Vänsterpartiet vill bredda sig, men ska män i V fortfarande inte få prata politik med varandra utan kvinnlig övervakare?

Vänsterpartiet vill bredda sig säger de och locka till sig tjänstemän. Som om deras väljare skulle bestå av något annat idag…

Etzler, som vi ju alla vet kom direkt från den skitiga och tunga industrin rakt in i Vänsterpartiet. Eller nej, så är det såklart inte, han har nog aldrig någonsin haft ett riktigt jobb.

Men de ska ta fram ett nytt partiprogram nu.

Det i alla fall jag undrar är om deras regler, som är klubbade på en kongress, fortfarande kommer att gälla?

Kommer man fortfarande att ha krav på att man ska vara vaksamma mot män?

Kommer det fortfarande att vara förbjudet för män i Vänsterpartiet att prata politik med varandra utan minst en kvinnlig övervakare? Jo, det är faktiskt förbjudet idag för om män i Vänsterpartiet pratar politik med varandra utan kvinnlig övervakare så kommer de obönhörligen att börja konspirera mot kvinnor. Det har man slagit fast på en kongress.

I Vänsterpartiets partiprogram står det:
“Vi lever i ett samhälle som bärs upp av en maktstruktur grundad på kön: patriarkatet. Det är ett system som innebär mäns kontroll över kvinnors liv. Detta system överordnar män och underordnar kvinnor både samhälleligt och privat. Det patriarkala maktmönstret genomsyrar förhållandet mellan könen på alla områden, i familjen, på arbetsmarknaden, i stats-apparaten, i myndighetsutövning och i de politiska församlingarna.

Det där kunde man läsa i Vänsterpartiets partiprogram 2014. Så därför skickar Vänsterpartiet 2019 fram den skäggiga patriarken Aron Etzler för att meddela att de ska göra om partiprogrammet.

Har Vänsterpartiet fått ordning på kvinnokulturen i partiet som gör att de blir alldeles till sig i tr[insert valfri passande vokal här]sorna så fort en man visar sig?

Fundera även över vem som föreläser om vad. Se till att ha kvinnor som föreläser om traditionella ”manliga” eller politiskt ”tunga” ämnen. Samtidigt som männen i organisationen är med och tar ansvar för de feministiska studierna.

Undrar om den nya målgruppens män vet om att de förväntas ta ansvar för de feministiska studierna?

Men är ju svårt att undvika att män träffas lite sådär spontant och kanske börjar prata med varandra och då ev pratar om någon aktuell politisk fråga så därför har de kvinno- resp mansträffar. Ovan ser vi en mansträff, det är ett tillfälle där män i Vänsterpartiet kan få prata loss lite lite löst och ledigt under sträng bevakning av en kvinnlig övervakare så inte de vänsterpartistiska männen kan börja konspirera mot kvinnor. Visst riktigt ser man hur frustrerad Etzler är på bilden ovan över att inte kunna börja smida ränker mot kvinnor?

Där är syftet med mansträffarna för vänsterpartister.

Det är inte alls ovanligt att män ”dubbar” och väljer ut en specifik kvinna att stötta samtidigt som de inte flyttar på sig för kvinnor som kan ”stå på egna ben

Såna är de, männen i Vänsterpartiet! Etzler har i alla fall inte flyttat på sig. Inte Sjöstedt heller. Fast de kanske anser att det inte finns några kvinnor som kan stå på egna ben, vad vet jag.

Nu kan man tro att jag hittar på allt ovan, eller hur? Men det gör jag inte, allt ovan och massor med mera likadana saker står i Vänsterpartiets internfeministiska handbok och den är klubbad på en kongress.

Så man undrar ju lite om Vänsterpartiets nya målgrupp är bekanta med kraven som gäller inom V?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

126 kommentarer

  1. hllviken

     /  11/03/2019

    Min politiska uppfattning är motsatsen till (V) så jag vet inte hur de tänker kring prathierarkin.

    I min värld samtalar man om det som är intressant. Det är ämnet som är viktigt inte deltagarnas kön eller ras.

    Svara
    • De närmsta fem-tio åren har du ingen framtid inom politik, förvaltning eller media! Kanske kan det bli bättre sedan, men jag är inte optimistisk.

      Svara
  2. Senior

     /  11/03/2019

    Hur skall de bredda sig?

    Skall mensjevikerna från det Nationella Social Demokratiska Arbetare Partiet få vara med bolsjevikerna i Röda Socialistiska Demokratiska Arbetare Partiet?

    Svara
    • Nationella Socialistiska Demokratiska Arbetare Partiet finns redan. Vi kallar oss numera Vetenskapliga partiet. Vi har dock inga ambitioner att bestycka diktaturer med vapen, invadera andra länder eller vara en del av något Stor-Europa, såsom Hitler och dagens sossar har.

      Vi är nationella i betydelsen att alla nationer ska respekteras. Vi är nationella eftersom nationalism minskar onödig handel och leder till ekologisk hållbarhet. Vi är nationella eftersom kulturell homogenitet skapar enhet människor emellan. Vi är nationella eftersom motsatsen skapar känslor av rasism i onödan … och man ska naturligtvis inte klaga på det man själv skapar!

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/04/2019

        Det var troligen en gliring till NSDAP, ett kärt barn med många smeknamn.

        Svara
        • junior

           /  11/04/2019

          @Grodan Boll,
          nej, eftersom herr Senior skriver ”mensjevikerna” så syftar han naturligtvis på det svenska socialdemokratiska arbetarpartiet SAP.

          Svara
        • Senior

           /  11/04/2019

          Nästan rätt, gliringen var ämnad åt SAP och VPK som de kallade sig efter delningen.

          -Eller S och V som de kallar sig idag. Undrar just varför Svenska Social Demokratiska Arbetar Partiet inte skriver ut sin fulla akronym SSDAP, utan hellre kallar sig SAP eller bara S?

          Dess stolta historia de reviderar skryter om hela tiden, skulle ju associeras mer rättvisande om de använde sig av hela namnet.

          Två likvärdiga kålsupare, helt i paritet med de historiska föregångare jag refererar till, tillika nutida systerpartier genom internationalen, eller vad den kallar sig idag.

          Svara
          • info

             /  11/04/2019

            Senior,
            anledningen till att de delade på sig var oenighet om hur maktövertagandet skulle ske – målet var samma för båda.
            Mensjevikerna ville använda rösträtten/parlamentet för att ta över, de andra ville göra revolution (använda våld).
            (s) = mensjeviker, (v) = bolsjeviker.
            https://sv.wikipedia.org/wiki/Mensjevik

          • Senior

             /  11/04/2019

            Jag vet, det var precis det jag åsyftade i min tidigare kommentar……

        • Att NSDAP jämföres med krigsförbrytare-sossarna som invaderar världen i rollen som USA- och EU-vasall är ingen ”gliring”, det är enbart en bekräftelse till NSDAP att deras infiltration och övertagande av väst och USA, tillsammans med nazi-sionisterna, har fungerat utmärkt.

          Svara
      • Senior

         /  11/04/2019

        Jotack, jag har varit inne och läst på din hemsida om ”vetenskapliga” partiet och dess programförklaring.

        Jag har verkligen sett likheterna mellan ”vetenskapliga” partiet och NSDAP.

        Har dessutom sett dig motivera tankarna bakom, och för mig råder inga tvivel vad du står för.

        Svara
  3. MiT

     /  11/03/2019

    Svara
    • ”Hur ska man få den som är van vid att åka utrikes tre-fyra gånger om året, att acceptera, låt säga, en resa vart tredje år?”
      Bortskämda j-vla hipsterj-vlar! Vem åker utomlands tre gånger per år?
      Jag blir förbannad på detta, måste snart lämna över till skogsturken.
      ”Vem var det som åkte tre gånger per år? Vem F-n var det som åkte?”

      ”Applicerat på resekonsumtion kan det innebära att i stället för att resa utomlands en vecka kan man vara borta fem-sex veckor fast med längre tid däremellan”
      Okej, berätta i vilka jobb man kan vara borta i över en månad? Bortskämda … grrr.

      ”som en Martin Luther King”
      .. lite omväxling i godhetssignalerandet förnöjer!
      Vet om King var fullt så hyllad i vissa läger när det begav sig.

      Ständigt detta tjat om flyget, som är en detalj. Säg något om 16 grader inomhus på vintern, tre minuter varmvatten till duschen, nya kläder högst två gånger om året, ingen importerad frukt och grönt, och att aldrig köpa något producerat i Kina.

      Svara
      • weasel

         /  11/04/2019

        JAG åker utomlands 3 eller 4 gånger per år.
        Jag har alltid gillat att flyga till andra länder. Och nu när en massa klimatgalningar stör sig på det så gillar jag det faktiskt ännu mer.

        Om jag bara hade tillräckligt med pengar skulle jag köpa en Hummer .

        Svara
  4. MiT

     /  11/03/2019

    Svara
  5. MiT

     /  11/03/2019

    Svara
  6. Q-Ken

     /  11/03/2019

    Har vpk bestämt sig om de vill ha kortare eller längre straff för de som väljer att bli kriminella då?

    Svara
    • Kristian

       /  11/04/2019

      Att bli kriminell ”väljer” man inte, det är Kapitalet och Borgarna som tvingar dig! 🙂

      Svara
      • Junior

         /  11/04/2019

        @Kristian
        Det stämmer, för igår när vi var ute och åkte och jag körde så frågade min flickvän som röstar borgerligt om jag inte kunde köra lite fortare.
        Eftersom hon har så lätt för att bli sur så hade jag inget annat val är att köra över hastighetsbestämmelserna.

        Svara
        • Kristian

           /  11/04/2019

          Hihi!
          … och staten inkasserar eventuella fortkörningsböter! Det går inte att komma undan!

          Korporativism! Staten och Kapitalet! Bilderberg! Sions Vise! Fnord!

          Svara
  7. MiT

     /  11/04/2019

    Svara
    • WATER

       /  11/04/2019

      Hur lyckas Emma Malmlöf?
      Chef för sociala medier på Expressen med +1600 följare på Twitter.
      Har aldrig sett någon med denna setup ha så få reaktioner på sina tweets, det är zip-nada-noll på de flesta av hennes inlägg.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/04/2019

      Jag kommer med all sannolikhet få lägre inkomstskatt, lägre bensinskatt, mer rot- och rutavdrag. Ökade polisiära befogenheter kanske får inbrotten att minska, kanske får man rentav bukt med drogförsäljningen på skolorna vilket förstås – jag är inte ironisk nu – vore strålande.

      Färre flyktingar kommer minska trycket på de välfärdstjänster jag och min familj behöver och med klimatförnekare vid spakarna lär vår Thailandssemester bli bra mycket billigare.

      Vad är haken, liksom?

      Ingen, vilket är anledningen till att de blivit så stora som de är.
      De är varken extrema eller höger för alla som inte tillhör den neurotiska tokvänstern.
      Kul att se att tokvänstern vet att SD har rätt politik.

      Men om jag tycker alltför synd om mig själv kan jag ju alltid tänka på de som på riktigt drabbas av en högernationalistisk regering.

      Man kan ta isär hela hans krönika ord för ord, men just denna delen visar precis hur verklighetsfrånvarande hans typ är:

      Det vill säga judarna,

      Som får det bättre om någon näpser muslimerna.

      muslimerna,

      Som behöver sättas på plats för allas bästa

      hbtq-personerna,

      Som får det bättre om någon näpser muslimerna.

      de ensamkommande flyktingbarnen,

      Som är 7-klöverns fel genom pullfaktorer

      de som drunknar på Medelhavet

      Som är 7-klöverns fel genom pullfaktorer

      eller dör en plågsam död i något kylutrymme,

      Som är 7-klöverns fel genom pullfaktorer

      på alla ungdomar som längtar efter en rimlig klimatpolitik

      Vilket de kommer få, till skillnad från vad gretajugend kräver

      och alla som överlevt massmord och folkmord och förföljelse

      Vilka? Syrianer, kopter, kurder och en och annan jugge? Det finns en röd tråd bland dem också…

      Svara
      • Kristian

         /  11/04/2019

        Precis så!

        Svara
      • Rikard

         /  11/04/2019

        Hej.

        Det är synd och skam att Excessen aldrig skulle ta in en debattreplik som din text, i alla fall inte förrän man redigerat den till att vara osammanhängande.

        Semi-OT: Liten historielektion i fall här är någon under trettio: det var förr standard i tidningsmedia med insändarsidor/-spalter. Ofta förekom det att redaktionen klippte i det insända materialet, inte sällan för att få en brevskrivare med fel åsikt att framstå som ett knastahue. Källa på det? Dels en tidigare journalist/redaktionsmedarbetare i släkten, dels en studentkamrat som kunde visa skillnaden på vad han skickat in och vad som publicerats.

        Pikant är att Liljestrand implicit säger att han vill ha politik som är dålig för alla utom (illegala) invandrare från Afrika, MENA och Asien, och att det inte spelar honom någon roll, för han klarar sig alltid.

        Tror minsann att masken halkade på sniskan där, Jens lille.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
      • weasel

         /  11/04/2019

        Tja,
        dom senaste åren har ju ”döden på medelhavet” pågått och här om veckan var det 39 asiater som frös ihjäl i en container i England.

        Detta har ju hänt trots att det är Stefan Löfven som är statsminister och inte Jimmie Åkesson.
        Jag förstår inte riktigt ?
        Menar Jens Liljestrand att SD egentligen redan innehar regeringsmakten i Sverige ?
        Är det så att Jens inte kan skilja mellan Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna ?
        Eller är det kanske så att Jens helt enkelt inte klarar av att tänka logiskt ?

        Svara
      • Ivar L

         /  11/05/2019

        Så i princip har Jens Liljestrand bekräftat att SD-politiken kommer funka och att färre flyktingar (d.v.s. immigranter) förbättrar ekonomin i landet?

        ”Färre flyktingar kommer minska trycket på de välfärdstjänster jag och min familj behöver och med klimatförnekare vid spakarna lär vår Thailandssemester bli bra mycket billigare.”

        Sedan kan man ju ta en extra titt på detta citat från ovan, angående vilka som enligt Jens skulle drabbas negativt av en SD-regering:

        ”de som drunknar på Medelhavet”

        ??
        På vilket sätt drunknar en immigrant inte av att Sverige har en SD-regering? Den enda möjliga konsekvensen av hårdare svensk immigrationspolitik är att den tänka drunknande immigranten väljer att avstå den livsfarliga resan och INTE drunknar. Australien är det otvetydiga beviset på detta, liksom Italiens korta karriär som ”invandrarfientligt”. Undrar hur många liv Salvini indirekt räddade (minus de som Spanien lurade i djupet under tiden) innan han klantade bort sig själv från makten?

        Svara
        • Ivar L

           /  11/05/2019

          Smög sig in ett ‘inte’ för mycket. Menar såklart.
          ”På vilket sätt drunknar en immigrant inte av att Sverige har en SD-regering?”

          Svara
          • Ivar L

             /  11/05/2019

            Suck…
            ”På vilket sätt drunknar en immigrant av att Sverige har en SD-regering?”

            Skall det vara. Djävla copy n paste.

          • weasel

             /  11/05/2019

            Ja, det är en väldigt bra fråga, Ivar L.
            Statistiken är faktiskt väldigt tydlig ;
            100 % av de som hittills har drunknat på medelhavet har gjort det när Sverige inte har haft en SD-regering.

            Det hela är mycket förvirrande. Om Jens svarade på mina mejl skulle jag mejla honom och fråga.

    • Kristian

       /  11/04/2019

      – Okej, Jens, den här Borat-mustaschen …

      Svara
  8. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Ur led är tiden.

    Svara
  9. MiT

     /  11/04/2019

    Svara
  10. MiT

     /  11/04/2019

    Pressansvarig på jämställdhetsmyndigheten. Verkar som om verkligeheten knackar på dörren
    https://twitter.com/simon_falk_/status/1191239437986009093

    Svara
    • Jonis

       /  11/05/2019

      Jag var inne på att sadla om till lärare men har tänkt om. Dels på grund av hela skolsystemet men sedan också på grund av demografin. Varför skall jag utbilda elever som till stor del är utlänningar utan intresse av att bevara mitt land?

      Svara
  11. MiT

     /  11/04/2019

    Svara
    • info

       /  11/04/2019

      MiT,
      ”Värt att notera i sammanhanget är att titeln kriminolog inte är skyddad. Vem som helst kan således titulera sig kriminolog”.

      Tips till dig?
      Så vad hindrar att du kallar dig för ”kriminolog och nätsäkerhetsexpert”?

      Svara
      • MiT

         /  11/04/2019

        Hahaha, kanske ska börja göra det 😛

        Svara
        • Rikard

           /  11/05/2019

          Hej.

          Hon har nog fått titeln härifrån:

          [https://www.algaspel.se/products/vuxenspel/adult-games/leif-gw-persson-gws-brott]

          Alga verkar ha en centerpartistisk hållning till ”vuxenspel”, då spelet är sorterat som sådant men anges vara lämpligt från 10 år.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
    • G

       /  11/04/2019

      Svara
  12. robbe

     /  11/04/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/04/2019

      När någon ville bjuda på kaffe och bullar hörde man kuffar och bullar. Det var inte populärt.

      Svara
      • MiT

         /  11/04/2019

        Eller de kanske hörde kaffe med mulla?

        Svara
        • Kristian

           /  11/05/2019

          Skogsmullorna var ju populära redan på 80-talet.

          (Saknar På Håret.)

          Svara
  13. MiT

     /  11/04/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/05/2019

      Visa mig en litteraturvetare som är vettig.
      #NotAll ?

      Svara
  14. MiT

     /  11/04/2019

    Svara
  15. hllviken

     /  11/04/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/05/2019

      Om det är tillåtet att vara cynisk: Små ”människor nere på marken” har röstat för detta i trettio år.

      Härligt i alla fall att hon inte inte faller i reporterns fälla utan säger att ”de” borde kunna komma på någonting. Vi är många som tycker så.

      Svara
      • hllviken

         /  11/05/2019

        Vet du vad hon har röstat på de senaste 30 åren?

        Svara
        • Kristian

           /  11/05/2019

          Ointressant, jag talade inte om personen i fråga utan generellt.

          Svara
  16. MiT

     /  11/04/2019

    Svara
    • G

       /  11/05/2019

      ********* till moderat som vägrade svara på _kritiska frågor_ som ställdes av mannen från SwebbTv och som enligt moderaten var ”en del av problemet”, reagerade själv så här när Agenda enligt honom INTE ställde just kritiska frågor, då var det ”urusel journalistik”…

      Fy fan.

      Svara
      • G

         /  11/05/2019

        Även intressant påpeka att vänsterkvinnorna inom Soc. givetvis håller med helhjärtat i vad krimideologen Camila från Fry(S)huset sade i Agenda…

        Svara
      • Jans

         /  11/05/2019

        Som sagt.
        M är inte något för den som vill få stopp på immigrationsdelirium.

        Svara
    • G

       /  11/05/2019

      Mer ang klippet, moderaten uttalar sig i artiklarna…

      ”90-åriga Gerd tvingas flytta – för andra gången på tre år

      – Flera har sagt att de vill dö, de vill inte flytta en gång till, säger Gerd Andersson, 90 år, till DN.
      …..
      Den 24 oktober tog stadsdelsnämnden i Spånga-Tensta beslut om att avveckla Fristad servicehus och Fristad vård- och omsorgsboende. Beslutet förklaras med att fastigheten i Spånga, liksom den i Tensta, behöver genomgå omfattade renoveringar, och att många lägenheter står tomma på grund av färre ansökningar till Fristad än vad man räknat med.

      Det är fastighetsbolaget Micasa som förvaltar fastigheten. Micasa har under våren gjort en analys av fastighetens tekniska skick och kommit fram till att en renovering krävs. Men för att en renovering ska vara aktuell behöver förvaltningen förbinda sig till att hyra minst 100 lägenheter under 15 år. Förvaltningen anser inte att detta är ekonomiskt möjligt då efterfrågan på servicehus varit sviktande de senaste åren.

      Gerd Andersson och Bertil Kindh sitter båda i servicehuset Fristads förtroenderåd. De ifrågasätter den tekniska undersökning som Micasa gjort. De menar att det är ett svepskäl och att det snarare handlar om ekonomiska faktorer.

      – Det här är en vårdform som politikerna försökt bryta ner så gott det går. Vi tycker att Miscasa fått för stort inflytande i den här tjänstemannautredningen och vi är osäkra på om det verkligen finns behov av ett stambyte, säger Bertil Kindh.

      Ole-Jörgen Persson (M) är ordförande i Spånga-Tensta stadsdelsnämnd. Han säger att de inte har någon anledning att betvivla Micasas utredning.

      – Vi förhåller oss till det som fastighetsägaren skriver i sin analys av fastighetens skick. Där framkommer det att ”fastigheten har nått sin tekniska livslängd”, som man uttrycker det.(forts)”
      https://web.archive.org/web/20191104105002/https://www.dn.se/sthlm/90-ariga-gerd-tvingas-flytta-for-andra-gangen-pa-tre-ar/

      ”Här tvingas de äldre flytta: ”Några hoppas på att dö
      …..
      Ole-Jörgen Persson (M) är ordförande för stadsdelsnämnden i Spånga-Tensta.

      – Jag förstår att de boende och deras anhöriga är oroliga, besvikna och ledsna. Vi kommer göra allt vi kan för att säkerställa att alla får ett framtida boende med högre standard än vad de har i dag.

      Ole-Jörgen Persson berättar att beslutet delvis beror på att huset är i behov av renovering.

      – Fastighetsägaren har bedömt att man har nått den tekniska livslängden för fastigheten. Om man skulle ha valt att renovera skulle alla ha behövt flytta i alla fall. Det skulle ha blivit väldigt dyrt, vilket hade höjt hyrorna för de boende till oacceptabla nivåer.

      Men det är inte den enda förklaringen.

      – Vi har sett att söktryck till servicehus över hela staden har minskat successivt. Det finns fler än 50 tomma lägenheter på Fristad just nu, vilket ger oss en tomgångshyra på fyra miljoner kronor per år.

      Det i kombination med byggnadens dåliga skick ledde till beslutet om att avveckla, berättar Ole-Jörgen Persson.

      82-åriga Bertil Kindh menar att argumentet om husets dåliga skick bara är ett svepskäl för att politikerna ska kunna lägga ner och spara pengar.

      – Huset är bara 38 år gammalt, säger han.

      Ole-Jörgen Persson på stadsdelsnämnden håller inte med:

      – Vi har ingen anledning att misstro bedömningen som fastighetsägaren har gjort.”
      https://www.expressen.se/nyheter/har-tvingas-de-aldre-flytta-nagra-hoppas-pa-att-do/

      ”Trots löftena – nu måste Fristads boende flytta igen”

      Flera av de äldre bodde tidigare på servicehuset i Tensta innan det lades ner 2016. Efter det gick flyttlasset till Fristad i Bromsten – med ett viktigt löfte från politikerna.

      – Vi blev lovade att vi aldrig skulle behöva flytta igen. Och så kommer det här beskedet. Det är dåligt. Min oro är att vi alla ska bli splittrade och inte få bo tillsammans igen, säger Ing-Britt Ekeblad.
      ….
      Av drygt hundra människorna som nu tvingas flytta är många väldigt gamla – den äldsta är 103 år gammal.

      Är det rimligt att flytta gamla människor på det här sättet?

      – Det beslutet vi nu har fattat är fattat på goda grunder utifrån vad som är nödvändigt. Sen kan jag inte kommentera mer än så, säger Ole-Jörgen Persson (M).”
      https://mitti.se/nyheter/tvingades-tensta-fristads-vasterort/?omrade=vasterort

      Svara
    • G

       /  11/05/2019

      Två lägenhetshuset håller här i detta nu på att för första gången i husens liv bli helrenoverade inklusive stambyte, med en stor skillnad, dessa två lägenhetshus är 64 år gamla, inte 38!

      Men det är alltså ett 38 år gammalt hus som behöver helrenoveras med stambyte. Teknisk livslängd på ynka 38 år?! Även om politikerna är idioter så borde de kunna använda den någorlunda fungerande delen av hjärnan och kanske se till att någon utifrån gör en ny koll och ger en ”second opinion” på husen.

      Svara
  17. G

     /  11/05/2019

    ”Forskaren: Sprängdåden i Sverige saknar motstycke

    Sprängdåden i Sverige har mer än dubblats hittills i år.
    Enligt kriminologen Amir Rostami saknar de motstycke i Europa – kanske även i världen.

    Sprängningarna i Sverige har ökat markant. Hittills i år har polisens nationella bombskydd kopplats in på 102 stycken – nästan en tredubbling jämfört med 39 motsvarande period i fjol, skriver DN.

    Närmare en tredjedel har skett i Malmö. I veckan till exempel exploderade det tre gånger inom loppet av ett dygn.

    19 av de 102 sprängningarna har skett i Stockholm och 13 i Göteborg.

    Enligt DN gör detta Sverige unikt jämfört med andra rika länder i fred i Europa – kanske även i världen. Det går knappt jämföra med andra västerländska länder, eftersom sprängningar där är så få att det statistiska underlaget är ”extremt litet”.

    Jag har varit i kontakt med otaliga polismyndigheter både i Europa och Nordamerika, och ingen känner igen den utveckling vi har i Sverige, säger kriminologen Amir Rostami till DN.

    Han fortsätter:

    – Vi måste tyvärr söka oss till krigszoner eller länder med lång historia av terrorism för att hitta en motsvarighet.

    Nu har en ny arbetsgrupp tillsatts hos polisen i region syd. Gruppen har i uppdrag att samordna arbetet mot sprängningar och ska komma med en första delredovisning innan årsskiftet.

    Samtidigt visar utländska poliser och forskare intresse för händelseutvecklingen i Sverige. De reser hit i hopp om att lära sig förhindra eskalerande sprängningar på hemmaplan, skriver DN.

    Forskarna är dock osäkra på vad det är som gör att detta sker i just Sverige.

    När DN frågar varför sprängdåden ökar svarar Amir Rostami:

    – Det blir mer eller mindre avancerade gissningar. Vi har ett antal pågående konflikter, grupperna befinner sig i en fas där våldet är centralt, och när våldet inte har ett pris kan man kosta på sig att använda olika verktyg.

    Han fortsätter:

    – Jag och mina kolleger oroade oss för flera år sedan för att det här kunde bli ett normaltillstånd i gängmiljön om man inte fick stopp på den negativa spiralen. Tyvärr verkar det ha blivit det.

    Ingen har dött i någon sprängning i år, men flera har skadats. Och dåden är svåra att utreda eftersom mycket bevisning sprängs bort.”
    https://www.expressen.se/kvallsposten/forskaren-sprangdaden-i-sverige-saknar-motstycke/

    Osäkra på varför detta sker i just Sverige? I give up.

    Svara
  18. G

     /  11/05/2019

    ”Trots besluten – polisen utvisar inte barnfamiljer till Afghanistan

    Över 7000 personer, varav 1000 barn, ska utvisas till Afghanistan. Många väljer att inte lämna Sverige frivilligt och polisen har därför svårt att hinna verkställa alla utvisningsbeslut.
    – Vi måste prioritera och fokuserar därför på att utvisa vuxna män, säger Patrik Engström på polisen.

    I Sverige finns flera hundra barnfamiljer som fått ett slutgiltigt utvisningsbeslut till Afghanistan, men som av rädsla valt att olovligen stanna kvar i Sverige.

    Det är gränspolisens uppgift att verkställa utvisningar av personer som inte lämnar landet frivilligt, men i dagsläget tvångsutvisar polisen inga barnfamiljer.

    Beslutet beror bland annat på att det finns ett avtal mellan Afghanistan, Sverige och EU som slår fast att myndigheterna ska ta hänsyn till särskilt sårbara grupper.

    – Det råder inte hel konsensus om vad som är en särskilt sårbar grupp, säger Patrik Engström som är chef för nationella gränspolissektionen och fortsätter:

    – Därför har vi valt att inte prioritera arbetet med barnfamiljer till förmån för att prioritera verkställandet av vuxna män.

    Han förklarar prioriteringen med att de vuxna männen ofta hålls i förvar, och att polisen försöker hålla ned tiden för frihetsberövade så mycket som möjligt.

    När upphör ert ansvar för de ni utvisar?

    – När de är överlämnade till myndigheterna i destinationslandet.

    Gör ni några uppföljningar?

    – I Afghanistan har vi personal på plats och kan därför göra generella uppföljningar kring hur mottagandet och återintegreringen fungerar.

    Hur tas personerna om hand när de anländer till Afghanistan?

    – Min bild är att det de blir väl omhändertagna under tiden i Kabul och att det finns ett fungerande ankomststöd, säger Patrik Engström.”
    https://www.svt.se/nyheter/trots-besluten-polisen-utvisar-inte-barnfamiljer-till-afghanistan

    ”Över 1000 barn väntar på utvisning till Afghanistan

    Över 1000 barn väntar på att tvångsutvisas till Afghanistan, ett land där det dödliga våldet ökat kraftigt de senaste månaderna enligt en ny rapport från FN.

    – Jag vill gå i skola och jobba, jag vill inte gifta mig, säger Setaesh Hosseini, 9 år.

    I Sverige väntar över 7000 personer på att utvisas till Afghanistan, det visar statistik från Migrationsverket. Över 1000 av dem är barn och på flera håll i Sverige fortsätter protesterna mot utvisningarna.

    Kritikerna menar att utvisningsbesluten strider mot barnkonventionen.

    – De här barnen kom till Sverige i samband med flyktingkrisen 2015 och har hunnit bli en del av det svenska samhället. Det är inte rimligt att de ska utvisas till Afghanistan, säger Anna Lindberg som företräder Österlens stödförening för flyktingar.

    Afghanistan klassas som ett av världens farligaste länder. Landet har under en lång tid präglats av väpnade konflikter och mellan 2015 och 2018 skadades eller dödades över 12 500 barn i landet, uppger FN.

    Men enligt Migrationsverket är det möjligt att genomföra utvisningar till Afghanistan.

    – Vissa provinser har knappt berörts av den här väpnade konflikten, säger Carl Bexelius som är biträdande rättschef på Migrationsverket.

    Migrationsverket framhåller att de gör rättssäkra bedömningar som i många fall även prövas av svensk domstol.

    Men Österlens stödförening för flyktingar, som har kontakt med flera organisationer i Afghanistan, gör en annan bedömning och vill att lagstiftningen ändras så att barnen kan få stanna.

    – Det finns en risk att de inte får gå i skolan, att de blir rekryterade som barnsoldater och att flickorna gifts bort tidigt om de utvisas.

    Men borde inte personer som enligt myndigheterna saknar skyddsbehov lämna landet för att ge plats åt de som har bekräftade asylskäl?

    – Vi tycker inte att alla ska få stanna eller att gränserna ska vara öppna. Men när det gäller barnfamiljer så är det rimligt att man får stanna när man varit här i fyra år, säger Anna Lindberg och fortsätter:

    – Det handlar trots allt om barn som inte minns Afghanistan, som inte talar språket och som ibland aldrig ens har varit där.
    Ministern duckar

    Migrationsminister Morgan Johansson vill inte intervjuas i den här frågan men meddelar att det finns en kommitté som just nu arbetar med se över migrationspolitiken.”
    https://www.svt.se/nyheter/hundratals-barn-vantar-pa-utvisning-till-afghanistan-efter-beslut-fran-migrationsverket (video)

    Svara
  19. MiT

     /  11/05/2019

    Tråd med lite blandade krimideologer

    Svara
    • Ivar L

       /  11/05/2019

      Är det här med statliga samordnare någon slags förhalningstrick?

      Tänker på våldsbejakande extremism och Sahlin. Allt verkade ju tyda på att målet var att hindra att något gjordes. Ännu har i princip inget gjorts på området.

      Svara
  20. info

     /  11/05/2019

    Svara
  21. info

     /  11/05/2019

    Svara
    • Jans

       /  11/05/2019

      EU:s gräns mot öster (inkl Grekiska övärlden) bör förslutas helt och ingen utan giltigt visum för tillfällig vistelse släppas igenom. Frontex tar 100% ansvar och alla pengar till Erdogan dras in. Historien har väl med all önskvärd tydlighet visat vad största hotet mot Europa är sedan över 1000 år tillbaka?

      Fast det kommer ju inte hända.

      Svara
  22. G

     /  11/05/2019

    Svara
  23. Om jag förstår dig rätt så är V ett matriarkat, som stöder vissa patriarker? Lite snårigt, resonemang, tycker du inte?

    Hur får du ihop det, om du får det?

    Enligt dig tillåts alltså inte män i V att samtala i enrum, utan kvinnliga övervakare, men skickar fram ”skäggiga patriarker”, som kanske inte tillåter kvinnor gå på gatan (och sälja sig?) utan manliga övervakare?

    Ja, det låter ju tok-konstigt, enligt din världsbild. Och ”beviset” är ett utgånget, intern-dokument, som du menar vara ”klubbat”? Gäller det idag då? Antar att du inte kunde bry dig mindre.

    Var finns då jämställdheten?
    Den är väl närmast total. Matriarkat omhuldar patriarkat! Eller?

    Såväl män som kvinnor ska, enligt dig, gå på gatan (utan att sälja sig!) och ha övervakare av motsatt kön.

    Vari ligger problemet för dig?
    Är du allergisk mot jämställdhet?

    Svara
    • info

       /  11/05/2019

      Ghost of Democracy ,
      ”Ja, det låter ju tok-konstigt…”.

      Då har du kommit till helt rätt blogg som tar upp sådana där ”tok-konstiga” saker.
      Har du aldrig funderat på varför bloggen heter ”Toklandet”?

      PS. För mig betyder ”jämställdhet” att alla får samma möjligheter/ansvar oavsett kön, därför är all prat om kön helt irrelevant.

      Svara
      • Jo, ganska många gånger har jag funderat över det och det kan finnas ett antal förklaringar till det.
        1.
        bloggägaren är tokig och selekterar därför extrem-tokiga saker, som diskussionsämnen
        2.
        bloggägaren är utbildad genusvetare, kanske t.o.m. professor i ämnet men vill inte avslöja det
        3.
        Sverige är tok-roligt på låtsas
        4.
        påverkansoperationer sker från annat land än Sverige, i syfte att smutskasta Sverige.

        Har du funderat över varför bloggägaren är anonym? Det är väl den absolut första frågan som du bör ställa dig?

        Jag håller med dig om det du skrev, angående jämställdhet. Men inte alla verkar hålla med.

        Svara
    • Jans

       /  11/05/2019

      Spöket trålar vidare. Denna gång med extra luddiga formuleringar.

      Svara
  24. robbe

     /  11/05/2019

    och vilken varning sen..

    Svara
    • Rikard

       /  11/05/2019

      Hej.

      Är det en flådd mus, råtta eller iller sittande på en hålslev det föreställer?

      Kan ju vara vinkeln, men det ser inte ut som en puma, som ju är ett kattdjur, utan mer som ett mårddjur. (Ja, jag vet att möss och råttor inte är mårddjur…)

      Det är ren dadaism det är frågan om, om man skall vara petig – särskilt hennes hot. Som att kasta en torsk på marken framför en armé och säga: ”Voilà! Jag har besegrat er!”

      Kvinnorna som beslut om och hyllar detta skall väl benämnas ‘pantertanter’ antar jag?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  11/05/2019

        Ja, det är onekligen mindre ”naturmålare” och mer ”sista akten i en skräckfilm”.

        ”Upphovsrättsbrott”? Hon får nog läsa på lite om vad lagen säger, men Åh, så modig och radikal hon är! Precis som på studenttiden, gissar jag, när hon talade med raggare i flera minuter.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  11/05/2019

        Hellraiser: Hell in Umeå

        Svara
    • info

       /  11/06/2019

      Har #metoo-puman drabbats av anorexi eller har den käkat anabola steroider?
      Fruktansvärt fult ”konstverk”.

      Svara
  25. Kike spotter

     /  11/05/2019

    Aron Etzler? Är hen irländare? Då vi vad vi hens kamp går ut på. Samma kamp som Ingrid Lomfors, Henry Ascher och Micael Bindefeld för med illa dolt förakt. Hatets diskurs sedan 5000 år tillbaka. Dom förgiftar gojims brunnar, sprider pornografi och öppnar dörren till våldtäktsmän från tredje världen. Det folk Gud trampade på av äckel. ”Irländarna”.

    Svara
    • Kristian

       /  11/05/2019

      Ursäkta, doktorn?
      Får jag en femma Litium till, tack!

      Svara
  26. Kristian

     /  11/05/2019

    Julia Caesar: Leif Östling, röd makt-miljön och det oberörbara

    Leif Östling, röd makt-miljön och det oberörbara


    ”Attackerna mot Östling handlar om det oberörbara, det som absolut aldrig ens får antydas i Sverige: att människor är olika. Det ses som en dödssynd att påstå att alla människor inte är lika. Den påstådda likheten är den lögn som Sverige vilar på.”

    Svara
  27. info

     /  11/05/2019

    Karl-Petter Thorwaldsson överger sina egna medlemmar publikt idag på Vänsterpartiets ”Vänsterdagar”

    Det ryktas om att Jonas Sjöstedt snart ska avgå som partiledare samtidigt som Karl-Petter Thorwaldsson håller tal på Vänsterpartiets ”Vänsterdagar”.
    Är det en slump?
    Jag tror att Vänsterpartiets nästa partiledare heter Karl…

    Svara
  28. G

     /  11/05/2019

    Exakt, lika hjärndött som om någon skulle få för sig att ta en titt på ”svarthet”.
    Här tråden om nån vill scrolla och se alla gratulationer…

    Blogginlägget: https://web.archive.org/web/20191105153818/https://tobiashubinette.wordpress.com/2019/11/04/hogskolevarlden-ras-rasism-rasbegreppet-sverige-antirasism-fargblindhet/

    Svara
    • G

       /  11/05/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  11/05/2019

        Gissar att hudfärgen på de idioter som skänkte miljonerna i huvudsak var vit. Så hur än Hübinette vrider och vänder på de ordmassor han antagligen kommer producera för miljonerna är han ändå de vitas prostituerade. De i form av makthavare har köpt honom för han säger rätt saker och är deras rasalibi.

        Enda sättet att bevisa de vitas underlägsenhet är att göra som kineserna, utmana väst med deras egna vapen: teknik och ekonomi, inte vara dess tjänare som Hübinette. Det är väl för övrigt i grund och botten den enda ”ras” som på allvar klarat att utmana den ”vita rasen” som helhet?

        Om man nu skall hålla på och resonera som Hübinette menar jag. Därav mina citattecken. Jag tycker inte själv att sättet att resonera i hudfärgskategorier är särskilt givande. Han kastar ju synnerligen stora stenar i glashus här. Särskilt om man tar Östasiens extremt våldsamma historia i beaktande. Nu vet jag inte exakt var Hübinette kommer från men de historiska krigen i Kina hade lika många om inte fler dödsoffer än de Europeiska.

        Svara
  29. G

     /  11/05/2019

    facebook.com/story.php?story_fbid=10217974993918981&id=1609239287

    https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10217974993918981&id=1609239287

    Svara
  30. G

     /  11/05/2019

    ”SD-ledarens press på Löfven: ”Upp till bevis”

    Alla riksdagspartier samlades på tisdagen för att försöka enas om en gemensam migrationspolitik som ska börja gälla i Sverige 2021.

    Men det är knappast ett enat gäng.

    – Nu är det upp till bevis, säger Jimmie Åkesson (SD) om Socialdemokraterna och syftar bland annat på Stefan Löfvens uttalanden om mindre invandring.
    …..
    Tobias Billström (M) deltar för Moderaternas räkning, vars viktigaste ingång är att få till ett volymmål över hur många Sverige ska ta emot. Han menar att Sverige bör ligga i linje med våra grannländers mottagande på mellan 5 000 till 8 000 asylsökande per år i nuläget.

    – Hoppet är det sista man förlorar. Men man måste ju bespetsa sig på en ganska intensiv diskussion där partierna uppenbarligen står så långt ifrån varandra att vissa föreslår amnesti medan andra partier – som Moderaterna – i stället vill ha volymmål, säger han om möjligheterna att enas och tillägger:

    – Det ska bli väldigt intressant att se var Socialdemokraterna ställer sig i valet mellan de här två vägarna.
    …..
    En fråga som tidigare inte skulle ha funnits med i diskussionsunderlaget, men som nu lagts till, är frågan om amnesti för de ensamkommande som kom till Sverige 2014 och 2015 och som fick tillfälligt uppehållstillstånd genom den hårt kritiserade så kallade ”gymnasielagen”. Nu vill bland annat Vänsterpartiet – men också kanske Miljöpartiet – ge dessa ungefär 7 500 personer amnesti.

    – Vi vill att de som omfattats av gymnasielagen och som rotat sig i Sverige ska få möjlighet att bygga vidare sina liv. Om det är via amnesti eller annan ordning, säger Rasmus Ling (MP) som representerar Miljöpartiet i förhandlingarna.

    Christina Höj Larsen (V) säger att de vill ge en amnesti eftersom dessa människor ”kommit i så oerhört mycket kläm”.

    – Vi sa redan innan tillfälliga gymnasielagen att det krävs en amnesti. Tillfälliga gymnasielagen var andrahandsalternativet. Nu är det dags att verkligen se till att människor får stanna och landa här på riktigt.

    Hon tror att det kommer bli en utmaning för partierna att enas i kommittén, men sätter sitt hopp – liksom Sverigedemokraterna och Moderaterna – till Socialdemokraterna.

    – Den här regeringen har ju bildats för att hålla SD borta från politiskt inflytande och då utgår jag från att vi också ska hålla deras politik borta från migrationspolitiken. Så jag ser att det egentligen finns goda förutsättningar för att göra något bra.

    Du tycker inte ens att de skulle ha bjudits in till den här kommittén ens?

    – Jag har inga åsikter om det.

    Men om du menar att deras åsikter ska hållas borta, varför ska de då ens vara med på mötet?

    – Som sagt, jag kommer att prata med dem som vill göra något som är grundat i asylrätten som är solidariskt och realistiskt. Och där är inte SD med.

    Socialdemokraterna är emot amnesti, säger Rikard Larsson (S) som representerar partiet i förhandlingarna.

    Vilka är era viktigaste ingångar i dessa samtal?

    – Det är de som handlar om att vi måste ha en migrationspolitik som gör att kommunerna både klarar sitt välfärdsuppdrag och sitt integrationsuppdrag.

    Centerpartiet gick inför samtalen bland annat ut och sa att de vill att Sverige tar emot fler kvotflyktingar. Hur många vill de däremot inte gå in på.

    – I en drömvärld ska ingen människa behöva fly. Men vi står också inför ett faktum där människor behöver fly från krig och förtryck. För mig är det helt självklart att värna asylrätten och då är det också svårt att sätta ett maxantal som vissa partier gjort. Det tycker jag är beklagligt, sade den nya migrationspolitiska talesperson Jonny Cato (C)

    Partiernas viktigaste frågor i migrationssamtalen:

    Socialdemokraterna, Rikard Larsson (S): ”Vi måste ha en migrationspolitik som gör att kommunerna både klarar sitt välfärdsuppdrag och sitt integrationsuppdrag”.

    Miljöpartiet, Rasmus Ling (MP): ”Det kanske allra viktigaste är att vi får till en human skyddsgrund som är bra och som täcker upp de ömmande fall som vi ser i dag och som inte täcks in på det sätt som det borde”.

    Sverigedemokraterna, Jimmie Åkesson (SD): ”Att vi behöver mindre invandring”.

    Vänsterpartiet, Christina Höj Larsen (V): ”Vi har kommit till bordet med en solidarisk realism som gör att människor kan återförenas med sina familjer, att man får permanenta uppehållstillstånd och faktiskt få möjlighet att etablera sig på ett bra sätt i Sverige”.

    Moderaterna, Tobias Billström (M): ”Det absolut viktigaste är att den här utredningen kommer fram med förslag som innebär att man är restriktiv och begränsande, och inte extensiv, i synsättet att fler människor ska få beviljad asyl i Sverige”.

    Centerpartiet, Jonny Cato (C): ”Centerpartiet kommer att stå fast vid våra värderingar i samtalen. Människor som flyr från krig, förtryck, förföljelse och utsatthet måste kunna söka skydd, och det är självklart att barn ska kunna återförenas med sina föräldrar. Att söka asyl är en grundläggande rättighet. Däremot måste vi styra om så att det är de mest utsatta som får hjälp i första hand”. ”
    https://www.expressen.se/nyheter/ms-hopp-i-samtalen-socialdemokraterna/

    Svara
  31. G

     /  11/05/2019

    ”Daniel Kindberg döms till tre års fängelse och näringsförbud i fem år

    Östersunds FK:s tidigare ordförande Daniel Kindberg döms till tre års fängelse av tingsrätten bland annat för grov trolöshet mot huvudman och grovt bokföringsbrott, rapporterar flera medier. Han döms också till näringsförbud, meddelar Ångermanlands tingsrätt.”
    https://omni.se/daniel-kindberg-doms-till-tre-ars-fangelse-och-naringsforbud-i-fem-ar/a/WbXxJQ

    Jävligt sjukt se hur vissa får sådana här straff, när man alltid i bakhuvudet vet att hur många som helst antingen friats eller kommit undan med samhällstjänst, skadestånd eller liknande skämtstraff, för e.g våldtäktsbrott som ger en annan människa men för livet! Där om nån gång kan man prata om ”människovärde”, men nej nej, skämtstraff räcker gott till sådana monster. Det är så jävla pissigt.

    Svara
  32. G

     /  11/05/2019

    ”In last days, al-Baghdadi sought safety in shrinking domain
    ..[..]..
    For months, he kept a Yazidi teen as a slave, and she told The Associated Press how he brought her along as he moved, traveling with a core group of up to seven close associates.”
    https://apnews.com/ee491cb4af1a4e0f9f0918e8f370579d

    Svara
  33. Ivar L

     /  11/05/2019

    Lång rant utifrån artikel om samordningsnummerbedrägerier. Det är hårresande att läsa om Sveriges totalt ickeexisterande kontrollsystem för dem som INTE är svenska medborgare:
    https://www.svd.se/granspolis-spokpersoner-utnyttjar-svenska-systemet

    S.k. samordningsnummer som utlänningar kan ansöka om för att ha i kontakt med myndigheter gäller enligt artikeln i SvD inte som ID-handling men kan trots det användas ungefär som ett ID (??) vilket skapar mängder med märkliga möjligheter att vara bedragare i blåögda Sverige:

    ”— Genom numret kan kriminella öppna bankkonton och tvätta pengar.
    Ett exempel är en medborgare i Azerbaijan som 2007 utvisades ur Sverige med livslångt återreseförbud efter att ha dömts för bland annat dråp. Trots det dömdes mannen återigen 2017 för grovt penningtvättsbrott efter att ha transporterat pengar till Sverige och gjort insättningar från brottslig verksamhet på över en miljon kronor på sitt svenska bankkonto.”

    Utvisad brottsling kan alltså återvända, skaffa samordningsnummer och öppna bankkonto!

    ”Med ett samordningsnummer kan personer som inte har rätt att vistas eller jobba i Sverige och få tillgång till exempelvis sjukvård och försäkringar, utan att ha rätt till det. /—/ en georgisk kvinna, hade fått ett samordningsnummer genom en arbetsgivare som tidigare har ett utvisningsbeslut på sig, men som ändå driver ett svenskt företag som 2017 omsatte fem miljoner”

    Hur kan man få sjukvård och försäkringar som man inte har rätt till utifrån ett nummer som inte gäller som ID-handling och inte heller vara identifierad? Hur är det möjligt? Vem beviljar detta och hur kan någon som är utvisad bedriva företag i landet?

    ”– Akilov är ett exempel på en person som jobbade under ett samordningsnummer. Han lånade ut sin identitet till en annan person som jobbade på hotell, vars identitet är okänd”

    Hur kan man låna ut sin identitet? Hur kan samma nummer representera två individer?

    Omfattningen är hårresande, samordningsnummer motsvarande 5% av befolkningen är i cirkulation:

    ”Totalt har över 700 000 samordningsnummer utfärdats sedan systemet infördes för cirka 20 år sedan. Ungefär 150 000 av dem har övergått i personnummer. Därmed återstår 550 000 nummer. Hur många av dem som det finns en verklig person bakom, vet man inte.”

    Borde det inte bara att flagga samtliga dessa nummer och sy in samt i gällande fall utvisa alla dem som kontaktar myndigheterna med dessa nummer?

    ”utländska medborgare kan jobba, betala skatt och få tillgång till alla förmåner i samhället, illegalt”

    ”Samordningsnummer ges ut utan krav på styrkt id. Myndigheter godtar att man mejlar in en kopia på en id-handling. ”

    Det är ju trevligt om de betalar skatt men något säger mig att vi nog går back totalt på bedrägerierna. Annars skulle de ju inte förekomma. Hur är allt detta möjligt utan att vara identifierad?

    ”Regeringen har nyligen gett Skatteverket i uppdrag att ta fram ett säkrare system för samordningsnummer. Förslaget ska presenteras 2021.”

    Här går det undan. Problemet har funnits i 20 år men vi utreder i två år till innan vi eventuellt gör något åt det. Med nuvarande regering är det nog ingen risk att det tas krafttag. Enda rimliga slutsatsen är att man vill ha det på detta vis.

    Jag menar, hur svårt kan det vara att ställa samma krav som på mig om jag skall åka på sommarsemester utanför EU? Fingeravtryck, foto, biometriska data och sedan utfärdar man ett svårförfalskat dokument av samma typ som pass som det fåtal av personerna som faktiskt har rätt att vara i landet sedan använder i ALLA kontakter med myndigheter och bidragsgivare. Övriga har naturligtvis inga rättigheter och kan av uppenbara skäl inte starta företag eller liknande.

    Svara
    • Det är mycket Sverige ger bort utan minsta beviskrav.

      (Föräldrar som dött i annat land, och som ger efterlevandepension retroaktivt var väl ett exempel nyligen från Uvell.)

      Men, för all del, ju snabbare det krashar desto bättre.
      Händer det nu har vi en chans, om tio år är vi minoritet.

      Svara
  34. info

     /  11/06/2019

    Svara
  35. info

     /  11/06/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/06/2019

      Det som krävs är viljan, och insikten om att ”allas rätt att ha en bekvämt skrivbordsarbete” inte är det viktigaste.

      Forna Sovjetstater och Tyskland efter kriget var ganska effektiva.

      Svara
    • Jans

       /  11/06/2019

      Det är allvar nu. Den postkoloniala lagstiftningen kommer att skapa ett censursamhälle av 1984-snitt. Inte bara det att delar av historien måste döljas och plockas bort utan det kommer likna 1984 i så måtto att det inte heller kommer vara tillåtet att tala om vissa problem som kommer av immigrationen. Så vind – skörda storm. Även sossemiljöpartivänstercenterpartisterna kommer i slutändan drabbas av sin egen medicin.

      Svara
  36. info

     /  11/06/2019

    Svara
  37. info

     /  11/06/2019

    Det var då Ohly fick ett SMS från Pragtorget…

    Svara
  38. info

     /  11/06/2019

    Svara
  39. info

     /  11/06/2019

    Svara
  40. Kristian

     /  11/06/2019

    4000? Vilket skämt!

    Svara
  41. Kristian

     /  11/06/2019

    Svara
  42. Ofrivillig svenska

     /  11/07/2019

    Åtminstone sedan tidigt 90-tal har Mig.verket ansett att det faktum att en asylant är föremål för hemlandets säkerhetspolis och/eller ordinarie polis intresse är ett asylskäl i sig, oaktat orsaken till varför säkerhetspolisen och/eller ordinarie polis har fått ögonen på individen ifråga. Sveriges styrande importerar med berott mod säkerhetsrisker av alla slag; terrorister, mafiosos, psykopater etc., något som staterna i tredje världen inte är sena att utnyttja för att dumpa alla ovälkomna element i väst och då ffa Sverige. De vinner på det och vi förlorar pga att ”mänskliga rättigheter” används som ett vapen av och emot västvärlden.

    Svara
  1. Vänsterpartiet vill bredda sig, men ska män i V fortfarande inte få prata politik med varandra utan kvinnlig övervakare? – Suzie Weathers

Lämna ett svar till Varjager Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.