Svenska politiker, vill ni verkligen ha det så här?

Efter de senaste dagarna så undrar man om de svenska politikerna vill ha det så här? Vad gör man? Ni får ursäkta men det verkar på mig som om man faktiskt skiter i hur det ser ut i Sverige och är mer bekymrad över den sk ”Sverigebilden”, alltså bilden av Sverige utomlands, istället för hur verkligheten är på hemmaplan.

I Italien används Sverige som skräckpropaganda och ambassaden är bekymrad. Nu kanske det är lite överdrivet det som påstås om Sverige i Italien men bara lite (artikeln bakom betalvägg men jag har läst den). Det står om no go-zoner och att t ex polisen inte vill gå in i de områdena osv. Man beskriver ju detta som helt falskt eftersom polisen faktiskt visst går in i alla områden. Och så är det ju. Men om en patrull får ett larm en fredagskväll i ett av de ”utsatta” områdena så åker de inte på larmet själva utan varje utryckning kräver MINST två patruller. Eftersom den ena måste vakta bilar och utrustning som annars blir sönderslagna medan den andra gör sitt jobb. Har de tur så blir de inte stenade också.

Sverige är fantastiskt och tryggt tycker de som är bekymrade över Sverigebilden.

9 dagar senare: Bomb i Linköping får byggnader att se ut som om de står i Aleppo efter ett flyganfall. Helt otroligt att ingen dog! Smällen var så kraftig att t o m takpannorna 5-6 våningar upp flyttade på sig! Man började fundera på vad som låg bakom och det första var att det var mc-relaterat, alltså att kriminella mc-gäng låg i luven på varandra och polisen gick ut med att de sökte information om en… lådcykel. Jag vet inte men lådcykel känns inte som vehicle of choice för kriminella mc-gäng.

Tre dagar senare bättrade Malmö på Sverigebilden med två explosioner. Och en person som hotade att spränga centralstationen, en person som visade sig ha tre!!! olika identiteter. Och ännu ett par stycken blev skjutna i Malmö. Och så hände visst lite på andra ställen runt om i Sverige också. Och då finns nog inte allt med ovan heller.

Vill ni verkligen ha det så här? Hur det är i Linköping vet man väl inte än, inte officiellt i alla fall, men i Malmö är ju det man ser rakt av en konsekvens av invandringspolitiken? Och den vill man fortsätta med trots allt som sker pga den.

Ja jag vet att det finns kufar som tror att antalet brott är konstant, ett antal som bara måste begås oavsett och att det beror på socioekonomiska faktorer vilka som begår dem, att om inte Sverige haft invandrare så hade det varit svenskar istället bla bla bla trams trams trams osv. Alla förstår ju att det är bisarrt att tänka så. Och då har jag bara nämnt Wiklander där. Men varför lyssnar man på de som för fram så korkade resonemang? För det gör man, man lyssnar på såna. Resultatet ser vi.

Apropå han på centralstationen i Malmö, han som skrek att han hade sprängmedel i väskan och sa att han skulle spränga hela skiten i luften. Jag har en idé, nästa gång det sker så utrymmer man bara och sen skickar man in Avokado Emma som får förhandla med galningen.

Polisutbildningen lockar tydligen till sig folk som är klena både i psyket och fysiskt. De börjar t ex hyperventilera när de ska skjuta på en pappfigur. Om de ens fysiskt orkar trycka in avtryckaren alltså. Men det är inga problem, de får gå vidare på utbildningen. Man räknar tydligen med att de ska bli poliser.

Vill man verkligen ha det så här? Japp, det vill man. Jo det vill man visst. Man t o m kämpar för att det ska vara så.

Minns ni poliserna som skulle gripa en på ett asylboende?

Nu såg jag inte detta själv men det verkar vara sant. När det är skarpt läge och man måste lita till 100% på sina kollegor, är detta vad man vill ha då…? Om det varit så att mannen faktiskt hade sprängmedel, och kanske inte ens var ensam, är det sånt här man vill ha då? Ja, det är faktiskt vad man vill ha. Svenska politiker vill ha exakt det här. Man har kämpat för att få just det här. Det har nog inte varit syftet men det har inte heller varit nån hemlighet att det är vad man riskerade.

För några veckor sedan åkte Joakim Lamotte hem till en adress där en dömd mördare och våldtäktsman bodde. Det är en kille som fått sanslöst milda straff för sina gärningar. Det första var att han våldtog, misshandlade och mördade en 16-åring och han ville åtalet för våldtäkt skulle läggas ner eftersom han trodde hon var död när han våldtog. Alltså att han trodde att han slagit ihjäl henne innan. Han fick några års ungdomsvård. Väl ute så begick han en ny våldtäkt.

Lamotte fick reda på att han jagade nya offer på dejtingsajter och beslutade sig för att åka hem till honom där han bodde hos sina föräldrar och han filmade huset och allt. Sen drog skiten mot Lamotte igång igen. Man kan tycka det är bra eller dåligt, omdömeslöst eller inte osv att göra som Lamotte gjorde men jag tror inte att Lamotte gjorde det för att vara kontroversiell eller liknande utan för att han förmodligen inte hade kunnat sova om han fått reda på att killen hittat ett nytt offer och att han hade kunnat stoppa det men valt att inte göra det. Problemet är tydligen att Lamotte gör något åt skiten än att det finns en mördare och våldtäktsman fri och skyddad som letar nya offer.

SVT hade en artikel om det. Det här är alltså en kille som våldtar, misshandlar och mördar och som nu letar nya offer. Jag hade i alla fall velat veta om en av mina grannar höll på med sånt. Inte minst för min dotters och andra tjejers skull. Det vill inte SVT att man ska få reda på.

Sen var Lamotte på en skola och föreläste och enligt annat inlägg (nedan) så var det en mycket uppskattad föreläsning bland både lärare och elever.

Tills extremisterna började gapa organiserat från sina hatgrupper. Det finns mer att läsa i hans inlägg, jag klippte det i mitten.

Det där, så fort han gör något så fylls sociala medier av hat mot honom. Men jag vet ju varför, han gör ju faktiskt skillnad på riktigt. De som hatar honom är inte intresserade av att minska antalet allvarliga brott osv utan är skitförbannade för att Lamotte lyckas åtminstone lite. Svenska journalister hatar honom för att han visar hur enormt dåliga de är.

Någon som kan tänka sig Aagård göra nåt riktigt journalistiskt istället för att sitta på rumpan och kalla folk rasister? Kan ni tänka er Aagård göra samma saker som Lamotte gör? Besöka riktiga ställen där det händer riktiga saker och låta folk komma till tals? Nä, trodde väl inte det heller.

Så politiker, är ni nöjda? Vill ni ha bomber, skjutningar, misshandlar, knivrån, våldtäkter osv? Vill ni ha ”journalister” som hellre sitter på röven och kallar folk rasister och som inte ens vågar besöka ställen där det händer? Vill ni ha hatdrev mot de journalister som faktiskt gör något på riktigt? Vill ni ha poliser så mentalt svaga att de hyperventilerar när de ska skjuta mot en pappfigur? Vill ni verkligen ha poliser som är så fysiskt klena att de inte ens klarar av att trycka in avtryckaren? Det klarar nog en normalt stark 10-åring gissar jag.

Jag tror att ni är nöjda. Jag tror ni vill ha allt det ovan. För ni har faktiskt inte gjort ett skit för att åtgärda det utan tvärtom, uppmuntrat det genom att veta om vad allt beror på men likförbannat valt att bara fortsätta med samma politik som orsakat det. Än idag så bara rullar det på. Trots att man vetat länge.

Hur många knivrån, misshandlar, våldtäkter osv ska det vara utan att man faktiskt gör något? Hur många tycker svenska politiker är acceptabelt antal? Det antal som är nu tycker de i alla fall inte är för många, det är tydligt. Man verkar vara nöjd över antalet.

Och apropå det där med Lamotte

så tror jag att syftet med det där från Myra är att folk ska rygga tillbaka och tänka ”Åhhh, såååååå mycket” men jag tror också att de flesta anser att det är för lite. I mina ögon förtjänar han det dubbla. Lätt. För det är ju inte en mille in i plånboken utan det ska dras skatt, sociala avgifter osv. En mille låter billigt för det jobb han gör tycker jag, en mille för att ständigt vara utsatt för hot, riktiga hot alltså och inte kritik på twitter, och för att ständigt vara under attack från hjärndöda vänsterextremister. Aagård tjänar säkert en mille på Aftonbladet för att sitta på röven och kalla folk rasister och inte ens våga sig ut i verkligheten.

Och när det gäller Lamotte och besöket hos våldtäktsmannen och mördaren så handlade det om att folk skulle veta att han var på jakt efter nya offer. I just det fallet tycker jag nog att det var helt rätt. En livsfarlig mördare och våldtäktsman som letar nya offer liksom? Borde inte folk få reda på det? När Expressen knackade på hemma hos Jim Olsson var syftet att försöka förnedra och han hade inte ens gjort något. När man knackade på hemma hos Fabian Fjälling, han som ringde för Granskning Sverige, så var syftet att utsätta honom för hat av samma typer med för mycket fritid och för lite hjärna som hatar Lamotte. Fjälling var inte ens anklagad för någonting utan hans enda brott var att han var en jobbig jävel för svenska journalister som hellre sitter på röven och kallar folk rasister.

Men man får det man vill ha och det här är tydligen vad svenska politiker och journalister vill ha. Annars hade man ju försökt göra nåt åt det.

MVH

MiT

 

Lämna en kommentar

98 kommentarer

  1. MiT

     /  06/11/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156510553983231&set=a.10150320256993231&type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARBoEFckYB-r-pYI3WMSEjDuTM7bfxuiT2p_d-yNgx_Rj-syWE_-TgTpJNIXUcYo_Umw1cK8oRo-bqT_o6xBeINbtI_cXPUNddoabpqNjOujwRsYpAf3_XhBNTkIXJfeeZAhTzflt0KVcv6FG7yfqsjL0J5miJWFf1-1AIv413MyPwHH1qLjFrYeyLxAG-5bNZn_hWuSpMCk7dM76iGy3ZttTHMkb916UN_99uA4fgSoSHkn1sGNkWjFCOtbie9PWAQvBoVHh-6xOkzQ7SsiUlOb5ZRaSlUsQpYECcQ_pwE-wm92JHEpCitqtFheCg8iPTQNyAWii-fopM4HzVvCbfb8Lq9TKz2knjRFX3LxLKE_L9Qw5SxYHqs&__tn__=-y.g*

    Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Muta?
      För att uppnå exakt vad?

      Journalister som inte kan skilja ett skämt från bestickning.
      Snacka om töntigt.

      Svara
  2. En annan

     /  06/12/2019

    Klart dom vill, eller egentligen vet dom inte vad dom vill mer än att känna sig viktiga och tjäna mycket pengar , eller så här
    Självklart kan man inte rösta om allt, det finns för många frågor, men att avhända sig ansvaret till politiker det bygger ju på att de har medborgarnas bästa för ögonen, inte minst de som förlorar val, så har det inte varit på länge utan vi har fått detta politikervälde som endast ser till sig själv med tillhörande sykofantiskt byråkratstyre.

    Det är därför man har demokrati, när de styrande blir tyranner så man kan avsätta dem, Brexit är en mycket enkel fråga, folket vill inte längre bli styrda av denna odemokratiska parasitiska, och i många fall vetenskapligt och praktiskt, fullständigt odugliga samling folk.

    I många frågor finns det en mycket tydlig folkvilja, mindre makt till EU, mindre massinvandring, i Sverige så har ca 60% alltid velat ha mindre invandring TROTS massiv indoktrinering, så om fakta presenterats neutralt så hade antagligen 85% velat ha mindre invandring, men man struntar i folkviljan med en snar samhällskollaps som följd, två bomber igår i Malmö, är det en komplicerad fråga?

    Vi styrs ju att ett gäng människor där INGEN har fullgjord utbildning i stort sett och där INGEN jobbat med riktiga jobb, de är ju bara egoistiska obildade korkskallar! Varför i hela friden tror du att DE skulle förstå dessa komplexa frågor? De kan för tusan inte ens engelska, än mindre andra språk, historia, filosofi, juridik, matematik eller fysik eller teknik. De kan ingenting, utom att hålla ihop om makten.

    Du måste skämta, vi styrs ju av obildade pajasar.

    Ps, snodde från Danske Mand hos DGS ds

    Svara
  3. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
    • Senior

       /  06/12/2019

      För att inte tala om Palestina/Israel, där kan vi snacka om förvanskade nyheter….

      Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Det kan inte vara okunskap, det är propaganda.
      Ordet ”rebell” på jihadister och den hr typen av hjälteporträtt i det här sammanhanget har samma orsak som banansmak på beska piller. Vi skall ju som bekant svälja mängder med syriska ”rebeller” i vårt land. Finns det en enda av ”rebellerna” som är annat än jihadister?

      Svara
  4. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
    • Herpderp

       /  06/12/2019

      Ja, hon och hennes gubber var ju varma anhängare av införandet av sharia-lag i Sverige så jag väntar bara på att dem skallföregå med gott exempel och hugga lite händer av varandrar. Bildbevis kan läggas upp på Instagram.

      Svara
  5. Dan

     /  06/12/2019

    Polisen skryter om stort vapen beslag. Tar bort inlägget när det påpekas att det är antika vapen som ej Böhöver licens 🤦‍♂️
    https://mobile.twitter.com/fri_skytt/status/1138469456601133056

    Svara
    • Storbråk mellan karoliner och Åsa-Nisse?

      Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Likartat tema:
      ”I vanligt ordning vill Socialdemokrater och miljöextrema ge sig på skötsamma jägare och sportskyttar i sin jakt på kriminella, som aldrig och aldrig kommer ägna sig åt legala vapen. Alla deras vapen är illegala, som man alltså inte kommer åt med lagstiftning om vapen. De smugglas in till Sverige och säljs av kriminella till kriminella.”

      https://uvell.se/2019/06/07/skjuta-snett/

      Svara
  6. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  7. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  8. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  9. Reblogga detta på Micael Lidéns Blog och kommenterade:
    👍

    Svara
  10. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  11. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  12. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  13. hllviken

     /  06/12/2019

    Svara
  14. hllviken

     /  06/12/2019

    Svara
    • Vic

       /  06/12/2019

      Det är klart att Lövin syns i bild också. Det är ju nästan så man längtar tillbaka till Romsons tid.

      Svara
      • hllviken

         /  06/12/2019

        Vänligen, förklara mer hur du tänker kring det. Jag förstår inte riktigt.

        Svara
        • Vic

           /  06/12/2019

          När man tror att MP inte kan få sämre politiker (som t.ex. Romson) så lyckas de ändå överträffa sig själva med ännu sämre politiker (t.ex. Lövin)

          Svara
  15. hllviken

     /  06/12/2019

    Framgångsrik polisinsats

    Svara
    • weasel

       /  06/12/2019

      Alltså ;
      18 av 72 taxichaufförer greps/rapporterades.
      Och av de 18 taxichaufförerna som greps/rapporterades kommer uppskattningsvis 18 stycken köra taxi nästa vecka.

      Svara
  16. hllviken

     /  06/12/2019

    Välgjord video:

    http://www.savemysweden.com

    Svara
  17. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
    • Återkom när orten skickar skattepengar till resten av landet, och alla arbetare pendlar till orten.

      Svara
  18. MiT

     /  06/12/2019

    Den här kan inte vara ny va? Bonus, kolla deras ”källförteckning” i slutet 😛
    ”5 myter om invandring”
    https://www.yrkesdorren.se/sv/article/5-myter-om-invandring/

    Svara
    • Lite halmgubbe över det hela också.
      ”Myter om invandring uttryckta precis så snävt att vi med rätt statistik kan motbevisa dem.”

      Svara
  19. hllviken

     /  06/12/2019

    Svara
  20. Rikard

     /  06/12/2019

    Hej.

    Att betala Lamotte är helt frivilligt. Att han får betalt (hur mycket vet jag inte) är ett tecken på att det finns en marknad, och att han levererar en produkt den efterfrågar. Han säljer alltså på kvalité.

    Att betala till statens media (SVT, SR, UR) och alla mediabolag som uppbär presstöd sker via tvång. Om du inte betalar leder det ultimat till fängelse.

    Det ena av dessa system anses moraliskt rätt av majoriteten av journalister.

    Hur statens media, och övriga beroende media fungerar, är inte ett olycksfall i arbetet utan den normala funktionen. Statens medias roll är att meddela de styrda vad de anses behöva veta om, och vilka åsikter som är rätt – ”public service” som den brittiska förlagan kallas har aldrig haft någon annan roll, varken där eller här. Det är inte misstag när SVT ljuger, mörklägger eller bedriver propaganda utan dess normala funktion som står i så stark kontrast till verkligheten att betydligt fler än (säg 1985) kan se skillnaden och kommunicera den sinsemellan.

    Det är själva systemet som är problemet. Det är därför sådana som exempelvis Guillou eller Josefsson inte är systemkritiker: det enda de kritiserat är misstag – processmässiga felaktigheter – de kunnat hitta inom ramarna för systemet. De har aldrig någonsin kritiserat systemet självt. Det de gjort som journalister är som att kritisera att maskinen som droppar lysergsyradietylamid i barnmaten är osäkert konstruerad: de har aldrig kritiserat maskinens existens och funktion.

    Det gör däremot sådana som Lamotte, Janouch, DGS-bloggen, med flera.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  21. MiT

     /  06/12/2019

    Aktivister inom media avslöjar alltid sig själva förr eller senare

    Svara
    • Bamse

       /  06/12/2019

      Åtminstone kan man lite på att dessa aktivister alltid är lika konsekvent inkonsekventa i sina resonemang. Man kunde kanske tycka att (i stället för att skälla på polisen) det här vore på sin plats med ett ”lär män att inte hota och påstå de har bomb, vapen eller annat mordredskap”. Men ack nej…

      Svara
      • weasel

         /  06/12/2019

        Det är faktiskt ganska så bisarrt att aktivisterna kan få händelsen ”man skjuten av polis” till att handla om ”hets mot kvinnor” . : /

        Svara
        • Som Haidt och andra har sagt så lär man sig på vänsterkanten idag uttryckligen att medvetet använda vissa ganska destruktiva tankemönster, till exempel ”Tankeläsning”

          https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/09/the-coddling-of-the-american-mind/399356/
          ”A campus culture devoted to policing speech and punishing speakers is likely to engender patterns of thought that are surprisingly similar to those long identified by cognitive behavioral therapists as causes of depression and anxiety. The new protectiveness may be teaching students to think pathologically.
          […]
          Emotional reasoning dominates many campus debates and discussions. A claim that someone’s words are “offensive” is not just an expression of one’s own subjective feeling of offendedness. It is, rather, a public charge that the speaker has done something objectively wrong.
          […]
          The recent spread of demands for trigger warnings on reading assignments with provocative content is an example of fortune-telling.
          […]
          1. Mind reading. You assume that you know what people think without having sufficient evidence of their thoughts. […]
          2. Fortune-telling. You predict the future negatively: things will get worse, or there is danger ahead […]
          4. Labeling. You assign global negative traits to yourself and others. […]
          7. Overgeneralizing. You perceive a global pattern of negatives on the basis of a single incident. […]
          9. Blaming. You focus on the other person as the source of your negative feelings, and you refuse to take responsibility for changing yourself. […]
          11. Emotional reasoning. You let your feelings guide your interpretation of reality. […]”

          (Det här var hälften av en redan förkortad lista …)

          Svara
    • weasel

       /  06/12/2019

      ”Finns det inga andra sätt?”

      Om nu ”advokat” Emma känner till ett antal metoder , som inte innefattar våld , att gripa/oskadliggöra en person som påstår att han ska spränga bomber på Malmö centralstation så tycker jag att det är oerhört ansvarslöst av henne att behålla denna information för sig själv istället för att upplysa oss om dessa metoder.

      Om nu polisen inte hade skjutit personen utan istället brottat ner honom så att han hade fått ett blåmärke så är jag 100 % övertygad om att aktivis…förlåt, advokaten hade varit oerhört upprörd över ”polisens övervåld”.

      Och om polisen hade valt att avvakta och istället väntat på att dialogpolisen skulle anlända och mannen med de 3 identiteterna hade haft riktiga bomber och då – medan polisen avvaktade – passat på att detonerat dessa så att en 14 förskolebarn med utländsk bakgrund hade sprängts i småbitar så….är jag exakt lika övertygad om att advokaten hade kritiserat polisen för det.
      Förmodligen då med en tweet av typen ”Den vita rasistiska polisen stod bara och tittade på medan 14 invandrarbarn mördades” .

      Polishatet är nämligen alltid överställt precis allting.

      Svara
  22. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
    • Kom ihåg att Moderaternas utredare ”Rektor” Hamid Zafar och Eli Göndör i stort sett inte har något emot det mesta av detta. ”Man kan inte förbjuda religion” och så vidare.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/14/2019

        I princip har de rätt. Det går ta mig tusan inte att förbjuda religion. Därför kan man inte ta emot stora mängder människor från djupt religiösa länder som befinner sig på medeltidsnivå i sitt tänkande. Det blir sån’t här av det i en eller annan form.

        Svara
  23. hllviken

     /  06/12/2019

    Svara
    • Återkommer ständigt till en av vår tids viktigaste texter.

      Kyeyune: Civilkuragets gränser
      https://ledarsidorna.se/2019/04/civilkuragets-granser/
      ”Problemet är att Sverige nu kommit till en punkt där siffrorna slutat vara intressanta föremål för diskussion. Vi talar inte längre om siffror i Sverige idag. Siffror är, för att säga som man gör i Amerika, yesterday’s news.
      […]
      Poängen är snarare att de brott som vi talar om idag […] är en viss sort av brott som till sin natur kräver en gruppdynamik, ett aktivt ”vi och dom”.
      […]
      Det är inte mig ni bör rikta sådana invändningar till; jag är inte den som har makten att bestämma huruvida svenskar faktiskt är annorlunda än somalier, eller marockaner, eller afghaner, eller vad det nu kan vara. Det är förövarna som har den makten att bestämma sådant, som väljer huruvida alla vi som råkar bo i Sverige bara för den sakens skull också kommer att se oss själva som tillhörande samma grupp, och de har redan valt.
      […]
      varför sådana enorma, nästan parodiska mängder våld? Enkelt. Därför att han bara är en ”svennejävel”.

      Mer skäl än så behövs inte längre i de konflikter Sverige nu håller på att vandra in i.”

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  06/12/2019

        ”varför sådana enorma, nästan parodiska mängder våld? Enkelt. Därför att han bara är en ”svennejävel””

        Ja, det är klart!

        Problemet är att en stor majoritet svenskar verkar tro att detta på något sätt kan lösas genom att förändra migranternas beteende. Det är rent verklighetsfrämmande fantasier. Vi har redan helt solklart facit från USA och andra västländer. Precis ALLA åtgärder har redan prövats och misslyckats.

        Man kan renovera slumområden, man kan bygga helt nya områden, man kan satsa massor på skolorna i migrantområden, man kan syssla med ”positiv särbehandling”, man kan bedriva ännu mer propaganda mot rasism och ”fördomar”. Man kan ge varje migrant en bevingad enhörning att flyga runt på. DET SPELAR INGEN ROLL. Vissa grupper kommer att vara precis lika vålds- och brottsbenägna vad man än gör. Den enda lösningen är segregering och den bästa segregeringen är fungerande etnostater.

        Svara
        • Japp.

          Sidospår:
          Peterson diskuterade IQ-fördelning. Den som klarar att få en universitetsexamen ligger en normalfördelning över medel, låt oss säga IQ 115. Det är högre än 85% av befolkningen. (Nu är det väl annat som styr idag än för någon generation sedan, men det håller i princip.) Den som är i ”eliten” ser detta som övre nivån för ”dum”.
          Går man lika långt under medel hamnar man omkring den nivå där det inte bara är omöjligt att utföra skrivna instruktioner, utan kanske till och med lära sig något mer komplicerat än ”flytta de här föremålen dit.”
          Dessa två grupper kan inte förstå varandra, även om de tillhör samma kultur, etnicitet och religion, och har vuxit upp i samma land med släktingar tillbaka i generationer.

          Vi byter från IQ till kultur. Den kulturella dimensionen är liknande på så sätt att den som befinner sig i ett ”hörn” av kulturkartan inte kan, nästan oberoende av IQ, förstå den som ligger i motsatt hörn. Intelligens används i huvudsak för att uppfylla fysiska och känslomässiga behov – har man det basala använder man sin tankeförmåga för att hjälpa kulturen att fortplanta sig.

          Tyvärr tror ”sekulära” västerlänningar på ett antal mysterier, nu när Gud är borta ur ekvationen. Ett av dessa mysterier är ”alla människor är lika”. Andra är ”allt kan lösas genom diskussion och kompromiss,” ”ingen vill någon annan illa utan skäl”, och ”de flesta är ärliga om sina avsikter”.
          Lägg till lite IQ för att driva denna mysteriekult – en blandning av ekorrhjul och generator – så kan vi köra civilisationen rakt in i kaklet så effektivt som möjligt. Andra kulturer tror nämligen på helt andra saker.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  06/12/2019

            @ Kristian,

            Utmärkt sammanfattning! Så är det!

            ”Tyvärr tror ”sekulära” västerlänningar på ett antal mysterier, nu när Gud är borta ur ekvationen.”

            Ja, vi är nog mer religiösa än någonsin. Nästan hela befolkningen verkligen TROR på helt uppenbara tokerier, som t.ex anti-rasism , och de är bokstavligen villiga att offra sina barn och barnbarn för denna tro.

            Vi är galna fanatiker som har skapat tidernas största självmordssekt.

          • Huvudsakligen inspirerad av Moldbugs ”How Dawkins got pwned”.
            Saknar dock en ordentlig lista av saker ”vi” tror på nu. I kapitel 4 nämner han ”humanity, progress, equality, democracy, justice, environment, community, peace” men det är lite för abstrakt (vilket naturligtvis är hans avsikt.)

            Försökte konkretisera lite lagom. Listan behöver göras tydlig, så att vi kan säga ”det här tror ‘Väst’ på – åtminstone Mellanöstern och Kina är tydliga med att de inte tror på de flesta av dessa.”

        • Kronblom

           /  06/12/2019

          “When you dance with the devil, the devil doesn’t change. The devil changes you.”
          (Amanda Hocking)

          Sleep with the devil and then you must pay
          Sleep with the devil and the devil will take you away
          (R Blackmore & RJ Dio)

          Några frågor på det?

          Svara
  24. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Fattar inte, vad handlar det om?
      Demografi står det men att Negra skulle göra ett rimligt reportage om demografins förändring i Sverige finner jag helt uteslutet.

      Svara
  25. hllviken

     /  06/12/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Undrar om strecket gjorts av pojkar eller av vår tids särskilda ensamkommande ”pojkar”.
      Djurplågare brukar väl ofta visa sig ha empatistörningar och ha högre risk att bli våldsbrottslingar?

      Svara
  26. hehe

     /  06/12/2019

    Svara
  27. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  28. Senior

     /  06/12/2019

    Ja, detta är vad de vill ha.
    Och de har arbetat aktivt för det ända sedan grundlagsändringen om mångkultur 1975.
    -Nu börjar det ge frukt.

    Svara
  29. En droppe i havet eller ”många droppar små”?

    Efter veckor i förvar – nu utvisas Gävleimamen Abo Raad
    https://www.gd.se/artikel/gavle-kommun/efter-veckor-i-forvar-nu-utvisas-gavleimamen-abo-raad

    Vi kan väl i alla fall vara överens om att vi ligger minst tio, sannolikt tjugo år efter resten av Europa.

    Svara
    • Det bidde en tumme?

      Svara
      • Ivar L

         /  06/14/2019

        Precis därför bör vi som Danmark och Australien se till att inreda en ö att placera alla som påstår sig ha ”verkställighetsförhinder”. Gissar att en hel del, efter några månaders tristess ”upptäcker” att det går bra att åka hem.

        Svara
  30. hllviken

     /  06/12/2019

    Svara
  31. MiT

     /  06/12/2019


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.717590181668909/2391114030983174/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARAEbbHI0VAQ-GDicBbgYro28_CnSGFTOjrRpIwFDyqnD_5RBj5-vPl_XJjDg_PfMC5UTfp0g4NBk0AI7b7JmklbM2hydd53NoHMoCCUxUqdmz_oH5myhPAXtfUu6-5sFPvKU4fBImp-G_YuaunIkQFs_-vf6UsBbpildqRWhLmMq7BG1zXEq6IxVvhB8GfX4SYRRZYE_4ddo1U6DhvEGUwpFhgnFVDS3XQv0W4-jzZqHrbwJwiQ-PIOF4ltfh8SwFDLgR_S8sq9oJzi5CLwTcFj7J5fX57mnGcL0IfuEUH3k1Spk0Pa_Hvi_8YHj6s83-3TlrOO_5ub8hRhPBuaZq7t6XtoqiZkhK1W0Q1hZMKutKc6MyQhEWs&__tn__=-R*

    Svara
  32. Vic

     /  06/12/2019

    Eftersom man inte förebyggt brott på ett effektivt sätt så har våldsbrott och vapenbrott eskalerat (som bekant) och om inte polisen tar krafttag mot det snart så kan det mycket väl vara helt bortom kontroll. Då återstår de tråkigare lösningarna, dvs. de lösningar man har i delar av Sydamerika där polisen bedriver statiska skyttegravskrig med kulsprutor i ”utanförskapsområden”. Det verkar ju som att polisen inte har koll eller resurser på hur de ska handskas med gängen. Vore jag polischef skulle jag genast ringa till amerikanska polismyndigheter och be om konsultation då de har mängder av erfarenheter av att bekämpa just gängvåld.

    Svara
  33. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  34. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
    • ”Ju längre tid det dröjer mellan blixten och ljudet desto längre bort är det.”

      Det är jävlar i mig Keanu-nivå på den!

      Svara
      • Johannes

         /  06/14/2019

        Va kul att min 8-åring kan nåt bättre än en ”expert”.

        Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Är det där alltså SvD:s stora vetenskapsorakel Emma Frans till vänster. Som kör en ”jag tror att det stämmer”, hon som slår på stora trumman för faktakoll? Jag inbillar mig att kunskap kring ljudets och ljusets hastighet tillhör allmänbildning hos någon som jobbar som vetenskapsjournalist.

      Svara
      • … Eller någon som gått folkskola, eller som klarade av mellanstadiet på 80-talet …

        Svara
  35. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  36. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Bra om slaget om integrationen kommer igång snarast. Kommuner med hög immigration och den där typen av tvångsåtgärder kommer inte vara attraktiva att låta sina barn växa upp i. Man kan hoppas på ett sönderfall i ”Sövesborgsmodellen” och ”Trollhättemodellen” så kan folk sedan välja själva. Jihadister och Thomsgårds kompisar flyttar till ”Trollhättan”, jag flyttar till ”Sölvesborg”.
      O.s.v…

      Svara
  37. Gorby

     /  06/12/2019

    Svara
    • Oppfinnar Jocke

       /  06/13/2019

      Jag har en lösning på överfulla fängelser: lägg på en våning till på våningssängarna.
      När taket är nått, låt dem sova i skift och dela på en säng precis som de gör på en ubåt.

      Svara
    • Motkraft

       /  06/14/2019

      Hittar det inte nu, men är rätt säker på att Anne Ramberg nyligen hade som invändning mot förslag om hårdare straff att fängelserna inte räcker till. Är rätt lustigt om det är så att en generalsekreterare i Sveriges advokatsamfund tycker att tillgången till fängelseplatser ska avgöra längden på straffet…

      Svara
  38. MiT

     /  06/12/2019

    En av Malmös alla kommunikatörer antar jag

    Svara
    • En kappsäck full med pengar är också bra att ha:

      Ja, hon sade så! ”Pengarna kommer i huvudsak från staten inte andra kommuner.”

      Vem betalar till staten? Jultomten?
      Som Sanandaji alltid påminner om: Malmö är ”lång sikt.” Hundra år av sossestyre …

      Svara
      • Grodan Boll

         /  06/13/2019

        Ser man på. Man lär sig något nytt varje dag 🙂

        Jag trodde det kommunala utjämningssystemet var ett solidariskt nollsummespel kommuner emellan. Det visade sig vara ett svart hål för pengar som våra politiker skapat för att dölja att nästan alla kommuner går åt helvete ekonomiskt just nu.

        Svara
        • Ivar L

           /  06/14/2019

          Intressant info. Jag har nog funderat då och då på att det verkat konstigt att det går ihop som nollsummespel men aldrig kollat upp.

          Ja inte tusan gör det situationen mer positiv. Tvärtom, den ekonomiska avgrunden är alltså så djup att kommunernas intäkter sinsemellan inte räcker på långa vägar. En stor del av den statliga skatten för dem som betalar den är således kommunalskatt för andra kommuner än den egna.

          Känns verkligen stabilt och långsiktigt hållbart.

          Svara
      • Vic

         /  06/13/2019

        Kommuners medel (som kommer från kommunerna) omfördelas av staten och skickas sedan tillbaka (i utjämnat skick). Detta gäller även kommunernas vinster. Det kommunala självstyret är därmed obefintligt och det finns inga incitament att sköta sig. Det är bara att invänta order från staten.

        Sen har Sveriges kommuner gemensamt samlat på sig en liten, liten skuld på lite över en halv biljon (ja, biljon) kr, vilket är lite obehagligt. Men så länge statsfinanserna ser okej ut finns det tydligen ingen fog för oro. Och blir statens ekonomi för ansträngd kan man lägga mer kostsamma ansvar på kommunerna så försvinner problemet av sig självt, tydligen. Fiffigt, det där…

        Svara
  39. MiT

     /  06/12/2019

    Svara
  40. Gigas

     /  06/12/2019

    ‘I den åker han nämligen till ”en mindre tätort” och spanar på gatan. Där kan han se att samhällets demografi förändrats: ”Tidigare fanns kanske några få invandrare på den här lilla orten, nu domineras stadsbilden av dem.”

    Har man inte gjort det förr så sätter man sin dyra SvD-prenumeration i halsen.

    Vilken grund har han för sitt påstående?

    Vad annat kan empirin i denna text bestå av än att Arpi tittat ut människor som han inte tycker är vita nog?’

    Martin Aagård undrar i sitt kåseri vilken empiri det handlar om. Undrar om han verkligen inte märkt att folk ftån till exempel Somalia har ett något mörkare hudfärg än svenskar som regel har. Eller är det kanske bara så att han inte vet vad demografi är?

    Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Aagard har nog missat den lilla detaljen att det inte är Ivars observation som var grejen med hans text utan det handlar om vad alla vi andra också ser.

      Det syns ju! Det går inte att fiffla bort i statistik när stora gäng afrikaner kommer gående på gatan i en liten bruksort och folk inte längre pratar svenska på bussen. Alltså vi som bott i Sverige sedan innan det började förändras ser detta hur tydligt som helst eftersom vi inte gömt oss på Södermalm så vi missat förändringen.

      Svara
  41. MiT

     /  06/13/2019


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2392894240805153/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARDknsVetvTawehjtIyGMZjJqVUxQ41rgwtEhWNdCRRe8LuWXYFdrjhyEGonQtwCexDcPikoq_UqC-sAnG1KIEZBJkC5QHoSVIptZO1pTgV3GOvWXbMDN-D8RyGIwxcN-PXKObSVLbLYtyS6lf70vU9Pvzm591CNDhaOhfvG3rHFw9CewvH9cISq4NIl-vc79VZ4urU2tzQ3u-k-dty2BNurR9b47YCOngMUNegpYBuJMa4iK0GCMK-GdK5U1oNpPpmHxscAmQ6QwNI211bgr5pAfwJj6hEIfYV7AuJ1uNm_a4Jnp10IgI0am6T65RsrrqCwVqIN2d413UY_gthZZ-sL-ECM21GaciGQXDVHCqJ128vT1ADaFdg&__tn__=-R*

    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/13/2019

      Om det Joakim hävdar inte varit sant borde väl skolan vänt sig till jurister direkt?
      Det här måste ju skada skolans anseende och ekonomi, dessutom borde ”Johan” kunna driva ett förtalsärende som heter duga.

      Så vida inte Joakim fabricerat hela konversationen? I vilket fall skolan borde reagerat med ilskna jurister i alla fall.

      Svara
      • Rikard

         /  06/13/2019

        Hej.

        En rektor är van vid att kunna kontrollera kommunikationsutrymmet, och att ha sista ordet/rätt tolkning av det sagda, detta i kraft av tjänsten. (Titta på hur Skollagen definierar rektor för ett gott skratt…)

        Lamotte är varken anställd, förälder eller elev och står därför inte i beroendeställning, utan kan ge svar på tal och backa upp sina påståenden med bevis. Det är en situation en rektor så gott som aldrig behöver hantera och utbildningen (om rektorn ens har genomfört den) tar inte upp dylikt.

        Det är därför hon agerar som hon gör – hon begriper inte vad som händer, eller varför han inte bara tystnar och lyder.

        Det är fler gånger än vad jag kan räkna på fingrarna som jag hört rektorer (samtliga kvinnor, ifall det spelar roll?) säga ord med denna innebörd: ”Jaha, det kanske är som ni (kollegiet) säger, men nu gör vi som jag bestämt i alla fall!”

        Varpå man har att lyda, obstruera eller byta jobb. Lamottes alternativ som han använder sig av existerar inte för lärarkåren.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  42. MiT

     /  06/13/2019

    Svara
  43. MiT

     /  06/13/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  06/14/2019

      Det roliga (?) är att det enda som i längden kan försvara friheten för personer som
      Moa Berglöf (som skrivit ledaren Hedensiö refererar) är de som likt Arpi begriper vad en demografiskt förändring är för något och att den måste stoppas om man vill bevara det västerländska samhället.

      Precis som SVT:s problem att räkna på blixten så anar man att många nog inte förstår matematiken bakom oron för demografin. De begriper inte att det finns en reell gräns där svenskar obönhörligen kommer att hamna i minoritet och att den gränsen inte alls är långt borta.

      Svara
  44. Ivar L

     /  06/14/2019

    Någon som vet om det omtalade italienska tv-reportaget finns att se med subtitles någonstans?

    Det låter ju som att det är överdrivet men inte rakt upp och ner påhittat, det bottnar ju trots allt i en verklighet som finns i Sverige och som utvecklas precis till att bli som det italienska reportaget utmålar dagens situation. Illa nog.

    Svara
  45. Johannes

     /  06/15/2019

    Wiklander har ju faktiskt lite rätt på ett sätt, låt mig förklara på min något bristfälliga haschpundarsvenska:

    Om inte Achmed säljer röka vid torget kommer jag vara nödd och tvungen att producera dylikt själv, och om det inte heller föreligger någon risk att Achmeds anabola-polare är våldsamt territoriella vad gäller denna typ av näringsidkande kan det faktiskt hända att jag i syfte att förtjäna en s.m.s ”hacka”, ställer mig vid torget själv.

    Svara
  1. Vaknar till ny sprängning – Hexanmexan "shake my hand?"

Lämna ett svar till Herpderp Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: