UD har beredskap mot Sverigebilden™

Såpan med rapparen ASAP Rocky går vidare och får större och större publik runt om i världen.

Trump är lite bekymrad säger han. Fast mest vill han nog samla poäng hos svarta i USA.

USA:s vice utrikesminister är på besök för att fråga vad som händer i Sverige egentligen. UD låtsas att det är jätteglada över besöket och att de verkligen ser fram mot det. Medan alla normala fattar att hela UD kollektivt satte kaffet i vrångstrupen när de unisont utbrast ”FUCK!!!”.

För de var ju inte speciellt nöjda. Vet inte om det finns så många andra alternativ än de som räknas upp ovan kvar faktiskt? Men UD har beredskap mot attacker på Sverigebilden™ verkar det som. Fast rätt tufft att hantera bilden av ett Sverige där man häktar färgade artister bara för de är färgade. Ja jag vet att det inte är sant men det är den bilden av Sverige som flyger över världen nu. Och att om man försvarar sig själv mot trakasserande slödder så hamnar man i finkan.

Och stämmer verkligen Löfvens uttalande med verkligheten i Sverige? Är alla lika inför lagen? Det tog ett par veckor innan man ens ansåg att de båda som förföljde, trakasserade och attackerade rapparen och hans kompisar också skulle höras som misstänkta. Har man ens hört dem överhuvudtaget? Enligt vad man sa för några dagar sedan så vet man ju inte ens var de är? Filmerna visade ju tydligt vilka som desperat sökte bråk och vilka som inte gjorde det och Sverige häktar de som inte sökte det.

Visst, man kan kanske säga att det var visst övervåld men handen på hjärtat, vem hade chansat mot pundare som envetet tigger om det? Vad ska man göra, putta bort och sen hoppas att de inte plockar fram vapen? Vem vet vad påtända pundare får för sig? Ska man bara vänta på att de ska plocka fram knivar? Nä, jag hade nog gjort likadant, sett till att vara säker på att de inte kunde göra nåt ännu värre. Jag tror de flesta anser att det var full rimligt av dem inom gränsen för självförsvar.

Är det inte här nånstans kärnan finns? Att man häktar de som utsatts men släpper de som startade det hela fria, så fria att man inte ens vet var de befinner sig? Är inte det typiskt? Trots att åtminstone en av dem har ett brottsregister med div kriminellt? Har de ens rätt att vara i Sverige? Om de har rätt att vara här, har den rätten kommit av att man INTE behandlat alla lika inför lagen utan tvärtom fixat speciallag, den sk ”gymnasielagen”? De är fria att fortsätta trakassera folk på gatorna i Sverige. För en sak är säker, det var inte första gången de gjorde sånt här…

I Sverige släpper man folk i väntan på rättegång trots att de kan vara misstänkta för rent groteska saker, i det här fallet så häktar man för rent trams pga av svepskäl som att det ska finnas ”flyktrisk”. I Sverige får IS-terrorister skyddade uppgifter hos skatteverket. Rapparen hade sitt schema för spelningar bokat lång tid framåt, man visste var han skulle vara. Men uppenbarligen så fanns det flyktrisk för de båda pundarna eftersom man inte ens vet var de är? Minns ni mördarna i Uddevalla? Dem släppte man fria mellan tingsrätten och överklagandet till hovrätten (har jag för mig) så åtminstone en av dem drog till Libanon. Och de hade flera meter långa brottsregister trots att alla sa att de var världens snällaste, kort sagt, de var bevisat yrkeskriminella men släpptes ändå. Kostnaderna Rocky drabbas av är inte rimliga i proportion mot vad han misstänks för. Det här stinker mer och mer aktivism, man vill varna vad som kan hända om man ger sig på den nya adeln i Sverige. Man vill statuera ett exempel. Svårt att se det på annat sätt.

Så antingen så ser vi en förändring i hur man i framtiden kommer att göra, dvs häkta fler misstänkta i stället för att släppa dem fria eller så är det aktivism. Att jag tror det är aktivism beror på att man inte ens brydde sig om de som startade allt. Man brydde sig så lite att man inte ens vet var de är. Trots filmbevis att de startade allt så brydde man sig inte. Trots att de finns med i brottsregistret så brydde man sig inte.

Jag vet inte vem som anmälde rapparen, om det var någon av de båda skitstövlarna som startade allt, om det var nån annan eller om det faktiskt var polisen, det skulle väl kunna vara polisen om det han misstänks för är sånt som polisen själva kan ta initiativ till att anmäla? Om det är så så kan man undra varför polisen inte anmälde de båda pundarna? De trakasserade, misshandlade, förföljde rapparen och passade samtidigt på att sexuellt ofreda flera kvinnor den dagen men polisen bara struntade i det. Jo, man struntade i det. Både polisen och åklagaren struntade i det.

Frågan han borde ställa till sina chefer i stället för att försöka säga åt Trump vad han ska göra och inte är varför det tillåts ränna omkring påtända kriminella afghaner på våra gator och trakassera folk och varför man häktar dem som försvarar sig mot de kriminella afghanska pundarna? Men den ställer han inte. Man tillåter det så hårt att man inte ens vet var de är nånstans nu. Man vill tydligen ha det så.

Åklagaren som häktade rapparen.

Han begärde mer tid och det var väl väntat att han skulle få det för annars hade det ju uppfattats som rent okynne att häkta från början. Men priset kan bli högt.

Har sagt det förut, de där båda påtända afghanerna måste vara de dyraste i Sverige någonsin. Sverigebilden™ som far runt nu är inte så fin pga de båda. Och trots att de startade allt så bryr man sig inte det minsta om dem utan de är fria att fortsätta trakassera, punda och sexuellt ofreda kvinnor på Sveriges gator.

Sverigebilden™, ett land där man gör slödder till kungar.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

97 kommentarer

  1. Q-Ken

     /  07/20/2019

    Förväntar mig att framåt jul här på Toklandet få läsa om vem som utsetts till ”årets dyraste afghan”. Kanske kan kombineras med titeln årets svensk eller varför inte årets jurist…

    Svara
  2. MiT

     /  07/20/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/20/2019

      Jocke Pettersson, 36, och en nu 33-årig kvinna – som då var tillsammans – häktades misstänkta för att ha mördat

      Däremot gick det att bevisa att både Jocke Pettersson och kvinnan hade hanterat den döda kroppen. Det dömdes båda för

      I Attunda tingsrätt fick Jocke Pettersson ett år och sex månaders fängelse för brott mot griftefriden. Kvinnan fick ett år och två månaders fängelse för medhjälp till brott mot griftefriden.

      Men varken kvinnan eller Jocke Pettersson har accepterat sina fängelsestraff. Båda var på fri fot efter hovrättens dom och de skulle själva ta sig till sina respektive anstalter för att avtjäna straffen. Så blev det inte.

      I maj efterlystes kvinnan efter att inte ha dykt upp vid anstalten Färingsö utanför Stockholm den 25 mars. Hon greps dock senare och avtjänar nu sitt straff i fängelset.

      Nu visar det sig att Jocke Pettersson också har smitit undan sitt straff

      Genusanalysen?
      Det är så här förminskande ser ut. Kvinnan är reducerad till något perifert. En namnlös skugga som inte är värd ens att nämna vid namn, trotts att hon ”kan” också.

      Svara
    • Något väldigt otäckt har inträffat i ”Rätts”-väsendet i Sverige❗️❗️

      Svara
  3. MiT

     /  07/20/2019

    Svara
  4. Självförsvar, ja.

    Liknelse: De flesta invandringsfanatiker i väst tror innerst inne att västerländsk kultur är så uppenbart överlägsen att det räcker med att ”åka spårvagn” för att den skall ta över någons sinne helt och hållet. Någon plan för assimilering eller integration, någon likabehandling eller ens information behövs inte.
    ”Då var det strax såsom om fjäll föllo ifrån hans ögon jämte Räntmästartrappan. Och han stod upp och ställde sig tålmodigt i kö, medan han undvek att tala och få ögonkontakt med någon han inte kände.”

    På samma sätt tror svensk lagstiftning vad gäller självförsvar att vi alla är nyutexaminerade fallskärmsjägare med varsin jur kand. Den som slår ett slag för mycket ligger illa till.

    Amerikansk polis talar inte om att använda ”så lite våld nöden kräver,” utan att man har ett antal verktyg att välja mellan. När George Zimmerman drogs inför domstol för att ha skjutit Trayvon Martin, sade någon polisman att Zimmerman, med all respekt, hade haft ett begränsat antal möjligheter till sitt förfogande.

    Den som är ung och vältränad kan slåss, springa, använda något vapen osv. Den som inte tränar dagligen har inte den möjligheten, och kan i princip inte lagligt försvara sig i Sverige.

    Svara
    • Rikard

       /  07/21/2019

      Hej.

      Domare, politiker, nämndemän, advokater, åklagare och jurister i allmänhet borde som en del av kraven på tjänstgöring och behörighet tvinga försvara sig mot ett inbrott med potentiellt våldsam angripare.

      I enlighet med hur de tolkar och tillämpar lagens text om självförsvar, nödvärn, och skydd av tredje person.

      Kanske ett empiriskt test av hur en domare skulle reagera på fem stadiga bitar som går i villan och helt sonika buntar ihop domaren med familj, och sedan tömmer huset hade fungerat som sedelärande aesop?

      Nejvisstja! Det är ju brottsligt på riktigt, till skillnad när en person som inte ingår i staten är offret…

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  5. MiT

     /  07/20/2019

    Svara
  6. Weasel

     /  07/20/2019

    I en hypotetisk parallell verklighet…;
    Den svarta svenska artisten X är ute på europaturne.
    I Ungern blir han förföljd och trakasserad av två vita kriminella ungerska pundare i flera minuters tid.
    Efter det att den ena vita kriminella pundaren har slagit den svarta svenska artisten X i huvudet tröttnar den svarta svenska artisten X.
    Den svarta svenska artisten X brottar ner den ena vita kriminella pundaren på gatan.
    Han ger honom även en spark , men inte så allvarligt att den vita kriminella pundaren ens behöver uppsöka en vårdcentral.
    Den ungerska polisen struntar i att förhöra de två vita kriminella pundarna, och den ungerska åklageren struntar i att väcka åtal mot dom trots att det finns filmbevis på när dom slår den svarta svenska artisten i huvudet.
    Däremot väcker den ungerska åklagaren åtal mot den svenska svarta artisten X.
    Att den svarta svenska artisten X har brottat ner en av de vita kriminella pundarna anses dessutom vara ett så pass grovt brott att den svarta svenska artisten X blir häktad i 3 veckor.

    Den som tror att Löfven och Aftonbladet skulle applådera och hylla det ungerska rättsväsendet efter detta räcker upp en hand….?

    Svara
  7. MiT

     /  07/20/2019

    Läs tråden

    Svara
  8. MiT

     /  07/20/2019

    Svara
  9. Spridda klipp ur tråden, läs hela.

    Svara
    • Olof

       /  07/20/2019

      Nån av dom har säkert fällts för att ha sagt nått dumt på fejsbook nu.

      Rättsväsendet har säkert viktigare prioriteringar att syssla med än våldsbrott mot invånarna. Då som nu.

      Svara
  10. MiT

     /  07/20/2019

    Svara
  11. Nya trenden: Frick Chiq

    Svara
  12. MiT

     /  07/20/2019

    Svara
  13. Lite reklam för TV4: 🙂 😦

    Svara
  14. MiT

     /  07/20/2019

    Svara
  15. Alltså…angående den kritiserade åklagaren: enligt min mening var det inget fel med hans klädsel och örhänge.

    Fjantigt att kritisera honom för det – irrelevant!

    Svara
    • Jag menade alla som kritiserade honom för det – inkl. TV-stjärnan Leif Persson!

      Svara
    • ok ok

       /  07/20/2019

      Tycker det var bra sagt av G.W.

      Finns många yrken med krav på representativ klädsel.

      Tror inte det är praxis att skylta med två glittrande discokulor i öronen, vars enda syfte är att skrika efter uppmärksamhet. Har vederbörande alltid dessa eller är det bara när han vill spegla sig i stjärnglansen från internationella artister och kändisar, när kamerorna rullar inför internationell press.

      Klädseln må vara irrelevant. Beteendet att avvika från att vara representativ är det inte. Tröttsamt när rättsväsendet är en lekstuga för diverse aktivister och karriärister.

      Sen är vänsteraktivister indoktrinerade att upprepa mantrat om att klädsel aldrig får ifrågasättas under några omständigheter, så från deras håll är det samma gamla skiva. Den skivan lyssnar inte jag på.

      Svara
      • Weasel

         /  07/21/2019

        ”Sen är vänsteraktivister indoktrinerade att upprepa mantrat om att klädsel aldrig får ifrågasättas under några omständigheter ”

        Undantaget som bekräftar regeln är om klädseln utgörs av bombarjackor…. 🙂

        Svara
        • Senior

           /  07/21/2019

          -Och precis som med allt annat vänstern häktar upp sig på är verkligheten en helt annan: klädsel har betydelse.

          Kolla bara på de senaste tipsen för att undvika rån.

          Testa att ta på er kostym vid nästa sjukhusbesök så kommer ni att få ett annat mottagande än om ni är sjaskigt klädda.

          Möter ni en propert klädd person på trottoaren har ni ett helt annat närmande till denna än om samma person skulle gå med en skidmask över ansiktet, ni skulle byta sida och inte ens gå i närheten av en sådan person.

          Klädsel har betydelse. Punkt.

          Det är precis därför man använder uniform i vissa yrken.

          Det är den stora bristen hos socialister, deras teoretiska utopi funkar inte i den verkliga världen, man kan inte socialisera bort de mänskliga beteenden de inte gillar.

          -Liksom deras dubbla måttstockar som du belyser angående bombarjackor.

          Svara
          • De har upptäckt att vissa kändisar på grund av hög status kan lätta på dessa regler ibland (men se på galorna när alla frackar kommer fram igen!).

            Tyvärr har de inte förstått sambandet. Det är:
            ”Har hög status” –> ”Kan strunta i vissa regler”
            De tror att det är:
            ”Är tuff och struntar i borgerlighetens regler” –> ”Får lite högre status som tuffing inom gruppen” –> ”Får högre status i samhället i gemen.”

            (Ungefär som sambandet mellan ”Välstånd” och ”Socialdemokrati. Eller ”massinvandring” och ”främlingsfientlighet”.)

        • ”Klädsel aldrig får ifrågasättas under några omständigheter” är en helt annan diskussion än om den aktuelle åklagaren hade rätt eller fel klädsel!

          ”Klädsel har betydelse. Punkt.” är en annan diskussion än åklagarens klädsel.

          Om man anser att det inte var fel klädsel, betyder det inte att man aldrig får ifrågasätta klädsel!
          Man kan även ifrågasätta kritik mot klädsel!

          Svara
          • ok ok

             /  07/22/2019

            Klart man kan.

            Ifrågasätt vad du vill. Det borde alla göra.

            Poängen är att klädseln endast utgör ett ytligt attribut (symptom) på något annat. I det här fallet kändiskåthet.

            Folk struntar högaktningsfullt i om åklagaren kommer i boratdräkt (mankini) och tyrolerhatt. Det är inte där kulorna klämmer. I själva dräkten.

            Det som är anmärkningsvärt eller utmärkande i det här fallet det är att personen har ansträngt sig lite extra för att avvika, sticka ut och skrika efter uppmärksamhet.

            Kritiken handlar primärt om den handlingen och inte klädseln per se. Det är heller ingen slump att handlingen utförs när det rör sig om en världsartist och kamerorna rullar inför internationell press.

            Kändiskåthet således.

            Visst, du kan ha vilka åsikter du vill om kläderna, om de är fina eller fula, eller om det är sexigt med metrosexuella örhängen, men det är en helt annan diskussion.

            Fokuserar man bara på de ytliga attributen, kläderna, faller man lätt in i ett vänsternarrativ. Då är det helt plötsligt en normbrytande figur som står där och predikar och såna får aktivist-hen aldrig nog av.

          • okok

             /  07/22/2019

            Tillägg:

            Klädsel kan man tycka precis vad man vill om, men det är inte du som avgör som avgör vad som utgör praxis ”uniform” inom olika yrken. Det finns oftast en tradition och en anledning eller syfte till att sticka ut (räddningstjänst) eller vara mer neutral och inte sticka ut.

            Jag kan ju tycka att butikspersonalen på ICA borde sitta i baddräkt och att poliskåren ska gå omkring i rosa onepiece. Det betyder inte att kritiken uteblir om någon mot förmodan skulle genomföra ett sådant statement i jakt på uppmärksamhet.

  16. Hypocrita

     /  07/21/2019

    Den dyraste svensken för ”Sverigebilden”, alla kategorier, heter väl fortfarande Margot Wallström. Ohotat….

    Svara
  17. MiT

     /  07/21/2019

    Gab kanske blir nåt riktigt bra?
    https://gab.ai/a/posts/102476046516394385

    Svara
    • Det vore bra om någon förklarade i svensk klartext för oss som inte är bevandrade i datateknik!

      Svara
      • Som jag förstår det:
        * Man baserar sig på XMPP. Decentraliserat, krypterat och svårt att censurera. Open source, vilket betyder att man inte kan gömma ”bakdörrar.” Kan ersätta diverse olika saker som facebook, ICQ, whatsapp.
        * egen App Store, så du kan strunta i Googles monopol. (I alla fall tills de blockerar det i nästa uppdatering av Android …)
        * diskussion i tråden om VOIP (telefon, för oss gamlingar).

        Svara
        • Måste man kunna det om man bara är en vanlig användare?

          Svara
          • Nej!

            För vanliga användare är det skillnaden mellan ”yttrandefrihetsentusiaster som vill ligga ett steg före” och ”folk som bara vill sälja dina metadata.”

            Lite som ”Facebook, Google och Twitter för tio år sedan” och ”samma företag idag när masken fallit.”

  18. MiT

     /  07/21/2019

    Svara
  19. G

     /  07/21/2019

    Svara
  20. G

     /  07/21/2019

    ”Survey: Number One Career Choice For American Kids is to be YouTubers, For Chinese Kids It’s an Astronaut

    A new study by Harris found that the number one career choice for American kids is to become a YouTuber, 29% of American kids said they wanted to become a YouTuber, 30% of children in the UK said the same thing, while the number one choice for Chinese children is to become an astronaut.”
    https://arstechnica.com/science/2019/07/american-kids-would-much-rather-be-youtubers-than-astronauts/

    Svara
  21. info

     /  07/21/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/22/2019

      Fast den blir ju inte hård och brutal.
      Folk röstar på dem igen. Och igen. Och…

      Svara
    • För övrigt: ”Flyktingar” säger Eliasson, ”invandrare” säger vi andra.

      Svara
    • Sanandaji på samma tema:

      Svara
      • ”Mellan 1950-70 kom totalt fem tusen italienare till Sverige netto”

        Fem tusen på tjugo år, alltså.
        Får det till att vi idag får fem tusen på tjugo dagar.

        (Vid 91000 per år. Sedan kom det väl andra än italienare mellan 1950 och 1970, men ni förstår vad jag menar.)

        Svara
    • Kommentarerna:
      ”Thomas Gür: Han var inte briljant när han stod på topp heller – han bara stod på topp”

      Ordförrådet bland Gür och de andra som kommenterar ger mig visst hopp: akribi, moras, koryfé, senescens, taburett, orerande.
      (Det vara bara akribi jag behövde slå upp.)

      Svara
  22. Senior

     /  07/21/2019

    Gällande Sverigebilden:

    Som alla andra tveksamma socialiststater handlar det om den egna befolkningen och dess uppfattning.
    Utomlands har folk haft bilden klar för sig sedan länge. -Åtminstone i de länder jag varit i.

    ”Världens bästa sjukvård”.
    ”Den svenska modellen”.
    Etc. etc.

    Allt som statskontrollerad media tidigare lurat i folk börjar nu så sakteliga genomskådas.

    Sossarna har i alla år använt utrikesretorik i sin inrikespolitik.
    -Och alltid har ju Sverige varit överlägset i allt gällande retoriken.

    Tidigare nådde aldrig dessa dubbla budskap utomlands och svenska politiker kunde klappa sig för bröstet och låtsas vara duktiga, och folket lät sig luras, men nuförtiden med internet och alternativa medier avslöjas deras lögner och dubbelspel.

    Plötsligt kommer en massa människor invällande och tvingar dem att stå för sin godhetsretorik som egentligen endast var avsedd för den egna befolkningens öron.

    Nu är det upp till bevis och det klarar de inte av, som alla andra socialiststater.

    Svara
    • Törnrosa

       /  07/21/2019

      Känner mig lite nöjd med att ha prickat in att ASAP skulle hjälpa oss att sprida Löfvens Sverigebild. Det gjorde han mer rejält än jag kunde föreställa mig. :-/
      mvh

      Svara
  23. Kampanj – Riksbyggen

    Svara
    • Jaha. Dags för barnsliga memer. (”Brazzers” i det här fallet.)

      1)

      Och när vi ändå håller på

      2)

      (Ja, det är bara mspaint, orkade inte vänta de tio minuter som det tar att starta Krita.)

      Svara
  24. MiT

     /  07/21/2019

    Finns fler tweetar i tråden!

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/22/2019

      Frågan som återkommer är om de tror sina egna lögner, eller om de bara är onda?

      Svara
  25. MiT

     /  07/21/2019

    Svara
    • Här behövs rätt perspektiv och studiemotivation!

      En enormt beundransvärd man:

      Svara
    • Olof

       /  07/21/2019

      Lite tveksamma siffror från samnytt där dock. Om forskningen de refererar till anser att en normal svensk behöver ett ordförråd på 50000 ord så räknar de definitivt med sammansatta ord vilket inte alls är samma sak att lära sig som nya ord i språk som inte har sammansatta ord. För inlärning är inte ”text, tidning, bok, tidningstext och boktext” fem olika ord.

      Orkar inte googla fram noggranna siffror nu, men har för mig att människor med engelska som förstaspråk har typ 20-30k ord. I svenskan brukar det vara färre grundord men fler ord om man räknar de sammansatta.

      Och räknar man med lite mer rimliga nivåer som nog för att klara sig, så är nog en ambitionsnivå på över 5k ord rätt bra ändå.

      Vilket förstås ändå ger en helt oacceptabel tid för att lära sig med ett ord om dagen…

      Svara
      • Rikard

         /  07/22/2019

        Hej.

        Siffrorna varierar för språk, kultur, skrivsätt och klass. Ju mer likt ditt eget språk i idiom, begrepp, värderingar och så vidare desto lättare – hur svårt har du att förstå skriven norska eller danska t ex? Undantag finns givetvis – finska är vårt närmaste, på alla sätt utom språkfamiljen men bara det att vi använder samma bokstäver och ljudsystem och samma referensram är en enorm hjälp.

        Man kan grovt dela in det i tre nivåer:

        Mat, hygien & sanitet, sovplats, akut hjälp är grunden. Du överlever men du är inte en del av samhället.

        Läsa böcker, lyssna på radio, läsa tidningar, förstå manualer, och föra enkla samtal om allmänt mänskliga företeelser: tågförseningar och korrupta politiker har alla som gemensamma beröringspunkter.

        Förstå idiom, arbeta med det främmande språket, tänka och drömma på det spontant, och i princip kunna växla felfritt mitt i meningar utan att grammatik eller flyt påverkas.

        För att leva i ett annat land räcker de första två nivåerna för en främling, då även den lägst utbildade inföding alltid har en bättre känsla för sitt modersmål än vad en främling kan skaffa sig via studier och bruk.

        Att försvåra och förhindra inlärning av svenska för invandrare så som har skett i fyrtio år är ett grovt brott, och ren rasism.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  26. MiT

     /  07/21/2019

    Svara
  27. MiT

     /  07/21/2019

    Svara
    • weasel

       /  07/21/2019

      Den dagen då Kim kommer med sitt sjuka barn till akuten och får vänta 5 timmar kommer Kim säkert se det hela som en distraktion.

      Svara
  28. MiT

     /  07/21/2019

    Svara
  29. MiT

     /  07/21/2019

    Svara
    • Det är sällan man ser en så klockren ”har du slutat slå din fru” från någon som är så omedveten om vad hon säger.

      Svara
    • Hmm.
      ”Mångfaldsfantast 🌈 Feminist ❤️Jurist 🦄 Vegan 💚”

      ”Jurist 🦄”
      ???

      Svara
    • ”Det har blivit mycket värre än på 90-talet. Det är mer folk, mer droger och folk bryr sig mindre om vad de gör, säger Imad El-Saneh, taxichaufför.
      […]
      Han får medhåll från en annan taxichaufför, Ali Yekta, som jobbat 18 år i Göteborg.
      […]
      20-årige Michail Ngibun undviker centrum på natten.”

      Typiskt att Anders, Kalle och Pelle är så rasistiska!

      Svara
      • weasel

         /  07/21/2019

        Förbannade foliehattar som försöker förstöra Sverigebilden 😦
        Hoppas att Magnus Betnér kan tala förstånd med Imad, Ali och Michail och få dom att begripa att det dom säger sig uppleva bara är en myt spriden av rasistiska hatsajter. .

        Svara
  30. MiT

     /  07/22/2019

    Svara
  31. MiT

     /  07/22/2019

    Svara
    • Skeptisk

       /  07/22/2019

      De där sjuka machohedersidealen kommer ju någonstans ifrån. Förslagsvis från den mellanösternkultur de har med sig. Ja det är skillnad med MC-gäng eftersom deras hederstänk inte ingår i vår kultur på samma sätt.
      Låter som om hon inte vill ha mångkultur? Det är just sånt här som är mångkultur. Olika värderingar och moraliska kartor. Inte spännande mat, dans och musik.

      Svara
    • Ragnar Björk

       /  07/22/2019

      Nä varför skulle man bry sig om vad de gör med varandra?
      De får göra vad de vill bara de stannade i sitt eget land på sin egen kontinent.

      Svara
  32. michael.

     /  07/22/2019

    Godhetsapostlarna som själva hävdar att Sverige är genomsyrat av rasism blir upprörda när man i USA hävdar att Sverige är genomsyrat av rasism när det gäller ASAPgate.
    ASAPgate har effektivt dragit ner byxorna på dessa självutnämnda godhetsapostlar och deras politiska agenda dvs inrikes måste lögnen om det genomrasistiska Sverige upprätthållas för att medborgarna genom skambeläggande ska rösta rätt,medans mot omvärlden hävdar exakt samma godhetsapostlar att det omvända råder i Sverige,kan svenska politiker och journalisters åsiktskorruption bli mer uppenbar.

    Svara
  33. Bamse

     /  07/22/2019

    Nu är jag förstås varken jurist eller polis, men borde inte den juridiska grundfrågan i alla fall vara ganska enkel?

    Hade asappen och kompani andra tillgängliga alternativ att sätta sig i säkerhet än att ta till nävarna? Hade de det är det knappast självförsvar de ägnat sig åt.

    Svara
  34. Nils Hult

     /  07/22/2019

    Om ASAP hade varit en ursprungssvensk hade vi förstås fått situationen att afghanen gått fri och svensken blivit anklagad för rasism och hatbrott. Visserligen kanske svensken fått gått fri under utredningarna men problemen hade kommit ändå. Därför låter den erfarne svensken invandrarna trakassera oss.
    Men det drabbar ju dom partierna som genomfört den politiken.

    Svara
  35. info

     /  07/22/2019

    Svara
  36. info

     /  07/22/2019

    Svara
    • Rockström tror alltså enligt citatet att vi människor ”kontrollerar” klimatet.
      Att vi påverkar är det väl ganska få som inte håller med om. Precis som allt annat levande
      Men ”kontrollerar”?

      ”Tio år på oss” är lite som fyra-femåriga valcykler: tillräckligt länge för att de flesta skall glömma vad som sades förra gången.

      Svara
  37. info

     /  07/22/2019

    Svara
    • Ragnar Björk

       /  07/22/2019

      Jag har sett detta motargument från antisvenska individer innan, att man på Mallorca är så trötta på svenskarna.

      Då är det rimligt att fråga sig följande:

      1. Har befolkningen på Mallorca rätt, och ska då detta tolkas som att de svenskar som inte känner sig hemma i Sverige längre också har rätt?

      2. Eller menar nämnda tidning att befolkningen på Mallorca har fel, att de lider av xenofobi och är ”främlingsfientliga och inavlade bonnläppar”?

      Jag vill tillägga att jag själv är övertygad om att svenskar bär sig fruktansvärt illa åt utomlands, vi har tyvärr blivit kända för det och jag håller med spanjorerna.
      Men vilka svenskar är det som bär sig illa åt då?
      Vill svenska blaskor ha det till att det är vi svenskar som inte känner oss hemma i Sverige längre som är bovarna i detta drama eller?

      Svara
  38. info

     /  07/22/2019

    Svara
  39. G

     /  07/22/2019

    Svara
    • Rikard

       /  07/22/2019

      Hej.

      Att de aldrig lär sig!

      Jag, och många före mig, har ju tjatat oss blå i huet om att det finns ett klass-, köns- ras- och religionsmässigt neutralt och helt jämlikt ord att använda universellt och som kan ersätta alla de andra.

      Kamrat.

      ”God dag, kamrat, jag ser att kamrat är gravid. Hur går det med kamrats arbete på enheten för brandutmaningar då?”

      ”Tack själv, kamrat, jo det går bra. Jag tar över intern tjänst för en kamrat som skall vidareutbildas i solidariskt mångfalstänkande.”

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Senior

         /  07/22/2019

        ”Folk struntar högaktningsfullt i om åklagaren kommer i boratdräkt (mankini) och tyrolerhatt. Det är inte där kulorna klämmer. I själva dräkten.”

        Jo det är det, också,

        Hur många skulle ta din åklagare på allvar om han dök upp så där?

        Skulle ni anlita en jurist som satt i clowdräkt, randiga byxor knallröd näsa, jätteskor och på fullt allvar hävdade att det var de kläder han använde i yrket?

        Exemplen ovan är givetvis enormt överdrivet, men vi påverkas även av betydligt mer subtilare delar.

        -De flesta gånger helt omedvetet, men klädsel och ett medvetet kroppsspråk fungerar faktiskt, likväl som reklam…

        Svara
        • Senior

           /  07/22/2019

          Hur f*n hamnade den här?

          Förlåt kamrat hen, den var avsedd som svar längre upp i tråden.

          Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: