Golf och Gubbmat

Ett inslag på SVT Sport tar upp allvarliga problem inom golfen, nämligen att det är fler män än kvinnor och att man serverar ”traditionell gubbmat” i golfrestaurangen. Jo, man sa faktiskt så.

Fast det värsta var nog att det var en övervikt av medelålders och äldre män och att det mestadels är etniskt svenska enligt Jenny Svender på Riksidrottsförbundet. ”Alltså, golfen har ett problem” sa speakerrösten som jag tror är reportern själv, Niklas Hyland.

”Många är också ganska gynnade av den här ordningen som finns” säger Jenny Svender och pratar om ”motstånd”, ”sexism i styrelserum” osv. Maktordningar alltså. Samma meningslösa tugg som vi hört till leda inom allt eftersom det SKA mynna ut i nån sorts ”intersektionalitetstänk” som magisk ”lösning”. Jo, det är så det är tänkt, det hör man redan nu när de pratar om det, hur de pratar om männen och maten som männen äter osv. Man t o m Man blandar in sk ”socioekonomi” i den intersektionella ekvationen också! De tycker illa om vita svenska heterosexuella köttätande män helt enkelt och anser sig ha rätt att göra det eftersom de också anser att de vita svenska heterosexuella männen sitter på översta pinnen på intersektionalitetsstegen.

Man tror att man kan bli ”mer inkluderande” genom att försöka bli av med de svenska vita heterosexuella männen. Men visst, vill golfen göra narr av sig själv så kan man fortsätta den här linjen. Till slut, när man bara har marxister kvar som ändå inte är intresserade av sporten, så inträder man i lyckoriket. I fall de som jobbar aktivt som sk ”jämställdhetsexperter” och som vi hör i klippet tror nog det på riktigt.

Men det bisarra är inget nytt för Riksidrottsförbundet

Redan för 2 år sedan så slog man fast att heterosexualitet egentligen inte var nåt att ha utan skulle motarbetas. Eftersom Riksidrottsförbundet anser att heterosexualitet är något maskulint och sånt vill man inte veta av! Heterosexualitet var en ”maskulinitetens högborg” som skulle rivas. Lösningarna för att få bort den icke önskvärda heterosexualiteten kunde vara styrda bidrag, kvotering eller värdegrundsarbete.

Gissar att det är vad man nu ser i golfen, nu ska maskulinitetens högborg bort! Genom värdegrundsarbete och kvotering, som att rätt värdegrund är att få bort ”gubbmat” (som man på goda grunder kan anta är vanlig svensk husmanskost…) och ”medelålders svenska män” eftersom det i vänsterextrema kretsar alltid är nåt dåligt som alltid ska bort. Visas TYDLIGT i inslaget att de inblandade ”jämställdhetsexperterna” och reportern tycker exakt så. De är alla marinerade i nåt genustänk eftersom det är så genustänk ser ut.

De inledde också samarbeten med organisationer som vilar på radikalfeministisk och genusteoretisk grund, alltså extremt långt åt vänster, för att ”förändra manligheten”. Man tror, liksom alla i det träsket, att man kan skapa Den Nya Människan.

Det här måste vara nån sorts genuspropagandakampanj från SVT:s sida, för några dagar sedan så hade de ju upptäckt ett enormt allvarligt problem i svenska skogar, nämligen dålig etnisk mångfald i orienteringsklubbar!

Och nu så är golfen under luppen med samma bisarra identitetspolitiska idéer som underlag, idéer och tankar som kommer från genusfältet. För även om de inte säger det lika rakt ut som man gjorde om orienteringen, att de anser att det är ett sk ”mångfaldsproblem”, så är det vad de menar. Rakt av.

Vilken sport är det nästa gång? Håll ögonen öppna för det kommer garanterat mer likadant!

Spelar jag själv golf? Nepp, har testat någon gång och nåt mer meningslöst kan jag inte tänka mig. Enligt mig är det ingen idrott heller för den delen för i en idrott ska inte en halvfet kedjerökande och drickande medelålders man kunna piska skiten ur alla andra på elitnivå som John Daly gjorde. Då är det ingen idrott utan en sport. Men det är bara min åsikt, gissar att det finns en och annan som inte håller med…  😛

Samhällsnytt skrev om detta tidigare idag.

NVH

MiT

Annonser

Rättegången

Så har då Rättegången med stort R startat, den mot rapparen ASAP Rocky och hans gäng. Jag har följt (eller snarare läst) Aftonbladets liverapportering här, tycker nog att den är rätt bra. Man kan ju inte följa allt överallt liksom utan måste välja.

Det roligaste, eller kanske man ska säga mest tragiska, hittills är det här

Han begär skadestånd för bl a förlorad inkomst… Vad för inkomst man menar har jag faktiskt ingen aning om men han livnär ju sig på kriminalitet som stölder, knark osv så man kanske räknar att han pga av detta inte kunnat stjäla eller nåt?

Åklagaren kallar in pålitliga vittnen, såna som man kan lita på säger precis som det är och inte ljuger och hittar på. Så han kallar 19-åringens kompis, som är den andra killen i klippen, som vittne

De ska bara hämta ut honom från häktet först där han hamnat efter flera stölder och brott mot knivlagen. Allt detta bara den senaste månaden…

Och han har samma historia som sin kompis, började sin bana i Sverige med att ljuga sig till asyl för att därefter leva som livsstilskriminell heroinist. De båda har aldrig ens försökt att leva som man bör utan de lever på att förstöra livet för andra människor. De har aldrig ens försökt med nåt annat utan de vill leva så.

Bra vittne åklagaren! Livsstilskriminella heroinister är ju verkligen kända för att värna om sanningen och kämpa för att rätt ska vara rätt!

Men hur kommer det att gå då? Ja om inget spektakulärt händer så döms nog några ur rapparens gäng för misshandel, vilka återstår väl att se. De får väl böter och nån månad i finkan. Eller några.

@StegetEfter på Twitter.

MVH

MiT

Från Lamottes kommentarsfält

Joakim Lamotte är ju ständigt anklagad för än det ena och än det andra, det är tydligt att de allra längst till vänster tycker han är riktigt jobbig. Man säger att det flödar hatiska kommentarer under hans inlägg, att han alltid rensar bort inlägg som ska vara kritiska mot honom (även om jag gissar att de menar ”kritiska”) osv.

Så jag tänkte att jag skulle kolla hur det EGENTLIGEN ser ut, flödar det av rasistiskt hat, av våldtäktshot, av allmänt hat osv.

Så jag tog detta, det senaste inlägget. Det handlar om en asylaktivist som vill försöka tjäna pengar på Lamottes namn. Borde vara perfekt! Kryllar säkert av massor av grova saker! Speciellt som han provocerar svagbegåvade utan humor med sitt svar på snyltandet.

Så hittade jag massor av grova grejer i kommentarsfältet då? Nä, inte någon faktiskt. Men jag ska erkänna att jag snabbt bytte spår efter att ha kollat ett 30-tal kommentarer och tittade efter såna som kommer med ”kritik” i stället, såna som han sägs rensa bort fortare än kvickt. För jag hade rätt ändå, han provocerade tydligen svagbegåvade och humorlösa för såna lockade han fram i drivor.

Jag kollade första gången på natten och andra senare på morgonen, var väl totalt ca 500 kommentarer då.

En Bengt Sävsjö går loss. Inte enda gången i det kommentarsfältet heller.

En som Stefan Nordlund dyker upp och förgyller kommentarsfältet med sin klokskap och visdom. Det var ju inte heller så att Lamotte tilltalade Nordlund i sitt inlägg…?

Kerstin Samuelsson tyckte den ovan var så fyndig att hon postade den flera gånger.

Men det var ju knappast kritik från Lisa Förare Winblad…?

Men å andra sidan så är det ju ingen som tvingar Foffo Kassem att hänga i Lamottes kommentarsfält?

Neela Kay tycker att Lamotte ska hålla käft.

Den där från Erik Stenhammar, är det konstigt att man jobbar för att få in pengar till sig själv? Hur är man funtad om man tycker det är konstigt? Jobbar Stenhammar för att få in pengar till andra? Vad lever han av då?

Leif Håkansson kallar Lamotte en ”gråterska”.

Jo vi såg ju vad av värde hon producerar, hon klarar ju tydligen inte ens av att dra in några kr på swish utan Lamottes hjälp? Men vad gör såna som Erik Stenhammar på Lamottes sida när han bara gnäller?

Neela Kay igen.

Tror det ska stå ”hat” i Magnus Wikströms kommentar och inte ”har”. Tja, bara kolla det här inlägget kanske? Och folk som vill ha något EXAKT i såna här frågor har redan förlorat och vet om att man förlorat.

Erik Richard Tuvehagen kallar Lamotte för ”kvinnohatande avskum” som ”förtalar kvinnor”. Gissar att han hellre skulle bajsa på sig när han är magsjuk än att säga detta i ansiktet på Lamotte…

Mia Viktoria säger att han hänger ut kvinnor mm. Jag har faktiskt inte sett en enda kommentar i det här kommentarsfältet om att någon ska våldtas. Däremot så kryllar det av svagbegåvade humorlösa ”kritiker”. Och hur får man för sig att hans inlägg är att ”hänga ut”? Är ju helt bisarrt att ens tänka i de banorna?

”Lamottetardsen” kallar hon de som kommenterar under Lamotets inlägg.

Johan Lundin tyckte den kommentaren var så fyndig att han postade den flera gånger.

Stefan Nordlund med sin visdom igen.

En Sofie Pilemalm dyker upp och tycker tydligen att det är kritik som t ex Lisa Förare Winblad har skrivit. Kallar Lamotte för jättebebis som sänker ribban. Han ska tydligen ta bort något också av någon anledning som jag inte kan förstå, har Lisa Förare Winblad tagit bort sitt inlägg och att då ska allt vara frid och fröjd? Och så nåt tugg om ”hatexponering”. Rätt obegriplig kommentar överlag.

Tycker nog man kan förvänta sig, nej KRÄVA, att en biträdande professor på Linköpings universitet ska klara av att se skillnad på magsura skitattacker och kritik och även kunna skriva begripliga kommentarer men så hög nivå är det tydligen inte på professorer numera.

Ulla-Britt Borg tycker Lamotte ska skämmas.

Så ser det alltså ut i hans kommentarsfält. Massor med kommentarer som inte finns eftersom han ju sägs rensa bort alla som är ”kritiska” mot honom. Det KAN finnas någon grov annan kommentar också, jag bytte ju som sagt spår rätt fort när jag såg hur det såg ut så jag kollade inte efter såna alls. Men jag såg ingen i alla fall.

Varför hänger dessa humorlösa människor på Lamottes fb-sida när de uppenbart hatar honom? Är det svårt att se det humoristiska i hans svar på att någon på ett fult sätt försökt utnyttja hans namn? Really?

Lamotte är jobbig för vänsterextremisterna, det är tydligt.

MVH

MiT

Har inte ni också varit nyfikna på varför svensk media varit så överdrivet ointresserade av de båda afghanerna som var i bråk med ASAP Rocky?

I alla fall jag har hela tiden undrat varför det varit sånt massivt ointresse från svenska medier att berätta lite mer om de båda som bråkade med rapparen. Svensk media har varit som ett litet barn man försöker mata med nåt hon inte gillar, vänder bort huvudet och kniper ihop munnen. Man har alltså varit ytterst ovillig att ens nämna någonting. Helst hade media önskat att de inte ens fanns. Ointresset har varit så massivt och överdrivet att man blir ordentligt nyfiken.

Det beror ju såklart inte på att man inte vetat någonting för det har man garanterat. De flesta har ju anat att det handlat om kriminella afghaner. Men ändå?

Man behöver inte undra längre

Där är svaret. Eller delar av svaret. Han skulle åka på semester till tjocka släkten i Iran. Iran alltså, landet han ”flydde” från pga av hotbild.

Där är varför svensk media varit så extremt ointresserade av att överhuvudtaget nämna dem. För man VET hur jävla illa det ser ut. Man vet hur mycket svenskar ogillar att folk ljuger för att få asyl. Det är bedrägeri det handlar om! Han har medvetet ljugit för att tillskansa sig fördelar på andras bekostnad. Det är bedrägeri!

Är det något jag verkligen AVSKYR så är det när folk som sökt asyl och fått det pga att de sagt att de är hotade i hemlandet åker på semester till landet de flydde från och påstods vara hotade i! Finns nog inget som skriker bedrägeri och lögnare lika mycket som det! Och ännu värre är det när folk som inte ens jobbat en enda minut här glider iväg med hela familjen på långresa till det gamla hemlandet för då reser man på skattebetalarnas bekostnad dessutom!

Jag är ingen förbudsmänniska, tror inte det hjälper särskilt ofta men just när det gäller sånt här så ska det vara ett stenhårt förbud att resa till det gamla hemlandet under mycket lång tid, 30 år kanske. Eller 40 år. Eller varför inte 50 år? Och detta oavsett situationen i landet. Som en signal att det inte accepteras. Vill man åka dit så ska det vara enkelbiljett som gäller och bye bye svenskt pass. Undantag kan finnas, t ex om man åker dit i nåt jobb osv men då ska det vara välkända och pålitliga företag, alltså inte Achmeds Kebab, Bildäck och Halal AB och liknande.

Förbudet ska gälla resten av familjen också, dvs om man fått barn här så gäller föräldrarnas tid. Det finns INGEN anledning för en som flytt från ett land att åka tillbaka dit på semester. Man ska inte ens kunna åka dit! För om man kan det så har man ljugit om sin situation från början för att få fördelar här! Då kanske någon säger att de ska ha samma rättigheter som alla andra att resa vart de vill osv. Men varför ska de ha det direkt? Något pris kan man väl få betala för att man fått skydd osv i landet? Är inte det ett mycket lågt pris dessutom?

Plan går ju för fan i skytteltrafik från Sverige med passagerare som ska på semester till länder som folk samtidigt säger man flyr ifrån!

Det är fan helt otroligt, här sägs det öppet och ogenerat att han ska åka på semester till landet han sa att han flydde från pga av hotbild! Och inte en jävel som ska reagera gör det! Är ju uppenbart bedrägeri det handlar om!

Men resan till tjocka släkten i Iran är nog inte enda anledningen till att svensk media inte velat nämna det utan det finns ju en liten brottsling bakom semesterfiraren också.

Heroin alltså. Misshandel. Knivmisshandel.

Helt otroligt ändå, han har varit här i 4-5 år och finns redan under MINST 4 avsnitt i registret med saker som heroininnehav och knivmisshandel. Om man tar hela min släkt sen farsan kom till Sverige 1943 så finns denna 19-20-åring ensam efter 4-5 år här under fler avsnitt i registret än hela våran släkt tillsammans sen 1943. För så vitt jag vet så är det nämligen 0.

Om man vill kan man läsa allt via länkar här. Då kan man plöja igenom typ 550 sidor förundersökning osv. Jag skummade igenom och det var flera vittnen som sa att han verkade drogad men man begärde såklart ingen drogtest på honom av någon anledning. Trots att det av polisen är känt att han tar heroin.

På Nyheter Idag kan man även läsa om hans kompis, han som också syns i klippen. Det sägs att han är en som lever på kriminalitet i Sverige och finns under minst 7 avsnitt i registren och samma typer av brott, stöld, heroin, misshandel osv.

Knarkare och kriminella alltså, exakt den typen av människor som är kända för att vara genomärliga, aldrig ljuga och aldrig bete sig opålitligt…

Det sägs i FUP:en att rapparen och hans vänner skulle slagits med ölflaskor och slagit så hårt att de krossades mot honom. Det låter helt osannolikt för en ölflaska är så vansinnigt stark att man nog spräcker skallen före flaskan går sönder.

Varför har vi dem i Sverige överhuvudtaget? Andra länders kriminella och knarkare? De ska uppenbart inte vara här!

Kriminella knarkare och en åkt hem på semester till landet han påstods ha flytt från pga hotad, där har man nog orsaken till att svensk media varit så enormt ointresserade av de båda. Det är samma överdrivna ointresse som det alltid har varit när det gäller den här gruppen.

Men vem är vinnaren i allt det här då? Det borde ju finnas en vinnare i allt det här också? Det är enkelt att svara på

Donald Trump såklart! Han använder detta stenhårt för att göra sig populär bland de svarta i USA. Och han lyckas…

Tänk om det blir så ironiskt att svenska politikers och svensk medias största hatobjekt, Donald Trump, vinner valet nästa år tack vare två av svenska politikers och svensk medias största älsklingar, de orörbara sk ensamkommande afghanerna som inte ens borde finnas i landet alls. Vore inte det ironi som nästan saknar motstycke?

MVH

MiT

Stort och allvarligt problem identifierat i svenska skogar: Dålig etnisk mångfald i orienteringsklubbar!

Ett enormt problem har precis upptäckts i de svenska skogarna, det är dåligt med den etniska mångfalden på de som ränner runt i dem! Man har undersökt orienteringsklubbarna och upptäckt detta groteska missförhållande!

Man har inget svar på hur man ska komma tillrätta med denna orättvisa

– Jag håller absolut med om att det är en homogen grupp. Det är en utmaning vi har framöver: att ännu mer rikta oss till, och komma dit, där deltagarna och möjligheterna finns, säger hon.

Ja hur ska man tackla denna utmaning? Kanske man ska tvinga vissa att orientera? Men vad menar hon egentligen med att komma dit där deltagarna och möjligheterna finns? 5 skotts Ortenorientering med sprint? Ortringen? Starta Rinkebyrännet? Langarloppet?

Se bara till att inte använda en genuskarta bara för den stämmer aldrig med verkligheten. Följer man den går man garanterat vilse!

Naturligtvis är det en helt objektiv reporter som bara råkar granska en sån här sak med det perspektivet. Finns absolut ingen agenda bakom eller aktivism långt ut på vänsterkanten inblandad…

Minns ni förra gången etnisk mångfald var viktigt i sportsammanhang?

Det var när förbundskaptenen i fotboll, Janne Andersson, presenterade landslagsuttagningen inför VM förra året och en SR-reporter hade laddat i timmar för att få ställa den absolut viktigaste frågan han kunde tänka sig, och han fick chansen att vara först av alla också! Då frågade han om vad han tyckte var en ”bristande etnisk mångfald” i landslaget…

MVH

MiT

Akta er för sojaprodukter

Detta är en varning, konsumera inte för mycket sojaprodukter! I alla fall inte om du är en man

för då är risken att du till slut ser ut som en slokande Pippi Långstrump! Och då är enda räddningen att låtsas att det är det nya heta. Vilket alla förstår att det inte är.

**********

I förrgår var det 22 juli, numera dagen då en del socialdemokrater tävlar om vem som är mest obehaglig som människa. Det var debattartiklar både i Aftonbladet och Expressen men ohotad segrare var Anna Ardin

Hon började med den där.

Sen fortsatte hon med det där som ju egentligen bara är en fortsättning på det första. Det är tydligen väldigt synd om Ardin, först bajsa 1,2 miljoner svenskar i ansiktet för att sen lipa när de kastar skit tillbaka.

Och slutade med den ovan. Tänk att det hon säger att hon inte sagt var precis vad hon sa. Men det var ju en privat post så då betyder det kanske inte vad det betyder? Eller? Var det någon som såg att hon bad om ursäkt i sin fortsättning? Och OM det fanns en ursäkt inbäddad i all ”tyck synd om mig”, betyder det då att hon bad om ursäkt för något hon inte har påstått? Mycket förvirrande.

Speciellt som hon håller med galningen ovan.

Och det där. För vad Irving säger att hon sagt är ju inte vad hon faktiskt sade utan han försöker få det till att hon sa att det bland alla SD:are fanns de som firade. Men det var inte vad hon sa. Och det var såklart ingen misstag utan fullt medvetet. Av båda.

F ö så undrar jag om det finns ens tvåsiffrigt antal människor i Sverige som firar terrordådet på Utöya. Totalt alltså. Kan det verkligen finnas tio människor som är så dumma i huvudet?

Ett par stycken mycket obehagliga socialdemokrater. Jag ryser när jag ser vad de håller på med.

Ni noterade vad jag gjorde i början va? Jag skrev ”numera dagen då en del socialdemokrater tävlar om vem som är mest obehaglig som människa”. En del skrev jag. Jag skrev inte socialdemokrater. Eller Socialdemokraterna. Sen i slutet så skrev jag ”Ett par stycken mycket obehagliga socialdemokrater”. Jag skrev inte att socialdemokrater är obehagliga. Eller att Socialdemokraterna är obehagliga.

Det är f ö så här ”drev” startas, någon skriver nåt vansinnigt korkat, elakt, påhopp på folk osv eller som i fallet ovan, bajsar massor med vanliga svenskar i ansiktet. Om en person kastar skit på många så kommer många att kasta skit tillbaka på den personen. Det är enskilda personer som kastar tillbaka men de är en andel av de ”många” som den första kastade skit på. Då får den personen massor tillbaka vilket upplevs som ett drev. Men drev är ofta skapade av den som ”drabbas” av dem. Som i fallet Ardin, hon har själv skapat varje del av det.

Och så är det nästan alltid vid den här typen av ”drev”, de är oftast skapade av personen som drabbas av dem. Någon gång ibland kan det vara ett missförstånd, att personen inte alls menade vad som skrevs/sades/påstods utan att det var slarvigt bara.

Men det finns också  de som verkligen vill skapa drev bara för de ogillar någon, någons åsikter och liknande. Eller bara vill starta drev mot någon som är högst normal, som twitterhyenan och hans lilla entourage ville, genierna var så igång i sina intensiva försök att starta ett drev att att de var övertygade om att Sollentuna låg i Västerbotten.

Sen finns ju det där med att medvetet missförstå också, som Inte rasist men gjorde när de ville starta drev mot Marcus Birro.

Pissa på en människa och en människa ger dig stryk, pissa på många och du får kompanistryk. Det sista är vad drev oftast handlar om.

**********

Lite om genus också kanske?

Det kan man läsa om i Universitetsläraren som tydligen haft nåt tema om genus och kritik mot fältet.

Det är flera artiklar om detta från april som Claes Anderssons debattartikel handlar om.

Speciellt i en av artiklarna (alla finns under en länk i Anderssons artikel ovan) är lite intressant tycker jag

Ovan ser ni rubrik och ingress.

Först ut i den artikeln är en Staffan Bergwik. Det namnet är bekant, det var han som i SR P1 för 5-6 år sedan skulle förklara vad genusvetenskap var för nåt. Gick väl sådär…

I SR P1 presenterades han då som forskare vid Centrum för genusvetenskap i Uppsala. Inslaget kommer från Nordegren och är från 2013-2014 nånting tror jag. Även Harald Eia är med, han som gjorde Hjernevask, och Roland Poirier Martinsson som är inte nådig mot fältet…

Sen var ännu en genusprofessor med (hur många finns det egentligen?)

Professor i genus och docent i teknik- och vetenskapsstudier. När man googlar teknik- och vetenskapsstudier så kommer något som heter STS fram. Och sociologi. Massor av sociologi. Och massor med genus. För i STS hittar man Feministisk teknovetenskap.

Och vad Feministisk teknovetenskap är kan man läsa här…

MVH

MiT

Är det kvoteringens oundvikliga baksida som tittar fram?

Hanif Bali sa för några dagar sedan att hans bil blivit vandaliserad och att man skurit sönder däcken lite sådär lagom så de skulle smälla när man fått upp farten. Det där med däcken innebär att man passerade gränsen för vandalisering och närmar sig mordförsök och folk reagerade naturligtvis på det inträffade. På lite olika sätt…

Jenny Sonesson upptäckte att en som heter Pernilla Ström lyckas vara synnerligen obehaglig. Hade inte en aning om vem Pernilla Ström var innan det här så får gå på vad föremålet för hennes nätkärlek säger om henne

Det var tydligen en några år gammal beef som mognat ordentligt i botten av detta enligt Hanif Bali., en beef som innehåller både Bali och Tino Sanandji.

Jaha, fd ledarskribent på DN, körde HQ Bank i botten så hårt att hon inte får vara styrelseledamot i fondbolag längre. Och sitter i styrelsen för Bonnier.

Det kanske bara är jag men luktar inte detta inkvoterad redan från början…? Inkvoterad eller svågerpolitik? Med tanke på hur hon uttrycker sig, vad hon åstadkommit osv alltså? Det kan inte vara vanligt att finansinspektionen anser att man absolut inte får bli styrelseledamot i fondbolag? Frågan är hur hon blev aktuell för HQ Bank från början…?

Någon Berglund har tydligen haft fräckheten att vara logisk om jag tolkar Ströms tirader rätt. Visst har hon en härlig debatton själv? Ett riktigt föredöme!

Vet inte vem det är riktat till men…

De ovan vet jag inte sanningshalten på men de är säkert rätt. Hon har ju tidigare inte visat prov på att det skulle ligga till på annat sätt.

Mmm, just det, ”fylltrattar och ömkansvärda”… Sen följer en lång del i hennes inlägg som handlar om en dovhjort som trasslat in sig i nåt nät som visade sig vara hennes egna nät. Slutade visst illa för hjorten.

Sen i slutet så fortsatte hon sin lilla klagan på de ”ömkansvärda”

Bali är tydligen ansvarig för allt i Sverige. Alla har tydligen arméer som man skickar ut, utom såna som Ström då förstås, och nu får även Tino Sanandaji en skopa. Så Bali hade tydligen rätt när han sa att det var en gammal beef där Sanandji också var inblandad.

Heidi Avellan på Sydsvenskan hejar på.

”orcher i hatsvansen”, ”inte vill debattera”, ”hatmobben”.

Jag vet alltså ingenting om Pernilla Ström men av det jag sett de senaste dagarna så skriker allt inkvoterad vänsterextremist. Typiskt för vänsterextremister är ju att de inte klarar av att bygga nåt själva utan endast kan rasera. Gärna från positioner som de anser sig ”förtjänat” men som i själva verket har kvoterats för dem.

Även hur hon uttrycker sig skriker vänsterextremist. ”brunslödder”, ”orcher”, ”ömkansvärda”, ”svinpäls”, ”avgrundshögern”, ”fylltrattar”, ”brunhögern”, nazzefilt”, ”patetiska individer”, ”Trumpifiering”, ”Steve Bannifiering”, ”högertroll”. Det är väl knappast ord och beskrivningar någon med borgerliga åsikter kallar andra borgerliga? Jag tycker det ser ut som om fasaden som borgerlig har rämnat totalt och vänsterextremisten tittar fram. Om man är bekymrad över tonläget och själv uttrycker sig som ovan så har man sparkat in bollen i eget mål.

Nä, så länge ingen kan övertyga mig om annat så kommer jag att tro att hon har varit ett typiskt kvoteringsfall från första början. Alternativt fått poster hon inte borde haft pga vänner/familj. Att det är den oundvikliga baksidan av kvotering som tittar fram. Kanske jag har fel men inget av det jag sett de senaste dagarna tyder på nåt annat i alla fall.

TILLÄGG:

Missade några som kommenterat hennes inlägg om dovhjortar och ”ömkansvärda”

Per Svensson på DN dyker såklart upp.

Liksom Fisaren Robsahm.

Liksom en Markus Lewintus, det är en moderat politiker från Hestra. Fast undrar om han är moderat på riktigt eller en sk ”Reinfeldtmoderat”, dvs en förklädd miljöpartist. Det baserar jag inte bara på detta utan har sett en del från honom innan…

MVH

MiT

UD har beredskap mot Sverigebilden™

Såpan med rapparen ASAP Rocky går vidare och får större och större publik runt om i världen.

Trump är lite bekymrad säger han. Fast mest vill han nog samla poäng hos svarta i USA.

USA:s vice utrikesminister är på besök för att fråga vad som händer i Sverige egentligen. UD låtsas att det är jätteglada över besöket och att de verkligen ser fram mot det. Medan alla normala fattar att hela UD kollektivt satte kaffet i vrångstrupen när de unisont utbrast ”FUCK!!!”.

För de var ju inte speciellt nöjda. Vet inte om det finns så många andra alternativ än de som räknas upp ovan kvar faktiskt? Men UD har beredskap mot attacker på Sverigebilden™ verkar det som. Fast rätt tufft att hantera bilden av ett Sverige där man häktar färgade artister bara för de är färgade. Ja jag vet att det inte är sant men det är den bilden av Sverige som flyger över världen nu. Och att om man försvarar sig själv mot trakasserande slödder så hamnar man i finkan.

Och stämmer verkligen Löfvens uttalande med verkligheten i Sverige? Är alla lika inför lagen? Det tog ett par veckor innan man ens ansåg att de båda som förföljde, trakasserade och attackerade rapparen och hans kompisar också skulle höras som misstänkta. Har man ens hört dem överhuvudtaget? Enligt vad man sa för några dagar sedan så vet man ju inte ens var de är? Filmerna visade ju tydligt vilka som desperat sökte bråk och vilka som inte gjorde det och Sverige häktar de som inte sökte det.

Visst, man kan kanske säga att det var visst övervåld men handen på hjärtat, vem hade chansat mot pundare som envetet tigger om det? Vad ska man göra, putta bort och sen hoppas att de inte plockar fram vapen? Vem vet vad påtända pundare får för sig? Ska man bara vänta på att de ska plocka fram knivar? Nä, jag hade nog gjort likadant, sett till att vara säker på att de inte kunde göra nåt ännu värre. Jag tror de flesta anser att det var full rimligt av dem inom gränsen för självförsvar.

Är det inte här nånstans kärnan finns? Att man häktar de som utsatts men släpper de som startade det hela fria, så fria att man inte ens vet var de befinner sig? Är inte det typiskt? Trots att åtminstone en av dem har ett brottsregister med div kriminellt? Har de ens rätt att vara i Sverige? Om de har rätt att vara här, har den rätten kommit av att man INTE behandlat alla lika inför lagen utan tvärtom fixat speciallag, den sk ”gymnasielagen”? De är fria att fortsätta trakassera folk på gatorna i Sverige. För en sak är säker, det var inte första gången de gjorde sånt här…

I Sverige släpper man folk i väntan på rättegång trots att de kan vara misstänkta för rent groteska saker, i det här fallet så häktar man för rent trams pga av svepskäl som att det ska finnas ”flyktrisk”. I Sverige får IS-terrorister skyddade uppgifter hos skatteverket. Rapparen hade sitt schema för spelningar bokat lång tid framåt, man visste var han skulle vara. Men uppenbarligen så fanns det flyktrisk för de båda pundarna eftersom man inte ens vet var de är? Minns ni mördarna i Uddevalla? Dem släppte man fria mellan tingsrätten och överklagandet till hovrätten (har jag för mig) så åtminstone en av dem drog till Libanon. Och de hade flera meter långa brottsregister trots att alla sa att de var världens snällaste, kort sagt, de var bevisat yrkeskriminella men släpptes ändå. Kostnaderna Rocky drabbas av är inte rimliga i proportion mot vad han misstänks för. Det här stinker mer och mer aktivism, man vill varna vad som kan hända om man ger sig på den nya adeln i Sverige. Man vill statuera ett exempel. Svårt att se det på annat sätt.

Så antingen så ser vi en förändring i hur man i framtiden kommer att göra, dvs häkta fler misstänkta i stället för att släppa dem fria eller så är det aktivism. Att jag tror det är aktivism beror på att man inte ens brydde sig om de som startade allt. Man brydde sig så lite att man inte ens vet var de är. Trots filmbevis att de startade allt så brydde man sig inte. Trots att de finns med i brottsregistret så brydde man sig inte.

Jag vet inte vem som anmälde rapparen, om det var någon av de båda skitstövlarna som startade allt, om det var nån annan eller om det faktiskt var polisen, det skulle väl kunna vara polisen om det han misstänks för är sånt som polisen själva kan ta initiativ till att anmäla? Om det är så så kan man undra varför polisen inte anmälde de båda pundarna? De trakasserade, misshandlade, förföljde rapparen och passade samtidigt på att sexuellt ofreda flera kvinnor den dagen men polisen bara struntade i det. Jo, man struntade i det. Både polisen och åklagaren struntade i det.

Frågan han borde ställa till sina chefer i stället för att försöka säga åt Trump vad han ska göra och inte är varför det tillåts ränna omkring påtända kriminella afghaner på våra gator och trakassera folk och varför man häktar dem som försvarar sig mot de kriminella afghanska pundarna? Men den ställer han inte. Man tillåter det så hårt att man inte ens vet var de är nånstans nu. Man vill tydligen ha det så.

Åklagaren som häktade rapparen.

Han begärde mer tid och det var väl väntat att han skulle få det för annars hade det ju uppfattats som rent okynne att häkta från början. Men priset kan bli högt.

Har sagt det förut, de där båda påtända afghanerna måste vara de dyraste i Sverige någonsin. Sverigebilden™ som far runt nu är inte så fin pga de båda. Och trots att de startade allt så bryr man sig inte det minsta om dem utan de är fria att fortsätta trakassera, punda och sexuellt ofreda kvinnor på Sveriges gator.

Sverigebilden™, ett land där man gör slödder till kungar.

MVH

MiT

Hanif Balis bil vandaliserad, lite reaktioner från twitter och fb

Hanif Balis bil har blivit vandaliserad, man har repat sidorna och skurit sönder däcken.

Att det var riktat rakt mot honom och inte bara en slump bevisas av att andra bilar runtomkring inte hade vandaliserats.

Däcken hade man skurit sönder så att de skulle gå sönder när man kom upp i fart, de var alltså inte genomskurna direkt så man såg det utan däcken skulle smälla vid fart. Det är inget man gör om man bara vill vandalisera.

Men hur reagerar folk på detta då? Några snabba från Balis twet

Den där är så konstigt att jag inte ens förstår vad han pratar om. Försäkring mot folk som saboterar bilen så olyckor ska inträffa vid fart? Någon som fattar? Försäkring är vad jag vet till för att man inte ska behöva betala en stor summa vid OLYCKA.

Den är fin också… Det är alltså hans reaktion. Jag har stött på honom några gånger, totalt bisarr. Gör skäl för sitt twitterhandle.

Sen har vi facebook

Den där sidan gissar jag drivs av någon som är betald av S på något sätt. De kallar alla till höger om S för nassar och rassar. Vad som än sägs så finns aldrig ett enda kritiskt ord om S. ALDRIG alltså. Medan allt från partier till höger bara är nazistiskt/rasistiskt/hatiskt/fascistiskt osv.

Som sagt, bara hans bil som var vandaliserad. Och däck som var skurna så de skulle smälla vid fart… Den där Olle Mikael Myrberg verkar vara en sympatisk och trevlig prick. Och kolla den stora tummen upp och händerna som applåderar hans hjärndöda kommentar.

Några till från kommentarsfältet på den sidan.

Den sidan kallar som sagt allt de inte gillar för nazism och rasism. Även personer kallar de nazister lite hur som helst. Det är för billigt att kalla folk saker hit och dit, det borde polisanmälas mer än vad som sker!

Några av de inlägg som jag sett då och då på fb från dem:

Där kallar de Dovstad för nasse.

De reagerade precis som förväntat på den stenkorkade debattartikeln där en inte ens förstått att Sverige är en monarki.

Uvell kallar de vidrig och Heberlein för Uvells ”rassepolare”.

”Rassar och nassar”

Kallar KD för ”kristna nassar”.

Någon Ivan Midjich skrev så bra att de måste dela. Tror man hittar Ivan i nån av de där ”antirasistgrupperna” som börjar på ”We are …”

Alla är nazister tydligen.

”RASSE HANIF BALI” är ”elak o ond”.

Kommentar på inlägget ovan.

Ännu en.

Fb sidan vill att Bali ska ”åka hem”.

Några kommentarer. Fb sidan kallar Janouch för vidrig.

Några till. Jennie kallar Janouch för ”vidrig varelse”.

Några till som vill att han ska ”åka hem” Så antirasistiskt av dem.

Kallar Politikfakta för ”Nassesidan”. Och ”gubben” är tydligen ”klimatmotståndare”. Motståndare till klimat alltså.

Säger att polisen är nassar som lämnar sina hakkors hemma.

De är nog inte så vana vid djur och natur. Så kanske de är miljöpartister?

Återigen vill de kasta ut Hanif Bali ur landet.

Så fort DN eller Sarnecki kommer med sina fantasifulla försök att mörka så får de kollektiv spontanorgasm.

Tumme upp och solbrillor på när Guillou försöker dribbla bort antisemitismen i Malmö.

Lotta Gröning kallas konstant för Lotta ”Bruning”.

”SD-nazisterna”.

De ogillar Lamotte så mycket att de inte ens kan stava.

Vara mot kommunism gick inte hem hos fb sidan  :-/

Alla är nazister igen.

De kallar Bali för ”vidrig invandrare”.

KD har ett ”nazistiskt ideal”.

Kallar Janouch för ”importerad nasse”.

Kallar Kristersson för ”Lilla Adolf”.

De säger att Paolo Roberto ”simpel rasist som inte är rumsren”. Gissar att de skulle bajsa på sig om han dök upp och ville att de sa det rakt i hans ansikte…

Som sagt, bara några av de som jag sett från dem. Så ser det ut. Undrar vems svans det är som man ser ovan? Har aldrig sett dem yttra nåt kritiskt mot S, däremot ser det alltid ut som ovan.

Och nu så har någon vandaliserat Balis bil så den skulle drabbas av en olycka.

MVH

MiT

Stå för att ni skiter i klimatlarmen istället för att posera och hyckla

Det här med Anders Lindberg och hans flygresa kommer nog att hålla i sig ett tag gissar jag. Nu försöker man låtsas att han är som vem som helst, att han har rätt att inte bli fotad när han väntar på planet eftersom han var ledig och på semester osv. Att inte just han har hetsat om flygskam. Att inte just han har skrivit så mycket om flygskam.

Ledsen men det funkar inte så, är man chef på ledarsidan på Nordens största tidning så är man en extrem makthavare. Då spelar det mycket stor roll om det man gör matchar det man säger eller opinionsbildar för. Är man chefen över ledarredaktionen så publiceras knappast något som man inte står bakom där. Man i princip ÄR det som publiceras där vare sig man vill det eller inte. Och ledarsidan har svämmats över av Greta och klimat det senaste året! Och Lindberg har spridit alltihop på sin stora plattform på bl a twitter.

Massor av flygskam har det varit på ledarsidan. Massor med klimat har det varit. Högt tonläge. Han är som en präst som predikar vad folk ska göra, hur de ska leva, vad de ska tro på och hur nödvändigt det är med mera skatter för klimatets skull osv. Gärna tillsammans med att hota med helvetet, förlåt, jag menar SD, om man inte följer direktiven från predikstolen.

Hyckleriet av Lindberg är av gigantiska mått. Det han säger med sin flygresa är att han privat och personligen skiter i både klimatet och vad Greta säger samtidigt som han för svenskarna predikar att det är dags för späkning för klimatets skull för att Greta säger så.

Det är Lindbergs moral som rasat ihop. Eller rättare sagt hans skenmoral, låtsasmoralen som han gärna vill att andra ska tro att han har. Som han plockar fram i varje debatt och diskuterar utifrån när han varje gång diskuterar precis allt utom sakfrågan det gäller, oavsett fråga. Det är den låtsasmoralen som rasat ihop. Det kanske inte ser ut som en big deal med en flygresa till solen men det är det. Det är en jättegrej när man är en av de högsta cheferna på Nordens största tidning som ägnat det senaste året åt att skrämma upp folk med klimatet.

Då sker nåt otäckt, de som borde vara om inte glada över att gigantiskt hyckleri avslöjas men åtminstone nöjda dyker upp och försvarar hyckleriet med den ena krystade förklaringen efter den andra! Man sluter upp och skyddar de sina till varje pris.

”privat situation” för att lägga ut för ”ansträngd politisk shaming”. ”Semester”. Det är alltså helt ok att ha en offentlig och officiell moral som man predikar för andra och ha en annan privat som gäller för en själv. Man lämnar bara den offentliga moralen på jobbet när man är ledig. Det är så man ska göra? Gäller det bara ledarskribenter och journalister eller vilka ingår i den adeln? Nä, jag tror nog att Perlenberg med detta lägger upp en jobbsökarannons, kanske giget på Expressen/GT upphör snart?

”usel fake news-sajt” och ”folk med dåligt omdöme” som borde skämmas och skaffa en hjärna säger hon som också sagt att vi måste lyssna på Greta för annars dör vi. Men att Sima ställer upp och försvarar Lindbergs hyckleri är mindre konstigt, de är ju kollegor på samma ledarredaktion och innehar förmodligen samma syn på moral, att man kan ha en officiell som gäller på arbetet och som de kan lämna där när de är lediga.

Magnå, reporter på Aftonbladet, dyker upp i Schultz tråd om detta och säger att Aftonbladet också gärna publicerar bilder på barn men att de inte har nån regel som säger att de ska göra det. För det är vad det han säger betyder. Men när andra än Aftonbladet gör det så ”förstår de inte” hur dåligt det är utan de agerar då bara efter sina fördomar. ”förstår inte”, ”fördomar”. Javisst, folk är lite dumma. Lite mindre vetande. Precis sån attityd som får fallen att bli ännu hårdare när de ramlar av sina allt högre hästar. Ungefär samma sorts attityd som Lindberg har.

Han säger alltså att Aftonbladet också publicerar exakt samma typ av bilder när det passar. Men vad är det som säger att publiceringen på Lindberg med maskad familj var en regel och inte just ett undantag? Varför utgår han från att det är regel? Ser han bara vad han vill se utifrån sina fördomar?

Victoria Jansson är gruppledare för Moderaterna i Sundsvall. Det är sunkigt att den opinionsbildande högsta chefen på ledarredaktionen på Nordens största tidning som predikar späkning i klimatets namn avslöjas som en hycklare tycker hon. Det första jag kom att tänka på var likheten med den där Miljöpartisten på Gotland som låtsades vara en moderat. Förmodligen ditlockad av Reinfeldt.

Han var också gruppledare för Moderaterna. Man kan notera att han inte nämner M där, det är själva grejen. Hans värdegrund har inget gemensamt med M verkar det som.

Men tillbaka till Lindberg, den ena efter den andra dök alltså upp med den ena skruvade förklaringen efter den andra till varför man inte ska bry sig om vad Lindberg gör eftersom han hade semester.

Här är ännu ett exempel.

Man vill få det till att det är omöjligt att leva som man lär. Och så är det nog. Men att bedriva opinion för en viss livsstil på Nordens största tidning och därifrån attackera folk som inte lever som man själv predikar med beskyllningar som ”klimatförnekare” osv samtidigt som man gör EXAKT samma saker själv är en helt annan sak. Hade han bara försökt att leva som han lär utan pekpinnar och utan att döma andra så hade få brytt sig om hans flygresa nu.

Man har angett som skäl att hans barn var med på bilden och Lindberg själv hade önskemål på Nyheter Idag att de skulle klippa bort dem ur bilden då han inte vill att de är med på fotografier på det viset. NI gick honom till viljes.

Fast jag vet inte, vilken av bilderna drar mest uppmärksamhet till barnen på bilden, den ovan

eller den där de är maskade…? Det var i alla fall den maskade jag använde i mitt inlägg.

Han har under massor av år ägnat sig enbart åt att försöka fulstämpla folk, han har varit totalt ointresserad av sakfrågor utan bara fulstämplat. Det är i princip det enda han gjort. Stämplat. Kallat folk för fula saker. Konstant. Då blir fallet när man avslöjas som hycklare extremt hårt. Och det ska det vara! Jag vill se fler ”smygtagna” bilder på hycklare som officiellt och offentligt sitter på en hög moralisk häst medan de privat inte ens sitter på en ponny. Smygtagna bilder på Lövin på flyget till Thailand vore väl nåt? Bolund i vräkig gammal bensinslukande amerikanare? Kristersson som frivilligt betalar in mer skatt än han behöver? Åkesson som ber i en moské? Fisare som är tillsammans med en vit heterosexuell svensk man?

Men så enormt tydligt det är hur de inom media och politiken ser på sig själva resp hur de ser på vanlisar! De anser att de själva är lite finare, lite bättre, lite smartare. Ja de anser att de är bättre människor helt enkelt. Man gör allt för att skydda sina egna mot den dreglande pöbeln när de har mage att klaga på hyckleriet och dubbelmoralen. De rycker ut och försvarar hyckleri. Du och jag säger politikerna till media, du och jag säger media till politikerna. Och så undrar de varför politiker- och journalistföraktet ökar.

Visst är det rätt äckligt att se?

Ett inte så rumsrent exempel på samma typ av hyckleri och dubbelmoral.

MVH

MiT

En kropp utan flygskam

Aftonbladets ledarsida är sen en ganska lång tid tillbaka en anslagstavla för klimatalarmism. Den ena rubriken efter den andra som om de omvandlades till toner skulle låta som Hesa Fredrik om klimatet har det blivit.

Domedagstexterna har avlöst varandra. Värst hittills är nog Jonna Sima

Sima skrev att om vi inte lyssnar på Greta så dör vi! Är det något man kan vara tämligen säker på så är det att vi dör oavsett vem vi lyssnar på. Till slut i alla fall.

Chefen för Ledarredaktionen på Aftonbladet är Anders Lindberg.

Fotona ovan är från idag och kommer från @alexanderedbom på twitter. Man kan väl notera att Lindberg varken lyssnar på Greta eller det övriga klimatlarmet på den egna ledarredaktionen där han väntar på liten flygtur till semesterorten han (och familjen?) ska till. Inget fjantande med tåg eller cykel där inte, en redig injektion CO2 rakt ut i atmosfären ska det vara!

Varför hålla på och skrika alarmistiskt om klimatet från den egna ledarredaktionen om man själv inte ens är beredd att försöka leva upp till det? Är det bara så att det är simpel klassisk dubbelmoral och hyckleri…?

Kollade igenom Lindbergs twitter lite snabbt och han är nog inte mest alarmistisk på redaktionen, det är han inte. Men han sprider gärna andras hojtande. Men några guldkorn hittade jag allt!  😛

Men vi vet i alla fall vad Lindberg gör, han tar flyget.

Fast han gillar Greta. Synd bara att han inte lyssnar på henne.

Den där var lite rolig i sammanhanget, undrar om han läser den som flyglektyr?

Hans egna redaktion tycker att flygskam har blivit modernt. Synd bara att chefen inte informerats om det på riktigt  :-/

Ett år efter tweeten ovan så sätter sig Lindberg på flyget. Men vad vet jag, han kanske bara ska flyga till ställen där det finns blåbär?

Finns massor av grejer som man skulle kunna ha med men jag nöjer mig sådär.

Det man ser är helt enkelt bara vanlig dubbelmoral i sin fulla prakt. Som vanligt. Det man skriker om ska bara gälla andra men inte en själv.

Och apropå Greta

är man verkligen säker på att det är en hyllning? För enda sättet att se den på riktigt så att säga är ju om man…flyger…?

**********

Det ovan är totalt bisarrt.

Som Mattsson på Expressen skrev efter terrordåd

det är fler som dör av varmvatten än av terrordåd. Sinnessjukt.

Fortsättning på Sundmans tweet ovan. Vet faktiskt inte vad hon menar där, anser sig Loan Sundman vara en kapitalist som förstår att folk inte bryr sig om om arbetare dör i olyckor? Hon får nog fila på sin värdegrund lite tror jag. Eller är det bara syftningsfel (som vi alla gör oss skyldiga till då och då…)?

MVH

MiT

Lite gammalt som ligger och skräpar del 7

Lite sommartorka så passar på att posta lite gammalt som ligger och skräpar.

Tidigare:

Lite gammalt som ligger och skräpar del 1

Lite gammalt som ligger och skräpar del 2

Lite gammalt som ligger och skräpar del 3

Lite gammalt som ligger och skräpar del 4

Lite gammalt som ligger och skräpar del 5

Lite gammalt som ligger och skräpar del 6

Dags för del 7 av min lilal samling av påminnelser om hur det sett ut genom åren!

Genusmat var top notch  2014!

Han gillar när folk kommer med argument som visar att hans egna argument har brister säger han. När så folk kommer med argument som visar att hans argument har brister så är de inte läskunniga, är fåniga, eller ”Hahahahahahahahahahahahaha” osv.

Pettersson förstod just det.

Sådär kunde de se ut i div fb-grupper 2014.

Den där lilla bajsbloggen, det är min det.   😛   För det blev en uppföljning på det inlägget då de upptäckte att deras lilla hemliga grupp på över 10 000 medlemmar inte behöll deras små bisarra hemligheter. Tatjana skulle även prata med ”sina jurister” om att deras bisarra vecka hamnat på min blogg. Antar att de inte tyckte det var något att orda om för jag har inte sett ett enda ord från någon…

Sånt där kunde man se 2014.

Moderaterna i Göteborg känner sig hemma i identitetsvänstern.

Richard Herrey dristade sig till att kritisera en viss religion 2014 och jävlar vilken skitstorm han hamnade i! Massor med folk dyker upp, bl a den där komikern som helt plötsligt hösten 2017 försvann från rampljuset fortare än en avlöning. Och t ex den där kvalitetssäkrade nätsäkerhetsexperten som rattade Swedenkontot på twitter och blockade halva världen via sin blocklista (som inte alls var politisk, det var bara en slump att samtliga på den stod till höger om Miljöpartiet!) som Svenska Institutet inte alls hade importerat sa dem. Mängder med fullständigt bisarra reaktioner från massor av folk blev det.

Man hade ingen aaaaaning om vad som väntade 2015. Sa man efteråt. Det ovan sa man 2014.

Den där Pernilla skriver ledare på Aftonbladet numera.

Så sa Genusministeriet 2014.

Men de var inte så intresserade av att svara på om de menade att 1/3 utexaminerade män var för hög andel.

Där är programmet för Genusministeriets lilla konferens. Väldigt jämställt och bra!

Genusministeriet igen. Den där är så bisarr att man baxnar.

Croneman på DN hävdade att ”vi på Söder tar ett betydligt större socialt ansvar för utsatta än andra stadsdelar i Stockholm”. Han lovade en som frågade om fakta som stödjer detta att återkomma med sådan. Vad jag vet har han inte återkommit än.

Hejhopp, här ska inkluderas!

Bah Kuhnke fick lite mild kritik, det ”stinker vit vrede” enligt Rashid Musa.

Han anser också att folk bär på en ”kolonial arrogans”.

Nyheter24 när Birro blivit hotad med att slaktas av IS och allt möjligt… In och läs inläggen om ni missat, grotesk hatstorm som varade i flera månader. Helt oförtjänt dessutom!

Någon som vet hur det gick med planerna på den antirasistiska skyddsvallen?

Förtryckande, problematiska och kränkande frisyrer. Man kan tro att det är ett skämt men de diskuterar detta på fullt allvar. De anser att frisyrer är kränkande, problematiska osv. Frisyrer alltså.

När det totalt rubbade ”Mångfaldslabbet” på Vinnova var i farten. Precis allt från dem är rubbat! Det finns inte längre som egen del i Vinnova men det betyder inte att de rubbade grejerna är borta utan de är nog bara gömda bland allt det andra onödiga på det onödiga Vinnova…

Hon är, eller var vid tillfället ovan i alla fall, medlemsutvecklare vid Byggnads…

Hur genusfältet ser på pengar, de tror att det växer på träd som man kan skörda. Otroligt passande symbolisk bild som de själva valde.

Exempel på statsvetaravhandlingar.

2014 kunde ni på G14, en genusforskarkonferens, gå på en föreläsning om ”Feminist Love Studies” som sades vara ett framväxande forskningsfält.

Svensk konstnär blir ombedd att ta sin kavaj på en skola men förstår inte varför

Är det någon av de Mårten tycker är ”grymma” som INTE vill begränsa yttrandefrihet osv…? Det blev några inlägg om Kawa och hans medverkan också såklart!

Trist, hoppas hon överlevde utan några men  :-/

Gatumaktsordningen där olyckor är en del av Patriaktatets Mäns våld mot kvinnor enligt förra ministern Karolina Skog.

När man är fackombudsman så firar man når folk fått sparken. Mycket sympatiskt…

Hon är riksdagsledamot…

Mer genusmat. Vet ni vad ”Feminist Science an Technology Studies” är för nåt? Jag är inte helt säker men jag tror det är ”Feministisk teknovetenskap”. Om ni missat vad det är så kolla in här!

När Fi satt i kommunfullmäktige.

Mensljus…

På KTH kunde man 2014 spela mångfaldsspelet Mr Norm. Nepp, jag skojar inte.

Minns inte ens vad det ovan kommer från men det handlar om Sverige och Cultural Appropriation.

Adam Tensta gjorde låt om ”skadlig manlighet”, en ”uppgörelse med destruktiva mansnormer”.

En föreståndare för Genusministeriet vid Uppsala universitet vill ha genusvetenskapliga miljöer som ”andningshål” där de tillåts vara kroppar och inte bara huvuden.

Dåvarande bossen för Män för jämställdhet, eller MÄN som de numera heter. Tänk på att han undervisar folk i jämställdhet via länsstyrelsen i Örebro. Eller har gjort i alla fall…

Enligt Virtanen är ”radikala sunnimuslimer” inte islam. Tror att om man frågar dem så anser de själva i allra högsta att det är islam och att de är muslimer…

Hur många är förvånade över att Özz inte lever som han lär…?

STRUKTURER!!11!!!! Googla det!!!111!!!

Kom inte här med logik nu  😛

Hehehe, en länk till wikipedia och ”mansplaining”. En Andreas försöker alltså med det, hysteriskt roligt  😛

För självklart ska det dyka upp folk som ska ”mansplaina” varför just Özz inte ska behöva det.

Historikern Henrik Arnstad.

Firar ni Fittans dag?

Public Service.

Någon som tror att det handlade om att få in fler kvinnliga gruvarbetare nere i mörkret och smutsen…?

Och apropå Feministisk teknovetenskap, 2014 såg det ut sådär vid Umeå universitet.

Ni kämpar väl för att motverka gatulängdsmaktordningen?

Det var allt för den här gången!

MVH

MiT

Dessa smålänningar!

Nu är smålänningarna igång med sitt hedersförtryckeri igen!

Att döma av länkadressen så var det inte föräldrar som de först verkade ha antagit utan man har kommit fram till att det var smålänningar. Lite sådär bara, ett par smålänningar, vilka som helst, som hugger tag i sin dotter och ska ha tvingat henne att gifta sig. Så…småländskt av dem…

I sept 2018 så visade en kartläggning att östgötar verkligen gillade IS. Ni vet, helt vanliga östgötar. Inget underligt alls utan precis det som östgötar varit kända för, att gilla terrorsekter. Helt vanliga östgötar. Och smålänningar också såklart. Helt normalt för vanliga smålänningar att gilla terrorsekter. Det har Örjan, Karl-Oskar, Kristina, Pär och allt vad de kan heta alltid gjort!

Vad tror ni, kan det här vara Sveriges genom tiderna mest kostsamma afghaner (som de enligt uppgift ska vara)? Det handlar alltså om de båda påtända pundarna som förföljde och trakasserade den där rapparen ASAP Rocky i Stockholm och under tiden passade på att sexuellt ofreda några tjejer när de ändå var igång. Rapparen sa i ett klipp att de var påtända och när det gäller kunskap om vilka som är påtända eller inte så tror jag på en rappares kompetens att avgöra det alla dagar i veckan.

De har nog kostat mer än den där miljoner per år som är normalt för sk ”ensamkommande”. I form av solkig Sverigebild där man gör slödder till kungar. Justin Bieber har typ 115 000 000 följare, etthundrafemton miljoner alltså. Sverigebilden som flyger över världen just nu kan ingen kampanj från UD råda bot på.

För deras beteende kommer från att de är vana att göra vad som helst utan konsekvenser. De är vana vid att behandlas med silkesvantar. Jag har sällan sett några som så ihärdigt tiggt stryk som de två. Jag kan garantera att de aldrig trodde de skulle få stryk. Det fanns nog inte i deras tankar eftersom de är vana vid att kunna bete sig som rövhål utan konsekvenser. Detta var garanterat inte första gången de var igång!

Och jag har bara sett en enda som undrat över de båda och det är GW Persson häromdagen. Han är den enda jag sett i media som undrat över vad de båda som startade allt är misstänkta för. Ingen annan. Det säger rätt mycket om svenska journalister.

Min gissning är att de är ute och flinande fortsätter att trakassera folk och sexuellt ofredar tjejer. Eftersom det är vad de vill göra. Och tillåts göra.

Detta som vi ser ovan sker samtidigt som man kämpar med näbbar och klor för att kriminellt slödder ska få stanna. Där det är den ena snyftaren efter den andra i svensk media för mördarsektens medlemmar. Där man letar efter anledningar för att slippa utvisa terrormisstänkta islamister. Osv. Men offren för terrorn, de ska ut minsann. Nog för att man ska hålla på regler osv, finns inte skäl för asyl så ska man ut men någon enstaka gång så kan man faktiskt göra ett undantag. Detta tycker jag är ett sånt tillfälle. Våldtäktsmän och mördare får stanna men hon och hennes dotter åker ut.

Hon ska ut alltså. Samtidigt som Fridolin skriver en debattartikel som är så vansinnig att man baxnar!

Det han menar men inte säger i klartext är att han har sett till att locka hit en massa folk som inte ska vara här men eftersom de ändå är här så måste de få stanna. Som om det är ett argument eller skäl. Han använder alltså resultatet av en helt bisarr migrationspolitik, orsakad av honom själv, som ett slagträ i debatten. Sinnessjukt! Fridolin m fl har alltså skapat ett så gigantiskt problem att det hotar landets kommuner och nu använder han problemet i sig som ett skäl för att låta problemet bestå och bli ännu större. För det kommer inte att lösas om de får stanna utan bara bli värre.

Han pratar om arbetskraftsbrist, att företag skriker efter arbetare osv. Problemet är ju att de inte har behov av analfabeter eller såna som nästan är analfabeter. Eller av sådana som förföljde den där rapparen. Och det är såna som erbjuds. Den brist på arbetskraft som finns kan inte lösas av de ensamkommande. Företagen söker inte med ljus och lykta efter analfabeter. Inte heller efter pundare som förföljer och trakasserar folk och sexuellt ofredar tjejer. Svenska företag skriker inte efter de som gått i koranskola i något år. De vill inte ha folk som ljuger om vilka de är, var de kommer från och hur gamla de är. Osv.

Men frågan har aldrig handlat om huruvida Sverige kan hjälpa alla. Frågan handlar om vad som är det rationella och logiska svaret till de unga som kommit till Sverige, ofta ensamma, och som nu varit en del av vårt land i snart fyra år eller mer. Som har människorna de känner bäst här, och starkare anknytning hit än till någon annan plats på jorden.

Visst är det märkligt att några få år här ger stenhård anknytning medan 20+år i Iran eller Afghanistan inte ger någon anknytning alls? Är det magi inblandat? De skulle aldrig ha släppts in från första början helt enkelt.

Några har nu lämnat gymnasiet, gått yrkesutbildningar, börjat jobba.

Jag tror att ytterst få av dem ens har en rimlig chans att klara gymnasiet. Och det är inget konstigt utan helt normalt om man kommer som vuxen till ett nytt land så otroligt olikt det man själv kommer från på alla tänkbara sätt. Några promille kanske fixar det. Resten som ”klarat” av det har garanterat släppts igenom ändå av snälla lärare. Eller av lärare som hotats. Eller av batikhäxelärare. Eller så har de lägre krav på sig eller så går de ”gymnasiet”, dvs en nåt helt annat men man låtsas att det är gymnasiet. Och en hel del är såna som vi såg förfölja och trakassera rapparen. Men Fridolin har nog rätt i att det är några som lämnat gymnasiet och jobbar. Kanske ett lågt tvåsiffrigt antal. Av 35 000.

Pallar inte mer av han debattartikel.

Sverige är alldeles fantastiskt på många olika sätt.

Och samtidigt så vansinnigt perverst!

MVH

MiT

Hur gick det med fittaktivismen i Lund?

Så här i tider när det brinner bilar i Lund så kan jag inte annat än undra om det är för lite fittaktivism på Lunds universitet?

Från sexualupplysning till fittaktivism – reflektioner kring njutningarnas rörelser

Den som pysslar med fittan bränner inga bilar som universitetets genusinstitution säger!

Det är ungefär 5,5 år sedan de fittpysslade på Lunds universitet.

I den vevan så läste jag på Realtid (även fittpysslet läste jag om där) om en gästforskare vid Uppsala universitet, Signe Bremer, som skulle studera

”Hur bekvämlighet och obekvämlighet uttrycks, förkroppsligas, omförhandlas och levs av stadsboende transpersoner”. Hennes forskning skall bland annat baseras på ”stadspromenader”

Hon skulle gå på gatan helt enkelt, eller stadspromenader som man också kan säga, och studera folk. Någon som vet hur det gick? Artikeln på realtid är borta men finns via wayback machine här. Blev det något resultat som verkligen kommer samhället till nytta av hennes promenader?

Finns en del intressant i artikeln när man tittar i backspegeln, bl a det här som jag gissar är från Moira von Wright och som man 2013 kunde läsa i nån bok på Skolverkets hemsida

Vad innebär det för jämställdheten att fysikböckerna framhåller det som centralt att förmedla en mekanistisk och deterministisk världsbild till eleverna och betona dess företräde? Påbjudandet av snäv kunskap med en given mening är inte förenlig med skolans jämställdhetssträvanden

och

En genusmedveten och genuskänslig fysik förutsätter en relationell infallsvinkel på fysiken samt att en hel del av det traditionella vetenskapliga kunskapsinnehållet i fysiken plockas bort

Så ser det ut när genusfolk får nåt att säga till om. Vem var generaldirektör på Skolverket 2013? Jo, det var Anna Ekström. Nuvarande utbildningsministern.

Och nu har genusfolket en egen myndighet att leka med. Och inte vilken myndighet som helst utan en som är överordnad alla andra myndigheter och har rätt att styra deras verksamheter. För det är vad det där ”jämstälddhetsintegrering” handlar om. Man ger Jämställdhetsmyndigheten en överordnad makt över alla andra myndigheter. Så man kan säkerställa att det finns aktivister allra längst ut på vänsterkanten i alla myndigheter och med mycket stor makt att kontrollera dem. Och de kommer alla från ett fält där i princip 100% är Fisare eller är ännu längre ut på vänsterkanten.

Så kan det gå.

MVH

MiT

Hur skapar man så mycket motsättningar och hat som det bara går i ett land? Gör som Kungsbacka!

Det absolut bästa och mest effektiva sättet att skapa hat och motsättningar mellan folk är att behandla dem olika. Att olika regler ska gälla beroende på vem du är.

Detta har man tagit fasta på i Kungsbacka

Där har man byggt 52 sprillans nya lägenheter. Men de är inte till för de som betalat för dem utan till helt andra. Nämligen de som aldrig betalat en enda krona i skatt i Sverige. Vad som sker här är alltså att i bostadskrisens Sverige så bygger man lägenheter för skattebetalarnas pengar men låter inte de som betalat kalaset få ens en chans på lägenheterna. Utan de skattebetalarna ska även betala hyran och allt annat för dem som får flytta in i lägenheterna. Samtidigt som man kanske sitter där som vuxen, jobbar, betalar skatt osv men inte kan flytta hemifrån pga bostadsbrist så ska man betala för detta.

Det är olika spelregler för olika människor det handlar om. En privatperson kan aldrig mäta sig med en kommun om kommunen säger att de står för hyran. Det är det säkraste som finns. Det blir en vansinnigt orättvis spelplan. En skattebetalare ska alltså konkurrera mot kommunen. och sina egna pengar, i ett spel man aldrig kan vinna. Man tvingas konkurrera mot sina egna pengar och redan på förhand vet man att man inte har en chans. Om man ens får möjligheten att konkurrera vilket man inte ens fick i Anneberg, Kungsbacka.

Jag förstår att han säger ”Tack så mycket Sverige”. Jag förstår att han skiter i kritiken så totalt att han närmast (säkert omedvetet) hånar de som tvingats betala kalaset men inte ens får en chans på lägenheterna. Alla människor är lika säger han. Det är ju exakt det som kommunen bevisat att de inte är. Vissa är mer lika än andra enligt Kungsbacka.

En på twitter skrev så här om detta

Vår äldsta grabb är 21 år och bor kvar hemma. Han har jobb men han är inte i närheten av att få en lägenhet. Men han får betala skatt för att folk från andra länder ska få lägenheter med allting betalt med hjälp av hans skattepengar.

Vill man verkligen skapa så mycket motsättningar och hat man kan på effektivast möjliga sätt så tror jag det är en mycket svårslagen metod som Kungsbacka använder.

Och de som drabbas av motsättningarna och hatet kommer att vara de invandrare som flyttar in, inte de vansinnigt korkade politikerna som förtjänar det. För vad har man för möjlighet att ställa de ansvariga politikerna till svars? Noll. För de gömmer sig bakom flera låsta dörrar och säkerhetsvakter för att slippa möta folk som drabbas av deras inkompetens. Och är det någon som lyckas skriva ett mail eller tweet till någon av dem så kommer de att yla om näthat och hur utsatta de är.

Grejen är att någon kommer att få skit för sånt här och när politikerna fegt gömmer sig så drabbar det dem som lägenheterna öronmärkts för. Garanterat. Oavsett om det är rätt eller fel. Man kan inte bara spotta folk i ansiktet på det här viset och sen tro att om man bara gömmer sig så händer ingenting. Motsättningarna och hatet kommer att öka. Garanterat!

De som arbetat och betalat skatt i flera år och behöver en lägenhet får stå i kö i många år innan de KANSKE får någon. Sen kommer det några som varit här i sex månader och aldrig betalat en krona i skatt och går bubblande glada rakt in i nybyggda lägenheter och de som står i kön blir dragna vid näsan och tvingas dessutom snopet betala hela kalaset. Alla människor är lika säger den bubblande glada lägenhetsinnehavaren.

Förstår man verkligen inte vad sånt här skapar?

Ligor åker in och stjäl och ut ur Sverige igen helt riskfritt.

Polisen bryr sig inte ens om att åka ut. Men nåde den som tar tag i det själv när polisen skiter i att komma! Polisen vill ju inte se andra göra jobbet som de själva skiter i att göra! Vill man inte se folk ordna saker själva så får man för fan masa röven ur vagnen och göra sitt jobb som de drabbade tvingats betala dem för att göra!

Allvarligt, hur kan man med att säga som Nyberg gör? Först säga att ”vi kan inte komma pga att vi prioriterar bort er lantisar”, nä han säger inte exakt så men det är vad han menar, för att sen direkt säga att han inte vill att någon gör jobbet som de själva inte bryr sig om att göra? Det är ju uppenbarligen och bevisligen inte polisens jobb om polisen inte gör det?

Och folk VET att polisen inte kommer pga massa grova brott. Som man också VET är en direkt konsekvens av migrationspolitiken de senaste 20+åren. Vet inte hur siffran ser ut men gissar att MINST 75%-80% av alla grova brott begås av någon med utländsk bakgrund. Och man VET att det är utländska ligor som stjäl. Att polisen inte kan komma när ligor stjäl ens egendom är en enda enorm konsekvens av migrationspolitik de senaste 20+ åren!

Polisens råd är alltså att man ska låta ligorna flinande och riskfritt ta vad de vill ha samtidigt som man själv dräneras på både pengar och trygghet. För även om det finns försäkringar så finns det också självrisker. Och man måste ersätta det som försvunnit. Till kanske högre pris än vad man får ut på försäkringen. Osv. Och premien blir inte billigare ju mer som stjäls utan tvärtom. Men polisen tycker att man ska lämna dem ifred att stjäla vad de vill ha.

Hur jävla sinnessjukt är inte Sverige?

MVH

MiT

Bästa reaktionerna på Åkessons tal

Åkesson höll sitt tal i Almedalen idag och de på vänsterkanten ställde sig i givakt och väntade på önskemålen om utrotningsläger, blitzkrieg och V2 i talet. Så kom då deras chans! De hörde att han sa att han ville gasa 3,5 miljoner svenskar och kastade sig ut på twitter!

Twitterfingrarna glödde och ledarsidorna fylldes med analyser av hans utrotningstal! Äntligen tänkte de! Nu minsann, nu kommer SD inte undan! Sex och en kvarts miljoner svenskar bara, var är resten?!!?????111!!?

Den ena efter den andra paraderade och visade att de lyssnat väldigt noga och och inte alls lät reptilreflexerna styra deras twitterfingrar

Olle Wästberg reagerade såklart.

Krimideologen du Rees också.

Talet ger kalla kårar på Helle Klein.

Statsvetaren Jonas Hinnfors reagerar, tycker att det är lätt att associera till ”blut und boden”! Ann Ighe, universitetslektor på Göteborgs Universitet, tror den delen av Åkessons tal var Ultima Thule-texter utan musik.

Martin Klepke tänkte på Zlatan.

Lina Stenberg på Arbetet var blixtsnabb med en analys av Åkessons nazisttal! Hon hörde nog det olycksbådande stöveltrampet komma närmare samtidigt som fingrarna fladdrade över twitterappen i telefonen.

En befälhavares order till sina trupper att marschera, om man så vill.

anser Stenberg att Åkessons tal var, finns att läsa i hennes bisarra ledare.

Lina Stenberg visade att hon verkligen är ett proffs på att lyssna på vad folk säger och analysera det efteråt!

Ursula Berge, som man ofta ser i t ex SVT osv, anser att det skriker tidigt tyskt 30-tal om Åkessons tal när han pratar om sex och en kvarts miljoner svenskar. Och det är klart, om 30-talet kommer igen så är det obehagligt!

Vad var det Åkesson sa som var så fruktansvärt att man hörde marscherande  stöveltramp från 30-talet?

Han citerade Vilhelm Moberg. Det var Moberg som en universitetslektor ansåg var Ultima Thule-texter utan musik. Det var Moberg som skrek tidigt tyskt 30-tal enligt Berge. Det var Moberg som fick Stenberg på Arbetet att bli så upprörd att hon pratade om ”befälhavares order om marsch”. Det var Moberg som fick Klepke att prata om Zlatan. Det var Moberg som fick Hinnfors att associera till ”blut und boden”. Det var Moberg som gav Helle Klein kalla kårar. Det var Moberg som fick Wästberg att prata om att 3,75 miljoner inte var svenskar och vad som väntar om SD fick inflytande. Osv.

Jag vet inte om den som skrev talet hade som syfte att locka fram de som man kan misstänka aldrig lyssnar, aldrig vill veta och aldrig frågar om det de inte förstår utan bara vräker på med vad de tror de hört och vad de tror det betyder och innebär. Alltså de som alltid måste tolka allt från t ex SD men även t ex KD och M så negativt som det bara går eller ännu hellre fantisera ihop något. Som vi kunde se ovan. Om det var tanken så förtjänar den talskrivaren en rejäl bonus. För jädrar vad talet rökte ut dem ur grottan! Allt från Wästberg till Klepke liksom!

Jag hörde inte talet (har inte hört ett enda…) men enligt uppgift så ska Åkesson t o m ha sagt att det var från Vilhelm Moberg? Jag ska ärligt säga att jag inte har koll på Moberg. Men om man inte har koll på något så betyder det inte att 30-talet automatiskt väntar runt hörnet utan om det är något som jag undrar över så frågar jag. Eller så kan man då vänta nån minut tills personen själv säger vad det handlade om…

Och jag är inte särskilt högutbildad, är vare sig lektor eller statsvetare.

Allt visar ju att de som lät twitterfingrarna blöda om 30-talet osv inte är ett dugg intresserade av vad som sägs alls. De letar och bänder med kofot och trycker in vaselin för att försöka klämma fram något som ska vara dåligt. Bara för att det är SD. Samma människor gör alltid på det här viset. Så himla tydligt! De lyssnade inte ens färdigt innan de gick loss. Eller så lyssnade de färdigt och medvetet valde bort att han sa att det var Moberg bara för en chans att försöka nedgöra. Vilket är värst? Pick one.

Jag tycker faktiskt det är enormt roande mitt i alltihopa, de trodde, och hoppades av hela sina hjärtan, att de hörde ett rent Hitlertal och att SD nu minsann visade att de planerar blitzkrieg och så är det Moberg liksom. Vilken antiklimax det måste vara för gänget ovan.

De hörde vad de ville höra och avslöjade sig på ett närmast brutalt sätt.

Vi har liksom inte tid med såna idioter i Sverige om man ens ska kunna tänka på att lösa de problem Sverige står inför.

MVH

MiT

Det Nya Sverige del 5: Goda grannar i Grums

Läste en artikel i Hem och Hyra om grannsämjan i Grums, det är barngäng som misshandlar andra barn med påkar, hotar med våldtäkt osv. Och när jag säger barngäng så menar jag barngäng, de sägs vara ca 8-10 år gamla. Så det kan knappast vara barnmän det handlar om, de var ju alltid 16 år trots gråsprängt skägg och begynnande flint.

Det har lett till att man inte vågar släppa ut sina barn.

Problemen har funnits sedan slutet på förra sommaren, men har eskalerat under våren och försommaren. Det handlar främst om en grupp barn i åtta- till tioårsåldern som går samman och attackerar barn som går ensamma. Men de har även attackerat kvinnor verbalt.

Man har även attackerat kvinnor verbalt. Gissar att ungarna inte heter Örjan, Sven eller Pelle.

– De har kastat sten eller slagits med plåtrör och pinnar så barn börjat blöda. Värst var att ett barn fick strypgrepp som lämnade märken. Men det handlar också om sexuella hot: ”jag ska sexa dig” eller ”jag ska våldta dig” säger de, berättar Malin.

Hoppas du integrerar dig i det nya Sverige för det gamla kommer inte tillbaka. Det var så Mona Sahlin sa och det var det ovan hon menade. Men det skulle hon aldrig erkänna.

Men vad är det STORA PROBLEMET med detta då? Är det att småungar springer runt som kungar och herrefolk och beter sig illa mot värdfolket och andra?

Hyresgästföreningen är oroliga för att om inget görs kommer situationen bli ännu värre eftersom det kommer bli en djupare konflikt av ”vi mot dem-tänkande” och främlingsfientlighet.

Nepp. Det är att det kan bli en ”vi mot dem-tänkande” och ”främlingsfientlighet”. Herregud, klart det är det viktiga, vi är ju i Sverige. Att det springer runt massor av folk från skitkulturer och lever ut samma skitkulturer här är såklart inte problemet. Ser de inte att det är stenhårt ”vi mot dem” som det är? Från ”dem” alltså? Från deras sida är det enbart vi mot dem som gäller. Det finns inget annat där överhuvudtaget.

”De som ställer till med bråk, bus och våld i det här fallet är barn till nyanlända. Därför börjar grannar dra kopplingar mellan problemen och främlingsfientliga åsikter. I längden leder detta till ett väldigt segregerat bostadsområde där grannar i mångt och mycket talar om ”vi mot dem” vilket bara kommer eskalera om det inte bryts väldigt snart.” skriver föreningen i sitt brev.

Jaså, nyanlända och deras barn i folks närhet beter sig som skit och då börjar folk dra ”kopplingar” i stället för att omfamna den berikande mångkulturen. Så konstigt, vem vill inte ha kultur där t o m småbarn springer runt och misshandlar och hotar i gäng och leker moralpoliser? Trodde det var allmänt känt att det är detta som är mångkulturen vissa vill ha i Sverige? Mångkultur är inte mat, musik, dans och Zlatan utan det vi ser nu i Grums. Det är i alla fall det som politiker och journalister bestämt att vi ska ha. För övrigt tycker jag nog att det eskalerat tillräckligt för länge sedan.

– Vi vill kunna bo här tillsammans och då måste detta lösas. Man vill verkligen inte börja tänka i banor som ”vi och dem” men det är så det blivit nu och får vi inte hjälp kommer det här trappas upp. Det här är ett område där vi har trivts och haft en enorm grannsämja men nu vågar vi knappt gå ut, säger Kajsa och Malin fyller i:

– Min ena dotter gråter på kvällarna och vill att vi ska åka till husvagnen för att hon är så rädd. Och vi kan inte säga till heller för då kommer repressalier: de stoppar in sopor i brevinkastet eller går på mina barn ännu mer när jag inte är med. Eller så är de kaxiga direkt när man säger till. Att som vuxen bli spottad i ansiktet och få höra att ”jag lyssnar inte på dig för nu är kvinna” och bli kallad för ord som jag inte ens vill ta i min mun, är otroligt kränkande.

Men det är inte bara barnen som inte vågar gå ut längre utan även deras föräldrar. Hon tror att det kan lösas. De är så inne i sitt ”inte tänka som vi och dem” att de hellre offrar sina egna barn. Hon är rädd att det ”trappas upp”. Till vadå? Halshuggningar? Ffs, de spottar, misshandlar med tillhyggen, hotar osv, vad kan det trappas upp till? De vågar ju inte gå ut? Det är så här det funkar när skitkulturer ges tillträde, de vinner alltid pga av att de är skitkultur som inte har vanliga normala spärrar mot vad man gör, hur man beter sig osv. Den som är villig att ta till hot om våld och också verkställer hoten kommer att vinna mot dem som inte är beredda till det i samma utsträckning. Allt säger att de redan vunnit, de hotar, de spottar i ansiktet, de misshandlar, folk vågar inte gå ut, de stoppar in sopor i brevinkasten osv. Klart. DE BOKSTAVLIGEN SPOTTAR SVENSKAR I ANSIKTET! Kan man visa sin dominans på ett ännu tydligare sätt?

Trots att barngänget utsatt ensamma barn för så grova saker som att ta stryptag som lämnat blåmärken, har inga polisanmälningar gjorts. Vid ett möte som Hyresgästföreningen ordnade med hyresgästerna på området visade det sig att flera trodde att man inte kunde polisanmäla barn alls – eller att det polisen bara skulle skratta.

Man anmäler inte. Och på ett sätt förstår jag dem.

Kan man polisanmäla barn?
– Ja. Och det lyfte jag fram vid mötet med Hyresgästföreningen. En polisanmälan mot så här unga barn blir så klart aldrig något polisiärt eller får någon påföljd, men det lämnas vidare till socialförvaltningen. Ur min synvinkel kommer sådana här problem oftast från föräldrarna och i det här fallet vet jag att barnens föräldrar inte kan någon svenska alls. Därför vet vi inte om alla dessa föräldrar överhuvudtaget känner till vad deras barn gör. Till hösten ska vi därför ha ett informationsmöte med tolkar för de här barnen behöver hjälp och det kan inte vänta. Om de beter sig så här nu så undrar man var det ska ta vägen sedan om inget görs, säger Lennart Hynynen.

För vad hjälper det att anmäla? Det är ju socialtjänsten som får ärendet. Och de vill ju inte heller tänka i termer av ”vi och dem” osv. Och de vill inte bli kallade rasister (minns Karlskrona). Och socionomerna lär sig att alla kulturer är lika bra, att mångkultur är det bästa som finns because Zlatan, pizza, dans osv på sin utbildning. Och jag sätter 100 spänn på att det var socialtjänsten (inte i Grums men…) som betalade jihadkärringens resa ner till Irak så hon kunde spela jihadistsånger för sina barnbarn på hotellet. Btw, vad händer i Skråmo-fallet? Har varit väldigt tyst om det ett tag nu? Min gissning: Jihadkärringen har fullständig tillgång till sina barnbarn, är därför det är så tyst…

Men tillbaka till Grums, polisen undrar vad det ska bli av dessa barn i framtiden om inget görs. Vad kan göras? Man undrar om föräldrarna vet om vad deras barn håller på med. Klart de vet! De beter sig ju bara som föräldrarna förväntar sig att de ska bete sig. Tror någon verkligen att ett möte kommer att ändra någonting? Hur många av de berörda kommer att dyka upp? Hur många av dem kan man få att förstå att deras kultur är skit som inte hör hemma här? För det är vad vi ser, kultur. Om de inte NU, efter flera år i Sverige, börjat släppa på sin gamla skit kommer de givetvis aldrig att göra det.

– Jag hoppas att vi kan komma till ett läge där man kan börja umgås tillsammans och hjälpa varandra med barnen, men nu är det så mycket kulturella och språkliga hinder som står i vägen. Men jag tror verkligen att det går att lösa, säger Kajsa.

Lycka till Kajsa. På riktigt alltså, lycka till. Du behöver det.

Det här är fullkomligt väntade problem i spåren efter 20-25 års massiv invandring från just såna områden där man beter sig sådär. Till slut blir bägaren full. Dessutom helt kravlöst. Ja man har t o m uppmuntrat dem att behålla sin gamla skitkultur. Because Zlatan, pizza, dans osv. Det är inte raketforskning. Flytta hit Mellanöstern och du får Mellanöstern. Man har vetat om detta hela tiden.

Men man förstår vidden av problemet som våra politiker medvetet skapat, med hjälp av media, när folk som bokstavligen blivit spottade rakt i ansiktet fortfarande rabblar ”inte vi mot dem” trots att ”dem” hotar och misshandlar ens egna barn så till den grad att de är livrädda att ens gå ut. Att man fortfarande, trots detta, tror att man kan ”rätta till” problemet med ett möte. Ett möte med folk som spottar en i ansiktet, trycker ner sopor i brevinkastet, hotar, kallar en massa fula saker osv.

Herregud så naivt!

Hoppas verkligen att mötet blir framgångsrikt men jag gissar att jag om ett år eller nåt kommer att kunna säga ”Vad var det jag sa”.

MVH

MiT

Sverigebilden: Ett land där man gör slödder till kungar

Den viktiga Sverigebilden™ flyger fram över världen. Igen. Och återigen är det en bild som kanske inte är den man vill ska spridas. Men som sprids ändå.

Sverigebilden som flyger fram över världen nu är att man inte obehindrat kan gå på Stockholms gator utan att bli trakasserade av påtända utlänningar som sägs vara afghaner. Förmodligen några av Annies Favoriter. Som förutom trakasserar och förföljer amerikanska rappare under samma tid också passar på att sexuellt ofreda tjejer och kvinnor. Som att de passar på när de ändå är igång.

Där kan man se de påtända afghanerna som bara fortsatte trots att de blev tillsagda att sluta många gånger. Sprids till ca 10 miljoner följare. Klippet har 806 000 ”gilla”-markeringar.

Beteendet från dem är inte bara en effekt av droger, det visar också att de känner sig som kungar oavsett, de är vana vid att kunna bete sig som apor utan minsta lilla konsekvens. De är vana vid att bli skyddade från konsekvenser av sina egna handlingar, att vad de än gör så kommer inget att hända dem förutom i värsta fall kanske ett litet ”fy” från nån batikhäxa på socialen. Det är även det som får dem att tro att de själva, två små töntiga klena smurfar, ska kunna rå på fyra fem st biffiga livvakter. Eftersom det är så man har behandlat dem hittills i Sverige. Som kungar. Som forna tiders adelsmän. De är vana vid att kunna göra vad som helst. De finns över hela landet, inte bara i Stockholm utan i varenda liten by över hela landet. Det är dominanskriminalitet de håller på med. De vill förnedra var än de dyker upp.

Nu tröttnade rapparen och hans entourage på att bli trakasserade av de två små smurfarna så de gav dem stryk till slut. Välförtjänt stryk! Efter att ha haft ett onormalt tålamod med deras skitbeteende under lång tid! Varför de hade sånt tålamod vet jag inte, kanske de tyckte synd om dem och var rädda för att skada dem. Men vad händer när man till slut tröttnar på två påtända idioter som trakasserar och ger dem ett välförtjänt kok stryk? Man häktas såklart. Vi är ju i Sverige.

Nu har jag inte följt allt så noga, har inte läst allt men jag har inte sett någonstans att de två idioterna är häktade eller misstänkta för någonting. Inte en enda rad. Jag kan ha missat men jag tror att de kommer att slippa konsekvenser av sitt handlande. Igen. Förutom att de åkte på stryk då. Varför har jag inte sett en enda fråga från någon journalist till polis/åklagare om det påtända slöddret är misstänkta för någonting? Har inte sett ett ord. Trots att de sett samma klipp som finns ovan, de har t o m länkat till posten i sina artiklar. Men inte en enda fråga vad man ska göra åt påtända utlänningar som trakassera och förföljer folk i Stockholm. Och som passar på att sexuellt ofreda kvinnor samtidigt. Inte ett ord alltså.

Det är så man hjälper till att göra slödder till kungar.

Det är såna vi sett i t ex Kil också. Inte bara han som mördade den äldre kvinnan utan de som orsakar stora problem i övrigt också.

Det är den Sverigebilden som flyger fram över världen just nu. För oavsett om jag tycker det är obegripligt hur en enda människa kan lyssna på (c)rap och sånt så gör uppenbarligen många det. Många miljoner världen över. Alla de ser att i Sverige kan slödder trakassera folk hur som helst utan minsta lilla konsekvens. De ser att om man till slut försvarar sig så åker man in i finkan. Medan slöddret tydligen är fria att lugnt fortsätta som vanligt. De ser att man låser in och inte kollar på ärendet snabbt utan medvetet drar på det så rapparen missar flera spelningar i andra länder. De ser att Sverige behandlar slöddret som kungar, allt från polis, åklagare, politiker och myndigheter till media. Man vill att slöddret ska vara kungar.

Men rapparen ska häktas, inte ASAP men till slut i alla fall. Medan slöddret går fria. Återigen, inte ett enda ord om slöddret som trakasserade och förföljde dem flera kvarter och som samtidigt passade på att tafsa på tjejer. Inte ett enda ord om dem i artikeln. I alla artiklar har man dessutom försökt skydda dem genom att pixla deras ansikten.

OM det är som man ser i klippen så ska rapparen och hans gäng inte häktas utan borde få en medalj.

Katerina magasin uppmärksammade detta med rapparen.

Men vad gör Svenska Institutets generaldirektör, högste ansvarig för bilden så att säga, medan en falnande Sverigebild™ där slödder görs till kungar som skyddas till varje pris sveper fram över världen?

Jo hon är i Almedalen och berättar hur hon agerar i nån sorts ”klimatnödläge” som tydligen ska råda. Jag har försökt fråga en Expressen-journalist vad som menas men han bevärdigar mig inte ens med en reaktion. Men generaldirektören berättar att hon gör som de flesta vanliga svenskar, t ex åker båt i stället för bil på sommaren. Eller hur! Precis som de flesta svenskar gör på sommaren, tar båten till ICA.

Några saker här, det KAN vara så att tar roddbåten och ror hela sommaren. Det KAN vara en trampbåt. Det KAN vara elmotor på båten. Det KAN vara en segelbåt.

Tror någon att något av ovanstående gäller generaldirektören? Nä, trodde inte det heller…

Tänk att Bolund, språkrör för MP, stolt och glatt deklarerade att han tog färja till Gotland, färja som drivs av naturgas. Han verkar inte förstå att naturgas är fossilt bränsle och generaldirektören verkar inte förstå att båten är något av det sämsta man kan använda för att transportera sig. Osv.

Sjöstedt ÄR överklassen…

Folk som vill ha tiggare överallt ser sig själva som Jesus. Ungefär. Den såg ni inte komma va?

MVH

MiT

Vad ska man göra om inte håna och raljera?

Det har ju brunnit lite bilar i t ex Lund, eller som polisen säger, de har noterat en ökning av bilbränder. Som om det sker lite i skymundan, i smyg, och de har fått reda på det via andra- och tredjehandsuppgifter.

Då kallade man in en som Expressen kallade kriminolog fast mer passande är nog nyordet som jag kommit på, nämligen krimideolog, för att förklara att man eldar bilar för att man inte fått gratis busskort och har tråkigt. Och är fattiga.

Det KRYLLAR av socideologer (se där, ett nyord till minsann!) som säger samma sak. Men bara för att de är många som säger samma sak betyder inte att de har rätt utan det kan också visa att något är sjukt på riktigt på svenska universitet och högskolor där man utnämner rena galningar till professorer och annat som om man delade ut godis till småbarn. För det är väl snarare bevisat bortom rimligheten att de har tokfel. Man har kört på deras spår i 40 år utan minsta lilla resultat.

Tankegångarna är väl ungefär att om man är fattig så är risken större att begå brott. Och den tanken är ju ganska lätt att köpa. Om man svälter så stjäl man mat för att överleva. Man kanske t o m rånar någon för att kunna köpa mat. Osv. För att klara sig helt enkelt. Men det behövs inte i Sverige, du hamnar inte under en bro, du svälter inte, du behöver inte frysa osv eftersom socialen går in och täcker upp. Ingen i Sverige behöver stjäla för att sätta mat på bordet eller för kläder på kroppen. INGEN alltså.

Och man behöver ännu mindre elda upp andras bilar. Eller kasta sten på polisen/räddningstjänst/ambulans. Och jag har ytterst svårt att tänka sig någon säga till sina polare ”Nähä grabbar, känner mig lite fattig idag, ska vi gå ut och gruppvåldta nån 12-åring?”. Man behöver inte knivskära folk för att få kläder på kroppen för väldigt ofta har de som rånar och knivskär folk, ja ibland rånar och knivskär de barn, på kläder vansinnigt dyra kläder själva. Osv. Det är alltså rent trams att det är ”socioekonomiska faktorer” som ligger bakom. Det hjälper inte med gratis busskort. Eller fritidsgårdar. Det räcker ju med att veta att de allra flesta i samma situation INTE gör såna saker för att hela idén ska falla ihop som en misslyckad sufflé.

Men man skickade fram en krimideolog/socideolog med sitt trams om hur synd det är om de som eldar bilar i alla fall. man är less på att höra sånt där jävla trams! Ingen orkar höra hur jävla synd det är om tungt kriminella människor som förstör för hederliga. Ingen är intresserad av hur mördare mår! Osv.

Kommunstyrelsens ordförande i Lund vill inte heller höra hur synd det är om bilbrännare osv.

Men det skulle han inte sagt

för då ställer sig en statsvetare i givakt och tycker att man ska ta ideologiskt trams på allvar bara för att det ideologiska tramset kommer från en lektor. Det spelar liksom ingen roll hur många år hon lagt på sin forskning om den är totalt oanvändbar och bygger på ideologiska önskedrömmar. Man utmålas som att man stödjer förövarna eftersom man ständigt försöker leta ursäkter för dem. Det är inte ”samhällets fel” att vissa bränner bilar, skjuter, rånar, våldtar osv. Tycker man det som skattefinansierad lektor är man rätt bra dum i huvudet och ska hånas! Ursäkter som dessutom är rent trams och hittepå. Det är ingen saklig ton och diskussion om den faktiska problematiken att leta hittepåursäkter åt förövarna. Det är att fördumma och fördunkla. Man måste håna sånt stenhårt för hur ska man annars få stopp på det? Inget annat har ju hjälpt?

Och där ser vi också problemet med att dela ut titlar lite hipp som happ. För egentligen ska man ta vad en lektor säger på allvar. Normalt sett alltså. Men i Sverige kan man inte det längre eftersom man strösslat ut titlar baserat på vilken ideologi man har. Enbart. Det är vad vi sett i massor. Det är därför vi har rena tomtar som professorer och lektorer. Såna som Masoud Kamali som sprider sitt gift via andra tomtar som tycker galenskapen är så lysande att de vill sprida den inom sina egna institutioner. Som får utredaren mot hedersrelaterat våld i våra tre största städer att hänga med den aggressiva mordhotande hedersvåldsförnekaren Kamali som kallar de som vill lyfta problematiken för ”hedersmaffian” och ”rasister”. Nu har utredaren som t ex pratade om ”förtätning av mörkret” om att Sabuni blev vald som L:s partiledare tagit bort sina kommentarer hastigt och lustigt.

Det är därför man MÅSTE rensa bort såna som inte har i akademin att göra! Såna som fått sina akademiska titlar på fel grunder. Om man inte gör det kommer man aldrig att kunna ta dem på allvar överhuvudtaget. Omöjligt! Jaha en lektor säger si och när man googlar på namnet så översvämmas man av postmodernism, genus, ”vithetsforskning”, vänsteraktivism osv. Det är totalt förgiftat av antivetenskap och antikunskap överallt. Varför ska man finansiera rena skojare med skattepengar? RENSA UT NU!

Det kryllar av socideologer som Kolfjord från Malmö på våra universitet och högskolor som alla matar ut sitt trams om fritidsgårdar osv. Det får fan vara nog nu!

För att illustrera hur idiotiskt det är faktiskt är kan man lyssna på SVT:s reporter som på allvar frågar om inställd renovering för 15 år sedan kan ligga bakom skjutningarna idag. Jo, så menade hon faktiskt.

100% jämställt i Morgonstudion igår!

Där ser man, snoppens dagar är faktiskt räknade på SVT!

För räknade, bokstavligen alltså, var vad man gjorde. Och nu har man alltså räknat så mycket att man räknat bort snopparna helt och hållet. Så att det bli rättvist och mångfaldigt på riktigt enligt rättviseräknaren!

Så otroligt träffande bild från @reklamprofessor. Skulle tro att det skulle se ut EXAKT så där om Kulturnyheterna rapporterade om skjutningarna. Tror t o m man skulle se exakt den bekymrade minen hos programledaren också.

MVH

MiT

%d bloggare gillar detta: