Det Nya Sverige del 4

Var ju 3 veckor sedan jag senast postade ett inlägg om Det Nya Sverige, dags för ett nytt. Det som finns nedan är alltså bara sådant jag sett fladdra förbi, mest på twitter. Det finns alltså massor med mer…

Men som sagt, tre veckor sedan så det blir massor!

15-åring dömd för våldtäkt. Om det är en 15-åring eller en ”15-åring” vet jag dock inte, det som syns ovan är hela artikeln.

Lite vård i världsklass också.

Vakter på 75% av skolorna. Inte var det så jag minns det på 80-talet? Sen syndar SVT, de verkar ha lite svårt att skilja mellan ökad problematik och ökad anmälningsbenägenhet!

Vem kunde ana… Och det är helt fel att de kämpar med skola och språk eftersom de alla är multigenier som pratar flytande svenska och ska bli civilingenjörer, läkare och statsvetare. Att de har ca 0 års tidigare skolgång är bara ytterligare en merit som gör det ännu enklare att bli civilingenjör! Sen är det stenhårt rotade i Sverige också…

Våldtäkt i Helsingborg.

Asylfesten med alla multigenier som pratar flytande svenska ska börja betalas.

Sk ”Storbråk”, dvs ”bråk mellan grupperingar har hittat till Vilhelmina.

Närmaste polispatrull fanns i Lycksele, cirka 130 kilometer österut. När polispatrullen anlände till Vilhelmina var bråket sedan länge avslutat och samtliga inblandade hade skingrats.

Känns säkert och tryggt med polisen 13 mil bort när folk börjar slåss med knivar och flaskor. Undrar om Morgan Johansson skulle acceptera att polisen var 13 mil bort från där han bor när han får ett argt tweet?

Från augusti, man dömd för våldtäkt. Väldigt informationsfattig artikel så det betyder nog att han hette Bertil eller nåt sånt, finns inget i artikeln som ska tyda på att det är ännu en importerad våldtäkt.

Eller nä, han heter nog inte Bertil eller nåt sånt…

Ännu ett sk ”storbråk” igen, Nässjö den här gången.

Och ett sk ”Storbråk” i Stockholm. Och som ni ser i bilden så hände nåt i Kävlinge också

Jo ett sk ”Storbråk” var det och en man dog.

Finns inget att se här! Cirkulera för fan! Repetera efter mig: Mångkultur är fantastiskt!

Man skjuter lite på taxibilar i Malmö.

Även Falköping vill ju ha sina sk ”Storbråk”, man är ju ingen riktig stad utan de där storbråken. Eller ”Bråk mellan grupperingar” som det heter när man inte vill skriva klarspråk vilka det är som håller på.

Jag har inte varit på akuten så ofta, är säkert 10 år sedan senast. Men jag känner faktiskt inte igen önskemålen om flyktvägar på sjukhusen…? Men politiker och journalister i Sverige har ju försäkrat mig om att det var mycket värre förut så får väl lita på dem då.

Pojke knivskuren på högstadieskola.

Så här kan det också funka i Sverige… Hade han varit 14 eller 15 så hade varit en annan sak. Men 21…?

Skottlossning i Stockholm.

I Sverige är snabbspåren så snabba att man inte ens hinner kolla om sjuksköterskorna vet vad alvedon är för nåt. Det är ordning och reda på riktigt!

Fem st knivrånar en ensam i Floda.

Varberg har fått ta del av ökad anmälningsbenägenhet och ökad trygghet.

Ännu en skjutning i Stockholm.

Skottlossning i Malmö. Såklart.

Skjutning vid akuten i Malmö. Undrar om de har flyktvägar på akuten i Malmö?

Sprängning i Malmö.

En rånvåg i Lund, folk rånas helt öppet av ”unga män”. Gissar att de förmodligen inte heter Pelle, Kalle osv och inte heller kommer från någon framträdande vintersportnation.

Skottlossning i Märsta.

En av de mer groteska saker jag läst om i år…

Och ett misstänkt mord i Tumba.

9-åring våldtagen av en 30-åring i ett förråd. I det här fallet vet jag att det inte är en person som kommer att göra resultat i Vasaloppet.

Explosion i Göteborg.

Skjutning i Malmö. Ännu en alltså.

Knivskars när han rånades på kläder. Knivrån är numera så vanligt att det i bästa fall blir en liten notis.

15-årig tjej brutalt misshandlad av ”gäng” i Gävle. ”Gäng” ska nog här betyda ”män som inte kommer från skidåkande nation”.

Sk ”Storbråk” i både Fittja och Alby.

16åring våldtagen på hotell i Malmö av två st som filmade övergreppet.

En som sägs vara ett av de värsta rövhålen i Malmö blir skjuten.

Den ökande tryggheten finns numera även i Kramfors.

Även i Värnamo märker man av den ökande tryggheten.

En 60-åring som förföljdes av tre män i bil som ville ha sex med henne.

Försök till mord med kniv i Stockholm.

Det sägs att allt är som det alltid har varit, att skillnaden bara är att vi skickade brev med häst och vagn när vi var unga och att det går snabbt via twitter numera. Jag håller inte med, det var inte så här på 80-90-talet. Det var inte det helt enkelt…

Sen den här, finns det ingen i #vistårinteut och allt vad de heter som förbarmar sig över en 16-åring trots att det inte är en liten 25+ årig hazarpojke? Eller engagerar de sig bara om de tror de kan få en sängvärmare samtidigt? (Hur den kan vara postad i morgon vet jag dock inte, dumpen är från idag…)

Det vad jag har sett sen den 23 november.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

133 kommentarer

  1. uffenordholm

     /  12/15/2018

    Innan vi håller varandra i händerna och sjunger ”We shall Overcome” så vill jag att ålla säger efter mig ”Det är bara anmälningsbenägenheten som har ökat!”

    Svara
  2. weasel

     /  12/15/2018

    Jag tycker mig se en ganska så ordentlig ökning av ”grupperingar” och ”ungdomsgäng” som slåss mot varandra.
    Men jag förmodar att det antingen är anmälningsbenägenheten som har ökat alternativt att det alltid har varit så.
    Och om det mot förmodan skulle vara så att detta med ”grupperingar” och ”ungdomsgäng” som slåss mot varandra har ökat så beror det förmodligen på klimatförändringarna.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/15/2018

      Det är ett rasistiskt språkbruk, grupperingar och gäng, själv ser jag det endast som utmaningar.

      Rymdstyrkekram, Frida

      Svara
  3. weasel

     /  12/16/2018

    Det är en sak som jag inte får ihop och är seriöst nyfiken på…;
    Jag förstår att Annie Lööf vill importera halva Afrika så att hela välfärden kraschar och jag förstår att Jonas Sjöstedt vill importera halva Afrika så att han får känna sig som den Gode som står upp mot de Onda nazisterna.
    Men,
    jag förstår faktiskt inte varför dom envisas med att låta våldtäktsmän och kriminella stanna i landet ?
    Hela Afrika är fullt av människor som INTE är våldtäktsmän eller kriminella.
    Så varför läser man då hela tiden om folk som döms för dussintals grova brott men trots det inte utvisas ?

    Om nu Annie, Jonas & de övriga betraktar ”rasism” / ”näthat” / ”avpixlat” / ”SD” som ett problem så borde dom väl för helvete se till att de invandrarna som ser till att allt detta växer utvisas ?

    Om Annie & Jonas & de övriga 6 idioterna såg till så att alla människor som saknar svenskt medborgarskap utvisas då dom döms för grova brott så skulle liksom inte Avpixlat ha någonting att skriva om och då skulle inte ”näthatet” vara något problem och SD´s gula stapel skulle befinna sig väldigt långt ifrån den höjden som den har nu.

    Alltså ;
    jag förstår att dom vill ha massvis med ”migranter” . Både Annie och Jonas har sina anledningar till detta och det finns en viss logik i detta – sett ur deras perspektiv.
    Men – VARFÖR låter dom kriminella och våldtäktsmän stanna i landet ?
    De enda två möjliga förklaringarna jag kan se till detta är att dom antingen VILL att brottsligheten ska öka eller att dom VILL att ”främlingsfientliga partier” ska öka.

    Jag har funderat mycket på det här och undrar om någon har en annan möjlig förklaring till deras kontraproduktiva beteende ?

    Svara
    • weasel

       /  12/16/2018

      För övrigt är det faktiskt totalt jävla sinnessjukt att över 80 % av folket röstar på partier som låter utländska medborgare som är dömda för våldtäkt samt 15 andra brott få stanna i landet.
      Det är inte direkt så att de människorna har något medlidande att hämta från mitt håll den dagen då dom själva blir brottsoffer…
      :/

      Svara
    • Rikard

       /  12/16/2018

      Hej.

      Hanlons rakkniv: ”Tillskriv aldrig till ondska det som tillfredsställande kan förklaras med dumhet.” (min översättning)

      På engelska är det ‘ignorance’ snarare än ‘stupidity’, så ‘okunskap’ vore egentligen mer korrekt, men jag väljer ‘dumhet’ då jag anser att det är fråga om både just dumhet och (kanske medveten) okunskap från både folk och överhet.

      Sedan kan man ju spinna vidare och lägga ut texten om hur alla som samarbetar med en totalitär, byråkratisk process med nödvändighet måste fokusera enkom på sin lilla del av den, för att deras personliga ansvar och egen moral inte skall komma i konflikt med deras dagliga verksamhet och den förtjänst de gör på att skapa och sprida elände, och även spendera många ord om hur de som leder ett sådant system inte nödvändigtvis är fullt införstådda med vad de orsakar då samtliga rapporterande led i det totalitära byråkratiska systemet straffas för kritik mot vad ledarna offentligt sagt är sanningen – varpå all information som rör sig uppåt och utför grund för vidare beslut och styrning är mer och mer fel, och all verksamhet vilken skall utföra instruktionerna måste ägna allt mer energi åt att få allt att se rätt ut mer än att faktiskt utföra det egentliga uppdraget.

      Jag känner inte till något exempel på en stat eller ett system som gått in i den fällan, och som kunnat backa ur den. Inte utan antingen kollaps och oreda internt, eller via yttre intervention.

      Vi kanske skall hoppas på en svensk motsvarighet till Lee Kuan Yew som det minst dåliga alternativet i dagens läge?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Fiat Lux

         /  12/16/2018

        Problemet med Hanlons rakkniv är ju att i stort sett allting kan förklaras med dumhet. Men ondska existerar faktiskt.

        Svara
        • Rikard

           /  12/17/2018

          Hej.

          Det vore jag den siste att förneka.

          Ondska är dock min beskrivning av din gärning, när du agerar tvärsemot mot min värdegrund, inget annat. (Om vi inte accepterar ett religiöst/ideologiskt perspektiv med absoluta av människan oberoende värderingar som existerande.)

          På samma sätt är godhet när jag agerar i enlighet med, eller överträffande, din värdegrund.

          Relativism betyder inte att moraliska värden inte finns, eller saknar substans och betydelse. Tvärtom betyder det att det är oerhört viktigt att veta vilken moral man tolkar, tänker och agerar utifrån – förutsatt att man inte istället har valt och/eller blivit tilldelad ett färdigt religiöst/ideologiskt perspektiv.

          Tyvärr saknar de som tenderar att via postmodern/poststrukturell analys anlända i nihilistisk relativism (eller relativistisk nihilism – välj det som passar) modet och den intellektuella hederligheten att gå vidare och välja att medvetet konstruera en egen moral – eller för all del medvetet välja en färdig dylik. (Notera att jag inte menar dig specifikt – därom vet jag inget.)

          De tror de gör gott, och de tror de gör rätt, och de mäter med en moralisk måttstock där skalan är avsikten med gärningen och väger med en våg där ord och symboler vilar i den ena skålen, och en hypotetisk ond konsekvens i den andra.

          Så därför dumhet, då visdom kräver ödmjukhet och tvivel och insikten att man måste göra fel för att göra rätt, men att man då måste sluta göra fel och göra om, och göra rätt.

          Nåt åt det hållet i alla fall.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/16/2018

      @ weasel,

      ”Hela Afrika är fullt av människor som INTE är våldtäktsmän eller kriminella”

      Det spelar ingen roll. Om man importerar stora mängder afrikaner, då får man Afrika. Empirin är helt entydig. Det är bara att gå in och titta på alla områden där det finns en majoritet av folk med afrikanska rötter. Om det är hela länder eller städer eller delar av städer har ingen betydelse.

      Svara
      • weasel

         /  12/17/2018

        @Utlandssvensk.

        Jo, jag både vet och förstår att man får Afrika om man importerar Afrika.
        Men faktum kvarstår ;
        Det finns hur många afrikaner som helst som inte är vare sig våldtäktmän eller kriminella.
        Och om man gav uppehållstillstånd och medborgarskap till dessa istället för till afrikaner som har fällts för 15 grova brott så skulle man beröva avpixlat/SD ett av deras främsta argument mot invandring.
        Men,
        lik förbannat så sker det varje dag att ”man” ( d.v.s. myndigheter, vilket i själva verket betyder ”staten” , vilket i sin tur i själva verket betyder ”regeringen” ) låter multikriminella stanna i landet.
        Min fråga gällde VARFÖR den moderata och socialdemokratiska regeringen låter detta ske ?

        Om dom är ute efter effekten ”folk ska börja hata invandrare och förakta Moderaterna och Socialdemokraterna” så är det ett väldigt effektivt sätt.
        Men om dom nu inte är ute efter det så…förstår jag faktiskt inte själva poängen med det ?

        (Själv skulle jag naturligtvis aldrig ens kunna drömma om att rösta på ett parti som beviljar uppehållstillstånd/medborgarskap åt kriminella. Inte ens om dom lovade mig 372 stycken jobbskatteavdrag. )

        Svara
        • Rikard

           /  12/17/2018

          Hej.

          Alternativt svar till mitt akademiserade tugg ovan:

          De vet inte att det ser ut som det gör. De, liksom folket som endast informeras av statsmedia och DN och dess gelikar, tror att den som begår brott i Sverige döms till fängelse, avtjänar långa straff med välfungerande (re)habilitering, och även att invandrade brottslingar utvisas. De låter bli att pröva sin tro. Att pröva tron är att tvivla, och att tvivla är att visa illojalitet, och att göra så renderar brännmärkning.

          Dessutom fungerar själva rättsväsendet så att någon sorts (humanistisk-utilitaristisk?) kalkyl är verksam: brottslingens övriga liv vägs in vid val av påföljd. En tjugotvå-årig multipel våldtäktsman, yrkeskriminell, som ljugit om sin ålder men fått medborgarskap kan inte utvisas om man bedömer att han exempelvis har ”rotat sig i Sverige”.

          Brottslingens rättigheter är absoluta, och får inte kränkas, är den ledande principen.

          Den princip tjurskallar som jag förordar, att den som döms för vissa brott automatiskt och absolut saknar rättigheter och inte kan kränkas, är ovanlig. Därtill är vi alltför indoktrinerade.

          De som styr ser brottslingen som offer, och ser det som att staten, dvs samhället, misslyckats dressera brottslingen på rätt sätt – att denne inte erbjudits plats i gemenskapen. Därför kan de heller inte förorda straff som faktiskt straffar brottslingen; jämför deras känsloutbrott vid politiskt färgade brott (om de sker i viss riktning), med när de kommenterar gruppvåldtäkter på barn. Våldtäkten är en hemsk händelse, och deras respons är i partiet med när de hör om ett bombdåd i Libanon – allt bekräftar deras verklighetsbild. Det politiska brottet utmanar och kullkastar eller ifrågasätter deras verklighetsuppfattning, särskilt om förbrytaren kan argumentera i sak för sina åsikter. Därav Löfvens ynkliga och barnsliga utbrott, eller Ynkemans ”Oacceptabelt!”.

          De kan inte annat.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • weasel

             /  12/17/2018

            Hej, Rikard.
            Jag har nu läst igenom ditt svar tre gånger och fick en riktig aha-upplevelse.
            Du har helt rätt. De vet inte att det ser ut som det gör.
            Så långt tänkte jag aldrig.
            Det är till och med värre än vad jag någonsin kunnat föreställa mig.

          • Senior

             /  12/17/2018

            Precis så Rikard!

            ”De vet inte att det ser ut som det gör. De, liksom folket som endast informeras av statsmedia och DN och dess gelikar,”

            De är faktiskt en helt vanlig, normal, -del av folket. Som drivs av samma mekanismer som alla andra.

            Vilket gör dem lika påverkbara som alla andra av gällande din senare text:

            ”De låter bli att pröva sin tro. Att pröva tron är att tvivla, och att tvivla är att visa illojalitet, och att göra så renderar brännmärkning.”

            Däri ligger det djävulska i det socialistiska totalitära samhället där ”värdegrund” enligt metoderna i dess införande tillåts gå före lagen, det som borde vara den styrande värdegrunden.

            Men det går trots allt att ignorera kommunistasen den lagvidriga värdegrunden och motarbeta den med hjälp av lagboken och få rätt mot dessa religösa, även inom stat och kommun.

            Dock inte via dessa politiskt tillsatta ”ombudsmän”, utan lösningen är ett direkt hot om civilrättsliga åtgärder, då de i de flesta fall är medvetna att de bryter mot lagen.

            Det kräver dock starka individer som törs och kan stå emot kommunistasen dessa odemokratiska, totalitära, värdegrundsivrare.

          • Senior

             /  12/17/2018

            @Weasel

            Kul att du fått insikt!

            ”Welcome to the real world Weasel.”

          • Rikard

             /  12/17/2018

            Hej.

            Att du läser mitt svar tre gånger betyder att jag antingen krånglar till språket i onödan (Arbetsskada! Pråmiss!) eller är läsvärd. Jag väljer det senare.

            Jag vet av egen erfarenhet hur mycket skönare och lättare det är att förklara allt med Fiendens Onda Plan (pat.pend.), än att gå mer på att fienden ser sig som god. Det är som med opiater – känner man tvivel ökar man bara dosen.

            Skall försöka extemporera mer ämabelt. 🙂

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare
            PS Man kan säga såhär också: det är bättre för en(s) själ(v) att vara för/mot något konkret, än att vara mot/för något abstrakt. DS

          • weasel

             /  12/17/2018

            @ Senior ;
            Jag har faktiskt levt i the real World väldigt länge så det är inte så att jag plötsligt har fått insikt. Däremot erkänner jag att jag inte sitter på alla svar när det gäller alla frågor. Så när det gäller Rikards påpekande om att dom inte vet att det ser ut som det gör är det väl ett helt korrekt påstående att det var en ny insikt för mig.
            Jag har tidigare betraktat våra ca 60-70 % av sveriges riksdagsledamöter som några som ligger på ungefär samma nivå som förskolebarn när det gäller intelligens och förmåga till konsekvensanalyser. Jag inser nu att jag har varit naiv och överskattat deras mentala nivå.
            Och den insikten tar jag till mig.

            @ Rikard :
            Du väljer rätt ; det var det senare.
            När det sedan gäller det där ”extemporera mer ämabelt” så …lär jag nog inte begripa det oavsett hur många gånger jag läser det… 🙂

          • Senior

             /  12/18/2018

            ”Så när det gäller Rikards påpekande om att dom inte vet att det ser ut som det gör är det väl ett helt korrekt påstående att det var en ny insikt för mig.”

            -Det var precis det jag avsåg.

            Tanken var inte att trampa dig på tårna, utan att att lite skämtsamt travestera lite med matrix uttryck ”welcome to the real world Neo.”

            För övrigt:
            Det är dessa människor som blir utmärkta lägervakter, rent av hela befolkningar.
            Det har vi sett i gamla DDR (och nu även Sverige), samt på experimentell nivå när man försökte ta reda på hur dessa mekanismer fungerar. Dokumentären ”a class divided” är ett utmärkt exempel på hur det fungerar när ensidig propaganda får styra hur folk tänker utan motsägelser.

          • Senior

             /  12/18/2018

            -De är rent av redan idag åsiktsvakter i det Svenska PK-lägret som landets gränser utgör.

          • weasel

             /  12/18/2018

            @Senior :
            Jag känner mig inte trampad på tårna så det är no hard feeling.
            Blev väl mest lite förvånad – vilket kanske beror på att jag inte har sett Matrix 🙂

            Och precis som du påpekar så är det så att dom inte ”blir” lägervakter – dom ÄR redan idag en form av lägervakter.
            De politiker som släpper in/inte utvisar multikriminella bär en del av skulden när dessa multikriminella skapar nya brottsoffer. Liksom de som röstar på dom.

  4. MiT

     /  12/16/2018

    IS här är alltså inte vad som först poppar upp i huvudet utan betyder Ilta Sanomat…
    ”IS: Afghanska och irakiska män kraftigt överrepresenterade i sexualbrottsstatistiken”
    https://www.hbl.fi/artikel/is-afghanska-och-irakiska-man-kraftigt-overrepresenterade-i-sexualbrottsstatistiken/

    Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Bra artikel. Jag vet inte vem/vilka det var som IS talade med om detta, men det var inte finlands version av Nina Rung iaf, det är en sak som är säker.

      Svara
    • Kretin

       /  12/16/2018

      Någonting har för övrigt hänt under det gångna året. Tidigare skulle HBL aldrig ha publicerat något dylikt.

      Svara
  5. MiT

     /  12/16/2018

    Svara
    • hllviken

       /  12/16/2018

      Hjärtat 16 tn – god natt!

      Svara
    • Nisse Hult

       /  12/20/2018

      Aldrig hört uttrycket Winter Celebration eller på svenska kanske ”vinterfirande”. Är detta fake news eller menar ”Imamofpeace” detta??

      Svara
  6. MiT

     /  12/16/2018

    Hahaha, ett citat av mig på twitter finns med i den här 😛

    Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Haha! Först var du med i en artikel på VOE (voice of europe), och nu är du med i en artikel på RT. Ibland är världen bra liten 😀

      Svara
  7. MiT

     /  12/16/2018

    Svara
    • lensof

       /  12/16/2018

      En gång trodde jag på Eliasson…

      Man antingen har han blivit dement eller så har han blivit förgiftad av pengarna från FN. För mentalt är han kvar i den trånga arbetarbostaden han föddes i fast han numera kan dölja sitt inre arvode med fin flygel och guldklocka på väggen.

      Han har därmed blivit en bra bild av hur den svenska socialdemokratin har blivit.

      Svara
      • lensof

         /  12/16/2018

        Och i Bryssel trivs Löfven. Aldrig ser han så lycklig ut som i närheten av Juncker-klunker. De med vett och balans drar sig undan med plågade ansikten såsom de flesta icke missbrukare gör inför pinsamheter. Men inte vår s.k. statsminister. Vad månne få honom att bli så glad och avspänd?

        Svara
      • lensof

         /  12/16/2018

        Inre arvode ska förstås vara inre armod

        Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Vinster i välfärd, höginkomsttagare, skatter, (falsk) solidaritet. Så trött på den falska godhetsvänstern.

      Åke: ”Lärare, intresserad av samhällsfrågor & politik, övrig mänsklig samvaro i olika sammanhang, kyrka mm”

      Svara
      • Tomas Fritiofsson

         /  12/16/2018

        jvligt underligt har han glömt sitt egna ursprung från fattig trångbodd knegarpojk?
        har han tappat rötterna totalt ?

        Svara
        • hllviken

           /  12/16/2018

          Nej, han är Utvald – alls ej svensk arbetarklass.

          Svara
        • uffenordholm

           /  12/16/2018

          Eliasson har troligen inte glömt sin bakgrund, det är bara det att den aldrig spelat någon roll för honom, han har främst varit en karriärist som så många andra S-toppar. Har ni glömt att G Persson en gång i tiden kritiserade dåvarande Moderatledaren Bo Lundgren för att denna köpt en sexmiljonersvilla i Stockholm? Visst låter sex miljoner för en villa i 08 som mycket pengar, men om man kritiserar någon för detta tycker jag inte man själv skall bli ägare till en herrgård (!!) för det dubbla beloppet, en bra bit utanför (!) Stockholm, det ser lite smått illa ut…

          Svara
          • weasel

             /  12/17/2018

            Eliassons 15 miljonersvilla är ett alldeles utmärkt exempel på just vinster i välfärden.
            Skattepengarna kunde ha gått till sjukvården eller skolan – men istället gick dom rakt ner i fickan på Eliasson.
            Det var en stor vinst han gjorde och fortfarande gör på välfärdens bekostnad.

    • G

       /  12/16/2018

      Svara
  8. MiT

     /  12/16/2018

    Svara
    • Weasel

       /  12/16/2018

      Mmm.
      Klimatet går före allt.
      Det är dags att omedelbart förbjuda alla flygresor till och från Bryssel !

      Svara
      • uffenordholm

         /  12/16/2018

        Angående flygresorna till Bryssel: Absolut! Och MEP:ar från MP och V skall ta sig till/från Bryssel med lådcykel, enligt uttalande från Karin Svensson-Smith.

        Svara
      • Det räcker att förbjuda resorna från Bryssel. Problemet löst.

        Svara
        • Nisse Hult

           /  12/20/2018

          Det är också dags att bygga nya kärnkraftverk. Vi måste ge SAP det att dom drev igenom Sveriges kärnkraftsatsning på 1960-talet och Sverige har därmed haft ett nästan koldioxidfritt elproduktionssystem sen 1980 då vi hade 10 kärnkraftverk i drift.
          Dom människor som nu bråkar mest om koldioxiden, miljöpartister och centern, har hela tiden försökt öka koldioxidutsläppen genom att konsekvent motarbeta svensk kärnkraft.

          Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Svara
  9. MiT

     /  12/16/2018

    Bra krönika!
    ”Vart tog det feministiska självförsvaret vägen?”
    https://www.svd.se/vart-tog-det-feministiska-sjalvforsvaret-vagen

    Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Mycket bra!

      Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Om någon missat och inte vet sedan tidigare så kan det vara värt nämna att hon lämnar Kvartal och börjar på Quillette…

      Svara
    • Robbe

       /  12/16/2018

      ”Rånvåg mot unga i mall of scandinavia”
      Detta är första gången jag läser om det, någon som har mer info? Snabb googling hjälpte mig inte

      Svara
  10. Tack för den svenska verkligheten.
    Njuter ( nåja…)
    Skall ut och provgå mina nyinköpta ICEBUG skor i Jakobstad!
    Känner mig helt säker här i Finland!
    God jul, förresten!

    Svara
  11. Ivar L

     /  12/16/2018

    Och apropå en av orsakerna till det vi ser:
    ”En studie av sex länder i Asien som publicerades i somras visar också på att en ojämn könsfördelning mellan män och kvinnor hade ett samband med ökat våld mot kvinnor i allmänhet, både inom äktenskapet och utanför, i form av våldtäkter och sexuella trakasserier. Våldtäktsanmälningarna i Indien har till exempel gått upp kraftigt det senaste åren, och nästan hälften av dem som våldtas är barn.”
    https://www.svd.se/miljontals-soner-vaxer-upp-i-en-varld-med-for-manga-man/av/jenny-nordberg

    Nu är det SvD och politiskt korrekta (ständiga Trumpnyhetsekreteraren) Jenny Nordberg som skriver detta så naturligtvis glömmer hon att sätta in deti den svenska kontexten. Vi har ju som bekant också mansöverskott (ca. 110-115% tror jag) i vissa åldergrupper (unga vuxna) och ser precis de konsekvenser Jenny nämner, men till skillnad från i Indien brukar det ju förklaras med ökad anmälningsbenägenhet.

    Det skall vara på ledarplats man klarar att analysera den svenska kontexten i så fall:
    ”Anmälningar om sexuellt våld i grupp – mot flickor och pojkar – har ökat kraftigt de senaste decennierna. Men våld i grupp är givetvis inte isolerat till våldtäkt. Det kommer nu närmast dagliga rubriker om människor som rånas och förnedras av gäng.”
    https://www.svd.se/vart-tog-det-feministiska-sjalvforsvaret-vagen

    Migrationsrelaterat mansöverskott?

    Svara
  12. Ivar L

     /  12/16/2018

    Alltså det här med flyktvägar på akutmottagningar…
    Det är något fundamentalt fel i samhället om man måste ha flyktvägar för personalen på ett sjukhus. Och hur blir det med patienterna, hur skall någon som ligger i en intensivvårdssäng kunna fly om det plötsligt krävs?
    Det behövs speciallagstiftning för våldsamt uppträdande i samband med blåljus och akut/sjukhus. De som hotar sjukvårdspersonal måste få kännbara straff och vid behov prompt utvisas ur landet.

    Svara
  13. Ivar L

     /  12/16/2018

    Här är för övrigt ännu en aktuell händelse i flödet att addera till Toklandets långa lista:
    https://www.dagen.se/nyheter/explosion-vid-kyrkolokal-i-spanga-1.1245886#
    ”Tidigt på lördag morgon inträffade en explosion vid en lokal som tillhör Svenska kyrkan i Spånga i norra Stockholm. – Vi vet inte om den var riktad mot oss, det var vid en sidodörr, säger kyrkoherde Jerker Alsterlund till Dagen.”

    Enligt tråd på Flashback vet man inget om orsaken men det var en ordentlig explosion, inte någon smällare.
    https://www.flashback.org/t3000092p5

    Svara
  14. G

     /  12/16/2018

    Grattis…

    Svara
  15. G

     /  12/16/2018

    Svara
    • G

       /  12/16/2018

      ”Tjeckiska politiker vill förbjuda islam helt

      Socialdemokratiska ledare i Tjeckien har tidigare i kraftiga ordalag fördömt islam. Nu diskuterar politiker i det tjeckiska parlamentet att helt förbjuda religionen, rapporterar Kristeligt Dagblad.

      – Om någon uppmanar till att döda otrogna och judar, då är det inte fredens religion, säger parlaments­ledamoten Jiri Kobza till danska Kristeligt Dagblad.

      Han och hans parti Frihet och direktdemokrati (SPD), som är ett av de större i parlamentet, anser att islam inte bara är en religion utan även en våldsbejakande ideologi som bör förbjudas.

      – Vi har föreslagit att alla ideologier som främjar hat och våld bör förbjudas. En av ideologierna är islam. Och så har vi fascism och nazism, säger Jiri Kobza till Kristeligt Dagblad.

      Han hänvisar till att muslimer varken vill eller kommer att integrera sig i det ickemuslimska samhället.

      – Det är inte migration – det är kolonisering.

      En stark misstro mot islam finns över hela det politiska spektrumet i Tjeckien, där endast 0,5 procent av befolkningen är muslimer.

      – Vi vill inte ha fler muslimer i Tjeckien, konstaterade den socialdemokratiske dåvarande premiärministern Bohuslav Sobotka i en intervju förra året.

      Även Tjeckiens president Milos Zeman – som också är socialdemokrat – har kraftigt fördömt Mellanösternreligionen. Bland annat har han sagt att islam helt enkelt inte hör hemma i Europa. I samband med asylkaoset 2015 konstaterade Zeman under en islamkritisk demonstration att de muslimska invandrare som då tog sig till Europa kom ”från en kultur av mördare och religiöst hat”. ”.
      http://www.friatider.se/tjeckiska-politiker-vill-f-rbjuda-islam-helt
      https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/tjekkiets-parlament-diskuterer-forbud-af-islam

      ”Czech President Miloš Zeman: Warrior for Truth

      If you want the unspoken truth, Islamic migration is not possible to integrate, and it is not capable of being assimilated into European culture. ” — Miloš Zeman, President of the Czech Republic.

      ”This country is ours. And this country is not and can not be for all.” — Miloš Zeman.

      ”In my opinion, much of the guilt lies on the current leadership of the European Union, which is totally incompetent, bureaucratic, causing the alienation of European citizens from European institutions… We do not need censorship, we do not need an ideological police, we do not need a new press and information office if we are to continue living in a free and democratic society…” — Miloš Zeman, 2016.”
      https://www.gatestoneinstitute.org/11604/milos-zeman

      Svara
      • Ivar L

         /  12/18/2018

        Om inte annat kan man ju förbjuda religiösa föreningar (d.v.s. samfund) där det förekommer uppmaningar till utrotande av t.ex. judar eller homosexuella. I Sverige har vi väl inte sådana förbud vad jag vet men Finland har väl förbjudit NMR på liknande grunder?
        I Sverige borde man kunna göra en hel del via hets mot folkgrupps-lagstiftningen. Men då krävs ju en vilja att stävja hatbudskapen och den fattas som bekant så länge inte hatet kommer från fascister och nazister.

        Svara
  16. Kronblom

     /  12/16/2018

    Another day in Paradise…

    Svara
  17. G

     /  12/16/2018

    ”Janouch: ”Vi har ingen kvinnofrid längre”
    https://nyheteridag.se/janouch-vi-har-ingen-kvinnofrid-langre/

    Läs hela.

    Svara
  18. G

     /  12/16/2018

    ”Partiledare i Sydafrika: ”Vi ska döda de vitas barn och kvinnor”

    Vita människors barn, kvinnor – ja, till och med deras husdjur – ska dödas. Det säger partiledaren för vänsterpartiet BLF i Sydafrika, rapporterar RT.”
    http://www.friatider.se/partiledare-i-sydafrika-vi-ska-d-da-de-vitas-barn-och-kvinnor
    https://www.rt.com/news/446450-south-africa-kill-whites/

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/17/2018

      Och givetvis är han en (rasistisk) socialist som ljuger för Kampen. Notera att han som den rabiata rasist han är vägrar svara på hennes frågor.

      Johan Rupert (02:16 i klippet) :

      also has an army when those red guys come

      En armé att försvara sig med när andra attackerar.

      En annan höjdare 06:56

      – Is all the oppression in RSA white on black oppression?
      – Absolutely!

      De döda vita lantbrukarna hade antagligen en annan syn på saken, så även fattiga vita som exkluderas från samhällets skyddsnät pga strukturell rasism som affirmative action och BEE.

      SVT och afrosvenskarnas riksförbund kommer säkert rapportera om det här vilken sekund som helst.

      Svara
      • Ivar L

         /  12/18/2018

        Tragisk men förmodligen oundviklig konflikt. Han skyller t.ex. ”twonships” på vita, men Sydafrika är ju rikare än de flesta omgivande länder i regionen trots att där är färre vita. Så att det fattiga områden beror på de vita är en retorik vi känner igen från Tyskland på 30-talet.

        En annan sak som kanske säger mer än något annat är HUR BLF:spartiledare framförde sitt budskap. Klassisk agitation som skall elda på hatet mot fienden. Jag vet inte vad han (den vite gubben) som pratade om taxiarmé är för en typ, verkar inte särskilt sympatisk han heller men han stod inte på en scen och agiterade mot svarta. Stor skillnad.

        I värsta fall blir det väl maschete-krig a la Rwanda men alla vita sydafrikaner som försvarar sig med t.ex. skjutvapen kommer att bli kallade rasister oavsett vad som hänt. Sydafrika kommer aldrig att kunna räddas. Det kan bara gå på ett sätt och jag hoppas så många vita (och andra grupperingar som hatet riktas mot, t.ex. östasiater och kanske t.o.m. bushmen) som möjligt hinner lämna landet innan slakten börjar.

        Svara
        • Ivar L

           /  12/18/2018

          ”townships” (rätt stavning) = fattiga slumområden

          Svara
  19. G

     /  12/16/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  12/18/2018

      Skylla och skylla, det är ett stort misstag att tro att man kan lösa jordens fattigdom genom att fylla Sverige med utlänningar. Det måste stoppas och helst reverseras, att prata om de negativa konekvenserna av idiotpolitiken leder oundvikligen till att peka på de konsekvenser immigrationen leder till både ekonomiskt, socialt och kriminologiskt. Det är inte att skylla, det är fakta.
      De vi skyller på är politikerna, godhetsnarkomanerna och MSM.

      Svara
  20. G

     /  12/16/2018

    Svara
  21. G

     /  12/16/2018

    ”Miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin har ”en klump i magen” skriver han idag på Aftonbladet Debatt. Anledningen är att Sverigedemokraterna nu har över 1,1 miljoner väljare i landet.

    Hans ”oro” har blivit allt starkare sedan Moderaterna och Sverigedemokraterna inlett lokala samarbeten i olika kommuner.

    Detta hotar demokratin och samhället, menar MP-ledaren och jämför med andra europeiska länder där nationalistiska partier gått framåt.

    ”Runt om i Europa ser vi hur partier på yttersta högerkanten ges makt, och vi ser konsekvenserna. Rättsstaten, oberoende medier, organisationsfriheten, kvinnors och minoriteters rättigheter är under attack. Det är samma grundläggande delar av demokratin som är under hot om Sverigedemokraterna får makt”, skriver han.”
    http://www.friatider.se/fridolin-sd-utg-r-ett-hot-mot-hela-demokratin
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ngeGkQ/svik-inte-loftet-om-sd-loof-och-bjorklund

    Ser konsekvenserna? Om du vågar se dig själv i backspegeln så syns MP och Alliansens migrationsuppgörelse 2006, det du ser idag är bl.a. konsekvenser av det.

    Svara
    • weasel

       /  12/18/2018

      Det är alltså ett ”hot mot demokratin” att det partiet som har fått flest röster och det partiet som har fått näst flest röster i en kommun inleder ett samarbete med varandra , enligt herr Fridolin…? :/

      Svara
  22. G

     /  12/16/2018

    ”Svenskarna mår allt sämre

    Jämfört med året innan uppger fler svenskar år 2018 att de lider av psykisk ohälsa. Självrapporterade besvär av ängslan, oro och ångest har ökat – särskilt kraftigt bland yngre kvinnor, visar 2018 års nationella folkhälsoenkät.

    I den nya undersökningen uppger 70 procent av Sveriges befolkning att de har ett gott allmänt hälsotillstånd, enligt Folkhälsomyndigheten.

    Men jämfört med förra året är det fler som uppger att de lider av psykisk ohälsa. Trenden är tydligast bland unga kvinnor.

    Andelen kvinnor i åldrarna 16-24 som uppgav sig vara drabbade av ängslan, oro eller ångest ökade från 54 procent 2016 till 65 procent 2018.”
    http://www.friatider.se/svenskarna-m-r-allt-s-mre

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/16/2018

      Det är givetvis anmälningsbenägenheten som ökat. Skämt åsido så ska man inte underskatta pop-feminismens betydelse för den psykiska ohälsan. Det säger sig själv. Här har vi en hel generation med unga flickor, tjejer och kvinnor som matats med hur synd det är om kvinnovarelsen, inte konstigt att utfallet av kvinnor som mår dåligt och tycker synd om sig själva ökar.

      Svara
  23. G

     /  12/16/2018

    Jag orkar fan inte med det här jävla lögnarpartiet längre, hur kan leva med sig själva, fy fan. Men detta passar ju utmärkt under ett blogginlägg som detta, nästa partiledare efter Löfven kan ju bli Reinfeldt, den lille borgarsocialisten visade sig ju lika lögnaktig som (S). Att släppa en sådana här film i dagens läge, med tanke på hur Sverige ser ut med barnrån, våldtäkter och inte minst situationen i Malmö där polismästaren twittrar nästan uppgivet till folket, det är ju för fan helt sjukt, finns det verkligen inget i hjärnan, måste vara totalt tomt i skallen….

    ”Löfven: Mitt parti gör Sverige tryggare

    Stefan Löfven uppmanar nu fler svenskar att bli medlemmar i hans parti. Det är nämligen Socialdemokraterna som kommer göra Sverige tryggare, hävdar han. Partiet ”tar hand om” folket, heter det i en partifilm på Facebook.

    Det vill Stefan Löfven nu ändra på.

    I en film på Socialdemokraternas Facebooksida uppmanar han fler svenskar att ansluta sig till partiet.

    Han har nämligen kommit på att det finns en kraft som kan göra Sverige tryggt: Socialdemokraterna.

    – Vill du ha ett samhälle där vi tar hand om varandra? Där vi investerar i våra barn, sjuka och äldre. Där vi investerar i framtidstro och sammanhållning? Vi behöver fler som dig, säger han.

    – Vi har börjat resan mot ett tryggare Sverige, men vi måste vara fler som hjälps åt. Gå med i Socialdemokraterna du med och var med och påverka vilka frågor vi ska satsa på. Din röst gör skillnad.

    Det var efter att M-KD-budgeten vann i riksdagen som partiet publicerade filmen på sin sajt.

    ”För första gången har ett rasistiskt parti sprungen ur högerextremismen fått inflytande över Sveriges ekonomiska politik och nu riskerar de att få inflytande över en borgerlig regering. Du behövs för att fortsätta bygga en stark rörelse för ett samhälle byggt på värderingar som solidaritet och jämlikhet, för alla människors lika värde och rätt. Se Stefans uppmaning, bli medlem och var med och påverka!”, skriver Socialdemokraterna.”
    http://www.friatider.se/l-fven-mitt-parti-g-r-sverige-tryggare

    facebook.com/socialdemokraterna/videos/785859428426032/?__xts__%5B0%5D=68.ARCNPGLD_gLqommhAQ4abyLGAgWZwu5c0rXxcYrCend-ERwBOQL3zCFUu4d8xRcogDku3Ubo6JjFsMksuKfmm04Urd9kOxAkfiWbL6-h5_OXqDq5KSBkd5a3K1FR7LPu7yyb8x6DiREFQgySIZpFPi9Vs9KoaUvmQKhiGfXuGxecP4v0oPl2hhP0GJ-jDswHpSfRmxA04Lorneqv3AVhfjticPYTh8U_drFl0fnRXxRSd9uyI3_Owi_tn085gElYdRzlV0q4qYITiqp8ahQTJPsWm2JOxaE2ORgN58oCT3pKXSF-MCykNRB78fyH6FGYUXUzbN0I_GAAEEkNIkdCNdDNxJY&__tn__=-R

    Rättelse: Vi har börjat resan mot ett mycket otryggare (S)verige!

    Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Som alltid vet man aldrig när något går upp i rök. Så i reserv finns videon här också…

      openload.co/f/F4xfFD_ETiI/SE_STEFANS_UPPMANING_OCH_BLI_MEDLEM_REDAN_IDAG.mp4

      Svara
    • Sune

       /  12/16/2018

      Uttrycket ”ta hand om” får ju rätt olika betydelse beroende på om det är en snäll mamma eller en mäktig fackpamp eller mafioso som uttalar det.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/16/2018

      Stefan Löfvens jultal är ju bara taktik inför de kommande talmansrundorna och en positionering inför ett extraval, de är ju inte dumma. Skänker dock inte honom någon extra trovärdighet.

      Om Centern och Liberalerna gör upp med KD och M utan miljöpartiet kan han rättfärdigt smeta brunsveket på dem.

      Om det går till extraval kan han utmåla dem som fullständigt omöjliga att ha att göra med, lockar kanske en del C och L väljare till honom.

      Om Centern och Liberalerna kryper upp i en sosseregering så kommer de självklart till del få anpassa sig till Vänsterpartiet. Och Annie får snaska i sig sin högra sko.

      Det går inte äta kakan och ha den kvar, trots allt ganska underhållande att sitta på läktaren och titta på, om det nu inte vore för behovet av radikala reformer. Och vem tror på allvar att ett nyliberalt centerparti kan regera med LO och sossarna?

      Svara
    • Ivar L

       /  12/17/2018

      Could but won’t.

      Många av de som flydde i slutskedet lär väl knappast gilla Assad, en del är garanterat extrema islamister. Han är nog glad om de stannar i Europa istället, de med.

      Svara
  24. MiT

     /  12/16/2018

    Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Fru Hedberg: ”Varje människa är som en oslipad diamant.” ”Alla människors lika värde” Medmänniska. Flyktingvolontär Pensionerad skolmänniska- lärare, rektor, skolbyråkrat.”

      Svara
  25. Senior

     /  12/16/2018

    Det pågår ett lågintensivt krig i Sverige.

    Bara dessa nyhetsartiklar, inte ens en månad gamla visar tydligt skeendet.

    Hur länge har vi råd att vänta?

    Teama ihop sig likt ”Ekerö”-artilkarna eller lämna landet, fäkta eller fly?

    Från statligt håll kan vi inte förvänta oss något.

    Svara
  26. MiT

     /  12/16/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156151226848251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
  27. G

     /  12/16/2018

    ”Näringslivets medieinstitut: SVT och SR underrapporterar orsakerna till krisen i Venezuela

    De statliga mediekanalerna SVT och SR ger en snedvriden bild av orsakerna till den pågående krisen i Venezuela, enligt en färsk granskning från Näringslivets medieinstitut.

    Nu riktar Näringslivets medieinstitut kritik mot SVT och SR för hur de skildrar krisen i Venezuela. Institutet har granskat 137 publiceringar i de statliga mediekanalerna, och funnit att ”huvudsakliga faktorer till krisens uppkomst underrapporteras samtidigt som symtom beskrivs som orsak”.

    Närmare bestämt är det den socialistiska omvandlingen av landet som enbart nämns som orsak till landets kris i tre av de publiceringar som granskats, medan oljepriset nämns som orsak hela 17 gånger, trots att oljepriset stigit de senaste åren. ”Att använda oljepriset som avgörande orsak till landets kris är missvisande” skriver institutet.”
    https://nyheteridag.se/naringslivets-medieinstitut-svt-och-sr-underrapporterar-orsakerna-till-krisen-i-venezuela/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/16/2018

      Nyheten att SVT och SR är fel ute är en nyhet som ni inte kommer få se eller höra i/på SR/SVT

      Svara
      • Senior

         /  12/17/2018

        Nej, men det torde vara allmänt känt vid detta laget.

        -Att folk fortfarande tar (msm) media på allvar förvånar mig än mer.

        När alla som jobbar inom vården skakar på huvudet och påpekar hur fel media har i det ämnet; när alla som jobbar inom skolan skakar på huvudet och påpekar hur fel de har i det ämnet; när alla som jobbar inom polisen skakar på huvudet och påpekar hur fel de har i det ämnet:

        -Varför i glödheta h*elvete köper ovanstående människor då medias rapportering rakt av inom alla andra områden där de själva inte besitter kunskap, varför kan de inte förstå och acceptera att mediabevakningen är lika skev och undermålig på alla plan?

        Svara
  28. G

     /  12/16/2018

    ”Busch Thors markering mot Lindberg väcker reaktioner”
    https://nyheteridag.se/busch-thors-markering-mot-lindberg-vacker-reaktioner/

    Svara
    • Jag tycker att hon är en politiker som har utvecklats med tiden till bättre. Det kan man inte säga om många politiker.

      Svara
  29. MiT

     /  12/16/2018

    Svara
    • G

       /  12/16/2018

      Mycket bra att du postar igen, vet inte hur många som klickade på länken till VOE när jag postade i fredags för att kolla på videon 😛 Finns på YT också…

      Svara
    • Gorby

       /  12/17/2018

      Mattias Karlsson sammanfattar den förra mandatperioden.

      Svara
  30. G

     /  12/16/2018

    ”These Incredibly Realistic Fake Faces Show How AI Can Now Mess With Us

    This starts to be more than a bit concerning. The faces in this post look like pretty normal humans. They could be social media shots. However, they were generated by a recent type of algorithm: generative adversarial network, or GAN.”
    https://blog.knowbe4.com/these-incredibly-realistic-fake-faces-show-how-ai-can-now-mess-with-us

    Svara
  31. MiT

     /  12/16/2018

    Svara
  32. MiT

     /  12/17/2018

    Svara
  33. MiT

     /  12/17/2018

    Svara
  34. MiT

     /  12/17/2018

    Svara
  35. MiT

     /  12/17/2018

    Svara
    • hllviken

       /  12/17/2018

      Ingen höjer ens ögonbrynen av förvåning i Absurdistan…

      Svara
  36. MiT

     /  12/17/2018

    Läs tråden:

    Svara
  37. MiT

     /  12/17/2018

    Svara
  38. MiT

     /  12/17/2018

    Afghanernas egna sekreterare på SvD leker aktivist och medvetet missförstår vad man säger i USA också. Såklart.

    Svara
    • Ivar L

       /  12/17/2018

      Detta är en Allan Kuri ännu en gång. Det råder knappast någon tvekan om att ansvaret för flickans död, såvida hon inte hade en allvarlig sjukdom i hemlandet, ligger hos fadern som drog iväg henne på en livsfarlig resa.

      Svara
  39. MiT

     /  12/17/2018

    Läs tweetar innan och efter. Malm skriver i Expressen och Sydsvenskan enligt sin egen bio.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/17/2018

      ”Skriver kritik i Expressen och Sydsvenskan. Doktorand i litteraturvetenskap”

      Litteraturmuppar. Apropå ground zero….

      Svara
  40. MiT

     /  12/17/2018

    Svara
  41. Melmac

     /  12/17/2018

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stefan-lofven-s-om-tiggeriforbudet-nu-vet-vi-vad-som-galler

    Nu vet vi vad som gäller ?!!!
    Hade våra lagstiftare haft en ryggrad hade detta redam varit utrett men INGEN vågar ta tag i det.

    Svara
    • En annan

       /  12/17/2018

      Ungefär vad denna intervju mynnar ut i!

      Förklarar mycket, bör ses av alla medborgare….
      Skrämmande är bara förnamnet!

      Svara
    • Senior

       /  12/17/2018

      Det har ju varit förbjudet tidigare, vad är egentligen problemet?

      https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tiggeri

      Svara
    • Ivar L

       /  12/17/2018

      Konstig vinkel av SVT att fråga Löfvén. Detta handlar ju om kommunala förbud, de har inte Stefan att rätta sig efter. ”Vad som gäller” i gemen kan han däremot lagstifta om i det parlament han sitter. Han är ju för tusan med och stiftar lagarna som ”gäller”. Fattar inte resonemanget.

      Svara
      • Senior

         /  12/18/2018

        Ytterligare lite propaganda för att centralisera besluten ytterligare, de tycker det är dags att kommunerna blir av med sin kommunala beslutsrätt.

        Frågor av typen ”Varför skall vi ”ansvarstagande” kommuner stå för de kostnader som uppstår när tiggarna från de oansvariga kommuner som förbjudit tiggeri kommer till oss istället?” (Att det i själva verket är de andra kommunerna som tar ansvar för sina medborgares väl och ve talar de ju tyst om…)

        Krav kommer att resas på ett ”nationellt regelverk gällande denna fråga.”

        Svara
      • Rikard

         /  12/18/2018

        Hej.

        Elementärt, min käre Watson.

        Tjejforskning ger vid handen att så gott som alla Löfvens väljare vill slippa antastas eller möta ”tiggare”, ”asfaltsläggare” eller ”guldförsäljare” vid sin lokala butik eller kring sin bostad, sommarstuga eller båt.

        Killgissningar visar att en förkrossande majoritet av kultur’arbetare’, journalister och andra påverkansagenter är mycket ömsint stämda gentemot ”tiggare”, ”asfaltsläggare” och ”guldförsäljare”, så länge de befinner sig någon annanstans och inte är svenskar.

        Därför har domstolen nu kommit fram till hur man skall göra så att domstolens uppdragsgivare skall kunna äta kakan och ha den kvar.

        Det är varken konstigt eller fel; möjligen kan man lägga moraliska aspekter på att Löfven (han får här personifiera det politiska kollektivet) inte talar klarspråk. Det är snarare standard sedan åtminstone fyrtio-femtio år att det är på dylika kringelikrokvägar man fattar potentiellt kinkiga beslut.

        Tror jag.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  42. Oj vad Jämställdhetsmyndigheten gråter i TV. Men, var inte de anställda nyss totalt utbrända? Det måste vara en befrielse att något som är så jobbigt läggs ner.

    Svara
    • weasel

       /  12/18/2018

      Kvinnorna på jämställdhetsmyndigheten kan väl passa på att utbilda sig till byggarbetare nu så att den branschen blir lite mer jämställd… ?

      Svara
      • Det var bra förslag. Tack!
        Säger jag som är dotter till en mor som bar tegel på byggen och var fackrepresentant för alla fast hon var den enda kvinnan. Feminist? Nä, inte enligt nutida mått.

        Svara
  43. MiT

     /  12/17/2018

    Svara
  44. MiT

     /  12/17/2018

    Svara
    • weasel

       /  12/18/2018

      Tja, det är inte så imponerande att bygga upp en verksamhet med 5 avdelningar och 60 anställda på mindre än ett år.
      Jag kan bygga upp en ännu större verksamhet med ännu fler anställda på endast några veckor. Det är hur enkelt som helst. Det enda som krävs är att politikerna varje år överför 90 miljoner kronor från skattebetalarna till Weaselmyndigheten…

      Svara
  45. MiT

     /  12/17/2018


    *https://www.facebook.com/isak.skogstad/posts/10156171410268507?__xts__%5B0%5D=68.ARBctXH-vcYmqaxew840J0AUS3zuNYQqnA7kUzZ2oQlHtoDnCGGYf52Wsi-dNMMleRcPCaNWjL6SSkZIKZo-7rn047AxY5RIqXqrKEDt9rUQ45m-9tCcMmSMyPKBdpUBuKhv7GJEcqWWS2YjvNTIYkte1Utin7HdruWkoC071FI55q5rVG1OXHB8rRMXplvKj8Q3OheXrXE8ggloX7uY5PJFLkXNv2o9uwTvzcKeB6kSU9U66-n20Ljihpo7KtmAkEZIpygZBzzHJ4gleP0aD4E3vWra9FMTAGt1isf71HgQ1eky3bQTGvHBsXBC6PV04kqYhtzFfcVGlfRk7w0cz9ACDA-25U3ZzZ9J4g_8fJaD1YimmC6FXsk&__tn__=H-R*

    Svara
  46. Gorby

     /  12/18/2018

    https://pbs.twimg.com/media/DupaeqlWkAAHk6w.jpg:large
    From this tweet:
    pic.twitter.com/11iNDQGbD9

    Svara
  47. Pether

     /  12/18/2018

    Ska vi satsa pengar på att genusterroristerna planterat en attrapp på sin egna dörr för att försöka rädda feministmyndigheten och samtidigt skapa en bild av antifeminister som terrorister?

    http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/nyheten-i-korthet-misst%C3%A4nkt-bomb-i-centrala-g%C3%B6teborg-1.11868964

    Svara
  48. Skeptisk

     /  12/18/2018

    Tredjegenerationsinvandrare från mena i Danmark klarar sig inte bättre än andragenerationen. Andragenerationen hittar en parter från hemlandet och sen är barnen tillbaka på ruta ett. Man vill inte integreras. Intressant också att invandringsministern Inger Støjbjerg från liberala Venstre låter som en Sverigedemokrat. Integrering i Danmark är inte att mötas på mitten. Man måste assimileras till dansk kultur och värderingar. Tänk Björklund säga något sådant…
    https://www.berlingske.dk/danmark/indvandrerne-fik-boern-der-fik-boern-og-de-halter-stadig-efter

    Svara
  49. Ivar L

     /  12/18/2018

    Spännande ”utmaningar” för kommunerna under mandatperioden:
    https://www.svd.se/xxl-vinstvarnar–vdn-lamnar

    ”För att behålla dagens nivå i välfärden och med samma personaltäthet behövs ytterligare 43 miljarder kronor till 2022, enligt Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) beräkningar.”

    ”Kommunerna anses via effektiviseringar klara nästa år utan att medelskattesatsen höjs. Men utmaningarna inför 2020 växer i form av dämpad tillväxt av skatteintäkterna samt ökade kostnader för individ- och familjeomsorgen, ensamkommande, bostadsbristen och den åldrande befolkningen.”

    ”Enligt Micko [Lena Micko, SKL:s ordförande, S] behöver i alla fall 20 miljarder av det gap som uppstår de närmaste åren täckas av staten.”

    Indirekt framgår det att flyktingmottagande är en av de poster som driver på kostnaderna mest.

    Svara
  50. Jans

     /  12/18/2018

    ”Antalet asylsökande har sjunkit kraftigt sedan 2015. Trots det vill 53 procent av svenskarna se lagförändringar som resulterar i att vi tar emot ännu färre.”
    https://www.svd.se/svd-sifo-majoritet-vill-ta-emot-annu-farre-flyktingar/om/svenskt-flyktingmottagande

    ”bara en tiondel av svenskarna uppger nu att de vill se mer generösa regler för flyktingmottagning, enligt undersökningen.”

    Men det är ju MSM så observera hur SvD försöker lura läsaren att tro att de missförstått mängden immigranter som kommer till Sverige:

    ”Jon Nyhlén är inne på samma spår, även om han är tveksam till att majoriteten förstår hur strikt svensk flyktingpolitik faktiskt är i dag.
    – Vi gick från att vara ett öppet land till ett extremt begränsat mottagande. Men ämnet får fortfarande väldigt stort utrymme i det politiska samtalet. Därför kan det finnas en känsla här som inte riktigt speglar verkligheten, säger Nyhlén.”

    Så vi ”förstår” inte att Sverige – som slår rekord i Norden med råge och slår de flesta länder i Europa med immigration/calita – egentligen har en strikt politik. Genom att enbart tala om flyktingmottagande och inte total immigration så försöker de lura oss.
    Som vanligt.
    https://www.svd.se/svd-sifo-majoritet-vill-ta-emot-annu-farre-flyktingar/om/svenskt-flyktingmottagande

    Svara
    • Senior

       /  12/18/2018

      Precis, folk vill se lagar som reglerar detta, inte politikernas godtycke.

      Svara
  51. Jans

     /  12/18/2018

    Så Emma Knycare är en könsdiskriminerare?
    https://nyheteridag.se/do-mansfri-festival-var-diskriminerande/

    Men någon påföljd verkar det inte blivit.
    Att anordna en stor festival som uttryckligen inte välkomnar en stor grupp människor leder alltså inte till något särskilt samtidigt som det ger straff att klaga på böneutrop.

    Rimligt?

    Svara
  52. Ivar L

     /  12/18/2018

    Det här kan bli riktigt spännande.

    Om grönblåa Stockholm, röda Sundbyberg och några av de immigrantrika röda kranskommunerna (Botkyrka m.fl.) låter tiggeriet fortsätta samtidigt som blå kommuner som Solna, Täby, Danderyd m.fl. inför förbud så kan det nog få intressanta effekter.

    Svara
    • Ivar L

       /  12/18/2018

      https://nyheteridag.se/svek-valjarna-nu-lovar-konig-jerlmyr-m-fortsatt-tiggeri-i-stockholm/

      ”STOCKHOLM Några veckor innan valet gick Moderaternas toppnamn Anna König Jerlmyr ut och flaggade för tiggeriförbud. Det var bara tomma ord – redan innan hon satt sig och förhandlat om makten med de andra partierna hade hon fimpat löftet till väljarna. Nu försäkrar hon att Stockholm kommer fortsätta tillåta tiggeriet trots domen i Högsta förvaltningsdomstolen som möjliggör förbud.”

      Svara
      • De samarbetar med Miljöpartiet – vad förväntade de sig?

        Jag skulle gissa att de flesta innerst inne gärna skulle slippa tiggarna…

        Svara
  1. Det Nya Sverige del 4 — WTF? – Life, Death and all between

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: