Sjuka Sverige levererar igen

Sinnessjuka Sverige levererar pålitligt. Ett ganska långt inlägg men det mesta är bilder.

Ena dagen står en riksdagsledamot i riksdagen och håller anförande om att män har ett kollektivt ansvar för sexualbrott.

Joakim Lamotte har kontakt med en mamma vars dotter blir sexuellt trakasserad på nätet, ja rent av stalkad verkar det som. Polisanmälan läggs ner.

Så Lamotte beslutar sig för att ta ett kollektivt ansvar. För det är vad det handlar om, han gör faktiskt något på riktigt, något som han inte alls behöver göra. Här kan man såklart ha lite synpunkter på Lamottes metod men man får faktiskt anta att han är väldigt säker på att det är just den personen, att han inte bara går efter vad en 14-åring påstår utan att han vet mycket mer än vad han sagt och visat offentligt. Han har också egen erfarenhet av hur polisen rutinmässigt lägger ner allt oavsett vad han presenterar i form av hot och liknande.

Lamotte ser alltså till att en 14-åring inte längre blir sextrakasserad på nätet. Då brinner det i huvudena på The Usual Suspects. Vafalls? Få en att sluta sextrakassera en 14-åring? Så kan man ju inte ha det i det här jävla landet verkar de tänka.

Jenny Bengtsson var inte alls glad åt att en man slutade sextrakassera en 14-årig tjej. Inte det minsta nöjd var hon. Sen ljuger hon, alt inte vet bättre, för det finns visst folk som gör det och INTE möter Bengtsson fördömanden, te x under metoo. Och inte att förglömma så är en viss Linnea Claesson krönikör på Aftonbladet. Hon har gjort karriär på att hänga ut folk, både en och annan riktig och en hel del påhittade.

Lamotte får nys på att Bengtsson kommenterat det på ett väldigt nedlåtande sätt och svarar på samma nivå. En nivå som Bengtsson inte tycker är så hög…

Bengtsson matar på. Och div folk i tråden länkar till den där galningen Magnusson i Paragraf och hans ”granskning” av Lamotte.

Märkligt ändå, en riksdagsledamot för V säger att män har ett kollektivt ansvar att göra nåt. En annan som faktiskt också var i riksdagen som ersättare för samma parti, V alltså, blir skitförbannad när någon gör något. Men ändå så tycker båda likadant. Hur fan ska de ha det? Borde inte en radikalfeminist som Bengtsson bli överlycklig? Nu blir hon ju arg över att Lamotte faktiskt stoppar en kille från att fortsätta sextrakassera en tjej? Man måste faktiskt här fundera över om såna som Bengtsson egentligen vill och tycker det är bra att unga tjejer drabbas. Jag funderar i alla fall i de banorna.

Sen att Bengtsson föraktfullt kröker på överläppen över swish, själv skriver hon krönikor i etc, en tidning vars hela affärsidé är att blåsa skattebetalande arbetare på pengar via kreativt sökande av presstöd där man delat upp allt så mycket det går för att bidragsmaximera, gå i konkurs och sen låta skattebetalarna stå för lönekostnaderna. Swish är i mina ögon enormt mycket hederligare än att betala lön som man lurat till sig av arbetare…

Jack Werner tycker inte alls om att Lamotte fick en att sluta sextrakassera en ung tjej.

Och sen lite von Oben där han avmätt säger att ”om det kvarstod några som helst betänkligheter…”, som om det skulle vara avklarat sen långt tidigare.

Jack Werner vars näsa är som en blodhunds när det gäller att nosa rätt på näthat som han sen postar på twitter. Den ovan postade han på twitter och alla hans väldigt källkritiska följare, journalister och liknande, var inte ett dugg intresserad av var han hittat den och vad som föranledde kommentarerna och reaktionerna.

Och det var ju allt en himla tur att de annars så källkritiska inte var ett dugg intresserade just den här gången för då hade ju framkommit att allt var framprovocerat av Jack Werner själv när han i en offentlig grupp på ca 16 500 medlemmar skriver ett inlägg som det ovan. Så jobbar tydligen en riktig journalist. Tänk om han i en grupp med 16 500 vänstersympatisörer gått in och skrivit ”Ni gillar Sion Vises protokoll i den här gruppen va? Ni tycker det verkligen är sanningen som alla andra försöker dölja? Låt mig då för ett ögonblick visa en grej som kanske får er att tänka till”? Vad hade reaktionerna blivit då…?

Sen finns det andra som verkar bedriva ett korståg mot Lamotte, förmodligen såna som verkligen tycker det är skitbra att unga tjejer blir utsatta för sextrakasserier. För om man inte tyckte det skulle man ju inte med fradgan sprutande ur munnen attackera en av de få som faktiskt gör något åt det?

Någon Anita Molander har t o m polisanmält Lamotte säger hon. Nu tror jag inte att det är en riktig fb-profil för så dum kan ingen vara i sitt riktiga namn. Omöjligt!

Lamotte upptäckte ju detta såklart. Han tycker det är obegripligt. Det är inte alls obegripligt för de på vänsterkanten har aldrig varit intresserade av att faktiskt göra nåt som betyder något. De vill bara gapa och använda det som politiska plakat och för att försöka gnida åt sig så mycket skattepengar som möjligt till div ”projekt” osv. Då blir de förbannade när det dyker upp en som Lamotte som faktiskt gör något på riktigt eftersom det då blir pinsamt uppenbart att de själva inte är intresserade. De vill att alla andra också ska göra ingenting och bara gapa med i kören.

Men jag kollade lite på den där Molander och det ledde till andra som är likadana osv. Helt makalöst!

Kommentarerna under inlägget.

Detta är Helena Lundberg, varför postar en som Helena kommentarer hos ett uppenbart troll? En på Miljöpartiets partikansli alltså…?

Lite fler kommentarer.

Sen dök en Louise Hemming upp i kommentarsfältet.

Och bevisar att ironi och humor inte är hennes starka sida, Hemming har en helt bisarr hang up på Lamotte

Ingen av dem förstår humor och ironi. Och Hemming kallar Lamotte ”ett jävla as”.

Molander igen. Och Hemming dyker upp såklart. Länken går sida vars inlägg och hela kommentarsfält finns här, Hemming är givetvis där och gapar och går på.

Hanif Bali får åka med på ett hörn också. Och se vem som dyker upp där, ena halvan i den Dynamiska Duon Robsahm. Eller kanske Helan och halvan.

Uvell ska också ha tycker Molander, kallar hennes barn för ”smånazzar”.

Inlägget om Uvell var en delning av Panikfaktas inlägg, som hade med den ovan också, med Molanders egna ord om smånazzar.

Och varför inte ge Ranelid en smäll när man ändå är igång?

Hon delar mer än gärna extremisters verk på fb.

Och där dyker Hemming upp igen.

Det är märkligt ändå, de har inte en aning om vad t ex Heberlein säger men ändå ska de ha en massa synpunkter på det? Hur kan man ha det när man inte ens har en aning om vad det handlar om?

Molander verkar ha en fot i djurrättsextremismens värld också, hon spottar ut inlägg på fb och säkert en tredjedel är djurrättssaker, en tredjedel är ungefär vad man ser ovan och resten tangerar, mest humorinlägg från andra osv fast med en politisk touch. Men hon spottar ut uppdateringar på fb alltså.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

78 kommentarer

  1. MiT

     /  04/17/2019

    Svara
  2. MiT

     /  04/17/2019

    Svara
  3. Jans

     /  04/18/2019

    Det Lamotte gjorde var ju extremt närbesläktat med metoo men med skillnaden att han valde att avvärja angrepp mot en annan person, i nutid (inte saker som hände före millenieskiftet), ung tjej dessutom. Reaktionen från pk-vänstern är fascinerande. Rätt uppenbart att det grundläggande problemet för dem är att han gjorde det som de borde gjort och dessutom är på ”fel sida”. Total syntax error liksom.

    Undrar hur bra koll de har på killen Lamotte hotade att hänga ut. Pk-vänstern verkar ju övertygad om att han är en fin kille.

    Klar popcornhögtid detta.

    Svara
    • Det tragikomiska är ju den som påstod sig polisanmält Lamotte – för vad? För allt hon vet så har han hittat på allt. Rimligtvis så är det den som blivit hotad som ska anmäla Lamotte – om han existerar, givetvis!

      Det är ungefär som genierna som polisanmälde Anders Borg för att han ska ha viftat penisen på någon privatfest, trots att dessa inte var där eller blev utsatta för hans penisviftande.

      Svara
  4. MiT

     /  04/18/2019

    Är det verkligen vad Orban vill? Om det är så så måste ju folket i Ungern vara helt koko i huvudet som väljer honom i val efter val?

    Svara
    • Weasel

       /  04/19/2019

      Orban och hans parti fick 49 % av rösterna i ett demokratiskt val.
      Om sedan Karin Karlsbro ( L ) tycker att det är ”motbjudande” att han som fick 49 % styr Ungern så säger det nog mer om Karlsbros syn på demokrati än det säger om Orbans och Winbergs syn på demokrati.

      Värt att notera är att Orbans parti har ett ca 12 gånger större stöd av folket än Karlsbros eget parti.

      Svara
  5. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
    • Rikard

       /  04/18/2019

      Hej.

      Men Robert Perlskog, det har ju pågått sedan tidigt nittiotal åtminstone. En del av oss som jobbar inom skola, vård och omsorg har anmält och rapporterat, även till politiker och myndigheter, utan någon som helst respons annat än, ska vi säga: ”Sitt still i båten – hälsan tiger still” informellt och verbalt i korridorer och kopiatorrum.

      Dessutom, Roger Perlskog, så har det fullt förenligt med svensk grundlag sedan mitten av sjuttiotalet, och såvida du inte röstat på SD sedan partiet grundades, så är du allt lite granna medskyldig – du har då nämligen röstat på partier som inte bara låter och låtit detta ske: du har röstat på partier som anser att invandrade folkgrupper inte skall tvingas assimileras, utan att de skall leva i Sverige bland svenskarna, men på sitt eget vis.

      Det är bara rasister som bekämpar sådant som artikeln ovan diskuterar; alla andra kämpar för dylikt, då de kämpar för att invandrade folk inte skall tvingas till anpassning och försvenskning.

      Så du får välja, Robert Perlskog: är du rasist och vill hindra sådant, eller tror du på mångkultur och allas lika värde och vill medverka till att barn gifts bort och våldtas?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  6. weasel

     /  04/18/2019

    Jag noterar tre saker ;
    1. Att de ”goda feministerna” Jenny Bengtsson och Anita Molander är väldigt arga och upprörda över Lamottes beteende. Det verkar inte finnas någon gräns för hur många FB-inlägg dom kan skriva där dom spyr galla över honom.
    2. Att de ”goda feministerna” Jenny Bengtsson och Anita Molander inte skriver ett enda ord om hur arga och upprörda dom är över att en 14 årig flicka blir sexuellt trakasserad.
    3. Att de ”goda feministerna” Jenny Bengtsson och Anita Molander inte skriver ett enda ord om hur arga och upprörda dom är över att polisen lägger ner utredningen om de sexuella trakasserierna mot den 14 åriga flickan.

    Man behöver inte direkt vara någon Einstein eller Freud för att dra vissa slutsatser av Bengtssons och Molanders reaktioner och beteenden….

    Svara
  7. Det är synd om människorna. Hur någon kan fördömma en man som skyddar en flicka från sex-trackasser kan verka märkligt, men det är inte märkligt när man förstår psykologin bakom grupptänk och masshysteri. Eliten har skapat skyttegravarna och förstärker konflikten. De lever likt parasiter på konflikt.

    De flesta svenska journalister i fulmedierna tycks vara psykopater som njuter av att vilseleda och bedra folket dygnet runt.

    En psykopatisk lesbian skulle givetvis kunna vara upprörd över att en man ställer upp på en flicka, eftersom hon kanske vill att flickan skall bli våldtagen och börja hata män, så att hon själv ska kunna utnyttja henne?

    Svara
    • junior

       /  04/18/2019

      Martin, du skriver ”men det är inte märkligt när man förstår psykologin bakom grupptänk och masshysteri. Eliten har skapat skyttegravarna och förstärker konflikten. De lever likt parasiter på konflikt.”.

      Den ideologi du företräder är exempel på allt det du skriver.

      Svara
  8. Klart att samhället inte ska uppmuntra människor att ta lagen i egna händer, men precis som i fallet med familjen som misshandlade sina döttrars våldtäktsman, är det VERKLIGEN Lamotte som är problemet här? Lägg sedan till att de klappade som maniska sälar under #metoo… Lamotte har inte hängt ut någon med namn, utan hotat att göra det om killen inte slutar trakassera och hota småflickor!

    Det roliga med Heberlein är att hon säger att Sverige är (uppbyggt på) kulturell kristendom och socialdemokrati – föga gör hon den sistnämnda observationen för att hon är förtjust i socialdemokraterna, utan snarare att det är så det förhåller sig? Vad menar dessa människor att Sverige är uppbyggt på?

    Svara
    • weasel

       /  04/18/2019

      Visst, jag ser en viss likhet mellan Lamottes beteende och Metoo – och den likheten är att en icke dömd person ska straffas/hängas ut på nätet och få en pöbel på sig.
      Men…skillnaden är större än likheten ;
      Om Lamotte skulle ha agerat så som exempelvis Aftonbladet gjorde under metoo när det gällde Benny Fredriksson eller som ”Tystnad tagning”-gruppen gjorde under metoo skulle han ha gjort följande ;
      Suttit med armarna i kors medan den 14 åriga flickan blev sextrakasserad och sedan väntat till år 2035 och då publicerat namn och bild på den icke dömda personen som sextrakasserade flickan 16 år tidigare.

      Då skulle det ha varit ett klockrent metoo-beteende . Nu tycker jag att skillnaden är större än likheten.

      Svara
    • Senior

       /  04/18/2019

      ”Klart att samhället inte ska uppmuntra människor att ta lagen i egna händer,”

      Nej, men det förutsätter att samhällsfunktionerna klarar av att hantera det istället, något de bevisligen blivit väldigt dåliga att klara.

      -Grattis kommunistjävlar, destabiliseringen av samhället lyckas bättre och bättre.

      Svara
      • Vic

         /  04/18/2019

        Agreed, kan inte staten garantera min och mina medmänniskors säkerhet så finns det inget skäl att inte ta lagen i egna händer. Vem skulle inte göra det om det gällde sitt eget liv eller sin egen dotter? Den som inte skulle göra det är antingen feg eller saknar moral.

        Och en befogad fråga: Vad fan får jag för pengarna?

        Svara
        • weasel

           /  04/19/2019

          ”Och en befogad fråga: Vad fan får jag för pengarna?”

          Massinvandring.

          Svara
  9. hllviken

     /  04/18/2019

    Om ”experten” Anita Molander:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Anita_Molander

    Svara
  10. Bamse

     /  04/18/2019

    Såg en kommentar på en Youtubevideo på liknande ämne för ett tag sedan. Kommer tyvärr inte ihåg vilken men den löd något i den här stilen:

    Born too late to discover the world.
    Born too early to explore space.
    Born just in time to get blamed for everything and die a virgin.

    Tillspetsat förstås men tyvärr ganska träffande för många män i västvärlden i dag.

    Svara
  11. Rikard

     /  04/18/2019

    Hej.

    Ja det är mycket trams om att Lamotte gör samma som #metoo. Trams och dravel är just vad det är.

    Lamotte (förutsätter jag) agerar på bevis han fått se och undersöka, i syfte att skydda ett barn. Genom att tänka att det han gör är detsamma som #metoo, säger man alltså att akten att skydda ett barn via hot om avslöjande är detsamma som ogrundade påståenden framförda av en mobb, vilken inte har minsta strimla bevis – däremot har mobbens ledare och företrädare direkt materiell förtjänst av det hela.

    Vad ni som tänker så också tänker, då det är det mönster för värdering ni använder, är att IS-frivilliga invandrare med svenskt medborgarskap, Finlands-frivilliga, och Spanien-frivilliga, är samma sak. Ni hittar en gemensam nämnare och anser därför att bägge sakerna är lika.

    Ta en funderare på det, för det är en rejäl varningssignal på hur infekterad av postmodernismen och myten om den 3:e positionen man blivit.

    Rätt var det är, så sitter du utan att inse det och jämställer danska motståndsmän med Hamas, eller raggarens ”Öh bruden – schyssta rattar!” med våldtäkt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Motkraft

       /  04/18/2019

      Om jag förstår det rätt så har Lamotte inte hängt ut mannen. Om mannen är oskyldig så är det naturligtvis rejält obehag att få ett samtal från Lamotte med anklagelser och hot. Men inte på den nivån som de som blivit uthängda med namn för något de inte gjort.

      Jag hoppas att Lamotte fått se riktiga bevis. Det finns de killar som älskar att djävlas med sina bästa vänner genom när när borta från telefon eller datorn en stund, skriva saker till andra så det ska se ut som att han skrivit det. En pervers humor.

      Svara
  12. MiT

     /  04/18/2019

    Bengtsson alltså, först skriver hon nedlåtande tweetar om Lamotte, sen när han ser dem och svarar på dem så grinar hon. Ombytta roller i mediemakt i form av räckvidd gillar hon inte…

    Svara
  13. Butter

     /  04/18/2019

    Vill anmäla avvikande åsikt huruvida LaMotte tagit kollektivt ansvar, jag anser nämligen inte att han gjorde det. Det han visade var inget annat än prov på gammalt hederligt civilkurage, något som börjar bli något av en bristvara idag.

    Och de som nu vill avrätta LaMotte på allmän plats kan bara gå och skita på sig, de lyfte inte ett finger för att hjälpa den här tjejen.
    Kanske bra att polisen håller ett öga på LaMotte för man kan aldrig veta med de här galningarna, bäst vad det är kanske de också ska visa prov på handling a’ la lynchmobb…

    Svara
  14. MiT

     /  04/18/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156402162748251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
    • Ivar L

       /  04/18/2019

      Domare, jury och bödel.
      Eller som det heter numera: metoo.
      Alt: SVT-dokumentär (typ den om Josefin Nilsson).
      Fast den vinkeln missade förstås Jack.

      Ja just… Han hade visst inte hängt ut någon ännu så det har knappt uppfyllt första ledet domare.
      Men annars har förstås Jack rätt.

      Svara
  15. MiT

     /  04/18/2019

    Läs tråd

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/20/2019

      …när folk inte ens orkar läsa twitterkommentarer innan de börjar bemöta skit som redan adresserats av OP. Skjut mig. 13 tweets var för mycket att plöja innan ”ja, men”.

      Jag sorterar det beteendet tillsammans med designfelet att default sortering bland kommentarer brukar vara ”populärast”. Lagstadgat och med arkebusering i straffvärde borde vara allt annat än ”kronologiskt”, med enda andra möjlighet ”omvänt kronologisk” (vilket kräver manuell input för att ändras) för att se senaste inlägg i en tråd man redan följer.

      /rant

      Svara
  16. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
  17. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
    • Sune

       /  04/18/2019

      Spelar ingen roll om det är arbetsplatsolyckor eller drunkningar, när män skadas eller dör beror det på vår klantighet och stora riskbenägenhet. När kvinnor dör eller skadas beror det på patriarkala strukturer.

      Svara
  18. MiT

     /  04/18/2019


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2289411327820112/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARBkfrba_VKdbh79IpxO-u4Gkv-pBaSI9Ci3ivYmMDHMnFWL4goGLUo85v_7HX0OLxWq9hrJFBDU9Fzx-owsBzWN3_WyRrKRU-bTfkMbuU2d5ecMe9a_ZjX5TrKBM8c6macaO0hi1RqK-XtZpjmxMSCXW1TF72GL4neDtC-xO5kJR3Pr8E8Gkmpo-yCRMFQ4toWlT87IyKIHhKkYB5pJG5VeAJ0O8G2c90jKIHvIJ-lr3AVSkuQkJwBJBim_lUr18t0djGj8kZEssEDgxaNFC_y0xq-nee6-LBiwwXZ1GY3efiOse1YgDZDeI5VyRue0nDWr5VO09cVJ5kNHfGoYvIoka63uHlDbQpxvEtRTljy_mCVXpzBEUm3W&__tn__=-R*

    Svara
    • Har Jack Werner just klivit ur ur en Merchant-Ivory film?

      Svara
    • ”En vacker dag,” förresten? Någon som minns Benny Fredriksson?
      Nehej, tänkte väl det.

      Svara
    • weasel

       /  04/19/2019

      Just idag rymde en mördare från den rättspsykiatriska vården han dömts till efter att ha mördat en man 2012.
      Eller….rymde ?
      Han valde att inte återvända efter permissionen.
      Med andra ord , precis som han gjorde 2017.

      Detta är ett alldeles utmärkt exempel på ”det svenska rättsväsendet” som Jack Werner & co anser att Lamotte ska överlåta handlandet åt.
      ”Det svenska rättsväsendet” ägnar sig åt att lägga ner åtminstone ett dussin våldtäktsanmälningar per dygn eftersom det inte finns tid / resurser att utreda dom.

      Jag ser det som ett sundhetstecken om Lamotte och övriga ”tar lagen i egna händer” när vi har ett sådant ”rättsväsende” .
      Även om det är värt att komma ihåg att Lamotte INTE har tagit lagen i egna händer eller lekt domare , jury och bödel.
      Han har skickat ett PM till en person – och det är inte riktigt jämförbart med att vara domare, jury och bödel , oavsett vad Jack Werner än tror om den saken.

      Och eftersom varken jag eller Jack vet namnet på den personen som Lamotte påstås ska ha hängt ut , så borde till och med en idiot begripa att personen inte är uthängd.

      Lamotte skickar ett PM till en person som sextrakasserar en 14 årig flicka = fruktansvärt beteende och uthängning och bödelbeteende.
      Expressen hänger ut en person med namn och bild , som har skrivit en negativ kommentar om svensk invandringspolitik på avpixlat = Fantastiskt beteende och absolut ingen uthängning och journalistik som bör belönas med guldspaden.

      Hoppas att hycklarna hamnar i Finspång.

      Svara
  19. MiT

     /  04/18/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156386835259492&set=a.167981889491&type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARA971NQ71Oi2cfkPtXAGrjeeoqmquOVK88s_kJXBVWOKUpZaPbuVyuvfqqE-BxzKGvQJ62Q_dxbqIAQfuxuX6Y-ynCmm_JTvEgniZ7ECqaNMRhW-W1adyy7iHFCJ3sJ-GJRzpTaGn9uymJmI-4zqn9muxBnuv6_hkBft_aRqV-uC40lCV4Vf_4VGKcKR2dAFbiWFuYRtcYpo9SS1tial8jkBpVO0m69mz5IuGhVDpRV6FUWW9jVZU6P9QO5NzHBRXoHO2mkEx8fuDG_d6KIeZKsX3VSCqa10o6YcwdmxndZfCvl8TfNuEBYa06m_rLmtqVfB9nvZzA82matz55x6HcGearIlLCWo_eJxBt2w6-e6XMK5KZDLM1Niw&__tn__=H-R*

    Svara
    • Wiki: ”… the scientific consensus is that livestock contribute 15% of global greenhouse gas emissions – far lower than the 51% claimed by the film.”

      Svara
  20. En annan

     /  04/18/2019

    Lamotte är i mina ögon en riktig journalist, eller reporter som det egentligen skulle heta, Jack Werner är en sådan typ vars pappa drar i trådar för att inte skämmas inför sina rotarykompisar.
    En journalist påtalade en observation för mig han gjort, det finns tre yrkesgrupper som gjort en klassresa, frisör, kock och journalist, tilläggas bör att han började sin karriär på Göteborgs Handel&sjöfartstidning, och det vet vi ju vad makten tyckte om dom, jaja sålänge Adolf skördade segrar med svenskt stål försökte man tysta dom, men när vinden vände blev dom rumsrena igen och sedan tog den svenska socialdemokratiska, Wallenbergska industridrömmen fart på riktigt. Nu är vi tillbaks till ruta ett, men nu med klimatet som värsta hotet, Adolf har blivit Greta…
    Innan internet fanns skulle en sådan pajas som Molander aldrig ens fått en chans att göra sin röst hörd, antagligen hade hon blivit knullad i ett baksäte i en raggarbil och sedan skrytit om det.

    Svara
  21. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
  22. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
  23. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
  24. MiT

     /  04/18/2019

    *https://www.facebook.com/verbalforlag/videos/318381282210191/?__xts__%5B0%5D=68.ARBS9wx68HSvV_63VQeD-rtREo9CGrGSOEn6euxT655WDNH5kFRzsW5H4hjJSJsUylb3FFEii3hKEiFPvVsMBu2R-IClchC74jl8f5EXYXjEOJzmFjS1QV_U2vTdMEMWBQIPdQU3qAX1hNP8xDSP1tHHCKD_2DBUHwJl8jY1lxq2VFOb5mveY7JxKeZ5ffDMeFP7IvQRC3CjcxlYPpWm7dDqNeHG_W6NRXTlhdzi-IF6IFjGfxNGZXDgqcXhM7UoL91tR_QSTHL2BsHLPt3bChbK_5xXWL7R01bahyTcSTS472IkaZMTZdO1kwiHAgtOf5dZCvFilBO-cAzrRuhytNZxg3ZGImRlwEg6i1RIcJdgY4T7_3AL9nZlroG336RV9y9tvWNSzkGSgSifscnSA-npfQeXwBZYGXJ8bppwD6DNRR0Kvjd4ITvhmV2iDmmwEp8CYC-OoCWvB_POI1_zLeR3ruNT-J-CazUiHDc0JynpdDOtN4H1Et0MtTw1PkbeC5bd9BOBj0zi4Gkaxupqn3LEVdxbOlzp2VSZBINgUZt9rV2oSQQrhRM5&__tn__=H-R*

    Svara
  25. MiT

     /  04/18/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156274786296824&set=a.10152079470616824&type=3*

    Svara
    • Jans

       /  04/19/2019

      Således är nazisterna värst efter som de bara är 3000.
      Eller hur blir det nu?

      Svara
  26. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
    • weasel

       /  04/19/2019

      Faktiskt en helt korrekt utnämning av Times.
      Det är ju uppenbart att det 16 åriga barnet Greta har ett mycket stort inflytande över en hel del människor.
      Dessa människor betraktar ju Greta som någon slags sektledare och stor visionär när hon ständigt repeterar sin lösning ( ”Ni borde lyssna på oss barn” ) på hennes inbillade problem.
      Forskarna borde undersöka dessa människors hjärnor för att se vad det är för fel.

      Om politikerna nu verkligen betraktade bilar och flygplan som någonting som resulterar i jordens undergång och sina egna och 7 miljarder människors död så skulle dom väl förbjuda bilar och flygplan istället för att beskatta dom precis tillräckligt lagom för att nyttjandet av dom inte ska minska…?

      Svara
      • Johan A

         /  04/19/2019

        Det fanns en tid då man verkligen lyssnade på barnen och tog alla deras ord för sanning. Den masshysteri som uppstod då slutade med att hundratusentals människor – främst kvinnor – torterades, dränktes, hängdes, halshöggs och brändes på bål. Jag skulle vilja hoppas att mänskligheten hade lärt sig att tänka kritiskt under de sekler som gått sen dess men jag tvivlar tyvärr.

        Svara
      • Senior

         /  04/20/2019

        Mina funderingar är vilka som egentligen ligger bakom?

        Hon är bara en frontfigur som går någon annans ärende.

        Vem finansierar alla hennes resor?

        Vem bokar hennes kalender?

        Vad är syftet och slutmålet för de krafter som ligger bakom, som styr och kontrollerar hennes engagemang?

        Jag tror knappast en 16-årig flicka med autism ens med hjälp av familjen skulle ro detta som utvecklats iland. Det finns en hel stab i bakgrunden som likt en världsartist ser till att hon ger sina uppträdanden på olika arenor.

        Svara
  27. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
  28. MiT

     /  04/18/2019

    Svara
  29. MiT

     /  04/19/2019

    Svara
  30. I Katrineholm skall tiggare omskolas till gatumusikanter.
    Är det bara jag som omedelbart tänker på Byfånen från Glaset i Örat?

    ”[…] skulle de skola om mig till direktör för järnbruket, men då visade det sig att järnbruket var bortlokaliserat
    […]
    – ”Då skall vi skola om dig, Tok-Johan, så du skall bli så mycket som elek-triker i Björkhyttan!”
    – ”Jaha,” sa jag, ”det är ju bra det, men vi har ju ingen ström.”
    – ”Nähä, visst, nä,” sa’n. ”Då får du bli danspedagog på ungdomsgården!”

    (Och det är inte nödvändigtvis tiggarna jag tänker mig som byfånar, utan omskolarne. Nä, ”-na.”)

    Svara
  31. Överraskningen!

    ”Grova fel i verktygen som mäter klimatavtryck”
    https://www.nyteknik.se/opinion/grova-fel-i-verktygen-som-mater-klimatavtryck-6955652

    Visst är det konstigt med tanke på att ”97% är överens”?

    (Observera att skribenten inte ifrågasätter grundtanken. Det är ”trovärdiga siffror” han är ute efter.)

    Svara
    • Olof

       /  04/19/2019

      Ja, surprise surprise. Han nämner även problemet med batteritillverkning för elbilar, där det finns uppgifter som tyder på att co2 belastningen för elbilar i slutändan är högre än för diesel på grund av hur mycket energi som krävs i tillverkningen av bland annat batterierna.

      Som jag sagt tidigare – om man tycker att co2 är ett problem måste man angripa källan – fossila bränslen. Det som grävs eller pumpas upp kommer att förbrännas och felrikade incitament i väst minskar inte mängden fossila bränslen som eldas. Att försöka minska tillförseln av co2 i atmosfären i konsumentled är som att försöka täppa hålen i en sil ett och ett.

      Vill man åt de fossila bränslena måste man massivt utöka mängden billig energi så de konkurreras ut. För det handlar inte om att det behöver vara billigare än svensk skattediesel, det behöver bli så billigt att det inte är lönsamt för kineserna att gräva kol. Och då är det återigen bara en sak som gäller – massiv utbyggnad av kärnkraften tills man kan konkurrera ut fossilkraftsindustrin globalt.

      (Tja, det eller bygga en arme och invadera alla fossilkraftsproducerande länder. Kör hårt Greta… Må det bästa mobila teslainfanteriet vinna.)

      Svara
      • Senior

         /  04/20/2019

        Att co2 skulle vara skadligt är fel tänkt redan från start.

        Svara
  32. Ivar L

     /  04/19/2019

    Noterar att allianspartierna utom KD är de som röstade FÖR den stolliga entimmesregeln i EU:s nya fantastiska stänga-ner-internetdirektiv:

    ”Karlsten noterar att de svenska ledamöterna från M, C och L röstade för att behålla entimmesregeln, medan övriga svenska parlamentariker röstade mot.”
    https://nyheteridag.se/ny-internetlag-godkand-av-eu-parlamentet-terrorpropaganda-maste-tas-bort-inom-en-timme/

    Svara
    • Kristian

       /  04/19/2019

      Staten och Kapitalet.
      Bara de stora skall få finnas.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/20/2019

        Men varför röstade inte KD, S, MP, V och faktiskt till och med SD inte för i så fall?

        Terroristpropaganda är naturligtvis skit men regeln är ju idiotisk i alla fall, varför tyckte just M, L och C att den är bra?

        Svara
  33. Senior

     /  04/19/2019

    -Nej, ”Sverige” vet mycket väl vad de gör. Våra politiker har spelat på denna planhalva alltsedan 68-vänsterns intåg i politiken.

    https://www.svd.se/sverige-utbildar-kinesisk-militar–utan-att-veta-det

    Svara
  34. Senior

     /  04/19/2019

    -Nej, ”Sverige” vet mycket väl vad de gör, de har spelat på denna planhalva ända sedan 68-vänsterns intåg i politiken. Indicierna är många, tex. smuggling av isostatpressar via DDR.

    https://www.svd.se/sverige-utbildar-kinesisk-militar–utan-att-veta-det

    Svara
    • Senior

       /  04/19/2019

      Jaha nu dök den upp!
      Nåja, detta meddelande förtjänar att hamras in dubbelt upp.

      Svara
  35. Senior

     /  04/19/2019

    Wow!
    Ett läsvärt inlägg i Metro!

    Anledningen till att den feministiska lobbyn är livrädda för Ebba Busch Thor är att hon motbevisar deras kommunistiska lögner och ideologi med sin blotta person och närvaro.

    https://www.metro.se/artikel/debatt-därför-är-den-feministiska-lobbyn-så-rädda-för-ebba-busch-thor

    Svara
  36. MiT

     /  04/19/2019

    Och när man synar bilden så är det KANSKE 7 st av 15 som alls är nåt. Om man är snäll. Tycker nog att hon kunde hittat 15 st i alla fall?

    Svara
    • Ivar L

       /  04/20/2019

      Det blir ju så komiskt med narrativet ”kvinnor utsätts för mycket mer hat” i fallet Lamotte eftersom det är oerhört väl känt att han får mängder med skit han också och konkreta hot.

      Svara
  37. MiT

     /  04/19/2019


    *https://www.facebook.com/jonas.hallen.5/posts/10156173397668779*

    Svara
    • Senior

       /  04/19/2019

      Ja, vissa av deras representanter skryter ju till och med själva om det epitetet (Sveriges Stasi).

      Svara
      • Åter ”Kommunism är bra, nazism är dåligt.”
        Skulle någon stolt säga att de är ”Sveriges Gestapo”?

        Svara
        • Senior

           /  04/19/2019

          Vilka var föregångarna till MfS innan krigsslutet?

          Same shit, different name.

          Svara
    • Ivar L

       /  04/20/2019

      Romregistret är en fjärt i kosmos jämfört med detta.
      Romregistret hanterades av polisen enbart men förbjöds.
      Hur kan dessa kommunistspioner komma undan med att sitta på ett olagligt register?

      Egentligen vore det bästa om någon släppte hela registret publikt för då skulle luften pysa ur alltihop, de flesta ”avslöjanden” skulle vara gäspframkallande och efter något år skulle allt vara glömt men däremot skulle flera ”tvingats” till att vara mer öppna med sina invandringskritiska, islamkritiska och andra icke politiskt korrekta åsikter vilket troligen skulle öppna upp debattklimatet mer i Sverige.

      Svara
  38. MiT

     /  04/19/2019


    *https://www.facebook.com/soheilafors/photos/a.421003264695531/2104379823024525/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARCyeX72dV78D8nkMM_rnaqjDtWiPcMt5Alx6Z64WOhUTtxbrD9X-KHVUb5RUvZ5CCC1XSuXBs0IG4kcCa412Icnzl1aM4812tiOFeMolQu2-1ZKUr_0NRqztNNNic1KO38pbVHXSn3kI90CyELxAhEHcLUix1rSCpcR4-CW9tuC77yCLX_xqQ7TXV3FOsEWlwf2BtW0i0gA0t6EsAdyBddPShh-Vf58TYNhSbdGY9G7KYTSEYEjs4yBxcnCIFNGuZuc8GoVDlrI0y3F22D0YPy3x3ov63xUzfeoDfQuCGe2A06_5ng48TNPLI_DJA5hHnrAurIUs3sYaaGsKmiU3B5Y8F6jltUk_guHcDhh-q31Szsg5Ku-Y1_XerwV2uH9OtgwD8CIx9vINyE10dcHTNxzOVE2AMRhzo5HL6ped2ziTq5RF21xZWtbEMmkJ57a_zrhvuFKfgJs0HuIGs3_zApM_mVRg2TimqY-5nJg3WIrGNzUVULmLsiAW8pR_7hbW_-lFKKmSzA3Hnj4Axc&__tn__=-y.g*

    Svara
    • Rikard

       /  04/19/2019

      Hej.

      Inväntar med spänning att få höra från kändisar, journalister och andra att det Soheila Fors, ja det är preeecis samma som #metoo. Huuur kan Sohelia Fors ta lagen i egna händer!? Ack och ve, vojne vojne och så vidare.

      Bara för att två händelser har en sak gemensamt är de inte samma sak – eller är alla skrivna meddelanden samma meddelande eftersom de är skrivna?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  39. G

     /  04/20/2019

    ”Ronie Berggren: Att ta sin egen civilisation för given – om hotet från islam

    DEBATT Islam krossade två världsimperier och tog över Mellanöstern innan det kristna Europa till slut stoppade dess framfart. Till skillnad från dåtidens kristna tar vi idag vår egen civilisation för given, att våra värderingar och syn på jämlikhet följer någon slags naturlag. Inget kunde vara mer fel – och naivt. Vi behöver lära av historien, skriver Ronie Berggren, konservativ debattör och poddare.”
    https://nyheteridag.se/ronie-berggren-att-ta-sin-egen-civilisation-for-given-om-hotet-fran-islam/

    Svara
    • Ivar L

       /  04/20/2019

      Viktig text om hur skört vårt fria västerländska samhälle är.

      Svara
  40. Senior

     /  04/20/2019

    ”Socialismen är i all praktisk bemärkelse både död och begraven. Dess primära kvarvarande funktion är idag den som avledningsmanöver, den som en armé av väderkvarnar strategiskt utplacerade för att distrahera högern från att bekämpa sina verkliga motståndare. Som sådan har den också visat sig vara nedslående framgångsrik.”

    Nej fnordspotting, socialismen är inte alls död, fundera ett varv till så inser du att den tvärtom är starkare än någonsin.

    De har helt enkelt bara bytt taktik, slutmålet är fortfarande detsamma.
    -Och precis som du skriver är den nya taktiken nedslående framgångsrik.

    [http://fnordspotting.blogspot.com/2019/04/socialism-som-avledningsmanover.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Fnordspottin+(Fnordspottin%27)&m=1]

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: