Vad ska man göra om inte håna och raljera?

Det har ju brunnit lite bilar i t ex Lund, eller som polisen säger, de har noterat en ökning av bilbränder. Som om det sker lite i skymundan, i smyg, och de har fått reda på det via andra- och tredjehandsuppgifter.

Då kallade man in en som Expressen kallade kriminolog fast mer passande är nog nyordet som jag kommit på, nämligen krimideolog, för att förklara att man eldar bilar för att man inte fått gratis busskort och har tråkigt. Och är fattiga.

Det KRYLLAR av socideologer (se där, ett nyord till minsann!) som säger samma sak. Men bara för att de är många som säger samma sak betyder inte att de har rätt utan det kan också visa att något är sjukt på riktigt på svenska universitet och högskolor där man utnämner rena galningar till professorer och annat som om man delade ut godis till småbarn. För det är väl snarare bevisat bortom rimligheten att de har tokfel. Man har kört på deras spår i 40 år utan minsta lilla resultat.

Tankegångarna är väl ungefär att om man är fattig så är risken större att begå brott. Och den tanken är ju ganska lätt att köpa. Om man svälter så stjäl man mat för att överleva. Man kanske t o m rånar någon för att kunna köpa mat. Osv. För att klara sig helt enkelt. Men det behövs inte i Sverige, du hamnar inte under en bro, du svälter inte, du behöver inte frysa osv eftersom socialen går in och täcker upp. Ingen i Sverige behöver stjäla för att sätta mat på bordet eller för kläder på kroppen. INGEN alltså.

Och man behöver ännu mindre elda upp andras bilar. Eller kasta sten på polisen/räddningstjänst/ambulans. Och jag har ytterst svårt att tänka sig någon säga till sina polare ”Nähä grabbar, känner mig lite fattig idag, ska vi gå ut och gruppvåldta nån 12-åring?”. Man behöver inte knivskära folk för att få kläder på kroppen för väldigt ofta har de som rånar och knivskär folk, ja ibland rånar och knivskär de barn, på kläder vansinnigt dyra kläder själva. Osv. Det är alltså rent trams att det är ”socioekonomiska faktorer” som ligger bakom. Det hjälper inte med gratis busskort. Eller fritidsgårdar. Det räcker ju med att veta att de allra flesta i samma situation INTE gör såna saker för att hela idén ska falla ihop som en misslyckad sufflé.

Men man skickade fram en krimideolog/socideolog med sitt trams om hur synd det är om de som eldar bilar i alla fall. man är less på att höra sånt där jävla trams! Ingen orkar höra hur jävla synd det är om tungt kriminella människor som förstör för hederliga. Ingen är intresserad av hur mördare mår! Osv.

Kommunstyrelsens ordförande i Lund vill inte heller höra hur synd det är om bilbrännare osv.

Men det skulle han inte sagt

för då ställer sig en statsvetare i givakt och tycker att man ska ta ideologiskt trams på allvar bara för att det ideologiska tramset kommer från en lektor. Det spelar liksom ingen roll hur många år hon lagt på sin forskning om den är totalt oanvändbar och bygger på ideologiska önskedrömmar. Man utmålas som att man stödjer förövarna eftersom man ständigt försöker leta ursäkter för dem. Det är inte ”samhällets fel” att vissa bränner bilar, skjuter, rånar, våldtar osv. Tycker man det som skattefinansierad lektor är man rätt bra dum i huvudet och ska hånas! Ursäkter som dessutom är rent trams och hittepå. Det är ingen saklig ton och diskussion om den faktiska problematiken att leta hittepåursäkter åt förövarna. Det är att fördumma och fördunkla. Man måste håna sånt stenhårt för hur ska man annars få stopp på det? Inget annat har ju hjälpt?

Och där ser vi också problemet med att dela ut titlar lite hipp som happ. För egentligen ska man ta vad en lektor säger på allvar. Normalt sett alltså. Men i Sverige kan man inte det längre eftersom man strösslat ut titlar baserat på vilken ideologi man har. Enbart. Det är vad vi sett i massor. Det är därför vi har rena tomtar som professorer och lektorer. Såna som Masoud Kamali som sprider sitt gift via andra tomtar som tycker galenskapen är så lysande att de vill sprida den inom sina egna institutioner. Som får utredaren mot hedersrelaterat våld i våra tre största städer att hänga med den aggressiva mordhotande hedersvåldsförnekaren Kamali som kallar de som vill lyfta problematiken för ”hedersmaffian” och ”rasister”. Nu har utredaren som t ex pratade om ”förtätning av mörkret” om att Sabuni blev vald som L:s partiledare tagit bort sina kommentarer hastigt och lustigt.

Det är därför man MÅSTE rensa bort såna som inte har i akademin att göra! Såna som fått sina akademiska titlar på fel grunder. Om man inte gör det kommer man aldrig att kunna ta dem på allvar överhuvudtaget. Omöjligt! Jaha en lektor säger si och när man googlar på namnet så översvämmas man av postmodernism, genus, ”vithetsforskning”, vänsteraktivism osv. Det är totalt förgiftat av antivetenskap och antikunskap överallt. Varför ska man finansiera rena skojare med skattepengar? RENSA UT NU!

Det kryllar av socideologer som Kolfjord från Malmö på våra universitet och högskolor som alla matar ut sitt trams om fritidsgårdar osv. Det får fan vara nog nu!

För att illustrera hur idiotiskt det är faktiskt är kan man lyssna på SVT:s reporter som på allvar frågar om inställd renovering för 15 år sedan kan ligga bakom skjutningarna idag. Jo, så menade hon faktiskt.

100% jämställt i Morgonstudion igår!

Där ser man, snoppens dagar är faktiskt räknade på SVT!

För räknade, bokstavligen alltså, var vad man gjorde. Och nu har man alltså räknat så mycket att man räknat bort snopparna helt och hållet. Så att det bli rättvist och mångfaldigt på riktigt enligt rättviseräknaren!

Så otroligt träffande bild från @reklamprofessor. Skulle tro att det skulle se ut EXAKT så där om Kulturnyheterna rapporterade om skjutningarna. Tror t o m man skulle se exakt den bekymrade minen hos programledaren också.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

160 kommentarer

  1. MiT

     /  07/02/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.717590181668909/2429353053825938/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARBALU4Xbnb1cAPOIjqDtxGjDG-DKkHKRkD6FeD1NYUKH39JrOKREVQ5w3Mbf0y-UNhB6EdoTydx4vX6Tk1jU4SPTAvNa2OufdreMIz4zX9rjcCn2gDEhy8fdYu7Zj2C9RAVyhUx4FXO-U5vYLoX8SsJuxXmiBfYWkPw6Z9c3O5DiBOPAWU8MdyKUNaBKs2Y44MGWsJbzUXppqMog9m1PcEIhNVoe9jOVMqLVlLyPm0FQ6RQhD1Usoygbzt3VwM4IcKDZbnChdyAF5HiUN-Uqj-YrfwwIeeH1xYXR0QByWrQg2coxbddya_yjDRwMC0ll4N3H77mFQJtr-aYtT_uijd6r-hu1rNO7PGJmzSrP3h2FXycr1NEUkDUOoPZ7UYe6Sw8s686jOScSfAQ0D5uPJxoJEq_MFgow5f2Wv1slMsuZJLVh2d02kkh0X-QajPve2paiB6Z46TzIQKeClMI3v1qvZPQyNj0L8wmiPjgUF7piAPazhH-1vqm-fnO_Gk50IocVDALkt8&__tn__=H-R*

    Svara
    • Gorby

       /  07/02/2019

      *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.717590181668909/2429957853765458/?type=3&theater*

      Svara
    • Ivar L

       /  07/02/2019

      ”I en skämtsam reaktion på det skrev Christopher Garplind från Tankesmedjan ’fegis’ i Lamottes kommentarsfält från sin personliga profil men valde ett engelskt ord för detta. Senare har detta översatts – med ett avsiktligt eller oavsiktligt missförstånd – till ett könsord men det var inte så det var avsett.”

      Så feministiska P3 godkänner alltså det engelska ordet på det kvinnliga könsorganet som lämpligt nedsättande ord på fegisar?

      Intressant nog översätter politiskt korrekta Google Translate pussy till just ”fitta” och inget annat. Har P3 blivit normkritiska mot normkritik?

      Svara
  2. MiT

     /  07/02/2019

    Svara
  3. Det blir värre och värre för varje år som går.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_långa_marschen_genom_institutionerna

    Svara
    • …”förstöra institutionerna inifrån”.

      Svara
    • Senior

       /  07/02/2019

      Precis så.

      Svara
      • Senior

         /  07/02/2019

        Icke heller att förglömma att denna långa marsch planerades, genomfördes, och stöttades av STASI/KGB.

        -Organisationer som förväntade och krävde gentjänster av dessa personer de via sitt nätverk (Bl.a. östtyska ambassadens kulturcentrum), skaffade arbeten på väl planerade och strategiska arbetsplatser såsom media, skolor, politiken, HR, där man kan påverka människor och vilka man anställer.

        -Vi har mycket ohyra som behöver rökas ut i Sverige.

        Svara
    • Inte bara marxister …

      ”Så skapas ett utanförskapsområde”
      https://timbro.se/smedjan/sa-skapas-ett-utanforskapsomrade/
      ”Muslimska brödraskapet har alltså sin egen långa marsch genom institutionerna?
      – Precis. Gramscis idé är central där. Vi ska långsamt påverka institutionerna genom att ta oss in där och därigenom övertyga människor om islams förträfflighet.”

      PS.
      ”Aje Carlbom nämner att han skulle erbjuda en kurs i radikaliseringsprocesser för Malmö stad, men i stadshuset ville de inte diskutera radikaliseringsprocesser.
      – De ville ha en kurs i mänskliga rättigheter i stället.”

      Svara
      • Jans

         /  07/03/2019

        ”Redan 2011 uppmärksammade flera lokaltidningar hur kvinnor inte var välkomna på caféet ”

        Observera ordet ”redan”.
        2011 (8 år sedan) betraktas i de här immigrationsperspektiven som en avlägsen tid. Så fort går förändringen.

        Svara
  4. Jonas

     /  07/02/2019

    Som vanligt, va f-n är problemet.
    Om det nu är så att det inte är några skillnader så kan de väl jämföra gruppen ”socioekonomiskt utsatta” invandrare med gruppen ”socioekonomiskt utsatta” svenskar?

    Svara
    • Senior

       /  07/02/2019

      Nej, för Svenskar är ”vita” och de kan varken utsättas för rasism, utsatthet, eller något annat negativt om du frågar dessa människor.

      Exempelvis Svenska uteliggare, de du sett tidigare om åren, de har aldrig existerat: ”vi har ju världens bästa välfärd! Sådant existerar inte här!”

      Svara
  5. MiT

     /  07/02/2019

    Finns även på twitter

    Svara
  6. MiT

     /  07/02/2019

    Svara
  7. Reblogga detta på Micael Lidéns Blog och kommenterade:
    👍

    Svara
  8. Off topic, jag såg på Kristerssons surrealistiska tal i Almedalen att han hyllade en afghan över att ha blivit utnämnd till årets svensk…

    Svara
  9. MiT

     /  07/02/2019

    Det är såna som Stakston som borde få lite mindre utrymme. Hon säger i artikeln att det är jackpot för vissa när de sina åsikter framförda i vanlig media, detsamma gäller ju för såna som Stakston.

    Svara
    • G

       /  07/02/2019

      ”Politikpodden: Hur trång är åsiktskorridoren?

      Veckans Politikpodden frågar sig vad man som politiker ens kan säga i det här landet.

      Expressens kulturchef Karin Olsson håller i veckans avsnitt av Politikpodden som spelades in på Expressens scen i Almedalen. Gäster är politikreportern Torbjörn Nilsson och krönikören Alex Schulman.

      Torbjörn menar att man inte längre gynnas av att vara försiktig som politiker.

      – Det går ju bra för dem som tänjer på gränserna för vad man kan säga, säger han.

      Karin Olsson frågar vad media har för ansvar att ifrågasätta hur politiker uttalar sig.

      Alex Schulman menar att politiker som pratar om exempelvis invandring bör tänka på att de pratar om människor som flytt för sina liv, och att man då måste ha en värdig ton.

      – Mitt arbete som krönikör handlar om att alltid när någon går över en gräns vara där och påpeka att så där får man faktiskt inte säga, förklarar han.”
      https://www.expressen.se/nyheter/almedalen/politikpodden-hur-trang-ar-asiktskorridoren/

      Svara
      • Kronblom

         /  07/02/2019

        Hur trång är åsiktskorridoren? ”Tight as a vombat’s quim and square as vombat shit”

        Svara
      • ”politiker som pratar om exempelvis invandring bör tänka på att de pratar om människor som flytt för sina liv”

        De tror alltså fortfarande på detta. ”Invandrare” = ”flykting” = ”flyr för sitt liv”.
        Man upphör aldrig att förundras.

        Svara
        • Mer än en halv miljon etniska svenskar har ”flytt” från Sverige pga förfallet.

          Svara
        • Weasel

           /  07/03/2019

          Politiker som pratar om att sjukvården kostar pengar bör komma ihåg att de pratar om människor som är sjuka.
          Och just därför bör det inte finnas någon som helst begränsning på hur många tusen miljarder sjukvården får kosta.
          Faktum är att det bör vara förbjudet att ens nämna att sjukvården kostar pengar.

          Detsamma gäller även t ex pensionärerna eller arbetslösheten.
          Det handlar om MÄNNISKOR. Så de politiker som diskuterar reformer och besparingar inom dessa områden – exempelvis Annika Strandhäll – är människofientliga.

          Svara
  10. MiT

     /  07/02/2019

    Svaret fanns i andra tweetar 😛

    Svara
    • Ivar L

       /  07/02/2019

      En sak är säker. Om jag kan bli stormrik på AI (utan att skada andra) så skiter jag fullständigt hur den är ”kodad”.

      Samma sak om AI kan sätta dit fler mördare, terrorister och våldtäktsmän än genusutbildade poliser.

      Svara
      • Rikard

         /  07/02/2019

        Hej.

        Endast människan har moral och är moralisk; det människan skapar är det inte.

        Dessa människor vill inte ha moral, då moral är att begränsa sig i sitt handlande; de vill kunna göra vad de vill, när de vill, som de vill, utan att behöva betala någon form av pris för tillfredsställandet av lusten (i psykologisk, inte sexuell, betydelse).

        Det motsvarar 0-2 åringens intellektuella mognad och intelligens. Eller ett djurs.

        De vill därför tillskriva saker moral – en algoritm blir då omoralisk om den inte följer deras moral, vilken växlar med månens faser, humöret, eller den senaste hyperförknypplade akademiseringen av vanligt språk.

        Det handlar om människor som anser att bestick har kön, trots allt.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  11. Olof

     /  07/02/2019

    Tja, det finns en viss samvariation med socioekonomiska faktorer, men den faktorn samvarierar också med intelligens – ju högre intelligens ju lägre chans är det att du blir fattig eller att du fälls för brott.

    Men socioekonomiska faktorer är helt ointressanta vad gäller invandringsrelaterad brottslighet – för har man inte en garanterad metod att hindra att sådana socioekonomiska faktorer blir ett direkt resultat av invandringen så spelar det helt enkelt ingen roll.

    Eftersom förmågan att assimilera, vilket är ett krav för att undvika problem med socioekonomiska faktorer, är helt kopplad till mängden som tas in så dömer man rakt av många av dem man tar in till generationer av social misär och kriminalitet.

    Svara
  12. MiT

     /  07/02/2019

    Svara
  13. G

     /  07/02/2019

    https://twitter.com/AdamMilstein/status/1142107961042657280
    Man kan undra hur det kommer sig att någon fick för sig att just Islam är den enda religion som man kan ha ”fobi” emot, och sedan använda det som ”vapen” mot alla kritiker. Tror aldrig jag sett att någon som kritiserat nån av de andra religionerna fått fobikortet i ansiktet på samma konsekventa sätt, gäller endast ”religion of peace”

    Svara
    • Senior

       /  07/03/2019

      Precis så.

      Smart drag i och för sig.
      Då blir ju motståndet istället en sjukdom som behöver och kan åtgärdas.

      Föreslår härmed att vi istället benämner tex. antisemitism som judefobi istället.

      Islamister och muslimer som vägrar anpassa sig och kräver särlagstiftning lider helt uppenbart av svennefobi och demokratifobi.

      Svara
    • Efter vad jag har sett på film lär det dröja innan islänningar blir könsneutrala. Fruntimren är som karlar, och karlarna är närmast fornnordiska.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/02/2019

        Det kanske finns några hus i mitten av trendiga Reykjavik där man bryr sig? Eller de där islänningarna som flyttar till London och vill bli DJ:s?

        Svara
        • Kränkt vart genus-Tor när hen vaknade
          och sin surdeg hen saknade.
          Hen oljade sitt skägg, hen lockade sitt hår –
          Jordens barn googlade sig kring.

          (Nyversionen av Kvädet om Trams.)

          Svara
  14. Senior

     /  07/02/2019

    Passa på att håna och raljera, för snart utökas grundlagen så att det blir förbjudet.

    Sveriges fall och förfall pågår i en rasande takt just nu.

    Point of no return, någon?
    Har den, eller när kommer den att inträffa?

    Svara
    • Rikard

       /  07/03/2019

      Hej.

      2005 passerades den demografiskt.

      Med totalstopp för invandring från Afrika, MENA och Afghanistan samt massutvisning av alla brottsdömda invandrare och kriminalisering av islam hade vi vid det här laget varit på väg i rätt riktning.

      Gissa vad man blev kallad då. Jag funderade åren efter årtusendeskiftet på varför ingen annan kunde dra ut diverse olika kurvor enligt principen ”allt annat lika” för se vad som skulle hända. Den enda slutsats jag kom fram till som höll måttet var att det var frågan om tro: tro på mångkultur, tro på det goda med invandring, tro på allas lika värde, tro utan vetande helt enkelt.

      Och på tro biter inte kunskap, fakta eller logik: endast makt.

      Att sedan tvingas erkänna att svensken i gemen är sådan att den alltid har tyckt det som den blir tillsagd är rätt är bittert, särskilt när man varit politiskt hällörad själv en gång.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • ”Progressivismen och minoritetsregeln”
        http://fnordspotting.blogspot.com/2019/07/progressivismen-och-minoritetsregeln.html
        ”Progressivismens intolerans begränsar sig emellertid till vad den uppfattar som dess inre fiender. När det kommer till dess faktiska rivaler om vad som utgör den mest intoleranta ståndpunkten visar den däremot inte bara prov på omfattande tolerans, utan riktar också primärt sin intolerans gentemot de krafter som påtalar det destruktiva i detta.”

        ”Den idealistiske medlöparen”
        http://fnordspotting.blogspot.com/2019/07/den-idealistiske-medloparen.html
        ”Det kanske mest perversa av allt är dock det faktum att många som själva inte tillhör den progressiva minoriteten är så blint auktoritetstroende att de känner sig manade att med aggressiva metoder försvara denna, till exempel genom att ”ta debatten vid fikabordet””

        Svara
        • Senior

           /  07/03/2019

          Precis så.

          Stockholmssyndromet uppförstorat till masshysteri.

          -Sverige skulle aldrig lida brist på lägervakter om F! skulle få chansen att upprätta sina omskolningsläger……

          Svara
  15. G

     /  07/02/2019

    ”SD-ledaren Jimmie Åkesson och Kristdemokraternas Ebba Busch Thor möttes på tisdagen för en historisk lunch i riksdagshuset. Aldrig tidigare har en annan partiledare suttit i regelrätta diskussioner med Sverigedemokraterna om politiska lösningar på samhällsproblem.

    Ebba Busch Thor skrev efter lunchen på Facebook om mötet:

    ”Idag har jag ätit lunch med Jimmie Åkesson och hans stabschef för att diskutera ett antal politiska frågor. Vi representerar olika partier med olika bakgrund och olika ideologisk utgångspunkt. Men i flera frågor finns goda förutsättningar för gemensamt agerande. De frågor vi berört är framförallt sjukvården och energipolitiken men även den kommande parlamentariska utredningen om migration.”

    I en stor intervju för Expressen den 20 juni i år öppnade KD-ledaren för just direktsamtal med Jimmie Åkesson.

    – Om det skulle göra det möjligt för oss att få igenom politik eller kraftigt öka stödet för politik som behövs i Sverige, då går det före, sa hon.

    SD-ledaren kommenterade också mötet på sin Facebooksida:

    ”Sverige har stora problem. Dessa kräver lösningar. Därför är det viktigt att man ibland möts över partigränserna för att diskutera dem på riktigt. Partier är sällan överens om allt, men i frågor där viss samsyn finns bör man kunna mötas och ha konstruktiva samtal för Sveriges bästa. Som i dag under en trevlig lunch mellan Jimmie Åkesson, Ebba Busch Thor och deras stabschefer. På dagordningen stod bland annat sjukvårdsfrågan och energipolitiken.”

    – Mötet var givande och vi diskuterade bland annat sjukvårds- och energipolitiken. Där har våra partier samsyn ur flera aspekter, säger SD-ledarens stabschef Mikael Eriksson, som deltog under lunchen, till Expressen.

    Ebba Busch Thor hade också med sig sin stabschef Martin Kits.

    Centerpartiets Annie Lööf reagerade starkt:

    Annie Lööf valde på tisdagseftermiddagen att gå ut på Twitter och beklaga mötet:

    ”Jag beklagar att KD tagit ett stort steg mot att förhandla med SD i viktiga politiska frågor. Det är inte en väg vi vill gå. Det finns stora möjligheter att finna bra lösningar för sjukvård, migration och energi utan att ge makt till ett främlingsfientligt parti som SD”, skriver C-ledaren.”
    https://www.expressen.se/nyheter/almedalen/akesson-och-busch-thor-i-privat-mote-om-sjukvarden/

    Svara
    • G

       /  07/02/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2019

        Bra att klyftan i alliansen vidgas. Jag hörde Nyamko gå all Anti-SD idag. Jag gissar att hon leder partiet nedanför 4%. Utan någon egen vinkel lär väl de flesta välja C istället?
        Bra.

        Svara
    • Då skall vi se om KD gör en ”finnskogarna”.
      (”Först så går det upp, så går det ned, så går det upp …”)

      Och, nej, det finns inga ”bra lösningar” kvar på ”migration.” Det finns ”svårt och obehagligt just nu”, ”lätt just nu och katastrof på sikt” och ett antal däremellan.

      Svara
    • Weasel

       /  07/03/2019

      Oerhört upprörande och chockerande – detta att en svensk partiledare har ätit lunch med en annan svensk partiledare !
      Det är ju hemskt !!!
      Det vore mycket bättre om de svenska partiledarna sköt med automatvapen på varandra. Eller åtminstone spottade på varandra.

      Förresten ….för 3 månader sedan åt Stefan Löfven middag med Putin….

      Svara
      • elina

         /  07/03/2019

        Vi gjorde absolut rätt i liknande situation.
        Jag åt lunch med en känd M -politikerfru. Restaurangen var proppad men vi hade två stolar tomma vid vårt bord. In kom en V – politiker – som M – politikerfrun kände ytligt – och letade efter en tom plats. Vi satt snabbt våra väskor på de lediga stolen och tittade bort. V – politikern letade vidare.
        Jag är säker på att liknande händelser sker ständigt. Man får akta sig vem man äter lunch med. Det kan vara döden för karriären eller stämpel av något.

        Svara
  16. G

     /  07/02/2019

    Om man scrollar neråt från denna tweet ser man vänstern själv diskutera id.pol. Helt sjukt att jag här håller med Ann om det hon skriver om vem som ”introducerade” id.pol i Sverige, och då är hon ändå Marxist, Socialist osv.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/02/2019

      Högern är generellt individualistisk, vilket är motsatsen till id.pol.
      Vänstern är kollektivistisk, med id.pol. som en huvudfunktion av sin rörelse.

      Hur svårt kan det vara att förstå?

      Svara
      • Rikard

         /  07/03/2019

        Hej.

        Den gamla vänstern och den gamla högern var bägge kollektivistiska: det man bråkade om var kontroll över politik, ekonomi, resurser och våldsmakt. Däremot var man lika i att ha likriktning i hur medborgaren skulle vara.

        Den nya vänstern och den nya högern (ny betyder i detta sammanhang från ca 1970) är lika i att de bägge är individualistiska: bägge anser att individen själv skall välja vilka grupper den skall ingå i vid olika tillfällen, och hur individens identitet skall definieras och beskrivas. Det man bråkar om är kontroll över vem som är ond och god.

        De gamla idéerna var bägge pragmatiska och utgick från det materiella; de nya är idealistiska och utgår från det teoretiska.

        (Nu begår jag motsvarigheten till att skiva falukorv med motorsåg i hur jag förenklar.)

        Titta på svenska högerpolitiker anno 1930 0ch jämför med deras vänsterkollegor. Gör samma för år 2010. Vare sig du jämför vänster då med vänster nu, eller höger på samma vis, finner du den skillnad du beskriver. Tvärtom är bägge de äldre strikt kollektivistiska: högern mer nationalistiskt formulerad och vänstern med klassmässigt formulerad – men bägge utgående från samma kollektivistiska och konformistiska syn på det folk styrandet av vilket man trätte om.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Det känns ändå som om man ”förr” kunde vara mer individ, om man inte var för högljudd?

          Som sagt var för inte så länge sedan: danska ”Venstre” – som idag väl är ungefär moderater – låg när de skapades 1870 ute i Folketingets vänsterflygel.

          Moldbug (Unqualified Reservations) funderar ibland på hur det hade kunnat se ut idag om den politiska utvecklingen stannat omkring 1905. Utan ständig teknologisk utveckling hade 1900-talet med rätta kunnat betecknas som total katastrof: två ”världskrig” och en massa andra ”mindre” krig.
          På samma sätt kan man fundera på utvecklingen i Sverige 1985 till idag: Utan platt TV, mobil och internet – har det blivit bättre? (Och med tanke på att internet påskyndar massmigration och förfall …)

          Svara
          • Rikard

             /  07/03/2019

            Hej.

            Jovisst, poängen är väl mer att den som inbillar sig att gamla tiders liberaler och konservativa (före 1950, och då var de dessutom i opposition mot varandra) idag ansetts som rena atavismer. Det är ju inte så att en kraschanbehängd gulaschbaron eller en löjtnant från Skånes husarer anno 1925 delat åsikt med den som idag nominellt tillhör samma ideologiska storfamilj om t ex äktenskap för homosexuella, etablerandet av moskéer, eller liknande.

            Inte heller hade en marxist av samma år ansett det som en rätt att leva som kamrattjuv på det gemensamma om man på något sätt var arbetsför, eller att man av religiösa skäl skulle ha undantag från lagar och regler.

            Dåtidens folk hade alla idag sorterats in i facket ”farliga extremister”. De förflutna är tros allt ett främmande land som endast kan beses, inte besökas.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Sant. En Bohman eller Fälldin kan man idag bara drömma om. Till och med en Persson vore mycket bättre än vad vi har.

  17. MiT

     /  07/02/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.717590181668909/2429957853765458/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARCyoi4uoCgicFEVuP9N6RqxfqfsjPnpjapzH4jnrNCWWQVWZ3JZteND94YpUp_M1LNO5QJO8jQtZd63KN3_n9q-v3xrzt1pAg31tkudmQ6-z62qTHoPPAx8TjMrKHwqpxuw1LxuN_qjxrBoUiTU21H_AAScn-gTHHboxlQtKU3d5d_0gauZ-yFP9TgAsXsG-JSmF9cMxOvxfSyDQjtBwaWRSjOimBU6w43fwIuYAK3kKuL-V1Tk3J2zwsN9CXpb2ZhY7Dyf5Qqq8xEw3enTcQxdDLFbUg3hdVJtAn76shAFNxaUBz6SuZpZuXgApYxxdWRJ2nx5Yl2yyvjCv0py4Ks4lINpP0x4vVkd_I3MPsUzXN6K_7w2zd79&__tn__=-R*

    Svara
  18. MiT

     /  07/02/2019

    Svara
  19. MiT

     /  07/02/2019

    Minns ni han Hamelberg som jag nämnt i mina inlägg med gammalt? han som alltid dyker upp och ska ”nyansera” så fort någon etablerad andas lite kritik? Han som är med i organisationen MÄN, fd Män för jämställdhet?

    Svara
    • ”Islamofobisk”?
      Som att många använder islam som ursäkt för hedersförtryck?

      Svara
      • Senior

         /  07/03/2019

        Precis min tanke.

        Det är uppenbarligen han själv som kopplar hedersvåld till islam i och med detta uttalande.

        Svara
  20. Invandrare som kritiserar invandringspolitiken kallas husblatte eller att de är en del av vitmakt-rörelsen; svarta Nyamko från Burundi, den kurdiske nationalekonomen Tina, Hanif från Iran och Alice från Rumänien!
    🇸🇪 ‼️

    Svara
  21. Gorby

     /  07/02/2019

    Hets mot folkgrupp, Almedalen…

    Svara
    • Gorby

       /  07/03/2019

      *https://www.facebook.com/altforsverige/posts/926655517726714?__xts__[0]=68.ARBIquUjy28Bw5VamRuYZWnpIu7RQHcDZHxPjG6hV1qEZTmHsPuMOychOGxMBF6wc7nQ6FID0GM0KMVA5PdRE4iTgo_Ul4hQwlvVUGQVG7Y1KSvPvMEMc1HSBKdwyZdm3tqpjeNaFt25g1TMEi8Uj9mCUkTqg4cNmskksHPinPITGR2CZbMGy0cz5TB3je6WJ4AczioNAuXNPkHHPICzcLaVyf55TvDFDIBCajZ4A9bndpjaHt7z8JzRuT8rTyq75nKoZNzQ1ErgX02ng1DTAxptK41gpeCShYtPuxemQ-GXZMpGAW37l-4pM9aCPqmf0JPuV1awTzQ0VBR-lxZl1lM&__tn__=-R*

      Svara
  22. MiT

     /  07/03/2019

    Läs gärna hela trådarna och inte bara de här två tweetarna

    https://twitter.com/isakskogstad/status/1146030182005923840

    Svara
    • Återigen så fokuserar vi på det viktiga här:

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/03/2019

        Hahah! Du hann före mig.
        Hon är en typiskt batikfärgad del av problemet.

        Jämför med verkligheten:

        Svara
      • Det heter även ”elever i närheten av rullstolar”, ”personer vid knark”, ”pojkar som råkat hamna i våld”, ”kvinna i gravida omständigheter”, ”person som vistas i riksdagen.”

        Och överallt i samhället finns ”personer bredvid dumhet.”

        Svara
        • Ivar L

           /  07/03/2019

          Magiskt tänkande kring ord är vanligt hos vänsterblivna.
          Om man slutar kalla ett problem för ett problem försvinner det som bekant. Redan Orwell visste att det var så. Det hade han lärt sig genom att lyssna på Sovjet.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  07/03/2019

      Skogstad är för övrigt en hjälte.

      Svara
  23. Skrev lite om Sjöstedts tal. Vad jag glömde att skriva om var hans retorik kring hets mot folkgrupp. Han tyckte att nazister inte skulle ha möjlighet att göra så andra människor tvingades hålla sig tysta.
    Detta skulle han kämpa mot genom att tvinga nazisterna att vara tysta.
    Nån mer än jag som tycker det skorrar lite där?

    Historierevisionisten Jonas Sjöstedt

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/03/2019

      Del 1947603 av ”det är ok när vi gör det” även ”ändamålet helgar medlen”, vilket gör vänstern så otroligt skrämmande.

      Svara
    • Rikard

       /  07/03/2019

      Hej.

      Beskrivit metoden förr:

      Politiker planterar idé hos partimedlemmar i ”politiskt obunden” organisation.

      Denna väcker uppmärksamhet i media – i det här fallet genom att ”välja at utebli på grund av hot”. Mig veterligen har inga hot polisanmälts eller ens påvisats, men den följdfrågan ställs inte.

      Organisationen, vänligt stämda tyckare med flera riktar krav på politiker att agera. Detta gör att det ser ut som krav från folket.

      Politiker föreslår den lagändring man ville göra från början.

      Metoden är i Sverige ofelbar: (S) har använt den sedan tidigt femtiotal åtminstone.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Senior

         /  07/03/2019

        Precis så.

        Kolla bara rapporteringen av dessa förhatliga ”skatteparadis” där ”de rika” kritiseras för att vara skattesmitare.

        -Det är de inte alls, det är redan skattade pengar som förs ut helt lagligt, på samma sätt som våra ”flyktingar” skickar hem pengar till sina anhöriga (från ett par av sina 90 identiteter).

        Nu försöker man med denna fulrapportering skapa en opinion för kommande förslag.

        -I grund och botten handlar det om att landet dräneras på ekonomiska resurser.

        Men kanske mest om att de största resurserna; produktivt folk inte skall kunna ta med sig sina tillgångar varefter de får nog och emigrerar.

        -Varsågod och dra, men du får inte med dig ett öre av det du skapat och producerat.

        Nästa steg är att som skribenten på Aftonbladet skrev när folk ville hindra ”flyktingar” att komma över bron, istället hindra svenskar från att fly.

        Sverige håller precis som gamla DDR på att bygga en ”antifascistisk” mur runt landet, om än med ekonomiska straff för de som försöker fly. -Än så länge.

        Svara
  24. info

     /  07/03/2019

    Svara
    • Cain

       /  07/03/2019

      Helt omöjligt att skilja från parodi. ”Titta! Pappa åker tunnelbana!” Feel the godheten.

      Svara
    • Weasel

       /  07/03/2019

      Jag minns inte riktigt , men jag var väl 5-6-7 månader gammal när jag började åka tunnelbana.
      Magnus Hedman var 46 år. ..

      Svara
  25. info

     /  07/03/2019

    Svara
  26. Senior

     /  07/03/2019

    Jag kommer aldrig förlåta dessa feminister för deras j*vla hen och kön som sociala konstruktioner.

    ALDRIG

    Våra barn är offer för deras sociala j*vla Dr Mengele-experiment, och resultatet är redan katastrofalt för dem, oavsett om de väljer att ”korrigera” eller ej.

    [https://www.expressen.se/nyheter/lakare-varnar-ungdomar-angrar-konskorrigeringar/]

    Svara
    • ”korrigeringar”.
      Ed Gein och Jack the Ripper lär ha gjort liknande ”korrigeringar”.

      Låter som en kommunist som förklara varför kulakerna måst dö: Vi korrigerade inkomstklyftor.

      Svara
  27. info

     /  07/03/2019

    Hela klippet:
    https://www.instagram.com/tv/Bza1Ax-Ftcm/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

    Svara
  28. info

     /  07/03/2019

    Svara
    • Och tänk vad trötta vi är på att ständigt få rapporter om detta i svenska medier …

      Annat är det när en sverigedemokrat nyser i riktning mot en moske.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2019

        Vi får inte glömma Förintelsen men allt som hände därefter glömmer vi.

        Svara
  29. Grodan Boll

     /  07/03/2019

    *suck*
    Helt off topic:

    RANT

    GP:

    Rackete greps i helgen efter att ha trängt sig förbi ett polisfartyg och kört till en hamn på ön Lampedusa i Italien. Sea Watch 3 hade då i över två veckor försökt få komma i land i Italien efter att ha räddat 53 migranter på en flotte utanför Libyens kust. Rackete misstänktes även för att ha underlättat illegal migration.
    En italiensk domare konstaterade dock att Rackete inte brutit mot lagen utan att hon gjort sin plikt och räddat liv.

    Maritime Executive:

    On June 12, 53 people, among them nine women, 39 men, two toddlers and three unaccompanied minors, were rescued by the Sea Watch 3. The unseaworthy rubber boat was located in international waters, about 47 nautical miles off Zawiya, Libya. (…) Doctors on board the Sea-Watch 3 posted video reports, calling the European States for assistance to allow them to disembark the remaining people to the closest place of safety.

    Wiki:

    the international nautical mile is defined as exactly 1852 metres

    x47 = 87 kilometer.

    On June 26, Rackete decided to try to enter the port of Lampedusa. The Italian port however remained closed following an Interior Ministry decree, and her act was deemed as illegal.
    (…)
    Italian Interior Minister Matteo Salvini condemned Rackete’s actions, saying ramming the (police) boat was tantamount to an act of war: ”No-one can pretend to be anything anymore, no-one can lie anymore. These are criminals.”
    (…)
    Rackete said: ”The need which we have on board is psychological, and that’s the reason why I declared the state of necessity.”

    Varför just Italien? Hela medelhavet är öppet för henne och Lampedusa var definitivt inte den närmaste hamnen:

    The U.K. charity Human Rights at Sea (HRAS) has released a statement saying it stands with Rackete and the crew of Sea-Watch in their considered actions to lawfully safeguard life at sea and deliver their rescued migrant passengers to a place of safety. “After over two weeks at sea and in her position in command, Rackete decided that she had no choice but to enter Italian territorial waters illegally to bring the migrants to safety,” said HRAS in a statement.

    HRAS warns that Rackete’s arrest demonstrates an increase in criminalization of both humanitarian rescuers and of Captains in general for taking fair, reasonable and necessary decisions to safeguard their crew, passengers and their vessel.

    Istället för att åka till Lampedusa hade hon kunnat köra två vändor till Zawiya. Gud vet hur många fler om hon kört skytteltrafik istället för att ligga till havs i TVÅ VECKOR och gnällt på Italien.
    Men hon kanske inte hade något val?

    The Guardian:

    Ship hijacked by migrants off Libya escorted to Malta
    Vessel changed course after rescued migrants realised they were being taken back to Libya

    The Times:

    African migrants threatened to kill the crew of an Italian cargo vessel that had rescued them in the Mediterranean, in an attempt to avoid being returned to detention centres in Libya.

    \RANT

    Svara
    • info

       /  07/03/2019

      Grodan Boll, det är ca 300 km (162 nautiska mil) till Lampedusa i Italien.
      Om hon plockade upp migranterna 87 km (47 nautiska mil) från Libyens kust, så är närmaste hamn i Libyen och inget annat.

      Svara
    • Pether

       /  07/03/2019

      Finns ju klipp på youtube där man kan se båtars position över tid, hur de åker i skytteltrafik ner till kusten och sedan upp igen. Det är inget mer än människosmuggling där ‘människorättsaktivister’ sitter i samma båt som smugglarna som tagit dem till vattnet.

      Svara
  30. Weasel

     /  07/03/2019

    Är det så att ungdomarna i Polen har gratis busskort eller finns det någon annan förklaring till att det bränns 38 gånger fler bilar i Lund än i Warzawa …? 🙄

    Svara
    • Polacker har fått en massa gratis sedan 1939, när Hitler införde gratis busskort lagom till skolstarten. Sedan kom Stalin 1945, och så fick många gratis resor även utomlands.

      Jag kan ha missförstått lite grann.

      Svara
      • info

         /  07/03/2019

        Kristian, nej du har nog förstått helt rätt.
        Inte nog med att polackerna fick åka på långa semesterresor till friska Sibirien helt gratis, de fick också en helt splitterny kyrkogård som gåva i Katyn.
        Generöst av Stalin att upplåta rysk mark till polackerna utan krav på motprestation.

        Svara
  31. Alerta! Vår käre statsminister missade både Almedalen och Ullared
    … och extrapris på tubsockor! ;-(

    Svara
  32. MiT

     /  07/03/2019

    Svara
    • Jag antar att ordet ”Svensk” i en rubrik i en utländsk tidning numera betyder att man bläddrat fram till avdelningen lyteskomik.

      Svara
  33. info

     /  07/03/2019

    Svara
  34. MiT

     /  07/03/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  07/03/2019

      Herregud!
      Vilka pokerspelare de är islamisterna. De har en ond ängels tålamod.

      Svara
  35. MiT

     /  07/03/2019

    Svara
    • elina

       /  07/03/2019

      . Återgå till vardag i Sverige? När de aldrig har haft vardag här och garanterat inte den vardag som svenska barn i regel har. Trollerikonster eller dumhet eller till och med naivitet.

      Svara
  36. MiT

     /  07/03/2019

    Svara
    • Det gick fort.

      Svara
    • Jans

       /  07/03/2019

      Rätt stor prisskillnad.

      Svara
      • … och stor skillnad i hur mycket statlig inblandning det var.
        I övre raden minns jag Televerket, och vi har kvar SVT.

        Svara
  37. MiT

     /  07/03/2019

    *https://www.facebook.com/NimaDervishPublic/posts/2356222664401081*

    Svara
  38. gorby

     /  07/03/2019

    Svara
  39. MiT

     /  07/03/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  07/04/2019

      Sälj BBC till Sydafrika!
      Det är väl inget fel med det?

      Svara
  40. Gorby

     /  07/03/2019

    Välfärd…

    Svara
  41. robbe

     /  07/04/2019

    arg npc måste #städa vid varje ifrågasättande utanför godkänt script

    Svara
    • Ivar L

       /  07/04/2019

      Är det inte per definition lite svårt att som enskild bloggare ”mobba” en person som är väst-världskändis och som hyllas i princip överallt där det är någon slags officiell prägel?

      Svara
    • Sune

       /  07/04/2019

      Vad svenska ministrar inte tycks ha begripit är att TV-serien Chernobyl handlar lika mycket om riskerna med socialism som riskerna med kärnkraft. Om jag vore (s)-minister skulle jag nog vara återhållsam med att referera till denna serie.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/04/2019

        Jag. som har en ambivalent inställning till kärnkraft uppfattade ändå också att katastrofen till absolut största del berodde på Sovjetkommunismens statsapparat.

        Kunskapen fanns i landet men kom inte till de som behövde den, produktionsmål gjorde att man forcerade farliga uppgifter och inte heller haveriutredandet fungerade som det borde pga av maktapparaten och KGB.

        I teorin kan naturligtvis en kärnkraftskatastrof uppstå på mängder av sätt och beroende på mängder av omständigheter men det är inte särskilt konstigt att det blev just i Sovjet det hände på detta vis och med så extremt allvarliga följder på alla sätt. De gjorde ju ta mig tusan allt fel trots att det fanns djupa kunskaper i ämnet egentligen.

        Svara
    • Visst skulle det kunna hända här. Vi behöver bara
      * stänga av alla säkerhetssystem
      * flytta landet till något jordbävnings- och tsunamidrabbat område
      * bygga helt annorlunda.

      Svara
      • Rikard

         /  07/04/2019

        Hej.

        ”Men efter Tjernobyl fick vi inte plocka svamp i Gävle, det minns jag, så det var ju farligt.”

        ”Det kom ju strålning på renarna, det kommer jag ihåg.”

        ”Jamen det kom ju massor av radioaktivitet på Sverige från Tjernobyl när det hände.”

        Tre autentiska citat från människor med akademisk utbildning; varav en ingenjör, en biolog och en humanist.

        Är man sedan koltåldern fostrad att strålning det är farliga saker – en osynlig smygande död –
        så är man.

        Den som är gammal nog minns kanske hysterin kring mikrovågsugnar och brandvarnare?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • ”Pesto is the quiche of the 80’s”
          -”When Harry met Sally”

          Item: ”‘Strålning’ är 80-talets ‘kemikalier'”.

          Är lite för ung för att minnas ”kemikalier”, men Staffan och Bengt tog upp ”strålning”. Bengt i full strålskyddsmundering skall byta batteri i sin brandvarnare. Staffan plockar fram en geigermätar och riktar den mot
          a) brandvarnaren. Klick. Klick. Klick.
          b) ett gammalt hederligt armbandsur med ”självlysande” visare. Klickklickklickklickklickklickklickklick!

          Svara
  42. Jonas

     /  07/04/2019

    Oh, shit!
    Twitter kommer att explodera 😮

    Svara
    • Olof

       /  07/04/2019

      Är inte lite av problemet med Twitter att de ändå inte äter sin medicin…?

      Svara
  43. info

     /  07/04/2019

    Svara
  44. info

     /  07/04/2019

    Svara
  45. Hej, alla barn! Skall vi relativisera?

    1)
    ”Kourosh knivhögg syster för att hon hade Tinder – döms till tio års fängelse”
    https://nyheteridag.se/kourosh-knivhogg-syster-for-att-hon-hade-tinder-doms-till-tio-ars-fangelse/
    ”Åklagare Mårten Alvinsson menade att mordförsöket på systern ingick i ett mönster av att försöka kontrollera hennes levnadssätt. Ändå menade Alvinsson att det inträffade inte kan beskrivas som hedersrelaterat.

    – Här är det ju en enskild individs tankar om vad systern får göra och inte får göra som ligger till grund, och inte någon kulturell eller religiös familjeaspekt. Det här är inget som delas av övriga familjen utan det är hans enskilda tankar, och då kan man inte använda begreppet heder menar jag, sade Alvinsson till Nyheter Idag.”

    2)
    ”Åklagaren: Inte hedersbrott när bror knivhögg syster på grund av Tinder”
    https://nyheteridag.se/aklagaren-inte-hedersbrott-nar-bror-knivhogg-syster-pa-grund-av-tinder/
    ”Så att hon använde Tinder var inte något som han tyckte var vanhedrande för familjen?

    – Nej, det finns ingen religiös aspekt på det viset.”

    Kom ihåg det, nu! Om man på någon sätt kan säga ”enskild galning” så är det inte ”hedersbrott”. Hela familjen måste aktivt hjälpa till, och det måste vara ”kulturellt eller religiöst”!

    Observera att det är åklagaren som säger detta. Varje lag mot ”hedersbrott” blir därmed verkningslös.

    Svara
    • Olof

       /  07/04/2019

      Fast det är faktiskt en ganska svår gränsdragning att göra.

      Det som gör hedersvåld så speciellt (till skillnad från vad feministerna vill påstå) är att det just är hela, eller åtminstone stora delar av familjen/klanen som är inblandade (frivilligt eller själva under hot om våld). Offret blir så utsatt att det knappt räcker att byta namn, bryta med närmaste familjen och flytta till en annan ort, det krävs kanske landsbyte och totalt bryt med till och med landsmän för att komma undan risken.

      Att, som här, låsa in en enskild förövare skulle vara helt overksamt på hotnivån som offret för hedersvåld utsätts för.

      Det kan vara rimligt att separera ut den typen av hedersvåld som en egen kategori eftersom straffsatserna behöver fungera avskräckande inte bara på enskilda gärningsmän utan på helheten.

      Svara
      • Jo, det ligger en del i det du säger. Mer komplicerat än jag förenklade det till.

        Svara
        • Olof

           /  07/04/2019

          Samtidigt sätter du fingret på ett problem. Ser man på det enskilda brottet och brottslingen så är det svårt att se skillnad. Och om man inte gör det så innebär det ju att man fäller någon och ger dem högre straffvärde, inte för vad de själva gjort, utan för vad andra kan tänkas göra.

          Det blir en problematik som liknar den runt kriminella organisationer men ännu svårare med bevisbörda eftersom det inte behöver finnas någon påvisbar kriminalitet alls hos någon annan. Och det finns en överhängande risk att bli precis som du säger, helt verkningslöst,

          Svara
  46. Magnus Stenlund, @sunt förnuft:
    ”Nyamko Sabuni har redan tappat förtroende bland dem hon skulle vinna”
    *https://www.facebook.com/426915127739331/posts/701630013601173?s=100010281889145&sfns=mo*
    ”Redan innan Sabuni blev enda kandidat till partiledarposten i Liberalerna så fick hon backa avseende frågan om anhöriginvandringen. Sedan om samarbetet med SD: enligt Sabuni får vem som vill visserligen äta lunch med Åkesson, men politik tycks man inte få diskutera – ingen förhandling alltså. Nu kommer nya besked: tiggeriförbud är inte rätt väg att gå, muslimska böneutrop ska vara tillåtna ’om de inte stör omgivningen’ och […] att hon inte ser moderaterna som en samarbetspartner heller; varken dem eller sossarna duger, bara finfina centerpartiet.
    […]
    Skillnaden mot Ullenhags liberaler är att Sabuni sannolikt har lockat några fler borgerliga att kasta bort sin röst. Det var därför jag hoppades på Ullenhag.”

    Svara
    • G

       /  07/04/2019

      Ja. Hon gick från *mja, kan kanske bli intressant på något sätt*. Till totalt irrelevant på några dagar, det har fan inte ens gått 1 vecka sedan hon blev vald förra fredagen lol, ingenting av det hon sade när hon var ”utanför” politik när hon spelade att hon inte alls var intresserad för PL-rollen hade någon som helst grund, allt vara bara fluff fluff, och E-kurirens oroliga skrivande om vad som ska hände om Sabuni blir vald och konspirationsteorier om vem som drar i spakarna i bakgrunden för att pusha fram henne osv osv, fanns ingen som helst grund att bli orolig visar det sig nu, för allt hon tidigare sagt visade sig vara tomma ord. Jag trodde kanske att hon skulle backa från något, men inte detta. Nyamko kastade ut masken i sjön och det var många högerfiskar som nappade nyfiket på betet, men sedan visade det sig att det var team Ullenhag som höll i fiskespöet hela tiden.

      Svara
  47. G

     /  07/04/2019

    Svara
    • elina

       /  07/04/2019

      Inte förbjudet att byta jobb. Städa på Arlanda kanske. Nära till flyget men ändå på jorden.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/04/2019

        Jag tror inte hon skäms det minsta men hon vet när hon måste säga det.

        Trodde hon på riktigt att hon förstörde världen skulle hon naturligtvis byta jobb.
        Det finns inget mer illustrativt än klyftan mellan vad en journalist (eller annan makthavare) säger är det rätta och vad samme journalist sedan gör själv.

        Svara
    • Testify!
      Mea culpa!

      Svara
  48. G

     /  07/04/2019

    Svara
  49. Olof

     /  07/04/2019

    Hmm… jag ser möjligheterna. Kommer vi äntligen kunna upplösa varenda identitetspolitisk organisation från Vänsterpartiet till Södertörn? Skulle S själva klara sig eller kan vi sätta Morgan själv i fängelse för medlemskap i en rasistisk organisation?

    Jag tror det skulle vara mindre farligt för honom att kort sagt lagstifta om att förbjuda folk han inte gillar.

    https://www.socialdemokraterna.se/aktuellt/2019/forbjud-rasistiska-organisationer/

    Svara
    • Intressanta kommentarer på
      https://ledarsidorna.se/2019/07/sakerhetspolisen-i-almedalen-har-finns-inget-att-se-rotera/

      ”Kent Forssgren
      Säkerhetspolisen (Säpo), fram till 1989 kallad Rikspolisstyrelsens säkerhetsavdelning, VAR TIDIGARE en svensk säkerhetstjänst med polisiära uppgifter och en av Sveriges två operativa polismyndigheter varav den andra är Polismyndigheten.
      Säkerhetspolisens uppgift skall vara att skydda Sveriges demokratiska system, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten.
      MEN, från 2015 är Säkerhetspolisen utbruten ur Rikspolisstyrelsen och utgör en egen myndighet direkt underställd Justitiedepartementet!”

      Säpo direkt under hemliga Morgan. Det känns tryggt.


      ”Magnus Rosensparr:
      ”Det långsiktiga hotet mot demokratin kommer från såväl vit makt-miljön och den autonoma miljön som den våldsbejakande islamistiska miljön.”
      Ja, och i grova slängar fördelat på 75 % för islamismen, 20 % för de autonoma och 5 % för vit makt-miljön, så det är ju inget konstigt med var Säpo har sitt fokus.

      Lennart Lindgren:
      Såklart. Logik som gäller:
      Våldsbejakande islamistiska och autonoma miljöerna = div. offergrupper >> minimalt fokus.
      Vit makt-miljön = ej offergrupp> >> fullt fokus.”

      Svara
  50. Tungt tungt kriminella och pyromaner är två olika kategorier av brottslingar som förmodligen har väldigt lite med varandra att göra.

    Svara
  51. Gorby

     /  07/04/2019

    https://twitter.com/Forssis7/status/1146857066256093184

    Svara

Lämna ett svar till hllviken Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.