Svenska Institutet igen

Minns ni aktivismen på Svenska Institutet för ca 2,5 år sedan när de satte kontrollen över twitterkontot @sweden i händerna på Vian Tahir, en VÄLKÄND aktivist allra längst ute på vänsterkanten?

Det blev kaos då Svenska Institutet började prenumerera på hennes personliga blocklista som var baserad på politiska åsikter och 14 000 konton blev autoblockade av SI som då också som myndighet sa att de blockade bara var homohatande nazister. Som t ex Köpenhamns borgmästare, Bill Gates, Israels ambassadör, Englands motsvarighet till inrikesdepartementet, div svenska journalister som står till höger om Miljöpartiet, svenska politiker som är till höger om Miljöpartiet osv.

De satte henne inte bara att spaka kontot en vecka utan i o m att de prenumererade på hennes personliga och privata blocklista så hade de också gett henne en stor kontroll över kontots kommunikation även efter den veckan för blocklistor funkar så, om listans skapare lägger till namn så blockas den personen automatiskt av alla som prenumererar på listan. Om de på SI inte visste eller inte fattade vet jag inte men den Vian hade kontakt med tyckte listan var supersmart.

Det var en sörja av lögner från Svenska Institutet för att försöka dölja att de helt enkelt är en bunt inkompetenta vänsteraktivister som styr myndigheten. Man ljög om precis allt samtidigt som man bjöd in Vian och någon aktivistkompis till henne, Marcin de Kaminski, på Sida till interna möten på SI!

swedenkontot2

Och som av en outgrundlig slump så rattades sweden-kontot nästan alltid av extremister långt ut på vänsterkanten. Ovan ser vi Amina som studerade genus”vetenskap”. I stort sett alltid var det den typen av människor som rattade kontot, något enstaka undantag fanns, bl a den som hon nämner i tweeten.

Nu är alltså folk förvånade över att Svenska Institutet på olika språk marknadsför Sverige utomlands som ett bidragsparadis, ett land med floder av honung och mjölk. SI pekar särskilt på hur mycket man kan få i olika bidrag utan att behöva göra någonting. Varför är man förvånad över det? Vad annat kan man vänta sig när vänsteraktivister är chefer?

Räckte inte varningen som kom med haveriet med sweden-kontot för att börja rota djupare i deras förehavanden? Vilka varningslampor var det som inte blinkade illrött redan då?

svenskainstitutet1

swedenpunktse1

visitsweden

Borde inte lamporna börjat blinka redan i dec 2014? Eller 2010? Alla ovan kommer från Svenska Institutet.

Nu är alltså folk förvånade över att Svenska Institutet aktivistiskt marknadsför Sverige som ett bidragsland. Nu är man förvånade över att de är aktivister som styr där. Nu. Inte 2017 när man gav bort makten över sitt twitterkontos kommunikation till en vänsterextremist med ordet ”supersmart”. Inte heller 2014. Och inte 2010. Utan just nu.

Har sett en del som säger att man inte ska gå på SI om detta utan politiken bakom, att de bara gör vad de är ålagda att göra osv. En sa att det är ju skitbra att de säger att t ex vårt föräldraförsäkringssystem är är generöst så de som vill flytta hit vet hur det funkar. Och jo så kan det ju faktiskt vara. Men inte som en bidragskran som aldrig sinar utan i så fall skulle man marknadsfört det som ett generöst system och varit noga med att påpeka ”Och om du kommer till Sverige så kan du ta del av allt detta men vi förväntar oss att du också är med och betalar för det!”. Man kunde påpekat att utan folk som betalar in till det så finns inget att vara generös med. Men det gjorde man inte. Och det är vänsteraktivistiskt eftersom man då marknadsför Sverige som ett bidragsparadis där allt bara magiskt finns och är gratis. Det man gör är att men ger bort svenskarnas pengar till andra utan krav på någon form av motprestation. Det är en förmögenhetsförflyttning från svenskar till invandrare man marknadsför. Och det är så det funkat i praktiken också för man gör reklam på språk där man knappast kan förvänta sig hitta efterfrågad kompetens som saknas utan det man lockat är enbart bidragsinvandring. Det är gruppen man riktade in sig på med sin marknadsföring.

Man SKA gå på SI om detta för de är ingen vanlig maktlös budbärare utan en myndighet med över en halv miljard av skattebetalarnas pengar i budget! Det är så ordningen är, man går hela tiden till den som är över i kedjan, man går inte till toppen direkt utan det är andra chefers skyldighet att rapportera uppåt om galenskaper som sker. Om jag blir dåligt bemött i lokala ICA-butiken och det kan bero på beslut tagna av andra så kontaktar jag inte VD:n för ICA-Sverige om problemet utan den lokala chefen, sen får han dra det vidare. Som myndighet har man faktiskt ett ansvar att påpeka för politiker att deras direktiv är helt bisarra och om politikerna vägrar att ha sunt förnuft så får man faktiskt avgå som myndighetschef och motivera det med att man inte kan genomföra totalbisarra direktiv från politikerna. Eller så genomför man men då ska man heller inte undgå kritik! En generaldirektör har en mycket hög lön och en hög lön motiveras av stort ansvar, det är så det funkar och ska funka. Då kan man inte helt plötsligt vara ansvarsbefriad så fort det händer något!

SI har marknadsfört Sverige som ett bidragsparadis där allt är gratis utan motprestation och då får väl för fan också SI ta konsekvenserna av det! De måste tyckt det var skitbra att göra så för annars skulle man ju inte gjort det? Om man ändå gör det och ogillar det så får man se till att ha ryggen fri i form av dokumentation där det framgår att man tycker det är bisarrt och att man påtalat det.

Den här jävla ansvarslösheten som finns överallt är så skadlig! Allt ska alltid vara någon annans ansvar av någon underlig anledning, inget är någonsin den välbetalda chefens ansvar!

Finns ju ett skämt som säger att lättaste sättet att svälta ihjäl en vänsterextremist är att gömma A-kassekorten under arbetskläderna.

Det bästa är att lägga ner SI helt och hållet och ev starta upp igen om nåt år eller två och vara NOGA med vilka man anställer där så det inte återigen blir ett veritabelt näste för vänsteraktivister. Eller bara lägga ner. För man har ju faktiskt varit väldigt noga med vilka man anställt som det är nu också, man har noga sett till att det är vänsteraktivister…

Och sen upprepar man det med nästan alla andra myndigheter också! Man måste rensa ut på myndigheterna! Och lägga ner minst hälften av alla för gott!

Så där marknadsförde man t ex svenska nationaldagen för i alla fall två år sedan, kanske är likadant fortfarande. Det där är en TYPISK aktivistbild.

Och apropå det där om genuspedagogik som syns en bit upp så kan man läsa den här om normkritik i skolan.

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

214 kommentarer

  1. ;)

     /  10/29/2019

    Test 😉

    Svara
    • hllviken

       /  10/29/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  10/30/2019

        Man kan ju lugnt säga att Toklandet var åratal före TV4 med denna ”nyhet”.

        Svara
      • Jans

         /  10/30/2019

        Och så intervjuar TV4 moderatledaren istället för SD-ledaren när de vill ha en kritisk röst… Oj vad förvånad man blir.
        I och för sig, det kunde ju varit intressant att intervjua M om de hade frågat varför M gick med på denna propagandasajt under sin tid. SI:s ”marknadsföring” är ju som sagt inte ny med denna regering.

        Svara
  2. i

     /  10/29/2019

    Det är bara anmälningsbenägenheten som ökat…

    Svara
    • Ivar L

       /  10/30/2019

      Jaha, då skall vi se vad som var fel av Trump denna gång då.

      När Baghdadi dödades twittrade Trump fel tydligen. Är det ett viktigt fokus när vår tids vidrigaste terrorsekt fått sin ledare dödad? Tänk om media kunde lägga samma tid på analyser av det reella världsläget som på innehållet i Trumps tramstweetar? Bara några timmar innan Baghadids död tillkännagavs hade SvD två ”analyser” om hur fel USA gjorde som inte var tillräckligt aktiva i norra Syrien. Så mycket koll hade SvD:s analysexperter och då var den ene t.o.m. från USA.

      Svara
      • Senior

         /  10/30/2019

        Trumps tweetar verkar fylla en väldigt effektiv funktion:
        Medan skräpmedia ägnar dagar åt att analysera hans twitter, verkar han samtidigt vara synnerligen effektiv på andra områden.

        -Som avledande manöver verkar det fungera ypperligt.

        -Det mest intressanta är att de inte heller verkar ha kapaciteten att genomskåda vad hans trollande går ut på heller, utan spinner vilt vidare på det som de nyttiga idioter de är.

        -Vilket i och för sig bara är bra då han får arbeta lite mer ostört med att skydda västvärldens kultur och ”way of life” från de makter som idag gör allt för att störta den demokratiska ordningen.

        Svara
        • elina

           /  10/30/2019

          Det var överraskande att se honom i live, dock i TV, när han hade ett möte i Vita Huset eller skrev på olika beslut. Skadad som jag var av svensk media var det som att se på en ”falsk” president. Jag var djupt imponerad. Följe sedan debatterna alltid jag kunde. Inte så ofta kanske 10 gånger. (Tältade ju.)
          Av 50 slumpmässiga personer som jag diskuterade politik med var 48 lika imponerade som jag. De två suktade än efter demokrater. Detta var förra året maj – oktober.

          Svara
        • Ivar L

           /  10/30/2019

          Ja, utan tvekan ligger det mycket i vad du säger. Idén i vänsterliberal media att Trump är lite korkad och twittrar dumheter som de genomskådar är verkligen ett bra kvitto på hur inbilska och högmodiga många journalister är. Någon reell analys av vad ledaren för världens mäktigaste land gör lyser med sin frånvaro. Dessutom gör ju deras ständiga tuggande av hans tweets att han på något sätt får ut sitt budskap kanske effektivare än någon tidigare president. Det spelar liksom ingen roll om rapporteringen alltid går ut på att han har fel, han får ut sitt budskap ändå.

          Personligen är jag varken för eller emot Trump, han är en demokratiskt vald ledare och USA har gjort mycket mer problematiska saker under tidigare ledarskap än hittills under Trump. Rapporteringen om riksrättramset är också rätt intressant. Varför är det ingen som intresserar sig för det som föranledde Trumps kontakter med Ukraina? Joe Biden och hans son förehavanden verkar mer problematiska än Trumps reaktion på dem.

          Svara
      • MickeP

         /  10/30/2019

        My hero!

        MickeP

        Svara
  3. i

     /  10/29/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  10/30/2019

      Ökenutbredning funkar väl inte heller som argument har jag förstått…

      Havsnivån (någon meter per hundra år)
      Oväder (lite mer)
      Sjukdomar (lite fler)

      Det är väl ungefär allt som en framtida eventuell ”katastrof” kommer att handla om med några graders höjning. Det mesta annat som målas upp handlar snarast om konsekvensen av att människorna på jorden blir fler. Och sedan har vi ju alla fördelar med lite varmare klimat som aldrig någonsin nämns. Och den relativt nära förestående istiden är det ingen som vill att vi skall tänka på. Tänk om global uppvärmning hjälper till att rädda oss eller i vart fall försena ett analkande klimatläge som är tusenfalt värre?

      Svara
      • Melmac

         /  10/30/2019

        Sjukdomarna beror nog mycket på att vi är fler på klotet. Kanske inte fler sjukdomar men större spridning.

        Svara
        • Ivar L

           /  10/30/2019

          Dessutom görs medicinska framsteg hela tiden. I de flesta länder stiger medellivslängden.

          Det finns dock ett orosmoment kring resistens mot antibiotika och att varmare väder betyder göttigare för bakterier är nog helt okontroversiellt sant. Men det finns ju även medicinska problem med kyla såklart.

          Men som sagt, det vore ju intressant med en kalkyl där man faktiskt räknade på för och nackdelar med ett aningen varmare klimat globalt och totalt. Svårt att tro att inte varmare klimat skulle komma ut som vinnare. Framförallt när det gäller livsmedelsförsörjning och förnybar energi. Däremot kan det naturligtvis uppstå lokala obalanser. Men säg att vi istället lyckas göra jorden kallare, skulle det inte finnas förlorare i det läget?

          En närmare titt på konsekvenser av havsytans höjning vore också intressant. Givet att det går långsamt tvivlar jag på att det är särskilt problematiskt. Det finns ju även fördelar om det marina livet får mer kontinentalsockel. Ja, mycket som fattas i den påstått vetenskapliga klimatrapporteringen.

          Svara
          • Senior

             /  11/02/2019

            ” En närmare titt på konsekvenser av havsytans höjning vore också intressant. Givet att det går långsamt tvivlar jag på att det är särskilt problematiskt.”

            Det blir dessutom ingen höjning att tala om, åtminstone inte på grund av värmen.

            Avdunstningen från haven kommer att öka i samma takt som värmen.

            Detta i sin tur ger mer nederbörd som tillsammans med koldioxiden ger våra växter näring så de bättre växer och frodas och kan mätta fler munnar.

            Får vi ett överskott av regnvatten (nu helt naturligt renat och avsaltat) kommer detta även att fylla på våra vattendepåer, både sjöar och grundvatten.

            Vilket i sin tur ger oss människor mer dricksvatten, tillsammans med den ökning av växtlighet som ger både oss och de djur vi äter i näringskedjan bättre förutsättningar….

            Jag ser inte att mera grödor och mer mat skulle vara problematiskt med tanke på den ökande befolkningen i världen.

            Detta kretslopp är tvärtom en förutsättning för liv, därav benämningen ”livets kretslopp”.

            Ökar man ingredienserna i detta kretslopp ökar man även förutsättningarna/möjligheterna för de ingående delarna i kretsloppet, inklusive människor.

  4. i

     /  10/29/2019

    haha!

    Svara
  5. MiT

     /  10/29/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  10/30/2019

      Naturligtvis har du helt rätt i att det borde vara så, men rent konkret vore det falsk marknadsföring för man kräver ju inte detta. Tvärtom, vad jag förstår bidrar många arbetskraftsinvandrare negativt på grund av att de tar med sig familjerna.

      Det är verkligen totalt orimligt och visar med all önskvärd tydlighet att högerns propaganda för arbetskraftsinvandring handlar om att slå sönder det sociala välfärdssystemet. Vänsterns handlar naturligtvis om att importera röstboskap. Det är en märklig dödsdans som våra styrande har med vårt land, av olika skäl men med samma konsekvens.

      Svara
  6. i

     /  10/29/2019

    Svara
    • i

       /  10/29/2019

      Svara
  7. i

     /  10/29/2019

    Svara
  8. MiT

     /  10/29/2019

    Svara
    • Rikard

       /  10/29/2019

      Hej.

      Det är långt ifrån den enda helt ovetenskapliga metoden som används. Skolan har länge köpt kurser och fortbildningar i ART (Aggression Replacement Training), vilket är rent båg. Snoka lite om bakgrunden, den som vill slösa bort en timme på att hitta en forskare som fuskar med resultaten och plockar russinen ur kakan, och vars studie har noll reproducerbarhet.

      ”Lågaffektivt bemötande” är ett sätt att sälja det självklara i att man inte skall tappa kontrollen eller koncepterna vid en konflikt, men kärringarna inom skola tolkar det som att man inte skall visa känslor som t ex ogillande vid elevers övergrepp eller hot, eller andra utspel. Det är samma soc-kärringatjafs som på sjuttiotalet: ”Han söker bara uppmärksamhet. Ignorera honom så slutar han.”

      Det är dessutom helt förbjudet att få elever att skämmas, eller att säga att de beter sig vidrigt och som avskum – t ex om tonårskillar från icke skidåkande land hotar att våldta en kvinnlig kollega med en trasig flaska eller kniv? Då får du absolut inte bli arg, eller skälla ut dem. Det är en kränkning. Att säga åt en femtonåring som sitter med fötterna på bänken, som äter fågelfrön i klassrummet och som kollar på porrfilm i sin mobil i klassrummet att han är en skam för sin familj är ett övergrepp. Att kasta ut en tioåring som spottar på jämnåriga och på golvet ses som misshandel.

      Men det löser sig nog om vi får in fler kvinnor i skolans ledning, så att de patriarkala strukturerna bryts.

      Ni vet, de där strukturerna som var norm i både skola och samhälle för 1970 ungefär. Visst, jag hade saknat en del teknik, men jag hade vaknat i morgon och sett att det var 1969.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Ivar L

         /  10/30/2019

        Och jag när ju en misstanke i att ivrigheten i att tillämpa dessa ”metoder” är för att slippa ta tag i svåra saker, konfrontera jobbiga elever o.s.v. I stunden är det säkert bekvämt att slippa gå i konfrontation, men på sikt blir resultatet naturligtvis katastrof. Det går ju ut över de andra eleverna när inte de vuxna vill vara den vuxne i rummet när Ali sätter igång att trakassera sina kamrater eller störa lektionen.

        Svara
        • Rikard

           /  10/30/2019

          Hej.

          Jo, visst är det så. Dessutom är vi lärare inte soldater eller poliser. Vi har varken träning eller erfarenhet eller betalt för att hantera problem där tillsägelse inte räcker.

          Och det är länge sedan man tog ifrån oss, och skolan, möjligheten att bestraffa och discipliner elever där föräldrarna inte gjort sitt jobb. Inte för att kåren inte var pådrivande att skapa dagens läge, för all del.

          Men vad skulle du själv göra, om NN (14 år) spottar på en annan elev i klassrummet? Säga till? Jaha, och när NN så spottar på dig och kallar dig ”Svennehora!”, vad gör du då? Ringer polisen, eller? Vad gör du när NN:s familj och släkt står vid din bil när du skall hem? Vad gör du när varken kollegor, rektor, eller politiker erbjuder metoder för att hantera elever som NN?

          Rent konkret, Ivar, vad skulle du göra om en fjortonåring som du har ansvar för spottar på dig? Kom ihåg att du är filmad, och att flera elever gärna vittnar falskt mot dig.

          Vad skulle du göra? (Det kan alla som har åsikter om skolan ta och fundera på. Där och då, i klassrummet: vad gör du? Du skall ha fler lektioner. Snacket om vad du säger och gör kommer att gå bland elever och kollegor. Du behöver ditt jobb. Vid en konflikt står du helt ensam.)

          Jag är ärligt talat nyfiken på att få höra hur folk med annan bakgrund och annan karriär hade hanterat en aggressiv fjortonåring som spottar, slåss, skriker, kastar möbler och hotar allt och alla. Ras spelar ingen roll – det finns svenska ungar som beter sig också, komplett med kriminell pundarfamilj som hotar och förföljer en (även om det har blivit ovanligt de senaste femton åren).

          Där och då – vad gör du?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare
          PS Ovanstående skall läsas som nyfiket frågande, inte aggressivt. DS

          Svara
          • weasel

             /  10/30/2019

            Jag spottar tillbaka, blir anmäld och får sparken.
            Det kanske är tur att jag inte är lärare.
            Eller också är det otur.

      • Har du hört talas om ”Tourettes syndrom”? Kanske lider du av det, vad det lider och vartän ”det” må barka hän? Eller hen? En liten barkbåt här och där, inklusive vit flagga, som släpps fri i en flod av glädje, någonstans.

        Men urtyska lieder gör sig väl ändå bäst?

        Svara
        • Jans

           /  10/31/2019

          Är det månne så att du visade din okunskap här genom att associera tyska lieder med främlingsfientlighet beundrande av auktoritär regim etc? Då bör du nog läsa på lite om den tyska liederns historia.

          Svara
          • Är det månne så att kränkningsutrymmet här är ”åsiktskorridoren” inverterad?

            Fundera gärna på det ett slag…på valfri plats. Kanske vid Lützen?

            Eller lite lätt på ena handen?

            Slagfältet är ditt och bara ditt.

            Nejdå, jag tycker såklart om vissa tyska lieder, oliedligt spännande.

            Enligt diffusa källor trodde jag mig ha fått säkerställt uppgiften om att vissa människor uppskattar något som kallas…humor.

            Det kan låta bisarrt i dina öron, jag vet.

            Vad tror du om de källorna?

        • Rikard

           /  10/31/2019

          Hej.

          Heder åt Weasel som faktiskt vågar svara på frågan. Du spottar tillbaka, blir misshandlad, polisanmäld, skadeståndsskyldig, uppsagd, och svartlistad är vad som händer. Särskilt om eleven är icke-skidåkande och/eller muslim.

          @Ghost: här kan du bilda dig om Tourettes, eftersom du, precis som med allt annat du uttalar dig om, är helt okunnig:

          [http://www1.psykiatristod.se/Psykiatristod/Psykiatriprogram/OCD-och-relaterade-syndrom/Tourettes-syndrom-och-andra-ticssyndrom/]

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • ”Tack”för länken och fortsatt icke-förtroende. Jag antar dock att du inte eftersökte den länkens innehåll för min skull, utan för din egen.

            Egot, du ve…bror…som man säger…i ”orten ”.

            Under-/Över-jaget och det mystiska detet.

            Hur är du på den skalan: driftsstyrd? Enligt din egen bedömning.

            Känslostyrd?
            Individ före kollektiv? O.s.v.?

  9. i

     /  10/29/2019

    Svara
  10. MiT

     /  10/29/2019

    Svara
    • i

       /  10/30/2019

      Haha, varför använde inte Bo Hejlskov sig av ”lågaffektivt bemötande” mot Malou och Isak Skogstad om det är så verkningsfullt?
      Blev han omvänd under debatten?
      Vilken parodi!

      Svara
      • Ivar L

         /  10/30/2019

        Ett av Bos motargument i TV4Playklippet till varför man inte skall konfrontera och anmäla besvärliga elever. Ungefär: ”Skolor som har fler polisanmälningar mot elever har också fler elver som blir kriminella…”

        Som om de skulle få fler laglydiga elever om rötäggen får gå bärsärk utan att anmälas…

        Svara
      • Ivar L

         /  10/30/2019

        Ett annat av Bos briljanta argument, när Isak berättar om verkligheten, där han skickade ut en störande elev:
        ”Så skolan är alltså bara till för dem som kan vara i skolan?”

        Kan någon vettig människa svara annat än ”ja” på den frågan? Klart att skolan är tillför dem som klarar den.

        Naturligtvis kan man inte ha elever som inte klarar att föra sig i ett normalt klassrum kvar i klassrummet. OBS-klass, specialskola, uppfostringsanstalt. Vad som helst, men naturligtvis inte så de förpestar för alla andra. Att det ens är en fråga för Bo…

        Svara
      • Ivar L

         /  10/30/2019

        Bo levererar på löpande band… 😀
        Isak: ”Att kasta möbler omkring sig är en potentiell livsfara för andra elever.”
        Bo: ”Det finns inget känt fall där en elev dödats av kastade möbler”

        Slutsats: En person kan inte anses göra en livsfarlig handling om inte någon dödats av exakt samma handling tidigare. Snillrikt.

        Svara
      • Ivar L

         /  10/30/2019

        Bos final:
        Isak: ”…då är det väl bra att eleven får prata med rektor om att det inte är ok att spotta i klassrummet?”
        Bo: ”Det finns ingen forskning som visar på att det hjälper att prata med elever.”

        Man skall alltså vare sig prata med eleverna, slänga ut dem i klassrumet, stoppad dem när de kastar möbler, hämta hjälp om de hotar andra o.s.v.

        Tack Bo, du kommer göra stor nytta i det samhälle som Sverige utvecklas mot. Alla ligister skall få fri lejd och alla andra skall flytta på sig.

        Svara
      • Skeptisk

         /  10/30/2019

        De bemötte ju honom lågaffektivt genom att inte svara tillbaka. Blev han lugnare av det? Slutade han med sitt beteende?

        F ö tycker jag han personligen ska prova sin forsknings validitet. Förslagsvis genom att undervisa i en åk 8. Gärna i en förortsskola för de som blev kvar när först svenskar och sen invandrare med studiebakgrund drog därifrån. Sen får vi se om teorierna håller i 5 minuter eller hela veckan ut.

        Svara
        • Ivar L

           /  10/31/2019

          Och inte minst om hans elever lär sig något. Naturligtvis kan man låta bråkstakar hållas, springa ut ur klassrum ständigt och jämnt e.t.c. Men idén är ju att de andra eleverna skall få ut något av undervisningen. Den här gubbens mål och fokus är enbart att en ligist inte skall behöva känna sig kränkt vilket han troligen gör i vilket fall som helst.

          Svara
    • Jans

       /  10/30/2019

      Viktigt att komma ihåg att hela denna debatt emanerar ur rättsfallet där en elev satt i en soffa och spärrade vägen och som pedagogkommunisterna inte tyckte att en lärare skulle få flytta på handgripligen när han vägrade flytta sig.

      Svara
  11. hllviken

     /  10/29/2019

    🤑 🤑 🤑 🤑 🤑

    Ingen anställd eller dess apologeter skulle betala en enda krona ur egen ficka till alla utländska bidragstagare de lockat till Sverige!

    Svara
  12. MiT

     /  10/29/2019

    Svara
    • MickeP

       /  10/30/2019

      Hans svar gör att jag blir väldigt nyfiken och det väcker ett antal frågor.
      1. Vad har han och hans familj i sammanlagd bruttoinkomst?
      2. Hur mkt betalar han och hans familj i skatt på denna bruttoinkomst?
      3. Vad har de för tillgångar?
      4. Vad har de för skulder?
      5. Hur ser deras ekonomi ut på månatlig basis när kostnader är dragna från inkomster?
      4. Hur mkt skänker de av sitt ev. överskott till välgörande ändamål? Enligt hans resonemang borde det vara rubbet.

      För det är väl inte så, får man hoppas, att han anser att det endast är andra skattebetalares pengar som ska gå till välgörande ändamål, inte hans egna?

      MickeP

      Svara
  13. MiT

     /  10/29/2019

    Svara
  14. MiT

     /  10/29/2019

    Svara
    • Weasel

       /  10/30/2019

      Det skulle vara både kul och intressant om någon kunde ta och prova om Hejlskov verklugen lever som han lär genom att spotta honom i ansiktet och sedan filma hans lågaffektiva bemötande … 😊

      Svara
      • Skeptisk

         /  10/30/2019

        Räcker med att han empiriskt testar sitt lågaffektiva bemötande under en veckas undervisning i klass 8a på Hjälboskolan i Göteborg. Han kan komma tillbaka efter en vecka och berätta om sina erfarenheters giltighet mot forskningen. Om han lyckats undvika strypa någon av ligisterna hela veckan.

        Hur kul hade det inte varit om Isak kastat vattenglaset i ansiktet på honom. Han hade exploderat i ilska!

        Svara
  15. MiT

     /  10/29/2019

    Svara
    • Jans

       /  10/30/2019

      Såvitt jag förstått har alla sådana här mångfaldssatsningar lett till att man jagar bort de (svenska) tittare man har utan att få särskilt många nya. En betydande andel immigranter är förmodligen totalt ointresserade av Sverige som land och kultur. De är helt enkelt inte här för att hylla SVT:s socialistiska samhällsutopi utan för att vi är blåögda idioter som strör gratis pengar omkring oss.

      Svara
      • elina

         /  10/30/2019

        Helt onödigt. Det hänger en parabol i 90 balkonger av 100 på ett sk. no-go-zon i min närhet. Vet inte om det finns smartare sätt att se utländska program hemifrån idag men parabolerna hänger kvar.

        Svara
  16. För bankmaffian och deras lakejer i politikeradeln, så bygger deras egna arvodeshöjningar på tillväxt och belåning av ett tillväxande antal individer, genom falskmynteriet ”federal-reserve banking”.

    De har hållit på ett tag att kalla det ”hållbar tillväxt”. De vet inte vad de orden betyder eller konsekvensen av idiotin. Det är uppenbart, men så är de heller inte biologer, agronomer, ingenjörer eller matematikprofessorer, men sekterister, ekonomister och regelrätta dumhuvuden.

    Galenskaparnas ”Trögfattareföreningen” är en otroligt passande tragikomisk och evident sann satir på den politiska sjukdomen… som folket röstar in varje val…

    Även ni här inne har sannolikt gjort det och kommer fortsätta med det. Bingo!

    Svara
  17. MiT

     /  10/30/2019


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212437152642766&set=a.1053023184717&type=3*

    Svara
  18. hllviken

     /  10/30/2019

    Svara
  19. Ivar L

     /  10/30/2019

    Apropå myndighetsaktivism. Regeringen har lagt fram ett mycket rimligt och bra förslag om bättre kontroller vid Högskoleprovet för att stävja fusket:
    ”För att förhindra fusk vid högskoleprovet har regeringens särskilda utredare föreslagit kontroller med radiovågs- och metalldetektorer, samt vid behov även manuell kroppsvisitation.”

    Ett rimligt förslag som borde genomförts för länge sedan. Men se det tycker inte våra väsnteraktivister på myndigheterna.

    JO:
    ”– Jämför man med andra ändamål där kroppsvisitation används så är det här ett betydligt svagare ändamål, och då har jag svårt att tillstyrka förslaget på de underlag som finns, säger hon till TT.”

    Göteborgs Universitet, de verkar ha gåt HBTQ-certifiering och levererar evangeliet:
    ”Universitet ifrågasätter också att manuell kroppsvisitation ska utföras av någon med samma kön som provdeltagaren.
    ‘Göteborgs universitet menar att utredningen inte har tagit hänsyn till personer som inte definierar sig som man eller kvinna’, skriver universitetet i sitt remissvar.”

    Högskolan i Dalarna
    ”Högskoleprovets status i all ära, men fusket utgör inte ett grovt säkerhetshot av den kalibern att det motiverar inskränkningar i våra grundlagsfästa fri- och rättigheter”, skriver högskolan i sitt remissvar.”

    https://www.svd.se/kritik-mot-kontroll-vid-hogskoleprov

    Då kanske vi kan slippa universiteten klaga på fusk och dåliga förkunskaper i fortsättningen? De verkar ju vilja ha det så här. Argumenten är löjliga, folk visiteras inför varenda flygresa, även inrikes. Högskoleprovet är en stor och viktig grej som man kanske gör ett fåtal gånger i livet. Hur många har problem med en visitering för att kasta ut fuskarna? Förslaget är totalt okontroversiellt, men nä då. Våra myndighetsaktivister verkar göra allt för att förfallet av samhället skall fortsätta. Det skall löna sig att fuska.

    Svara
    • Rikard

       /  10/30/2019

      Hej.

      Vad är det för skillnad på inpasseringskontroll med visitering och metalldetektor/larmbåge, och gränskontroll?

      Muteborgs universitet kan lätt lösa könsproblemet – hyr in en asexuell person som kontrollant. Denne kan inte känna sexuell upphetsning och personen som visiteras kan därmed inte uppleva obehag. Alternativt avvisar man den som vägrar.

      Man kan ju också tänka sig andra mer teknologiska lösningar (Sverige i stort och skolan i synnerhet är ju passionerat fixerat vid att lösa mänskliga problem med teknologi). Provet görs vi stationär dator (en 486:a med SVGA-skärm, och Windows 3.11 räcker) i ett bås. Koppla datorn till en central via kabel, ingen internetuppkoppling, och klä hela båset med kopparnät. (Den som är mer teknisk kan säkert förfina det hela.)

      Eller min favorit, som dessutom är billigare: muntlig tentamen. Du skall muntligen svara inför tre (helst fem) examinatorer. Du skall stå upp. Du får inte lämna lokalen under tentan/provet. Du får inte ha hår eller plagg som kan dölja hörsnäcka.

      Den du, det vore något. Den som då klarat examen hade ansett den värd mer än som idag en ren formalitet som inte är mer krävande än att p*ssa i byxan.

      ”Det skall löna sig att fuska.” Jo, så är det – men det beror på feghet mer än något annat. Rånrisk gör att man tar bort kontanter, när det är rånaren som skall tas bort. Risk för, ja jag vet egentligen inte vad, gör/gjorde att man tar/tog bort gränskontroller. Risk för att situationen eskaleras gör att polis inte gör sitt jobb.

      Den fegheten, som de nästan alla svenskar inom offentlig tjänst uppvisar, har bara ett slut: du kan lika gärna mörda någon som att låta bli, för det spelar ingen roll när det gäller påföljd. Det finns så många bortförklaringar och finter att oddsen att du åker dit ändå är låga, och utan ett brottsoffer som kan vittna och lämna upplysningar? Lägre ändå. (Sedan har vi dessutom sådana som Tännsjö som anser att mord rent logiskt saknar offer; den döde är ju död och kan inte kompenseras via straff eller annan påföljd – därför finns inget offer.)

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Ivar L

         /  10/30/2019

        Just Tännsjö är ju en provokatör och han har också en viss poäng. Frågan är om han själv är intresserad av att ”inte vara offer”, han gillar ju att spetsa till diskussionen så den frågan borde vara den givna. Om han inte själv går med på att låta sig mördas så är det ju ganska uppenbart något tokigt i hans resonemang. Sedan har han jo också fel i vilket fall som helst i 9 fall av 10 eftersom även döda människor har anhöriga.
        Tännsjö har ibland en del poänger ändå. jag vill minnas att han en gång sade att svenska präster, alltså de i Svenska Kyrkan, inte verkar tro på Gud på riktigt. Det tycker jag verkar som en helt korrekt analys.

        Svara
        • Rikard

           /  10/30/2019

          Hej.

          Visst är han provokativ, men han menar också vad han säger – logiskt betyder ju som bekant varken vettigt, friskt eller ibland ens med verkligheten överensstämmande, allt beroende på premisser och data. Platons människa, tex, är logisk, och fel då Platons snäva logiska definition även gäller en plockad höna.

          Om kyrkan har han rätt. Hade det funnits kristna inom kyrkan i Sverige hade de betett sig snarlikt muslimer, men på ett svenskt vis. Kristendomen är sett till bokstaven inte mycket mer förlåtande än islam. Skillnaden ligger i att samhälle och stat tämjt vidskepelsen och gjort den från varulv till gårdvar, och till sist till knähund. Islam är fortfarande en varulv, rent metaforiskt. Kristendomen i Sverige idag är ju ett mångkulturellt, regnbågsfärgat smörgåsbord med ‘feel good’-åsikter från hela världen, och inte en lära som med dödsstraff belägger bärandet av plagg gjorda i vissa material, eller som förordar att vanartiga barn som inte bättrar sig av stryk skall slås ihjäl av sina föräldrar. (Kristna brukar ju fega ur och påstå att GT inte hör till kristendomen, utom när det passar dem att det gör det. Det finns tendenser till detta inom islam, vilket bör uppmuntras.)

          En anhörig kan inte sägas vara ett brottsoffer, med Tännsjös resonemang. Den anhöriges lidande är en känslorespons på det offret utsatts för, men att göra någon ledsen som en indirekt konsekvens av en gärning är inte ett brott, inte gärningens egna konsekvens och inte agentens ansvar. Om du ser på TV att en båt sjunkit i Östersjön med man och allt, och du bryter ihop av empatisk respons – är TV då ansvarigt för din reaktion? Är rederiet skadeståndsskyldigt gentemot dig för ditt trauma? Och så vidare. Hela resonemanget är ju till för att nysta i gärning, konsekvens, ansvar och agens. Nu skall inte det här läsas som vad jag tycker i sak, dock.

          Men vad tror du om inpasseringskontroll? Kan man ha det vid högskoleprov?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Ivar L

             /  10/30/2019

            Nu har jag inte hört Tännsjös eget resonemang men…

            Ansvar:
            Brottslingen är ansvarig för de anhörigas lidande och om mordet skapar ett ökat totalt lidande i samhället genom att de blir olyckliga är det enligt en utilitarist dåligt så därmed borde Tännsjö anse att mord ökar lidandet. Såvida inte den mördade var så olycklig att det uppväger.

            Vad gäller SVT, rapportering och ansvar vid olyckor. Det är en annan diskussion om bieffekter och indirekt ansvar.

            En död = ingen skillnad i lycka?
            Alltså, jag fattar logiken i att man kan hävda att den döde inte kan lida och därmed påverkar det inte mängden lycka men då måste man som god filosof följa resonemanget hela vägen ut. Jag känner inte riktigt igen det som utilitarism. Då kan man ju faktiskt utrota alla människor på jorden utan att det kan anses leda till olycka. I strikt mening sant (ett dött universum lider inte) men… Utilitaristen vill ju öka lyckan i samhället inte nollställa den. Ett mordoffers potentiella framtida lycka (som mördaren berövade) måste finnas med i beräkningen. Om Tännsjö alltså hävdar att mord inte bidrar till att minska lyckan så har han glömt mordoffrets berövade framtida lycka i kalkylen. Det håller inte. Det är inte utilitarism.

  20. info

     /  10/30/2019

    Svara
  21. info

     /  10/30/2019

    Svara
  22. info

     /  10/30/2019

    Svara
  23. info

     /  10/30/2019

    Svara
    • Jans

       /  10/30/2019

      Jag kan mycket väl tänka mig att vi antropocen utgjort ett mätbart ökat utdöende av många arter, särskilt de som är större eller har mycket specialiserad livsföring, men det utdöendet började ju redan för tiotusentals år sedan när människan tog sitt stora språng och blev något väsensskilt från alla andra djur. Indianerna och maorierna tog ju död på mängder av unika arter och de första européerna av allt att döma också.

      Så småningom kommer naturligtvis en ny jämvikt och fauna uppstå men det kommer ta tid. Vill vi vara många människor är det svårt att komma runt detta dilemma. En klimatförändring kanske ändrar proportionerna i detta lite men något genuint annorlunda, eller katastrofalt är det knappast. I så fall är det människans framgång på jorden i sig självt som är det ”katastrofala”.

      Svara
    • Weasel

       /  10/30/2019

      På något sätt – som endast miljöpartister känner till – hamnar alltså de plastpåsarna som jag slänger i soprummet i havet.
      Och enligt trovärdiga källor – MP – hamnar min plastpåse inte ens i östersjön utan i något hav där det finns delfiner som kvävs av min plastpåse.

      Nu vore det kul om någon miljöpartist kunde ta och förklara hur delfinen plötsligt inte kvävs av min plastpåse bara för att den kostar 7 kr istället för 2 kr. 🙄

      Och ännu roligare vore det om någon kunde förklara varför de kommunala sopgubbarna först transporterar min soppåse 300 mil och sedan slänger den i havet…

      Svara
      • MickeP

         /  10/30/2019

        ”Och ännu roligare vore det om någon kunde förklara varför de kommunala sopgubbarna först transporterar min soppåse 300 mil och sedan slänger den i havet…”

        Instämmer med föregående talare.

        MickeP

        PS. Om ngn undrar varför jag skriver så mkt kommentarer helt plötsligt, så har jag köpt ett nytt tangentbord som verkligen inbjuder till att uttrycka sig. Hör du det chefen, jag gör det av personlig och privat glädje p.g.a. ett nytt tangentbord. Inte av elakhet mot vare sig dig eller den ruttna ledning som sitter och tillämpar sådana Stasi-metoder i svensk myndighet, som får Axel Oxenstierna att vrida sig i sin grav.

        Svara
  24. info

     /  10/30/2019

    Nu tvingas Glenn pudla igen?

    Svara
  25. MiT

     /  10/30/2019

    Svara
    • Weasel

       /  10/30/2019

      Tycker att det är lite småfascistiskt av V att skrika om hårdare straff. Det finns ingen forskning som visar att hårda straff minskar brottsligheten. Titta bara på USA.
      Vad är det egentligen för slags samhälle V vill ha ?
      Ett samhälle som straffar och låser in människor istället för att hjälpa människor?
      Usch. 🙁
      Då är det ju mycket bättre att inte skärpa straffen för sexköp utan istället satsa mer på skolan och förebyggande resurser.
      Man kan t ex bygga fritidsgårdar så att folk får någonting att göra så att dom slipper köpa sex.

      Svara
      • Jans

         /  10/30/2019

        Om de verkligen ville hjälpa utsatta människor så propagerade de för att göra om lagen så att den riktar alla resurser och sitt straffokus mot den del av ”branschen” där människor tvingas till prostitution. För övrigt samma ”bransch” där vi hittar de märkligt underrapporterade människosmugglarna och tiggerihallickarna. Dessutom skulle man ännu tydligare då se att sleveriarbete kommer i alla möjliga kostymer, där prostitution bara är en del. Den är s.a.s. inte något unikt och särskilt egentligen.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  10/30/2019

      Hon glömde klassikern att likställa prostitution med trafficking, för att i nästa andetag hänvisa till traffickingsiffror där merparten av offren utgörs av bärplockare, tiggare, städare och byggarbetare.

      Och var är avstickaren till Gail Dines och att porr = framtida sextjöp ( = trafficking, etc etc… ) ?

      Svara
  26. A B C

     /  10/30/2019

    Svara
  27. A B C

     /  10/30/2019

    Vinterfest?
    Har för mig att det heter jul.

    Svara
  28. Jans

     /  10/30/2019

    Uvell om sossarna och deras egentliga inställning judar
    https://uvell.se/2019/10/30/ett-han-mot-sveriges-judar-stefan-lofven/

    ”Judehatet inom Socialdemokratin är historiskt och vida utbrett. Ta till exempel SSU i Skåne. Om ni trodde att det är något nytt att just de hyser antisemiter och judehatare tror ni fel, det är en stolt tradition inom S i Malmö. Adrian Kaba var ordförande för SSU i Malmö 2012.

    Han skrev i tidningen Tro och Solidaritet att massmördaren Behring Breivik banats väg av en “judisk-europeisk högerextremistisk sammansvärjning”.

    Antisemitiska konspirationsteorier alltså, och han vägrade backa från uttalandet. ”

    Svara
  29. tr

     /  10/30/2019

    Svara
  30. tr

     /  10/31/2019

    Svara
  31. Den eviga och ganska tröttsamma meningslösa, pseudo-kampen mellan ”gott och ont”, återvunnen. Gång efter annan. Vem är alltigenom GOD då?

    Berätta gärma det någon gång, så att ALLA förstår vem som ”är” GOD och vem som ”är” OND. Tack på förhand.

    Svara
    • info

       /  10/31/2019

      Ghost of Democracy,
      nej, du har missuppfattat totalt för det handlar inte om vem som är ”god” och vem som är ”ond”.
      Det handlar helt enkelt om att man låter makthavare som saknar varje uns av sunt förnuft och konsekvent tänkande bestämma över oss andra när de egentligen borde sitta inspärrade på mentalsjukhus.

      Svara
      • Okej, så det handlar inte om kampen mellan gott och ont, menar du? När upphörde den då, enligt dig?

        Har jag ”totalt missuppfattat” att det startas nya krig i världen? Att människor inte förmår att leva i fred eller samsas, ens i ett kommentarsfält?

        Är nyfiken på vad Du har uppfattat, enligt dig korrekt.

        Det sista stycket, som du skrev, kan jag dock…skriva under på.

        Svara
    • Ivar L

       /  10/31/2019

      När jag röstar är inte det ena partiet 100% bra och det andra 0% bra, utan jag väljer det som är lite bättre än de andra. Svårare än så är det inte. Lite samma med god ond, det behöver inte vara absoluta kategorier såsom du beskriver dem.

      Svara
  32. Varför stjäl du människors ovärderliga livstid, genom att sprida distraherande skräp? Får du betalt för det? Du är säkert bekant med begreppet ”tidstjuv”. Varför är du en sådan?

    Svara
    • Weasel

       /  10/31/2019

      Det finns en viss ironi i att just du känner dig upprörd över att någon annan stjäl folks tid genom sprida distraherande skräp… 🙂

      Svara
      • Törnrosa

         /  10/31/2019

        Weasal: Det är på det här sättet. Jag vet vem Ghost är och även hur han ser ut. Upptäckte att han var en ganska isolerad typ på exempelvis twitter. Blev jag förvånad? Nä.

        Förra gången jag var med om att dra fram och spräcka ett assholetroll i ljuset blev jag mordhotad av det trollet. Är därför lite mer försiktig nu.

        Rekommenderar ingen att klicka på hans länk. Misstänker att man kan råka ut för både det ena och det andra. Det gjorde jag i alla fall – men ingen fara jag var förberedd. mvh

        Svara
        • Jans

           /  10/31/2019

          Aha… bra tips där. Han är ute och trålar måhända…
          Undrar vem som betalar?

          Svara
          • Törnrosa

             /  10/31/2019

            Ja av utseendet att döma svälter han inte. Tvärtom.
            Det var jag som provocerade fram honom och förde ”samtal” med honom delvis inne på hans blogg. Jag var väldigt medveten om vad som skedde.

            Trålning i brist på sällskap – troligt. Spökhelg på gång. mvh

          • Hur menar du med ”provocerade fram honom”? Är du någon sorts pseudo-magiker, som förmår att frammana andar? Aha, så det var därför du skrev på min blogg!? Tråkigt för din del då, verkar det som.

            Tyckte själv att vi hade en ganska bra kontakt. Men kanske kortvarig.

            Faktaruta…
            Tro mig, jag fanns till långt innan dina kommentarer till tig.

            Svälter du? Borde jag svälta, tycker du? Vilket utseende talar du om, inifrån den innersta kretsen, av de ytterst okunnniga?

            Hur ser ditt utseende ut, från ett rum med utsikt?

          • Kronblom

             /  10/31/2019

            Socialnämndens ordförande i Trelleborg? (Googla för bild)

          • hllviken

             /  10/31/2019

            Socialnämndens ordförande i Trelleborg heter Venzel Roskvist (M).

            Nämnden har nyligen varit i blåsväder pga att en mamma dödade sin 8-årige son och begick sedan självmord. Pojkens far hade gjort orosanmälan innan tragedin.

          • Törnrosa

             /  10/31/2019

            ???
            Varför dras den politikern upp i det här sammanhanget?

            Jag kör ingen namedropping här och nu. Jag ville egentligen bara varna för det som Jans uppfattade. Vissa länkar ska man inte klicka på. mvh

          • Vad var det, om Jans uppfattade då? Som du själv tydligen inte uppfattade.

            Är det ”namedropping”, som du eftersöker på den här, anonyma bloggen? Men i såfall: varför inte först berätta vem du själv är? Var finns din eventuella logik i det framförda resonemanget? Vilka länkar refererar du till?

            Om du på riktigt, enligt din egen utsago, har arbetat, under 50 års tid – wow, r es p e k t ? -, inom ”MSM”, så hade jag/vi väl kunnat förvänta mig/oss betydligt bättre resultat av dig?

          • Kronblom

             /  10/31/2019

            Tidigare ordförande (S) i Trelleborg. Tyckte det var en som inte såg direkt utsvulten ut på bild.

          • Trålar efter vad, tänker du? Vem betalar dina kommentarer då? Du kommenterar ju säkert mer än vad jag gör, så hur fungerar din logik?

        • Vad är det för lögner du skriver?
          Jag använder inte ens Twitter!
          Eftersom jag inte är USA:s president.

          Vad har du råkat ut för, genom att ”klicka ” på ”min” länk? Vilken länk?

          Några frågor till dig:
          1.
          handlar den här, anonyma bloggen, om uthängningar?
          Det vore ju i såsfall i sig en grotesk intention.
          2.
          ska vi tävla i uthängning, menar du?
          Vad du vet om mig och jag om dig?
          Låter ganska barnsligt, tycker jag men är jag förvånad?
          SVAR: nej!
          Vem tror du vinner mest på det i såfall?
          3.
          vad skulle du tycka om alla kommentatorer här blev uthängda och offentliggjorda?
          4.
          är du helt säker på att du är fullt frisk? Inte minst mentalt sett.

          Gör mig och hela världen en tjänst: sluta att sprida lögner!
          Du har inte en susning om vem jag är. Jag vet däremot, mycket väl, vem du är. Minns gärna det, någon gång när du saknar sällskap.

          Svara
        • Om det är någon här , som är ett ”assholetroll” (dina egna ord) , så är det väl du själv? Du har inte ju ens (officiellt) någon egen blogg att ”stoltsera” med. Så vad har du då att komma med, förutom presumtiv uthängning av andra, för dig misshagliga personer?

          Personer , såsom du, utgör själva essensen av obehagliga tidstjuvar! Sådana, som man först försökte vara vänlig och hövlig mot, trot att man inte vet varifrån de kommer, men som sedan upptäcker bara finns där, trots att det är ”spökpersoner” (på ett negativt sätt), med i bästa fall ”samordningsnummer”.

          Var det inte tänkt att du skulle sova betydligt längre än så?
          Cirka tusen år till?

          Vänligen återvänd, likt Bergatrollet i SVT:se ”Trolltider”, till din djupa, utan ”REM”, sömn och fall i allas glömska.
          Till dess din tid kommer.
          Din bästa tid kommer senare.
          Eller troligtvis inte alls.

          Svara
      • Jaså, hur då då? Vari ligger den, av dig tänkta, ironin? Distraherande skräp är ju den här bloggens ultimata signum. Eller hur skulle du beskriva bloggen?

        Svara
  33. Q-Ken

     /  10/31/2019

    ”Sverige tryggare än någonsin”
    ”Ökad anmälningsbenägenhet”
    ”Socioekonomiska faktorer”
    ”För få fritidsgårdar”
    ”Strukturell rasism”
    ”Patriarkala maktstrukturer”
    ”Trump”

    Ja, något av ovanstående måste det ju vara. För det kan ju absolut inte vara så att personer från några få länder som vi tar emot för att hjälpa sedan tackar oss genom att bete sig som på medeltiden.

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOawWO/vasttrafik-satter-in-vardar-for-battre-trygghetskansla

    Svara
  34. hllviken

     /  10/31/2019

    Lennart Matikainen filosoferar

    Svara
  35. Leif

     /  10/31/2019

    ”Elev ströp lärarinnan – efter kärleksrelation”
    https://www.expressen.se/gt/krim/eleven-dodade-sin-larare-nu-far-han-sin-dom-/
    Vänd på könen! Skulle man då kallat detta förhållande en kärleksrelation? Jag bara undrar.

    Svara
    • Törnrosa

       /  10/31/2019

      Det jag fäste mig vid var att en åklagare yrkade på livstids utvisning. Och att tingsrätten gick på samma linje. Så långt bra – får se om det stannar vid det. mvh

      Svara
      • Jans

         /  11/02/2019

        De brukar ju inte bli utvisade se’n i vilket fall.

        Svara
  36. MiT

     /  10/31/2019

    Svara
  37. MiT

     /  10/31/2019

    Svara
    • G

       /  10/31/2019

      ”Ombud(s)man i Södertälje”…

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      ”Professor i rasism vill koppla in Säpo efter att Östling kritiserat invandringen

      Att den förre Scania-VD:n Leif Östling kritiserade invandringen är så allvarligt att Säpo behöver ta tag i saken och undersöka eventuella kopplingar mellan näringslivet och vit makt-miljön. Det säger professor Irene Molina vid Uppsala universitet till Länstidningen Södertälje. – Egentligen borde han ta ansvar för det han säger för det frammanar en ökad våldsamhet inom den extrema högern.”
      https://nyheteridag.se/professor-i-rasism-vill-koppla-in-sapo-efter-att-ostling-kritiserat-invandringen/

      ”Media till gemensam attack mot Leif Östling och SwebbTV: ”Kopplingar till vit makt-miljö””
      https://samnytt.se/media-till-gemensam-attack-mot-leif-ostling-och-swebbtv-vikt-makt-miljo/

      ”…..SVT:s statsreporter hade även ifrågasatt Östlings lämplighet som ordförande för Södertälje Science Park efter att ha delat med sig av sina erfarenheter som vd på Scania.

      – Det är svårt att sitta kvar när han inte har stöd från någon av ägarna. De här väldigt grova uttalandena kan vi inte stå bakom, säger Boel Godner (S), styrelseledamot i Södertälje science park.

      Enligt Godner var uttalandena ”alldeles för grovt för att det ska kunna accepteras” och efter att de olika intressenterna i Södertälje Science Park under dagen haft kontakt kom beslutet, vilket man även talat direkt med Östling om.

      – Det behövs knappt ett beslut. Det var självklart efter de här uttalandena, säger Godner om hur man kom fram till att peta Östling.

      I intervjun med SVT på onsdagen ansåg Godner dock inte att det hela var fullt så självklart då hon i stället påstod sig ville avvakta.

      – Det är beklagligt. Jag har jättesvårt att förstå vad som har hänt med honom och varför han säger de här sakerna, säger Michael Lyngsie, ordförande i IF Metall på Scania.

      Enligt SVT ska intervjun ha rört upp känslorna även på Scania. Det påstås att många anställda kontaktat ledningen och de fackliga organisationerna för att uttrycka sin förvåning och besvikelse över Östlings vittnesmål.

      – Flera uttalanden är helt oacceptabla och långt ifrån vad fack och företagsledning står för på Scania. Som anställda ställer vi krav på att ledningen har fokus på jämställdhet, mångfald och inkludering. Frågor som är avgörande för Scanias framgång, säger fackens ordföranden Lisa Lorentzon, Mari Carlquist, Michael Lyngsie och Mikael Svalefors i ett internt meddelande.”
      https://samnytt.se/efter-svts-pastaende-om-vit-makt-miljo-leif-ostling-petas-fran-ordforandepost/

      Svara
      • weasel

         /  10/31/2019

        Leif Östling är inte bara fd VD för Scania.
        Leif Östling är även det levande beviset på att MSM och PK ägnar sig åt fake news när dom hävdar att det inte finns någon åsiktskorridor och att man visst får prata om invandring i Sverige.

        Föreställ er nu att Leif Östling hade sagt att pensionärerna eller dom arbetslösa eller studenterna eller barnfamiljerna eller vilken annan grupp som helst kostade för mycket.
        Skulle han ha tvingats avgå då ?
        N e j .
        Men nu pekade han ut den enda gruppen som man inte får peka ut som resurskrävande.
        Och så får man ju inte tycka i Sverige.

        Om Östling hade sagt att han ville stänga alla kärnkraftverk i Sverige eller bygga 200 nya kärnkraftverk i Sverige eller införa medborgarlön eller införa plattskatt eller förbjuda bilism eller höja pensionsåldern till 99 år eller….
        Ja, Östling kunde ha sagt precis vilka vansinnigheter som helst inom vilken politisk fråga som helst utan att ha fått avgå och utan att någon hade känt sig tvungna att kontakta SÄPO.
        Han kunde även ha uttalat sig i invandringsfrågan utan några som helst konsekvenser. Ifall ha exempelvis hade sagt ”Jag tycker att Sverige tillhör de människorna som är födda i Bangladesh och att Sverige genast dels bör avskaffa sina gränser och dels bygga 1000 Herculesplan som går i skyttetrafik så att Sverige kan flyga hit 60 miljoner flyktingar under det närmaste året.”
        Hade han sagt det hade han fått vara kvar som styrelseordförande.
        Men nu sa han att Sverige har fått stora problem på grund av den höga invandringen och att Sverige därför bör minska det som har gett Sverige stora problem.
        Och då åkte han ut med huvudet före.
        För sådant får man bevisligen inte säga i det här landet,.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/02/2019

          Samtidigt är det rätt åt honom eftersom han är en kappvändare. Jag ser det som positivt att kappvändare som inte rakryggat tar avstånd för sina tidigare ståndpunkter rensas ut av sina egna. Det lämnar plats åt de som verkligen har en genomtänkt ideologi istället. Sådana som Östling, dessutom skattesmitare, har jag inget till övers för. Han har varit med om att driva igenom det trasiga samhälle vi ser idag. Han kan ha det.

          Svara
          • Senior

             /  11/02/2019

            Han är inte skattesmitare.

            Han har helt lagligt fört ut redan beskattade pengar enligt konstens regler.

            -Om nu sossarna hade menat allvar med detta har de haft snart 100 år på sig att ändra lagen, men då uppkommer två problem.

            1. Det framkommer vilken totalitär ideologi detta verkligen är, där medborgarna är livegna trälar helt utan egen äganderätt.

            2. De skulle tappa varenda väljare, framförallt de som idag för ut enorma summor av sina bidrag till sin släkt i hemländerna. -Där talas det minsann inte om någon ”skattesmitare” trots att dessa transfereringar oftast görs helt regelvidrigt, och dessutom tillskansats med rent bedrägeri.

            I övrigt kan jag hålla med om att kappvändare bör motivera sin vändning.
            Dessutom; en kappvändare brukar avse vindflöjlar som vänder kappan efter vinden, dvs. Ändrar både hit och dit och tillbaka igen, ännu har jag ”bara” sett en vändning från Östling. -Vänder han igen är det en helt annan sak….

          • I såfall kanske konsten tillämpar fel regler, för sin egen skull?

          • Men vad tycker du om du om själva principen om ett tvång att betala skatt, utan att den ”skattepliktiga” ens får veta vart skatten förmedlas/slusas, eller hur den hanteras, dit den går? Enligt mig är dett totalt vansinnigt!

            Enligt mig är det grundproblemet med det befintliga skattesystemett!

            Transparensen är totalt obefintlig!
            Till skillnad från transpersonen.
            Å andra sidan befinner vi ju oss, som du nog vet, i en övergångsperiod, inte olikt en men(a)struationscykel.

            Och sådana tenderar att gå över, så småningom.
            Precis som klimatet tenderar att variera.
            Enligt normalfördelingskurvan.
            Ja, du vet nog bättre.
            Lycka till!

      • Bamse

         /  11/01/2019

        Vad har de för belägg för dessa anklagelser om ”Kopplingar till vit makt-miljö”? Saknar de belägg borde väl detta röra sig om ganska grovt förtal?

        Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Svara
    • Det säger väl mer om styrelsen än om honom?

      Å andra sidan drabbas han ju inte direkt ekonomiskt av den förlusten, eller hur? Hans pension, eller ”fallskärm” är det ingen som diskuterar. Undrar varför. Inte. Det är ingen fattigpensionär det handlar om precis!

      Ingen luggar en flintskallig, i det fallet!
      Men ändå tänks ”gemene man” (fundera på det uttrycket!) tycka synd om honom?

      Så varför är det ens intressant, eller en nyhet, om han tvingas lämna någon styrelse., oavsett vilken? Hur många människor sitter i styrelser, av Sveriges tio miljoner invånare?

      För ”gemene man” är en sådan ”nyhet” såklart totalt irrelevant!

      Kan man kalla det: i-landsproblem, för styrelseledamöter?

      Svara
  38. MiT

     /  10/31/2019

    Svara
  39. MiT

     /  10/31/2019

    Svara
  40. MiT

     /  10/31/2019

    Svara
  41. MiT

     /  10/31/2019

    Svara
  42. Gorby

     /  10/31/2019

    På tal om att Leif Östlind nu uttalar sig om att invandring kanske inte är så bra.
    Annat lät det förut. Då var till och med Migrationsverket rasistiskt.
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=814620

    Svara
    • Gorby

       /  10/31/2019

      2006
      ”Scaniachefen: Norden är rasistiskt
      De nordiska regeringarna är i själva verket ytterst främlingsfientliga.” Det säger Scanias chef Leif Östling i en intervju för den finska affärstidningen Kauppalehti, uppger Ekot.

      Östling angriper Migrationsverket, som han anser är Sveriges mest rasistiska institution och bör läggas ned. Han säger också att statsminister Göran Persson kan förebrås för ”rasistiska yttranden” men har inget exempel.

      Sverige borde öppna gränserna, säger Östling. ”Här finns plats för 20 mil- joner”. Av Scanias personal i Söder- tälje är en tredjedel födda utomlands.”

      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/scaniachefen-norden-ar-rasistiskt

      Ytterligare en artikel från 2010.
      ”Östling: Mångfald naturligt i exportindustrin

      – De stora svenska exportföretagen är väldigt mångkulturella. Vi tycker att den här debatten känns lite onaturlig. Det sade Scanias vd Leif Östling på ett mångfaldsseminarium på tisdagen.

      Mångfald är helt enkelt nödvändigt för välfärden, anser han och beskriver Scanias mångfaldsvision: Genom att respektera och använda sig av varje medarbetares speciella kunskap, egenskaper och erfarenhet förbättras Scanias produkter och kreativitet.”

      https://www.nyteknik.se/karriar/ostling-mangfald-naturligt-i-exportindustrin-6407335

      Ingen självransakan. En ursäkt för att han drivit helt fel agenda vore på sin plats.

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Wow! Bra att någon tänkte till och kollade lite bakåt i tiden vad man kunde tänkas hitta, ibland gör jag det själv men hade inte en tanke på att göra det på Östling. Jag har respekt för att folk byter åsikter och kanske kommer till insikt om ett och annat, men den här vändningen måste vara den extremaste jag sett hittills. Så dessvärre känns detta ”uppvaknande” inte alls respektingivande och något jag tänker hurra alls med tanke på tidigare uttalanden med rena anklagelser. MEN innan han kan knipa för framtiden så vore det ju roligt om gammelmedia eller någon från nya medier ställde en eller flera frågor till honom ang just hans uttalanden och ställningstaganden och exakt vad det är som gjort att han bytt åsikt, och vad han idag tycker om dessa uttalanden, tycker han att han hade rätt eller fel i allt han sagt tidigare. Lyckas de inte ställa frågor så bör iaf nya medier uppmärksamma dessa gamla artiklar och citat oavsett!

      Istället för att fråga sig ”vad fan får jag för pengarna” kan han ju fråga sig ”va fan tycke jag så där förut för”.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/02/2019

        Han är en survivor, han begriper vartåt det barkar och har inga skrupler och framförallt ingen omsorg om sitt land. Detta handlar enbart om honom själv och möjligen hans anhöriga. Jag tycker nästan den sort Östling tillhör är vidrigare än de rena kommunisterna som i vart fall oftast tror på sin egen idioti.

        Svara
      • Senior

         /  11/02/2019

        Det är med dubbla känslor jag läser om detta.

        Jag har varit öppen med mina åsikter tidigare, vilket har kostat mig två jobb.

        Visserligen har jag inte bytt sida så jag står och försvarar eländet heller, men för min egen försörjnings skull yttrar jag officiellt inga som helst åsikter längre som riskerar familjens försörjning.

        Den dagen jag är oberoende av andra för min försörjning kommer jag återigen att öppet säga vad jag tycker och tänker.

        Detta skulle mycket väl av omgivningen på min nya arbetsplats kunna uppfattas som en 180 graders sväng den dagen jag går i pension….

        Att Östling öppnat ögonen och bytt sida kan jag tycka är bättre sent än aldrig. -Då har vi ”dissidenter” och andra som sitter anonymt på bloggar och annat med våra åsikter kanske lyckats omvända någon.

        -Det kan också vara så att han alltid haft dessa åsikter, men tvingats följa företagets (åsikts) policy i frågan.

        Det är med en droppe i taget som stenen urholkas.

        Att ni nu kritiserar både hans tidigare åsikter, samt hans omvändning blir ju lite ”damned if you do, damned if you dont”, även om jag också kan tycka att han kan behöva förklara och motivera sitt åsiktsbyte innan han blir helt trovärdig i den nuvarande åsikten.

        Men, nu har han bytt, och man får vara glad för det lilla… 😀

        Svara
        • Senior

           /  11/02/2019

          Du som trycker nedtumne kan ju gå ut med fullständigt namn och motivera varför du gjort det.
          (Såvida det inte är ”nertummen” i egen hög person.)
          -Annars är du lika god kålsupare som oss andra.

          Vi har ju förutom kända exempel som just Östling, Janousch, etc. här på bloggen ett exempel på vad som sker med folk som öppet går ut, så den enda som egentligen kan sova med gott samvete i den frågan är Micke P.
          (Jag kan tänka mig att han verkligen måste passa sig för att inte ge arbetsgivaren minsta anledning…)

          -Kudos och respekt till dig förresten Micke!

          Svara
        • G

           /  11/03/2019

          Senior,
          Jo visst är det så lite grann. Du har fler poänger (som alltid!). Och jag håller väl med egentligen, någonstans djupare ner inom mig, men det är inte direkt detta som jag först kommer tänka på, därav blev mitt inlägg ovan som det blev. Och ja, en redig förklaring och därefter en trovärdig ursäkt, det är en bra början om man ens ska komma på tanken att förstå och känna någon som helst trovärdighet för honom framöver. Vi får väl se vad som händer härnäst, kanske förblir det knäpptyst från honom eller så kommer det mer.

          p.s
          det var inte jag som tryckte nedtumme 😛

          Svara
  43. G

     /  10/31/2019

    ”Hovrätt ger tingsrätt bakläxa – inte brottsligt kritisera muslimers dubbelmoral

    En dansk medborgare dömdes i april till skyddstillsyn och böter efter att i hårt kritiska ordalag ha uppmärksammat religiös dubbelmoral bland muslimer. Nu river hovrätten upp domen och frikänner mannen. Det rapporterar Dagens Juridik

    Den 49-årige dansken skrev i Facebook-gruppen ”Stå upp för Sverige” att ”muslimerna är ett jäkla pack. De gapar och skriker om att vi inte respekterar deras religion men svinen vägrar respektera kristendomen. Jävla vilken dubbelmoral”. Detta med hänvisning till en debattartikel han läst och ville kommentera.

    I sak handlar det om en uppmärksammad händelse för ett par år sedan där den islamiska aktivisten Aye Alhassani med assistans från statstelevisionen utgav sig för att vilja ta anställning på flygbolaget SAS. Det egentliga syftet med jobbansökan var att påvisa förekomsten av diskriminering i företagets klädpolicy.

    Alhassani fick nej till att byta uniformsklädseln mot slöja och SAS fick senare rätt när saken prövades av DO. Den 49-årige dansken ansåg att Alhassanis aktion utgjorde ett exempel på dubbelmoral där muslimer ställer krav på tolerans från omgivningen samtidigt som de själva uppvisar intolerans mot andra grupper, exempelvis kristna, judar och sekulära.

    Facebook-inlägget anmäldes och polis och åklagare lade resurser på att utreda ärendet och ta det till domstol. I tingsrätten nådde man också framgång med att få mannen fälld. Påföljden blev skyddstillsyn och böter.

    Domen överklagades av mannen till Hovrätten över Skåne och Blekinge som nu ändrar tingsrättens dom. Att kritisera dubbelmoral inom en religion inom ramen för en politisk debatt är inte straffbart, slår den högre instansen fast.”
    https://samnytt.se/hovratt-ger-tingsratt-baklaxa-inte-brottsligt-kritisera-muslimers-dubbelmoral/
    https://www.dagensjuridik.se/nyheter/nedlatande-facebookinlagg-om-muslimer-inte-straffbart/

    Svara
  44. G

     /  10/31/2019

    Herrejävlar, fy faan….

    ”Folkomröstning om invandringspolitiken
    ..[..]..
    ”Jomshof:
    …[..]…
    I ett nummer av Dagens Samhälle från år 2012 kan man läsa artikeln ”Framtidens Sverige finns i Botkyrka”. I artikeln uttalar sig såväl Stefan Löfven som kommunstyrelsens ordförande om den socialdemokratiskt styrda kommunen.

    Vad är det då som gör kommunen så speciell? Vad är det som har skett i Botkyrka som gör att man vill att det som sker där i dag ska ske i Sverige i morgon? Vad är det som har hänt? Vad är det som gör det så speciellt?

    Om man läser artikeln ser man att det är Sveriges mest internationella kommun, att svenskarna är i minoritet och att etnisk mångfald är en tillväxtfaktor. Man kan också läsa att lintottarna aldrig kommer tillbaka och att befolkningens nya sammansättning här ses som något önskvärt och framtidsinriktat. Det är alltså önskvärt och framtidsinriktat att svenskarna blir en minoritet i sitt eget land. Där har vi, om jag tolkar artikeln rätt, framtidens Sverige om Socialdemokraterna får bestämma.

    Plötsligt börjar jag förstå varför vi har drygt 2 miljoner utrikes födda människor i Sverige. Det är framtidens Sverige man bygger. När situationen dessutom är sådan att Socialdemokraterna tappar väljare är man tvungen att fylla på med nya lydiga socialister som är villiga att rösta på Socialdemokraterna.

    Jag kan ha full respekt för att man tycker så. Det är helt okej; man får tycka så. Jag gör det dock inte, utan jag tycker att det är jättemärkligt.

    Det vore ändå klädsamt att fråga det svenska folket om man ställer upp på denna politik eller inte och om det svenska folket är villigt att ge bort sitt eget land, för det är precis det som det handlar om. Jag anser att det är djupt odemokratiskt och djupt föraktfullt mot det svenska folket att inte göra så.”

    Johansson…

    ”Fru talman! Så har vi då hört denna retorik ett varv till. Det är inte första gången som det talas på detta sätt.

    Jag verkar i en tradition som bygger på solidaritet, medmänsklighet, internationell samverkan och allas lika värde. Det är detta som i grunden styr det socialdemokratiska partiet.

    Richard Jomshof verkar i en annan tradition. Den traditionen bygger på att odla hat, att odla misstro mellan etniska grupper, att hetsa mot invandrare, att skylla alla samhällsproblem som över huvud taget går att finna på någon annan och på att peka ut den gruppen samt på att framställa människor som har en annan etnisk bakgrund som obegåvade, som korkade, som mindre värda och som farliga. Detta är genomgående i Sverigedemokraternas retorik så gott som alltid. Det är detta den går ut på – syndabockstänkandet. Alla problem ska skyllas på invandrarna.

    Richard Jomshof glömmer att av de människor vi pratar om är det i dag över 1 miljon löntagare på svensk arbetsmarknad som är födda i andra länder. Richard Jomshof talar om tärande. Alltså vi talar om industriarbetare, undersköterskor, lärare, läkare och butiksanställda – hundratusentals människor som är födda utomlands men som varenda dag går till jobbet för att arbeta för det land som är vårt gemensamma hem som är Sverige. De arbetar för dig, Jomshof, de arbetar för mig, de arbetar för oss, de arbetar för våra barn och de kommer att arbeta för oss när vi blir äldre och en dag ska in i äldreomsorgen.

    Då säger Jomshof att nu ska vi folkomrösta om invandring och bedriva kampanjer för eller emot invandring. Det har bedrivits sådana kampanjer förr i Sverige.

    Jag lade precis ifrån mig Ola Larsmos bok Djävulssonaten, som handlar om retoriken på 30-talet och hur man drev kampanjer just mot exempelvis att Sverige under den tiden skulle ta emot judar. Det mest kända mötet var i Uppsala studentkår 1939, Bollhusmötet. Då handlade det om ifall Sverige skulle ta emot en grupp judiska läkare från Tyskland. Då, fru talman, gick den tidens Jomshofar upp i talarstolen och sa precis det som Jomshof säger i dag. De varnade för allt hemskt som skulle inträffa om Sverige skulle göra detta.

    Främmande folkelement kallade man det på den tiden. Jomshof använder andra ord, men han menar exakt samma sak. Stoppa judeimporten, sa de. Jomshof använder andra ord, men han menar exakt samma sak.

    Fru talman! Den tidens socialdemokrater stod på andra sidan. De sa: Vi måste visa medmänsklighet och humanism i den värld som vi lever i.

    Fru talman! Det här är varken första eller sista gången som vi har den här debatten; den kommer att fortleva.

    Vad tror ni hände efter kriget? Jo, alla den tidens Jomshofar sprang och gömde sig i skogen när det gick upp för dem vad den här typen av retorik hade inneburit på riktigt.

    Fru talman! Min åsikt är att Sverige ska ta ett ansvar för flyende människor, men inte mer än vi klarar av, inte tillbaka till 2015, inte på ett oreglerat och kaosartat sätt utan med ordning och reda men med bevarad medmänsklighet och humanism.

    Jomshof…..

    Fru talman! Det finns väldigt mycket att säga om det senaste inlägget från statsrådet. Det är anmärkningsvärt. Men jag är inte förvånad för det är så det brukar låta från statsrådet, en i grund och botten ganska otrevlig och oförskämd människa som har svårt att hålla sig till saklig och korrekt retorik.

    Nåväl, nytt dystert rekord: 45 sköts ihjäl 2018, kvinna i 30-årsåldern död efter skottlossning i Malmö, pojke i 13-14-årsåldern skjuten i Huskvarna, facket sätter stopp och inga väktare jobbar i Rinkeby, 112 barn har rånats i Göteborg bara i år, 50 ungdomar håller Växjö city som gisslan, misstänkt gruppvåldtäkt i Stockholm.

    Den här listan, fru talman, kan göras enormt lång. Det här är bara ett litet urval efter några enkla sökningar som jag gjorde i går kväll. Det är ett litet urval som tydligt visar vad den politik som Morgan Johansson företräder har lett till. Det är väldigt tydligt vilket enormt misslyckande det mångkulturella samhället de facto är. Det ökande utanförskapet, den ökade splittringen, den ökade segregationen och det allt våldsammare och otryggare samhället hänger ihop med den politik som Socialdemokraterna och Morgan Johansson företräder.

    Jag beklagar att justitie- och migrationsministern inte verkar förstå det här. Jag beklagar också den väldigt låga nivån på retoriken, för skulle man prata om vad som egentligen hände på 30-talet skulle det inte alls vara den skönmålning som statsrådet gör. Tvärtom var Socialdemokraterna ett parti som kröp ganska lydigt efter de tyska nazisterna.

    En sista kommentar när det gäller huruvida invandringen minskar eller inte: I år kan vi kanske räkna med 100 000 människor till Sverige, alltså 1 procent av Sveriges befolkning på ett år. Det är som en stad av Helsingborgs storlek till Sverige på ett år.

    Johansson……

    Fru talman! Jag kan nog leva med att Richard Jomshof tycker att jag är otrevlig och oförskämd. Så fort man ger lite mothugg till Sverigedemokraterna får man höra det där. Men det börjar kanske bli dags att sätta ned foten mot er ibland på ett lite tydligare sätt, så att ni får känna på vad det handlar om när man verkligen sätter sig emot er argumentation.

    Richard Jomshof, åk till koncentrationslägren i Tyskland och läs listorna över döda socialdemokrater och fackföreningsmän som hamnade där när nazisterna tog över! Sedan kan vi tala om historien. Stå inte här och försök göra någon historieförfalskning, historierevision, för den debatten kommer du att förlora.

    Fru talman! För mig spelar det ingen roll om man är svart eller vit. Begår du brott ska du buras in. Det måste vara samma regler som gäller rakt av. Här skiljer vi oss åt, för Sverigedemokraterna bryr sig i praktiken inte om brott som svenskar begår. Jag ser aldrig sverigedemokrater reagera när det är en etnisk svensk som har begått ett brott, utan ni använder kriminalpolitiken för att driva fram frågor i er invandringspolitik. Det är inte brotten ni är emot, utan det är invandringen. Det är det som skiljer oss åt.

    Det arbete som vi nu har börjat sätta i sjön när det gäller att bekämpa gängkriminaliteten kommer vi att fortsätta med. Jag är övertygad om att med rätt resurser, fler verktyg för polisen och hårdare straff kommer vi att kunna stampa ut också den allra mest allvarliga gängkriminaliteten. Men blanda inte ihop det här med någon allmän invandringsdebatt! Det ställer jag inte upp på.

    Interpellationsdebatten var härmed avslutad.”
    https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/folkomrostning-om-invandringspolitiken-_H71037

    För den som vill titta på debatten så är hela runt 21min mellan Jomshof (SD) och Johansson (S). Eller så kan man läsa hela protokollet.

    P.S
    Och Johanssons Sosse-Sverige är ju verkligen designat för att skydda judar…

    ”Kriminell IS-sympatisör försökte mörda judinna i Helsingborg – slipper fängelse”
    https://samnytt.se/is-sympatiserande-muslim-forsokte-slakta-judinna-i-helsingborg-slipper-fangelse/

    Svara
  45. Gorby

     /  10/31/2019

    Svara
    • Gorby

       /  10/31/2019

      Svara
    • Gorby

       /  10/31/2019

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      fortsätter temat opinion live…

      Svara
      • Gorby

         /  10/31/2019

        Där ser man.
        Ett vanligt ”misstag” I OpinionLive…

        Svara
    • Gorby

       /  10/31/2019

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Svara
      • Senior

         /  11/02/2019

        Precis så.

        Tyvärr blir det ju den som ärver skiten och måste städa upp som också blir ansiktet som syns utåt när skiten träffar fläkten och konsekvenserna av det tidigare styret slår igenom.

        Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Svara
      • G

         /  10/31/2019

        Svara
    • Gorby

       /  10/31/2019

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Svara
  46. Gorby

     /  10/31/2019

    Svara
    • Gorby

       /  10/31/2019

      Svara
    • Gorby

       /  10/31/2019

      Svara
  47. G

     /  10/31/2019

    Svara
  48. G

     /  10/31/2019

    ”Kan vi lägga X åt sidan en stund och snacka om varför de som ägnar sig åt journalistik nästan alltid är aktivister?”

    Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2019

      Svaret heter biologi men den vill ju inte kommunister veta av så därför står de där som frågetecken och begriper ingenting. Tror att det är typ en hemlig sekt (patriarkatet) som är orsaken.

      Svara
  49. G

     /  10/31/2019

    Svara
  50. G

     /  10/31/2019

    Svara
    • G

       /  10/31/2019

      Marie: ”Fd kommunikationschef för Vänsterpartiet och arbetsmiljöorganisationen @Preventse. Nu på jakt efter den perfekta första meningen.”

      ”ett reellt hot mot det demokratiska samhället och många av oss som lever här.”

      Svara
    • G

       /  11/01/2019

      En som gillat Esbatis tweet är: twitter.com/Strautchen som är ”Lärare etc.”

      Hon verkar vara en relativt ung (om man går efter avataren) kvinnlig feministlärare, hennes twitter är verkligen vänsterdeprimerad.

      Svara
  51. G

     /  10/31/2019

    Svara
  52. G

     /  10/31/2019

    Svara
  53. i

     /  11/01/2019

    Svara
  54. G

     /  11/01/2019

    *Okay, I totally get it now, everything is perfectly clear, no confusion at all*

    Svara
  55. G

     /  11/01/2019

    Svara
    • G

       /  11/01/2019

      DN utan låsvägg:
      ”Mensskydd på toaletterna, tillräckligt långa raster och vilorum – det är några faktorer som gör att ett företag kan få en menscertifiering. Förra året tilldelade Sveriges nya Jämställdhetsmyndighet 530.010 kronor till organisationen Mensen som arbetar med att underlätta för kvinnor att ha mens i arbetslivet. Nu har organisationen delat ut en första certifiering.”
      https://web.archive.org/web/20191030140424/https://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/forsta-foretaget-som-certifierats-som-mensvanligt/

      ”Stoppa menscertifikatet i pedalhinken genast

      Appföretaget Forza Football är Sveriges första och hittills enda menscertifierade verksamhet. Låt det stanna vid det.

      I fjol gav den nya Jämställdhetsmyndigheten, som ligger i Göteborg, organisationen Mensen, som ligger i Göteborg, mer än en halv miljon kronor för att skapa en ”menscertifiering av arbetsplatser”.

      Det har nu givit resultat. På företaget Forza Football, i Göteborg har personalen fått utbildning om menscykeln. Men det är inte allt som krävs för att få godkänt, det ska finnas bindor och tamponger på toaletterna och helst möjlighet att jobba hemifrån för den som har svår värk.

      I Dagens Nyheter förklarar projektledaren Klara Rydström att arbetsplatserna måste anpassa sig.

      ”De viktigaste mötena kanske inte måste planeras in den dag då man vet att man har stark PMS”, säger Klara Rydström utan att få motfrågor om det är vettigt att chefer ska föra mensscheman och avgöra vem som har värst blödningsbesvär.

      För en gammaldags jämställdhetsivrare är dessutom synen på kvinnan som ett bräckligt käril, som inte kan hantera sin mens själv, som hämtad från tiden före den allmänna rösträtten.

      DN-artikeln är en oblyg bön om mer skattemedel till projektet. Jämställdhetsmyndigheten borde inse att den redan varit ute och menscyklat och säga nej. Andra delar av offentlig sektor bör inte rycka in som räddare.
      ..[..]..
      RFSL ger utbildningar som resulterar i HBTQ-certifikat, i fjol kunde över 400 arbetsplatser skryta med godkännandet. Det gör många inom offentlig sektor, ofta verksamheter som vänder sig till ungdomar liksom sjukvårdsavdelningar. Dessutom har hela länsstyrelsen i Gävleborg ansett det värt pengarna.

      Biblioteket i Trelleborg betalade 133 000 kronor för att bli normkritiska. I Lokaltidningen förklarar bibliotekarien Liv Olofsson vad man lärt sig: ”Vi tänker också mer på att till exempel använda könsneutrala uttryck, såsom vårdnadshavare i stället för mamma/pappa, både i tal och i tryck och att gå ifrån tvåkönsnormen”.
      ..[..]..
      Men att betala för certifikat och diplom bara för att signalera schyssthet är oförskämt mot skattebetalarna.

      Det gäller även ”Grön Flagg” från Håll Sverige rent som vajar på 1 770 skolor. Det gäller ”Säker och Trygg kommun”, ett WHO-certifikat som Borås yvs över, och ”Svensk Miljöbas”. Förmodligen finns det fler.

      Den sorgliga certifikatscirkusen måste stoppas. Gärna med början i Göteborg.”
      https://www.expressen.se/ledare/malin-siwe/stoppa-menscertifikatet-i-pedalhinken-genast/

      MIT har nämnt denna ”nyskapande för Sverige”-certifiering tidigare: https://toklandet.wordpress.com/2018/10/07/bygger-man-ett-tak-over-sverige-sa-har-man-ett-fardigt-darhus/

      Nästa fråga blir ju att kolla vad för blodtörstigt mensfolk det är som styr och jobbar på appföretaget som ville ha detta! Men den researchen orkar jag ej med nu, så någon av er andra eller MIT själv hinner säkert före med den biten.

      Svara
      • Jans

         /  11/02/2019

        Jag minns vem som skrev om denna gangsterliknande beskyddarverksamhet först. Toklandet! Det är fascinerande att bloggar ligger månader, ibland år före gammelmedia.

        Svara
    • G

       /  11/01/2019

      Svara
  56. G

     /  11/01/2019

    Svara
  57. G

     /  11/01/2019

    Svara
  58. G

     /  11/01/2019

    ”Därför säger Östeuropa nej till flyktingar, Löfven

    Svenskarna är blinda för den demografiska utvecklingen i många EU-länder.
    Halva Europa plågas av utflyttning.
    ..[..]..
    En av förklaringarna är att halva Europa plågas av ett helt annat migrationsproblem, nämligen utflyttning. Sedan EU-inträdet har uppemot två miljoner människor lämnat Polen, sedan 1989 har Estlands befolkning minskat med 16 procent, Litauens med 24 procent. I Bulgarien bodde det nio miljoner människor 1989, i dag bor det ungefär sju, om 20 år finns där sannolikt bara sex miljoner, enligt statistik från Eurostat. Även Grekland, Italien och Portugal dras med utflyttningsproblem

    Det är mot denna bakgrund motståndet mot invandring måste förstås. Utvandrarna är huvudsakligen inhemsk medelklass, flyktinginvandrarna är till stor del lågutbildade personer från kulturellt avlägsna länder. Det är inte alls svårt att föreställa sig vilka kulturella spänningar och ekonomiska påfrestningar som skulle bli följden i utflyttarländer som påtvingas en kontinuerlig icke-europeisk invandring.
    ..[..]..
    Slår man ihop sinsemellan väldigt olika länder i en ekonomisk union, är det fullt naturligt att många människor i de fattigare länderna kommer att söka sig till de rikare. I bästa fall flyttar en del så småningom tillbaka, tack vare rötter, pliktkänsla eller en positiv utveckling i hemlandet.

    I Sverige är verkligheten den motsatta. Vi har ingen större utvandring att tala om. Majoriteten av dem som flyttar har bara bott i Sverige en period, de kommer inte härifrån. Men på tio år har vår befolkning växt med en miljon och om 20 år antas vi vara runt 12 miljoner människor. Ingen vet hur välfärden ska kunna expandera så snabbt. Redan i dag råder akut personalbrist inom många verksamheter. Och var ska alla bo? Hur ska segregationen bromsas?

    Så ser våra frågeställningar ut. Och därför är vi, tydligen, blinda för den demografiska utvecklingen i andra delar av Europa.

    Men vi borde försöka förstå den grundläggande oron i ett land vars befolkning hela tiden blir mindre. Vi borde kunna föreställa oss rädslan för att invandring skulle hota den egna kulturen. Det är dags att ersätta det socialdemokratiska mantrat med lite mellanstatlig empati.”
    https://www.expressen.se/ledare/susanna-birgersson/darfor-sager-osteuropa-nej-till-flyktingar-lofven/

    Svara
  59. Frida Gustavlin

     /  11/01/2019

    https://www.expressen.se/nyheter/samtliga-sex-forvarstagna-islamister-utvisas/

    Äntligen släpps de orättvist behandlade imamerna! Säpo anser tydligen att de är ledande inom den jihadistiska miljön, och regeringen vill slänga ut dem. Men tack och lov får man inte göra så i Sverige eftersom de riskerar att fara illa och förföljas i sina hemländer.

    – Jag tror att det handlar om diskriminering mot muslimer och några fiender som vill stämpla mig så här.

    Klokt sagt av en av de fromma imamerna. Även om alla redan visste det, det klart att det endast handlar om diskriminering. Jag tycker att man ska börja med att fråga sig om det inte är Svenskarna som behöver integrera sig!

    Svara
  60. Senior

     /  11/01/2019

    ”Men det ser ut att bli svårt att genomföra utvisningarna. Det råder hinder mot att verkställa dem eftersom männen riskerar förföljelse i sina hemländer.”

    Detta handlar alltså om de sex imamer som ägnar sig åt sådan omstörtande verksamhet att de skall utvisas från landet.

    Men eftersom de ”riskerar förföljelse” i sina hemländer släpps de i Sverige och tillåts därmed fortsätta sin verksamhet.

    Sex personer tillåts alltså att agitera och skapa polarisering och oroligheter som riskerar leda till terrordåd med många dödsfall i hela samhället.

    Vilken agenda ligger bakom sådana beslut?

    Personligen bryr jag mig inte ett skit vad som händer dem i sina hemländer.

    -Gällande förföljelse borde de givetvis förföljas och hållas koll på även här i Sverige, på samma sätt som man punktmarkerar övriga grovt kriminella som likväl som dessa utgör ett hot mot samhället. -Tro fan att dessa myndigheter förföljer denna typ av människor, de är ju ett hot mot samhället i deras hemländer likväl som i Sverige.

    Hur tror folk att Säpo fått fram dessa uppgifter om dem om de inte ”förföljt” dem?

    Vem är det som offrar Sveriges befolkning för att religösa fanatiker skall få odla fram jihadister?

    [https://www.expressen.se/nyheter/samtliga-sex-forvarstagna-islamister-utvisas/]

    Svara
  61. Gorby

     /  11/01/2019

    Svara
  62. info

     /  11/01/2019

    Svara
  63. info

     /  11/01/2019

    Svara
    • Senior

       /  11/01/2019

      Det är väl inte för sent ännu?!

      Det är bara för Frigolit att slänga sitt Svenska pass och gå till Migrationsverket och anmäla sig själv som 12-åring. Gärna på *3-4 kontor under olika identiteter, förutom flerfaldiga bidrag får han gratis sjukvård. Får väl också *3-4 lägenheter han kan hyra ut svart….

      *Antalet identiteter begränsas endast av hur många han kan hålla reda på och hinna med…

      Svara
  64. info

     /  11/01/2019

    Svara
  65. MickeP

     /  11/01/2019

    Apropå den aktuella debatten om Östling och hans varning om att det i framtiden finns risk för inbördeskrig.

    Tänk nu efter noga. Hur skulle det se ut? Hur skulle ett framtida inbördeskrig kunna tänkas se ut i detta land?

    T.ex. skulle man ju då kunna tänka sig att se olika beväpnade grupperingar som helt öppet beskjuter varandra på gator och torg. Med risk för helt oskyldiga, icke stridande part, att komma i skottlinjen.

    Eller t.ex. sprängningar och attentat mot hus, byggnader och andra installationer. Med risk för icke stridande part att också drabbas.

    Eller sprängningar och andra attentat – t.ex. mordbränder – mot skolor, bilar och annan egendom. Med risk för att nästan uteslutande icke stridande part drabbas.

    Eller massvåldtäkter och andra sexuella övergrepp utförda som krigshandlingar i ett fredlöst tillstånd, men som främst riktar sig mot icke stridande part.

    Eller andra riktade övergrepp i ett fredlöst tillstånd mot icke stridande part, såsom knivskärningar, rån med inslag av tortyr eller annan förnedring, misshandel m.m. m.m., bara för att det är kul och för att visa sin makt.

    Eller övergrepp som definitivt inte riktar sig mot stridande part utan sker bara för att det är kul, som en slags förberedande träning, nämligen djurplågerier mot oskyldiga djur av olika slag.

    Och i syftet att kunna kriga och härja fritt utan att störas av andra kombattanter: Angrepp mot rättssamhället. Mot rättsväsendet. Att tömma motståndarnas system på resurser. Angrepp mot välfärdssamhället, mot det gemensamma skyddssystemet, mot skolor och sjukvård, mot äldrevård.

    Angrepp mot det demokratiska systemet.

    Dessutom med stort spelrum för förrädare i form av olika intressegrupper och aktivister, som sitter i viktiga och centrala positioner, och som av en eller annan anledning tar de stridförande parternas sida.

    Nä, hur skulle det se ut om man tänker efter? Detta är ju en omöjlig tanke.

    Det förstår väl vem som helst i den humanitära stormakten med rätta värdegrundsinskolningen, att detta bara är fria fantasier från vit makt-rörelsen och extremhögern. Från rasistfacsistnazisterna på yttersta högerkanten som röstar på SD. Obildbara, lågbegåvade bonnläppar från landsbygden. De som framkallar och ökar på allt våld i samhället. Lyssna på Expo, MSM, sjuklövern och sådana experter på samhällsanalyser som professorerna Gardell och hans kompis, Irene Molina, Esbati m.fl. De vet vad de talar om och gör klockrena analyser.

    MickeP

    PS1. OBS! Värdegrundsdeklaration!
    I ovan kommentar kan finnas inslag av ironi. Det är i så fall min högst personliga och privata ironi och jag företräder således inte min arbetsgivare, staten, i detta avseende. Inlägget är därtill skrivet på min fritid och från min alldeles egen privata dator. Detta sagt för att klargöra för min arbetsgivare (som ibland har lite svårt för att fatta), att inlägget INTE är skrivet i tjänsten. Ö.h.t. delar min arbetsgivare och jag inte samma värdegrund när det kommer till ironi och humor. Det är såvitt jag förstår fortfarande tillåtet att ha en annan värdegrund än arbetsgivaren i dessa frågor (f.ö. kan man ifrågasätta huruvida det är praktiskt möjligt för arbetsgivaren att ha ngn uttalad värdegrund i detta fall, eftersom man så fullständigt tycks sakna grunden för ö.h.t. kunna uttrycka en värdering). 🙂

    Om jag emellertid har fel och arbetsgivaren ut ur rockärmen kan presentera en tillämpbar värdegrund som gör att jag även denna gång kan komma att utsättas för en kartläggning och registrering, i detta fall av min privata och personliga humoråskådning, ber jag redan nu om ursäkt för att kommentaren strider mot arbetsgivarens värdegrund i frågor om humor. Denna deklaration görs alltså på förekommen anledning.

    PS 2. Värdegrundsdeklarationen kan också innehålla vissa inslag av ironi.

    Trevlig helg till er alla andra oppositionella!

    Vår rörelse växer och etablissemanget visar tydliga tecken på desperation.

    Tänk på det när ni översvämmas av all galenskap.

    Svara
    • Senior

       /  11/01/2019

      Precis så.

      Skillnaden är att jag inte är ironisk.

      Du beskriver precis de konflikter i det skymningsläge som föregår de helt öppna konflikterna. -Något som pågår helt öppet idag utan att folk reagerar.

      Våra no-go zoner är i realiteten idag egna enklaver med eget styre dit Sveriges lagar inte når. Och de växer och förökar sig hela tiden, utan att något görs. -Ja förutom att man kastar pengar på dem då förstås, så de kan beväpna sig ytterligare.

      Svara
      • MickeP

         /  11/01/2019

        Jag tackar naturligtvis för din support.

        Men protesterar mot uttrycket ”det skymningsläge som föregår de helt öppna konflikterna.”.

        Enligt min mening är vi redan där.

        MickeP

        Svara
        • Senior

           /  11/01/2019

          Förvisso, dock bor jag lite avsides så hos mig har det inte riktigt eskalerat ännu….

          Jag uppmanar folk att fundera på varför Nationella SocialDemokratiska Ae-betalningarPartiet verkar för denna samhällsordning…

          Kan det vara så att de precis som vanligt måste skapa och elda på alla dessa orättvisor de säger sig vilja bekämpa?

          (De har haft snart 100 år på sig att göra något åt det…)

          Vad har deras Socialistiska Allierade styrkor i Expo och AFA för uppgifter?

          Varför släpper Ruben och Hilda gangsters fria medan skötsamma människor utvisas för petitesser?

          Etc. Etc.

          Vad är syftet och målet?

          Svara
          • Senior

             /  11/01/2019

            Jävla autocorrekt!
            NSDAP, skulle det fyndigt bli av min skrivelse av det Nationella Social Demokratiska Arbetar Partiet…

          • Senior

             /  11/01/2019

            P.s. För mig är frågorna närmast retoriska, men jag hoppas in i det sista att folk skall börja tänka lite omkring dessa frågor och dra de naturliga slutsatserna av det. D.s.

    • Rikard

       /  11/01/2019

      Hej.

      Du vet, de flesta har aldrig varit i skarpt läge, eller gått vakt. Därför begriper de inte detta mer än jag vet hur det känns att föda barn. Nu kanske procenten är högre med tanke på ditt yrke, men hur många åklagare, advokater, biträden, rådmän och så vidare tror du har varit med på riktigt? Jag gissar att de flesta har ett välordnat övre medelklassliv bakom sig och kring sig ännu, och bara möter den fula sidan av livet på jobbet och då inlindade i politiskt korrekta tolkningsmallar. Kan ju ha fel, men mina egna erfarenheter framför lagen säger mig annorlunda.

      Dessutom tror de allra flesta svenskar att krig är något som utkämpas på slagfält, alltså på särskilt avsatt plats, mellan i grunden jämstarka styrkor, med klart urskiljbara uniformer och manövrer. Som om det vore en lek med tennsoldater i en sandlåda.

      Att det i verkligheten endast är en fråga om omfattning, strategiska, taktiska och operativa mål samt grad av planering som skiljer ett krig från organiserad brottslighet är helt enkelt för svårt att förstå.

      De flesta svenskar, särskilt kvinnor inom offentlig förvaltning och då i synnerhet chefer, tror att om man kallar något för något, så är det så det är. Så om man kallar situationen där nere i Skåne avseende bomber och skottlossning för ett inbördeskrig och ofokuserat uppror som blir det ett sådant, men om man bara talar om ”skjutningar”, ”sprängningar” och ”oroligheter mellan grupperingar” (notera de passiva termerna – det är ingen som gör något, saker bara sker som av sig själva) så är det inte krig.

      2008 var det väl det var kravaller på Rosengård? Uppvigling från Vänsterpartister, AFA, EXPO, RKU och även opolitiska kriminella förekom. Vad tror du hade hänt om befälet på platsen åberopat den där gamla paragrafen om sammanbrott av lag och ordning, och kallat in hjälp från Revingehed och hemvärnet? En järnring runt stadsdelen, militärt undantagstillstånd, utegångsförbud och en skrapning av hela området där vartenda prång vänts ut och in.

      Tror du Malmö och Skåne, och för den delen resten av Sverige sett ut som det gör, om de svenske svarat på uppror på det viset?

      Mitt råd är att fly Kalifatet Al-Malmö snarast. Låt PK-packet på BO01 sitta i sk*ten de skapat: Nordens Libanon.
      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • MickeP

         /  11/01/2019

        Ja, ja, ja, nej, ja, ja, ja, instämmer, ja, ja, jag tror det hade varit bättre nej, håller med.

        Som ngn annan bloggkommentator skulle ha sagt. 🙂

        I sammanfattning:

        Precis så!

        MickeP

        PS. Skojar lite, men inte mycket.

        🙂

        Svara
      • MickeP

         /  11/01/2019

        Sorry, tredje frågan ska besvaras med ett: inte många ( i stället för ja).

        MickeP

        Svara
        • Rikard

           /  11/01/2019

          Hej.

          Det ”roliga” (som inte alls roligt egentligen) med mitt smått extrema skrivande om behovet av en ‘skrapning’ av området (då Rosengård, nu hela Malmö med omnejd) är precis vad mina invandrade grannar, kollegor och bekanta ansåg som rätt metod.

          Konsensus, och nu talar jag om albanska zigenare, kurder, araber, palestinier och en afrikan, var att sådana typer som kastar sten på brandkår, ambulanser och hemtjänst (!) skall skjutas på öppen gata.

          Det kan bli spännande i svensk politik och rättsväsende när mångkulturen på allvar slår igenom. Sekulär västerländsk humanism, socialkonstruktivistiska förklaringar och arvet från ett århundrade av freudianska irrläror är något som dessa folk är osmittade av, och det de ser av det i Sverige imponerar inte, om man säger så…

          ”Ordnung muss sein!” som min gamla kuf till lärare i tyska sade (fast han sade det förstås med korrekt stavning).

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • MickeP

             /  11/01/2019

            Det är väl inte ”Stålmusen” du menar?

            I så fall gick vi på samma plugg.

            Spännande ska det bli. Då är jag tack och lov och förhoppningsvis inte kvar här längre. Som jag har sagt ganska länge nu:

            – Rädda sig den som kan!

            MickeP

  66. Gorby

     /  11/02/2019

    Svara
  67. info

     /  11/02/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2019

      Och hur var det nu med kolonialismen? Varför ”flyr ” de till kolonialisterna, rasisterna? De är ju fria och självständiga nu.

      Svara
  68. info

     /  11/02/2019

    Svara
  69. info

     /  11/02/2019

    Svara
  70. info

     /  11/02/2019

    Svara
  71. Ivar L

     /  11/02/2019

    Chile ställer in klimatmötet p.g.a. oroligheter. Greta Thunberg ställer sig vi Atlanten och viftar med tummen då mötet flyttar till Bonn.

    ”Att FN:s klimattoppmöte nu flyttas från Chile till Spanien får konsekvenser för Greta Thunberg, som nu befinner sig i Nordamerika.”

    Gratis skall det vara om man är klimatlobbyist:

    ”Det visar sig att jag rest runt halva världen åt fel håll 🙂 Nu behöver jag hitta ett sätt att korsa Atlanten i november… Om någon kan hjälpa mig att hitta ett transportmedel skulle jag vara så tacksam”

    https://www.svd.se/greta-thunberg-hjalp-mig-over-atlanten

    Svara
    • Jans

       /  11/02/2019

      Rätt kul Twittertjafs under hennes tweet angående gratis resa över Atlanten:

      Gretaanhängarna driver tesen att Greta blr CO2 neutral i och med att hon ber om att få resa med ett färdmedel som ”is going there anyway”. Man kan ju tillägga att även flygplan are going there anyway… Hela Gretaanhänharnas resonemang faller platt. Inget färdmedel kan sägas CO2-neutralt med invändningen att det skulle åkt även utan Greta. Så kan ju alla resonera och då blir i så fall alla transportmedel utom rena privatfordon klimatneutrala.

      Svara
    • The Perfect Man

       /  11/02/2019

      Kan hon se koldioxid så kan hon säkert gå på vattnet också…

      Svara
  72. info

     /  11/02/2019

    Svara
  73. info

     /  11/02/2019

    Svara
  74. info

     /  11/02/2019

    Svara
  75. info

     /  11/02/2019

    Svara
  1. Är Madeleine Sjöstedt, generaldirektör för Svenska institutet, en ”svenskfientlig aktivist” och i så fall varför? | Vetenskapliga partiet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: