Expressen kallar tre ideologiska skojare för ”Experterna”

Dags för krimideologer igen, den här gången är det tre st!! som har till uppgift att ljuga och hitta på. Två är de gamla vanliga skojarna, Jerzy Sarnecki och Nina Rung, den tredje är en som jag aldrig hört talas om tidigare, Fatima Addberger. Hon är om möjligt ÄNNU värre än de båda andra. Jag vet, det låter otroligt.

Det ovan är ingressen. Fatimas personliga inställning och gissning är att de inte har ökat. Trots att precis ALL existerande riktig fakta säger att de gjort det. Ordentligt. Hon är också en skojare alltså. Rakt av. Ytterligare en i raden. Men har ni sett så mycket hittepå och skojeri bara i en ingress? Det börjar redan med ordet ”experterna” när de borde kallas charlatanerna. De efterlyser mer forskning. Vilket är ett annat sätt att säga att deras tjat om ”mörkertal” i BÄSTA fall bara är gissningar.

Men jag tror det är värre än så, det är ideologiskt motiverade lögner.

Varför anmälningarna ökat är dock inte fastställt.

– Det som är svårt att säga är om det är en verklig ökning, eller om det mer är att vi får ner mörkertalet. Vi vet ju att det är väldigt många som inte anmäler sin förövare och ett möjligt scenario är att fler börjar göra det nu. Det är det som är intressant och som vi behöver forskning på: Om det är ”nya” våldtäkter eller om man börjar få ner mörkertalet, säger kriminologen Nina Rung.

Nej, det är inte alls svårt att veta om det är en riktig ökning eller ej. Sluta LJUGA! Man har ju dessutom erkänt att man inte vet någonting men att man då hellre hittar på pga ideologi.

Dessutom säger Brå själva att det vi sett under enormt lång tid är en faktisk ökning.

– Gissningsvis har #metoo fått stora konsekvenser eftersom sexualbrott varit än mer medialt. Sen har vi också en ny sexualbrottslagstiftning som kom i somras, där fler händelser ska räknas som våldtäkt. Det har vi sett tidigare, att varje gång vi får en ny lagstiftning på området så ökar antalet anmälningar då fler handlingar inbegrips.

Där ser vi det igen, ”gissningsvis …”. De vet absolut ingenting utan hittar bara på. Rung försöker dessutom med sin gamla trötta metoo. Och ändrad lagstiftning i somras… Hon erkänner dock att antalet anmälningar har ökat men att det beror på ändrad lagstiftning och metoo… Att ändrad lagstiftning påverkar är ganska klart. Men då ska man också se en utjämning på en lite högre nivå något år senare och det har vi inte sett vid de tidigare ändringarna utan trenden är att antalet anmälningar ständigt ökar och har gjort det under mycket lång tid. Och då säger Brå att det är faktisk ökning av brott.

Kriminologen Fatima Addberger är inne på samma spår:

– Det tydliga markerandet, tillsammans med att den här typen av ämne lyfts upp på den politiska agendan, i medier, under #metoo … det är inte att förringa. När allt det sammanfaller som det gjort nu, då ökar anmälningsbenägenheten

Krimideologen Fatima håller med krimideologen Nina om att de hittar på pga ideologiska skäl. Det är inte ordagrant vad hon säger men det är vad hon menar. För hennes personliga inställning och gissning var ju att de inte ökat. Då spelar det ingen roll vad verkligheten säger.

Fatima Addberger tror inte, likt Nina Rung, att antalet begångna brott ökat.

– Min personliga inställning och gissning är att antalet våldtäkter inte har ökat, utan att mörkertalet har minskat.

Hon tror inte att …

Vad säger krimideolog Sarnecki då?

Kriminologen Jerzy Sarnecki är mer försiktig och menar att statistiken är:

– … oerhört svår att tolka.

Att statistiken är ”oerhört svår att tolka”…

Nå, han säger väl lite mer men huvudpunkten är att ingen vet någonting. Efter typ 40 år i branschen så vet Sarnecki… ingenting. Utan han gissar. De andra sk ”experterna” gissar. Alla gissar trots att fakta finns. De gissar och matar ut sitt hittepå pga av ideologi. Men det blir alltmer desperat.

Men såna här jävla idioter lyssnar man alltså på, så uppenbart att de bara ljuger och hittar på av ideologiska skäl och ändå så lyssnar folk på dem. Inte konstigt att de otäcka kurvorna bara går upp och upp och upp när de som ska utreda varför hellre gör ideologiskt baserade gissningar där verklighet och fakta inte får nån plats…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

92 kommentarer

  1. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
  2. Visst kan det vara ökad anmälningsbenägenhet. S.k. Confounding är ett välkänt problem för forskare som verkligen gör att det givetvis är svårt att VETA någonting.

    Den ovan härligt tillrufsade Nina Rung https://sv.wikipedia.org/wiki/Nina_Rung … som anser att man måste ”uppfostra pojkar rätt” har kanske därför mycket självkritiskt och vetenskapligt antagit den skeptiska attityden att det kanske INTE finns ett samband med andra kulturers syn på just sådan uppfostran av pojkar?

    Har de vuxna ”barnen” ens någon kultur att ta hänsyn till när de kommer ”ensamma” i horder och är lämpligt ”papperslösa” och uppfostrar varann i sina små trevliga gäng? Kan en ny kultur ha uppstått som ökar anmälningsbenägenheten, fastän pojkarna inte gjort något fel alls?

    En invandrarkille föreslog att flickorna som anmälde ofta gjorde det för att de fick olika fördelar genom detta som flickorna inte fått förut. Han menade att videoinspelningar av skeendet där pojken frågar och flickan s.a.s. tackar ja till lite knullrufs, kunde skydda. Kanske bidrar den ökande ojämlikheten till att prostituerade som inte får betalt anmäler oftare?

    Kanske är det även confunding att tro att ”tafsa inte”-armbandet har ett samband med statistiken? Armbandet kanske i själva verket kan ha ökat anmälningsbenägenheten eller tafsandet, istället för tvärtom, som det var tänkt, helt enkelt för att det skapade sådant missförstånd i ”barn”-gängen att de nu tror att det är fritt fram för tafsande på alla som inte har armband?

    Eller kanske det blev lite som för papphammar som inte ville säga ”snopp” i TV, d.v.s. fokuset på att INTE säga ”snopp” i TV gjorde att han just därför sade ”snopp” i TV?

    Fatima Addberger är ”yrkesverksam jurist i samarbete med olika frivilligorganisationer” http://addbergersjuridiska.se/om-fatima-addberger/index.html

    Det kan kanske vara confounding att tro att hon genom sitt samarbete med frivilligorganisationer vill se saken på det här viset? När hon tar emot arvode från de här organisationerna skulle hon i själva verket kunna få just den rätta gudibehagliga sanningskänslan för det hela?

    Svara
  3. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
    • ”FAKE SNUS”, ”TIK SNÄLLA”.
      När Bali blir statsminister kommer språkvårdare att få bråda dagar!

      Svara
  4. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
  5. Hate-chan

     /  01/24/2019

    Men om ökningen kommer från MeToo och samtyckeslagen. Varför ökade anmälningarna redan innan de både ens var påtänkta? Och varför skulle en anonym undersökning som NTU påverkas märkbart av att kvinnor kan tala mer öppet om övergrepp de utsatts för när poängen med anonyma undersökningar är att den intervjuade ska kunna svara öppet och ärligt om saker som hänt i deras liv.

    Svara
    • Ivar L

       /  01/24/2019

      jaja…
      Nu skall vi inte gå och bli logiska och androcentriska.
      Det kääääns som att det är anmälningsbenägenheten, det räcker så.
      Tyst nu.

      Svara
  6. G

     /  01/24/2019

    Facebookvägrare kan läsa Christian Sonessons inlägg i sin helhet hos Katerina.

    “Sverige behöver ett totalt flyktingstopp”
    http://katerinamagasin.se/sverige-behover-ett-totalt-flyktingstopp/

    Svara
    • Vi föredrar ”facebookskeptiker”!

      (”Vägrare” är på gränsen till ”förnekare”, och vi förnekar inte dess existens. Vi tror bara inte att Zuckerberg är Messias.)

      Svara
  7. G

     /  01/24/2019

    ”Terroristdömd aktiv i Mehmet Kaplans nya muslimska biståndsorganisation

    Migrationsminister Amanda Lind har sedan hon tillträdde som kulturminister låtit förstå att Miljöpartiet grundligt låtit utreda om Miljöpartiet haft några islamister som företrädare eller motsvarande kopplingar. Lind har försäkrat att några sådana kopplingar inte funnits och inte finns. Verkligheten pekar dock i en annan riktning.”
    https://ledarsidorna.se/2019/01/terroristdomd-aktiv-i-mehmet-kaplans-nya-muslimska-bistandsorganisation/

    Svara
    • Kulturministern ansåg att det var synd att Kaplan avgick från sitt post!
      (Efter IT-skandalen)

      Svara
      • Motkraft

         /  01/24/2019

        Nu var det en person som påstår att Kaplan sagt detta. Det går inte att bekräfta uppgiften och är kanske mindre bra att sprida detta som sanning om samtidigt vill kunna peka finger åt gammelmedia och deras ljugande eller halvljugande.

        Svara
  8. Ljugandet är globalisternas medvetna psykologiska/ekonomiska krigföring mot ursprungsbefolkningar.
    Matteo Salvini förklarar 🙂

    Svara
  9. Leif

     /  01/24/2019

    Reporter i SVT:s Nyhetsmorgon låter oss veta att situationen i Venezuela beror på ”strukturella problem”. Jag trodde att det handlade om det faktum att Venezuela har allvarliga demokratiska problem.

    Svara
    • Senior

       /  01/24/2019

      Ett steg åt rätt håll att de åtminstone erkänner att Venezuela har problem.

      Nu fattas bara att de erkänner att det är det socialistiska styret som infört dessa ”strukturer”.
      Så som i alla andra socialiststater som körts i botten med strukturella problem.

      Som vanligt inom vänstern sitter nu de som för ett par år sedan hyllade Venezuela som en förebild och klagar på att ”detta är inte socialism på riktigt”.
      Problemet är att detta är utfallet i 100% av de fall där man försöker införa socialismen fullt ut.

      Kontentan av detta: Socialism= Strukturella problem.

      Fråga er själva nu hur många strukturella problem vi nu har i Sverige, kraftigt accellererande.
      Skola, sjukvård, bostäder, etc. etc.

      Hur många år har vi kvar innan vi sitter i samma sits?

      Svara
    • Ivar L

       /  01/24/2019

      Huvudstrukturen här kallas ”diktatur” tror jag alldeles bestämt.
      Venezuela lider av problemet diktatur. I detta fall en kommunistisk sådan, en av de vanligaste och värsta sorterna f.ö.

      Svara
    • Vic

       /  01/25/2019

      Undertiden i Sverige:

      ”Regeringen har förlängt de inre gränskontrollerna, med hänvisning till en förhöjd hotbild mot Sverige.

      Men enligt gränspoliser finns inte tillräckligt med resurser för att kunna fullfölja uppdraget – och situationen är så allvarlig att man nu slår larm till justitiedepartementet.”

      och

      ”Senast under onsdagen reste åtta uzbeker in i Sverige på turistvisum. Om gränspolisen hade haft tillräckliga resurser hade de förmodligen blivit nekade inresa, berättar Robert Lindström, polisinspektör vid gränspolisenhetens rörliga kontrollsektion i Frihamnen i Stockholm.

      – Men det var snarare ”hej och välkommen”. Vi har ingen möjlighet att hantera åtta stycken på två personer, säger han.”

      https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0rpyR/granspoliser-slar-larm-till-regeringen

      Svara
    • Vic

       /  01/24/2019

      Sjukt att Sanandaji ens ställer upp på att vara med när det ändå är uppenbart att han kommer bli i bästa fall relativiserad och censurerad och i värsta fall föremål för något ”Onkel Tom”-resonemang.

      Nu när alla svenskar är tvungna att betala den så kallade TV-avgiften (skatten) så gäller det att hitta sätt att kosta så mycket pengar för SVT som bara är möjligt.. utan att faktiskt titta på TV. Hur man ska gå till väga för att lyckas är dock oklart.

      Svara
  10. Kommer de tre ideologiska skojarna erkänna senare som AL?

    Svara
    • Fast Lindbergs makt är också staten!

      Svara
      • Vic

         /  01/24/2019

        ”Vår” makt är en kabal av ultraglobalister, som mer än gärna omger sig av nyttiga idioter i media och politiken. Det är fullkomligt uppenbart vid det här laget.

        Svara
      • The Perfect Man

         /  01/25/2019

        Regimens språkrör…

        Svara
  11. Mord = pojkstreck?

    Svara
  12. En rak indikation om det ökat, vilka begår våldet, har den gruppen ökat i samhället, där ligger svaret.

    Svara
  13. Varför inte?

    Svara
  14. Rikard

     /  01/24/2019

    Hej.

    För att de tre propagandisternas resonemang skall stämma alls, måste svenska kvinnor på den tiden Sverige var svenskt dels varit utsatta för sexuella övergrepp med samma frekvens som idag, dels lidit i det tysta även under sjuttiotalet när debatten var minst lika hätsk som idag.

    Dessutom skall svenska män då ha begått våldtäkter och andra övergrepp med en intensitet långt över vad som skedde i exempelvis Bosnien under det senaste kriget, och dessutom tigit om detta. Vidare skall alltså sjukvård och polis även den tigit och mörklagt denna extrema epidemi av övergrepp som då skall ha pågått från åtminstone sent sextiotal och framåt.

    Låter det sannolikt, eller är det mer sannolikt att en betydligt högre andel av negrer, araber, afghaner och liknande begår sexuella brott med en betydligt högre frekvens än svenskar, dessutom med udden riktad mot svenska kvinnor då dessa enligt de invandrade kulturernas kvinnosyn saknar heder och därmed värde? (Det är alltså somaliers, arabers och afghaners kulturer vi skall integrera i den svenska och anpassa oss till enligt sådana som moderaterna Reinfeldt och Lifvendahl, eller socialdemokraten Sahlin).

    Jag minns när kvinnor kunde sola utan överdel i Stockholms parker, utan att bli antastade. Jag minns att t o m småbuset på Plattan hade gränser de inte gick över – en man som rånat en kvinna med barnvagn straffades av sina kumpaner för detta, så pass illa att Norrmalmspiketen fick köra honom till SöS. Visst, det fanns perversa typer förr (gubbäckel och Gambiatanter som raggade småpojkar kring Spottkoppen på Tesan t ex), men om det var så som Sarnecki och Rung et consortes påstår, att det var lika illa då som nu – skulle det betyda att svenska kvinnor inte vågar anmäla svenska män? Är gubbdj*veln rent ut sagt dum i hela huvet hela tiden?

    Sarnecki och Rung är enligt mig äckliga människor som hellre låter tusentals svenska kvinnor och flickor bli offer för invandrade våldtäktsmän – och hur många av invandrarkvinnorna som utsätts för övergrepp vill jag inte ens försöka föreställa mig – än att de faktiskt använder sina kunskaper i statistik och datahantering för att ur korrelation försöka skapa sannolika kausala samband. De är av samma skrott och korn Albert Speer eller andra som tacksamt tar sin sold och struntar i vems blod och lidande som finansierar dem.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Lögnen ”Det har alltid varit så här”(tm) måste bekämpas varhelst den sticker upp sitt tryne.
      ”Hvergang!” som Perikles sade.

      Svara
      • Förresten …
        Är ”Det har alltid varit så här” den sekulära versionen av ”det är tradition” eller ”det står skrivet”?

        Båda verkar betyda ”det går inte att ändra på, och faktiskt SKALL det vara så här.”

        Svara
  15. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
  16. Svara
    • Ivar L

       /  01/24/2019

      GAL-TAN suger.
      Partier som FI och V betraktas inte som auktoritära trots att de garanterat är de första som skulle införa diktatur om de fick chansen. Även MP är pigga på det numera.

      Svara
  17. Leif

     /  01/24/2019

    Och apropå den här, där hela 87 s k influencers uppmanar Löfven att åsidosätta folkviljan:
    https://www.expressen.se/debatt/kor-over-ditt-folk-lofven-for-att-radda-klimatet/
    Kan inte alla dessa godhetsambassadörer börja med att släcka ned sina bloggar och hemsidor, skrota sina mobiler och göra något själva för att minska utsläppen? Är de överhuvud taget medvetna om att deras egna aktiviteter bidrar till utsläpp? Är det bara de andra som bör göra något?
    Titta bara på denna:
    http://makeitlast.se/cat/style/
    På vilket sätt visar sig Emmas engagemang här? Hyckleri!

    Svara
    • Jonas

       /  01/24/2019

      87 puckon, ser att Nina Rung finns med i listan, som inte förstår att makten utgår ifrån HELA befolkningen och inte bara dem.
      ”som tillsammans når minst 2,1 miljoner människor” Ska vi gissa att det är samma 23.000 miljöpartister som återfinns i alla dessa ”influencers” listor?

      Svara
    • Ivar L

       /  01/24/2019

      Rena komiken:
      ”Sustainable Bedding”
      😀

      Svara
  18. OT: Är det bara jag som tycker det är ointressant vad kulturministern rökte för tjugo år sedan – eller innan hon blev minister, eller på fritiden?
    Särskilt med den acceptans vi har för enorm alkoholkonsumtion i alla samhällslager.

    Nej, särskilt om hon stödjer islamister på samma sätt som sina föregångare och partikamrater. Det är viktigare att lägga energi på.

    Svara
  19. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
  20. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
  21. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
  22. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
  23. Min ”personliga inställning och gissning” är det så vetenskapligt arbete och utredningar nu mera görs?
    Undra på att det går åt helvete lite överallt.
    Hade jag gjort så på mitt jobb och lekt gissningslekar hade jag väl fått sparken och fått bli uthängd och arbetslös resten av livet. Men för de nutida experterna gäller andra regler, det räcker med rätt agenda.

    Svara
    • Senior

       /  01/24/2019

      Ja, Sverige har djupa strukturella problem.

      Svara
      • Chefen för företaget där jag jobbade hade en gång ett möte med en högre chef från den globala ägarstrukturen. Den senare pekade på dalande siffror och höga lönekostnader och sade argt:
        – You have a structural problem!
        – Yes, sir. We call that ”a loss.”

        Svara
  24. MiT

     /  01/24/2019

    Svara
  25. Porta

     /  01/25/2019

    Varning, varning! Nu har Porta tagit helgen tidigt å är redan på storfyllan å ska berätta för er hur det här med anmälningsbenägenhet egentligen fungerar… å då tänkte jag inte tala om hur staten våldtar oss alla ekonomiskt varje dag… utan hur man skiter i att anmäla bl a stölder… För ett par år sedan… jag hade bytt till sommardäck på Ferrarin (Opel Vectra -97) rik som ett troll som jag är som alla hemmansägare i Sverige… staplade jag däcken intill lagårdsväggen (torpställe vi har i släkten…) som alla år tidigare å tänkte inte mer på det… hösten/vintern kom å dags att sätta på vinterdäcken igen… sprang varv runt den där djävla lagårn’, in å ut i alla bodar å garage inga djävla däck! Det är nu frågan(orna) uppstår… ska man anmäla. är det lokala eller internationella förmågor som ligger bakom… Anmäler jag får jag intet veta… äh ni vet om jag säger ”ordet går på byn”, hade det varit lokalt hade jag fått veta och det hade varit utsorterat med ursäkter och återbärande på gemensam fylla… så utomstående alltså! De internationella inte anmälda hade på bar gärning varit SGT för det är så man gör när man håller ihop i byn!
    PS! De säger vi går mot lågkonjunktur… det kommer bli värre än så! Kom ihåg att Porta har fläsk och kaffe att sälja (och ibland även toapapper)! Ni kan kontakta mig här under hashtaggen #jagärenidiot
    Puss å krama varandra i trafiken!

    Svara
  26. MiT

     /  01/25/2019

    Svara
    • Johan A

       /  01/25/2019

      Tja, hyckleri och dubbelmoral brukar ju vara självgoda unga kvinnors (främst feminister som är hippa i tidsandan) signum. Vem kommer inte ihåg Zara Larssons maningar om att skippa att köpa julklappar och spendera pengarna på ”hjälpande handlingar” samtidigt som hon själv drog på solsemester i Jamaica, och när hon själv fick kritik för sitt hyckleri fick hon totalspel. Det går bra att predika men bara så länge man inte behöver göra nåt själv.

      Svara
      • Hakelius text är fortfarande den bästa. Väntar förgäves på svar från de goda som vill se yxan gå men inte vara den som håller i skaftet.

        ”Drömmen om klimatdiktaturen kittlar och bubblar under ytan”
        https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/drommen-om-klimatdiktaturen-kittlar-och-bubblar-under-ytan/
        ”Och så ”despotin”. Det är ett lite finare ord för diktatur, det vet vi, men vad tänker ni er att det ska innebära, rent konkret? Ska bönder få sina kossor tvångsslaktade? Ska vägarna patrulleras för att gripa oauktoriserade bilförare?”

        Svara
      • Porta

         /  01/26/2019

        Ähh… vad förväntar ni er!?? ”Uppsala-mafian” lär haft Tjock-Steffe som ledare, hela Sverige har Käbbel-Steffe som ledare med ”Ärtan” Thorwaldsson som enforcer och den imbecille Anders Lindberg som deras consigliere…
        För oss som följt klimatfrågan en tid har det varit uppenbart sen ett par decennier att målet är att FN ska bli en ”världsregering” (egentligen längre än så… gå tillbaka… Googla Bert Bolin, Brundtlandkommissionen osv, läs på, lär er)
        Kristian, de här människorna skiter i massmord, svält, misär och vad hemskheter du vill, de slåss för att ge en polerad yta som ska ge dem stöd av lättlurade som i förlängningen ska bära dem till en position där de obekymrade ”flyter fram” på gyttjepölen av skit de skapar för oss andra.
        Avslutningsvis vill jag bara säga, inte riktat till någon här, som jag brukar säga till de som säger vi är för många här på jorden… jag har ett rep lagom långt och hjälper dig gärna att vara den förste i minskningen av antalet…

        Svara
  27. Jonas

     /  01/25/2019

    Fatima Addberger förklarar hur det hänger ihop.
    Om antalet brott ökar och, som en följd av detta, antalet artiklar angående detta ökar så ökar oron för att utsättas för brott.
    Slutsatsen är då givetvis att det är medias fel att oron ökar.

    https://www.aftonbladet.se/tv/a/239265

    Svara
    • Skeptisk

       /  01/25/2019

      För varje rubrik med hemskheter är det en massa dagar där det inte händer något, vilket vi överser. Enligt henne. Problemet är att de hemska rubrikerna är varje dag. Flera av dem. Det är inte en massa dagar utan hemska rubriker.

      Att det är patriarkala strukturer som gör att män är mindre rädda än kvinnor, var ju en oväntad förklaring. Finns en fysisk förklaring. Om jag som man blir överfallen kan jag bli misshandlad, men den som överfaller vet också att det finns stor risk att han också blir skadad. Även om det är flera mot en och man vinner i slutänden, ska någon gå först. Det kan göra riktigt ont. Om kvinnor blir överfallna riskerar de både misshandel och våldtäkt. Och de vet de inte har så mycket att sätta emot. Skulle vara intressant att göra en undersökning om rädsla bland män mot längd, vikt och kampsportserfarenhet. En liten man på 165 och 60 kg är nog mer vaksam än en stor man på 190 cm och 110 kg muskler.

      Svara
    • Som sagt var, en enda vecka nuförtiden motsvarar kanske ett år i mitten av 80-talet. (Jag menar det värsta, inte sammanlagd mängd.) Då skulle det ha blivit daglig diskussion i riksdagen och stort samförstånd om att lösningar måste hittas.

      Men det var med ett S som ligger till höger om dagens M och SD när det gäller ”hårda tag” och höjda anslag till polisen. Och en förgenus-polis.

      Svara
  28. MiT

     /  01/25/2019

    Läs tråden…

    Svara
    • Gaaaaah! Flera minuter av mitt liv som aldrig kommer åter!

      Fast jag fick återigen vet att MEDs Fredric Morenius har en ängels tålamod. Och att jurister absolut inte ”kan det här”.

      För att kunna dra någon slutsats, behöver man alltså inte bara fakta och uppenbara samband, utan även något som kopplar ihop fakta och samband. Sedan måste man ha något som visar att kopplingen mellan fakta och samband kan bevisas utan referens till fakta och samband.
      Då kan man veta att de fakta och samband man har verkligen håller. Men då behövs något annat innan man kan dra någon slutsats …

      https://en.wikipedia.org/wiki/What_the_Tortoise_Said_to_Achilles

      Svara
  29. MiT

     /  01/25/2019

    Svara
    • Motkraft

       /  01/25/2019

      Lite synd om henne om hon gått och funderat på att byta frisyr innan frisyrmobbningen tog fart på riktigt, att helt utifrån egen vilja tänkt sluta med rastaflätorna. För att hon tröttnat och vill förnya sig.

      Nu kan hon ju inte byta, då skulle hon bli anklagad för att ha gett efter för ”de onda”….

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/25/2019

        ”– Det är en viktig diskussion. Och det finns tydliga övertramp, så det är viktigt att reagera mot. Jag tycker att man ska gå in i den typen av diskussioner med respekt för att det finns olika åsikter.”

        Mer floskler än så kan man inte önska av en nytillträdd kulturminister.

        Nej, det är verkligen inte en viktig diskussion, den är helt ointressant. Nu sitter det alltså några irrelevanta turbopräktiga identitetsfeminister och gnäller om att kulturministern, som gissningsvis även hon är en stor beundrare av just identitetspolitiskt trams, har en påstått rasistisk frisyr. Om kulturministern nu har en håruppsättning som ser ut som ett knippe soltorkade bajskorvar, må vara. Jag bryr mig verkligen inte, det är en ickefråga.

        Svara
        • Porta

           /  01/26/2019

          ”Nej, det är inte alls svårt att hålla sig borta från rasistiskt nonsens vars livsluft är att skuldbelägga kulturell korsbefruktning- och lån” och andra skriker i andra sammanhang om kulturell appropriering…. det är SÅ rätt när far super men gud nåde er andra! Frida, du som av dina kommentarer här verkar vara ett rejält kvinnfölksmännich… frisyren är inte ovidkommande eller en icke-fråga. Människan har fått en position där hon representerar HELA Sveriges befolkning och tycka vad man tycka vill om fördomar och hur alla borde vara ”öppna”… alla är det inte i hela världen. Vi har en statsminister och ett parti (MP) i regering som tycker att denna människa är den bästa och mest representativa för vårt folk och land de kunde hitta som kulturminister… kommer känna mig så stolt när hon sitter och för vår talan i internationella sammanhang, riktigt mysa att få se bilder på henne och hennes man från statsmiddagar… https://www.youtube.com/watch?v=8C1B5V6pShY

          Svara
  30. Det här förslaget LÅTER bra. Lite som om det skulle bli något slags fri marknad.

    Verkligheten blir väl skattfinansiering utan översyn. Sedan måste man kunna dölja arbetslösheten också, så det blir nog obegränsade bidrag så länge man är inskriven på rätt ställe.

    Svara
  31. Leif

     /  01/25/2019

    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/MgywyK/vi-ar-enade–hotet-ar-nationalismen
    Vilken makalös arrogans dessa människor demonstrerar! För mig vore det helt i sin ordning om de avslutade sitt inlägg som rubriken lyder:
    ”Vi är enade – hotet är nationalismen”
    Men slutet låter i stället så här:
    ”Därför är det viktigt att väljarna kräver besked av partier och kandidater hur de i Europaparlamentet vill möta de hot vi här har tecknat.”
    Jag tycker inlägget på ett obehagligt tydligt sätt klarlägger de problem vi har. Politikerna har ingen som helst tilltro till sina väljare. De vet så mycket bättre än väljarna. Valet är ett nödvändigt ont då man i samförstånd undviker att ens beröra de frågor som är viktiga för väljarna. Efter valet är det ”business as usual”, och inför EU-valet har man t o m mage att tala om för oss vilka frågor vi ska tycka är viktiga.

    Svara
    • Analogier är vanliga i vissa prov.
      ”SAP förhåller sig till Folkhemmet på samma sätt som Folkpartiet till … ?”
      Svaret är naturligtvis EU. Det är alltid svaret för Folkpartiet.

      Tänk att EU har skapat allt detta! Inte teknisk utveckling och handel! Inte en gemensam historia på kristen värdegrund!

      Sedan skall vi kombinera att skydda ”mänskliga friheter” och att ”EU måste utnyttja alla sina instrument, regler, budget och forskning” för klimatet.

      ”Det förutsätter att det europeiska samarbetet utvecklas och att alla medlemsländer gör insatser efter sin förmåga.” Ständigt Sverige som en dryg Bror Duktig. Eller är det Fp?

      Som vanligt blir det en gammal länk till Fnordspotting:
      ”Att vara liberal är att inte förmå skilja orsak från verkan”
      http://fnordspotting.blogspot.com/2018/10/att-vara-liberal-ar-att-inte-forma.html
      ”Att nationalismen växer beror på att de flesta av västvärldens nationalstater nu, efter att den politiska klassen valt att fullständigt ignorera folkviljan, i snabb takt blir mångkulturella. Den framväxande nationalismen är en naturlig och synnerligen förutsägbar motreaktion på detta, inte en ny kraft som helt utan förvarning plötsligt äntrat arenan.”

      Svara
    • PS.
      ”Huvuddelen av medlemsavgifterna kommer tillbaka via program för regional utveckling, jordbruk, forskning och innovation.”
      FP är precis som S, fast på en annan nivå. Pengar blir helt enkelt GODARE av att ta en omväg genom den centrala byråkratin!

      Svara
      • Jonas

         /  01/25/2019

        Huvuddelen, sa Bull undrande?
        Sverige betalade in 38,2 miljarder och fick tillbaka 13,9 miljarder.

        Svara
        • Sant!
          De kanske menar att huvuddelen av de pengar som betalas in så småningom betalas ut? Alltså inte Sverige till Sverige utan alla till alla?
          I så fall stämmer det säkert.

          Svara
        • Sant!
          De kanske menar att huvuddelen av de pengar som betalas in så småningom betalas ut? Alltså inte Sverige till Sverige utan alla till alla?
          I så fall stämmer det säkert.

          Svara
          • Jonas

             /  01/25/2019

            Nu skrev de ju ”kommer tillbaka”.
            Om jag gav någon pengar med löftet att de skulle ”komma tillbaka” så skulle jag nog bli lite purken om de gavs tillbaka till någon annan. 😉

      • Sune

         /  01/25/2019

        Swexit!

        Sen tar vi hälften av nettoavgiften, d v s (38.2-13.9)/2=12.1 miljarder, och köper lobbyisttjänster för. Då får vi fan så mycket mer inflytande i EU än nu och resterande 12.1 miljarder kan vi anställa 20000 genuspedagoger för, eller göra nåt vettigt!

        Svara
    • Det fantastiska är att de har noll förståelse varför folk vänder sig till partier de inte gillar – kanske för att ni är så maktkåta och verkar ha ett gemensamt uttalat mål att förtrycka folket?

      Svara
  32. x

     /  01/25/2019

    Svara
    • ”universiteten rensas på kritiska, antirasistiska röster”
      Hahahaha!

      Sticka på! Modell XXL tar tid men är värt det i längden!

      Svara
      • Hamon

         /  01/25/2019

        Precis. Så fort han säger nått sådant vet man att han ljuger om den faktiska situationen. Måste vara pk och vänster tomte för att verkligen tro på det skitsnacket.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  01/25/2019

          Betyldigt fler borde lämna. Han erkänner ju utan att hymla om att han är driven av en politisk agenda, och sådana forskare har självklart inget att göra på våra högre lärosäten. Vill han hålla på med sådant får han väl starta en privat finansierad tankesmedja.

          Åk tidsmaskin så ska ni få se, förr i tiden, bland professorer på våra universitet, så var uppfattningarna att man skulle hantera den tredje uppgiften, att förmedla sin kunskap till allmänheten utanför universiteten, näst intill sakralt vördnad som något man på inga villkor fick politisera.

          Svara
    • Motkraft

       /  01/26/2019

      Södertörns Högskola har säkerligen redan ringt honom och erbjudit nytt jobb, ett sådant guldkorn kan de ju bara inte missa!! 🙂

      Svara
  33. Jonas

     /  01/25/2019

    Grattis alla miljöpartister.
    Tack vare er huvudlösa politik så kommer Skåne att bli tvungna att lägga en kabel till Tyskland och importera el därifrån, kolkraftverksel.
    Kabeln har en kapacitet på 700 megawatt. På ett år så blir det 6.132.000 ton koldioxid.

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tysk-el-kan-losa-den-skanska-elbristen

    Svara
  34. Men LOL – SVT oroar sig för ”deplattformering”:

    http://katerinamagasin.se/deplatformering-vilka-svenska-forfattares-yttrandefrihet-ar-vard-att-forsvara-amanda-lind/

    Ja, att få sin försörjning attackerad är inte kul? Vilka hycklare – de har använt samma taktik i ÅRATAL. Nu, när de själva drabbas, så blir de oroliga.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: