Information till dig som

Lite information till vissa

Bl a till 45-åriga familjefäder som också är djurrättsterrorister som hetsar och hotar svenska bönder. Apropå förra inlägget.

TV4 vill inte ha reklam. Vet ni några fler som inte heller vill ha reklam? I alla fall inte i de enorma sjok som är numera? Tittarna… Kort reklampaus är numera 6-7 min. Det är t o m avbrott i nyheterna. Eller ja inte nyheterna för TV4 är så fiffiga att det kallar några min nyheter för nyheterna. Sen kommer något annat som också är nyheter men kallas nåt annat för att kunna trycka in reklam. Sen kommer vädret som presenteras i samarbete med en massa olika företag. Samtidigt. Sen efter att en massa samarbete ska presentera vädret så står en meteorolog där och inte alls några från alla som samarbetar om vädret.

Har man tur är det lite avbrott för program i all reklam då och då.

”AI som utmanar patriarkatet”…

Och har de missat att feminismen redan tar kampen för klimatet?

 

Feministiska sopor, feministisk kärnavfallshantering, översvämningars kopplingar till kvinnokroppen osv. Allt som nämns är på riktigt och finansierat med skattepengar såklart.

Folkpartiets Björklund hämtar tofflorna till sin nya husse Löfven.

För ca 3 veckor sedan, Sverige är sinnessjukt och blir bara mer och mer rubbat.

Ni vet väl hur man upptäcker om någon fått en stroke?

Sådär.

Och apropå veganer (djurrättsterrorister är veganer hela bunten), så ska man göra!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

122 kommentarer

  1. Rikard

     /  02/08/2019

    Hej.

    Då jag numera bor i hus har jag inget emot reklam i brevlådan. Ju mer desto bättre. Detsamma gäller alla brännbara former av emballage.

    Ack ja, en gammal järnkamin är inte att förakta när det är under tjugofem grader kallt som det var häromnatten.

    Kunde man nu bara slippa kommunens obligatoriska sophämtning…

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Kronblom

       /  02/08/2019

      Sophämtningen kostar mig 100.-/plastkasse. Reklam tryckt på dagstidningspapper är bra att tända med, det som är av blankt, hårt papper brinner dåligt. Man får köra det till återvinningsstationen. TV-reklam är bra för att det passar att gå på toa eller hämta något ät eller drickbart. Det trista är att betalkanaler också har reklam men många kanaler verkar stå med en fot i graven.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/09/2019

      Hmmm…
      Papper funkar väl bara när man tänder? Det brinner ju på tok för snabbt när elden väl är igång.

      Svara
  2. Gorby

     /  02/08/2019

    Svara
      • Ivar L

         /  02/09/2019

        Bock på allt utom Trump som jag varken gillar eller ogillar. Än så länge är han en helt ok president men med en del egenheter, som alla amerikanska presidenter. Till skillnad från fredspristagaren Obama har han ännu inte startat krig.
        Ah, Arnstadblocken har jag inte fått eftersom jag inte har Twitter.

        Svara
        • weasel

           /  02/09/2019

          Jag fick bara 7 av 10.
          Jag är en dålig rasistnazistfascist 😦

          Svara
      • 8. Fast jag skulle vilja ha ett extra poäng för trean eftersom jag mår dåligt bara av namnet.

        Svara
        • Det får du! 🙂

          Svara
          • Sedan vet jag inte om man bör få bonus- eller minuspoäng om man blir rörd av nationalsånger, plural?
            Norges ”Ja, Vi Elsker” spelar för mitt inre upp en stor del av 1900-talets historia.
            ”Maamme” är en av de finaste sånger som finns. (Ja, jag vet att det var svensk text från början. Fast det blir lika fint på Transpiranto: ”Va paj, va paj, va farsipaj”)

            Fast det finns minst lika många som är riktigt dåliga, så det tar kanske ut varandra.

      • Jag fick 9 av 10 men måste medge att jag har ibland svårt att skilja vad är satir och vad är bara det nya Sverige så kanske det blev 8,5? Har inte Twitter så kan inte bli blockad.

        Pratade politik med många personer under min sex månaders vandring i USA och klar majoritet var positiva till Trump. Tydligen missade jag alla vänstermänniskor eller vinnaren tog allt? Skälet folk angav var att han försökte göra något för USA och inte bara för sig själv. ( Skrev om det på min blogg ifall någon är intresserad.)

        Svara
      • tompas11

         /  02/09/2019

        Här blev den klockren tia av tio möjliga. Vad vinner man?

        Svara
      • Senior

         /  02/09/2019

        Precis så.

        Svara
        • V ökar, speciellt i våra förorter.

          Svara
        • Senior

           /  02/10/2019

          Och dessutom:
          Gå in på ledarsidorna och läs reportagen inifrån Venezuela.

          Läs kommentarerna till reportagen där folk skyller kommunismens misslyckande på sanktioner från USA, oljan, EU och annat…

          Vilka ursäkter har de för Kina, Sovjet, DDR, Nordkorea, Kambodja, Rumänien, Kuba och alla andra socialistiska länder som försökt?

          När skall de begripa att det är just kommunismen som är den gemensamma nämnaren?

          Om man alltid får samma utfall när man repeterar samma förfarande, oavsett utgångsläge, måste man väl kunna dra en slutsats?

          Jag är helt enig i hans kritik mot kommunister och socialister, det är helt obegripligt att folk fortfarande vägrar inse problemet efter alla länder som provat, det går alltid lika illa, 100% utfall.

          Svara
  3. Vegetarianska husdjur, ja ..

    Svara
  4. MiT

     /  02/08/2019

    Svara
  5. Svara
  6. MiT

     /  02/08/2019

    Svara
    • Kristian

       /  02/09/2019


      ”I övriga Sverige finns ingen kommun där ens alla svenskar är självförsörjande, men Nordmaling har på bara fyra år lyckats göra alla vuxna flyktingar självförsörjande. Hur har C åstakommit denna mirakel? Svaret är enkelt: de ljuger väljarna i ansiktet!

      Enligt SCB:s senast tillgängliga siffror förvärvsarbetade 27.6% av flyktinginvandrare i Nordmaling, långt under rikssnittet, medan 52% var i program med aktivitetsstöd. Kommunen planerar 20 extratjänster i år, har en svag ekonomi och kostnader för arbetsmarknadsprogram.

      Artikeln innehåller denna fantastiska mening som borde ramas in: ”Övriga 30 var självförsörjande via 25 bidragsfinansierade extratjänster samt fem nystartsjobb”.”

      Svara
      • weasel

         /  02/09/2019

        Wov !
        Verkligen helt jävla fantastiskt att vara självförsörjande när man har ett skattefinansierat jobb ! 😀

        Annie Lööf är sinnessjuk.

        Svara
        • weasel

           /  02/09/2019

          Och de 557.000 människorna som röstade på hennes parti är också sinnessjuka – och förtjänar allt ont som kan (och kommer ) att drabba dom.

          Svara
        • Annie har väl också skattefinansierat jobb eftersom hon har Riksdagsplats.

          Svara
        • Senior

           /  02/10/2019

          Eller åtminstone sinnesslö….

          Svara
      • Ivar L

         /  02/09/2019

        Som jag nämnde tidigare betalar Danderyd runt en halv miljard i kommunal skatteutjämning. Så det är i grund och botten kommuner som Danderyd som gör att kommuner som Nordmaling inte går i konkurs utan kan hålla på med sina C-styrda skådespel.

        Svara
        • Jonas

           /  02/10/2019

          Danderyds skatteintäkter ligger 22.757kr högre än genomsnittet och på grund av det så får de 25.029kr mindre än genomsnittet tack vare utjämningssystemet.

          Svara
  7. Kristian

     /  02/09/2019

    Svara
  8. MiT

     /  02/09/2019

    Löfven är nog lite snurrig, han pratade bl a om Verdun…

    Svara
    • Kristian

       /  02/09/2019

      https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Verdun
      1916. Första världskriget. Inte nazister.

      https://sv.wikipedia.org/wiki/Katynmassakern
      Sovjetiska trupper. Inte nazister det heller.

      Kanske vill han koppla det till ”nationalism”? Har svårt att se hur det har någon relevans under pågående krig.

      Eller menade han Fördraget i Verdun, där det Frankiska riket delades?
      https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rdraget_i_Verdun
      År 843 var det.

      Påminnelse:
      http://fnordspotting.blogspot.com/2018/10/att-vara-liberal-ar-att-inte-forma.html
      ”Att nationalismen växer beror på att de flesta av västvärldens nationalstater nu, efter att den politiska klassen valt att fullständigt ignorera folkviljan, i snabb takt blir mångkulturella. Den framväxande nationalismen är en naturlig och synnerligen förutsägbar motreaktion på detta, inte en ny kraft som helt utan förvarning plötsligt äntrat arenan.

      Ju mer mångkulturella västvärldens länder blir, desto mer lik kommer deras respektive inre dynamik också bli Bosniens. […]Den nationalism Dagens Nyheter varnar för är ett symptom på de spänningar som nu växer sig starka, inte deras orsak.”

      Svara
    • När det svenska folket röstade JA till medlemskap i EU var det av ekonomiska skäl. Ingen sa något om att vi skulle bli slavar under en fascistisk överklass!

      Ger man bort sin nationella suveränitet blir man slav under främmande makt.

      Svara
    • Gigas

       /  02/09/2019

      Löven har kanske gjort en postmordenistisk tolkning av Katyn.

      ”Massgravar i Katyn med kvarlevor efter 4 421 polska officerare upptäcktes av retirerande tyska ockupationstrupper i april 1943. Tyskarnas tolkning var att officerarna avrättats av sovjetiska säkerhetstrupper före tyskarnas ankomst, medan Sovjet hävdade att det istället var ett dåd av nazistiska trupper utfört under sommaren och hösten 1941. ”

      Får se om han hänvisar till Sion den vises protokoll någon gång, alla har ju rätt till sin sanning. 😁

      Svara
      • Gigas

         /  02/09/2019

        Såg nu att han syftade på kompromiss kontra konflikt och då fungerar ju exemplen.

        Svara
  9. MiT

     /  02/09/2019

    Svara
    • Den bilden ger mig kalla kårar!
      (Utan att vara emot alla män med det utseendet. Det finns många bra, goda män som ser ut så.)

      Svara
    • Jonas

       /  02/09/2019

      ”Beslut får kritik av asylinvandrare och akademiker
      Beslutet har fått kritik av asylinvandraren Rajkumar Sabanadesan, som säger att de utländska männen blir bestraffade ifall deras tillgång till finska barn begränsas på det viset.”

      Det är synd om de utländska männen som inte för ”tillgång” till finska barn. 😀

      Svara
      • Ivar L

         /  02/09/2019

        Det står fler intressanta saker:
        ”Akademikern Mikko Lehtonen har också kritiserat beslutet och kallar det rasism. Han säger att utländska män inte känner sig välkomna i Finland ifall de inte får fraternisera med finska barn.”
        Samma tankevurpa igen. Men i Finland finns i vart fall en diskrimineringsombudsman med sunt förnuft:
        ”Diskrimineringsombudsmannen Kirsi Pimiä avfärdar dylika uttalanden med att det inte är någon rättighet för folk att besöka daghem och skolor.”

        Precis, naturligtvis skall inte någon enda organisation släppas in i förskolemiljön om man misstänker ogentligheter.

        Och för den som undrar över professorns bevekelsegrunder till sina stolliga åsikter:
        ” Lehtonen är professor på Tammerfors Universitet och till hans meriter hör att han översatt marxistisk litteratur till finska.”
        Surprise?

        Svara
        • Nej – ingen surprise!

          Svara
        • Jonas

           /  02/10/2019

          Ett monumentalt tankefel. Nej, ingen har ”rätt” till att umgås med mitt barn utan mitt medgivande.

          Svara
          • Vansinne!

            Men man har omdefinierat de flesta andra ord, varför inte ”rättighet” också?
            Utgå från ett kollektivistisk grupptänkande så hamnar du alltid fel!

  10. weasel

     /  02/09/2019

    ”Kan din vovve bli vegetarian?”

    Nej.
    Vovven varken kan eller vill bli vegetarian.
    Detta beroende på att djur är intelligentare än både miljöpartister och värdegrundsidioter.
    ( Jag har av misstag råkat köpa burkar innehållande oxkött ”med ärtor och morötter” åt min katt och…ångrar att jag inte filmade hennes reaktion…. )

    Svara
    • Jag vet en Tibetansk Tempelhund som var vegetarian och mådde bra.

      Svara
      • Gustav Hjelm

         /  02/09/2019

        Hitler var vegetarian.
        Och helnykterist.

        (Ja, jag vet, Godwin och sånt. Kunde bara inte låta bli… 🙂 )

        Svara
      • Hundar kan överleva på vegetarisk kost (antar att de är lite mer lik människan i det avseendet att de är mer allätare?), däremot så kan bland annat inte katter det då det finns näringsämnen i kött som de behöver.

        Svara
      • Flera av mina bästa vänner är vegetarianska Tibetanska Tempelhundar. 😉

        Svara
        • ❓❓ 🙂

          Svara
          • Jag bara tramsar!
            Dåligt skämt om standardfrasen ”jag har faktiskt vänner som är X”. Används mest för att framhålla sig som god, och då regelbundet med ”homosexuella” eller ”svarta” som alibin.

          • 😀 😈 🐶

  11. Tor

     /  02/09/2019

    Kvinnor är rädda att gå ut.
    https://samnytt.se/orebro-otryggast-i-sverige-halften-av-alla-kvinnor-vagar-inte-ga-ut/

    Kan det ha att göra med ”mörkertalet”?
    Frågar åt en kriminolog.

    Svara
  12. MiT

     /  02/09/2019

    Svara
  13. Ivar L

     /  02/09/2019

    Jag kommer ihåg var jag läste det först 😀

    ”Den senaste tiden har det stormat kring så kallade influencers. Klimataktivister menar att sociala medier-kändisar bidrar till en ohållbar och oansvarig livsstil genom sina många flygresor. ”

    SvD-artikel om fenomenet.
    https://www.svd.se/pastar-sig-vara-klimatvanlig–flyger-influencers-till-jobb

    Svara
  14. Ivar L

     /  02/09/2019

    Nu vill jag allt bli lite gnällig dock. Det är i och för sig ironiskt att TV4 har en skylt med: ”ej reklam”, men deras reklamavbrott per se kan man knappast kritisera om man inte är kommunist. Det är reklamen som betalar det vi tittar på när vi väljer TV4. Like it or not. TV4 är ett vinstdrivande företag, man kan avstå och till skillnad från SVT behöver man inte betala en spänn för det de producerar.
    Jag tror också det finns två lösningar:
    1. Videorecorder, titta en timme senare och spola förbi reklamen.
    2. Betalvarianter. Rätta mig om jag har fel men finns inte TV4 som reklamfri variant i C-more numera? I vart fall finns ju en hel del material numera reklamfritt om man själv betalar, istället för att reklamköparna gör det.

    Det finns inga gratis luncher och det finns inga gratis TV-program. Det är alltid någon som måste betala.

    Svara
    • MiT

       /  02/09/2019

      Ja, det är klart att de ska få ha reklam, det är mest kul att de inte vill ha någon själva 😛
      Och så är det faktiskt lite irriterande när de säger ”Och nu tar vi en kort paus” och den i BÄSTA fall är 6-7 minuter. Det är inte en kort paus.

      Svara
      • Kronblom

         /  02/09/2019

        Det finns regler hur svensk TV-reklam avbrott ska vara. TV4 har längre reklampauser än andra kanaler. Inte som i USA där ca 18 minuter per timme är reklam och det går ca 6 minuter i snitt mellan varje reklamavbrott som är ca 2 minuter.

        Svara
        • Ivar L

           /  02/10/2019

          När det gäller sändningar i marknätet, som ju (av rent fysiska skäl) är begränsade och exklusiva och inte kan delas av alla, så tycker jag det är rätt med regler. ”Ni får denna exklusiva rätt men då får ni också gå med på dessa villkor, typ.”

          När det gäller övriga sändningsmetoder så tycker jag regler är fel med undantag för hur man hanterar reklam som riktar sig till barn.

          Men helt klart, reklam-tv är verkligen jobbigt. Jag tittar ytterst sällan ”linjärt” därför, men det kostar ju en liten slant extra.

          Svara
          • Senior

             /  02/10/2019

            För att vara lite motvalls:

            Varför skall reklam riktade till barn undantas?

            Vi föräldrar är ansvariga för våra barn. -Vill du inte mata barnen med reklam låter du dem helt enkelt inte titta på tv de kanalerna.

            Personligen tycker jag att reklamfria SVT’s politiska indoktrinering inuti programmen är värre än all annan reklam tillsammans.

            *Utbudet på tv går att köpa som reklamfria DVD skivor istället om man vill ha tv som barnvakt, fast det kräver ju att man engagerar sig lite i sina barn ett par minuter och byter skiva efter en timme…..

            Man får ta det goda med det onda och överväga om det är värt det. Att kräva reklamfri tv för barn är lite att försöka plocka russinen ur kakan i detta fall.

            Att kräva politiskt neutrala program på SVT är nog ännu svårare, alltså får man välja bort de kanalerna för att skydda sina barn, precis som med reklamkanalerna.

            *överdriven ironi för att hamra in en poäng.

          • Senior

             /  02/10/2019

            Netflix är väl för övrigt fritt från reklam?

            Där finns massor med barnprogram.

  15. MiT

     /  02/09/2019

    Svara
    • e

       /  02/09/2019

      Två frågor som slår en spontant om man inte följer det senaste skvallret på sociala kanaler:

      1. Stämmer det som ”alternativmedia” skrev för över en månad sedan att talet ”inför världsledarna” (som etablerad media förmedlade nyheten) var fejk och i princip genomfördes inför tomma stolar?

      https://nyheteridag.se/klimat-gretas-tal-infor-varldsledarna-forefaller-vara-fejk/

      2. Är det inte synd om alla stackars barn som inte har en mamma?

      Inget ont om pappor, men det står väldigt mycket skrivet om superstjärnan och pappan som ställer upp och inte viker en tum från sin dotter.

      Det är förstås bra att fokusera på pappan för en gångs skull, men har man en PR-byrå som kan trolla fram både underbarn och världsledare (som inte ens är där) och sätter så oerhört positivt starkt ljus och fokus på pappan (något som måste ses som en stor avvikelse inom media) så kanske de kunde trolla fram en mamma också.

      Eller får det inte samma effekt…

      …att skriva att det rör sig om en orkestrerad PR-kampanj av en ”kändisfamilj” med mediakontakter.

      Låter som svensk media i ett nötskal, nästan som den här:

      https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7150508

      – Att en reporter från Sveriges Radio vill köra mig till mitt jobb, det kan inte bara vara sant, säger hon efteråt.

      Det är kanske inte så konstigt att public service-avgiften tas in via skattsedeln nuförtiden.

      Svara
    • Weasel

       /  02/09/2019

      Än märkligare blir pappans aningslöshet med tanke på att mamma Malena skrev på facebook att just Rentzhog kontaktade klimatgreta innan hennes skolstrejk…. 🙄

      Svara
      • Ivar L

         /  02/10/2019

        Aha… bra grävt. Det ”missade” SvD. Jag har läst hela artikeln. Mer citat längre ner här.

        Svara
  16. MiT

     /  02/09/2019

    Är inte en av Nils partiledare portad från Israel? Och de ville absolut INTE sparka ut Kaplan? Osv. Men Nils är fortfarande kvar i partiet?

    Svara
    • Nils är verkligen inte filosof!

      Svara
    • Ivar L

       /  02/10/2019

      Kaplaner lär nog förneka den Armeniska föreintelsen så… Nils tillhör väl gänget ”förintelseförnekare”?

      Svara
      • Fråga människor som Åsa Lindeborg eller Kajsa Ekis Ekman om kommunismens brott (den senare åkte väl till Venezuela för att rapportera om hur bra det är där?).

        Men just det ja, vidden av ondska i kommunistiska länder är väl inte ”samma sak”…

        Svara
    • Senior

       /  02/10/2019

      Nils visar verkligen den poäng som Navid försöker förmedla.

      Svara
  17. MiT

     /  02/09/2019

    Svara
    • Kronblom

       /  02/09/2019

      Jag har haft flygfritt i 11 år.

      Svara
      • tompas11

         /  02/09/2019

        Jag har haft flygfritt sedan 1973, dock har jag fortfarande högflygande planer…

        Svara
        • Kronblom

           /  02/10/2019

          Jag hade tidigare mycket flygande i tjänsten men nu är jag ”halvpensionär” och nöjesresor intresserar inte om det inte finns något särskilt skäl med resan. Tjänsteresor var oftast jäkt, stress, förseningar, inställda flyg, bagage på avvägar.

          Svara
      • Jonas

         /  02/10/2019

        Jag flyger och far som f-n, men jag hycklar inte om det och försöker få andra att klimatkompensera för det.

        Det finns en sanning som miljömuppar har svårt att förstå och det är att olja kommer att användas tills den är slut. Det finns inget incitament att sluta, en hel industri och hela länder är beroende av dess flöde, och de kommer därför fortsätta pumpa tills det inte finns något mer att pumpa.

        Svara
        • weasel

           /  02/10/2019

          Jag flyger 4-5 gånger om året och skäms inte ett dugg för detta.

          Jag klimatkompenserar genom att inte ha några barn 🙂
          ( Det är aningen märkligt att klimatalarmisterna ALDRIG nämner det som är den absolut största ”miljöboven” – befolkningsökningen )

          Svara
        • MiT

           /  02/10/2019

          Är ju just det, att sitta och pekpinna mot andra och hojta om att man måste sluta flyga för klimatets skull samtidigt som man själv tittar ut genom flygplansfönstret på väg mot Bali och Dubai, sånt funkar ju inte. Är ju rent miljöpartistiskt att hålla på så 😛

          Svara
      • Jag flyger och har inte dåligt samvete för det. Tågresorna har slutat i 8 -13 timmars förseningar. Buss gör mig illamående. Försökte segla men blev så sjuk att fick gå i land. Jag älskar flyget men i jämförelse med dessa influenser som flyger är jag ju ingen miljömarodör. Jag har inte råd att bli lika flygälskande som de gnälliga ”Regering rädda mig” personerna.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  02/10/2019

      Mmm… tuttar!

      Svara
      • Glad att inte bara jag omedelbart reagerade så!
        Men *host* hrm, … miljö, och så vidare. Trovärdigt. Viktig fråga.

        Crow: ”All right, y’know what? I’m just giving in, and looking at the breasts.”
        – MST3K, ”Angels’ Revenge”

        Svara
        • Grodan Boll

           /  02/10/2019

          Hon klär sig i bikini.
          Hon lutar sig framåt för maximal hjälp av gravitationen.
          Hon tar en selfie mellan hakan och naveln så att ansiktet inte ens syns.

          Fördom:
          Jag ger mig fan på att hon kallar sig feminist och grinar och gnäller om objektifiering när man tittar på bildens avsiktliga fokus.

          Svara
    • The Perfect Man

       /  02/11/2019

      Jag syndade förra året för första gången i mitt 45 åriga liv…

      Svara
  18. Rätt uppseendeväckande; (M)Sonesson, Staffanstorp, väljer (SD) samt djupintervjuas i

    http://sverigesradio.se/avsnitt/1233012

    Svara
  19. MiT

     /  02/09/2019

    Svara
    • Robbe

       /  02/09/2019

      Hon drevar mot en 68årig man som sitter i rullstol på ett äldreboende… Är faktiskt osäker på om detta är det lägsta hon sjunkit??
      Hon har iaf drevandet i blodet.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/10/2019

        Samma slags kärringar som satt och var skenheliga i kyrkbänkarna för 50 år sedan. Mobbare med höga tankar om sig själva som njuter av att trycka ner och peka finger.

        Svara
  20. https://thetrueeurope.eu/a-europe-we-can-believe-in/
    Svensk översättning:
    https://thewayofreason.wordpress.com/2017/10/24/ett-europa-vi-kan-tro-pa/

    Lite väl moralistiskt här och där, och #31 verkar närmast socialistisk, men det är mycket som är tänkvärt.

    Tyckte 18 sammanfattade Sveriges ”utmaningar” rätt bra:
    ”Most in our governing classes doubtless presume the superiority of European culture—which must not be affirmed in public in ways that might offend immigrants. Given that superiority, they think that assimilation will happen naturally, and quickly. In an ironic echo of the imperialist thinking of old, Europe’s governing classes presume that, somehow, by the laws of nature or of history, ‘they’ will necessarily become like ‘us’—and it is inconceivable that the reverse might be true.”

    Svara
  21. QED

     /  02/09/2019

    ”Svenska kyrkans teologer har stark anknytning till ekumenik och religionsdialog men erfarenheterna av politisk islam är begränsade. Islamiska termer som taqiyya, tawriya (vita lögner) är främmande för de flesta. I religionsdialogens namn har islamiska fundamentalister utnyttjat de svenska teologernas välvilja till dialogsamförstånd för att skapa en egen politisk och ekonomisk makt i Sverige.”

    ”I väst talades om civilisationernas kamp. Men det fanns också en vision om att muslimska teologer i väst skulle forma en ny tolkning av religiösa texter och granska urkunder med vetenskapliga metoder på samma sätt som skett med bibeltexter.”

    ”Vi kan dra upp den västerländska civilisationen när den faller och ersätta den med vår civilisation och läran om vår sanna religion så att vi blir ‘Noahs Ark’.”

    ”Någon diskussion om religiösa urkunder har vi inte sett. Inte heller någon debatt angående sharialagar, hedersförtryck, andra trosföreställningar, livsåskådningar eller om homosexuella. Samarbetsprojekt som stärker islamisternas maktdemonstration finns det dock gott om.”

    ”… Svenska kyrkan har gått i fundamentalisternas fälla.”

    https://www.kyrkanstidning.se/asikt/svenska-kyrkan-har-gatt-i-fallan-0

    Svara
    • QED

       /  02/09/2019

      Stefan Löfven som Gustaf II Adolf och förkämpe i Europa för den nyss reformerta (islamiska) tron. Antje har redan valspråket Gud är Större. Ny Stormaktstid stundar. Tror denne Egyptson är något på spåret.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/10/2019

      Jag kan rekommendera Helena Edlunds bok ”Konsten att överleva Svenska kyrkan” för den som vill lära sig mer om hur denna märkliga religiösa institution (inte) fungerar. Många bitar faller på plats kan jag säga.

      Svara
  22. MiT

     /  02/10/2019

    ””Klimatvänliga” kedjorna som flyger med kändisar”
    https://www.expressen.se/nyheter/klimat/klimatvanliga-kedjorna-som-flyger-med-kandisar

    Svara
  23. Ivar L

     /  02/10/2019

    SvD bekräftar Greta Thunbergs nära koppling till Ingmar Rentzhogs ”We don’t have time”:
    https://www.svd.se/hans-bolag-anvande-greta-thunberg-som-dragplaster–drog-in-10-miljoner
    >>
    Ungefär ett år senare, den 20 augusti 2018, startar Greta Thunberg sin klimatstrejk utanför riksdagen. Samma dag kommer Ingmar Rentzhog dit med en frilansfotograf. Han lägger upp bild på henne på sin Facebook och Instagram samt gör en engelskspråkig Youtube-film på 38 sekunder som läggs ut på We Don’t Have Times Youtube-kanal samma dag.

    Den 24 november 2018 knyter Ingmar Rentzhog Greta Thunberg till sitt bolag. Hon blir adjungerad i styrelsen för den stiftelse som ska ”förvärva, förvalta och utveckla varumärket samt förvärva och förvalta aktier” i bolaget.

    – Man får inte sitta i styrelsen för en stiftelse om man inte är myndig. Därför startade vi en ”Youth Advisory Board” och frågade om Greta ville sitta med i styrelsen. Hon tackade ja.

    I januari 2019 har We Don’t Have Time fått in netto 9,9 miljoner kronor genom höstens nyemission. Rentzhog säger dock att ”vi är optimistiska om att säkerställa ytterligare finansiering under innevarande år”.

    Har du genom att framhålla henne i prospektet till nyemissionen använt henne i kommersiellt syfte?
    – Så här är det: jag är entreprenör och har fått upp ögonen för klimatkrisen. Vi vill bygga en plattform med modern teknik. Det är inte gratis utan det behövs en massa pengar.

    Men Greta Thunbergs familj säger att de inte kände till att dottern ingick i prospektet för nyemissionen.
    – Detta är ingenting som vi har haft någon kännedom om. Som vi förstått är We Don’t Have Time en ideell stiftelse som har en separat företagsdel. Greta har inte, mig veterligen, haft någonting att göra med företagssidan, säger pappan Svante Thunberg till SvD.
    – Vi vet ingenting om att Greta har förekommit i information inför nyemissioner och sådant… jag vet inte ens vad en nyemission är.
    Fick ni ingen information om att hon förekom i prospektet?
    – Nej, det har vi inte fått någon information om. Inte Greta heller. Det är olyckligt om hon använts kommersiellt. Men hon har inte vetat något om det här. Ingen av oss har vetat detta.<>
    Hur kom det sig att du gick förbi riksdagen den 20 augusti?
    – Jag var del av en mejlkedja från en man som ville få ihop en ungdomsprotest för klimatet, och fick veta att det skulle ske en skolaktion utanför riksdagen den 20 augusti.
    <>
    – Jag skrev ett känslomässigt inlägg på Facebook om Greta. Det var långt innan vi gjorde något på We Don’t Have Time.
    Men filmen lades ju ut samma dag på We Don’t Have Times hemsida, inte långt senare?
    – Jag kommer inte ihåg exakt hur det var. Kanske lade vi ut den samma dag, eller dagen efter. Sedan fick en massa tidningar upp ögonen för henne, och jag förmedlade kontakter. Det var så allt började.
    Du menar att du upptäckte Greta Thunberg?
    – Ja, så var det ju. Sedan fick jag god kontakt med Greta och hennes familj.
    <<
    Någon som tror att Ingmar inte kände familjen tidigare?

    Greta har sedemera gått ur Ingmars organisation. Typ en vecka innan SvD:s artikel. D.v.s. antagligen när de fått information om att en artikel skall skrivas. Men alla är nog nöjda och glada, Ingmar drog in minst 10 miljoner extra och Gretas föräldrar har lagt grunden för dotterns karriär i den växande klimatbranschen. Sedan är ju frågan vad Greta egentligen vill, särskilt när det gått några år och hon blivit mindre beroende av föräldrarna. Hon kanske skriver en bok om händelseförloppet om några decennier.

    Svara
  24. Ivar L

     /  02/10/2019

    Otroligt komiskt med Pussy Riot som plötsligt tycker svensk migrationspolitik är lika viktigt att sjunga om som Putin halvdiktator för ett av världens största länder. Hur kan det komma sig. Vi kollar ingressen i SvD:s jätteartikel om detta tramskollektiv:

    ”Numera riktar Pussy Riot lika mycket kritik mot Putin som mot svensk migrationspolitik. Lusine Djanjan och Alexej Knedljakovskij bor med sina barn i en lägenhet i Storå – men före jul fick de avslag på sin ansökan om asyl i Sverige. SvD har besökt paret.”

    Jag kan säga att ingressen berättar allt man behöver veta i fallet. Tänkt att det just blev den svenska migrationspolitiken som skall kritiseras när man söker asyl i … Sverige. Om medie-entreprenörerna i Pussy Riot verkligen brydde sig om europeisk migrationspolitik och vill att den skall vara liberal borde de väl snarare sjunga om Österrike, Ungern, Polen och Italien?

    Att svenska kulturjournalister intresserar sig för det här tramset och tar det på allvar säger en del om vilka barnrumpor de är.

    Svara
  25. MiT

     /  02/10/2019

    Svara
  26. MiT

     /  02/10/2019

    Svara
    • I riksdagsvalet fick FI 0.4%, AfS 0.3% och MED 0.2%.

      Jämförde några google-sökningar på site, text, och begränsat från valdagen till idag. Gissar att det sistnämnda betyder när sidan senast ändrats.

      site:sverigesradio.se ”feministiskt initiativ”, 9 september 2018 och framåt
      92 träffar

      site:sverigesradio.se ”Alternativ för sverige”, 9 september 2018 och framåt
      14 träffar (en hel del dubletter)

      site:sverigesradio.se ”medborgerlig samling”, 9 september 2018 och framåt
      3 träffar.

      Vi ser ingen vänstervridning!

      Svara
  27. MiT

     /  02/10/2019

    *https://www.facebook.com/SVTHumor/videos/1267510420067464/?__xts__%5B0%5D=68.ARCn0d1SJv_Gx4ea7RUBv4eGRstpkbSD9BkA8-zuIJCNUyxIeA5ZsKK7YlapO4jJRJFiC0DTE5uBY_nLmjtRwKQXypJ15FTJAxSnJLzmFduxSDaVeN5mR10r4a-Mw4TjzC_hujNzbaP0L4qL4svRU2qcezSwPPhpv63onOij3mQ4sVbqcWLT-wYOwUBC0VJV_AovzhSn0uVPP7iHr9UT-9ZesjA3WGWhDY14-7GWpab8-Od_omhjeHWAIhF1VO_5n_s6lQIZ0delRJDb6NBOlijoBR80XsONnPUuUMF4YXFHOTWk4ad2Cdso-EMpfZYdq5x7prOScNJkGujfagMuyX_RdR_uPoURqt04ugZs8zr-_QVHQMX7rc9tg7z9PEwb2s-DP2olFf1z7jEJ-YD2lXO15AHHXxmPRk3Ju1mQ8GdC2I0yZPCnpUoYuWVE-0UxMKQVf5tNxN8N5Xtv9u34JRUrJ2fqk7N9arLQkXmL-_Nmc7N28G5WdTrEPQ-0T0nSyk0LpyW9uw5O5lBk2xDzNd7vjBnN-3tJRvQEy_w3uv4OSQ8&__tn__=-R*

    Svara
  28. MiT

     /  02/10/2019

    Svara
  29. Gorby

     /  02/10/2019

    Svara
  30. Leif

     /  02/10/2019

    Hit kan alla de som tycker sig veta så mycket bättre än alla andra när det gäller resande, ätande, konsumerande, vabbande och allt annat vallfärda. Här finns framtiden för dem. Med ett sådant system kan just de övervakas och kontrolleras på det att de agerar precis som de predikar att vi andra ska göra.
    https://www.svd.se/kinas-digitala-diktatur-har-redan-straffat-10-miljoner
    Med ett sådant system behöver inte klimatångestladdade influencers skriva debattinlägg. Det kan ge dem precis det de efterfrågar utan att den som inte flugit på de senaste 20 åren ska behöva göra dem sällskap i självspäkandet.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: