Satan så obehagliga typer!

Ingen har väl missat socialdemokraten och sverigedemokratens förhållande i Hudiksvall antar jag? Kort, kvinnlig s-politiker och manlig sd-politiker fattar tycke för varandra. Där borde det tagit slut, alla lever lyckliga i resten av livet. Eller nåt. Men så kommer man på att man lever i det sjukaste landet i världen, Sverige, och förstår att så blir det inte alls.

Kvinnan frystes ut politiskt och i princip tvingades bort.

Rimmar dåligt med vad S sa i augusti.

Kvinnan i fråga skrev om detta på facebook i förrgår och här är några kommentarer från hennes fb-post. Vill ni se alla kommentarer så kolla länken ovan.

Marwa Karim anser sig ha rätt att lägga sig i vilka folk fattar tycker för.

Malin försöker förstå inkonsekvensen. Någonting säger mig att Karim slåss mot en gigantisk halmgubbe som hon vårdar ömt. Och jo, du är hemsk. Riktigt hemsk faktiskt. Och man blir inte mindre hemsk bara för man försöker förminska det genom att kalla andra ”privilegierade”, snarare mer hemsk.

Mmm, kolla dig i spegeln liksom…

Och titta där, en från bidragsmjölkaren Make equal dyker upp och jämför kärlek med skattefiffel. Alla människors lika värde för att direkt efter genast meddela att det inte gäller. Det är fel på hennes omdöme som blir kär i en SD:are tydligen. Tacka vet jag samhällen där klanhövdingen bestämmer vilken kusin du ska gifta dig med…

Nu är det helt plötsligt den ytterst obehagliga Marwa Karim som är offret i det hela tydligen…

Där dyker Karim upp igen.

Omänsklighet. Det privata är politiskt. Privilegierad. Folks hela existens hotas. Jo, det handlar EXAKT om att andra vill bestämma vem hon ska leva med, Wicksell vill t ex bestämma det.

”Nu är det inte kriminellt att älska någon MEN…” Jag försöker förstå resten av kommentaren men misslyckas då logik totalt saknas, det är ju inte HAN eller HON som gör skillnad på folk och folk utan såna som Lotta? Det verkar som hon tror att andra gör som hon själv förmodligen gör.

Men den där Marwa Karim, hon dyker ju upp ovan. Och skapar en helt egen post också

Hon är så obehaglig. Även om man bortser från att hon förmodligen attackerar sin egen nidbild av SD så är det extremt obehagligt.

Men det finns ju en del kommentarer också. Vill ni läsa alla så finns hela fb-posten med kommentarer sparad här.

En Keller försöker få in åtminstone ett uns av normalt tänkande i det hela.

Men nej, det vill man inte ha.

De radar upp sig och påpekar att det privata är politiskt.

Karim igen.

Men nu börjar det spåra ur ordentligt när Ylva Habel dyker upp.

Jag begriper ingenting av Karims kommentar faktiskt men ska försöka lite: Det största hotet mot Karim och andra som henne är normala människor med sunt förnuft, inget annat. Det tror jag är vad hon menar. Som ni ser så flödar argumenten från henne också.

Så det är Keller som beter sig barnsligt? Ok.

Nu börjar Ylva Habel att varva upp på allvar! Nu ser hon nazister bakom varje liten tuva.

Nu är rassnacket igång. Och så ska andra läsa på lite…

Karim igen. Och man behöver tydligen inte alls känna till något mer än vad Karim och Habel säger.

Ylva Habel som ser nassar bakom varje liten tuva undrar om andra vet vad de skriver. Andra skiter sig själva i munnen enligt Habel men jag vet inte jag, så mycket skit som kommer ur hennes egen mun så undrar i alla fall jag vem som skitit i sin mun. Och så ras- och hudfärgstugget igen.

Nu har Habel varvat upp! Tydligen så slaktas alla ”rasifierade och hbtq-personer” och att andra är nöjda med det! Och så påstår hon att Keller skrivit det. Vilket hon såklart inte har…

Ännu en försöker få in lite normalt tänkande i bunkern.

Men det är helt meningslöst att ens försöka. Direkt så matar Karim ut hudfärg och ”privilegierad”. Det är tydligen en vidrig handling att bli kär i någon, i alla fall om det är i ”fel” person.

Bättre att Hövding Stefan bestämmer vem man får bli kär i kanske?

Och där är väl förklaringen till varför det inte är nån idé att ens försöka antar jag.

Det privata är politiskt.

Och så lite Ylva Habel även under den andra som försöker få in lite normalt tänkande förstås. Nu är det Hitler och ”gnugga näsa med nazister” direkt, inget litet försnack innan utan pang på rödbetan bara.

Vilka vansinnigt obehagliga typer alltså! Och när man inte tror det kan bli värre så sticker Ylva Habel fram näsan och säger ”tittut, här är jag!”.

Ylva Habel, som i alla fall då var lektor på Södertörn, var igång redan 2014 med en liten vandaliseringsturné med politiskt valsabotage. Som hon dessutom filmade. Och lade ut på facebook.

Och så uppmanade hon andra att göra likadant. Detta var på den tiden hon hade ett twitterkonto i eget namn, efter det ovan så lämnade hon det och startade ett nytt anonymt men det fortsatte i samma stil så inte speciellt svårt att lista ut vem som låg bakom.

Men man inser ju vad som är fel med såna som Karim och Habel, de är helt helt övertygade om att de lever mitt i ett brinnande raskrig där folk mördas runt dem och kors brinner utanför husen i världens bevisat minst rasistiska land och att mänsklighetens överlevnad hänger på dem själva. Kan ingen ge dem en rejäl örfil så de vaknar upp ur sin hysteriska psykos? De behöver på riktigt en professionell psykolog för att hjälpa dem med deras hjärnspöken.

Är så jäkla glad över att inte vara kompis med några som ens liknar de ovan. Tänk er att tillhöra det Sköna Gänget…

Mona Sahlins handplockade expert uttalar sig om Malmö. Charlatanen handplockades för att leverera vad Sahlin ville ha oavsett om det var sant eller inte, nämligen en rapport som sa att Sverige var genomsyrat av systematisk och institutionell rasism. Han är professor. I Sverige. Undrar vilka skojare som utsåg honom till professor? Om jag inte missminner mig så brukar Ylva Habel dyka upp under Kamalis inlägg och kommentera då och då också. Men kan minnas fel, det kan vara under Rashid Musas inlägg. Eller kanske bådas.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

133 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  11/12/2019

    Man känner då behovet av en hink när man ser mycket av det som försiggår i dag. Ges kvinnor möjlighet, så tar de sig rätten att diktera överhuvudtaget ALLT för andra människor, och respekterar ingen privat sfär överhuvudtaget. De åsikter och sådant som refereras är irrelevanta för dem och används endast som ursäkter – det viktiga är att kontrollera andra människor. Att orsaka lidande, och utsätta för skam.

    Om du verkligen vill ge dig in på en mardrömsresa, så föreslår jag att du kan bekanta dig med LVU-ärenden och dylikt – de utredningar och sådant som görs på kvinnodominerade myndigheter som Socialtjänsten. När man bekantat sig med denna verksamhet, de hutlösa påståenden och sådant som görs, så har man väldigt svårt för att tro att kvinnor är människor. Man tar liksom för givet att människor vet bättre än att bete sig på detta vis – att gå in endast för att skada och förstöra, samtidigt som man utåt låtsas ”hjälpa” och ”stödja”. Och samtidigt som man får lön av samhället för något som ska vara av nytta. När man tar sig en titt där så slås man verkligen av en unken människosyn. Det är så bisarrt att kvinnor ska fara med ord som ”rasist” och dylikt, när den värsta nidbilden av en ”rasist” bleknar i jämförelse med det förakt socionomerna visar sina ”klienter” (läs: offer). Se t.ex. Donia-fallet, och hur socionomerna inte brydde sig det minsta om att den 15-åriga flickan dog utdraget över en månads tid, mitt framför deras ögon, samt att den moder som inte tilläts ta hand om sitt barn förgäves försökte få dem att ingripa, helt ignorerad.

    Jag har sett tillräckligt av sådant för att övertyga mig om att även de bästa av kvinnor ändå är sämre än de sämsta av alla män. Även om man är flerfaldigt dömd överfallspedofil som man så borde det väl finnas några saker man inte kan tänka sig göra bara för att man får möjligheten. Vad det gäller kvinnokönet så kan jag dessvärre inte se något sådant. Andra människors dödsfall lämnar ofta leenden på deras läppar. Vid sidan om krokodiltårarna de tvingas köra med offentligt, förstås, för att upprätthålla skenet. Annars är nog demoner ordet jag skulle använda för dem.

    Svara
    • Ivar L

       /  11/13/2019

      Som om det bara är kvinnor som bidragit till det läge Sverige befinner sig i. Trist attityd du har. Land skall med lag byggas och i Riksdagen som stiftar dessa lagar sitter både män och kvinnor. Samma med regeringen.

      Svara
  2. hllviken

     /  11/12/2019

    Jag drabbas av Kognitiv Dissonans när jag läser så konstiga tweets.

    Hur kan sådana varelser leva ett harmoniskt familjeliv?
    Troligen ingen av dem.

    Svara
    • Det är just därför de bajsar ner hela Twitter med sin dynga, de har inget lyckligt familjeliv. O då ska fan inte nån annan heller ha det!

      Svara
  3. Ofrivillig svenska

     /  11/12/2019

    Jag kan inte ens ta in den sanslösa självupptagenhet Kamali (och många med honom) visar prov på i sitt yrande om uttryck som ”svart dag”, ”svart marknad” osv. Det är helt obegripligt hur man kan nå vuxen ålder och ändå vara kvar på spädbarnsstadiet. Uttrycken ovan är som flera andra liknande uråldriga, de kommer från en tid då nordbor (och Européer i allmänhet) till 99% inte ens hade hört talas om Afrika / afrikaner, än mindre haft direktkontakt med dem. Jag vet inte men jag gissar att det, beroende på vilket uttryck det gäller) är en kombination av sådant som faran / svårigheterna som mörkret innebar för människorna förr, i kontrast till i ljuset då man såg vad man gjorde och vad som fanns i närheten. Sign. Rikard vet nog med säkerhet mer om etymologin, själv vet jag dock att få anser det positivt med sömnlösa nätter, vilket väl ”vita nätter” betyder (nuits blanches) även på svenska ? Något man lär drabbas av efter den inblick i de läskiga typers tankevärld vi får genom denna blogg ! Man upphör aldrig att förundras över hur vidriga människor det finns.

    Svara
    • Rikard

       /  11/12/2019

      Hej.

      Varför inte se vad SAOB och NE säger om saken?

      Som substantiv används svart om hästar (Gamle svarten), sotare och präster – min kära mormor kallade ibland när bara jag hörde det präster för just svartrockar, vilket skulle associera till en hel del av kyrkans tjänares kråk-/skatliknande beteende (girighet, stöld, skvaller enligt fåglarnas symbolik). Även korp har förknippats med präster, möjligen med förkristet ursprung då det är Odens fåglar.

      Som adjektiv finns det för mycket för att ens börja sammanfatta – den som är nyfiken har mer glädje av SAOB:s artikel. De mer negativa associationerna till svart har troligen, gissar jag, med kopplingen till Svart Döden och andra sjukdomar att göra, mer än något annat.

      Khamali är helt enkelt inte riktigt navlad.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      PS Gäller det semiotiken/symboliken kring svart kan man säkert hitta mycket via en enkel sökning – dock är de flesta källor engelska och utgår från engelsk-amerikansk tolkning och kulturbakgrund, inte minst modern popkultur. DS

      Svara
    • Ivar L

       /  11/13/2019

      @Ofrivillig svenska:
      Jag tror att en anledning till att sådana som Kamali och Hübinette håller på som de gör är att det helt enkelt lönar sig. Både ekonomiskt och karriärmässigt. En lågpresterande mallgroda kan helt enkelt klättra genom att utstöta rasistlitanior in absurdum.

      Svara
  4. tweet

     /  11/12/2019

    Nu är framtiden här!

    För att minska kostnaderna inom sjukresor i Västra Götaland finns ett förslag att avveckla gratisresorna till sjukhusen.
    Det föreslås att de sjuka i stället kan åka med postbilen, glassbilen – eller sopbilen.

    https://www.expressen.se/gt/visionen-transportera-de-sjuka-med-sopbil/

    Svara
    • Weasel

       /  11/13/2019

      Perfekt.
      Och nästa steg i toklabdet är väl att ambulanserna ska börja med sophämntning? 🙄

      Svara
    • Jans

       /  11/13/2019

      En variant vore ju att politikerna själva tar sopbilen till jobbet. De kan gärna följa med till ändhållplatsen.

      Svara
  5. tweet

     /  11/12/2019

    Svara
    • Jans

       /  11/13/2019

      Blir man inte lite extra glad när man ser unga svenskor som vågar gå emot strömmen och driva med vansinnet? Det tyder på att det finns hopp trots allt.

      Svara
  6. tweet

     /  11/12/2019

    Svara
  7. https

     /  11/12/2019

    Svara
    • hllviken

       /  11/12/2019

      Tvärtom! Den som inte gjort något har inte gjort något fel!

      Morgan har varit passiv och inte åstadkommit något trots sin skyhöga lön. Underlåtenhetsynd!

      Svara
    • Ivar L

       /  11/13/2019

      Nog för att det är komiskt men att L är sossar är väl känt sedan länge? Under alliansen var de utan tvekan alliansens sossar och sedan när SD-spöket sa ”buh” då sprang de rätt in i Löfvéns trygga famn för gott.

      Svara
      • Både L och C är fis-socialister. De säger att de vill ha frihet men bakom ryggen på folket ser de till att staten får mer makt.

        Svara
  8. https

     /  11/12/2019

    Svara
  9. https

     /  11/12/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/13/2019

      Grejen är väl att det egentligen inte är någon skillnad på S.s och SD:s åsikt i konstfrågan. Det enda som skiljer är hur de uttrycker sig och vilken typ av konst de gillar.
      Normkritisk konst är sossekonst.
      Konst med ”positiv upplevelse” är SD-konst.

      Det roliga är att om SD får makten och styr om konstpolitiken kommer en hel del av de som varit normkritiska att plötsligt bli intresserade av saker som harmoni, symmetri och nationen Sverige. Inte under övergångsperioden, men på sikt.

      Svara
  10. https

     /  11/12/2019

    Svara
  11. tweet

     /  11/12/2019

    Svara
  12. MiT

     /  11/12/2019

    Svara
  13. MiT

     /  11/12/2019

    Svara
    • Ptjae, man skulle väl kunna säga att det faktum att han driver en hästgård riktat mot unga tjejer är anledning nog att inte släppa honom?

      Men jag gissar att den egentliga anledningen till att man vill att man ska ”släppa” honom är för att hela historien är ju lite pinsam för media – de tokhyllade hans engagemang i genusfrågor och annat och sedan så visade han sig vara en ulv i fårakläder. Klart man vill glömma bort hela den här historien.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/13/2019

        Var det inte nylien ett fall om en hästgårdspedofil?
        Häpnadsväckande detta.

        Svara
  14. MiT

     /  11/12/2019

    Svara
  15. MiT

     /  11/12/2019

    Svara
  16. MiT

     /  11/12/2019

    Svara
    • robbe

       /  11/12/2019

      Je Suis Staffantorp!

      Svara
    • G

       /  11/13/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  11/13/2019

        Rätt bra detta att sossemoderater som Moa röks ut och visar sig i ljuset genom att uppröras av SD:s reklamfilm. Den som tvivlar en sekund på att Reinfeldts gamla talskrivare är något annat än en vänsterliberal är en idiot. Hoppas verkligen att Sveriges SD-tveksamma borgarerliga eller liberalkonservativa en gång för alla inser att L och C är totalt stendöda som alternativ. Inte för att jag personligen gillar eller litar på M eller KD men de är i vart fall i opposition så de är inte rena sossar såsom L och C.

        Svara
  17. MiT

     /  11/12/2019

    Han är ingen riktigt professor utan ”professor” i samma klass som charlatanen Kamali

    Svara
  18. MiT

     /  11/12/2019

    Svara
  19. Senior

     /  11/12/2019

    Joråsåatte…..

    Så är det med ”allas lika värde” i praktiken gällande vänsterpacket.

    Svara
  20. Q-Ken

     /  11/12/2019

    Svara
  21. weasel

     /  11/12/2019

    Tja, vad finns det att säga ?
    Helt nytt är ju inte resonemanget ;
    Den politiker i NSDAP som gick och blev kär i en jude/judinna fick naturligtvis inte vara med i partiet.

    Socialdemokraterna är alltså partiet som ;
    1. Talar om alla människors lika värde.
    2. Hyllar Pride med argumentationen ”Folk ska ha rätt att älska den dom vill”
    3. Utesluter människor som blir kära i människor som tillhör partier som socialdemokraterna ogillar.

    För att hitta något osmakligare intrång i folks privatliv än den här socialdemokratiska utrensningen av en person på grund av personens kärleksliv får jag leta väldigt länge och djupt i mitt minne.
    Men till slut hittar jag det.
    Jag minns för 6-7 år sedan en aftonbladet-artikel där en mamma förklarade att hon hade sagt upp bekantskapen med sin son på grund av att sonen var sverigedemokrat.

    Avslutningsvis är det värt att notera att Socialdemokraterna har uteslutit Burchardt för att hon blev kär i en SD-politiker , men att SD – det där partiet som ”vill öka polariseringen” och ”har fel värdegrund” och ”inte står upp för alla människors lika värde” och ”vill förbjuda folk att älska den dom vill ” – inte har uteslutit Skalin eftersom han har gått och blivit kär i en sosse.
    Och det säger väl kanske en del om SD , men det säger desto mer om Socialdemokraterna och deras värdegrund och människosyn.

    Svara
    • Rikard

       /  11/13/2019

      Hej.

      Gå in på makthavare.se och sök efter ”Primegate” så hittar du en riktig soppa av smutskastning och politiker och statsvetare köpta eller hyrda av påverkansföretag och lobbyister. Då (2011 ung.) diskuterades uteslutning bl a av socialdemokrater som ville uppmärksamma det (enligt dem) olämpliga i att vara socialdemokrat och avlönad av Svenskt Näringsliv.

      Förra året ville en LUF:are vid namn Marcus Nilsen utesluta partikamrater för att dessa hade haft den dpliga smaken att rösta efter eget huvud i lokalpolitiken (liberalern röstade för en Sverigedemokrat som ordförande för kommunfullmäktige). Sagde Nilsen har ett eget politiskt hjärteprojekt. Kanske inte så relevant avs. uteslutningar men det säger en del om ynglingens verklighetskontakt:

      Järnvägstunnel Sverige-Tyskland.

      Uppgiften ovan är från Pettersons blogg; den översta från en DuckDuckGo-sökning.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  22. Gorby

     /  11/12/2019

    Svara
  23. MiT

     /  11/13/2019

    I alla fall jag kan inte se något uppenbart rasistiskt i den. Inte något mindre uppenbart heller.

    Svara
    • Det enda man kan säga om Staffanstorps reklamfilm är att det är fantastisk trollning – nej, inte för att den faktiskt är upprörande på något sätt för en normal person, utan för att de visste såklart att dessa människor skulle balla ut på detta sätt vilket får dom att se ännu galnare ut än vanligt.

      Well played Staffanstorp, well played.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/13/2019

        Är det inte nästan lite gulligt med alla nyttiga idioter som gång efter gång låter sig provoceras av kampanjer som denna och därmed lyfter kampanjejerna?

        Men jag tror en annan botten i upprördheten också handlar om insikten att det multikulturella bygget ovillkorligen kommer kollapsa. Kanske vi får ett sönderfall i fungerande samhällen med SD-styre på ena sidan och trasiga sossekommuner på den andra? De som då tagit stark ställning för det multikulturella kan ju inte då gärna bosätta sig i ”Staffanstorp” allihop. Trots att de själva ser ut precis som människorna i SD-filmen. Insikten om att man håller på att måla in sig i ett hörn genom att ständigt skrika ”rasist” känns nog rätt obehaglig. Bäst att skjuta budbäraren…

        Svara
        • Jag tror att insikten har börjat komma att ”förortsbuset” har börjat flytta in till innerstaden och är där för att stanna. Jag såg nu att en tonåring hade fått sitt öra avskuret i ett garage av ett tiotal ungdomar i ett garage bara något stenkast från Chalmers (notera för övrigt hur de konsekvent har skrivit ”Landala” i riksmedier – för någon som inte kan navigera sig bra i Göteborg så blir det obegripligt vart det är till skillnad om de hade skrivit ”vid Chalmers”) – ett område där ett liknande dåd knappast hör till vanligheterna, men kommer nog göra det inom kort. Vart är nästa steg för dessa som har bosatt sig i segregerade innerstäderna att fly till? Jo, till Staffanstorp-liknande vita kommuner i pendlingsavstånd.

          Någonstans innerst inne så vet de att de kommer göra det om ”buset” förvärras, men att se Staffanstorp så ogenerat rikta sig till den gruppen (läs: dom själva) gör dom obekväma.

          Svara
    • https

       /  11/13/2019

      It’s OK when we do it!

      Svara
  24. kristen

     /  11/13/2019

    Svara
    • Jans

       /  11/13/2019

      Säljer de granar utan barr också?
      Ljus utan veke?

      Svara
      • Rikard

         /  11/13/2019

        Hej.

        Rusta firar advent utan stake.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Kronblom

           /  11/13/2019

          Precis, ingen stake eller som Cartman i South Park sa: stor och slapp som en åsnetask.

          Svara
  25. MiT

     /  11/13/2019

    Svara
  26. MiT

     /  11/13/2019

    Svara
  27. Ett ord. Masspsykos.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Masspsykos

    Liknande ord: ”grupptänk” och ”sekterism”.

    Svara
    • https

       /  11/13/2019

      @Martin
      Tänker du på socialism/kommunism?

      Svara
      • Nej. Det faktum att deras uppfattning av verkligheten inte längre stämmer med verkligheten.

        De ignorerar sin egen floskel att ”alla ska ha lika värde” om en SD-medlem eller någon som blir kär i en sådan alltså förlorar sitt värde.

        De ignorerar att SD infört nolltolerans mot rasism i sitt parti och att alla raser är välkomna, fastän SD är emot våldsbejakande islamism, såsom de flesta är emot det våldsbejakande Israels nazi-sionistiska etniska rensning av palestinier från Palestina… utom SD:s ledning förstås.. förmodligen för att fjäska för sionistisk fulmedia.

        Debattörerna har antingen indoktrinerats av fulmedia in i denna masspsykos, eller så är detta bankmaffians internettroll.

        Fulmedia, som ägs av monopolkapitalister benämner helt riktigt denna masspsykos för ”socialism/kommunism” eller olika nedsättande ord på dessa ideologier, men det är inte sanningen.

        Socialismen och kommunismen får inte många röster i Sverige idag. 99% av folket röstar på monopolkapitalistisk EU-vurm idag. DET är sanningen. DET är raka motsatsen. Även du är ett internettroll eller hjärnförsmutsad. Undersök orden så inser du det!

        Masspsykos är masspsykos.

        Svara
  28. MiT

     /  11/13/2019


    *https://www.facebook.com/markus.allard.9/posts/10157005538627872*

    Svara
    • Ivar L

       /  11/13/2019

      ”Vidare lovordades det faktum att ”HBTQ-diplomering exploderat” under det gångna året. I samma kommun som ska slakta färdtjänst och skola, men där man HBTQ-certifierar äldreboenden, skolor och detaljplaneenheter.”

      Har ni tänkt på vad detta i grund och botten är?

      En enorm transferering av resurser från resurssvaga samhällsgrupper till akademiker (mest kvinnor, mest medelklass och uppåt) som skaffat sig en genusutbildning som inte är gångbar på den fria marknaden. En ny slags adel som lever på de fattiga kan man säga. Tusentals genusutbildade som nu måste få sin förörjning säkrad genom påhittade behov på bekostnad av reella behov.

      Svara
      • Lägg till att den så kallade ”HBTQ-certifieringen” endast varar i ett par år (tre tror jag) och sedan så måste den ”förnyas” = oändlig pengakarusell. De flesta HBTQ-personer bryr sig inte ett piss om dessa ”certifieringar” eftersom det i grund och botten handlar om att bemöta människor lika och klarar man inte av det så ska man inte vara verksam inom vissa yrken. Och då hjälper inte alla HBTQ-certifieringar i världen.

        Svara
        • weasel

           /  11/13/2019

          Vad ”HBTQ-certifiering” betyder och innebär i praktiken ?
          Att människor som är homo eller bi eller trans eller queer inte är som vanliga människor och därför måste allting från bibliotek till sjukhus certifieras så att dom där HBTQ-människorna som inte är som vanliga människor kan besöka inrättningarna.

          Jag kan liksom förstå att man handikappsanpassar bibliotek och sjukhus , men det är faktiskt inget handikapp att vara HBTQ.

          Än märkligare blir dessa ”HBTQ-certifieringar” med tanke på att dom utförs av människor som ständigt säger att man inte ska göra skillnad på människor.
          : /

          Svara
      • Senior

         /  11/13/2019

        I grund och botten är det sagan om kejsarens kläder. -Konsten att ta betalt för ingenting.

        Scharlataner som säljer -ingenting.

        De säljer en massa pladder och mumbojumbo helt utan något som helst adderande värde.

        Svara
  29. MiT

     /  11/13/2019

    Svara
  30. MiT

     /  11/13/2019

    Svara
    • Senior

       /  11/13/2019

      Vad är det jag bevittnar?
      Ett utkastat barn eller en plankande dvärg?

      ????

      Svara
  31. MiT

     /  11/13/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/13/2019

      Undrar hur många som ”bytts ut” vid reklamfilmsinspelningar?
      Det sker ju naturligtvis hela tiden.

      I de flesta fall används skådisar vid filminspelning så det är ingen som byts ut bara för att filmen spelas in on location. Vilket trams.

      Svara
  32. MiT

     /  11/13/2019

    Svara
    • hllviken

       /  11/13/2019

      Barn är naiva.
      Vuxna har inte rätt att smita från ansvar och kalla inkompetens/misskötsel för naivitet!

      Svara
  33. Ivar L

     /  11/13/2019

    Konservativa Heimdal skriver om behovet av en ny blockpolitik för att högern skall kunna ta makten från sosseriet. En välformulerad analys:
    https://www.svd.se/enda-vagen-for-m-till-makten–sag-ja-till-sd

    ”Det bästa skulle ha varit om Alliansen hade hållit ihop, och förhandlat sig till parlamentariskt stöd från Sverigedemokraterna. Det hade garanterat borgerligt styre i Sverige i decennier. Inom räckhåll fanns en gradvis men genomgripande omvandling av Sverige i borgerlig riktning, jämförbar med vänsterns ”långa marsch genom institutionerna” efter 1968.
    Priset för detta hade varit införandet av en ansvarsfull invandringspolitik. Något som mittenpartierna i vilket fall som helst borde ha förespråkat också helt på egen hand.
    Nu blev det inte så. Den samlade vänstern intensifierade sin propaganda, och mittenpartierna föll till föga. Det viktigaste borgerliga samarbetsprojektet i Sveriges historia ligger nu i ruiner. Det är en triumf för svensk socialdemokrati. Vi kan inte annat än imponerat lyfta på hatten för dem som knäckte mittenpartiernas nerver.”

    Svara
    • Senior

       /  11/13/2019

      Precis så.

      Tyvärr har ju vänsters långa marsch genom institutionerna även inkluderat samtliga etablerade politiska partier, de flesta föreningar och sammanslutningar, tv, nyhetsmedia etc. Etc.

      Det är nog ännu så länge bara SD som klarat sig.

      Övriga sjuklövern är ju nu för tiden bara en låtsasopposition som drar sig undan när det väl gäller. DÖ, JÖK, senaste misstroendeförklaringens nedröstande, etc. etc.

      Svara
  34. MiT

     /  11/13/2019

    Finns säkert inbördeskrig som får Afghanistan att blekna i jämförelse också. Man ska ju såklart jämföra Sverige nu med Sverige förr i en sån här fråga. Ett lågintensivt ”krig” tycker nog många att det börjar likna här i alla fall.

    Svara
    • Ivar L

       /  11/13/2019

      Och framförallt skall vi jämföra oss med likvärdiga länder i vår egen tid. De andra nordiska länderna främst.

      Varför är Sverige på nästan alla punkter på efterkälken numera jämfört med grannländerna. Vad skiljer? Alla vet svaret. Även Anna Ek.

      Svara
  35. Ivar L

     /  11/13/2019

    Om inte sosseriet röstas bort från makten är det sådana som Marwa Karim som kommer splittra detta land. Missnöjda och makthungriga immigranter eller immigrantättlingar som på grund av ett grundläggande mindervärdeskomplex hyser en enorm revanschlusta gentemot folket i det land som tagit emot dem. Vi ser dem överallt, Özz, Rashid,Pascalidou och allt vad de kan heta och det är enbart de som är kända. Toppen av isberget.

    Sådana som hon kommer kunna samla stora skaror och på sikt kan det leda till en ny form av immigrationspopulistisk partibildning. Hon är av det slag som kommer bli riktigt farlig när de får tillräcklig makt. Om de får det, låt oss hoppas att de röstas bort innan de väcker vargen.

    Svara
    • Rikard

       /  11/13/2019

      Hej.

      Om du trampar på en spik kan skadan och infektionen bli livshotande. Man tvättar och lägger om såret, håller det rent och torrt, och skaffar spiksäkra skor/slutar gå barfota där det ligger spik.

      Alternativet är käklås och kallbrand; till slut finns bara en fest för maskar och kråkor kvar, om inte det skadade amputeras.

      Med en hemgjord elektromagnet är det snabbt gjort att rensa väck spik om det är stora mängder.

      Du kan säkert överföra detta till hur Karim och ca 1 500 000+ skall hanteras.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  36. G

     /  11/13/2019

    ”Inga fler vita tjejer”

    Många av oss kan se ett mönster när det gäller vilka personer vi blir kära i eller tända på. Det kan handla om ett visst utseende, personlighet, etnicitet, klass eller kulturell bakgrund. Men är det bara en slump vad vi attraheras av, och kan vårt begär verkligen frikopplas från samhällsstrukturer och skönhetsnormer?

    Frilansjournalisten Clara Lee-Lundberg gräver djupare i diskussionen om hur intima relationer, attraktion och etnicitet kan hänga ihop.

    Frågor om vem man attraheras av eller blir kär i och varför har de senaste åren diskuterats mycket i antirasistiska miljöer. Att dejting, kärlek och relationer inte existerar i ett neutralt vakuum, fritt från stereotyper, rasism och exotifiering, blev extra tydligt i Amat Levin och Patrik Lundbergs uppmärksammade brevväxling Liggmaktsordningen i den feministiska tidningen Bang från 2015. Där beskriver de sina respektive erfarenheter av att dejta och ha relationer. Patrik Lundberg berättar om hur han som adopterad, östasiatisk man tillhör den grupp som mest svajpas bort på Tinder och som tvingas bemöta en väldigt stereotyp bild: ”Vi är kortväxta, vi har nördbrillor, vi är feminina och så har vi väldigt, väldigt små kukar.”

    Amat Levin beskriver hur han som afrosvensk man möter en helt motsatt stereotyp: ”Svarta män anses vara bättre på sex och ha större kukar än alla andra. När tjejer säger ’jag gillar bara svarta killar’ är det så klart ett problematiskt uttryck eftersom det fullkomligt stinker av exotifiering och fetishering. Jag vet det nu och jag visste det då. Men efter att så många gånger ha hört kvinnor nonchalant säga ’jag skulle aldrig dejta en svart kille’, känns det som ett mindre sårande problem.”

    Dansaren Joanna Lindgren, som beskriver sig själv som en vit medelklasskvinna, har aldrig uttryckligen sagt att hon bara gillar svarta killar, men när hon tittar på sitt relations-CV finns det ett tydligt mönster.

    – Ingen har varit svensk eller vit, de flesta har varit bruna eller svarta män från Brasilien. Många av dem är dansare eller musiker, men däremot de har haft olika social och ekonomisk bakgrund.

    Joanna säger att hon inte reflekterade över det här mönstret när hon var yngre, men att hon numera skäms över det ibland.

    – Med tiden har jag blivit mer medveten om rasism, tänker att jag kanske omedvetet exotifierar dem och att det är vissa fördomar som styr de här preferenserna. Det skäms jag för, det är liksom inte alls politiskt korrekt.

    Vad tror du att det beror på att du har den här preferensen?

    – Jag började dansa västafrikansk dans och träna capoeira redan som tonåring, jag drogs liksom till de kulturella manifestationerna och de som rörde sig där. Jag tror att det handlar om att jag vill vara som dem, att jag egentligen vill vara musiker och ha musik i mitt liv hela tiden. Så om jag blir ihop med en musiker som spelar afrodiasporisk musik så kanske det spiller över lite på mig, att jag liksom maxar mina möjligheter att få vara i det kulturella sammanhanget. Att de flesta män jag har varit med är från Brasilien är kanske inte heller så konstigt eftersom jag har bott där en stor del av mitt vuxna liv, säger Joanna.

    Trots att hon är medveten och kritisk till sitt eget mönster menar hon också att det är konstigt att bara människor som väljer partner med annan hudfärg, etnicitet eller kulturell bakgrund ifrågasätts.

    – Det är som om det vore bättre att som vit bara bli ihop med andra vita människor, det verkar inte alls anses som lika problematiskt. Om man som vit aldrig skulle vara intresserad av någon kulturell praktik som inte är från en vit kultur, skulle det vara bättre? Mitt svar på den frågan är nej.

    Vissa undrar om man alls borde bry sig om vad vi tänder på. Kan man verkligen politisera sitt begär? Det tycker journalisten och aktivisten Tanvir Mansur och hans kompis Mourad Kouri som är konstnär. De är två icke-vita heterosexuella män som har pratat mycket med varandra om sina kärleksrelationer.

    – Vi har båda två nästan bara varit ihop vita, högutbildade, svenska medelklasstjejer. Jag personligen tycker att det är problematiskt eftersom jag går in i ett invant mönster av vad jag har lärt mig är attraktivt. Det har ju med rasistiska och koloniala skönhetsideal att göra. Jag är bengal och mina föräldrar kommer från Bangladesh. Där finns det mycket colorism, alltså att ljushyade människor anses vara vackrare och mörkhyade människor anses vara fulare, säger Tanvir Mansur.

    Att det skulle finnas en rasistisk eller kolonial grund till att Mourad Kouri har dragits till ett visst utseende är något han har börjat tänka på mer med åldern.

    – Jag tror att det ligger latent, att det finns ett skönhetsideal från samhället som man har inkorporerat. Det är svårt att sätta fingret på, det känns ju på ett sätt som ett fritt val som man inte kan rationalisera. Men samtidigt känner jag, nu när jag är singel, att jag vill försöka vara mer medveten om varför jag dras till en viss typ av tjejer, säger Mourad Kouri.

    – I mina tidigare relationer har vi båda varit medvetna om det här mönstret och pratat om det. Mina ex-tjejer har dessutom själva varit kritiska till den rasistiska skönhetsnormen, så vi har liksom kunnat diskutera det och sen släppa det.

    Jag frågar Tanvir och Mourad om de tror att man kan ändra på sitt begär, om man helt enkelt kan bestämma sig för att ändra det mönster man har när gäller vad man attraheras av?

    – Jag tror inte att jag för egen del skulle gå så långt, jag är ganska cynisk och tror inte att jag skulle kunna kämpa aktivt för att ändra på det. Snarare vara medveten om det, men ändå tillåta mig själv att känna det jag känner, säger Mourad.

    Tanvir däremot har bestämt sig för att försöka ändra på sitt mönster.

    – I perioder har jag sagt ”inga fler vita tjejer”, men det har ändå blivit det. Jag tror att det beror på att jag har varit mer avslappnad bland vita människor från samma politiska, kulturella kretsar som jag, och har haft lättare att flirta med dem. Förut letade jag nog mest efter någon som var olik mig, både utseendemässigt och som person. Nu är jag intresserad av att träffa någon som liknar mig när det gäller uppväxt, erfarenheter, syn på livet och världen. Jag vill inte behöva förklara för min framtida partner varför jag vill att våra barn ska ha bengaliska namn eller lära sig bengali. Jag tror att personer med en annan bakgrund än svensk rent generellt har lättare att förstå det, säger Tanvir.

    Att det finns mer övergripande socioekonomiska och demografiska förklaringar till vilka människor man blir attraherad av och ihop med är något som grafiska designern, skribenten och doktoranden Maryam Fanni har tänkt på. Hon menar att det handlar om vilka rum man rör sig i och vilka människor man träffar i dessa rum.

    – Jag som andra generationens iranier har nästan bara varit tillsammans med vita medelklassmän med svenska som modersmål som rört sig i samma politiska, akademiska och konstnärliga miljöer som jag. Det beror ju helt enkelt på att de dominerar de platser jag jobbat, pluggat och bott på. Man kan säga att jag har valt partners som är ganska lika mig, förutom det iranska, säger Maryam Fanni.

    Men det har inte alltid varit så. När Maryam var 12 år flyttade hon från Alby till Solna och började på Djursholms Samskola, från en av Stockholms mest mångkulturella förorter till en av Stockholms mest homogena vita skolor.

    – När jag var barn och bodde i Alby träffade jag ju människor från hela världen och då blev jag kär i alla möjliga personer. Det var också vanligt med relationer där personerna kom från helt olika kulturer. Till exempel fanns det många finska kvinnor där som var ihop med afrikanska män från till exempel Zaire och Ghana. Om jag hade bott kvar i Alby, där vita svenskfödda personer var i minoritet, så hade kanske mönstret av vilka jag blir attraherad av sett helt annorlunda ut, säger Maryam.

    Hon menar att hennes eget mönster ger en väldigt tydlig bild av hur segregerat Sverige och Stockholm är.

    – Segregationen får som konsekvens att man faktiskt kanske aldrig träffar vissa människor. Om vi skulle ha en mer jämlik stad där vi levde mindre segregerat tror jag att det skulle få utslag i vilka personer vi skulle tända på och bli tillsammans med, säger Maryam.

    Men hon tror inte att man kan styra sitt begär eller rationellt bestämma sig för att förändra sitt attraktionsmönster av politiska skäl.

    – Jag tror inte på den strategin. Jag tror att vi har begär som inte är meningsfulla att motarbeta på ett individuellt plan, utan vi måste titta på det ur ett strukturellt perspektiv.”
    https://web.archive.org/web/20191112062709/https://www.frihet.se/inga-fler-vita-tjejer

    Svara
    • Ofrivillig svenska

       /  11/13/2019

      Svar till G: Ännu fler totala vettvillingar! Hur många rabiat vansinniga typer går lösa ? Dessutom, om man i Bengalen tycker att ju ljusare hy desto bättre, varför överför han det till svenskar ? Utan att ens märka det själv – hur fan är de funtade ? Vill de tvinga sig själva att dejta nån de ej attraheras av så kan de väl göra det utan att tjata om det.

      Svara
  37. Greta

     /  11/13/2019

    Svara
  38. https

     /  11/13/2019

    Svara
  39. G

     /  11/13/2019

    Svara
    • G

       /  11/13/2019

      Svara
  40. G

     /  11/13/2019

    ”Columnist for Middle East Eye and Byline Times. Host of @ChannelTheRage.
    Activist against Islamophobia.”

    Svara
  41. G

     /  11/13/2019

    Svara
  42. G

     /  11/13/2019

    Svara
  43. G

     /  11/13/2019

    Svara
    • G

       /  11/13/2019

      Kenan: ”Journalist på Sydsvenskan”

      Svara
      • G

         /  11/13/2019

        Robert: ”Stadsbyggnadsnämnden (S) Haninge Kommun, Proud Social Democrat, Urban Planning Committee, Haninge municipality Sweden. Uppsala & Cambridge alumn.”

        Svara
    • G

       /  11/13/2019

      20 jul 2019: ”I lata ledarskribenters outhärdliga ekokammare
      ..[..]..
      Nu är det Sydsvenskans Moa Berglöf som har gått till storms mot Göteborgs-Postens tidigare politiska redaktör, numera kolumnist, Alice Teodorescu – som hon kallar för ”anekdotjournalistikens mästarinna”. Den sistnämnda har nämligen skrivit en krönika om hur en fickstöld och en natt utan hjälp på barnakuten fått henne att känna att Sverige blivit ”ett högskatteland som tar sina strävsamma medborgare för givna”.

      Moa Berglöf skriver att ”minsta lilla störningsmoment i de bortskämda ledarskribenternas kuddrum blir ett samhällsproblem, och varje privat oförrätt tolkas som ett myndighetssvek”.

      Anekdoter platsar bara i en artikel när den enskilda händelsen kan sättas i ett större sammanhang. Däri har Moa Berglöf helt rätt. Men tyvärr gör hon sig skyldig till samma fördummande förenklingar som hon beskyller Alice Teodorescu för. Genom att russinplocka citaten har Berglöf fått det att låta som att Teodorescu är en kravmaskin till medelklassmamma, som åker till akuten med ett magsjukt barn och får frispel när telningen inte hamnar först i kön direkt.

      Men det Alice Teodorescu upprördes över var att ”personalen på barnakuten denna kväll också tjänstgjorde på vuxenakuten på grund av den kaotiska situationen där”. Det hade nämligen varit tre skjutningar i hennes hemstad Stockholm samma kväll.”
      https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/i-lata-ledarskribenters-outhardliga-ekokammare/

      Svara
  44. G

     /  11/13/2019

    Igår….

    Idag…

    JUST NU: Två personer knivskurna på spårvagn
    https://www.expressen.se/gt/minst-en-till-sjukhus-efter-misshandel-ombord-pa-sparvagn/

    Svara
  45. G

     /  11/13/2019

    Svara
  46. G

     /  11/13/2019

    Svara
  47. G

     /  11/13/2019

    Möller: ”Socialdemokrat från Helsingborg. Riksdagsledamot. Sitter i Civilutskottet.”

    Svara
  48. G

     /  11/13/2019

    Svara
  49. G

     /  11/13/2019

    ”Tre barn rånas varje dag i Stockholm

    Rånen mot unga har ökat kraftigt i Stockholm. Enligt siffror från Brottsförebyggande råder, Brå, rånades 845 minderåriga, alltså barn under 18 år, i Stockholm mellan januari och september i år.

    Motsvarande siffra för år 2015 var 284, vilket innebär en tredubbel ökning av antalet rån mot minderåriga i Stockholm, där i snitt tre barn rånas varje dag.

    – Det är väldigt allvarligt, att de som begår rånen är så hänsynslösa, att unga personer blir kränkta och rädda. De som utsätts blir fruktansvärt rädda, säger Pia Sjunnegård Dahlbom, biträdande regionpolischef i Stockholm, till Mitt i.

    En anledning till rånvågen kan enligt Dahlbom vara den minskade kontanthanteringen i butikerna.

    – Butiksrånen har halverats, då hittar man andra sätt, man behöver pengar och kontanter, man rånar unga pojkar och flickor på jackor, mobiler eller bankkort, säger Dahlbom.

    Mitt i har pratat med föräldrar vars barn har blivit rånade, bland annat Nicholas Jessen vars åttaårige son blev knivrånad på sin telefon av ett maskerat gäng.

    – Man blir riktig upprörd och förbannad. Det får vara nog nu, det här visar brist på empati att råna en 8-åring, säger Nicholas Jessen till Mitt i.”
    https://nyheteridag.se/tre-barn-ranas-varje-dag-i-stockholm/
    https://mitti.se/nyheter/lavinartat-okning-stockholm/?omrade=hela-stockholm&view=app

    ”..[..]..
    Kan polisen stoppa personrånen mot unga?

    – Det är svårt att säga, givetvis vill vi det, det handlar om hot, människor blir kränkta.

    Pia Sjunnegård Dahlbom säger att lösningen handlar om lokalt polisarbete. Polisen behöver även vittnen till de här brotten.

    – På sociala medier går vi ut och säger till vuxna att iaktta unga i grupp som uppträder avvikande, då kan man ring polisen, inte ingripa själv. Man kan fotografera eller filma på långt avstånd.

    14-årige Olle var på väg hem från fotbollsträningen när han märkte att ett gäng följde efter honom,

    De gav sig på honom och rånade honom på jackan, skorna och mobiltelefonen.

    – Han såg halvt naken ut när jag såg honom, berättar hans mamma Inna.

    När de tillsammans återbesöker skogsdungen skakar de båda.

    – Jag vågar inte gå tillbaka till skolan, säger Olle, som egentligen heter något annat.

    Tainas son, 15 år gammal, blev rånad vid Norra Sköndals busshållplats. Och han är inte ensam. Enligt polisen har det skett 16 rån på platsen i år.

    – Jag är så fruktansvärt arg och jag känner mig helt maktlös, säger hon.”

    Svara
    • G

       /  11/13/2019

      ”Raseri, inte rån

      Våra barn och unga är nu måltavlan i en del av den växande och starka kriminalitet som håller på att få ett allt fastare grepp om det svenska samhället. Rånen och våldet är inte bara isolerat till storstäder utan de sker i välmående förorter och i små och medelstora städer.

      Men rånen är inte rån. Det är raseri.

      För det som inte står i alla de artiklar som varje vecka och månad numera fyller våra flöden om barn och unga som rånas är att det med all sannolikhet är tonåringar med utländsk bakgrund som rånar svenskar. De åker från sina förorter till andra ställen i jakt på någon.

      Det handlar om våld och makt. Inte pengar.”
      https://uvell.se/2019/11/13/raseri-inte-ran/

      Läs hela.

      Svara
  50. https

     /  11/13/2019

    Svara
  51. https

     /  11/13/2019

    Svara
  52. G

     /  11/13/2019

    20 aug: ”Präst i Stockholms län ska ha tittat på barnporr under konfaresa

    En präst, aktiv i en församling i Stockholms stift, utreds nu av Svenska kyrkan efter att hen ska ha kollat på barnporr under en konfirmationsresa. På bussen, både till och från lägret kollade prästen på porr på sin ipad, enligt konfirmander som smygfilmade prästen och slog larm till kyrkans personal.
    https://mitti.se/nyheter/stockholms-barnporr-konfaresa/?omrade=hela-stockholm&view=app

    2019-11-08: ”Präst frias – tittade inte på barnporr

    Förundersökningen mot en präst inom Svenska kyrkan, som misstänktes ha tittat på barnporr under en konfirmandresa, läggs ner.

    Beslutet fattades på fredagen efter att fallet utretts av Stockholmspolisens barnpornografigrupp.

    Vid genomgång av det som varit i beslag i ärendet har inget olagligt material påträffats. Vi har inte hittat något som pekar på något brottsligt, helt enkelt, säger åklagaren Sara Malmhester.

    Prästen polisanmäldes av sin församling i Stockholms stift efter att konfirmander, som tyckt sig se prästen titta på barnporr, slagit larm.”
    https://www.ekuriren.se/nyheter/sverige/prast-frias-tittade-inte-pa-barnporr-sm5271959.aspx

    ”Prästen såg på porr på konfaresan – nu förlorar han jobbet

    Prästen har nu blivit av med jobbet – trots att han inte begått något brott.

    -Det förtroende som en präst bör ha är förbrukat, både gentemot föräldrar och gentemot ungdomar.

    Mannen är därmed olämplig att fortsätta sitt arbete som präst och med ungdomar, anser församlingen.”
    https://mitti.se/nyheter/prasten-konfaresan-forlorar/?omrade=hela-stockholm&view=app
    https://www.nt.se/nyheter/prast-som-sag-pa-porr-blir-av-med-jobbet-om6382259.aspx

    Svara
  53. Ivar L

     /  11/13/2019

    Uvell (ständigt denna Uvell, tänk om alla var lika flitiga som hon) skriver klartext om våra kära klimatfascister (ordet är synnerligen berättigat) och hur deras förslag på grön kommunism förbigås med i bästa fall en gäspning och i värsta fall entusiasm:
    https://uvell.se/2019/11/11/extinction-rebellion-vill-avskaffa-demokratin/

    ”varför kan de publicera en debattartikel på Aftonbladet utan att en enda person verkar reagera över vad de föreslår?
    Idag skriver de följande:
    >>Regeringen måste inrätta och vägledas av ett medborgarråd för klimaträttvisa och ekologisk hållbarhet<<

    Detta förslag är ingalunda nytt, det är nämligen exakt det som kommunisterna alltid velat – att en grupp särskild utvalda 'representanter för folket' ska styra över alla andra.

    Och detta är alltså motsatsen till demokrati – ett auktoritärt system som bygger på…..tja, inte demokrati.
    Utan på fascism. Dark Green."

    Svara
  54. G

     /  11/13/2019

    ”Det finns som sagt inga gratisseglatser”
    https://uvell.se/2019/11/13/det-finns-som-sagt-inga-gratisseglatser/

    Toppenbra ang Gretas resa tillbaka till Europa.

    Svara
    • Ivar L

       /  11/13/2019

      Fascinerande att segelbåtsinnehavarna alltså lever på att blogga om sitt lyxliv. Det kanske inte är en helt tokig gissning att Greta snart kommer att tjäna pengar på likartat sätt. Annonspengar från företag i klimatbranschen genom någon form av blogg?
      Utan tvekan är det vi ser internetekonomin @ work, i ohelig allians med politiska intressen som egentligen ogillar fritt företagande som detta. Märkligt och intressant.

      Svara
  55. G

     /  11/13/2019

    ”Polisen är obegriplig: Visa bild på mördarna!

    Det är obegripligt att Malmöpolisen inte tar hjälp av allmänheten i jakten på mördarna på Möllevången. Mordutredarna har bilder på gärningsmännen som sköt ihjäl 15-årige Jaffar. De borde visas upp. Lärdomen från tidigare är att bildpubliceringar kan få avgörande betydelse för att avslöja grova brottslingar.
    ..[..]..
    När jag frågade Malmöpolisen på tisdagen varför bilderna inte publicerats får jag till svar att det är ”alldeles för tidigt” och att ”bilderna först måste analyseras”. Med tanke på vad polismästare Sinteus själv berättade om bilderna i måndags låter det märkligt.

    Men jag är inte förvånad: Först 58 dagar efter mordet på läkaren Karolin Hakim i Malmö publicerade polisen bilder på en av gärningsmännen från mordplatsen.”
    https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/obegripligt-att-polisen-inte-visar-sina-bilder-pa-mordarna/

    Svara
  56. Senior

     /  11/13/2019

    ”Klimatutmaningen är för viktig för att vi ska vara rädda för att utmana etablerade, men ogrundade, sanningar.”

    -Precis så.

    Problemet för dessa klimatalarmister är att deras luftslott löses upp i intet när man börjar utmana deras ”sanningar”, alltid med socialistisk ideologi som vägen framåt…….

    [https://www.expressen.se/debatt/forskare-forsvarar-greta-med-rena-gissningar/]

    Svara
    • G

       /  11/13/2019

      Se där ja, det ska tydligen till en norrman för att sätta dessa s.k ”forskare” på plats. Fy fan, fattar ”forskarna” inte att de indirekt drar ordet forskare i skiten och att man mer och mer måste undersöka vad som skrivs och sägs av en forskare, för det kan ju vara en ”forskare” som uttalar sig, eller Musse Pigg. Precis samma situation som det blivit med ”professor i X”, eller kriminologer hit och dit. Är det i rollen som professor/kriminolog//forskare eller privat person som uttalar sig. Det vet man aldrig i dessa tider.

      Klickbar länk: https://www.expressen.se/debatt/forskare-forsvarar-greta-med-rena-gissningar/

      Svara
      • Jans

         /  11/13/2019

        Precis, aldrig har jag längtat efter en Nordisk Union mer än nu. Sverige borde sättas under nordiskt förmyndarskap. Inget av våra grannländer skulle göra ett tillnärmelsevis lika dåligt jobb som Sveriges regering.

        Svara
  57. G

     /  11/13/2019

    Svara
  58. https

     /  11/13/2019

    Svara
  59. https

     /  11/13/2019

    Svara
  60. https

     /  11/13/2019

    Svara
  61. https

     /  11/13/2019

    Svara
  62. G

     /  11/13/2019

    ”V vill avkriminalisera narkotikabruk

    Vänsterpartiet vill avkriminalisera narkotikabruk för att stävja gängkriminaliteten, skriver SvD.

    – Vi tror inte att det går att straffa bort narkotikamissbruk. Vi ser det som att kriminaliseringen kanske gör att man inte söker hjälp. Då är vi beredda att ompröva dagens politik. Vi vill avkriminalisera själva bruket, säger partiledare Jonas Sjöstedt till tidningen.

    Vänsterpartiet vill dock att det ska vara fortsatt olagligt att handla med narkotika.

    – Vi ska göra allt för att bekämpa narkotikan. Men dagens politik funkar inte, säger Sjöstedt.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v-vill-avkriminalisera-narkotikabruk

    ”Sjöstedt: Legalisera bruk för att stoppa gängvåldet

    ”Dagens politik fungerar inte”, säger Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt. För att stävja gängkriminaliteten vill V nu avkriminalisera narkotikabruk.

    – Det är i stort sett medelklassens knarkande som håller igång gängkriminaliteten i Sverige.”
    https://www.svd.se/sjostedt-legalisera-bruk-for-att-stoppa-gangvaldet

    Svara
  63. MiT

     /  11/13/2019

    Texell, fd Attunda räddningstjänst. Var visst inte så intressant jobb längre…

    Svara
  64. Ivar L

     /  11/14/2019

    Äntligen, lösningen på Malmös gängvåld är kläckt:

    ”Kränkt manlighet? Det verkar vara något av det farligaste som finns i dagens Malmö där machokulturen grasserar och man närmast får en fjäder i hatten ifall man ”klippt” någon.

    Så kanske måste allt börja redan på förskolorna med en tydlig kamp mot olika former av hederskulturer och en pedagogik som hela tiden trummar in att det tuffaste en kille kan vara är att – inte vara tuff.”
    https://www.svd.se/ekelund-ett-han-att-skylla-malmos-vald-pa-fattigdom

    Där har vi det. Förskolorna måste fixa gängvåldet. Skönt att någon hittat lösningen.
    Att en tidning ens publicerar sån’t här trams visar hur sjukt allt blivit i vårt land.

    Svara
    • Zzzz

       /  11/16/2019

      Tidningsartikeln är bakom betalvägg.

      Ja sjukt men inte förvånande att aktivistmedia bedriver ideologi.

      Vänstermänniskor har precis som pedofiler en förkärlek att utnyttja barn i förskolan, om än oftast för olika syften.

      Feministmän med lösvaginor borde tas i örat, informeras tydligt och bestämt att en politisk övertygelse ger inte HEN rätten att manipulera andras barn.

      Sojadrickande stoppar inte storhetsvansinne, men den ständigt signalerande feministmannen avslöjas alltid förr eller senare. Det är bara en tidsfråga.

      Vad är det som bankar bakom feministmannens glämtande garderobsdörr, som hela tiden måste överröstas med ideologisk renlära och utspel om machokultur.

      Aktivister kan aldrig lösa samhällsproblem de själva är en del av. De kan bara bedriva politisk kamp som gynnar deras egna intressen.

      Det resulterar i magiska armband mot sexualbrott och tokiga teorier om machokultur.

      Svara
  65. jpg

     /  11/14/2019

    Inte undra på att brottsligheten i Malmö fortsätter när ”de kriminella ”varnades” att sluta begå brott”…

    Svara
  66. jpg

     /  11/14/2019

    Morgan levererar!

    Svara
  67. Greta

     /  11/14/2019

    Svara
  68. MiT

     /  11/14/2019


    *https://www.facebook.com/nuri.kino/posts/10159176370009498*

    Svara
    • G

       /  11/14/2019

      Svara
    • Motkraft

       /  11/16/2019

      Skulle inte i konsekvensens namn då Ramadan döpas om till ”fastemånaden”? Nähä, det vore helt fel, diskriminerande osv osv… det är bara kristna och svenska traditioner som ska upphävas eller ändras för att passa alla andra förutom just svenskar.

      För att inte tala om det ramaskri som skulle komma från Muslimska organisationer och ledare om vi vill de skulle vara mer inkluderande och luckra upp deras muslimska traditioner.

      Sverige är toklandet där vi är utplånande toleranta mot de otoleranta…

      Svara
  69. https://twitter.com/AdamMarttinen/status/1194968902738071553

     /  11/14/2019

    Svara
  70. http

     /  11/14/2019

    Svara
  71. Reblogga detta på Varjager's Weblog.

    Svara
  1. Masspsykos – Likheterna mellan Sverige och ”Invasion of the Body Snatchers” (film från 1978) | Vetenskapliga partiet
  2. Satan så obehagliga typer! – Suzie Weathers

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: