Hanif Balis bil vandaliserad, lite reaktioner från twitter och fb

Hanif Balis bil har blivit vandaliserad, man har repat sidorna och skurit sönder däcken.

Att det var riktat rakt mot honom och inte bara en slump bevisas av att andra bilar runtomkring inte hade vandaliserats.

Däcken hade man skurit sönder så att de skulle gå sönder när man kom upp i fart, de var alltså inte genomskurna direkt så man såg det utan däcken skulle smälla vid fart. Det är inget man gör om man bara vill vandalisera.

Men hur reagerar folk på detta då? Några snabba från Balis twet

Den där är så konstigt att jag inte ens förstår vad han pratar om. Försäkring mot folk som saboterar bilen så olyckor ska inträffa vid fart? Någon som fattar? Försäkring är vad jag vet till för att man inte ska behöva betala en stor summa vid OLYCKA.

Den är fin också… Det är alltså hans reaktion. Jag har stött på honom några gånger, totalt bisarr. Gör skäl för sitt twitterhandle.

Sen har vi facebook

Den där sidan gissar jag drivs av någon som är betald av S på något sätt. De kallar alla till höger om S för nassar och rassar. Vad som än sägs så finns aldrig ett enda kritiskt ord om S. ALDRIG alltså. Medan allt från partier till höger bara är nazistiskt/rasistiskt/hatiskt/fascistiskt osv.

Som sagt, bara hans bil som var vandaliserad. Och däck som var skurna så de skulle smälla vid fart… Den där Olle Mikael Myrberg verkar vara en sympatisk och trevlig prick. Och kolla den stora tummen upp och händerna som applåderar hans hjärndöda kommentar.

Några till från kommentarsfältet på den sidan.

Den sidan kallar som sagt allt de inte gillar för nazism och rasism. Även personer kallar de nazister lite hur som helst. Det är för billigt att kalla folk saker hit och dit, det borde polisanmälas mer än vad som sker!

Några av de inlägg som jag sett då och då på fb från dem:

Där kallar de Dovstad för nasse.

De reagerade precis som förväntat på den stenkorkade debattartikeln där en inte ens förstått att Sverige är en monarki.

Uvell kallar de vidrig och Heberlein för Uvells ”rassepolare”.

”Rassar och nassar”

Kallar KD för ”kristna nassar”.

Någon Ivan Midjich skrev så bra att de måste dela. Tror man hittar Ivan i nån av de där ”antirasistgrupperna” som börjar på ”We are …”

Alla är nazister tydligen.

”RASSE HANIF BALI” är ”elak o ond”.

Kommentar på inlägget ovan.

Ännu en.

Fb sidan vill att Bali ska ”åka hem”.

Några kommentarer. Fb sidan kallar Janouch för vidrig.

Några till. Jennie kallar Janouch för ”vidrig varelse”.

Några till som vill att han ska ”åka hem” Så antirasistiskt av dem.

Kallar Politikfakta för ”Nassesidan”. Och ”gubben” är tydligen ”klimatmotståndare”. Motståndare till klimat alltså.

Säger att polisen är nassar som lämnar sina hakkors hemma.

De är nog inte så vana vid djur och natur. Så kanske de är miljöpartister?

Återigen vill de kasta ut Hanif Bali ur landet.

Så fort DN eller Sarnecki kommer med sina fantasifulla försök att mörka så får de kollektiv spontanorgasm.

Tumme upp och solbrillor på när Guillou försöker dribbla bort antisemitismen i Malmö.

Lotta Gröning kallas konstant för Lotta ”Bruning”.

”SD-nazisterna”.

De ogillar Lamotte så mycket att de inte ens kan stava.

Vara mot kommunism gick inte hem hos fb sidan  :-/

Alla är nazister igen.

De kallar Bali för ”vidrig invandrare”.

KD har ett ”nazistiskt ideal”.

Kallar Janouch för ”importerad nasse”.

Kallar Kristersson för ”Lilla Adolf”.

De säger att Paolo Roberto ”simpel rasist som inte är rumsren”. Gissar att de skulle bajsa på sig om han dök upp och ville att de sa det rakt i hans ansikte…

Som sagt, bara några av de som jag sett från dem. Så ser det ut. Undrar vems svans det är som man ser ovan? Har aldrig sett dem yttra nåt kritiskt mot S, däremot ser det alltid ut som ovan.

Och nu så har någon vandaliserat Balis bil så den skulle drabbas av en olycka.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

134 kommentarer

  1. Jag är ursvensk och jag tycker mycket om Hanif Bali, Paulo Roberto, Katerina Janouch, Rebecca Weidmo Uvell och Ann Heberlein! 😍

    Hoppas att de fula tweeten ovan representerar en mycket liten minoritet!

    Svara
    • +1
      … och Tino Sanandaji, och Luai Ahmed, och …
      (Sjunneson, Arnstberg, Sandelin och andra icke att förglömma.)

      Svara
      • weasel

         /  07/19/2019

        Det är onekligen lite underhållande att se vilket enormt hat de invandrarvänliga känner mot Bali, Janouch, Sanandaji, Modori, Roberto, Rojas, Madone, Teodorescu , och En arg Blatte….

        VM-Guld i Absurditet blev det nyligen när de feministiska antirasisterna höll stenhårt på den vita mannen Ullenhag , medan de kvinnofientliga rasisterna höll stenhårt på den svarta kvinnan Sabuni 🙂

        Svara
        • Skeptisk

           /  07/19/2019

          Nu har vi varit så snälla och visat vi gillar invandrare, så nu får de allt tycka som oss. Annars är de otacksamma och jätte-jättedumma!

          Typ

          Svara
        • Olof

           /  07/19/2019

          Ja, jag tycker masken börjar halka av allt mer. De försöker inte ens dölja sin rasism längre.

          Det här hoppade ju rakt ur munnen på en av de fyra rasistdemokraterna häromdagen:

          ”If you’re not prepared to come to that table and represent that voice, don’t come, because we don’t need any more brown faces that don’t want to be a brown voice.”

          ”We don’t need black faces that don’t want to be a black voice,” she said. ”We don’t need Muslims that don’t want to be a Muslim voice. We don’t need queers that don’t want to be a queer voice. If you’re worried about being marginalized and stereotyped, please don’t even show up because we need you to represent that voice.”

          Du är din hudfärg, din religion eller din könsdrift och är du något mer än det är du inte välkommen.

          Det här är verkligen vidriga kräk till människor.

          Svara
          • Weasel

             /  07/19/2019

            För att vara ”antirasister” är dom faktiskt närmast sjukligt fixerade av att kategorisera människor utifrån hudfärg… 🙄

          • Vic

             /  07/20/2019

            Ja, men de där människorna är ju som maskiner som ska kategorisera allting i nån sorts konstanta platoniska former. Samtidigt kritiseras vi, ironiskt nog, som faktiskt ser naturen som den är för att vara ‘biologister’, vad nu det betyder. Uppenbart är att de är hjärntvättade. Hur skulle man annars kunna hantera så mycket kognitiv dissonans samtidigt?

  2. Ännu värre är hur polisorganisationen försämrats:

    Svara
  3. Gorby

     /  07/18/2019

    Svara
    • Ragnar Björk

       /  07/19/2019

      Oj! Titta där, en som kallar sig Vargreviret anklagar Bali för att själv ligga bakom.
      Man kallar oss andra för konspirationsmakare, jaja.

      Svara
  4. Gorby

     /  07/18/2019

    Svara
  5. Han är tillbaka!

    Allvarligt talat, börjar fundera på om Bali hade rätt. Det är nästan Trump-nivå på Hycklar-Anders trollande.

    Svara
    • weasel

       /  07/19/2019

      Ok.
      Flyget förstör miljön och klimatet – vilket i ett första skede resulterar i att hela världsdelar hamnar under vattnet så att det skapas hundratals miljoner klimatflyktingar.
      I det andra skedet blir medeltemperaturen på jorden så pass hög att hela mänskligheten går under. Detta då som en direkt följd av folks flygande.
      Anders Lindberg tycker inte att folk ska sluta flyga.
      Tack, Anders, för klargörandet. Då vet vi var du står i frågan.

      Nu återstår då bara frågan ;
      Är Anders Lindberg en klimatförnekare eller är det bara så att han struntar i om jorden och allt mänskligt liv går under ?

      Svara
    • G

       /  07/19/2019

      Svara
      • IvarL

         /  07/19/2019

        Sluta flyga.
        Sluta flyga.
        Sluta flyga.
        Sluta flyga.
        Sluta flyga.
        (Anders fångas på bild från flygplats.)
        Fortsätt flyga.

        Så då är det slut med Greta-tjatet nu?

        Svara
  6. MiT

     /  07/18/2019

    Tur att magen skymmer en del, de ser tillräckligt vettskrämda ut som det är…

    Svara
    • MiT

       /  07/19/2019

      Svara
    • G

       /  07/19/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  07/19/2019

        Naket säljer alltid.
        Fast numera är det reserverat för konstvärlden och aktivister (femen) att sälja med naket. Alla andra är sexister när de använder metoden.

        Svara
      • Marko Mäetamm som de klagar över verkar vara ännu en ”multikonstnär” som inte kan teckna. Internt käbbel i övre hipsterklassen?

        Svara
        • Ivar L

           /  07/19/2019

          Båda gynnas kanske av nakenchocken? En slags symbios.

          Svara
      • Och så vill vi se en version med ”Yakity Sax” eller något av Eddie Meduza!

        Svara
        • Törnrosa

           /  07/20/2019

          Äckligt och smaklöst. Min åsikt och den har jag rätt till mvh

          Svara
          • Jag vill alltid se en version med Yakity Sax!
            Det är det perfekta botemedlet mot folk som tar sig själva på för stort allvar.

            Diverse klipp från Gibsons ”Passion of the Christ”, i högre hastighet, med Yakity Sax och ljudeffekter är fortfarande något av det roligaste jag sett.

          • Törnrosa

             /  07/20/2019

            Jag la inlägget fel. Tycker att den något kraftiga damen skulle klä utmärkt i heltäckande klädsel. Rent av med galler för ögonen. Jag är mycket fördomsfull i dag. Ska se om jag kan leta upp Yakita Sax. mvh

  7. MiT

     /  07/18/2019

    Han var med i Aktuellt i onsdags också om amerikansk politik och Trump. Men mest är han den främsta experten på Sverige, vad som (inte…) är svenskt, hur svenskar är osv. Hur blir man sådan här enormt kompetent expert? Jo, man bor här några år. Klart! Han är professor i vänsteraktivism, eller journalistik so det också kallas, så ni kan ju gissa hur det lät i Aktuellt. Och det var ju därför han var med antar jag…
    Läs tråden

    Svara
    • G

       /  07/19/2019

      Bra att du nämner det, jag såg det också men glömde skriva här. Fast det var i tisdags och inte i onsdags 😛 Ja, han presenterades som ”professor i journalistik”. Jag tänkte good luck att försöka få honom att göra en neutral analys av läget, med den programledaren som var i aktuellt den kvällen också.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/20/2019

        @Guardian contributor

        GBA, men är också en ganska god indikator på vänstermuppighet.

        Svara
    • Nils Hult

       /  07/19/2019

      Jag trycker på svarsrutan för klippet från NYT ovan men inlägget hamnar här. Jag tycker dom fångar Sverige bra. De flesta skattebetalare var med på tåget medan det skedde en sorts försäkringsverksamhet i skattesystemet och även de som betalade mycket skatt ansåg sig få en viss utdelning av systemen. Men när svenska politiker började med den vidlyftiga invandringspolitiken så kom otroliga summor pengar att flyttas ur gruppen skattebetalare samtidigt som ny brottslighet infördes och kostnaderna att bemöta den ökade. Och tomma utgifter som inte återför något till skattebetalarna ökade. Det är ju här svenska politikerna har anledning att skämmas, att man inte förstått vad dom gjort. Invandringspolitiken har inte riskanalyserats så som så många andra verksamheter avkrävs. Synd om Hanif Bali som drabbats personligen och här måste samhället generellt stävja brotten mot förtroendevalda samtidigt som politikerna måste tåla saklig kritik och inte brunsmeta sina kritiker och kalla kritikerna för nazister, kommunister eller rasister ifall kritikerna faktiskt inte är det.
      Vill för övrigt kommentera en gammal bok som jag hittade. ”Ehrenmark krossar kanalen.” Torsten Ehrenmark skrev på 1970-talet böcker med ordval som dagens författare är förbjudna att göra men det han skrev i den boken om Nordirland borde ha lästs av brexitörer som kanske borde förstå vilka krafter de håller på att släppa ur flaskan. Nordirland på 1970-talet verkar ha vara ett sorts Syrien. Men det var inga som flydde utan de stannade kvar och dödade varandra på plats, till skillnad från någon invandrargrupp som flyttar sitt inbördeskrig från landet S till Sverige.

      Svara
      • Läste de flesta Ehrenmark när jag var omkring 10. Utmärkt historielektion och samtidsskildring på samma sätt som tvillingdetektiverna.

        I en av historierna från Nordirland har han fått låna telefon hos någon vänlig familj för att läsa in sitt reportage till tidningen. I sista stund hejdar han sig när han beskriver en väggmålning han sett, och börjar bokstavera på svenska: ”Fredrik Urban Caesar Kalle Torsten Harald Erik ..” och namnet på den gruppering det nu rörde sig om.
        Ehrenmark säger att hade han sagt rent ut vad det stod, så hade barnen fösts in i ett annat rum, han själv hade fått ett järnrör i huvudet, och det hade inte blivit några fler reportage.

        Det är inte direkt fred i Nordirland, båda sidor har bara tröttnat på att slåss. En annan sak man kan konstatera är att terrorism fungerar.

        Svara
    • Ivar L

       /  07/19/2019

      NY-timesartikeln är betal, men överst är det en bild man ser från en kyrka i Filipstad. Massor med folk och gott om muslimer. Vad är det för en konstig kyrkhändelse? I normala fall är ju kyrkor i stort sett tomma även vid högmässa. Och islamiska hucklen har jag aldrig sett i en kyrka. Någon som kan förklara?

      Svara
    • Tycker sammanfattningen i NYT-artikeln stämde rätt bra.
      Sedan har de (som vanligt) varit ordentligt lata och enbart pratat med och om SD.

      Svara
  8. weasel

     /  07/19/2019

    Om man nu tycker att KD , Moderaterna, SD , polisen, Katerina Janousch , Joakim Lamotte , Rebekka Weidmo, Ann heberlein, Kajsa Dovstad , Nalin Pekgul, Tino Sanandaji, Maricio Rojas och Jeanette Höglund är nazister så borde man nog antingen googla ”nationalsocialism” eller kontakta närmaste psykakut.
    Allt enligt det gamla ordspråket ” Om du tycker att hela världen är galen så kanske felet ligger hos dig själv” .

    Man får väl vara tacksam för att de paranoida psykfallen i ”Samhällskritik och debatt om allt” åtminstone lät bli att naziststämpla björnen eftersom denna visst inte var en pacifistisk vegan.
    Hemskt gjort av Björnen att spräcka idiotvänsterns illusioner om att Björnar heter Bamse och lever enligt mottot ”Om man är stark måste man vara snäll” .
    Hoppas verkligen att aftonbladets ledarskribent Susanne Kierkegaard slipper se filmen.

    Om man ska vara lite mer seriös så borde Moderatorn för gruppen ”Samhällskritik och debatt om allt” bli åtalad för en hel del av det som idiot-gruppens medlemmar skriver.
    I synnerhet för meningen ”Hanif Bali är en vidrig invandrare” .
    Över 500 svenskar har dömts för saker som dom har skrivit som har varit avsevärt mycket snällare än det.

    Jag tror att jag tycker att det är dags att även den goda sidan börjar bli massanmälda och/eller polisanmälda för sina hatiska kommentarer.

    Svara
    • Ivar L

       /  07/19/2019

      Den som inte är rädd för internet kan gå till Flashback och med lite tålmodighet, främst i kategorier som medier och immigration, hitta riktiga nazister och till och med prova att diskutera med dem. Det är faktiskt riktigt intressant. Deras åsikter är extremt långt ifrån dem som kallas nazister i offentligheten, inte minst när det gäller synen på judar och liberalism. En rolig egenhet de har är att de aldrig vill kalla sig nazister. De är alltid ”nationalsocialister” och många är lite hymlande även med det.

      Svara
  9. Gorby

     /  07/19/2019

    Svara
    • G

       /  07/19/2019

      Ja. Trots att jag har noll konton i sociala medier så är det inte svårt att se vad som händer på sociala medier, vilka konton som blir avstängda, vilka namn som inte ens får skrivas ut i inlägg utan att inlägget fastnar i nåt jävla kränkt godhetsfilter. Men man får egentligen mycket info via medierapporteringen om man bara läser mellan raderna då och då, när ”förslag” för att göra sociala medier och hela internet en ”säkrare plats, tryggare plats” och gud vad det heter. Det måste bli ett stopp och ”de goda” behöver tänka både en och två gånger innan något förslag röstas igenom som kan få oanade irreversibla konsekvenser. ”De goda” visar sig inte vara speciellt goda, och en majoritet i olika länder måste inse det innan det gått för långt och lägga sin röst på någon som är på yttrandefrihetens sida, åsiktsfrihetens sida, på demokratins sida. På allt som är värt att försvara.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/19/2019

        I internets barndom kommunicerade man genom protokoll. Inte genom att gå via en affärsmodell som tjänade pengar på ens sociala interaktioner. Då var det oerhört mycket svårare att censurera utan att det framstod som just tvättäkta censur och inte bara corporate bullshit. Folk behöver lära sig återgå till öppna protokoll. Men det blir svårt.

        Svara
        • Vi har gått från ”bygg egen bil” till ”byggsats” till ”T-Ford” via en massa saker till ”Automatväxlad” till ”egen chaufför”.
          Annars vore det bra mycket tystare, och de där robotarna som utgör hälften av all trafik skulle inte finnas.

          Finns det någon här under trettio som bett någon att inte ”top post”?

          Svara
        • ”Albert Jay Nock om litteratur och läskunnighet”
          http://fnordspotting.blogspot.com/2019/07/albert-jay-nock-om-litteratur-och.html
          ”Till Nocks mer intressanta idéer hör synen på läskunnighet. Under hans egen livstid gick analfabetismen i hemlandet från att vara förhållandevis hög till att närma sig noll procent, något som enligt gängse whighistoriska synsätt utgör ett paradexempel på framsteg […] De människor som tidigare hade förblivit analfabeter var i allmänhet, menar Nock, personer som dels var ointresserade av att läsa, dels saknade förmågan att förstå och tillägna sig den information som nu till synes blev tillgänglig för dem.
          Resultatet av den från politiskt håll organiserade alfabetiseringskampanjen blev därför att den intellektuella förmågan bland de läskunniga sjönk kraftigt, och att efterfrågan på det skrivna ordet förändrades därefter.”

          Samma sak kan sägas om skolan (folkskolans sex år klarade av mer än vad de flesta gymnasister kunnat lära sig) och universitet. Minst hälften av examina (även inom naturvetenskap) torde vara värdelösa.

          Svara
    • Finns det någon anledning att använda Facebook, om man inte är ”boomer” och vill byta bilder på barnbarnen?

      ”Han, vars namn inte får nämnas på Facebook”
      https://femtejuli.se/2019/07/19/han-vars-namn-inte-far-namnas-pa-facebook/
      ”Ryktet om att folk blir tillfälligt avstängda från Facebook om de nämner Robinson vid namn har cirkulerat en tid. Nyligen testade en person i en Facbookgrupp om mediala frågor där jag är med ryktet. Och det skall tydligen stämma – och ledde till tre dagars avstängning.”

      Svara
  10. MiT

     /  07/19/2019

    Svara
  11. Liten

     /  07/19/2019

    Jag blir fan sur när jag hör att nazism är en höger ideologi. Det är en vänster ideologi. Jag blir så jävla trött på alla vänstervridna som springer omkring och gapar om nazism när det är deras egen ideologi. Jag har inget högerparti att rösta på längre, same shit everywhere.

    Sen kan jag tänkta mig att rösta på M igen om Hanif Bali är partiledare men det kommer nog inte att hända.

    Svara
    • Senior

       /  07/19/2019

      Precis så.

      Svara
    • Ivar L

       /  07/19/2019

      Nazism är både och eller om man så vill: ingetdera. Men det handlar också om tradition, vad man kallar saker och varför, av rent praktiska skäl. Av tradition benämns nazism som högerextremistiskt för det står i tydlig opposition till kommunism. Idén om de utvalda arierna och lebensraum är inte vänsterextremt, inte heller familjeidealen. Att det finns vissa likheter mellan saker betyder inte att de är samma sak. På många sätt är ju all extremism (även religiös) likartad.

      Svara
      • Senior

         /  07/19/2019

        Tydlig opposition till kommunism?

        Den enda skillnaden mellan nationalsocialism och den socialism som kallas Kommunism torde vara just internationalen, eller komintern, eller vad de nu heter nuförtiden.

        Den enda opposition de har till varann är en (socialist)intern strid om makten.
        -Socialister är de allihop.

        Iden om de utvalda arierna är extremt närbesläktad med den ryska (och svenska) socialiseringen av befolkningen där oönskade element skickades till Gulag i Sovjet, emedan de tvångssteriliserades i Sverige.

        Om man kallar dem överlägsna(arier) eller perfekta medborgare(socialiserade kommunister) är skitsamma, metoderna med att avla fram den perfekta människan är desamma.
        -De otåliga försöker påskynda förloppet med olika metoder, men slutmålet är detsamma.

        Har du ens läst makarna Myrdahls bok? Kris i befolkningsfrågan. Det är hårresande läsning nedpräntat av socialdemokratiska partistrateger om hur de vill omforma samhället.

        Den är skriven mitt under den värsta tiden runt 1934, och problemet är att man än idag ser hur socialdemokraterna arbetar runt denna gamla unkna strategi, hur makarna Myrdahls Nationalsocialistiska tänk fortfarande lever kvar inom socialdemokratin, om än snedvridet och perverterat i ett tappert försök att applicera idiotin på en verklighet som vägrar ändra sig efter den socialistiska kartan.

        Nazizmen är en kollektivistisk socialistisk ideologi som är allt annat än högerextrem.
        Den är inte ens höger över huvud taget, utan bara ytterligare ett huvud på den vänstervridna sociailstiska hydran.

        https://sv.wikisource.org/wiki/Kris_i_befolkningsfrågan_folkupplaga

        Svara
        • Ivar L

           /  07/19/2019

          @Tydlig opposition till kommunism?
          Aha, det var därför Hitler invaderad Sovjet och avrättade alla kommunister han fick tag i? OK då är jag med! De två största representanterna för vardera ideologi i praktiken.

          Att det finns likheter betyder som sagt inte samma sak. Det finns skillnader också. Hundar är inte katter trots att de liksom katter har fyra ben, ögon, nos, bra luktsinne, päls och är tamdjur. Jag fattar inte att man skall behöva ha den här fjantiga debatten i värsta postmodernistiskt relativistiska anda gång på gång.

          Svara
          • Rikard

             /  07/19/2019

            Hej.

            Tyska partiet NSDAP var i opposition till det tyska kommunistpartiet inte av ideologiska skäl utan för att det, likt alla kommunistpartier vid den tiden, styrdes från Moskva. Även det svenska, numera kallat Vänsterpartiet, styrdes från Kreml ända fram till åtminstone mitten av 1990-talet. Detta var dessutom förr inte hemligt, utan helt öppet.

            Nationalsocialismen är just nationell socialism, till skillnad från den internationella som förespråkades av en del socialdemokrater och kommunister; i praktiken innebar dock talet om internationell socialism endast att det ryska kommunistpartiet skulle styra via nationella ombud – ideologien var vid den här tiden helt i händerna på den sovjetiska ledningen.

            Kriget mellan Tyskland och Sovjet är inte över huvud taget en ideologisk konflikt annat än rent retorisk, utan en helt vanlig maktkamp om territorium, inflytande och resurser, samt att bägge ansåg sig tvungna att trygga sin ena flank genom att krossa sin närmsta konkurrent inför den förväntade drabbningen med Frankrike, Storbritannien och USA – de gamla kolonialmakterna som såg sovjetväldet som en illegal regim vilken hotade deras ekonomiska och militära hegemoni. Kom ihåg att både Frankrikes och Storbritanniens självbild då var att de var internationella stormakter, och att USA inte hade den kulturella eller militära dominanta ställning det fick efter 1945.

            Ideologiskt är italiensk fascism, tysk nationalsocialism, sovjetisk kommunism, svensk socialdemokrati och så vidare varianter på samma tema, med lokala kulturellt betingade skillnader i graden och arten av lärans implementering. Att kalla det ena ‘höger’ och det andra ‘vänster’ är ett illusionstrick, inget annat. Höger och vänster refererar till platserna i det revolutionära Frankrikes kabinett, och längre tillbaka till den romerska senaten, och det är allt begreppen betyder politiskt. För politikens ideologiska hemvist eller konkreta innehåll är termerna helt meningslösa.

            Det är för att vi är indoktrinerade att tänka på politik som om den ligger längs en linjal vi tror att termerna betyder något – illusionen försvårar och omöjliggör sakpolitisk diskussion.

            Politik mäts inte med linjal, eller som något linjärt mätbart. Sänkt skatt är inte ‘höger’, höjda bidrag är inte ‘vänster’, och om din liknelse med hundar och katter skall användas så är de relevanta ideologierna att betrakta som olika slags taxar; släthårig, korthårig, strävhårig och så vidare. Varianter på samma tema.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Senior

             /  07/20/2019

            Jag skulle inte helt och hållet förkasta höger/vänster skalan, i dess klassiska svenska betydelse, något som också syns tydligt i politiken idag:

            Då det framkommer än mer tydligt var Sverige och dess totalitära politiker hamnar, har förflyttat sig håller på att röra sig längs denna skala, försöker man nu, precis som med nyspråket och att ändra betydelser, att införa den nykonstruerade GAL-TAN skalan, skräddarsydd för att Sossarna åter skall hamna på den ”goda” sidan…..

        • ARIER [5 min in i videon]

          Svara
        • Gunnar Myrdal och hustrun Alva Reimer var Rockefellerstipendiater.
          Dessa stipendier användes av givarna för att få agenter i olika länder som skulle förändra länderna inifrån. Syftet var att nedmontera nationer på lång sikt och införa OWO [One World Order].
          Amerikanske historikern David Sein har publicerat studier om hur Stockholm Högskola byggde upp Social- och Samhällsvetenskaplig forskningsmiljö efter Rockefellers anvisningar.
          Sverige var lämpligt experimentsamhälle pga av blandekonomi + välfärdsstat med social teknologi.

          http://sok.riksarkivet.se/Sbl/Mobil/Artikel/8622

          Svara
          • Rockefellerstiftelserna var mest aktiva åren 1926 – 1938 vid Stockholm Högskola.

      • Pether

         /  07/19/2019

        Nej, nazism är helt och hållet en vänsterideologi, skulle du kalla nazism för en högerideologi är socialdemokrati, som befinner sig betydligt mer åt höger än nazismen, högerextremism.

        Kommunister var nazisternas största konkurrent om makten, självklart var man ovänner. Precis som shia och sunnimuslimer är konkurrenter om makt så bråkar de, trots att de båda följer samma bok, med olika tolkningar.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/20/2019

          Se även alla pyttesmå vänsterextrema partier vi har i Sverige. Att de inte kommer överens med varandra betyder inte att någon av dem är högerpartier. De är bara mini-varianten av makthungriga galningar och puritaner som vägrar att samsas.

          Svara
    • Före och under andra världskriget såg många intellektuella i väst nazismen som kapitalismens naturliga slutpunkt. Man ville därför förbereda för kommunism så snart man klarat av kriget.
      Det var därför Hayek såg sig nödgad att så snabbt som möjligt skriva ”The Road to Serfdom” för att varna för socialism och dylikt.

      Svara
  12. MiT

     /  07/19/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  07/19/2019

      Nu kommer konsekvenserna, steg för steg, av att användarna har byggts in i affärsmodeller och system som fungerar som sandlådor på alla nivåer ända ner till operativsystemsnivån. Inget slinker igenom censorerna. När öststatscensuren satt och strök i brev mellan Väst och Öst var de verkligen amatörer i jämförelse mot den Orwellska mardröm som nu skapas.

      Svara
  13. G

     /  07/19/2019

    Leif: ”Vänster gäller här – Vi måste alla dra oss längre åt vänster nu, om planeten och mänskligheten ska räddas.”

    Svara
    • Svårt att veta om det är ett trollkonto … tills man ser hans andra tweet och retweet!

      Svara
  14. G

     /  07/19/2019

    ”Fem tonåringar döms för grov misshandel av yngre pojke – ”Idag är dagen jag dör”

    En 14-årig pojke togs upp i ett vindsförråd av en grupp äldre ungdomar som slog honom medvetslös, stampade på honom när han låg ned och slog honom med metallrör. Anledningen var att han umgåtts med en av gärningsmännens syster och ett rykte om att han sålt cannabis till henne.”
    https://nyheteridag.se/fem-tonaringar-doms-for-grov-misshandel-av-yngre-pojke-idag-ar-dagen-jag-dor/

    Svara
  15. G

     /  07/19/2019

    ”The Future is Female: A Key to the Cybersecurity Workforce Challenge

    By 2022, 2 million cybersecurity positions globally are projected to be open, even as the threat landscape accelerates and becomes more complex. To meet this growing workforce shortage, women are a crucial, largely untapped reservoir of talent that businesses should be courting.”
    https://threatpost.com/the-future-is-female-a-key-to-the-cybersecurity-workforce-challenge/

    Svara
    • G

       /  07/19/2019

      Svara
      • Senior

         /  07/20/2019

        ”Never forget ladies—feminism is now a leftist scam.”

        ”Now”?
        -Det har det väl i stort sett alltid varit?

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/20/2019

          Nja. Våg 1+2 hade vettigt att sluta upp bakom. Du kan t.ex. kolla vad Camille Paglia och Helene Bergman står för.

          Svara
          • Då: specifika frågor och problem.
            Nu: livsstil betald av staten.

    • Jo, det kommer en massa jobb där, det har vi fått höra från högt uppsatt håll internt. Samma som det mesta annat: lite hårdvara, några processer, en massa algoritmer att underhålla.

      Kvinnor i väst lär inte bli de som gör det tekniska – högt räknat är det kanske 15% av kvinnor i de jobben. Ganska snart går de flesta vidare som projektledare och mellanchefer. I Indien och Östeuropa är de fortfarande mindre ”livsstilsinriktade.”

      Svara
      • Olof

         /  07/19/2019

        Japp. Sett det gång på gång. De kvinnor som är i branchen av genuint intresse är jätteduktiga och stannar kvar. De som är där för att de lurats in via riktade insatser eller att vissa områden temporärt varit populära kan vara helt ok… men de går vidare.

        Att göra riktade insatser för att rekrytera kvinnor är kontraproduktivt. Gör man samma insatser mot genuint intresserade får man utdelning i människor som stannar kvar i branschen istället, vilket innebär att de felriktade insatserna istället bidrar till bristen.

        Vill man uppnå en jämn könsfördelning inom yrket skulle jag föreslå något med större chans att lyckas. Uppmuntra de anställda till könsbyten kanske? Branchen kanske är mansdominerad, men så jäkla maskulin är den inte i alla fall…

        Svara
  16. G

     /  07/19/2019

    Svara
  17. G

     /  07/19/2019

    Svara
  18. G

     /  07/19/2019

    Svara
  19. G

     /  07/19/2019

    Bläddra igenom bilderna i denna tweet hahaha 😀

    Fröken Owens är verkligen en underbar frisk fläkt, en nagel i ögat på aktivistpolitikerna.

    Svara
  20. G

     /  07/19/2019

    Och vänsterhjärtan kommenterar följande, snacka om att inte fatta någonting. Owens, som likt Hanif och andra i Sverige är mycket bra på att uppmärksamma _andras_ puckade snack, ideer och påhitt ska alltså hålla på med skit som hon konsekvent opponerar sig emot….

    Fröken Owens är en ”sellout” och en rasist. MEN vänstern säger ju att bara vita kan vara rasist!!! Kan de inte bestämma sig någon gång?!?!?!?

    Svara
  21. Det ser inte ljust ut för demokratin:

    Svara
  22. MiT

     /  07/19/2019

    Vilken obehaglig människa…

    Svara
  23. Hur dum kan man vara och ändå få skriva kulturkrönika på GP? Så här dum!

    ”Nej, Sverige är sig inte likt”
    https://www.gp.se/kultur/kultur/nej-sverige-%C3%A4r-sig-inte-likt-1.15830660
    ”Nej, Sverige är sig inte likt. Men förändringen är inte etnisk utan strukturell. Vi har på ett par årtionden gått från att vara ett land inställt på jämlikhet till att bli ett land där politiken gynnar klyftor, såväl regionalt som socialt.
    […]
    För tjugo år sen gick nästan hälften av Sveriges BNP till stat och kommun. I dag närmar sig den siffran 40 procent.
    […]
    Så, varför pratar vi bara om migration och etnicitet? Varför handlar den offentliga debatten nästan uteslutande om nysvenskar och inte om jämlikhet?”

    Någon i kommentarerna tycker att ”avdrag” och ”bidrag” är samma sak. Allt är ”överklassens” fel!
    GP är, tror jag, ”oberoende liberal”. Är det samma sak som (L), dvs stödhjul åt (S)?

    (Enligt OECD ligger Sverige på femte plats i ”andel av BNP till offentlig sektor” (2017)
    https://data.oecd.org/gga/general-government-spending.htm)

    Svara
    • Ledarsidan är oberoende liberal, kultursidan är, precis som alla landets kultursidor, blodröd.

      Svara
    • Rikard

       /  07/19/2019

      Hej.

      Utan att kommentera debatten eller artikeln i övrigt så ja, avdrag, bidrag och subventioner är så gott som samma sak.

      10 000:- att leva på per månad i bidrag, från gemensamt inbetalda skattemedel.
      10 000:- i årligt avdrag för köp av viss tjänst , från gemensamt inbetalda skattemedel.
      10 000:- i årligt stöd för att (inte) odla en viss gröda, från gemensamt inbetalda skattemedel.

      Skillnaden i ROT/RUT-avdrag och socialbidrag för busskort eller sjukresor är semantisk, inte ekonomisk. De som kan kvalificera för ROT/RUT är sällan desamma som kan se sig själva som mottagare av bidrag, och tvärtom; de som erhåller bidrag för busskort har inte inkomsten/boendeformen eller förmågan att kvalificera sig för ROT/RUT.

      Ungefär som när villaförortens socialmoderater talar sig varma för sänkta bidrag till sjuka och handikappade, och höjda subventioner av de branscher de själva tjänar sina pengar via. En moral för de där nere, och en moral för de däruppe.

      Underskatta inte vilket stigma som vidhäftar ordet ‘bidrag’, därav de ofta hätska rent reflexmässiga reaktionerna när man påpekar att varför inte kalla socialbidrag för levnadsomkostnadsavdrag, och bokföra det som kompensatorisk skatteåterbäring för förfördelat inkomstläge?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Samma sak: Stöld från Staten! 🙂

        Svara
      • Grodan Boll

         /  07/20/2019

        kalla socialbidrag för levnadsomkostnadsavdrag, och bokföra det som kompensatorisk skatteåterbäring för förfördelat inkomstläge

        Vilket och summerar anledningen till varför jag ville kasta facklitteraturen på lärarhögskolan i ansiktet på handledare (och majoriteten av mina medstuderande). Det fanns inte en text som inte kunde reduceras till en tiondel och omformuleras till enklare och mer läsbar text, med informationen som skulle förmedlas i fullt behåll.

        PK/”Postmodernt” ordbajseri #triggar min PTSD!

        Svara
  24. MiT

     /  07/19/2019

    Den är bakom betalvägg men läs gärna twittertråden

    Svara
    • Ivar L

       /  07/19/2019

      Helt magiskt att läsa hur PK-maffian som kan gå bananas över en reklamaffisch med bikini eller utformningen av toalettskyltar försvarar en sjukvård som inte klarar av sin uppgift med hänvisning till att barnet inte var tillräckligt sjukt. Som om det ens går att veta innan barnet fått vård.

      Svara
    • Weasel

       /  07/19/2019

      Det hela är aningen förvirrande för oss som är över 20 år gamla…;
      Jag minns en tid då vänstern motiverade de höga skatterna med att vi skulle ha en bra välfärd och sjukvård.
      Numera ägnar sig vänstern mest åt att spy galla över folk som anser att deras sjuka barn bör få vård.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/20/2019

      Ah. Så var vi där igen. Tl;Dr: Är det kvinnor och barn som ska få erforderlig service, som på den gamla goda tiden, eller det importerade kriminella patriarkatet?

      female supremacist

      – Barnakuten hade inte resurser för att gängkriminella behövde lappas ihop på akuten.
      – De är skillda verksamheter!
      – Nej. Det tog barnakutens resurser så att behövande på barnakuten blev lidande.
      – Så ni tycker att gängkriminella inte ska få vård?2??

      Svara
  25. Ivar L

     /  07/19/2019

    Som om all magsjuka är vinterkräksjukan. Det kan vara blindtarmen, som är livsfarligt om man inte får vård som ett exempel.

    Naturligtvis skall akuten i ett modernt land kunna ta emot magsjuka utan att det leder till smittspridning. Det är köerna som skapar smittspridningen till att börja med.

    Helt overkligt hur folk försvarar dåligt fungerande sjukvård av rädsla för att ”gynna SD”.

    Svara
  26. MiT

     /  07/19/2019


    *https://www.facebook.com/argblattetalar/photos/a.1297182363759581/1679585222185958/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARCQ9W6lH3n8XmIoSfl98veEScgU9XalgQjgevyfykzYpB3g1vWIOFCYGmGGF_NVnX3-pTrEQfbrzhK-PvNR53G8e4r7T-3Yk5rRpXAvzRtp9cRX2OiPbCe9Nedci7lxf0Wi9W7X4EI4mCd3KsZAyQNvYmXvGiRhxo02MdhnHERcWWLTYsx27RWwnoWsJKCXVl2U3nszhhM3pS9YjmDr3iAhhJcBIv9FCtKg1rPJJJR08s1UpLGYdDPGqQUGhsPteb_wGNSDHQIjxlO8ND4L8Br52mWY0k3t4ZOK5_dE1HdWkulKYf49dUS22YoRcfElhyVnT23qRcyVs7yUFU5GZy8j1j76U08OLifdXW6gYEQXBIGpBTGsNuWPQ14&__tn__=-R*

    Svara
  27. Vad har vi för lagar egentligen? Som någon här sade ”bor vi i ett land eller ett skämt?”

    https://nyheteridag.se/gjot-in-smabarnsmammas-kropp-i-cement-avvek-fran-fangelsestraff/
    ”Om Pettersson håller sig borta tills brottet preskriberas kommer han att undgå sitt straff. Det är inte heller straffbart att avvika från ett fängelsestraff.”

    Svara
    • Mats Alm blev väl också bara dömd för brott mot griftefriden eftersom de inte kunde fastställa hur Linda Chen dog… ofattbart. I det där fallet så hade dessutom småbarnsmamman en snara runt halsen – borde vara tillräckligt att fastställa att döden inte skedde naturligt mao.

      Svara
  28. MiT

     /  07/19/2019

    Apropå inslaget i Aktuellt om Trump och USA och den professorn i journalistik, här är hela inslaget

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/20/2019

      – RASISM!
      – Rasism?
      – Ja, rasism!
      – Men hur är det rasism?
      – De bara är rasism och fattar du inte det sär är du rasist!

      Svara
  29. MiT

     /  07/19/2019

    Svara
    • ”Enligt uttalandet från UD erbjuder besöket en möjlighet att redogöra för hur det svenska rättsväsendet fungerar.”

      Så bra, då får de stackars jänkarna lära sig hur det fungerar i världens bästaste land!

      Patetiskt.

      Svara
  30. GE FAN I VÅR YTTRANDEFRIHET!!!

     /  07/19/2019

    Som ni alla trogna läsare av denna blogg känner till är jag för egen del under utredningar av min arbetsgivare för skrivningar jag gjort som privatperson på dels denna blogg, dels en annan blogg där jag gett den s.k. Näthatsgranskaren ett bete att hugga på. Jag tror mig veta att jag har denna historia under bra kontroll, så jag behöver inte orda mer om den saken.

    Men.

    Det är ju klart att jag, som gammal trotjänare i statens tjänst, efter dryga trettio år av prickfri tjänst (innehavare av medaljen för Nit Och Redlighet som jag är) sedan länge har fått ganska nog av hur statsförvaltningens ledare hanterar sitt ledarskap. Främst är det yttrandefriheten jag oroar mig för.

    Låt mig ta tre exempel.

    1. Katerina Janouch var för ngra år sedan intervjuvad i tjeckisk press om bl.a. tillståndet i Sverige. Hennes svar föll uppenbarligen inte statsministern Stefan Lövfen på läppen, utan han kände sig manad att gå ut i MSM och offentligt kritisera KJ, som i ärendet hade uttalat sig som privatperson, för hennes åsikter!

    Vafalls? Sedan när ankommer det på Sveriges statsminister att ha synpunkter på vad privatpersoner uttalar för åsikter i media? Hon sa inget som var brottsligt. Varifrån härleder Stefan Löfven sin rätt att ha synpunkter på vad privatpersoner uttrycker för åsikter i media? Detta är helt utanför hans ansvarsområde!

    Han ska bara hålla käften! Och ge fan i att kommentera vad vi som enskilda medborgare, och privatpersoner, uttrycker för åsikter i media eller andra skrifter. Om vi säger ngt brottsligt, som kan uttolkas som hets mot folkgrupp eller annat brott är det rättsväsendets sak att lagföra, inte statsministerns! Han ska hålla käften i dylika ärenden! Det ankommer inte på honom att utsätta privatpersoner för allmänhetens missnöje! Han är inte min morsa!

    2. Samma om Riksåklagarens, Petra Lundh, pressmeddelande häromdagen där hon kritiserar Leif GW person för vad han sagt om en åklagare i TV4-studion. Det ankommer inte på henne, att på Åklagarmyndighetens vägnar och brevpapper, ha synpunkter på vad en privatperson uttalar för åsikter i media, så länge dessa åsikter håller sig inom lagens råmärken. Den aktuelle åklagaren kunde naturligtvis personligen ha gå i svaromål mot Leif GW:s påståenden om hen ville. Men detta är ngt helt annat än att rikets högsta åklagare går ut och pekar med sitt moralfinger. Som jag skrev i annat inlägg. Hon är inte min morsa!

    3. Nu senast idag (och nu måste jag säga att börjar ruttna rejält på detta ofog). Utbildningsministern Anna Ekström är tydligen ute på Twitter och kritiserar Samhällsnytt för att ha publicerat bilder på Anders Lindbergs barn.

    Men det var ju själve fan! Har hela statsförvaltningen gått in i en psykos?

    HÅLL KÄFTEN ANNA EKSTRÖM!

    Det ankommer inte på en utbildningsminister att ha synpunkter på vad alternativa medier publicerar för bilder på sin hemsida. För det första ingår det inte i ditt ämnesområde som utbildningsminister, att uttala dina privata synpunkter om denna sak. För det andra är publiceringen inte olaglig. För det tredje, och viktigaste:

    DU ÅR INTE VÅR MORSA!

    MickeP

    PS. Ursäkta svordomar och stora bokstäver. Men ibland tycks det inte räcka till med en lågmäld och saklig ton.

    Svara
    • weasel

       /  07/19/2019

      Inget att be om ursäkt för. Varenda svordom var väl befogad.

      Jag leker med tanken på hur reaktionerna från svensk PKMSM hade blivit om Putin hade gått ut offentligt och kritiserat en privatperson som hade negativa åsikter om Rysslands utveckling när det gäller HBTQ-frågor.
      Eller hur svensk PKMSM hade reagerat om Victor Orban hade twittrat ”Ge fan i att publicera bilder på andras barn” när en ungersk blogg publicerade bilder på en drunknad fyraåring vid namn Aylan.

      Utbildningsministern kan ägna sig åt att försöka lyfta den svenska skolan från bottennivån istället för att ha synpunkter på saker som hon inte har ett jävla skit med att göra.För den delen så är det ingen som har publicerat några bilder på Anders Lindbergs barn.

      Huruvida utbildningsministern är en maktmissbrukande galning som ogillar yttrandefrihet eller bara en inkompetent idiot har jag ingen aning om.
      Eventuellt är hon båda delarna.

      Svara
      • MickeP

         /  07/19/2019

        Bra exempel där.

        Tack för support!

        MickeP

        Svara
    • MickeP

       /  07/19/2019

      ”YB Södermalm @YB_Sodermalm
      Svarar @realDonaldTrump och @kanyewest

      Sorry Mr President. You have to respect and wait for the Swedish judicial system to process this matter. The Swedish prime minister will not interfere. And neither should you.”

      Skriver alltså YB (= yttre befäl) på Södermalmspolisen i Sthlm.

      Själv är jag alltså anklagad för att ha uttryckt mig olämpligt på sociala medier (bl.a. på denna blogg) som PRIVATPERSON.

      Ovannämnda tjänstemän (jag räknar i detta sammanhang även Löfven som tjänsteman) uttalar sina privata åsikter i sina egenskaper av TJÄNSTEMÄN.

      Kommer ngn av dem bli inkallade till chefen för räfst och rättarting tro?

      Nä, självklart inte i landet upp och ned, där ont är gott och gott är ont.

      1984 någon?

      MickeP

      PS. Observera chefen om du läser detta! Jag uttalar mig nu som privatperson.

      Svara
      • MickeP

         /  07/20/2019

        @MickeP
        Och hur VET din chef att det är just din ”MickeP” och inte denna ”MickeP” som skrivit kommentaren?
        Innan man anklagar någon så måste man vara någorlunda säker på att anklaga rätt person…
        Logon är heller inget bevis eftersom den går att kopiera.

        Svara
    • Olof

       /  07/20/2019

      Ja, Petra Lundhs uttalande inger verkligen inget förtroende för svenskt åklagarväsende.

      ”Att en misstänkt eller en målsägande är känd är inget skäl att särbehandla personen”

      Är hon så korkad eller låtsas hon bara? Olämpligheten i åklagarens agerande handlar ju knappast om att den misstänkte är känd, utan om att en häktning mitt under en pågående turne påverkar tiotusentals andra människor och kostar miljontals kronor på ett sätt som inte går att ersätta.

      Och det är helt utan hänsyn tagna till hur det påverkar andras syn på Sverige – vi har en lång tradition av kritik mot hur häktning används i Sverige på ett sätt som inte riktigt är förenligt med andra länders syn på mänskliga rättigheter och skydd mot godtyckligt frihetsberövande. Och ser man på hårresande uttalanden från åklagare som t.ex Marianne Ny som ju uttalade sig positivt om att misstänkta fick sitta häktade som ett extrajudiciärt straff, även om de senare inte ens åtalades så finns det onekligen fog för tveksamhet om hur korrekt och professionellt uppdraget sköts.

      Kanske denna åklagaren, liksom Marianne Ny, också tyckte att man kunde utdela ett straff utan något åtal? Några veckor i häkte här ger ju mer straffmässig utdelning än vad det finns någon som helst chans till om den misstänkte skulle fällas.

      Stå på dig. Det är betryggande att veta att det åtminstone finns några människor kvar inom statsförvaltningen som tycks förstå olämpligheten i att blanda ihop politisk makt, ämbetsmannaskap och någon sorts absurd föräldraroll.

      Svara
      • MickeP

         /  07/20/2019

        Tack Olof.

        Detta är exakt min avsikt med mina skrivningar på denna blogg. Att visa att det finns motkrafter mot de galenskaper som pågår inom ämbetsverken. Axel Oxenstierna skulle milt sagt ha tagit sig för pannan om han hade iakttagit eländet.

        Men tyvärr är vi en allt mer utrotningshotad skara. Som framgår av media.

        MickeP

        Svara
    • MickeP

       /  07/20/2019

      GE FAN I VÅR YTTRANDEFRIHET!!!
      Som ni alla trogna läsare av denna blogg känner till är jag för egen del under utredningar av min arbetsgivare för skrivningar jag gjort som privatperson på dels denna blogg, dels en annan blogg där jag gett den s.k. Näthatsgranskaren ett bete att hugga på. Jag tror mig veta att jag har denna historia under bra kontroll, så jag behöver inte orda mer om den saken.

      Men.

      Det är ju klart att jag, som gammal trotjänare i statens tjänst, efter dryga trettio år av prickfri tjänst (innehavare av medaljen för Nit Och Redlighet som jag är) sedan länge har fått ganska nog av hur statsförvaltningens ledare hanterar sitt ledarskap. Främst är det yttrandefriheten jag oroar mig för.

      Låt mig ta tre exempel.

      1. Katerina Janouch var för ngra år sedan intervjuvad i tjeckisk press om bl.a. tillståndet i Sverige. Hennes svar föll uppenbarligen inte statsministern Stefan Lövfen på läppen, utan han kände sig manad att gå ut i MSM och offentligt kritisera KJ, som i ärendet hade uttalat sig som privatperson, för hennes åsikter!

      Vafalls? Sedan när ankommer det på Sveriges statsminister att ha synpunkter på vad privatpersoner uttalar för åsikter i media? Hon sa inget som var brottsligt. Varifrån härleder Stefan Löfven sin rätt att ha synpunkter på vad privatpersoner uttrycker för åsikter i media? Detta är helt utanför hans ansvarsområde!

      Han ska bara hålla käften! Och ge fan i att kommentera vad vi som enskilda medborgare, och privatpersoner, uttrycker för åsikter i media eller andra skrifter. Om vi säger ngt brottsligt, som kan uttolkas som hets mot folkgrupp eller annat brott är det rättsväsendets sak att lagföra, inte statsministerns! Han ska hålla käften i dylika ärenden! Det ankommer inte på honom att utsätta privatpersoner för allmänhetens missnöje! Han är inte min morsa!

      2. Samma om Riksåklagarens, Petra Lundh, pressmeddelande häromdagen där hon kritiserar Leif GW person för vad han sagt om en åklagare i TV4-studion. Det ankommer inte på henne, att på Åklagarmyndighetens vägnar och brevpapper, ha synpunkter på vad en privatperson uttalar för åsikter i media, så länge dessa åsikter håller sig inom lagens råmärken. Den aktuelle åklagaren kunde naturligtvis personligen ha gå i svaromål mot Leif GW:s påståenden om hen ville. Men detta är ngt helt annat än att rikets högsta åklagare går ut och pekar med sitt moralfinger. Som jag skrev i annat inlägg. Hon är inte min morsa!

      3. Nu senast idag (och nu måste jag säga att börjar ruttna rejält på detta ofog). Utbildningsministern Anna Ekström är tydligen ute på Twitter och kritiserar Samhällsnytt för att ha publicerat bilder på Anders Lindbergs barn.

      Men det var ju själve fan! Har hela statsförvaltningen gått in i en psykos?

      HÅLL KÄFTEN ANNA EKSTRÖM!

      Det ankommer inte på en utbildningsminister att ha synpunkter på vad alternativa medier publicerar för bilder på sin hemsida. För det första ingår det inte i ditt ämnesområde som utbildningsminister, att uttala dina privata synpunkter om denna sak. För det andra är publiceringen inte olaglig. För det tredje, och viktigaste:

      DU ÅR INTE VÅR MORSA!

      MickeP

      PS. Ursäkta svordomar och stora bokstäver. Men ibland tycks det inte räcka till med en lågmäld och saklig ton.

      Svara
    • Senior

       /  07/20/2019

      Snart är det helt rätt att de gör så enligt lag.
      Det ligger ett antal lagförslag på grundlagsändringar som gör det brottsligt att kritisera staten.

      -Ursäkten är att det kan ”skada Sveriges förhållande gentemot andra länder”.

      Verkligheten är att man vill tysta folk.
      -Snart kan du bli fängslad som förrädare om du kritiserar staten….

      Svara
  31. Ragnar Björk

     /  07/19/2019

    Kärringen som skrev att Hanif Bali får smaka sin egen medicin…?
    Eh, har Hanif Bali gått runt och förstört bilen för folk, har han skurit sönder däcken på någons bil?

    Sen skriver kärringen att hon trots allt inte önskade honom en bilolycka…?
    Jag är skeptisk… 😀

    Svara
  32. Ragnar Björk

     /  07/19/2019

    Nazzar, nazzar och åter nazzar!
    Så, vad är det nu som sticker de empatiska och lever man som man lär i alla lägen?
    Hur reagerar man vid åsynen av hammaren och skäran och den röda fanan?
    Den som blir triggad vid åsynen av en hakkorsfana bör då verkligen bli skogstokig vid åsynen av det förstnämnda, hur många har nämligen inte dött under den blodbesudlade fanan med hammaren och skäran?

    Är man en som vill utplåna sex miljoner judar bara för att man inte känner samhörighet med hela jordens befolkning?
    Och om man blir så triggad av ett dödstal så borde man rimligtvis bli detsamma vid åsynen av en röd fana med eller utan hammaren och skäran, annars är man en riktigt vidrig hycklare som faktiskt inte egentligen bryr sig om vare sig sex miljoner judar eller 30 miljoner reaktionärer i forna Sovjetunionen eller 1/3 av Kambodjas samlade population!

    Svara
  33. MiT

     /  07/19/2019

    Svara
  34. MiT

     /  07/19/2019

    Svara
  35. Ivar L

     /  07/19/2019

    Och där gick proppen ur hela Grea Thunbergresonemanget. Det varade alltså hela våren ända tills det var dags för journalisterna att åka på semester. Då blev allt som vanligt igen. Alla kan flyga, faran är över.

    Eller:
    Har jag förstått det hela rätt: Klimatet räddas om JAG slutar flyga?

    Svara
    • weasel

       /  07/19/2019

      Skönt att höra av advokat Emma att klimatet inte räddas bara för att Anders Lindberg eller jag slutar flyga.
      Nu kan alla flyga med gott samvete och Greta kan sluta strejka.

      Svara
      • Från Grönköpings Veckoblad (gronkoping.nu):
        ”BARNBOKS-
        förlaget Humlan (som ingår i bokhandlare Joelssons koncern) kommer under året att ge ut en rad böcker för barn på låg- & mellanstadiet. Böckerna får titlarna Greta och klimatet, Greta skolstrejkar, Greta håller tal, Greta träffar statsministern, Greta möter påven, Greta på nya äventyr, Greta ger sig aldrig och Greta får fredspriset.”

        Svara
        • Olof

           /  07/20/2019

          … japp. Och konsekvensen av Gretandet blev till och med värre än vad jag trodde. Jag trodde bara hon skulle misslyckas med att övertyga någon som inte redan var frälst och att hysterikerna skulle verka ännu löjligare för resten av oss.

          Men lustigt nog verkar ju nu delar av vad trodde var åtminstone nominella Gretuiter komma ut som övertygade klimatförnekare.

          Jag tror Greta kan lägga ner nu. Lyckas hon inte ens övertyga Svensk twittervänster att flygande är dåligt så är hennes aktivism rätt döfödd.

          Svara
        • Törnrosa

           /  07/20/2019

          Jag tänker inte göra mig till. Jag är trött på ungen. Och den obehagliga marknadsföringen av henne mvh

          Svara
        • Noger

           /  07/20/2019

          Och den avslutande boken i serien: ”Greta flyger hem”

          Svara
  36. MiT

     /  07/19/2019

    Svara
  37. Ragnar Björk

     /  07/19/2019

    Ja att de här människorna har mer än en tomte på loftet är ställt utom allt tvivel.
    Med sådana fullblodsdårar i landet är det svårt att se något hopp.

    Svara
  38. MiT

     /  07/19/2019

    Svara
  39. Svara
    • Motkraft

       /  07/22/2019

      Bästa jag sett på väldigt länge, sammanfattar exakt hur vansinnig västvärlden har blivit

      Svara
  40. MiT

     /  07/20/2019

    Svara
  41. x

     /  07/20/2019

    ”talented”, haha jag visste inte att Trump kunde vara så ironisk!

    Svara
  42. Jag erkänner att jag gillar flashmobbar, men herregud – kan någon ta en gissning på vem som är ”hjärnan” bakom denna?

    Svara
  43. Ragnar Björk

     /  07/22/2019

    Ja angående den där Forsberg och hans påstående att Moderaterna sänkt Sverige samtliga gånger de haft makten. Jag är beredd att hålla med honom, åtminstone i ett solklart fall!
    Jag tänker på när den föredetta statsministern och dåvarande Moderatledaren ingick en överenskommelse med Miljöpartiet som öppnade gränserna och begärde att vi skulle öppna våra hjärtan. Så nog har Moderaterna & co varit med om att sänka Sverige alltid.
    Men de är inte ensamma om det, långt därifrån.
    Undrar förresten ifall den där Forsberg och gänget var lika illasinnade mot M när nämnda överenskommelse ingicks, och när vi skulle öppna våra hjärtan?
    Det är frågan det. 🙂

    Svara
  1. Är det kvoteringens oundvikliga baksida som tittar fram? | WTF?
  2. Är det kvoteringens oundvikliga baksida som tittar fram? – Suzie Weathers

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: