Bara smutskastning

Vid din sida, som hjälper hemlösa äldre hade en manifestation häromdagen, inte bara i Stockholm utan runt om i landet. Det är ju ett väldigt behjärtansvärt ändamål. Att ett sånt initiativ verkligen är skitbra. Tycker helt normala människor i alla fall. Sen finns det ju såna som absolut inte tycker det. De människorna hittar man en bra bit ut på vänsterkanten. De är obehagliga. Kalla.

Deras enda målsättning är att smutsa ner och förstöra  allt som kan vara nåt bra, den här gången är det Vid din sida som är i deras sikten. Försöka dra ner det till sin egen gyttja genom att skvätta ner dem först. Det är det enda de gör. Smutskastar. Försöker skita ner. Försöker förstöra.

När folk frågar dem om de inte tycker det är bra att man lyfter upp situationen för pensionärer som lever på gatan så säger ”SJÄVKLART!!11!! men…”. Eller så säger de ”SJÄLVKLART!!11!!” och sen obekymrat fortsätter att posta sin skit som enbart är till för att försöka smutsa ner.

Som Tobias Hübinette. Han har postat två gånger om Vid din sidas manifestation med enda syfte att smutsa ner. Han vet hur han ska göra för att få grisarna i gyttjan (en del av sin följarskara på fb…) att börja skvätta sin skit omkring sig. Och de dök upp lika pålitligt som en elräkning förstås.

Sådär såg hans ena post ut. Inget om vad det handlade om eller att det är ett gott syfte utan enbart för att trigga extremisterna. Inget om att alla partier hade fått inbjudan att vara med men att det tydligen bara var M och SD som verkar tycka att detta är en viktig sak.

Här finns hela kommentarsfältet

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Del 5

Har plockat ut några som jag såg medan jag scrollade, det är främst såna som jag såg fler än en gång och deras enda syfte är att smutskasta. Inget annat. De kan nog inget annat. Står förmodligen ”Smutskastare” i deras CV som främsta merit.

En Agneta Olsson dök upp, henne såg jag även under den andra posten av Hübinette, samma sak där, försöker bara smutsa ner.

Om Agneta läst nåt annat än genus i Östersund så hade hon kanske inte behövt jobba på ICA och ägna sin lediga tid åt att kasta skit på fb… Hon delar den där kriminella fd politikern Robsahm en del också.

Att fundera över om Hübinette kanske inte är riktigt objektiv här verkar inte vara nåt för Ulla Hedström.

Juan GS är bara där för kasta skit omkring sig.

Anna Ambjörn traskar på i samma fotspår om Ulla ovan.

Naturligtvis måste Arnstad dyka upp också.

Roger Karlsson är pensionär men inte hemlös så då kan ingen annan vara det heller.

Timothy Gibran dyker upp fler gånger längre ner men han är inte där för nåt annan än smutskastning.

åsa Isabella Riestola tycker det är vämjeligt att försöka göra nåt för de hemlösa pensionärerna.

Jag kan faktiskt inte avgöra om Dan är ironisk. Men jag tror det. Och jag hoppas det.

Andreas Graube var enbart där för att försöka förstöra för nån som gör nåt bra.

Ohhh, är det smutskastning av något bra på gång därborta? tänkte Gunnar Les Paulsson och anslöt sig illa kvickt. Men han menar ju såklart inte att det är en fråga för alla partier utan bara de mörkröda för alla till höger om MP är förmodligen Adolf i hans ögon.

Mmm, Nyb Do var säkert jättetrevlig osv. Alla som tror det räcker upp en hand!

Annika Birkemose är bara där för att smutskasta och kasta skit omkring sig. Inget annat.

Juan GS och Fredrik Almroth var bara där för att smutskasta. Inget annat. Apropå vad Almroth skriver, jag brukar säga att idioter är idioter för att de är idioter.

Som sagt, han tycker absolut inte att man ska lyfta hemlösa fattigpensionärers situation. Han är inte det minsta intresserad av det utan bara av smutskastning. Almroth hittar man bl a hos IRM.

Timothy Gibran är ännu en som bara var där för smutskastning. Och när man läser hans övriga smutskastningsposter så verkar det vara en synnerligen obehaglig typ.

Exempel på vad jag menar.

Mikael Bourner var bara där för smutskastningspartyts skull.

Och inget smutskastningsfält är ju komplett utan Pappa Troll himself. Han postade som vanligt en massa skit som ingen efterfrågade. En del kommentarer från sig själv tyckte han var så fyndiga och geniala att han kopierade dem och postade dem kanske 15-20 gånger här och där.

Där kom ett sånt exempel som jag nämnde i början. Självklart är han för att man lyfter extremt utsatta grupper samtidigt som han gör allt för att försöka förstöra för de som lyfter problemen. Ord säger att han är intresserad, handling att han skiter i det.

Torgny Hemming säger att Jeanette, som startat Vid din sida, sitter i riksdagen. Och han pratar om okunnighet… Smutskastningen blir mer och mer bisarr.

Och titta där vem som dök, är det inte djurplågaren himself? Om det verkligen är han? Inte en aning men han skriver om Tanzania och sånt på sin fb och var inte djurplågaren också och lekte lite där? Fast då under sitt riktiga namn förstås…

En som hänvisade till Expo om något som inte har med Vid din sida att göra och en annan som inte riktigt anser att Expo är en särskilt bra källa med tanke på bristande objektivitet (kraftig vänsterlutning osv) och sånt. Då dök Lisa Allström upp, hon har såklart jobbat på bl a SvD.

Så såg det alltså ut under Hübinettes inlägg, det gick precis så bra som han hoppades antar jag.

Hans andra inlägg om detta

Det vaktades tydligen av stora skäggiga killar med stora hundar.

Där är en av de få bilderna med hundar som Hübinette postade. Tycker inte hon direkt ser ut som en stor, skäggprydd kille?

Där är ännu en bild med en större hund. Killen är faktiskt större än kvinnan på andra bilden, det måste jag ändå medge.

Om det inte var den skräckinjagande hunden han menade.

Nåja, ni får gå in och kolla bland bilderna själva och se om ni hittar några stora skäggprydda killar med stora hundar. På de bilder jag såg så fanns det nog mest vanligt folk som tyckte det var en bra sak att stödja.

Men det tycker såklart inte Tobias Hübinette. Hans post visar det ganska tydligt.

Här är lite kommentarer från den posten

25 min efter postningen dör Mina Dennert upp. Det hon säger i sin andra kommentar var det flera som undrade över men de bemöttes med tystnad. Ja, kanske Hübinette ska fundera över varför så många extremister dyker upp i hans kommentarsfält? Det tog ju bara 25 min för en av dem att dyka upp liksom…

En annan hängiven jagärhärare dök också upp, Raphael Mabo, med en hel novell av nonsens. Det ovan är bara en del av kommentaren. Jag har stött på Raphael på twitter också, han finns innan den här tweeten.

Marie Spomenka Baglava Johansson verkar vara en extremt obehaglig typ som vill veta var folk bor! I övrigt var hon bara där för att smutskasta, hon skiter tydligt väldigt tunt i hemlösa pensionärer. Liksom de flesta som dyker upp i Hübinttes kommentarsfält gör. För han postade ju inte för att han anser att det är en bra sak att lyfta utan för att trigga grobianer…

Där dyker den där Marie upp igen. Bevisen hon hänvisar till postades tidigare av henne. Hur ser bevisen ut då?

En Angelika Bengtsson i SD hade tagit kontakt med henne och bjudit in henne till ett lunchseminarium för hon tyckte att Vid in sida gjorde bra och viktiga saker. Där är ”bevisen”… För en som Maria är det bevisat att jorden är platt eftersom det hon ser är platt. Det är bevisen som behövs för såna.

Timothy även i den tråden. Likadan i den också förstås. Mikael Hylen verkar se sig själv som den vars axlar demokratin i Europa vilar på. Han anser också att man ska skjuta Donald Trump. Han borde nog fundera lite på vad han håller på med.

Amanda Atsede Fredriksson var bara där för att kasta lite skit omkring sig.

Sådär ser det ut i hans kommentarsfält, folk är bara där för att försöka förstöra en bra och behjärtansvärd sak. Inget annat. Det är det enda de kan, förstöra, smutskasta, vara elaka osv. Det verkar vara deras enda kompetens. Här kan man se hur det såg ut igår.

Usch och fy för samtiden!

Här finns Vid din sidas fb, in och stötta och låt inte de lågpannade grobianerna i extremisternas kommentarsfält få förstöra!

Eller deras ”vanliga” sida, den hittar ni här.

En bra sak är en bra sak!

Jag hoppas och tror att det kommer att slå tillbaka mot de andra partierna som inte var där. Jag undantar V och Sjöstedt från detta då han då och då hjälper till att dela ut mat till hemlösa! Utan att media är där eller att någon vet om det innan! Det är hedervärt!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

141 kommentarer

  1. MiT

     /  04/27/2019

    *https://www.facebook.com/viddinsidastockholm/photos/a.878547978914032/1793475060754648/?type=3*

    Svara
    • ”SD nazisterna”? Det där måste väl vara en parodi?

      Svara
      • MiT

         /  04/27/2019

        Om du bara visste hur många fb-sidor som ständigt skriver så skulle du baxna! Och inte bara om SD utan om allt höger om MP. 😛

        Svara
      • MiT

         /  04/28/2019

        Som exempel, tog den alldeles nyss. Den här sidan kallar i princip alltid alla till höger om MP för nassar osv. De delar i princip allt som den där ”Vivianne Forsman” skriver och som ser ut ungefär så här. De delar även allt liknande som en ”Simon Vinokur” delar, han har ungefär samma stil som Forsman. Bara en massa löjligt trams som itne ens ett barn skulle gå på. Förutom den där sidan och deras följare, för dem är allt sånt Sanningen.

        Svara
  2. hllviken

     /  04/27/2019

    Svara
  3. hllviken

     /  04/27/2019

    Svara
  4. hllviken

     /  04/27/2019

    Svara
    • Motkraft

       /  04/27/2019

      Finns det någon länk till originaltråden på Twitter? Är detta verkligen sant?! Eller ändrade de hur de beräknar prognosen mellan 2016 och 2017?

      Om sant så är landets situation mycket värre än jag kunde föreställa mig…

      Är det därför de gjorde om brevet så man inte längre ser någon prognos?!

      Svara
      • hllviken

         /  04/27/2019

        Kolla ditt eget röda kuvert – det vore bra om flera bidrog till diskussion om urholkningen av pensionerna.

        Svara
  5. hllviken

     /  04/27/2019

    Svara
  6. weasel

     /  04/27/2019

    Den goda vänstern verkar väldigt arga på den där organisationen som vill hjälpa hemlösa pensionärer….

    Svara
    • Det du ser är kaviar-vänster som livnär sig på konflikt, ingen riktig arbetarklass-vänster. De arbetar, medvetet eller omedvetet, åt Nazi-sionistiska Expo och monopolkapitlisten George Soros. Konflikten stärker både SD och Vänstern och Soros, men den konflikten är inte nyttig för folket. Vänsternationalismen är den logiska och emotionellt korrekt vägen framåt!

      Svara
      • Rikard

         /  04/28/2019

        Hej.

        ”No true Scotsman”, har du hört talas om den?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Tack för din första lärorika lektion.

          Wesel gör felet att lägga hela skulden på hela vänstern för existensen av fåtlet vänster-troll som fördömer demostrationen. Trollen behöver faktiskt inte vara vänster på riktigt, men kan arbeta för högern och/eller främmande makt, för att destabilisera Sverige. Jag tror att det är precis så i många fall, medvetet och betalt eller omedvetet.

          Existensen av psy-ops på CIa:s fulbok är inget ”argumentationsfel” men ett fullt rimligt antagande. Jag har lämnat fulboken, eftersom fel folk kontrollerar den och manipulerar den, samt att den kräver att man kör okända ofria skripts. https://archive.org/details/RichardStallmanInterviewByJustinHall201403

          Och hur stor chans är det egentligen att riktig vänster vill befinna sig på CIa:s fulbok?

          Hur många människor från vänstern som var där IRL på demonstrtionen för att stödja inititivet vet vi inte. Vänsterfolket är dessutom ofta livrädda för ”Guilt by assocition”-argumenttionsfelet. De vill inte bli associerade med SD och kan då ställa sig i en osund motposition. Detta är fulmediers fel inkl. fulbokens fel. Det blir som ifall SD inte äter bajs, så ska vänstern prompt göra det, samt berätta hur gott det är.

          Här har du riktig vänster:

          ”Våra pionjärer fängslades för de drev med präster och gud och dagens vänster bugar för präster som är minst lika reaktionära. Bara att de kommer från en annan del av världen.”
          / Johannes Regell (Källa: https://nyheteridag.se/plus/socialisterna-i-vastervik-om-vansterns-installning-till-boneutrop-man-sviker-sin-rorelses-historia/)

          Regell får dock ingen uppmärksamhet i de fulmedier som vill destbilisera Sverige åt främmande makt, men jag bjuder honom på den.

          Svara
      • weasel

         /  04/28/2019

        Jovisst, Martin.
        Om röstskolk bestraffades med döden och det bara fanns två partier att rösta på – Kaviarvänstern ( KV ) och Vänsternationalismen ( VN ) – så skulle jag rösta på VN.

        Problemet är dock att den samlade Vänsternationalismen endast kommer upp i sisådär 0,1 % av rösterna i Sverige , medan Kaviarvänstern redan styr och kontrollerar både land, media, skolor och myndigheter.

        Så du och jag kan ju bråka om vilka epitet vi ska sätta framför eller bakom ”vänstern” (jag själv brukar kalla det för ”idiotvänstern” ) , men för enkelhetens skull nöjde jag mig med att bara kalla dom för ”vänstern” den här gången.

        Faktum kvarstår dock ;
        Om nu ”vänstern” stör sig på att ”SD” / ”nationalisterna” kidnappar/stjäl frågan om hemlösa pensionärer så får dom väl se till att själva engagera sig i frågan istället för att spy galla över de som gör det.
        Hade det handlat om afghanska pensionärer som skulle utvisas eftersom de var dömda för våldtäkt hade vänstern anordnat minst ett dussin demonstrationer. Men nu handlar det om vita/svenska pensionärer och då tar den svenska vänstern istället ställning mot demonstrationen.
        Vilket säger precis allt som behöver sägas om den svenska ”vänstern”.

        Svara
        • Om du tycker att det är ett problem med kaviar-vänsterns idioti, så stöd då Vänsternationalismen litegrann! Endast så kan Sverige räddas, tror jag. alla f.d. sossar och kommunister är inte höger och kommer aldrig bli det, men de kan var patrioter ändå.

          Namnet ”Kaviar-vänstern” stör nog dessa illusionister mest, eftersom det är sant. De är inte av folket och för folket, men för sin egen kaviar. De försvagar vänstern. Så får de behålla mer av sin egen kaviar, kanske t.o.m. får välkomna bidrag av Soros och andra girigbukar. https://lassewilhelmson.wordpress.com/expo-exponerar-eller-morklagger/

          arbetarklssen får inte se röken av de slantarna.

          Svara
          • Senior

             /  04/29/2019

            Problemet är ”vänster”.

            -Evidensen från alla länder som provat socialism fullt ut är till 100% liktydiga: katastrof, senast i raden Venezuela. (Sverige på god väg.)

            Din egen variant med läger och steriliseringar skulle bli ännu värre än det värsta exemplet enär du redan nu talar i dessa termer.

          • När man talar om problem i ett land, så måste man givetvis se nyktert på vem som skapar dem!

            Det är psykoptiska girigbukar som skapar problem för människor som demokratiskt väljer nationell socialism istället för globlistisk kolonialism.

            Parasiterna saboterar deras kraftnät, inför sanktioner, utser marionett-president, spärrar deras guldreserv, etc.

            FN fördömmer förbrytelserna, som är olagliga enl. internationell rätt, men förbrytelserna mot Venezuela får inga konsekvenser, p.g.a. att de som begår förbrytelserna lägger veto mot de rimliga domarna och skade-ersättningarna.

            Klart det leder till visst kaos, men fråga dig om du ex. får hembesök av kriminella som vill stjäla din familjs förmögenhet som ni demokrtiskt valt att dela mer lika, vems felet är! Din familjs fel eller tjuvarna som begår brottet?

            När man jämför vad som är värre eller värst för barnen bör man givetvis jämföra konsekvenserna för barnen. Ditt val:
            1. överbefolkning, fattigdom, svält och krig.
            2. familjeplanering.

            Min medkänsla för barnen pekar på att lösning nr.2 är logiskt och känslomässigt korrekt och att lösning 1. är psykopatisk och sadistisk.

          • weasel

             /  04/29/2019

            @Martin ;

            Visst, rent teoretiskt skulle jag ju kunna stöda ”vänsternationalismen” – om den nu inte vore så osynlig och marginell som den är i Sverige.
            Men det är bara teoretiskt och när man ställer vänsternationalismen mot globalistvänstern/idiotvänstern/kaviarvänstern.
            I den situationen är det frågan om ett pest-kolera-val. Och då föredrar jag ”vänsternationalismen” .
            Men…detta är bara rent hypotetiskt och teoretiskt. Det finns ingen anledning för mig att stöda någon av de två vänsterfalangerna. Helt enkelt eftersom jag ogillar båda två.

            Om nu ”vänsternationalismen” består av ”vetenskapliga partiet” och/eller SKP så anser jag att båda två skulle må bra av att uppdatera sina partiprogram och inse att den moderna världen är en helt annan än på Stalin och Marx tid.

            Och jag kan garantera dig att de vänsterdebattörer som har ägnat de senaste dagarna åt att spy galla över VDS och deras demonstration mot fettigpensionärernas hemlöshet inte är några troll eller högerdebattörer utsända och avlönade av CIA.
            Det är en foliehattsteori som är ungefär lika sannolik som teorin att det aldrig har skett något fotbolls vm i Sverige 1958.

          • Det är som med hönan och ägget. Om du stöder ”vänsternationalismen” med lite positiva kommentrer, här och där, så blir den ju faktiskt synlig i Sverige och då gynnar du Sverigevänligheten trippelt.

            1. Dels visar du den vilseledda delen av vänstern att du respekterar att de befinner sig på vänster sida i det rent fördelnings- och skattepolitiska spektumet,

            2. Dels att de har bättre alterntiv än den globlistiska monopolkpitlistiska kaviar-vänstern att välja. Du försvagar dem då mandatmässigt.

            3. Du ökar enheten och minskar splittringen av Sverige som nation, medborgre och folk.

            På samma vis stödjer jag SD ibland, ex. påtalar att de inte röstat för krig, likt bombliberlerna i svensk politik, samt ställde sig emot EU i valet 2018. Båda sakerna är i svenskt intresse, även om SD är höger fördelningspolitiskt jämfört med Vetenskapliga partiet.

            SKP är INTE ”vänsternationalister” även om namnet antyder detta. I KP finns knske fåtalet, men mesran bryter sig inte ur.

            Håller med dig att kommunisterna framstår som något mossiga, men jag tror inte de kan förändras internt i någon större grad, lika lite som vilken annan sekt som helst. Bättre att de vänsterntionella med intelligens startar ett nytt parti som nsluter sig till Valsmverkanspartiet, om nu Vetenskpliga partiet inte duger.

            Jag tycker att det är utmärkt att ni demonsterat för fattigpensionärerna. Du får gärna säga att det finns ett vänsterparti som stödjer demonstrtionen för fattigpensionärerna om du vill det på fulboken, samtidigt som du klandrar kaviar-vänstern.

            hemlösheta inte är några troll eller högerdebattörer utsända och avlönade av CIA.
            Det är en foliehattsteori som är ungefär lika sannolik som teorin att det aldrig har skett något fotbolls vm i Sverige 1958.

          • Hoppsan. Sista stycket var ditt.

            Frågor:
            Vet du vilka som betalar Expo?
            Svar: https://lassewilhelmson.wordpress.com/expo-exponerar-eller-morklagger/

            Finns det inga psyops och troll på nätet som har politiska mnipulernde agendor? -Klart att det finns. Försvaret t.o.m. anställer dem. En svensk major utbildde mig i ledarskap. Klart att de manipulerar rffinert åt statsmakten eller andra intressen.

            Lektion i ledarskapspsykologi, moralfilosofi och demokrati – Underrättelsetjänst – Massmedias taktik är baserad på hjärntvätt

            ”Foliehattsteori” är ett kontrollord oftast storvulet uttalat, antingen av de som inte vill veta sanningen, eller av de som försöker dölja den.

            Olika former av lögn – Del 2 – Kontrollord som du kan börja skratta åt

            Den ytterst rimliga teorin, som bygger på vem som gynnas av konflikten, kan absolut INTE jämföras med andra galna teorier. Detta är ett ”Guilt by assocition”-argumenttionsfel som används flitigt av Lögn-DN, ex. här: https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2016/08/19/kritik-mot-clas-svahns-artikel-i-dn-om-konspirationsteorier/

          • Weasel

             /  04/29/2019

            @ Martin

            Undrens tid är inte förbi…för jag håller faktiskt med om det mesta som du skriver i ditt senaste inlägg. 🙂

            En liten undran bara…:
            Om nu varken SKP eller KP är vänsternationalister…var finns då vnsternationalisterna att hitta ?
            För det kan väl inte vara så att Vetenskapliga Partiet är det enda vänsternationalistiska partiet i Sverige för då är det ju liksom inte särskilt bra ställt med vänsternationalismen i landet med tanke på ditt partis inte alltför imponerande väljarstöd ?

          • Som partiledare, för ett nytt parti som är det ENDa partiet i Sverige som valsamverkar brett, så får man vara realistisk. Rom byggdes inte pa en dag och inte av en person.

            Samtidigt kan man var hoppfull samtidigt. Exponentialfunktionen bevisar matemtiskt att människor som ger sig f-n på att stödj och sprida något nytt och bra kan lyckas efter ett fåtal fördubblingar i ntl som känner till något.

            Därför är det relistiskt att förvänt sig s.k. ”under”.

            Kul att du håller med mig.

            Jag skulle vilja säga att de är antingen tystade, utmobbade eller självständiga debattörer, eller t.o.m. gått med rörelser som kallas ”högerpopulistiska” av vänstern. En jag känner gick med i SD. Han sade typ ”Du har rätt, men vad fan ska man göra som förbannd pensionär. På något vis måste man protestera och SD är ett finger åt makten”.

            Jo. Jag tror att Vetenskapliga Partiet är det enda vänsternationalistiska partiet i Sverige.

            Som sagt. Hönan och ägget. Folk kommer taktikrösta tills ett vänsterntionellt parti närmar sig mandatposition, därför bred valsamverkan.

  7. MiT

     /  04/27/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2019

      Sedan kan man ju alltid fundera på vilket som är värst; muslimers och vänstertomtars Israelhat mot kokboken eller den där nazisten som postar zog-teorier i Mattias eget flöde.

      Lutar åt att de förstnämnda är värre för de verkar vara fler. Om vi någonsin lyckas byta ut vår skitregering hoppas jag på förnyat och utökat samarbete med Israel, om inte annat lockar det ut en massa äckliga antisemiter av allehanda slag i ljuset. Kan bli en nyttig lektion för en del i PK-industrin att ta del av lite mer utblommad antisemitism från muslimer och kommunister. Den lär ju inte avta med tiden heller med tanke på tillväxten.

      Svara
  8. weasel

     /  04/27/2019

    ”Jag undantar V och Sjöstedt från detta då han då och då hjälper till att dela ut mat till hemlösa! Utan att media är där eller att någon vet om det innan! Det är hedervärt!”

    Precis.
    Och det är just det där som är skillnaden mellan normala människor och sådana som Amanda Fredriksson.
    Amanda har beundrat VidDinSidas ideella arbete. Men när Jimmie Åkesson stöder VDS så börjar Amanda plötsligt avsky organisationen. Att organisationen fortfarande utför exakt samma ideella arbete som Amanda tidigare beundrade skiter Amanda helt i.
    Detta eftersom Amanda brinner mer för att hata Åkesson än för att hjälpa hemlösa pensionärer.

    Själv tycker jag att det är bra att det finns en organisation som delar ut mat till hemlösa. Och min syn på organisationen ”Hemlösa .se ” ändras inte en millimeter för att Jonas Sjöstedt engagerar sig i organisationen.
    Och det är som sagt det som är skillnaden mellan normala människor och icke normala människor som Amanda Fredriksson.

    Sjöstedt ska också ha en stor eloge för att han har engagerat sig i det tysta utan att twittra om hur fantastisk han är.
    ( Att det sedan till stor del är Sjöstedts massinvandringspolitik som resulterat i hemlöshet och mindre resurser till de hemlösa är en helt annan sak )

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2019

      Fast grejen med Sjöstedts engagemang är att du känner till det i alla fall. Det är knappast av misstag som det råkade komma ut. Det är PR helt enkelt.

      Svara
      • weasel

         /  04/28/2019

        Så kan det vara, Ivar L.
        Men om det nu är sant ( vilket man ju iofs aldrig kan vara säker på ) att Sjöstedt har engagerat sig i flera år i soppköket innan det ”kom ut” så tyder det ändå på ett ärligt engagemang.
        Och även om Sjöstedts engagemang nu bara skulle vara en PR-kupp så är ju inte det någonting som gör att jag börjar avsky organisationen hemlösa . se och deras arbete för att hjälpa hemlösa.

        Svara
  9. MiT

     /  04/27/2019

    Svara
  10. Ivar L

     /  04/27/2019

    Det mest bestående intrycket av att läsa hur manifestationen kommenteras är att de andas en betydande dos panik. Man riktigt känner hur ”vänstern” anar hur sådana typiska vänsterfrågor som fattigdom och äldrevård börjar glida dem ur händerna. Snart är det bara muslimkrameri & tokfeminism i skön förening som de kan bygga sin väljarbas på. Det kommer nog att gå finfint det. De får aldrig tillbaks arbetarklassen igen och de mår nu lite dåligt. Värre kommer det att bli, det här är bara början.

    Svara
  11. En annan

     /  04/27/2019

    Jo det blir en totalkrock här, för egentligen skulle vänstern äga frågan, men eftersom landets samlade resurser går till migranter istället för till den grupp som bytt blöjor på dom som skriker nazist blir det liksom kaos i hjärnan på s.k vänsterblivna. Jag har svårt att tro att de som väsnas mest har ett produktivt arbete, snarare tror jag, jag vet inte, men antar att de flesta gaphalsarna är kulturarbetare eller nasar på skattebetalarna på ett eller annat sätt.
    Egentligen fylls jag av äckel över dessa människor som egentligen ger sig på andra som vill hjälpa folk som är offer för den socialdemokratiska politiken, vars nuvarande representanter tydligt har tagit avstånd från sin gamla väljargrupp. Expo är inte vänster, Expo är fanatiska facsister som knappast är en del av lösningen, snarare en del av problemet.
    En annan stor del av det Svenska problemet stavas Stockholm, större svinfarm för inbördes beundran får man leta efter, alla idioter verkar söka sig dit, där bor och verkar tydligen grisarna och deras skötare i en salig röra, vem som är vem är svårt att veta…
    Men som vi fått lära oss, kommande regeringar tolererar inte griskött, sug på den EXPO!

    Svara
  12. När vi sätter det här inlägget ihop med MiTs föregående om ”guldklimpar” säger det klart att vissa är värda mycket och andra, de svenska gamla fattiga pensionärerna, inget. Hur många demonstrationer och spaltmeter har använts för att ”rädda” stackars ensamma män från andra länder.

    Vi födda under 40 talet, vi som var hemmafruar en längre tid eftersom det knappt fanns daghem och nu lever ensamma på grund av makens död eller skilsmässa har en stor skräck: att förlora bostaden. Likaså är det säkert för de ensamma männen som haft normala inkomster.
    Det gäller att välja noga vad man använder pengarna till. Många har inga sparmedel, speciellt de som har varit ensamstående föräldrar.

    Jag minns än rena ”primalskriket” från en arbetskamrat inom vården när hon öppnade pensionskuvertet strax före pensioneringen. ”Ska jag bo eller äta” var hennes kommentar.

    De som bor på gatan blir dock inte långvariga i regel. Då slipper Staten betala pension och bry sig. Ja, de bryr sig inte nu heller ser det ut.

    Jag tror inte att de födda -50, -60 talet osv kommer att få en pension som räcker utan svenskar får arbeta från skolan till graven. Om inget under sker.

    Svara
    • Jag säger som någon grek skrev. Ät de rika! De är fetare!

      Svara
      • Senior

         /  04/28/2019

        Jag säger: kavla upp armarna och skaffa egen mat istället för att sko dig på andra din late jävel. De flesta ”rika” har blivit det tack vare generationers slit, strävan och sparsamhet åt sina barn och barnbarn att förvalta.

        -Något som fler kunde ha gjort om inte lata socialist-as vid makten hade hittat på en massa ursäkter till skatter för att stjäla deras tillgångar och sko sig själva på det medan strävsamt folk därmed förblir fattiga.

        Robin Hood stal inte från de rika för att ge åt de fattiga, han tog otillbörligen konfiskerade resurser från staten och gav tillbaka till folket.

        Svara
      • Rikard

         /  04/28/2019

        Hej.

        Var Rousseau grek? Frasen brukar attribueras till honom. ”När de fattiga inte längre har något att äta, kommer de att äta de rika” tror jag hela frasen egentligen lyder.

        Frasen har givetvis null og nixens med marxism, kommunism eller din nationalsocialism att göra utan anspelar på Rousseaus samtid, och varnar Rousseaus klassfränder för att utsätta folkflertalet för alltför stora umbäranden – underförstått gäller att flertalet måste ha mer att förlora på upproriskt beteende än de har att vinna på att foga sig.

        Smått ironiskt att den blivit ett slagord för den mest extrema, svart-röda, vänstern. Filmen från 1987 är dock värd att ses – man kan se den som omedveten autosatir över vänstern (för att verkligen driva hem poängen så hårt det går är självaste mångmiljonären Paul McCartney med på ett hörn!), eller som en spark mot kapitalet; den är lika (o)rolig oavsett. Musiken går inte heller av för hackor.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  13. MiT

     /  04/27/2019

    Svara
    • michael.

       /  04/28/2019

      Helt otroligt,polisen klarar inte av sina uppdrag som man är ålagd och istället för att försöka förbättra detta så lägger man tid och resurser på miljö.
      Det är väl just det som är problemet med svensk polis och andra svenska myndigheter att man blir allt sämre på att leverera det man är ålagd till medborgarna,och istället ägnar man en allt större tid och resurser åt att HBTQ,Genus och miljöcertifiera arbetsplatsen dvs myndigheter är inte längre till gagn för medborgarna,utan har istället blivit inåtvända filterbubblor.

      Svara
  14. hehe

     /  04/27/2019

    Hästen heter Greta

    Bombsäkert

    Svetsloppan

    En ohelig allians

    Svara
  15. MiT

     /  04/27/2019

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/27/2019

      Jag gillar vinkeln, att det i någon mening är de kärlekstörstande männns fel eftersom de inte skaffat sig tillräckligt med makt och stålar.

      ”Eventuella bakomliggande orsaker till sambandet [mellan kvinnors åtrå och män med pengar och status] är dock inte utredda.”

      Nä, genusvetenskapsmännen är faktiskt inte intresserad av sådana trivialiteter eftersom det får postmoderna kvinnor att framstå som omoderna.

      Anna Frans själv är givetvis sambo med en man som är äldre än henne själv, har dock ingen aning om han är ballare och rikare än henne, men rent vetenskapligt är det gissningsvis så. Vad det beror på vet dock ingen.

      Svara
    • gäsp

       /  04/28/2019

      Ha Ha!

      SVT:s gullegris är så vinklad att det är ett mirakel att hon kan gå upprätt.

      Win-Win.

      SVT behöver någon som ger vetenskapligt skimmer åt sin propaganda och betalar bra.

      Nej just det, vi skattebetalare får betala i vanlig ordning, men hon sitter inte där hon sitter av en slump eller för sina vetenskapliga meriter.

      Tja, ibland låter hon som en feminazi och ibland försöker hon åtminstone ge intryck av att framstå som mer neutral eller påklistrat professionell, men det är samma ideologiska agenda som drivs hela tiden.

      Fast det är klart.

      Jämfört med klimat-Greta (medias andra gullegris tillika forskare och kändisbarn) så är hon säkert ett geni.

      Klart det blir självupplevda artiklar om baksmällor, om att barn inte dör av socker och att kärringar dras till män med fet plånbok.

      För att patriarkatet.

      Svara
  16. MiT

     /  04/27/2019

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/27/2019

      Hon har ju rätt, numera är det väldigt vanligt med svenska medborgare av den sorten.

      Svara
  17. MiT

     /  04/27/2019

    Svara
    • weasel

       /  04/28/2019

      ”Klimatförnekare” ?
      Finna det verkligen någon som förnekar att det finns ett klimat ?
      MP-galningarna borde använda det mer passande och korrekta uttrycket ”köttätandeoch bilåkandeochflygsemesterresulterariattjordenförintasochmänsklighetenutplånas-förnekare.”

      Svara
      • x

         /  04/28/2019

        @weasel
        Visst finns det klimatförnekare, det är de som tror att klimatet varit oföränderligt sedan senaste istiden fram till mitten av 1900-talet.
        Vi andra som vet att temperaturen efter senaste istiden tidvis varit upp till 3 grader varmare och trädgränsen legat nästan 600 m högre än idag kan knappast kallas för klimatförnekare, klimatrealist är ett bättre namn.

        Klicka för att komma åt Fjaellandskapets-utveckling-i-ett-foeraenderligt-klimat_Kullman_06112013.pdf

        Diagrammet ”Tallens postglaciala trädgränshistoria speglar klimatets utveckling” på sidan 9 visar indirekt hur varm det varit sedan senaste istiden (0 = idag)
        Som synes har det för det mesta varit varmare än idag trots att det inte fanns några bilar och/eller flygplan.
        Trots att det varit upp till 3 grader varmare än idag så finns isbjörnarna kvar och jorden har inte gått under vad jag vet.

        Svara
        • Weasel

           /  04/28/2019

          Absolut , x .
          Men begreppet ”klimatförnekare” är fortfarande infantilt och framför allt fel.
          Det finns inte en enda människa som förnekar att det finns ett klimat på jorden.

          Det hela blir lite som att kalla ”förintelseförnekarna” för…”andra världskriget förnekare” 🙄

          Svara
    • G

       /  04/28/2019

      Svara
  18. MiT

     /  04/27/2019

    Svara
  19. Senior

     /  04/27/2019

    Anledningen till att dessa aktioner, likt gula västarna och andra medborgeliga händelser motarbetas så hårt är att den vänster som påstår sig äga frågan har misskött den så flagrant de senaste 30 åren, och de nu sitter på en tickande bomb som de försöker desarmera genom sin desinformation.

    -Det torde snart stå klart för alla och envar att samtliga alternativ till vänstern nu skulle ha större framgång i alla dessa frågor, något som opinionsundersökningarna och valresultaten också börjar vittna om, trots alla retoriska finter, brunsmetning, ändringar av definitioner, ändringar statistiska mätningar, etc.

    Svara
    • En annan

       /  04/28/2019

      Haha, eller hur, de bidragsfinansierade äcklen som kallar sig vänster har öst ut sin smörja ivrigt påhejade av MSM, men nu blir det lite konstigt, hmm…alltså Sverige har pensionärer som protesterar, ja hoppas dom fortsätter rösta på sossarna för det har dom alltid gjort, för dom vill ha det så här.

      Svara
  20. weasel

     /  04/28/2019

    Den här Raphael Mabo verkar verkligen vara en konsekvent kille med huvudet på skaft ;

    Först skriver han att fattigpensionärernas situation beror på omläggningen av pensionssystemet.
    Sedan slår han fast att fattigpensionärernas situation beror på att alliansen sänkte skatterna så att staten fick mindre resurser till fattigpensionärerna.
    För att slutligen avsluta med att det inte på minsta sätt drabbar fattigpensionärerna när staten satsar 80 miljarder skattekronor om året på Migrationsverket.

    Och som om allt detta inte vore nog lyckas han även få in ”Sverige är ett rikt land” i samma inlägg där han skriver att fattigpensionärerna har ökat…. :/

    Svara
  21. MiT

     /  04/28/2019

    Svara
  22. MiT

     /  04/28/2019

    Svara
    • x

       /  04/28/2019

      @Martin Gustavsson
      Vilken av bilderna?

      Svara
    • Rikard

       /  04/28/2019

      Hej.

      Vad är det bilden föreställer?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • ”inspiration is Donald Trump dancing with swords in Saudiarbia, and supporting sionist leadership in Israel, Clinton’s comment after the murder of Gaddfi, “We came we saw he died” and Obama admitting that “We created ISIS”, all on the Youtube. They all supported ISIS, or other extreme terror groups, directly or indirectly. The mafia is often pictured as an octopus, and that is why I chose eight arms on the octopus.”
        Källa: https://peacecompassionunderstanding.wordpress.com/2019/04/27/political-satire-republican-democrat-flag-to-vote-for-peace-we-have-to-understand-what-not-to-vote-for/

        Svara
        • Rikard

           /  04/28/2019

          Hej.

          Vad skönt det måste vara att leva i en värld där allt hänger ihop i lättbegripliga associativa sammanhang, och dessutom är behagligt uppdelad i onda och goda.

          Men konsten är för all del fri.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Det är härligt att kunna se samband med ett IQ på 129.

            allt blir mer lättbegripligt då. Då kan man skilja ont från gott och lögn från sanning enklare.

            Konsten är inte helt fri, men friheter ska rimligen blanseras av lagen. Jag tror jag är inom lagens ramar.

          • Senior

             /  04/28/2019

            Uppmätt IQ på >140 på WAIS-IV skalan om det nu skall vara avgörande i frågan. Vinner jag diskursen över dina 129 då? Mensa kräver f.ö. minst 131, eller 150 enligt Cattell-skalan. -Fast jag misstänker att de använder den äldre WAIS-III skalan. Hur värderas godkänt telegrafistprov och antagen till tolkskolan? Får jag automatiskt tolkningsföreträde då?

          • Rikard

             /  04/29/2019

            Hej.

            @Senior: att du orkar!

            Han är skrattretande – törs inte ens kalla sig nazist fast det är det han är. ”Vänsternationalist” min håriga r*v, minsann. Eller hans dillande om ”nazisionister”…

            Att sedan vifta med IQ: jaha, och hur skall det kunna bekräftas? Skall jag gräva fram mina resultat på WAISC, Raven, Mensa, Fischer TI, Dark Triad, Vocabulary IQ? Till vilken nytta, och hur skall någon veta om det är sant? Argumenten står och faller av sig själva – IQ har intet med deras styrka att göra. (@Martin: Hermann Göring hade 140 IQ – hade han därför 11 poäng mer rätt än du i sina åsikter?).

            Dessutom råder det minst sagt inte konsensus om exakt hur applicerbart eller exakt vad IQ mäter och hur korrekt måttet är annat än som summan av olika neurologiska funktioner tolkade genom en social kontext.

            Det ser ut som så, att olika delar av hjärnan är olika aktiva vid olika uppgifter. När IQ-testerna togs fram fanns inte teknologin att följa aktiviteten i hjärnan i realtid när den löser uppgifter – nu finns denna och begreppen ‘intelligens’ och ‘IQ’ är under stark revision. Som en grov mätare på generell kapacitet, likt processorstyrka, duger IQ men måttet säger inget om vad som finns på hårddisken eller vad systemet används till.

            Forskningsrapport som förklarar och diskuterar hur begreppet IQ kan brytas ned i komponenter för en bättre helhetsbild:

            [https://doi.org/10.1016/j.neuron.2012.06.022] Alternativt sök på ”Fractionating Human Intelligence”, förf. Highfield, Hampshire, Parker, Owen.

            IQ är ett av de mest missförstådda begrepp som flyter runt på Nätet, likt psykopat (vilket inte är en existerande diagnos, nb) – det mäter kapacitet, inget annat. Det är inte fräckare att ha hög IQ (och jag har varit lärare och handledare för autister med över 150 uppmätt via WISC-testet) än att kunna ta 450 kilo i benpress: det är vad du klarar av att använda det till som räknas.

            Dessutom: ju längre från mitten av kurvan, desto mer onormal är en person.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Senoor

             /  04/29/2019

            Man måste stå upp mot dessa socialist-as, annars sitter man snart själv i smeten.

    • Senior

       /  04/28/2019

      Personligen anser jag denna bild påvisar Pol-Pot, Stalin, Ceaușescu, Mao, Honecker, valfri -il sung, etc. Detta är snarare kännetecknet på valfri socialistisk makthavare.

      P.S Du har fortfarande inte svarat på min fråga hur du skulle hantera folk som vägrar inrätta sig i ledet gällande ditt utopiska samhälle. -Tex. De som inte frivilligt låter sig steriliseras eller på annat sätt avhålla sig från att föröka sig. D.S.

      Svara
      • Förändra brottsbalken rimligt mycket.

        Svara
        • Senior

           /  04/28/2019

          Det skall alltså straffas som brott att skaffa barn?
          Som i Kina?
          Gulag?

          Kan du utveckla ditt resonemang om att förändra brottsbalken ”rimligt mycket”?

          Svara
          • Det ekonomisk incitmentet att begränsa sig skall vara så stort att 99% gör det helt frivilligt.

            Oftast räcker utbildning, men mot extrema psykopatiskt kontrollerde sekter som hotar och pressar sektmedlemmarna så måste det finnas hårdare tryck, om inte hela popultionen snabbt ska bli sekteristisk på fåtlet generationer.

            Dessa sekter ska anse det mycket oattraktivt att bedriva barnavel i Sverige, alltså motsatsen till flerbarnstillägg.

            Kinas metod med permnent ”utbildning” av dessa extremister på sluten utbildningsanstalt är en vettig politik som skyddr brnen och resten v smhället från idiotin.

          • Senior

             /  04/29/2019

            Tack för svaret.
            Ungefär vad jag misstänkte.

            Du skall åtminstone ha cred för din ärlighet, men det är nog så långt jag kan sträcka mig. -Du med din ”vetenskapliga evidens” har uppenbarligen inte lärt dig ett enda dyft av historien.

        • Senior

           /  04/28/2019

          Ett konkret exempel på hur ett lagförslag skulle se ut?

          Svara
          • Tja. Jag är ingen jurist precis, men den strängaste lagen jag skulle kunna föreställa mig i framtiden, om folket vill värna miljön på riktigt, och som ev. skulle kunna sätta skräck i de mest extrema kvinnoförtryckande sekterna som hotar Sveriges ekologiska hållbarhet och framtidens barns välbefinnande, skulle kanske behöva se ut ungefär så här?

            § Person med livmoder som ertappas med fler än tillåtet antal egna barn, utom i de fall statens familjeplanering-central gett tillstånd till fler barn:

            1. I de fall personen är utlänning, döms till hysterektomi och utvisning, tillsammans med barn under fyra år. Barn över 4 år får välja själva att stanna eller följa med föräldern.

            2. I de fall personen är svensk medborgre döms till hysterektomi och etthundrafemtio dagsböter.

            3. I det fall personen är svensk medborgre och evident mentalt efterbliven, döms till hysterektomi, men inga dagsböter.

            Finns det förmildrande omständigheter, ex. att personen varit frihetsberövad och tvingad och inte kunnat tillkalla hjälp, är personen inte klandervärd och då utdöms inget straff.

            Jag tror att en sådan lag skulle avskräcka och få extrema sekters klaner att emigrera till de öknar de skapat och där slåss om dadelpalmer och oser.

            Då skapar vi i vart fall inte fler öknar, samt troende kan tro att de kommer till himmelriket om de blir huvudet kortare i kampen om dadelpalmerna.

            Visserligen kommer deras egna barn sannolikt ofta få lida genom svält, krig och knniblism, vilket är tråkigt, men föräldrarna har själva detta ansvar och vi behöver inte nödvändigtvis lägga oss i deras kultur och dess konsekvenser, heller inte titta på, om vi inte själva är psykoptiska sekterister som njuter av åsynen av överbefolkningens effekter.

            Enligt principen om Schrödingers katt så vet vi inte vad som skett katten förrän vi tittar i lådan. Det är s.a.s. frivilligt.

            Förhoppningsvis kan vi slippa det här på andra vis, ex. vetenskplig utbildning och kvinnors egen vilja att skaffa få men intelligenta barn.

          • Senior

             /  04/29/2019

            Jag noterar att du lägger hela ansvaret på kvinnorna.

            För övrigt har du placerat dig i samma fack som jordens värsta avskum.

            Om du själv nu vill bidra till planetens framtida välmåga:
            -Skaffa aldrig barn!

  23. gorby

     /  04/28/2019

    Svara
    • Så IS medlemmar gästjobbade bara i Kalifatet ett tag? Och när elaka människor krossade deras välordnade liv återvände de hem till Sverige?

      Är hon dum eller är hon hjärntvättad? Eller båda? Jag tycker det var rent av skrämmande. Hur fick hon det jobbet?

      Svara
      • lensof

         /  04/28/2019

        Jurist med ”ögonen på skaft”. Om det är juridiken eller ögonen som kvalificerat henne är dock öppet.

        Svara
      • Ivar L

         /  04/28/2019

        Det är helt ofattbart att debatten ligger på den här nivån, när ”återvändarna” i fråga varit del av en terrorsekt som ideologiskt sett är helt i klass med de riktiga nazisterna under andra världskriget.

        ”De har jobb och är skötsamma…”
        Vem fan bryr sig om massmördare gått och blivit skenbart skötsamma?
        Det är riktigt äckligt att de ens släpps in i landet utan att placeras i interneringsläger.

        Svara
    • Motkraft

       /  04/28/2019

      Det finns ju studier som visar att soldater från krig är överrepresenterade vad gäller våldsbrott

      https://www.theguardian.com/uk/2013/mar/15/soldiers-convicted-violent-offences-report

      Detta är ”vanliga soldater”. Att ha stridit för IS där hela idén är ett hat mot västlandet, fanatism och en tro på sin egen överlägsenhet så ökar naturligtvis den siffran markant. Samt bitterheten att förlorat kriget och inte längre har fri tillgång till kvinnor och barn att våldta och förslava.

      Visst, de flesta av dem kommer troligen inte att begå terrorbrott. De är ju egentligen fega små stackare som använt IS för att få känna sig stora och har mest dödat obeväpnad lokalbefolkning som inte skjuter tillbaka. Men de kommer garanterat utöva våld mot fruar och flickvänner. För att få känna sig överlägsna någon och för att få utlopp för sin frustration.

      Och några av dem kommer naturligtvis att begå terrorbrott. Eller ”få spel” och mörda eller svårt skada någon. Förr eller senare.

      Svara
  24. MiT

     /  04/28/2019

    Svara
    • MiT

       /  04/28/2019

      https://twitter.com/bokspinnaren/status/1122355338961985537

      Svara
      • Rikard

         /  04/28/2019

        Hej.

        Borde inte E-tuna kommun ha n samordnare MOT våldsbejakande extremism?

        Kim Ahola (barnslig som jag är läser alltid hans signatur som ”a-hole” avslöjar dock det centrala för all form av socialism och marxism: stjäl tolkningsföreträdet och ko-optera samtliga organisationer man kan.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Kronblom

           /  04/28/2019

          Det är ett finskt efternamn och han bekräftar många fördomar(?) som man har i Finland mot de som flyttat till Sverige. ”Ser du en finne på svensk TV är det en kommunist eller en homosexuell”

          Svara
    • lensof

       /  04/28/2019

      Vilket jobb de kommer att få alla dessa människor som idag tror sig få mer värde av att lägga ut vad de tror är självförhärligande selfies. När de är i ”rätt” situationer, med ”rätt” umgänge och tycker de ”rätta ” sakerna.

      Vilket jobb de kommer att få när de tvingas anpassa sig till en ny verklighet, en ny ”rätt” verklighet. För den nuvarande svenska s.k. värdegrunden inte är någon stabil grund, snarare glidande som lervälling.

      Då kommer de att upptäcka att utlagda selfies blir lika svåra att få bort som tatueringar, att nätet aldrig glömmer.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/28/2019

      Vem blir nästa föreläsare för att få en balanserad och neutral information, Masoud Kamali?

      Svara
    • G

       /  04/28/2019

      Svara
  25. MiT

     /  04/28/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  04/28/2019

      Den goda ondskan™

      För det är ju vad du Rées säger faktiskt.

      Svara
  26. MiT

     /  04/28/2019

    Svara
  27. MiT

     /  04/28/2019

    Svara
  28. x

     /  04/28/2019

    Svara
  29. x

     /  04/28/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  04/28/2019

      ”Placera inte barnen i utanförskapsområden. Det ökar risken för att de följer i sina föräldrars fotspår. Placera dem i områden med en tät etnisk svensk befolkning för att underlätta att de integreras i samhället.”

      Varför i själva helvete skall just terroristers barn få den typen av förtur? Inte ens denne man lyckas hålla tungan rätt i mun. Han har tidigare i artikeln klagat på att ingen brytt sig om yezidiernas barn som blivit t.ex. föräldrarlösa när IS-mördarna gått bärsärk i Syrien. Så varför är det inte yezidiebarn i så fall som han ömmar för?

      Svara
      • weasel

         /  04/28/2019

        Och , framför allt, hur gör man när man ”placerar” ett sexårigt barn i ett område….? :/

        Svara
        • weasel

           /  04/29/2019

          Och vad min ovanstående fråga betyder är…;
          Exakt hur många familjer finns det i områden med tät etnisk svensk befolkning där det går att hitta fosterföräldrar som har den utbildningen och kompetensen som krävs för att ta hand om ett barn som har spenderat de 5 senaste åren av sitt sexåriga liv i en krigszon där det spelas fotboll med avhuggna huvuden ?
          Än svårare torde den etniskt svenska fosterfamiljens uppgift bli med tanke på att barnet ifråga säkerligen inte kan ett enda ord svenska.

          Den som vill ta sig an uppgiften räcker upp en hand…?

          Svara
    • Motkraft

       /  04/28/2019

      Att godhetsknarkarna som tycker Sverige tillhör allt och alla fick helt spel när de såg *vita barn* i förvar i Syrien och Irak visar att de innerst inne är som vi andra. Att ”tillhörighet” är viktig för människors identitet. Och att de trots sin ihärdiga retorik för motsatsen också identifierar sig med ”svenskar” och ”västerlänningar” främst. Inte ens söta små oskyldiga yazidiska barn trumfar IS-krigares vita barn.

      Sorgligt men också lite komiskt att de gjorde bort sig så.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/28/2019

        Hmm… fast det där med vita IS-barn är ju ett trick. Endast ett fåtal av IS-barnen har europeisk härkomst. DN gjorde den snyftaren för att de visste att det skulle öka välviljan till terroristbarnen hos folk som inte tänker rationellt.

        Svara
  30. x

     /  04/28/2019

    Svara
  31. MiT

     /  04/28/2019

    Jag postar ju ibland lite gammalt som ligger och skräpar och har nämnt några namn som man ser ALLTID dyker och ska förminska och ”nyansera” så fort det är nåt negativt om extremistvänstern. Ett namn som jag har nämnt i nåt av inläggen är den här som numera finns hos galningarna MÄN, fd Män för jämställdhet

    Svara
  32. G

     /  04/28/2019

    Fantastiskt bra, informativt och viktigt inlägg om hur vänsteridioterna håller på. Och vilka det är som håller på, det är ju inte vem som helst utan en hel del kända namn sedan tidigare. Helt jävla otroligt.

    Svara
    • Senior

       /  04/28/2019

      Som vanligt i den vänsterblivna sekten, bubblan sfären är det viktigare vem som säger något än vad de säger.

      Svara
  33. G

     /  04/28/2019

    ”Dömd för våldtäkt får stanna

    Både tingsrätten och hovrätten ansåg att den för våldtäkt dömde 33-åringen även skulle utvisas till Somalia, men det tyckte inte Högsta domstolen i sin dom i onsdags.

    I somras våldtog han Michaela Norlin, 23, i en lägenhet i Linköping när hon sov över hos en kompis. Medan hon sov kom mannen dit och ville sova över. Han fick beskedet att soffan var ledig – i stället valde han att gå in till Michaela – där våldtog han henne.

    – Det är helt sinnessjukt, våldtäkt är definitivt synnerliga skäl. Dessutom var rätten oenig. Tre mot två är det verkligen någonting som andra ska följa då, säger Michaela Norlin.

    Att Högsta domstolen dömer ut ytterligare fyra månaders fängelsestraff för att han slipper utvisning tycker Michaela är för lite, men hon är inte enbart negativ till domen.

    – Han är dömd och fängslad, det är en stor vinst i sig, men att under nästan ett år trott att han ska utvisas, att jag ska slippa springa på honom på stan, se honom på gatorna är en käftsmäll. Han får tillbaka sitt liv i september 2020 men delar av mitt liv är för alltid förstört, säger Michaela Norlin.

    Michaela har varit öppen med den våldtäkt hon utsattes för och hon är det inte bara för sin egen skull.

    – Jag skäms inte, det är gärningsmannen som ska skämmas. Jag gör det här för andra i samma situation. Visst är jag jättefrustrerad men samtidigt så kanske den här domen slutar med att man förändrar lagstiftningen och då blir det en vinst för alla, säger Michaela.

    Hon menar att flickor, tjejer, kvinnor dagligen utsätts för sexuella kränkningar.

    – Det behöver inte vara fysiska kränkningar som en klapp på rumpan på krogen, det kan vara verbalt, och det får tjejer oftast stå ut med, säger Michaela Norlin.

    Döms man inte till utvisning eller inte kan utvisas för våldtäkt så menar Michaela Norlin att fängelsestraffet måst bli betydligt längre och att vi måste bli bättre på att förebygga.

    – Det borde vara obligatoriskt med kurser på gymnasiet där killar får lära sig om kvinnor, relationer och rättigheter. Många vet inte ens vad kränkning är.

    Och så måste vi bli bättre på att säga ifrån.

    – Ser du en tjej som är för full: gör något, dela en taxi, följ varandra hem.

    Även om hon är upprörd över Högsta domstolens beslut så anser hon att de har gjort sitt jobb med lagen som riktmärke.

    – Jag har sett väldigt många personangrepp på domaren och nämndemännen där man hotar att döda dem och våldta deras barn, det gör mig förbannad. Inte heller killens ursprung spelar någon roll, vem som helst kan våldta, säger Michaela Norlin.”
    https://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/domd-for-valdtakt-far-stanna-om6046400.aspx
    https://web.archive.org/web20190428161512/http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/domd-for-valdtakt-far-stanna-om6046400.aspx

    Svara
    • Jag tror inte att vem som helst vill våldta även om man kan rent tekniskt. Men rätta mig om jag har fel eftersom jag är kvinna och inte ens ha blivit sexuellt trakasserad.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/28/2019

        I teorin kan alla vara mördare men i praktiken är inte alla det, hela diskussionen om att ”vem som helst kan…” är ju löjlig.
        Nu är det denne man som våldtagit och han har inget i landet att göra, han kommer bara skada fler människor om han stannar. Vi sköter våra kriminella och andra länder sköter sina så kriminella som kommer hit skall ut, utan pardon. I vart fall för alla brott med fängelse på straffskalan. Allt annat är orimligt. Vi lever i ett orimligt land.

        Och hela upplägget med att ”han har flytt förtryck”, ”han kan få svårigheter” e.t.c. är också löjlig för han förtrycker och förstör själv för vårt folk, det är en prioritetsfråga. Vi skyddar våra egna mot fiender. En som uppför sig som denne våldtäktsman är en fiende. Ut med kräket.

        Hatar svenska lagar just nu.

        Svara
  34. G

     /  04/28/2019

    ”Knuffade ned 86-åring och stal hennes väska – slipper utvisning

    En man knuffade omkull en 86-årig kvinna och stal hennes handväska. I tingsrätten dömdes han till fängelse och utvisning, men nu har hovrätten beslutat att han får stanna i Sverige.

    I Gävle tingsrätt dömdes mannen för rån till ett år och två månaders fängelse samt utvisning. Hovrätten för nedre Norrland delar tingsrättens bedömning om vad som skedde, men ändrar brottsrubriceringen till grov stöld och ofredande.

    Att knuffa ned en äldre dam och ta hennes väska är inte tillräckligt för att räknas som ett rån, menar hovrätten. Man sänker därmed straffet till åtta månaders fängelse. Dessutom river domstolen upp utvisningsbeslutet då man inte anser att brottet är allvarligt nog.”
    https://nyheteridag.se/knuffade-ned-86-aring-och-stal-hennes-vaska-slipper-utvisning/

    *Vem som helst kan råna* ❤

    Svara
  35. MiT

     /  04/28/2019

    Svara
  36. MiT

     /  04/28/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  04/28/2019

      Det är ju förvisso inte Greta som skall ha PR-priset själv utan den där mannen som känner familjen vad han nu heter.

      Svara
  37. G

     /  04/28/2019

    ”S tappar inför EU-valet – SD kan bli störst”
    https://www.europaportalen.se/2019/04/s-tappar-infor-eu-valet-sd-kan-bli-storst

    Svara
    • Fascinerande att se hur på gränsen L konsekvent ligger – de kommer gissningsvis klara sig, om än med hårsmån. Däremot så blir det svårare att se VAR de kommer samla sina stödröster från fortsättningsvis (nu räcker det att Folkpartister faktiskt går och röstar)…

      Svara
  38. G

     /  04/28/2019

    Svara
    • Motkraft

       /  04/29/2019

      Åsiktskorridoren, åsiktskorridoren! Den som inte finns enligt vissa.

      Vilket fruktansvärt övertramp att två personer privat diskuterar samhällsfrågor och uttrycker en åsikt. De måste givetvis hängas ut och helst ska de båda kickas ur laget för att de har fel värdegrund!!!

      Svara
  39. G

     /  04/28/2019

    Svara
    • weasel

       /  04/29/2019

      Själv har jag funderat lite på varför Jonas Sjöstedt fortfarande åker flygplan när han säger att ”klimatkrisen kräver förändringar av oss”.
      Ingår inte Jonas i detta ”oss”…? 😦

      Svara
      • Micke

         /  04/29/2019

        Är inte kommunistländer och u länder också värst med just miljöförstöring i nuläget?

        Svara
      • elina

         /  04/29/2019

        Nej. Han är en V politiker.

        Svara
    • Ivar L

       /  04/29/2019

      Rebecka är vass och här slår hon huvudet rätt på spiken.

      Dock, gäller även motsatsen. Det dräller av vinstdrivande företag som rider på klimatvågen för att tjäna pengar också. D.v.s. de medverkar till att skrämma folk med fejk news för att tjäna en hacka. Inte moraliskt mycket bättre än vad kommunisterna gör.

      I princip håller jag med om att kapitalism och företagande krävs för att skapa bättre miljösmarta produkter men dit hade de å andra sidan aldrig kommit utan lagstiftning, så inte heller kapitalism är en lösning per se. Lika lite som kommunism är det. Däremot en bättre väg framåt förutsatt att rimliga lagar stiftas.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/29/2019

        Den här kommentaren är faktiskt väldigt skarpsinning och Rebecka kastar uppenbarligen in hatten. Det som däremot är oerhört konstigt är att postaren kallar sig (L)iberal Extremism samtidigt som han förefaller förespråka allt annat än den lilberalism som Rebecka lite förenklat propagerade för.

        Men det är väl det där (L)-et i (L)iberal som är förklaringen. L är ju som bekant inte på något sätt ett egentligt liberalt parti utan mer släkt med sossarna. Dock kan jag inte se att han har fel i sak med sin invändning. Kapitalismen klarar inte att sätta ett ”korrekt” pris på allt som krävs för att människans liv på jorden skall bli gott och långsiktigt hållbart.

        Svara
  40. Micke

     /  04/29/2019

    Stoppa pressarna! Virtanen är ett offer!
    Överst på Aftonbladet…

    Svara
  41. Motkraft

     /  04/29/2019

    Ha ha ha ”För plötsligt är det vänstern som näthatar.”

    Plötsligt? Nej Fredrik Virtanen, vänstern har näthatat hela tiden. Och just du var en av deras främsta näthatare.

    Det som hände var att du fick smaka på din egen medicin.

    https://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/0nB6xM/virtanen–ett-offer-for-asiktskorridoren

    Svara
  42. MiT

     /  04/29/2019

    Svara
    • G

       /  04/29/2019

      https://twitter.com/blabarskram/status/1122619571154890754
      https://twitter.com/peterstrand500/status/1122901599498702854

      ”Maya, 25, konverterade till islam – vill inspirera

      – Många har varit nyfikna på varför jag konverterat. Jag hade en väldigt tuff period i mitt liv förra sommaren där jag var osäker i mig själv och gick igenom ett trauma. Jag kände mig ensam och borttappad, berättar hon.

      Sedan flera år tidigare har hon varit nyfiken på religionen och firat muslimska högtider med sina vänner.

      – Jag såg Koranen i bokhyllan och tog fram den. Då kändes det som att en tyngd släppte från mina axlar.

      Maya läste på, ställde frågor, googlade i timmar, sökte svar. Hon var sedan innan döpt i Svenska kyrkan men har aldrig varit troende eller religiös.

      Nu har Maya hittat sin tro.

      – Jag behövde vägledning och struktur. Men jag tänkte också ”hur gör jag med min träning?”. Jag var tidigare bekväm i hur jag klädde mig på gymmet och insåg att jag kunde kombinera min tro och min religion med träningen.

      Hon beställde nya kläder, en hijab och begav sig till gymmet. Oron hon kände inför människors reaktioner avtog relativt snabbt.

      Familj och vänner tog det positivt. Övergången flöt in i vardagen – allt känns rätt.

      – Jag försöker fokusera på de positiva reaktionerna. Jag vill alltid bemöta folk med vänlighet och respekt, som min tro lär mig att göra. Jag vill bryta ”vi och dem”-känslan, säger Maya.

      Att använda sin plattform på Instagram för att inspirera andra muslimska kvinnor att träna blev ett naturligt nästa steg, berättar hon.

      – Det finns många sätt att träna och samtidigt vara en praktiserande muslim. Jag försöker fokusera på mina systrar i tron och många skriver till mig och ställer frågor. Jag försöker hålla deras glöd uppe, säger Maya och fortsätter:

      – Jag hoppas kunna nå ut till en ännu större målgrupp. Jag har blivit tillfrågad att hålla träningspass för muslimska kvinnor och vill att fler systrar ska känna trygghet i att träna.”
      https://www.expressen.se/nyheter/maya-25-konverterade-till-islam-vill-inspirera/

      Svara
    • Skeptisk

       /  04/29/2019

      Den nordiska passunionen är inte huggen i sten. Om Sverige inte får ordning på sin säkerhet och sina gränser kan den upphöra. Säg att Malmös gangstrar tar sig över sundet eller någon ”svensk” IS-terrorist får för sig att göra något i Danmark. Den som har ett annat nordiskt medborgarskap ska nog hålla kvar det. Kan bli en värdefull biljett en dag.

      Svara
  43. G

     /  04/29/2019

    Svara
    • Senior

       /  04/29/2019

      *Nej, hon verkar ju vara strävsam, arbetande och villig att göra rätt för sig.

      Ett jävla kapitalistsvin i vänsterns ögon alltså. -Röstar säkert höger också den fan, ut med henne bara!

      *Denna kommentar kan innehålla spår av ironi.

      Svara
  44. G

     /  04/29/2019

    Svara
  45. G

     /  04/29/2019

    ”Åkte runt med autistisk pojke i bilen och tog kvinnor mellan benen – munskyddstafsaren dömd

    När han greps hade han med sig i bilen en autistisk pojke som han var personlig assistent åt. Det kirurgiska munskyddet var för att hålla kylan borta, menade han. I fredags dömdes serietafsaren i Uppsala till skyddstillsyn och samhällstjänst.

    Under knappt två veckor, från 28 januari till 11 februari i år plågades Uppsala av serietafsaren Said Rendi, som maskerad med munskydd av den typ som vårdpersonal använder, vid elva tillfällen angrep kvinnor genom att hoppa på dem bakifrån och ta dem mellan benen. Ibland bara snabbare grepp om rumpan, men vid två tillfällen gick det mer hårdhänt till. Allt gick fort och han sprang snabbt därifrån efteråt.

    Många av de utsatta kvinnorna vittnar om att de påverkades kraftigt av händelserna. En av dem skakade så efteråt att hon hade svårt att ringa sin pojkvän, en annan, som utsattes ett av de mer hårdhänta angreppen där Rendi höll fast henne om kroppen och våldsamt tryckte med fingert mot anus, berättar att hon chockades och blev sittande i en snödriva i flera minuter innan hon kunde ringa polisen.

    Efter angreppen har de mått dåligt och de flesta har känt rädsla för att vara ute ensamma. Många vittnar om att de ändrat sina beteenden: ser sig oftare över axeln, undviker att lyssna på musik när de är ute ensamma och blir nervösa när män tittar på dem.
    ..[.]..
    Åklagaren hade yrkat på att de två tillfällen då angreppen varit av grövre art skulle rubriceras som försök till våldtäkt alternativt grovt sexuellt övergrepp, men tingsrätten bedömer att det rör sig om sexuella övergrepp av normalgraden.

    För nio fall av sexuellt ofredande och två fall av sexuellt övergrepp döms Rendi till skyddstillsyn och samhällstjänt i 60 timmar. Han skall även betala skadestånd om 17500 kronor till två av offren och 5000 kronor till de övriga nio. Åklagarens utvisningsyrkande avslogs då kravet för att utvisa en flykting är att brottet är av synnerligen grov art.”
    https://nyheteridag.se/akte-runt-med-autistisk-pojke-i-bilen-och-tog-kvinnor-mellan-benen-munskyddstafsaren-domd/

    Svara
    • Motkraft

       /  04/29/2019

      Det finns en gigantisk klyfta mellan befolkningens rättsuppfattning och rättsstaten. Och jag tror i detta fallet att många av de 83-protenten faktiskt, om än motvilligt, håller med.

      Traditionellt ses brott mot staten som extra allvarligt. Det går att se *upprepad* brottslighet under ansökningstiden som just brott mot staten. Och då även om varje enskilt brott inte är av ”synnerligen grov art” ge obligatorisk utvisning.

      Svara

Lämna ett svar till Senior Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.