”hushåll fullt med alibin”

En från Svenskt Näringsliv är lite less på att ständigt brunsmetas av sk ”opinionsbildare” och debattörer en bit ut på vänstersidan så han skrev att det inte funkar på honom eftersom hela hans familj är en blandning med olika nationaliteter, från olika kontinenter, religioner osv. Men sånt säger man inte ostraffat!

För då dyker Tro och solidaritet upp i stram givakt och säger att hans ”hushåll är fullt av alibin”. Ni vet, ha en massa alibin, som man egentligen inte alls vill ha hemma så att man kan fortsätta vara rasist. Det är vad Irving egentligen säger. Irving är politisk sekreterare i Tro och solidaritet, alltså den innersta makten i Socialdemokraterna.

Det fortsatte lite.

En i gänget som tillhör twitters mest vidriga drevare dök givetvis upp i Irvings tråd och hans tweetar lajkas av Irving såklart. Ni vet den där svansen som är så viktig, Sjödin tillhör ett av genierna som skulle dreva som fan för några år sedan och de var så upphetsade när de skulle pinga in tidningar att de trodde att Sollentuna låg i Västerbotten.

Nu var det ju dock inte så han sa men varför bry sig om såna petitesser…

Han vill fortsätta kalla folk rasister hit och dit utan grund.

Man kan notera att han inte svarar ett enkelt nej på den frågan utan slingrar sig men att han också samtidigt är för feg för att svara ja. För det anser han. Annars hade han ju enkelt bara kunnat säga ”nej” vilket han INTE gjorde.

Irving tycker det är ett etablerat språkbruk ”i dessa frågor” att kalla folk för alibin. ”i dessa frågor” betyder att han egentligen menar att just Koistinen är en äkta fullblodsrasist. Rakt av.

”Sitter i knät på …”. Vems knä sitter Irving i då?

@morpheo, en som förmodligen t o m vänsterextremister anser är för extrem, tror han t o m förordar nackskott och såna grejer. Fint knä Irving, gotta ner dig ordentligt där…

Han sitter i knät på det VÄLKÄNDA trollet ”Maria – No Pajasaran”.

Och i knät på advokaten som jag flera gånger ertappat med att blåljuga om hur utsatt hon.

Sen finns ju resten också med Lena, Lisa, Barbro osv i oändlighet.

Man kunde ju se ovan att Irving sa att Koistinen drog in sin familj i det här?

Tydligare här, Irving säger att Koistinen dragit in familjen i en diskussion.

Men det gjorde han ju inte alls? Han skrev detta utanför någon diskussion, som en upplysning. En av de första att just dra in detta i en diskussion är ju Irving? Det var ju HAN som dök upp och drog in detta i en diskussion och där omedelbart började kalla Koistinens familj för ”hushåll av alibin” fast han nog egentligen menade ”hushåll av husnegrer” eller ”hushåll av Onkel Toms”. Det var alltså Irving som drog in hans familj i en diskussion, ingen annan.

En post från Seglora, där man bl a också hittar?/hittade Helle Klein. Just den posten med just den rubriken är skriven av en viss Mattias Irving. Man klarade dock inte ens av att stå för sin rubrik utan bytte den efter ett litet tag.

Irving vill kunna fortsätta kalla folk saker hit och dit ifred helt enkelt men inser ju att kalla folk ”husneger” hit och dit inte är så bra så därför byter man till något annat.

Men f ö så är Koistinen mest en NIMBY.

bali uppmanas lämna flera uppdrag

 

Bali var visst lite kritisk mot Bildt på twitter, såg något som drog förbi i flödet om det i alla fall. Och vad jag kunde se så var det nog med rätta också. Vad var det USA kallade Bildt, ”A small sized dog with a big dogs attitude”?

moderaterna står på alla fyra igen

Men detta handlar nog inte så mycket om Bali och Bildt som att M är vansinnigt ängsliga och rädda för div folk på vänsterkanten. De tror att om man petar Bali så kommer de på vänstersidan att bli nöjda och tycka om Moderaterna. Det kommer aldrig att ske. Det M BORDE göra är att ge Bali helt fria tyglar att opinionsbilda precis som han vill.

Det är en kampanj mot M som pågår men M är för veka för att kunna stå emot. Det har t o m varit moderater som kritiserat Bali och några till i tidningarna men jag gissar att de egentligen, liksom Reinfeldts talskrivare, är centerpartister eller miljöpartister.

M verkar vara ett helt ryggradslöst och ängsligt parti. Faktiskt. Som dessutom omedelbart ställer sig på alla fyra redo att bli dominerade så fort några en bit ut på vänsterkanten gnäller lite. Det är faktiskt rätt pinsamt att se. Den här ängsligheten kan knappast vara speciellt attraktiv för väljare?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

129 kommentarer

  1. MiT

     /  08/21/2019


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/2523465157748060*

    Svara
  2. MiT

     /  08/21/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156690532268251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
    • Kristersson lyder husse, som vanligt.

      Vad hette det? ”Opposition”? Aldrig hört talas om.

      Svara
    • Sune

       /  08/21/2019

      Noterar att Kristersson, enligt SVT Text, använder sossejargong för att beskriva Balis beteende; ”fullständigt oacceptabelt”, precis som statsministern förr i tiden brukade uttrycka sig när flera människor hade blivit skjutna i gänguppgörelser under en och samma dag.

      Svara
  3. Westerholm har nämnt UNRWA. Ytterligare om detta:
    ”Därför måste UNRWA läggas ner”
    https://www.varldenidag.se/israelkommentar/darfor-maste-unrwa-laggas-ner/repsfm!Z3a7ivRPMmzcAafRj1i3Q/
    ”UNRWA tar bara hand om de palestinska flyktingarna, vilka i dag är strax över 5 miljoner. De har en personalstyrka på strax över 30 000, vilka nästan undantagslöst består av palestinier, och de arbetar i tre länder och två områden (Gaza, samt Judeen och Samarien – även kallat Västbanken).
    […]
    Dessutom har UNRWA som kriterium att man endast upphör vara flykting om man återvänder till det hem man hade innan konflikten, ett hem som i dag troligtvis inte längre existerar.

    På detta sätt har UNRWA garanterat sin egen existens i en evighetscirkel, och i stället för att lösa det palestinska flyktingproblemet har man sett till att problemet är konstant växande. Inget annat FN-organ arbetar på detta sätt.
    […]
    Glöm inte att palestinierna har fått 16 gånger Marshall-planen, som hjälpte hela Europa på fötter efter andra världskriget! Med andra ord borde de vid det här laget haft en utomordentligt bra ekonomi, samt en lysande framtid att förvalta. Så är dock inte fallet.
    […]
    Det är dags att behandla UNRWA för vad det är – ett problem.”

    Svara
  4. Rikard

     /  08/21/2019

    Hej.

    Även moderaterna har sina falanger och grupperingar, det är inget nytt. SAF/Timbro/Svenskt Näringsliv och deras ägares intressen har alltid varit en del av partiledningen, så även Wallenbergsfärens, och andra större bolag (Alfa-Laval, AtlasCopco, Skånska, ASEA/ABB, m fl). Det är inget konstigt med det, inte konstigare än att det inom SAP finns olika intressen beroende på vem som äger den specifike personen.

    Bali är ju en nykomling, en ungtupp helt enkelt, som dessutom är populär, rapp i truten och inte ännu verkar fullt etablerad i ledningen (dvs med styrelseuppdrag, konsultuppdrag och diverse andra poster och delägarskap i partiets ägarintressen). Vi får se om han offras eller erbjuds avancemang mot att sitta lite mer still i båten.

    Inget av detta är märkligt. Det är ”business as usual”, inte bara i Sverige utan överhuvudtaget inom politik. Initialt historiskt gjorde det dåtida kapitalet motstånd mot politiska/ekonomiska reformer (det går tillbaka ända till Magna Charta och medeltidens dragkamp mellan krona och adel, även i Sverige), vilket höll på att kosta dem både all makt, all rikedom och även livet inte bara i Ryssland utan även i Centraleuropa, Skandinavien och Storbritannien – de två världskrigen satte dock stopp för detta (nej, det var inte en hemlig grupp som drev fram krigen just i det syftet!).

    Efter Europa börjar komma på fötter runt 1955 har en ny filosofi slagit rot hos det vi lite slarvigt kan benämna ”kapitalet” (en ungefär lika precis term som ”vänstern” fö.): varför opponera sig mot politiska rörelser när man kan ko-optera dem? Varför bara satsa på en häst (dvs ett parti eller en ideologi), när man kan satsa på alla och dessutom stå som delägare till hela travbanan och ta procent på toto:n? Ett slags korporativism i sakta mak, helt enkelt. Underklassen skall inte ha det så dåligt att de väljer trots och strid; medelklassen skall kunna avancera eller viktigare degraderas till underklass vid behov, och överklassen skall utjämnas utåt sett (inåt har inget ändrats sedan Strindbergs dagar – adelskalender, rätt skola, och så vidare gäller ännu stenhårt för den tjugondel av befolkningen det högt räknat gäller). Så uppnås lönsam stabilitet, och eventuella utmanare erbjuds plats i styrelsen istället för att som för hundrafemtio år sedan stängas ute; endast de som hotar välta spelet över ända hålls ute och demoniseras via pressen.

    Nej, detta är inget medvetet uttänkt av ett hemligt kotteri – detta är hur ett socioekonomiskt system automatiskt reagerat på hot mot sin existens, och anpassat sitt immunförsvar till hotet. För varje år som går blir systemet (den korporativa demokraturen om vi vill ha en teknisk klassificering) bättre på detta; endast externa hot kan kullkasta dess villkor. Andra system (dvs icke-europeiska civilisationer) utvecklas delvis i samma riktning, men med lokala variationer och i både symbios såväl som konflikt med det europeiska; det gemensamma är att ingen vill se spelplanen förstörd samtidigt som samtliga intressen vill dominera spelet.

    Endast ett så kallat ”out of context problem” (alternativt ”Outside-Context problem”) kan ändra detta. Typexemplet för att förklara begreppet är en ö med invånare helt utan kontakt med eller kunskap om den större världen, vilka utan förvarning eller annan indikation besöks av ett enormt mer teknologiskt och civilisatoriskt utvecklat folk; öborna kan inte föreställa sig detta, och kan därför inte förbereda sig. (Ledde i verkligheten ofta till extrem social omvälvning och så kallade ‘cargo cults’; eventuella likheter med nutida sekulärt religiösa rörelser får man stå för själv.)

    Nähäpp. dags att tända grillen och titta till kokaren – solen skiner som om den fick betalt!

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • ”Vi får se om han offras eller erbjuds avancemang mot att sitta lite mer still i båten.”

      Som jag brukar nämna: Johnny Lyden gick från Sex Pistols till att sälja smör.
      (Att även Sex Pistol i stort var en ren produkt av en medelklassbohem och krämare glömmer de flesta.)

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/22/2019

      Som sagt: dagens ledande politiker måste dö. Publikt. Blodigt. Smärtsamt och till sina familjers skrik och klagan.

      De är korrupta bortom all räddning och dessutom ansvarslösa på alla vis. De måste veta vem de egentligen ska tjäna och enda sättet att få dem att göra det är genom att få dem att frukta folket. Det måste kosta mer att sälja sin heder än korruptionen smakar.

      Jag önskar jag vore ironisk, men ett renande blodbad är det enda sättet jag ser som kan lösa problemet.

      Det är dock i sedvanlig ordning någon annan som får ta tag i.
      Mer av samma! Alla ska med! Vi har ett land skjutet i sank och en lågkonjunktur på gång och jag har ofantliga mängder skadeglädje att inkassera och häckel att ge.

      Svara
  5. hllviken

     /  08/21/2019

    Definition TROLL är en sådan kommentator som attackerar hela tiden för att förstöra seriös debatt; så uppfattar jag Mattias Irving!

    Svara
  6. hllviken

     /  08/21/2019
    Svara
  7. hllviken

     /  08/21/2019

    Svara
  8. Det kan kanske vara resultatet av en intern strid mellan den [Bank of America merrill Lynch-korrumperade?] Reinfeldt-falangen och en mer traditionell patriotisk Moderat-falang?

    Vad blir då nästa steg? En utbrytning? Vad blir namnet på det parti som Hanif Bali då sannolikt kommer leda? ”Hederlig Höger”, ”Patriotisk Höger”, eller ”Sverigemoderaterna”?

    Svara
    • En annan

       /  08/21/2019

      @Martin g
      Sanna moderaterna eller Sanna Nya Moderaterna

      Svara
      • Om moderat politik någonsin har byggt på ”sanning” så skulle kanske Bali i alla fall vara en bra kandidat för ett nytt gott försök.

        Tittade på Twitter. Det är inte bara Bildt-kommentaren som är modigt sann.

        ”Replying to @KristerThelin @ollelonnaeus and 3 others
        Tror du? Nämn en gång grabben haft rätt så drar jag tillbaka det. Han är ju non-grata i balkan, var en ihärdig Erdoganist, utryckte stöd för ”moderata rebeller” i Syrien och sen fjäskande för mullorna i Iran. Göran Persson var inte så långt ifrån sanningen.”

        Indirekt beröm till Göran Persson eller bara en förnedrande jämförelse?

        Bali citerar Wallström:
        ”Iranier hälsar tyvärr inte på kvinnor i hand, så det gör vi aldrig var vi än är […]” / Margot Wallström

        Bali kommenterar med:
        Nej Margot, Iranier har inga problem att ta kvinnor i hand, det är radikala islamistsvin som du myser så hjärtligt med som vägrar göra det. ”

        Källa: https://mobile.twitter.com/hanifbali

        Att sätta samman ”islamist” och ”svin” till ett ord är något jag inte gör själv. Hoppas att han har bra personskydd från SÄPO ett tag framöver.

        Svara
        • G

           /  08/23/2019

          Svara
        • G

           /  08/23/2019

          Svara
        • G

           /  08/23/2019

          Svara
        • G

           /  08/23/2019

          Svara
        • G

           /  08/23/2019

          Svara
        • G

           /  08/23/2019

          Bläddra bland bilderna i tweeten.

          Svara
        • G

           /  08/23/2019

          Svara
    • I klassisk anda borde det väl bli något med ”folk” eller ”revolutionär”.

      Folkets revolutionära nymoderater? Kan förkortas till FRäN.

      Svara
      • Frän är onekligen ett passande ord, men om det är ”revolutionärt”, med tanke på existensen av SD, samt AfS och MED som kastar bort högerns röster, eftersom de inte valsamverkar, är väl tveksamt.

        Skulle Bali bara ”frän” skulle han givetvis ansluta sitt nya parti till en bred fredlig valsamverkan, men är han en fredlig individ som är emot landstölder och etnisk rensning? Det verkar inte så.

        ”Reaktionär” är nog ett bättre ord för en nymoderat som vill återställa moderaterna, tror jag.

        När man dessutom arbetar för rikemännen i samhället d.v.s. 1-1o% så är det väl tveksamt om vi här talar om ”folkets” parti, snarare kanske ”finhögern”.

        Alltså:

        Finhögerns Reaktionära Nymoderater … om man alltså vill vara sann …

        Svara
        • Inte dumt!
          Du har rätt, reaktionär skall det förstås vara.

          Ammoniak är det jag tänker på när jag hör ”frän”. Sticker i näsan.
          Utmärkt att rengöra med, men man måste vädra ordentligt.

          Svara
  9. Andreas

     /  08/21/2019

    Jag har lite svårt att se hur ni tänker här med alibi.
    Det han gör är precis samma som när vänstern, feminister, postmodernister mfl. försöker hävda att de inte kan vara sexister för att de är kvinnor eller att de inte kan vara rasister för att de inte klassar sig som vita o.s.v..
    Det blir inte bättre för att det är någon på borgerliga sidan som gör det och jag ser inget fel i att Irving påpekar det eller kallar dem för alibin, det är inte Irving som gör dem till alibin utan Koistinen själv.
    Att sen Koistinen försöker komma tillbaka och dra på offerkoftan för att Irving påpekar att han använder dem som alibin är bara intellektuellt ohederligt.

    Svara
    • MiT

       /  08/21/2019

      Man kallar inte folk för alibin på det sättet helt enkelt. Som om han planerat detta på ett listigt och lömskt sätt.

      Svara
      • Andreas

         /  08/22/2019

        MiT,
        vad är problemet?
        Det handlar inte om att Irwing kallar Koistinens familj för alibin utan om att han påpekar att Koistinen använder dem som alibin. Koistinen pratar enligt egen uppgift inte om privatlivet offentligt, men här tar han själv upp dem enbart som representanter för sina minoritetsgrupper, sexualiteter, religioner o.s.v. och enbart för att själv undgå kritik för brunsmetning.
        Irwing påpekar hur han använder familjen i sitt inlägg, att han gjort dem till alibin, det innebär inte att Irwing själv anser att de är alibin, det är två olika saker. Koistinens svar därefter är en typisk vänsterteknik där man försöker blanda bort sina egna misstag genom att angripa motståndaren med en fultolkning.
        Som exempel på att använda motståndarnas fula knep mot dem kan det väl var ok om man poängterar det på något sätt, men knepen är annars lika fula oavsett vem som använder det.

        Svara
    • Ofrivillig svenska

       /  08/21/2019

      Hej. Till Andreas: Rent generellt håller jag med i det du argumenterar för men i detta fall (så som det presenteras här på Toklandet) så är det som jag ser det inte gångbart att hävda att Koistinen är lika god kålsupare som Irwing. Har du läst allt ? Att som Irwing skriva ”att du håller dig med ett hushåll fullt av alibin” implicerar tydligt att han anser att familjen i fråga enbart är ett alibi, inte minst när han följer upp med ”familjebildning kan gå till på tusentals olika sätt”. Ang. det sistnämnda citatet om familjebildning kan jag själv bara föreställa mig två sätt att bilda familj; av fri vilja mellan samtyckande vuxna eller konvenens-/tvångsäktenskap men kanske är det bara som jag är fantasilös.

      Svara
      • Andreas

         /  08/22/2019

        Ofrivillig svenska,
        det är alltid svårt att veta om man läst allt, men jag utgick ifrån argumentationen här, saknas det information så gör det även det i argumentationen.

        Svaret Irwing ger är ju i förhållande till att Koistinen tar upp sin familj endast i det perspektivet, det hade varit en helt annan sak om Irwing skrivit om ett ”hushåll fullt av alibin” om familjen beskrivits på ett mer normalt sätt eller i ett orelaterat sammanhang, men här var det bara tillhörigheten Koistinen tog upp. Han använder alltså familjens tillhörighet som ett alibi för att försöka undgå kritik om rasism eller liknande, att sådan kritik hade saknat all grund utan alibi ändrar inte hur familjen används.

        Svara
        • Rikard

           /  08/22/2019

          Hej.

          Det är lite granna som att Koistinen och Irving, som bägge verkar dela värderingar och värdegrund i grund, kastar samma komocka mellan sig.

          K:”Jag bor minsann med en [grupp], så jag kan inte vara [krimtänk] mot [grupp]!”
          I:”Att anföra [grupp] skyddar inte från kritik för [krimtänk].”

          Bägge har och gör både rätt och fel. Bägge väljer att med skändlig avsikt förstå den andres ordalydelse på annat sätt än den avsedda, men fortfarande giltig rent språkligt. Det är alltid lika gulligt när folk gör så: de inser inte att det är helt uppenbart att den som kreativt missförstår samtidigt avslöjar att den mycket väl förstår. Gör man inte det är den kreativa feltolkningen omöjlig. Som när man frågar ett barn: ”Kan du diska?” och barnet svarar ”Ja” men sedan inte diskar med ursäkten ”Jamen du frågade ju bara om jag kunde, och det kan jag, så jag ljög faktiskt inte!”.

          Som sagt, när vuxna gör det och dessutom tillskriver mening som inte skrivits ut, och inte ens frågar för att fp klarhet utan istället väljer den tolkning som passar, och dessutom tror att det inte märks? Gulligt, men också något som omedelbart berövar en all respekt. (Ursäkta stickspåret, det är inte en anklagelseakt mot någon i den här tråden.)

          Jag förstår inte riktigt vad tvisten gäller här, om jag skall vara ärlig, men jag vet inget om vare sig Irving eller Koistinen. Varför har Irving tre rosafärgade zodiaktecken (Sagittarius), nån som vet?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Ofrivillig svenska

             /  08/22/2019

            Tack Rikard, du slog huvudet på spiken direkt!

      • Inge Post

         /  08/23/2019

        Koistinen hade ganska enkelt kunnat släppa ett par ord ”Nej Irving, min familj är inte ”alibin”. Det är människor jag lever med och älskar oavsett vad du tror eller tycker. ” eller vad fan som helst i den stilen och sen tackat för sig och loggat ut från twitter för dagen

        Ge inte idioter mer bränsle att kasta på elden oavsett vilken sida de befinner sig på.

        Svara
    • Olof

       /  08/22/2019

      Jag är nog mer besviken på att han alls känner att han behöver bemöta vad fascistiska vidrigheter till människoliknande skinnsäckar som Mattias Irving säger.

      Brunsmetningen saknar helt innehåll idag. Om någon kallar dig rasist, kalla dem rasist tillbaka. Ordet betyder inte längre något mer än ‘du e dum’.

      Så varför ens bry sig vad rassevänstern lyckas drägla ur sig?

      Svara
  10. En annan

     /  08/21/2019

    Svara
    • Törnrosa

       /  08/21/2019

      ”Om inte Moderaterna ska gå till historien som stödparti åt sossarna
      får dom allt steppa upp. ”

      Då måste de byta ut Kristersson mot någon handlingskraftig – rent av dynamisk ledare som attraherar väljare.

      Den ende jag just nu kan komma på skulle vara Hanif Bali, så Kristersson fortsätter nog att klamra sig fast vid köttgrytorna. mvh

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/22/2019

        Jimmy, Ebba och Hanif som opposition? Hahah! Det hade varit en djävligt ettrig opposition det 😀

        Tyvärr hade den enda motvikten i SVMpCL-regeringen, Jonas, fått skina desto mer och klockat in på +15% vid nästa val.

        Popcornförsäljningen hade gått upp också och det är ju alltid positivt.

        Svara
      • Hela Reinfeldjuntan sitter väl kvar?
        Det var väl Lundgren och andra – de som verkligen låg bakom den ideologiska grunden och därmed valvinsten 2006 – som fick gå?

        Svara
  11. En annan

     /  08/21/2019

    Möjligt att den där twitterranten betyder något.Själv tycker jag att vänsterdrevet mot Bali är betydligt viktigare, som denna utmärkta analysen :
    http://foliehatteniteckomatorp.blogspot.com/2019/08/hanif-bali-gor-vanstern-skogstokiga.html
    Om inte Moderaterna ska gå till historien som stödparti åt sossarna får dom allt steppa upp. Kanske ska alla politiker ha en knapp som flimrar sådär som nya körkortsbilden med ALLA partisymboler, för det verkar svårt att hitta någon som inte egentligen är socialdemokrat idag. Möjilgtvis tror Svenskt näringsliv att lönedumpning står för dörren, men vem ska då ha råd att köpa era varor?
    Även Uwell är inne på samma spår, om Moderaterna ska kunna styra upp landet måste hela partiet städas, nerifrån och upp. Släng ut partigängare som endast ser till lönekuvertet och framtida befordringar och hylla en knasboll som Bali, annars drunknar ni i sosseträsket. Visst många av er som sitter stilla i båten vill gärna ha del av den otroliga penningsumman som administreras av staten som flyktingboende m.m men det är inte företagande på rikikt, snarare ett parasiterande, därför denna tystnad om skatterna för många slickar sig om munnen när inkompetenta politiker och tjänstemän gör uppköp, eller hur Filippa?
    Tyvärr kunde jag inte rösta i de två senaste valen, kandidater saknades…

    Svara
  12. Melmac

     /  08/21/2019

    SVT Fake News!

    De påstod att Bali har poserat med vapen! Det var ju för fan ett meme med en bild från Call of Duty! Ren jävla lögn!

    Skrev ett mail till dem och kräver rättelse i nästa program pga lögnen!

    Svara
    • Jag har för mig att han gick till en skyttebana någon gång och postade en bild av det?

      Svara
      • Melmac

         /  08/21/2019

        Möjligt, men det var inte den bilden de visade när de kom med påståendet.

        Svara
    • Olof

       /  08/22/2019

      Glad att du orkar bry dig. Jag har mest fått känslan att jag skulle kunna skicka ett mail med rättningar och/eller ”några andra vinklar” per artikel där.

      Det är rätt tydligt att de inte går att reformera utan behöver avvecklas helt.

      Svara
  13. MiT

     /  08/21/2019


    *https://www.facebook.com/hanif.bali/posts/10156624886670686*

    Svara
    • Ofrivillig svenska

       /  08/21/2019

      Är det någon mer än jag som får känslan av att H. Balis inlägg är skrivet / dikterat av någon annan ? Eftersom jag vägrar både Facebook och Twitter känner jag bara till hans stil där via Toklandet o.dyl. sajter som visar vad H.B. skrivit i olika sammanhang men trots det tycker jag att det senaste verkar vara direkt diktamen. Moderaterna satsar tydligen fortfarande stenhårt på att alienera de få borgerliga väljare de ännu har kvar. Då det inte existerar några högerpartier i Sverige numera (nästan 100 år av socialism har socialiserat svenskarna till att bli just socialister) varför inte prova att bli ett högerparti igen, den nischen är ju så att säga öppet mål, trots den stora massan indoktrinerade. Men, men, antagligen står väl ”moddarna” hellre på alla fyra och låter sig piskas av vänstern i vanlig ordning, S/M ska väl inte kallas SM för intet…

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/22/2019

      Något han helt klart tvingades till. Jag noterar:

      Jag ber Carl Bildt om ursäkt för hur jag formulerade mig.

      Kritiken består dock.

      Svara
  14. Weasel

     /  08/21/2019

    Tja , egentligen ska väl Bali vara stolt och glad över att han blir tagen i örat av det mesiga , ryggradslösa , kappvändarskitpartiet moderaterna.
    Jag menar , M är ju ett så vidrigt ynkligt fegt parti att dom inte ens vågar utesluta Bali.
    Men genomföra DÖ vågar visst det så kallade oppositionspartiet .

    Och Carl Bildt ?
    Få se nu…500 % ränta och det är bra om Turkiet blir medlem i EU.
    Man får ju gå ända till Margot Wallström för att lyckas hitta en utrikesminister som är mer dum i huvudet och inkompetent.

    Dra åt helvete , 7k.

    Svara
    • Törnrosa

       /  08/21/2019

      Inse – jag har skrivit det tidigare – Kristersson måste vara medveten om att han inte klarar av att ta Sverige ur den kris som han och 7-klövern ligger bakom. Enklast är att vara låtsasstatsman som viftar med prideflaggor och gör grötmyndiga uttalanden – bl a om Hanif Bali.

      Ett liknande fenomen är centerledaren Lööf som nu ska bli mamma. Undrar hur många gruppvåldtäktsoffer som kommer att avstå från att bli mammor i framtiden. Att ofrivilligt blivit masslägrade av Annies ”afghanimport” tar nog bort lusten från de flesta.
      Vi är värda bättre än så här. mvh

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/22/2019

        Bilderberg-Uffe är lika köpt som Trilaterala-Annie.
        Det är inte konstigt om de gör saker som får en att undra ”men, varför?”. De har inget med sitt eget partis politik att göra. Räkna med fler märkliga utspel i framtiden. Sedan stör det mig att Tobias Billström tydligen gått över till den mörka sidan sedan Reinfelt-tiden 😦

        Svara
        • Törnrosa

           /  08/22/2019

          Hårt – men i mina ögon gav Billström syltryggen ett ansikte. Han fick chansen att gå emot en sån som Reinfeldt men rättade in sig i ledet. Tragiskt skulle jag vilja kalla det. mvh

          Svara
      • weasel

         /  08/22/2019

        Kristersson är ju inte ens medveten om att det finns någon kris. Och han är definitivt inte medveten om att han och hans parti bär åtminstone halva skulden för skapandet av denna kris.
        Den dagen då han blir medveten om detta skulle han eventuellt rent teoretiskt kunna ta Sverige ur krisen, men fram tills han blir medveten om det finns det inte ens en teoretisk möjlighet att han kan göra någonting.
        Ungefär enligt samma logik som att en alkoholist knappast kan åtgärda sitt drickande om han inte har någon insikt om att han dricker för mycket.

        Så syltryggen Uffe får väl nöja sig med att vifta med prideflaggor och rabbla floskler. Det är ungefär allt han duger till.

        Svara
  15. Gorby

     /  08/21/2019

    Svara
  16. Gorby

     /  08/21/2019

    Svara
  17. MiT

     /  08/22/2019

    Som jag trodde för ett tag sedan om det här alltså…
    ”Muhamed-vikingen och EU-vikingen är döda, länge leve Metoo-vikingen!”
    https://kvartal.se/artiklar/muhamed-vikingen-och-eu-vikingen-ar-doda-lange-leve-metoo-vikingen/

    Svara
    • Tänk vad mycket sämre mat dagens kvinnor måste ha, att döma av muskelbyggnad.

      Svara
  18. Bamse

     /  08/22/2019

    Förutom den personliga smutskastningen var väl det där med ”man kan vara transperson och transfob, man kan vara rasifierad och nazist” ganska bra?

    Föreslår att Irving lägger till att ”feminister kan bete sig som supersexistiska förtryckare och att svarta visst kan vara rasister” och så tar han det med kollegorna inom extremvänstern och det genusindustriella komplexet – i Sverige och internationellt.

    Lycka till!

    Svara
    • weasel

       /  08/22/2019

      Svarta kan självklart vara rasister , men däremot har jag oerhört svårt att tänka mig att en transperson kan vara transfob ?
      Att transpersoner kan vara transfober är inte samma typ av resonemang som att svarta kan vara rasister.
      Att transpersoner kan vara transfober är samma typ av resonemang som att svarta kan vara… svartfober.

      Och det faller på sin egen orimlighet. Förutom då i Mattias Irvings hjärna. Där är nämligen allt orimligt hur rimligt som helst – och vice versa.

      Svara
      • Bamse

         /  08/23/2019

        Det har du helt rätt i.

        Svara
      • Rikard

         /  08/23/2019

        Hej.

        Det är amerikansk logik som ligger bakom. Eftersom alla svarta i USA kommer från ungefär samma områden i Afrika och dessutom var och är en heterogen minoritetsgrupp i ett vitt, kristet land, har en identitet som ”svart” skapats, både medvetet som av King och medborgarrättsrörelsen såväl som Balck Muslims, Malcolm X och Black Panthers.

        Den har givetvis inget med att ha afrikanskt påbrå att göra, utan är en rent rasistisk identitet avsedd att markera skillnad mot ‘de vita’ (underförstått fienden på vilken allt du inte är nöjd med beror; jfr judars roll som syndabock i det vänsternationalistisk/nationalsocialistiska Tyskland). En roll som vita inte har tillgång till, till skillnad från mittfårekulturen i USA, där alla som är amerikaner är amerikaner, om än av olika färg. ”Svart kultur” är sedan mer än femtio år i opposition mot detta och arbetar för priviligierad status och segregation till parallellsamhälle (metaforerna brukar vara den nu skrotade illusionen om ‘the melting pot’ vilken aldrig var sann vis-a-vis ‘the fruit salad’ som är sann då delarna inte blandas utan existerar bredvid varandra).

        Afrikaner är däremot inte ‘svarta’ annat än till pigmenteringen. Mentalt är de sin närmast folkgrupp (via språk, religiös tradition; både animistisk endemisk och utifrån påtvingad, och inte minst kolonial historik – utan de vita hade varken järnväg, asfalt eller flygplatser funnits än idag i diverse stater, och det vet ledarskapet). Inte heller skäms man för sitt koloniala förflutna, det kan tvärtom ofta vara en källa till stolthet och ett levande kulturarv – i Namibia har en del folk till exempel införlivat tyska uniformer och damklänningar från artonhundratalet i sin egen folkdräkt.

        Svarta amerikaner är rasister, oftast mot vita men inte sällan mot asiater. Dessa ser ju annorlunda ut, de har också en historik av diskriminering bakom sig och de t o m internerades under andra världskriget (japaner) – och de är bland de mest framgångsrika och bäst assimilerade grupperna i USA. Inte konstigt då att amerikanska negrer när ett rasistiskt hat mot dem, då det sätter deras egen oförmåga i blixtbelysning. Afrikaner, i den mån de är rasister, är det på det klassiska viset: den egna gruppen är värd mer än andra, helt enkelt, men eventuellt agg och hat beror på respektive stam och folks historik sinsemellan. Någon politisk dimension finns där inte.

        Transpersoner (den lilla promille som verkligen har skadade kromosomer, skadad corpus callosum och så vidare) har ofta ett starkt självhat. Både utifrån erfarenheten att aldrig vara ‘rätt’ – det är därför de ofta är överkänsliga för toaletter, duschar och andra könsbundna skyltar; det tvingar fram konflikten mellan det kroppslig och det mentala könet, vilket är starkt ångestskapande, och utifrån erfarenheter i uppväxten. Många har div. erfarenheter av att ha försökt bli rätt kön på olika sätt, en del redan från tidig ålder, men har bemötts på sådant vis att ett trauma skapats och sedan under åren byggts upp och förstorats. Det sker gärna så, då ens existens kretsar kring att vara ‘fel’, även utan verklig diskriminering eller verkliga trakasserier. Istället blir upplevelsen av detta så stark att saker du eller jag inte ens märkt som ett ifrågasättande av social roll eller decorum tas som direkta frontangrepp på själva existensberättigandet. Föga förvånande då att transpersoner vilka verkar leva ett behagligt liv och vilka verkar ha kunnat avsluta striden inom sig (oavsett hur) lätt görs till måltavla för hat från de som ännu siter i självhatets irrgångar. Det är snarlikt hur missbrukare ständigt orsakar varandras återfall: man känner igen sitt eget problem hos andra, och kan inte låta dem lyckas, för om han kan, men inte jag – vad säger det om mig? Man orkar inte leva med att andra kan men inte en själv.

        Naturligtvis spär den så kallade transrörelsen (som egentligen inte finn utan består av en handfull högljudda aktivister) på detta. De mest neurotiska och mest extrema lyfts fram som typfall och som exempel. Jämför med homorörelsen: de flesta homosexuella är helt vanliga människor som råkar föredra samkönat umgänge. I övrigt kör de Volvo, tittar på Ernst, och semestrar i husvagn de också.

        Så skulle jag sammanfatta och beskriva det helt kort, men några bevis har jag ju förstås inte.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • lensof

           /  08/23/2019

          Ungefär som när lattefeminister hatar och motarbetar de kvinnor som verkligen lever jämställt dvs de som själva tar ansvar för sin utveckling, sin karriär, sitt känsloliv , sitt välbefinnande och tar sin del för att få bra relationer och fungerande familjeliv. Alltså allt det som ställer krav på en själv men sällan syns utåt mer än som resultat.

          Det är då lattefeministen tar avstånd för resultatet är förhatligt och då kommer alla dolda laddningar och avundsjukan fram. ”Hur kan hon ha sån dj*vla tur. Hon måste ha fått något som vi inte får. Bla, bla, bla”

          Har jag fattat dig rätt nu?☺

          Svara
          • Hur det ”har gått” för någon kan bland annat bero på
            * Genetik
            * Egna handlingar
            * Diskriminering.

            Vilken av dessa ger både (teoretisk) möjlighet för personen att ”bli” precis vad som helst i framtiden, att slippa eget ansvar, och att slippa anstränga sig?

          • Rikard

             /  08/23/2019

            Hej.

            Ungefär så som du skriver kan man säga att det är. Om det sedan är ett personlighetsdrag eller ett inlärt beteende eller genetik, och vad som är vad i vilka proportioner vill jag inte sia om.

            Men mönstret dyker upp i många sammanhang. En person som lever nöjd med att leva enkelt kan mycket väl få gliringar av den som ständigt strävar och knogar på för att ha råd med det senaste. Det är som om den som är tillfreds med sitt gör den andres strävan meningslös och värdelös och för strebern att uppfatta sin strävan som sådan.

            Vilket ju är fånigt.

            Det är som om min musik blir sämre för mig, om du inte gillar den.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

  19. hllviken

     /  08/22/2019

    Utfrånperspektiv: svenskarna manipuleras psykologiskt med utgångspunkt från de kulturella föreställningar som redan finns:

    Svara
  20. En annan

     /  08/22/2019

    Ord från en som blev utfryst från gemenskapen;
    http://helenaedlund.se/frankensteins-samhallsexperiment/
    Stark kvinna, stöd henne!

    Svara
  21. Senior

     /  08/22/2019

    Utöver att Hanif Bali drar ner brallorna till fotknölarna på de politiker som fraterniserar med den Iranska regimens företrädare, har han ju även avslöjat Iranska revolutionsrådet och dessa afghaner, som ”flytt” från Iran till Sverige för att sedan tillsammans med förkämpen Fatemeh dyka upp i en Iranstödd moské……

    Med tanke på just Irans historia borde detta avslöjande tillsammans med det politiska samarbetet vara brännhett ur fler perspektiv, men inte en enda reaktion?!

    https://toklandet.wordpress.com/2019/08/19/tror-fler-kanner-ungefar-sahar/hanif-bali-om-fatemeh-som-arbetar-i-iranska-regimens-moske-i-jakobsberg/

    Frågan är hur reaktionerna kommer att bli om valresultatet 2022 inte faller ut åt ”rätt” håll.

    -Som Lars Ohly uttryckte det efter nederlaget 2006;
    ”-Det är nu dags för utomparlamentariska metoder”

    Inget skulle förvåna mig längre, -inget.

    Svara
    • Ofrivillig svenska

       /  08/22/2019

      Till Senior: ja, det som hittills framkommit om afghanerna och Iranstyrda moskeer är verkligen fruktansvärt skrämmande och då var det ändå riktigt läskigt innan man fick reda på det. Vi går en skrämmande framtid till mötes och som om inte det räckte verkar de flesta dessutom ha både ögon, öron & förstånd avstängda. Varje gång man tror att nu måste det väl räcka, detta kan inte bara passera, så blir det istället etter värre.

      Svara
  22. MiT

     /  08/22/2019

    *https://www.facebook.com/Politiskt.Inkorrekt/videos/340270663527761/?__xts__%5B0%5D=68.ARCtZkBw3LOkdgldgFgIKs_N_H3SWO2-im8LW2Hx7gBymbNfAFtHvEd_8EaQ5JiZNXyxEnPDhmMuGHPltyleej9m5otBaZI37eAzzBlXe-XqkkrdCsWUhYjLwh92l1a2Ec_YD_h2vLv0c3BYQ175xiaVdqmwZIarNQMaShfooGn1tYJoxa2xfyA-gs71srGt_XgrFmp7050WjDVeN8GqofSFVh5nRM9JGrrnRcKjA9lSx4omDiAMV2luXwT9BkUy25cvqf9iVagCCWrLicv7MvpO6Jekmgaba6z7e22XgJlFNcjUlr3hfqBykQ486ovhJYavp4MQ85FJyPf7RLwLjHOi6UWIbpDU1FGI8pxPTFP_Q2KPaV3_yqLyAL4&__tn__=-R*

    Svara
  23. G

     /  08/22/2019

    Svara
  24. G

     /  08/22/2019

    Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Eriks sossekolleger är dock nöjda. Erik Pelling är alltså ”socialdemokrat och kommunstyrelsens ordförande i Uppsala kommun”…

      Svara
      • Noger

         /  08/23/2019

        Hehe, Jag läste:

        ”Vi angriper pronomen, i stället för att ta tag i situationen..”

        Svara
    • Senior

       /  08/23/2019

      Hon borde istället fråga varför de är så konsekventa och uthålliga i detta agerande trots att det hela tiden kommer nya kontraindikationer på deras ståndpunkter.

      Svara
  25. G

     /  08/23/2019

    Jaha, som om inte kvällens opinion live var nog….

    Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Hade hon visat sitt stöd öppet om hon fortfarande varit aktiv i (M) och dessutom suttit i riksdagen? Tveksam, men men, man vet aldrig. Hittar jag fler som visar stöd öppet så postar jag här, gör det ni också.

      Svara
      • G

         /  08/23/2019

        Svara
      • G

         /  08/23/2019

        Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Ojdå. Väldans så många ”högerextremister” som Marcus har bland sina följare om man går efter rösterna på kommentarerna…

      Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/23/2019

        ”men vadå vänster? Carl Bildt…”
        Det handlar fortfarande om MARGOT WALLSTRÖM och hennes klavertramp!
        WAHRGRBL!1!!!

        Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Ja, men om ensamkommandeaktivisten Magnus skulle komma med sin ”fakta” så skulle Bali troligen kunna pulverisera den utan problem. Men du kan ju alltid prova Magnus.

      Svara
    • G

       /  08/23/2019

      ”– Bildt förtjänar kritik, och betydligt hårdare än den Bali uttryckte. Tidigare Folkpartiledaren Per Ahlmark var en vass Bildtkritiker och ett föredöme i det avseendet, säger Sakine Madon.

      – Exempelvis när Turkiet toppade listan över länder med störst antal fängslade journalister i världen sa Bildt ogenerat i en TV4-intervju i slutet av 2013 att inga oliktänkande fängslas där. Den tidigare utrikesministerns ständiga förskönande av utvecklingen i Erdogans Turkiet har varit fascinerande att följa, säger hon.

      Carolin Dahlman är politisk redaktör på liberala Kristianstadsbladet. Hon anser att Moderaterna agerar märkligt.

      – Moderaterna uppvisar ett märkligt spattigt beteende i en tid när ett parti som vill leda borgerligheten måste agera resolut i betydligt viktigare frågor. Det skadar Moderaterna att försöka stoppa en kritiker som länge har varit modig och lyft angelägna frågor när andra inte har vågat, säger hon.

      Mikael Hermansson, politisk redaktör på moderata Borås Tidning, kallar Hanif Balis kritik mot Carl Bildt för ”svårsmält och lättviktig”.

      – Balis kritik är svårsmält och lättviktig, inte minst med tanke på hur svepande den är. Rimligen kan man ställa sig frågande till en hel del av vad som hände under Bildts Balkan-år. Men när det gäller hans hållning vad avser Baltikum, EU, Ryssland, Nato och så vidare har jag inga som helst invändningar, säger Mikael Hermansson.

      Han ifrågasätter varför Moderaterna har tillåtit Hanif Bali att förbli en partiprofil under en längre tid. Samtidigt tror han inte att gårdagens utspel kommer att leda till större effekter för partiet.

      – Det innebär inte direkt någon revolution. Annat spelar större roll för bilden av dagens M. Om vägen till en bättre framtoning ska gå via ”moralisk uppryckning” torde det vara minst lika viktigt att skyndsamt ta itu med allt ifrån SD-samarbetande Skånemoderater till klimatforskningsförnekande riksdagsledamöter, säger han.

      Tidigare finansministern Anders Borg (M) gav sin syn i Di TV:s Börsmorgon. Han sade att Hanif Balis ursäkt bör räcka och att Moderaterna snabbt bör gå vidare.

      – Det var dumt att ge sig på Carl Bildt, som jag har stor respekt för. Men samtidigt gör människor då och då misstag. Nu har han bett om ursäkt för detta och då tycker jag man kan nöja sig med det, säger Anders Borg.

      – De får göra som kungen och vända blad och gå vidare, säger han.”

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/23/2019

        Det här är imponerande. Hur kan Margot Wallström klanta sig så in i helvete och det här vara det som diskuteras? Hur?

        Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Svara
  26. G

     /  08/23/2019

    Svara
  27. G

     /  08/23/2019

    Svara
  28. G

     /  08/23/2019

    Svara
    • ”Det som skaver är däremot de 200 000 arbetslösa personerna som invandrat till Sverige från andra länder. Vad är det i den svenska modellen som gör att inte fler av dem arbetar i dessa bristyrken?”

      Svar: Den svenska modellen!

      ”Ändå tillåter vi oss att hålla oss med system som inte förmår att få ut hyggligt friska och allmänt arbetsföra människor ens i jämförelsevis enkla jobb med stor efterfrågan på arbetskraft.”

      [ding]: Vad är ”den svenska modellen”? Fortsätter med ”Rent Vansinne” för 800, tack.

      Svara
  29. G

     /  08/23/2019

    Svara
  30. G

     /  08/23/2019

    Svara
    • G

       /  08/23/2019

      ”Yüksels parti – Tro och Solidaritets draksådd blommar ut

      Den draksådd som Socialdemokrater för Tro och Solidaritet sådde i och med samarbetsavtalet med Muslimska Brödraskapets nätverksorganisation Sveriges Muslimska Råd 1999 slår nu skott. Det bäddade för att andra partier följde efter, som Centerpartiet, och resultatet är nu en ny politisk kraft i Sverige i form av Nyans, Sveriges första islamistiska parti.
      ..[..]..
      Ett av förslagen är att islamofobi får en egen brottsrubricering samt att muslimer får minoritetsställning i grundlagen.”
      https://ledarsidorna.se/2019/08/yuksels-parti-tro-och-solidaritets-draksadd-blommar-ut/

      *Hör du illa! Det sker ingen islamisering av Sverige säger jag ju!!*

      Svara
    • G

       /  08/23/2019

      ”I en intervju med Sveriges Radio i början av augusti 2018 sa Yüksel att hans ambition med att kandidera till riksdagen var att arbeta med sin hjärtefråga integration. Redan dagen efter han uteslöts i fjol dryftade han planer på ett nytt parti.

      – Jag tror att många är trötta på de etablerade partierna. Jag har fått hundratals meddelanden från människor jag inte känner som säger att de stöttar mig, sa han då.”
      https://samnytt.se/islamist-stakar-ut-vagen-for-nytt-parti-ett-parti-som-representerar-det-mangkulturella-samhallet/

      Svara
  31. G

     /  08/23/2019

    ”Demonstrationer ägde rum igår mot Zarifs besök, och planeras även idag klockan 12 på Mynttorget. “Fint att svensk polis pucklar på iranska gubbar som protesterar mot islamisk terror, medan terroristen själv sover gott på Grand, skyddad av polisavspärrningar.” skriver debattören Nima Dervish på Facebook, och påminner om när Grand Hotel pudlade 2016 efter att de fått kritik för att de hyrt ut till Sverigedemokraterna. Grand Hotels VD sa efter kritiken: ”Vi borde sagt nej till SD” – men man säger alltså ja till en representant för Irans diktatur utan att ens blinka.”
    http://katerinamagasin.se/en-skam-margot-wallstrom-far-hard-kritik-sitt-fjask-extremister/

    Haha. Det här från Grand kan fan inte ens kallas hyckleri eller dubbelmoral, alldeles för flippat för det. (Även om jag skulle hitta länk till inlägget så kommer Nimas inlägg inte att ladda för mig, enda chansen att läsa är om MiT eller någon annan med FB tar en skärmdump.)

    Svara
  32. G

     /  08/23/2019

    Svara
  33. G

     /  08/23/2019

    Svara
  34. G

     /  08/23/2019

    Svara
    • G

       /  08/23/2019

      Svara
  35. G

     /  08/23/2019

    ”Jag har dessutom fått höra av Migrationsverket att man inte kan vara kristen kurd från Iran eftersom Iran är ett muslimskt land.”

    Svara
  36. G

     /  08/23/2019

    ”Lars Lindström: Vi vet alla att Greta Thunberg har rätt och varför några avskyr henne

    Den unga klimataktivisten seglar till Amerika, som en upptäcktsresande, med siktet inställt på klimatmöten och demonstrationer i USA och Chile. Symbolvärdet i hennes resa är lika stort som Atlanten.

    Småaktiga, avundsjuka, konservativa, klimatförnekande gubbar av alla sorters kön – världen över, faktiskt, och de flesta från den högernationalistiska sfären – gör sitt värsta för att nedvärdera, misstänkliggöra, håna och låtsas tycka synd om Greta Thunberg. Det är sorgligt att uppleva.

    Men det är också ett hundraprocentigt erkännande till 16-åringen och hennes aktivism. Hon triggar känslor bara genom att vara sig själv, blottlägga sin oro för klimatet och mänskligheten och agera helt okonstlat.

    Ni vet hur det kan låta. Greta vet ingenting. Greta är ett barn. Greta har fel. Greta är utnyttjad.

    Men hon påstår aldrig att hon har lösningar. Hon säger lyssna på forskarna, vädjar till politiker att inte ignorera experter som i decennier pekat på vart vi är på väg. Hon har gång på gång visat att hon inte har ekonomisk vinning eller dold agenda.

    Hon sprider inget hat, fejkar ingenting, hotar ingen, vädjar att vi ska besinna oss. Hon är en god människa, helt enkelt, och dessutom ung tjej och öppen med sin autism, och därmed enligt naturlagarna i sociala medier fritt villebråd. Klappjakten är ömklig att betrakta.

    Greta Thunberg säger att vi ska lyssna på forskarna så då gör jag det. De dyker ju upp i Sommar i P1 alltsomoftast.

    Professorn i meteorologi Michael Tjernström säger att det MÅSTE ske en total omställning till ett samhälle som inte förbrukar fossila bränslen annat än marginellt, och föreslår bland annat höjd bensinskatt med fem kronor.

    Filosofiprofessorn Nick Bostrom säger att ett ÄNNU större hot än klimatförändringar är superintelligensen, att det kan bli mänsklighetens sista innovation.”
    https://web.archive.org/web/20190819092608/https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/vi-vet-alla-att-greta-thunberg-har-ratt-och-varfor-nagra-avskyr-henne/

    ”klimatförnekande gubbar av alla sorters kön”

    Gubbar av ALLA sorters kön :/

    ”dessutom ung tjej och öppen med sin autism, och därmed enligt naturlagarna i sociala medier fritt villebråd”

    Det är så märkligt att detta alltid kommer upp av sådana som Lars som kritiserar kritikerna, men jag har ALDRIG sett någon av kritikerna öht nämna eller ens ägna en tanke åt hennes autism när de kritiserar, ägnas ingen uppmärksamhet till det, inte en enda gång har jag sett det. Men ändå ska han dra in det. Nyss var hon en ung, stark kvinna som vill förändra världen, sedan blev hon ett litet offer helt plötsligt. Herregud. Ibland är det svårt att hänga med i vänstersvängarna.

    ”Som en upptäcktsresande”. Visst serru….

    ”11 stora upptäcktsresande

    De utforskade jordens okända trakter och upptäckte länder, folkslag och skatter: möt Marco Polo och tio andra stora äventyrare.”
    https://varldenshistoria.se/utforskning/upptacktsresor/11-stora-upptacktsresande

    Svara
    • G

       /  08/23/2019

      ”Det klassiska upptäcktsresandet har i stort sett dött ut då kommunikationerna världen över gjort även avlägsna platser mer lättillgängliga.

      I modern historiografi och vetenskaplig historierevisionism har man ibland frångått termen ”upptäckt” om européers ankomst till redan befolkade områden; till exempel brukar man inte längre säga att ”Christopher Columbus upptäckte Amerika”.
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Uppt%C3%A4cktsresa

      Svara
    • Olof

       /  08/23/2019

      ”Men hon påstår aldrig att hon har lösningar.”

      Precis. Så vad hon säger är helt meningslöst.

      ”Hon säger lyssna på forskarna, vädjar till politiker att inte ignorera experter som i decennier pekat på vart vi är på väg.”

      Att lyssna aktiverar hjärnan och hjärnan förbrukar energi. Det låter inte som någon bra ide ur co2 synvinkel.

      Men kanske hon kan peka ut vilka forskare vi skall lyssna på då? Någon med lösningar?

      ”Professorn i meteorologi Michael Tjernström säger att det MÅSTE ske en total omställning till ett samhälle som inte förbrukar fossila bränslen annat än marginellt, och föreslår bland annat höjd bensinskatt med fem kronor.”

      … och är professorn trippelprofessor i ekonomi och politisk vetenskap med?

      För man behöver inte ens vara det för att inse att höjd bensinskatt med fem kronor bara kommer att leda till
      a) ingen förändring i fossil förbrukning eftersom samma bensin kommer förbrännas någon annanstans. Att försöka stoppa co2 utsläpp i konsumentled är som att täta ett såll med tandpetare.
      b) kraftig lågkonjunktur
      c) de som införde skatten åker ut med huvudet före vid nästa val om inte tidigare och skatten dras tillbaka igen

      Låter inte som vi borde lyssna på den forskaren i alla fall.

      Det enda sättet att stoppa förbränning av fossila bränslen är att stoppa utvinningen av dem. Det hjälper inte att stoppa i konsumentled eftersom någon annan kommer elda samma bränsle ändå, och den marginella prisminskning som skulle kunnat stoppa utvinningen av just den litern kommer inte ändra något eftersom teknikförbättringar kommer sänka kostnaderna för utvinning.

      Och då finns det i princip två sätt. Antingen en massiv utbyggnad av annan krafttillverkning. Och då menar jag inte ‘en liten’. Jag menar en så massiv utbyggnad att energi blir så billigt att kol som ligger på ytan inte blir lönsamt. Att befintliga oljefält och investeringar måste kasseras för bara driftskostnaderna är högre än vad man kan få ut av att vrida på kranen.

      Eller så får man hota med militära angrepp på alla producenter av fossila bränslen. Och där är det lite typ… Greta… och vems arme?

      Så, som jag sagt, när Greta börjar argumentera för att hundradubbla Sveriges kärnkraftskapacitet, då skall jag börja tillskriva henne någon som helst relevans.

      Svara
    • Noger

       /  08/23/2019

      Lars Lindström: ”Hon vädjar att vi ska besinna oss.”

      Greta: ”I want you to panic”

      Svara
    • Lyssna på ”rätt” forskare. De som säger ”Now panic and freak out.”

      De som i decennier har sagt samma sak har uppenbarligen haft fel.

      IPCC är en politisk organisation, inte vetenskap.

      Svara
  37. G

     /  08/23/2019

    ”Kalmar kommun lyfter nu även fram det kvinnoförtryckande klädesplagget hijab på kommunens webbsida.

    Var en får givetvis tycka vad man vill om detta men det ligger helt i linje med fjäskandet för t.ex. Iran som vi sett flera exempel på under det iranska statsbesöket i Sverige denna vecka. Eller den svenska hijabklädda delegation som besökte Iran i februari 2017 med minister Ann Linde i spetsen.”
    https://thoralfsblogg.com/2019/08/22/1938/

    Svara
  38. G

     /  08/23/2019

    Postades av Kristian under förra blogginlägget. Värd posta igen IMO…

    ”SÅ INDOKTRINERAS BARNEN PÅ FÖRSKOLAN

    Jag fick ikväll ett meddelande från min dotter om en bok som tydligen köpts in till förskolor i Linköping. Boken heter Bosse & Bella och trumpna Donald. Den har säkert köpts in av många andra kommuner också gissar jag.

    Boken är skriven av Måns Gahrton, som är brorson till Miljöpartiets före detta riksdagsledamot Per Gahrton. Så man kan ju gissa hans politiska hemvist om man nu skulle tvivla efter att man sett bokens innehåll.

    Så här presenteras boken av ett bokförlag.

    ”En ny kille, Donald, har börjat på Bosse och Bellas förskola. Han har ljust lockigt hår med flygig lugg och ser sur och bestämd ut. Donald har nyss flyttat in i det vita huset alldeles intill lekparken där barnen brukar leka.

    Redan den första dagen märks det att Donald vill bestämma, om allt. Han bygger en mur i lekrummet för att stänga ute de andra barnen. Han slösar med el och äter upp alla bullar som barnen bakat tillsammans.”

    Jag tror ingen tvivlar på vem som avses efter den beskrivningen. Det handlar om att i allra högsta grad indoktrinera barnen i vem som är god och vem som är dum och elak.

    USA och Donald Trump är hatad i vänsterkretsar.

    Här kommer några exempel från boken.

    Ännu ett exempel på hur de rödgröna partierna indoktrinerar barnen på förskolan eller i grundskolan. Det förekommer säkert på alla nivåer men är sannolikt mer utstuderat ju äldre barnen är. Ett exempel idag är säkert också klimatalarmismen och den så kallade klimatkrisen, som säkert hamras in i barnens medvetande. Ett annat exempel är prideveckan på förskolor och grundskolan. Nåde den som har en annan uppfattning än de politiskt korrekta. De skall jagas!

    Jag är samtidigt övertygad om att det finns förskolepersonal som reagerar på detta men som inte vågar ta upp det på grund av att de är rädda för att mista sitt jobb eller bli mobbad av de politiskt korrekta på arbetsplatsen.”
    https://thoralfsblogg.com/2019/08/20/sa-indoktrineras-barnen-pa-forskolan/

    ”Mitt blogginlägg om barnboken Bosse & Bella och trumpna Donald har slagit rekord i antal delningar på Facebook. I skrivande stund har blogginlägget delats ca 1 700 gånger. Det visar hur aktuell och viktig frågan om indoktrinering är och hur en barnbok kan användas för att påverka både barn och vuxna. Blogginlägget har med andra ord väckt stor uppmärksamhet.

    Jag har ställt frågan till Kalmar kommuns utbildningsförvaltning om boken har köpts in även av Kalmar kommun men ännu inte fått något svar. Om det skulle vara så att kommunen köpt in boken så kommer jag skriva en motion där jag yrkar på att boken skall plockas bort och eldas upp i kommunens värmekraftverk i Moskogen. Där hör den hemma.”
    https://thoralfsblogg.com/2019/08/21/manga-delningar/

    Svara
    • Senior

       /  08/23/2019

      …….och ingen reagerar…….. Som vanligt.

      Svara
    • Olof

       /  08/23/2019

      Jag får säga att den ger ytterligare en fascinerande inblick i kulturvänsterns kärleksaffär med vuxenmobbing.

      Precis samma poänger hade förstås kunnat göras utan att relatera dem till en verklig person. Men de kan förstås inte låta bli, för deras behov av att mobba och markera position är egentligen det centrala, samtidigt som det sänder en signal till både barnen och vuxna att gör som vi vill… annars.

      Jag känner verkligen ett gränslöst förakt för dessa vidriga garderobsfascister.

      Svara
    • Jag gissar att ha även har drygt tjugo tusen anställda, har skapat minst lika många jobb, och betalar mer skatt än alla de andra tillsammans?

      Svara
  39. G

     /  08/23/2019

    Svara
  40. G

     /  08/23/2019

    Svara
    • G

       /  08/23/2019

      ”These people need help and support from #EU and whole democratic world.”

      Gudmundson 2015….

      ”Enbart kostnaden för ensamkommande unga asylsökande, varav majoriteten är från Afghanistan, väntas 2019 uppgå till 23 miljarder kronor. Det är mer än vad den afghanska statsapparaten lägger på löner till sina drygt 800 000 anställda. Det är inte rimligt.

      Till detta kommer kommunala kostnader. SKL flaggade nyss för i snitt två kronors höjning av kommunalskatten fram till 2019. Men det byggde på den nu överspelade prognosen.”
      http://archive.is/pTPzc

      Och vad som hänt sedan dess vet vi ju.

      Svara
    • Olof

       /  08/23/2019

      Question 8, can any human be illegal?

      Answer: Absolutely not, but some can be deported.

      Svara
  41. G

     /  08/23/2019

    Svara
    • weasel

       /  08/23/2019

      ”Talibanif”

      Vänta nu….den vita svenska kvinnan Myra Öhman stämplar den iranska invandraren som ”taliban” eftersom han anser att män ska skaka hand med kvinnor…?
      : (

      Svara
  42. G

     /  08/23/2019

    Svara
  43. Tanten_2

     /  08/23/2019

    Råkade ange hanifbali.se. Då kommer man till Feministiskt Initiativs hemsida!
    Ett sätt att värva medlemmar?

    Svara
  44. Gorby

     /  08/23/2019

    Svara
  1. Du är viktig för fred – Svara på dessa 4 frågor! – Samverkan för fred och Swexit | Vetenskapliga partiet

Lämna ett svar till Rikard Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: