. Okey att vanliga människor inte besitter vare sig intellektuell kapacitet eller har förmåga att skilja mellan sina tankar och känslor, men våra ministrar och partiledare. Hm Wallström och Lööf sitter snart i en regering nära dig. Här är min text om kriget om narrativet. Tärningen är kastad let the game begin. http://www.gertrud1.se/2018/11/04/jordan-petersson-den-starka-mannen-som-utmanar-tidsandan/

    Svara
  50. Är det verkligen en äkta Ganman, den där?
    Känns lite ”opolerad”.

    Svara
  51. weasel

     /  11/08/2018

    ”Kryp tillbaka under din sten, Margot Wallström ” = Kvinnofientligt näthat.

    ”Kryp tillbaka under din sten, Jordan Peterson” = Intellektuellt och analyserande uttalande av utrikesministern.

    För övrigt skulle jag bara vilja informera om att jag i natt spenderade exakt 8 timmar och 20 minuter på akuten eftersom jag behövde träffa en läkare. Av detta kan vi dra slutsatsen att Annika ”Ett Sverige att skryta med utomlands, svensk sjukvård i världsklass” Strandhäll är en faktaresistent foliehatt som sprider fake news och en falsk s v e r i g e b i l d.
    Jag hoppas att hon drabbas av den mest smärtsamma sjukdomen i världshistorien och att hon då får träffa en läkare efter bara 8 timmar och 19 minuter.

    Svara
    • Ivar L

       /  11/09/2018

      Hon har säkert någon privat sjukvårdsförsäkring eller läkartillgång via sin arbetsgivare. Hon kommer aldrig dela akutrum med kreti och pleti.

      Svara
  52. Gorby

     /  11/09/2018

    Svara
  53. Gorby

     /  11/09/2018

    Svara
    • Senior

       /  11/09/2018

      Ja, med tanke på hur media är infiltrerat är det ju inte direkt förvånande. Både politiken och media är fullständigt marinerade av Ryssvänner, både nyttiga idioter och rena värvade agenter.

      Och efter att ha påbörjat läsningen av Theutenbergs dagböcker från UD har mina värsta farhågor besannats, och bl.a. den Svenska regeringens hemligstämpel av Stasiregistren och Rosenholtzkartoteket får en fullständigt naturlig förklaring. -I stort sett hela sosseregimen skulle avslöjas som värvade agenter.

      En intressant notering är att Jan Eliassons namn seglar upp med jämna mellanrum, tex. i kretsen runt Sverker Åström.

      Detta skulle förklara både det ena och det andra sabotaget vanstyret av de myndigheter han basat över.

      Svara
  54. Björklund har ju fått lite frågor om varför han vill rösta ner en ”alljangsregering”. Skrev lite om det i bloggen:
    https://bergersjo.wordpress.com/2018/11/09/major-bjorklund-socialist/

    Svara
    • Senior

       /  11/09/2018

      Precis så.
      SD har tyvärr helt rätt i sitt påstående om sjuklövern.
      -Jag skulle snarare gå ett steg till och kalla dem en sjuhövdad Hydra….

      Svara
  55. Grodan Boll

     /  11/09/2018

    Via NyheterIdag, lite klassisk tredjevågsfeminism och yttrandefrihet på Åbo akademi:

    (Håll bingobrickan redo)

    Föreningens företrädare Johan Nyman sa till ÅU att man vill bredda på den diskussion som följt metoo-rörelsen, bland annat genom att bjuda in den svenska mångsysslaren och provokatören Alexander Bard till en paneldebatt.
    (…)
    Före debatten, som är tänkt att modereras av Yleredaktören Bettina Sågbom, ska filmen ”The Red Pill” visas.

    Man undrar vad institutionsfeministerna tycker om det?

    man nu samlat namn under ett upprop som kräver att ÅA visar ”institutionskurage” och att ”ÅA:s ledning bör stå upp för allas lika värde genom att inte upplåta sina utrymmen och därtill tydligt deklarera att Åbo Akademi inte på något sätt har med evenemanget att göra.”

    Att tycka och tänka olika? Att diskutera och bolla dessa olikheter? Vid ett universitet??? Nää. Där går gränsen!

    Universitetslärare Blanka Henriksson, som representerar initiativtagarna till uppropet, säger att 35 personer skrivit under den text som sändes ut på olika e-postlistor på lördag.

    Främst är det studerande och personal vid Fakulteten för humaniora, psykologi och teologi som skrivit under.

    Otippat. Var det inte feministerna som pluggar teknisk fysik den här gången heller?

    Alexander Bard är inte imponerad över vare sig uppropet eller Åbo Akademi när Nyheter Idag når honom på telefon.

    – Så här är det, det finns sextusen personer knutna till Åbo Akademi, och det är trettiofem av dem som skrivit under det här uppropet om att debatten måste stoppas på grund av min medverkan.

    Ja, det var inte mycket. Men Åbo Akademi reagerar alltså direkt på det här…

    – Ja, de bara lade sig på en gång, det räckte med ett enda möte så sade rektorn nej.

    Varför tror du att de här människorna blir så oerhört provocerade av just dig?

    – Därför att de håller på med sina stängda nätverk där de ljuger och förtalar folk hela tiden. Det är så här särartsfeministerna fungerar, den så kallat tredje vågens feminism. De är helt ointresserade av sanning. De är helt ointresserade av fakta. De är intresserade av sina egna känsloliv och sina egna karriärer. Och de ägnar sig åt den här klassiskt kvinnliga makttaktiken som är att tysta ned motståndaren, censurera, bannlysa, förbjuda, istället för att gå in i en debatt. De skulle aldrig klara av debatten, vi skulle krossa dem. Så de vågar inte, för de vet ju om att vi vinner.

    Par for the course:
    https://www.vice.com/en_us/article/xd4nd7/we-went-to-a-mens-rights-lecture-in-toronto

    Hot, hat, stäng ner, tysta!

    Svara
  56. Ivar L

     /  11/09/2018

    Rätt underhållande med det aningslösa glorifierandet av journalister ibland. Här, med anledning av Trump vs. Acosta:

    Åke Ortmark var så lagom ärlig som journalist. Han skrev till och med brev till finansmannen Robert Weil och bad honom att inte berätta för mycket om finanskrisen och hur den gick till för svenska folket. Så agerar inte en sanningssökare:

    http://www.quistbergh.se/view/67
    (Historien går att hitta på fler ställen, den är väl belagd)

    Svara
  1. Vad händer när vanlig fakta, forskning och kunskap möter Margot Wallström? – Life, Death and all between

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: