Sinnessjuka perversa Sverige

Sverige är ett totalt sinnessjukt perverst land. På alla möjliga sätt. Det senaste som bevisar detta stenhårt är ju IS-barnen som de kallas, i första hand Skråmosarna. SVT och SR drog igång världens kampanj för dem, de dominerade alla nyhetssändningar med upp till halva programtiden.

Patricio Galvez, morfadern, var med i varje nyhetssändning, Uddén på SR var med i någon sorts bisarr sängläggningsceremoni där barnen skulle sova på hotellet osv osv osv. Man matade på som om det inte fanns en morgondag. Det accelererade för att helt plötsligt vara noll sek från en dag till nästa. Från ökande antal sekunder i varje nyhetssändning så gick till till 0 på en dag. Poff bara. Knäpptyst.

Vad hände egentligen? Varför tystnade SVT som om man dragit ur kontakten?

Jo, detta hände

Jihadistkärringen, barnens mormor, som man kan säga är ansvarig för både sin dotters och Skråmos radikalisering och är skyldig till att barnen alls finns där de är kom på en kopp gevalia på hotellet i Irak där de befann sig.

Där är nog svaret. Det finns två alternativ, antingen visste SVT om att mormodern skulle komma ner redan från början om SVT:s kampanj var framgångsrik eller så visste de inte om det och insåg att de själva bara varit en bricka i islamistspelet och att det var styrt av mormodern redan från början. Om de INTE visste om det så kan de inte ha undvikit att märka det då de lismade och fjäskade för morfadern 24/7 och då också insett att de satt på ett scoop och då hade de matat ut artiklar om detta. Det gjorde de inte utan de blev knäpptysta från en dag till nästa. Från att blåsa på som om det inte fanns en morgondag och dessutom ökande. Dagen de tystnade var den som mormodern dök upp på.

Det här stinker trafikdödad grävling! Hela kampanjen som SVT drog igång stinker! Det är UPPENBART att det hela är iscensatt av mormodern. När man frågat morfadern så har han varit påtagligt undfallande om just mormodern. Hon är ju ffs orsaken till att barnen överhuvudtaget är där de är! Då är man INTE ointresserad om samma kräk skulle råka dyka upp och vilja träffa barnen! Då skulle man själv hellre dödat tanten än låtit henne träffa barnen. Men inte Patricio, han vet minsann att mormodern inte alls är i såna kretsar längre. Samtidigt som han inte vet någonting alls. Mormodern spelade dessutom islamistsånger på mobiltelefonen för barnen när hon besökte dem på hotellet! Patricio är påtagligt obekymrad över mormodern och hennes inflytande. Det går inte ihop! Om han inte är efterbliven på riktigt.

Precis allt tyder på att det är mormodern som dragit i trådarna hela tiden!

Och hur har de råd att åka till Irak och stanna i veckovis? Vem betalar Patricios räkningar? Vem betalar terrorkärringens resor? Hennes 2-3 hotellrum som hon bokade för att ingen skulle veta var hon befann sig? Flyget? VEM betalade? Man kan knappast som terrorkärring som kommit tillbaka från mördarsekt ha nåt jobb som betalar såpass bra att man har råd med sånt? Så varifrån kommer pengarna? Patricio har vad jag förstått aldrig jobbat i Sverige utan enbart levt på socialbidrag här, vem har finansierat hans resa och låååånga hotellvistelse? Det stinker på alla möjliga vis!

Nåväl, mormodern skulle varit en vecka i Irak men bestämde sig plötsligt för att åka hem i förtid och man antydde från svensk media att det berodde på att hon avslöjats med besöka hotellet i Irak. Men så är det såklart inte.

För vad ska hon i Irak och göra när de bara nån dag senare ska åka till Sverige? Det fick hon såklart reda på när hon var där, gissar att Patricio tjänstvilligt delade den informationen med henne. Notera vad han säger ”där vi kan få vara i lugn och ro”. Vågar sätta vad som helst på att mormodern igår i det där ”vi” på något sätt.

I SVT:s artikel står inget om mormoderns besök på hotellet i Irak. Inte en stavelse. Inte ett ljud om att hon spelade islamistiska sånger på mobiltelefonen för dem. Allt är bara finfint enligt SVT som vaknat till lite igen nu när de landat i Sverige.

I december förra året dödades barnens mamma, Patricio Galvez dotter, i en granatattack och i mitten av mars bekräftade IS-terroristen Michael Skråmos mamma att även han hade dödats.

Michael Skråmo är den mest profilerade IS-rekryteraren som har rest från Sverige. Han är norsk medborgare, men född och uppvuxen i Göteborg.

Förutom Patricio Galvez har Michael Skråmos barn andra släktingar i Sverige. En av dem är en IS-sympatisör som också har bott i Raqqa, tidigare ”huvudstad” i Islamiska statens kalifat.

Man t o m undviker att skriva att det är just mormodern som är IS-sympatisör utan benämner henne som en ”släkting”. Varför är man så otroligt undfallande när det gäller mormodern om man inte hela tiden vetat om, eller anat, att hon drog i trådarna? Inte en stavelse om att det förmodligen är hon som ligger bakom deras radikalisering osv. Tyst bara. Hon blir bara en ”släkting”.

Vad säger Säpo om mormodern då? Ja de vill så gärna att hon ska trivas och ha det bra här i Sverige att de gett henne en skyddad identitet. Om de anser att hon ska ha det så har de säkert inget emot att hon uppfostrar sina barnbarn också. Uppfostrar dem som Skråmo ville såklart.

Mormodern är en känd IS-rekryterare som tydligen dessutom varit befäl i deras moralpolis, hon försökte rekrytera unga kvinnor som skulle gifta sig med terrorister. Och nu har barnen alltså landat i Sverige.

Men vad man än gör för dem så måste man se till att jihadkärringen och hennes likar hålls borta från dem! Gör man inte det spelar det ingen roll vad man gör för dem. Och garanten för det är INTE Patricio, det har han redan visat. Han kommer så fort han får chansen att berätta för sitt jihadist-ex var de befinner sig och se till att hon kan kontakta dem. Garanten är inte heller nån socialtjänst, det har de bevisat så många gånger, inte bara i Göteborg. Är ju ingen tillfällighet att Sverige har flest IS-terrorister per capita i Europa.

Och vad ska socialen kunna göra när det dyker upp några galna islamister med terrormormor i spetsen hemma hos några som jobbar på socialtjänsten och säger ”Om du inte berättar var de befinner sig så skär vi halsen av dig. Efter att vi skurit halsen av dina barn”?

Sverige är så jävla perverst! Först skiter alla i barnen som finns där så länge det går ”bra” för IS, när de faller så börjar alla oja sig som fan. Sen börjar statsmedia kampanja för de barn som de tidigare inte brytt sig om alls. Sen när det avslöjas att terrormormor smyger i kulisserna så tystnar statsmedia som om man drog ur kontakten. När kampanjen lyckats så försöker man förminska terrormormors betydelse och börjar kalla henne för en ”släkting”. Under hela tiden så stinker det rutten grävling.

Men mest perverst är ändå att Säpo gett terrormormor skyddad identitet! Hon kan komma och gå in och ut ur Sverige som om det vore ett sunkigt fik. Hon är en känd IS-rekryterare och antas t o m ingått i IS religiösa polis! Vips bara, skyddad identitet! Kan åka till Irak och staden som hon kämpade för skulle utplånas tillsammans med befolkningen.

Alla svenskar har RÄTT att få reda på varför hon, en välkänd terrorrekryterare mm, har fått skyddad identitet! Varför?

Jag litar inte på Säpo efter det här. Inte det minsta. Det går inte att lita på dem längre. Min gissning är att de totalt tappat greppet faktiskt. De vet inte vad de ska göra eller hur de ska göra nåt. Det är därför. Att de nu, 10-15 år försent börjat vakna till och har gripit några imamer i Sverige förstärker bara att de tappat det. Droppen är när man får reda på att de gett jihadkärringen, som har förstört så många liv och som tydligt vill fortsätta förstöra ännu fler, skyddad identitet. Säpo vill inte att folk ska få veta vem deras granne är utan det ska tydligen komma som en överraskning när man helt plötsligt hör någon skrika ”ALLAHU AKBAR!” i örat.

Det var alltså med Säpos goda minne hon kunde besöka Irak och hotellet och spela islamistiska sånger för barnbarnen. För om de har koll och inte tyckte det var ok så hade hon ju aldrig kunnat dyka upp där…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

90 kommentarer

  1. Rikard

     /  05/15/2019

    Hej.

    Tänk positivt: kan vi så sakteliga få fram en svensk regering och en svensk riksdag istället för dagens Vichy-regim, så kan såväl tant terroristinkubator som farbror bidragsparasit både beläggas med expropriering av allt lösöre, göras ersättningsskyldiga för sina bidrag, berövas medborgarskap, TUT och PUT och deporteras till sina hemländer: han är ju chilenare om jag inte missminner mig, och saknar därmed numera sedan länge flyktingskäl – i enligt med flyktingkonventionen skulle han återvänt till Chile snarast möjligt väl han saknade dessa skäl, varför man kan göra återkrav på allt han fått sedan Pinochet-regeringen avsattes.

    Tanten är ännu lättare: hon har rest tillbaka till ett land hon ‘flytt’ ifrån. Därmed är hennes flyktingstatus och allt hon fått i kraft av den förverkad.

    Sittande regering hade faktiskt kunnat göra allt detta idag.

    Återkrav av felaktigt utbetalade bidrag finns det gott om prejudikat för: titta bara på hur F-kassan gör. Expropriering av egendom likaså.

    Vad som saknas är en svensk regering och en svensk riksdag, sammansatt av svenskar för Sverige.

    Så, tänk positivt och knoga på för att kunna tömma Sverige på dryga miljonen utlänningar.

    ”Nästa år, i Jerusalem” – kunde judarna med tanke vilka vedermödor de utstått, så kan vi som har ett oändligt bättre läge.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • weasel

       /  05/15/2019

      Jag brukar instämma i det du skriver, men den här gången kan jag tyvärr inte göra det, Rikard.
      Det går inte att ”tänka positivt”. Det är tyvärr väldigt, väldigt, väldigt kört för Sverige.

      13 års massinvandring ( Ja, jag vet att den har pågått längre än så , men jag syftar på den extrema massinvandringen ) har bland mycket annat resulterat i europarekord i granatdetonationer och skjutningar, världsrekord i våldtäkter samt en välfärdskollaps mitt i en högkonjunktur.
      Och hur har det så kallade folket reagerat på detta ?
      Jo, 17,53 % har röstat på SD medan knapptmätbart % har röstat på AfS.
      Och de övriga 82,45 procenten? Ja, de röstar gladeligen fortfarande på de partierna som själva har skapat alla de ”utmaningarna” som de nu påstår sig vilja lösa genom att fortsätta med exakt samma politik som har skapat ”utmaningarna”.

      I ett friskt och normalt land skulle det inte vara så här.
      Om regeringen i ett friskt och normalt land utsatte sin befolkning för det som Reinfeldt & Löfven har utsatt folket för så skulle motsvarigheten till SD få åtminstone 50 % medan motsvarigheten till Afs skulle få minst 10 % .
      Och motsvarigheten till Löfven & Reinfeldt skulle inte komma upp i tvåsiffrigt.

      Men Sverige är inte ett ”friskt och normalt land” . Kommer heller aldrig att bli det. Beroende på att majoriteten av befolkningen uppenbarligen inte är ”frisk och normal” eftersom dom år efter år efter år röstar på sina egna bödlar.

      Sverige är ett stort sinnessjukhus. Och det värsta är att det är de allra galnaste och mest psykotiska patienterna som sitter som överläkare och verksamhetschef på sjukhuset.
      Lämna allt hopp . 😦

      Svara
    • BSB

       /  05/16/2019

      Berätta gärna mer om din rätta värdegrund, o lille guldkalv, aka ”yolo”-kommentarsfält-spammare!

      Du som diar trygga rummens varma mjölk, med grädde.

      Vad som saknas är kanske BSS?
      Spännande nya BSS-Sverige…
      Vad kan gå fel liksom?

      ”Vad som saknas är en svensk regering och en svensk riksdag, sammansatt av svenskar för Sverige.”

      Svara
      • Rikard

         /  05/16/2019

        Hej.

        Jag är gammal nog att kunna jämföra Sverige före den invandring av neger, araber, och liknande som påbörjades under åttiotalet, och Sverige idag.

        Det räcker mer än väl.

        Nu våldtas mellan femton och tjugo svenskor om dan av utlänningar, främst just av negrer, araber och afghaner. Rån, mord, skottlossning, bomber, korruption, islam, att många utlänningar från Afrika och MENA är odugliga på svenska arbetsplatser, att de inte klarar ens svensk grundskola – listan är längre.

        Sverige, när det var svenskt, var ett bättre land. Skall Sverige kunna bli det igen, måste de utlänningar som inte hör hit kastas ut, även i andra och tredje led. Det kan göras inom ramen för rådande lag utan att bryta mot konventioner.

        Värdegrund? Sverige är det svenska folkets land; landet och folket är en odelbar enhet.

        Den som kommer till Sverige skall anpassa och underkasta sig våra seder, eller flytta. Det är rättvist: jag reser inte till Saudi och väntar mig att de skall ändra sig till mina seder.

        Den som kommer som flykting skall placeras i flyktingläger, och stanna där till den kan resa hem. I enlighet med FN:s flyktingkonvention.

        Den utlänning som stridit i en illegal armé (alltså i strid med Genevé-konventionen, skall utlämnas till det land där brottet begåtts.

        Den utlänning som kommit som flykting till Sverige och begått brott skall utvisas på livstid.

        Vill du veta något kul? Nästan all araber, kurder, perser, syrier, palestinier (som ju egentligen är ett blandfolk av landlösa utstötta araber), turkar, greker, polacker, bosnier, serber, rumäner, kamerunier, senegaleser och rwandier jag haft som kollegor tycker likadant – fast med betydligt grövre ord.

        Det är du, och dina gelikar som är rasister och extremister.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Kristian

           /  05/16/2019

          Minns också det landet. Kanske går det att bygga upp i mindre skala någonstans? Kanske rentav inom de geografiska gränser som kallas ”Sverige”?

          We’ll meet again …

          Svara
          • BSB

             /  05/17/2019

            FYI: det kallas sekt. Lycka till. Kanske med ”Kristi brud” som profet? Hon lär vara populär igen. Ungefär som platåskor och utsvängda jeans, fast med sting.

        • BSB

           /  05/17/2019

          Om du vore intelligent skulle du ta till dig av konstruktiv kritik och lyssna på weasel, åtminstone i detta:
          ”Jag brukar instämma i det du skriver, men den här gången kan jag tyvärr inte göra det, Rikard.”.

          Tyvärr tror jag att du är intelligent men ”kanaliserar” intelligensen på fel sätt. Som professor Moriarty.

          ”Jag är gammal nog att kunna jämföra Sverige före den invandring av neger, araber, och liknande som påbörjades under åttiotalet, och Sverige idag.

          Det räcker mer än väl.”
          Lösning, enligt din värdegrund: ättestupa eller äldreboende? Du väljer. Personligt val.

          ”Nu våldtas mellan femton och tjugo svenskor om dan av utlänningar, främst just av negrer, araber och afghaner. Rån, mord, skottlossning, bomber, korruption, islam, att många utlänningar från Afrika och MENA är odugliga på svenska arbetsplatser, att de inte klarar ens svensk grundskola – listan är längre.”

          Vad spelar det för roll för dig vilken etnicitet våldtäktsoffret eller gärniingspersonen har då? Betvivlar siffrorna, som du anger.

          Du skrev ”N”-ordet. Gav det sig psykisk eller fysisk njutning? Går du igång på att spy galla över främlingar och deras olika brott?

          Vilken lista är längre?
          ”Spy galla”-listan?

          ”Sverige, när det var svenskt, var ett bättre land. Skall Sverige kunna bli det igen, måste de utlänningar som inte hör hit kastas ut, även i andra och tredje led. Det kan göras inom ramen för rådande lag utan att bryta mot konventioner.”

          När var Sverige svenskt?
          Vilket århundrade?
          På vilket sätt var det bättre och var du verkligen född då?

          Vilka utlänningar ”hör inte hit” (gissar på de tidigare uppräknade), varför bör de kastas ut och varför även i andra och tredje led? Du verkar inkludera även dem som inte har begått brott.

          Är du ens själv svensk i första, andra och tredje led?

          ”Värdegrund? Sverige är det svenska folkets land; landet och folket är en odelbar enhet.”

          Vilka tillhör det ”svenska folket”, i maj år 2019?
          Bloggägaren är ju själv inte ens svensk i andra led; hur ser du på det?! Om du är konsekvent i ditt resonemang, så vill du väl utvisa även honom? (på livstid)

          ”Den som kommer till Sverige skall anpassa och underkasta sig våra seder, eller flytta. Det är rättvist: jag reser inte till Saudi och väntar mig att de skall ändra sig till mina seder.”

          Berätta då mer om ”våra seder”?
          Du använder samma princip som IS: ”underkasta sig våra seder eller flytta”. Vad är det för skillnad?

          Vem är det som har tvuingat dig att i Sverige anpassa dig till sina seder?

          ”Den som kommer som flykting skall placeras i flyktingläger, och stanna där till den kan resa hem. I enlighet med FN:s flyktingkonvention.”

          Hört talas om asylrätten?
          Vad planerar du att göra för att upphäva den? Den är relativt stark.

          ”Den utlänning som stridit i en illegal armé (alltså i strid med Genevé-konventionen, skall utlämnas till det land där brottet begåtts.”

          Vilken armé är illegal då, enligt dig?
          Faktum är att vilken armé som helst kan kalla sig ”frihets-armé”, etc.

          ”Den utlänning som kommit som flykting till Sverige och begått brott skall utvisas på livstid.”

          Varför just på livstid? Beror det inte på brottets karaktär? Eller menar du att även infödda svenskar (i första-tredje led) ska dömas till livstid för vilket brott som helst?

          ”Vill du veta något kul? Nästan all araber, kurder, perser, syrier, palestinier (som ju egentligen är ett blandfolk av landlösa utstötta araber), turkar, greker, polacker, bosnier, serber, rumäner, kamerunier, senegaleser och rwandier jag haft som kollegor tycker likadant – fast med betydligt grövre ord.”

          JA, det var verkligen ”kul” att höra!
          OJ, så ”kul” det var, med lite anekdotisk bevisföring!
          Humor på SÅ hög nivå!

          Har du ens kontakt med den typen av människor, om du ens anser dem vara det?

          DET var i såfall kul.

          ”Det är du, och dina gelikar som är rasister och extremister.”

          Lyckligtvis har du helt fel på den punkten.
          Jag spyr inte galla över främlingar.
          Därom vet jag bättre.

          Trevlig helg!

          Svara
      • BSB

         /  05/17/2019

        Hur f-n är det ens möjligt att inte få något medhåll på den kommentaren men däremot massivt, ensidigt mothugg?!
        Kort SVAR: vi befinner i oss ett ”tryggt rum”!
        En filterbubbla i förnekelse!
        Där ingen ska behöva känna sig lite kränkt.

        Nödutgångarna är där, där, där och där.
        Vid nödläge: ta på er andningsmasken vid syrebrist och flytvästen, som ni finner under ert säte och rutscha eventuellt nedför rutschkanan vid nödlandning. Invänta besättningens vidare order.

        Till dess: besvara Sverige blandat!

        Svara
    • Leisha Camden

       /  05/16/2019

      Med tanten menar du väl mormodern/Skråmos svärmor. Hon har inte någon flyktingstatus som hon kan fråntas, hon är ju etnisk svensk. Heter Ulrika och kommer från Varberg? ”Umm Hamza” är bara det namn hon kallas nu. Inom bokstavstrogen islam betyder inte kvinnor något annat än som avelskossor så när de får barn identifieras de bara genom ungen. Fast det måste vara en son självklart. Ulrika från Varberg har uppenbart en son som heter Hamza och därför använder man namnet Umm Hamza på henne. Men det är inte hennes namn utan det betyder bara Mor till Hamza.

      Svara
      • Rikard

         /  05/16/2019

        Hej.

        Mea Culpa, jag har svårt att ta in som det heter att svenska svenskor kan välja islam.

        Men såhär då: jag tycker vi kan skeppa iväg henne ändå – hon har på tydligast möjliga sätt visat att hon vill leva i islamsk stat. Skicka henne till Syrien för att hon skall kunna ställas inför rätta.

        I gengäld för att Syrien ser till att hon, och andra som hon, aldrig kan komma till Sverige igen, kan vi ta emot samma antal yezidiska kvinnor vilka våldtagits av ”Umm Hanza”:s älskade muslimska män.

        Win/win – no lose.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  2. lensof

     /  05/15/2019

    Ingenting. Absolut ingenting. Har fått mig så negativ till allt vad islam heter som denna Skråmoaffär.

    Jag kan bara ana vad deras offer upplever och känner. De som verkligen skulle ha behövt vårt stöd och skydd.

    Mormoderns ögon är knappast en frisk kvinnas ögon och morfadern framträder alltmer som en fjant oförmögen till vare sig försörjning eller normalt beteende. Hans jollrande med barnen kan vilken idiot som helst spela upp. Mormodern lär ha haft ett öknamn när hon var IS-verksam som knappast visar på normala känslor något som inte gör henne lämplig för att ta hand om barn över huvud taget. Antagligen bör ingen, vuxen eller barn, vara i närheten av henne.

    Då tänker jag på alla de offer begravda eller levande som hon lämnat i Syrien. På dom som kanske flytt hit och får ta del av denna vidriga fars.

    Och detta stöder Sverige! Den humanitära stormakten!

    Svara
    • Ivar L

       /  05/15/2019

      Det var väl någon filmare inblandad i Galvez besök också?

      Ja, det måste vara fint för ett riktigt IS-offer (t.ex. en kristen) i Sverige att se hur islamistkärringen och hennes barn behandlas som kungligheter av media.

      Follow the money skulle nog ge en hel del svar här, men det är ju svensk media så det kommer ju inte att hända. Undrar verkligen vem som betalar detta.

      Hon har slöja på sig så att hon ”lämnat det där bakom sig” är nog en högst relativ tolkning.

      Svara
    • Ivar L

       /  05/15/2019

      Frågan om hon kan ta hand om barn borde dessutom inte ens finnas eftersom hon borde avtjäna ett tvåsiffrigt fängelsestraff. Minst.

      Svara
  3. norrmannen65

     /  05/15/2019

    Var inte Skråmo norsk medborgare? Då skall ju barnen åka till Norge…..

    Svara
  4. Att uppfostra barn att bli terrorister skulle kunna tänkas vara ett fall för socialens tjänstemän? Slå dem en signal, spela in samtalet och lägg upp!

    Svara
  5. En annan

     /  05/15/2019

    Kom att tänka på Ulrika Pape, märkligt namn, Tyskt?

    Svara
  6. Mike E

     /  05/15/2019

    Sveriges skattefinansierade nollor till journalister med gigantiska tvångsfinansierade SR/SVT i spetsen förvrider totalt den information som de flesta svenskar mottar och är största orsaken till att det kan gå så totalt åt helvete med Sverige.

    Svara
  7. MiT

     /  05/15/2019

    ”Om föräldrarna efterlämnar ett testamente som säger hur de vill att barnen ska uppfostras, om det ska finnas religiösa inslag, tar ni hänsyn till det då?

    – Ja, det har vi största respekt för, säger hon.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sa-tar-kommunen-hand-om-foraldralosa-barn

    Svara
    • Ivar L

       /  05/16/2019

      Synd för Hitler att han inte skrev testamente och skickade till sosse-Sverige. Då hade han kanske fått sin vilja igenom postumt i alla fall…

      Svara
    • G

       /  05/16/2019

      9 maj…..

      ”– Vi har god kunskap och hög kompetens och vi är vana att hantera barn som har farit illa. Så staden har en god kompetens, säger IngMarie Larsson, talesperson för socialtjänsten i Göteborg.

      – Oavsett vilken socialtjänst man kommer möta så kommer man mötas av samma sak, det vill säga att vi kommer utreda varje individs behov. Är man då föräldralös handlar det också om att ge barnen en tillfällig vårdnadshavare i väntan på att man får en varaktig vårdnadshavare, säger IngMarie Larsson, talesperson socialtjänsten i Göteborg.”
      https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7217151

      Svara
  8. weasel

     /  05/15/2019

    ”Sverige är ett totalt sinnessjukt perverst land”
    ”Sverige är så jävla perverst”
    ”Men mest perverst är ändå att Säpo gett terrormormor skyddad identitet”

    Amen.

    Svara
  9. MiT

     /  05/15/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/16/2019

      Djävlar vad sjukt Sverige är just nu. Riktigt perverst sjukt faktiskt. Detta är ju ett hån mot precis alla som drabbats av IS och mot alla soldater som riskerat livet för att befria Umm Hamza och kompanis offer.

      Jag måste säga att jag börjar nästan bli lite rädd för mitt land nu. Det här är inte friskt beteende, och vi har så många andra sjuka grejer som pågår parallellt och ovanpå detta den synnerligen patologiska Greta Thunberg-psykosen där vuxna tror att en liten tjej är någon slags sanningssägande Messias. Och som grädden på moset tydliga inskränkningar i yttrandefriheten som knaprar bit för bit nästan varenda månad.

      Svara
    • Maria

       /  05/16/2019

      ”The lashings to the women who broke ISIS rules were carried out by Umm Hamza.
      When Khadija first saw Umm Hamza, she was terrified.
      ”She’s not a normal female. She’s huge, she has an AK, a pistol, a whip, a dagger and she wears the niqab,” Khadija said.”
      Huge= 183 cm.

      Svara
  10. MiT

     /  05/16/2019

    Lyssna på vad marknadsstrategen!!! säger när reportern nämner att man minskat på t ex styrkekraven osv.
    https://www.tv4play.se/program/nyheterna/11983497

    Svara
    • Ivar L

       /  05/16/2019

      De har inte sänkt kraven – de har bara anpassat dem successivt.

      I och för sig, i ett högteknologiskt krig kanske inte fysisk styrka är
      det viktigaste i alla situationer. Dessutom tyckte jag man mellan raderna anade att det kommer bli lättare för en kvinna att stiga i graderna och så att säga slippa de fysiskt krävande smutsjobben i fält. Summa summarum, när det verkligen blir krig blir det männen som blir kanonmat precis som vanligt. När det är fred kan man ju lattja bäst man vill. Svenska försvaret blir nog en ganska kort historia när kriget kommer i vilket fall som helst. Pajaser som försvarar ett pajasland lett av pajaser.

      Svara
      • Rikard

         /  05/16/2019

        Hej.

        Ivar, när det börjar smälla på riktigt, med små gröna män på Gotland, och eventuella attentat utförda av de goda invandrarna, så kommer få svenskar att ställa upp sig i uniform och vapen.

        Varför? Därför att soldaterna och befälen inte litar på sin ledning. De litar inte på den politiska ledningen det minsta lilla. Från debaclen i Jugoslavien där svenska soldater tvangs se på när civila mördades för att sosse- och moderatpacket i Ståkkålm dillade fram och tillbaka i media, via Afghanistan där man av politiska skäl initialt inte fick använda skyddsvästar eller hjälmar – förrän efter man etablerat att fara förelåg! – till konstanta karaktärsmord av media och kultursektorn i närmare sjuttio år) till underfinansiering, genustomteri, usla löner för soldater, usla pensioner – du tror väl inte staten bjuckar på stålars till en soldatänka? Inte när man ska avlöna invandrade våldtäktsmän – och så vidare.

        Soldatens vilja att försvara Sverige och svenskarna är törhända god, men soldatens vilja att försvara rådande politiska etablissemang?

        Särskilt nu med uppställandet av tre bataljoner som skall hålla vägen mot Norge öppen – och vart skall det manskapet tas ifrån, tro? Officiellt är det för att trygga vägen för Nato-förstärkningar (vilket vi är helt och hållet beroende av), men elaka tungor låter höra att det också är för att trygga politikers och besuttnas flyktväg, och förhindra svenskars dito.

        Fråga dig själv Ivar: är du beredd att ta en kula för Löfven? Det är soldatens jobb.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  11. MiT

     /  05/16/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156446313523231&set=a.10150320256993231&type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARBrIS0oXz4JXPP7Jy3VbYYdlS8-6jLEXkaYjUd0AOig2wLiKi1FDE–ARTebDHjdXaPg7sVSkl48fXYppqB9ZjSkKNXeTdq-6R6N6J_IwBfdDXFPDjXWjCNkvIusETbkiRiSfu_K6M1xbZjO9j3Z2PDfAZA-VrNM_91Hph5qOXAuZuxMfcf92r4a1s1M9e4egng5j9WbHEVrmhQroybrKZZ1iL0HA9S4i9Lb4QW9vBRHBOOGQUmpps1AT2Y_VL2EnwrDivo1FGTeLimhyJXunzrWbSJmP8rZ–7g-PS_XzTJVMtlOVnY3KqxLcDlBofCkYAIc9lkyNzRoi8uxxfCbskcwGLozVKkcd65ppSnGWVekiGMuO0DmaAncd2cDaw2JGXC9KrpO-9iDO85gjwR6V0bi2c0Ra8tOEjxfglYcYAGjYTpbvOJX2b_9UnI38kRQs63tanBnlh_9ZaPOrmJJ2Avfixnip-DnzM5qKJEFHw3tkivHftKe42OMeK1qM&__tn__=-y.g*

    Svara
    • Kristian

       /  05/16/2019

      Ordet ”värdegrundssekten” borde användas oftare.

      Svara
  12. Jans

     /  05/16/2019

    Tänk att Trump och USA utropade seger över IS och påstod att det sista fästet fallit. De är inte lite självgoda amerikanerna. Fake news!

    Det sista IS-fästet har ju helt uppenbart inte fallit. Det heter Sverige och SÄPO verkar ju arbeta i IS-tjänst genom att ge deras agenter skyddad identitet och troligen vårdnaden om nya IS-rekryter.

    Trump, kom och invadera oss snälla!
    Vi behöver en Marshallplan sedan när ni rökt ut de sista IS-terroristerna ur bunkern.

    Svara
    • Kristian

       /  05/16/2019

      ”Mission Accomplished” sade Bush aldrig, men det stod på banderollen. Maj 2003.

      Nog hade man åstadkommit något …

      Svara
  13. G

     /  05/16/2019

    För övrigt går det bara instämma med MiT och vad ni andra skriver i kommentarerna. Jag orkar inte skriva något längre, man blir bara så trött, förbannad och uppgiven att man tappar förmågan att formulera sig. Man börjar på riktigt undra vad i helvete det är för fel i huvudet på vissa i detta land, för friska hjärnor är det inte, det är en sak som är jävligt säker.

    Svara
  14. G

     /  05/16/2019

    Svara
  15. MiT

     /  05/16/2019

    Svara
    • G

       /  05/16/2019

      2017………(notera att Naomi vid tidpunkten skriver att deras FB-sida stängts, men nu är den alltså öppen igen och högst aktiv, hur länge den varit öppen vet inte jag, men det måste betyda att den INTE bryter mot vare sig Facebooks värdegrund eller regler öht, men iofs, palestinierna är ju vänster och inte ”högerpopulister”, glömde det, så allt som sägs från sidan är såklart O.K.)

      ”Skrämmande judehat bland Palestinavänner

      När det blir oroligt i Mellanöstern drabbas judar i Sverige. Den här sommaren är inget undantag.

      Judar är apornas och svinens avkommor. Det skanderades nyligen på en av de demonstrationer som anordnades av Svensk-palestinska centret i Helsingborg
      …..
      Ahmed Suleiman, ordförande för Svensk-palestinska centret, verkar dock oförstående inför kritiken som har uppstått. I en intervju med Världen Idag säger han: ”Vi palestinier är kusiner med judar, och vi är ju själva semiter. Så vi kan inte vara antisemiter.”

      Men uppenbarligen går det alldeles utmärkt att vara semit och antisemit samtidigt. Bara för några dagar sen delade Svensk-palestinska centret en bild på sin Facebook-sida med texten: ”Den moderna israeliska staten skapades av familjen Rothschild, inte Gud, och det de gör nu mot det palestinska folket är PRECIS vad de tänker göra med resten av världen.”

      På bilden syns en tecknad soldat från den israeliska armén, flinandes och nersölad av blod. I bakgrunden finns en jordglob, täckt med en Davidsstjärna. Bredvid den israeliska soldaten syns en bild på ett svårt skadat barn, bildtexten lyder: ”I dag är det ett palestinskt barn, snart kommer det att vara ditt barn.” ”.
      https://www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/skrammande-judehat-bland-palestinavanner-/

      ”Jag tänker inte be antisemiterna om ursäkt

      Som judinna och skribent får jag motta hatiska kommentarer på regelbunden basis. Det ingår nästan i arbetsbeskrivningen.
      ….
      Sen finns det ämnen som garanterat leder till att inkorgen fylls med antisemitiska mejl. Så var fallet med min artikel om hur Svensk-palestinska centret i Helsingborg sprider klassiska judiska konspirationsteorier på sin Facebooksida (som numera har stängts ned) och anordnar manifestationer där människor skanderar antisemitiska slagord.

      I princip vartenda hatmejl handlade om Israels politik. Detta trots att jag inte hade skrivit ett dyft om Israel/Palestina-konflikten annat än att den väcker judehat till liv. Jag tog inte heller ställning för eller mot säkerhetskontrollerna på Tempelberget, som var orsaken till Svensk-Palestinska centrets demonstrationer. Ändå kom mejlen.

      ”Hur fan har ni mage, att förvänta er annat än hat, från det palestinier som lever i träldom, som ni judar skapat åt dem. Ni judar behandlade palestinierna, så som nazisterna behandlade er.”

      ”Enfaldigt att tala om hur judar utsätts för antisemitisk propaganda utan att andas ett ord om hur judar och israeler ser på Palestinier i allmänhet och araber i synnerhet. Enögt och fegt.”

      ”Det skulle dock kännas bättre att hålla med dig om jag visste att du är beredd att också kritisera Israels etniskt rensande och etniskt ’rena’ bosättarpolitik.”

      Varför är det relevant att återge vad ett antal okända antisemiter tycker? För att de inte är ensamma. Åsikterna brukar förvisso uttryckas på ett mer förfinat sätt, men judar har fått vänja sig vid att människor finner ursäkter för antisemitism när det gäller Israel/Palestina-konflikten.

      Så fort det hettar till i Mellanöstern sätter det i gång. Det kan ske på jobbet, i skolan och inte minst på nätet.”
      https://www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/jag-tanker-inte-be-antisemiterna-om-ursakt-/

      ”Abramowicz markering var helt självklar. Israelkritik får aldrig gå över i judehat. Men Svensk-Palestinska centret i Helsingborg verkade inte förstå allvaret utan länkade på Facebook till hennes artikel med kommentaren ”Hahahah”.
      ….
      Det är inte första gången som föreningen häver ur sig verklighetsfrånvända uttalanden. Nyligen påstods att Israel ligger bakom Islamiska staten. Och i svaret till Naomi Abramowicz påstod centret att Sveriges demokratiska ledare är sionister och att många har varit på kibbutzer eller tränats militärt i Israel.

      Det är en klassisk antisemitisk konspirationsteori, att makthavare världen över är marionetter kontrollerade av judar och Israel.”
      https://web.archive.org/web/20170904072804/https://www.sydsvenskan.se/2017-09-04/det-antisemitiska-giftet-maste-bort

      Svara
    • G

       /  05/16/2019

      Samma ämne….

      Svara
  16. G

     /  05/16/2019

    Svara
  17. G

     /  05/16/2019

    Svara
  18. G

     /  05/16/2019

    Svara
  19. G

     /  05/16/2019

    Svara
  20. G

     /  05/16/2019

    Svara
    • G

       /  05/16/2019

      Svara
      • Rikard

         /  05/16/2019

        Hej.

        På sjuttiotalet satt en del kvinnogrupper på huk över speglar, eller så låg man på rygg i ring och skrevade gemensamt in mot mitten.

        Idag är det fittpyssel (som i beaktande av de av feminister förtigna eller omhuldade stympningarna av brunare flickor ger frasen ‘klipp & klistra en ny innebörd…) och plastklitoris.

        Någon sorts psykologisk tes borde man kunna förlösa ur det hela.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • lensof

           /  05/16/2019

          Psykologiskt eller inte.
          För mig är detta något som jag kan se som utveckling när flickor är tre men mest förunderligt när de är trettio.
          Jag menar att våra kroppsliga attribut har vi ju och har förhoppningsvis blivit vän med dom i vuxen ålder. Så varför denna fixering vid underlivet ? Nu när dessutom könet bara är en social konstruktion…

          Svara
  21. G

     /  05/16/2019

    Visst. Men bara för att Moderaterna har partistämmobeslut att varje medlemsstat ska ha rätt att bestämma sin egen volym, så betyder ju inte det att M faktiskt skulle sätta kvoten till Noll för Sveriges del. Vilket är vad som krävs för lång tid framöver. Även om man inte tänker rösta M och kryssa Sundström så är det väl värt att läsa igenom alla hans svar, man får scrolla på ett tag pga många frågor, vilket är bra gjort av SVT då det ger många svar till väljaren, men väl värt lästiden.

    Och vissa tänker också göra det…

    Hade han varit bland topp 10 så kanske, men han är som sagt på plats 25. Dessutom har vi ju fakta på att både M och KD anser det rätt straffa länder som ej vill ta emot asylsökande/flyktingar/migranter. Plus att det inom partierna finns fler än några få som säkert vill något helt annat och kommer försöka få sin mer liberala vilja fram. Så sammantaget gör det att en röst på något av dessa partier går bort. Alldeles för osäkert. Och dessutom har partiernas trovärdighet öht inte kommit tillbaka bara för att partierna påstår sig ha ”tänkt om”.

    Svara
    • Ivar L

       /  05/16/2019

      Det är totalt överflödigt att dryfta si och så kring M när det gäller immigrationsfrågor. Oavsett Riksdagsval eller EU-val. Tar man immigrationsfrågan på allvar kan man naturligtvis inte rösta på potentiella Reinfeldtare.

      Svara
  22. G

     /  05/16/2019

    ”Tre barn från Norrköping sitter fast i läger i norra Syrien. Detta enligt Sveriges Radio Östergötland.

    Radion hänvisar till en orosanmälan som Säkerhetspolisen ska ha skickat till Norrköpings kommun. Enligt den sitter tre små barn från stan fast i ett flyktingläger i norra Syrien.

    Två av barnens åldrar ska ha angetts, men inte den tredje, vilket kan förklaras med att barnet fötts i Syrien och att de andra två följde med sina föräldrar när de lämnade Norrköping för att ansluta till terrorsekten IS.

    Om föräldrarna är vid liv framgår inte. Så här säger Åsa Karlsson, verksamhetschef på socialkontoret, till Radio Östergötland:

    – Vi vet väldigt lite om de här barnen, vi kan förmoda att det är barn som har upplevt trauma.

    Hon säger också att kommunen i dagsläget inte gör något aktivt för att få hem barnen, men att en utredning startats.”
    https://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/tre-barn-fast-i-lager-om6108322.aspx
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=7220055

    Svara
    • G

       /  05/16/2019

      ”Säkerhetspolisen har gjort en orosanmälan till Norrköpings kommun om att tre barn med koppling till staden finns i ett flyktingläger för IS-kvinnor och barn i Syrien.

      Detta var Sveriges Radio P4 Östergötland först med att rapportera om. Radion har också uppgifter om att det handlar om tre barn.

      Eftersom ärendet är omgärdat av mycket sekretess så finns det inte så mycket information för varken kommun eller medier att ta del av i nuläget.

      – Om och i så fall när de kommer vet vi inte något om, säger Roger Källs (S), ordförande i socialnämnden, till SVT Nyheter Öst.

      Han är noga med att betona att man inte kommer att hantera den här typen av ärenden på något annorlunda vis än den vanliga gången.

      – Gällande lagstiftning räcker, det behövs inget annat, säger Roger Källs.”
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/barn-fran-norrkoping-i-is-lager

      Svara
  23. G

     /  05/16/2019

    ”Felten missnöjd med kommunerna

    Olle Felten står på Alternativ för Sveriges EU-lista. Så mycket hopp om att komma till parlamentet, har han dock inte. Och han är besviken på många kommuner. Däribland Norrköpings kommun, som inte vill distribuera partiets valsedlar till vallokalerna.

    För en tid sedan skickade han ut ett brev till samtliga kommuner i Östergötland, där han uppmanade dem, att ur bland annat ett miljöperspektiv, ändra sina rutiner så att man delar ut samtliga partiers valsedlar. Två kommuner valde att göra det: Ödeshög och Kinda. Övriga fick han antingen inget svar från, eller som han säger ”arroganta” sådana.

    – De svarade att de inte har lokaler, eller att man skulle behöva hantera valsedlar för över 100 partier i så fall. Det är struntprat! Jag tror att det är 85 partier som anmält sig och 32 som beställt valsedlar. Gissningsvis handlar det om ett 20-tal partier som skulle kunna tänkas lämna in sina valsedlar till kommunerna så att de kan ta hand om dem, säger han.

    Lagen säger att kommunen ska sköta distributionen av valsedlar åt partier som fått minst en procent av rösterna i två tidigare val. Alternativ för Sverige hör inte dit, men Olle Felten menar att det samtidigt inte står att kommuner inte ska sköta distributionen och att de därför skulle kunna göra det.

    – De skulle kunna göra det här till nästan ingen kostnad, menar han.

    Miljödebatten ligger i tiden och här tycker Olle Felten att kommunerna hycklar när de inte hjälper de mindre partierna med distributionen. ”Det är ingenting annat än hyckleri att prata vitt och brett om att ta miljöansvar, men när ni ställs inför en situation där ni själva kan göra en insats för miljön, då väljer ni att strunta i allt ni säger att ni står för”, skriver han bland annat i brevet till kommunerna.

    Nu tvingas han och partikollegorna, och de andra mindre partierna, att köra ”flera tusen mil” för att leverera valsedlarna.

    – Bara på senaste valdagen till riksdags-, kommun- och landstingsvalet körde jag 120 mil. Vilken miljöpåverkan är inte det? (forts. frågor & svar om EU)”
    https://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/felten-missnojd-med-kommunerna-om6106832.aspx

    Svara
  24. G

     /  05/16/2019

    2019-02-14……….

    ”MUF Östergötland tycker att det är dags att anmäla Region Östergötland till Lyxfällan. Efter det stora underskottet behöver regionen hjälp med att både prioritera och göra en budget, menar MUF-ordföranden Matilda Ekeblad.

    ”Region Östergötlands ekonomi är i fritt fall. När bokslutsrapporten för 2018 presenterades visade resultatet på sista raden minus på hela 305 miljoner kronor. Situationen för regionen är allvarlig och under de fyra år som S, C, L och MP har styrt har situationen förvärrats”, skriver MUF Östergötland i ett pressmeddelande.”
    https://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/muf-regionen-ett-fall-for-lyxfallan-om5780773.aspx

    2019-05-09……….

    ”De åtta politiska ungdomsförbund i Östergötland vars moderpartier sitter i riksdagen stod på scenen i Hörsalen i Norrköping på onsdagskvällen. Under två timmar och med en stor och ung publik i salen tog sig ungdomsförbundarna an några av de hetaste frågorna i debatten inför EU-valet.
    ..[..]..
    Ungdomsförbunden är inte blåkopior av sina moderpartiers uppfattningar och positioner i alla frågor. Några exempel från debatten på onsdagskvällen:

    Det moderata ungdomsförbundet MUF:s distriktsordförande Matilda Ekeblad argumenterade starkt för att Sverige kunde ta emot fler invandrare; vilket inte är moderpartiets aktuella ståndpunkt.”
    https://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/de-som-verkligen-borde-ha-angest-om6096395.aspx

    Svara
  25. G

     /  05/16/2019

    Svara
  26. G

     /  05/16/2019

    Vem som sade detta och i vilken debatt vet jag ej, men tydligen en ”vuxen” vänsterpartist från V och inte någon från Ung Vänster.

    Svara
  27. G

     /  05/16/2019

    ”Många röstar redan i EU-valet

    Betydligt fler väljer att förtidsrösta i årets EU-val än i det förra. Under de fem första dagarna är ökningen 34 procent jämfört med samma period 2014.”
    https://www.europaportalen.se/2019/05/manga-rostar-redan-i-eu-valet
    https://data.val.se/val/ep2019/statistik/index.html#mottagna

    Svara
  28. G

     /  05/16/2019

    ”Kulturkväll med Vänsterpartiet – Vem kan leva i Europa? Gäster i Jonas Sjöstedts talkshow denna gång är chefredaktören för Dagens Arbete Helle Klein och skådespelarna Evin Ahmad och Johan Rabaeus. Före samtalet bjuder ståupparen Melody Farshin på frän omvärldsanalys från sitt perspektiv och efter samtalet blir det musik av artisten Nadja Evelina, som gjorde stark entré på den svenska popscenen med singeln ”Finast utan filter”.”
    https://via.tt.se/pressmeddelande/kulturkvall-med-vansterpartiet-vem-kan-leva-i-europa-jonas-sjostedt-gastas-av-johan-rabaeus-evin-ahmad-och-helle-klein?publisherId=1863378&releaseId=3257105

    Undrar om samtliga gäster tycker lika eller finns det hopp om att riktiga diskussioner uppstår så att det blir intressant för publiken att lyssna på, och inte bara nick, nick och samtliga instämmer. Okej, lite ironisk där. Misstänker att det nog är så, och samtliga hade säkert tackat nej till medverkan om ett visst annat parti hade anordnat något liknande. Men det hade i ärlighetens namn varit mer intressant med sådana här tillställningar om e.g V bjöd in både vänster och högergäster, och om M, KD eller SD hade någon liknande kväll, att de också bjudit in från både vänster och höger. Seriösa, sakliga debattörer då, inte smutskastande epitetsälskare. (Iofs troligen en omöjlig uppgift för SD då nästan alla tillfrågade vänstergäster hade tackat nej med hänvisning till ditten och datten). Givetvis skulle någon i publiken säkerligen buaa vid något tillfälle när vänstergästen och högergästen är på ”bortaplan” och publiken är på partiledarens sida. Men då skulle ju bara partiledaren kunnat moderera upp det hela lite snyggt. Jaja, det är väl såhär det är, vänstern brukar ju annars propagera för ”säkra separatistiska rum” för hudfärgsfixerade icke-vita eller baserat på kön, och denna ”kulturkväll” är väl en säker vänsterbubbla där inga motargument hörs, medans ute i verkligheten misshandlas och rånas barn så gott som dagligen någonstans i landet.

    Svara
  29. G

     /  05/16/2019

    ”Analys: Det här är Skråmobarnens mormor Umm Hamza – ”Slaktaren från Raqqa”

    1999 var Ulrika Pape en vanlig svensk kvinna i Varberg som på en fråga i en lokaltidning om vad som är bäst med Sverige, svarade: Karlar!

    2019 är hon mer känd som Umm Hamza – en råbarkad konvertit till islam som flyttade till kalifatet och värvade kvinnor åt IS-krigarna. Och som Skråmobarnens mormor.”
    https://www.ingridochmaria.se/2019/05/15/analys-det-har-ar-skramobarnens-mormor-umm-hamza-slaktaren-fran-raqqa/

    Svara
  30. G

     /  05/16/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/16/2019

      Den där bilden är photoshoppad.

      Svara
      • G

         /  05/16/2019

        Ja. Det är möjligt. Men båda trådarna talar sitt tydliga vänsterspråk, bland vänstertrash brukar det normalt vara 100% förbjudet att öht(!) diskutera en kvinnas utseende, varken positiva eller negativa kommentarer är tillåtet. Positiv: Sexist. Negativ: Kvinnohatare. Och kommentarer som har med hudfärg att göra ska vi ju inte tala, gud förbjude. Men som vanligt så finns ju regel nr.1 i vänsterns godhetshandbok: Dubbelmoral, Hyckleri, *it’s okay when we do it* – sparkar uppåt.

        Svara
        • Kristian

           /  05/16/2019

          Som flera kloka människor redan har påpekat: klassförakt är det som återstår för PK-vänstern. Ras, nationalitet, religion, handikapp och så vidare får man inte skämta om längre.

          Men den där j-vla baconhögern alltså …

          Svara
  31. Ivar L

     /  05/16/2019

    Rätt intressant, när L:s valfilm stoppats av Facebooks töntiga regler finns det till skillnad från många andra som censureras tydligen trådar att dra i för att ändra på saken:

    ”Under torsdagen meddelade Liberalerna att valfilmen till slut släppts igenom av Facebook.
    Facebook har dock inte gett någon motivering till varför de plötsligt ändrade sig, rapporterar Sydöstran.”

    https://www.expressen.se/nyheter/eu-valet-2019/partiernas-valfilmer-stoppas-av-facebook/

    Svara
    • Sune

       /  05/16/2019

      Mogge och Peter Ericsson har ju, utifall inte ”självsaneringen” skulle fungera tillräckligt bra, fixat direktnummer till F-book så ”vissa” politiska partier kan ringa in och begära att ”problematiska” eller ”orimliga” publiceringar rensas bort och nu visar det sig alltså att numret även fungerar för att få ”problematisk censur” hävd.

      Svara
    • G

       /  05/16/2019

      Ja. Det är ett jäkla inkonsekvent handlande, dels från Facebooks sida som spretar alldeles för mycket när det gäller hur bedömningar av ditten och datten görs, men även partierna, nu drabbades L och KD, två av ”de goda”, som tyvärr mest troligt inte skulle yttrat ett knyst om ett parti tillhörande ”de onda” hade drabbats enbart pga partiet och inte pga av innehållet i film eller en bild. Hyckleriet och dubbelmoralen syns. Ska man stå upp för yttrandefriheten, åsiktsfriheten och allt vad det heter så ska man göra det jämt, inte bara när man själv drabbas utan även när andra drabbas. Tror att e.g SD hade vunnit på om de gjort ett kort uttalande där de ställt sig på L och KD:s sida och fördömt Facebooks agerande. Om inte L och KD gör det när SD drabbas nästa gång så är det bara påpeka att ”vi stod upp för er rätt att driva valrörelse när ni drabbades, men nu är ni tysta”.

      Svara
  32. G

     /  05/16/2019

    ”Skattefinansierad app ska stoppa svenskarnas rasism

    ”Reality Check” heter en ny app som marknadsförs som ”Sveriges första app mot rasism”. Spelet – som har finansierats med skattepengar – ska ge användaren en inblick i hur det är att leva som ung muslim, afrosvensk, rom, asiat eller jude i dagens Sverige.
    ..[..]..
    Spelet är framtaget av Teskedsorden i samarbete med Mångkulturellt Centrum och Anna Lindh-stiftelsen. I Teskedsordens styrelse sitter bland andra artisten Jason ”Timbuktu” Diakité och Lisa Bjurwald som tidigare jobbade som journalist för tidskriften Expo.
    …..
    Organisationen har tidigare uppmärksammats för ett frågeformulär – Rassekollen – som man tog fram inför Alla hjärtans dag och vars syfte var att avslöja om den person man dejtar är en rasist. I en annan kampanj uppmanar organisationen folk att inte vara ”medrasist” och istället avbryta personer som säger något rasistiskt och sedan berätta om saken för närmaste chef samt tillkalla vakt eller anmäla till polisen.
    ….
    I höstas höll Teskedsorden en workshop på en skola efter att det hade visat sig att drygt 50 procent av eleverna där hade röstat på Sverigedemokraterna i skolvalet, samt att elever hade uttryckt ”rasistiska åsikter” öppet.

    Mångkulturellt Centrum är en kommunal stiftelse som ”verkar för ett samhälle där mångfalden reflekteras i den nationella självbilden och där migration är en självklar del i det svenska kulturarvet”.

    Finansieringen till spelet kommer från Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, samt statliga Arvsfonden. Från MUCF har projektet beviljats 1 374 050 kronor.”
    https://nyheteridag.se/skattefinansierad-app-ska-stoppa-svenskarnas-rasism/

    Svara
    • G

       /  05/16/2019

      ”Vi åkte till en skola där SD fick 50% i skolvalet

      I höstas blev vi kontaktade av en skola där drygt 50 % av eleverna röstade på SD, det berättades att elever på skolan i klassrummet och i korridorer öppet uttrycker rasistiska åsikter. Läraren som hörde av sig bad om att få hjälp – hur kan vi som är lärare och pedagoger bli bättre på att bemöta rasism, fördomar och främlingsfientlighet i klassrummet?

      Tillsammans med lärarna på skolan höll Teskedsorden en workshop om skolans värdegrund och arbetade tillsammans med övningar på hur rasism på ett bra sätt kan bemötas. Utvärderingen visade att vår workshop landade på en bra nivå som passade alla lärare i gruppen (oavsett undervisningsämne) och att lärarna verkligen tyckte att det var värt att lägga tid på ämnet och diskussionen. Bland annat beskrevs workshopen som upplysande, intresseväckande, inspirerande och lärorik!

      Oberoende av vem vi utbildar och var i Sverige som utbildningen äger rum vill vi alltid att den som deltar ska:

      Känna.
      Få ny kunskap.
      Påminnas om den moraliska och/ eller juridiska skyldigheten att agera mot rasism och intolerans. Som medmänniska eller inom ramen för sin befattning.
      Få verktyg för att kunna agera på egen hand/ tillsammans med sina kollegor.
      Uppmanas att göra skillnad!
      Ingen kan göra allt men alla kan göra något i arbetet för mångfald, mot diskriminering och för allas lika värde.”
      https://web.archive.org/web/20190516082521/https://teskedsorden.se/vi-akte-till-en-skola-dar-sd-fick-50-i-skolvalet/

      Svara
      • Kristian

         /  05/16/2019

        ”… hur kan vi som är lärare och pedagoger bli bättre på att bemöta rasism, fördomar och främlingsfientlighet i klassrummet?”

        ”Fast bara om avsändare är vit,” tror jag ni glömde säga.

        Svara
  33. G

     /  05/16/2019

    Svara
  34. G

     /  05/16/2019

    Svara
  35. G

     /  05/16/2019

    Svara
  36. G

     /  05/16/2019

    Svara
    • G

       /  05/16/2019

      Efter detta ger jag gladeligen sådana här ”journalister” och sociala medier-bolagen en stor jävla golden shower varje dag!!!!!!!!!!

      ”YouTube’s Newest Islamophobic, Hate-Spewing, Right-Wing Sensation Is A 14-Year-Old White Girl”
      https://web.archive.org/web/20190516092739/https://www.comicsands.com/soph-youtube-hate-speech-14-2637110557.html

      ”YouTube’s Newest Far-Right, Foul-Mouthed, Red-Pilling Star Is A 14-Year-Old Girl”
      https://web.archive.org/web/20190513231416/https://www.buzzfeednews.com/article/josephbernstein/youtubes-newest-far-right-foul-mouthed-red-pilling-star-is

      Vad hände sedan då? Jo…..

      ”Buzzfeed’s Joseph Bernstein is leading the charge to get a 14-year-old YouTube sensation known only as “Soph” banned from the platform for what he says are “extreme views.”

      n a report published Monday, he described Soph as “YouTube’s newest far-right, foul-mouthed, red-pilling star,” and laid out the case for why YouTube should ban the young and politically incorrect comedian. The Buzzfeed story served as a call to action for Bernstein’s left-wing followers, whose outrage eventually led YouTube to remove some of the videos on Soph’s channel.

      The video at the center of the controversy, entitled “Be Not Afraid,” features Soph – dressed in an Islamic Chador – going on a profanity-laced 20-minute diatribe against the social justice movement, Islam and feminism.

      The high school freshman also goes after left-wing outrage mobs who seek to silence views they disagree with.

      “These people are vampires of fear and hysteria. So if you maintain your position and refuse to comply with their demands they’ll become increasingly upset as time goes on,” Soph said. “Don’t ever allow yourself to be silenced.”

      As if speaking directly to Bernstein, Soph went on to slam “sociopathic 30-somethings” who run Silicon Valley and dominate modern journalism as “faggotty microcosms” and “physical and mental weaklings.” (FORTS.)”
      https://pluralist.com/soph-controversy-islam-video/

      Svara
    • G

       /  05/16/2019

      Svara
  37. Ivar L

     /  05/16/2019

    Krumbuktus bidragssnabel har tydligen finasnierat en antirasismapp:
    https://nyheteridag.se/skattefinansierad-app-ska-stoppa-svenskarnas-rasism/

    Du betalar såklart vare sig du vill eller inte.
    Som om Krumbuktu inte hade egna pengar att satsa på projekt som han tror på.

    Svara
  38. G

     /  05/16/2019

    ”15-årig sverigedemokrat misshandlad under valarbete

    En 15-årig pojke blev ofredad genom att få läsk hälld över sig när han valarbetade för SD. När pojken senare fotograferade personen som hällt läsken för att kunna anmäla blev han påhoppad och misshandlad av flera personer.”

    Det började med att en person hällde en coca coca cola över pojken och sedan sprang iväg. När pojken en halvtimme senare såg gärningspersonen och tog ett foto på honom för att kunna anmäla, blev han påhoppad av flera personer.

    – När de såg att han fotade hoppade de på honom fysisk och verbalt och kom över hans telefon. De ville se till att bilden försvann, säger Andreas Exner, distriktsordförande för SD Borås, till Borås Tidnng.”
    https://nyheteridag.se/15-arig-sverigedemokrat-misshandlad-under-valarbete/

    Svara
  39. MiT

     /  05/16/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/408291373340807/?__xts__%5B0%5D=68.ARCpSkY79bzugvWgEVcRYB2aTfU2cEGia2RBNKtSpVN-S1cx_cLURoKWe2gViIZph7J7LnI7stB5EHLdn57lLOPWN9RFslQ4g1UrzHqPK5WNdnOltKN-_YFJebv1MUEB_u7y_2suVqeW7l6cuwIZOGK1lFmf_42JxWR_xp311Yj4FadW4yhb–pVp6IEPiqlWL1dZVAhuanOR4C8-VPi5Sg-byxYcQ3onsAInnKdrqyTRYBUqnOqWdE9F1bhRcKJh-fZDVTqjgitqsgln_4hrjNwu31_U008Kxw63WI72hSk27SnNLcoh8CTaNAU52S6P7kOWJR7SM6XGah0HaGga9479oUFXfTKqcBCTUUVv6IS-si3ngMikzU_T05a2bPanWZ6&__tn__=-R*

    Svara
  40. G

     /  05/16/2019

    ”För att hålla folket i schack varnar nu MSB för sånt som gör oss “arga och upprörda”

    Ju närmare vi kommer EU-valet den 26 maj, desto märkligare blir rapporteringen om den svenska verkligheten i svensk mainstreammedia. I Aftonbladet ger man nu utrymme till Mikael Tofvesson som är enhetschef på MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Han menar att det finns en pågående generell kampanj där främmande makt försöker få oss att ändra uppfattning om vårt land. Ju närmare valet vi kommer, desto större är risken att man försöker sprida rena lögner, hävdar han. MSB vill därför varna människor för sånt som gör dem riktigt arga och upprörda. Ja, du läste rätt.

    Det är en märklig text i Aftonbladet (som även i övrigt antagit skepnaden av rena propagandaverktyget för att gå statens ärenden). För att lura någon måste man ta i ganska hårt, säger MSB:s Mikael Tofvesson i texten. Ett sätt att lyckas är att gå på känslor. “Vi vill därför varna människor för om man ser något som gör att man blir riktigt arg och upprörd”, fortsätter Tofvesson. MSB:s råd är att undersöka var informationen kommer ifrån, om källan är trovärdig eller jobbar utifrån en agenda. “Håll huvudet kallt”, råder vidare Tofvesson.

    Jag har läst den här texten flera gånger och känner att jag behöver analysera den en smula. Vad menar Tofvesson? Eller vad menar Aftonbladet? Är det alltså fel på oss om vi reagerar med ilska, indignation, upprördhet eller besvikelse när vi hör vad som pågår i samhället? Jag tror faktiskt ingen främmande makt kan fantisera ihop allt det sjuka som sker i dagens Sverige.”
    http://katerinamagasin.se/for-att-halla-folket-i-schack-varnar-nu-msb-for-sant-som-gor-oss-arga-och-upprorda/

    Ahahahaha. Alltså, WTF!!! Ja, så kanske finns det en risk att vänstertrashsajten Buzzfeed News inte är en trovärdig källa pga jag blir skitförbannad av att läsa helvetet och framför allt se hur s.k journalister drevar och beter sig mot en 14-årig flicka som driver med den sjuka värld hon lever i och utnyttjar sin yttrande- och åsiktsfrihet till max samt har en större och underbarare vokabulär än många vuxna ryggradslösa varelser som inte försvarar och står upp för nånting obekvämt längre? Åh Nej. Faaaaan! Nu blev jag förbannand igen, jag kom på att Dan Eliasson är generaldirektör på MSB! HELVETE!!! Ryssjävlar!!!

    ”Ryssland pumpar ut desinformation om invandring, sexbrott och religion i europeiska länder. Inte sällan tar den vägen via USA – i syfte att ”tvätta” uppgifterna.

    – Ju närmare valet man kommer, desto större är risken att man kan trycka in rena lögner, säger Mikael Tofvesson, enhetschef på MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.”
    https://web.archive.org/web/20190515084611/https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/pLKrvR/ryssland-pumpar-ut-desinformation-via-usa

    Svara
    • Törnrosa

       /  05/16/2019

      Mikael Tofvesson skickas fram av den supermisslyckade fjanten Dan Eliasson för att varna oss för att bli arga.

      IQ:n inte bara sjunker i Sverige. Den tycks ha försvunnit helt. Stackars oss. Kanske Orban kan kan komma till vår räddning? mvh

      Svara
  41. Leisha Camden

     /  05/16/2019

    Säpo är väl säkerligen infiserat av aktivister de med, som allt annat i det offentliga Sverige.

    Svara
  42. hllviken

     /  05/17/2019

    🤣 🤣 🤣 ”infiserat”

    Svara
  43. Även med idioter till släkt, föräldrar och det tokiga folk som är ansvarigt för riksdagens sammansättning så KAN barnen bli fullt mentalt friska och begå apostasi och bli fullt vetenskapliga.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: