Ingen slump

Är ju lite livat inom Socialdemokraterna i Muteborg där man avsätter varandra osv lite hipp som happ. Att orsakerna kan ligga djupt är inte en vågad gissning, Ann-Sofie Hermansson som är den som man vill få bort har det senaste åren slagit upp sina blå angående extremism (i alla fall så vi utanför Göteborg lagt märke till det).

Den som vill bli av med Hermansson är Anna Johansson. Och som av en slump så råkar Johansson vara polare med de extremister som Hermansson uppmärksammat. Ja Hermansson har t o m blivit polisanmäld av dem för att hon inte tyckte att extremisterna med sin ”Burkasongs 2” ska ha möjlighet att visa upp sin skit med hjälp av skattepengar.

Man ersätter Hermansson som ordförande (eller var det var…) med en som heter Marina Johansson. Den Johansson är samma som tyckte att kamelfarmen i Angered var en superduperidé. Och hon slösade även bort 200 miljoner på asylboenden som inte användes, hon tyckte det också var en superidé.

För mig som tittar in utifrån så kan det knappast vara en slump att man försöker få bort den som är emot extremism och byter ut mot en som är för extremism. Det är inte bara ett sammanträffande.

Kamelcentret tyckte att om man kritiserade och granskade det så bedrev man hetsjakt mot kameler. Och hetsjakten på kameler var illa dold främlingsfientlighet.

Ibn Rushd har också nämnts i samband med S haveri i Göteborg, att Anna Johansson står dem nära. Nu har de skrivit en debattartikel i GP. Ledsen, men för mig spelar det faktiskt ingen roll vad han skriver där eftersom problemet är att det finns något som heter ”Ibn Rushd Studieförbund” överhuvudtaget. Och som lever på skattepengar.Hur deras kopplingar till S ser ut vet jag inte men gissar att de finns där.

**********

Hon sprang mot rött, orsakade en olycka och måste nu betala kostnaderna hon orsakade. Man får känslan av att Sydsvenskan inte tycker det är rimligt pga av att hon var den som skadades i olyckan. Som om det är nåt konstigt att hon får betala när hon orsakade. Vem ska annars göra det?

Det är ingen slump att man skriver på det viset.

P4 Kronoberg kallade IS-terrorister för ”IS-aktivister”. Det är inte heller nåt olycksfall i arbetet eller en slump. Finns bara ett uns av vanligt sunt förnuft så kallar man inte terrorister för ”aktivister”. Inte ens av misstag eftersom det är väsensskilda saker.

Sverige bidrar med 120 miljoner kronor till Serbien. Man ska lära de där vildarna i Europa om ”gender”.

Man har hittat ett 400 år gammalt solur i Göteborg. Skicka det till Uppsala så kommer de fram till att det bevisar att göteborgarna alltid har varit muslimer.

Ni minns väl…?:

Tvärtomlandet

1 april varje dag del 40: En kufisk story

Önsketänkande

Det visade ju sig att det inte ens räckte med en spegel och fantasi utan hon hade helt enkelt själv hittat på allting…

Det har varit väldigt väldigt kallt i USA.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

121 kommentarer

  1. Utlandssvensk

     /  02/16/2019

    Muslimer vill islamisera och sossar vill ha röster…………………

    Svara
    • Senior

       /  02/16/2019

      Ja, och exakt detta förfarande har provats i Iran.
      -Det fungerade alldeles utmärkt fram till efter revolutionen 1979 då även socialisterna blev lovligt byte och fick halsarna avskurna.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/16/2019

        Det kommer att gå ungefär likadant här i slutändan. Göder man extremister får man extremism. Sossarna och Centern (m.fl.) är verkligen helt dumma i huvudet. I slutändan kommer de inte få bestämma i vilket fall som helst. Att vara så dum så att man ger extremister inflytande i utbyte mot lite röster när man VET att denna form av extremism kommer att avskaffa demokratin så fort den får chansen.

        Svara
        • Rikard

           /  02/17/2019

          Hej.

          Dagens petmoj om extrem och extremism.

          En politiskt/religiös åsikt är alltid extrem om den är i minoritet. Genom att dra ut idén logiska tangent till sin extrem, hamnar man i extrema åsikter och extremism.

          Exempel: om det man själv förvärvar via eget arbete är egendom man själv råder över som absolut despot, kan du som min granne inte förbjuda mig från att bygga en anledning för att vulkanisera bildäck på min tomt mitt i ett bostadsområde. Här har principen om att jag bestämmer vad jag vill göra på och med min mark dragits till sin extrem; den som på allvar framför åsikten att man får göra vad man vill på och med sin mark (eller annan egendom) är således att betrakta som extremist då de flesta människor oavsett härkomst instämt i att man inte skall ha sådan verksamhet mitt ibland bostäder. En annan extrem är givetvis den att staten skall äga och fördela samt förvalta all mark. Få hade ansett det bra eller rätt.

          Extremism blir således att agera enligt sin extrema åsikt.

          Att anse att homosexuella inte bara bör utan måste dödas är för muslimer inte en extrem åsikt. Den avviker inte från läran, den är inte en av lärans principer dragen till in spets, och den omfattas inte av en minoritet (färre än 5% av befolkningen är en [godtycklig] siffra för var gränsen för extrem går).

          Det är alltså helt fel att tala om islamism, extrem islam, och så vidare eftersom det rör sig om helt normala av majoriteten muslimer godkända, accepterade eller gillade handlingar och åsikter.

          Det är alltså inte åsikten eller gärningen som sådan som avgör om något är extremt eller extremistiskt, utan hur väl den stämmer med relevant grupps åsikt i frågan.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
        • Senios

           /  02/18/2019

          *Kommunfullmäktige, snart i en stad nära dig.

          *Detta inlägg kan drypa litegrann av ironi och/eller sarkasm.

          Svara
  2. weasel

     /  02/16/2019

    ”Kameler” kan väl med lite god fantasi räknas som en ”folkgrupp” så då borde väl Näthatsgranskaren kunna anmäla de som har kritiserat slöseriet med skattepengarna så att de kan dömas för Hets Mot Folkgrupp ?

    Det var för övrigt ganska så länge sedan P4 twittrade någonting om aktivisten Breivik. :/

    Svara
    • Ivar L

       /  02/16/2019

      Näthatsgranskaren är dömd djurplågare så han kanske inte gillar kameler?
      😀

      Svara
  3. MiT

     /  02/16/2019

    Svara
    • Gemma talar klarspråk:

      Svara
    • Herpderp

       /  02/16/2019

      Intressant. Här sitter alltså en representant för flera cooyright-organisationer och hävdar att all (i stort sett) kritik mot det nya förslaget är falskt. Absolut inte som att mannen har ett egenintresse över att sprida denna typ av dynga.

      Han sällar sig ju här både till Trump, allt jag inte gillar är fake news! Samt även vidriga foliehattar som Alex Jones (Aurora var en falase flag! Ingen dog. Alla var crisis actors) genom att utmåla det han inte gillar som falskt.

      Att han sedan avslutar men en fin poisoning the well/guilt by ascociation med Trump och Brexit är ju liksom bara grädde på moset. Hoppas verkligen att Karlsten eller någon annan med lite högre profil går ut och bemöter det här bottennappet hårt.

      Svara
    • Jans

       /  02/16/2019

      Från debattartikeln:
      ”Yttrandefriheten begränsas! Inte då. Användarna ges möjlighet att på en tryggad tjänst som betalar licens kunna ladda upp vad de vill,”

      ”Tryggad tjänst”
      Storebror ser dig!

      Svara
  4. ”Hetsjakt mot kameler…” 🙂 🙂 🙂

    Svara
  5. MiT

     /  02/16/2019

    Svara
  6. MiT

     /  02/16/2019

    Svara
    • weasel

       /  02/16/2019

      Visst, man kan kalla det ”unkna kvinnosyn” .
      Men den unkna kvinnosyn är egentligen bara ett annat ord för ”mångkultur” – och mångkultur ska ju vara någonting positivt ?

      ”Vi gillar olika” . Detta har expressen slagit fast tusentals gånger. Hur kan dom då kräva av ”de nya svenskarna” att dom ska ta till sig de svenska traditionerna (som inte finns ) och den svenska kulturen (som inte finns ) så fort dom passerar den svenska gränsen (som inte heller finns ) ?
      Om ”de nya svenskarna” blir som de etniska svenskarna ( som inte heller finns ) så….får vi ju inget mångkulturellt samhälle ???

      Det hela är egentligen ganska så enkelt och självklart ;
      Om man vill ha ”ett mångkulturellt samhälle” så ingår den ”unkna kvinnosynen” i paketet.
      Jag könsstympar naturligtvis inte min dotter om jag flyttar till Somalia. Inte heller tvingar jag på henne en nicab. Detta beroende på att jag i egenskap av svensk inte integrerar mig i den somaliska kulturen bara för att jag flyttar till Somalia. Helt enkelt eftersom jag inte har någon lust att integrera mig i den.
      Och naturligtvis gäller detsamma för en person från Somalia som flyttar till Sverige.
      Och det är därför som ”vi” har ”misslyckats med integrationspolitiken”. Och det är även därför som ”vi” kommer att fortsätta misslyckas med den oavsett hur många miljarder vi än slösar bort på den.
      Ska denna självklarhet verkligen vara så omöjlig att förstå ?

      Eller med andra ord ;
      Importerar man islam och Mena så får man islam och Mena.
      Det här är inget konstigt och det är inte ens rasistiskt;
      Om Sverige tar emot en miljon migranter tillhörande amishfolket så kommer Sverige och det svenska samhället att påverkas av detta. Och integrationen kommer definitivt att misslyckas.
      Vi kommer dock garanterat få ett mer mångkulturellt samhälle. Just eftersom integrationen misslyckas.

      För tiotalet år sedan hängde Expressen och deras kriminella samarbetspartners RG ut mig som ”rasist” och ”islamofob” eftersom jag hade skrivit att det skulle gå så som expressen-journalisterna Gad och Löwenmark nu beskriver att det har gått.

      Svara
      • Senior

         /  02/16/2019

        Precis så.
        Det är vad mångkultur innebär.

        Men Mona Sahlin var ganska tidigt ute med uttalanden som ”det är Svenskarna som skall integreras i det nya samhället”, förnekandet av svensk kultur såsom midsommarfirande, etc. etc.

        Detta är ju vad socialdemokraterna eftersträvat ända sedan Palme 1975 drev igenom grundlagsändringen där det då konstateras att Sverige skall vara mångkulturellt….

        Nu har ni fått det.
        -Gratulerar alla som röstat S genom åren, hoppas det smakar, att ni är nöjda.

        Svara
        • Tor

           /  02/16/2019

          Hur stavas mångkultur?
          I S L A M

          Det är fel och missvisande att säga att Kineser, Japaner, Filippinier, Argentinare, Ryssar mm orsakar de problem vi har idag.

          Svara
          • Senior

             /  02/16/2019

            De du nämner assimilerar sig frivilligt och integreras i samhället. -Samt bidrar med vissa inslag som samhället tar till sig.

            Det är inte mångkultur; denna anpassning bibehåller en förvisso något föränderlig, men ändå homogen kultur.

      • Tack för klargörandet Weasel. Borde läsas av varje mångkulturpolitiker men jag misstänker att det hjälper föga.
        Det tar tid att vakna men vissa kan aldrig vakna utan de sjunger mångkulturens lov även i sömnen.

        Svara
      • Ivar L

         /  02/16/2019

        Som en kortsammanfattning av Paul Colliers bok ”Exodus”.

        Svara
      • Olof

         /  02/17/2019

        ‘Om man vill ha ”ett mångkulturellt samhälle” så ingår den ”unkna kvinnosynen” i paketet.’

        Precis. Och vad värre är – lagen är i slutändan ett av de uttryck kulturen tar sig. Om kulturerna i ett samhälle är ömsesidigt oförenliga måste man ha olika lagar för olika människor. Så den ”unkna kvinnosynen” och dess mer extrema uttryck kommer även att vara lagliga. För vissa.

        Jag tror det skulle fungera bättre om vi valde att bara ta emot människor som flydde just för att de var mer integrerade i vår kultur än i sin ursprungliga.

        Beklagar uthängningen. Det agerandet är en av huvudorsakerna till mitt agrundsdjupa förakt för msm numera.

        Svara
    • Ivar L

       /  02/16/2019

      Importerar man islamism får man islamism.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/16/2019

      https://www.dailymail.co.uk/news/article-6706337/Muslim-parents-lead-group-300-protest-outside-school-gates-against-equality-lessons.html

      Vi vet att vänstern aldrig kommer få huvudet ur röven. Min fråga: varför lär de sig aldrig?

      Svara
      • Ivar L

         /  02/16/2019

        Jag har funderat på det också. I EU har vänstergruppen Lening, he Guevara och diverse andra kommunistdespoter som pryder väggarna, och nu gör de gemensam sak med islamister. Senaste exemplet är Venezuela. Det verkar finnas en inbyggd destruktivitet i kommunism och annan extrem vänsterideoogi. När det gäller islamism verkar den dessutom räcka hela vägen från vänster fram till mitten och S & C. Det är otroligt fascinerande att se. Det går liksom inte bort vad som än händer.

        Svara
      • Skylten ”My Child My Right” säger allt om att vara en person med ägodel, inte barn. (länken!)

        Nej vänstern – i olika former – lär sig aldrig för de har skygglappar fastklistrade och att vara kommunist är ett slags sekt. Du kommer inte ur. Jag tror att en del tror verkligen på det kommunistiska jämlika paradiset.

        Svara
  7. MiT

     /  02/16/2019


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/2188476881246891?__tn__=K-R*

    Svara
    • Senior

       /  02/16/2019

      Känns lite som att nedanstående också är applicerbar.

      ”When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful & difficult for others. The same applies when you are stupid.”

      Svara
      • Senior, när man är död – när anden lämnat den fysiska kroppen – är man intensivt medveten om nuet!

        Svara
        • Senior

           /  02/16/2019

          Och de vetenskapliga beläggen har du fått från? 😀
          Vilken död ande har gett denna information?
          (Spökjägarna i tv räknas inte)

          Filmen var alldeles för lång för mig att titta igenom, så du kan gärna ge en kort sammanfattning hur man kommit fram till detta, och vilka döda andar man intervjuvat.

          Svara
          • Om du vill få kunskap måste du själv studera ämnet.
            Videon måste ses i sin helhet och även kompletteras med vad som hände honom vid hans kliniska död, vad han upplevde då och vad som hände när han kom tillbaka till livet.
            Hans berättelse är den bästa att börja med för ateister som är lite ”vetenskapliga” av sig.
            Det finns miljoner andra NDU (nära döden upplevelser).

          • Senior

             /  02/17/2019

            Nära döden…..

            -Nära skjuter ingen hare.

            Men ok, jag kan väl ändra lite så du blir nöjd:

            ”When you are dead, It’s painful & difficult for others. The same applies when you are stupid.”

            Och dessutom kan jag ändra ytterligare så jag förtydligar lite vilken assosciation jag var ute efter från början:

            ”When you are dead, It’s painful & difficult for others. The same applies when you are a socialist.”

          • Gigas

             /  02/18/2019

            En kortare vetenskaplig förlaring av fenomenet om du är intressearad.

          • Senior

             /  02/18/2019

            Min tanke med detta var som vanligt att håna sossarna, inte att diskutera teologiska spörsmål.

            Jag har redan läst om detta.

            Och att vara nära döden är inte detsamma som att vara varaktigt död.
            -Även om man varit kliniskt död ett par minuter…

          • Gigas

             /  02/19/2019

            ”Och att vara nära döden är inte detsamma som att vara varaktigt död.”
            Det är en av poängerna i den korta videon.

            ”In this video we explore the phenomena of near death and out of body experiences. We use modern neuroscience and basic reasoning to debunk the notion that near death and out of body experiences are strong evidence of anything supernatural (including a god or an afterlife).

          • Senior

             /  02/19/2019

            Min tanke med detta var fortfarande att håna sossarna, inte att diskutera teologiska spörsmål.

            Jag släpper därmed detta ämne nu.

          • Gigas

             /  02/19/2019

            Jag tror fortfarande att du läser in något som inte finns i det jag skrivit. 🙂

  8. MiT

     /  02/16/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  02/16/2019

      Ur artikeln:
      ”Egentligen hade kanske inget av detta sorgliga för idrottsrörelsen ha behövt hända, om Riksidrottsstyrelsen och RF-kansliet hade gjort det de ska.

      Vid Riksidrottsmötet 2017 fick Riksidrottsstyrelsen nämligen i uppdrag att ta fram en gemensam policy för bl.a. ”huvudklädsel” och religiösa symboler. Någon sådan policy har inte kommit.”

      Som katten kring het gröt, men med skillnaden att gröten bara kommer att bli hetare ju längre man väntar.

      Svara
      • Olof

         /  02/18/2019

        ‘Som ordförande i RF borde Björn Eriksson ha stannat där, vid sakfrågan. Men han kunde inte glömma bilden, som han för några dagar sedan hade dömt ut och tagit bort. Så här skrev han: ”För mej handlar denna bild om glädje och inkludering.” Plötsligt hade den bild, som enligt Björn hade fört tankarna till IS, blivit glädje och inkludering.’

        Var är motsatsförhållandet? Björn kan ju stå för båda delarna, han kanske tycker IS handlar om glädje och inkludering. Tittar man på någon IS propaganda film så finns det absolut bitar om glädje och inkludering.

        Dock kan man ifrågasätta lämpligheten i att någon som ser bilder som för tankarna till IS som glädje och inkludering har en sådan position i Sverige.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  02/16/2019

      Från artikeln som mestadels består av ett par stora selfies av henne:

      Några har hört av sig, men ännu har hon inte svarat på någon.
      – Ingen av de som skrivit hittills har riktigt känts rätt för mig

      Klart ingen levde upp till hennes standard. Inte heller har hon bemödat sig att ens tacka nej till förfrågningarna hon uttryckligen bad om.

      Tl;dr:
      ”Me!Me!Me!Me!Me!Me!Me!”

      Svara
    • weasel

       /  02/17/2019

      Jag tror att det beror på en kombination av
      A ) ”Journalisterna” på expressen är antingen sinnessjuka eller befinner sig på skoltidningsnivå.
      B) ”Journalisterna” på expressen anser att det är viktigare att jaga klick än att skriva artiklar som kan intressera normalbegåvade människor.

      Hur som helst tänker jag i fortsättningen mejla Expressen och anklaga dom för medhjälp till brott mot mänskligheten varenda gång dom tar in en annons från ett flygbolag eller skriver ett resereportage från något land dit det inte går tågförbindelser från Sverige,

      Svara
    • x

       /  02/17/2019

      ””Vill du eventuellt åka på tågsemester med mig å framtida kids som vi ska lära upp att tänka kritiskt och vara fett klimatsmarta å asgoa mot andra människor i den utsträckning det går, skicka ett pm.”, står det i inlägget.”.

      Hur kan man ”tänka kritiskt” och vara ”klimatsmart” samtidigt?
      Låter som en asfet motsägelse.

      Svara
  9. Jonas

     /  02/16/2019

    Jag vill tacka för mig, för nu har jag sett ljuset.
    SVT har med hjälp av upplysta forskare fått mig att inse att jag härstammar ifrån ett folk som såg ut som blåögda eritrianer och folk med ”rötter i de centrala delarna av Turkiet och kanske Mellanöstern, områden utanför Europa”.
    Jag kommer därför övergå till att omfamna alla som vill flytta hit.

    https://www.svt.se/special/mot-de-forsta-svenskarna/

    Svara
    • Ivar L

       /  02/16/2019

      Mörka i hyn och med blåa ögon är det nog ingen tvekan om att det första hade, och sedan ljusnade hyn allteftersom pga klimatet och den andra folkgruppen som nämns som kom norrifrån. Men de afrikanska dragen på bilden är naturligtvis ren historieförfalskning. Likaså att allt var gulligt och multikulti när folkgruppen från norr och den från söder möttes. Det lär nog gått rätt våldsamt till. De nya fynden i t.ex. Motala tyder på våldsam bråd död för många. Överhuvudtaget tyder ju ofta arkeologiska fynd på att det gick våldsamt till förr vilket också stämmer med hur de fåtal primitiva folkslag som lever idag har det.

      Det finns dock en pikant och lite besvärande fakta i artikeln nämligen att om det nu kom en delvis blåögd befolkning norrifrån så tidigt så kullkastas samernas anspråk på att vara först i Nordeuropa.

      Svara
      • Senior

         /  02/18/2019

        Samerna?

        En sak i taget okej?

        Nu pratar vi nämligen invandring söderifrån, och det fenomenet är minst lika gammalt som samerna, ännu äldre än samerna, ok?
        Folk skall inte gnälla om att det kommer invandrare nu, de är själva invandrare från inlandsisens tid.

        Man skall dessutom inte ställa grupp mot grupp, har du inte fått lära dig det?

        Komma här och dra upp en massa smutsig byk….. -Och dessutom hålla mer än två saker i huvudet samtidigt…. Vem tror du att du är egentligen?

        Hälsningar valfri vänsterdåre vars hjärna just blev överbelastad…

        Svara
    • Hmm. Blå ögon är väl recessivt?
      Blir intressant att se hur de får det att gå ihop.

      Svara
      • Kronblom

         /  02/18/2019

        Blå ögon och rött (blont) hår är neandertal DNA vilket nordeuropéer men inte afrikaner har. Kroppsbyggnad och skelett skiljer sig åt även idag. Hudfärgen beror på om folket varit exponerat för solljus. Afrikaners avkommor bleknar i varierande grad så här långt norrut. Albinism finns i Afrika men de saknar oftast pigment i ögonen, som oftast är grå eller röda. Samerna var de första människorna i Skandinavien och de härstammar från norra Asien. DNA är bevis, inte politiskt trams.

        Svara
        • Kronblom

           /  02/18/2019

          Ekshärads befolkning kallas sveriges indianer. ”när timmer flottades på Klarälven från Ekshärad ner till Forshaga, så möttes Forshagaborna av folk med brunbrända överkroppar och en svårbegriplig dialekt”
          https://sv.wikipedia.org/wiki/Eksh%C3%A4rads_socken

          Svara
          • En av mina släktrötter är från Ekshärad.
            Dessa släktingar har blek hy, vitt hår och ljusblå ögon.

          • Kronblom

             /  02/19/2019

            Min mamma var kritvit och blev bara röd i solen. Vad jag menar är att om man är vit och blir brun av att sola så betyder det inte att man är mörkhyad. Ekshäringar kallar sig själva för indianer, sockenvapnet har en man med pilbåge. Ekshärad är sen 1972 den norra delen av Hagfors kommun.

  10. MiT

     /  02/16/2019

    *https://www.facebook.com/PerspektivIsrael/videos/284517645549970/*

    Svara
    • MiT

       /  02/16/2019

      Vet inte varför det inte funkar att bädda in men använd länken som finns inom ** så kan ni se.

      Svara
  11. MiT

     /  02/16/2019

    Svara
  12. MiT

     /  02/16/2019

    Svara
  13. MiT

     /  02/16/2019

    Svara
  14. QED

     /  02/16/2019

    Off topic : För drygt 3000 år sedan lanserade drottning Nefertiti och farao Akhenaten sin nya sol-kult i Egypten, den första monoteistiska religionen. Vilket resulterade i någon sorts forntida sovjet-union.

    Apropå sol-kult, visst är väl MPs Amanda Lind rätt lik Nefertiti* i sin stramare håruppsättning som hon använder i officiella sammanhang?

    http://www.barometern.se/article/ulf-wickbom-stefan-lofven-har-nog-valt-amanda-lind-for-att-slippa-besvar/

    *) https://en.wikipedia.org/wiki/Nefertiti
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Amanda_Lind

    Svara
  15. MiT

     /  02/16/2019


    *https://www.facebook.com/samnytt/photos/a.1952111525057038/2234954616772726/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARBj8Y4z8R6R5whRQqxfl_aBGAVnjioylztVKq0YD28xzEA331kjO_3yiVnUSH2EncE0FTk2uHpGaE5ETibLzlacokAhkVFsPSb5sJ5f-hjpWDP_hC1_3VDdR4rnOhC-NPmoChjnNNlsT0vH-ydkWroDMYfBHkHNodgwqU253avZ0kYVyNTO1IdSNg4BkzpnZm4p_ficpIFXIxDiLArHuxbooNLDoHSnkhZ2F4GRXCl_qWSbUPeO7OZe9rrOZQrTmRwSUT7vzeKVYIDZLEXTLc-YuXB3ftHTn47zFQnS0VKAzMt7PPKBFW9WOEuA0ZxZpFG54hT1YM3J53n4Nj3jnz_g5wl78j_URgL7D07HnP-xjYKImbfZnFgtpA&__tn__=-R*

    Svara
  16. MiT

     /  02/16/2019


    *https://www.facebook.com/Spfoia/posts/10210742702162942*

    Svara
  17. Gorby

     /  02/16/2019

    Svara
  18. Jans

     /  02/17/2019

    Om Orbans utspel:
    ##
    Fast det verkar som att både Annika Strandhäll och Aftonbladet är okunniga, eller om de bara har otur när de tänker.
    Från Aftonbladet år 2000 hämtar vi detta uttalande:
    ”Det låga barnafödandet är vårt största samhällsproblem”
    Orden är Göran Perssons, dåvarande statsminister i den socialdemokratiska regeringen.
    Då lovade regeringen Persson maxtaxa på dagis, förhöjt barnbidrag och att föräldraledigheten skulle förlängas med en månad. Detta för att svenska föräldrar skulle föda fler barn och om dessa åtgärder inte skulle hjälpa, lovade Persson att ta till fler åtgärder.
    Att öka invandringen var ett annat förslag, men om detta uttryckte Göran Persson följande:
    ”Invandring är inte en förstahandslösning. Då har vi kvar problemet med lite fördröjd verkan”
    Persson menade att en ökad invandring skulle medföra en åldrande befolkning och att invandringen var tvungen att minska betydligt.
    ##

    https://petterssonsblogg.se/2019/02/17/annika-strandhalls-pahopp-mot-viktor-orban/

    Svara
  19. Gorby

     /  02/17/2019

    Svara
    • Johan A

       /  02/17/2019

      Tja, med tanke på alla skjutningar och bombdåd skulle i alla fall jag vilja kalla Malmö för en krigszon.

      Svara
      • Senior

         /  02/17/2019

        Ja, ett lågintensivt inbördeskrig.
        -Ännu så länge inbördes mellan olika kriminella grupper.

        Fråga nu er själva vem som bestämmer vem som är kriminell?

        Om den som enligt er själva bestämmer detta inte har mandat att bestämma i det aktuella området, tex. Rosengård, säg att detta område övertagits av kriminella; Svenska staten har jagats bort med stenkastning och annat. Vem bestämmer då i det området vem som är kriminell just i det området? -Den du anser är kriminell!

        Att vara kriminell innebär att du bryter mot områdets etablerade lagar och regler, men vad händer om någon annan tar över området och etablerar egna lagar och regler som vederbörande tvingar de boende i området att följa?
        Området kan vara en geografiskt begränsad yta, såsom ett land, en statsdel eller ett hus.

        Fråga er själva hur länge det dröjer innan dessa grupper, när de växer och inser att deras våldsmakt faktiskt är större än den Svenska statens, även kommer att få ett politiskt intresse över hela orten och skapa egna lagar och regler.

        Fråga er själva hur länge det dröjer innan de själva kommer på iden att kräva skatt från de som bor i den numer självständiga enklaven.

        Fråga er själva hur lång tid det kommer att ta innan vi får fler olika självständiga enklaver med sina lagar och regler, och därmed sin egna kulturyttring.

        Svaret är att de redan finns i mångkulturens Sverige. De kallas för no-go zoner och är precis vad man får när man förespråkar mångkultur. Man får många områden med olika kulturer.

        Och man får (inbördes)krig när dessa självbestämmande enklaver växer och behöver mer utrymme så de inkräktar på varandras områden.

        Av just den anledningen behöver vi en stark polismakt och en stark militär, för att skydda landets inre och yttre gränser mot detta. Att folkslag med likvärdiga kulturer går ihop och bildar stater och allianser är helt naturligt.

        Fundera lite på hur naturligt det är att ta in kulturer helt och hållet inkompatibla med kulturen som råder i landet och låta dem skapa egna enklaver.

        Fundera på hur rimligt det är att i det skedet obstruera och avveckla polis- och militärväsendet.

        Fundera på vem och varför.

        Svara
  20. MiT

     /  02/17/2019

    Svara
    • Senior

       /  02/17/2019

      Och den kommunism som Ungern lyckades skaka av sig håller Strandhäll och Co på att bygg upp i Sverige.
      -Man skäms som svensk medborgare.

      Svara
    • weasel

       /  02/17/2019

      Jag har inte twitter men jag hoppas verkligen att de som har det skriver och ger sitt stöd till Novak .
      Om inte annat för att visa henne att alla svenskar inte lider av paranoid schizofreni och ser nazister i varenda buske. 😦

      Svara
    • Ivar L

       /  02/18/2019

      Pikant detalj om det stämmer att sossarna har haft kontakter med Ungerska politiker som samarbetar med Jobbik som ju står avsevärt mycket närmare högerextremism än Orbans konservativa Fidesz.
      Däremot återstår det att se om det blir högre födelsetal. Många av östeuropaländerna har låga födelsetal och det är nog inte helt lätt att vända trenden.

      Svara
  21. MiT

     /  02/17/2019

    Svara
  22. MiT

     /  02/17/2019

    Läs tråden

    Svara
    • Gjorde en TL;DR men tappade bort den.
      De två misstänkta kommer från Nigeria.
      Vänstern har antingen slutat prata om det eller bytt till ”ja, men det finns rasister i landet ändå.”

      Svara
  23. MiT

     /  02/17/2019

    Svara
  24. MiT

     /  02/17/2019


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/2190254044402508?__xts__%5B0%5D=68.ARCtdewyEbyfdkfE7RoPOmKd8pyCFCsO0ratqlBPpHmqmtCJ1SM-kkNURYUMgkXSS4eN4rgotpwNO42E2-6drYVamCO8iGV25PKYzFAb3b6ysxfkSfQBvPRSMWRGqMylRhq8PGESGRYJmpr0R-QIQjLo9rIEi704wNt4uzMI8l82Iay2obT0rbAQo19aSMtBxfD4pOT_RceIRbYQAGtNvJNVo0UfFNfv1N4acedblwGxKuUGpqafYDl1G3Vqauwiuc1nBR747iPT0juDtm11S41j5xyb-VujTihV9TtId5LRdf1VMQjLqSwCKoAHKxxJ58dS2GIsbuyFsOsTLntlm90qoH4E3Z0Qnezwi8yMs0e8ZoRX3zA&__tn__=-R*

    Svara
  25. MiT

     /  02/17/2019

    Svara
  26. x

     /  02/17/2019

    Det är tydligen ”civiliserat och humant” att kalla andra för ”brunråttor”, kallar man dem för ”honor” så har man passerat gränsen:

    Svara
    • Sune

       /  02/17/2019

      Det är märkligt att riksdagspersonen i fråga fortfarande inte fattat att det heter ”henor”!

      Svara
    • Johan A

       /  02/17/2019

      Det finns bara en plats där hemvändande IS-terrorister bör hamna, oavsett om det är kvinnor eller män, och det är dinglande från närmaste lyktstolpe med ett rep runt halsen.

      Svara
    • Gorby

       /  02/17/2019

      Svara
      • Respekt till Katie Hopkins!

        Svara
        • weasel

           /  02/17/2019

          Hanif Balis språk hör hemma i ett ”civiliserat och humant” Sverige,
          Det som däremot INTE hör hemma i ett ”civiliserat och humant” Sverige är de så kallade IS-återvändarna.
          Alltså de där mördarterroristerna som Anne Ramberg bevisligen inte stör sig lika mycket på som hon stör sig på Hanif Bali.

          Vid närmare eftertanke hör faktiskt inte Ramberg heller hemma i ett civiliserat och humant Sverige.

          Svara
          • Jans

             /  02/18/2019

            Precis som Katie säger är de fienden. I vårt naiva Sverige tror man inte på fientlighet, men det är ju så uppenbart att det finns fiender som inte vill oss väl. Såsom IS-anhängare. En av dem körde lastbil genom folket på Drottninggatan, en annan betalade hans uppehälle med pengar han tjänat på att håna det folk som i sin tur betalade hans uppehälle. Alla är de hitflyttade fiender av olika grad och de borde verkligen inte vara välkomna.

    • Olof

       /  02/19/2019

      Låt Assad ta hand om dem. Det är i Syrien de har begått brott.

      Ingen som anslutit sig till IS är oskyldig. Vad IS ägnat sig åt, och vad dess medlemmar stött, är dokumenterat i deras egna propagandafilmer. Det här handlar inte om att någon annan har dehumaniserat dem med propaganda. De har själva gjort det, och varit stolta över det. Ingen som gått med kan skylla på att de inte visste, att de trodde det var lögn. De har medvetet gått med i en grupp som bränt människor levande i burar.

      Jag är en kategorisk motståndare till dödsstraff. Men när det gäller IS anser jag att varenda en av dem bör avlivas. Kan man medvetet delta i och stödja de vidrigheter de ägnat sig åt så har man förverkat sin mänsklighet.

      Svara
  27. Jonas

     /  02/17/2019

    Sista chansen att se filmen om hur Socialdemokraterna 1972 beslutade att krossa den svenska kärnfamiljen. Kan ses fram till i morgon kväll.

    https://www.svtplay.se/video/10458343/the-swedish-theory-of-love

    Svara
    • Senior

       /  02/17/2019

      Hittade en länk till en senare (1978) utgåva av socialdemokraternas kvinnoförbunds skrift som i förlängningen tvingade ut alla i arbete genom att beskatta folk så hårt att bägge i familjen behövde förvärvsarbeta.

      http://data.s-info.se/data_association/404/documents/120229_familjframtid.pdf

      Svara
      • Senior

         /  02/17/2019

        Med den lämpliga titeln
        ”Familjen i framtiden – en socialistisk familjepolitik”

        Svara
      • Senior

         /  02/19/2019

        ”Vad vi kräver i vårt program är helt enkelt ett socialistiskt samhälle; ett samhälle där makten över produktionen ligger i arbetstagarnas händer, där alla vuxna människor deltar i samhällets produktion och där samhället tar ett solidariskt ansvar för barnens vård.”

        ”Vårt familjepolitiska program är den plattform, från vilken vi skall kämpa för en socialistisk familjepolitik och ett socialistiskt samhälle.”

        ”Vi är medvetna om att dessa genomgripande förändringar inte kan genomföras inom några få år. Det krävs ett tålmodigt politiskt arbete för att det socialistiska samhället skall bli verklighet.”

        Svara
  28. MiT

     /  02/17/2019

    Svara
    • Den som verkligen vill vara modig har bättre förebilder:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Counting_coup
      Inte bara skulle man röra vid en fiende utan att döda honom och återvända, det var negativt om man själv blev skadad.
      (Sedan var amerikanska indianer inte ”snälla” – skalpering var väl något de lärde européer. Men tack vara sådana här seder lyckades de existera ganska länge utan att utrota varandra.)

      Svara
    • Jösses, det är åtta, nio år sedan jag läste Billings blogg varje vecka. Då var det mest genustokeriet man var bekymrad över.
      Barndomens oskyldiga lekar …

      Svara
  29. Jans

     /  02/17/2019

    Hoppas den här protesten sprider sig, fast det är naturligtvis mest tomma ord.
    ”Muslimska föräldrar i protest mot att skola lär ut brittiska värderingar: ”Vi lämnar hellre landet än låter våra barn vara här””
    https://samnytt.se/muslimska-foraldrar-i-protest-mot-att-skola-lar-ut-brittiska-varderingar-vi-lamnar-hellre-landet-an-later-vara-barn-vara-har/

    Svara
    • Tyvärr är det väl lika osannolikt som att vissa Afro-Amerikaner skulle göra slag i saken och ”återvända” till Afrika.

      Svara
  30. Mera från Hanif Bali om god ton, lagstiftning, civiliserade samhällen osv.

    *https://www.facebook.com/519550685/posts/10156212002820686*
    ”Jag tittar på en bild på en 7-månad gammal bebis klädd i en vit helkroppspyjamas. En av ärmarna hänger tom för han saknar en arm.
    Sukaina Ali Younis, grundaren av ett barnhem i Mosul, Irak, beskriver vad som hänt honom.
    ”IS lämnade honom på marken för att lura irakiska soldater,” säger hon. ”Tre soldater försökte rädda barnet och en krypskytt sköt och dödade dem alla”.
    Den irakiska armén skickade fram en tank, men innan den hann komma fram till barnet attackerades bebisen av en herrelös hund som drog iväg barnet i armen. När de räddade den lilla pojken blev de tvugna att amputera hans arm. De döpte honom till Hammoudi.
    Jag har idag fått kritik för att jag uttryckt mig för hårt om de IS-groupies som nu sitter fast i olika läger runt om i Mellanöstern och som ber sina fd. länder i väst om hjälp för att ta sig tillbaka.”

    Svara
    • lensof

       /  02/18/2019

      Hanif Bali ser verkligheten. Medan sveriges olika tyckare ser vad de vill se, dvs vad som passar deras politik, deras karriär, deras ekonomi, deras beroende av godhetsfanatism samt vad som passar som tilltugg till lördagsdrinken. Sveriges professionella tyckare lever i en drömvärld, de är beroende av lögner och vill inte vakna upp. De vill inte ha obehag.

      Därför blir Bali ett högst obehagligt element, något som irriterar och stör. Han blir hatad och attackerad för man vill inte se det han lyfter fram.

      Vi ser vad vi vill se. Sagt av någon klok person för länge sedan. I Sverige är det alltför många som lever i en selfiesvärld.

      Svara
    • Olof

       /  02/19/2019

      Ja, jag passar mig lite för att döma IS medlemmarna efter vad andra påstår att de gjort. Jag minns fortfarande lögnerna om irakiska soldater som dödade barn från kuvöser som förekom innan första irakkriget.

      Men det som är, vad jag vet, unikt i modern tid är sättet IS själva spridit propaganda om sin egen omänsklighet. Det befriar oss från behovet att bevisa enskilda missgärningar, de har alla vetat om och medvetet stöttat vad gruppen har gjort. De har skrutit om det. Här finns inget ‘jag visste inte’, eller ‘jag trodde det var lögn och ond propaganda’.

      Jag tvivlar inte på att de även sjunkit så här lågt. Men just när det gäller att döma dem föredrar jag att använda sådant de själva stått för.

      Svara
  31. Ivar L

     /  02/18/2019

    ”Per Gudmundson /–/ lämnar sitt arbete på Svenska Dagbladet för att hoppa över till Kristdemokraterna där han ska arbeta som presschef.”
    https://nyheteridag.se/plus/darfor-lamnar-per-gudmundson-svd-till-forman-for-rollen-som-presschef-hos-kd/

    Och Arpi är också frånvarande på ledarsidan för att skriva bok. SvD bleknar markant. Kvar finns halvstupida Popova, gamla immigrationsförespråkaren Lifvendahl och lite andra bleka figurer.

    Å adra sidan lätt att förstå att både Arpi och Gudmundson vill göra annat med tanke på den aktivistiska nyhetsdelen med Negra ”ensamkommande” Efendic i spetsen.

    Svara
  32. MiT

     /  02/19/2019

    Svara
  33. MiT

     /  02/19/2019

    Svara
    • Micke

       /  02/19/2019

      Kom förbi programmet om Stockholms polisen på tv4 igår, helt förvånad att inte polisen skjuter mer, alla nysvenskar som bröstar upp sig och är svin hela tiden! Hoff fyfan.

      Svara
    • Det torde finnas en marknad för billigare mobiler, alltså icke-”smarta”.

      Såg någon artikel för längesedan om hur man undviker att bli rånad på märkesartiklar i Sydafrika. Använd inte dessa märken, sätt på lite tejp här och var så att det ser slitet ut osv.

      Kanske dags att skriva om den för Sverige.

      Svara
  1. Ingen slump – Micaels Lidéns Blog

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: