Svenska skolor, politiker och media lurar skolelever att tro att vi går mot en klimatkatastrof och att vi alla kommer att dö

Det finns ingen hejd på svenska skolor, medier och politiker i sin strävan efter att lura folk.

Den här gången är det elever i årskurs 7 som är övertygade om att vi går mot en katastrof och att vi alla kommer att dö om vi inte gör något nu. I stället för att vara levnadsglada tonåringar med kill/tjej-problem, fotboll, hockey, ridning, innebandy osv så har man lurat i dem att jorden kommer att gå under pga klimatet. Man har tvingat på tonåringar ångest de aldrig skulle behöva ha. Som om man inte har tillräckligt att oroa sig för i den åldern.

Har ni sett nåt så sinnessjukt nån gång?

Det pedagogiska verkstaden Spilloteket vill med sin innovationtävling ”Spill min värld 2030” uppmuntra till att jobba lustfyllt, kreativt och fantasifullt med de globala målen.

Det är alltså en ”Pedagogisk verkstad” som håller på med en innovationstävling,

Man vet ju att det ständigt går mot en katastrof då alla kommer dö. Det kommer bli så om vi inte gör någonting. Men jag hoppas att alla vaknar och fokuserar på det här, så att vi inte dör, säger Saga Björklund i klass 7A på Torvallaskolan i Östersund.

Visst verkar det skapa lustfyllda och kreativa tankar hos deltagarna…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

85 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  03/14/2019

    Verkligen oansvarigt av vårt etablissemang att hjärntvätta barn på detta vis! Visserligen står vårt land och vår värld inför enorma hot, men de har med demografi att göra, och inte klimat.

    Vad det gäller oro för planetens klimat så tycker jag också det är rätt tafatt att bry sig om den eventuella uppvärmning vi bidrar till. För faktum är att vi (eller livet som existerade då) under vår planets historia vid flera tillfällen har drabbats av massutrotningar som följd av diverse naturkatastrofer – av helt enormt slag, som vi människor aldrig kan komma i närheten av att orsaka. Allra värst var de s.k. mantelplymerna inuti vår mycket heta jord, som då och då nått upp till ytan och släppt lös helt enorma lavamassor och hetta. 250 miljoner sedan hade man de s.k. sibiriska trapporna, då 4 miljoner kubikkilometer lava pyrde ut genom stora hål i marken – ~4 * 10^19 kg, eller sådär en tiotusendel av jordens hela massa (!), vilket resulterade i att praktiskt taget allt liv på jorden större än en insekt dog. Och sådana katastrofer kan fortfarande drabba oss i dag.

    Så själv anser jag det är långt mer befogat att utveckla den teknologi som behövs för att vi ska kunna bege oss av om jorden ger sig på allt liv igen. Samt att vi tar en tankeställare rörande vilken slags demografi vi vill ha på denna planet. Civiliserade människor, eller vildar?

    Bild på mantelplymer: https://static.scientificamerican.com/sciam/assets/Image/anatomy2.jpg

    Artikel om ämnet: https://arstechnica.com/science/2017/11/when-will-the-earth-try-to-kill-us-again/

    Svara
    • Ivar L

       /  03/16/2019

      Ser man statistiskt på det så är dock mantelplymsdöden för en enskild epok mycket liten medan konsekvenser av höjd medeltemperatur kommer att inträffa här och nu om de skulle bli katastrofala.
      Personligen tvivlar jag starkt på att de kommer bli katastrofala. Det kan finnas områden som drabbas mycket negativt men kanske ännu större områden som drabbas positivt, lättare att odla, mer gröda t.ex. Bra om befolkningen ökar.

      Svara
  2. MiT

     /  03/14/2019

    Svara
  3. MiT

     /  03/14/2019

    Svara
  4. weasel

     /  03/14/2019

    Det är förbjudet att aga barn i Sverige så det borde även vara förbjudet att förstöra psyket och livet för barn. Och de sjuka galningarna som ägnar sig åt denna barnmisshandel borde dömas till minst 25 års fängelse.

    Sedan jag föddes har jordens befolkning ökat med närmare 4 miljarder människor. Om det nu mot förmodan skulle bli så att jag hänger med till medellivslängden så kommer den hinna öka med ytterligare sisådär 2 miljarder.
    Så här kommer en fråga till alla sinnessvaga klimatalarmister som anser att ”flygplan” , ”bilism” och ”köttätande” är de tre största problemen och att detta kommer att leda till jordens undergång ;
    Vilka äter mest kött och åker mest flygplan och bil ?
    A ) 3 miljarder människor
    B ) 10 miljarder människor

    Imorgon ska jag släcka glödlampan i en timme för att neutralisera att jordens befolkning under den timmen ökar med ca 10.000 människor som också kommer att använda glödlampor :/

    Svara
  5. MiT

     /  03/15/2019

    Svara
  6. Cain

     /  03/15/2019

    Domedagsprofeter har funnits i alla tider. Bara under min levnadstid har man skrämt upp folk med:

    1. Ny istid (Norden kommer vara obeboeligt inom kort)
    2. Surt regn (Våra skogar och växter kommar frätas sönder)
    3. Hål i ozonlagret (Vi kommer att få allvarliga brännskador av att vistas utomhus)
    4. Global uppvärmning (Klimatet blir markant varmare och det kommer leda till armageddon)
    5. Klimatförändringar (Klimatet förändras och det kommer att leda till armageddon)

    Flertalet av dessa hot, speciellt på sistone, har använts för att motivera politisk ideologi som har svag eller obefintlig koppling till hotet i sig. ”Rösta för socialism/kommunism så räddar du världen!”

    Det tråkiga är att så många är mer än villiga att övertygas av denna rappakalja. Har haft ett par samtal med individer som godhetssignalerar med flygvägran bara de senaste veckorna. När man påpekar för dem att av all CO2 utsläpp vi människor står för, som för övrigt är mycket litet jämfört med allt som jorden naturligt producerar, står flyget, *allt* flyg för 2%. De har ingen aning. När jag sedan påpekar att det antagligen skulle vara mer givande att protestera kolkraftverk utanför den kinesiska ambassaden sänker de blicken och håller tyst.

    Vi bör som ansvariga för denna planet göra allt i vår makt för att lära oss så mycket som möjligt om vår fantastiska värld och vårda den så gott vi kan. Än så länge vet vi helt enkelt för lite, ej heller har vi instrumenten som kan ge oss tydliga svar på hur något så komplext som klimatet egentligen fungerar och vilka framtidsscenarior vi faktiskt står inför. Vilka forskare tror ni får mest gehör och högst anslag förresten? Balanserade seriösa sådana, eller domedagsprofeter…?

    Det sista vi bör göra är låta oss skrämmas av politiska ideologer med lömska och själviska agendor som vill utnyttja vår rädsla för att styra oss.

    Svara
    • Sune

       /  03/15/2019

      Bara en ny variant av att offra för att blidka gudarna. Om det dessutom kan göras under socialistiska former så kan vi tvinga även icke troende att offra.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/16/2019

      När det gäller surt regn och ozon har omfattande åtgärder tagits, så vilka konsekvenserna hade blivit av att avstå går inte att säga. Troligen inte positiva.

      Ny istid är det sannolika scenariot inom en inte alltför avlägsen framtid. Enligt många istidsforskare borde den nya glacialen redan påbörjats och lilla istiden kan ha varit ett tecken. Kanske är den globala uppvärmningen i det perspektivet något bra?

      Men inget av de katastrofer du räknat upp skulle utplåna hela mänskligheten.

      Svara
  7. MiT

     /  03/15/2019


    *https://www.facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/photos/a.164669243886572/824352157918274/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARAwPLQrXHZoSKNHC4sSwbDX1_2HEP82jkB4hBNybs8U32n2Jy_xvnmghRdV33M32jm-1Xv8wOgn3Qap_dugLbxtTZEK4yznDqOV0n5CA7C5HT2_rp9O85K5SOTa2ASgxXri1gMiLXZxLTETRBbFiyy0SrKnYy2yxq3WnSmgHg6jVQ9zFPUPp5IMWRk5FR-5Xtlh4uvVY1xvI4ulvB1yjzRwofRIUunw7MsSu3kRVHrKaHyYgW2S_GYUz0BUiwVWPRWZ8AC3hrrKA97q3Ea8Pgt2D6RoktnNhKQVPwGG6_sL_SpzLheHKHae1-J6aMRy5uGD1nsXq5dzaYDb7_UQ8G63r8VfFqygl-dI5W_s9yUUQzCO5Rsg&__tn__=-R*

    Svara
  8. Gorby

     /  03/15/2019

    Svara
    • Senior

       /  03/15/2019

      Jag får mer och mer vibbar av Stalins utrensningar av oliktänkande och dess statuerade exempel.

      Svara
      • Senior

         /  03/16/2019

        Dessutom, jag som brukar skämta som i den gamla reklamen, ”snart i en ort nära dig”. -Jag måste revidera den, Nu i en ort nära dig.

        Svara
  9. MiT

     /  03/15/2019

    Svara
  10. MiT

     /  03/15/2019

    Svara
    • Johan A

       /  03/15/2019

      Hm. Låt mig gissa! Ingen kvinna har sökt. Så som det brukar vara. Det är ytterst sällan som man ser kvinnor ta sitt ansvar och aktivt söka sig till teknikinriktade yrken, utan förväntar sig få tjänsterna utan motprestation. Och sen klagar feministerna på att könsfördelningen är sned när det är mest män som får dem. Som det också brukar vara.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/16/2019

        Fast rektorstjänster kan ju gå till lite vem som helst? Vill minnas att KTH hade en (manlig) helt utan koppling till civ ing för ett tag sedan. Lite förvånad att inte någon genuskarriärist tar chansen att böka till det för alla manliga ingenjörer.

        Svara
    • elina

       /  03/16/2019

      Tack för länken hade missat det. Vänder sig i magen .Arma barn.

      Svara
  11. Senior

     /  03/15/2019

    Ja, detta är något jag aldrig kommer att förlåta dessa socialister för, att de förstör våra barn.
    Detta oavsett om det gäller feministisk socialisering, kommunistisk socialisering eller klimatsocialisering.

    Lurendrejare och banditer är de allihop, som skall sälja på oss sin snakeoil och förgifta våra sinnen i sina försök sko sig på att förslava och socialisera folk.

    Svara
  12. Men kära hjärtanes!
    Veten I dock icke att vi alla som fötts en gång skall dö?
    100% av oss.
    Inbyggt i generna tror jag.
    Allt intill denna dag har det i alla tider varit på det viset.
    Koppla av, vetja´.

    Svara
  13. Undrar om man även diskuterar hur det såg ut historiskt?

    (På min tid (80-talet) var det helt uppenbart att världens undergång skulle bli ett kärnvapenkrig (eller om vi sade atomkrig) mellan USA och Sovjet. Sedan kom säldöden och ozonlagret, och så tittade vi åt fel hål. När vi tittade tillbaka var Sovjet borta!)

    Svara
    • elina

       /  03/15/2019

      Min dotter blev vald att representera världens ungdomar i FN när världen skulle gå under av kärnvapenhotet, det var omkring 1980. Det var jättedemonstrationer i New York. Jag kan nog tycka att kärnvapenhotet är verkligt. Det finns för många galningar som styr och kan ha fingrarna på fel knapp. Bra om vi kan undvika att det hamnar i fel händer. Tänk bara IS med litet lager bomber och förmåga att använda de.
      Vi höll henne hårt från massmedia utom lokaltidningen. Internet var ju inte uppfunnen än. Hon ville inte bli politiker trots att alla partier utom V sprang efter henne.
      Hon har normalt liv idag med toppjobb.
      Jag undrar om den lilla klimatkämpen kan få det? Och tänk om vi inte går under?

      Jag är dock säker på att vårt sätt att handskas med världens resurser och överbefolkning tar dör på oss med tiden i form av allas krig mot alla om resurser. Eller något sånt.

      Svara
      • För all del.
        Men ”Terrorist med kärnvapen” är inte detsamma som ”Mutually assured destruction.”

        Svara
    • Ivar L

       /  03/16/2019

      Å andra sidan såg 1900-talet ett extremt krig med miljontals och åter miljontals döda, två mördarideologier (nazism, kommunism) tog död på ytterligare otaliga miljoner och spanska sjukan tog död på ytterligare miljontals.

      Katastrofer inträffar faktiskt och hot bör alltid diskuteras. Med sans.
      Så problemet är inte att ta upp möjliga scenarier utan att all sans ofta försvinner när ett ”hot” blir på modet och masspsykosen kickar in.

      Däremot går ju aldrig mänskligheten under, inte ens tillnärmelsevis. Jag tror det i princip är omöjligt att utplånga mänskligheten som helhet eftersom vi finns precis överallt och klarar nästan alla miljöer.

      Svara
  14. Kvartal | Kallin | ”De osynliga – del 2: De falska underskotten”
    https://kvartal.se/artiklar/de-osynliga-del-2-de-falska-underskotten/
    ”Faktum är att det betalas in betydligt mer i arbetsgivaravgifter till socialförsäkringen än vad som betalas ut. Det saknas alltså inte pengar att betala ut till sjuka eller funktionshindrade i enlighet med de nivåer det talas om i socialförsäkringen. […]

    Man skulle kunna kalla systemet med relativt höga premier (skatter) och låg utbetalning för en försäkringsbluff. Skulle det röra sig om ett privat företags agerande mot någon som betalar in premier, men sedan inte får ut den ersättning som förespeglats, skulle det nog betraktas som svindleri eller bedrägeri av försäkringsgivaren.”

    Min fråga är: varför skall någon del av staten gå med vinst?
    Vart tar pengarna vägen?

    Fast vi vet nog svaret på det.

    Svara
    • Senior

       /  03/15/2019

      Helt rätt som du skriver och reflekterar.

      Fast skribenten har missat vissa saker, tex:

      ”Kostnaden för jobbskatteavdraget är en annan intressant och omdebatterad fråga. Den sammantagna kostnaden för 2019 uppgår till cirka 117 miljarder kronor enligt regeringens budget för år 2016.”

      Att fler människor får behålla mer av sina egna pengar är ingen kostnad. Att staten inte får in skattepengar är ingen kostnad. Det är mindre intäkter, inte (ökade) kostnader.

      Kostnader är när man gör av med skattemedel på olika saker såsom sjukvård, skola, äldrevård, genusprojekt, lekprogram i statlig tv, bidrag till olika suspekta organisationer, statligt partistöd, presstöd, asylbaroner, etc. etc.

      Hushållar man lite genom att skippa onödiga kostnader kan man sänka skatten för alla motsvarande jobbskatteavdraget och lite till då man inte längre behöver dessa intäkter.

      -Och jag lovar, det finns massor av utgiftsposter man kan skära i utan att välfärden blir lidande, och samtidigt sänka skatterna.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/16/2019

        Bara att skära bort kostnaden ”Linnea Claesson” verkar ju ge rejält plus för kommuner. 😀

        Svara
  15. OT:
    Tokstolle (M): ”Mördare går fria – öppna PKU-registret för polisen”
    https://unv.is/expressen.se/debatt/mordare-gar-fria-oppna-pku-registret-for-polisen
    ”… med tanke på att polisens arbetsbörda nu är så stor att man prioriterar bort vardagsbrotten och har väldigt svårt att få människor i utsatta områden att vittna, så är det viktigt att vi ger dem bästa möjliga förutsättningar att snabbt hitta den som begått brottet och därigenom minska utredningstiden.”

    Hur mycket tror han kan lösas med fysiska bevis? Hur ofta finns DNA?
    Vi får hoppas att han förblir ”fritidspolitiker”.

    (Kommer ni ihåg Pirate Bay-målet? Pirate Bays advokat plockades in för ”topsning” eftersom det gällde brott med minst två års fängelse som påföljd, och då får man göra det. Vi fick aldrig något svar på hur DNA från någon som aldrig sett eller loggat in till en server kunde vara användbart i ett brott begånget ”på internet.”
    Den poliskåren skall inte ha tillgång till en sparkcykel.)

    Svara
    • Senior

       /  03/15/2019

      Alltid denna ändamålsglidning…..

      ”Nejdå, pku-registret skall endast användas för forskningssyfte. Alla skall anonymiseras.”

      Om jag inte minns fel fick väl polisen ut data från PKU registret vid mordet på Anna Lindh?

      Nåväl, som det så fint heter, har man inget att dölja……..

      Svara
  16. F

     /  03/15/2019

    Operasångerskans unge borde få en buddha-staty upprättad på var stads torg.

    Reklamfirman kan styra upp detta. Eller har de redan knarkat upp pengarna och köpt horor för överskottet av intäkterna från detta barnvarumärke.

    Tänk vad mycket klimatbuddha-statyetter och souvenirer som kan säljas. Finaste hantverk av barnarbetare i Kina som bor granne med kolkraftverken. En succé på världsexport via ånglok och oljepråm, snart i en butik nära dig.

    SVT sände live från en ”demonstration” om ”klimatet” i dag.

    Efter att ungen hostat ur sig något inövat och repeterat tal stod en kossa bredvid och skrek som en stucken gris i ren eufori som bara kvinnor kan. Lite som att hon precis hört självaste Messias tala. Hon fick uppenbarligen en spontanorgasm av att kunna vara vid liv att bevittna detta historiska ögonblick.

    Typiskt SVT att sända sådan skit.

    Svara
  17. Jonas

     /  03/15/2019

    Arkiveras under ”Det är ok när vi gör det”
    SVT berättar att det som de själva gör är riktigt, riktigt hemsk när någon annan gör det.

    Numera ska den första meningen innehålla ett starkt adjektiv om en oppositionell eller en person som ska framställas som en fiende till regeringen.
    Enligt Barbara har hon också tvingats byta ut intervjupersoner för att de uttryckt sig för kritiskt mot det regerande partiet eller den politiska situationen i landet. Hon berättar att det i dag förekommer ren censur på nyhetsredaktionen.
    – Det finns listor med ord som är förbjudna och personer vi inte får intervjua eftersom de kan säga något kritiskt. Vi får direkta instruktioner om hur en nyhet ska presenteras.

    När borgmästaren i Gdansk, Pawel Adamowicz, mördades på en direktsänd välgörenhetsgala i januari anklagade många TVP för att ha svartmålat och spridit hat mot borgmästaren. En undersökning visar att det sändes närmre 1800 inslag om Adamowicz i polsk tv under 2018. Enligt Barbara var rapporteringen långt ifrån objektiv.
    – Adamowicz beskrevs som en dålig människa, en tjuv. Han fick i stort sett aldrig bemöta kritiken. För mig är det uppenbart att det finns en koppling mellan den hatiska rapporteringen och mordet, säger Barbara som är tacksam att hon själv aldrig behövde delta i svartmålningen av Adamowizc.

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/journalist-om-censuren-i-polsk-media-redaktoren-andrade-alla-ord

    Svara
    • Polen förr och Polen nu.

      GÄSTSKRIBENT MACIEK DOBRZYNSKI: POLEN DÅ OCH SVERIGE NU. DEL TVÅ
      https://detgodasamhallet.com/2019/02/13/polen-da-och-sverige-nu-del-tva/
      ”Gör som polackerna, stäng av teven när Rapport sänds, men hoppa över symboliken, gå ut på nätet i stället och bejaka friheten!”

      Svara
    • Ivar L

       /  03/16/2019

      ”Det finns listor med ord som är förbjudna”

      D.v.s. en sådan lista som Hanna Stjärne gick ut med för SVT:s anställda. I och för sig har inget formellt fått kicken för att bryta mot den men grupptrycket på en del redaktioner gör nog att det i praktiken inte är en jättestor skillnad mot Polen.

      Svara
    • Olof

       /  03/15/2019

      Hon är ändå för givmild. Om Sverige helt slutade släppa ut koldioxid, hur mycket skulle det påverka?

      Det korrekta svaret är: Inte alls. Inte någonting. Inte en tusendels promille. Inget. Alls.

      Det enda som skulle hända är att fossila bränslen skulle bli lite billigare och genast skulle någon annan släppa ut samma koldioxid. Det är inte ens så att marginellt dyrare fossila bränslen skulle stanna kvar eftersom tekniken för att utvinna dem blir allt billigare.

      Enda sättet att sluta addera koldioxid till atmosfären är att sluta utvinna fossila bränslen. Tänker Greta åka till Saudi och säga till dem att sluta annars strejkar hon på deras trappa? Eller ens Canada? Kanske Norge? Inte?

      Då kan hon sluta fjanta sig.

      Enda sättet att sluta utvinna. Enda sättet att sluta utvinna är att producera energi så mycket billigare och göra den så tillgänglig att ingen vill gräva upp mer fossila bränslen. Enda rimliga sättet att expandera produktionen på den nivå som skulle krävas att få stopp på det skulle vara massiv tillbyggnad av kärnkraft. Inte dubbelt så mycket, inte fem gånger så mycket, utan en massiv utbyggnad runt hela världen. Tiotusentals nya kärnkraftverk.

      Det lär inte hända. Så gå tillbaka till skolan och gnäll över något som spelar någon roll.

      Svara
  18. x

     /  03/15/2019

    Löfven höll pressträff idag på grund av terrorattacken i Nya Zeeland exakt på samma sätt som han hållit pressträff varje gång som kristna (kopter) blivit mördade i sina kyrkor i Egypten.
    Eller kommer jag ihåg helt fel?

    Svara
    • elina

       /  03/15/2019

      Vi är nog dementa båda två som kommer ihåg saker som inte har hänt. Det är typiskt för demens.

      Svara
    • Menar du att Löfven är muslim?

      Svara
      • weasel

         /  03/16/2019

        I Maj 2017 mördades 28 kopter i ett attentat.
        Stefan Löfven kallade till 0 pressträffar angående detta.
        Detta trots att attentatet var i närområdet – i jämförelse med det i Christchurch.

        Detta betyder inte nödvändigtvis att Löfven är muslim, men det är onekligen en ganska så bra indikation på vilken sida han står på samt att alla människor INTE är lika värda i hans värld..

        Svara
        • Ivar L

           /  03/16/2019

          Naturligtvis är inte Löfvén muslim men han gör detta för han vill ha muslimska väljare. De är många. Koptiska väljare är inte många.

          Slutsats: Löfvén bryr sig inte om offren utan han valarbetar för sitt eget partis fromma.

          För oss som inte vill ha en stor etablering av islam i vårt land är detta också viktig information om Löfvéns avsikter.

          Svara
  19. Gorby

     /  03/15/2019

    Som om det skulle hända haha :).

    Svara
    • Olof

       /  03/15/2019

      Låter rimligt. Några barn som tänker vägra mobiler utan utbytbara batterier? Trots att jag är klimathatare gör åtminstone jag det – inte av klimatskäl iof, utan för att jag knappast tänker slänga ett halvdussin tusenlappar på något som har en garanterad livstid på max 3 år. Min nuvarande är från 2014, och, psst, den är fortfarande bättre än många som släpps idag. Fast det är klart, den är ju på sitt tredje batteri. Men till skillnad från iphones som blir långsammare när batteriet blir svagare, så behöver jag bara gå till svalen och plocka fram et nytt ur lagret…

      Svara
    • Senior

       /  03/15/2019

      Lysande!

      Svara
    • Ivar L

       /  03/16/2019

      Fasen så djävla bra. Humor och sanning när den är som bäst.

      Svara
  20. Olof

     /  03/15/2019

    Fascinerande att se Özz Nujen prata terror på Twitter idag.

    Eftersom gärningsmannens stubin verkar tänts av ett dåd utfört av någon vars närvaro Özz själv bidragit till kanske han borde vara lite mer eftertänksam. Och det blir ännu mer komiskt när han klagar över att dådet tar uppmärksamhet från Greta.

    Gärningsmannen identifierade ju sig som etno-nationalistisk eco-fascist… det låter ju som halva miljöpartiet (ja, inte _svensk_ etno-nationalist då, men…).

    Svara
    • Harry Rascher

       /  03/16/2019

      En olycklig utveckling! Beklagligt, mycket beklagligt. Men samtidigt måste det ju finnas en eftertanke också. En kontemplativ stund. Om vi inte släppt in så många muslimer och judar hade vi ju sluppit deras terror och ondska. Inta alla judar/muslimer är onda människor, eller vitlöksstinkande svettiga monster som jag faktiskt ser dom som, men de flesta i synagogorna och moskeerna får man förmoda sympatiserar med terror och folkmord. Läs Koranen, läs Talmud! Det får gamla testamentet att blekna i jämförelse. Det är inga lamm vi släppt in från mellanösterns olika tryckkokare, snarast jordens avskum.

      Svara
      • Så länge politiker tillåter globalisering, ser till andra länders invånares intressen framför det egna folkets invånares intressen och i grunden tillåter den ”moderna” teknik, som tillåter fri rörlighet av valutor, människor, ideologier, krig, etc, så kommer även migration/”rasblandning”, konflikter/”kulturkrockar”, frustration och även terrordåd att äga rum, i endera riktning.

        I vems intresse? Jo, deras, som vurmar för saker som FN:s ”Agenda 2030”, med påstådda mål som ”ingen fattigdom”. Det är väl klart att det inte kommer att finnas någon fattigdom, om större delen av mänskligheten kommer att utplånas, genom olika ”tillfälligheter” såsom krig och miljöförstöring?

        Svara
      • Migrationen från Mellanöstern innebär att ”Israel-/Palestina-konflikten” och därmed terrorismen får nya plattformar och spelrum. Krig, i den mån de bör finnas, bör föras så lokalt som möjligt, med lokala parter. Allt annat är dårskap!

        Svara
      • MiT

         /  03/17/2019

        Dra med din skit!

        Svara
  21. weasel

     /  03/15/2019

    När det gäller terrorattentatet i Nya Zeeland :
    Oerhört tragiskt, men det som är viktigt nu är att komma ihåg att det dör tusentals människor på grund av självmord och hundratusentals människor på grund av rökning och miljontals människor på grund av cancer.
    I USA dör det varje år flera hundra människor på grund av getingstick och ormbett. För att inte tala om alla de människorna som dör genom fallolyckor i badkaret.
    Detta är viktigt att poängtera en dag som denna.

    Gärningsmannen har förmodligen varit med om en hel del traumatiska upplevelser. Han kan inte ha haft det lätt. Jag tror att det var socioekonomiska faktorer som var orsaken till hans handlande.Man får väl hoppas att han får stöd och vård och hjälp så att han kan komma tillbaka till samhället.

    Dra åt helvete, Lars Lindström , och alla andra sinnessjuka hycklande relativister.

    Svara
    • Olof

       /  03/15/2019

      Heh. Tja, ironiskt nog verkar det ju ha varit Stockholmsdådet som traumatiserade honom. Det och Macron.

      Fast det är svårt att avgöra. Fascinerande nivå shitposting i hans ‘manifest’.

      Svara
    • Gorby

       /  03/15/2019

      Svara
      • weasel

         /  03/15/2019

        Ja, på TV ikväll såg jag något reportage från någon moske i Stockholm.
        Det rapporterades att muslimerna var rädda.
        Helt bisarrt.
        Förstår dom inte att dom ska ….fortsättalevasomvanligtförannarsvinnerjuterroristerna ??
        Det har ju alltid skett skottlossningar i Nya Zeeland.
        Det är faktiskt större risk att bli ihjälbiten av en haj i Nya Zeeland än att bli skjuten av en psyksjuk terrorist.
        Än vansinnigare är det ju att muslimer i Stockholm blir rädda för att det händer någonting i Christchurch som ligger nästan 2000 mil från Stockholm.
        Eller som den prisbelönta retorikern Schyffert skulle uttrycka saken :
        Var inte rädda !

        Om vi bara anordnar en manifestation med handhjärtan så är ju problemet ur världen.

        Svara
    • Gorby

       /  03/15/2019

      ”Skall bli spännande att se hur Nya Zeeland tar hand om terroroffren om man väljer Sveriges modell och bara postar ett brev, med texten ‘beklagar sorgen’ här har du 60.000 kr ring inte oss. Löfven vill bistå Nya Zeeland, har aldrig hört något mer förolämpande, jag tror inget land i Världen vill ha hjälp av Sverige att ta hand om terroroffer. Börja sopa framför egen dörr först”, fortsätter han.”

      Svara
    • Jans

       /  03/16/2019

      Viktigt också att tänka på hur utsatta alla muslimer är i detta läge. Precis som medierna brukar ömma om hur utsatta kristna och judar är efter muslimska terrorattentat!

      Svara
  22. MiT

     /  03/16/2019

    Svara
  23. MiT

     /  03/16/2019

    Svara
    • Senior

       /  03/16/2019

      Skrämmande läsning:
      Hon skapar ett problem som inte finns, och övertygar skolan att införa socialism åtgärder.

      Detta pågår för fullt i hela landet och i världen. Allt med jämställdhet, klimat eller något annat falskt alibi. -Dags att vakna!

      Svara
  24. MiT

     /  03/16/2019

    Svara
    • Det finns inget som helst samtycke på något plan alls, allra minst av politiker konstruerat sådant, så vari ligger den ”allvarliga” uppsynen?

      Vad menar fru – gift med fru – jämställdhetsministern med ”förverkliga en samtyckeskultur” och vilken är kopplingen till fällande domar? Man måste se till varje enskilt fall, snarare än tillämpa en överordnad, snedvriden ideologi, som alla tänks underkasta sig.

      Skulden ska läggas på ”folkvalda” politiker, som stiftar lagar för minoriteter.

      Svara
  25. Är tillvaron så enkel att det avgörande valet står mellan mellan klimatalarmism (och Miljöpartiet) och migrationsalarmism (och invandringskritiker)?

    Alltmedan en viss front i norr inte tar avstånd från ett specifikt terrordåd.
    Med hänvisning till den egna rasens snara utplåning.
    Modeordet för dagen, presenterat som fakta: vanföreställning.

    Svara
  26. MiT

     /  03/16/2019

    Svara
    • Hans idealstat verkar vara ”folkrepubliken” Kina.
      ”Were/are you a fascist?
      Yes. For once, the person that will be called a fascist, is an actual fascist. I am sure the journalists will love that. I mostly agree with Sir Oswald Mosley’s views and consider myself an
      Eco-fascist by nature. The nation with the closest political and social values to my own is the
      People’s Republic of China.”.

      Som i grunden inte skiljer så särskilt mycket åt från t.ex. Platons idealstat eller den parlamentariska ”demokratin” Sverige, med dess slaviskt grekiska termer: ”polis”, ”demokrati”, ”monopol”, ”oligark”, ”ekonomi”, ”logik”, ”fiosofi”, ”astrologi”, ”astronomi”, ”filantropi”, ”pedagogik”, ”teologi”, ”teosofi”, m.fl.

      Svara
  27. J.G

     /  03/16/2019

    Jag förstår inte varför Stefan Löfven uttalar sig? Det var ju så långt borta och inga svenska medborgare. Sedan är väl inte lite skottskador så farligt? Ungefär som lite skärsår på halsen. Inget att bry sig om helt enkelt.

    Svara
  28. Gorby

     /  03/16/2019

    Svara
  29. Gorby

     /  03/16/2019

    Svara
  30. Jans

     /  03/16/2019

    Själv hade jag ångest för tredje världskriget och atombomber i den där åldern (80-talet). Kanske trots allt ett mer reellt hot än att jorden skall gå under på grund av varmare väder. Men den åldern är nog särskilt mottaglig för domedagsbudskap. Sedan har vi vissa vuxna som inte växer upp mentalt och blir kvar med samma föreställningar hela livet.

    Svara
  31. MiT

     /  03/16/2019

    Svara
  32. Rikard

     /  03/16/2019

    Hej.

    En liten tanke angående klimat och konsumtion:

    Det är inte i den demoniserade västvärlden som befolkningen ökar nämnvärt, annat än via invandring av folkgrupper med högre nativitet. Det är i Afrika, MENA och Asien så sker. Det är också områden där preventivmedel antingen är förbjudna eller stigmatiserade och där riklig avkomma är av nöden för ålderdomen.

    Vi har alltså ett dilemma. Det är ju fult och förbjudet att som vit västerlänning kräva att orientaler och afrikaner skall efterleva våra värderingar, särskilt på hemmaplan (tänk bara på vår egen upprördhet när de gör sammalunda) så vi kan inte gärna arbeta för barnbegränsning i berörda områden utan att göra våld på principen. Inte heller har de profeter blivit sannspådda som påstått att nativiteten kommer att sjunka hos sagda folkgrupper väl det materiella välståndet ökar.

    Vad kan vi då göra?

    Vi kan begränsa dessa folks tillträde till våra områden, och på så vis tvinga dem att utvecklas i en för hemområdet hållbar riktning eller decimeras av naturliga omständigheter tills en för området hållbar populationsnivå etablerats. Det innebär att titta på medan svält, krig och naturkatastrofer gör sitt tills dessa folk utvecklas så att de kan undvika dessa liemannens handgångna.

    Det är inte så mycket mer vi kan göra, annat än bistå med kunskap, om vi inte skall initiera kolonialpolitik av romersk modell.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare
    PS Den som vill minimera sitt miljöavtryck bör omsätta sina tillgångar till kontanter, kompostera dessa och begå självmord långt uti skogen – på så vis minimerar du din miljöpåverkan omedelbart. DS

    Svara
  33. Reblogga detta på Micaels Lidéns Blog och kommenterade:
    Snarare hjärntvätt än lustfyllda och kreativa tankar.

    Svara
  34. junior

     /  03/16/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/16/2019

      Om man hade en sådan här undersökning, vilka etniciteter skulle den innehålla?

      – Jag tror inte att vi ska begränsa oss. Jag tror att Sverige har flera olika etniciteter och människor från många olika länder. Jag vet ju inte statistiken på vilka länder alla kommer ifrån. Men alla ska ju kunna registrera sin etnicitet, säger Leila Ali Elmi.

      1. Nu finns ”ras” som begrepp helt plötsligt?
      2. Var går skiljelinjerna mellan dem?

      Att samla in information om exempelvis ras skulle kunna vara farligt, menar Annika Qarlsson, Centerpartiets talesperson för frågor om jämställdhet och kvinnors företagande:

      – Tittar vi på historien kan vi konstatera att det finns fruktansvärda övergrepp som är kopplade till olika typer av register. Och om det här inte är så farligt, vad är okej i nästa steg och steget efter det?
      (…)
      – Vad ska du få ut av detta? Om det finns en risk så måste det ju finnas en nytta som ska vara större

      3. Precis. Så… är romregistret ok nu?

      På det hela taget måste köttskallarna till svenska politiker fatta en mycket basal regel:
      Ge er inte makt och medel ni inte kan låta era politiska motståndare ”missbruka” den dagen de kommer till makten.

      Svara
  35. MiT

     /  03/16/2019


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2234308363330409/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARAe-0FDfYzDCgZLCpHWrwYGKpH93ihm69RNP6NG3pdo1H3IEb55KHUnbSyTMm010SVd5i5MnAg1ZrcSMOY5wUaTnwkwqQ32Y6yLukGp0p6WLMNFVaq0Gc01fBAY45MQKyrHMPTyZm3yIx68GZ5oagLfNZdiYjk7qabtaa-SrdR7C5dKesWpLfXTa9dfqgPpSdmTpgMD0qZnBhFw3QD7S6M1x1TPQ7n_6xAEe_ZNopUZwnx3U3VPMdBgVMTJw6rQGAnGePsN4GGjfja52PTuBXF9IpE7tM86btUe4acufLz_P5CkZu9_XthBBhF6PXE_e0EidHo9ka-pYjWwuIFqL9XuvVJNcTgbiTqHb1sIAa4KqXXYKgen5_F7&__tn__=-R*

    Svara
  36. De enda som dog under demonstration med fokus på Greta, samt Christchurch var nog palestinier, när Israel angrep 100 mål i Palestina under nästan total medieskugga.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: