Årets profet blev Årets Europé

Flickan med flätorna är ständigt i centrum av det politiska spelet. De som puttar henne framför sig skäms inte ens lite utan tvärtom, de är omåttligt stolta.

Men oavsett, nu ska La Voix börja casha in. För henne var det extremt lönsamt att abrupt skifta från migrationen till klimatet. Det är böcker som ska krängas, tv som ska göras och utmärkelser som börjar trilla in. Skicklig PR-ansvarig som drog igång det hela, det måste man medge!

Synd bara att man länge envist försökt hävda att det inte alls var nån PR-ansvarig bakom och det måste göra ont i ett uppmärksamhetstörstande La Voix-hjärta att bli tilldelad ett PR-pris för sin fina PR, som ju ALLA inkl branschen förstod låg bakom, och inte kunna ta emot det för att man försökt lura i folk att det inte alls var PR-spinn bakom. Måste kännas bittert.

Men vad gör väl det?

Det cyniska utnyttjandet fortsätter. Nu har Svenska Europarörelsen utsett henne till Årets Europé.

Vilka är det som utser?

  • Sissi Rizko, ordförande Svenska Europarörelsen
  • Walburga av Habsburg Douglas, ordförande Svenska Paneuropaföreningen
  • Johanna Stephan, Europa Direkt Södertälje
  • Siw Warstedt, styrelseledamot i SKEN, Svenska Kvinnors Europanätverk
  • Lina Elfvin, Unga Européer.

Ett namn känner jag igen direkt och det är Sissi Rizko.

Det var hon som försökte lansera ”Mångfaldsspelet Mr Norm” på KTH och anser att Näsviseförmedlingen ger en ”kunskapsinjektion”. Vilka de andra är har jag ingen aning om även om en av dem har ett väldigt roligt namn som gör att man blir sugen på McDonalds.

Men utmärkelse som årets europé i all ära

Anna Ardin och nån Kroksson har utsett henne till profet! Där fick Svenska Europarörelsen en liten knäpp på näsan!

Tror ni jag skojar?

Det gör jag som vanligt inte.

Om hennes förmåga att faktiskt se koldioxid, som La Voix tydligt sagt att Greta kan, spelar in i utnämningen till profet vet jag inte men troligtvis var det avgörande även om det inte står i artikeln. För vad är gudomligt om inte att ha förmågan att se det osynliga? Och dessutom kunna övertyga andra om det?

Btw, är det någon från Moderaterna (och även Liberalerna) som bett om ursäkt för att de mot alla lagar och regler rivit ner andra partiers valmaterial och satt upp egna på platserna (ibland har man bara satt sitt egna material över andras)?

Eller har de nöjt sig med att skicka fram Stockholmsmoderaternas kommunikationschef för att komma med sina fantasier, hittepå och annat löst skitsnack? Han beter sig som en dryg och arrogant clown när han t o m försvarar beteendet.

Det här måste Moderaterna ta tag i! Ni kan för fan inte skicka fram clowner för att försvara i en sak som rör solklart lagbrott i form av rent valfusk, det fattar ni väl?

Dock handlar det bara om en överenskommelse och inget juridiskt bindande. Men Mattias Thorsson tyckte inte moderaterna som tog ner affischerna gjorde fel:

– Jag vill ändå hävda att Medborgerlig Samling är ute i en gråzon.

Och visst var de medvetna om överenskommelsen. Det twittradea ju om det under natten då de satte upp affischerna, säger Mattias Thorsson, som inte vill ha med Medborgerlig Samling i överenskommelsen:

– Om vi har en ordning där alla följer överenskommelsen är det bäst för alla. Annars kan det bli ett utnötningskrig där de mest aktivistiska småpartierna eller partierna med mest resurser vinner. Den här ordningen skapar arbetsro. Men Medborgerlig Samling kanske inte ska vara med och göra upp reglerna.

Har ni sett så otroligt arrogant? Ett solklart lagbrott och Thorsson tycker att nån luddig överenskommelse, som MED inte ens varit del i alls eller ens FÅR vara del i, trumfar lagbrottet och så försöker han lägga skulden på MED. Som dessutom hade helt godkända tillstånd att sätta upp valaffischerna som moderaterna rev ner.

Någon högre upp i M måste gå ut och offentligt kommentera och be om ursäkt för de solklara övertrampen man begick! Man kan inte bara riva ner eller vandalisera andra partiers affischer bara för man vill ha sina egna på just den platsen! Så gör INGET seriöst parti!

Det minsta man kan begära av M är att de ber om ursäkt och att de beordrar sina valarbetare att ta ner sina egna affischer och sätta upp MEDs igen på de platser man stulit från dem!

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

101 kommentarer

  1. Kronblom

     /  05/09/2019

    Slutreplik Falska profeter!

    Svara
  2. En annan

     /  05/09/2019

    Nä nu jävlar bladar jag ut i spenaten och skriker BLAHONGA, BLAHONGA, då kommer Lazer-Allan att lyfta ut Greta i rymden och utsättas för att tvångspela löjliga familjen i ett ljusår, minst..
    Ity, så botar man stollar i Nollberga
    MVH Assar, korv

    Svara
  3. En annan

     /  05/09/2019

    För vi är där nu, läs själv:
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Assar_(tecknad_serie)

    Svara
  4. weasel

     /  05/10/2019

    Vänstern har alltid haft en närmast sjuklig och sekteristisk syn på sina ”stora ledare”.
    Ledarna sätts på piedestal och vänstersekten betraktar dom sedan som den perfekta och felfria utopiska (över)människan.
    Vänstern ser på Marx skrifter som om det vore Guds budord och bygger hundratals gigantiska statyer över Stalin. Det är inget nytt, Jag är sedan länge både van och luttrad vid vänsterfårskockens kollektiva idoldyrkan av Stalin eller Chavez eller Mugabe eller Castro eller vem som än för tillfället råkat vara den som , enligt fårskocken, sitter inne på den fantastiska visionen och politiken som ska skapa ett paradis på jorden.
    Så det är som sagt inget nytt.
    Men ändå…nu tycker jag faktiskt att vänstern har passerat någon slags gräns när det gäller vansinne ;
    Vad vi har här är en femtonåring som skolkar från skolan för att istället stå och vifta med en skylt där det står ”Skolstrejk för klimatet” . Femtonåringen har dessutom inte ett enda förslag på HUR klimatet ska räddas. Inte en enda konkret åtgärd har jag hört från Gretas mun – för NEJ , ”ta ansvar” eller ”tänk på barnen” eller ”rädda klimatet” är INTE några konkreta åtgärder eller förslag.
    Det är floskler.
    Denna femtonåring , vars merit är att stå med en skylt och rabbla meningslösa floskler , betraktar sedan vänstern som en ”blivande statsministerkandidat” och en ”frälsare” och dom utnämner henne till ”årets kvinna” och ”årets europé” .
    Och som om inte detta vore nog så tillskriver dom henne även övermänskliga superhjälteegenskaper. Greta kan alltså se koldioxid i atmosfären . Det är faktiskt en större bedrift än när vänsterns andra stora idol och ledare Kim Jong il lyckades slå inte mindre än 11 hole in one första gången som han spelade golf.
    Vänsterns syn på Greta får faktiskt de heilande tyskarna på 30 – talet att framstå som ganska så kritiskt tänkande individualister.

    Om nu Greta är ”Jesus från Nasarets efterträdare” ( som Linhamns kyrka utnämnde henne till ) och dessutom en övermänniska som kan se färglösa gaser i atmosfären så undrar jag varför i helvete hon inte viftar med sitt magiska pekfinger och stoppar klimatförändringarna ?
    Jesus kunde ju gå på vattnet, så det borde väl vara en baggis för den nya Greta-jesus att åtminstone få stopp på de där omtalade ökade havsnivåerna ?

    ( Tilläggas ska att jag inte tycker direkt illa om Greta. Däremot avskyr och föraktar jag dom som har skrämt henne och exploaterar henne . Stackars barn. Jävla föräldrar )

    Svara
    • Rikard

       /  05/10/2019

      Hej.

      I den idétradition som kommer från (för)antikens östra Medelhavsområde, och i vilken såväl kristendom som islam ingår då de är judendomens ättelägg är just myter om Den Utvalde centrala. Via detta orakel ,eller denna profet, förkunnas hemliga sanningar vilka tolkas av prästerskapet varpå de förkunnas för menligheten, som har att lyda i förundrad extas.

      I keltisk, germansk, slavisk, fenno-ugrisk, gaelisk, (låt säga allmän västeuropeisk) motsvarande tradition och i samma tidsperspektiv finns inget sådant. Istället finns där, i likhet med Grekland, myter om heroer. Ända in i våra dagar lever detta: sagan om den tappre förkämpen som tar till vapen mot drakar, monster och gudar.

      Den syntes mellan dessa som vuxit fram från romantiken (då det längre tillbaka var skarp artskillnad mellan de folkliga sagocyklerna och myterna, och Jupiterkultens kyrka; jag skriver Jupiterkult enär detta är vad den kristna kyrkan de facto ursprungligen är – vad Jesus predikade har mycket litet med kyrkans kristendom att göra) är exceptionellt stark.

      Ledaren får sin högre kunskap och besitter hemlig sanning, och kan därför inte ifrågasättas. Se på hysterin kring diverse spiritistiska gurus under artonhundratalet (inte så mycket i Sverige, men väl på kontinenten och i Storbritannien, vilket fram till 1918 innehade den roll i att sprida sin kultur USA bär idag), se på hur beatniks och hippisar agerade – gurus, ledare och kulter med särskild hemlig sanning.

      Den stora, djupgående, skillnaden mellan de österländska fatalistiska profetkulterna (Mohammed var bara den mest framgångsrike: där kryllade av profeter i MENA under hans levnadstid, så även under Jesus dagar) och våra germanska förfäder, är att hos oss förekom ingen dyrkan; dyrkan som i sig förutsätter underkastelse och lydnad. Tvärtom, faktiskt. Beowulf måste först visa vad han kan innan han får någon egentlig respekt, så även Cuchulainn, Bran och andra. Vad våra förfäder gjorde, kelter som germaner, var att hedra och låta sig inspireras av dåden.

      Det är troligen där vi hittar en djupt liggande diskrepans i våra reaktioner på dessa särskilt utsedda profeter (idag Greta, i morgon?) – en del av oss har mer av det keltisk/germanska idéarvet och värjer oss därför mot alla kulter som kräver underkastelse och lydnad: odalmannens blod rinner för starkt, om man skall vara poetisk. Andra finner det förlösande att uppgå i extas inför profetens anlete och känner stor frid att lägga sina beslut och därmed sitt öde i denna sibyllas händer.

      Nu är jag, om det inte tydligt framgår, mycket partisk. Jag ser det som en svaghet att knäfalla för någon, vare sig kungar eller gudar, och vämjs därför av dessa orientaliska påfund (ursäkta språket, men jag läser om Alf Henrikssons böcker).

      Tänk att det en gång föll på lärarna i samhällskunskap, att vara frihetens och demokratins bålverk mot Führer-kulter, dogmatism och fanatism, och religiös övertro. Tänk, att det idag är tvärtom.

      Det som är hoppingivande, är att de mekanismer som brukas för att skapa denna kult är allmängiltiga – mekanismerna och metoderna i sig bär inget budskap, utan är blott redskap. Kulten kring ‘Greta’ är på intet vis skild från den kring Mao eller familjen Kim, vad gäller metod.

      Och Weasel, det som är mest hoppingivande är att väl en ledarkult når ett visst stadium så måste den antingen börja leverera resultat (Mohammed var tvungen att vinna fältslag och leverera byte åt sin rövar-armé, t ex – Jesus var tvungen att utföra mirakel [om de verkligen skedde saknas numera belägg för], och så vidare), eller isolera sig i opposition mot den ruttna förtappade världen (David Koresh i Waco, Jim Jones i Guyana, Laestadianer i Norrland, osv) för annars upplöses kulten i besvikelse och sökarna börjar leta efter nästa guru, swami, eller profet.

      Så klockan tickar för kulten kring Greta. I likhet med en metkrok i ögonlocket återstår nu bara frågan om hur mycket skada den gör på vägen ut.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • weasel

         /  05/11/2019

        Ja,
        du har rätt. Det är faktiskt hoppingivande. Och Greta kommer definitivt inte att leverera.
        Men jag bävar inför vilken ledare sekten ska utse och följa som Gretas arvtagare.
        Jag skulle inte ens höja ett ögonbryn om det visar sig att det blir ett enögt murmeldjur, som ska ha landat från ett främmande solsystem och därmed sitter inne på det slutgiltiga svaret gällande jordens energiförsörjning . 😦

        Svara
  5. Skeptisk

     /  05/10/2019

    Om man inte vill ha med någon i en överenskommelse, kan man inte klaga på när de inte följer den. Vilken galaxhjärna!

    Svara
  6. En annan

     /  05/10/2019

    Blahonha, blahonga

    Svara
  7. hllviken

     /  05/10/2019

    Finns det ingen som kan stoppa galenskapen?

    Svara
  8. Senior

     /  05/10/2019

    Gällande Greta kan jag återigen konstatera att diagnosen vänsterbliven ger ett närmast religiöst fanatiskt uppträdande gällande den egna ideologin.

    Gällande moderaternas klavertramp kan jag bara konstatera att de är samma skrot och korn som övriga sjuklöverpartierna. Egen värdegrund går före lagen.

    (S)ocialism eller Socialis(m)? -Allt annat motarbetas med alla medel,

    Svara
  9. Grodan Boll

     /  05/10/2019

    https://samnytt.se/extrainsatt-forelasning-pa-lycksele-skola-nationalismens-framfart-ett-hot-mot-demokratin/

    Enligt henne anordnas föreläsningen av skolan i samarbete med organisationen Europa Direkt Västerbotten.

    – Det är EU-kommissionen som står bakom samt region Västerbotten, Umeå och Skellefteå kommuner.

    På organisationens hemsida marknadsförs olika föreläsningar om EU. Samtidigt erbjöds möjligheten att skräddarsy en föreläsning utifrån egna behov ”för 0 kronor”. Enligt Lundström var det den EU-finansierade organisationen som tog initiativ till föreläsningen på Lycksele gymnasium.

    Europa Direkt är en lobbygrupp/indoktrineringsenhet för ett federalt EU och mot nationalism. Kan utan omsvep läggas till listan av triggerwords. Garanterat skatte- eller Sorosfinansierat.

    Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2019

      Ur Samnytts intervju med rektorn:
      ”Varför ska nationalism problematiseras?
      – Varför inte?
      Därför att skollagen förbjuder skolan att ta ställning i politiska frågor?
      – Vi har också uppdrag att värna om demokratin och undervisa om värdegrunden.
      Menar du att nationalism är oförenlig med demokratin?
      – Nej.
      Men du har just uppgivit det som förklaring till varför ni har den här föreläsningen?
      – Ehm… Jag ser ingen motsättning i detta.”

      Svara
  10. Rikard

     /  05/10/2019

    Hej.

    Tips (Tack till Han Li Engnell på Fristad!):

    [slumpgeneraterna.se[

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Senior

       /  05/10/2019

      Här kan du göra karriär inom vänstern, lite copy/paste bara:

      [http://www.elsewhere.org/pomo/]

      Svara
  11. elina

     /  05/10/2019

    Eftersom barn är de nya stora experterna nästan som Gud frågade jag en del skolbarn vad de tycker om den nya profeten.
    Det var tummen ner. I den skolan fanns inga anhängare eller de vågar sig inte fram.
    En sa: kan vi inte skicka profetens följare städa upp vår miljö, fimpar, skräp som flyter? Det vore en miljögärning.
    När inga följare rök upp städade jag runt huset det området som var kommunal mark. Ville inte ha mina barnbarn i skräpig miljö. En sopsäck!

    Svara
  12. MiT

     /  05/10/2019

    Svara
  13. x

     /  05/10/2019

    Svara
    • Weasel

       /  05/10/2019

      Ok.
      Sammanfattningsvis ;
      Drick alkohol eller prostituera dig = dålig förälder som därför förlorar vårdnaden och umgängesrätten med dina barn.
      Ta med dig barnen till en krigszon eftersom du vill gå med i historiens mest brutala mord/terrororganisation = ganska så ansvarsfull förälder som får behålla vårdnaden om barnen.

      Eller…”det ska vara ordning och reda” , som Stefan skulle ha utryckt saken. 🙄

      Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2019

      Hela härvan kring IS-terrorresorna tur och retur Sverige-Syrien , den totala avsaknaden av rimlig lagföring och de barn som uppkommit i dess spår är ett tydligt symptom på hur landet inte fungerar.

      Svara
  14. x

     /  05/10/2019

    Svara
  15. MiT

     /  05/10/2019


    *https://www.facebook.com/malenaernman/posts/10156937227060731*

    Svara
  16. MiT

     /  05/10/2019


    *https://www.facebook.com/josefin.utas/posts/814968575544052?__xts__%5B0%5D=68.ARDMdFyf90XOJoHOVDYmhPnfgkpO_rO1xCn_lvsOTzH1re4Bfp4CKg7bRP6SLI52hBvCWudHVDsAVxisYqVHFrHFO7WyfWc2G8ZuXfsuwIdP96j9f6Y5sjmjGZ7aJ1Gu65QgP8x2pwWI3I588imciGuGdBtyKQybdB24D9t-b2SI46YJLlVK7tgRG8uIYvrNQ8oMX-v9zSQ&__tn__=-R*

    Svara
  17. MiT

     /  05/10/2019

    Läs tråden

    Svara
    • Senior

       /  05/10/2019

      Utländska stöldligor är en del av den svenska ekonomin (läs skatter).

      Ju fler båtägare som blir av med motorer, desto fler måste köpa nya, för redan skattade pengar. Hur mycket skatt/miljöavgifter och moms betalas per motor?

      Svar: massor när du tvingas köpa ny med jämna mellanrum, inget så länge den sitter på din akterspegel.
      Därav statens ointresse för utländska stöldligor. -De håller liv i svensk handel!

      Det är viktigare för staten att plocka smugglare (läs skattesmitare) in till landet än att plocka redan beskattade varor som lämnar landet.

      Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2019

      Herregud vilken idiot.

      Som om det skulle finnas en motsättning mellan fungerande gränsövervakning och frihandelsavtal?

      Det enda ”problemet” i sammanhanget är att en gränskontroll försenar transporten en liten stund. En stund som inte behöver vara lång om landet genomför kontrollerna med rätt avvägda resurser och riktar insatser mot sådant som verkar misstänkt istället för att slösa tid på meningslösa stickkontroller för att inte ”stigmatisera” vissa folkgrupper.

      Svara
  18. MiT

     /  05/10/2019

    Svara
    • Weasel

       /  05/10/2019

      Åååh, detta uttjatade kvasiargument.
      Vad är det som Leena inte förstår ?
      De ”tiotusentals svenska män som har våldtagit” ska självklart utvisas till Sverige.
      Det är väl ganska så självklart?
      Eller menar Leena att en vit svensk man som våldtar en svart kvinna i Nigeria ska få uppehållstillstånd i Nigeria istället för att utvisas till Sverige ?

      Svara
  19. MiT

     /  05/10/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/11/2019

      Aww 🙂

      Från samma tråd:

      Full stop.
      Ingen analys av varför detta lyckliga matriarkat helt utan agressiva hannar existerar?
      Ofc not.

      Svara
  20. MiT

     /  05/10/2019

    Trist. Undrar vad han har röstat på de senaste 3-4 valen för att det INTE skulle bli sådär?

    Svara
  21. pff

     /  05/10/2019

    Anna Ardin.

    Var har man hört det namnet förut någonstans?

    Equmeniakyrkan är bra på en sak ekonomiska bidrag.

    Svara
    • Senior

       /  05/11/2019

      Ardin?
      Hon var inblandad när ett Amerikanskt plan under mycket omdiskuterade former hämtade två personer till egypten.
      Hon var en av de som anmälde Assange för våldtäkt.

      I samband med Assange granskades hon, och man hittade en omtalad lista som hon publicerat på sociala medier med ”tio sätt att hämnas på ditt ex”, en ganska osmaklig lista där ett förslag var att falskanklaga för våldtäkt.

      Svara
      • pff

         /  05/11/2019

        ”Hon var inblandad när ett Amerikanskt plan under mycket omdiskuterade former hämtade två personer till egypten.”

        Inblandad på vilket sätt?

        Faller det inte på sin egen orimlighet att amerikansk underrättelseverksamhet förlitar sig på en så pass oberäknelig person. Krävs det inte mer än en studieresa till Kuba och en släkting inom militären för att bli amerikansk spion. Det påstås att personen i fråga är närmast analfabet gällande Kuba. Det är en viss skillnad mellan att vara uppmärksamhetstörstande radikalfeminist och att vara amerikansk spion. Tror på triangeldrama snarare än honungsfälla i Assange-fallet.

        Är det inte ironiskt att en radikalfeminist som predikar tio budord för hämnd nu för guds talan.

        Svara
        • Senior

           /  05/11/2019

          Vem har sagt något om amerikansk spion?

          Tror du ett amerikanskt plan kan landa i Sverige mitt i natten och hämta ut folk hur som helst utan att någon känner till och godkänner det, om än inofficiellt?

          Det behövs tillstånd och godkända färdplaner.
          Tror du Svenska regeringen tillåter USA, eller någon annan att landa på Svenska flygplatser och kidnappa folk hur som helst utan att protestera? Självklart var detta utlämnande med regeringens goda minne. -Med hjälp av en schackpjäs man kan offra om det blir känt.

          Sverige måste ha haft en representant, Svenska regeringens representant i detta ärende. -Inte amerikansk spion.

          Dessutom, vilken slump att just hon var inblandad i Assange-affären!

          Har du dessutom läst FUP gällande Assange bygger det helt och hållet på en sprucken kondom!

          Hela ”fallet” bygger på att Assange med flit skulle ha haft sönder en kondom i ett i övrigt helt frivilligt samlag.

          Tycker du det låter rimligt, all denna cirkus runt Assange på grund av en sprucken kondom?

          -Eller är jag en foliehatt som tror att det finns andra bakomliggande orsaker om det bara är han som blir jagad och får krav på utlämning istället för förhör på plats för misstanke om det brutalt grova brottet ”medvetet kondomsabotage”?

          Nu har hon dessutom som tack för hjälpen som en av S ”dirty dozen” när hon blivit bränd, fått en lagom diskret reträttpost syssla som diakon inom S religiösa politiska gren i Svenska Kyrkan.

          Svara
          • pff

             /  05/11/2019

            Jag utesluter inget, men vill inte blanda äpplen och päron.

            Det var en genuin fråga hur eller på vilket sätt Anna Ardin skulle vara inblandad i Egyptenavvisningarna. Google ger inget svar på den punkten därav frågan vad som styrker den hypotesen.

            Håller med om att de terroristmisstänkta egyptierna utlämnandes med regeringens goda minne, men ser inte var Anna kommer in i bilden eller någon direkt koppling mellan fallen.

            Frågan är hur Anna skulle vara inblandad rent praktiskt. Lät hon egyptierna sova i hennes säng (som med Julian) eller vinkade hon av dem med en mensblodig näsduk från Gotland. Skrev hon om händelsen i Gotlands tidningar eller på Twitter. Det enda som är intressant är graden av inblandning, vilken skulle kunna vara obefintlig.

            Har varken insyn eller intresse av kvinnans affärer, men misstänker att hon överlag tillskrivs mycket större betydelse och inflytande än hon haft, så även i Assange-ärendet.

            Anta för en sekund att CIA är den gemensamma nämnaren och att de gillrar en honungsfälla. Är det bäst att skicka en oberäknelig totalt bindgalen radikalfeminist. Eller skickar de en kvinna, kanske med amerikansk anknytning i form av pojkvän eller motsvarande, som i egenskap av groupie kommer från ingenstans och som med obegränsad målmedvetenhet söker sig nära inpå måltavlan. Precis en sådan kvinna fanns i Assange-fallet.

            Å andra sidan får man betänka att Assange när det begav sig åtnjöt något av en rockstjärnestatus och fick (en del) kvinnor på fall vart han än gick. Frågan är om han inte hade fler kvinnor även under episoden i Sverige. I det avseendet är beteendet från Sofia (den andra kvinnan) inte särskilt anmärkningsvärt. CIA har resurser att skicka vackrare ögongodis med garanterad avkastning.

            Har läst FUP för länge sedan och de inblandade verkade fan knäppa allihopa.

            En spark åt sidan till en karriär inom S politiska gren i Svenska Kyrkan behöver inte nödvändigtvis ses som ett ”Tack för hjälpen” men klart är att hon brände sina broar på den politiska scenen, där hon kanske aldrig haft något att hämta ändå.

            Belöning var knappast motivet för Anna. En totalt bindgalen radikalfeminist med hämndbegär kan fabricera bevis helt utan påtryckning utifrån. Det är rimligt att anta att hon sätter dit Julian för sin egen skull. Tid för hämnd.

            Resten rör åklagarens beteende. Ja i det fallet är påtryckningar utifrån direkt uppenbara. Frågan är om inte Marianne Ny drevs av personlig prestige i första hand.

          • pff

             /  05/11/2019

            Men det är intressant…

            I ett rättsväsende värt namnet skulle det vara straffbart att fabricera falska bevis.

            Kyrkan är infiltrerad och mattan dras under fötterna på de kristna värderingarna.

            – Klippa sönder kondomer och förfalskar bevis ena dagen.
            – Viga människor och för guds talan nästa dag.

            Må de leva lyckliga för all framtid…

            …om det mot förmodan skiter sig så frukta icke.

            Prästinnan fixar så maken får skakar galler.

            Man får se det ur ett praktiskt perspektiv.

          • pff

             /  05/11/2019

            ”Herrens vägar äro outgrundliga”

  22. Ballen

     /  05/10/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2019

      För en gångs skull står jag på Postnords sida 100%. Ehrenberg är ju en riktig bedragare, Postnord är bara extremt ineffektiva.

      Svara
    • Jans

       /  05/11/2019

      Killen har ingen skam i kroppen. Börjar kräma sitt bedragande direkt i tråden.

      Svara
  23. Gorby

     /  05/10/2019

    Svara
  24. MiT

     /  05/10/2019

    Svara
  25. MiT

     /  05/10/2019

    Svara
  26. MiT

     /  05/10/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2019

      Strategin strategen utarbetar gick inget vidare.
      Fel strategi att ha henne som strateg?

      Svara
  27. MiT

     /  05/11/2019

    Svara
    • Rikard

       /  05/11/2019

      Hej.

      Man kan göra det enkelt:

      Domare, åklagare och advokater som pläderar för straffsänkning eller annan rabatt får själv avtjäna överskjutande tid om personen de pläderat för begår nya brott.

      Problem? Löst.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  28. MiT

     /  05/11/2019

    ”Islamist-seminarium: arrangör Centern”
    https://uvell.se/2019/05/10/islamist-seminarium-arrangor-centern/

    Svara
    • Senior

       /  05/11/2019

      Denna och den övriga, ganska omfattande infiltrering som pågår förtjänar att granskas och lyftas upp så den synliggörs. Detta kommer att sluta i katastrof om det får fortsätta.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/11/2019

        Med tanke på den demografiska utvecklingen måste ju något parti förr eller senare tas över av reaktionära islamiska krafter, alternativt ett nytt bildas. Tendensen finns redan, t.ex. SSU/Malmö.

        Även om sharia påbjuder att inte blanda sig i politiken kan jag inte tänka mig att en stor muslimsk befolkning kommer att avstå från att omdana samhället efter sina önskemål när de blivit tillräckligt många för att enkelt kunna enkelt göra det den demokratiska vägen. C, eller S eller ett nytt parti; något av det blir det inom något decennium.

        Svara
        • Rikard

           /  05/11/2019

          Hej.

          Islam har i likhet med kristendom protokoll för hur man bryter mot reglerna på ett av reglerna godkänt sätt, så det är inget problem. Lite semantisk akrobatik, där politiskt arbete omtolkas av lämplig imam till att vara kamp för de rättrogna, och sim-sala-bim: allt enligt sharia. Titta på bankväsendet i MENA-länder för ledtrådar till hur muslimer slår knut på sig själva för att göra det de vill och måste utan att bryta mot sharia och koranens ord (andemeningen räknas inte – endast det skrivna). Inga räntor – endast avgifter framräknade av sharia-ekonomer. Vilket är en verklig titel på ekonomer i MENA – deras uppgift är att tillse att man följer fiqh i sina affärer.

          Kombinera med traditionen om martyrskap och du får en muslimsk ledare som beundras för att han fördömer sig själv genom att arbeta för tron, och som hyllas för sitt offer.

          Var det där att sharia förbjuder muslimer att blanda sig i politik kommer ifrån vet jag inte – jag undrar om det inte egentligen är en Klintbergare som har sitt ursprung i att en del imamer försöker förbjuda muslimer från att rösta, och att det sedan via media blivit en sanning om islam?

          Dessutom, som jag och andra sagt tidigare: varför skulle man etablera ETT muslimskt parti och skrämma bort alla svenska väljare, när man kan spela det långa spelet och ta över alla svenska partier istället? Varför riskera konflikt och öppen konfrontation idag, när man ändå vinner på walk-over förr eller senare? Det är dessutom enligt dem en större seger att vinna genom att omvända motståndaren till läran och göra dem till en del av islam, än genom öppen erövring.

          Muslimska Brödraskapet har varit aktivt sedan 1928, och har bara ökat sin makt sedan dess. Du måste förstå att vårt korta perspektiv, med mandatperioder och liknande är inte hur de tänker. De spelar så att det räcker att de vinner en gång, för då vinner de hela spelet, medan västerlänningar typiskt försöker vinna en pjäs i taget.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
    • G

       /  05/11/2019

      ”Centerpartiet anordnar en konferens tillsammans med folkmordsapologeter”
      https://ledarsidorna.se/2019/05/centerpartiet-anordnar-en-konferens-tillsammans-med-folkmordsapologeter/

      Svara
    • G

       /  05/12/2019

      Misstänker kanske att Sabuni ska tala gott om sin nya ”handbok” och projekt med Länsstyrelsen, för det kom ju ut en bok för inte länge sedan….

      ”För några dagar sedan hade jag en bisarr upplevelse av overklighet när jag av en bekant fick ta del av en rapport som Länsstyrelsen i Stockholms län nyligen givit ut. Rapport och rapport förresten, det är mer av en handbok med praktiska övningar som chefer på arbetsmarknaden nu ska använda sig av. Handboken som lanserades den 25 april heter, håll i er nu, ”Vit, svart eller brun – handbok om aktiva åtgärder kopplat till hudfärg”.

      Handboken, som är författad av aktivisten och Sveriges mest lättkränkta person, Kitimbwa Sabuni, menar att handboken “ska minska arbetsmarknadens diskriminering utifrån hudfärg.”
      http://katerinamagasin.se/arvet-efter-socialdemokraternas-rasbiologiska-overgrepp-nu-kommer-handboken-hudfarg/

      Svara
  29. MiT

     /  05/11/2019

    Svara
  30. MiT

     /  05/11/2019

    Svara
  31. En annan

     /  05/11/2019

    AHA, det var det här magistern försökte förmedla tidigare i tråden!
    Varning för anfall av skratt
    http://slumpgeneraterna.se

    Svara
  32. Leif

     /  05/11/2019

    Alice Bah Kuhnke lyfter debatten inför EU-valet till nya, oanade nivåer:
    ”KD – varför skiter ni i människor på flykt?”
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/opwW3j/kd–varfor-skiter-ni-i-manniskor-pa-flykt

    Svara
  33. Senior

     /  05/11/2019

    ”Att detta inte bara gäller politikerna, utan även etablissemanget i stort, bara understryker hur uppenbar parallellen är. För den som börjar betrakta det progressiva samhället genom denna lins, blir också mycket som tidigare framstått som ofattbart plötsligt fullt begripligt.”

    Det enda uppenbara felet fnordspotting gör är att tro att det skulle handla om någon progressivitet att införa totalitär socialism, socialism blir inte progressivt bara för att man kallar det så.

    Regression är vad det är, på alla plan, med den enda skillnaden att socialisterna sitter vid makten istället.

    [http://fnordspotting.blogspot.com/2019/05/det-kamouflerade-tyranniet.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Fnordspottin+%28Fnordspottin%27%29]

    Svara
    • Senior

       /  05/11/2019

      …..Men det är klart, progress står ju för framsteg, och är man socialist har ju Sverige en otroligt progressiv utveckling just nu. -Eller att man likt fnordspotting låter dem få ”tolkningsföreträde” om vad som nu anses progressivt….

      Jag som tror på demokrati och individens frihet ser att vi nu istället gör en ganska hastig regression i de termerna.

      Svara
    • Jonas

       /  05/11/2019

      Jag tror att han menade ”progressiva samhället”.

      Svara
      • Senior

         /  05/11/2019

        Ja, och det menar jag också.

        Förklara gärna för mig vad som är progressivt i dagens samhälle.

        Förklara för mig vad som menas med termen ”progressiva samhället”.

        -Jag ser inget progressivt i samhället längre.

        Jag kan snarare börja tala om termer som det ”provokativa samhället” då våra politiker och deras ständiga skattehöjningar för att finansiera allt annat än den välfärd där de istället genomför ständiga nerdragningar är rena hånet mot hederliga, producerande skattebetalare.

        Svara
        • Jonas

           /  05/12/2019

          Om du vore en totalt onyttig person, utan några som helst användbara egenskaper som gör dig anställbar, så är dagens politik progressiv.
          För oss övriga så finns inget som helst progressivt i deras politik och det är därför det borde skrivas inom citationstecken.

          Svara
  34. MiT

     /  05/11/2019

    Svara
  35. MiT

     /  05/11/2019

    Svara
  36. MiT

     /  05/11/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10217633393500200&set=a.1311283875733&type=3*

    Svara
    • weasel

       /  05/11/2019

      ”Hon betraktar det som ett hatbrott.

      – Det är inte enbart ett brott mot mig och ett hot mot mitt parti. Det är också ett brott mot demokratin och yttrandefriheten, säger hon.”

      Hahahaha : D
      Jo, och om någon snor min mobiltelefon så är det ett brott mot mänskligheten.
      Bra för övrigt att hennes bil blev förstörd så att hon inte kan fortsätta förstöra miljön och klimatet 🙂

      Svara
  37. G

     /  05/11/2019

    ”Macron eller Erdogan?” – Hanif Bali ber C och L välja om slöjan

    Det ska bli förbud mot slöjor i grundskolor och förskolor. Iallafall om Moderaterna i Stockholms län får bestämma. Det berättar den moderata riksdagsmannen Hanif Bali på Facebook samtidigt som han ställer en försåtlig fråga till Centerpartiet och Liberalerna. ”Macron eller Erdogan? Välj nu”, lyder uppmaningen till mittenpartierna.

    Under lördagen beslutade Moderaterna i Stockholms län på sin förbundsstämma att slöjor ska förbjudas på grundskolor och förskolor. Det ingår i ett utökat maskeringsförbud, berättar den moderata riksdagsmannen Hanif Bali på Facebook.

    ”I många skolor är normen att ha på sig slöja så stark att små flickor vars föräldrar inte ens är religösa känner tryck att bära slöja. De förtjänar vårt skydd”, motiverar han det nya förslaget.

    Samtidigt passar Bali på att rikta en känga mot Centerpartiet och Liberalerna. ”Förslaget är en blåkopia på Frankrikes ordning. En Marche!” fortsätter Bali varpå han sedan ställer en välkänd fråga som förekommit tidigare i media – den där en politiker tvingas välja mellan två utländska statsmän.”
    https://nyheteridag.se/macron-eller-erdogan-hanif-bali-ber-c-och-l-valja-om-slojan/

    ”Blytunga M-beslutet: Lägg ner SVT och SR

    Public servicebolaget SVT och SR ska avskaffas helt och hållet. Det är den nya linjen för Moderaterna i Stockholms län, ett beslut som klubbades igenom på förbundsstämman på lördagen. De har även röstat för att riva upp public service-utredningen, berättar riksdagsledamoten Hanif Bali (M) på Twitter.
    ..[..]..
    I en proposition inför förbundsstämman för Stockholms län, det tyngsta länsförbundet inom M, riktas kritik mot partiets agerande på riksplanet i frågan om public service. Där har M i praktiken lagt sig platta för Socialdemokraterna. Nyheter Idag har tidigare uppmärksammat intern kritik mot partiets gruppledare Tobias Billström, den man som varit drivande i att M gick med på skattefinansiering av SVT och SR.

    När Nyheter Idag talar med Mattias Thorsson, kommunikationschef för Moderaterna i Stockholms stad och län, berättar han att ungdomsförbundet MUF lade ett tilläggsförslag som sedan gick igenom under mötet.

    – Det här var en motion om att se över public service och utreda finansiering. Till en motionen lade medlemmar från MUF ett antal tilläggsatt-satser där det voterades om den första och sedan gick de andra igenom per automatik.

    I en bild som publiceras på Twitter syns Tobias Billström sitta i presidiet. Därmed tvingas han av förbundsstämman att vara med om att klubba igenom ett avskaffande av public service – trots att han själv varit drivande kraft för att partiet ska stå bakom skattefinansieringen.”
    https://nyheteridag.se/blytunga-m-beslutet-lagg-ner-svt-och-sr/

    Svara
    • Ivar L

       /  05/12/2019

      Tror inte en sekund att M kommer genomföra något av detta. Kolla hur det gick med det utlovade tiggeriförbudet när de fick makten i Stockholm. Bali må vara vass men hans parti är en gigantisk potemkinkuliss.

      Svara
  38. G

     /  05/11/2019

    ”Som att lämna Sovjet och upptäcka den fria världen”
    https://nyheteridag.se/som-att-lamna-sovjet-och-upptacka-den-fria-varlden/

    Läs hela. Fantastiskt med debatter av detta slag där röster från helt skilda kanter får vara med. Det är toppen när det blir obekvämt och det faktiskt hörs att medverkande tycker olika om saker och ting. Det är en fin sak, tack Norge! Som Chang skriver hade detta inte kunnat hållas någonstans i Sverige. Folk som bokar in deltagare och sätter ihop dessa paneler i Sverige har en alldeles för snäv bild av oliktänkande, när de tror att ”nu har vi bjudit in folk med olika ståndpunkter så det blir en intressant diskussion och inte alla håller med varandra hela tiden”, så har de inte alls gjort det. För så är det precis hela tiden.

    P.S
    Det kan nog inte sägas om det kommande identitetspolitiska islamistmötet om ”afrofobi” och ”islamofobi”, ingen som deltar lär troligen ha en avvikande syn om någonting, alla tycker lika och debatten uteblir. Hur detta idiotmöte ens fick ett *ok* att hållas på en så ståtlig plats som Riksdagens första kammare är sinnessjukt. Det borde hållas nere i kloakerna, bland brunråttorna.

    Svara
  39. G

     /  05/11/2019

    Svara
  40. x

     /  05/11/2019

    Svara
  41. G

     /  05/11/2019

    Svara
  42. G

     /  05/11/2019

    ”Emmanuel Macron’s plan to fix Facebook, YouTube and Twitter

    Start treating them like banks.

    That’s the main thrust of a report commissioned by the French government, which argues that big social media companies like Facebook, Twitter and YouTube need to be regulated like the financial sector, with regular audits and more transparency on their internal processes for handling harmful content and hate speech.

    “Hopefully, this regulatory framework won’t be just a national model for France, but it can be worked as a framework for the EU overall as the next European Parliament comes,” Zuckerberg told a small group of journalists in Paris after his meeting with Macron.

    ”Globally, the French approach is one of the most future-looking approaches we have seen” — Richard Allan, Facebook’s chief lobbyist

    France’s proposed approach, which is laid out in a 32-page report authored by Benoit Loutrel, a former Google employee and telecoms regulator official, emphasizes flexibility and does not call for penalties over individual failures to police content by the platforms. Instead it urges much more regular oversight by regulators, focusing mainly on the processes and resources used to identify and remove hate speech.”
    https://www.politico.eu/article/emmanuel-macrons-plan-to-fix-facebook-youtube-and-twitter/

    Definitionen av vad ”hate speech” är för nåt verkar variera beroende på vem man frågar, så det blir säker toppen och inte dåligt alls…

    Jag ser heller att folk runtom Europa ”fixar” Macron och hans likasinnade bort från makten så de inte kan fu*** upp Internet mer än vad de reda gjort. ”Liberal/progressive” 2019 betyder något helt annat.

    Svara
  43. G

     /  05/11/2019

    Svara
  44. Gorby

     /  05/12/2019

    Svara
  45. x

     /  05/12/2019

    Svara
  46. x

     /  05/12/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/12/2019

      Och se’n då?
      När Centern får sina röster för att de genomför islamisternas agenda, hur blir det då? Skall Annie ta på sig slöja eller byter hon parti då?

      Är det inte otroligt kortsiktigt detta röstfiske?

      Svara
  47. hllviken

     /  05/12/2019

    👊 👊 👊 👊 👊

    Svara
  48. MiT

     /  05/12/2019


    *https://www.facebook.com/vivianne.forsman.H/posts/2223215797714380*

    Svara
    • Ivar L

       /  05/12/2019

      Märkligt att myten o att våldtäkter främst sker i hemmet och av den egne mannen fortfarande lever kvar. Faktaresistensen is strong with these ones.
      ”I majoriteten av de sexualbrott som rapporteras i NTU är förövaren en helt okänd person (65 %). I 24 procent av fallen var gärningspersonen en bekant, och i 11 procent av fallen en närstående.”
      https://www.bra.se/forskning-och-analys/sexualbrott.html

      Hittar inte specifikt våldtäkt, men med tanke på att det bara är en närstående i 10% av fallen i NTU så förefaller det rätt osannolikt att det skulle vara jätteskillnad mot våldtäkter.

      Svara
      • weasel

         /  05/12/2019

        Ännu märkligare är Vivianne Forsmans slutsats om att ”det verkar som om Åkesson och Ebba vill avkriminalisera våldtäkt inom äktenskapet” .
        Eftersom Ebba och Åkesson vill utvisa utländska medborgare drar alltså Vivianne slutsatsen att dom vill avkriminalisera våldtäkt inom äktenskapet. :/

        Svara
  49. Gorby

     /  05/12/2019

    Äh, vi pratar i stället om klimatet ännu en gång.

    Svara
    • Gorby

       /  05/12/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  05/13/2019

        Bröd och skådespel.
        Skådespelet heter f.n. miljön.
        Frågan är hur länge brödet räcker.

        Svara
      • G

         /  05/13/2019

        ”Ministerns råd till bensinupproret: Köp en elbil

        Finansminister Per Bolund från Miljöpartiet ger rådet att köpa en elbil till de svenskar som protesterar över skenande bensin- och dieselpriser. –De är dyra att köpa, billiga att köra, säger han i SVT Agenda.

        Med över 400 000 medlemmar i Facebookgruppen ”Bensinupproret 2.0” har frågan om de skenande bränslepriserna seglat upp på den politiska dagordningen. Flera medier har berättat om bensinpriser på över 18 kronor litern i norra Sverige och för många människor på landsbygden är nu priserna ohållbara.

        I söndagens SVT Agenda var finansminister Per Bolund från Miljöpartiet inbjuden för att ge svar på hur människor på landsbygden ska överleva. Bolund är även nyvalt språkrör för Miljöpartiet.

        – Jag kan förstå att det är en stor utmaning när man inte har något annat alternativ, när man är beroende av bilen och bensinpriset bara stiger. Anledningen till att vi har högre bensinpriser nu är att oljepriset stiger i världen på grund av oro i Venezuela och OPEC som kontrollerar oljepriset, säger han.

        Men det är långt ifrån hela sanningen. I USA kostar en liter bensin drygt 8 kronor och i Ryssland är priset under 7 kronor. Över 60 procent av besinpriset i Sverige utgörs av skatter. Bolund påpekade även att den svenska kronan tappar i värde, något som också bidrar till att priset ökar på varor från utlandet – bensin och diesel inkluderat.

        Bolund tror också att de flesta i Sverige håller med honom om att Sverige behöver ställa om från fossilbränslen.

        – Vanligt folk har också en klimatoro, vanligt folk har en stor oro inför framtiden och dom utmaningar som väntar oss.

        Bolunds råd är att människor runt om i Sverige överger bensin- och dieseldrivna fordon. Istället är det exempelvis eldrivna bilar som gäller, om man inte har möjlighet att åka tåg eller på annat sätt resa kollektivt.”
        https://nyheteridag.se/ministerns-rad-till-bensinupproret-kop-en-elbil/

        Åh politikerföraktet det bara störtdyker…. in your dreams.

        Svara
        • Nicke nyfiken

           /  05/13/2019

          @g
          ”Åh politikerföraktet det bara störtdyker”.
          ?
          Du måste väl mena att den ökar?

          Svara
        • Senior

           /  05/13/2019

          Heter det inte bensinskatteupproret?

          Det var nämligen det första som slog mig hur politiker och kanske framförallt media skiftade fokus från bensinskatt till bensinpris, för att därefter skylla på (världs)marknaden (underförstått kapitalism) att priserna var höga

          Svara
  50. MiT

     /  05/13/2019

    Läs tråden

    Svara
    • Senior

       /  05/13/2019

      Äntligen börjar proppen i ketchupflaskan lossa….

      Uppfriskande!

      Svara
      • Ivar L

         /  05/13/2019

        Otroligt bra argument faktiskt som han får i tråden. Till synes enkla, men han blir ju svaret skyldig. Har inget svar. Hans enda egentliga argument verkar vara att det är ”nytt” att moderater tar upp det. Vilket naturligtvis är totalt irrelevant. Varför skall man inte diskutera nya frågor?

        Sedan är jag visserligen 99,9% säker på att det bara är munläder från moderaterna men det är en helt annan sak.

        Svara
    • Sune

       /  05/13/2019

      Ser att SVT-text i dag döpt om ”invandring” till ”befolkningsförändringar” vid rapportering kring kommunernas ekonomiska problem. 1984…

      Svara
      • Ivar L

         /  05/13/2019

        SVT-ordlista, kort utdrag:

        invandring = befolkningsförändring
        halshuggning = halsskada
        terroristanslutare = resenär
        arbetslös immigrant = pensionsräddare

        Svara
  51. Pålack

     /  05/13/2019

    Svara
  52. x

     /  05/13/2019

    Föräldrar kan tvingas betala dyrt för skolfrånvaro
    ”Sedan hösten 2017 har en högstadieelev på Petrus Magni skola i Vadstena kommun haft mycket frånvaro. Så mycket att föräldrarna nu kan komma att hotas av vite om sammanlagt 10 000 kronor i veckan om barnet inte infinner sig i skolan.”.
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/foraldrar-kan-tvingas-betala-dyrt-for-skolfranvaro

    Detta gäller alla andra utom Greta?
    ”Greta Thunberg går i nionde klass i Bergshamra i Solna kommun”
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Greta_Thunberg

    Svara
  1. Årets folkbildare | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: