Det nya Sverige del 2: Special

Har ju börjat samla ihop lite som händer i Det Nya Sverige, i alle fall sånt som jag ser swisha förbi i flödet. Jag missar såklart en hel del. Eller massor. Men en del ser jag och det förra inlägget var det första, det hittar ni här.

Jag såg en sak idag så det blir ett ”Det Nya Sverige” special med bara en sak.

Det där alltså…

Hade det hänt min dotter och man från Sveriges sida bara skitit i det på det här viset så hade man ju fått skipa rättvisa själv. Om inte staten gör det åt en, vilket den ska enligt samhällskontraktet, så har man full moralisk rätt att göra det själv, då har samhället tydligt deklarerat att det är helt ok med öga för öga.

Då hade de båda gärningsmännen definitivt inte kunnat leva som vanligt efteråt. De hade t ex fått äta med sugrör resten av livet. Genom nacken. Om de överlevt alltså, vilket inte är helt säkert. Sen hade jag förmodligen tapetserat hela Sverige med deras hela namn och bild på varje ledig lyktstolpe och vägg med stor fet text ”BARVÅLDTÄKTSMÄN”. Om de flyttar utomlands så hade jag tagit reda på till vilket land och direkt börjat med samma kampanj där också och jag hade betalat folk som skulle förfölja dem och informera alla i staden vad de är för några och vad de gjort. Osv.

Just det, kastrering med hjälp av en primitiv metod hade säkert också blivit.

Om detta hänt min dotter och Sverige hade agerat likadant så hade min hämnd blivit så grym att jag faktiskt blir rädd för mig själv bara jag tänker på det. Jag hade garanterat åkt in i fängelse men det hade LÄTT varit värt ett antal år där!

Jag vill inte bo i Det Nya Sverige!

MVH

MiT

 

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

160 kommentarer

  1. MiT

     /  11/15/2018

    Jaha, där ser man. Gislaved som avbokade Lamotte och sparkar lärare pga Värdegrund™. Kanske var lika bra för dem för vem vill förknippas med sån här värdegrund?

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/285051468799625/*

    Svara
    • Ivar L

       /  11/15/2018

      När börjar raskravallerna på riktigt?
      Inom ett decennium?

      Svara
      • The Perfect Man

         /  11/15/2018

        Dom pågår väl redan, det är väl bara svenskarna som ännu inte är med i ”matchen”?

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  11/16/2018

          Vita västerlänningar har genomgående slutat med självförsvar. De raskravaller som har förekommit i modern tid i t.ex USA, Frankrike och UK är nästan uteslutande icke-vita som ställer till med våld och kaoz. Reaktionen från de vita är genomgående samma överallt, dvs. att flytta ifrån de områden som blir mångkulturella och/eller mångetniska.

          Sverige ser nu ut att bli det första västland där det inte längre kommer att vara möjligt för en majoritet av de vita att undkomma genom att flytta på sig inom landet, eftersom staten framgångsrikt sprider mångkulturen till samtliga orter.

          Våldsamt motstånd förefaller inte sannolikt. Många, många tusen svenska flickor har redan våldtagits av migranter utan att svensken uppvisar minsta tecken på att dra upp knytnäven ur byxfickan. Det troliga resultatet år istället att de som kan kommer att lämna landet, vilket kommer att accelerera sönderfallet. Har vi tur kan vi få några kommuner, t.ex Staffanstorp, som utvecklas till vita fristater. Det är väl det hopp som finns, för det landområde som fortfarande kallas Sverige.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  11/16/2018

            För att anknyta till den återkommande debatten kring kvinnlig rösträtt, så är det min uppfattning att det som är konstigt och avvikande i dagens situation är inte hur MENA folket beter sig, utan hur vi reagerar på detta. Varför backar vi hela tiden?

            MiT pratar om den gruvliga hämnd som han skulle utkräva om hans dotter råkade illa ut, men sanningen är att inga vita västerlänningar utkräver hämnd. Vi har flera tusen MENA relaterade våldtäkter varje år, men NOLL svenskar som tar hämnd. Å andra sidan är hela den vita befolkningen intensivt sysselsatt med att försöka att på olika sätt undkomma konflikter genom att t.ex flytta eller sätta ungarna i ”rätt” skolor.

            Som jag ser saken, är allt detta ett väldigt tydligt tecken på feminisering. Män och kvinnor har, av helt rimliga evolutionära skäl, fundamentalt olika sätt att hantera hot och konflikter. Gruppen vita västerlänningar tillämpar nu i praktiken rent kvinnliga metoder, vilket är ungefär samma sak som att bara ge upp.

          • Olof

             /  11/16/2018

            ”Varför backar vi hela tiden?”

            För att man tror att polisen hanterar det. Vid det laget offret inser att rättsystemet inte gör det har det gått kanske 6-24 månader och det blir en annan sak att riva upp det igen och göra något. Det är därför det är så viktigt med ett fungerande rättssystem – människor som inte tror att det fungerar går direkt till att skipa rättvisa på egen hand.

            Se t.ex gängkrigen – de sker inte bara för att det handlar om människor med dålig självkontroll. Det är så grupper agerar när det inte finns något rättssystem att vända sig till.

            ”Vi har flera tusen MENA relaterade våldtäkter varje år, men NOLL svenskar som tar hämnd.”

            Jag är inte säker på det. Om du tittar på hur många offer det krävdes för att de fall av seriemördare vi haft skulle åka fast, tror du polisen skulle klara ut några fåtal SGT fall? Det skulle ju i så fall handla om människor som är smarta nog att identifiera gärningsmännen på egen hand, och sannolikt handlar det om gärningsmän som redan är seriekriminella och i konflikt med andra seriekriminella. Skulle tidigare ostraffade brottsoffer ens komma upp på listan av misstänkta om de inte gör några rejäla misstag? Och med tanke på det politiserade rättssystemet, skulle man ens vilja utreda ett sådant spår? Riskerna med medial uppmärksamhet skulle vara stora.

          • Utlandssvensk

             /  11/16/2018

            @ Olof,

            Vad betyder ” SGT”?

          • Gissar på ”Skjut, Gräv, Tig.”

          • Utlandssvensk

             /  11/16/2018

            @ Olof,

            ””Varför backar vi hela tiden?”

            För att man tror att polisen hanterar det. ”

            Är det verkligen så? Borde inte en ganska stor andel av befolkningen nu ha insett att det är nästan meningslöst att anmäla brott?

            ”tror du polisen skulle klara ut några fåtal SGT fall?”

            Rent allmänt är det min uppfattning att svensk polis är extremt intresserade av att lagföra etniska svenskar som begår våldsbrott mot migranter samt att det i sådana lägen finns obegränsat med resurser. Så om det finns misstankar, tror jag att polisen skulle gräva. Om det var fråga om identifierade våldtäktsmän som försvann eller hittades döda, skulle det säkert bli ett massivt pådrag.

            Men visst kan man även tänka sig att det finns fall där t.ex en pappa själv spårar upp en våldtäktsman utan att någonsin anmäla honom till polisen. Om det då blir en SGT, lär väl ingen reagera. Men jag gissar att detta är extremt ovanligt.

          • Utlandssvensk

             /  11/16/2018

            @ Kristian,

            Tack! Då begriper jag ”SGT”!

          • weasel

             /  11/17/2018

            Jag är ganska så övertygad om att polisen skulle klara upp ca 9 av 10 ”SGT-mord” .
            Nog för att det finns en hel del inkompetenta mordutredare i Sverige, men riktigt SÅ inkompetenta är dom nog inte att dom inte ens förstår var dom ska leta efter gärningsmannen om den nyligen våldtäktsdömde/anmälda personen hittas död.
            Även världens mest inkompetenta polis förstår nog att den absolut första och största misstänkta är någon av den våldtagna kvinnans anhöriga….

            Man kan kalla det för att svenskar/västerlänningar är för ”fega”. Man kan kalla det för att dom inte har samma ”blodshämnd/heders- kultur” som vissa andra. Man kan också kalla det för att dom är civiliserade och har en viss förmåga till konsekvensanalys.
            Exempelvis så skulle Ebbas pappa direkt bli hämtad av polisen om kräket som vandaliserat Ebbas grav hittades ihjälslagen. Sedan skulle Ebbas pappa dömas till livstids fängelse- vilket inte direkt skulle göra hans liv och tillvaro så särskilt mycket bättre.
            Om man sedan vill kalla det för ”feghet” eller ”civiliserad nog att göra en konsekvensanalys och bedöma de långsiktiga för och nackdelarna” när han väljer att inte slå ihjäl kräket är en smaksak.
            Själv vet jag inte riktigt vad jag vill kalla det – för jag är långt ifrån säker på att jag skulle klara av att vara ”civiliserad” i hans situation.

          • Senior

             /  11/17/2018

            Precis så Weasel.

            Det fick vi facit på när Gotlänningarna avvek från PK och skulle demonstrera mot våldtäktsmannen på flyktingboendet istället för rent allmänt ”mot våld”.

            Polisen har väl aldrig i historien avsatt så mycket resurser på något som i det fallet, när folket gjorde ”fel” val….

          • Dags för mitt favoritcitat från Death Wish:

            Paul Kersey: What do you call people who, when they’re faced with a condition or fear, do nothing about it, they just run and hide?
            Jack Toby: Civilized?
            Paul Kersey: No.

          • Kronblom

             /  11/17/2018

            Paul Kersey: You believe in Jesus?
            Stomper: Yes, I do.
            Paul Kersey: Well, you’re gonna meet him.

          • Olof

             /  11/19/2018

            @Utlandssvensk Nej, jag tror de flesta fortfarande tror det fungerar. Hade de inte gjort det hade SD (och andra) haft långt högre röstandel. Många kommer inte inse problemen föränn de själv drabbas och brottsutsatthet är förvisso ökande, men den är fortfarande rätt låg sett som chansen att genomsnittspersonen skulle blivit utsatt för ett såpass grovt brott.

            ”Men jag gissar att detta är extremt ovanligt.”

            Ja, jag tror definitivt inte det är vanligt. Det skulle krävas en rätt speciell kombination – och kanske det främsta, att gärningsmännen råkar ta fel offer.

            Polisen är väldigt angelägen om att lagföra svenskar som *publikt* begår våldsbrott mot migranter med medial uppmärksamhet. De inser lika väl som andra att skulle det spåra ur har vi inte i närheten av tillräckligt med rättsväsende för att hantera det. Men samma logik fungerar åt andra hållet med – om det inte redan finns någon medial uppmärksamhet, då är risken att sådan uppmärksamhet skulle ge folk ideer. Skulle det vara värt att dra i det om det handlar om en gängmedlem som lika gärna skulle kunna vara offer för en uppgörelse?

            Jag vet inte. Men jag tror inte att just den här biten kommer utveckla sig till en plötslig förändring bland svenskar, utan snarare att individer och grupper av svenskar blir ytterligare en växande faktion i det utomrättsliga samhället.

  2. MiT

     /  11/15/2018

    *https://www.facebook.com/Visdeal/videos/118574852380359/*

    Svara
    • x

       /  11/17/2018

      Hur smakade mörten MiT?

      Svara
      • MiT

         /  11/17/2018

        Om du röker mört och regnbåge och blundar när du äter kan du knappt skilja dem åt… 😛

        Svara
  3. MiT

     /  11/15/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156086131703251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
    • vic

       /  11/16/2018

      Well, it’s happening, people! Ett konservativt block utkristalliserar sig med M, KD och SD. V och S kommer förmodligen stå relativt starka och C och L kommer aldrig att på riktigt bli accepterade i det sällskapet. Såvida de inte sluter fred med sina konservativa överherrar kan det mycket väl bli tack och adjö till de båda, då de annars blir fast i ett vakum mellan två starka block. Min gissning är att i alla fall Lööf ryker inom en ganska snar framtid oavsett om hon lyckas bilda en blocköverskridande regering eller inte. Centern är helt enkelt för långt hemifrån och tycks vara lite höga på sina nyvunna vänstersympatier. Dock finns det ingen plats för en socialdemokratisk kopia, om de nu skulle bestämma sig för att fortsätta söka sällskap i den röda skaran.

      Svara
  4. En annan

     /  11/15/2018

    Sorry MIT, kan inte läsa Facebookalgoritmer, har inte FB. Enklare med twitter, öppet för alla att läsa, tråkigt för det mesta på toklandet är högeligen läsvärt, enligt mig Sveriges bästa blog

    Svara
    • Har inte heller FB, kan läsa det mesta i google Chrome eller Opera.

      Svara
      • En annan

         /  11/15/2018

        hur då?

        Svara
        • KB

           /  11/16/2018

          Kopiera länken utan asteriskerna, klistra in den i webläsarens adressfält. Klart.

          Svara
        • Här ovan ser jag det mesta via wordpress, bara att klicka på ”Visa mer” för att se hela inlägget. Eller, som KB säger, kopiera länken utan asterisker.

          Jag håller med, facebook verkar vara medvetet svårt att komma åt.

          Svara
    • MiT

       /  11/16/2018

      Men själva huvudnyheten från Lamottes fb har jag ju tagit i sin helhet så den kan du se? Och ibland kan man se inlägg på fb även utan fb-konto har jag förstått.

      Svara
  5. Gorby

     /  11/15/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  11/15/2018

      Den goda extremismen™
      (Sovjet, Kina, Nordkorea, Kuba, Venezuela, Kambodja…
      …idel julmys)

      Svara
  6. Ivar L

     /  11/15/2018

    Igår röstade två allianspartier emot den enda rimliga stadsministern för alliansen.
    Idag röstade allianspartierna igenom public service-skatten i nästintill oförändrad form.

    Känns inte direkt som att de borgerliga partierna är särskilt borgerliga när det verkligen gäller.

    Svara
    • Pether

       /  11/16/2018

      Alla partier i sverige är antingen socialdemokratiska eller socialistiska, myten om en borgerlighet är skapad för att tro att du har något val. 100 år av socialdemokratisk makt har satt sina spår.

      Svara
    • Anderssonskans

       /  11/17/2018

      Vilken stad är han stadsminister i?

      Svara
  7. Ivar L

     /  11/15/2018

    Apropå Lamottes inledning….

    Det här blir nog lite obegripligt för den som inte sett filmen men i Roy Anderssons film ”Sånger från andra våningen” finns det en passage som går ut på att ”offra oförstörd ungdom” för landets bästa. Det är precis vad som sker just nu.
    Men det komiska är att Roy är ganska röd (dock inte kommunist) och vinkeln är att det är kapitalismen (och kungahuset) som genomför offrandet. Det är ju bara en film och den är snart tjugo år gammal men på sätt och vis har det nu blivit verklighet, fast på ett helt annat sätt. Roy liksom många andra missförstod vilka som är den egentliga adeln och prästerskapet och som är beredda att offra sitt eget folks ungdomar.

    Svara
  8. Gorby

     /  11/15/2018

    Svara
    • Kronblom

       /  11/15/2018

      Av barn, fyllon och Kjelleman får man sanningen 🙂

      Svara
  9. Ivar L

     /  11/15/2018

    Vad skall vi kalla detta?
    Jag föreslår; Staffanstorp gör en Danmark:
    ”Moderaterna, som styr ihop med SD, har rivstartat mandatperioden i Staffanstorp med både förbud mot halalkött i skolor och stopp för könsapartheid på badhallar. ”

    ””Att våga ha hårda nypor och en tydlig politik som står upp för ett sekulärt och jämställt samhälle är inte att vara ”antiliberal”, utan en nödvändighet för att försvara vårt liberala samhälle”

    https://nyheteridag.se/sonessons-tuffa-svar-till-toppliberalen-malm-var-finns-liberalernas-sjalvkritik-kring-sin-egna-politik/

    Otrolig befrielse att läsa, kanske är det såhär en omsvängning av Sveriges färd mot avgrunden måste börja? Om Staffansborna nu blir nöjda med mandatperioden kan de stå mall för fler kommuner och på sikt kan det leta sig in i rikspolitiken.

    Jag betraktar detta som ett enormt framsteg faktiskt. De har faktiskt genomfört förändringar i rätt riktning.

    Svara
    • Ja, det kan bli som bland andra Westerholm har sagt: förändringen kommer nerifrån, i kommunerna, på ”verkstadsgolvet” där man hanterar skiten.

      Apprå på nere, här är vad de där uppe sysslar med:
      ”Lööf (C) får sonderingsuppdraget”
      https://nyheteridag.se/loof-c-far-sonderingsuppdraget/

      Andra liknande rubriker genom tiderna:
      * Gustav Wasa ansvarig för mottagning av danska dignitärer
      * Karl XIIs fredsplan
      * Samlingsregeringens säger ifrån mot Tredje Riket
      * Sverige gratulerar Norge till oljefynd
      * SAP väljer moral framför makt

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/15/2018

        Om sossarna går med på att utse Annie Lööf till guvernör för federalstaten Sverige, då köper jag fan i mig vilken konspirationsteori som helst. Anything goes.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/17/2018

          Får Stefan vara med och dela på Lööfs sko då?

          Svara
  10. Har någon sett något alls av vad Lamotte berättar om i MSM? Någon liten notis? Starkt vinklad och censurerad?

    Svara
  11. OT: @Rikard, förra:
    Så sant. Titeln ”utbildare” stötte jag på i början eller mitten av 90-talet. Det fanns inga kriterier för vem som var en sådan, vilket passade vissa nyskapa(n)de rektorer.

    Svara
  12. Lotta Trouble

     /  11/15/2018

    Det klassiska sättet är förstås att skära av kuken, stoppa den i munnen på avskummen och hänga dem i lyktstolparna.

    Svara
    • tompas11

       /  11/15/2018

      Absolut Lotta, just så. Alternativet är skjut, gräv och glöm.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/16/2018

      Finns mycket att uppröras över i hans text, t.ex. detta:
      ”Anhöriga till de som dödades [i terrordådet på Drottninggatan] yrkade på 150 000 kronor i anhörigersättning, vilket sänktes till schablonen 60 000 kronor. — där en annan kränkt kvinna fick 40 000 kronor i skadestånd för att hon vägrat skaka hand med en manlig chef vid en arbetsintervju”

      Att få sin anhöriga dödad av muslimsk terrorist = 60k.
      Att som muslim vägra anpassa sig till Sverige = 40k.

      Skön prissättning.

      Svara
    • Senior

       /  11/16/2018

      Tack för påminnelsen!
      Denna träffsäkra blogg hade jag glömt av någon anledning.

      Svara
  13. weasel

     /  11/15/2018

    Tyvärr är det så i Sverige att både den första, andra och tredje statsmakten står på brottslingarnas sida.
    Och eftersom alla de tre statsmakterna står på brottslingarnas sida så blir lagarna därefter.
    Det är därför som misstänkta våldtäktsmän inte häktas och det är därför som dom döms till låtsasstraff som 9 månaders fängelse. Och det är även därför som de som döms till 9 månaders fängelse släpps ut efter 6 månaders fängelse.

    Politiker, journalister och ”opinionsbildare” betraktar alltid brottslingen som ett offer. Och skiter helt i brottsoffret. I bästa fall. I sämsta fall betraktar dom brottsoffret som någon slags förtryckare som i princip får vad han/hon förtjänar eftersom han/hon , till skillnad från ”den stackars brottslingen” är så privilegierad.

    Vi har politiker som talar om att ”fängelsestraff inte gör någon till en bättre människa”.
    Jag skiter helt i om våldtäktsmannen blir en bättre människa. Jag vill att han ska vara inlåst så att han inte kan våldta människor som redan är bra människor.
    Vi har ”opinionsbildare” (Mikael Wiehe ) som berättar att en person (Tommy Zetrehreus ) som sköt 22 människor med automatvapen har ”blivit sviken av samhället” .
    Nej, Wiehe. Något ”samhälle” har inte svikit massmördaren. Däremot har massmördaren svikit samhället.
    Vi har rikspolischefer som sitter och tycker synd om en person som just har knivhuggit en ung kvinna till döds. Vi har journalister som sitter och försvarar att en person som har begått grova rån har släppts ut efter 12 månader – och detta försvarande sker trots att personen knappt hann bli utsläppt från fängelset innan han mördade.

    Gemensamt för alla dessa personer är att dom ALLTID ställer sig på brottslingens sida och ALDRIG på brottsoffrets sida.
    Det händer inte ofta, men ibland händer det , och vid de få tillfällena som någon av dessa personer själva blir ett brottsoffer så…är det bättre än både alkohol, droger och sex 🙂

    Svara
    • tompas11

       /  11/16/2018

      @weasel
      ”Jag skiter helt i om våldtäktsmannen blir en bättre människa. Jag vill att han ska vara inlåst så att han inte kan våldta människor som redan är bra människor.”
      Hear, hear.

      Svara
      • Bamse

         /  11/16/2018

        Så sant som det är sagt. När man som vanlig medborgare ser någon få ett löjligt kort straff för grova våldsbrott som den kanske dessutom sitter bara hälften av mumlar man för sig själv: ”inom sex månader kommer han att göra om ungefär samma sak igen”. Betydligt oftare än man skulle önska har man helt rätt.

        Jag tror alla kan vara överens om att det bästa skulle vara att brottslingen aldrig blev en brottsling till att börja med. Där finns säkert förebyggande insatser som kunde göras.

        När spiralen som brottsling/våldsverkare väl är igång är den dock bevisligen mycket svår att få stopp på. Fokus måste då omedelbart flyttas från våldsverkarens rättigheter till allmänhetens rätt att slippa bli misshandlad, rånad, våldtagen, mördad med mera.

        Då finns egentligen bara två omedelbara alternativ. Antingen hålls våldsverkaren inlåst och separerad från sin omgivning eller så får det bli en spruta hos veterinären.

        Svara
        • Senior

           /  11/16/2018

          Ja, och av någon anledning går resonemanget alltid om förebyggande insatser (”fritidsgårdar”) respektive avhjälpande insatser (fängelse) som om det skulle vara det ena eller det andra, som om det vore två konkurrerande verksamheter; aldrig om det faktum att de i själva verket är komplement till varann, och därmed skall talas om i termen det ena och det andra.

          Svara
          • Bamse

             /  11/16/2018

            Exakt!

          • Ivar L

             /  11/17/2018

            Fritidsgårar kan vi bygga ändå men som brottspreventiv åtgärd tvivlar jag på att det finns några belägg för att de gör nytta.

          • Senior

             /  11/17/2018

            Förvisso, därav citationstecknet.

    • Senior

       /  11/16/2018

      ”Tyvärr är det så i Sverige att både den första, andra och tredje statsmakten står på brottslingarnas sida.”

      Läs Theutenbergs böcker om hans tid på UD så får ni förklaringen. Han belägger era värsta farhågor. Orkar ni inte hela serien, så läs åtminstone del 4, fast då går ni miste om en del av upptakten och beläggen för det han konstaterar. Risken är att det låter för otroligt för att vara sant om man inte läser de tidigare böckerna.

      ”Ni kommer aldrig att få läsa en rescension av mina böcker i msm”.

      Jag har inte hunnit igenom allt ännu, men en sak han hittills missat är smugglingen av bl.a. högtryckspressar via DDR, även om han ytligt tagit upp händelsen med Carl-Fredrik Algernon. -Fast det han tar upp i övrigt är mer än nog för att man skall vilja emigrera…. Exempelvis KGB-agenten Guillou och hans agerande, Sverker Åström, Pierre Schorri och ett antal personer i ledande ställning.

      Jan Eliasson figurerade redan då i kulisserna bland dessa herrar, vilket förklarar hans inkompetens målmedvetna arbete i raserandet av våra myndigheter han är satt att leda.

      Svara
      • Senior

         /  11/16/2018

        Intressant notering:
        Sven Hirdman förekommer också i sammanhang som är komprometterande gällande hans gärningar inom politiken, låter namnet bekant? Hans syster heter Yvonne Hirdman….

        Svara
      • Senior

         /  11/16/2018

        Jorå, nu har jag hunnit en bit till i hans böcker och han tar även upp smugglingen av ASEAs isostatpressar till östblocket.

        Svara
    • Utlandssvensk

       /  11/16/2018

      @ weasel,

      ”Jag skiter helt i om våldtäktsmannen blir en bättre människa. Jag vill att han ska vara inlåst så att han inte kan våldta människor som redan är bra människor.”

      Jag skiter också i om han blir en bättre människa men ser inte inlåsning som en möjlig lösning.

      Om vi har en 8 miljoner svenskar och hundra av dessa tycker att det är OK att våldta kvinnor för att de inte har burka, då kan vi hantera detta genom att permanent låsa in gärningsmännen.

      Men om man tar in 1 miljon helt annorlunda människor där nästan samtliga tycker att det i princip är OK att våldta alla kvinnor som inte har burka, då går det inte längre att lösa med fängelser. Istället måste man erkänna att denna grupp är fundamentalt annorlunda och att den inte kan samexistera med svenskarna inom samma system. Lösningen är att separera grupperna.

      Svara
      • weasel

         /  11/16/2018

        @Utlandssvensk :

        Den ena lösningen kan samexistera parallellt med den andra lösningen, så det finns ingen anledning att välja den ena framför den andra.
        Problemet är att politikerna (och därmed även folket som röstar på dom ) inte vill ha någon lösning.

        Svara
        • Över 80% tycker att utvecklingen är bra.

          Beckmans svar till MIT angående varför han röstat för skattefinansiering av Public Service som han i åratal kritiserat var väldigt belysande vad beträffar det svenska lynnet:

          Bali är samma sak, så länge han är kvar i M.

          Man måste sitta stilla i båten, tills alla samtidigt och i tysthet har bestämt sig för att vända.

          Svara
          • Senior

             /  11/17/2018

            @Kristian
            -Och här har vi svaret till varför det ser ut som det gör.

            Tanken är att riksdagen skall representera folket, inte en korrupt partiledning.

            Det enda rimliga vore att voteringarna var anonyma, så ledamöterna kunde rösta efter sin tolkning av folkviljan istället för efter partiledningens fulspel.

            Den demokratiska tanken bakom riksdagen är just att de skall sitta som ett filter mellan regeringen och lagen som ett skydd mot att odemokratiska beslut tas.

            Om de bara upprepar regeringens/partiledningens tycke utan att själva tänka, utan bara sitter som ett knapptryckarkompani kan man lika gärna avveckla dem.

            -Men då skulle Sveriges brist på demokrati bli alldeles för uppenbar, så de får sitta där och låtsas ha en åsikt i frågan.

          • Ivar L

             /  11/17/2018

            @Senior: Inte helt lätt det där, för samtidigt vill man ju att ett parti skall ha en ganska tydlig linje och driva sina frågor. Så man vet vad man får när man röstar. [*] Om alla röstar lite som de vill så har man inte längre partipolitik. Snarare är det folkomröstningsinstrumentet som borde användas mer.

            Men jag kan hålla med om att när moderpartiet förordar att rösta mot sin egna generella hållning, såsom fallet med M och public service, så finns det kanske trots allt anledning till röstrobstruerande. Om inte annat för att få debatt.

            [*] Senaste valet har förvisso varit rena lotteriet i villket fall men det är en lite annan fråga.

          • Ivar L

             /  11/17/2018

            Jag tror röran med regering och alla andra frågor fått allianspartierna att välja att lägga PS-frågan på is. Om sex år då det skall omförhandlas kommer nog PS-budgeten att minskas om jag får gissa, men nu valde de att bara låta det gå igenom för att det är så mycket annat med högre prioritet.

        • Utlandssvensk

           /  11/16/2018

          ”Problemet är att politikerna (och därmed även folket som röstar på dom ) inte vill ha någon lösning.”

          Instämmer!

          ”Den ena lösningen kan samexistera parallellt med den andra lösningen, så det finns ingen anledning att välja den ena framför den andra.”

          Jo, rent teoretiskt är det väl så. Men om vi ska få några meningsfulla effekter av att sätta fler MENA figurer på kåken, så krävs det en helt extrem expansion av fängelsesystemet. Vidare skulle vi då behöva avskaffa tidsbestämda straff helt, för all empiri tyder på att det blir massiv radikalisering om man låser in stora grupper av unga MENA män. Jag kan inte se att det är praktiskt möjligt. Givet detta, anser jag att det inte är produktivt att betrakta fängelsesystemet som en möjlig lösning.

          Svara
          • Weasel

             /  11/16/2018

            När det gäller våldtäktsmän från mena så är ju den bästa lösningen livstids utvisning.
            Sen bör dom naturligtvis sitta av ett straff på något tiotal år innan utvisningen verkställs.
            Det innebär ju att antalet fängelser/platser måste utökas.
            Men det går utmärkt att göra. Det är bara viljan som saknas.

            Den tragiska sanningen är att majoriteten av folket vill ha det så här. Fram tills det drabbar dom själva eller deras anhöriga.
            Det är få våldtäktsoffer som röstar på partier som pratar om att fängelse är skadligt för våldtäktsmän…

      • Senior

         /  11/17/2018

        ”Lösningen är att separera grupperna.”

        Hur?

        Apartheid har provats utan framgång, det ger olika lagar och regler i olika delar av landet, små stridande stater i staten, som måste hållas isär med en väldigt våldsam polismakt. En polismakt som mer eller mindre har en militär uppgift för att förhindra inbördeskrig.

        Det enda hittills fungerande har visat sig vara suveräna nationalstater, med polis och militär som skyddar en gemensamt accepterad kultur mot yttre och inre våld.

        Resultatet med ”mångkultur” blir i slutänden ändå inbördeskrig och ett uppdelande i mindre, suveräna stater. -Alternativt en stark repressiv militärmakt som håller isär de stridande med små stater i staten; apartheid.

        Svara
        • Vill minnas att jag hört @Utlandssvensk nämna detta tidigare.

          Två möjligheter:
          * Olika länder, med ordentliga gränskontroller.
          * Vit flykt, grindsamhällen, slum dit kollektivtrafiken inte går. Kräver dels att man har ordentligt med utrymme (USA, delar av Sydamerika) och dels att man planerar för detta utfall från början.

          Silicon Valley, Long Island/The Hamptons, och Orange County klarar sig rätt bra trots att Detroit, Baltimore och Chicago teoretiskt sett är i samma ”land.”

          Svara
  14. Gorby

     /  11/16/2018

    Svara
    • Senior

       /  11/16/2018

      Precis så.
      Detta är ju så genomskinligt att jag funderar på hur i h*lvete folk kan undgå att se det.

      -Saknar de helt och hållet logisk slutledningsförmåga och konsekvensanalys?

      Svara
  15. Pether

     /  11/16/2018

    Mysigt, inte ett ord om att de var socialister och endast förde socialistisk politik…. men men…

    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/r%C3%B6da-khmerer-d%C3%B6mda-f%C3%B6r-folkmord-1.10832827

    Svara
    • Ivar L

       /  11/16/2018

      Det är väl nästan som att de försöker få det lite till att det var USA:s fel i faktarutan som är kliniskt fri från ordet ”kommunism”.

      Svara
    • Senior

       /  11/16/2018

      Precis så.
      De glömmer även att nämna hur Pol-Pot hyllades av den Svenska socialdemokratins ledande ideologer.

      Svara
  16. MiT

     /  11/16/2018

    Döm inte för hårt utan tänk på att han gillar Maria Robsahms trams om t ex brottslighet och kallar det för fakta:

    Apropå det där om Robsahm, tror ni mig inte? Här är inlägget som han delade:

    *https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10155928978813997&id=8577838996&__xts__%5B0%5D=68.ARATCss3ntx_9v3xfU3hgVbmfCtSL6etjoE2h1U88W_KyU_Sk_bq4xipMWXCLPVLRzA8T0YBjXJtM4TqQsBuIx_Ej2Brih4rrOfVAdOgivO6Lrv07Xysa09XzIrzxFhD3WITPeLa9-XOU6uReewewnUESJUCFasSQTSdocruCfxmUMonmvLQZL_JhvFI83QeYlb7SqZjY3f6AeBQ2wJmSbw_Ide_WY6JQedbWzqYghIqm9y4b3FWhyqEjNiVtAu4CgMNi6So6cdOWGsNlKdTnSUhFI7LeLjK4hv5HkDdkrQBFxIGCSmh06EDz4hc5lQFR9SMYy5K7GCARV0&__tn__=-R*

    Svara
    • Bamse

       /  11/16/2018

      ”Jag kan inte bevisa det jag vill, så jag bevisar något annat i stället och låtsas som att det är samma sak.”

      En klassiker när det gäller att ljuga med hjälp av statistik.

      Svara
      • Melmac

         /  11/16/2018

        Såg honom i Parlamentet här om dagen. Vad gör han där? Han är ju inte rolig!
        Sissela däremot, hon är grym!

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/16/2018

          Mycket bra inlägg, han har ju helt rätt och stenkoll på statistik.

          Av de som sitter inlåsta på svenska anstalter i Sverige befinner sig nämligen 100% i Sverige. Smaka på den ni! Om man tar avståndet till månen som är 384.400 km så motsvarar 100% av sträckan 384.400 km. Fattar ni hur fel rasisterna har? De har 100% fel eftersom 0 kilometer av landets intagna som sitter av sin tid i Sverige befinner sig utanför vad som inte är utomlands.

          Svara
          • weasel

             /  11/17/2018

            Magnus Betnér…?
            Hmm…få se nu…. jo , visst ja, det var ju han som berättade att det aldrig har varit tryggare i Sverige samtidigt som statistiken visade att det sker tretton gånger fler gängskjutningar i Sverige än i Tyskland.
            Så han verkar ju vara en riktig fena på det där med statistik…

    • Ivar L

       /  11/17/2018

      Antalet i Sverige dömda i efterbörden till metoo:
      EN TIOTUSENDELS PROMILLE
      0,0001 ‰

      Om man nu tycker just proportionerna redovisade på Robsahms sätt säger något väsentligt om omfattningen av vissa problem:

      Kan iofs bli noll också om Claude frias i hovrätten.

      Svara
  17. Havre Flarnstad

     /  11/16/2018

    Förstod för något år sen att nu gäller det att dra in så mkt svart man kan samt göra affärer online så har man en realistisk chans att fly skiten innan det brakar ihop.

    Redan börjat sondera ut billigaste länderna att leva i och hur man ska säkra sina tillgångar i ens nya land.

    Har bidragit så gott ja kan till att stoppa vansinnet så samvetet inför flytten är gott att lura staten på skatt ser ja som en välförtjänt återbäring efter att i så många år tvingats finansiera förfallet.

    Kan nog tänka mig att Danmark/Norge till slut stramar åt gränskontroller härifrån och innan massflykten är ett faktum beviljar ”svenska” svenskar asyl i skydd från att bli avdumpad med sin familj i rosengård efter de beslagtagit ens bil/boende och synliga tillgångar vilket är norm om du ska få hjälp med tex boende .
    Detta har jag sällan sett snyfthistorier om men när danskarna gjorde/skulle göra samma sak fast med inv som ofta anlände med väskan full med u.s $ och något kilo guld var det ju löpsedlar och ledare om hur omänskliga dom är över bron.

    Nej nånstans drar man gränsen och som förälder kan nog den mjukaste pacifist förvandlas till psykopat efter ett sådant övergrepp.

    Personligen hade jag först kollat av förövarnas föräldrars attityd till det hela och vid fel bemötande även lärt dom hur illa det kan eskalera (Om det nu inte är såna där ”barn” runt 30år med tillhörande batikhäxa som föräldrasubstitut)

    Nästan att du får köra trigger warning skylt innan såna bloggningar jag blir tokig bara ja ser framför mig hur asen känner sig stolta nu och sporrats till nya illdåd .Samhället gav dem frikort så det är inte en högoddsare samma sak händer igen.

    Svara
  18. ”Det andra könskriget”
    https://ledarsidorna.se/2018/11/det-andra-konskriget/
    ”Men tänk om den huvudsakliga aggressiviteten inte föreligger mellan könen, utan inom könen själva?
    […]
    En intressant forskare i detta sammanhang är professorn i psykologi vid Emmanuel College i Boston, Joyce F Benenson.
    […]
    Generellt kan man säga att manliga uteslutningsmekanismer i högre grad drabbar underlägsna individer som hotar gruppens effektivitet eller slagkraft, under det att kvinnliga uteslutningsmekanismer i lika hög grad kan drabba överlägsna individer som hotar gruppens balans.”

    Kanske detta accepteras i Sverige om … tjugo år? En generation? Två?

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  11/16/2018

      @ Kristian,

      ”Generellt kan man säga att manliga uteslutningsmekanismer i högre grad drabbar underlägsna individer som hotar gruppens effektivitet eller slagkraft, under det att kvinnliga uteslutningsmekanismer i lika hög grad kan drabba överlägsna individer som hotar gruppens balans.””

      Det där låter både rimligt och förväntat. Grupper som styrs av manliga respektive kvinnliga värderingar fungerar helt olika, pga. väldigt rimliga evolutionära skäl.

      Svara
    • Senior

       /  11/16/2018

      Jag skulle snarare titulera det som ”det riktiga könskriget”.

      Det finns kanske ett ”könskrig” mellan könen också, men då handlar det nog snarare om könsmässiga ”klassklyftor” i brist på bättre benämning: När någon försöker uppvakta någon annan som ”spelar i en annan division”.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/17/2018

      Om två generationer kan Sverige återigen vara ett mycket konservativt och traditionellt samhälle av hänsyn till islamska traditioner. Å andra sidan kommer vetenskap generellt inte skattas särskilt högt heller i det läget.

      Svara
  19. MiT

     /  11/16/2018

    Svara
    • Det enda man behöver göra med Juncker numera är att välja rätt musik:
      * Yakity Sax
      * Fågeldansen
      * Öppningen till Beehovens femma

      Eller kanske en ständig ”hoppsan-trombon”?

      Svara
    • hllviken

       /  11/16/2018

      Olika färg på skorna är det minsta problemet.

      Svara
    • grodan boll

       /  11/16/2018

      https://mobile.twitter.com/RebelHQ/status/1063364065865678848

      Två världskrig, två ikoniska modeval från den tyska militären!

      Svara
    • Weasel

       /  11/16/2018

      Jag hade ischias för ett tiotal år sedan , men det måste ha varit den lindriga varianten eftersom jag klarade av att ha samma färg på skorna… 🙄

      Svara
    • Senior

       /  11/17/2018

      Precis som i Sverige (Löfven) är han bara en viljelös galjonsfigur. De som bestämmer står brevid och viskar i örat vad marionetten skall säga.

      Ju lättare att kontrollera, desto bättre.
      Det är de närmaste rådgivarna och tjänstemännen som bör granskas noga.

      Svara
  20. (Läs hela)
    Sandelin: NÄR SAMHÄLLSKONTRAKTET BRYTS
    https://detgodasamhallet.com/2018/11/16/nar-samhallskontraktet-bryts/
    ”[…]
    jag nyligen inbjöds att närvara vid några gruppsammankomster tillsammans med cirka 30 personer. Temat för dessa möten var hur man skulle kunna överleva i Sverige och slippa mångkulturen. Jag kan naturligtvis inte uttala mig om alla deltagare, men jag vill ändå understryka att det inte handlade om några haverister utan om välutbildade och, vad jag kunde se, framgångsrika personer mitt i livet.
    […]
    Medelåldern låg uppskattningsvis någonstans runt 40 år, många var föräldrar.
    […]
    Tanken är att Sverige behöver ”Visegradkommuner” som ”gör uppror” mot Stockholm och regeringens/riksdagens maktmissbruk.
    […]
    Det första steget i planen är att så snart som möjligt tillsammans kunna bosätta sig i denna utvalda kommun för att där påverka den politiska balansen inför nästa val 2022. […] Det fördes en intensiv diskussion om hur kommunikationen med omvärlden ska organiseras så att planen och dess deltagare inte skulle riskera att skadas.
    […]
    En annan fråga som dryftades var vikten av att hitta alternativa sätt att freda liv och egendom på. Detta eftersom misstron mot statens förmåga att säkra medborgarnas trygghet var stor.[…]”

    Svara
    • hllviken

       /  11/16/2018

      Finns:
      detfriasverige.se
      Svenskarnas Hus
      Västra Långgatan 29
      545 72 Älgarås [Töreboda, Västergötland]

      Svara
    • Ivar L

       /  11/17/2018

      Det är här det blir lite mer komplicerat än en del vill tro:
      ”Förebilden var de så kallade Visegradländerna inom EU som, med Polen och Ungern i spetsen”

      Inget av dessa länder är ju särskilt rika och välfungerande i nuläget. De är säkert helt ok och det går ju att misstänka att de på lång sikt kanske har framtiden för sig, men att ha dem som förebild idag gäller ju enbart immigrationsfrågan egentligen. Jag vet att jag nyligen läste att t.ex. graden av misstro mot sina medmänniskor är mycket högre i Ungern än i Sverige. Det tyder ju på att deras samhälle också har en hel del brister. Med detta menar jag att det finns en hel del saker i det svenska samhällsbygget som vi inte skall byta ut mot Visegradideal.

      Svara
  21. Melmac

     /  11/16/2018

    Nu ÄR Alliansen stendöd! Nu kan ingen säga nått annat!

    Svara
    • Sune

       /  11/16/2018

      Det lär inte bli så många stödröster från moderatväljare för L och C i nästa fria val(om det blir nåt mer).

      Svara
  22. Rikard

     /  11/16/2018

    Hej.

    Utlandssvensk ställde ovan frågan varför vi backar hela tiden, i samband med konflikter, brott och så vidare.

    Den förtjänar ett svar:

    De flesta nu levande svenskar är fostrade till att våld är fel, i sig självt och som sig självt. Våld är alltid fel, har lärts ut i över femtio år inte bara av progressiva föräldrar utan av dagis, skola, media och hela kultursektorn. När hjälten i fiktiva berättelser tillgriper våld gör han det motvilligt och med samvetskval, och med omedelbara skuldkänslor om någon försöker sig på det logiska felslutet: ”Du och han är mer lika än du vill erkänna”. Nästan alla media som konsumeras av oss bygger på grundtesen: våld är fel.

    Vidare är vi alla drillade i att tänka att koloniseringen av områden i Afrika och MENA var inrinsikalt fel, och oetiskt – helt enkelt fel helt och hållet. Vi vet ju troligen alla att Sydafrika under apartheid på många sätt var ett bättre land för alla, än vad det är nu – men det spelar ingen roll. Vi är också dresserade till att automatiskt tycka synd om ej vita, och att rationalisera deras beteenden som om de inte ägde fullt ansvar för detta. Vidare är vi indoktrinerade i progressivism: alla samhällen utvecklas i samma riktning, och vi är det som kommit längst på vägen mot idealen. Därför skall vi ha överseende med de som inte är lika utvecklade. En enligt mig grovt rasistisk tanke.

    Nationalism är ondska, och leder till krig.
    Kristendom är detsamma som islam; därför skall islam ha fritt fram.
    Kvinnor är offer för män: patriarkatet.
    Kapitalismen skapar orättvisor.
    Teknologi leder till rovdrift på naturen.
    Känslor är sanning.
    Alla människor är lika värda.
    Alla kulturer är lika värda.
    Alla har rätt till sin kultur.

    Man kan fylla på listan men dessa är några av de grovt felaktiga och direkt sinnessjuka axiom som de senaste tre generationerna västerlänningar indoktrinerats att intuitivt och internaliserat känna är rätt. Detta går mycket djupare än att hysa en åsikt om ett sakförhållande – detta går på samma djup som en sant troende faktiskt hävdar att profetens ord är ofelbart. Till den som tvivlar: sök inom dig själv – särskilt den som är under femtio – och du kommer att kunna hitta allt på min lista i dina egna reaktioner på nedanstående:

    Sverige är svenskarnas land.
    Utlänningar skall aldrig kunna få bidrag i Sverige.
    Flyktningar skall aldrig få bli medborgare.
    Invandrare som begår brott skall alltid straffas hårdare än svenskar.
    Krig handlar om resurser och makt.
    Våld är alltid en möjlighet.
    Våld i självförsvar är alltid rätt.
    Kapitalism och teknologi är det som nästan avskaffat svält och sjukdomar.
    Känslor är aldrig sanna, i objektiv mening.
    Svenskar är mer värda än andra.
    Min kultur är mer värd än andras.
    Vissa kulturer måste reformeras med våld, eller hållas borta med våld.

    Vi agerar som det är meningen att vi skall göra: jämför med en pojke som aldrig får skaffa en fästmö, ety hans mor alltid ser till att relationen saboteras, så att hennes lille gosse alltid blir boende hos henne – en gammgosse; en livslång morsgris till sillmjölke. Vad som än händer honom så finns mor där för att trösta och syta, så att han aldrig behöver bli en man.

    Du kan se svaret i all form av modern popkultur: babbel, tjafs och gnäll samt moralistisk självgodhet dominerar som konflikthanteringsmetod – och fungerar enär kreatören själv är dresserad att tro att du kan göra så på riktigt.

    Föga förvånande att min gamla övning på LHS var så hatad: ”Elev A är på väg att knivhugga elev B. Vad gör du? Elev A höjer kniven – vad gör du? Elev A har huggit elev B i buken. A höjer kniven igen – vad gör du?”. Den som gjort det gamla vaktprovet borde känna igen sig.

    Där är vi idag: dialogpolis, brandhen, och här och där en trött man i övre medelåldern som försöker stå ut till pensionen.

    Lång text men ett par alternativa svar: varför slåss hundar sällan till döden? Eller såhär: SAP lärde oss i snart hundra år att lita på (s)taten istället för varandra. Eller så här: alla vet att politiska eller politiserade brott straffas enormt mycket hårdare än andra.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  11/16/2018

      @ Rikard,

      Tack för ditt genomarbetade svar!

      ”De flesta nu levande svenskar är fostrade till att våld är fel, i sig självt och som sig självt. Våld är alltid fel, har lärts ut i över femtio år inte bara av progressiva föräldrar utan av dagis, skola, media och hela kultursektorn. ”

      Så är det helt klart. Det jag försöker att svara på är varför det är så. Vad är det som får en kultur att ta avstånd från våld, trots att det är helt uppenbart att det garanterade långsiktiga resultatet av detta blir att man går under så fort man kommer i kontakt med en grupp som inte har drabbats av denna villfarelse?

      Min hypotes är att detta är ett resultat av feminisering, dvs. att kvinnliga värden och värderingar blir styrande i samhället. Jag kan även väldigt tydligt se att det som inleddes för cirka 50 år sen i Sverige (och många andra västländer), dvs. en systematisk indoktrinering angående att ”våld alltid är fel”, först nu börjar få genomslag i Schweiz. Skolorna har nu börjat feminiseras på allvar och effekterna är ungefär desamma som de var i Sverige.

      För att ta ett exempel ur högen, kan man titta på attityderna till att pojkar leker med vapen (krigslekar och liknande). I Sverige började man bli restriktiv med detta för cirka 40-50 år sen och det var väl helt förbjudet på de flesta dagis för 20-30 år sen. I Schweiz kommer nu de första restriktionerna och utvecklingen går helt klart i ”svensk” riktning.

      På väldigt många sätt är Schweiz som Sverige med 30-50 års fördröjning. Det enda jag kan se som rimligen kan förklara detta är att kvinnor fick rösträtt 50 år senare i CH

      Svara
      • Rikard

         /  11/16/2018

        Hej.

        Jag tror faktiskt inte det är svårare än att många intellektuella efter de två världskrigen på riktigt kände, trodde och tyckte att ett grundläggande anti-vålds (och därmed konfliktundvikande) paradigm var av godo.

        Det var ju ingen inom relevanta sektorer, främst media, kultur och utbildning som 1955 på något vis förutspådde eller ens kunde förutspå den massiva och snabbt ökande invasion av Europa och Sverige som börjar efter Sovjetunionens kollaps. Tvärtom var ju tanken att vi västerlänningar skulle sprida fred, frihet och (social)demokrati via u-hjälp och liknande. I sig lovvärt, idealistiskt och till och med kanske önskvärt – men inte realistiskt eller gjort med kunskap eller insikt. Att allt detta sedan dessutom trasslas in i inrikespolitiska moraliteter och mysteriespel gör det bara etter värre för de då inblandade att se sina egna felslut. (Patrik Engellau har på Det Goda Samhället ibland gjort en del mer meditativa retrospektioner på sin egen tid i världsförbättrarbranschen – läsvärt oavsett ens åsikter.)

        Svårare än så behöver det inte göras: ett par idéer slår rot samtidigt och passar väl med tidsandan som råder efter krigsslutet. De idéerna år i sig passiviserande och gör därför varje generation mindre benägen att ifrågasätta dem. Dessutom känns de mer och mer naturliga ju fler som öppet lever dem, så att säga. År för år måste idéerna sakta men säkert bli allt mer radikala jämfört med startpunkten – hur skall framsteg annars mätas så att man kan känna att man närmar sig idealet? Revolutionens Frankrike, Japan fram till Meiji, DDR, Sverige – det ligger i en immateriell idés natur att alltid bli mer och mer radikal. Från skatt som avsätts till ren nödhjälp, till skatt som skall täcka normal levnadsstandard även för den som inte arbetar. Från ‘nej betyder nej’ till krav på samtyckeskontrakt. Från hjälp till finska krigsbarn till asyl för IS-frivilliga.

        Jag undrar om det verkligen har med kvinnligt inflytande att göra? Jag har aldrig varit med om att mammor från MENA tycker det är fel att sonen är beredd att slåss för hedern – inte till extremen mord eller liknande utan det som var det självklara även för en svensk kvinna anno 1950: om någon kallar din mamma för h*ra så slår du honom tills han tigger om nåd. Jag är mer benägen att söka svaret i kulturen än i naturen i det här fallet. Är det inte tänkbart att det har med framväxten av en överakademiserad borgarklass vilkas döttrar rekryterades till offentlig tjänst? Det är ju under samma period som svensk politik och svenska myndigheter alltmer kommer att bestå av kvinnor med liknande sociala mönster som den förändring vi talar om sätter in. Det kan vara så att det rör sig om att en grupp kvinnor med tämligen lika grundvärderingar helt enkelt blev så många inom samma verksamhet att grunden för själva verksamheten förändrades. Det fungerar tillsammans med din idé om att det sker med olika tempo i olika västländer. Socialisering via utbildning till socionom, journalist med mera, karriär i samma bransch, för att sedan bli utbildare inom samma område varvid de yngre söker emulera och överträffa sin förebild – varvid idépermutation som beskrivs ovan inträder.

        (Sedan tror jag den äldre svenska kulturen med världens högsta grad av ömsesidigt förtroende var rena drivhuset för de godhjärtade hoppfulla men destruktiva ideal som nu bär frukt. Just det att vi inte kan göra skillnad på stat, land, folk, statsskick i vårt medvetande säger mig mer än jag vill tänka på – ord och tanke är trots allt ett och samma.)

        Så länge vi talar om rättigheter som om de finns, och om skyldigheter och ansvar som om det är frivilligt, kan inget vändas. Det gäller alla religiösa och ideologiska läror: pomo-socialister eller libertarianer spelar ingen roll. Bägge är menlösa kastrater rent intellektuellt sett då de inte erkänner att grunden för all makt är viljan och förmågan till våld. Från den insikten måste allt annat byggas.

        Vi svenskar tror vi är odödliga. Likt Balder är vi, och Höder må vara den som i blindo spänner bågen, men vem är det som siktar?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Senior

           /  11/16/2018

          ”Jag undrar om det verkligen har med kvinnligt inflytande att göra? ”

          -Nej, det har snarare med KGB, IA och andra kommunistiska (idag kanske bäst benämnda ”Putinister”.) inflytelseagenter att göra. När de likt Guillou, Schorri och andra får fri lejd i både media och regering att kunna påverka blir resultatet detta, att oskadliggöra Sverige utan att behöva intervenera som i Ukraina.

          Det kallas destabilisering och är ett långsiktigt arbete som har gjorts högst medvetet från Sovjet, och nu den gamle KGB-höjdaren Putin under många år. Med hjälp av dåvarande STASI och andra organisationer från andra öststatsländer bl.a. dåvarande Tjeckoslovakien. Dessa samarbetade.

          Bara för att det ”civila” Sovjet föll försvann inte KGB, tvärtom de tog över även det civila styret.

          -Läs Theutenberg!

          Svara
        • ”Från skatt som avsätts till ren nödhjälp, till skatt som skall täcka normal levnadsstandard även för den som inte arbetar. Från ‘nej betyder nej’ till krav på samtyckeskontrakt. Från hjälp till finska krigsbarn till asyl för IS-frivilliga.”

          Hundra år på några meningar!

          ”… grunden för all makt är viljan och förmågan till våld. Från den insikten måste allt annat byggas.”

          ”We forge our spirits in the tradition of our ancestors.”
          -Kentucky Fried Movie.

          (Pastish på
          ”… it is strength that makes all other values possible. Nothing survives without it. Who knows what delicate wonders have died out of the world, for want of the strength to survive.”
          – Enter the Dragon.)

          Svara
    • Senior

       /  11/16/2018

      Amen till det Riksrd.
      Utlandssvensk:
      ”Så är det helt klart. Det jag försöker att svara på är varför det är så. Vad är det som får en kultur att ta avstånd från våld, trots att det är helt uppenbart att det garanterade långsiktiga resultatet av detta blir att man går under så fort man kommer i kontakt med en grupp som inte har drabbats av denna villfarelse?”

      Det är därför vi behöver en nationalstat med ett starkt försvar och en stark polismakt; för att med våld skydda landet mot aggresiva inre och yttre hot, så att dess fredliga invånare just kan leva i fred. -Även kallat samhällskontrakt.
      Inte den perfekta lösningen, men den enda hittills fungerande lösningen.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/17/2018

      >>och vi är det som kommit längst på vägen mot idealen. Därför skall vi ha överseende med de som inte är lika utvecklade. En enligt mig grovt rasistisk tanke.<<

      Om man tycker ens egen kultur är bättre (det gör jag) så kan jag inte se det som rasistiskt att ha ett visst överseende med, eller i vart fall förståelse för, de som inte är lika välutvecklade.

      Felet i Väst ligger istället i att av detta dra slutsatsen att det därmed är påbjudet att alla dessa underlägsna skall komma hit och gå berserk medan vi tittar på.

      Som överlägsen (vilket Väst utan tvekan varit på ett antal mätbara sätt, inklusive mätning av lycka) borde olika rationella val istället vara:
      – Hjälpa de som inte klarar sig, om vi är välkomna. Men på våra villkor eftersom vi som hjälpare vet bäst. Detta går på tvärs mot hur bistånd fungerar idag.
      – Strunta i (stänga ute alltså) de som säger sig ogilla våra ideal.
      – Slänga ut de som bryter mot våra ideal om de fått komma hit.

      Går nog att komma på mer…

      Svara
      • Senior

         /  11/17/2018

        Precis så.
        Och man skall absolut inte ha något överseende med de som vill bromsa eller rent av backa utvecklingen mot dessa högre ideal.

        De skall anpassa sig eller åka tillbaka till den (ironi) ”eftersträvansvärda” kultur de kommer ifrån.

        Svara
    • Hatten av!

      (Nu fick jag slå upp igen. ”Syta.” Man vet att det är intressant när svenska.se inte hittar i SAOB men SAOL.

      Tack! En dag med ett nytt ord har inte varit förgäves.)

      Kan någon nämna en bok skriven de senaste femtio åren där draken är ond, och inte ensam, ledsen eller missförstådd?

      ”Bröderna Lejonhjärta (1973)” är väl närmast, men den draken är väl mest en bakgrundsfigur.
      I ”Liten är fin (1980)” är draken dels Kapitalet, och kan därför vara ond.

      Svara
  23. MiT

     /  11/16/2018

    Svara
    • Motkraft

       /  11/16/2018

      Största ansvaret för att SD finns i riksdagen och blivit så stora är sjuklövern som inte lyssnar på medborgarna och som brutit samhällskontraktet.

      Svara
    • Senior

       /  11/16/2018

      Om alla andra utom S fått ställa upp hade vi haft riktig diktatur, och snart är vi där om detta tillåts fortgå.

      Svara
    • Rikard

       /  11/16/2018

      Hej.

      Jag har nu skrattat så högt åt detta att min fru hotade att hon skulle dra en plastpåse över huvudet på mig.

      Snälla, lilla, rara Anders-ponken: du skall inte blanda Stesolid med Tramadol och lådvin till din Quattro Stagioni.

      Om jag vore komiker skulle jag stämma honom – hur f*n skall någon kunna skriva satir som han håller på? Illojal konkurrens, minst sagt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Skeptisk

       /  11/16/2018

      Spara denna tweet. Om han har någon skam i kroppen (tveksamt) kommer han radera denna imorgon bitti när han nyktrat till. Nog på fredagens AW hans innersta själ kommer fram. Kan vara fint att påminna honom om sina fylletweet om han kallar någon antidemokrat i fortsättningen.

      Man kan skylla SD för mycket, men det kan aldrig vara någons fel att de startar ett parti och torgför sina idéer i en demokrati. Om de andra partierna inte kan få ihop en regering för att ingen vill prata med SD, är det knappast SDs fel, för att de finns.

      Misstänker att han innerst inne drömmer sig tillbaka till en tid då Partiet hade egen majoritet. Så mycket enklare demokratin är om det inte finns någon vettig opposition.

      Svara
      • weasel

         /  11/17/2018

        Det värsta är att jag faktiskt inte har en aning om ifall Lindberg försöker vara lustig eller om han är seriös :/

        Svara
        • Senior

           /  11/17/2018

          Ni måste börja förstå att detta ÄR hans och hans gelikars åsikt.

          De är inte naiva eller okunniga, detta är deras strävan!

          Och så länge folk låter dem hållas blir det bara värre och värre.

          Detta är en pågående process.
          De kommer aldrig att ge sig, möjligen backa ett steg då folk protesterar, men de återkommer snart med samma agenda. Skillnaden är att de då slipat retoriken och kan ta ytterligare ett par-tre steg framåt innan folk återigen protesterar.

          Svara
    • Då hade något av de traditionella blocken det traditionella blocket varit störst.

      Svara
    • Moderater som Ubbhultarn har försökt ursäkta sitt beteende med samma logik.
      Fungerar sådär.

      Svara
  24. Gorby

     /  11/16/2018

    Svara
    • Senior

       /  11/16/2018

      Två?
      Prova minst 5-10 stycken, alla kopplade till loka många bankkonton med bidrag av olika slag….

      Svara
      • Samköra system? Hålla reda på vem som befinner sig i landet?
        Rasism!

        Svara
        • Senior

           /  11/17/2018

          Biometrisk identifiering skulle eliminera detta problem, men som du skriver är väl det rasistiskt…..

          Svara
  25. En annan

     /  11/16/2018
    Svara
  26. MiT

     /  11/16/2018

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/17/2018

      Låter som två potentater som borde få hålla en öppen diskussion på ämnet inför publik i en timme eller tre. Jag gissar att en av parterna hade kunnat tänka sig att tacka ja, men inte den andra.

      Svara
  27. Gorby

     /  11/16/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/17/2018

      Buset sover ändå på natten. Eller hur var det?

      Svara
      • Senior

         /  11/17/2018

        Nej, du tänker nog på han som påstod att polisen arbetade vid fel tider på dygnet eftersom det var lugnt när de var i tjänst och att brotten ökade när poliserna var lediga?

        Hmm………kausualitet och korrelation…….

        Svara
        • Senior

           /  11/17/2018

          …..För övrigt en enmansutredning med väl investerade skattemedel….

          Svara
  28. Grodan Boll

     /  11/16/2018

    Alla ska med!

    Svara
    • Johan A

       /  11/17/2018

      Tja, jag är inte förvånad. Transport är ju ett LO-förbund, LO är detsamma som Socialdemokraterna och girighet är ett Socialdemokratiskt signum.

      Svara
      • elina

         /  11/17/2018

        Nej, nej, de är inte giriga. De äger ju landet.

        Svara
        • Senior

           /  11/17/2018

          Ja, det ligger något i det.
          Med deras synsätt är det ju deras egendom att göra med som de behagar….

          Allt tillhör staten, och de styr över staten.

          Svara
  29. MiT

     /  11/17/2018

    Svara
    • MiT

       /  11/17/2018

      Svara
      • Senior

         /  11/17/2018

        Folk måste börja förstå att detta inte är på grund av okunskap eller naivitet.
        -Det är ett högst medvetet agerande!

        Svara
        • Ivar L

           /  11/17/2018

          ”Manufacturing consent”
          Nu när svenskarna skall bytas ut måste de naturligtvis lära sig att det beror på att de är onda medan muslimer och svarta är goda.

          Svara
  30. MiT

     /  11/17/2018

    Svara
  31. Gorby

     /  11/17/2018

    Svara
  32. Gorby

     /  11/17/2018

    Svara
  33. elina

     /  11/17/2018

    Jag ser på nyheter. De klagar att det är fullt i fängelser och häkten. Det är arbetsmiljöproblem, även för fångar. Det blir oro och stökigt.
    Hur hände detta? Kriminaliteten har ju inte ökat?

    Svara
    • Senior

       /  11/17/2018

      Ja, så blir det när man ökar populationen med ett par miljoner människor utan att bygga ut infrastrukturen.

      Det gäller såväl häkten och fängelser som bostäder, vattenförsörjning, avlopp, vägar, sjukhus, skolor, etc. etc.

      Vi har stora utgifter framför oss om vi skall kunna klara den utbyggnaden, om ni redan nu tycker vi har höga skatter…….

      Svara
  34. Ivar L

     /  11/17/2018

    Journalisten Carole Cadwalladr som avslöjade Cambridge Analytics verkar vara lite av en foliehatt själv:

    >>Det var precis efter att Trump vunnit valet i USA. Jag satt och skrev en längre grej om ”fake news”. Jag började skriva in olika söktermer i Googles sökmotor, saker som ”är judar…”, ”är kvinnor…”, och ”är svarta…”. Resultaten jag fick upp var som från en annan verklighet. Ja, judar är onda stod det, kvinnor är onda och svarta begår fler brott än vita.<<
    https://www.svd.se/vill-du-att-trump-ska-ha-dina-nakenselfies

    Man kan ju bildsöka på "american scientists" också…
    https://tinyurl.com/y84n6smx

    Att googleresultat generellt är biased åt högerextrema åsikter och verklighetsbilder är verkligen rent struntprat. Hur är det nu, högerextrema eller vänsterextrema uttalanden, vilka brukar stängas snabbast av Facebook?

    Carole tycker i artikeln att Mark Zuckenberg är skyldig till brexit.

    Svara
  35. Ivar L

     /  11/17/2018

    Hittar den inte på nätet, finns i pappersSvD, en artikel om en tjej som pluggar för att komma in i det svenska arbetslivet:

    ”Marwa Alouda, 23 år, från Syrien tvingades avbryta sina universitetsstudier i Amman i Jordanien när familjen flydde till Sverige 2015.”

    Kan någon förklara hur en vuxen kvinna bosatt och studerande i Jordanien blir tvungen att ”fly” till Sverige när det blir krig i Syrien? Tänk att journalister kan producera en sådan mening utan att se hur orimligt det ser ut.

    Svara
  36. Et tu, Norge.

    Svara
    • Jans

       /  11/17/2018

      Detta är lyxvarianten på den att kvinnorna nu tvingas dela toa med männen på många arbetsplatser (t.ex. min) – så djävla rätt åt dem för jag kan lova att just feministtanter är bland de första som retar sig på om toalocket inte är nedfällt e.t.c.

      Fett nice!

      Svara
      • Akta din tunga! Ge dem inte uppslag till nya påhitt!
        Snart nog kommer de att kräva urinseparerande toaletter som standard, och då blir det till att sätta sig ned.

        Svara
  37. (Själv är jag agnostiker vad gäller varg – låt lokalbefolkningen bestämma det mesta.)

    Det finns resurser för ”rätt brott” och ”rätt brottsling.”

    Svara
    • Jans

       /  11/17/2018

      Ja, vargrågan håller som många andra vildmarksrelaterade frågor på att spåra ur helt. Vargen är ingen liten vattensalamander som inte påverkar sin omgivning om den lämnas ifred. Det är väl ungefär som såhär, att om staten (hela folket) vill ha en livskraftig vargstam så skall naturområden avsättas för detta. D.v.s. stora reservat, som i Afrika. Annars tycker jag folket i bygden skall få bestämma. Om man upprättar reservat skall naturligtvis de som fortfarande bor i reservaten (Sverige har inte så mycket renodlad vildmark) kompenseras fullständigt för vargskador och begränsningar i vilket skogs och jrodbruk de kan bedriva i området.

      Svara
      • Det reservatet – och de kostnaderna för skattebetalarna – finns väl i princip redan. Det upptar 40% av landets yta och är till för renar.

        Svara
        • Jans

           /  11/17/2018

          Ja, du har en poäng där. Men det är en annan fråga.

          Läste artikeln. Klart han menar varg när han säger gråben men big deal… De har ju inte hittat någon skjuten varg eller minsta bevis. Det allvarligaste här är definitivt telefonavlyssningen. Undrar hur länge den pågått? Det verkar ju fullständigt orimligt att polisen bedriver telefonavlyssning mot en person på grund av vargjaktsmisstankar. Hur i helvete har de resurser för sån skit?! Och varför griper de honom med häktning utan att ha mer bevis en ett synnerligen oklart telefonsamtal?

          Det är ju nästan så man undrar om det finns något mer i den här historien än vargjakt. Någon borde undersöka om det finns kopplingar mellan tipsaren och åklagaren eller andra konsigheter på det personliga planet.

          Svara
          • Jo, ”gråben” är naturligtvis varg. Men, som du säger, visa att ett brott har begåtts, inte bara att någon kanske haft motiv och möjlighet.

            Som någon sade i twittertråden, en vit ostraffad man i hög befattning är en riktig tolvtaggare för vissa åklagare.

  38. Stefan

     /  11/17/2018

    På tal om inget…

    Svara
    • Ivar L

       /  11/17/2018

      Skitbra text och kul att de klarade av att kritisera både högern och vänstern.
      De ringar ju precis in problemet, att folk verkligen använder nätet för att göra sig fria från dem som vill bestämma över dem.

      Svara
  39. Svara
  40. ”Recept på tidningsanka”
    https://xhaimera.wordpress.com/2018/11/16/recept-pa-tidningsanka/
    ”1. Hitta nån Instagramhistrion med särdeles motbjudande vanor.
    2. Skriv artikel, applicera klickvänlig rubrik (”Lisa friterar fekalier”).
    3. Läsare: ”Är ni riktigt kloka?”
    4. Hävda att ‘frågan väcker debatt’.
    5. Twitter: ”Euw, era äckel!”
    6. Skriv krönika om näthatet som hotar demokratin.

    Sen tar tv över…”

    Svara
  41. Ivar L

     /  11/17/2018

    Alltså norgehistorian om peniskvinnan i omklädningsrummet är komik på högsta nivå:
    https://nyheteridag.se/person-med-penis-anmalde-norsk-kvinna-till-do-efter-brak-i-omkladningsrum/

    Nu har hela samhället Norge bestämt att det finns en massa transpersoner med fel kropp så nu måste man låtsas som att det är på riktigt och trippa runt frågan som katten kring het gröt.

    Svara
  42. ”Ömsom vin, ömsom piss”
    https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/11/15/omsom-vin-omsom-piss
    ”Jaså, ni jobbar på vardagarna, men se vi servar främst missbrukare och pensionärer, därför har vi öppet på morgonen från 10.00 och stänger innan ni hunnit hem.
    […]
    Så vad är problemet, utöver öppettiderna?, tänker du och överväger att kalla mig vinsnobb i kommentarsfältet. Jo, Systembolaget med 400 butiker vill erbjuda samma sortiment över hela landet.
    […]
    Eftersom det är sällsynt med vingårdar som ger 120 000 liter (400 butiker x 100 boxar vilket är lågt räknat), köper leverantören in bulkvin från olika håll och smaksätter det på konstgjord väg. Och tillsätter livsmedelsindustrins billigaste smakförhöjare: socker. Som dessutom har fördelen att det döljer bulkvinets otrevligheter.”

    Svara
  1. Det nya Sverige del 2: Special — WTF? – Life, Death and all between

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: