Lite gammalt som ligger och skräpar del 4

Dags för lite mer gammalt som ligger och skräpar

Lite gammalt som ligger och skräpar del 1

Lite gammalt som ligger och skräpar del 2

Lite gammal som ligger och skräpar del 3

Nedmontera mansnormen tycker en soyboy i Fi.

Den där lektor på Södertörn, som jag nämnt i någon av de tidigare sammanfattningarna, var igång inför EU-valet 2014 och saboterade valaffischer. Hon var så nöjd att hon t o m filmade det.

Det syntes lite dåligt på första bilderna hon lade upp men eftersom hon var så stolt över sitt tilltag så försökte hon hjälpsamt fixa det lilla problemet. Tillsammans med lite tips.

Frågan är hur pålitliga våra val egentligen är…?

Såhär kan det se ut på vänstersidan då och då. Det där är alltså helt normalt där.

Om Fi blivit stora 2014 hade vi haft ”omskolningsläger” för män i Sverige nu. Så vi blir hållbara och gagnar klimatet. Antar att de skulle göra gödsel av oss helt enkelt.

Twitterpoliser fanns/finns det gott om. Parisa Amiri jobbar numera på SVT. Såklart. Sånt där beteende måste ju belönas!

LO var minsann en feministisk organisation när det vankades NF2014. Inget säger feministisk så mycket som en dubbelhaka med skäggstubb!

Forskningen som bedrivs i ”akademin” styrker visst det feminister säger. I alla fall påstod man det från Sveriges förenade studentkårer inför NF2014.

Kawa var på NF2014 förstås. Men han blev lite ledsen när en radikalfeministisk ikon inte kunde uttala hans namn utan kallade honom Kawa Kurdistan. Gissar att han flera gånger varit NOGA med att påpeka att han kom från Kurdistan.

Socialdemokraternas genom tiderna största tänkare briljerade med ett tweet då och då.

Såna typer jobbar det på förskolor och fritidshem runtom i landet. Och det ses som nåt normalt…

Saker krimideologen Nina Rung sprider.

Minns ni när Fi köpte likes på facebook? De låtsades vara jätteupprörda och att de minsann inte behövde göra sånt eller sysslade med det?

Synd bara att de innan det gått ut och sagt att de ska köra med fejkad opinion. Och vad är fejkad opinion om inte låtsas vara mer populär än vad man är…?

Fi i Kronoberg tyckte inte att man ska döma feminismen efter feministerna eftersom de inte står för feminism. Att de som kritiserar feminismen inte vet vad det är eftersom de baserar sin kritik på vad feministerna säger och gör. Så därför ville de att feminism skulle vara obligatoriskt i förskolan. Antar att det är feminister, som ju inte vet vad feminism är, som skulle lära förskolebarnen vad feminism är…?

Ännu en fackpamp som skulle på NF2014.

Föreståndaren för Sekretariatet brinner för lika lön för alla kön.

Dåvarande partisekreteraren för Miljöpartiet brinner också.

När man säger vad man tror den som frågar vill höra.

När Lina Thomsgård säger vad hon tror vissa vill höra så dyker de upp lika pålitligt som en elräkning. Det är som om det är en magisk ramsa som trollar fram dem.

Arpi blev polisanmäld av Rashid Musa och SUM, kommer inte håg för vad.

Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg om att det ALLTID är samma människor som ALLTID dyker upp och ska förminska allvarliga saker även om de själva säkert är övertygade om de ”nyanserar” och de dyker ALLTID upp när det ev lite försiktigt börjar vankas lite kritik mot vänsterkanten. Då materialiserar de sig i stram givakt och ska vakta. Jag nämnde ju t ex Wiklander och Irving plus några till som alltid dyker upp när man ska förminska vänsterextremisters hot/våld/påverkan.

Där dyker ännu en upp, Chavez Perez, och ska ”nyansera” extremisterna från vänster, eller förminska genom att inte låtsas förstå vad som menas

Ännu en, Nathan Hamelberg. Han är såklart även nu engagerad i MÄN, galningarna som tidigare hette Män för jämställdhet.

Wiklander ska försöka förminska såklart, i sammanhang där det gäller att förminska och relativisera vänsterextremism är han lika pålitlig som en elräkning han också.

Och Irving också såklart, inget försök att förminska vänsterextremismens våldsverkare är komplett utan honom.

Ännu fler som såklart bara måste dyka upp och medvetet missförstå.

Eftersom The Usual Suspects paraderade och bara ville missförstå så skrev han ett förtydligande. Är tydligen vissa som behövde det…

Stefan Löfven uttryckte sig som en kossa tyckte vänsterpartisten Jenny Bengtsson. Vad handlade det om då?

Det där. Och som judehatet frodades bland kommentarerna!

Sånt gillar Bengtsson. Och där är väl egentligen orsaken till att hon anser att Löfvens väldigt snälla och neutrala fb-status var samma sak som att uttrycka sig som en kossa.

Kikki Danielsson råkade dela en tweet som hade en länk som gick till en icke-godkänd sida och twitterpoliserna, som man ALLTID hittar långt till vänster, gick omedelbart upp i stabsläge.

Ett exempel på vad som skrevs till Kikki Danielsson. För att hon retweetade en tweet som innehöll en länk.

Säg första meningen 10 gånger snabbt om ni kan. Och sen resten då också ja.

Det är tydligen SD-retorik att komma dragande med såna där unkna mossiga saker som demokrati. Tror de båda ovan kommer från Apor-gruppen på fb. Det där är inga konstiga åsikter i de kretsarna utan väldigt normala.

Grejen är att det finns inte en chans att Ström skulle vara så dum i huvudet att han skulle vara talesperson för de där galningarna i Män för jämställdhet, numera MÄN.

Klart att krimideologen gillar allt som de tokroliga mansexperterna Kronlöf gör. Ingen är mansexpret mer än en radikalfeminist som haft på sig lösmustasch och låtsas vara man och slagits mot halmgubbar.

Då var hon ett lokalt provrör för Grön Ungdom.

En egen definition av vad rasism är sitter ju inte fel. det var i en diskussion med Schulte från Moderaterna där han kritiserad den Gröna Dumbommen ovan. Det utvecklade sig till en helt bisarr twittertråd.

Som sen grenade ut sig i ännu en bisarr tråd. Eller flera.

Hur Sveriges Radio jobbar.

Sånt här ansågs nästan vara normalt och t o m önskvärt för några år sedan.

Sånt där kunde man se. Men tro inte att idéerna är borta, de finns fortfarande kvar och drivs av de flesta riksdagspartier. För glöm inte att det inte bara är de på vänsterkanten som gillar sånt här, det blomstrade under alliansens 8 år vid makten!

En av mina favoriter bland twitterkommentarer någonsin! Kommer från en en helt sinnessjuk twittertråd. Och när jag säger sinnessjuk så menar jag det också, Jag saknar faktiskt den som kallar sig Lisa Simpson i det inlägget, varit borta länge från twitter nu  :-/

Men nu räcker det för den här gången! Vill ju inte att ni ska få en överdos!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

90 kommentarer

  1. http://fnordspotting.blogspot.com/2019/04/om-kopenhamn-och-den-flagranta.html

    ”Företeelsen är inte isolerad, utan tvärtom ett utlopp för en grundinställning som genomsyrar den mesta nyhetsrapportering idag. I vanliga fall tar sig dock fenomenet mer subtila former, varför det också är både lättare att förneka och svårare att upptäcka. Av denna anledning är vad som nu pågår en synnerligen nyttig påminnelse om hur journalistkåren arbetar. I egenskap av en sådan kan den säkerligen också få en och annan som tidigare svävat i okunskap att bli medveten om hur ”nyhetsförmedlingen” faktiskt fungerar.”

    Svara
    • Senior

       /  04/15/2019

      Så har det faktiskt varit länge.
      Skillnaden är att vi nu tack vare internet och ”alternativ” media får veta hur det verkligen ser ut. -Och det är just därför de bekämpas med alla till buds stående medel.

      Svara
    • Ivar L

       /  04/15/2019

      Inte superdramatiska bilder bara lite brand, någon som skriker Allahuakbar och sån’t. En helt vanlig dag i det nya Europa helt enkelt.

      Någon som tror vi får mindre av detta i framtiden?

      http://topnews.se/a01252-1234-vaaldsamt-upplopp-paa-noerrebro-i-kopenhamn/

      Svara
    • G

       /  04/17/2019

      Nedan Svt text-tv rapportering efter händelserna natten mot onsdag…

      ”Oroligheter i Köpenhamn – elva gripna

      Elva personer har frihetsberövats i Köpenhamn efter nya oroligheter.

      Under natten mot onsdagen utbröt sex bränder i bland annat bilar och containrar. Polisen lyckades avstyra en brand, enligt ett pressmeddelande.

      En 19-årig man är misstänkt för att ha placerat ut en handgranat på Blågårds Plads på Nörrebro. Intill handgranaten hade texten ”Död åt Paludan” sprayats.

      Oroligheterna i Köpenhamn startade i söndags då den främlingsfientlige politikern Rasmus Paludan attackerades av demonstranter på Nörrebro.”

      Svara
  2. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
    • Lurven

       /  04/15/2019

      Åh, vad jag älskar folk som ställer galningarna mot väggen.

      Svara
  3. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
  4. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
    • weasel

       /  04/16/2019

      Javisst.
      Dags att sudda ut gränserna. Samtidigt suddar man då ut 18 månaders föräldraledighet, sexköpslagen , vapenlagarna, abortlagstiftningen och den feministiska regeringen som fanns i den delen av världen som tidigare kallades för ”Sverige” .
      ( Trump fick fler röster än Löfven så det blir ju han som får styra Reginas gränslösa värld )

      ”Skådespelare och artist” ?
      Nej, snarare idiot och imbecill.

      Svara
      • Senior

         /  04/16/2019

        Hon får gärna vara idiot och imbecill så länge hon håller sig till fantasivärlden inom skådespelet, men i den riktiga världen utan enhörningar behövs helt andra egenskaper.

        Svara
    • Problemet med att sluta vara ”vi och dom” är att ”dom” vill förbli ”dom”!

      Fungerar lika bra som unilateral nedrustning och enligt samma logik: Det är bara vi som har makt, alla andra är svaga. Om vi är snälla mot dem, kommer de att vara snälla mot oss. ”I hope the Russians love their children too.” ”Imagine.” Spypaus. (Beklagar språket.)

      ”If you want to avoid upsetting these people (Muslim fundamentalists) you have to let Indonesia commit genocide in East Timor, otherwise they’ll be upset with you. You’ll have made an enemy. If you tell them they can’t throw acid in the faces of unveiled women in Karachi they will be annoyed with you. If you say we insist, we think that cartoonists in Copenhagen can print satire on the Prophet Muhammed you’ve just made an enemy. You’ve brought it on. You’re encouraging it to happen. So unless you’re willing to commit suicide for yourself and for this culture, get used to the compromises you’ll have to make and the eventual capitulation that will come to you, but bloody well don’t do that in my name…”
      – Christopher Hitchens, 2007

      Svara
  5. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
  6. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
    • Senior

       /  04/16/2019

      Ja, utan att ha sett videon kan man tycka att genusgem är lite smidigare att ha med sig än slagrutor och andra likvärdiga verktyg.

      Svara
  7. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
  8. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
  9. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
  10. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
  11. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
  12. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
  13. hllviken

     /  04/15/2019

    😀😅😁😀

    Svara
  14. Ivar L

     /  04/15/2019

    Med fasa hörde jag att Notre-Dame håller på att brinna ner. Sedan hör jag att det tog över en timme innan brandmännen började komma igång att släcka, bland annat på grund av att trafiken i Paris hindrade dem att komma fram.

    Jag och min frus första tanke var då, varför vattenbombar de inte med helikopter? Så går tanken till Sveriges skogsbränder och man funderar på om Frankrike har samma impotenta civilförsvar som Sverige… Så dyker det upp en tweet av Trump:

    Läser man under tweeten och i media går folk bananas och menar att han är okänslig, har fel, är dum i huvudet etc. etc…

    På ett ställe påstås det att Frankrikes civilförsvar säger att kyrkan skulle rasa om den vattenbombas…
    https://www.politico.com/story/2019/04/15/trump-notre-dame-cathedral-fire-1276441

    “All means are being used, except for water-bombing aircrafts which, if used, could lead to the collapse of the entire structure of the cathedral,” the agency said.”

    Det är något genuint fel på den värld jag bor i. I helvete heller att kyrkan skulle rasa ihop av vatten. I vart fall inte i sin helhet, kanske där branden redan försvagat konstruktionen men det är väl bättre det än att allt brinner ner? Det handlar väl bara om att släppa vattnet på rätt sätt och från rätt höjd, ju högre desto mer spritt. Det är inte klippblock vi talar om.

    Jag har svårt att se att detta inte istället handlar om att:
    1. Frankrike har samma misslyckade brandförsvar som Sverige och försöker prata bort misslyckandet. Totalfiaskot som lett till att en av Europes mest kända byggnader nu brinner ner.
    2. Trump kan aldrig få ha rätt.

    Svara
    • Problemet är att stenarna skulle suga åt sig vatten. Man räddade en större del av en kyrka i Italien på 1960-talet genom att just låta den delvis brinna ut, så jo, jag litar nog mer på brandmännens bedömningar här än människors känsloreaktioner.

      Svara
      • Senior

         /  04/16/2019

        Jag vet inte vilken sorts sten det handlar om i kyrkan, men problemet med sten är normalt värme som gör stenen spröd.

        I Sveriges tidiga gruvdrift, innan krutets intåg, ”sprängde” man genom tillmakning. -Man eldade på berget tills det blev hett och sprött, och kunde därefter hugga bort bitar med spett.

        Möjligen kan den kanske spricka av hastig nerkylning.

        Svara
        • Senior

           /  04/16/2019

          ….men då pratar vi svensk granit.

          Jag kan tänka mig att tex. sandsten har andra egenskaper.

          Svara
      • Ivar L

         /  04/16/2019

        Det lär väl regnat ett och annat skyfall på den katedralen genom århundradena, den står på vattensjuk mark dessutom. Enda tillfällen jag känner till när vatten skadar sten är när det fryser i sprickor. Inte aktuellt i detta fall. Dessutom rinner vatten neråt så att några enorma vattenmängder skulle sugas upp i stenen innan det runnit undan och skada kyrkan låter inte troligt.

        Det är inte en fråga om att tro brandmän utan om att tro de ansvariga som uttalar sig i media.

        Tänk såhär, hade ett enormt skyfall varit bra eller dåligt igår när det brann?
        Jag tror det hade varit bra, hur simulerar man det bäst. Jo med brandbombning och det är bara att gå upp tillräckligt högt om man oroar sig för att tunga ”vattenklumpar” skall skada kyrkan.

        Svara
    • Senior

       /  04/16/2019

      Dessutom:
      Brinner den upp råder inga tvivel om att den kollapsar.

      Helt klart, och utan tvekan, är det värt riskerna med vattenbombning.

      Svara
    • Senior

       /  04/16/2019

      Dessutom:
      Brinner den upp råder inga tvivel om att den kollapsar.

      Helt klart, och utan tvekan, är det värt riskerna med vattenbombning.

      Svara
      • Kronblom

         /  04/16/2019

        För brinner det upp och sen så brinner det ner :/

        Svara
  15. MiT

     /  04/15/2019

    Svara
    • Senior

       /  04/16/2019

      ”För journalister är journalister. Inte domare, jury och bödel, på en och samma gång.”

      Nehe, men ”metoo” anser han vara helt ok antar jag, där allt och alla hängdes ut till höger och vänster i ”etablerade” medier med hundratusentals följare……

      Ändamålet helgar medlen, förutsatt att det är vänstern som gör det….

      Svara
      • Precis. Principiellt så har Werner såklart rätt – det är fel av Lamotte att ta lagen i egna händer och jag kan säga att jag blev mäkta förvånad att Lamotte till och med hängde ut sitt potentiella lagbrott. Med det sagt så handlar det hela givetvis inte om att Werner helt plötsligt fått ett rättspatos att följa lagen, utan snarare om hans ogillande av Lamotte plus att han kan plocka poäng hos andra journalister som ogillar Lamotte.

        Jag gissar att han skulle hyllat tilltaget om det var rätt person, ungefär som att han bara brukar bli upprörd om vissa personer blir ”hatade” på internet…

        Svara
    • Rikard

       /  04/16/2019

      Hej.

      Julia Cesar; DNs agerande.
      Aschbergs privata Gestapo.
      EXPO:s partilojala avslöjanden.
      Otaliga svenskar, inte bara politiker, som förföljts och jagats av journalister och dömts i media för åsiktsbrott, med förlust av karriär, yrke, släkt och vänner som följd.

      Det har Jack Werner inget problem med. Jack Werner är liten lort, en sketen liten goddagspilt och islamofil fascistlakej. Jack Werner är en äkta hycklare.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Senior

         /  04/16/2019

        Precis så.

        Tack för påminnelsen.

        Svara
      • Ivar L

         /  04/16/2019

        Men de av oss som ogillar DN:s, Aschbergs och EXPO:s beteenden av detta slag bör även har reservationer mot Lamotte i så fall.

        Möjligen kan man ta hänsyn till att hans agerande handlar om att avvärja ett omedelbart hot vilket sällan är fallet med gammelmedias uthängningar. Men principiellt tror jag inte det i det långa loppet är bra med den här typen av mediala domstolar. Det luktar metoobetende.

        Svara
        • Rikard

           /  04/16/2019

          Hej.

          Det är lika på samma sätt som äpplen och päron är det: bägge är frukt, men det är inte samma frukt.

          För Lamottes skull hoppas jag att han gjort efterforskningar, och inte torskar dit på vette.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
        • Pether

           /  04/17/2019

          Lamotte har dock inte hängt ut någon med namn och bild, en stor skillnad.

          Svara
    • Det var en del i, tror jag, ”Fittstim”-kretsen som hade ”lustiga” historier om hur de handgripligen hanterat frikända eller aldrig anmälda ”våldtäktsmän”. Inget överklagande och sådant trams där.

      Svara
    • G

       /  04/17/2019

      Svara
    • G

       /  04/17/2019

      Surprise. Linnea Bruno (Fi) har *gillat* följande tweet…

      Svara
  16. Ivar L

     /  04/15/2019

    Någon som är expert på vattenbombning? Här är en medborgerlig ”expert” som uttalar sig men jag ställer mig ytterst tvekande till om det stämmer:

    ”https://twitter.com/EsverAlexander/status/1117888211555012609”
    ”Most air vehicles in service for firefighting have a main release system to remove it all once. To do it in spurts could cause damage to the aircraft or helicopter. As well as the weight+distance it’s fallen. Not to add in getting a helo that close is risky from turbulence.”

    Han verkar mena att det blir värre med högre höjd men det kan ju omöjligen stämma. Då skulle vi ju dö av regndroppar. Tvärtom sprider sig väl vatten och blir till slut till ”sprej” när det faller långt.

    Jaja, jag är inte expert man jag tvivlar starkt på att vattenbombning på rätt sätt skulle skadat Notre Dame.

    Svara
  17. x

     /  04/16/2019

    Vore det likadant här, så skulle svetsarns alla löner gå till att betala böter.
    Journalist dömdes för ärekränkning efter att ha kallat en fullmäktigeledamot i Uleåborg för nazist och rasist
    https://svenska.yle.fi/artikel/2019/04/12/journalist-domdes-for-arekrankning-efter-att-ha-kallat-en-fullmaktigeledamot-i

    Svara
  18. Pether

     /  04/16/2019

    Noterar att våld mot migranter är fel och att de uppmuntras att ta itu med det, under tiden fortgår folkmordet på vita sydafrikaner…

    https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/v%C3%A5ld-mot-migranter-skapar-oro-i-sydafrika-1.14580250

    Svara
    • ”flera grupperingar beväpnade med machetes”
      Typiska Boer-vapen!

      ”Orsaken är fattigdom och har sina rötter i apartheid”
      .. och om femtio år när inga vita finns kvar kommer det fortfarande att vara apartheid som är orsaken till allt.

      Svara
    • Senior

       /  04/16/2019

      Det var säkert något bra, eftersom det nu är borttaget.

      Svara
      • MiT

         /  04/16/2019


        Länken i tweeten

        Svara
        • Johan A

           /  04/16/2019

          Tja, om det nu skulle vara så vore det inte så konstigt med tanke på att tjejerna från barnsben indoktrineras i offermentalitet, där alla former av egenansvar är tecken på förtryck från det alltjämt osynliga patriarkatet bestående av enkom vita heterosexuella män. De har ju hela tiden fått höra att det är synd om dem så då tycker de ju synd om sig själva.

          Svara
        • Ivar L

           /  04/16/2019

          Och sedan när dessa pojkar växt till sig lite och blivit unga män så går de om tjejerna och slår dem med hästlängder i självmordsstatistiken. Men det glömmer vi väl som vanligt?

          Svara
  19. MiT

     /  04/16/2019

    Svara
  20. MiT

     /  04/16/2019

    Svara
    • Bamse

       /  04/16/2019

      Ha, ja – japp! Tycker gott de kunde pröva på att ställa sig utanför Kinas ambassad och ropa nästa gång. Ska vi gissa att order om att inte stå där och drälla kommer ganska kvickt? 😉

      Svara
  21. MiT

     /  04/16/2019

    Svara
    • Senior

       /  04/16/2019

      I bägge nedanstående alternativ är det endast de själva som utmärkt sig som mindre vetande; att de trodde att folk var imbecilla när de tidigare varnade för det, eller om de själva är imbecilla som inte förstått vad som skulle ske förrän nu.

      Svara
  22. Senior

     /  04/16/2019

    Gällande IS-barn.

    ”Alla dessa frågor ska alltså hanteras av samma människor som gett dig de strålande succéerna Flyktingkrisen och Gymnasieamnestin.”

    [https://www.expressen.se/debatt/till-alla-er-som-kraver-att-is-barn-ska-hamtas-hem/]

    Svara
  23. MiT

     /  04/16/2019


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2285589101535668/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARABx3kvX77IhvDCxyswl-4d5TTYpD6K868YeL7rQ7JhX011JbFgSRPDhzKwALu43yU22zFvjsPhvNSAZEzLaQtgXs3_BBxRR0c6y2NwPfcBi0dyVpNiLS6uyady63CyX49ui_J7qGAQvLT_kGiMOS1Cn3qEpmKWoVH_tIPByodWr6rBlGCCNMkuJv74hZKlKMpum1qIEjortQcM0WQapv2F6DqQUpYTxaQh6OmKTBRfwlABzueZrotCrQ7r9r_UkyZi8EZJRJ-7-HpgaOviO5ZthgLYYDU4N1xlXONHFJANluuNFvMuFXWVaOMlktNmFF8SOsqmtjU4EfLFfVYljCG80ang6tSPII6B9RQhm8w3lD2O3UnliJ8&__tn__=-R*

    Svara
  24. Skall vi ta och lyssna på ”invandrare,” eller är det här fel sort?

    ”Vi lever med ständig oro för extrem islamism”
    https://unv.is/expressen.se/debatt/vi-lever-med-standig-oro-for-extrem-islamism
    ”För oss som lidit av extrem islamism och nationalism i över tusen år är det anmärkningsvärt att omvärlden inte reagerar starkare mot Erdogans ord och de handlingar vi och de andra minoriteterna utsätts för. Vi vill stå upp mot dessa i Sverige växande hot på alla sätt vi kan och det är en tragisk ironi som gestaltas när vi exempelvis står upp mot nazister i ett klipp som blev viralt på vår Facebook och bemöts av extrem nationalism i kommentarsfältet. Dock inte från NMR – utan från svensk-turkar.”

    Svara
  25. Ivar L

     /  04/16/2019

    Alltid nyttigt att påminna sig om vad som lurar i buskarna i partier som KD. T.ex. på kommunal nivå, åsikter gemensamma med V:

    ”KD:s gruppledare Joha Frondelius och V:s Tony Rosendahl skrev en gemensam reservation om att ett tiggeriförbud inte kommer att lösa några problem och att kommunen måste ha en plan för att hjälpa de som tigger.”
    https://nyheteridag.se/kd-och-v-om-lokalt-tiggeriforbud-diskriminerande/

    Svara
    • weasel

       /  04/17/2019

      Ständigt det där jävla tramsargumentet ; ”Tiggeriförbud kommer inte lösa problemet”. Alternativt ”Man kan inte förbjuda fattigdom”.

      Nähä ?
      Varför då stanna vid tiggeriet ?
      Ett heroinförbud kommer inte heller att lösa problemet.
      Heroinisterna är beroende av heroin oavsett om vi förbjuder det.
      Så då är det väl fel väg att gå att förbjuda heroin ?
      Och det gäller sexköpandet också.
      Folk slutar ju uppenbarligen inte köpa sex bara för att vi förbjuder det. Alltså löser inte ett sexköpsförbud några problem.
      Detsamma gäller för övrigt även rån och mord. Det sker ju rån och mord hela tiden trots att det är förbjudet. Alltså löser vi inte problemet genom att förbjuda rån och mord.

      Svara
    • Pether

       /  04/17/2019

      Problemet är att folk känner sig otrygga när tiggare kommer och kräver pengar av dem, där flera brukat våld när de inte fått vad de vill, osv, utöver detta för de annan kriminalitet med sig, droghandel, stölder, prostitution osv.

      Således kommer förbudet att lösa dessa problem på de platser det införs.

      Svara
  26. G

     /  04/17/2019

    Svara
    • G

       /  04/17/2019

      Ja, visst är det på en nivå där man tänker ”nä, troligen inte sant, bara nån som photoshoppat för att vara elak mot Alex”. Sen efterforskar man och upptäcker att en som gapar allra mest om att inte polarisera, visa anständighet osv osv, faktiskt bara skriver det i sina s.k krönikor, men faktiskt inte menar ett endaste ord.

      Svara
      • G

         /  04/17/2019

        faktiskt faktiskt lol. Så går det när man vill ändra i texten men glömde en del. Kanske gjorde mediernas faktakollen nöjd iaf, några som älskar ordet faktiskt.

        Svara
    • Melmac

       /  04/17/2019

      Alex Schulman, killen som liknar Bärgarn i filmen Bilar. Skillnaden är att Bärgarn är smartare!

      Svara
  27. MiT

     /  04/17/2019

    Svara
    • HanUtanKoll

       /  04/17/2019

      ”Konstnärlig forskning”=postmodern dekonstruktion.

      Svara
  28. G

     /  04/17/2019

    ”ABF kastar ut politisk motståndare till S – hänvisar till Jerzy Sarnecki

    Lokala Örebropartiet har efter valet varit i opposition till S-styret i kommunen. Nu kastas partiet ut från det Socialdemokraterna närstående ABF. Som skäl anges partiets invandringspolitik som syftar till assimilering. Något som enligt ABF-ombudsmannen Jörgen Danielsson – tidigare skandalomsusad S-pamp – är att betrakta som ett angrepp på invandrares religionsfrihet. Nyheter Idag har tagit del av en ljudupptagning från ett möte mellan parterna.

    Örebropartiet ska uteslutas från ABF på grund av Örebropartiets ställningstaganden i invandringspolitiken. Det står klart efter ett möte som ägde rum under måndagen mellan de båda organisationerna.

    I ljudupptagningen hörs företrädare från ABF Örebro län göra gällande att Örebropartiets invandringspolitik strider mot ABF:s värdegrund och att den bör anses vara rasistisk.

    Örebropartiets invandringspolitiska program inleds med referenser till FN:s flyktingkonvention artikel 2 och 34, vars skrivningar förespråkar en assimileringspolitik.

    Enligt ABF-ombudsmannen Jörgen Danielsson är skrivningarna om assimilering ett tecken på att man vill inskränka invandrares religionsfrihet, detta eftersom det enligt Danielsson inte är orimligt att tolka svenska värderingar som ett uttryck för kristna värderingar.

    Vidare skriver Örebropartiet att det krävs gemensamma värderingar inom den svenska välfärden och dess institutioner för att de ska fungera. Örebropartiet skriver även att vissa grupper av invandrare är överrepresenterade inom ramarna för vissa typer av grova brott, exempelvis våldtäkter.

    Enligt företrädarna för ABF Örebro län innebär det att man pekar ut särskilda grupper som roten till problem samt att det inte finns något underlag för dessa påståenden. ABF-ombudsmannen hänvisar till Jerzy Sarnecki.”
    https://nyheteridag.se/abf-kastar-ut-politisk-motstandare-till-s-hanvisar-till-jerzy-sarnecki/

    Svara
  29. Ivar L

     /  04/17/2019

    SvD:s utsände i Paris skall intervjua folk om branden i kyrkan Notre-Dame. Hittar en icke troende vietnames och en muslim. Nöjer sig med det.

    SvD rapporterar om våld mellan Sydafrikas svarta och immigranter från omgivande afrikanska länder, slutsats: apartheid är orsaken till våldet.

    En helt vanlig dag i gammelmedia således…
    Skiter i länkar, ni vet ju hur det funkar.

    Svara
    • De hittade också en kvinna som hellre ville ge pengar till tiggare än att bygga pp Notre Dame.

      Svara
  30. G

     /  04/17/2019

    ”“Det räcker nu – det är dags att vi står upp för vår franska kultur och för kristendomen”

    Det har gått 1,5 dygn sedan den ståtliga katedralen Notre Dame i Paris eldhärjades i måndags kväll, och Paris är en stad i chock. Jag har pratat med flera franska vänner som alla delar känslor av sorg, vanmakt, förtvivlan, men här finns också ilska och misstro mot samhället, mot etablissemanget, som inte agerar tillräckligt kraftfullt mot angreppen på det franska kulturarvet. “Vi grät och bad till Gud, men ilskan växer också. Det är så många attacker mot kyrkor i Frankrike nu, det måste få ett slut”, säger en av dem jag intervjuat, som även anser att det är märkligt att medier så snabbt slog fast att det rörde sig om en olycka trots att ingen utredning hunnit göras.

    Nej, kyrkor självantänder förstås inte, lika lite som ikoner, statyer och krucifix krossas av sig själva. I Frankrike sker i genomsnitt två attacker mot kyrkor, varje dag. vandalisering, förstörelse, attacker med bajs… dyrbara kulturföremål och artefakter som förstörs. Historia och arv som krossas och skändas. Enligt den tyska nyhetssajten PI-News skedde 1 063 angrepp på kristna kyrkor eller symboler (som ikoner, kapell och statyer) i Frankrike bara under 2018. Det motsvarar en ökning med 17% jämfört med föregående år (2017), då 878 attacker registrerades – vilket innebär att situationen förvärrats markant.

    Här är några av attackerna i februari och mars 2019 : Vandaler plundrade Notre-Dame des Enfants-kyrkan i Nîmes och använde mänskliga excrement för att rita ett kors där. Saint-Nicolas-kyrkan i Houilles vandaliserades vid tre separata tillfällen i februari; en oersättlig 1800-tals staty av Jungfru Maria blev “helt pulveriserad”, enligt en präst, och ett hängande kors slogs ned. Vandaler saboterade och krossade också kors och statyer vid Saint-Alain-katedralen i Lavaur, och bröt armarna av en staty av en korsfäst Kristus. Dessutom brände förövarna upp en altarduk. Söndagen den 17e mars, strax efter middagsmässan, utsattes den anrika kyrkan St. Sulpice i Paris för vad man misstänker är en mordbrand.”
    http://katerinamagasin.se/det-racker-nu-det-ar-dags-att-vi-star-upp-for-var-franska-kultur-och-for-kristendomen/
    https://www.gatestoneinstitute.org/14044/europe-churches-vandalized

    Svara
  31. NI: ”C-politiker om oro för IS-terrorister: ”Lätt att måla upp en oroskänsla inför det okända””
    https://nyheteridag.se/c-politiker-om-oro-for-is-terrorister-latt-att-mala-upp-en-oroskansla-infor-det-okanda/
    ”En IS-terrorist har återvänt till Sverige och bor nu i Emmaboda i Kalmar län – men enligt det centerpartistiska kommunalrådet behöver invånarna inte känna någon oro.
    – Det är lätt att måla upp en oroskänsla inför det okända och det man inte vet någonting om, säger han.”

    Okej, centerpartist, berätta vem IS-terroristen är och vad han har gjort. Då är han inte längre ”okänd”.

    Kommer ni ihåg de där som skulle ”informera om Islam” för att folk skulle bli mer positivt inställda?
    Ibland är det fullt rationellt att vara rädd för det man vet tillräckligt om.

    Svara
    • Ivar L

       /  04/17/2019

      Tja, IS vet vi en hel del om dessutom. Att inte vara rädd är mer irrationellt i det här fallet.

      Svara
  32. G

     /  04/17/2019

    ”Jan Emanuel rasar mot gymnasielagen: ”Ansvariga politiker borde be om ursäkt”

    Med en debattartikel i Aftonbladet går socialdemokraten och riskkapitalisten Jan Emanuel Johansson till storms mot gymnasielagen, som drevs igenom av hans eget parti. ”Socialdemokraterna, korrumperade av makten, gjorde allt för att behålla den”, skriver han.”
    https://nyheteridag.se/jan-emanuel-rasar-mot-gymnasielagen-ansvariga-politiker-borde-be-om-ursakt/
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/g7dk6J/sverige-korde-i-diket-med-gymnasielagen

    Svara
    • Ivar L

       /  04/17/2019

      Sossar som ångrar sig i efterhand för sitt eget partis beslut.
      Finns det något äckligare?

      Svara
  33. G

     /  04/17/2019

    ”Dra in EU-bidragen till odemokratiska länder

    Miljöpartiet: Fyra förslag för att stoppa auktoritära krafter i Europa

    Årets EU-val riskerar att rita om den politiska kartan helt. Högerextrema partier går starkt framåt i flera EU-länder och de samarbetar alltmer. Samtidigt krymper utrymmet för civilsamhället, pressfriheten hotas och länder som Ungern och Polen inför lagar som går tvärtemot EU:s grundfördrag.

    EU saknar ännu verktyg för att kunna agera mot medlemsländer som inte lever upp till fördragen. Det är upp till oss att ändra på det.

    I dag kommer EU-parlamentet ta ställning till EU:s första stödprogram riktat till det europeiska civilsamhället för att främja demokrati och mänskliga rättigheter.

    Aldrig tidigare har ett liknande program för EU:s medlemsländer tagits fram – ett arbete som letts av oss gröna. Det är ett stort steg mot ett EU som kan agera kraftfullt mot den auktoritära utvecklingen i Europa.

    Många svenska partier bedriver valkampanjer med budskap om att stå upp för mänskliga rättigheter och motverka den växande högerextremismen i EU-länderna. Det är positivt – det krävs en mobilisering av demokrater om vi ska kunna mota högerkrafterna i grind.

    Men ska vi ha en chans att vända utvecklingen måste våra ord utmynna i konkret politik. Hittills har vi sett för lite av den varan från de andra svenska partierna.”
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/QogJxR/dra-in-eu-bidragen-till-odemokratiska-lander

    Svara
    • G

       /  04/17/2019

      Om det inte vore nog med MP ovan så finns ju Fi också…

      ”Soraya post: Våld mot kvinnor är ett av Europas största säkerhetsproblem

      Visste ni att EU:s medlemsländer har kommit överens om ett plastavtal som förbjuder bland annat plastbestick, sugrör och matförpackningar men de har fortfarande inte kunnat komma överens om ett bindande avtal för att stoppa våld mot kvinnor?

      Varför är det så lätt att lagstifta mot det ena men inte det andra? Varför ska män få slå? Varför accepteras detta våld?

      Just nu finns det ingen EU-lag som förbjuder våld mot kvinnor, alla länder har sina egna lagstiftningar. Jag vill se en gemensam EU-lagstiftning, ett EU direktiv för att stoppa våld mot kvinnor.

      Vi kommer att fortsätta att motverka nationalister och högerextremister som vi har gjort under den här mandatperioden i Europaparlamentet och fortsätta vårt arbete med att skydda allas mänskliga rättigheter.

      Jag har bland annat fått igenom en resolution i EU-parlamentet som uppmanar EU:s medlemsländer att förbjuda nyfascistiska och nynazistiska grupper och organisationer som förhärligar nazismen och den här frågan kommer jag absolut att fortsätta driva.

      Ut med rasisterna och kvinnohatarna, in med feministerna!”
      https://www.aftonbladet.se/debatt/a/70pbPK/ut-med-kvinnohatarna–in-med-feministerna

      Svara
      • Weasel

         /  04/17/2019

        Det skulle vara kul om Soraya kunde ge ett exempel på ett EU- land där det är tillåtet att slå kvinnor.
        Det måste väl finnas något sådant land eftersom hon anser att det behövs en lag som förbjudet det. Synd att hon inte nämner vilket land det är….

        Förslagsvis kan ju Soraya börja med att förklara för sina egna släktingar att det är fel och olagligt att slå pensionärer. Och detta oavsett om man anser att pensionären har tagit en parkeringsplats.

        Svara
    • Hmm.
      EU-kommissionen och -parlamentet tillsätts av länderna.
      Flera länder går i icke-grön och icke-flummig riktning.
      Gröna och flummiga tror de kan styra via kommission och parlament.
      Demokrati!

      Svara
  34. Chile kräver att Sverige tar hem IS-terroristen Michael Skråmos barn från ett flyktingläger i Syrien. Parlamentet har röstat igenom en resolution som ska sätta press på den svenska regeringen.
    Parlamentet? Har barnen blivit världspolitik nu?
    Vilka idoler dom barnen har blivit!

    Svara
  35. Reblogga detta på Inte islamist (eller feminist), men… och kommenterade:
    Kul läsning 4! Tack till Toklandet!

    Svara
  1. Lite gammalt som ligger och skräpar del 5 | WTF?
  2. Lite gammalt som ligger och skräpar del 6 | WTF?
  3. Lite gammalt som ligger och skräpar del 7 | WTF?
  4. Lite gammalt som ligger och skräpar del 8 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: