Ny regering, nya ministrar, gamla välkända problem

Då var det dags då, ny regering, nya ministrar, samma gamla problem som man inte vill lösa. Och man sätter lallande fånar att ”lösa” alla dessa gamla välkända problem som andra lallande fånar tidigare tidigare hade hand om. Ibland kan det t o m vara samma lallande fånar. Igen.

Nämner några här.

Ny ”jämställdhetsminister” blir miljöpartisten Åsa Lindhagen.

Där är Åsa Lindhagen.

Vill ni höra hennes känslosamma tal där hon med både darrande stämma och underläpp avslutar med ”Kära underbara lilla barn, du är välkommen” så finns det här, det hölls i en debatt i Stockholms kommunfullmäktige om migrationens kostnader. Om ni missat debatten så se den för guds skull, den är från 2017 och jag har aldrig sett en större samling stolpskott någon gång. De TÄVLADE i att inte vilja veta vad invandringen kostar. Jo de tävlade i att inte vilja veta. De ansvariga politikerna för Stockholm alltså…

Här finns hennes tal i debatten, bara hennes alltså, alla de andra idioterna är inte med här.

Lindhagen ska t ex ha ansvar för det där som kallas ”hedersproblematik” eller ”hederskultur”. Rätt ord borde väl snarare vara skamproblematik eller skamkultur. Eller varför inte skitkultur…? Varför hon ska ha ansvar för detta vete fan för hon är en del av problemet. Inget som ens kan närma sig bra på det området är att vänta alltså.

Isabella Lövin hänger kvar

Det borgar ju för att åtminstone hennes man kan fortsätta köra sitt miljövidriga vrålåk när han fraktar sina väldigt väldigt tunga stenar.

Och att höga miljöpartister slipper trängas med slöddret på lådcykelparkeringen när de ska storhandla.

Ygeman hänger kvar, hörde nåt om att han ska ta tag i bredband i hela Sverige osv. Är verkligen han lämplig att ha ansvar för något som rör IT efter Transportstyrelseskandalen? Han borde ha ansvar för en högst analog penna och papper. Endast.

Margot Wallström hänger också kvar, det garanterar att svenska skattebetalare även de närmaste åren kommer att ha äran att betala löner till palestinska terrorister och höga pensioner till terroristernas efterlevande. Det kallas tydligen ”feministisk utrikespolitik” av någon anledning.

Morgan Johansson blir kvar, det betyder ytterligare 3,5 år med rensning i statistik för ”socioekonomiska faktorer” i tron att det gör att allvarliga begångna brott magiskt aldrig har hänt. Samtidigt som de allvarliga brotten i verkligheten fortsätter att dramatiskt öka och samtidigt som motsvarande brott i andra västländer fortsätter att minska. Ytterligare 3,5 år med Ökad Anmälningsbenägenhet™ alltså.

Damen med fågelboet på huvudet, Amanda Lind från Miljöpartiet, blir ny kulturminister

OBS: För den som inte fattar så är bilden smått redigerad, hittade den på fb för ett bra tag sedan. Vad ni tror är redigerat får ni avgöra själva.

En ny miljöpartist på posten som kulturminister alltså. Det borgar för ett fortsatt idogt arbete på Bah Kuhnkes väg mot allt som är svenskt och fungerar bra. Arbetet med att förneka och förstöra allt som kan uppfattas som t ex svensk kultur kommer att rulla på som förut och det kommer att bli ännu mer av bisarra mensgrejer och annat, typ nu nedlagda Näsviseförmedligen, som ska få fortsatt statligt stöd för att sprida sitt hittepå och trams.

På bilden ovan ser vi Bah Kuhnke med några av de som hon skulle ta hjälp från med att utbilda svenskarna i islam. Islamister… Jo, Bah Kuhnke ansåg det var en viktig del i arbetet som kultur- och demokratiminister att utbilda svenskarna i islam och skulle ta hjälp av lite olika organisationer för det viktiga arbetet och det får man förutsätta ska fortsätta på inslagen väg. Det handlar ju om Miljöpartiet Islamisterna…

Strandhäll blir kvar

Det innebär ytterligare 3,5 år med massor av lögner och fullkomligt sinnessjuka tweetar och retweetar. Om ni kollar på henne när hon intervjuas så spärrar hon upp ögonen nåt enormt varje gång hon ljuger och hittar på. Dvs de är jämt uppspärrade.

Undrar om Strandhäll även den här mandatperioden kommer att säga att det är de äldre svenskarnas fel att vården går på knäna…? Hon har inte heller med ett enda ord kommenterat sin nära kollega, sin ersättare Sultan Kayhan, som vill kasta ut folk från Sverige för att de är otrogna. Strandhäll har inte haft tid säger hon.

En minister hörde jag säga att hon hade en bakgrund som sjuksköterska. Oj tänkte jag, en riktig arbetare. Sen sa hon att hon även hade en bakgrund inom facket Kommunal. Så då blev nästa tanke automatiskt att det alltså är en ”sjuksköterska” som jobbat några månader och sen blivit fackligt engagerad för att slippa jobba men ändå få betalt. Men jag kanske har fel! Och det har jag gärna när det gäller sånt här!

Jag nöjer mig så här idag, får säkert anledning att återkomma i ämnet.

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

136 kommentarer

  1. Ivar L

     /  01/21/2019

    Tidigare i bloggen hade vi en liten diskussion om majoritetsregeringar. Tydligen diskuterades frågan efter förra valet och MP:s Peter Eriksson propagerade för majoritetsregeringar.

    >> ”Under hösten har vi fått höra ett antal debattörer lägga nya förslag om hur vi kan ta ytterligare steg på vägen för minoritetsstyre. Argumenten för en sådan inriktning ligger obehagligt nära det som Rysslands president Vladimir Putin brukar ­benämna som en ”styrd demokrati”. I Ryssland använder man andra medel, framför allt regeringstrogna medier, för att på så sätt få genomslag för en auktoritär ledning. I Sverige agerar politikerna av rädsla för att väljarna inte skulle förstå att demokrati kräver kompromisser och samarbete. Effekten blir att allt mindre minoriteter inom politiken manipulerar regel­verken för att kunna fortsätta som förut.
    **Det märkligaste **med den här utvecklingen är att den blivit så allmänt accepterad. Vi har kunniga journalister och statsvetare som borde kunna se det farliga i att ta stora steg bort från grundläggande demokratiska spelregler. Men det tycks vara svårt att se bortom den inhemska kontexten och traditionen.”

    Tyvärr tar han inte upp frågan om huruvida valsystemet då måste revideras vilket jag tror. Med tanke på hur lång tid det tog att bilda ens en minoritetsregering så kan jag inte se att majoritetsregeringar skulle fungera med nuvarande valsystem och regeringsprocess.

    Naturligtvis är det SD-noja som i det här fallet ligger bakom Peters artikel men han har ju definitivt en del poänger och jag är nog delvis böjd att ompröva min inställning till minoritetsregeringar:
    >> ”Vi har fått in ett högerextremt parti i riksdagen som ställer orimliga krav på inflytande. Men det stora problemet i det svenska politiska systemet är inte Sverigedemokraterna. Det är snarare de gamla politiska etablissemangens låsningar och krav på att fortsätta som om inget har hänt, trots att det politiska landskapet har förändrats och riksdagen i dag består av åtta partier i stället för de fem som fanns under större delen av 1900-talet. Samma partier ska bära statsapparaten. Samma motsättningar och samma politiska block ska dominera, om nödvändigt även med odemokratiska metoder.”

    https://www.svd.se/minoritetsstyre-ar-odemokratiskt

    Svara
    • Ivar L

       /  01/21/2019

      Artikeln är alltså från 2014 efter förra valet.

      Svara
  2. MiT

     /  01/21/2019

    *https://www.facebook.com/Politiskt.Inkorrekt/videos/1976410079332978/?__xts__%5B0%5D=68.ARBiE5w0C02uD8pwdNsS06HUXKJvjx6mrYUhbP3h4HVQlC2IYT5R6Bq3FHmx9Hqxn_f-aoijLRovHwU__n5fokNd5NxoYxjPSADCHtDd-JSbFc4AMYh_LKsGMmN5yRHxiLV0fF6GGenr1kH1YMdiq6CpXHQjFfGvLfr4HBBTdRO_jRbpNN1KeY-eKXx-ecKYBrsU9FW1z7qHuVHEGAv68w9u5QiYfCTDifjmsEm3OObu25HhOhdadNAv7sO1Ysux5CknpPlbk6gJAJYzt0UeuJZume0YECKiHRj3_nJCXjP4uyg4e_q6pvFoavHAcMbyW6eTLys5TEQBWKlxjtmzHC640TNH5yn1QumxCtq8zaU36ILnlI1t5kLMeGVg&__tn__=-R*

    Svara
  3. Ivar L

     /  01/21/2019

    Måtte denna regering falla relativt omgående, fast troligen inte. Vi har fått en slags MIG-DÖ. En decemberöverenskommelse mellan alla partier som till varje pris vill fylla Sverige med immigranter mot folkets vilja. De är villiga att ge upp i princip allt bara landet får fortsätta fyllas med 100+ immigranter från MENA och Centralasien varje år. Helt UFO.

    Svara
  4. Ivar L

     /  01/21/2019

    ”100+ TUSEN migranter” skall det stå.

    Svara
  5. Vic

     /  01/21/2019

    Bara av de poster som du nämner ovan så innehas 3 poster av MP, ett parti som nu har 3.9% i opinionsmätningarna. Maken till gräddfil har sällan skådats. Och en regering som sammanlagt fick 32,7 procent av rösterna i valet.

    Och att man låter Ygeman sitta kvar, som om transportskandalen aldrig hänt, vittnar om en nästan ofattbar arrogans. De här människorna måste verkligen tro att vi är imbecilla idioter, vi vanliga.

    Det här kan mycket väl vara den sista sucken i svensk demokrati och framtiden som följer bara ett virrvarr av överenskommelser för att hålla rätt personer vid makten.

    Svara
    • Jans

       /  01/21/2019

      Sosseriet at work.
      Det är som en konstinstallation.

      Man måste ändå ge dem att de är otroligt skickliga på att spela poker. Det här är ta mig fasen mer extremt än DÖ. Riksdagens minsta (eller näst minsta) parti, fullt avfullblodsstollar + haverisosserna sätts vid rodret av valrörelsens oppositionen.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/21/2019

      Arrogans? De är folkvalda. Placera ditt hat och förakt där det hör hemma: mot den svenska befolkningen. ”Vi” är imbecilla idioter. ”Vi” har fått precis vad ”vi” förtjänat.

      Svara
      • Vic

         /  01/21/2019

        Visst, i någon mån är det ju sant, det du säger. Man får dock ha i åtanke att propaganda-apparaten i Sverige är rätt tight. Staten, media, myndigheter, banker och storföretag sitter liksom i samma båt. När det är samma åsikter som hörs överallt och samma åsikter som tystas så är det inte så konstigt att folk blir hjärntvättade. I huvudsakligen ägs svensk media av enbart 2 koncerner, samt staten och ingen verkar ha så mycket emot varandras sällskap.

        Sen får man tänka på att den här regeringen som sitter nu förmodligen har ett väldigt lågt folkligt stöd i realiteten. Det fanns ju säkert en hel del som röstade på både C, L och S som inte ville se den här lösningen. Nästan 60% röstade ju för borgerliga sakfrågor. Tycker det här liknar mer en kupp än ett rimligt resultat av valet.

        Men visst, säger man inte ifrån får man väl leva med konsekvenserna.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  01/22/2019

          Jag är lika mycket ett barn av systemet som de är.
          De har inga ursäkter.

          Du får ursäkta om jag låter ilsk, men jag blir smått förbannade på dessa människor då de inte vill bli informerade. De vill bli ledda vid näsan då det är en behagligt bekymmerslös tillvaro. tyvärr funkar det bara då ledaren vill ditt bästa, eller åtminstone inte vill dig illa.

          Nu har vi en politikerkast som använder befolkningen att tjäna pengar på eller som förhandlingsvara i deras personliga karriärer. Då funkar det inte längre. Alls.

          Som individualist är jag helt ok med att de får plikta för sina gärningar, men jag blir förbannad när jag ska behöva lida för det. Då blir de mitt problem.

          Svara
      • G

         /  01/21/2019

        Man kan ärligt fråga sig hur kunnig, insatt och politikintresserad vissa i svenska folket är, när någon behöver skicka in en fråga till SVT:s direktsändning med en undran om nya regeringen vi får ny lutar mer åt höger eller mer åt vänster.

        Svara
      • Senior

         /  01/22/2019

        Nej, att ett litet skitparti som mp har så stort genomslag i politiken tyder på att något är väldigt fel i vår konstutition.

        Mp med sina cirka 4% i valet är lika folkvalda som diktatorn i Nordkorea.

        Svara
  6. Tor

     /  01/21/2019

    Det hela är väldigt logiskt.
    En regering som bygger på massor av svaga överenskommelser kan ju inte vara sammansatt av starka ledare. Det skulle inte fungera.

    Bara det faktum att en ”feministiska regering” stöder Palestina, som vill utrota det enda land i Mellanöstern där kvinnor har en stark ställning (Israel), så släpper hjärnan.
    En ”feministisk regering” som vill importera män som är emot feminism.

    Vi för bara hålla andan och vänta till nästa val. Då kan möjligtvis Svensken ha vaknat av fyra år till av våldtäkter så att ett konservativt block av KD, SD och M kan bildas.
    Nu är jag inte särskilt imponerad av dessa partier, men det blir i alla fall inte värre – alltid något….

    Största problemet är ju inte politiker eller invandrare – det är Svensken som röstar fram eländet!
    Hur många våldtäkter om året måste vi ha?
    Hur många skjutningar?
    Hur dålig vård?
    Hur lågt kan tryggheten sjunka?
    Hur dålig kan en skola bli?
    När vaknar den vanlige Svensken och förstår att allt han trott är fel?
    Jag trodde att någonting skulle hända i senaste valet. Jag hade fel.
    82% lallar på som vanligt och tror att samma gamla partier ska lösa problemen.

    Men det är inte bara den vanlige Svensken som inte fattat.
    Allas vår favoritprofessor G W säger att han röstar S tills han dör. Han vet ju var alla problem kommer ifrån, och ändå vägrar han att rösta där efter.
    Mängder av ”borgerliga debattörer” orerar om hur dåligt det är, men ändå håller de på M.
    M som orsakat det mesta som vi ser idag.

    Svara
    • Kretin

       /  01/21/2019

      ”Allas vår favoritprofessor G W säger att han röstar S tills han dör. Han vet ju var alla problem kommer ifrån, och ändå vägrar han att rösta där efter.”

      Om någons utkomst är beroende därav, då är det svårt at få denne att förstå något.

      Svara
      • Enkelriktad lojalitet är inte lojalitet utan slaveri.

        Svara
      • Tor

         /  01/21/2019

        @Kretin,
        I G W´s fall så stämmer det inte. Han har ”Dra åt helvete pengar” så det räcker.
        Han är dessutom en person som säger och gör precis som han vill.

        Det måste vara något annat typ vi har alla en skuld att betala till våra gråsossar som byggde upp landet. Denna lögn som Sossarna har varit så framgångsrika att berätta.

        Sverige och Schweiz var båda utanför andra världskriget. Kronan och CHF stod 1 till 1. Nu är en CHF värd nio kronor.
        I Schweiz har det inte funnits några Sossar.
        Så – Sossarna har trots vårt försprång att leverera varor till de krigande och sen till att bygga upp Europa – lyckats förstöra våra rikedomar.
        Sossarna har gjort Svenskarna till Västeuropas näst fattigaste folk – räknat i personlig förmögenhet. Svenskar 45000 dollar i nettoförmögenhet mot Schweizare 229000 dollar.
        ”Sveriges ekonomi går som en Tesla – (med urladdat batteri….)”

        Svara
        • ”Det måste vara något annat typ vi har alla en skuld att betala till våra gråsossar som byggde upp landet. Denna lögn som Sossarna har varit så framgångsrika att berätta.
          […]
          Sossarna har trots vårt försprång […] lyckats förstöra våra rikedomar.”

          Ja. Det tål att upprepas:

          Lögnen vi fått oss till livs är att Sverige har varit rikt tack vare sossarna.
          Sanningen är att Sverige har haft råd med sossar därför att vi varit rika.
          Nota Bene: ”har haft råd” och ”varit rika.”

          Svara
  7. Instämmer med det som står i artikeln ovan.
    Hur mår vi svenskar nu?
    Jag mår dåligt.

    Svara
  8. G

     /  01/21/2019

    Det enda Amanda behöver göra är nog att fråga Åsa 😛 Slog på TV:n förut och det första jag såg var 3 sista sekunderna av något tal av Åsa Lindhagen (MP) innan det gick över till studion igen.
    Åsas Ord var: …”stå upp mot rasism och arbeta för alla människors lika värde”.
    Kanske kan Åsa (MP) lära Amanda (MP) något för att få Amanda börja arbetet med att motverka sin egen ”rasistiska” frisyr.

    Svara
    • G

       /  01/21/2019

      Scrolla i Linneas Tråd. Hon postar flera idiotartiklar för att styrka sitt påstående. Mats i tråden är sosse BTW.

      Svara
    • G

       /  01/21/2019

      Hon ger sig verkligen inte utan svara alla som undrar/kritiserar/motargumenterar genom hela tråden. Och givetvis skriver hon konstant EN istället för Man. Sanslöst

      Svara
      • Ivar L

         /  01/22/2019

        Ja, man förstår ju vilken skämtregering man fått. Värre än den förra.
        Redan första dagen har Mehmet Kaplan hyllats.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  01/21/2019

      Jag trodde först hon ironiskt förklarade för Amanda Lind vad som gäller i den intersektionella stolpskottspolitiken, men hon verkar legit.

      Jag hämtar min bingobricka…

      Svara
  9. G

     /  01/21/2019

    Kunde lika gärna handla om Sverige!…

    ”Blir vi nødt til å starte vårt eget parti, dere?”
    https://resett.no/2018/11/17/blir-vi-nodt-til-a-starte-vart-eget-parti-dere/

    Svara
  10. G

     /  01/21/2019

    ”EU Copyright Reform Delayed After Meeting Cancellation

    A controversial European Union bill regarding the reform of copyright laws has hit a delay in the face of fierce opposition from tech firms, meme creators, and privacy campaigners.

    A key meeting between European lawmakers, representatives from EU countries and Commission officials, was called off late last week after those attending failed to resolve their differences on the matter.”
    https://www.silicon.co.uk/e-marketing/socialmedia/eu-copyright-reform-meeting-240685?inf_by=5c461997671db8382a8b4db2

    ”BRUSSELS (Reuters) – EU efforts to reform copyright rules hit a roadblock on Monday as a meeting of lawmakers and officials was called off, prompting criticism of Google from publishers after it and other tech giants lobbied against the changes.”
    https://www.reuters.com/article/us-eu-copyright/in-win-for-tech-giants-eu-copyright-reforms-stalled-idUSKCN1PF1AL

    Svara
  11. elina

     /  01/21/2019

    Är det inte något sorgligt över svensk politik, Regeringen och knapptryckarkompaniet?

    Svara
  12. G

     /  01/21/2019

    Svara
    • G

       /  01/21/2019

      *Jag måste. Jag måste. Jag måste försvara honom*…

      Svara
    • G

       /  01/21/2019

      Jan Björklund: Amanda Lind måste ta avstånd från Kaplan
      ..[..]..
      Flera politiker och ledarskribenter och kritiserat uttalandet, och Svenska kommittén mot antisemitism kräver ett avståndstagande. Nu säger även Liberalernas partiledare Jan Björklund att Amanda Lind måste förtydliga vad hon menar och ta avstånd från Kaplans agerande i samband med hans avgång.

      – Kaplan fick avgå som minister därför att han hade haft ett samröre med ultranationalistiska och extremistiska organisationer. Det var mycket olämpligt, säger Jan Björklund till Kulturnyheterna.

      – Det här är en mycket dålig start för Amanda Lind, jag utgår ifrån att hon reder upp detta och tar avstånd från Kaplans agerande, för det var oacceptabelt.

      Mehmet Kaplan avgick som minister 2016, efter att det uppdagats att han haft samröre med den högerextrema turkiska organisationen Grå Vargarna och den islamistiska organisationen Milli Görüs, samt jämfört Israels behandling av palestinier med Nazitysklands behandling av judar.

      Amanda Lind har avböjt en intervju med Kulturnyheterna i frågan, men skriver ett förtydligande om anledningen till att hon lyfte fram Mehmet Kaplan i inlägget:

      ”Det jag ville säga i mitt inlägg var att Mehmet Kaplan var en del av att driva igenom grön politik under vår första mandatperiod i regering.”

      Men det räcker inte, menar Jan Björklund:

      – Amanda Lind får gärna hylla Kaplans miljöengagemang, men hon måste ta avstånd från Kaplans agerande när det gäller detta.

      Inlägget ifråga var en hyllning till samtliga tidigare miljöpartistiska statsråd. Har det någon förmildrande betydelse här?

      – Nej det har det inte. Kaplan hade relationer och samröre med islamistiska organisationer, och därför fick han avgå. Att nu hylla Kaplans omdöme – det är ett bristande omdöme från den nya kulturministerns sida.

      – Hon kommer behöva förtydliga och förklara detta, och ta ett tydligt avstånd från Kaplans agerande. Det är vad som krävs nu.”
      https://www.svt.se/kultur/jan-bjorklund-amanda-lind-maste-ta-avstand-fran-kaplan

      Skratta eller gråta.

      Svara
      • Jan! Utan dig hade den här regeringen inte existerat!
        Fast det kanske är barnens fel … ?

        Svara
        • Ivar L

           /  01/22/2019

          BJörklund släppte fram pajasregeringen men han har möjligheten att försöka avsätta den. Så länge han inte gör det kan han hålla truten.

          Svara
      • Vic

         /  01/22/2019

        Stackars Jan. Att prata och ”ta avstånd” är det enda maktmedel han kan utnyttja. L är så grundlurade att oavsett vad regeringen gör och säger så kan inte Björklund bryta upp överenskommelsen utan att det innebär slutet för hans parti. Å andra sidan är rullar det åt det håll det lutar i vilket fall som helst.

        Fick lust att mynta ett nytt uttryck som sammanfattar L’s dilemma rätt bra: Har man satt Fan vid rodret så får man hoppas att han ror en i land.

        Svara
  13. G

     /  01/21/2019

    ”Polisens förklaring till ökande misshandelsfall: Mildare väder

    Statistik från Brottsförebyggande rådet, Brå, visar att polisanmälningar om unga som utsatts för misshandel ökar i hela landet. I TV4 Nyheterna förklarar polisens analytiker att det bland annat beror på mildare väderlek.

    Antalet polisanmälda fall av misshandel mot barn i åldrarna 7–17, där offer och förövare inte känner varandra, har ökat dramatiskt under de senaste åren. 2013 gjordes 2 366 sådana anmälningar jämfört med 3 360 fem år senare – en ökning med 42 procent.

    Sven Granath, kriminolog och analytiker hos polisen, berättar för TV4 Nyheterna varför det faktiska antalet misshandelsbrott i landet har ökat.

    – Då kan det handla om befolkningsökningar, alltså att ungdomskillar har blivit fler helt enkelt. Vi blir hela tiden fler och fler i Sverige. Men också saker som väder och vind. Att vi har haft milda vintrar och, som nu senast, varma somrar. Det gör att det blir fler tillfällen till misshandel utomhus, som är vanligt i den här gruppen.

    Sven Granath tror också att anmälningsbenägenheten har ökat för den här typen av brott.

    Hela den här ökningen kan inte vara en reell ökning. Det måste också finnas en minskad tolerans och att vi upptäcker inom polisen och får in fler och fler av de misshandelsbrott som sker. Det finns ett väldigt stort mörkertal att ta av, säger han.”
    https://nyheteridag.se/polisens-forklaring-till-okande-misshandelsfall-mildare-vader/

    Svara
    • Jag skulle också gärna vilja tro att antalet dödade med skjutvapen inte har fördubblats sedan 2012, men till och med Brottsrelativiserande rådet säger att det har det.

      Svara
  14. G

     /  01/21/2019

    ”De fyras gäng styr Sverige rätt ner i diket
    ..[..]..
    Under åren 2015-2018 beviljades 522.980 uppehållstillstånd av Migrationsverket. Bara under 2018 beviljades 132.696 uppehållstillstånd, alltså mer än ett helt nytt Västerås (121.800 invånare). Pratet om “mer restriktiv migrationspolitik” är ren lögn. Invandringen är istället fortsatt historiskt hög och ingenting pekar på att detta ska komma att förändras. Tvärtom kommer nu de så kallade “pull-faktorerna”, nämligen en generös “familjeåterförening” troligen bidra till att ännu fler människor från utomeuropeiska länder kommer söka sig till Sverige. Rykten om olika länders migrationspolitik sprids snabbt och den digitala tidens migranter är oerhört välinformerade vad de kan vänta sig och vilka krav de har rätt att ställa. FN:s migrationsramverk Global Compact är en politisk överenskommelse som ska säkra denna fortsatt höga migration och ge migranter fördelar och rättigheter som gör det enklare för dem att förflytta sig till de länder där de vill slå ner sina bopålar. Därför kan vi vänta oss flera hundra tusen invandrare de närmaste två-tre åren och totalt minst 1 miljon fram till 2028-2029. Detta enligt SCB:s egna prognoser. Saken är bara det att Sverige skulle vuxit med en miljon fram till 2027, men detta skedde alltså 2017, tio år tidigare. Den som är det minsta räknekunnig ser direkt att matematiken ger oss dubbelt så stor befolkningsökning på dessa år. Det är en helt absurd felräkning, från 1 till 2 miljoner, och frågan är om den ens är korrekt. Det kan lika gärna bli så att vi får 2 miljoner nya invånare fram till 2029… eller ännu fler… SCB:s felräkning är inget litet misstag och människor är nog inte medvetna om det. men det finns där, likt ett minnesmärke över hur ansvarslöst de migrationsvurmande politikerna förfar med Sverige.

    Samtidigt fortsätter kaoset i landet. Det är det jag undrar om politikerna inte kan, vågar eller orkar ta in. Frågan måste ställas. Är de dumma? Eller är de onda? Eller både och? Hur ska denna enorma befolkningsökning, främst bestående av människor som är värderingsmässigt långt från det sekulära Sverige, bli en naturlig och fungerande del av det svenska samhället? Viktigaste frågan är kanske, var ska de bo? Bara i Stockholm har vi 640.000 människor i bostadskö och ungdomar kan inte flytta hemifrån på grund av skriande bostadsbrist. Att hyra en pytteliten etta i 2:a hand kostar minst 10.000/månaden. De nybyggen som planeras är för dyra och de flesta av dessa socioekonomiskt nyanlända har knappast råd med en flott nyproduktion. I år påbörjar 771 nya aspiranter sina polisutbildningar runt om i landet. Men med en befolkningstillväxt om minst ett helt nytt Västerås årligen är 771 nya poliser brutalt i underkant. De blir dessutom inte färdiga förrän om ett par år. För att inte tala om vård, barnomsorg, skola. Man räknar med att 60.000 lärare kommer att fattas de närmaste åren. Lika många många lärare som ett halvt Västerås kommer alltså att fattas. Samtidigt har antalet våldtäkter och mord exploderat. I det sexuella våldet är män från utomeuropeiska länder överrepresenterade. Våldtäktsärenden läggs på hög. Sveriges flickor och kvinnor lever i rädsla och otrygghet. Ledsen, ekvationen går inte ihop.

    Var ska alla bo? Var ska de gå i skola? Vem ska sköta lag och ordning? Hur ska den sekulära demokratin bevaras när vi har 250.000 ungdomar som lever i hedersförtryck? Importare problem som nu blir “svenska” och som innebär att aningslösa svenskar måste börja ta ansvar för sådant vi tidigare inte alls behövde förhålla oss till, som könsstympningar (40.000 flickor beräknas ha fått sina könsorgan sönderskurna på grind av medeltida värderingar), barnäktenskap, tvångsgiften och övergrepp mot barn och unga. Det växer fram allt kraftfullare etniska konflikter som vi i Sverige varken förstår eller kan hantera. Religionsmotsättningar, strid om värderingar, rena kulturkrig pågår på sina håll. Så sent som i går fick jag information om att en man misshandlats på grund av att han tillhörde “fel” religiös grupp i en förort till Stockholm. När de ekonomiska klyftorna breddas i en inkommande lågkonjunktur kommer de här konflikterna knappast att minska.(forts)”
    http://katerinamagasin.se/de-fyras-gang-styr-sverige-ratt-ner-diket/

    Svara
    • ”De fyras gäng” var de som tog över efter Mao.
      Vad är den svenska motsvarigheten till Mao? Förre förrädaren?

      Svara
    • Senior

       /  01/22/2019

      Jag kan fylla på med ett par saker till:

      Hur skall dessa försörjas med vatten?

      Hur skall vi hinna bygga ut avloppet i samma takt?

      Sophantering och återvinning?

      Den ökade elförbrukningen?
      Hur löser vi den samtidigt som vi stänger ner våra kärnkraftverk?

      Förutom behov av lärare, poliser, branmän och vårdpersonal behöver ju dessa givetvis lokaler att hålla till i.
      Förutom bostäder behöver vi bygga brandstationer, polisstationer, skolor, sjukhus.

      Vi behöver bygga ut vattenreningsverk, avloppsreningsverk, vattenförsörjningsnät, avloppsnät, avfallshantering, pappersåtervinning, miljöstationer, elnät.

      Alla dessa ledtrådar tillsammans pekar åt ett håll:
      Fattigdom och misär.

      Vi har varken tid eller resurser att kunna klara alla dessa nödvändiga åtgärder.

      Venezuela, Kuba, Kambodja, Nordkorea, DDR, Sovjet, -Ja, Sverige håller på att sälla sig till sina kommunistkollegor via internationalen…

      Svara
      • elina

         /  01/22/2019

        Äh, småsaker. Det viktigaste är att vi blir jämställda, är multikulturella och vinner Melodifestivalen mm viktigheter. Småsaker som att vattnet inte räcker (vi har haft brist på varmvatten i över en månad utan fel i systemet) är ju bara sprickor i glasyren. Man måste inte vara ren om man är PK.

        Svara
  15. G

     /  01/21/2019

    Svara
    • ”Elefanten i rummet är som jag lyft många gånger den svenska lärarutbildningen. Den förbereder inte eleverna inför verkligheten de möter ute i klassrummen.”

      Låter som vad Peter Sprängare sade om dagens polisutbildning: för mycket teori, för mycket flum, för mycket tid i skolbänken.

      Svara
      • tompas11

         /  01/21/2019

        Det är inte lärarutbildningen som är huvudorsak. Det som det egentligen handlar om och som är den stora, stora orsaken till oredan i klassrummen stavas import. Men det vill förstås ingen knysta om, i stället går man som katten runt het gröt. I och med detta så kommer läget i skolan att förvärras, oavsett hur lärarutbildningen ser ut, oavsett lärarnas lönenivåer.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  01/22/2019

          Har man bara postmodernt dravel och värdegrund utöver ämnesstudierna så får man bara en typ av lärare och den läraren är en del av problemet.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  01/22/2019

          Du hittar dem oftast i batik och som specialpedagoger (då de inte har pondus att ta hand om en egen klass och därmed måste kompensera med ”meriter” och ett napoleonkomplex. Hypotetiskt.).

          Svara
          • Rikard

             /  01/22/2019

            Hej.

            För sisådär trettio år sedan ja. Med tillägget att den största koncentrationen av dessa fanns på lärarhögskolorna, och inom skolpolitik.

            Sedan dess har rötan spritt sig genom hela kåren. Majoriteten antingen tiger och samtycker (ty den som tiger samtycker heter det sedan gammalt i Sverige; din eventuella frihet att protestera är också en plikt att göra så) eller är bokstavstroende. Att man dessutom sedan -68 i princip bara använder gamla socialistiska och freudianskt inspirerade teoretiker från före femtiotalet som pedagogiska profeter, och att man ständigt jagar nästa tekniska uppfinning som skall rädda skolan (från flanellograf till molntjänster), och att skolledare sedan länge varken är lärare eller utses av senior-lärarna utan av politiska tjänstehen, och att…

            Demografin, negrerna, zigenarna, araberna och så vidare går att hantera om medel ges 1985. Va, kan vi inte det? Nej men då är det rätt kört, för de flesta i mitt förra yrke har inte ryggrad att lägga skulden där den hör hemma. Inte heller kan de släppa frälsarkomplexet de har – de, skolan, och ingen annan skall rädda barnen.

            Undervisa? Vem f*n har tid med det? Dessutom skall glyttarna ‘forska fritt’, ‘studera källkritik’, och ‘söka egen kunskap i projektorienterade processer’.

            Hade jag saknat samvete hade jag varit rik på att sälja idiotkurser till skolor jag också.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

      • Alla mina lärare hade disputerat utom gympaläraren som var fd elitidrottare. Men jag gick ju i den avskyvärda flickskolan dit man kom med betyg och intagningsprov från klass 4 – 5 i folkskolan.
        Sedan blev skolan jämlik och nu är den så jämlik att alla går i samma klass oavsett vilja, språk och förmåga och ingen får vettig hjälp. Lärare kan vem som helst vara i lärarbristens tid.
        Jag var det i några år och rektorn nästan grät när jag slutade. Ingen rätt utbildning men jag var ju erfaren med mina tre år!

        Svara
      • Ivar L

         /  01/22/2019

        Den andra elefanten är immigrationen. Kulturer med dåliga attityder och låg respekt för kvinnor bäddar för stök i klassrummet.

        Svara
  16. G

     /  01/21/2019

    Svara
  17. G

     /  01/21/2019

    Svara
  18. G

     /  01/21/2019

    Elsa: ”Journalist på @DagensArena”

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/22/2019

      Hon får svar i alla fall 🙂

      Svara
      • Melmac

         /  01/22/2019

        Vem fan bryr sig med vem en mister sover med? Hur kan man vara så sex- och könsfixerad?!

        Svara
  19. G

     /  01/21/2019

    Johanna: ”Professor of Gender Studies, University of Tampere, Finland, researches gender and politics, Director @EUGenDem @GePoCoHanke”

    Cristian: ”at @ULBruxelles employing intersectionality to study extremism & radicalright populism in EU.”

    ”The Gender Equality Agency (#Jämy) continues it’s important work”

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/22/2019

      Att kivas med varandra kanske är en del av kärnverksamheten?

      Svara
  20. G

     /  01/21/2019

    ”När ska detta ta slut? Det handlar om vuxna afghanska män utan asylskäl som söker ett bättre liv, inte om barn som flytt från krig! Och Sverige har inte ”bättre liv”-invandring.

    Tar det aldrig slut? Hur länge ska det skrivas texter om afghanska män som bott och försörjts här under den tid deras asylansökningar prövats i två instanser, allt till höga kostnader för skattebetalarna och som är missnöjda med att deras flytt till Sverige inte lyckades?

    Varför skriver svenskar att männen ringer ”hem” sedan de återsänts till sitt hemland eller medborgarskapsland?

    Varför skriver 600 personer som har familjehem i Sverige om ”flyktingar som har utvisats” när männen bevisligen inte var flyktingar utan sökte asyl men fick det inte just för att de inte är flyktingar? Hade de varit flyktingar och flytt för sina liv från brinnande krig så hade de fått skydd. Kanske inte permanent, men åtminstone tillfälligt så som meningen med asylsystemet varit från början. Men det pågår inget krig i Afghanistan även om det är oroligt och otryggt i delar av landet. Det bor bevisligen ca 35 miljoner människor i Afghanistan, många av dem kvinnor och barn. De lever bevisligen i landet och bevisligen lever också många män där. De unga män som tagit sig till Sverige har gjort det för att vill ha ett bättre liv här (medan kvinnorna och barnen är kvar), de har ytterst sällan några asyl- eller skyddsskäl så som dessa anges i utlänningslagen.

    ”Släpp prestigen och stoppa utvisningarna nu.”

    Så skriver de 600. Det är en anmärkningsvärd uppmaning. De måste väl ändå veta att lagar och regler inte fungerar så. Inte på något område i samhället. Att aktivister – det finns ju flera grupperingar som agerar för afghanerna – som skriker tillräckligt högt ska kunna sätta lagar ur spel. En sådan ordning skulle göra Sverige till en totalt osäker icke-rättsstat.(forts)”
    http://meritwager.nu/allmant/nar-ska-detta-ta-slut-det-handlar-om-vuxna-afghanska-man-utan-asylskal-som-soker-ett-battre-liv-inte-om-barn-som-flytt-fran-krig-och-sverige-har-inte-battre-liv-invandring/
    https://www.sydsvenskan.se/2019-01-16/de-ringer-hem-och-grater-for-att-de-saknar-oss-och-sverige

    Svara
  21. G

     /  01/21/2019

    Svara
  22. G

     /  01/21/2019

    Svara
  23. G

     /  01/21/2019

    Svara
    • Om något så är det ett problem att ungdomar idag kan hoppa från ungdomsförbundet till Riksdagen utan någon reell erfarenhet i bagaget, vilket bäddar för en infantil och orealistisk politik. Jag skulle kunna tänka mig att sätta en 35 eller till och med 40-årsgräns för att väljas in i Riksdagen. 50 för att kunna bli minister.

      Svara
      • Jag vill ha 10 år i annat arbete än att vara politiker som krav för att ställa upp i Riksdagsval. Och ministrar ska ha arbetat på sitt område några år minst.

        Svara
        • Kronblom

           /  01/22/2019

          Vi får inte glömma bort Maria Ferm som har blivit utsedd till statssekreterare i statsrådsberedningen, därför vill jag fira henne med följande.

          If your day is gone, and you want to ride on, cocaine
          Don’t forget this fact, you can’t get it back, cocaine

          Svara
  24. G

     /  01/21/2019

    Svara
  25. G

     /  01/21/2019

    Svara
  26. Hahaha!

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/framtidens-paketutlamning
    ”Den ökande e-handeln gör att vissa matbutiker tvingas sluta med paketutlämning. Enligt Postnord finns det därför ett behov av helt nya former av paketutlämningsställen. En sådan lösning kan vara specialiserade postombud.”

    Kommer ni ihåg när det fanns … vad hette det nu … postkontor?

    Svara
    • G

       /  01/21/2019

      Ja! Men som ett skämt detta. Fast det är som det brukar i detta land numera i.e ingen kunde förutse detta. Åh nej, jättesvårt förutse. Men det var trevligt 😀 Hoppas det kommer tillbaka. Då kan ju anställda i matbutiker, mackar och gud vet allt få tid över till annat istället för att sköta detta.

      Svara
      • Ivar L

         /  01/22/2019

        Fast kom ihåg hur dåliga öppettider de där ställena hade? Var ju hart när omöjligt att hämta ut paket om man jobbade och på lördag-söndag stängt.
        Inte bra om de kommer tillbaka.

        Svara
    • G

       /  01/22/2019

      Haha. Bara för att du skrev postkontor så kom jag att tänka på postbanken.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/22/2019

      Tycker inte att det är något att stå efter att gå tillbaka till en tid när postkontoren var öppna kontorstid och några få timmar på lördagar vilket gjorde att de allra flesta fick hämta och skicka sina paket och brev på lördagarna.
      Kan inte tänka mig att Posten skulle ha råd att ha öppet mellan 08.00 och 21.00 sju dagar i veckan för in och utlämning av paket.
      sedan kan jag förstå att det blir problem för affärer och mackar att hantera de stadigt ökande volymerna med paket.
      Det som behöver göras är att öppna flera postombud och kombinera det med hemkörning kvällstid t.ex.

      Svara
    • Tor

       /  01/23/2019

      Ytterligare ett ”Vad var det jag sa om kapitalism kontra socialism”.
      Fedex och UPS är två privata bolag som tydligen kan leverera paket med vinst.
      Posten i USA har stora problem med kostnaderna – trots att volymen av paket har exploderat.
      I vilket annat område som helst skulle vem som helst kunna göra pengar på en marknad som blivit så mycket större. Men tydligen inte posten i Sverige eller USA.

      Svara
  27. G

     /  01/21/2019

    Nu är vad som borde vara självklara utvisningar populistiska också…

    Nä då, det var säkert ett spöke som mördade henne.

    Svara
  28. G

     /  01/21/2019

    Han är en EU-höjdare.
    Guy: ”President of @ALDEGroup and Brexit Coordinator for @Europarl_EN”

    WTF. Vilka ”demokrater” dessa EU-lovers och Anti-brexit hejar är. Wow.

    Svara
    • G

       /  01/21/2019

      Att Steve som är ”Labour & Momentum member” skriver så här är fan befriande att se.

      Svara
  29. G

     /  01/22/2019

    ”SVT2 – Ekdal och Ekdal
    20:00 – 21:00

    Svenskt samhällsmagasin från 2019. Internet. Nätverk eller huvudvärk? Efter bara ett par decennier med Internet har sociala medier och smartphones ändrat hela vårt sätt att leva och arbeta. Otaliga fördelar, men också utmaningar. Demokratin och fri journalistik hotas, politisk manipulation och näthat frodas, de osynliga algoritmerna styr informationsflödet och vårt surfande styrs mot ökad konsumtion. Styr vi tekniken eller tvärtom? Är ökad politisk kontroll önskvärt eller ens möjligt? Bland kvällens gäster: Karin Pettersson, Emanuel Karlsten, Antje Jackelén och Anne Ramberg.
    Programledare: Lennart Ekdahl, Niklas Ekdahl.”

    Svara
  30. MiT

     /  01/22/2019

    Svara
  31. MiT

     /  01/22/2019

    ”Därför förolämpar Gillette sina kunder”
    https://timbro.se/smedjan/darfor-forolampar-gillette-sina-kunder/

    Svara
  32. Melmac

     /  01/22/2019

    Det kommer inte ta många veckor innan skandalerna kommer igång, med tanke på hur många virrpannor det nu sitter i regeringen!

    Ann Linde (som jag för övrigt tycker är en av de bättre i Löfven I) fick hård kritik angående Trandportstyrelseskandalen. Ygeman fick gå men kommer tillbaka, men Linde får nu gå?!
    Ärligt talat, vad är så speciellt med denne Ygeman? Självgod, pompös och dryg! Det kanske är det man ska ha på sitt CV för att bli Sosse-minister?

    Svara
    • I kö för att bli partiledare

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/22/2019

      Tja, om du vill kan du ju tro på Ledarsidorna.se´s förklaring:

      Att Ann Linde blev av med EU-frågorna var logiskt men förstärks sannolikt av att hon är en av de sista i Ahlin-falangen som står inför att bli utroterade av Margot Wallström, Annika Söder och den postmarxistiska falangen i partiet. Linde är en pragmatisk och mycket uppskattad utrikespolitiker internationellt och var den enda svenska minister som tilläts besöka Israel under förra mandatperiode. Ett eget initiativ som inte uppskattades av Margot Wallström. Sedan dess är Lindes dagar räknade

      Svara
  33. Anders Leion: Det ofrånkomliga våldet
    https://detgodasamhallet.com/2019/01/21/det-ofrankomliga-valdet/
    ”En dansk psykolog – Nicolai Sennels – har visat att det är det stora inflödet av invandrade muslimer som förklarar ökningen av våldet. Han lärde känna och förstå unga muslimska brottslingars sätt att tänka och vara när han arbetade på ungdomsfängelset Sönderbro. I korthet: danskar är inifrånstyrda och lägger mycket ansvar på sig själva för de handlingar de utför och de situationer de hamnar i. Motsatsen gäller för de utifrånstyrda muslimerna som ser sig själva som oskyldiga och samhället och omgivningen som skyldiga när något obehagligt inträffar. Danskarna ser aggressivitet som en svaghet, som brist på självkontroll. Muslimer ser närhet till aggressivitet och våldsutövande som en styrka.”

    Länkar till:
    Robert Spencer intervjuar Nicolai Sennels: “Muslimer får lära sig att vara aggressiva, osäkra, ansvarslösa och intoleranta”.
    (Jihad Watch via Axpixlat)
    https://denfjrdeapan.wordpress.com/2016/04/30/robert-spencer-intervjuar-nicolai-sennels-muslimer-far-lara-sig-att-vara-aggressiva-osakra-ansvarslosa-och-intoleranta/
    ”Sennels: Jag identifierade fyra huvudskillnader som är viktiga för att förstå muslimers beteende. De har att göra med ilska, självförtroende, det så kallade “locus of control” och identitet.

    Västerlänningar uppfostras till att anse att ilska är ett tecken på svaghet, maktlöshet och brist på självkontroll.
    […]
    I den muslimska kulturen ses ilska som ett tecken på styrka. För muslimer är att vara aggressiv i sig själv ett argument och ett sätt att vinna respekt. Men vi bör inte låta oss imponeras när vi ser bilder på skäggiga män som hoppar upp och ned, skrikande som djur och skjutande i luften. Vi bör ta det för vad det är: det lokala dårhuset som går förbi.
    […]
    Medan de flesta västerlänningar finner nationalistiskt och etnocentriskt högmod generande, fungerar muslimernas glorifiering av den egna kulturen, deras omfattande inavel, påbudet att muslimer endast får gifta sig med muslimer och den ständigt närvarande sociala kontrollen, som skyddande mekanismer på kultur- och identitetsnivå. Allt som allt uppfostras västerlänningar till att vara vänliga, självmedvetna, ansvarsfulla och toleranta medan muslimer får lära sig att vara aggressiva, osäkra, oansvariga och intoleranta.
    […]
    Den enda lösningen är att göra frånvaron av integrering så opraktisk och ofördelaktig att det enda attraktiva valet är acceptera vårt erbjudande om statsfinansierad repatriering.
    […]
    Det kanske bär oss emot, men vi västerlänningar måste överge vårt ödmjuka, dialogsökande och politiskt korrekta sätt om vi ska ha en chans att kommunicera med den muslimska befolkningsgruppen.
    […]
    Slutligen kan de flesta muslimer inte vinna vår respekt. Deras omogna beteende, deras brist på bidrag till samhället och deras brist på framgång får dem att framstå som verkliga förlorare i den moderna civiliserade människans ögon.”

    Svara
    • Ivar L

       /  01/23/2019

      Nolltolerans, det är det enda som kommer funka.

      Svara
      • I spelteori, särskilt ”Fångarnas dilemma” talar man om ”öga för öga” (en inte perfekt översättning av ”tit for tat.”) I princip betyder det att man behandlar ”motståndaren” som den tidigare behandlat andra.
        För att inte hamna i eviga hämndcykler finns det också en liten chans att man behandlar ”återfallsförbrytare” bättre än de ”förtjänat.”

        Väldigt liten, känns det som den chansen bör vara.

        (https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5ngarnas_dilemma)

        Svara
    • x

       /  01/22/2019

      Och vad säger Skatteverket om den här typen av anställningsförmåner?

      Svara
  34. QED

     /  01/22/2019

    Om det ska vara en medusa till kulturminister så borde det vara Eddie Meduza (RIP)

    Svara
  35. OT.Har ni märkt att Toblerone (godis alltså) har blivit halalmärkt.
    Nej, det pågår ingen islamisering i världen. Jag gillar Toblerone men kan inte acceptera religiösa märkningarkontroll på mat så bye, bye.

    Svara
    • Kronblom

       /  01/22/2019

      Det är nu 6.7% muslimer i kantonen Basel-stadt så de kanske vill sälja mer. Fast jag tror Bosniaker, som är en majoritet av dessa, inte bryr sig. Skit samma, jag gillar inte det där vita Toblerone (Kraft Foods) blandar in i chokladen. Lindt & Sprüngli ren mörk choklad smakar bättre.

      Svara
      • Säger bara Zotter. Skickade efter en låda och har nu svårt att äta annat. Dessutom fraktar de kakaon med segelfartyg och tåg så …vad miljövänlig jag blev!

        Svara
      • Lindt 90% 🙂

        Svara
    • x

       /  01/23/2019

      Jag har hört ryktesvägen att Jonas & Mark anser Uranus choklad vara den godaste.
      Fun boy Milk Chocolate from Uranus Commercial

      Svara
  36. MiT

     /  01/22/2019

    Svara
  37. MiT

     /  01/22/2019

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  01/23/2019

        Tänk att de här pajaserierna skall pågå i minst fyra år till och med förnyad styrka tack vare C och L.

        Svara
    • G

       /  01/23/2019

      Svara
      • x

         /  01/23/2019

        Jag hade ingen aning om att både Afghanistan och Sverige ligger vid medelhavet.
        Man lär sig nya saker hela tiden.

        Svara
    • Kronblom

       /  01/23/2019

      Oslo skin lab får rycka ut 😛

      Svara
  38. Icke-svensk

     /  01/22/2019

    Det är ganska intressant att många progressiva personer som vet att jag kan lite svenska nästan alltid tror att det går himmelskt bra i ert land.

    Jag tar aldrig ett försök att berätta för dem hur läget verkligen är därför att de alla håller samma syn på världen, problem och lösningar som de som styr er. Men ibland funderar jag om denna fråga: Om jag skulle ha försökt förklara hur det ligger till, vad skulle man börja med?

    Svara
    • Vet ej. Hade jag svar på det skulle jag driva en egen blogg eller tidning med miljoner prenumeranter!

      Som medelklass bosatt i Storbritannien omges jag av en del folk som tror att Guardian – som väl ligger lite till vänster om och ännu längre ut i fantasivärlden än DN – talar sanning om det svenska undret. (De hade som bekant en artikel här om dagen om det underbara fredsprojektet #JagÄrHär.)

      Kanske kan man få in en kil med lite brottsstatistik?

      Något om den otroliga demografiska förändringen torde vara verkningslöst eftersom alla blir goda (social)demokrater när de sätter sin fot på Europeisk mark.

      Svara
  39. MiT

     /  01/22/2019

    Svara
  40. MiT

     /  01/22/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  01/23/2019

      Snacka om att fakenews-betet svaldes med hull och hår men nu skall MSM låtsas som att det var de själva som redde ut bluffen. Hade garanterat inte hänt utan Twitter, bloggar och Swischjournalistik.

      Svara
  41. MiT

     /  01/22/2019

    Svara
  42. MiT

     /  01/23/2019

    Ojala är även en av kvinnorna som flockas runt den där Arif

    Svara
    • G

       /  01/23/2019

      Japp. Såg en tweet i måndags av Ojala där hon undrade vem som blir ansvarig för migrationsfrågorna nu när det inte blev någon migrationsminister efter Fritzon, någon tweetade Morgan Johansson som svar, det var Ojala inte glad över.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/23/2019

      Hoppas att någon samlar och kartägger allt detta för framtiden. Om en tio-tjugo år kommer inte de som medverkade till att förstöra Sverige stå högt i kurs.

      Svara
      • Favorit i repris:
        Sjunnesson: ”Lustration”
        https://morklaggning.wordpress.com/2018/05/19/lustration/
        ”Hur ska ett land gå vidare från en korrupt elits vanstyre, utan att de fallna makthavarna hänger sig kvar? Ska de förbjudas att ha makt överhuvudtaget och rensas ut, eller finns det metoder för att rättsligt hantera dem? Den inte särskilt kända termen lustration är här relevant.
        […]
        Det allt överskuggande exemplet är givetvis avnazifieringen av Tyskland. Nya demokratiska makthavare försökte göra sig kvitt banden till diktaturen. Närmare vår egen tid handlar lustrationen om det kommunistiska Östeuropa åren kring 1990. I framför allt det fallna Sovjetunionen skulle gamla kommunistmedlöpare rensas ut och förhindras att komma tillbaka.”

        Svara
  43. Melmac

     /  01/23/2019

    MIn spellista drog igång denna i morse:

    Svara
  44. Melmac

     /  01/23/2019

    Min spellista drog igång denna i morse:

    Det är skrämmande att texten numer går att passa in på Sverige.

    No escape from the mass mind rape
    Play it again jack and then rewind the tape
    And then play it again and again and again
    Until ya mind is locked in
    Believin’ all the lies that they’re tellin’ ya
    Buyin’ all the products that they’re sellin’ ya
    They say jump and ya say how high
    Ya brain-dead
    Ya gotta fuckin’ bullet in ya head

    Svara
  45. MIT skrev ”man sätter lallande fånar att ”lösa””.

    Jag läste ”man släpper lallande fånar lösa” och nickade instämmande.

    Svara
  46. MiT

     /  01/23/2019

    Svara
  47. MiT

     /  01/23/2019

    Svara
  48. Miljönisse

     /  01/23/2019

    Svara
    • Hmm. Hundar. Kött. Miljöpåverkan. Hundar. Kött.

      Jag tycker mig se en enkel lösning …

      Svara
  49. (Tyvärr lokalpolitiker i Staffanstorp och inte i riksdagen.)

    ”Jag anser att Sverige måste införa ett totalt flyktingstopp, och det anser många andra moderater också.”

    Vi väntar med spänning på det sedvanliga snömoset från Milhouse.

    Svara
    • Melmac

       /  01/23/2019

      Kommer inte att hända innan valet 2022, så länge inte det blir ett nytt migrationshaveri och regeringen spricker p.g.a. att S måste byta fot IGEN!

      Svara
      • Ivar L

         /  01/23/2019

        Ett nytt migrationshaveri kan inte uteslutas.
        Antagligen det bästa som kan hända, tyvärr.
        Gråtande miljöpartister, igen eller…?
        D.v.s. de ”reder upp det själva”
        Fälld regering?

        Svenska folket (80% av väljarkåren) har fortfarande en hel del kvar i sin utbilding i att lära sig hur man avskaffar det samhällsfarliga system som för närvarande upprätthålls med konstgjord andning.

        Svara
  50. Gorby

     /  01/23/2019

    Hoppsan, så det kan bli.
    Dyra lampor det där…

    Svara
  1. Ny regering, nya ministrar, gamla välkända problem — WTF? – Life, Death and all between
  2. Ny regering, nya ministrar, gamla välkända problem – Micaels Lidéns Blog

Lämna ett svar till G Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: