Det Nya Sverige, del 7. Åttaåring omringad av män och bestulen

Det var bara några dagar sedan det förra inlägget om Det Nya Sverige men då Det Nya Sverige gjorde en redig rivstart direkt och det blir så satans mycket så blir det ett till redan nu.

Grejer jag har sett flimra förbi, främst på twitter, sen 30 jan.

Man skjuten till dödas i Stockholm.

Vakter på Stockholms stadsbibliotek.

Utländska stöldligors stölder ökar i Sverige, de säger att det krävs mer internationellt samarbete för vända utvecklingen. Har ingen upplyst dem om att gränskontroller kan funka…?

17-åring misstänkt för mordförsök på polis.

Fyra åtalas för människorov och grov utpressning, de utsatte även offret för tortyr. Artikeln på SVT är så skinande ren från intressant information att man misstänker att den kemtvättats. Man ska tro att det är fyra unga norrlänningar som varit i farten.

Mycket riktigt, det fanns skäl för misstankarna om att det inte stod rätt till med artikeln, att det liksom saknades nåt. Då är det tur att alternativ media finns!

De fyra gärningsmännen som lystrar till förnamnen Ahmed, Pedro, Abdiaziz och Ibraim är mellan 18 och 23 år gamla. Ahmed och Abdiaziz är medborgare i Somalia. Pedro är medborgare i Angola men har även ett svenskt medborgarskap. Ibraim har svenskt medborgarskap.

SVT hade inte ens med att ett par av dem inte ens är medborgare i Sverige. Varför ska man skydda andra länders medborgare på det här sättet?

Ahmed har sedan tidigare ett flertal domar på sig för bland annat våld mot tjänsteman, bilstöld, narkotikabrott och misshandel. Påföljderna inskränker sig sammantaget till ett antal timmars samhällstjänst. Utvisning har inte yrkats.

Pedro är tidigare dömd för bland annat narkotikabrott och ofredande. Påföljden stannade vid skyddstillsyn. Han kan på grund av dubbelt medborgarskap inte utvisas.

Abdiaziz är så långt Samhällsnytt kunnat kontrollera tidigare ostraffad. Ibraim är tidigare dömd för olovlig körning.

Flera av dem har varit igång tidigare också. Riktiga guldklimpar! Men det får man inte reda på om man bara läser SVT för de ska försöka lura i folk att det är Kasper, Jesper och Jonatan som varit i farten.

Man gick bärsärkagång på buss i Kristinehamn. Inte första stället det skett de senaste åren…

Ett sk ”storbråk” på en skola i Uddevalla tvingade skolan att stänga för dagen.

Anmälnings´benägenheten för brott där småtjejer blir omringade av män har verkligen skjutit i höjden de senaste åren (betalvägg)! Den här gången är det en 8-åring som drabbats. Frågar man krimideologer så tycker de att detta är fantastiskt och att det bara bevisar ökad anmälningsbenägenhet. 8-åringar har enligt dem alltid blivit omringade av män och i bästa fall bara bestulna men inte vetat om att man kan anmäla det tidigare.

En sk ”IS-resenär” var med i en hämndmobb som mördade en man. Resenär, låter som om han varit ute och tågluffat… Artikeln ligger bakom betalvägg.

Äldre man utsatt för synnerligen brutal misshandel i sitt hem vid ett rånförsök i Kallinge. Är mycket rån i hemmen numera, gissar att krimideologerna tycker det också är toppen för det visar att folk förstår att man faktiskt kan anmäla sånt…

Ett par greps på ett hotell i Bromma, kvinnan går till attack mot polisen och det visar sig att det fanns en bomb i en väska som tillhörde paret. Kvinnan har jobbat på Aftonbladet och hon har väl vad man kan kalla en perfekt bakgrund för just Aftonbladet som man kan se ovan.

Alla de där Kasper, Jesper, Jonatan, Pelle, Kalle, Andersson, Pettersson, Lundström osv har verkligen fått en ny vår runtom i landet de senaste åren, är ju flera sk ”storbråk” i veckan numera. Inte ens Skövde slipper undan. Det är härligt tycker krimideologer eftersom det bevisar att det alltid varit så här runt om i landet!

Maskerade fritar enkelt två gripna personer. Man kan väl säga att polisen börjar tappa greppet rätt ordentligt vad gäller våldsmonopolet. Inte bara pga det här fallet utan det är ju bara toppen på ett enormt isberg med stora samhällsproblem. Bara sök på Det Nya Sverige här på bloggen så får ni se, då hittar ni inlägg som detta sen ca mitten av nov 2018. Och då är det bara sånt som jag sett, främst på twitter. Jag har alltså inte letat utan bara sparat ner en del av det jag sett. Sparat en del alltså, vet att jag har glömt en hel del av det jag sett också.

Äldre par rånade i hemmet i Tollarp.

Två män knivskurna på pendeltåg idag vid Arlanda.

12-13-åring överfallen på väg till skolan i Nybro.

Kvinna rånad på bil i Malmö.

Allt ovan är alltså sånt som jag sett sen 30 jan. Och jag har inte ens letat och dessutom varit rätt sparsamt aktiv på t ex twitter under den här tiden.

Allt ovan är ljust och härligt för det bevisar bara att folk äntligen börjar anmäla vad de drabbas av anser de kända krimideologer som alltid ska få breda ut sig i svensk media. För det innebär att allt är som det alltid har varit!

Tryggheten ökar!

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

133 kommentarer

  1. weasel

     /  02/05/2019

    Är det någon som vet vilket datum det var som Vänsterpartiets och Miljöpartiets skulle hålla sin demonstration på Sergels Torg mot utländska stöldligor , IS-resenärer, gängskjutningar och gruppvåldtäkter ?
    Jag minns inte riktigt när det var den skulle ske.
    Var det före eller efter deras demonstration mot ordningsvakter ?
    :/

    Svara
    • Senior

       /  02/05/2019

      Väl skrivet weasel, väldigt upplysande om vänsterns agenda.

      Svara
    • Du sade det bättre än jag som kommer efter i schäsen här, men:
      Ja, jag tror det var efter att #metoo tog krafttag mot hederskulturen.

      Det finns otaliga textempel, du nämnde några av de viktigaste.

      Svara
    • V och MP kommer sannolikt INTE hålla någon demonstration mot utländska stöldligor , IS-resenärer, gängskjutningar och gruppvåldtäkter.

      V och MP:s teori tycks vara att brottslighet har socioekonomiska orsaker, medan de tillsammans med resten av högerpartierna S och C förvärrar de socio-ekonomiska orsakerna. Folket har dessutom röstat för 92% högerpartier. Folket vill alltså öka ojämlikheten i samhället. (sic)

      Högerpartiet SD har istället teorin att brottsligheten beror på invandringen av brottsliga element och brottsliga kulturer och ser inga problem med att förvärra de socio-ekonomiska orsakerna heller. De bönar på bara knän om att få samverka med Alliansen.

      Eftersom folket alltså fortsätter att rösta på högerpartier som ökar ojämlikheten och massinvandringspartier som ökar antalet kriminella element, så ökar givetvis ojämlikheten och antalet kriminella element i Sverige. Naturligtvis är inte statistiken märklig.

      Folket vill ha detta, röstar för detta och får detta.

      Svara
      • weasel

         /  02/05/2019

        ”V och MP kommer sannolikt INTE hålla någon demonstration mot utländska stöldligor , IS-resenärer, gängskjutningar och gruppvåldtäkter”

        Va?!?!
        Det menar du inte, Martin ? 🙂

        ( För övrigt så kan jag ju bara för sakens skull rent hypotetiskt låtsas att din teori stämmer ; att brottslighet beror på ”ökade klassklyftor” och ”socioekonomiska faktorer” . Eller…jag kan låtsas att det stämmer när det gäller en av de fyra kriminella sakerna som jag nämnde.
        Gängskjutningar kan jag med lite god fantasi låtsas ha någonting med de där klassklyftorna att göra.
        Men de övriga tre…?
        Nej. Även om Jonas Sjöstedt skulle lyckas få världens mest ”rättvisa” och ”jämlika” samhälle där alla människor hade precis samma inkomst och exakt samma förutsättningar, så skulle det inte påverka vare sig gruppvåldtäkterna eller de utländska stöldligorna eller IS-resenärerna ens en millimeter.
        Detta eftersom folk som går med i IS eller gruppvåldtar kvinnor inte direkt gör detta på grund av ”socioekonomiska faktorer” utan av helt andra anledningar.
        Och även om Sjöstedt nu lyckas dela ut ”gratis glasögon” till alla barn i Sverige så betvivlar jag väldigt starkt att detta resulterar i att de utländska stöldligorna slutar operera i Sverige… )

        Svara
        • Klanmentalitet och sekterism är ett svar på otrygga samhällen och ren överlevnadsmentalitet. I Sverige var i princip klanmentalitet och sekterim utraderad på 80-talet. Sverige var i princip ett sekulärt och ateistisktland som bara några årtionden tidigare var fullt med outbildade sekteristiska individer.

          Sekterism är likt en drog som används av individer för att fly verkligheten. Gör man verkligheten mer angenäm försvinner anledningen till sekterism och droger.

          Vetenskapliga metastudier visar på ett klart samband mellan mordfrekvens och ojämlikhet. Mordfrekvens tycks ha ett samband med graden av brottslighet generellt sett.

          Svara
          • weasel

             /  02/06/2019

            Ja. Och Nej.

            Visst, klanmentalitet var i princip utraderad i Sverige på 80-talet. Men vad gjorde Sverige då ? Jo, Sverige satte igång med att importera klanmentalitet.
            Det hela har väldigt mycket mer med ”kultur och religion” att göra än med ”socioekonomiska faktorer”.

            Och, om jag för diskussionens skull låtsas att du skulle ha rätt ;
            HUR ska du göra ”verkligheten mer angenäm” för att islamisten Muhammed ska förstå att det är ett bättre alternativ att studera och jobba än att åka till Syrien och skära halsen av otrogna ?
            Problemet här är liksom att islamisten vill leva i ett kalifat och inte i något västerländskt samhälle. Om du då gör det västerländska samhället ännu mer västerländskt så får knappast det islamisten att ändra åsikt.

            När det gäller gruppvåldtäkter så beror detta delvis på kultur och delvis på att individerna är psykiskt sjuka och saknar empatiförmåga.
            Om du och Jonas Sjöstedt höjer studiebidraget till 38.000 i månaden och inför en medborgarlön på 50.000 i månaden så…är individerna fortfarande psykiskt sjuka och saknar empatiförmåga. Inte heller deras kvinnosyn påverkas av medborgarlönen.

            De utländska stöldligorna beror på EU och EUs fria rörlighet.
            De utländska stöldligorna kommer man tillrätta med genom gränskontroller (vilket inte existerar idag oavsett vad Löfven & co försöker lura i folk ) – och de utländska stöldligorna påverkas Nada av att Sverige blir ”ett mer rättvist och jämlikt ” samhälle.

            Gängskjutningarna beror till stor del på att det är lönsamt att sälja droger och vapen. Så även om gängkriminaliteten även har kulturella/klan-förklaringar så kan jag delvis ge dig rätt i att man skulle komma till rätta med en del av problematiken genom införandet av …ett utopiskt samhälle.
            Det enda som krävs är ju att man ser till så att det är mer lönsamt att jobba på McDonalds än att sälja knark.
            Riktigt hur detta skulle gå till är dock aningen oklart. ..

            Det jag däremot ger dig helt rätt i är att svenskarna själva har röstat för den här utvecklingen.

          • Jag menar att alla aspekterna förmodligen innehåller olika evidenta sanningar och är korrekta om de kombineras. Det är just därför vi ska lyssna på varandra mer i svensk politik, inte ställa oss i osunda motpositioner.

            Etniska svenskar som väljer att begå brott och tar droger, eller tyr sig till olika former av sekterism, i ett allt hårdare samhälle bombarderat med lögn och förbannad dikt, i spåren av EU och imperialistisk globalism, är ju rimligen inte islamister i någon större utsträckning, men blir väl snarare i så fall nazister eller ”Breivikar” i större utsträckning, vilket också är kriminalitet. Den kriminaliteten beror sannolikt på socio-ekonomiska förhållanden, inte på kulturella orsaker.

          • Weasel

             /  02/06/2019

            Nja, Martin, jag skulle tvärtom vilja påstå att nazistisk brottslighet beror på ideologiska faktorer snarare än socioekonomiska faktorer.
            Men jag är å andra sidan av den åsikten att dom där bland pk-folk så populära ”socioekonomiska faktorerna” mest är trams.

            Visst , e en kåkstad i Bogota finns det kanske diverse socioekonomiska faktorer som får folk att välja den kriminella vägen.
            Men i Sverige ? Nej.
            Studiebidraget ligger på samma nivå oavsett om du är svart i botkyrka eller vit i danderyd. Detsamma gäller barnbidraget och bostadsbidraget och alla andra bidrag.

            Sjukvården och skolan är lika ”gratis” oavsett om du bor i rosengård eller djursholm.
            Därmed inte sagt att alla männuskor i sverige har exakt samma villkor eller förutsättningar .
            Men det går heller aldrig någonsin att uppnå .
            Men …det finns INGENTING som tvingar folk att bli kriminella i sverige. Det är helt och hållet deras egna val.
            Och dessa val bottnar snarare i psykiska faktorer än socioekonomiska faktorer.

          • I stor mån har du rätt. Det finns naturligtvis många faktorer som påverkar om människor blir kriminella eller inte. Det är bara en anledning, naturligtvis.

            Stormrika monopolkapitalisters och överbetalda politikers kriminalitet och massmord i världen är ex. med högsta sannolikt helt vanlig psykopati.

            Den socio-ekonomiska anledningen att bli kriminell i Sverige har naturligtvis länge varit betydligt mindre än i Bogota, men har ökat de senaste 30 åren. Produktiviteten har ökat, men denna produktivitet har inte kommit 90% av folket till del, men endast ca 10% och 1% allra mest, enligt Lars Bern som studerat siffror från Credit Suisse.
            Källa: https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2018/03/16/lars-bern-del-2-globalismens-konsekvenser-for-demokratin/

            De flesta människor kan drivas in i kriminellt beteende på olika vis. Jag misstänker därför att Malmö snart kommer gå om ex. Bogota i kriminalitet.

            Colombia satsar nämligen på utbildning, hälsa. En slags socialism, men under högerretorisk täckmantel, samt har ett växande nationalistiskt parti, samt har en ganska enhetlig kultur, betalar inte pengar till någon union och låter sig inte heller underbjudas av olika skatteparadis. De har en stark nationell demokrati som har förhandlat fram fred i landet på ett mycket intelligent och balanserat vis, medan Sveriges monopolkapitalistiska partier, och de som ständigt röstar fram dem, verkar göra allt för att öka kulturell konflikt, undergräva vår ekonomi, haverera utbildningssystemen och vården, för att kunna sänka skatten för de rike och kunna betala EU-avgiften till Bryssel, som vi sedan inte kommer tillbaka till oss i någon större utsträckning, utom vad gäller att ge bidrag till rika människor för ex. underhållning av alléer och långa stenmurar.

            Men bortsett från andra faktorer så tyder vetenskapliga metastudier på att mer jämlika samhällen har lägre mordfrekvens, vilket är lätt att förstå.

            Jämför man ex. det ojämlika USA och det mer jämlika Kanada så är tillgången på vapen och kulturen ungefär samma, men brottsligheten och mordfrekvensen är betydligt lägre i Kanada än i USA.
            Källa: Michael Moore – Bowling for Columbine

            Jag såg fenomenet i Laos med egna ögon. När jag anlände in i ett tidigare slutet och mer jämlikt Laos var folk avslappnade och såg riktigt lyckliga ut. För att köpa något i en nyöppnad affär, med halvtomma hyllor var man tvungen att väcka den som sov lyckligt bakom disken. De sålde dig något av det lilla de hade med ett leende och somnade om.

            Efter tio år med turism såg man att vissa hade blivit rika. De hade nu TV. Många hade egna nybyggda hotell. En och annan lyxig bil stod parkerad, men människorna såg ofta trötta och irriterade ut. Många av dem hade blivit ovänner. Habegäret och jakten på hög standard var i full gång.

            Skövlingen av skog hade tagit fart. Den såldes ofta till Kina olagligt av maffia i norr, med följden att träden inte längre kunde hålla kvar jorden och vattnet lika väl, vilket ofta ledde till extrema översvämmningar när monsun-regnen kom.

            Den ekologiska hållbarheten som förrut gällde i hela Laos, helt automatiskt, var förpassad till fåtalet ”organic farms”, medan bönderna sprutade gifter tillverkat i Thailand på sitt ris.

            När jag förklarade det sannolika slutresultatet av denna politik, d.v.s. ”Easters End by Jared Diamond”, samt vad som borde göras, d.v.s. att stoppa det tvärt och nedväxa population och konsumtion till balans med naturen, såsom forkarna föreslagit via Population Matters (https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2018/06/14/oversattning-population-factfulness-dar-hans-rosling-har-fel/), så föreslog en laotier att jag skulle bli medborgare och politiker för att rädda Laos, eftersom korruptuionen och jakten på rikedom och standard hade korrumperat landet och att folket inte lyssnade på de som varnade. Han trodde att de kanske skulle lyssna på mig.

            Tyvärr har jag enbart ungefär 200-500 lästa artiklar per dag enligt WordPress-statistiken, endast EN bloggare länkar till min blogg via en RSS-feed, och enbart 7 personer röstar på mig i Sverige, så jag betvivlar att jag hade kunnat göra någon större skillnad i Laos. Folk lyssnar i regel inte på goda råd underbyggda av vetenskap och hållbara argument. De lyssnar i regel på olika former av osanning genom den politiker som säger ”tillväxt”, ”kristna värderingar”, ”Rasism!” eller ”mest i plånboken”, mest trovärdigt. (sic)

            https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2017/11/24/for-att-bli-intelligent-sa-ar-det-viktigt-att-kanna-till-de-vanligaste-formerna-av-osanning/

            Kina Vietnam och Laos kallas för kommunistiskt, men i min mening försöker de inte uppfylla de kommunistiska idealen, enligt Karl Marx. De är numera marknadskapitlistiska och styrs av monopolkapitalism precis som väst. Kommunismen som sådan tar heller ingen ekologisk hänsyn, även om den visat att den kan sänka population, som i Kina, samt satsa på ekologisk hållbarhet som på Kuba.

            Endast det kommunistiska demokratiska valsystemet är kommunistiskt i de flesta s.k. ”kommunistiska länder”. Inget annat. Människorna har oftast förvandlats till dumgiriga kapitalister som förstör för framtidens generationer och den ekologiska hållbarheten. De röstar för sin egen undergång. Det är ingen åsikt, men ett matematiskt faktum och ett evidensbaserat faktum.

            https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2014/02/15/nedvaxt-inte-tillvaxt-partiets-och-varldens-viktigaste-fraga/

            Jag tror att du gör det samma, tyvärr, men en dag kanske du vaknar? Jag hoppas att du ansluter dig till mig när det sker, antingen i Vetenskapliga partiet eller via Valsamverkanspartiet med ett annat parti.

            Ut ur EU är det första och viktigaste givetvis. SD och V räcker inte som EU-skeptiska partier. Sverige behöver nya partier som valsamverkar och lyfter fram de här diskussionerna så att människorna blir medvetna om vad de håller på med och får fler alternativ. Välkommen!

  2. Hypocrita

     /  02/05/2019

    Fastän jag bor i en ”trygg” del av Sverige (den norra delen), kan jag ändå inte låta bli att förundras hur normaliseringen höjs allt eftersom. Idag scrollar jag bara förbi dessa artiklar, för några år sedan ansågs var och en av dom som något skrämmande och förkastligt. Tror inte jag är ensam om den känslan. När vände det? Kan det vändas tillbaka?

    Svara
    • Jans

       /  02/05/2019

      Det är verkligen skrämmande hur vi anpassar oss. Det har ju inte vänt något tydligt datum utan varit ett stadigt förfall, långsamt har väl dessutom mer sansade människor bytts ut i rättsväsendet och redaktionerna vilket bidragit både till underrapportering och sämre rättskipning. Migrationsdomstolarnas tillkomst 2006 har väl dessutom öppnat upp för aktivismen att flytta in i medborgarskapsutdelandet, vilket nog accelererat utvecklingen av ett parallellsamhälle med immigranter som gör lite som de vill.

      Svara
    • Rikard

       /  02/05/2019

      Hej.

      Kan det vändas? Ja, men vilka metoder vill vi använda, och vilka är vi som vill använda dessa metoder?

      Så länge där inte finns ett svenskt vi att vara samlade kring, och enade i, så kan inget göras. Eftersom svensk idag betyder att man är värdegrundstroende, allas lika värde, att Sverige är till för alla, att invandrare och deras barn har rätt att vistas i Sverige, och så vidare så kan inget förbättras om man med förbättring menar ett svenskt Sverige sådant det var före invandringen av araber, negrer och liknande tog fart.

      Metoderna behöver inte vara överdrivet inhumana (lidande är inget självändamål, snarare självmål):

      A) Invandrare kan aldrig erhålla medborgarskap, rösträtt eller inneha offentligt ämbete. Detta oavsett hur man invandrat eller vid vilken ålder.
      B) Invandrare kan aldrig äga fast egendom eller naturresurser i Sverige.
      C) Invandrare som begår brott utvisas efter avtjänat straff, oavsett vilket brott eller övriga konsekvenser för den dömde, och skall dömas till livstids fängelse utan frigivning vid återkomst.
      D) Gränskontroller återupprättas som före 1990.
      E) Samtliga TUT, PUT och medborgarskap som utfärdats från 1975 återkallas, och personerna får söka på nytt. Avslöjas fel, bedrägligt beteende (t ex semester i samma land man flytt ifrån) eller dylikt utfärdas inget nytt uppehållstillstånd och personen ges en månad att sätta sina affärer i ordning inför hemresan (mer detaljer behövs men andemeningen torde stå klar: de som ljugit eller ej längre har skyddsskäl, som Özz Nujen t ex, skall inte vara här).
      F) Dubbla straffsatser införs; en för svenskar och invandrares ättlingar om dessa är naturaliserade, samt en för övriga. Den senare skall vara betydligt hårdare.
      G) Invandrare kan aldrig kvalificera för någon form av bidrag eller offentlig försörjning i Sverige.
      H) Flyktingar skall erbjudas skyddat boende i flyktingläger. Dessa skall å så fall drivas av svenska försvaret och bevakas av svenska soldater.
      I) FN-avgiften inställs på obestämd tid.
      J) EU-avgiften inställs på obestämd tid.
      K) Alla former av bidrag till andra länder, NGO:er eller andra påverkansorganisationer inställs.
      M) Med mera.

      Man behöver stöta och blöta förslag som ovanstående i detalj, givetvis, men procenten svenskar som inte skriker ”Hitler1!1!” i ren hysteri är nog rätt låg.

      Så det är bara att vänja sig vid det nya Sverige, det som de flesta röstat för – eller förbereda exil. (En standardfråga till de som driver med svenskar som emigrerar bland annat på grund av landets snara sönderfall till arabiserade muslimska enklaver bör fråga sig om det uttalat sig lika hånfullt om judar som lämnade Tyskland under trettiotalet.)

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • 内向的な男

         /  02/05/2019

        Som i Schweiz?

        Svara
      • Claes, forna centerextremist

         /  02/06/2019

        ”Hell Seger!”

        Svara
        • Rikard

           /  02/06/2019

          Hej.

          Är du go’ eller, eller rör det sig om någon form av humor? Svårt att veta då Centerpartiet länge hade raslagar i partiprogrammet, och hade högt uppsatta företrädare som talade om blodsrenhet och annat fjoms.

          Min lilla lista, som är en utgångspunkt för diskussion i första hand, är inte så extrem som man kan tro. Den framstår så i Sverige idag, men hade inte gjort det för bara femtio år sedan. Skall de problem som invandringen medfört och skapat åtgärdas är det just orsaken – invandring av fel personer i fel mängd – som måste åtgärdas. Ett dylikt program som ovan hade fått det jobbet gjort på under fem år, väl de initiala våldsamheterna var avklarade; de tusentals potentiella muslimska soldater som lever i landet kommer att använda ytterst brutalt urskillningslöst våld för stoppa en sådan reform som ovan.

          Att sådant som jag skisserar behövs är på grund av hur invandringspolitiken skötts i drygt fyrtio år, inget annat. Hade man behållit den så som den var och som man från fackligt och socialdemokratiskt håll initialt önskade tidigt sjuttiotal, hade Sverige endast haft invandring av folk som kommit för att jobba, och som både varit tvungna och villiga att bli naturaliserade.

          För Sverige idag, och i framtiden, tack vare i hög grad Centerpartiet och Alliansen, gäller dock en annan devis än den du (skämtsam?) använder:

          ”Vae Victis”

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Senior

             /  02/06/2019

            ”Hade man behållit den så som den var och som man från fackligt och socialdemokratiskt håll initialt önskade tidigt sjuttiotal”

            -Nej, du får gå tillbaka till innan 68-vänstern i så fall.

            Palme och Geijer var de som 1975 drev igenom grundlagsändringen som bl.a. stipulerar mångkultur.
            Förarbetet till detta påbörjades långt tidigare, någon gång 69-70.

          • Eller varför inte det Simpsons-inspirerade:
            ”I, for one, welcome our new [NN] overlords.”
            (https://snowclones.org/2007/05/22/i-for-one-welcome-our-x-overlords/)

            Har själv övergått till ”molon labe”, men det går an att vara stor i käften när man sitter trygg här i förskingringen. Ja, ja.

          • Claes, forna centerextremist

             /  02/06/2019

            Jag skulle inte påstå att jag bekänner mig eller har bekänt mig till någon Centerpartistisk politik. ”Centerextremist” i mitt namn är taget från Hasse och Tage-sketchen Centerextremistpartiet. Det skulle vara en sådär lite lagom skojig twist att använda, men som det mesta annat så går det inte riktigt att använda längre. Forna centerextremist kanske också funkar.

            Nog om det. Jag tycker bara det är tråkigt att se dina kommentarer som tidigare varit väl underbyggda resonemang och intressanta insikter i dina upplevelser som lärare som nu allt mer börjar bytas ut mot förvirrade tirader om negrer hit och klimathets dit. Välartikulerade tirader, dock. Men det var inte många månader sen den här retoriken ansågs tillhöra just ”Toklandet” och det är intressant hur det förändras.
            Bara en reflektion. Vi hade säkert kommit bra överrens på riktigt.

  3. MiT

     /  02/05/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156958414175758&set=a.10150287837160758&type=3*

    Svara
    • Senior

       /  02/05/2019

      *Jaha, och sedan då?

      Vad händer efter denna fällning?

      Kännbart skadestånd till den utsatte och garantier för att det aldrig händer igen?

      Eller blir det en symbolisk knäpp på fingrarna och sedan buissness as usual?

      *Då jag vet hur det fungerar är dessa frågor endast retoriska.

      Svara
  4. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Jans

       /  02/05/2019

      Och första Mello-tävlingen i SVT var tvungen att ”Trumpa”, d.v.s. tvångsmässigt kasta ur sig något totalt orelaterat som innehåller namnet på USA:s president.

      Svara
  5. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
  6. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Om det är ekonomisk kris i Danderyds kommun – hur är det då i alla andra kommuner?

      Svara
      • Melmac

         /  02/05/2019

        Vellinge kommun fick en tabell högre detta året. När hände det senast?

        Svara
      • Välkommen till gänget Danderyd!
        Tips från Kommuner med 25% underskott: Stänga servicehusen och dra in äldreboenden samt sjuksköterskor är den första åtgärden när kassan sinar. Sedan ”justerar” (läs: höjer) man skatten. Öka antalet barn i daghemsgrupper är också poppis. Gärna outbildad personal i hemtjänsten, de är billigare än utbildade. Det är bara några första tips.

        Kanske kan man låna pengar till det löpande också. Barn och barnbarn kan betala. Det är ju långt dit.

        Svara
    • Jans

       /  02/05/2019

      Rätt intressant att försöka förstå vad det beror på. Inga tydliga svar från SVT:s journalist:
      ”Kommunens verksamheter har ökat i snabbare takt än vad skatteintäkterna har gjort.”
      Den lilla frågan ”Vilka verksamheter?” hade varit rätt bra. Kanhända är det immigrationsrelaterat? Jag vill minnas att Danderyd öppnade sitt första större boende för en tid sedan. Tidigare har det ”outsourcat” sina guldklimpar tror jag.

      ”Skatteintäkterna ökar inte som förr då underlaget inte växer som i resten av landet.”
      Märklig förklaring, ökar skatteintäkterna i resten av landet? Kan ju inte stämma med tanke på nästa punkt:

      ”Vi betalar över 17 000 kronor per Danderydsbo till det kommunala utjämningssystemet, så det är en myt att Danderyd är en rik kommun. Vår situation är likvärdig med andra kommuners.”
      Aha… Det är inte Danderyds skatteintäkter som är dåliga utan andra kommuners och det får Danderyd betala för. Låt oss anta att hälften av kommunens invånare betalar skatt (det är väl lågt räknat?), i så fall kostar utjämningssystemet Danderyd 272 miljoner per år. Det sätter deras underskott om 80 miljoner i ett rätt så förklarande ljus. Danderyd har ingen ekonomisk kris men andra kommuner har det och det måste de flitiga Danderydsborna betala för eftersom Sverige fungerar som så att flitiga människor och kommuner skall betala för odugliga kommuner som inte kan få hjulen att snurra.

      Avskaffa utjämningssystemet!

      Svara
      • Jans

         /  02/05/2019

        Oj jag räknade fel, det står ju faktiskt 17 000 ”per Danderydsbo” inte per skattebetalande. Det betyder att Danderyd betalar över 500 miljoner i utjämning. Snacka om att det inte råder brist på skattekraft i kommunen. Underskottet är verkligen helt och hållet en konsekvens av att andra kommuner inte kan sköta sina finanser.

        Svara
      • Perry

         /  02/06/2019

        Absolut! Avskaffa utjämningssystemet! Inför samtidigt en lag som kräver att företag skattar i den kommun dom är verksamma! Driver du tex 5 vattenkraftverk i en kommun skall du helt och hållet skatta i kommunen du plockar ut naturresurser ur!

        Skulle tro att vissa norrlandskommunner som idag är beroende av utjämningssystemet skulle välkomna ändringen…..

        Svara
    • hehe

       /  02/05/2019

      Hade Danderyd tagit emot fler migranter så hade det här aldrig hänt, de kommuner som har gjort det har lysande ekonomi, t.ex. Sandviken som går med 500 miljoner plus (källa: DN).

      Svara
    • Törnrosa

       /  02/05/2019

      Så kan underlaget till en värdegrund också se ut. mvh

      Svara
      • Senior

         /  02/05/2019

        Nästan lika imponerande som Mona Sahlin..

        Vad skall man säga?
        Genom sig själv känner man andra? -Detta enkla uttryck förklarar både socialisternas agenda, deras egna beteende och medföljande dubbelmoral…..

        Svara
        • Senior

           /  02/05/2019

          Men kanske framförallt:

          Häri torde även förklaringen till att socialismen alltid, till 100%, stannar upp och fastnar i ”proletariatets diktatur” inrymmas.

          Svara
      • Senior

         /  02/06/2019

        ”Så kan underlaget till en värdegrund också se ut.”

        Precis så!

        Koppla detta till weasels första inlägg:

        ”Är det någon som vet vilket datum det var som Vänsterpartiets och Miljöpartiets skulle hålla sin demonstration på Sergels Torg mot utländska stöldligor , IS-resenärer, gängskjutningar och gruppvåldtäkter ?
        Jag minns inte riktigt när det var den skulle ske.
        Var det före eller efter deras demonstration mot ordningsvakter ?”

        Bilden av vänstermentaliteten börjar här utkristallisera sig…..

        Svara
  7. Jans

     /  02/05/2019

    Könsdiskriminerande ingenjörsutbildning beskrivs i positiva ord i SvD. Det handlar naturligtvis om den-goda-diskrimineringen™:
    ”Grabbigt, mansdominerat och fyllt av outtalade fördomar. Teknikintresserade kvinnor skräms ofta bort av attityderna på högskolornas ingenjörsprogram. Nu startar allt fler utbildningar enbart för kvinnor i Tyskland.”
    https://www.svd.se/plugga-utan-killar–metod-i-tyskland-men-inte-i-sverige

    En av studenterna berättar varför segregationen är viktig:
    ”Men skulle det vara mindre kul tillsammans med killar?
    – Jag skulle nog vara mer spänd och kanske inte våga ställa alla de där dumma frågorna, tror hon.
    Nu pluggar hon de första fyra terminerna tillsammans med enbart kvinnor.”

    Något motsägelsefullt konstaterar dessutom artikelförfattaren att det behövs segregerade utbildningar eftersom industrin vet att blandade grupper har fördelar:
    ”många företag söker framför allt kvinnliga medarbetare eftersom de vet att mångfald och blandade team har fördelar”

    Så har industrin fel, eller har högskolan som skapar team utan mångfald fel? En motsägelse som journalisten inte ens verkar notera. För om nu kvinnorna ändå måste jobba med män…

    Och hur blir det för männen som utbildar sig, om kvinnorna går för sig går ju även männen för sig.

    Svara
  8. Jans

     /  02/05/2019

    Apropå händelsen i Nybro med 12-åringen som blev överfallen och jagad, så såg jag i en TT-notis att polisen gärna vill ha in tis från allmänheten:
    ”– Vi är angelägna om att kunna identifiera mannen och tänker att det kan ha funnits vittnen som sett det här, säger Anna Göransson, presstalesperson vid polisregion Syd.”

    TT besvärar sig inte med att yppa något signalement alls.
    Och enligt Dagens Vimmerby såg mannen ut såhär:
    ”Polisen skriver att pojken vid händelsen var iklädd en röd dunjacka och den misstänkte mannen var mörkt klädd. Man ber också folk som sett något kontakta Polisen via telefon 114 14.
    http://www.dagensvimmerby.se/nyheter/blaljus/e/35872/lanet-pojke-overfolls-pa-vag-till-skolan-i-dag/

    ”Mörkt klädd alltså”? Tipsen kommer nog att rasa in med ett så precist signalement.

    Svara
    • hehe

       /  02/05/2019

      @Jans
      När jag tänker efter, så såg jag en ”mörkt klädd” man igår eller förrgår.
      Borde jag ringt polisen då?

      Svara
      • Weasel

         /  02/05/2019

        Det är faktiskt ganska så bisarrt att signalementet på brottsoffret (”röd dunjacka” ) är bättre än signalementet på gärningsmannan (”mörkt klädd ” )

        Ooops…! Det slår mig nu att polisens signalement stämmer in på mig 😲

        Svara
      • Johan A

         /  02/05/2019

        Jag börjar känna att vi kanske skulle behöva lite sharialag här ändå. Bara en lagom dos med de rätta delarna. Om de här kräken visste att de skulle bli behandade som i hemlandet och få en hand eller en fot avhuggen skulle de kanske tänka sig lite extra för om det är värt att råna, misshandla och våldta.

        Svara
        • Rikard

           /  02/05/2019

          Hej.

          Landskapslagarna, samt Gutelagen och Alsnö stadga duger gott.

          Eller ännu äldre lagar, om jag får välja.

          ”Ges till Ygg” exempelvis. Eller levandebegravning naken i myrstack.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  9. Fnordspotting sätter återigen ord på saker jag funderat på i åratal.

    ”Det rationella och sekulariserade samhällets livslögn”
    http://fnordspotting.blogspot.com/2019/02/det-rationella-och-sekulariserade.html
    Det moderna samhället vägleds av förnuftet och vetenskapen, och har lyckats frigöra sig från den religion, den vidskepelse och de irrationella sedvänjor som tidigare var viktiga maktfaktorer. Så lyder en omhuldad föreställning som inte bara torgförs av politiker och progressiva opinionsbildare, utan som de allra flesta därtill tar för så given att de inte för ett ögonblick skulle få för sig att ens reflektera närmare över saken.
    […]
    Postkolonialismen, myten om den strukturella rasismen och föreställningen om det grasserande kvinnohatet är ingenting annat än arvsynden i ny skepnad. De floskelspäckade värdegrundsdokumenten är ingenting annat än vår tids katekes. ”

    (Länkar vidare till
    https://www.unqualified-reservations.org/2007/10/how-dawkins-got-pwned-part-2/
    som också rekommenderas.)

    Svara
    • Värt att läsa den från början. När ”Moldbug” beskriver hur idéer sprids – likt mentala parasiter – skulle det kunna vara specifikt om Sverige.

      HOW DAWKINS GOT PWNED – CHAPTER 1: A REALLY UGLY BUG
      https://www.unqualified-reservations.org/2007/09/how-dawkins-got-pwned-part-1/
      ”One way to approach generalized memetic immunology is to design a generic parasitic memeplex. Avoiding specific details which may confuse us, and focusing on the combination of adaptive success and parasitic morbidity, we can construct design rules for an optimal memetic parasite.
      […]
      our generic parasitic memeplex will be as virulent as possible. It will be highly contagious, highly morbid, and highly persistent. A really ugly bug. Let’s focus on these design aspects separately: contagion, morbidity, and persistence.
      […]
      there is still another problem: persistence […] It should be as hard as possible for hosts to reject the parasite, whether they are replacing it with a competitor or simply returning to reason.
      […]
      Our first defense against rejection is mere euphoria. It should feel good to be infected.
      […]
      Indiscriminate and total anesthesia constitutes ovinization. An ovinized individual never imagines responding to any kind of threat with any kind of defensive action, certainly not violence. To the ovinized, anything bad that happens is either (a) an accident, or (b) the result of some sin or other moral error. The concept of an “enemy” does not exist. […] a certain degree of genetic ovinization is almost certainly present in populations which have lived in governed societies for many generations […]”

      Svara
      • Superbra video om vilka som ligger bakom Internetcensur & immigration Afrika ––> Europa:

        Svara
  10. Henrik Sundström (M):
    ”Den progressiva socialliberalismens svanesång”
    https://ledarsidorna.se/2019/02/den-progressiva-socialliberalismens-svanesang/
    ”Hålet i välfärden ökar med ungefär 20 miljarder kronor om året, varje år under 20 år framöver. För att sätta detta i relation till något, så är det efter tre år mer pengar än statens hela intäkt av den statliga inkomstskatten. Dagens system för finansiering av välfärden har kollapsat.
    […]
    Under alltför många år har svenska politiker kunnat smita från sitt ansvar genom svepande hänvisningar till överenskommelser i EU som alltid påstås vara nära, och som magiskt kommer att lösa alla problem.”

    Och mycket mer!

    Tänk om partiet var som Sundström. Någon som minns vad han sade under Förre Förrädarens junta?

    Svara
  11. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Malmö kommun har fått konsumera upp andra kommuners skatteintäkter under många år nu.
      Påminner om kalifat där kuffarna tvingas betala en extraskatt för att slippa dödas…

      Svara
      • Exakt. Min Kommun betalar till Malmö. Vår egen budgetunderskott är ca 25% påstår lokaltidningen. Vi skulle till och med slippa bli anvisade asylsökanden i år eftersom vi har tagit så många och varit så godhjärtade. Men platserna räcker inte så vi får vår del igen.

        Hur var det nu? Vad får vi för skatten? Är det kriminellt att fråga så? Rasistiskt?

        Svara
  12. MiT

     /  02/05/2019

    ”Lavinartad ökning av sexbrott: ”Varför det ser ut så har jag inget svar på”
    https://samnytt.se/lavinartad-okning-av-sexbrott-varfor-det-ser-ut-sa-har-jag-inget-svar-pa/

    Svara
  13. ANTIFA nazistade i Götet 3 feb

    Svara
  14. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/05/2019

      Var det här eventet inkluderande i bemärkelsen könsseparatistiskt och med hyllningstal till det närvarande könet (som den här gången inte är en social konstruktion) ?

      Svara
  15. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Olof

       /  02/05/2019

      Det gör de inte. Det är lika lön för lika arbete som gäller.

      Däremot gör kvinnor andra val i arbetslivet som leder till mindre betalda positioner och yrken. Det är inget fel med det, livskvalitet räknas inte bara i pengar.

      Däremot kan man ju ha ett och annat att säga om att sådana val leder till att kvinnorna som kollektiv betalar mindre till välfärden än män gör. Bör vi börja fundera över om man skall höja skatten för kvinnor så de bidrar lite mer jämställt…?

      Svara
      • Ivar L

         /  02/06/2019

        Spelar ingen roll hur många gånger man upprepar detta faktum, så länge könsskillnaden korrelerar med löneskillnaderna kommer tjatet fortsätta. Samma som prispengar inom idrott där det är samma tjat alldeles oavsett vilka idrotter som drar in pengarna.

        Det går inte att komma åt tjatet med logiska resonemang eftersom de som tjatar är helt oförmögna att tänka logiskt.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  02/05/2019

      Av alla döda hästar att piska…

      Svara
  16. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Bamse

       /  02/05/2019

      ”…att man inte kan sätta familjen framför jobbet om man vill lyckas.”

      I branscher med mycket hög konkurrens kan du förmodligen inte det nej.

      ”…att längre frånvaro är omöjlig i ett företag som ska konkurrera på den europeiska marknaden”.

      Läs ovan.

      Detta gäller oavsett om du är man eller kvinna, så vari ligger ojämställdheten? Däremot står det var och en fritt att välja en karriär/bransch med lite mindre konkurrens. Vanligtvis innebär det att du byter till lägre lön men (i bästa fall) större frihet.

      Svara
      • Därför att feminismen i trettio år berättat för kvinnor att de kan få allt samtidigt: familj, barn, karriär, en man som tjänar storkovan och har tid för barnen, självförverkligande – och lugn och ro! Detta får inte visa sig vara falskt! Vi behöver en ny myndighet som bevisar att det inte är lögn!

        ”Varför måste man välja?” ™

        Har själv konsekvent gjort det valet. Skulle säkert kunna ha haft 50% högre lön idag, i utbyte mot en hel del övertid och ”kvällskurser” de senaste 5-10 åren. Och en massa resor. Och att vara tillgänglig via telefon de flesta helger ”omutifall”. Och så vidare.

        Svara
        • Bamse

           /  02/05/2019

          Jag är benägen att hålla med. Feminismens ”jämställdhet” har dessutom aldrig (eller i alla fall inte på ett bra tag) handlat om att bli kvinnor ska bli jämlika med ”männen”. De vill bli jämlika med den översta 1 procenten av högpresterande män.

          Det säger sig självt att det inte kan resultera i annat än ”misslyckande” och besvikelse för de allra flesta.

          Svara
          • Det känns som den kvinnliga motsvarigheten till vad ”Pick-up Artist”-gänget håller på med, och redan det är en skrattspegel av verkligheten.
            Läser man biologi (PUA) eller statistik (feminism) väldigt selektivt så kan det verka övertygande. Skulle gissa att utfallet ofta blir att
            a) väldigt få lyckas få allt som utlovats OCH
            b) det liv man får är inget de flesta vill ha i längden.

            ”Swipe right,” ”säg de här sakerna för att få omkull tjejer till höger och vänster,” ”kräv din rätt”, ”läs genusvetenskap” … så får du ett liv valt av en arg 21-åring.

      • Olof

         /  02/06/2019

        Som du säger så gäller det oavsett kön. Att kvinnor kanske gör ett bättre val är inte nödvändigtvis till deras nackdel – pengar är inte allt.

        Däremot så tycker jag faktiskt att om man faktiskt kunde arbeta med den typen av frågor skulle det vara positivt. Men facken gör i princip ingenting för att möjliggöra större möjligheter till ledighet (och jagar istället rätt till heltid, samtidigt som de inte ens försöker hålla företag till EU lagstiftning om att restid räknas in i arbetstiden vad gäller max arbetstid), vänstern jagar fantasier som sextimmarsdag med bibehållen lön, och feministerna tycks mest vara intresserade av top 1% positioner.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  02/05/2019

      Det är fortfarande inte en fråga om kön/struktur. Det är en fråga om den hårda välbetalda privata sektorn mot den omhuldande lågbetalda kommunala.

      Det finns antingen inget tvång för de här herrarna, eller så bör frågan vara ”vad tvingar männen in i den här branschen?”.

      Jag gissar att det svaret inte hade fallit artikelförfattarinnan i smaken…

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/05/2019

      Låt mig gissa, annan melodi i tutan om prostitution eller surrogatmödraskap?

      ( urgh* måste sluta kolla vidare på de här personerna. Det slutar alltid med att bingobrickan kommer fram… )

      Svara
      • Det är intressant det där, och är aldrig konsekvent oavsett vilken sida det rör sig om:

        Latte: Evolution är på riktigt. Det finns inga biologiska skillnader i mentala egenskaper mellan män och kvinnor.
        Öl: Evolutions”teorin” är en lögn! Det finns uppenbara medfödda mentala skillnader mellan män och kvinnor.

        Svara
  17. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/05/2019

      Vill minnas att jag citerat energisektorns jämställdhetsrapport tidigare här hos MiT. Inga damer bland kabeldragarna 30m övanför den snöstormspiskade urskogen. De sitter alla i receptionen eller på ekonomiavdelningen på huvudkontoret.

      Kom igen artikeln, förvåna mig!

      – Branschen har historiskt inte varit världsmästare på kundperspektivet. Men nu när ny teknik gör att kunderna kan vara mer delaktiga i att själva producera el, och styra hur energin ska användas, behöver bolagen komma närmare kunderna, säger Kraftkvinnornas vice ordförande Anna-Carin Windahl, som också är chef på pr-byrån Reformklubben

      Shocker.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/06/2019

        Någon mer än jag som lagt märke till att vid vägarbeten är det ofta kvinnor som står och vinkar bilar och andra lätta uppgifter medan männen står och gräver och lyfter och grejar?

        Svara
  18. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
  19. MiT

     /  02/05/2019

    ”Myndigheten för delaktighet”, den visste ni inte fanns va? 😛

    Svara
    • Nej. Tack för info. Ekonomisk jämställdhet är omöjligt. Kanske i ett utopiskt samhälle där barn produceras i konstgjorda livmödrar och genmanipuleras för att bli lika och ingen äger något och pengar har avskaffats.
      Ett slags bakteriekultur kanske?

      Svara
    • Micke

       /  02/05/2019

      Jösses!

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/05/2019

      Tur att de lägger krutet på det som verkligen behövs redas ut. Inge större och mer akuta grupper att rädda ur bidragsberoendet?

      Svara
  20. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  02/06/2019

      Där jag bor röjdes och sandades trottoarerna först.
      Sedan att bussar blir stående och bilar krockar räknas förstås inte.

      Svara
    • Robbe

       /  02/06/2019

      Men stämmer det att fler kvinnor åker kommunalt? Tycker mig se en liten övervikt män på tunnelbanan dom tider jag åker till och från jobbet. Fler män åker bil- Ja, men fler män jobbar väl ochså? Räknar man bort gravida, långtidssjukskrivna, jagärhär-folk och liknande bidragsfolk så svänger väl pendeln till männens fördel gällande arbete?

      Svara
  21. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/05/2019

      Framförallt inom den privata servicebranschen är deltidsarbete för allt fler en bestående anställningsform

      Pratar hon om deltidsyrken som är enbart för unga snygga kvinnor och som män, fula och handikappade är helt exkluderade från?

      Svara
  22. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
  23. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Pelle2

       /  02/05/2019

      Ja, så att den uppenbart helt ojämställda myndigheten med omkring 90% kvinnor som anställda kan tala om för alla andra hur dom skall leva och agera.
      På köpet slänger dom iväg lite pengar på menscertifiering och andra för samhället värdeskapande verksamheter !
      Dessutom lyckas dom skapa en verksamhet där personalen mår dåligt.
      Vilket föredöme och vilka väl investerade pengar !

      Svara
  24. Gorby

     /  02/05/2019

    Musikern Klas Qvist dumpas av sitt skivbolag – för att han skriver för ”högerextremister”

    ”– Jag är så fruktansvärt arg, säger Klas Qvist. Men de ska få en match som de aldrig räknat med. De har sparkat på fel person. Jag är verkligen stridslysten.

    I mitten av förra veckan blev han uppringd av Borås Tidnings reporter Niclas Sennerteg, som efter utväxlande av några artighetsfraser släppte bomben: Varför skriver du för en högerextrem sajt?

    – Jag fattade direkt att jaha, nu är det kört. Det kvittar vad jag säger för nu kommer de att göra allt för att sänka mig och förstöra mitt liv, säger Klas Qvist.

    Rubriken blev braskande: ”Boråsmusiker skriver krönikor – för högerextremist”. Högerextremisten ifråga är alltså Ingrid Carlqvist, för den som inte hängde med där. Trots en rad insinuanta frågor och en bombmatta av lösryckta citat, stod Klas Qvist på sig och försvarade Ingrid, bland annat genom att trotsigt säga att han tycker att hon är modig.

    – Jag tycker att hon är väldigt modig och vågar säga saker som andra inte vågar, sa Qvist till BT.”

    https://www.ingridochmaria.se/2019/02/04/musikern-klas-qvist-dumpas-av-sitt-skivbolag-for-att-han-skriver-for-hogerextremister/

    Svara
    • Gorby

       /  02/05/2019

      ””Guilt by association” har blivit den nya metoden att avrätta misshagliga personer – genom att förknippa dem med vad andra har gjort eller vad andra har sagt, eller bara vem någon annan är – inte vad de själva gör. På det sättet kan man svartmåla utan någon som helst verklighetsanknytning. Avrättning via ombud, så att säga.

      Demonisera dem. Stigmatisera dem. Lyncha dem psykiskt. Se till att de förlorar sitt jobb, sin försörjning, överges av vänner och anhöriga, isoleras, får sina liv förvandlade till ett helvete.”
      https://juliacaesar.blog/2019/02/04/associationens-dodliga-virus/

      Svara
      • Törnrosa

         /  02/05/2019

        Låter kanske konstigt men jag upplever inte IC som högerextremist. Har faktiskt jobbat ihop med henne under några av de cirka 50 år som jag var anställd inom MSM.

        Däremot minns jag en orädd liten tjej med ett enormt civilkurage och vars texter man kunde lita på till 100 procent.Och jag gillar det respektfulla samtalet mellan Ingrid och Navid. mvh

        Svara
        • Gorby

           /  02/05/2019

          Håller med.
          Har följt Ingrid ett bra tag via bland annat Ingrid & Conrad innan de gick skilda vägar, och nu även via hennes nya sida Ingrid & Maria (https://www.ingridochmaria.se).

          Navids samtal med Ingrid anser jag är högst normalt, men det anser visst inte vissa i MSN.

          Svara
        • Ivar L

           /  02/06/2019

          Om man vore konsekvent och kallade hennes meningsmotståndare vänsterextremister kunde det väl vara ok, men det gör man inte. Nog är hon höger och islammotståndare men att det betraktas som extremt samtidigt som det inte betraktas som extremt att vara för laglöshet och nästan fri invandring, där har vi en ogiltig diskrepans.

          Svara
    • Gorby

       /  02/05/2019

      Svara
    • Ivar L

       /  02/06/2019

      Vad skall han med skivbolag till?
      En mellanhand som tar pengarna…

      Svara
  25. Gorby

     /  02/05/2019

    Svara
  26. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
  27. Gorby

     /  02/05/2019

    Svara
  28. x

     /  02/05/2019

    Vi har blivit lurade, alla har det bra i Venezuela:

    ”Beklämd av denna krigspropaganda” – ”Ekis” rapporterar direkt från Venezuela
    https://nyheteridag.se/beklamd-av-denna-krigspropaganda-ekis-rapporterar-direkt-fran-venezuela/

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/06/2019

      Har hon rapporterat från Nordkorea än?

      Jag ger mig fan på att om hon knackar på där och säger att hon är en socialist som vill ge en nyanserad bild av läget så kommer hon komma fram till att champagnen flödar och att alla har det bra där med.

      Svara
  29. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • MiT

       /  02/06/2019

      Svara
  30. Gorby

     /  02/05/2019

    Svara
  31. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Sjukvården är också skral. De skickar nu mera vissa patienter till Umeå. Samarbete kallas det.

      Svara
      • Har redan börjat dagen med Stilblommor och Grodor, så jag tar en till (fritt ur minnet, avdelningen militärgrodor, kavalleriregementets):

        ”Varje häst skall ha tre kilo havre, men vi ger dem bara två. Hästarna äter ju lite från spiltan bredvid, så på så sätt får varje häst vad den behöver.”

        Svara
  32. MiT

     /  02/05/2019

    Svara
    • Rikard

       /  02/06/2019

      Hej.

      Fint hon snackar, Snecker: ”Vi skall få bukt med att stävja kriminaliteten…”

      Har hon otur när hon tänker, eller?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • ”Det sägs ofta av antiförbudsmotståndare …”

        Svara
      • Senior

         /  02/06/2019

        Nej, det verkar snarare vara deras mål.
        -Total destabilisering.

        Weasels första kommentar till detta inlägg säger allt.

        De försvarar brottslingar med alla medel (socioekonomiska faktorer, etc. etc.

        Fantasin vet inga gränser när man kastar pengar på brottslingar, från värstingresor till egna lägenheter med hushållerskor.

        Samtidigt hängs ordningsvaker och poliser ut som brottslingar när de gör sitt jobb för att stävja just brottslighet av olika slag.

        Så nog vill hon och hennes gelikar få bukt på de som stävjar kriminaliteten alltid….

        Svara
        • 内向的な人

           /  02/06/2019

          ”Ju mer pengar kommunister tjänar, desto mer predikar de moral åt andra”.
          (Matteo Salvini)

          Svara
  33. MiT

     /  02/06/2019

    Som en skrev på twitter och länkade Voronovs tweet
    ”Så det finns risk att anmälningsbenägenheten går ner trots att brotten kanske tom ökar?”

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/06/2019

      De nästföljande tweetarna blir man ju direkt mörkrädd för…

      Svara
  34. MiT

     /  02/06/2019

    Svara
  35. MiT

     /  02/06/2019

    Svara
    • Renata Chlumska beskrivs som ”Äventyrare, Bergsbestigare, Föreläsare.”
      Bergsbestigare och föreläsare … är det bara jag som får Hipp Hipp-vibbar? Ni vet norrlänningen och norrmannen som sitter i sitt tält och pratar om hur unika de är.

      (Hur får du förresten två diabilder att räcka ett helt seminarium? Hemligheten är ”gruppövningar”!)

      Svara
  36. MiT

     /  02/06/2019

    Svara
  37. Ivar L

     /  02/06/2019

    Bahnhofs annars kloke VD resonerar extremt naivt gällande Kinesisk teknik i europeiska 5G-nät:
    ”Frågan om västländer ska köpa av Huawei är nog mest handelspolitisk, anser däremot Jon Karlung, vd för Bahnhof, internetoperatör med säkerhets- och integritetsprofil.
    Han vill vända på frågan och understryker att privatpersoner, myndigheter och företag bör utgå från att internet per definition är osäkert – om man inte skyddar sig. Det gäller att ha bra kryptering på trafiken, med bland annat så kallade VPN-program.
    – Då spelar det ingen roll om man har Huawei eller någonting annat, det går inte att avkryptera den trafiken. I så fall skulle kryptering inte vara förbjuden i Kina, säger Karlung.”
    https://www.svd.se/svensk-expert-risker-med-kinesisk-5g-teknik

    VPN är knappast en lösning på det faktum att med 5G nät konstruerade av kineserna kan positioner på såväl uppkopplade telefoner (och därmed personer) som fordon och maskiner loggas. Tillsammans med annat underrättelsearbete kan alltså kineserna hålla koll på t.ex. var viktiga personer befinner sig och var diverse fordon, kanske till och med med koppling till militären, finns och hur de rör sig.

    Men Sverige är ju ett extremt naivt land så det skulle inte förvåna mig om man släpper in kineserna. Då kan man nog ta och glömma alla artiklar om ryska trollfabriker för det kommer vara ett så marginellt problem i jämförelse att det nästan blir komiskt.

    Svara
    • ”Den första är gratis” brukar man säga om ett annat ”affärsområde.”

      GPS skulle väl åtminstone kunna stängas av när som helst av USA? Hur går det med den Europeiska versionen?

      Livrem och hängsle är bra ibland. Idag förlitar sig många på att någon går bakom en och håller upp byxorna. Bra och billigt så länge det fungerar.

      Svara
  38. Gorby

     /  02/06/2019

    Svara
  39. Gorby

     /  02/06/2019

    Svara
    • Gorby

       /  02/06/2019

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: