Lite bisarrt från bl a förra hösten

Tänkte påminna er om lite som hände bl a förra hösten. Så ni inte slumrar in för mycket så här inför julen!

De bilder ni ser nedan är bara ett fåtal av de som finns i de olika inläggen, gå in på varje och kolla så får ni se själva.

Kommer ni ihåg första inlägget om den där Arif? Efter att ha dömts för sexuellt ofredande av en 14-åring så nästan drunknade han i en kärlekstsunami.

Sen satt han i förvar för utvisning då hans identitet och ålder var mycket oklar. Då intensifierades kärlekstsunamin ännu mer. En t o m gjorde en kudde med bl a hans ansikte!

Sen blev han av någon märklig anledning utsläppt ur förvaret. Och kärlekstsunamin fortsatte rulla in över han fb.

Sen fick han helt plötsligt PUT i Sverige. Kära barn kallar en honom.

Men hur gammal är han EGENTLIGEN?

Det är det nog bara han själv som vet. Men efter att han fått PUT i Sverige så var i alla fall det kära barnet 25 år helt plötsligt. Enligt hans egen facebook.

En liten påminnelse bara så ni inte helt går in i juldimman och bara sjunger julsånger.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

173 kommentarer

  1. hllviken

     /  11/25/2018

    Många hjärtan i denna artikel 🙂

    ❤️

    Svara
  2. G

     /  11/25/2018

    ”Stort bråk på Folkets Hus i Vilhelmina

    Ett tiotal personer började under natten till söndagen slåss våldsamt på Folkets Hus i Vilhelmina. Olika tillhyggen användes i bråket, som flaskor och knivar. En person skadades lindrigt i bråket. Vid polisens ankomst hade de inblandade hunnit lämna platsen. Ingen person har därför kunnat gripas.

    Närmaste polispatrull fanns i Lycksele, cirka 130 kilometer österut. När polispatrullen anlände till Vilhelmina var bråket sedan länge avslutat och samtliga inblandade hade skingrats. Polisen fick nöja sig med att samla in vittnesmål för vidare utredning.”
    https://nyhetsbyran.org/2018/11/25/stort-brak-pa-folkets-hus-i-vilhelmina/

    Svara
  3. G

     /  11/25/2018

    ❤ ❤ ❤

    Svara
  4. G

     /  11/25/2018

    Tips! 😀

    ”Seriestart: Min sanning – 20:00 – SVT2

    Svensk intervjuserie från 2018. Moderate riksdagsmannen Hanif Bali kom till Sverige som ensamkommande fyraåring. I dag är han en av twitters mest högljudda riksdagspolitiker. Hanif Bali pratar om livet, samhället och drivkrafterna.

    Programledare: Anna Hedenmo.”

    Svara
  5. G

     /  11/25/2018

    Svara
  6. Gigas

     /  11/25/2018

    OT

    Är den någon som vem/vilka som tagit fram den så kallade ”våldspyramiden” som man kan se ibland i vissa diskussioner?

    De skulle vara intressant att gå till själva källan för att ta del av argumentationen.

    Svara
    • MiT

       /  11/25/2018

      Inte en aning men t ex Make equal och gänget runt dem (FATTA och osv) är väldigt pigga på att använda den, både själva bilden och rita upp den med händerna när de berättar om den.

      Svara
      • Gigas

         /  11/26/2018

        Då ska jag kanske höra med dem, men något säger mig att de inte kommer att svara, alternativt vara väldigt luddiga.

        Svara
        • grodan boll

           /  11/26/2018

          Tvärt om. Är man vänlig och nyfiken är de snabba på att hjälpa 🙂

          Svara
  7. Jans

     /  11/25/2018

    Apropå antiluciaterrorn:
    ”Alla har inte den ekonomi som krävs och vi ser det här ur ett likvärdighetsperspektiv, säger Anna Karmskog.
    Med det menar hon att det räcker med att en familj inte har råd att köpa lussekläder, för att det perspektivet ska falla.”

    Om vi inte spenderade alla pengar på immigration kanske förskolorna kunde ha råd med lussekläder att låna ut? Jag vill minnas att min lågstadieskola hade lånedräkter på 70-talet.

    Men men… det handlar i grund och botten om att ta ifrån svenskarna sin identitet och lucia är utan tvekan mycket svenskt, så det är inte förvånande att det blivit extra kontroversiellt och eftersom det ofta förssigår på skolor har vänsterns inflytande över pedagogskrået möjlighet att skörda framgångar här. Må de brinna i helvetet för att ta ifrån oss vår kultur!

    Ni vet att det hänt förr. När överheten försöker ta ifrån andra deras kulturer på deras hemmaplan. Det brukar kallas kolonialsim. Vad skall man kalla detta? Det egna folkets ledare plockar bort sitt eget folks traditioner, precis som kolonialherrar.

    Svara
  8. Q-Ken

     /  11/25/2018

    Var det inte så att det 25-åriga barnet greps för våld mot tjänsteman i samband med valet nu i höstas?

    Svara
  9. Gorby

     /  11/25/2018

    Svara
  10. Ivar L

     /  11/25/2018

    Alltså, den där Patrik (”Alla är ryska spioner!”) Oksanen, vad är det för en gök egentligen? Han verkar så oerhört uppblåst och korkad. En riktig rikstönt på alla sätt:
    https://nyheteridag.se/oksanen-anklagar-hakelius-for-centerhat-efter-expressenkronika/

    ””När Centerhatet pyr igenom den fina belevade och intellektuella fasaden kan haveriet i svensk offentlig debatt se ut så här.”

    ”Centerhat”???
    Så man får inte tycka illa om politiska partier längre?
    Oksanen själv får inte hata SD alltså?
    Eller är det bara Det Fina Hatet™ som är OK enligt rikstönten?

    Svara
    • Ivar L

       /  11/25/2018

      ”Buuääää Johan sa skitgumma till min kompis!”

      Svara
    • MiT

       /  11/25/2018

      Oksanen ser ryska agenter och spioner bakom varje litet gardinfladder i Sverige

      Svara
      • Senior

         /  11/25/2018

        Tyvärr har han helt rätt, dock inte där han tittar.

        Misstaget folk gör är att tro att kommunister är ryska agenter, och att slutmålet är Svensk demokratiskt vald kommunism. -Vilket är helt fel.

        De politiska ”nyttiga idioterna” är de första som åker vid ett eventuellt övertagande. Målet är att destabilisera landet så det lamslås, så att det inte kan hota (Ryska) intressen. Den klassiska kommunismen dog i Sovjet i samband med det politiska fallet i början på 90-talet.
        Dess underrättelsetjänst och vad som i folkmun kallas ”deep state” fortlevde, och fortlever i samma välmåga som alltid, till och med starkare efter att balansen mellan ”civila” politiken och dessa dolda krafter tippade över till deras fördel.

        KGB-höjdaren Putin har sedan dess blivit president i landet, och dess agenda är precis samma som tidigare, med den skillnaden att en (KGB) underrättelsemänniska nu också har övertagit presidentämbetet. En mer korrekt benämning på ersättaren till det gamla ”kommunist-Sovjet” skulle snarare vara ”Putinist-Ryssland”.

        Det övergripande målet är fortfarande detsamma, metoderna är fortfarande desamma.

        Olika agenter arbetar på olika plan:

        -Rena spioner som inhämtar information. Allt ifrån rent militärt spioneri till att undersöka hur olika påverkansoperationer påverkar politiker och opinionen.

        -Inflytelseagenter som försöker påverka folk i en viss riktning, återfinnes bl.a. på UD i mängd.
        Samt i media, Jan Guillou torde vara ett klart och tydligt exempel på detta. En gång KGB, alltid KGB. Populära platser att infiltrera är skolväsendet där man också kan påverka människor i mängd. HR, där man kan se till att ”rätt” folk blir anställda. Olika intressegrupper, Svenska freds, läkare utan gränser, etc.

        -Saboterande infiltratörer, med beteenden så som Eliasson, man kör helt enkelt det du är satt att leda i botten, obstruerar verksamheten så den inte fungerar, etc.

        Sverige är nedlusat, både med kommunister och deras vapenbröder från internationalen, Islamister.

        Svara
          • Fnordspotting har skrivit bra om icke-kulturen ”Progressivism”:
            ”Progressivismen – en resa mot en framtid i ständig förändring”
            http://fnordspotting.blogspot.com/2018/11/progressivismen-en-resa-mot-en-framtid.html
            ”En av de mer intressanta aspekterna av progressivismen är att den är en överideologi i ständig förändring. Dess företrädare har genom historien alltid pekat mot den lysande framtid som väntar runt hörnet, och har i sin iver att ledsaga sina medmänniskor mot denna lagt stor energi på att med ikonoklastisk frenesi riva de institutioner man ärvt av sina förfäder. Kursen mot framtiden har dock inte varit rak. Tvärtom har målet för resan vid upprepade tillfällen drastiskt ändrats, varför de institutioner man rivit ironiskt nog ofta varit produkter av en äldre form av samma progressivism man själv företrätt.”

          • Ivar L

             /  11/26/2018

            @Kristian:
            Nja, jag är inte så imponerad av hans analys. Progressivism är enbart en dimension av maktinnehavarnas metoder att få sin vilja igenom.
            Det centrala är snarare att de som har makt också vill behålla den. Eliterna är inte alls alltid progressiva, de är det när de tjänar på det. Dessutom tjänar ju inte sällan immigrationsentusiasm och feminism som avledningsmanövrar för de besuttna för att tillskansa sig ännu mer medel på andras bekostnad. Många SJW är i själva verket bara nyttiga idioter. Vem tror att t.ex. George Soros i grunden sysslar med välgörenhet? Makt och pengar är hans mål, det som ser ut som välgörenhet är bara ett medel att nå dessa mål.
            Dessutom kan man se de västerländska ingenjörsvetenskaperna (och mycket annan naturvetenskap) som synnerligen progressiva och det har ett direkt samband med vårt väldstånd.
            Många ofärdiga och ofullständiga tankar i hans text.

          • @Ivar L
            Jag tror det delvis rör sig om olika vokabulär.
            Som jag (och tror jag, Fnordis) använder ordet ”progressiv” så betyder det ”tron att välstånd kan beslutas och lagstiftas fram.”

            Engellau är inne på en del av detta här:
            https://detgodasamhallet.com/2018/11/27/de-nio-mest-skrammande-orden-i-det-engelska-spraket/
            ”det tänkande som hotar nationens framtid är den lömska folkförförelsen att politiken inte bara har uppgiften att lösa alla problem utan också den faktiska förmågan att göra det. ”

        • Ivar L

           /  11/26/2018

          Så Oksanen har rätt när han tror att Nyheter Idag är ryska spioner?
          Näh…

          Ryssland är ett mycket stort land som vi skall passa oss för men de är inte det enda landet vi skall passa oss för. Dessutom är de ekonomiskt inte särskilt starka. Att de kunde ta Krim, med mestadels ryssar som invånare, och jaga bort IS är nog ungefär vad de klarar. Inte mycket mer. Rysskräcken är enbart ett slagträ i propagandan mot SD, mot de som är mot EU och mot de som är tveksamma till Nato.

          När Kina köper vår högteknologi (t.ex. Volvo) eller försöker köpa våra hamnar skall vi vara bra mycket mer rädda än för ryssen. Sunni-islamsk infiltration via moskéer och koranskolor är också ett mycket större hot på sikt eftersom det finns en demografisk komponent i den ekvationen som till skillnad från för ryssarna inte ens kräver en regelrätt invasionsarmé.

          Desssuomt finns det naturligtvis spioner från i stort sett alla världens inflytelserika länder, även i Sverige. Ryssarna är inte oviktiga, men inte ensamma.

          Svara
          • Senior

             /  11/26/2018

            Läs min första mening:

            ”Tyvärr har han helt rätt, dock inte där han tittar.”

            Och ja, det finns fler än ryssar, men kolla du upp vilken organisation som låg bakom skapandet av de ”befrielseorganisationer”, dessa bokstavskombinationer som PFLP som dök upp likt svampar ur marken i mellanöstern. -Som destabiliserade mellanöstern än värre än vad det redan var.

            De är ledda och finansierade av KGB, liksom ”migrantströmmarna” som orsakar kaos och oreda där de drar fram.

            Varför kommer dessa strömmar endast till de länder ryssarna ser som hot och motståndare? Dvs. västeuropa och USA?

            ”Att de kunde ta Krim, med mestadels ryssar som invånare, och jaga bort IS är nog ungefär vad de klarar. Inte mycket mer. ”

            -Du måste skämta!?

            Putin har visat vid ett flertal tillfällen att han utan vidare kan dra ihop ansenliga mängder soldater och materiel med väldigt kort varsel och ställa dem mot vilket valfritt angränsande land som helst inom timmar eller dagar.

            Det räcker med en hastig blick på ryssarnas zapad övningar för att inse hur det ligger till.

            Bara för att kineserna (som vanligt) inriktar sin utrikespolitik på den ekonomiska fronten betyder inte det att ryssarna slutat agera på sin front…. Snarare tvärtom, de är mer aktiva och har mer inflytande än någonsin.

            Som tidigare skrivits:
            Den islamistiska vågen kommer från Putins ”vänner” och allierade i mellanöstern.

            (Kolla bara hur Sverige via sida och andra fördelar vårt ”bistånd” till medlemmarna i internationalen och ser till att vi själva finansierar detta.)

            -Och Putins ”vänner” (och deras nyttiga idioter) i Sverige öppnar upp och släpper in dem….

            Alla dessa olika organisationer som opererar i sverige har roten i kommunismen ich internationalen, alla.
            -Och Sverige gör sedan Palmes mjuka statskupp en allt starkare och starkare gir åt detta håll.

            Visste du till exempel att palme mer eller mindre krävde att säpo skulle börja samarbeta med KGB och bryta med amerikansk underrättelsetjänst?

            Det finns hur mycket som helst med information om detta om man bara är villig att rycka upp huvudet ur sanden titta på det.

            -Eller så kanske vissa medvetet försöker blanda bort korten. Men har man satt sig in ordentligt i frågan råder ingen tvekan hur det ligger till.

            Varför tror du att de Svenska dokumenten i MfS gamla stasiregister är hemligstämplade?

            Vi är helt enkelt nedlusade med olika agenter från ”främmande makt”, högt upp i och runt samhällstoppen.

          • Ivar L

             /  11/26/2018

            @Senior:
            Du låter som kommunistparanoiaversionen av judeparanoiker.
            Jag ser inte mycket substans men mycket GBA i dina ”frågeställningar”.

            Att det fifflas och smusslas och göms och trixas är jag definitivt överens med dig om men att det per automatik betyder att alla faror kommer från den stora grannen i Öst låter som paranoia. Bara en så enkel sak som att islamismen är hundratals år äldre än kommunismen borde leda till viss eftertanke. Inte ens Sovjet rådde på den när de förskte ta Afghanistan, med andra mindre stater gick det lättare.

            Som jag ser det är den absolut största faran med ryssparanoian att vi tvingar vår granne i Öst i armarna på Kinas expansionistiska planer. Kina ? Ryssland är en synnerligen obehaglig kombination av stort tekniskt kunnande, potentialen till enorma arméer och dessutom stora delar av Asien redan under kontroll. EU och Nato borde istället tagga ner och se till att bevara den europeiska kulturen (som inkluderar den ryska) istället för en massa ideologiska låsningar av oklar innebörd.

            Att väst invaderas av immigranter från tredje världen är något vi åstadkommit helt och hållet på egen hand. Löjligt att tro att det är ryssar (eller som den andra paranojasidan tror judar) ligger bakom detta.

          • Senior

             /  11/26/2018

            Läs Teutenbergs ”Dagbok från UD”
            Där får du svart på vitt, vidimerat med dokumentation.
            Kolla upp KGB-agenten Jan Guillous samröre med DPFLP, Det finns även vidimerat och dokumenterat att ledaren Fahoum hade täta kontakter med KGB.

            Vi har även en vänsterpartist i Skåne, läkare på den tiden det begav sig, som var gift med Fahoum och som IB var på jakt efter på den tiden det begav sig.

            -Det var av denna anledning KGB-agenten Guillou avslöjade IB och dess agent Gunnar Ekberg, för att de var KPML(r), DPFLP, och dess finansiärer i KGB på spåren. Dessa ”frihetskämpar” (läs marxister) var i Sovjet på utbildning, liksom baader meinhof- ligan. Även danska Blekingegaden-ligan var marxister som rånade banker för att hjälpa till att finansiera ”bröderna” i den palestinska frihetskampen.

            -Så nej, bara för att islamismen är äldre än Sovjet betyder inte det att Sovjet och dåvarande KGB inte har startat dessa marxistiska grupper i mellanöstern på sent 60-tal.

            Och de är fortfarande aktiva i mellanöstern via PLO och socialistinternationalen.

            Ryssarna är dessutom i allians med Iran. (-Hmm, Var kommer alla dessa Afghaner ifrån nu igen?)

            En sak till:

            ”Ryssland är en synnerligen obehaglig kombination av stort tekniskt kunnande, potentialen till enorma arméer och dessutom stora delar av Asien redan under kontroll.”

            -Hur skall du ha det?
            Nyss kunde de med nöd och näppe inta Krim…..

            Nej, jag är inte paranoid gällande ryssarnas verksamhet, allt är vidimerat och dokumenterat och kan enkelt påvisas genom att läsa i öppna handlingar om detta, tillsammans med Birgitta Almgrens forskning etc. etc. ger en väldigt tydlig bild av vad som försegår och har försegått genom tiderna. -Dessa källor som jag redovisat ovan.

            Själv noterar jag hur du bagatelliserar Ryssarnas inverkan och skjuter över fokus på Kinesernas ekonomiska förehavanden, hur ryssarna är ”helt ofarliga” i ena stunden för att i nästa stund ”inte skall väcka den björn som sover”-argument med att EU skall tagga ner, etc.

            Jag lämnar referenser till böcker och öppen information där du och andra själva kan bekräfta det jag skriver, emedan du nu kallar mig paranoid, löjlig och annat och går till personangrepp för att förminska mig. En härskarteknik fullvärdig Alexander Radler.

            Vari anser du jag kör med GBA i mina frågor?

            ”Varför kommer dessa strömmar endast till de länder ryssarna ser som hot och motståndare? Dvs. västeuropa och USA?”

            Är det denna? Detta är fakta.
            Det kommer inga flyktingströmmar till Ryssland eller Asien.

            Är det denna?

            ”Visste du till exempel att palme mer eller mindre krävde att säpo skulle börja samarbeta med KGB och bryta med amerikansk underrättelsetjänst?”

            Var ligger GBA i denna fråga?

            ”Varför tror du att de Svenska dokumenten i MfS gamla stasiregister är hemligstämplade?”

            De svenska dokumenten ÄR hemligstämplade, och Birgitta Almgren belades med munkavle på sin forskning.

            -Är det den du anser vara GBA?
            Associerar du dig själv med medlemmar i stasiregistret?

            Jag gjorde det inte.

          • Ivar L

             /  11/26/2018

            @Senior
            ”Associerar du dig själv med medlemmar i stasiregistret?”
            VSB!
            Paranoid.

            Jajamän, Birgitta Almgren tystades. Naturligtvis fanns det komprometterande uppgifter i STASI-arkiven. Och Guillou lekte KGB-agent på 70-talet. Inte tu tal om den saken.

            Men att från detta dra slutsatsen om den enorma rysskonspiration, enskilt uppenbarligen totalt exempellös i proportion mot allt annat, är en helt annan sak. Ryssland är ETT av flera länder med stora aspirationer på världsherravälde. F.n. är de rätt svaga och isolerade, men det kan ändras med Kinas hjälp. De har helt andra ekonomiska muskler.

            Att tro att alla andra imperalistiskt lagda länder på något sätt skulle vara väsenskilda mot Ryssland är att göra sig dum. Precis det som är problemet med Oksanen och kompani. Allt ryskt = farligt och sedan blundar man för allt annat. Som du gjorde med islamism. Du pekar på Ryssland/Iran men glömmer t.ex. USA/Saudiarabien. Vilka är det som pumpar in mest mosképengar i Sverige? Iran eller Saudi/Qatar e.t.c? Ryssen har inte sitt finger med i det spelet. Det handlar inte bara om Ryssland.

            Finns ingen motsägelse i att konstatera att Ryssland ensamt är avsevärt mindre farligt än tillsammans med Kina. Att driva ryssen i famnen på Kina är exempellös dumhet som kommer stå oss dyrt om Kina fortsätter sin expansionism. Det måste gå att möta Ryssland med en sund grad av misstänksamhet utan att göra dem till europas fiende no 1. Finns inget att vinna på det.

            Och nej, Ryssland är inte skyldig till att Sverige drunknar i immigranter. Bara ett så enkelt faktum att de flesta andra länder inte har afghanamnestier trots närhet till Ryssland visar att problemet är inrikespolitiskt och inget annat.

          • Senior

             /  11/26/2018

            ”Och Guillou lekte KGB-agent på 70-talet. Inte tu tal om den saken.”

            Lekte?
            Han röjde en av de hemligaste underrättelsetjänsterna i Sverige. Detta ligger i paritet med Bergerling. (Och för den delen transportstyrelsen i närtid.)

            Läser du förhören av Guillou talar han själv i termer som spion, inte som journalist.

            Återigen, var hittar du GBA i min tidigare kommentar?

            Ja, amerikanarna har också verksamheter precis som andra, vi kan diskutera i timmar både om kineserna och deras ekonomiska uppköp av halva världen, amerikanarna och deras verksamhet, men nu skrev jag specifikt om Ryssarna och deras vänner.

          • Senior

             /  11/26/2018

            ……Sverige och Finland har varit hett i dessa sammanhang sedan slutet på vk2 tack vare sin naturliga norra förlängning av järnridån.

          • Senior

             /  11/27/2018

            Dessutom:

            ”Bara ett så enkelt faktum att de flesta andra länder inte har afghanamnestier trots närhet till Ryssland visar att problemet är inrikespolitiskt och inget annat.”

            Ja, detta på grund av att Sverige, till skillnad mot de flesta andra länder, lyckats hålla KGB agenter utanför ledande positioner. Här i Sverige sitter de likt Sverker Åström, Schorri och Eliasson i beslutande ställning och ostört får genomföra denna destabilisering i en allt snabbare takt.

  11. Gorby

     /  11/25/2018

    Svara
    • Gorby

       /  11/25/2018

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/25/2018

        Innerstadsfeministerna och ytterstadsfeministerna skiter uppenbarligen i hedersförtryck, de bryr sig inte ett dugg om dessa kvinnor.

        Svara
      • Ivar L

         /  11/26/2018

        Sedan hör det till saken att problemet är importerat. Det finns inte mycket som talar för att majoriteten av tjejerna i enkäterna som s.a.s. kan påstås vara hedersförtryckta själva tycker att det är fel och inte kommer göra likadant när de blir föräldrar.
        Det siffrorna verkligen berättar är hur den kultur vi bestämt oss för att importera till vårt land ser ut i realiteten. Det kommer ta MYCKET lång tid innan detta förändras oavsett om postmodernisterna kommer till insikt eller inte.
        Inte ens en rationellt fungerande feminism utan identitetspolitik är någon lösning. Den enda lösningen är att sluta importera MENA till Sverige.

        Svara
    • Rikard

       /  11/25/2018

      Hej.

      Är det en undersökning från avdelningen för vad vi vetat i över trettio år? (Och vad den som studerat det minsta lilla om MENA-kulturer vetat bra mycket längre?)

      Nu slarv-läste jag posten ovan, men jag tjejforskar att undersökningen inte listar elevers och föräldrars etnicitet?

      Nu väntar vi med spänning på att absolut ingenting görs ett par år till.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • JUDITH: They’ve arrested Brian!
        REG: What?
        COMMANDOS: What?
        JUDITH: They’ve dragged him off! They’re going to crucify him!
        REG: Right! This calls for immediate discussion!
        -Life of Brian

        Svara
  12. MiT

     /  11/25/2018

    Svara
  13. MiT

     /  11/25/2018

    Svara
  14. G

     /  11/25/2018

    ”Liberalerna i Uppsala har däremot sin strategi klar: Att SD lämnas utanför är viktigare än Allianssamarbetet, vilket öppnar för samarbete med S.”
    http://tt.omni.se/f2e45c3a002dee714fc71a782e5e56fa85272895

    Svara
    • Ivar L

       /  11/26/2018

      Bra.
      Ju snabbare L kommer ut ur garderoben desto bättre.

      Svara
    • weasel

       /  11/27/2018

      Jan Björklunds parti har uppenbarligen inga problem med att låta VPK få inflytande…

      Svara
  15. Nisse Hult

     /  11/25/2018

    Linn Wirdemos utredningar är säkert bra men kan någon försöka förklara slutsatsen av dem eller en kontext med statistik så att vi t.ex. ser att det bor många invandrare i dessa områden.
    Den vill jag be er uppmärksamma ”Anna Rosenqvists” rasistiska inlägg i skrivelserna om Arif ”att Sverige inte var något” utan invandrarna. Det är ju skrämmande självhat. Även om HON SJÄLV är oduglig så får hon inte förminska och ignorera allt det som svenskar skapat i Sverige och som många människor visat sig intresserade av att komma hit och utnyttja.

    Svara
  16. MiT

     /  11/25/2018

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/27/2018

      Verkar som om Fredric inte hade mycket till övers för unge herr Rosling 🙂
      Det här är något jag genuint inte förstår. Varför obstruera om man faktiskt vet bättre?

      Svara
  17. G

     /  11/25/2018

    ”S-präst: Släpp in imamer i skolan

    För att skapa en ”jämlik skola” vill den socialdemokratiska politikern Anna Karin Hammar släppa in imamer i svenska skolor. Hammar anser att religiösa företrädare måste få undervisa barn i religion under skoltid.

    I en intervju i Dagen uppger kyrkopolitikern Anna Karin Hammar (S) att hon tycker att skolan borde släppa in pastorer, präster och imamer för att undervisa i skolorna.

    Hammar kritiserar iden med friskolor men tycker att religion ska vara en självklar del av svenska skolbarns undervisning. Hon tycker att skolan måste ge en tydlig plats åt elevernas religiositet.

    Rent praktiskt tycker Hammar att skolor borde bjuda in representanter för de stora religiösa traditionerna. Det kan vara en imam, en präst och en pastor. Sedan delas eleverna upp i de traditioner där de känner sig mest hemma. Där får de undervisning utifrån sin tro. Allt detta ska ske på skoltid tycker Hammar.

    – Vår nuvarande religionsundervisning är bra. Men för att ungdomar ska må bra behöver skolan hjälpa elever att hitta en existentiell förankring, säger Hammar (S) till Dagen.

    Hammar tror att fördomar man minskas i det svenska skolsystemet om man för in religösa inslag i undervisningen.

    – Det visar sig redan nu. Den som har minst fördomar om andra troende är den som har ett eget existentiellt perspektiv. Detta måste ses som en tillgång i samhället, säger hon.”
    https://nyheteridag.se/s-prast-slapp-in-imamer-i-skolan/

    Ja. Mer indoktrinerande rappakalja för att ungarna ska ”må bra”. *okej*
    Ungarna får knappt inte ens se sig själva som pojkar och flickor utan helst könslösa och identitetslösa henar, kanske för att må bra va? Minst fördomar? Haha, säkert hörrö. Gäller det sexuell läggning också, verkar inte så enligt många studier, och undersökningen i twitterranten ovan bekräftar ju det ännu en gång: ”Cirka 52% av de deltagande i studien säger att deras föräldrar inte skulle acceptera att de hade ett homosexuellt förhållande” För att inte tala om hela MENA och all skit mellan religiösa grupperingar där och allt annat som bottnar i religion som skapar problem på problem. Nej fy fan, glöm detta.

    Svara
    • Olof

       /  11/26/2018

      Nej, nej, men mindre fördomar mot svårt psykiskt sjuka. Schizofrena hallucinationer blir mycket mer tolererade om alla vanföreställningar ges uppmärksamhet…

      ”Sedan delas eleverna upp i de traditioner där de känner sig mest hemma. Där får de undervisning utifrån sin tro. Allt detta ska ske på skoltid tycker Hammar.”

      Wicca med? Flying Spaghetti Monster? Ateister? Satanister?

      Jag är mer benägen att helt förbjuda religion i skolan och konvertera hela ämnet religion till studier i farorna med religion än att släppa in dessa spridare av hatisk vidskepelse i skolan.

      En existensiell förankring baserad på lögner är inte en existensiell förankring, det är bara en lögn.

      Svara
    • I ena hörnet: ”Mer bronsåldersreligion”
      I andra hörnet: ”Mår du dåligt? Vad sägs om ett kirurgiskt ingrepp som påverkar resten av ditt liv?”
      Och så unga och barn i mitten. Det blir nog bra.

      Kommer att tänka på Einar Askestads rapport från bokmässan, där idel kulturpersonligheter sitter och pratar med medelålders kvinnliga präster.

      Svara
  18. G

     /  11/25/2018

    Svara
    • G

       /  11/25/2018

      Josef, 17: ”Jag kände mig inlåst”

      – Min familj i Iran har ingen framtid. Som afghan i Iran har du inget människovärde, jag ska göra allt för att få hit dem, säger Josef.
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/josef-17-ar-jag-blev-inlast

      Kostnaden för staten: 26 miljarder
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kostnaden-for-staten-26-miljarder

      Dåvarande socialborgarrådet: ”Barn placerades om”
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/varje-barn-skulle-ha-ett-hem

      Kommunen betalade 8 000 per dygn för ensamkommande
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kommuner-betalade-8000-kr-dygn-for-boenden-at-ensamkommande

      Ekonomiprofessor: ”Du kan vara säker på att du får pröjs”
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/det-ar-skammigt-av-foretagen-att-ta-ut-sa-har-mycket-vinst-pa-ensamkommande

      Kritiserat företag gjorde 42 miljoner i vinst på ensamkommande
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kritiserat-foretag-gjorde-42-miljoner-i-vinst

      Företag gjorde mångmiljonvinster på ensamkommande

      – Jag har inga bekymmer med att jag gjorde stor vinst. Jag gjorde ett jobb bättre än staden själv gjorde, jag gjorde bara Stockholms stads jobb, säger Ismet Güler.

      Samtidigt menar han att många oseriösa aktörer kom in på marknaden.

      – Jag har varit förbannad, mitt stora bekymmer är att blandas ihop med sådana här skitstövlar. Det fanns massor av oseriösa bolag och både Stockholms stad och Inspektionen för vård och omsorg, IVO, sänkte kraven. Vem som helst som hittade en lokal kunde slänga in ungdomarna där, säger Ismet Guler.

      – Jag har inget emot att vi samarbetar med företag men däremot har jag väldigt stora problem med att företag tar ut ockeravgifter. Vi har sett företag som gjort enorma vinster som inte alls är acceptabelt, säger Åsa Lindhagen.

      Samtidigt var det ju ni som bidrog till att de kunde ta ut sådana här vinster genom att betala så bra?

      – Ja, det står jag helt och hållet bakom eftersom vi stod i situationen där alla barn måste få ett hem och det kommer aldrig, aldrig vara något som kommer före det, det vill säga att alla barn ska ha tak över huvudet, säger Åsa Lindhagen.
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/svt-granskar-440-foretag

      Att företag startas och ges möjlighet gör stora vinster pga en sinnessjuk politik som drivs av korkade politiker är inte alls acceptabelt. Men att den sinnessjuka politiken kostar miljarder, miljarder och ytterligare miljarder skattekronor, det är tydligen inget problem för Åsa.

      Svara
      • Olof

         /  11/26/2018

        ”Ja, det står jag helt och hållet bakom eftersom vi stod i situationen där alla barn måste få ett hem och det kommer aldrig, aldrig vara något som kommer före det, det vill säga att alla barn ska ha tak över huvudet, säger Åsa Lindhagen.”

        … de hade både tak över huvudet och dessutom sin familj när de lämnade Iran. Snabbaste sättet att tillfredsställa båda delarna hade varit en flygbiljett tillbaka.

        Men det skiter Åsa i.

        ”Min familj i Iran har ingen framtid. Som afghan i Iran har du inget människovärde, jag ska göra allt för att få hit dem, säger Josef.”

        Ett litet tips… vänta tills nästa lågkonjunktur. De har ingen framtid här heller. Eller människovärde. Sverige är jävligt kallt när det blåser snålt.

        Svara
  19. G

     /  11/26/2018

    Svara
  20. G

     /  11/26/2018

    ”WATCH: Islamist on CBS: “I Want Every Woman in this Country Covered from Head to Toe”

    British Islamist Abu Rumaysah, a radical who said he wants to see every woman in the UK “covered from head to toe,” was interviewed on CBS News. And what he is helping people in his community do is shocking. Rumaysah and his Islamist supporters patrol the streets of East London, chastising British citizens for not complying with Islamic law. Remember all the times the liberal media attacked Trump for talking about Europe’s “no go zones?” Well, this guy debunks all of their lies.

    In a series of videos, they can be seen harassing women for inappropriate dress, rebuking men simply for drinking alcohol, and calling a man “dirty” on the suspicion that he might be gay:

    Ultimately, I want to see every single woman in this country covered from head to toe,” Rumaysah told 60 Minutes correspondent Clarissa Ward. “I want to the see the hand of the thief cut. I want to see adulterers stoned to death. I want to see sharia law in Europe, and I want to see it in America, as well. I believe our patrols are a means to an end.”
    Rumaysah told Ward that Western Democracy was a “barbaric” system and that he should be free to “choose” Islamic law and enforce it as he sees fit. He even told Ward to cover herself up.

    “Why can’t I tell you to cover up? Am I free to say that?” Rumaysah asked. “So, cover up. Wear the hijab.”
    https://www.opremmedia.com/2018/09/08/watch-islamist-on-cbs-i-want-every-woman-in-this-country-covered-from-head-to-toe/

    Svara
    • Ivar L

       /  11/26/2018

      Fint, muslimska medborgargarden.
      Och bara början om inte ”liberala” politiker vaknar upp NU!

      Sista filmklippet är verkligen riktigt skrämmande. Naturligtvis finns precis samma åsikter bland liknande muslimer i Sverige. Svenska journalister vågar och vill inte konfrontera detta så det kommer ut i ljuset.

      Svara
      • Hmm, vad var det Enoch Powell sade …
        Det kommer, det kommer.

        Svara
        • Kronblom

           /  11/26/2018

          Det kommer för i deras hemländer hade de flesta dinglat i galgen. I ett 50-tal muslimska länder är IS och muslim brotherhood förbjudet. Medlemskap eller umgänge resulterar i långa fängelsestraff eller med döden. I Sverige regnar det statliga bidrag över dem.

          Svara
          • Som någon av Westerholms bekanta i mellaöstern sade: Vi var på god väg mot en lösning här, och så importerar ni hela problemet till väst.

  21. G

     /  11/26/2018

    Svara
    • Olof

       /  11/26/2018

      Hmmm… tveksam. Mannerheim resonerar från sin egen utgångspunkt.

      Tänk på ett annat alternativ. Ett sociopatbarn till en sociopat får för sig att sätta dit en klasskamrat. Barnet fejkar mobbing och säger till sin sociopatförälder. Skolan ger ut klasskamraten och föräldrarna, trots kanske tveksamma grunder. Sociopatföräldern känner att det faktum att skolan lämnade ut namnen är bevis nog…

      ”Oerhört viktigt att barnen ser att föräldrarna pratar och har kontakt.”

      … om föräldrarna har så dålig koll på läget i barnets skola och umgängeskrets att de inte själva kan få reda på namnen från barnet, barnets vänner, eller andra föräldrar, så är ju en del av grundproblemet att det handlar om föräldrar som _inte pratar och har kontakt_. Då är jag ganska tveksam till att föräldrarna har den sociala kapaciteten att hantera problemet ändå.

      Svara
      • Ja, jag kan förstå varför skolan resonerar som man gör.

        Mannerheims resonemang fungerar – som vanlig” – vit svensk väluppfostrad medelklass. Om hennes barn går i skola med ”kosinerna” vill hon nog att skolan håller tyst om vem som är vem.

        Svara
  22. G

     /  11/26/2018

    https://twitter.com/ChasingLions_/status/1066761216956219394

    Haha!

    Svara
  23. G

     /  11/26/2018

    https://twitter.com/VHeathen2/status/1066838701274275840

    Svara
    • Ivar L

       /  11/26/2018

      Allt är bara oerhört tragiskt. Vissa länder i Södra Mellanamerika är knappast trevliga att bo i men alla kan ju inte flytta till USA. Samma med liknande länder i Afrika.

      Vad gör man med länder som aldrig lyckas komma på fötter och bli rimliga? Om folket inte vill bo i länderna vad gör man?

      Svara
      • Maxie

         /  11/26/2018

        Spontant svar: övriga länder bojkottar all form av handel med de länder som inte tar hand om sina invånare (med undantag för livsnödvändiga importer) tills det inre trycket blir så stort att de korrupta ledarna blir avsatta och ersätts med ledare som tar hand om sitt folk?

        Svara
        • Ivar L

           /  11/26/2018

          Fast har det någonsin fungerat?

          Kanske är det så att västs liberala immigrationspolitik faktiskt förvärrar situationen i den här typen av länder? Å andra sidan, Mellanamerika och Sydamerika har väl haft precis hur mycet uppror, revolutioner och maktövertaganden som helst men i en del länder verkar det ju aldrig ta slut. Det blir aldrig bra. Samma i Afrika.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  11/27/2018

      Borde inte första anhalt att söka asyl på vara fredliga Mexiko?
      Om de inte vill det, har de då rätt till asylflyktingstatus?
      ( Se vidare: alla asylanter som tar sig igenom den ena europeiska krigszonen efter den andra för att komma till Sverige )

      Svara
  24. Gorby

     /  11/26/2018

    Svara
  25. MiT

     /  11/26/2018

    ”Forskaren Ruist underskattar invandringens kostnader”
    https://samnytt.se/invandringens-kostnader-enligt-eso-20183/

    Svara
  26. MiT

     /  11/26/2018

    https://twitter.com/BCedervall/status/1057038900886147072

    Svara
    • weasel

       /  11/27/2018

      Johanna Frändén ger oss ett bra exempel på varför den fria och oberoende kanalen SVT behöver 8,5 miljarder per år för att ha råd att ha sådana politiskt neutrala personer som Johanna i studion.

      Försöker dra mig till minnes om det var någon objektiv SVT-journalist som twittrade om hur tragiskt det var när Macron eller Löfven eller Obama vann….

      Svara
  27. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
  28. MiT

     /  11/26/2018

    ”Strängast”…

    Svara
    • Olof

       /  11/26/2018

      Strängast… av de åtta minst stränga…? Så på plats 8 av 28 länder?

      Svara
      • Ivar L

         /  11/26/2018

        Dessutom gav vi 9000 ”amnesti” för bara några månader sedan.
        Fan vilken djävla propaganda apparat som vi har i landet.

        Svara
    • Någon i tråden ger statistik från Eurostat, första halvåret 2018: Sverige beviljade 1680 av hela EUs 15320, 11%.

      Hmm. Befolkning 10 miljoner av EUs 500. Sverige har 2% av EUs befolkning.
      Altså fem gånger så många som man kunde förvänta sig av ett medeltal.

      Fem gånger så många.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/26/2018

        Otroligt mansplainigt att komma dragandes med matte när vi pratar om antal.
        De som känner att Sverige släppt in minst i hela EU måste ha rätt till sin vardagsförståelse av immigration.
        😀

        Svara
  29. MiT

     /  11/26/2018

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2056491857778728/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARCVjBVhnUnDwr_DH3pwN6zeSivDSbmu3pcxVaQwM7ZPPunaeK5od4Dv0gBpcb9xFMRWRMVpCQq3ltPGA6WAK240u3qPSxSGcPYFkX0EpI9G2JV03h4dSkJ8eluyhEK4RWHF7LAvAuUozXIyBXxeNOgw1HDzs-D1eR8gnadUodGvUn5wH0CPpWrx1M1qru0BjYz_cirWfAG5tL9B_FuI3TQ_QzDSmBd-53tRwmGXlXvXgAbfa3THxxgD6sdEDnSYM9eZE_tffSD0Yq0icV3zxqAY4x4x4_32NbWPOgRdrY4tXx5yHzbLW5oJ2apKO1HVNkkp_oRY8COlbtgNo8g6ohlP7g&__tn__=-R*

    Svara
    • Ivar L

       /  11/26/2018

      När folket vill behålla sin kultur men överheten försöker ta den ifrån dem.
      Det började med att förstöra TV-sända luciafiranden för ca. 10 år sedan, sedan propagerade man bort luciavalen i de lokala näringsliven och nu är det barnens tur.

      Snart förbjuds julsångerna.
      Det är verkligen inte på låtsas längre. Det pågår ett långsamt kulturmord.

      Svara
    • Kronblom

       /  11/26/2018

      I fler muslimska länder firas Lucy Day den 13 December och Jul den 25:e så att de generellt skulle vara mot lucia- och julfirande är islamist bullshit som PK-Sverige sväljer med hull och hår. I Japan firar man också jul och där heter det Kurisimasu (Christmas)

      Svara
      • Ivar L

         /  11/26/2018

        Nja, det finns nästan ingen motsvarighet någonstans i världen till Sveriges luciatradition. Att det finns fenomen som vagt påminner om det är ingen tröst i sammanhanget. Det är det unikt svenska med lucia, just sättet vi firar det på, som är anledningen till att det har blivit ett slagfält i kampen om att ta ifrån oss vår kultur. Jag tycker det är synnerligen obehagligt det som pågå, år för år nöter de bort detta. Det och införandet av riktiga moskéer och böneutrop är synnerligen oroväckande. Det kommer att komma mer om vi inte får stopp på detta. Usch!

        Svara
  30. MiT

     /  11/26/2018

    *https://www.facebook.com/NimaDervishPublic/posts/2024972317526119?__xts__%5B0%5D=68.ARBEmZM103EKUrg8SBsGPkHOGTvX-BNMqaf_wfcEbIHXLnA1Y5M_6VKrOM_CV26o_GRQql5R6nYzdUD0T9qA0Cx75KBt5yyQq4ozXmEoziLsjUos7z5WCpdLARKnZnQHwhech3y6LrT4-U7NDRkZ91t2-Ja5c94IVMW8PtyU424mfKk1sibESvDauZNsyu85OOMt9QicwTi4udD8Ds_uNmq2Os73CYlNNZf_3g3ne5VaiJLo2Lgw132vfhEfRj7dZ-AthJueYGPgZeVRBTCS3R1_rOC70L0Lx2iEbyJPaVIFHgHIJjxFPyCNYaWthIhf2ehyVGDRhhq8OemPoHNJStj4W-S6ikzfvvvWNiXFstV-c6FHovBV9lg&__tn__=-R*

    Svara
    • “Just because someone’s a member of an ethnic minority doesn’t mean they’re not a nasty small-minded little jerk.”

      ― Terry Pratchett, Feet of Clay

      Svara
  31. Ivar L

     /  11/26/2018

    Jaha, så nu när det står klart att det blir ett brexit på riktigt så visar det sig att all skräckpropaganda om hur Storbritannien skulle bli isolerade och fattiga bara var skitsnack. Såhär kan jag inte minnas att MSM någonsin beskrivit brexit tidigare:

    ”Hoppet står nu till att man så fort som möjligt får ihop ett så djupt, brett och gediget handels- och samarbetsavtal som möjligt för framtiden mellan EU och Storbritannien. För bakom de ledsna-men-också-lättade EU-ledarnas anleten finns en genuin rädsla för hur brexit kommer att påverka deras länder.
    Storbritannien var inte en fattig kusin som man ville hjälpa på fötter, som många av länderna från främst det gamla Östeuropa som senast fått komma med i EU varit, utan ett av de rikaste och internationellt mest inflytelserika länderna i hela Europa och världen.”
    https://www.svd.se/radslan-ar-dold-bakom-ledarnas-lattade-anleten/av/teresa-kuchler

    Den sortens analys som ovanstående, att Storbritannien är tillräckligt starka och inflytelserika för att klara sig utanför haveriet EU, är det väl mest tokstollar på bloggar som Toklandet eller ”troll” på Flashback som skrivit om. 😀 Det skall vara troll till att säga sanningen först.

    Svara
    • Pether

       /  11/26/2018

      Det visar ju sig att brexit inte blir av och att folket blivit lurade av May. Man ger UKs suveränitet till EU utan att få något tillbaka.

      Svara
      • Farage säger att han hellre skulle se en ny folkomröstning!

        Svara
      • Ivar L

         /  11/26/2018

        Vad menar du? Förstår inte. De är ju överens om att gå vidare med handelsavtalet. Poängen var ju att nu plötsligt så verkar Storbritannien inte alls sitta med Svarte Petter eftersom de är så inflytelserika.

        Svara
    • Vic

       /  11/26/2018

      Klart det var skitsnack. Har varken sett Norge eller Schweiz lida nämnvärt av att inte ha varit med i EU de senaste decennierna. Storbritannien har nu en möjlighet att åtnjuta några av de demokratiska friheter de inte haft på ett bra tag.

      Svara
  32. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
  33. MiT

     /  11/26/2018

    Joel dyker upp, han som annars inte ryggar för att smeta
    https://twitter.com/joel_stade/status/1066780660327682051

    https://twitter.com/joel_stade/status/1066787479259410433

    Och Mats som annars gärna kallar folk både det ena och det andra

    Svara
  34. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
  35. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
  36. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
    • MiT

       /  11/26/2018

      Svara
    • Svara
      • Grodan Boll

         /  11/27/2018

        Mer spektakulärt var att han höll huvudet kallt och att hon bad om ursäkt. På twitter.

        Svara
  37. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
  38. Ivar L

     /  11/26/2018

    Det är ju faktiskt riktigt gulligt. Men vad går det ut på egentligen?
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/rektorn-vill-utmana-kladnormerna?fbclid=IwAR1hQPQrmExIbocyEPnoIeIcj9B-edfv2A-VKW6LsCvGEYycVh_64bN3YyE

    ”Han kom till jobbet klädd i klänning för att bryta normen och visa stöd för eleverna och deras rätt att klä sig hur de vill. ”

    Svara
  39. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
  40. MiT

     /  11/26/2018

    Desperationen hos en del är magnifik

    Svara
    • G

       /  11/27/2018

      Gunilla: ”Före detta lärare, intresserad av politik, konst, litteratur och musik. Rätt uppskrämd av all människofientlighet som uppenbaras i sociala medier. Optimist.”

      Oscarsson: ”En av redaktörerna för SVT Agenda”
      Och Kinna är grundare av vistårinteut

      Svara
    • Olof

       /  11/27/2018

      Vill de verkligen ta diskussionen om relations våldtäkter? Ett lätt tips är att mörkertalet av dem hos par med icke europeisk bakgrund ser ännu värre ut… överfallsvåldtäkt är trots allt rätt universellt sett som negativt. Medans sex inom äktenskap är mindre självklart hur synen är inom olika kulturer.

      Svara
      • Rikard

         /  11/28/2018

        Hej.

        För den som vill slänga bort ett par minuter: när blev våldtäkt inom äktenskapet ett juridiskt begrepp i Sverige?

        Varför inte tidigare? Varför blev det alls det?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Tror vi har en Lilla Fokus där ”våldtäkt, våldtagning” innehåller beskrivningen ”av annan än maka.” Tryckt 1967 eller däromkring. (Fastnade eftersom det lät så konstigt.)

          Som feminist drar jag därav slutsatsen att kvinnor innan dess var fullständigt rättslösa och kuvade. Det stämmer inte med vad jag minns av saliga äldre kvinnliga släktingar med skinn på näsan, men strunt samma, analys av gamla texter utanför sitt sammanhang är det viktiga!

          Svara
  41. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
    • Motkraft

       /  11/26/2018

      Anna har glömt bort det där med ett demokratiskt och öppet samhälle. Det är ingen katastrof om någon SDare i Agenda säger att allt beror på invandringen. För sedan säger någon annan att det beror på alla män. Och en tredje att det beror på sociala orättvisor.

      Sedan får de som lyssnar och själva söker svar bilda sig en egen uppfattning.

      Hemska tanke Anna, att inte bara en åsikt får redovisas?! Den ”rätta” åsikten?

      Nu har jag inte läst vad Anna brukas skriva men min gissning är att hon inte vill ha någon diskussion alls om saker som inte passar in i hennes värdegrund….

      Sedan blir jag ilsken så det kokar när argumentet framförs att eftersom det finns så många andra typer av våldtäkter så ska vi inte bry oss om att överfallsvåldtäkterna ökar. Säg det till den 12-åriga flickan som bara skulle gå från bussen och till sin port och fick sitt liv förstört… 😦

      Svara
  42. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
    • Olof

       /  11/27/2018

      Jamenprecis. Det kan jag ge honom. Att värdet är under noll, och att Niklas bidragit till att placera det är en respektabel insats.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/27/2018

      I hård konkurrens med Pascalidou.
      Josåatteh…

      Svara
  43. MiT

     /  11/26/2018

    Svara
    • Rikard

       /  11/26/2018

      Hej.

      Genusblindhet, inte ”Genus blindhet”.
      Vem är det som citeras i punkten som omtalar vita män?
      Avses inte variabeln ‘kön’ snarare än ”sex”?
      ”Exempel: kvinnor anges ofta ha högre benägenhet för neurotiska beteenden”; ‘neuroticism’ är engelska.
      Den sista punkten kanske förklarades under föreläsningen?

      Jag skall väl inte förvånas över att genustroende slarvar med språket – det (språket) är ju trots allt en historisk, över lång tid tämligen spontant framvuxen företeelse och ett kulturbärande element som reproducerar sagda normer via sina begreppsmässiga begränsningar och utvecklingsmöjligheter. Att då eftersträva att behärska sagda språk (och även företeelsen [språk] som sådan!) till ens egen fulla potential kanske inte är önskvärt för ett forskningsfält som är besatt av att uppfinna nya ord och begrepp i det uttalade syftet att avskaffa en del normer och införa nya?

      Hoppas vi får se mer Wallraffande inifrån – var det inte signaturen ‘weasel’ här på bloggen som skulle läsa någonting åt genushållet? Jag emotser med förväntan rapporter inifrån de tassemarker som ingen vit man tidigare beträtt…

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      PS För tjugo år sedan blev man inte trodd när man berättade vad de höll på med inne på institutionerna. DS

      Svara
      • Olof

         /  11/27/2018

        ‘Avses inte variabeln ‘kön’ snarare än ”sex”?’

        Jag kan sätta en god slant på att ”neuroticism” är högre vare sig du väljer sex eller gender.

        Men det hade faktiskt varit intressant att jämföra grupperna och se om det finns variation i personlighetsdrag som är mer eller mindre bundna till könsidentitet eller biologiskt kön.

        ”som reproducerar sagda normer via sina begreppsmässiga begränsningar och utvecklingsmöjligheter.”

        Har du sett någon seriös modernare forskning runt lingvistisk relativitet? Det mesta jag hittar är teorier som har rätt stora begränsningar. Rent empiriskt, om man tittar på t.ex de konstanta försöken att hitta på nya ord för etniska benämningar som fått en negativ klang så tycks det inte ta lång tid innan de nya orden själva övertar den negativa klangen, vilket skulle tyda på att det betydelsebärande trycket från användandet påverkar språket väldigt fort.

        Se på förändringar i betydelse på ord som ‘rasism’ eller ‘godhet’. Det tar inte många år av användande på nya sätt föränn betydelsen tycks börja förändras.

        Svara
  44. En annan

     /  11/26/2018

    Hahaha, ja nu blir det grus i maskineriet, hur ska detta sluta?
    http://foliehatteniteckomatorp.blogspot.com/2018/11/dockbordellen-i-finland.html
    Hur i hela friden ska detta stävjas, så att det inte dyker upp här, till fittmössornas förtvivlan.
    _ Nä ni löste era sexlustar med ensammkommande, vi som inte ville importera ungkött från thailand, fann vår tillfredställelse med en smart bit plast och ett antal klimatsmarta elmotorer. Försedda med avstängningsknapp, samt billiga i drift.

    Svara
    • weasel

       /  11/27/2018

      Men….jag förstår inte problemet med att män knullar med dockor ?
      Är inte det ett ganska så normbrytande beteende ?
      Och är det inte längre bra och positivt att bryta normerna ? :/

      Svara
    • weasel

       /  11/27/2018

      Var inte rädd, Isabella ! Sverige är tryggare än någonsin och majoriteten av människorna som dör gör det av ålderdom och sjukdomar. Och julgranen har inte brunnit.
      Du ska veta att jag verkligen lider med dig 🙂 🙂 🙂

      Svara
    • G

       /  11/27/2018

      Jag har något svårt att egentligen känna med sådana här människor. Hon tillhör ju de ”goda” som vill ha detta samhälle. Tidigare….

      2015….
      ”../../..hon är klart besviken på den kurs hon menar att partiet tagit sedan Fredrik Reinfeldt avgick som partiledare.

      – Hans anda verkar vara borta. Hans tal om att vi ska öppna våra hjärtan vill jag skriva under på. Nu känns det som att vi kan stryka Nya Moderaterna och gå tillbaka till Konservativa Moderaterna. Där känner jag mig inte välkommen. Eller jag verkar välkommen, men alla är inte välkomna. Det känns som att partiet tar ett steg tillbaka och då tappar man mig som väljare, säger hon till Nöjesbladet.

      – Strategiskt gör man detta för att locka väljare från sd, men då lämnar man det jag älskat med M, att man är för individens frihet.”
      https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Qla0AA/blondinbella-overger-moderaterna-jag-blir-arg

      2006…
      ”Varför jag gillar Muf”
      https://www.isabellalowengrip.se/2006/08/29/varfor-jag-gillar-muf/

      2015…
      ”Inte längre moderat”
      https://www.isabellalowengrip.se/2015/10/19/inte-langre-moderat/

      2015….
      ”Folks åsikter om flyktingar skrämmer mig oerhört”
      ..[..]..
      När hon själv sammanfattar sin bakgrund är det kortfattat och kärnfullt:

      – Jag växte upp i en rätt dysfunktionell familj, var mobbad i skolan, och sedan hittade jag MUF.

      2003, när hon är tretton år gammal, väljs Fredrik Reinfeldt till partiordförande för Moderaterna. Samma år går hon med i ungdomsförbundet.

      – Det var väldigt bra för mig då.

      Vad hittade du i MUF?

      – Vänner, struktur, vuxna som fanns där och kunde prata. Stödet jag inte fick hemifrån fick jag där.

      Det hade kunnat vara något annat, säger hon i dag – en simklubb, en kyrka. Men ungdomsförbunden står där i skolan och presenterar sig, och det är enkelt att välja ett.

      – Det var en typisk sån ”tonåring-söker-identitet”-grej. Det var lätt för mig att sugas in. Samtidigt stämde ju mina politiska åsikter överens med MUF.

      Hur formulerade du dina åsikter på den tiden?

      – Det var solklart för mig. Jag har adhd, och tänkte: varför ska vi som är så olika varandra som människor passas in i samma skolform? Jag sökte ett parti som ville att skolan skulle vara anpassad för individen, och Moderaterna har alltid satt individens frihet väldigt långt fram. Sedan gick jag in i hela rollen: pärlörhängen, snedbena, hänga i innerstan, skjorta… Det var som en liten uniform som alla hade. Där skapades nog hela MUF-Bella-bilden.
      ..[..]..
      Flyktingsituationen och det som sker på Medelhavet har påverkat henne starkt under hösten; blev en katalysator. Droppen var när hon läste om dem som bildade mänsklig mur i Torneå för att hindra flyktingar från att passera gränsen.

      – Jag kände bara: vad är det här! Varför säger ingen ifrån! Malena Ernman har varit väldigt duktig på Twitter. Men var är alla andra? De här åsikterna som florerar kring middagsborden, de blir norm. Det skrämmer mig oerhört. Jag kände att nu måste jag ställa mig upp, åtminstone till mina läsare i bloggvärlden, och säga att ni inte får hjärntvättas att tro att de här människorna bara är en belastning. Vi måste förstå att det är människor som söker hjälp. Det var verkligen ett ”wake up call”.

      När hon skrev om flyktingsituationen fick hon starka reaktioner. Hon var inte beredd på det.

      – Jag fick en liten chock. När jag skrev om den mänskliga muren i Torneå fick jag dödshot av finska män. Jag började besöka ett transitboende för att träffa flyktingarna och se vilka de är, skriva om dem i bloggen, få folk att förstå att de är människor. Många tror att det sitter en massa invandrare där som inte vill göra rätt för sig, som har armarna i kors och skitar ner och bara vill ha och ha – den synen är utbredd. Jag har egna släktingar som säger så högt. Människosynen folk har är fruktansvärd. Fruktansvärd.

      Jag tror många förvånades över att just du tog ställning.

      – Jag har alltid brunnit för människors frihet. Det är viktigt för mig att alla är inkluderade, det var därför jag reagerade när Moderaterna ville förbjuda tiggeri. Då är ju friheten inte för alla, utan bara för dem som redan har. Så det är ingen ny åsikt hos mig, men jag har inte pratat om just integration så mycket tidigare. Så var det ju i MUF också, integrationen var något man inte skulle prata om.

      Flyktingfrågan blir det som får Isabella Löwengrip att slutligen lämna partiet hon varit medlem i sedan tidiga tonåren. Den 19 oktober skriver hon ett kort tweet: ”Förbjuda tiggeri och temporära uppehållstillstånd… @nya_moderaterna är inte längre ett parti för mig. Vad hände med individens frihet?” Reaktionerna blev också en sorts väckarklocka för henne. För första gången började hon inse sitt eget symbolvärde.

      – När journalister ringde frågade jag tillbaka: ”Varför är det här en så stor nyhet för er?” Och de svarade att jag är så förknippad med det här, att jag är någon sorts exemplarisk person som skapades i samband med Nya Moderaterna.

      Jag tänker också på dig så. Som symbol.

      – Jag hade inte förstått att jag var så synonym med Reinfeldts Moderaterna. Men nu förstår jag att jag har setts som en del av det där.

      Var det Anna Kinberg Batra som gjorde att du lämnade?

      – Ja, jag får intrycket av att det är de mörkblå som stiger fram nu, och jag har alltid varit liberal. Jag har nog aldrig varit så stolt som när Reinfeldt sade att vi skulle öppna våra hjärtan: ja, det är vad det handlar om, sätter man individens frihet först så innebär det också att man hjälper andra människor. (forts)”
      https://www.dn.se/kultur-noje/folks-asikter-om-flyktingar-skrammer-mig-oerhort/
      https://web.archive.org/web20170610082217/http://www.dn.se/kultur-noje/folks-asikter-om-flyktingar-skrammer-mig-oerhort/

      2016….
      ”Blondinbella avslöjar sitt nya parti

      Bjöd hem Centerpartiets partiledare Annie Lööf på lunch”
      https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zLVdwv/blondinbella-avslojar-sitt-nya-parti

      Svara
      • Överraskningarna haglar!

        Isabella, även om man tror att majoriteten
        a) är riktiga flyktingar
        b) vill göra rätt för sig
        så har de fortfarande Mellanöstern-värderingar.
        Väldigt få vill ändra hela sin kultur och bli ”svenska”.

        Svara
        • G

           /  11/27/2018

          Jag återkommer ofta till detta med konsekvensanalyser. För det måste vara något av det absolut värsta som sådana här människor vet.

          Svara
          • Tja, det har behövts allt mindre av detta de senaste två-tre generationerna. Andra egenskaper har kunnat blomma ut.

        • Motkraft

           /  11/28/2018

          så har de fortfarande Mellanöstern-värderingar

          Det är det många missar. Den trevliga på jobbet, eller som driver fiket, eller annan väldigt trevlig person från mellanöstern, även andra generationens invandrare, har ofta värderingar som inte är förenliga med svensk kultur. Vad gäller kvinnors rätt, barnuppfostran och deras rätt, synen på homosexuella, uppdelning mellan religion och stat osv.

          Då invänder någon att vi visst har etniskt svenska män med liknande åsikter. Ja, det stämmer. Men ett samhälle är summan av de medborgare som lever där och de har varit relativt få. Att hiva in massa människor i ett samhälle med medeltida värderingar gör att hela samhället förändras.

          Oåterkalleligen förändras. Majoritetssamhället får en ny majoritet. För trots att godhetsknarkarna tror att i varje människa finns en svensk som bara ska lockas att komma ut så är det inte så.

          Svara
          • Det torde finns många europeiska kvinnor – har bara ett anekdotiskt exempel – som sett en stilig, charmig man från Mellanöstern förändras helt när de gift sig och första barnet kommit.

  45. G

     /  11/27/2018

    Svara
    • G

       /  11/27/2018

      Man kan ju hoppas att Lena Martinsson (plus alla likasinnade, kollegor osv) har eller kommer att börja ifrågasätta sig själv och genusvetenskapen.

      Svara
  46. MiT

     /  11/27/2018

    Svara
  47. MiT

     /  11/27/2018

    Svara
  48. G

     /  11/27/2018

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/27/2018

      Den arma medelklassen är röstberättigad.
      Den får ingen sympati från mig.

      Svara
    • Skeptisk

       /  11/28/2018

      ”Tvärtom anser jag att hon har poänger när hon diskuterar hur Sverige skulle kunna bli inte bara ett stort utan ett bra invandringsland med snabb integration in till det svenska.”

      Det förutsätter att invandrare faktiskt i betydande mån VILL bli svenskar. Ett antagande som allt oftare visar sig falskt.

      Svara
  49. Den socialdemokratiska brunsoppan – SSU Skåne endast första steget
    https://ledarsidorna.se/plus/den-socialdemokratiska-brunsoppan-ssu-skane-endast-forsta-steget/
    ”Anders Lindberg, Aftonbladets ledarredaktör, gav själv den slutliga länken i kedjan i en ledare häromdagen. […] Lindberg skrev i sin ledartext den 21 november:
    ‘[…]De nya medlemmarna kommer, lite förenklat, ur den nya arbetarklass som har vuxit fram på senare år i storstädernas förorter. Dessa “förortskids” hade andra erfarenheter och referensramar och ville driva andra frågor än SSU Skåne gjort historiskt.’ ”

    Ja, de vill driva frågor som ”döda alla judar”, ”fängsla homosexuella”, ”kvinnor skall hålla käften”, och så vidare!

    (Stöds av extramaterialet. Lindberg föreläser regelbundet på Bommersvik och träffar regelbundet partiets nya förmågor. Han vet precis vad de vill.)

    Svara
    • Oj, att ens behöva erkänna att han har ”delvis” rätt var nog plågsamt.

      Sedan så måste man också lära sig skilja mellan åsikter, analys och faktisk forskning. Forskningen som Peterson refererar till är sann; hans tolkning av den och åsikter behöver man inte hålla med om. Men det sistnämnda visar på problemet med sajter som ”faktiskt” – man kan oftast inte bedöma sådant som exklusivt falskt eller sant.

      Svara
      • Tycker därtill att de lägger lite halmgubbar här och var, och inte förstår engelska. ‘
        Som vanligt, då.

        Svara
    • Jonas

       /  11/28/2018

      ”Personer i mer jämställda länder jämför sig med både män och kvinnor oavsett eget kön, medan personer i mindre jämställda länder kanske jämför sig mest med personer av samma kön.”

      Ja, låter precis som det man vill uppnå i ett jämställt samhälle för att alla ska kunna välja efter vad de själva vill och inte efter några ”könsregler”.

      ”På så sätt skulle skillnaderna framstå som större i mer jämställda länder.
      I den Science-artikel som Peterson refererar till har de försökt kontrollera för den effekten.”

      Men, va f-n, hur tänkte… Så de har kompenserat för effekterna av jämställdhet för att bevisa……..?

      Svara
    • Bamse

       /  11/28/2018

      Man kan väl ändå säga att detta faktiskt var ett någorlunda seriöst försök till faktagranskning (för att vara MSM). Mot slutet, när de kommer till ”kritik mot könsskillnadsforskningen” tycker jag dock det barkar åt skogen en aning.

      Först en genusprofessor som föga överraskande inte har något annat än postmodernt flum att komma med. Kommentarer är överflödiga.

      Una Tellhed låter seriösare men jag förstår inte riktigt hur hennes forskning skulle bekräfta, motbevisa eller ens försöka förklara könsskillnader. Om det nu är ”uppfattning om den egna förmågan” som styr yrkesvalet och ”flickor inte tror att de klarar det som stereotyperas som maskulint” blir den självklara följdfrågan enligt mig varför saker då tenderar vara stereotyperade som (mer) maskulina eller feminin?

      Egentligen hamnat man då bara tillbaka på ruta ett, till frågan om dessa skillnader faktiskt finns på riktigt eller om de bara är socialt konstruerade föreställningar. Om flickor i världens mest utvecklade länder som i decennier har peppats med mentaliteten ”kvinnor kan” fortfarande inte tror sig klara av vissa uppgifter tycker dock jag snarast det puttar bevisföringen i riktningen mot att högst verkliga skillnader – antagligen BÅDE biologiska och kulturellt betingade – ligger till grund.

      Svara
  50. MiT

     /  11/27/2018

    Svara
    • Man måste alltid nämna föräldrar. Intressant och patetiskt på samma gång.

      Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  11/27/2018

      guuud så normbrytande å fint
      inte det gamla jag vet var din brevlåda bor å knolla din mamma
      se där utbildning ger resultat

      Svara
    • Olof

       /  11/27/2018

      ”– Om det skulle vara så att Stefan Löfven godtar de tydligt liberala krav vi har på arbetsrätt, liberaliserad bostadsmarknad och kraftigt sänkta skatter”

      … det lär ju hända. Om S skulle gå med på något sådant skulle det vara förödande för deras popularitet. Dessutom tror jag det skulle få V att rösta nej…

      Så vad är planen när Löfven skrattar henne rakt i ansiktet nu då?

      Alltså, det är ju så jag börjar tro att Lööf är rakt av korkad. Har hon verkligen kunnat missa det här lilla problemet att hon knappt har fler sakfrågor gemensamt med S än att de ogillar SD? Och att SD förmodligen har mer gemensamt med både S och C än vad S och C har med varandra?

      Svara
      • Det är rätt uppenbart vad som hände – Annie Lööf trodde hon kunde bli statsminister och satsade allt. Gissningsvis så mutade hon Björklund med att han kunde bli vice (eller åtminstone en annan valfri ministerpost) i en ”mittenregering”… problemet är givetvis att ingen skulle släppa fram detta, i synnerhet maktpartiet Socialdemokraterna efter hon röstade ned Löfven (med SDs hjälp!) och broarna till Kristersson är väl helt brända efter hon röstade ned honom och en Alliansbudget.

        Här tror jag – för en gångs skull – Löfvens förhandlingsegenskaper som LO-pamp faktiskt kom till fördel för hans skull. Hon försökte köra en ”chicken race” och räknade inte med att någon skulle syna hennes bluff. Nu sitter hon där med skon på fatet.

        Svara
        • Olof

           /  11/27/2018

          Ja, hon måste ha blivit helt bortspelad med något sådant. Löfven skulle ju kunna köpa SD’s passiva stöd för en bråkdel av det politiska kapitalet som Cs krav skulle kosta.

          Som det är just nu skulle jag tippa på att priset skulle bli någonstans runt ‘en S regering kommer driva den politik migrationspolitik S gick till val på, varken MP, C eller V får inflytande på den’. Plus att Jimmie får en film från rummet när Löfven berättar för Lööf att han tänker regera med hjälp av SD.

          Svara
          • Absolut – det Annie Lööf inte fattar är att Löfven kan nu gå till Sverigedemokraterna (under bordet, givetvis) och diskutera ett budgetförslag de kan acceptera. Även om Löfven är lätt att håna så blir man in ”LO-pamp” utan någon slags förhandlingsförmåga.

            Ifrågasätter någon honom så kan han påstå att landet behöver någon som tar ansvar bla bla bla och han har Aftonbladet som kommer pumpa ut samma sak på ledarsidan.

            Grattis Annie – du har försatt dig själv i en hopplös situation!

          • Senior

             /  11/28/2018

            Ja, och socialdemokraternas uppdragsgivare, LO, kommer aldrig att gå med på Annie Lööfs kravlista.

            Man kan nästan börja tro att spelet nu går ut på att ”göra bort” motståndarna så de tappar röster vid ett nyval.
            -Kan de inte vinna på sitt eget agerande, kan de åtminstone försöka få de andra att falla på deras egna.

          • Senior

             /  11/28/2018

            Fast…. i grund och botten går hela detta skådespel ut på att säkra (S)ocialistisk politik makt i fyra år till…..

  51. Hypocrita

     /  11/27/2018

    Svara
  52. The Bad Goy

     /  11/27/2018

    Svara
  53. Attityder till mångfald har förändrats kraftigt
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/attityder-till-mangfald-har-forandrats-kraftigt
    ”2014 var det 77 procent av dom tillfrågade som höll med om påståendet att ”människor med utländsk bakgrund som kommer hit måste ges samma sociala rättigheter som landets egen befolkning”, nu har den siffran sjunkit till 61 procent.”

    Det var väl lite väntat?

    ”Tidigare i historien pratade man om rasernas över- och underlägsenhet, idag har man ersatt ras med kultur och religion, men man menar samma sak”

    Nej, det gör man inte!

    (Vem sade det? Vi ser tidigare i artikeln.
    ”Fereshteh Ahmadi som står bakom studien och är professor i sociologi”
    Jaha, sociologi,, vad säger Wikipedia om det?
    ”Som ämne saknar sociologi ett enhetligt perspektiv, en dominerande teori eller ett avgränsat empiriskt fält.”
    Okej, varsågod fortsätt inkassera skattepengar för din sinekur.)

    Svara
    • Jonas

       /  11/28/2018

      Fereshteh Ahmadi drar rasist kortet direkt, utan att passera gå.

      Svara
    • Rikard

       /  11/28/2018

      Hej.

      Oavsett vilken förklaringsmodell denne professor väljer så är fakta att de vita västerländska raserna (brrr – både klassisk rasism av biologisk modell och postmodern socialist-liberal, hugaligen) eller det vita västerländska kulturerna (civilisationerna) och dessas kristendom(ar) i resultat överlägsna allt som afrikaner eller araber åstadkommit på över femhundra år eller mer. Lägg där till att arabisk/muslimsk kultur aldrig själv skapat något utan endast använt erövrade folks framgångar.

      Vilket professorn troligen vet, men rationaliserar och relativiserar, för att slippa erkänna att vissa folk och vissa kulturer är med varje försök till objektiv måttstock eller vid jämförelse bättre.

      Sociologi är ett mjukare ämne än t o m psykologi (jag pratar om Sverige, där man så vitt jag förstår fortfarande inte vill använda vetenskapliga studier avseende beteendepsykologi). En högst relevant fråga för en så kallad vetenskap: om du fick välja att betala skatt för sociologi eller för forskning i nya material – vilket hade du valt? Svaret är troligen givet: de flesta har sunt förnuft nog att prioritera verkligheten före sagoberättande, eller studier om hur det gick till när bordsskick uppstod och spreds.

      Har fö. professorn kvarstående asyl- eller flyktingskäl?

      Har han det inte, bör han skickas hem. För empiriska jämförelser till att börja med.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • ”Lägg där till att arabisk/muslimsk kultur aldrig själv skapat något utan endast använt erövrade folks framgångar.”

        Utan minsta sarkasm kan man säga att ”de var till och med sämre än romarna!”
        Rom hade i alla fall vissa kunskaper inom logistik, administration, och retorik.

        Svara
    • G

       /  11/29/2018

      Svara
  54. Det krävs altså en kristdemokrat för att skydda det sekulära samhället!

    ”Om böneutrop anses okej måste lagen ändras”
    https://www.dagenssamhalle.se/debatt/om-boneutrop-anses-okej-maste-lagen-andras-25031
    ”Förvaltningsrätten ger moskén i Växjö rätt att fortsätta med sina böneutrop. Visar fortsatt rättsprövning att böneutrop ska ges detta utrymme i våra offentliga rum behövs en lagändring. I ett första steg ska vi då lagstifta mot regelbundna böneutrop som tränger in i människors hem och som inte går att undkomma.”

    Svara

Lämna ett svar till Kristian Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.