Så jävla less på politiker som medvetet ljuger och hittar på trots att de vet

Var ju partiledardebatt igår, satt och slökollade lite var mest samma tjafs som vanligt tycker jag. Dock noterade jag en sak och det var att M och K inte någon gång direkt attackerade SD och att SD inte direkt attackerade KD och M. Det var intressant om inte annat.

Sen är det under all kritik att en programledarna, Hedenmo, vänder sig till Isabella Lövin och säger ”Du som är så insatt i klimatfrågan …”. Så får man bara inte göra!

Sen såg jag den här idag

Det är den unika Amanda med h som tror att det är 2013 igen. Det var nämligen då man kunde skriva sånt här löjligt trams och folk trodde på det. Nej, jag länkar inte den vansinnigt korkade debattartikeln, ni får googla.

Och jag blir så in i helvete less på såna som Amanda med h! Varför försöker hon komma med lögner och hittepå när hon som politiker har alla möjligheter att få fram riktig information? Jag klarar ju för fan av det utan politiskt parti i ryggen!

Det finns alltså INGEN som någonsin har påstått att vi inte hade sexualiserat våld innan invandring. Ingen någonsin alltså. 0 st. Ändå så låtsas Amanda med h att det är så. Varför gör man det när man vet hur det ligger till? Däremot är det ett obestridligt faktum att såna som Amanda med h medvetet, med öppna ögon och trots att man vetat om att det kämpat för att vi ska importera ett groteskt överskott av just sexualbrott till Sverige. Jo, det har vi faktiskt gjort. det var kanske inte syftet men det var sånt man visste följde med ”på köpet”. Såna som Amanda med h är alltså direkt medskyldiga till att massor av övergrepp kunnat ske i Sverige. Nej det är inget nytt som kommit nu. Men skillnaden i omfattning mellan svenskar och de från vissa andra länder är horribelt stor! Groteskt stor! Vansinnigt stor!

Det är fakta som inte ens går att diskutera. ALLA rapporter från Brå visar detta. Samtliga alltså. Alla visar att invandrare från vissa områden/länder är enormt överrepresenterade vid just sexualbrott i Sverige. Just de områden som nästan all migration till Sverige kommit från sen 20 år tillbaka. Man måste väl för helvete fatta att det ger utslag? Vad gör Amanda med h då? Metoo såklart… HERREJÄVLAGUD SÅ KORKAT!

Jag börjar faktiskt tro att såna som Amanda med h VILL att det ska vara fler och fler som utsätts för just sexbrott. Att det är vad såna som hon önskar. Annars vet jag inte varför hon gör som hon gör faktiskt. Om det inte är av genuin och äkta ondska. För det man gör när man gör som Amanda med h är att man försöker lura folk att det inte finns någon skillnad när skillnaden i själva verket är enorm!

Så där ser överrepresentation ut i praktiken. Det är inte en obetydlig del som beror på överrepresentationen utan faktiskt en väldigt stor del. Nu kommer säkert några att säga att källan är fel osv men det spelar liksom ingen roll, det kommer att se likadant ut oavsett vem som presenterar den. Att inte svensk media gjort det han gjort säger mer om svensk media än om honom.

Detta tycker såna som Amanda med h är så fantastiskt att de ljuger och hittar på om vad som sker så folk inte ska kunna fatta rationella beslut baserade på korrekt information. Vilket gör att en hel del kan råka riktigt illa ut. Gör man som Amanda med h så är man också medskyldig!

Är så less på såna som Amanda med h, det enda hon åstadkommer är att absolut inget alls görs medan antalet sexbrott rakar i höjden. Det är därför jag tror att att såna som hon vill att det ska ske massor med sexualbrott. De VILL att massor av unga tjejer ska våldtas eftersom precis ALLT de aktivt gör är att se till att absolut inget görs åt det, de t o m ljuger och hittar på så det kan fortgå och öka ännu mer i omfattning. De är aktivt emot att man gör något och kommer triumferande dragande med nonsens och hittepå enbart för att inget ska göras åt problemet. Samma problem som man själv medvetet har varit med om att göra groteskt stort.

Ja, man har gjort det helt medvetet för som sagt, i Brås rapporter finns svaret på varför brottsligheten, framför allt den grova, har ökat. Det har stått där i åtminstone 20 år.

Sinnessjuka Sverige!

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

98 kommentarer

  1. En annan

     /  05/06/2019

    Helt klart socio-ekonomisk faktor som ligger bakom denna bortskämda, pappas flicka som levt i en skyddad värld långt där uppe.
    Men som den karriärist hon troligen är kommer hon nog att söka sig till Huvudstaden där hon nog kommer att bli varse andra bullar kan man hoppas, det blir tuffare tider framöver, var så säker!

    Svara
  2. MiT

     /  05/06/2019

    En diskussion med en Peder, som jag starkt misstänker är ett troll, om ungefär det som inlägget handlar om. Tror de allra flesta tweetar finns i tråden på något sätt, kanske får man klicka på lite andra tweetar för att se samtliga hittills

    Svara
  3. Ivar L

     /  05/06/2019

    Notera att Ammandah i ingressen säger: ”utsattes” av ”män uppvuxna med svenska värderingar”. Det går att tolka som att de inte var svenskar men uppvuxna i Sverige.
    Men artikeln kanske klargör det bättre?
    Bara en tanke.

    Svara
  4. uffenordholm

     /  05/06/2019

    Jag tror att du glömmer bort en sak: det enda politiker bryr sig om är att bli invalda/omvalda. Allt annat är helt sekundärt till det!

    Jag vet att ovanstående är en tämligen grov generalisering, men jag tycker ingen politiker hittills har visat att denne bryr sig om annat än att bli vald. Påpeka gärna för mig om jag har fel.

    Svara
    • Ivar L

       /  05/07/2019

      JÖK:en visar denna vilja med mer än önskvärd tydlighet. Att som L & C sätta sig i knät på det parti man byggt hela sin opposition på i valrörelsen visar att invald är det viktigaste.

      Svara
      • Senior

         /  05/07/2019

        Det som förvånar mig mest är de uteblivna protesterna mot sveket.

        Eller är folk så luttrade vid detta laget att ”sjuklövern” gör vad som helst för att sitta kvar vid grytorna.

        (Personligen tycker jag LJUG är ett fyndigare namn, och talar tydligt om vad de gjort inför sina väljare; Lööfs Januari UppGörelse)

        Svara
  5. hllviken

     /  05/06/2019

    De här bilderna ljuger inte i alla fall:

    Svara
  6. hllviken

     /  05/06/2019

    Svara
  7. Gorby

     /  05/06/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/08/2019

      Vänta lite nu. De skickas hit i enlighet med Dublinförordningen?

      1. Sverige är helt omringat av andra EU-länder. Om de inte kom hit med flyg initialt, och en snabb titt på nordafrika och turkiet säger att så inte är fallet, kan vi med gott samvete dela upp hela vårat inflöde i två lika stora grupper och skicka tillbaka dem med färja till Tyskland/Danmark.

      2. Hur kan Tyskland veta att de kommer härifrån?
      2b. Hur kan Sverige inte veta att de kommer från Danmark/Tyskland?

      Härlig burk med mask de håller tyst om.

      Svara
  8. hllviken

     /  05/06/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/07/2019

      Artikel på samma tema:
      https://samnytt.se/rinkebygang-utforde-brutal-ranvag-mot-resenarer-alla-gar-fria/

      Läs gärna hur brutalt rånen gått till och framförallt, med tanke på Heberleins text, läs om hur det gick för äcklen. Svenskt rättsystem i sin prydno. Vad skall vi ha kameraövervakning till om inte polisen/domstolarna lyckas sätta dit de kriminella ändå? Naturligtvis skall hellre fria än fälla gälla men jag tvivlar mycket starkt på att polisen och rättsväsendet går till botten med de här brotten.

      Svara
  9. En annan

     /  05/06/2019

    Men det är ju uppenbart, dom vi avsätter våra skattepengar för att skydda oss, pissar på oss och när vi klagar smetar dom in oss i bajs!
    Fy fan. En vanlig knegare måste jobba lite mer än halva veckan gratis, nja du får naturligtvis valuta för pengarna i form av förstklassig vård, generös hjälp av F-kassan, samt en generös hjälp om du blir arbetslös! Nja, om du är nyanländ såklart!
    Att sossarna istället satsar allt på att rasera det deras föregångare byggt upp övergår inte bara mitt förstånd utan väldigt många, men nu står vi här och stinker och vill ha rättvisa!
    Snart vänder konjukturen, hoppas ni har tagit höjd för det, SAP för annars kan det hända att vi kommer och hälsar på er en vacker dag och helt sonika slänger ut er, rätt ut i vattnet utanför.

    Svara
  10. MiT

     /  05/06/2019

    Svara
  11. hllviken

     /  05/06/2019

    Svara
    • En annan

       /  05/06/2019

      Bra där hllviken, eller snarare bäst hittills. Att bara öppna upp landet för lycksökare och hoppas att allt ordnar sig, som politikerna gjort kan få fruktansvärda konsekvenser.
      Att tro att socialpedagoger och psykologer ska reda ut detta race to the bottom, är nog att begära för mycket.Det kommer att stå i framtida undervisningsliteratur i statsvetenskap hur man inte ska göra för att söndra en välmående stat.

      Svara
  12. MiT

     /  05/06/2019

    Å herregud… Nu vet ni, vid alla våldtäkter där ingen döms eller där det ens utreds så är det en svensk förövare, inget annat är tydligen möjligt

    Svara
    • Ivar L

       /  05/07/2019

      Beviset på att något existerar är således enligt Amandah att belägg saknas.
      Normkritisk logik?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/07/2019

        Positivism är en patriarkal härskarteknik.

        Svara
  13. MiT

     /  05/06/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/07/2019

      Har hon för övrigt hänvisat till något som gör det troligt att ”hon och hennes kompisar” ens våldtagits? Känns minst sagt misstänkt att allihop i samma sällskap våldtagits på ett från normalen avvikande sätt på det där viset.

      Svara
  14. hllviken

     /  05/06/2019

    Svara
  15. En annan

     /  05/06/2019

    I ett samhälle där alla är lika mycket värda, är också alla lika utbytbara.
    Frågor på det?

    Svara
  16. Ofrivillig svenska

     /  05/07/2019

    Jag saknar ord för det förakt jag hyser mot kvinnor som denna Amanda med h. Efter 20 års vidlyftigt liv där jag inte sällan varit ensam tjej/kvinna bland i många fall mkt obalanserade män har jag aldrig någonsin träffat på ett beteende liknande tarahush (eller hur det nu ska stavas, jag vill inte ens veta den korrekta stavningen av denna avart!). Vad gäller fester / konserter / festivaler så visst har det förekommit tafsande -utanpå kläderna – men när man sade ifrån upphörde det i 9 fall av 10. I det tionde fallet fick man ta till antingen stilettklackarna eller en väl riktad armbåge och sen var det utagerat. Bara för några år sedan hade jag aldrig hört talas om att kvinnor överfölls av vilt främmande människor så som skedde häromdagen !

    Svara
  17. MiT

     /  05/07/2019

    Svara
  18. MiT

     /  05/07/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/07/2019

      De som ”gillar” måste vara obegripligt korkade.

      Nästan allihop är vita (om vi räknar mellanösternasiater såsom iranier m.m. dit, det gissar jag att svarta i Sydafrika gör) och så har vi Hübinette som är östasiat, gissningsvis inte en folkgrupp Sydafrikanska rasistrevolutionärer uppskattar. Var det inte Rhodesias jordburkande asiater som kastades ut (med påföljande svält) under den revolutionen?

      Vad tror de det är som de ger sitt stöd till egentligen? Handhjärtan och kumbaya? Det är precis som med alla kommunistiska mördarregimer som fått den där typen av människors stöd tidigare. De drömmer om något slags lyckorike och får tydligen för sig att nu, denna gång, kommer det. Sedan när slakten på vita kommit igång i Sydafrika (förr eller senare kommer det att hända, nästan helt säkert) kommer de bli tysta och låtsas som det regnar. Precis som med t.ex. haveriet i Venezuela.

      Svara
      • Senior

         /  05/07/2019

        Slakten har redan pågått så smått i några år nu.
        Dock i så liten skala ännu att nyheterna inte bryr sig.

        -Ungefär som med de svenska våldtäkterna och (rån)morden, det är ännu i så liten skala att (majoriteten) folk inte gör kopplingen till etniska konflikter.

        Svara
        • Ivar L

           /  05/07/2019

          Precis så är det. Det är i det lilla som embryot till etniska konflikter kan spåras. Det är inte vita i Europa som mördar och våldtar immigranter, det är ytterst sällsynt. När den demografiska balansen tillåter eskalerar detta om inte kraftiga motåtgärder sätts in.

          I Sydafrika är det troligen enbart de vitas ”ekonomiska nytta” som bromsar utvecklingen. Regimen har inte råd med etnisk rensning vare sig ekonomiskt eller internationellt politiskt, men allteftersom vita lämnar landet och minskar i andel kommer trycket på de kvarvarande att öka. Innan århundradet är slut kommer nog ett slutgiltigt avgörande i det landet. Efter det kommer det inte vara ett av Afrikas starka ekonomier mer.

          Svara
          • Rikard

             /  05/07/2019

            Hej.

            Titta på Zimbabwe för troligt tempo. Det är snarare så att vi talar om före 2025 till 2030, än att det skall ta till 2100.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

    • Grodan Boll

       /  05/08/2019

      Det är inte så att EFF mörkar med vad de står för heller. Julius Malema har flera ”best of” på youtube. Killen vill uttryckligen utrota vitingar och ta deras rikedomar.

      De har dessutom tjuvstartat lite trotts att de inte har något demokratiskt mandat att göra så.

      Svara
    • G

       /  05/08/2019

      Jaså, Veronica, det säger du. Då väntar jag med spänning på hur lång tid det tar innan svenska Socialdemokraterna nu börjar kalla detta toppenparti för sitt ”systerparti”.

      Svara
  19. weasel

     /  05/07/2019

    Amandahs artikel är ju onekligen …fascinerande…;

    ”Vi kan absolut prata om olika syn på kvinnor och män samt skillnader inom och mellan olika kulturer och ideologier.”
    Så skriver Amandah i början av sin artikel.
    Och sedan ägnar hon resten av artikeln åt att spy galla på Åkesson för att han talar om att det finns olika syn på kvinnor inom olika kulturer… :/

    Det blir faktiskt groteskt idiotiskt när Amandah först klagar på att Åkesson säger att de ökande sexualbrotten är ett importerat problem – för att sedan själv skriva ”I statistiken över dömda våldtäktsmän är en majoritet av utländsk härkomst” .
    Sedan kommer Amandahs resonemang om att invandrare inte är överrepresenterade beroende på….att en svensk har utsatt henne för sexuella övergrepp.
    Bra och mycket logiskt resonemang , Amandah.
    Och med samma fantastiska logik kan jag då slå fast att män inte är ett dugg överrepresenterade när det gäller mord eftersom Sara Lundblad sköt ihjäl sin pappa med ett hagelgevär för 4 år sedan.

    Som om allt detta inte vore tillräckligt idiotiskt lyckas Amandah även på slutet få in meningen
    ”Vi vet att även om vi skulle utvisa varenda människa med invandrarbakgrund skulle kvinnor fortfarande våldtas.”
    Jaha, Amandah ?
    Så vi bör alltså inte utvisa utländska medborgare som döms för våldtäkt – eftersom utvisandet inte resulterar i att det aldrig mer kommer att begås en enda våldtäkt i Sverige ?

    Bra. Men varför stanna där ?
    Det är ju ingen idé att fängsla människor som döms för mord- eftersom det ju ändå inte kommer att leda till att det aldrig mer begås några mord i Sverige.

    Sverige har en feministisk regering. En feministisk regering som belönar utländska våldtäktsmän med uppehållstillstånd istället för att straffa dom med utvisning.
    Om det är feminism så är jag definitivt antifeminist.

    C är ett kvinnofientligt parti som vill ge uppehållstillstånd till våldtäktsmän.
    Detsamma gäller S, L, MP , V , M och KD.
    ( Även om de två sistnämnda nu påstår sig vilja utvisa dömda våldtäktsmän, men kattskit är mer värt än det påståendet med tanke på att dom inte gjorde ett enda dugg för att lagstifta om det under 8 år vid regeringsmakten )

    Svara
  20. Eddy S karlsson

     /  05/07/2019

    Lägg inte ner så mycket kraft o energi på Amandah A. Hon är en betydelselös nolla.

    Svara
    • weasel

       /  05/07/2019

      Jag lägger inte så särskilt mycket kraft och energi på Amandah, Eddy.
      Men hon är definitivt värd att hata.
      Om hon vore en ”betydelselös nolla” skulle hon inte vara värd att hata. Men ”betydelselösa nollor” får inga debattartiklar publicerade i Expressen, så någon sådan är hon inte.
      Eftersom hon får sina propaganda/fake news-artiklar publicerade i Expressen är hon en ”opinionsbildare” och inte en ”betydelselös nolla” .
      Och politiker/opinionsbildare som skriver propagandaartiklar där dom förnekar att massinvandringen resulterar i ökande sexualbrott skulle man kunna ignorera – om folket såg igenom deras lögner och deras propaganda.
      Men det gör inte folket. Och därför är det bra att bloggar som denna försöker upplysa folket om den bristande logiken i Amandahs propaganda.
      Alltid kan det ju få ytterligare någon eller några människor att komma till insikt om vilket populistiskt och sinnessjukt parti Amandahs parti är och därmed få den positiva effekten att det välförtjänta hatet mot det kvinnofientliga, landsbygdsfientliga och svenskfientliga Centerpartiet ökar ytterligare.

      Svara
  21. MiT

     /  05/07/2019

    Svara
  22. ”Tillhörde hur länge då? Det Virtanen i praktiken säger är att det är ett etablissemang som han själv verkade i ända fram till den stund då det vips pips kastade ut honom och krossade honom. Insikten kom genom det ofrivilliga platsbytet. Jag bara gissar, men nog kan i så fall motivet bakom en hel del av hatmejlen helt enkelt handla om skadeglädje. Detaljkunskap om vad just Virtanen har skrivit i sina krönikor är det få som har, men som symbol för det ”obehagliga etablissemanget” fyllde han en funktion.

    De senaste årens medielynchningar började inte med metoo. Flera offer har varit privatpersoner helt utan offentliga namn och uppdrag. En historia som jag fortfarande ofta tänker på var den frivilligarbetande gamla damen i Röda Korsets välgörenhetsbutik i Falun. Hon som smygfilmades när hon ifrågasatte invandringspolitiken och som därför pekades ut som rasist av sin lokaltidning, skämdes ut inför sitt lokalsamhälle och sparkades ut från Röda Korset. Ett liv som helt plattades till, men för tidningshus bara sådan maktlös småfisk att man inte ens kände ett gupp när man körde över henne.”

    https://www.dagenssamhalle.se/kronika/skadegladjen-nar-etablissemanget-foll-i-metoo-27464

    Svara
    • Ivar L

       /  05/07/2019

      Tycker han kastar in handduken lite på slutet och inte landar i någon intressant slutsats. Det blir ungefär att alla är lika goda kålsupare vilket jag inte tycker stämmer. Det är en specifik grupp som ägnat sig åt den mediala vuxenmobbningen i Sverige.

      Svara
      • Kronblom

         /  05/07/2019

        ”Ich habe nur Befehle befolgt”…typ.

        Svara
  23. Ivar L

     /  05/07/2019

    Möjligen intressant avhandling om immigrationen.
    https://www.svd.se/idealism-och-realism-i-invandringsfragan

    ”Är det moraliska eller pragmatiska överväganden som bör vara vägledande i utformningen av migrationspolitiken? I en högst samtidsrelevant avhandling påminner statsvetaren Björn Östbring om vikten av att avspegla den folkliga opinionen”

    Personen som anmäler avhandlingen är naturligtvis skeptisk till Björn Östbrings slutsats att liberal nationalism är att föredra framför liberal universalism (öppna gränser) men man kan ju läsa Björns avhandling istället och slippa pekpinnar i media:
    https://www.svet.lu.se/en/bjorn-ostbring/publication/d43dba60-ce9b-46a2-aace-4e785205fc97

    För övrigt glädjande att det finns humanistiska forskare som inte bara traskar på i den postmodernistiska dyn utan vågar sig på mer relevanta perspektiv.

    Svara
  24. MiT

     /  05/07/2019

    Fick anledning att posta den här några gånger…

    Svara
    • Ivar L

       /  05/07/2019

      Dessutom är endast ett fåtal konventionsflyktingar. Vill minnas att det handlar om en tiondel ungefär. Att vara konventionsflykting innebär dessutom inte på något sätt att man har automatisk rätt till permanent uppehållstillstånd eller medborgarskap. Undrar om sådana där som Peder helt enkelt inte begriper detta, ljuger för sig själva eller ljuger medvetet?

      En enkel (löjligt enkel) matematisk övning ger dig dessutom rätt:

      Om alla de som kommit hit men inte är konventionsflyktingar istället fått avslag och aldrig heller släppts in i samhället (internering i väntan på rask utvisning om de inte lämnar frivilligt) hade då de våldsbrott som begåtts av 90% (*) av immigranterna begåtts eller inte? Svaret är naturligtvis att de inte hade begåtts. Inte i absoluta tal och inte heller i relativa tal då den del av befolkningen som dras bort i ekvationen är mer brottsbenägen.

      Tror Peder att bortfallet hade ersatts med inhemsk brottslighet av exakt samma slag? Varför i så fall? Finns det ett enda exempel på ett land där sådant skett? Det enda område där viss ”inhemsk ersättning” skulle kunna tänkas ske är brottslighet där ligor konkurrerar om utrymme, t.ex. knarkhandel. Å andra sidan, med mängder av missanpassade utestängda skulle troligen knarkkonsumtionen minska i minst lika stor utsträckning.

      (*) 10% konventionsflyktingar återstår. Gissar dessutom att dessa flyktingar i snitt är mindre brottsbenägna eftersom de till mindre del består av unga män.

      Svara
      • Pether

         /  05/07/2019

        Bara 3% av de som tar sig in via Italien är så kallade flyktingar. Själv skulle jag tro att 0% som kommer ifrån någonstans på jorden till sverige är flyktingar, tar man sig genom hela europa och trettioelvatusen länder i fred, ja, då är man inte flykting utan ekonomisk migrant.

        Svara
        • Jans

           /  05/07/2019

          Ja, det ligger ju något i det. Sverige har en avsevärd buffert mot krigszoner och katastrofzoner. Däremot är naturligtvis t.ex. vissa nyanlända syrier i viss mån ”riktiga” flyktingar. Gäller en del från andra ställen också men problemet är att Sverige helt enkelt verkar ha valt att göra alla från en region till flyktingar helt utan närmare utredning. Exemplet Syrien innehåller ju en salig röra av jihadister, förföljda kristna och yezidier, barnfamiljer som verkligen är hemlösa, vålutbildade Damaskusbor som ”passar på”, araber lite här och var som ”passar på” att vara Syrier för att komma in i Europa.

          Det är verkligen synd om de hårt drabbade att det är på detta vis för de skulle få en helt annan hjälp om de inte utgjorde en minoritet i en massiv ekonomisk flyktingström. Och som sagt, att få skydd och hjälp behöver ju inte innebära att man måste bli medborgare. För inte är det väl meningen att dåligt fungerande regioner skall tömmas på alla människor för gott?

          I grund och botten behövs en ny form av kolonialism som både tvingar och lär dåligt fungerande regioner att underkasta sig något slags förmyndarstyre från Väst. Jag menar, om nu alla vill bo i Västeuropa är det då inte rimligt att istället lära exodusregionerna hur man gör för att få det lika bra som vi?

          Svara
          • weasel

             /  05/08/2019

            ” För inte är det väl meningen att dåligt fungerande regioner skall tömmas på alla människor för gott? ”

            En intressant sak är att om alla europeiska länder hade följt Löfvens uppmaning ( ”alla länder i EU måste ta ansvar” ) och därmed tagit emot lika många människor , per capita, som Sverige så skulle Syriens befolkning idag bestå av 0 invånare.
            Varför Löfven tycker att det vore så jättebra är något oklart.

    • G

       /  05/08/2019

      Kommer ihåg från ett program (glömt namnet) jag såg i januari tror jag det var. Själva programmet handlade egentligen om två män som gick genom Central Amerika till fots för att se naturen, kulturer, mat, osv osv. Detta avsnitt hade de kommit till Costa Rica och besökte ett läger där migranter som söker sig norrut söderifrån bodde, där intervjuade de en man och det han sade var ju givetvis att han var på väg mot USA för att söka asyl eller ”få ett bättre liv” som han själv uttryckte det.

      Men det som var mest sjukt var den fantastiskt långa jävla vägen han tagit fram till detta läger i Costa Rica, ingen kom längre pga att gränsen norrut för tillfället var stängd. Denna man sade sig komma från Kongo, ja, Kongo på den afrikanska kontinenten!
      Han förklarade att han tagit sig från Kongo till Brasilien (vet ej hur, troligen inte simmat iaf) och sedan vandrat vidare genom Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama och nu nåt Costa Rica. Därefter var kongolesens plan, när gränsen norrut åter öppnat, att till fots fortsätta norrut genom Nicaragua, Honduras, Guatemala och Mexiko, innan han når sin slutdestination USA där han alltså tänk sig ”söka asyl”.

      Svara
  25. MiT

     /  05/07/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/2171753692859863/*

    Svara
    • uffenordholm

       /  05/07/2019

      Det är ju helt uppenbart att svenskarna brister i respekt för nyadeln, den som inte ser det är ju blind på mer än ett sätt….

      Svara
    • Senior

       /  05/07/2019

      Censuren verkar ha slagit till…

      Svara
      • uffenordholm

         /  05/07/2019

        Har du klickat på länken”Uncover video”?

        Svara
        • Pether

           /  05/07/2019

          ”Videon kan inte visas
          Den här videon kanske inte finns längre eller så har du inte behörighet att visa den.”

          Svara
          • uffenordholm

             /  05/07/2019

            Mysko, jag kan se den även om jag tvingar fram en omladdning av allt på sidan (CTRL+F5).

          • Senior

             /  05/07/2019

            Jag har på denna sajt samma text som Pether skriver.

            Klistrar jag istället in länken kommer jag till fb med följande text:
            ”Länken kanske är trasig eller sidan kan ha tagits bort.”

      • Ivar L

         /  05/07/2019

        Om jag är inloggad på Facebook kan jag se den. De varnar för känsligt innehåll vilket stämmer. Den är våldsam och obehaglig.

        Det som stör mig mest av allt är att det sitter en ensam journalist och gör detta detektivarbete. De ”institutioner” som får pengar från staten och därmed har mycket mer resurser och personal sitter istället och jagar ”näthat”.
        https://ledarsidorna.se/2019/05/regeringen-ger-foreningar-ratt-att-agera-internet-polis-med-myndighets-status-utan-insyn/

        Finns det någon rimlig människa som tycker näthat (typ att säga att minaretutrop låter som getter) är värre än det som visas på denna videosekvens? Allt våld är hat säger jag och den här typen av våld visar dessutom på ett uttryckligt hat. Var finns resurserna till att samla ihop och polisanmäla detta våld och detta hat?

        Svara
    • MiT

       /  05/07/2019

      Klicka på tweeten så ser ni klippet…

      Svara
      • hllviken

         /  05/07/2019

        😡 😡 😡

        Svara
      • Senior

         /  05/07/2019

        Snart i en by nära dig!

        Med tanke på polisens totala frånvaro närvaro på mindre orter är det bara en tidsfråga innan vi har fått medborgargarden, om de inte redan finns där. -Med rätta!

        ”Vad fan får jag för pengarna?”

        Svara
        • Ivar L

           /  05/07/2019

          Med tanke på att berikarna kör bort killen från vad de verkar tycka är sitt territorium så är de redan en form av medborgargarde. Fel sort.

          Det finns det dessutom gott om vittnesmål kring när det gäller no-gozonerna, att ungtupparna bevakar och håller rent territoriet åt de äldre langarna så de skall kunna arbeta mer ostört och med mindre risk. Medborgargarden det med, med kriminella avsikter.

          Men det räknas visst bara om svenskar skaffar basebollträ och går ut och vaktar. När immigranter gör det med skjutvapen så är det bara diffus ”utsatthet”.

          Svara
          • weasel

             /  05/07/2019

            Video visar hur två pursvenska ungdomar sparkar på en femtonårig invandrare i Kil ;

            *Ett femton minuter långt inslag i SVT Aktuellt.
            *3 sidor i Expressen om ”rasismen i Kil ”
            *Integrationsministern och justitieministern besöker Kil ,
            *Statsministern håller en presskonferens där hen proklamerar att ”det här är oacceptabelt”
            *Gudrun Schyman och MP anordnar en demonstration mot rasism.
            *Alexandra Pascalidou , Loan Sundman, Lars Lindström, Anders Lindberg , Jonas Sjöstedt och Henrik Arnstad skriver ett halvt dussin debattartiklar om att Kil 2019 är precis som Berlin 1938.
            *”#Jag är här” postar 637 inlägg om händelsen.

            Video visar hur två invandrarungdomar sparkar på en femtonårig pursvensk i Kil ;

            *En person postar ett inlägg om det på Flashback .

          • hllviken

             /  05/08/2019

            Kan påverka EU-valet så…..

    • Rikard

       /  05/08/2019

      Hej.

      Fullt normalt och representativt beteende för invandrare; även så kallade ‘städade, välanpassade’ invandrare tar till nävarna när argumenten tryter – den som vinner har rätt, helt enkelt.

      Jag vet att de flesta som läser här inte tror på att våld är rätt, eller att makt (dvs säga våld) är grunden för all rätt, såväl moralisk som juridisk). Begrunda då följande: du och jag har olika åsikt. Jag använder våld så att du måste lyda min åsikt och erkänna den som sann, och jag använder våld tills så sker. Du använder inte våld.

      Tekniskt sett, och objektivt, har du rätt i sak – men vems rätt tror du blir rådande?

      Så, våld är rätt.

      Skall du som svensk komma till rätta med invandrare där du bor, måste du och dina grannar använda maximalt våld för att få er vilja fram: då är det ni som har rätt. Annars inte. Att hålla på och dividera exakt hut mycket våld mot exakt vilken invandrare är meningslöst. Titta på videon igen: flaggan är inte anledningen – det är en efterkonstruktion och en rationalisering. Anledningen är att de kan spöa honom utan risk och utan konsekvenser.

      Men om de vetat att konsekvensen för en invandrare som ger sig på en svensk är … förhöjd risk för benbrott, tandlossning, skallskador, blindhet, tredje gradens brännskador i skrevet, eller att bli påkörd? Om de vet att den risken gäller alla invandrare, oavsett ursprung, ifall en enda av dem gör något mot en svensk?

      En gång till: du och jag är i konflikt. Jag använder våld: du använder inte våld. Vem tror du vinner?

      Förloraren är inte längre kapabel att hävda sin vilja. Den som tror på annat kan fråga Kartagerna.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  26. MiT

     /  05/07/2019

    Svara
  27. MiT

     /  05/07/2019

    Svara
  28. MiT

     /  05/07/2019

    Sverigebilden…

    Svara
    • k

       /  05/07/2019

      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/misshandelsfilm-sprids-pa-internet

      ”Misshandelsfilm sprids på internet

      Publicerad idag 14.54

      En film som skildrar en kille i Kil som blir misshandlad av en annan person medan en tredje person filmar har fått stor spridning och väcker känslor i sociala medier.

      – Jag kan bekräfta att det pågår en förundersökning om en misshandel i Kil, men i övrigt har jag inte hunnit titta på ärendet ännu, säger åklagaren Sara Nerman som är förundersökningsledare.

      Kan det vara brottsligt att sprida den här typen av film?

      – Jag kan inte kommentera det i nuläget, då måste man titta på vad filmen innehåller. Det är svårt när det börjar spridas, då går det som en löpeld, säger hon.”

      SVT förnekar sig inte!

      Svara
      • Såklart är det mer upprörande att filmen sprids än att en misshandel faktiskt sker.

        Svara
      • Ivar L

         /  05/07/2019

        De glömde fråga om det är brottsligt att sparka en medmänniska i nyllet rätt genom sidorutan till dennes bil. Eller om det är brottsligt att ljuga sig in i ett land och sedan uppföra sig som ett djävla svin mot de människor som betalar uppehället.

        Svara
  29. MiT

     /  05/07/2019

    Svara
    • MiT

       /  05/07/2019

      Svara
  30. MiT

     /  05/07/2019

    Hmmm, det verkar inte vara så allvarligt om man läser tråden plus att Hankins själv var där och betedde sig korkat.
    Och något säger mig att slickar man toppolitiker nu så gjorde man det även när man jobbade på olika tidningar…

    Svara
    • MiT

       /  05/07/2019

      Svara
    • MiT

       /  05/07/2019

      Svara
    • G

       /  05/08/2019

      ”Lööf till angrepp mot ”vita män som gått livets hårda skola”
      https://nyheteridag.se/loof-till-angrepp-mot-vita-man-som-gatt-livets-harda-skola/

      Svara
      • Motkraft

         /  05/09/2019

        Annie Lööfs påhopp på de som på sociala medier anger att de gått ”livets hårda skola” visar väl just hur hon ser på människor. De ”fina” som hon tillhör, och ”pöbeln” som är de andra.

        Jag tror Annie gör ett misstag att häva ur sig sådant. Dels så finns det många som anger så som av olika anledning hamnat lite utanför men som varken är rasister eller SD-väljare. Eller de som valt enkla jobb utan krav på utbildning, riktig arbetarklass ofta med rötterna till vänster. Och till det så finns det de som är utbildade och lyckats bra men som inte gillar när man hånar de som inte är utbildade genom eget val eller som kanske lyckats sämre.

        Fast jag tycker det är bra när politikerna vi har idag öppet spottar på vanligt folk. Det gör det mer tydligt vilka de är och vilka värderingar de egentligen har. Och förhoppningsvis förlorar de ännu fler röster på det.

        Svara
    • G

       /  05/08/2019

      Scrolla vidare neråt i tråden. Han är till råga på allt en ex ”journalist” på Expressen….

      Och dessutom varit en sväng på GP…

      Svara
    • G

       /  05/08/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  05/08/2019

        ”Nu är deras väljarbas unga utbildade kvinnor. Och imorgon?”

        Ja, många av dessa röstare skaffar ju inte barn i tid så frågan: ”Och imorgon?” är sannerligen motiverad. Det är därför de flörtar med islamister.

        Svara
  31. G

     /  05/08/2019

    Ja. Vad Amanda med H från centerkvinnor säger och tycker vet vi, troligen vad gäller migrationen som fenomen också. Det låter inte så olikt från stora C om man ser till invandring och dess effekt för Sverige….

    Återigen, danska S har alltså lagt förslag om asylcenter utanför Europa, ett parti som svenska S kallar systerparti. Ahahaha. Det enda som är lika är väl partinamnet, men när det kommer till själva politiken så är det som natt och dag!

    Svara
  32. MiT

     /  05/08/2019

    Så de har inte demokrati och anständighet i Ungern? Allvarligt, jag undrar?

    Svara
    • G

       /  05/08/2019

      Svara
    • weasel

       /  05/08/2019

      Om Annie nu så gärna vill ha ”demokrati i Ungern” så borde hon respektera att 49 % av det ungerska folket röstade på Orbans parti.

      Sverige styrs av ett parti som fick 28 % och det partiet regerar tillsammans med ett parti som fick 4 % och det regerandet kan ske tack vare stöd av Annies parti som fick 8 % – och om den jävla soppan är ”demokratiskt” så är det nog även ”demokratiskt” att ett parti som fick 49 % av folkets röster innehar regeringsmakten.

      Sammanfattning av den stora demokratikämpen Annie Lööf :
      Valrörelsen : Ulf Kristersson är min statsministerkandidat.
      Efter valet : Röstar Nej till Ulf Kristersson som statsminister.
      Valrörelsen : Rösta på mig om ni vill byta ut Stefan Löfven.
      Efter valet : Röstar Ja till Stefan Löfven som statsminister.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/08/2019

        Ja, man kan ju alltid kritisera vad Orban och hans parti gör i sak men man kan inte kritisera deras rätt till makten. Det är synnerligen obehagligt när en partiledare försöker antyda att demokratiskt valda ledare är illegitima på detta sätt.

        Soros och Bilderberg står naturligtvis i kulisserna och applåderar. De är inte demokratiskt tillsatta. Är det någon som är tveksam ur demokratisk synvinkel så är det Annie. Gick på val att avsätta regeringen och regera med alliansen och gjorde sedan motsatsen till vad hon sade. Finns det (förutom strunt-L) något parti som gjort på detta sätt i en valrörelse tidigare?

        Svara
    • G

       /  05/08/2019

      ”Ungrarna är väldigt duktiga på att svära, och svära grovt. Det gjorde även Blanka Nagy.

      Hon sparade inte på något i attackerna mot regeringspartiet Fidesz. Så här sa hon bland annat:

      – Det finns en snuskig, smittsam epidemi i detta land. Det är inte pesten, Ebola eller galna ko-sjukan, även om det påminner om det senare. Namnet på denna sjukdom är Fidesz.

      Hon kallade också landets president för en ”snopp med mustasch”. Och en hel del annat.

      Blanka Nagys rättframma uttalanden har fått högljudda högerdebattörer att vakna. Den allra värsta smutskastningen har hon tagit till rätten.

      Talet fick sådan spridning att till slut även Zsolt Bayer fick upp ögonen. Han är en av Ungerns mest profilerade och kontroversiella kommentatorer med egen blogg, krönikor och tv-show.

      Han är god vän med Viktor Orbán och skräder sällan orden. Han har kallat romer för ”djur” och liknat migranter vid ”flugor på en lantmarknad”. Så här sa han om Blanka Nagy i sin tv-show:

      – Kära Blanka! Saken är den att du inte är någon hjältinna utan en miserabel, billig, förbannad liten proletärbrud!

      Sedan kom András Bencsiks angrepp i Demokrata där han i praktiken kallade henne för en gatuhora. Blanka Nagy har dock slagit tillbaka och dragit dem inför rätta för förtal.

      Men angreppen har inte upphört. Till och med hennes skolbetyg, som ibland lämnat en del att önska, har blivit nyhet på de statliga ungerska och mycket regeringstrogna tv-nyheterna.

      – Jag bryr mig inte alls, säger hon. Det faktum att de försöker använda mina betyg för att smutskasta mig, visar vilket moraliskt svart hål nationen befinner sig i.

      – Och på sätt och vis är jag nästan hedrad av reaktionen från en sådan som Zsolt Bayer. Attackerna är ju nästan på samma nivå som de mot George Soros och Jean-Claude Juncker.

      Det viktiga, säger Blanka Nagy, är att hon inte låter detta skrämma henne till tystnad. Hennes mamma är förstås lite orolig, men det är mammors uppgift, menar hon.

      Och hon hoppas också inspirera andra kvinnor. Ungern är ett av EU:s minst jämlika länder vad gäller kvinnors roll i politiken. Bara 12,6 procent av medlemmarna i det ungerska parlamentet är exempelvis kvinnor. Bara en minister i Orbáns regering är kvinna.

      – Vi hade ingen alls i den förra, och jag ser en del steg framåt, men jag medger att vi inte har särskilt höga siffror, säger Katalin Novák, statsekreterare och ansvarig för familje- och ungdomsfrågor.

      – Detta är ett fenomen som hängt med i Ungern ända från vår första tid som demokrati. Jag ser dock mer och mer politiskt intresserade kvinnor på lägre nivåer.

      Blanka Nagy fnyser och säger att ungrarna lever kvar i det förra århundradet. Ett samhälle där politiken är till för män.

      – Idén om kvinnor är att de ska städa, laga mat, och medan de stryker tvätten så ska de också föda fyra barn!

      Det är inte bara påhopp. Det finns också politiker som hemskt gärna vill synas tillsammans med Blanka Nagy.

      Den här dagen var Blanka Nagy inbjuden att tala av Demokratiska koalition, ett vänsterparti som leds av förre ungerska premiärministern Ferenc Gyurcsány. De hade avstamp inför EU-valet i Budapest. Guyrcsánys hustru, Klára Dobrev, är partiets främsta MEP-kandidat.

      Publiken denna dag för Blanka Nagy är mest äldre. Och frågan är hur klokt det är av henne att dyka upp här. En som tydligt gärna vill ses med henne är Demokratiska koalitionens partiledare, Ferenc Gyurcsány.

      Han råkar också vara före detta premiärminister. Han ledde den socialistregering som till slut fick stryk mot Viktor Orbán. Det var samma Gyurcsány som efter valet 2006 i en hemlig bandinspelning medgav att han och hans parti ljugit skamlöst om tillståndet i landet.”

      Ljugit? Usch då. Nä, jag vet inga politiker i ett annat land som ljuger eller slirar på sanningen ner i relativistträsket….

      Svara
    • G

       /  05/08/2019

      Lite mer från artikeln om inte alla klickar sig vidare, det säger dock något att svenska feministpolitiker likt Annie fokuserar på kvinnor och kön när det finns annat intressant i artikeln också, men det klart, landets trygghet och säkerhet (inte minst Sveriges kvinnors trygghet och säkerhet!), och förföljelsen av kristna är ju inte direkt prio för vare sig C eller regeringen. Så när Annie skriver att detta är en ”Mycket intressant artikel om kvinnors kamp mot Victor Orbán”, så har hon fel då den handlar om mer än så:

      ”Så värst många turister kommer nu inte hit och åker med tåget denna helg. En av dem är 60-åriga Gyöngyi Konkoly-Thege som kommit hit från Budapest med sina barn och barnbarn.

      Hon säger att hennes eget liv blivit mycket bättre under Fidesz. När Orbán tog över befann sig Ungern i djupaste ekonomiska kris, men i dag växer den med över fyra procent och arbetslösheten har sjunkit från elva procent till 3,6.

      – Jag litar på Orbán, säger hon. Han är en trovärdig person som genomför det han lovar.

      När jag ber henne nämna vilka svagheter hon ser hos honom, så säger hon ”manligt ego” med allt det innebär. Men anklagelser om korruption bryr hon sig egentligen inte om, säger hon. Så länge Orbán håller landet på rätt ekonomiskt spår och gör landet säkert, så är hon nöjd.

      – Korruptionen kan oppositionen ägna sig åt att utreda.

      Dessutom rådde det förresten ingen brist på korruption under de år som socialisterna styrde landet heller.
      ..[..]..
      Stödet till Orbán kommer ibland också från oväntat håll. Semir Kamel flyttade till Ungern från Egypten 2006 och öppnade två år senare den restaurang han fortfarande driver.

      Han är en av några tusen araber som bor i Budapest, de flesta kom långt före flyktingvågen 2015, många är gifta med ungrare och rätt välintegrerade. Semir är kopt, egyptisk kristen, men för den tillfälliga ungerska besökaren kunde han förstå lika gärna var en muslimsk migrant.

      – Men jag har egentligen aldrig känt av någon fientlighet, säger han när vi träffas i hans restaurang. Jag lärde mig snabbt ungerska. Jag gick aldrig i någon skola utan lärde mig från mina anställda.

      Under flyktingkrisen 2015 så gjorde han som många andra i området, hjälpte till så gott han kunde.

      – Vi är bara människor. I sådana situationer så hjälper man till. Det kändes bra.

      Men han anser att premiärminister Viktor Orbán gjorde helt rätt som byggde ett dubbelstängsel vid gränsen och hårt kontrollerar all inpassering i landet.

      – Om vi släpper in någon, så måste vi veta vem det är. Det fungerar inte med massmigrationen.

      Jag gillar Viktor Orbáns metod. Han säger att han vill skydda nationen, precis som jag vill skydda min egen familj. För mig är säkerheten viktigast.

      Några terrordåd har inte ägt rum i Budapest och på frågan om han känner sig säker i staden, så svarar Semir, utan att tveka.

      – Ja.

      Han gör sedan klart att svaret inte skulle bli detsamma om han bodde i Paris. Eller Nederländerna. Eller Sverige.

      Han blev ungersk medborgare i mars i år och han säger att han känner sig som ungrare. Han får rösta för första gången som ungrare i EU-valet i maj, och han kommer att lägga sin röst på Viktor Orbáns Fidesz.”

      Detta är helt främmande tankesätt för svenska s.k politiker. Helt sjukt om man tänker efter. Svenska politiker som verkligen tror att deras tankesätt är det normala, när det egentligen är det som sticker ut och är extremt och dåligt för Sverige och svenskarna. Påhejade av vissa av landets unga som tror helhjärtat på experimentet som pågår, de vet inget annat, vågar inte tänka på något annat sätt.

      Svara
  33. G

     /  05/08/2019

    ”Överfall utreds som homofobiskt hatbrott – brottsoffret nekades hjälp av restaurang

    Enligt vittnet sparkade fem unga gärningsmän i åldern 18-25 på en liggande man. Efter misshandeln sprang gärningsmännen mot pendeltågsstationen.

    Brottsoffret, en 45-årig man, ska ha trakasserats av gänget som skrek homofobiska skällsord efter honom.

    – När mannen uträttade sitt ärende kände han sig otrygg, och gick in på en av restaurangerna för att be dem kontakta polisen. Men därinne fick han ingen hjälp. Han valde att ensam lämna centrum – då överföll männen honom, berättar Rehn för Mitti.

    – Männen skrek homofobiska uttalanden innan misshandeln, säger Lars-Göran Rehn på Haningepolisen till Mitti.

    Efter misshandeln fick mannen hjälp i en annan butik, och fördes till sjukhus med skador i ansiktet och på kroppen.

    Enligt Lars-Göran Rehn är verbala homofobiska angrepp ett beteende polisen noterat i området.

    – Enligt våra områdespoliser och kommunpoliser finns det ibland tendenser bland många unga män i Jordbro till detta beteende, säger Rehn.”
    https://nyheteridag.se/overfall-utreds-som-homofobiskt-hatbrott-brottsoffret-nekades-hjalp-av-restaurang/

    Jaha. Och vad fan är det för folk som bor där då.

    Svara
  34. MiT

     /  05/08/2019

    Svara
    • Pether

       /  05/08/2019

      Ett imbecillt påstående är att påstå att SD, det mest israel och judevänliga partiet i sverige, skulle vara antisemitiskt.

      Svara
    • Ivar L

       /  05/08/2019

      Fast SD:s antisemitism ligger minst ett decennium bakåt i tiden. Sossarnas är pinfärskt ur ugnen i Malmö.

      Svara
  35. MiT

     /  05/08/2019

    Svara
  36. MiT

     /  05/08/2019

    Svara
  37. MiT

     /  05/08/2019

    Svara
  38. Ah, Aftonbladets krönikörer – ödmjuka och förstående för folks vardagsproblem som alltid:

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nRQwX/darfor-valjer-jag-att-skratta-nar-115-000-man-rasar-mot-bensinpriset

    Svara
  39. MiT

     /  05/08/2019

    Svara
    • x

       /  05/08/2019

      Det skulle inte förvåna mig ett dugg om Michael Skråmo plötsligt ”råkar” dyka upp levande och blir vårdnadshavare till barnen.
      Sedan kan man ju undra hur morfadern tillåts ha hand om barnen trots hans dåliga ekonomi för vi minns ju ”ryssen” som flydde till Polen eftersom han inte fick vårdnaden på grund av dålig ekonomi…

      Svara
    • Ivar L

       /  05/08/2019

      Undrar hur mycket mer pengar som kommer att satsas på dessa barn jämfört med barn till offren för den mördarsekt som föräldrarna deltog i?

      Och de kommer vara omsvärmade av diverse professionella i omvårdnadsbranschen som vill ha meritpoäng till framtida arbetsansökningar. Naturligtvis är det synd om barnen men hela historien smakar extremt illa i munnen och det är inte mer synd om dessa än om tusen och åter tusentals andra.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: