Inte en enda till ska släppas in i landet!

Det där med IS-terroristerna och vad som ska ske med dem fortsätter att fascinera. HUR kan det finnas någon med IQ över 70 som tycker att man ska släppa in dem i Sverige igen?

I Metro häromdagen frågade de partiföreträdare om vad de tycker om saken och en stack ut. Gissa vem? Linda Snecker såklart. Lite tillsammans med den där Rasmus Ling som vi såg i Opinion Live i torsdags. Jag börjar snart tro att de inte bara är aningslösa eller dumma i huvudet utan genuint onda människor som vill oss alla illa.

Är det verkligen så? Brukar man inte döma dem i de länder där de begått brotten och sen utvisa? Så gör vi ju i Sverige (eller så ska det nog funka i alla fall, bara det att här bryr sig inte åklagarna inte om att begära utvisning vid grova brott utan de vill hellre behålla dem i landet av någon anledning…), först dömer man, sen avtjänar de straff och sen utvisar man. Frågan är ju om Sverige bör hjälpa IS-terrorister (inte IS-”återvändare!”) för att ställas inför rätta här och då tycker Snecker att det är rimligt att få dem överlämnade till den svenska rättstillämpningen samtidigt som hon säger att Sverige lämnar ut DÖMDA till resp länder? Är ju stor skillnad på att lämna ut dömda och lämna ut för att dömas i andra länder? Tycker Snecker att vi också ska lämna ut folk att dömas i andra länder för brott de begått här? Om inte, varför ska det gälla IS-terrorister? För det måste ju vara det hon menar? De ska såklart dömas i de länder där brotten begåtts, precis som Sverige brukar göra annars, dömer HÄR om de begått brott här och SEN utvisas.

De ska väl dömas i de länder där de begått brotten? Plockar Sverige hem knarksmugglare från andra länder så att de kan dömas av svensk domstol? Mördare? Andra brottslingar? Låter ju helt horribelt om det är så! Och faktum är att det inte kommer att gå att bevisa att en enda av dem deltagit på något sätt fast alla vet att de varit där…

Rasmus Ling tycker att det är socialtjänsten som har ansvaret för hanteringen av ”IS-terrorister… Och att man ska ge stöd åt mördare, terrorister, våldtäckare, slavvakter osv så de kan leva hederliga liv. Det där är inte aningslöst, han måste vara ond på riktigt…

Om man vill skydda sitt lands befolkning från den värsta mördarsekten i modern tid så kan man visst göra det. Om man vill. Men det är där skon klämmer, man vill inte utan man vill hellre offra andra medborgare. Såna som Snecker tycker att t ex Akilov är ett rimligt pris att betala. Hon vill gärna att andra betalar det priset dock. Och den sista meningen, vad gör man om sökanden inte haft, inte har och vill ha ett hederligt liv? Det är ju där vi sitter nu, vi har kastat ut medborgarskap som om det vore konfetti på vem som helst utan att veta någonting om dem? Är ju därför vi sitter med Svarte Petter nu?

Jo, det gynnar jävligt många, främst invandrare, att skilja på vissa typer av medborgare. Det gynnar väldigt många att ta ifrån t ex IS-terrorister deras medborgarskap oavsett om de har ett annat eller inte.Det gynnar väldigt många att vara riktigt noggrann med vilka som får bli svenska medborgare och inte göra som Miljöpartiet, dela ut dem till alla som vill ha oavsett om man vet något om personen eller inte. Vi MÅSTE börja utvisa massor, det är inte rimligt att vi behåller grovt kriminellt pack i landet så de kan fortsätta göra livet surt för alla andra!

Klart ni inte har, ni är ju helnöjda med terrorister i landet! Ni vill ju ha det så här!

Så varför är inte sådan lagstiftning på plats då? Att den här dagen skulle komma är ju känt sen åtminstone 6 år tillbaka? Kan inte Ling berätta varför sådan lagstiftning inte är på plats? Är det inget parti som de senaste 6-7 åren har lagt sådana förslag i riksdagen och som MP kunnat rösta för? Inget verkligen? Utan att ha en enda aning utan jag gissar bara så gissar jag att åtminstone ETT parti har lagt minst ett sådant förslag till riksdagen under de här åren. Så igen, varför har vi ingen sådan lagstiftning på plats? Ling m fl har alltså grovt misskött sitt jobb! Det är därför vi inte har någon sådan lagstiftning på plats. Man har tyckt att offra svenskar är ett pris värt att betala hellre än att ge SD rätt. För åtminstone SD har garanterat lagt sådana förslag! Men såna som Ling har inte velat ha dem. Förrän nu när det är försent! Det är genuin ondska att göra på det viset! Det är äckligt!

Vad säger S då?

De säger att Sverige har en väl utvecklad terroristlagstiftning och att man genomfört flera skärpningar de senaste åren. Men ändå kan man inte döma en enda av de som varit där. Vilken jävla bra lagstiftning och vilka fantastiska skärpningar…

Det är fortfarande så att det lagts förslag i riksdagen om detta som hade löst problemet men S har inte velat ha några lösningar alls. Annars hade de ju varit på plats för länge sedan? S tycker också att offra svenskar är ett pris som är värt att betala. De tycker också att det är rimligt att svenskar ska offras hellre än att se till att lagstiftning kommer på plats. För hur man än vänder på det, S och MP har suttit i regering de senaste 4,5 åren och haft ALLA möjligheter att se till att lagstiftning kommit på plats. Men man har inte gjort det trots att man varnat för detta sen 5-6 år tillbaka och mer och mer intensivt har man varnat de senaste åren. Man har struntat i det. Man har helt kallt skitit i det! Enbart för att förslagen har kommit från ”fel” håll. Så mycket är svenskarna värda för S och MP!

Det som väntar om vi tar in dem nu är gratis bostäder, grattis alla, ni kan vi få en alldeles egen IS-terrorist som granne! Det ska ordnas jobb till dem. Körkort också såklart. Deras barn ska gå samma klass som våra barn i skolan. De kommer att få skyddad identitet så ingen ska få reda på att deras granne eldat upp människor levande eller skurit halsen av dem. Och njutit av det. Våra barn ska leka med deras indoktrinerade barn som sett halshuggningar och intalats att det är helt rätt. Osv

Om de inte är så jävla korkade att de avslöjar sig själva förstås. Varför sitter terroristen ovan inte inlåst sen innan? Varför släpptes han in i Sverige igen? Vem har sett till att sånt jävla avskum har kunnat bli svensk medborgare från första början? Vad gör han i Sverige överhuvudtaget? Vad har han bidragit med under sin tid här?

Om det inte stod Vivalla där hade man lika gärna kunnat tro att det handlade om ett stamkrig i Afrika nånstans…

Allvarligt, det kan väl inte bara vara ondingar som jag själv som undrar vad fan såna gör i det här landet? Varför är de här? Varför tillåts de vara här? Varför har man släppt in skiten i landet från första början? Jo det är skit… Vem har bestämt att såna ska få vandra runt på våra gator?

Tack för att ni valde Sverige…?

Som sagt, vi måste börja säga upp medborgarskap. Massor. Det är inte vårt problem eller ansvar vad som händer med dem efteråt. De hade ett val, bete sig någorlunda hyggligt som människor och inga problem finns eller välj att bli grova brottslingar som orsakar enormt mycket lidande för andra människor. De som valt det andra alternativet har också gjort valet att inte vilja vara en del av Sverige så ryck medborgarskapet från de som begår grova brott! De har valt det själva! Deras eget ansvar!

Vi har ingen som helst jävla skyldighet att importera vildar. Jo, det är bara vildar som hugger med en sax 7-8 gånger i huvudet och ansiktet på en annan, det är enbart för tortyrens skull man gör en sån sak! Vildar som såna som Snecker i V och Ling i MP mer än gärna vill ha i landet. Och Reinfeldt också då förstås.

Det några som är stenrika kunde göra för att råda bot på såna som Snecker och Ling är att köpa fastigheter nära där de bor och se till att de kära resenärerna och andra grova brottslingar får en bostad där. Så t ex Snecker blir granne med sådana som hon mer än gärna vill ha i landet. Så deras barn kan leka med hennes barn. Så hon möter dem i mataffären. Så hon möter dem på kvällspromenaden. Osv. Självklart ska man dra in allt vad beskydd heter också. Det har ju inga andra i samhället utan de får ju ringa till polisen och hoppas att det inte är några sk ”storbråk” som tar alla resurser…

SVT har gjort ett reportage i ett läger med IS-terrorister och träffade några ”svenskar”, det är ett klipp och en text som hör till klippet, en sorts sammanfattning av klippet så att säga. Det är en BRA artikel och klipp, man ställer relevanta frågor för en gångs skull så det var inte ett snyftreportage. Men kolla på klippet också

För man missar ju såna där små guldkorn som inte står i texten. Ni vet svenskar…

Du levde där så länge innan du försökte ta dig ut? Jag kan inte tolka dig på annat sätt än att du trivdes och gillade det?

– Man levde familjeliv. Du hade dina barn och din fru. Du tog dem till parken.

Och på vägen i Raqqa ser du avhuggna huvuden på spett? 

– Det har kanske hänt någon gång. Men det är inte så att jag sett huvuden på spett varje gång jag gått förbi rondellen.

Men du har sett det? Annars har du inte varit i Raqqa, det har alla som varit där berättat.  

– Ja, jag kan ha sett det, självklart.

När man vill förminska vad de gjort…

Har du dödat någon eller deltagit i strider för IS?

– Nej, jag har varit ambulansförare och hämtade skadade soldater och civila.

Märkligt ändå, IS trupper verkar enbart ha besått av kockar och ambulansförare. Det är aldrig någon som gjort nåt annat. Mycket underligt.

Ett litet barn som kanske ska gå i just DITT barns klass? Kanske leka med just DITT barn på gården? En sak kan vi vara helt säkra på, de kommer INTE att leka med Sneckers, Lings eller andra politikers barn…

Nu vill hon ”hem” till Sverige… Hon har inget hem här och ska inte ha något heller.

Jaha, så enkelt ska det vara alltså? Deras offer kan inte säga samma sak.

Jaså det vill du? Och för några år sedan ville du skära halsen av otrogna.

Det där alltså…

När deras muslimska drömrike föll så lipar de och vill ”komma hem” till länder de avskyr och förklarat krig mot. Piss off!

Så jävla falska!

Inte en enda till ska släppas in i landet!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

196 kommentarer

  1. I en av GT/Expressens artiklar så nämns det att en av dessa forna ”IS-aktivister” numera kör buss i Göteborg. Känns tryggt?

    Svara
    • Vill inte ge vare sig upp eller nertumme, men det är viktigt att visa det här bilderna.

      Tänk om SVT en enda gång … ja, tänk om! Och så vill jag ha en miljon dollar och en ponny.

      Svara
  2. Reblogga detta på Micaels Lidéns Blog och kommenterade:
    Instämmer till fullo, int en enda av dessa skall släppas in i landet.

    Svara
    • Ivar L

       /  02/24/2019

      Föreställ er detta om t.ex. en grupp ryska nazister boende i Sverige hade dragit iväg och deltagit i folkmord någonstans:
      ”Av drygt 300 svenska medborgare som anslutit sig till IS har bara cirka 150 återvänt. Sannolikt kommer fler tillbaka nu när ”Kalifatet” är historia. De som kan åtalas för terror, mord och andra brott ska bli det, andra behöver kommunerna skärpa sitt stöd till så att dessa personer kan återanpassas till samhället och demokratiska tankemönster.”

      Från texten av Jonna Sima ovan alltså.

      Svara
    • arohssip

       /  02/24/2019

      Aftonbladet med deras obegåvade provokatörer och nätta ledarskribenter som får kollektiv orgasm av att hetsa varandra att skriva dylika dumheter. Men det är klart att deras annonsintäkter ökade efter 7 april 2017.

      Svara
    • Som tur är är inte hela Aftonbladet naiva honor. Linderborg låter sig inte luras.
      https://www.aftonbladet.se/kultur/a/3jALzP/aven-kvinnliga-terrorister-vet-vad-de-gor

      Svara
  3. Weasel

     /  02/24/2019

    Som Pontus Persson säger på posten här i kommentarsfältet ;
    Det gick hur snabbt som helst att få igenom ”gymnasielagen”.
    Men kriminaliseringen av IS- resenärer har den svenska 7k-regimen inte lyckats få igenom på 7 år.
    Slutsats 1 ;
    Det är bara viljan som saknas.
    Slutsats 2 ;
    Den dagen när ( inte ”om” ) någom av ”återvändarna” utför ett terrorattentat bär Snecker & co en stor skuld.

    Personlig reflektion :
    Jag tycker inte att någon människa förtjänar att dö i ett islamistiskt terrorattentat , men…det är ställt bortom allt rimligt tvivel att vissa politiker förtjänar det mer än andra .

    Svara
  4. Jans

     /  02/24/2019

    ”En svensk IS-terrorist som sitter fängslad på en kurdisk militärbas vill ha hjälp att återvända till Sverige. När mannen träffar SVT:s team i Syrien vill han inte ta reportern i hand.
    – Tar du i hand? frågar SVT:s Sanna Klinghoffer.
    – Helst inte, svarar mannen.”

    Har de inte bakat bullar så har de varit omvårdande och snälla. Allihop:
    Yeah, sure!
    ”Mannen anslöt sig till IS redan 2013 och flydde med fru och barn när IS sista fästen föll, men säger till SVT att han inte dödat någon eller deltagit i strider.
    – Nej, jag har varit ambulansförare och hämtade skadade soldater och civila, säger mannen.
    Mannen säger också att han tar avstånd från terrororganisationens övergrepp.”

    ”Jag är beredd att ta mitt ansvar, vad det än leder till, säger mannen.”
    Enda sättet att göra det är att stanna i Syrien och vänta på konsekvenserna.

    ”– Jag är trött på att leva i det här skitlandet, jag vill kunna vakna upp en dag i Sverige och bara lägga de här sex åren bakom mig, säger kvinnan.”
    Ja, men det vill inte vi.
    Fy fan vad jag inte vill ha tillbaks de här människorna.
    Men de kommer garanterat tillbaks allihop och de kommer att få bidrag och bostad och ompyssling, så att de inte skall ”återradikaliseras”.
    Satans mördare.

    https://nyheteridag.se/is-terrorist-vill-hem-till-sverige-vill-inte-ta-svts-reporter-i-hand/

    Svara
    • Olof

       /  02/24/2019

      Ja, jag tror det bästa vi kan hoppas på är att de är kända i förorterna här och att deras offers familjer hanterar problemet.

      Svara
  5. Hej

    Tänk att en återvändande terrorist blir hux flux en hederlig baberare med egen salong.

    Så jag frågar Rasmus och de två Frederiks ovan OM de skulle vilja låta sig raka med en hederlig rakkniv av honom?

    Nog frågat!

    Svara
    • Noger

       /  02/25/2019

      Det är nog därför de är så skäggiga i vissa delar av världen…

      Svara
  6. Ivar L

     /  02/24/2019

    Rätt ironiskt, under och efter andra världskriget hämtade Sverige bland annat judar i nöd i Cnetraleuropa, vita bussarna o.s.v.
    Efter Syrienkriget åker vi istället ner och hämtar krigsförbrytarna. Verkligen snyggt jobbat. Trump har fel, vi skall inte hämta hem de där islamisterna, de är inte européer och det har de dessutom gjort oändligt tydligt genom att vilja medverka till att bygga en extremt oeuropéisk islamdiktatur.
    Om ett gäng latinamerikaner skulle åka ner till latinamerika och slåss för någon vidrig militärdiktatur tror jag inte Trump skulle plocka hem dem heller.

    Svara
    • …fast det är väl ungefär det som kommer ske strax i Venezuela… Trump ska störta en demokrati, förmodligen kommer många soldater vara latinos. Trump vill sätta USA:s egen marionett vid makten för att kunna lägga vantarna på oljan.

      Samma sak med krigsförbrytarna i Syrien. Utbildade och beväpnade av USA och finansierade av wahhabi-islamister. De är allierade med USA, men USA vill inte ha dem innanför gränserna.

      Jag förstår varför. Judar och islamister funkar inte så bra ihop så Israel-lobbyns beslut är att dumpa sina allierade proxy-terrorister på Sverige.

      Svara
  7. Olof

     /  02/24/2019

    Med förbehåll för att det ju kan vara så att SVT försöker framställa dem i dålig dager (riiiight)…

    Det är tydligt att de inte känner någon faktisk ånger för vad de varit delaktiga i. ”Jag har inget att göra utan att tänka på min familj”. ”Jag stod inte för allt de gjorde”.

    Bullshit. Du åkte dit vetandes vad de gjorde. Du stod för det. Du hjälpte till att göra det möjligt. Du tycker det är jobbigt nu, men du försökte inte fly föränn det blev uppenbart att kalifatet skulle falla?

    Vill du ta ansvar för vad du gjort, leta upp närmaste skjutvapen och sätt en kula genom huvudet på dig sjäv. Bespara oss åtminstone något.

    ”Jag är trött på att leva i det här skitlandet”. ”Jag vill ta barnen till parken och leka, ta dem till djurparker och simskola.”

    Du tycker alltså du är en lämplig föräldrer? Och att skattebetalarna skall betala för att du skall leka familj? Vad tänker du göra om de inte vill betala för dig, döda några? Kanske lära dina barn att skära halsen av svenskar som inte betalar dig?

    Jag ser inget som får mig att ändra uppfattning. De är fortfarande lika omänskliga.

    Svara
  8. Ivar L

     /  02/24/2019

    Intressant nog verkar däremot Assadanhängare kunna dömas:
    ”Han överlevde tortyr i den syriska regimens fängelser och sökte sedan asyl i Sverige för mer än tre år sedan. Nu hoppas han kunna snart vittna mot sin torterare i tysk domstol.”
    https://www.svd.se/vittnet-i-sverige-vill-falla-de-som-torterade-mig

    Utan att känna till några detaljer i ärendet noterar jag följande:
    ”Efter åtta månader [i Assads tortyrfängelser] släpptes han fri mot borgen i väntan på sin dom. Han flydde till rebellkontrollerade områden och vidare till Turkiet. ”

    Notera ”rebellkontrollerade”, det vi inte vet är vad det är för slags rebeller det handlar om. Nog för att Assads torterare skall ha sina straff men hur vet vi att en del av Assads offer inte själva är islamister, s.k. ”rebeller” kan ju i värsta fall vara IS?

    Svara
  9. Inconvenient Observations

     /  02/24/2019

    Så nu är Allahs ord & lagar passé & de vill leva som vi gör. Troligt.
    Har en kort film i länken om barnen inom IS:
    https://inconvenientobservations.wordpress.com/2019/02/23/being-a-housewife-is-jihad/

    Svara
  10. Weasel

     /  02/24/2019

    Frågan är varför MP anser att den svenska socialtjänsten ska ge ”hjälp och stöd” åt ”IS-återvändarna” ?
    Jag menar , alla dom här kockarna och ambulansförarna verkar ju vara hur välfungerande och integrerade som helst…?
    Bättre då i såna fall att ge stöd och hjälp till folk som varit i krig och skjutit och våldtagit istället för att slösa bort socialtjänstens /kommunens resurser på kockar och ambulansförare 🙄

    Svara
  11. Maxie

     /  02/24/2019

    Är jag den enda som reagerade på Sneckers följande formulering: ”I den nu gällande lagen om medborgarskap finns inga möjligheter att återkalla medborgarskapet på grund av misskötsamhet.”

    Misskötsamhet…

    Svara
    • elina

       /  02/24/2019

      Nej.

      Svara
    • weasel

       /  02/25/2019

      Nej, jag noterade också hennes ordval.
      Läste just att brittiska soldater hade hittat ett femtiotal avhuggna kvinnohuvuden.
      De avhuggna kvinnohuvudena är ett resultat av IS misskötsamhet.
      Folk borde verkligen se till att sköta sig.
      Och om dom är misskötsamma , och exempelvis röker på pendeltågsstationer eller halshugger kvinnor, så bör dom få dagsböter för sin misskötsamhet.

      Jag vet inte om Snecker bara är dålig på att uttrycka sig eller om hon är fullständigt jävla dum i hela huvudet, men min gissning är att hon är båda delarna.

      Svara
      • Senior

         /  02/25/2019

        Nej.
        Dumma är de inte.
        Detta är avsiktligt.

        Revolutionsvänstern vill de ha in dessa människor avskum revolutionärer i landet. Tanken är att de skall göra gemensam sak och göra uppror även i Sverige.

        Svara
        • weasel

           /  02/25/2019

          Jo, Senior, dom är dumma.
          En kommunist/socialist/feminist som tror att hon kan göra gemensak sak med en islamist är per definition dum.

          Diskussionen handlar ofta om huruvida människor som Snecker ”bara” är dumma eller om dom agerar utifrån en ondskefull ideologi.
          Jag är dock övertygad om att det handlar om en kombination av de två – så både du och jag har rätt 🙂

          Svara
    • Det finns mer… Enligt Doku: ”det viktiga är att vi andra inte glömmer”….
      https://doku.nu/2019/02/24/kvinnorna-var-en-forutsattning-for-is-kalifat/

      Att vi dömer för medhjälp till bestialiska massmord är tydligen inte det viktigaste…

      Svara
  12. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
    • Är det inte fascinerande att ingen av dessa säger något som att ”lämna mig här om ni så vill, men snälla, ta hand om mina barn så att de får vård”?

      Svara
      • Olof

         /  02/24/2019

        Precis. Det är sådant som bidrar till den här ‘uncanny valley’ känslan som de avger. Varelser som är så empatilösa att de inte ens kan sätta sina barns väl i den här situationen framför sig själva… det är så man kan börja undra om det ens är deras barn eller har de kidnappat barn vars föräldrar de dödat för att försöka använda dem som en biljett ut?

        Svara
        • Alla har väl läst om det svenska paret som födde barn i Polen, och nu förväntas åka tillbaka dit – med ett spädbarn som inte har pass – för att få rätt blankett ifylld av polska myndigheter så att barnet kan accepteras av svenska staten?

          Vill minnas att de försöker söka asyl i Sverige för att få vård åt barnet.

          Svara
        • Ivar L

           /  02/24/2019

          @Olof, du sätter fingret på en riktigt kuslig punkt. Man får hoppas att de DNA-testar alla dessa när (ja tyvärr, inte om utan när) de återvänder men eftersom det är Sverige så låter vi nog bli. Det är nog nazism att DNA-testa människor som haft med en sekt lika vidrig som nazismen att göra.

          Svara
          • Det är rätt uppenbart att dessa barn – oavsett om de är deras biologiska eller ej – har blivit ett sätt att förhandla sig ur sin situation och att de föga sätter barnen främst. Skråmo hade väl sju barn och verkar vara mer villig att se sina barn dö än att ge upp. Det säger en hel del om hans prioriteringar – varför skulle dessa ändras om han släpps in i Sverige igen?

      • Sektmedlemmarna vet att barnen behöver indoktrineras om sekten ska överleva, så det är inget alternativ för den indoktrinerade.

        Svara
  13. Pelle2

     /  02/24/2019

    Jan-Emanuel skriver ett bra inlägg idag om vänsterns apologeter som saknar logik i sitt resonemang om is-terroristerna.
    https://www.expressen.se/debatt/vansterfolket-saknar-all-logik-om-is-terroristerna/

    Svara
  14. Pelle2

     /  02/24/2019

    Jan-Emanuel skriver ett bra inlägg i dagens Expressen om vänsterns ologiska resonemang om is-terroristerna.
    https://www.expressen.se/debatt/vansterfolket-saknar-all-logik-om-is-terroristerna/

    Svara
  15. elina

     /  02/24/2019

    Att lämpa terrorister till Socialtjänsten tror jag är det sämsta alternativet av alla tänkbara som att låta dem ruttna där de är, döma dem här hemma och låsa in och sådana saker.
    Socialtjänsten är överbelastad och okunnig.
    Terrorister kan lugnt bjuda på kaffe till soctanten och säga allt är väl och de älskar snälla Sverige bara de får lite mer pengar och så.

    Jag är socionom med herrans massa vidareutbildning men ingenting handlade om terrorbekämpning eller rehabilitering av terrorister kaliber IS. Det mest ”avancerade” jag hade var några från motorcykelgäng som tröttnade och de var som nallebjörnar i jämförelsen.

    Kollade kursplanen för socionomer nu för att se om det är förändrat men icke. Det fanns inte någon terrorbekämpning eller avradikalisering på kursplanen vad jag kunde se.

    Låt de som kan sköta saken. Syrien och Irak till ex eller typ domstolen i Haag.

    Svara
  16. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
    • MiT

       /  02/24/2019

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/24/2019

      Och Erik ”Myten” Ullenhag

      Svara
  17. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  02/24/2019

      När folket röstar fel men inte kan bytas ut måste man göra så.
      En lågoddsare är väl att folket får en ny chans. Stort av globalisterna att låta folket rätta till sitt misstag.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  02/24/2019

        Tangent:

        Hur kan hon åtnjuta något som helst förtroende?
        Vad i alla glödhetaste helveten måste den här människan göra för visa sig ovärdig i röstboskapens ögon?

        Svara
  18. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
    • Jonas

       /  02/25/2019

      Någon som har en lista över vilka kommuner det gäller, och gärna vilka aktivisterna är?

      Svara
      • Senior

         /  02/26/2019

        Samtliga kommuner, landsting, kyrkor och rörelser. De finns mer eller mindre överallt.

        Fundera lite på det socialistiska uttrycket ”det privata är politiskt” och hur det påverkar folk i sitt arbete. Betänk när dessa personer har beslutsrätt på olika tjänster.
        Tex. HR som anställer folk.
        -Vilka människor kommer att få anställning tack vare denna medvetna och planerade bias?

        Eller en lärare som undervisar våra barn?
        Hur kommer vederbörande att försöka indoktrinera färga våra barn politiskt med det synsättet.

        Svara
  19. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
  20. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
    • lensof

       /  02/24/2019

      Mitt liv har varit uppbyggt på att förstå och kunna förlåta. Ett fungerande förhållningssätt i ett samhälle med relativt likasinnade människor och där samhället ingriper och skyddar oss mot dom som stör, skadar och utnyttjar. Ett förhållningssätt som bygger på empati och ansvarstagande, men inte dumhet.

      Nu blir jag överraskad av de känslor som dessa huckle, burka och sjalinvirade människor väcker i mig. När jag sen ser vad de är kapabla att göra mot sina offer fylls jag av en vrede som gränsar till illamående. Och jag ser något i mig själv.

      Jag skulle utan några som helst betänkligheter kunna utföra gärningar som fick mig att sitta i fängelse resten av mitt liv om det behövdes för att skydda mina närstående. Skulle någon av dessa djur iklädda sina avhumaniserande skynken hota någon som jag bryr mig om (vilket kan vara även ett barn som inte är mitt) så vill jag i förväg inte veta vad jag gör.

      Om jag inte är ensam om känslor som dessa så undrar jag när the tipping point är här.

      Svara
      • Du och ditt folk är likt en groda i vatten som blir varmare och varmare. Du kommer omges med allt fler av dem. De ges dessutom flerbarnstillägg, men du kommer inte gör något åt detta. Med exponentialfunktionens logik kommer ditt folk ersättas. Det är ingen åsikt, men ett matematiskt faktum.

        Svara
    • Ivar L

       /  02/24/2019

      Tony uppför sig ju allt annat än oproblematiskt så ett rejält straff skall han ha, men vad hände med de överlevande banditerna? Får de något straff för vad var det som utspelade sig på gården och… kanske viktigast av allt.
      Var fanns polisen?

      Och vad hade hunnit hända om Tony ringt polisen och sedan väntat? Då kanske han eller de han skyddade varit döda istället. Det är helt orimligt att rätten anser att INGA förmildrande omständigheter föreligger när banditer befinner sig på en gård där de inget har att göra.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/24/2019

      Ska bli mycket intressant att se om yrkesmördaren i Guldheden får mer eller mindre än Tonys 18 år.

      Nu är ju jag rasist, men …jag anar att det är viktigare för staten att statuera exempel med medborgare som anser att samhällskontraktet är brutet, än med nya och ickemedborgare som är roten till kontraktsbrottet.

      Den ene är alltså en man som fått nog av de fyra utpressare som hotat hans vänner och som han hittar på granngården där de inte hör hemma. (För det fick han lagens näst strängaste straff.)

      Den andre är en hårdnackad yrkesmördare inblandad i flera mord/mordförsök. (Dom kommer.)

      Svara
      • Senior

         /  02/26/2019

        ”Det är svenskarna som skall integreras i det nya Sverige.”
        -Mona Sahlin

        Svara
  21. Ofrivillig svenska

     /  02/24/2019

    Hej. Angående att inte släppa in i landet var det tydligen inga problem med direktverkande retroaktiva myndighetsbeslut när det gällde att förvägra svenska rabiesvaccinerade hundar att återvända från Helsingfors internationella hundutställning i slutet av nittiotalet (om jag inte missminner mig, kan ha varit början av 2000-talet) när de för första gången kunde resa dit & hem utan karantän. Dock fick de plötsligt inte resa hem – utställningen pågår lö-sö – då en rabiessmittad räv upptäcktes i finska Lappland under helgen varför samtliga svenska hundar tvingades till akut karantänsvistelse för tiotusentals kronor. Inte heller var det några problem med retroaktiv lagstiftning när det infördes ränta på uppskov av reavinstskatt. Nej, det är viljan som saknas, hur fort gick inte den s.k. gymnasielagen igenom ? De vill ha det så här. Varför vete fan men det är tydligt att de styrande vill ha terror, våldtäkter, rån, butiksplundringar m.m. i tyvärr aldrig sinande ström. Rädde sig de som kan !

    Svara
  22. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
    • Weasel

       /  02/25/2019

      Åh , fan ?
      Så Strandhäll har blivit rasistjagarminister ?
      Vem har tagit hennes plats som socialförsäkringsminister ?

      Det vore faktiskt önskvärt om ministrarna i det här landet ägnade sig åt att försöka få de områden som de ansvarar för att fungera istället för att twittra en massa aktivistiskt och populistiskt trams .

      Svara
  23. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
  24. Fnordspotting skriver om hijaben i Gävle, men det kunde lika gärna handla om hur man talar om terroristjävlarna som om de vore mulleskolan.

    Fnordspotting: ”Valentine Michael Smith i Gävle, eller: Om alienation som politiskt vapen”
    http://fnordspotting.blogspot.com/2019/02/valentine-michael-smith-i-gavle-eller.html
    ”Syftet är inte att inkludera, utan att exkludera och alienera. Syftet är att utsätta den majoritet som inte delar det progressiva etablissemangets värderingar för chockterapi. Syftet är att visa vem som bestämmer, och vem som har att underkasta sig. Syftet är att demoralisera och förnedra.”

    Svara
    • Jans

       /  02/24/2019

      Mycket skarp analys.

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  02/25/2019

      @ Kristian,

      Fnord skriver genomgående väldigt bra nu för tiden. Kanske bäst för alla att han stängde ner kommentarerna. Det var nog inte hans grej.

      Angående sakfrågan har han självklart rätt här. Som mycket annat är metoden i fråga en direktimport från USA och den fungerar utmärkt.

      Svara
      • @Utlandssvensk,
        Ja, det var väl mest käbbel i kommentarerna – även från mig!
        Man skall göra det man är bra på.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  02/24/2019

      ”Då vet vad du tycker. Hejdå”
      ”Tack.”

      Jag fnissade. Trots de extremt tunga epiteten och gruvliga anklagelserna var avslutningen lättsamt artig från båda parter.

      Svara
  25. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
    • Tror på storken

       /  02/25/2019

      Samma sak borde man gjort med Göring & övriga nazister, istället för dödsdomar borde de fått chansen att återintegreras i samhället….

      Svara
      • elina

         /  02/25/2019

        Tänkte just på det. Nazister fick inga förturer, pengar, körkort och klapp på axeln. Varför är de islamistiska bödlarna värdefulla medan vi än idag käbblar om eventuella/imaginära kontakter med nazister och viftar med det som ett rött skynke?
        Varför är dessa terrorister så värdefulla?
        Om inte, vore gränsen stängd och de drabbade fick upprättelse om möjligt.

        Svara
        • elina

           /  02/25/2019

          Jag måste rätta mig själv. Ser just på Metros första sida. De är inga terrorister utan IS anhängare, ungefär som att ha en hobby eller att vara idol med följare.
          Fy på mig!

          Svara
        • weasel

           /  02/25/2019

          Elina,
          Bosse Schön heter en manisk och av vänstern mycket hyllad författare.
          Han har skrivit en mängd böcker och alla heter dom någonting i stil med ”Svenskarna som stred för Hitler”.
          Jag vet inte om herr Schöön lever längre, men det är i alla fall inte alltför många år sedan som han gav ut sin senaste bok – där han hängde ut ett antal typ 90 åriga svenskar som tagit värvning i division Viking (tror jag att den hette ) för…sisådär 70 år sedan.

          Enligt Schön och vänstermedia så var detta någonting oförlåtligt och 70 år senare ska dom hängas ut som monster i Schöns böcker.
          Helt obegripligt. Borde dom inte istället få ”stöd och hjälp” och ”bostad och jobb” av socialtjänsten ? :/

          En noterbar skillnad mellan de stridande tyska förbanden under wwII och ”soldaterna” i IS är …just wwII.
          Länder låg i krig mot varandra och då brukar soldater skjuta på varandra.
          Den situationen är inte direkt jämförbar med det som IS ägnar sig åt.

          En annan skillnad är att ”svenskarna som stred för Hitler” var just stridande bataljoner. Dom ägnade sig inte åt att halshugga civila eller bränna upp dom levande.
          Men den största skillnaden är nog att varken aftonbladet eller SVT eller MP ägnade sig åt att tycka synd om ”Nazi-återvändarna”.

          Svara
          • Ja.

          • Ingemar Eriksson

             /  02/27/2019

            Nu lyckades nog en del nazister klara sig undan till Sverige efter VV2 såsom flyktingar från de tyska territorier som förlorades efter kriget. Dom blev ju flyktingar också men hade troligen ofta varit med i både NSDAP och Hitlejugend och jobbat med tveksamma saker. Men dom låg ju lågt när dom kom till Sverige, så tvingade av omvärlden. Någon liknande press måste man sätt på de ”nynazister” (judehatare) som kommer tillbaka från IS-land.
            Sverige bör kunna vägra alla personer utan svenskt medborgarskap att ta sig tillbaka och detta måste också bli en läxa att Sverige ALDRIG ska bevilja medborgarskap till hårda muslimer. Möjligen uppehållstillstånd men aldrig så generös tilldelning av medborgarskap som hittills.
            Sen har vi väl ett antal personer som är historiskt svenska som frivilligt blivit muslimer för att kunna åka och strida för IS. Vad gör vi med dom? Har man en farfarsgeneration i Sverige och idioten har blivit muslim och aldrig haft annat medborgarskap än svenskt, vad gör vi åt det?
            Men IS har ju visat att internationell rätt måste skrivas om. Vi kan inte tvingas ta emot terroristmuslimer till Europa, vi ska inte behöva omhänderta folk som missbrukar sjörätten med att kräva räddning när hela resan är en fejkkonstruktion, det kan inte vara rimligt att vi inte kan sända hem falska flyktingar och att vi ger u-hjälp till länder som inte tar emot sina egna medborgare.
            Och till sist, om ”kurderna” kräver att Sverige tar hem ”svenskar” som begått brott där, så måste då också kurderna i Kurdistan ta hem alla kurder som som begått brott i Sverige. Det kanske blir ett bra byte ändå, för kurderna har många hedersförbrytare i sin grupp i Sverige.

  26. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
  27. Gorby

     /  02/24/2019

    Alexandra hittar rasism i rulltrappor. Gick inget vidare…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/24/2019

      Ett lustmord hon själv bjöd upp till 🙂
      Troligtvis varken hennes första eller sista. Hon är väldigt mycket en One trick pony.

      Svara
    • Johan A

       /  02/25/2019

      Haha! Alexandra är verkligen dum i huvudet! För några år sen var rulltrappan på Fridhemsplan trasig i över ett år men det påverkade ju bara mest pensionärer och unga föräldrar så då kunde hon inte gnälla över ”rasismen”.

      Svara
    • elina

       /  02/25/2019

      Vilken tur att hon inte bor i Stuvsta för där var rulltrappan ur funktion så där två år. Och i Huddinge är den trasig titt som tätt några veckor i taget för vissa tycker det är kul att slå sönder saker. Och i Flempan månadsvis…fast det är ju diskriminering för där bor mest invandrare. Och rulltrappan till Huddinge sjukhus är ständigt trasig men det är ju bara träning för de sjuka att gå upp den om också hissen är sönderslagen.

      Är det inte synd om Alexandra? Klapp, klapp.

      Svara
  28. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
  29. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
  30. MiT

     /  02/24/2019

    Svara
  31. weasel

     /  02/25/2019

    ” Jag börjar snart tro att de inte bara är aningslösa eller dumma i huvudet utan genuint onda människor som vill oss alla illa.”

    Tro inte för en sekund att deras ondska enbart beror på att dom är aningslösa/dumma i huvudet.
    Dom vill oss illa.
    INGEN människa kan vara så aningslös/dum i huvudet att han/hon inte förstår att ”socialtjänsten” inte riktigt är rätt instans för att ta hand om människor som har anslutit sig till en massmördarorganisation.
    INGEN.
    Inte ens en miljöpartist kan vara så pass dum i huvudet och verklighetsfrånvänd.
    Dom vill oss illa.
    Dom hatar oss.
    Eftersom vi är ”väst”.

    Däremot är det så att deras oförmåga att förstå att även dom är ”väst” i ”återvändarnas” ögon beror på att dom är dumma i huvudet.

    Svara
    • Nej. Så korkad kan ingen vara. Jag tror att det här rör sig om Miljöpartiets psykopater som gör allt för att framstå som goda, men det är uppenbart att det skydd av massmördande psykopater inte är godhet, för varje individ som kan tänka rätt i enbart tre steg.

      Miljöpartiets psykopater är ondskefulla.

      MEN de skulle kunna gå i land med idiotin OM fulmedierna stöttar dem. Det är inte helt otroligt att så sker. De flesta fulmedier kontrolleras av psykopater som ljuger, vilseleder och bedrar dygnet runt.

      Svara
      • Weasel

         /  02/25/2019

        Ja , Martin.
        MP (och de flesta andra politiker ) är förvisso både dumma och naiva. En hel del av dom är även några slags godhetspsykopater med både storhetsvansinne och jesuskomplex.
        Men…när det kommer till de värsta IS-förminskarna (exempelvis Snecker) så baseras hennes vurmande för massmördarna på anti-västideologin.
        Kort sagt och enkelt uttryckt ;
        Hon hatar oss och vill oss illa. Eftersom vi är vita, rika kapitalister som bär en skuld för allt ont som någonsin har hänt i världen.

        Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med
        OM fulmedierna stöttar dom ?
        Har du missat Svts reportage om ”ungdomarna som flydde till IS” och de stackars oskyldiga ambulansförarna som bara anslöt sig till massmördarorganisationen eftersom dom ville gå till parken med sina barn ?

        Fulmedia stöttar IS för fullt.
        Och detta beror på att dom är infiltrerade av aktivister som hatar oss väldigt mycket mer än dom hatar IS.

        Svara
    • Senior

       /  02/25/2019

      ”Tro inte för en sekund att deras ondska enbart beror på att dom är aningslösa/dumma i huvudet. Dom vill oss illa.”

      Onda? Nej, de vill på fullt allvar vårt bästa.
      De har nämligen sett ljuset.

      Och eftersom vi andra inte sett vad de ser måste de hjälpa oss på vägen.

      Detta är exakt vad som i förlängningen leder till Gulag och utrotningsläger för oliktänkande som vägrar se ljuset. När inte omskolning hjälper måste de ju ändå hanteras.
      Och vägrar de att se ljuset måste de ju vara onda jävlar som inte ens vill och försöker, då förtjänar de inget annat än utrotning, som de skadedjur likt kackerlackor som de är.

      -Det är ju för folkets bästa!

      Svara
      • weasel

         /  02/25/2019

        @Senior ;
        Visst, vad som är ”ont” och vad som inte är det beror en del på om man ser det ur bödelns eller offrets perspektiv, men jag betraktar människor som vill sända mig till utrotningsläger som ”onda”. Att de som vill sända mig till utrotningslägret sedan anser att de utrotar mig för mitt eget bästa ändrar ingenting i sak.
        Jag betraktar även folk som vill importera terrorister som onda.

        @Martin ;
        Jo, de hatar oss.
        Om de inte hatade oss skulle de inte prioritera andra folkgrupper.

        Svara
        • Senior

           /  02/26/2019

          Ja, det har du helt rätt i, och det var detta jag ville belysa.
          Det vi oliktänkande som är deras ohyra, men i sina egna ögon är de ändå den goda sidan som utrotar denna ohyra.

          Det är helt otroligt hur socialister kan vrida ordens betydelser 180°.

          Svara
  32. De har alla MINST deltagit, fullt medvetet dessutom, i medhjälp till massmord på oskyldiga och brott mot krigets lagar. Man kan hålla folktribunaler i Syrien som utgörs av offrens anhöriga och där utdömma straff som är i linje med Nürnbergrättegångarna. Med tanke på grillningen av otrogna över brasa till döds så bör kanske straffet vara motsvarande i avskräckande syfte för framtida jihadister?

    Svara
    • Tror på storken

       /  02/25/2019

      @Martin
      Ja, eftersom de vill ha lagar som innebär ”öga för öga, tand för tand” så låt dem dömas enligt den principen.

      Svara
  33. tompas11

     /  02/25/2019

    Stäng den jävla fucking gränsen! STÄNG!!!

    Svara
  34. Tror på storken

     /  02/25/2019

    Sossekärringar vill kriminalisera svenskars sexköp utomlands även i de länder där det är helt lagligt t.ex. Tyskland.
    https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/kriminalisera-sexkop-utomlands_H602714
    https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/kriminalisera-sexkop-utomlands_H6021044
    https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/12/sexkop-utomlands-ska-kunna-lagforas-i-sverige-oavsett-var-de-har-begatts/

    Eftersom jag inte sett någon motion från (s) om förbud mot att hålla sexslavar så som IS har gjort, så tolkar jag det som att de tycker det är helt OK.

    Svara
  35. Pether

     /  02/25/2019

    Dessa ‘män’, ‘kvinnor’, och ‘barn’ som varit delaktiga i dessa hemska dåd ska, nej, måste dödas, annars kommer många fler oskyldiga att dö. Dessa djur är inte längre människor, de har indoktrinerats i sin religion så hårt att de inte ser något fel i att grilla, dränka, slakta levande människor utan att dra på ett ögonbryn, de har t.o.m. lagat mat av små barn som de sedan gett till mödrarna som undrar vart deras barn är.

    Svara
  36. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
  37. MiT

     /  02/25/2019

    Läs tråden som blev…

    Svara
  38. MiT

     /  02/25/2019

    ”Ny forskning: Så styr miljöaktivister kommunerna inifrån”
    https://www.fplus.se/ny-forskning-sa-styr-miljoaktivister-kommunerna-inifran/a/KvVpwM

    Svara
  39. Bamse

     /  02/25/2019

    Jag ska nu i någon mån jämföra äpplen med päron… men är det ändå inte konstigt hur ”den goda sidan” helt kan döma ut människor för all framtid på grund av skitsaker* samtidigt som de är beredda att ha överseende med människor som sysslar med regelrätta brott mot mänskligheten?

    *)Exempelvis falska anklagelser om rasism, sexism, trakasserier m.m. Ofta verkar det för farao räcka att någon haft mage att inte hålla med en feminist.

    Svara
  40. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
  41. Melmac

     /  02/25/2019

    Problemet blir att de som inte har svensk medborgarskap och begår brott i Sverige vill vi skicka härifrån, dvs. exakt samma åsikt som människor i t.ex. Syrien anser om de ”svenskar” som finns där. Vi måste helt enkelt backa ett steg till och ställa oss frågan hur jävla lättvindigt vi ger bort svenskt medborgarskap.
    Jag har full förståelse att dessa länder inte vill ha skiten kvar utan vill att de ska försvinna!

    Har de dubbel medborgarskap ska det svenska dras in med omedelbar verkan.
    Skapa en krigsdomstol och döm hårda straff till dess as, precis om i Nürnbergrättegångarna.
    Bygg en europeisk ”Gantanamo” och låt dem sitta där, tilldelade åtalspunkterna.
    Hur gör vi med barnen? Jag vet inte! Dessa är djupt traumatiserade och hjärntvättade, vilket borde resultera i att deras föräldrar även bör ställas inför rätt för psykisk misshandel av sina egna barn!

    Svara
    • MiT

       /  02/25/2019

      I alla fall jag vill att de som begår brott här ska dömas och sitta av straffet här och sen utvisas. Tycker precis samma sak om IS-terroristerna, de har begått sina brott där och bör dömas där också och SEN ev utvisas. Då slipper vi förmodligen ta emot en enda eftersom de får rättmätiga straff där…
      Tycker också att man ska vara restriktiv med att dela ut medborgarskap. Och jag har skrivit förut att jag anser att de som kommer hit som regel ska ha dubbla medborgarskap för då kan man dra in det svenska om de begår grövre brott.

      Svara
      • Melmac

         /  02/25/2019

        Jag håller med i stort. Man ska utvisa grovt kriminella TROTS att de riskerar konsekvenser i sitt hemland.

        Svara
      • weasel

         /  02/26/2019

        Har alltid tidigare velat ha ett system där den som kommer hit kan få ett medborgarskap efter ca 5 år i landet (om han har skött sig ) och att det medborgarskapet sedan ska ha en prövotid på ytterligare ca 5 år (om han fortsätter sköta sig ).
        Så först efter 10 år i landet kan personen få ett fullvärdigt medborgarskap (som inte kan dras in ) .

        Det där anser jag väl fortfarande. Gällande medborgarskap. Men numera anser jag att Sverige inte ska dela ut ett enda medborgarskap eller uppehållstillstånd till förrän tidigast år 2050. Detta eftersom dom har ägnat de senaste mandatperioderna åt att dela ut dom till vilken krigsförbrytare eller terrorist som helst.

        Svara
  42. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
    • Skrota LAS. Skriv kontrakt som nämner uppsägning vid tillräckligt grov brottslighet.

      Svara
  43. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
  44. Miljöpartister, Centerpartister, Liberaler, SSU, ”Tro och solidaritet” … och så vidare. Alla dessa har vuxit upp med svensk välfärd under goda socioekonomiska förhållanden.
    Om de blev fullständigt galna trots detta, varför tror de att motsvarande behandling skall kunna bota medlemmar av en mördarsekt?

    Jag har nog missat något. Man skall nog omvändas från en galenskap till en annat. Det kanske är möjligt.

    Svara
    • ÄR INVANDRINGEN SVERIGES STÖRSTA PROBLEM?
      https://detgodasamhallet.com/2019/02/25/ar-invandringen-sveriges-storsta-problem/
      ”Jag menar att Sverige är tämligen defekt. Vi har en sjukdom som ger ett antal besvärande symtom med potentiell kraft att döda nationen som vi känt den.”

      Som sagt var: en parasitidé.
      https://www.unqualified-reservations.org/2007/10/how-dawkins-got-pwned-part-4/
      ”Universalism, in my opinion, is best described as a mystery cult of power.
      It’s a cult of power because one critical stage in its replicative lifecycle is a little critter called the State. […]
      It’s a mystery cult because it displaces theistic traditions by replacing metaphysical superstitions with philosophical mysteries, such as humanity, progress, equality, democracy, justice, environment, community, peace, etc.
      None of these concepts, as defined in orthodox Universalist doctrine, is even slightly coherent. All can absorb arbitrary mental energy without producing any rational thought.”

      Svara
  45. MiT

     /  02/25/2019

    *https://www.facebook.com/migrationsverket/videos/318333805695371/?__xts__%5B0%5D=68.ARBy0WiukkDwtGqPtYIPgKSk_IlPa7z1sGcw3XViFASCqTOzGqmG39Q9oeQgkuKV_HEIox4hf9ADM5Y8ucxe0WXMyQYywY4tsiTYw8M3NCspkBoppRLIuN-473bTx9bsPjqooOK-r_hVzfx0r0B11RL4qD-TsI6HWwr_TWnzh_D7DNyT4rI9sCGLX3ziVV-q43wv9-8p7p0qJ2kl9k5RcAqIwc_j9pxSD8ir2YuLPWoGfzmmHZ8JnL85TvxXv-16SrscQj64Cs8ID3XK9rlAFyxqwv1tMxgJAZTCEoWbFg5ca-5XLPxd0sOmLdL-EwdYDbQEhqbj61U_PX1-_KRGCMz2turTlMzvqzB7sBSbHjQgKUvqXcPDour9CSuWYW7NwUGI_7T-Qv_30H_a5wfXvFBa5YI5oO8d2C85CL7qsA4UCAZqe22axWYrG9wXVLqO0ARuiF4jPZTHsNlkQraQXXMbxs7H_g4Ba29eCeFDCt48h9vMCyyJEbbP0UGORf91ETdv9mgCFGMl4QiHlbzMgjz7Xmw_n0w&__tn__=H-R*

    Svara
  46. Motkraft

     /  02/25/2019

    Utifrån sättet som våra politiker resonerar om ”återvändande” så kan vi ju skrota hela rättssystemet och tömma alla fängelser. För med samma resonemang så kan vi låta de som mördat eller begått andra brott i Sverige intyga att de ångrat sig och låta allt vara förlåtet.

    Svara
  47. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
  48. Gorby

     /  02/25/2019

    https://samnytt.se/har-stodjer-thomas-bodstrom-mobbningen-av-6-arigt-barn-till-sverigedemokrat/

    Svara
    • lensof

       /  02/25/2019

      Så detta är Thomas Bodströms värdegrund.

      Barn som är födda och uppvuxna i IS miljö ska vi hämta hem, ge stöd och skydda för de är barn och ska inte behöva på något sätt känna att IS miljön var negativ för dem. Vi ska dessutom vara toleranta och ge deras föräldrar en ny chans att ”integreras” och bli nästan svenskar igen.

      Ett barn som har en förälder som är Sverigedemokrat kan det svenska samhället däremot inte acceptera. Hur väletablerade dess föräldrar än är och hur väluppfostrad och väl fungerande barnet än är. För i Sverige har människor som Thomas Bodström fastställt att lever ett barn i en familj med fel värdegrund (definierat av honom själv och andra ”goda” sossar) så är det fritt fram för mobbing på olika sätt. Då finns det relevans för mobbingen… ungefär som när man mobbade barn förr för att de var utomäktenskapliga, fattiga eller hade handikapp.

      Att ha fel värdegrund är alltså i Thomas Bodström sinne värre än att halshugga 50 unga flickor när deras roll som sexslavar är över. Eller halshugga små barn medan de fortfarande lever. I alla andra länder upprörs man över IS framfart. Men inte i Sverige. Där är det värdegrunden som är gällande.

      Det känns inte friskt.

      Svara
      • Olof

         /  02/25/2019

        Jag tvivlar på att Bodström har någon värdegrund alls. Han var drivande för den illegala avlyssningen i datalagringsdirektivet och han var troligtvis delaktig i CIA’s tortyrflyg (som han skyllde på Anna Lindh som om justitieministern inte skulle vara delaktig i ett sådant beslut, kunde de inte hitta något rum eller?).

        Att förvänta sig någon sorts moralisk kompass alls från människan som varit delaktig i en av de värsta kränkningarna av mänskliga rättigheter i modern tid i Sverige tror jag är lite mycket.

        Svara
      • Weasel

         /  02/26/2019

        Tomas Bodström var minister för det partiet som tvångssteriliserade kvinnor så Tomas är själv en nazi-unge.

        Svara
  49. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
  50. Gorby

     /  02/25/2019

    Rasmus Ling (samma som var med i Opinion Live) har skrivit en artikel med rubriken. Migrationen kan fortsätta att utveckla Sverige

    https://www.sydsvenskan.se/2019-02-25/migrationen-kan-fortsatta-att-utveckla-sverige

    Va fan är det med dessa Miljöpartister…

    Svara
  51. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
    • Pether

       /  02/26/2019

      Finns ju en islamistskola här i göteborg som ändrade i Idas sommarvisa och skrev om den till att Allah gör så att blommorna blommar…

      Svara
    • ”Vad kan du om våren?”

      Sänds Parlamentet fortfarande?

      Svara
  52. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
  53. MiT

     /  02/25/2019

    Svara
    • Pether

       /  02/26/2019

      Han har nu blivit bannad från facebook och instagram. Härligt fascistiska tider vi lever i.

      Svara
  54. MiT

     /  02/26/2019

    Svara
  55. lensof

     /  02/26/2019

    Jösses vilka sagor vi kommer att bli matade med. Och ack vad goda de forna IS anhängarna egentligen var. För egentligen var de alla i Syrien för att hjälpa till och göra gott och några strider såg de inte än mindre att någon våldtog, mördade eller brännde.

    Idag kan man läsa i Expressen om en 35 åring som lämnade Sverige 2013 för att ansluta sig till IS. Men eftersom han var så fredlig 😨 så gjorde han det för att donera blod😂😂😂. Visst var där strider men själv lyckades han med konststycket att vara på platsen för väldens mesta ondska utan att delta ja utan att ens se något.

    Vore det inte så tragiskt så skulle det kunna ha ett visst underhållningsvärde. Historierna överträffar varandra hela tiden. Frågan är när journalisterna hittar någon som egentligen är en Jesusinkarnation på uppdrag att skydda och omvända helt utan onda avsikter. Viljan att hjälpa de stackars ”svenskarna” som sitter fast efter sina ”turist”resor är stor.

    Svara
    • Kristian

       /  02/26/2019

      Svenska MAD, när den fanns, hade vad jag tror var en översättning av ett engelskt original: Hur har krigsfilmer förändrats?
      * Strax efter kriget (världs, andra) var tyskar blodtörstiga personer i ubåtar som sänkte civila båtar, dödade överlevande med kulsprutor och sprängde liken med dynamit.
      * Tjugor år senare hade de blivit sentimentala stackare som hatade krig och mest längtade hem.
      * I framtiden, sade MAD, kommer SS att framställas som en hjälporganisation som främst byggde synagogor.

      Svara
    • weasel

       /  02/26/2019

      Min syrra är blodgivare sedan några år tillbaka och hon behöver bara åka 3 stationer med tunnelbanan så hon slipper åka till Syrien när hon ska donera blod.
      Framgår det av expressens artikel varför det var fullständigt omöjligt för IS-resenären att donera blod i Sverige eller glömde ”journalisten” ställa den frågan …? :/

      Svara
    • Ännu en ”ambulansförare” noterade jag också.

      Raqqa måste ha haft flest ambulansförare per capita i världen kan man konstatera…

      Svara
      • elina

         /  02/26/2019

        Men så bra. Vi har ju problem med hot mot ambulanser på vissa områden s.k. sno-go-zoner där ambulanspersonalen behöver polishjälp för att kunna hjälpa folk. Dessa IS ambulansförare kan säkert göra det utan polis. De har ju erfarenhet av krigszoner. Problem solved.

        Svara
        • Olof

           /  02/26/2019

          Hmm… eller så förklarar det helt plötsligt antipatin mot ambulanser i no-go-zonerna. Om det finns massa människor där som är vana av att det hoppar ut ett gäng daesh terrorister ur ambulansen när den kommer kan man ju förstå att de har svårt för dem…

          Svara
  56. Kristian

     /  02/26/2019

    Redan i Guillous ”Coq Rouge” (1986) talade man om medhjälp till terrorism. Kommer inte ihåg uttrycket. Logistisk terrorist?
    Fast det var under kalla kriget när vi ännu hade ett försvar, om än styrt från Moskva.

    Svara
  57. MiT

     /  02/26/2019

    Svara
  58. MiT

     /  02/26/2019

    Svara
    • Weasel

       /  02/26/2019

      Eftersom hårdare straff inte minskar brottsligheten så hade han begått våldtäkten även om han suttit häktad.
      MP V S L C 2022 !

      Svara
  59. MiT

     /  02/26/2019

    Är hon som bara gnällde i nån dokusåpa :-P:
    https://nyheteridag.se/avstangd-fran-facebook-for-inlagg-om-svt-program/

    Svara
  60. y

     /  02/26/2019

    Avstängd från Facebook för inlägg om SVT-program
    https://nyheteridag.se/avstangd-fran-facebook-for-inlagg-om-svt-program/

    Svara
  61. Gigas

     /  02/26/2019

    OT

    Underbar formulering.

    ”Det är inte heller självklart att alla kvinnor är missgynnade och alla män är gynnade av en viss åtgärd i planerna.”

    Undrar om de kan hitta någon åtgärd någonsin som som missgynnat alla kvinnor och gynnat alla män.

    https://expertsvar.se/pressmeddelanden/malen-om-jamstalldhet-for-dalarnas-trafikplaner-kan-utvecklas/

    Svara
  62. Gorby

     /  02/26/2019

    Svara
    • Skeptisk

       /  02/27/2019

      Så länge knarkhandeln och övrig kriminalitet drar in pengar till familjen, lär de få hålla på.

      Svara
    • 1 miljon har sett inlägget!

      Svara
  63. Gjorde en liten graf om USAs invandring historiskt sett, och vad det skulle motsvara i Sverige idag relativt befolkningen. Då skall vi se om jag kan få rätt länk för en gångs skull (trumvirvel) …
    https://imgur.com/KgUiWFb

    Svara
  64. ”Sagan om den rättvisa Gudrun”.
    Tage Danielssons ”Sagor för Barn över 18 år”, 1964

    Svara
  65. Internationella fördrag måste följas, utom när de inte behöver följas.

    https://twitter.com/teirdes/status/1100384416386428930

    Svara
    • Olof

       /  02/26/2019

      Som jag sagt tidigare – internationella konventioner och till och med EU regler används bara som ursäkt för att införa lagar politikerna vill ha här i Sverige. När politikerna känner för det kan de skita fullständigt i till och med när vi har domar emot oss.

      Så nästa gång någon säger att ‘vi förbundit oss’ så skratta dem i ansiktet.

      Svara
  66. Minister. På riktigt!

    Svara
  67. Gorby

     /  02/26/2019
    Svara
  68. Gorby

     /  02/26/2019

    Svara
  69. MiT

     /  02/26/2019

    Svara
  70. weasel

     /  02/27/2019

    Strålande nyheter !
    Alla som oroar sig över hur det ska gå när hundratals personer från världens brutalaste mordorganisation återvänder till Sverige kan nu slappna av.
    Socialborgarrådet Jan Jönsson ( L ) kommer att antingen ringa eller skicka brev till dom.

    Synd bara att Janne inte kom på den här geniala lösningen tidigare så att han kunde ha ringt eller skickat ett brev till Akilov. 😦

    http://www.friatider.se/s-ska-stockholms-stad-hantera-terrorister-vi-kommer-ringa-och-skriva-brev-till-dem

    Svara
  71. lensof

     /  02/27/2019

    Endast Sverige har dessa könlösa välgörenhetstanter av båda könen. Uppfyllda av feghet men de vill själva tro att det är godhet. De finns numera överallt i vårt samhälle och därför har vi som vi har det och det kommer att gå som det går.

    Svara
  72. Senior

     /  02/27/2019

    ”Men deras oskyldiga barn kan vi ta hem!”
    -Nej, det kan vi inte…

    Här är i alla fall någon som tänkt igenom det hela.
    Problemet stavas familjeåterförening.

    https://ledarsidorna.se/2019/02/is-barnen-kommer-kunna-krava-ratt-till-familjeaterforening/

    Svara
  73. Rikard

     /  02/27/2019

    Hej.

    Jag tycker du har fel i din text.

    Du skriver ”Inte en enda till skall släppas in i landet”. Det tycker jag är fel. Inte en enda skall släppas in i landet, tycker jag det borde stå. Inte en enda skall få vara i Sverige, vore ännu bättre.

    De som varit frivilliga soldater inom Islamska Staten är muslimer. De är inte ovanliga, eller avvikande i sina åsikter, eller bryter mot koranens påbud: de är helt vanliga och normala muslimer.

    För oss som svenskar gäller det att befria Sverige från islam, vilket betyder att muslimer inte skall få leva eller vistas i Sverige. De måste tvingas välja mellan islam och Sverige, helt enkelt. Det enda alternativet är att Sverige förr eller senare blir ett muslimskt land. Inget land, inte ens Kina, kan integrera islam och muslimer i sin majoritetskultur. Inga metoder, hur hårdhänta de än har varit, har någonsin kunnat integrera muslimer till en del av ett icke-muslimskt samhälle. Ingen kan visa på ett enda exempel, därför att där inget sådant finns. Muslimer, och islam, integreras inte. Den infiltrerar och expanderar, och erövrar – den kan inte integreras då dess grundidé är att erövra, utrota och härska.

    Sedan bör alla som känner en socialdemokrat respektive moderat (med tillhörande gimp-partier) fråga varför de röstar på partier som till varje pris vill skydda Islamska Statens soldater. Man bör också fråga sig hur kommunikationen inom socialdemokraterna sett ut: nog är det väl troligt att imamrådet via Brödraskapet låtit Bjereld och VU förstå att det kommer att kosta röster om S inte skyddar sina bröder och systrar i Islamska Staten? Det fungerar ju för barnamördarna i Palestina och Gaza, och slavhandlarna i Polisario.

    Det är Socialdemokraternas kamrater: slavhandlare och barnamördare. Fråga de som röstar på dem varför de stöder ett sådant parti.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • ”För att de har skapat Sverige! S skapade vårt land och vår välfärd! Krig är fred! Frihet är slaveri!”

      Svara
    • utlandssvensk

       /  02/27/2019

      Jo, den uppenbara lösningen är att förbjuda Islam.

      Förutom ren överlevnad, finns det även väldigt uppenbar ekonomisk uppsida i att göra detta. Det västland som blir först med att på ett trovärdigt sätt permanent befria sig från alla muslimer kommer att få ett ENORMT bra läge. Rika människor och framgångsrika företag kommer att stå i kö för att få flytta dit. Det förutsätter förvisso att skatterna hålls på en rimlig nivå, men det lär knappast vara ett problem om man slipper muslimerna. Troligen kan Sverige ganska lätt gå ner till samma skattetryck som Schweiz om vi blir av med MENA folket.

      Men, men, det är som vanligt bara drömmar. I den hårda verkligheten fortsätter islamiseringen och muslimerna blir snabbt en större andel av befolkningen, via både fortsatt immigration och mycket högre nativitet. De som kommer att tvingas välja mellan anpassning eller utflyttning är därför nästan säkert svenskarna. Vilken fin present vi ger till barnbarnen…..

      Svara
  74. me

     /  02/27/2019

    mycket prat om barn.
    glöm inte när det gäller afghaner så pratar vi om allt mellan 0-25 år.
    snart har vi ett antal barn i 20 årsåldern från syrien som åberropar barnkonventionen och vill återförenas med föräldrarna
    allt med politikernas goda minne

    Svara
  75. Svara
    • Skeptisk

       /  02/27/2019

      De accepterar annars en massa patriarkala saker, bara det kommer från rasifierade människor.

      Svara
  76. Svara
  1. Inte en enda till ska släppas in i landet! – Micaels Lidéns Blog

Lämna ett svar till Kristian Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.