Integrationsskuld

Folkpar… ”Liberalerna” har sina partidagar i helgen och nyblivna partiledaren Nyamko Sabuni höll ett tal.

Bl a siktar man på noll utsatta områden 2030. Och det är väl bra att ha som ett avlägset mål att sträva mot, att det inte ska finnas. Men frågan är om L är rätt parti för en sådan sak, de var ju ansvariga under Fredrik ”danskjävlar” Reinfeldts regering för just det här området under de åren då de växte katastrofalt i antal.

Detta hänger ihop med ett större ”paket” med brottsbekämpning, extremism, utbildning, förslumning osv.

– Vi ska betala tillbaka den integrationsskuld vi byggt upp, sa Nyamko Sabuni i sitt tal.

Allt ska mynna ut i att man ska komma tillrätta med en ”integrationsskuld”.

Integrationsskuld, smaka på det nyspråket. Som om det något man är skyldig någon annan och kan åtgärda med att betala en summa. Det man menar är haveri sen minst 30 år tillbaka som sakta exploderar i ansiktet på oss och som man vetat om kommer att ske men som man medvetet struntat i. Det går inte att betala tillbaka på något enda sätt och nästan ingen verkar heller vilja åtgärda det på något annat sätt heller.

Det man kan göra först är att förstå vad problemet beror på men det har man inte gjort eftersom man inte vill totalt stänga kranen som fyller på, vad jag vet så vill L inte stoppa all migration till Sverige under överskådlig tid i alla fall. Sverige har hittills i år beviljat över 100 000 uppehållstillstånd. Det motsvarar en stad något mindre än Jönköping i storlek. Av just sådana som hamnar i ”integrationsskulden” och gör den ännu större.

Det som L vill peta lite försiktigt på med en smörkniv är så långt gångna och cementerade problem, skapade av dem själva, att kanske inte ens dynamit hjälper. Och under tiden så fylls det bara på med ännu mer.

Men visst, bättre att försöka göra lite än inget alls men grejen är att vad man än gör så kommer det inte att påverka någonting så det märks eftersom det är så många delar som ingår som gör helheten större än delarna tillsammans.

Två armenier som är på stöldturné grips, de har massor av avsnitt i brottsregistret i Sverige!!! sen innan men inga problem, de är kvar och kan fortsätta plocka från smörgåsbordet. De grips som sagt och döms av tingsrätten till… villkorlig dom för den ena och tre veckors samhällstjänst för den andra… Vad gör de ens i Sverige? Borde de inte vara portade på livstid redan efter första brottet de begick? Det hör också till problemet!

Gäng som rånar, knivhotar, brutalt misshandlar och medvetet förnedrar offren så mycket det går, tvingar dem att kyssa rånarnas skor osv döms till det ovan. Där kan man prata om integrationsskuld till offren! På riktigt alltså eftersom detta är ett invandringsfenomen rakt av. Är väl nära nog 100% av alla såna här rån som begås av invandrare, antingen födda utomlands eller andra generationens här i Sverige. Vem betalar den integrationsskulden till offren? En skuld som L varit med om att skapa dessutom. Skitsamma vad förövarna har för koppling till Sverige, gör allt för att kasta ut dem ur landet! De kommer aldrig att bidra med annat än mer elände i framtiden. De har inget här att göra.

De där brutala rånen med syfte att förnedra är rent ockupationsbeteende där man vill visa sin dominans. Visa vem som bestämmer. Trycka ner. Och de sk ”straffen” för sitt fullkomligt vidriga beteende bekräftar att de har helt rätt.

Samma sak med alla såna här fall, de utvisas nästan aldrig. Och det är massor av sådana! Det är också beteenden man kan se hos en brutal ockupationsmakt, våldta kvinnor och tjejer i landet man ockuperat. För att visa att man är överlägsen, för att demoralisera. Man visar männen i landet att man är så överlägsen dem att de inte ens kan skydda sina döttrar och fruar. De sk ”straffen” visar att de har helt rätt. Vem betalar ”integrationsskulden” till 13-åringen?

Vem betalar ”integrationsskulden” till alla rånoffer, väldigt ofta mindre barn, som blir knivrånade av gäng med utlänningar? Vem betalar ”integrationsskulden” till alla våldtäktsoffer? Till alla misshandelsoffer? Till alla som fått skolgången förstörd pga av för många invandrare i klassen? Till alla som fått det normala sociala samspelet förstört pga av alla ensamkommande vuxna barnmän som man pytsat in i skolan bland yngre? Osv.

Och det är ”integrationsskuld” på riktigt eftersom man vetat om alla problem som följt men man har struntat i dem och låtit andra ta konsekvenserna. Och där har t ex L ett stort ansvar!

Över 100 000 nya uppehållstillstånd hittills i år, de flesta ointegrerbara. Fler än ett Malmö de senaste tre åren. Fler än ett Stockholm de senaste 15 åren. Samtidigt som brottsligheten som nästan enbart är invandrarrelaterad skjuter i höjden. Och inte ens riktigt grova brottslingar utvisas. Fan, inte ens såna som klassas som direkta hot mot rikets säkerhet utvisas!

Vem betalar ”integrationsskulden” till de som drabbats av detta?

Är det inte dags att släppa den naiva drömmen om att man ovanifrån kan skapa integration? Om man inte själv ser till att bli integrerbar så kan aldrig någon integration heller ske. Det är det vi ser resultatet av nu. Vad vi ser är inte ett resultat av 2015 års migrationshaveri utan det som pågått sen 80-talet. 2015 var bara en katalysator för det som ändå skulle ske.

Samtidigt vill man ha en myndighet för psykologiskt försvar. Det låter ju fint, att man vill ha koll på uppgifter i utländsk media osv. Men vad gör man åt den desinformation som svenska journalister och svensk mainstreammedia sprider? Vad gör man när t ex SVT på nordkoreanskt nyhetsmaner mässar ut ren desinformation? När tidningarna kryllar av krönikörer som enbart sprider ideologiskt hittepå och folk nickar som om det är sanning och verklighet? När svenska journalister ljuger och mörkar om t ex det som Sabuni kallar ”integrationsskulden” osv, vad gör man åt dem?

För en sak kan man vara säker på, även den myndigheten kommer att befolkas av ideologer vars enda uppgift är att mörka det som man inte vill ska komma fram. Hur många Sarnecki-typer, krimideologer och liknande, kommer man att husera där? Kanske en av afas grundare får plats, han är idag krimideolog på Stockholms universitet. Eller varför inte han som håller på med ”kritisk kriminologi”, också på Stockholms universitet? Folk vars enda uppgift är att mörka verkligheten? Hur många genusvetare för ”jämställdheten” trots att de lever på att sprida just desinformation? Hur många partilojala (oavsett parti…)? Osv.

HUR ska man kunna lita på den myndigheten? Den frågan måste man nog lösa FÖRST, sen kan man prata om att skaffa den. Hur t ex polisen fungerar med polispoliser som chefer överallt som sjunger maktens lov och i alla fall utåt och officiellt verkar vara minst sagt naiva stärker inte direkt förtroendet för en ny myndighet som ska hantera desinformation och psykologiskt försvar. Och givetvis kommer en sådan myndighet att ledas av någon som tidigare visat sig vara monumentalt värdelös på att leda liknande organisationer. Det kan vi vara säkra på. Kanske Dan Eliasson?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

175 kommentarer

  1. abc

     /  11/16/2019

    Inga utsatta områden 2030… Nej för då är hela landet ett utsatt område med krigszoner. Eller om man får tro klimatgretorna… jordens undergång.

    Ännu en ny myndighet… För att släta över problemen. Han avslöjar sig själv med sin inställning till svenska medier. Har noll förtroende, men fortsätta jaga dissidenter på nätet kan de säkert göra.

    Svara
  2. hllviken

     /  11/16/2019

    ”Psykologiskt Försvar” är en del i *1984* samhället.

    Makteliten planerar det motsatta! Offren blir det svenska folket som är förtvivlade över att Folkhemmet tagits ifrån dem ==> reagerar mot det.

    Svara
    • hllviken

       /  11/17/2019

      Svara
    • hllviken

       /  11/17/2019

      Svara
    • hllviken

       /  11/17/2019

      DDR är här!

      BILYANA MARTINOVSKI

      Svara
      • Senior

         /  11/17/2019

        Sverige 1984 2019.

        Det var ingen roman, det var en förutsägelse.

        Svara
        • hllviken

           /  11/17/2019

          Den härskande klassen har planerat det här för länge länge sedan!

          Svara
          • Senior

             /  11/17/2019

            Åtminstone sedan slutet på 60-talet, i ett förarbete som resulterade i grundlagsändringen 1975, som i sin tur bäddade för och möjliggjorde det vi ser idag.

        • hllviken

           /  11/17/2019

          ”George Orwells” riktiga namn var Eric Arthur Blair. Romanen *1984* skrev han år 1948 och boken utkom 1949.
          Blair härstammar från en familj som gifte in sig i engelsk adel som hade kopplingar till den mycket lukrativa opiumhandeln.
          I hans omgivning fanns personer med inblick i Världshärskarnas planer för mänskligheten. Hans roman skildrar det framtidsscenariot han såg skulle komma till följd av den politik som fördes.

          Svara
      • Gorby

         /  11/17/2019

        Kajsa Klein deltar i nedan panelsamtal gällande bl.a. hennes deltagande i Jag är här.
        Börjar ca 27:40.

        Panelsamtal: Nätet och demokratin, hot eller möjlighet? from Levandehistoria on Vimeo.

        Svara
  3. MiT

     /  11/16/2019

    Svara
    • Hypocrita

       /  11/16/2019

      Obehaglig utveckling. Ska man börja jaga skådespelare som spelar Hitler i någon film också?

      Svara
    • Gorby

       /  11/17/2019
      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Wow. Jag blir fullständigt mållös. Vad fan är detta.

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      ”En annan som tagit tillfället akt att få lite uppmärksamhet är komikern Anders Jansson, som skapade den fiktiva personligheten Tiffany Persson i Staffanstorp för TV-programmet Hipp Hipp!. Han hotar (?) nämligen med att den folkkära hårfrisörskan nu ”tar emot anbud från andra skånska kommuner om en framtida flytt”, med hänvisning till reklamfilmen som visar en trygg och trivsam stad.”
      https://detgodasamhallet.com/2019/11/16/bitte-assarmo-hatet-mot-staffanstorp-ar-ett-moraliskt-haveri/
      https://web.archive.org/web/20191116091557/http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0nqao6/tiffany-persson-hotar-flytta-fran-staffanstorp–men-vart
      https://web.archive.org/web/20191118015401/https://twitter.com/and3rsjansson/status/1194162752245452800

      https:/twitter.com/and3rsjansson/status/1194162752245452800
      Marie: ”Turistchef Ystads kommun”

      Nadia: ”Yrkesrevolutionär för Ung Vänster Skåne och reseledare in training.
      Kommunism, sport, mojito och hela världen där ute är det som är grejen”

      Svara
      • Weasel

         /  11/18/2019

        Brottslingarna i Staffanstorps reklamfilm är vita.
        Är det det som stör Nadia så mycket ?

        Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Svara
  4. MiT

     /  11/16/2019

    Svara
  5. weasel

     /  11/16/2019

    ”Sverige ska inte ha några utsatta områden 2030”

    Fantastiskt.
    Om nu Liberalerna bara lovar en sak till som är lika realistiskt och genomförbar – som exempelvis ”Ingen människa i Sverige ska drabbas av cancer 2030” – så tar jag nog och röstar på dom.

    Svara
    • elina

       /  11/17/2019

      Cancerlöftet är redan här. Biden ska utrota cancer så fort han lir president. Så..

      Svara
  6. MiT

     /  11/16/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/17/2019

      Aww, fick någon för lite uppmärksamhet?
      Han borde pröva att använda ordet ”nigger” mer.

      Svara
  7. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
    • Rikard

       /  11/17/2019

      Hej.

      Varför inte ta och kolla miljöpartisten och yrkeslögnarens påståenden?

      Den som vill går in via [https://www.skolverket.se/skolutveckling/statistik] och kan där ta fram relevanta tabeller.

      Staffanstorps meritvärde (genomsnitt) för åk 9 2018 är 227,6 (245 för flickor, 213,6 för pojkar).

      Malmös meritvärde (genomsnitt) för åk 9 2018 är 227,2 (240,7 för flickor, 214,5 för pojkar).

      Karlsson är helt enkelt en lögnare, eller okunnig. En typisk miljöpartist alltså.

      Men vi kan titta närmare:

      Siris listar tre skolor i Staffanstorp (samtliga huvudmän). Det sämsta värdet har pojkarna på Baldersskolan, 188,2. Elevantal: 69, varav 35 pojkar.

      Låt oss titta på Karlssons älskade Malmö. På Munkhätteskolan (har vikarierat där för 10+ år sedan) är meritvärdet för pojkar åk 9 år 2018 hela 145. På Värner Rydén, där det mig veterligen inte finns en enda svensk elev sedan länge, når pojkarna i nian 2018 upp till 102,9.

      Att tänka på när man läser statistiken: ju färre elever desto större genomslag får en enskild elevs resultat. Staffanstorp hade 309 elever totalt i åk 9 förra året, Malmö hade 2847 (samtliga huvudmän för bägge). Du kan ju fråga filosofen om han tror sådant påverkar utslaget i tabellerna.

      Jag som kan lite om skolorna i Malmö, betoning på lite, kan se på tabellen för Malmö att ju svenskare och vitare, desto högre meritvärde. Desto högre andel migrationspolitiska utmaningar på en skola, desto sämre resultat. Och flickorna har så gott som alltid högre meritvärde, ett jämställdhetsproblem av rang. Samt att glädjebetyg är legio.

      Det normala för problemelever är att ge dem så pass höga betyg att de kan komma in på en yrkesutbildning på gymnasiet, oavsett prestation. Det skall till något särdeles för att elevens medel inte skall räcka – jag har mer än en gång suttit på betygskonferenser där lärare räknar ut lägsta möjliga betyg för att det ändå skall räcka till en plats – inte för att eleven förtjänar högre betyg, utan för att underlag i princip saknas. Till och med elever som inte kan läsa en kvällstidning, eller Metro när den fanns, får åtminstone D i svenska. Detta är ett jätteproblem för hela landet, men många lärare anser att de skall göra så för att inte sabotera elevens framtid.

      Bladins, som är privat, visar 279,1 för pojkarna i åk 9. Bladins har hög procent elever med en eller två utländska föräldrar. Tyskar, holländare, fransmän, amerikaner, britter, med mera. Konstigt nog lyfts Bladins mångkulturella mångfald aldrig fram i media, av sådana som Karlsson.

      Ni som har barn, använd statistikdatabasen som refereras ovan, gärna när ni skall på föräldramöten eller träffa skolledning eller välja skola.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      ”Är det nåt personligt agg du hyser eller vad ligger bakom?”

      Det är väl alltid irriterande när folk har helt fel värdegrund och ändå lyckas bättre? 🙂

      Svara
      • Rikard

         /  11/18/2019

        Hej.

        Det finns alltså ett par skolor till i Malmö som har ännu lägre meritvärde – under 50 – men eftersom det är skolor för olika nyanlända kände jag att det blir lite orättvist att jämföra någon som direkt klivit av bananbåten med någon som är född och uppvuxen i Malmö, ja som kanske rentav har åkt tunnelbana till och med (Malmö har ju en tunnelbana bestående av tre stationer).

        Nu vet jag inte varifrån Hopkins citerar, men metodologin för hur man eliminerat ”socioekonomiska faktorer” vore minst sagt intressant att ta del av. Inte för att undertecknad man mer statistik än grundkursen men opponent-sinnet pinglar: avgränsningsproblem, definitionsproblem, mätbarhet hos parametrar, antal kategorier, överlappning, gabba-gabba-hey.

        Mer intressant hade väl i så fall varit att istället mäta just mätbarheter och presentera betyg, närvaro, fullgjort gymnasium (studenten har ingen tagit sedan sextiotalet), intagning till högskola och universitet, hur många (och vilka) som hoppar av eller byter inriktning, hur många som inom ett år efter avslutade studier jobbar i samma bransch de pluggat för (samt efter fem respektive tio år), andel kvinnor och män, vilka som förekommer i belastningsregister som ungdomar, med flera socioekonomiska faktorer.

        Då kan man kanske se korrelation som ger ledtråd var man skall söka orsaken/-erna? Om samtliga som fått godkänt i matematik på en viss skola till 99% misslyckas med gymnasiets A-kurs (eller vad den heter numera) så är ju det tämligen tydligt att något brister och var.

        Men Nils Karlsson är väl en sådan mental pyssling att han inte tror att elevers eget beteende är en faktor, annat än om de är vita svenskar, eftersom Karlsson likt alla andra miljöfascister, socialdemokrater och liknande avskrap är rasister.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  8. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/17/2019

      Be careful what you ask for.

      De ville ha politisk censur (av motståndarna) och fick politisk censur (av alla). Vem hade kunnat sia-… Alla? Alla andra kunde se vad som skulle hända? Den här gången också?

      Svara
  9. MiT

     /  11/17/2019

    Han skriver ofta om sånt här

    Svara
    • Bamse

       /  11/17/2019

      Ja, finlandssvenska tidningar verkar tyvärr överbelamrade med feministiska lipsillar av den där kalibern.

      Proffsidrott är affärsverksamhet och ingen ”rättviseförmedling”!

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Filip: ”Pappa. Sportchef på Hufvudstadsbladet / HB”

      Svara
  10. MiT

     /  11/17/2019

    Ja, det är Gudrun Schymans dotter

    Och här
    https://www.atl.nu/skog/lattkladd-kalender-vacker-ilska-blev-helt-chockad/

    Svara
  11. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Svara
  12. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
    • Senior

       /  11/17/2019

      Så länge Sverige envisas med att spela på den marxistiska planhalvan och vara medlemmar i internationalen kommer detta att fortgå.

      Svara
  13. MiT

     /  11/17/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156912395238251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
  14. weasel

     /  11/17/2019

    ”Integrationsskuld”

    Vad betyder det ?
    Och vem är det som har denna integrationsskuld , enligt Sabuni ?
    Är det Sabuni och hennes politikerkollegor eller är det nyanlända Muhammed ?
    Jag har i alla fall ingen integrationsskuld.

    Det finns ett ganska så stort antal vanföreställningar bland svenska politiker när det gäller det där med ”integration” ;
    1. Integration är synonymt med arbete.
    2. Muhammed, 19, som ägnar sig åt att sälja droger och råna och misshandla folk drömmer innerst inne om att få ett jobb på McDonalds där han tjänar 114 kronor i timmen så att han slipper råna folk för att få råd med den skattefinansierade skolan och sjukvården.
    3. Rahmi Sahindal och Rakhmat Akilov vill inget hellre än att integrera sig i det svenska samhället. Och ifall det mot förmodan visar sig att dom inte vill det så beror det på att det inte har satsats tillräckligt med resurser på skolan/fritidsgården/integrationen/projekt/antirasism.

    Det finns hos människor som Sabuni åtminstone 100 olika vanföreställningar om ”integration”, men jag tror att dom där 3 är dom största och vanligaste.

    Det hela är egentligen ganska så enkelt , logiskt och väldigt, väldigt självklart ;
    Det går inte att ”integrera” människor som inte vill integreras. Precis som det inte behövs några som helst politiska reformer och satsningar på att integrera människor som vill integreras.
    Jag talkar utmärkt engelska och min största hobby är att dricka Guinness , så därför klarar jag av att integreras alldeles utmärkt utan att Irland satsar en enda krona på min integration.
    Om jag däremot flyttar till Mogadishu så kommer jag aldrig att bli en millimeter integrerad även om Somalia satsar 1000 miljarder på att integrera mig.
    Helt enkelt eftersom jag inte har någon som helst lust att bli integrerad.
    Och det hade inte Akilov heller.

    Akilov har ingen integrationsskuld. Och jag har ingen integrationsskuld. Dom enda som eventuellt kan sägas ha någon slags integrationsskuld är Sabuni och alla hennes 7K-PK-kollegor.
    Det är ju nämligen dom som genom sin fullständigt vettlösa migrationspolitik har skapat den segregationen som dom nu påstår sig vilja bekämpa.

    Svara
    • Rikard

       /  11/17/2019

      Hej.

      Vad tror du får dig att integrera dig snabbast:

      Allt gratis, så länge du inte är integrerad

      eller

      Välj mellan flyktingstatus och bo i bevakat läger och bli hemskickad så fort det går, eller utbilda dig, skaffa jobb och försörj dig själv – och medborgarskap eller rösträtt får du aldrig annat än villkorat att du sköter dig.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • weasel

         /  11/17/2019

        Tja, jag – och de flesta normala människor – skulle väl välja allt gratis-alternativet.

        Men det som skapar bäst förutsättningar för ”integration” är naturligtvis försörj dig själv-alternativet.
        Men även om ”försörj dig själv-alternativet” vore det som gällde i Sverige så skulle inte vare sig Akilov eller Sahindal ha integrerat sig. ( Men å andra sidan skulle dom inte ha satt sina fötter i Sverige om det var det alternativet som gällde )

        Hur som helst så förstår jag inte politikernas ständiga tjat om ”integration”.
        Vad betyder det ?
        Att fadimes farsa är integrerad eftersom han hade ett jobb när han sköt sin dotter ?
        Att Lars Ohly inte är integrerad eftersom han inte har ett jobb ?
        Och framför allt , VAD är det som är så bra med integration och dåligt med segregation ?
        Ville inte Sabuni & co ha ett mångkulturellt samhälle ?
        Hur fan ska dom kunna få det om alla invandrare blir integrerade i det svenska samhället (som enligt säkra källor inte existerar ) och den svenska kulturen (som enligt säkra källor inte heller existerar ) ?

        Det hela är ytterst förvirrande för mig, men en sak är i alla fall säker ;
        Jag vill inte integreras.

        Svara
    • hllviken

       /  11/17/2019

      Svenskarna är integrationsslavar!?!?

      Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      ”Integrationspotentialen” i de flesta länder är i princip noll.
      ”Viljan till assimilering” skiljer från person till person.

      Svara
  15. xyz

     /  11/17/2019

    Svara
    • Weasel

       /  11/17/2019

      Mmm.
      Mycket dåligt av de ryska medierna att bara fokusera på det dåliga som händer i Sverige.
      De ryska medierna har en hel del att lära sig av de svenska medierna DN och SVT som ju väldigt ofta visar det positiva som händer i Ryssland istället för att bara fokusera på det negativa… 🙄

      Svara
  16. xyz

     /  11/17/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/17/2019

      Dan Parks är central i min förståelse av mitt hemland.
      Den som inte försvarar hans konst har ingen rätt att säga ”Je suis Charlie”.

      Fast det är det å andra sidan ingen som säger längre, vilket är talande.

      Svara
      • Inge Post

         /  11/20/2019

        Jag är Charlie! jag kommer tamejfan vara Charlie tills dagen jag avrättas av ministeriet för att jag är ”oliktänkande” .

        Fast jag är ju snapphane,så det räknas väl inte av dom ändå.

        För Skåne, svenskjävel!

        Svara
  17. xyz

     /  11/17/2019

    Svara
  18. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/17/2019

      Jag trodde man löste detta dilemma med ett prejudikat för typ två decennier sedan. Minns inte fallets namn men det var likt. Även om ingen fälls för mord kan båda fällas för medhjälp vill jag minnas. ”Glömde” åklagaren det eller?

      Svara
  19. MickeP

     /  11/17/2019

    Varför är det ingen som reagerar?

    Förutom ni fränder på denna blogg.

    MickeP

    Svara
    • Ge fan i att redigera mina inlägg!

       /  11/17/2019

      Nä, detta var ej inlägget.

      Inlägget var:

      Avgrundsvänstern flyttar fram sina positioner!

      Varför är det ingen som reagerar?

      Förutom ni fränder på denna blogg.

      MickeP

      Svara
      • Inge Post

         /  11/20/2019

        För att reaktion förutsätter engagemang. och det är inte så många som orkar eller vill engagera sig. det är ju snart jul och då ska man vara snäll alternativt tjäna så satans massa pengar så att man har råd att köpa en massa skit. alternativt planera skidsemestern alternativt slösurfa på facebook alternativt alternativt alternativt.

        skit i det. Låt landet brinna ner till grunden, vi kommer bli av med en sjuhelvetesmassa allehanda kräk och kreatur. sen kan vi som är kvar (antingen vi ville eller var tvugna) börja bygga upp ett bättre samhälle igen.

        Et finns dock ett par som är totalt portföbjudna att sätta sina gristassar på Svenskt territorium igen. Det är alldeles för många för att skriva i en lista, men Andersson och Petterson och alla dom där Löven av olika slag ingår.

        Svara
  20. elina

     /  11/17/2019

    Och, säg inte ordet integration en gång till. Vi vill inte integreras mer, vi vill bara slippa.

    Svara
  21. MickeP

     /  11/17/2019

    Men M:I.T. ?

    Fattar du vad som pågår?

    Din blogg är antagligen censurerad.

    MickeP

    PS. Jag uttalar mig som privatperson, ej som myndighetsperson!

    Svara
    • MiT

       /  11/17/2019

      What? Jag fattar inget 😛

      Svara
      • MickeP

         /  11/17/2019

        Problem med att få inlägg publicerade.

        Är det hos mig, eller dig?

        MickeP

        Svara
        • Ivar L

           /  11/17/2019

          Jag har också fördröjningar vid publicering. Teori; WordPress lägger in fördröjning för osäkra/markerade IP-adresser för att stävja spam och botar.

          Svara
          • MiT

             /  11/17/2019

            Så kan det säkert vara. De har ju sina filter och så och massor av spam hamnar ju där utan att ens synas så de checkas ju innan så att säga.

      • hllviken

         /  11/17/2019

        Mina postningar går snabbt!

        Svara
  22. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
    • elina

       /  11/17/2019

      Otroligt dumt. Högtid är när folk fyller 50, 75 eller 100, Nobelmiddag eller annan stor festhändelse. Inte när det är Jul. Man högtidspyntar inte. Blommor och ljus ok men inga pynt som man brukar hänga i granen.

      Svara
  23. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      Tror Skog har missuppfattat vad ”opposition” betyder. Det betyder inte ”de som är mot allt regeringen föreslår” eller ”de onda” eller ”inte mina kompisar”.

      Svara
  24. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
    • robbe

       /  11/18/2019

      bäst för han att han filmar mötet annars kommer det att finnas två vitt skilda versioner av det mötet

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      1. Bra inlägg av Jonas!

      2. Ja, det kanske inte skulle skada, iaf bra att ha ifall någon skulle bli lögnaktig efteråt. Har inte facebook själv, men någon som har kan ju skriva PM/DM till honom om det eller kanske i kommentarsfältet tillhörande inlägget, eller på twitter.

      Svara
    • hllviken

       /  11/17/2019

      Ja, Morgan viskar för sig själv: ”För mig spelar det ingen roll”!
      Allt våld som drabbar oskyldiga svenskar spelar ingen roll för Morgan!

      Svara
      • Inge Post

         /  11/20/2019

        Ja, det är exakt vad han viskar.

        ”For maj spelar de ingen roll”

        Svara
  25. MiT

     /  11/17/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156913168623231&set=a.10150320256993231&type=3*

    Svara
  26. Frida Gustavlin

     /  11/17/2019

    Jag förstår att statsministern behöver säga som han säger, allt annat vore självmord.

    https://www.svd.se/organiserad-brottslighet-beror-pa-segregation

    ”– Så länge de ekonomiska klyftorna och sociala orättvisorna hade varit desamma så skulle vi haft samma problem även med en mindre invandring. Det är min bestämda uppfattning. Den organiserade brottsligheten beror på segregation, att det har tillåtits fortgå allt för länge. Det viktigaste vi gör här är att minska skillnaderna i vårt samhälle, säger Löfven.”

    Ja, låt säga att allt löste sig om alla fick ett jobb, det är en trevlig hypotes, en sådan där tanke som pretentiösa gymnasieelever kan leka med. Socialdemokraterna behöver dock svara på vilka reformer de avser, vilka reformer kan bryta segregationen så att det fortsättningsvis är fritt fram med invandring på de nivåer vi har haft.

    Sen kan vi så klart alltid minska skillnaderna genom att göra det sämre för alla, förutom de som har det sämst då.

    Svara
    • G

       /  11/18/2019

      F*uck logik, sunt förnuft, fakta, konsekvensanalys osv osv…

      Svara
  27. MiT

     /  11/17/2019

    Svara
  28. tompas11

     /  11/18/2019

    ALLA vet vad det beror på men Löfven, den pajasen, är för feg för att tala klarspråk.

    Svara
  29. Gorby

     /  11/18/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      Sätter han likhetstecken mellan ”Fakta” och ”SVT” (eller någon liknande)?

      ”en publik som varken har tid eller ork” .. säg vad du menar, Manke, att de är korkade lantisar. Som behöver få rätt åsikt från goda människor som vet bättre.

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Missade tydligen vid första scrollningen…

      Integrationsskuld

      Scrollar alltid igenom för att undvika dubbelposter, men nu blev det en iaf.

      Svara
  30. G

     /  11/18/2019

    HIJAB PÅ STURUPS FLYGPLATS

    ”HIJAB PÅ STURUPS FLYGPLATS

    En person var på Sturups flygplats för en liten stund sedan och skrev ett inlägg på Facebook och laddade upp nedanstående bild med följande kommentar.

    ”Tack Sturups flygplats för en tydlig signal om hur kvinnor i vårt land ska klä sig och vilken religion som ska dominera.”

    Svara
  31. G

     /  11/18/2019

    Svara
    • Senior

       /  11/18/2019

      Nej, det är det sista beslutet de kommer att klubba igenom innan nästa val då de lämnar över röran åt SD att rodda i.

      -Och de sämre tider vi kommer att få när SD städar upp i röran kommer givetvis att skyllas på den då sittande regeringen.

      Svara
      • Kristian

         /  11/18/2019

        Kom ihåg att alltid svara ”Reinfeldt och Löfven” när någon de närmsta tjugo åren klaga över hur det står till!

        ”Förrädaren och idioten” går också bra.

        Svara
  32. G

     /  11/18/2019

    Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Malmööö: ”Vet ni.. solidaritet och kärlek måste finnas i riktiga hjärtan. Älskar himmelsblå- hatar klassamhället. Sen några årtionden fängslad i ett nyliberalt gökbo.”

      För att övriga Norden saknar riktiga hjärtan med (S)olidaritet och kärlek…

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Mer apropå söndagens Agenda…

      https://twitter.com/Provokatoren/status/1196211978349481985

      Svara
  33. G

     /  11/18/2019

    Han nämner Danmark, men (S) styr ju i Danmark ffs, men de använder sunt förnuft & tror inte på _svensk_ S-politik.

    Nisse: ”målare, arbetare, socialdemokratiska värderingar”
    https://twitter.com/nissemalaren/status/1195382299229085696

    Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      ”Ett tidigare nazistiskt parti är nu störst i den svenska opinionen.”

      Nej, för första gången på 100 år är det faktiskt inte tvångssteriliserarna, broderfolksförrädarna, nazistmedlöparna, kommunistsympatisörerna, … (djupt andetag) … som är störst. Det känns rätt bra.

      Svara
    • Skeptisk

       /  11/18/2019

      Om man har en plan på att locka tillbaka alla de LO-medlemmar som lämnat S och gått till SD, bör man kanske inte kalla dem rasister, nazister etc. Folk har en tendens att inte lyssna på dem som kallar en för diverse invektiv. Tänk också på att de man nu kallar rasister och nazister för inte så länge sedan var era partikamrater. De ni sitter på fackmöte med, de ni gick på ABF-kurs med, de ni gick i 1majtåg med, kokade kaffe med och fikade med. Ni har hängt med dem på Unga Örnar, SSU och senare i Partiet. Om de nu är ”fullblodsnazister”, var de det även när de var era kompisar? Eller har de just blivit smittade av ett virus?

      Svara
  34. G

     /  11/18/2019

    Svara
  35. G

     /  11/18/2019

    https://twitter.com/micke_lindquist/status/1195367312515305475
    mmm, pga de skulle ju kunna råka kontrollera en sådan där vit arg heterosexuell man…

    Svara
  36. G

     /  11/18/2019

    https://twitter.com/KarinAbrahamss3/status/1195433240762421251

    Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      ”Den iskalla vinden av högerkonservatism …”

      Man får anstränga sig ordentligt för att få till sådana floskler!

      Svara
  37. G

     /  11/18/2019

    Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Ibland kollar jag för skojs skull vilka som gillat en tweet, klickade på måfå på en avatar i raddan, hamnade hos en ung tjej twitter.com/seusoldamanha som t.o.m skapat sitt twitter-konto så sent som nu i november och inte ens börjat twittra själv än, hennes bio består av endast: ”fogo nos racistas🔥 ” (eld mot rasister). Talande för vår samtid att ha sådant i sin bio, som om de flesta människor gillar rasister eller nåt, därför viktigt signalera tydligt att man själv inte gör det. Alltid viktigare nämna i bio:n vad man är emot och inte gillar (speciellt sånt som typ alla andra människor också inte gillar), än skriva nåt om vad man är för och gillar, som kattklipp exempelvis.

      Svara
      • Kristian

         /  11/18/2019

        ”It takes a certain amount of courage to get up in a coffee-house or a college auditorium and come out in favor of the things that everybody else in the audience is against like peace and justice and brotherhood and so on.”
        – Tom Lehrer, ”The Folk Song Army” (1965)

        Svara
  38. G

     /  11/18/2019

    Svara
  39. G

     /  11/18/2019

    Svara
    • a

       /  11/18/2019

      Håller med macke b, är det verkligen såååååååååå farligt om han hittat på lite?

      Svara
    • Senior

       /  11/18/2019

      Suveränt! 😄

      Svara
  40. G

     /  11/18/2019

    ”Kära mainstreamjournalister, vill ni att era ska barn rånas, era bilar brännas upp och ni själva våldtas?

    Sverige är ett märkligt litet land. Det normala betraktas som onormalt – som att man inte vill att ens barn ska sprängas i bitar av bomber – och det onormala görs till norm – som att hävda att gruppvåldtäkter faktiskt alltid förekommit i Sverige. Det otäcka är att gränser flyttas fram och totalitärt tänkande normaliseras i samma takt som granaterna exploderar och villor rånas av kriminella ligor. Spännande nog har mainstreamjournalisterna, de mestadels kritvita, pursvenska, välbetalda och priviligerade, gått helt vilse i sitt uppdrag. Istället för att jaga Stefan Löfven och Morgan Johansson och ge dem ett helvete för att de gjort kaoz med landet, så har de tagit på sig rollen som moralpoliser och förföljer och drevar mot oskyldiga för glatta livet. Just nu jagar Expressen skådespelarna i Staffanstorp-filmen – för att vad? Skrämma andra, så att de i framtiden inte gör några olämpliga avsteg från “värdegrunden”? Man kan undra om journalisterna gör så här för att de är fega och inte vågar kritisera och dreva mot mångkulturella gäng? Är de själva rädda för att få en home invasion i sina fina villor i Bromma och Täby? Varför gör di annars på detta viset? Jag kan nämligen inte föreställa mig något annat än att de svenska mainstreamjournalisterna inte heller vill att deras barn ska våldtas, rånas, förnedras, jag tror inte de vill se sin hund uppbränd eller att bilen exploderar. Var är er moral och sunda förnuft, kära före detta kollegor?
    ..[..]..
    Därför finns många exempel på priviligerade vita pk-journalisters fadäser bevarade. Vi har sett många bilder av helvita redaktioner, där man ändå låtsas som om “mångfald” är det viktigaste.

    Jan Helin, tidigare chef på Aftonbladet, numera på SVT, fick 2013, eller 2014 frågan varför han bodde i fina Ålsten i Bromma, (där av en händelse, en villa på 137 kvadratmeter värderas till dryga 14 miljoner kronor) och inte i en invandrartät förort. Jan Helin har tagit bort detta från sin tidigare blogg, men internet never forgets! Jan tycker det är den naturligaste sak i världen att man vill bo med människor av samma etnicitet.

    “Jag bor i ett villaområde som är lika homogent som de enklaver du beskriver. Vi hålls ihop av att vi jobbar mycket, lägger sjuka pengar på bilar och resor, har fina trädgårdar som vi inte hinner sköta och kan varenda avsnitt av Solsidan. Det är vanligt i hela världen att människor som är lika vill bo nära varandra. Och ofta är det saker som jobb och intressen som gör att man gillar varandra. En del gillar bara de som är av samma etnicitet som en själv. Jag är inte så upprörd över det. Jag är upprörd över de som menar att just deras svenskhet måste gälla för alla. Så menar till exempel Sverigedemokraterna. Därför gillar jag olika.”

    Mmm, han gillar olika, så länge han slipper det där olika inpå sig. Jag kan nog också tänka mig den här sortens olika, känner jag, varför vara fattig och sjuk när man kan vara rik och frisk? Jan Helin är inte ensam om att annars tycka mångkultur är fint, en annan sån hycklare är Moa Berglöf, Fredrik Reinfeldts före detta talskrivare och “geniet” bakom “Öppna era hjärtan”-talet, det som bidrog till att snäll- och dumsvensken verkligen svalde sagan om att Sverige snart skulle svämmas över av hjärnkirurger och raketforskare och inte aggressiva bidragsberoende analfabeter. Moa Berglöf har hetsat upp sig till den milda grad att hon kallar filmen om Staffanstorp “vidrig” (trots att hon borde anse att våldsspiralen i Malmö är snäppet värre) och bjöds in till SVT för att diskutera denna omskakande nationella händelse, alltså den “nazistiska” reklamfilmen för Staffanstorp.

    Själv bor Moa i pursvenska Skurup. Jo, jag vet exakt hur Skurup ser ut, tillbringar en del tid där, det finns en del hucklen men fortfarande har man en känsla av att man befinner sig i SVERIGE. Det är ju mer än vad man kan säga om Möllevången i Malmö. Varför bor inte kritvita Moa med sin kritvita familj i Möllevången? Varför känner hon behov av att klaga på de familjer som vill ha samma trygghet som hon själv har i Skurup?”
    http://katerinamagasin.se/kara-mainstreamjournalister-vill-ni-att-era-ska-barn-ranas-era-bilar-brannas-upp-och-ni-sjalva-valdtas/

    Helins citat är en kommentar som finns på denna länk i kommentarsfältet som ett svar till Leif, under hans blogginlägg om farliga SD, man kan ju läsa blogginlägget också om man vill få sig en liten flashback.
    https://web.archive.org/web/20100921071031/http://blogg.aftonbladet.se/janhelin/2010/09/darfor-gillar-vi-olika

    I en annan kommentar som svar till ”kgh” skriver Helin: ”../../..Det är en kampanj som vill ge den tysta majoriteten en möjlighet att ta ställning för ett samhälle med mångfald och olikheter.”

    Men om majoriteten av Sverige blir en mångfald av olikheter med tillhörande Sverige-samhälle årsmodell 2019 allteftersom tiden har sin gång, så försvinner den del av Sverige som Helin själv verkar gilla och stortrivas att bo i. Då finns det inga lika att tala om, då är allt och alla olika, och det är ”vi gillar olika” överallt som gäller.

    NIMBY-svenskarna är ett stort, stort problem som måste börja tänka annorlunda ASAP.

    Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Noterar att 2010 när han gjorde detta inlägg så kan man göra upp-tumme under inlägget, 806 pers har gjort det (iaf vid tillfället den sparades till web archive, troligen ökade det med tiden), men ett alternativ med ned-tumme, det existerar inte bland alternativen.

      Noterar också att det endast tog 1 tim och 15min mellan att blogginlägget publicerades och det svar han sedan skrev till Leif i kommentarsfältet. Fascinerande.

      p.s
      Man kan även scrolla i kommentarsfältet för att se hur Helin svarar andra om man vill, liten underhållande på något vis, samtidigt som man i bakhuvudet påminner sig själv att detta är 9år sedan, och att dagens Sverige kunnat se annorlunda ut om bara rätt politiska beslut hade tagits tidigare.

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Noterar att länken i min kommentar ovan till web archive har 40 kommentarer i Jans kommentarsfält, följande ”snapshot” som gjordes 2012 har endast 38 kommentar, alltså har två st raderats (samtidigt har upp-tummarna stigit till 1089st): https://web.archive.org/web/20120626224724/http://blogg.aftonbladet.se/janhelin/2010/09/darfor-gillar-vi-olika

      Finns senare sparningar (eller försök till sparningar) på web archive som jag kollade allihop, men inga fungerar utan man omdirigeras till AB-bloggarnas startsida, så den från 2012 är den senaste sparningen som fungerar.

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Tar med denna av Katarina, alltså skriven 2010…

      ”Katarina
      19 september 2010, kl 09:35
      Visst finns ett missnöje bland folket som kanaliseras genom SD. Detta missnöje är viktigt att vidkännas och hantera. Men hur man kan tro att SD skulle kunna vara lösningen på problemet har jag ingen förståelse för. Segregation och utanförskap kan inte lösas genom intolerans. Jag hoppas innerligt att det svenska folket (och då menar jag alla svenska medborgare) går ut och röstar så att vi kan visa att SD inte har plats i vår riksdag. Men om de får plats måste vi ta den delen av folkets röst på allvar. Risken är ju att man ökar deras sympatier om vi stänger dem ute…

      Jag gillar olika! Men aftonbladet är inte de första under detta val som lånat den gamla kampanjen, den med handen. Även moderaterna har använt denna med orden ”Rör inte min statsminister”. Är det slump att ni väljer samma?? Jag kände viss irritation mot moderaterna för deras användande av gamla symboler för att skapa igenkänning och säkert fiska röster på det sättet. Men nu när ni också använder det blir det bara märkligt.”
      ————-

      19 september 2010: SD blev invalt i Sveriges Riksdag med 5,70%
      Sjupartiet: SD stängs ute och verkligheten struntar vi helt i.
      2019: SD största parti hos Demoskop med 24%.

      Svara
    • G

       /  11/18/2019

      ”Mattias
      19 september 2010, kl 09:32
      Men snälla Jonatan. Utan invandringen skulle vi har ännu sämre välfärd. Vi skulle minska i befolkningsmängd varje år. Av de 100000 som invandrar varje år är ca 20000 svenskar som flyttar hem igen. Varje år flyttar ca 40000 ut från Sverige de flesta är invandrare/flyktingar som flyttar hem igen.

      Netto så blir det ca 40000+ varje år varav de flesta kommer från norden och övriga Europa. Vi behöver dem.”

      Svara
  41. G

     /  11/18/2019

    ”Av ett slumpmässigt befolkningsurval saknas telefonnummer till 20 procent. Ytterligare 34 procent har fel nummer, svarar inte eller så når man en telefonsvarare. Och i vissa fall finns språk- eller hörselproblem, skriver artikelförfattarna

    Under två år har vi kombinerat telefonintervjuer med en onlinerekryterad webbpanel. Visserligen blev vår barometer den mest träffsäkra, men i riksdagsvalet visade det sig att vårt kvarstående inslag av telefonintervjuer försämrade träffsäkerheten. Slutsatsen är att vi nu överger telefonintervjuer som metod i väljarbarometern, skriver företrädare för Demoskop.”

    Svara
  42. G

     /  11/18/2019

    Linnea: ”Fler Sverigedemokrater borde komma ut ur garderoben”
    https://web.archive.org/web/20191117115658/http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pLxqx6/fler-sverigedemokrater-borde-komma-ut-ur-garderoben

    Scrolla bland skärmdumparna om man inte ser kommentarerna ordentligt…


    Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Förtydligande: Sista skärmdumpen är inför valet 2018. En medelålders svensk kvinna som varnar en ung svensk tjej från att rösta & stödja SD pga den äldre tror att det blir diktatur osv om SD får bestämma.

      Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      ”Skräckslagen för att ditt parti ska förstöra det land jag älskar.”

      Som att säga att Romulus Augustus förstörde Rom.

      Svara
  43. G

     /  11/18/2019

    ”Kommun föreslår sänkt värme i äldreboenden och skolor – lägger miljoner på hus för ensamkommande”
    https://samnytt.se/kommun-foreslar-sankt-varme-i-aldreboenden-och-skolor-lagger-miljoner-pa-hus-for-ensamkommande/

    Svara
  44. G

     /  11/18/2019

    Nödvändig för läsning: https://web.archive.org/web/20191116072602/https://www.dn.se/nyheter/varlden/lina-lund-tyskarna-undrar-varfor-det-sprangs-bomber-i-bullerbyn/

    Svara
  45. G

     /  11/18/2019

    Ja, plastpåsen från butiken är utmärk som soppåse.

    Svara
  46. G

     /  11/18/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/18/2019

      Alla andra behöver lämna biometriska data, men tydligen inte de som härjar och som systemet är till för att fånga in. 100% Sverige.

      Svara
  47. G

     /  11/18/2019

    På tal om fröken Linnea längre upp. Det hade ju varit intressant om hon nämnt något om hur S ser på alla människors lika värde, men det gjorde hon öht inte.

    Svara
    • G

       /  11/18/2019

      ”De tar sig bakom SD:s välputsade fasader”
      https://web.archive.org/web/20191105110447/https://www.expressen.se/kultur/bocker/de-tar-sig-bakom-sds-valputsade-fasader/

      Kan lika gärna posta den här, det är intressant och viktigt att det granskas djupare, men när jag läser sånt här (eller nån av Lindströms alla Krönikor om SD) så växer genast känslan av att budbäraren vill få mig att ändra uppfattning (Speciellt med varningen i slutet till M och KD för att de får blod på sina händer vid eventuellt riksdagssamarbete) och tro att detta 1. inte finns i andra partier eller 2. är mycket mer vanligt/förekommande inom just SD och att alla andra partier är bättre. Det tror jag dessvärre inte ett jota på. Jag tror det finns mindre lämpade personer för politikerjobb, som är en ren förtroendebransch, inom alla partier, men av någon anledning så är det viktigare att kolla vilka som gömmer sig inom SD än de andra partierna. Huvudsaken är att när allvarliga saker sker och rapporterats internt att det blir utrett och att personen kanske sparkas ut om saken visar sig vara sann, ja, inte pga normal kärlek då, utan riktiga övertramp.

      Och ja, hierarkier finns inom alla partier, politiken handlar trots allt om makt, det är både utanför som innanför partierna. Och kommer man in med en inställning om hur man tror det kan vara i ett parti, men verkligheten känns som att man knappt blir hörd och överkörd av någon som varit med längre, då får man kanske känslan av att det är ett lågt i tak, anti-demokratiskt internkultur eller liknande. Men att stirra sig blind på just män är nog även det ett misstag, visst det var en kvinna här på lokalnivå som blev invald för SD i senaste valet, men hon har redan tröttnat och bytt till et annat pga den interna partikulturen, kanske är den dålig, kanske hade hon en uppfattning om hur politik fungerar som inte stämde med verkligheten när hon väl gav sig in. Själv tror jag inte att denna lokalgrupp har det värre än någon annan lokalgrupp för nåt annat parti nånstans i Sverige, det är helt enkelt så det är, troligen tuffare klimat än vissa kanske tror. Men som sagt, att stirra sig blind på just män som styr och ställer verkar vara ett misstag, för här lokalt hos M är det en kvinna i ledet som anklagats flera gånger för att inte lyssna tillräckligt utan köra sitt eget lilla race. Hon är kvar och ingen av hennes partikamrater har hoppat av sitt uppdrag vad jag vet. Det är så politik fungerar, politik handlar om makt. Så kön har precis som så ofta väldigt sällan med saken att göra, handlar mer som personlighet, ledarstil osv osv.

      Svara
  48. G

     /  11/18/2019

    Svara
    • G

       /  11/18/2019

      Ur Gullbergs artikel…

      ”Abo Raad kan ha utsatts för ”rykten” och folk som ”snackar skit”, skriver Martin Aagård som ägnat flera apologetiska texter åt imamen. Detta baserar han på att han vet att imamen har skaffat sig många ”fiender”. ”Privatspanarna” som ligger bakom granskningen av Abo Raad är ”åsiktspoliser i ordets sanna bemärkelse”. Så beskrivs alltså den gedigna grävande journalistik som GD och Sandelin gjort.

      Enligt honom är imamen fortfarande rasande på ”den smutsiga tidningen”.

      Aagård skriver till och med: ”I oktober 2015, när GD:s granskning redan pågått ett år försäkrade Säpo Gävle kommunstyrelse att Abo Raad och hans moské inte hade några som helst kopplingar till radikal islamism”. Men den som slog fast detta var i själva verket Gävles S-märkta kommunalråd, Jörgen Edsvik, som ivrigt twittrade ut ”inga belägg för några kopplingar mellan extremism och Gävle moské, enligt Säpo.”
      https:/twitter.com/jrgenedsvik/status/653908402494701568
      Men på frågor om enskilda i moskén gav Säpo inga svar, vilket Edsvik senare fick medge. Då hade dock redan moskéns dåvarande talesperson kommenterat saken i Arbetarbladet: ”Nu har Säpo sagt att det inte är så och det känns grymt.”

      Senare kunde GD avslöja att talespersonen ingick i den lista över personer i Sverige som upptaxerats i Operation Snowball, efter att Säpo hade larmat Skatteverket om att de misstänks för terrorfinansiering.”

      Svara
      • G

         /  11/18/2019

        Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      Centralt rättade prov.

      Svara
  49. G

     /  11/18/2019

    ”Lamotte har också fel om Staffanstorp
    ..[..]..
    De flesta kommunfilmer får ganska få tittningar, men Staffanstorps nya film är en viral succé. Alla vill prata om den, eftersom den bara dagarna efter att en 15-åring sköts ihjäl i Malmö kontrasterar stadens kriminalitet mot ett vitt, idylliskt Staffanstorp. Kommunstyrelsens ordförande Christian Sonesson, Sveriges mest SD-vänliga moderat, tycks ha gjort ett bra jobb med sin sydskånska oas – även om det krävdes att filmskaparna bytte ut en invandrad kioskägare mot en vit man för att riktigt få fram den där härliga känslan.
    ..[..]..
    ntressant nog finns det en till video om Staffanstorp som blivit viral. Den är inte gjord av några tonåriga amatörer, utan av den eldfängde swishdokumentaristen Joakim Lamotte, som förra året besökte platsen. Även om Lamotte brukar beskrivas som en del av samma högerpopulistiska rörelse som Christian Sonesson är hans bild av Staffanstorp den motsatta. I sin video beskriver Lamotte ett samhälle som plågas av våldsdåd, ungdomskriminalitet och trakasserier av hederliga medborgare. ”Det är bättre att filma där det är skugga. Det blir inte så mycket ljus.” är en oavsiktlig nyckelreplik när Lamotte under pågående inspelning försöker hitta den optimala platsen på torget för att möta oroade Staffanstorpsbor.

    Finns det fler filmer om Staffanstorp? Det krävs att man scrollar långt ner i videosajterna träfflistor för att hitta något bortom den högerpopulistiska interndebatten, men till slut går det att identifiera andra bilder. Små skärvor av Staffanstorp i alldeles för långa videor. Emma köper en Beppehatt på marknaden. Jonnys släkt och vänner dansar runt midsommarstången i en villaträdgård. Ville vinner brons i Staffanstorp Judo Games. Arvids polare stegrar mopederna på parkeringen utanför Dollarstore.

    Det här är filmer som har långt färre tittningar än de politiskt uppskruvade vedträna i debattbrasan, men Emma, Ville, Jonny och Arvid är Staffanstorps svar på Aida och Dana. De är, de ser, och de filmar. Tyvärr premierar de sociala medierna inte judo och Beppehattar utan polariserande dumhet. Det är därför det inte är så noga ifall Staffanstorp är en himmel eller ett helvete, så länge det är invandrarnas fel. Det är därför det är en motståndshandling att scrolla ner i träfflistan.

    – Jonas Holmberg är konstnärlig ledare för Göteborgs filmfestival och medarbetare på Expressens kultursida.”
    https://www.expressen.se/kultur/ide/lamotte-har-ocksa-fel-om-staffanstorp/
    https://web.archive.org/web/20191113165718/https://www.expressen.se/kultur/ide/lamotte-har-ocksa-fel-om-staffanstorp/

    Staffanstorps nya film är en viral succé. Och han fattar inte varför, trots att han själv skriver om den helt i onödan. Nej, alla vill inte prata om den men gör det pga sådana som dej, jeeezus. Och så ”brukar” tydligen Lammote beskrivar som del av en högerpopulistisk rörelse, nej, endast av folk som hatar honom och inte kan ta det han gör sakligt utan att använda invektiv eller politiska epitet i försök att smutskasta och tillskriva politisk hemvist fast det är totalt irrelevant och hör inte hit. Och tydligen premierar de sociala medierna inte judo och Beppehattar utan polariserande dumhet. Varför vara så korkad, det som blir populärt tenderar att få stor spridning oavsett VAD det handlar om, det borde väl denne man veta, det är så saker ”sprider sig som en löpeld” i sociala medier. Och det är inte invandrarnas ”fel” utan svenskarnas fel som tillåtit det bli så här pga listan är lång. Kan inte Jonas pissa på någon som förtjänar det nästa gång istället.

    Svara
    • Bamse

       /  11/18/2019

      Oskyldig fråga: Hur vet man att mannen som ses hålla upp kioskdörren för flickan föreställer just kioskinnehavaren?

      Svara
  50. b

     /  11/18/2019

    Svara
  51. c

     /  11/18/2019

    Svara
  52. d

     /  11/18/2019

    Svara
  53. e

     /  11/18/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/18/2019

      Kan vi få lite fakta?
      Åkte han tunnelbana eller inte?
      Hur många stationer behövs det?

      Svara
  54. h (g är upptaget)

     /  11/18/2019

    Svara
    • info

       /  11/18/2019

      Linnéa Claeson i blåsväder – anklagas för lögner
      ”Nu växer kritiken mot Linnéa Claeson som anklagas för överdrifter och lögn. Claesons påståenden om sexuella trakasserier har länge ifrågasatts på sociala medier, men nu kommer kritiken från etablerade kanaler och personer som i övrigt delar Claesons politiska åsikter. ”
      https://nyheteridag.se/linnea-claeson-i-blasvader-anklagas-for-logner/

      Svara

Lämna ett svar till G Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.