Lars Lindströms facebook är ”ett träsk av tölpaktigt kvinnohat”

Såg ett inlägg på Sanandajis facebook idag, det handlar om Lars Lindström, den maniska krönikören på Expressen.

Nog för att det ovan är lite kul men det är inte själva grejen utan det som kommer senare, i resten av inlägget.

Nämligen det där. Han är tydligen en haverist av gigantiska mått. Och en smygkvinnohatare vars fb är ett ”träsk av tölpaktigt kvinnohat” där man pratar om att Skyttedal gifts bort mot 4 kameler och sånt. Lite smårasistiskt och Lindström själv vältrade sig tydligen i griseriet också.

Där ser man, det man anade visade sig vara sant. Kolla kommentarsfältet på hans fb, där finns lite mer!

ALLTID aktuell…

Sedär, guldklimparna levererar. Detta är alltså en av dem som Kajjan i UNT påstod att VI i Sverige hade misslyckats med då han livesände en gruppvåldtäkt. Vi i Sverige hade misslyckats alltså…

Nu har den VI misslyckats med häktats på sannolika skäl misstänkt för mord och han har erkänt. Dags för nästa radikalfeministiska snyftare kanske?

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

161 kommentarer

  1. hllviken

     /  11/25/2019

    Tino Sanandaj talar klarspråk i detta kaos.

    Tack och lov att vi har honom!

    Svara
  2. MiT

     /  11/25/2019

    Svara
  3. För att vara helt rättvis, betyder ”gifte bort dig med henne för 4 kameler” inte att det är Skyttedal som gifts bort för fyra kameler, utan tvärtom att det är den personen som blir hennes giftaspartner.
    Sålunda, antingen Skyttedal, eller kanske hennes föräldrar eller annan som tycker att den där giftaspartnern vore lämplig för henne, ska ha betalat de där kamelerna.
    Dock är det ju inte säkert att personen som skrev det menade så.

    Svara
  4. MiT

     /  11/26/2019

    Svara
    • G

       /  11/26/2019

      ”Varannan kommun sparar på de mest utsatta

      I Bengtsfors har man beslutat om en budget med besparingar på 25 miljoner kronor nästa år.

      – Läget är ansträngt, och vi tvingas nu ta lite krafttag efter att fullmäktige beslutat om en ny budget för 2020, säger kommunchefen Göran Eriksson.

      Hur hamnade ni här?

      – Jag tror att det finns två orsaker. Vi har varit generösa och tagit emot många nyanlända, men i grunden så är det också ett demografiskt problem. Vi har en åldrande befolkning och kommunen krymper, säger kommunchefen Göran Eriksson.”
      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-kommuner-sparar-pa-de-mest-utsatta

      Svara
    • Och där fick Morgan röven slickad!

      Svara
      • weasel

         /  11/26/2019

        Jättebra, Mollgan.
        Nu väntar jag bara på att du ska twittra om hur många miljoner svenskar som jobbar på svensk arbetsmarknad, istället för att fortsätta måla ut gruppen svenskar som tärande genom att ständigt och jämt kategorisera oss som ”tärande” genom att alltid beskriva oss som att vi bara blir äldre och vårdkrävande…

        För övrigt påstår SCB att det finns 1.960.000 utrikes födda i Sverige.
        Så om ”över en miljon” av dessa jobbar på svensk arbetsmarknad är det inte direkt någon gigantisk och lönsam framgångssaga- det är en katastrof.

        Svara
    • info

       /  11/26/2019

      Haha, bra kommentarer:

      Svara
  5. G

     /  11/26/2019

    Svara
    • G

       /  11/26/2019

      Svara
      • Rikard

         /  11/26/2019

        Hej.

        Refererar man till Arnstad som fakta-källa och sanningsmarkör, har man inte automatiskt fel då?

        Är det något som fascistiska ideologier gör så är det idealiserar kvinnan. Men inte med samma ideal som Wold et al förespråkar. Fascistiska grupper brukar betona modern, jungfrun, och att kvinnan är kulturbäraren och folkets och samhällets viktigaste pelare som skall hedras och försvaras. Det gör att sådant som obegränsad abort, kvinnor i farliga yrken (soldat t ex), och kvinnor som aktivt väljer bort barn och familj för att ”satsa på sig själva” ses som kvinnor som bryter mot de sociala normerna.

        Precis som Wold och liknande ser kvinnor som frivilligt och framgångsrikt arbetar med att sälja sexuella tjänster, pornografi eller väljer att vara hemmafru, bryter mot feminismens normer.

        Fast jag undrar hur Wold med flera ser på vita feministiska västerländska kvinnor som konverterar till sunni-islam? (Jag skriver feministiska därför att majoriteten vita västerländska kvinnor i Sverige brukar kalla sig feminister om de tillfrågas, i alla fall de under femtio som inte vet/minns att feministerna var de kommunistiska manshatande politiska lesbianerna som inte släpptes in i kvinnorörelsen förr.)

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Kristian

           /  11/26/2019

          ”Refererar man till Arnstad som fakta-källa och sanningsmarkör, har man inte automatiskt fel då?”

          Inte ”automatiskt,” men statistiskt sett ”nästan garanterat”!
          Han kan någon gång ha svarat på frågor om vilken färg himlen har när det är soligt, eller om det blir blött på marken när det regnar.

          Håller man sig till det urvalet borde han, liksom klockan i talesättet, ha rätt två gånger om dagen.

          Svara
          • Rikard

             /  11/26/2019

            Hej.

            Efter att ha läst Ganman och Panshiris intervju med honom i deras bok så framstår Arnstad för mig som en slags singularitet. Även om han framför något som är i sig självt en sanning, t o m en axiomatisk sådan, så blir det till lögn, fel och osanning. Inte ens med avsikt utan mer på ett ”väsen bortom tid och rum”-liknande vis.

            Ganman och Panshiri hade lika gärna kunnat kalla intervjun och kapitlet för ”Fika med Nyarlathotep” eller ”Finnegans bakvatten”.

            Arnstad skulle med sin blotta existens kunna få ett solur att forta sig…

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Kristian

             /  11/26/2019

            Nu blev jag nyfiken!

            IÄÄÄÄ! IÄÄÄ! Arnstad Fhtagn!

  6. G

     /  11/26/2019

    ”Augustpriset borde göra upp med kvinnohatet

    Idag delar Svenska Förläggareföreningen ut Augustprisen för årets bästa svenska böcker.

    Jonas Gardell tycker att bokbranschen borde sluta hylla Strindberg som en förebild och byta namn på priset.”
    https://web.archive.org/web/20191126040847/https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/augustpriset-borde-gora-upp-med-kvinnohatet/

    Svara
    • weasel

       /  11/26/2019

      Jo, och sedan borde det även bytas namn på ”Selma Lagerlöfs litteraturpris” så att det görs upp med manshatet som ju det namnet indikerar…

      Svara
    • Kristian

       /  11/26/2019

      Vi har redan Lagerlöf- och Lindgren-priser.
      Kanske ett Karin Boye-pris för riktigt deppig emo-poesi?

      Skulle personligen gärna se ett Antoinette Baker-pris.

      Svara
  7. G

     /  11/26/2019

    ”Regeringen: ”Klimatförnekare” hotar demokratin

    Matilda Ernkrans (S), minister för högre utbildning och forskning, menar att så kallade klimatförändringar är det största problemet som samhället står inför. Och för att ”värna” demokratin, måste ”klimatförnekelse” stoppas.
    ..[..]..
    Klimatet är nämligen det största problemet som finns, påstås det.

    – Det står alltmer klart att klimatförändringarna är vår tids största utmaning. Att vi löser det är en av politikens viktigaste uppgifter. På flera håll i världen ser vi redan nu att klimathot begränsar människor i deras vardag, där kan forskning och innovation leda till att begränsa och vända den utvecklingen. Genom svensk forskning och innovation kan vi bit för bit bidra till ett klimatsmart samhälle, säger Matilda Ernkrans, minister för högre utbildning och forskning.

    Enligt ministern kan rentav hela demokratin hänga på att motverka så kallad klimatförnekelse.

    – En annan viktig ingång är aktivt arbeta emot den forskningsresistensen som vi idag ser breda ut sig i delar av samhället som exempelvis manifesterar sig i klimatförnekelse. Vi behöver värna hur forskningsbaserad kunskaps sprids i samhället för att kunna bemöta de samhälls- och klimatutmaningar vi ser. I grund och botten handlar det om att värna vårt demokratiska samhälle, fortsätter hon.”
    https://www.friatider.se/regeringen-klimatf-rnekare-hotar-demokratin
    https://web.archive.org/web/20191126041543/https://www.regeringen.se/artiklar/2019/11/ny-kunskap-viktig-for-att-losa-samhallsutmaningar/

    Svara
    • G

       /  11/26/2019

      Svara
      • Ivar L

         /  11/27/2019

        Greta borde läsa Factfullness.
        Nog för att Rosling också nämner klimathotet relativt okritiskt men han har i vart fall ett visst sinne för proportioner.

        Svara
    • Nils Hult

       /  11/30/2019

      Dom mest effektiva klimatförnekare som existerat är tyska Greenpeace och andra kärnkraftmotståndare. Dom fick ett ledande industriland att två gånger välja att satsa på klimatpåverkande koledning före utsläppsfria kärnkraft. Två gånger upphävdes dessa beslut men med tsunamikatastrofen i Japan lyckades dom, även om avvecklingen i Tyskland ännu inte är klar. Tyskarna har av Greenpeace och andra klimatförnekare tvingats öka sina utsläpp av koldioxid över tid.
      I Sverige har ju klimatförnekarna inom miljöpartiet verkligen försökt att också lägga ner kärnkraften och därmed erhålla ökande koldioxidutsläpp men i det stora hela har dom misslyckats men problemet är att väljarna i allmänhet inte förstår skillnaden mellan klimatpolitisk retorik och vad som behövs för att få klimatneutral elproduktion.

      Svara
  8. G

     /  11/26/2019

    ”Fritt fram att förstöra för andra

    En hätsk debatt har blossat upp om så kallat lågaffektivt bemötande av stökiga skolelever.”
    https://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/fritt-fram-att-forstora-for-andra-om6380832.aspx

    Svara
  9. MiT

     /  11/26/2019

    Svara
    • G

       /  11/26/2019

      Hamna i brottslighet? Vad är det för språk ens.

      *Hoppsan, nu hamnade jag visst i brottslighet här, sade fattigpensionären, vanliga hederliga arbetare med lägre inkomster och alla andra i samma sits aldrig.*

      Vissa fullkomligt älskar att pissa på sitt eget folk pga ryggradslös varelse som aldrig kommer säga ”vi hade fel, det var ett misstag att…” utan hela tiden ser vissa grupper som ständiga offer utan egen hjärnkapacitet att fatta egna beslut med som måste försvaras.

      Svara
      • Törnrosa

         /  11/28/2019

        Förbereder Strandhäll sin återkomst i rikspolitiken med aggressiv marknadsföring av sig själv på twitter? Med tanke på dynamiska folkledare som Steffe och Morgan så verkar allt vara möjligt. Med ögonen på skaft kör hon tydligen med amper svansföring vidare i gamla hjulspår verkar det som. mvh

        Svara
    • G

       /  11/26/2019

      Svara
    • G

       /  11/26/2019

      Svara
    • Kristian

       /  11/26/2019

      Och de som bor i utanförskapsområden, hamnar de under ”har” eller ”inte har”?
      Bör vi öka eller minska antalet som lever så?

      Frågar åt en kompis.

      Svara
  10. G

     /  11/26/2019

    Svara
  11. G

     /  11/26/2019

    Svara
  12. G

     /  11/26/2019

    Svara
    • Jans

       /  11/27/2019

      Bra att detta skenheliga geschäft äntligen börjar uppmärksammas lite.
      Så otroligt trött på alla självgoda värdegrundsprofitörer.

      Svara
  13. G

     /  11/26/2019

    Svara
  14. G

     /  11/26/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/26/2019

      ”Saker som inte har hänt, del 324145123”

      Svara
    • Weasel

       /  11/26/2019

      Och de männen som inte har sex med män är homo eller bi…? 🙄

      Svara
      • info

         /  11/26/2019

        Weasel,
        de är hen.

        Svara
      • Det är intressant för att i HBT-kretsar så pratas det just om ”bi-erasure” och jag antar att Expressen följer samma spår?

        Svara
        • weasel

           /  11/26/2019

          Min fråga är seriöst (nåja… ) ställd.
          Om det är så att de männen som har sex med andra män är ”heterosexuella” så är jag faktiskt oerhört nyfiken på vad som definierar män som ”homosexuella” eller ”bisexuella” ?
          Jag är i sådana fall även nyfiken på vilka kriterier det är som en man ska uppfylla för att definieras som ”heterosexuell” : /

          ( Eftersom feminister och pk-idioter ofta kallar mig för en vit, medelålders heterosexuell man så vill jag veta om ”heterosexuell” verkligen betyder ”en man som har sex med män” så att jag nästa gång jag blir anklagad för att vara heterosexuell kan förklara för dom att jag faktiskt inte är det ….)

          Svara
          • Rikard

             /  11/27/2019

            Hej.

            Förslag till svar:

            Det rör sig i grunden (om vi bortser från äldre tiders medicinska jargong och förklaringsmodell, eller den religiösa dylika) om skillnaden mellan gärning och livsstil.

            Som Guillou i ett av den mannens mer klarsynta ögonblick skrev i Aftonbladet fanns det i egentlig mening inga homosexuella runt år nittonhundra eller tidigare. Vad som avsågs var då vår tolkning av ordet, identiteten som det, och livsstilen (oavsett hur klichéartad och stereotyp eller ej man vill framställa den som): en man anno 1900 med en sexuella drift/attraktion till samlag med andra män hade sett sig själv som sjuk, förtappad eller perverterad på något sätt, då inga andra tolknings- eller begreppsmässiga identitetsstrukturer existerade. Under det tidiga tjugotalet luckras allt detta upp, särskilt i Paris och Berlin, men även i Stockholm uppstår en offentligen hemlig homosexuell subkultur; i London även komplett med egen slang (polari, som även användes av tjuvar, sjömän, hamnbusar med mera men nu främst förknippas med just homosexuella män.)

            Homosexuella handlingar män emellan (och hur skulle de rent definitionsmässigt vara homosexuella om de inte var mellan personer av samma kön?) har alltid förekommit. Redan Herodotos nämner det, även om han kallar det ”gossekärlek” och härleder dess ursprung till Persien.

            Även om utkristalliserandet av en (med flera underkategorier) homosexuell identitet är begriplig och definitivt hjälpte till i arbetet för avskaffandet av diskriminerande lagar och förändrad psykologisk praxis (alldeles oavsett om den patologiseringen var på vetenskaplig grund eller ej – vad som är beteendemässigt normalt är trots allt bara vad som är kulturellt accepterat och uppmuntrat, varken mer eller mindre) så tror jag att det i det långa loppet är skadligt just för homosexuella själva. Se på HBTQ+ rörelsen och dess portalfigurer. Politiska extremister som regelbundet spyr ut hat och kränkande omdömen om de som inte lever enligt gruppens norm – Mian Lodalen t ex, eller Gardells vidriga hån av sjukvårdspersonalen för att dessa skyddade sig mot ett virus med då ännu ej klarlagd smittsamhet eller spridningsvektor.

            Jag tror det är det som ligger bakom texten ovan. Skillnaden mellan en enstaka handling då och då när andan faller på, och att vara exklusivt homosexuell, samt skillnaden mellan en preferens/läggning och en livsstil.

            Det är sorgligt att man helt frångått det äldre idealet: vad vuxna gör med varandra, på ett säkert sätt och med samtycke behöver man inte sätta sig till doms över. Det låter bättre på engelska dock: ”Safe, sane and consensual”. Räcker inte det?

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Nu ska väl man säga att många helt enkelt inte faller in i facket 100% heterosexuell eller 100% homosexuell, eller för den delen 50%/50%. Folk experimenterar ju sexuellt – och så länge det berör två myndiga personer så är det helt okej. Jag kan mycket väl tänka mig att någon kanske känner attraktion till samma kön, men å andra sidan så vill de också ha en familj och då går ju en långvarig relation bort. Jag gissar på att det är fallet med dessa män – de kanske faller någonstans på gråskalan, men vill samtidigt ha villa/vovve/Volvo också.

          • Weasel

             /  11/27/2019

            Visst finns det många män som inte till 100 % passar in i facket heterosexuell eller homosexuell , Polyester.
            Men bokstaven ”B” i ”HBTQ” är väl till just för dessa män ? 🙄

            Alltså…nån jävla ordning får det faktiskt vara även inom identitetspolitiken….

          • Missförstå mig rätt här – jag skulle kalla dom bisexuella oavsett. Bara att allt inte är så svartvitt som att bisexuella nödvändigtvis är 50/50.

    • hllviken

       /  11/26/2019

      Män som ”har sex” med både män och kvinnor är bisexuella inte heterosexuella.

      Svara
  15. G

     /  11/26/2019

    Svara
  16. G

     /  11/26/2019

    Svara
  17. MiT

     /  11/26/2019


    *https://www.facebook.com/Humlannitton/posts/10219290268081029*

    Svara
    • Ivar L

       /  11/27/2019

      Mycket bra formulerat där. Att SD vill välja konst är inte konstigare än att V vill välja konst helt enkelt.

      Svara
  18. G

     /  11/26/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/26/2019

      Nyheter Idag skulle kunna göra som vissa fildelningssiter: ha en räknare på hur många gånger någon besökt en viss sida från en viss myndighet eller tidning …

      Svara
  19. G

     /  11/26/2019

    ”Men arrested for Halloween gang rape of 14-year-old German girl identified as Iraqi, Afghan, and Iranian

    Authorities in Germany have released the nationalities of the three migrants who were arrested earlier this week for gang-raping a 14-year-old native German girl on Halloween night in the city Ulm.

    The cowardly rapists, three ‘asylum seekers’ from Iraq, Afghanistan, and Iran, aged 15, 16, and 26, are currently in police custody. Two additional suspects said to have been involved in the sexual assault remain at large, German Bavarian daily newspaper Münchner Merkur reports.

    When Voice of Europe initially reported on the gang rape earlier this week, authorities were refusing to release the nationalities of the rapists, claiming that the information is of “no relevance to the process”. They’ve since changed their minds.
    ..[..]..
    In a statement that has been widely criticized, Ulm Lord Mayor Gunter Czisch wrote: “I wonder what a 14-year-old girl wants in Ulm at night? Parents have a duty to ensure that a minor girl does not walk around town alone. I say this so clearly because we all have to take responsibility if we want to prevent such cases.”

    The mayor, after being accused of “victim-blaming”, said: “I am very sorry that my original statement was misleading. Of course, the girl carries no-fault. The blame for this act lies exclusively and clearly with the alleged perpetrators.” ”.
    https://voiceofeurope.com/2019/11/men-arrested-for-halloween-gang-rape-of-14-year-old-german-girl-identified-as-iraqi-afghan-and-iranian/

    Svara
  20. G

     /  11/26/2019

    ”Famous British comedian call tech giants “greatest propaganda machine in history for hate groups”

    British comedian Sacha Baron Cohen, during a recent speech in front of the Anti-Defemation League (ADL), referred to Silicon Valley tech giants – Google Google, Facebook, and Twitter – as “the greatest propaganda machine in history” for so-called ‘hate groups’.
    ..[..]..
    During his ran, Baron Cohen said these three of the world’s most influential websites were acting as “the greatest propaganda machine in history” for hate groups and amplifying divisive politically rhetoric.

    He said: “Think about it. Facebook, YouTube and Google, Twitter and others — they reach billions of people. The algorithms these platforms depend on deliberately amplify the type of content that keeps users engaged — stories that appeal to our baser instincts and that trigger outrage and fear. It’s why YouTube recommended videos by the conspiracist Alex Jones billions of times. It’s why fake news outperforms real news because studies show that lies spread faster than truth. And it’s no surprise that the greatest propaganda machine in history has spread the oldest conspiracy theory in history — the lie that Jews are somehow dangerous.”

    Baron Cohen also called out Facebook CEO Mark Zuckerburg for failing to police speech more vehemently, claiming that the company’s refusal to ban alternative conservative commentators was a clear indication of its nefarious intentions. The Brit then urged the American government to regulate the Facebook and Twitter and called on Zuckerburg to institute an automatic time delay between the time the material is upload and when it’s actually posted in order to ensure undesirable content isn’t uploaded.

    “There is such a thing as objective truth. Facts do exist. And if these internet companies really want to make a difference, they should hire enough monitors to actually monitor, work closely with groups like the ADL, insist on facts and purge these lies and conspiracies from their platforms,” Baron Cohen said.”
    https://voiceofeurope.com/2019/11/famous-british-comedian-call-tech-giants-greatest-propaganda-machine-in-history-for-hate-groups/

    Svara
    • G

       /  11/26/2019

      ”Sacha Baron Cohen is the well-deserved recipient of ADL’s International Leadership Award, which goes to exceptional individuals who combine professional success with a profound personal commitment to community involvement and to crossing borders and barriers with a message of diversity and equal opportunity.

      Over 100 years ago Supreme Court Justice Louis Brandeis wrote: “Sunlight is said to be the best disinfectant.” Through his alter egos, many of whom represent anti-Semites, racists and neo-Nazis, Baron Cohen shines a piercing light on people’s ignorance and biases.”

      ————————-

      ”The comedian went on to call Zuckerberg’s stance on Holocaust deniers “madness” and criticized Facebook’s apparent willingness to run false and misleading political ads unchecked.

      “Under this twisted logic, if Facebook were around in the 1930s, it would have allowed Hitler to post 30-second ads on his ‘solution’ to the ‘Jewish problem,’” he said. “So here’s a good standard and practice: Facebook, start fact-checking political ads before you run them, stop micro-targeted lies immediately, and when the ads are false, give back the money and don’t publish them.”

      Ultimately, Baron Cohen concluded by saying that “if we prioritize truth over lies, tolerance over prejudice, empathy over indifference and experts over ignoramuses” then “maybe, just maybe, we can stop the greatest propaganda machine in history, we can save democracy, we can still have a place for free speech and free expression, and, most importantly, my jokes will still work.” ”
      https://www.thedailybeast.com/sacha-baron-cohen-uses-adl-speech-to-tear-apart-mark-zuckerberg-and-facebook

      ”But when Borat was able to get an entire bar in Arizona to sing “Throw the Jew down the well,” it did reveal people’s indifference to antisemitism. When – as Bruno, the gay fashion reporter from Austria – I started kissing a man in a cage fight in Arkansas, nearly starting a riot, it showed the violent potential of homophobia. And when – disguised as an ultra-woke developer – I proposed building a mosque in one rural community, prompting a resident to proudly admit, “I am racist, against Muslims” – it showed the acceptance of Islamophobia.”
      https://web.archive.org/web/20191122102414/https://www.adl.org/news/article/sacha-baron-cohens-keynote-address-at-adls-2019-never-is-now-summit-on-anti-semitism

      Svara
    • Kristian

       /  11/26/2019

      Är det bara jag som tycker att han är i allmänhet är övervärderad, oftast ställer upp lätta mål som han enkelt kan plocka ned, och mest slår in öppna dörrar?

      Svara
  21. G

     /  11/26/2019

    ”Germany: Frankfurt man raising money to establish a Muslims Only swimming pool

    Abdullah Zeran, a 38-year-old Frankfurt resident, says he’s currently on the hunt for individuals who are willing to fund his idea – the construction of a pool that would be solely for devout, conservative Muslims, German daily newspaper Die Welt reports.

    “Muslim parents have a problem when the kids in the class have swimming lessons together,” Zeran told the regional newspaper HNA.

    “The parents want girls and boys to be separated. We could and want to offer swimming lessons for Muslim girls in our bath and are looking for cooperation with the school board,” he added.

    Zeran, who’s convinced of the plan’s economic viability, estimates he needs roughly three million euros to realize his idea.

    “I have done market research and say: bathing for strict Muslims is a gap in the market.”

    He says that if such a pool is established, Turkish communities up to 90 kilometers away have promised to use the bath.

    Not every Frankfurter is so excited about Zeran’s plan, however. Detractors of the idea argue that a segregated, Muslims Only swimming pool would be a clear sign of unhealthy Islamic communitarianism.

    Zeran, however, fails to see the project in this light. “It does not matter, one goes to the mosque on Fridays, the other on Saturday in the synagogue, the third on Sundays in the service. We have a lot in common. Everyone is entitled to the fulfillment of their needs. It is, so to speak, the completion of integration, when a group no longer has to apologize for doing things differently than the others,” he says.”
    https://voiceofeurope.com/2019/11/germany-frankfurt-man-raising-money-to-establish-a-muslims-only-swimming-pool/
    https://www.welt.de/vermischtes/article203637374/Frankfurter-will-ein-Schwimmbad-nur-fuer-Muslime-bauen.html
    https://www.hna.de/hessen/frankfurt-mann-griesheim-will-muslime-bauen-zr-13230533.html

    Svara
  22. G

     /  11/26/2019

    https://samnytt.se/manligt-byggd-transkvinna-tavlar-i-australiens-damlandslag/

    Svara
    • G

       /  11/26/2019

      Exakt! Likväl fattar jag inte öht hur de e.g förbjuder Caster Zemenya med flera från att tävla mot sina kvinnliga motståndare om de ”inte aktivt gör något åt” sina 100% naturligt höga värden så de blir ”mer normal” jämfört med andra kvinnor, men samtidigt verkar ingen beslutsfattare se ett enda frågetecken med sådant här. Oavsett om det är handboll, cykel eller annan sport där transare uppmärksammats. Dags för kvinnorna som kämpat länge och hårt att strejka och vägra spela för att få stopp på vansinnet.

      Svara
    • Kristian

       /  11/26/2019

      Dags för viktklass i alla sporter. Inte för att det

      Ser ut som ett klipp från Mr T, alltså den tecknade serien.

      Svara
      • Kristian

         /  11/26/2019

        Inte för att det skulle hjälpa, tänkte jag säga.
        Och det är bara Tisdag …

        Svara
    • Motkraft

       /  11/27/2019

      Jag är mest fascinerad över att de inte skäms ögonen ur sig att ”fuska” på det sättet.

      Jag hoppas att i framtiden någon gör en vetenskaplig studie hur de är funtade i huvudet som ställer upp i damlag när de vet de har ett orättvist fysiskt övertag. Hur de stolt kan hålla upp vinstpokalen för alla att se. Vad driver dem? Hur kan en vinst vara så viktig när inte är på egna meriter utan bara på sitt ursprungliga köns överlägsenhet i just den sporten?

      Är ju inte bara kön som fuskas med. Minns inte detaljerna men uppdagades ju för inte så länge sedan att ett lag i Spanien eller Portugal för mentalt handikappade till huvuddelen bestod av de som inte hade något sådan nedsättning alls. De ville bara vinna genom att fuska. Skäms de inte?!

      Svara
  23. MiT

     /  11/26/2019

    Svara
    • G

       /  11/26/2019

      Vänta nu. Menar Kristina att hon verkligen inte kan tänka längre än vad näsan räcker?

      Förra veckan såg jag ett avsnitt från nån av alla polisserier, det vad sjöpolisen som stannade till vid en pråmliknande sak i Stockholmsområdet där folk med liten eller ingen inkomst alls bodde, då såg poliserna två cyklar stå där som inte såg ut att ha kunnat inhandlats av någon av de boende, varav en av cyklarna var ny och uppskattades ha ett värde på 14 000kr. Och nä, ingen på båten kunde visa var och när cykeln köptes, vad tror Kristina hände med cyklarna, blev den kvar på pråmen eller tog polisen med sig den som stöldgods.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/27/2019

        Delar inte riktigt denna åsikt. Säkerligen är det i båda fallen hög chans att det är stöldgods men vem som helst begriper ju de långsiktiga konsekvenserna av såhär låga beviskrav. Det är ALDRIG den tilltalades uppgift att bevisa sig oskyldig i ett rättsamhälle.

        Lösningen är bättre polisarbete, inte fifflande med beviskrav, och naturligtvis att få bort buset från gatorna eller då det är möjligt ut ur landet.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/27/2019

          OK, ser nedan att fallet var mer komplicerat än så….
          Det nyanserar det hela.

          Svara
        • Ivar L

           /  11/27/2019

          Fast vid utmätning är det väl snarare så att ett kvitto gör utmätning möjlig. Kronofogden får väl inte utmäta misstänkt stöldgods?
          Märkligt rörigt alltihop.

          Svara
  24. G

     /  11/26/2019

    ”Anti-islamiseringsgrupp brände koranen under torgmöte – pakistanska jurister kräver dödsstraff

    Under ett torgmöte den norska gruppen Stopp islamiseringen av Norge, SIAN, anordnade förra helgen i Kristiansand trotsade man polisen och försökte bränna koranen. Ett flertal muslimska män fanns på plats och gick till attack mot gruppen och dess ledare Arne Tumyr.

    I internationella medier rapporteras om att torgmötet orsakat upprörda känslor i bland annat Turkiet och Pakistan, där myndigheterna i huvudstaden Islamabad kallat till sig det norska sändebudet.

    I ett uttalande från det pakistanska utrikesministeriet skriver man att Pakistan vid mötet uttryckt sitt fördömande över koranbränningen. Man framhöll också att handlingen sårat 1,3 miljarder muslimer runtom i världen samt att gärningen inte kan rättfärdigas i yttrandefrihetens namn.

    Man uppmanade även de norska myndigheterna att ställa de ansvariga inför rätta och förhindra att något liknande sker igen i framtiden. Pakistans ambassadör i Norge ska ha fått order om att protestera direkt till de norska myndigheterna.

    I Turkiet talar utrikesministeriet om islamofobiska attacker i Europa som man menar blir allt vanligare, attacker man menar är ett hot mot hela mänskligheten.

    I Norge uppger muslimska ledare att de planerar anmäla SIAN för hatbrott.

    I lördags anordnade det islamistiska partiet Jamaat-e-Islami en demonstration mot Norge i Peshawar och ett flertal andra städer. Demonstranterna krävde att de som utför ”anti-islamska” handlingar som upprör muslimer måste elimineras.

    Pakistanska jurister med sharialag som specialitet tog det hela ett steg längre och krävde att Thorsen, som hållit i den brinnande koranen, ska avrättas. Man vill även att mannen som attackerade honom släpps fri.”
    https://samnytt.se/tumult-nar-anti-islamiseringsgrupp-brande-koranen-pa-torg/
    https://www.aa.com.tr/en/asia-pacific/pakistan-protests-desecration-of-quran-in-norway/1653721
    https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/11/20/2143717/quran-desecration-in-norway-draws-condemnations-video

    Religiösa böcker som bibeln och koranen är fyllda med religiösa ideer, tankar, föreställningar. Hur kan man ha fobi mot ideer. Det handlar om att gilla och ogilla en ide som står i en jävla bok. Hålla med eller inte hålla med. Vad härnäst, att man har socialismfobi om man inte gillar iden med socialism-samhället med allt vad det innebär. Kommunistfobi om man inte gillar iden på ett kommunistiskt samhälle. Skippa muppsnacket om ”islamofobi” och diagnostisera friska människor och kom in sakligt i matchen.

    Svara
    • G

       /  11/26/2019

      Svara
    • info

       /  11/26/2019

      G,
      ja, tänk så många som lider av t.ex. nazifobi, fascismfobi etc. och som uttalar sig nedsättande om dessa ”religioner”.
      Kan man anmäla dessa för HMF?
      Frågar åt min svåger.

      Svara
    • Du är väldig tröttsam…

      Svara
      • G

         /  11/28/2019

        Jag vet redan att du tycker det, för om jag inte minns fel har du sagt det tidigare vid ett eller flera tillfällen, även då utan att konkretisera, men du verkar hittills ändå inte slutat läsa kommentarer gjorda av G då du ännu en gång säger detta. Men då borde du väl ha en bra förklaring till varför du öht fortsätter läsa kommentarer gjorda av G istället för att bara scrolla förbi och läsa alla andras kommentarer om du nu tycker att G är väldigt tröttsam.

        Själv har jag en jobbig förkylning med en näsan som rinner stup i ett vilket gör att jag nyser jämt och ständigt, det tycker jag är väldigt tröttsamt.

        Svara
  25. MiT

     /  11/26/2019

    Svara
  26. MiT

     /  11/26/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/26/2019

      Banke. Ständigt denna osv.
      Var det han som swishade ihop en massa pengar, gick ned till stationen, och gav alltihop till den första människa han träffade?

      Svara
      • Han skrev även en bok om hur sorgligt det var att Sverige ”stängde” sina gränser.

        Den föll i glömska.

        Svara
        • info

           /  11/26/2019

          Polyester Poontang,
          sorgligt för vem?
          Hen själv, för att kundunderlaget inte ökade i samma takt som tidigare?

          Svara
          • Jag är en biblioteksanvändare och står ofta i den sektionen och ser hans bok. Outlånad. Kanske borde jag ta den och läsa, men orka.

    • info

       /  11/26/2019

      Svara
      • Snecker

         /  11/26/2019

        Vilken skräll att den tjuvaktigaste av tjuvaktiga politiker stöder tjuvar och kriminella.

        Svara
  27. info

     /  11/26/2019

    Gällivare ska öppna en koppargruva?

    Gällivares kommunvapen kan ändras – ses som ojämställt
    ”I Gällivare vill den politiska majoriteten ändra utseendet på kommunvapnet. Man vill ta bort en av de två symbolerna som symboliserar järn och ersätta den med kopparsymbolen – detta har skapat en politisk strid i jämställdhet.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/de-vill-gora-kommunvapnet-mer-jamstallt

    Svara
    • Micke

       /  11/26/2019

      Dom har en koppargruva, också…

      Svara
    • Ivar L

       /  11/27/2019

      De kanske har någon häst eller ko också så de kan byta ut en av renarna?

      Svara
  28. inf

     /  11/26/2019

    Visste ni att Zlatan har en kusin som heter Zleta?
    Jag hade ingen aning.

    Svara
  29. info

     /  11/26/2019

    Vilken slump att befolkningen åldrades exakt samtidigt som bidragen från staten till flyktingar upphör…

    Svara
  30. info

     /  11/26/2019

    Svara
  31. info

     /  11/26/2019

    Svara
  32. Leif

     /  11/26/2019

    DN: ”Svensk film är i djup publikkris”
    Jamen den är ju jämställd.

    Svara
  33. Gorby

     /  11/26/2019

    Svara
  34. Gorby

     /  11/26/2019

    Svara
    • Rikard

       /  11/27/2019

      Hej.

      Har frågat det många gånger förut: jag vill av motståndare till dödsstraff få höra varför det är bra att den här personen skall fortsätta leva. Varför är det bättre att han lever än att han avrättas?

      Kan man inte redogöra för varför man tycker som man gör, kanske man inte vet vad det är man tycker egentligen.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Jag är inte mot dödsstraff per se, men det bör vara reserverat till de absolut obotliga (se: Ted Bundy, Jeffrey Dahmer osv).

        Sätt dessa killar i separata småorter. De ska ha kontaktförbud mot varandra och alla som har med sitt tidigare liv att göra – kontakt och de åker in i finkan igen. Låt dom utföra kroppsarbete i en exklusivt manlig miljö. Jag tror inte de är helt bortom räddning, men ska det göras så krävs rätt radikala sociala åtgärder som jag inte är säker Sverige är redo för än.

        Svara
        • Motkraft

           /  11/27/2019

          Fast då kommer vi in på volymer. Låt säga att du har rätt. Men med den inströmning av unga män och tillkomst av våldsverkare bland andra generationens invandrare så har vi helt enkelt inte resurser att ge sådana en ”vård” så att de bättrar sig.

          Vi är förbi det stadiet. Vad som nu gäller är

          – Fler poliser
          – Fler inom rättsväsendet
          – Fler platser i kriminalvården
          – Hårdare straff med borttagen straffrabatt
          – Sluta ge samhällstjänst eller villkorligt för de som begår brott efter brott
          – Ovillkorlig utvisning för grova brott och många småbrott (dvs de skiter i oss andra)
          – Straffa unga som gör ”vuxna brott” som vuxna
          – Biometrisk identification med ett internationellt register
          – Osv

          Där enda chansen för vanliga människor i Sverige att återfå en trygghet. Även om några av förövarna kanske är möjliga att rehabilitera så måste de tyvärr offras för allas bästa. Att ge så många en andra chans är en chans för mycket, det blir för många offer.

          Om vi hade haft och nu hade en väldigt liten och stram invandring så skulle vi självklart jobba på att ge de som hamnat snett en andra, tredje och fjärde chans. Men nu måste vi välja. Antingen gör vi allt vi kan för att skydda de som sköter sig, invandrare som etniska svenskar. Eller så ser vi på när allt fortsätter att falla ihop.

          Det finns ingen medelväg. Medelvägen är radad med oskyldiga offer.

          Svara
      • info

         /  11/27/2019

        Rikard,
        för att dödsstraff är ett för lindrigt straff eftersom vi inte kan vara helt säkra på att de hamnar i helvetet.
        Det är värre att sitta inspärrad resten av sitt liv, om inte annat så dödstråkigt.

        Svara
        • Rikard

           /  11/27/2019

          Hej.

          @Polyester och info:

          Polyester: varje krona som spenderas på en person som den ovan, är en krona du inte kan spendera på annat. Två kulor i bakhuvudet och han har sonat sitt brott. Jag anser det rätt på grund av vad han gjort, inget annat. Vad han hypotetiskt skulle kunna göra är lika egalt som att avrätta honom för att han skulle kunna begå nya brott – framtiden existerar inte, endast det förflutna och i det förflutna har han gjort det han gjort.

          Redan för trettiofem år sedan, när andelen svenskar bland de livsstilskriminella var mycket högre, lyckades rehabilitering i färre än vart tredje fall, och då bara under begränsad tid. Det är bättre, humanitärt såväl som resursmässigt och moraliskt (och hur man spenderar resurser är ett moraliskt val) att människor som han inte lever.

          För stölder, snatterier, skattebrott med mera – materiella egendomsbrott i olika former helt enkelt – kan någon form av (re)habilitering via arbetsstraff, förlust av medborgerliga privilegier med mera vara framgångsrikt. Kanske. Empirin är inget vidare för psykosociala insatser, särskilt inte om man tittar på resurser spenderade och vad som utlovats av de som förordar dagens system, och vi har i Sverige mer än femtio års sådan empiri att titta på, samt exceptionellt goda förutsättningar. Ändå har det varit omöjligt med en viss procent av de kriminella att få dem att låta bli att bete sig vidrigt mot andra.

          @info: att skada andra bara därför att de skall lida och sona via lidande saknar helt värde. Vad du säger är, eller kan förstås som, att du hellre spenderar gemensamma resurser på att hålla en sådan person som ovan vid liv under resten av hans naturliga livslängd, än att du avlivar honom och kan spendera resurserna på bättre saker – t ex hans offer eller att förhindra att andra gör hans val.

          @Polyester igen: intressant med ditt resonemang är att du anser det rimligt att avrätta psykiskt sjuka personer som skadar andra, men inte sådana som denne neger som inte är sjuk. En märklig prioritering.

          Men det hela är tämligen akademiskt, om än intressant. Även jag är motståndare till att den svenska staten av idag skall ha den makten att den får avrätta människor. Kan den inte ens sköta ett fordonsregister, eller snöröjning… Herrarna skall ha tack för att de svarade – få motståndare till dödsstraff vågar debattera, troligen för att deras åsikt är så självklar att de aldrig behövt motivera den på riktigt, inte ens för sig själva.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • info

             /  11/27/2019

            Rikard,
            ett hårt och oglamouröst straff kan fungera preventivt både på den som gör brottet och presumtiva kriminella.
            Dessutom gör vetskapen om det gärningsmannen nervös, vilket ökar chansen för att han/hon misslyckas.
            Tron att en brottsling sonar sitt brott eller återanpassas genom att sitta i fängelse visar på stor naivitet.
            Det ska råda arbetsplikt på fängelserna, pengarna fångarna tjänar ska i första hand gå till uppehälle och skadestånd till offren.
            Det enda vettiga för att hålla ner fängelsekostnaderna, är att outsourca till de som tar minst betalt, gärna i andra länder t.ex. Ryssland.

          • Törnrosa

             /  11/28/2019

            Rikard: Jag anser också att döden är ett alldeles för lindrigt straff. Vi ska ha råd att göra resten av deras liv riktigt jävliga och hoppas att de får långa liv.

            En person som var ute i hetluften nyligen bar sig nästan suicidalt propagandistiskt utmanande åt. Hoppas liksom andra kommentatorer på andra bloggar att folk bara nonchalerar beteendet och inväntar den riktiga rättvisan. mvh

        • Oj, du drar stora slutsatser!

          Jag tror att de flesta människor kan reformeras – de kan bli bättre och annorlunda. Men då krävs det att man drar upp människor i rötterna och placerar om dom. Tror man inte på detta alternativ så tjae, varför inte bara ta människor bakom ladan?

          För övrigt – psykopati är inte en psykisk sjukdom.

          Svara
          • Kronblom

             /  11/27/2019

            Psykopati är en ärftlig och medfödd defekt.

      • Senior

         /  11/27/2019

        Det enda resonemanget jag har mot dödstraff är dagens godtyckliga rättssystem och risken att bli oskyldigt/felaktigt dömd, typ Osmo Wallo och docenten och obducenten.

        En felaktig dödsdom kan inte göras ogjord.

        Återfallsförbrytare däremot, när det inte råder någon tvekan om deras fara för andra, är en annan sak, om inte annat rent samhällsekonomiskt.

        Om man måste låsa in dem på livstid för att skydda andra medborgare blir det väldigt dyrt i längden. Har de då dessutom förbrukat sitt eget människovärde genom att själva förbruka andras människovärde finns det ju någon form av logik i ett dödstraff, samt att det blir billigare i längden.
        -Under tiden de sitter där har dock även de rätten att behandlas med värdighet.

        Den rent moraliska delen av det hela handlar väl egentligen om vad staten/bödeln räknas som när de genom en avrättning tar en annan människas liv.

        -Eller skall man inte längre se det så enär mördaren förbrukat sitt människovärde I och med sin handling och därmed inte längre är människa, utan ohyra som bör utrotas?

        Detta ger mig heller inga behagliga vibbar då vi tidigare sett hur det blir för stater som ger sig ut på det sluttande planet….

        Särskilt inte som vi redan idag har sluttat nerför planet gällande yttrandefrihet och åsiktsbrott….

        ….Visserligen ”bara” fängelse och böter, ännu så länge…….

        -Men det planet sluttar ju också mer och mer……

        Svara
        • info

           /  11/27/2019

          Senior,
          ”Under tiden de sitter där har dock även de rätten att behandlas med värdighet”.

          Varför det?
          Varför är det så viktigt med deras värdighet trots att de kränkt andras?
          Är det inte dags att de äntligen får lära sig hur det känns för deras offer?
          Om de i förväg fått reda på att de kommer behandlas ovärdigt ifall de gör ett brott och hamnar i fängelse, så har de väl själva valt hur de vill ha det?
          Inga jävla silkesvantar!

          Svara
          • Senior

             /  11/27/2019

            Ja, det är ju här dilemmat med mänskliga rättigheter kommer in. Skall dessa individer fortfarande ha status som människor, eller har de förbrukat den rätten i och med att de förnekat den för andra?

            Problemet som jag ser det, eller risken, och som jag tidigare skrev gäller just hur lång tid det tar innan Löfven med hjälp av det sluttande planet kommer till insikten att brott mot de godas värdegrund medför att du är ond, med en ond värdegrund.

            Vilket i sin tur är så allvarligt att det i sig gör dig till satans avbild, och därmed fråntar dig ditt människovärde.

            Därmed borde denna typ av avskum omskolas, alternativt om omskolningen misslyckas att elimineras.

            Det tog inte så många år för alla hans företrädare i andra (s)ocialist länder att komma fram till den slutsatsen och exekvera den.

            -Kollegorna i F! har ju redan dessa omskolningsläger inskrivna i sitt partiprogram.

          • info

             /  11/27/2019

            Senior,
            jag menar inte att man ska kränka fångarna i onödan.
            Man ska behandla dem på ungefär samma sätt som värnpliktiga i det militära – korrekt men utan någon hänsyn till individen.
            Många blev fruktansvärt kränkta i lumpen av att ingen tog hänsyn till vad just de tyckte och kände.
            Tack vare/på grund av detta fostrades de från egoistiska pojkar till män med empati för fler än bara sig själva.
            Samma disciplinära uppfostran/omskolning fungerar nog på de flesta kriminella, det skulle vara nyttigt för dessa att lära sig lyda order utan att kunna ifrågasätta.
            Någon annan typ av omskolning tror inte jag på.

          • Senior

             /  11/27/2019

            Enig, och då kan de ändå bli behandlade korrekt med värdighet.

            Man får göra skillnad på att behandla någon med värdighet, lika för alla, och den mer (eller mindre) lättkränkta individens uppfattning om när vederbörande blir kränkt.

            Glöm vänsterns destabilisering devis gällande att ”individen” bestämmer om han är mobbad/kränkt, etc.
            -Det är en gemensam norm för likabehandling som avgör om folk blir kränkta eller mobbade, inget annat.

            Gränsen är hårfin mellan social uppfostran och mobbing.
            Helt klart som du skriver tjänade värnplikten ett syfte på den fronten.

            Jag har sett många exempel på udda curlade personer som är sådana lättkränkta kravmaskiner när det gäller interaktion med andra (än möjligen en mamma och pappa som de kan dominera) att jag har full förståelse för att ingen vill vara med dem.

            Fullständigt kompromisslösa mot andra, det är deras sätt eller inte alls som gäller.

            -Det är sedermera de som kommer gnällandes till läraren/chefen att han/hon är mobbad efter att de själva mer eller mindre mobbat bort alla andra….
            Deras egen roll i det hela är de helt blinda för…

            Detta fenomen går dessutom bara högre och högre upp i åldrarna.

      • Kristian

         /  11/27/2019

        Om det är tillåtet att göra det enkelt för sig är väl det bästa argumentet ”svenskt rättssystem!”

        Svara
  35. MiT

     /  11/27/2019

    Svara
    • Inte tillräckligt många, antagligen.

      Sedan så kan man konstatera att många av dessa människor inte ens växt upp i Afghanistan utan borde skickas hem till sina familjer i Irak.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/27/2019

        Gissar att siffran är oerhört nära noll. Det har gissningsvis knappt kommit några minderåriga från Afghanistan på egen hand, någonsin.

        Svara
    • info

       /  11/27/2019

      Först har de varit här och skapat superekonomi åt oss och sedan när vi fått det, så skickar vi hem de små barnen.
      Otack är världens lön!

      Svara
  36. MiT

     /  11/27/2019

    Snecker är mentalt ett litet barn

    Svara
    • Johan A

       /  11/27/2019

      Hm, intressant att Snecker och andra vänstermänniskor känner sådan aversion gentemot polisen med tanke på att deras politiska ideologi såg till att skapa polisorganisationer såsom Stasi och KGB…

      Svara
    • G

       /  11/28/2019

      Och vad hjälper ett kvitto mot detta. *Jag har kvitto, snälla råna mig inte!*

      ”Man knivrånad på dyr jacka

      Vid ettiden larmade mannen polisen om att två personer hade rånat och knivhuggit honom vid Resecentrum i Uppsala.

      – De har rånat honom på en dyr dunjacka och en guldkedja, säger Tomas Bertze, befäl vid polisens regionledningscentral i Uppsala, till Expressen.

      Jackan beräknas vara värd mellan 10 000 och 20 000 kronor.”
      https://nyheteridag.se/man-knivranad-pa-dyr-jacka/

      Svara
  37. Leif

     /  11/27/2019

    DN:
    ”Det går inte att tvinga män att komma hit”
    Bara fyra av hundra på Jämställdhetsmyndighetens konferens var män.

    ”Katarina Björkgren hoppas på förändring, och pratar om en ny generation män som inte kommer att acceptera våldet. Det är viktigt att män tar sitt ansvar, säger ifrån och tar ställning mot våldet, säger utredaren. Men att tvinga män att komma till en konferens är inte någon bra lösning.
    – Nej, man måste först förstå att man är en del av strukturen. Annars går det inte att driva förändringen, säger hon.”

    https://www.dn.se/nyheter/sverige/bara-fyra-av-hundra-deltagare-pa-jamstalldhetsmyndighetens-konferens-var-man/

    Svara
    • J.G

       /  11/27/2019

      Männen behöver motivation och positivt särbehandlas. Ge dem incitament som dubbelt traktamente, så kanske man lyckas locka lite fler?

      Svara
    • info

       /  11/27/2019

      Det är väl bra att det endast var 4 män av 100 som behövde förändras och som därför valde att gå på konferensen…

      Svara
    • Ivar L

       /  11/27/2019

      Vem fan vill åka på konferens och höra att man är skyldig till att kvinnor misshandlats när man aldrig någonsin ens varit i närheten av att lägga hand på en kvinna eller ens en man för den delen?

      De som misshandlar kommer ju inte vara där i vilket fall som helst. Vad går tramset ut på ens en gång? Detta är någon slags ny religion och är man inte troende så…

      Fast det är väl djävulen (patriarkatet) som talar?

      Svara
      • info

         /  11/27/2019

        Svara
      • Leif

         /  11/28/2019

        Finns det något annat sammanhang i nutid där man på fullt allvar menar att kollektiv skuld föreligger?

        Svara
    • 1984

       /  11/27/2019

      Trodde myndigheten var nedlagd.

      Bara kaptener med klänning går på deras möten.

      De talar om våld, men sysslar med ideologi och normskapande utan våldsförebyggande effekt.

      Det är ett hån mot kvinnor som blivit utsatta, men framförallt ett slag i ansiktet på kvinnor som blir våldtagna och mördade i morgon.

      Lisa blir våldtagen på för resurser går till välgödda tanter och HEN-arounds med klãnning bakofram som bedriver verklighetsfrånvänd politisk aktivism.

      Det sjukaste är att DN:s kommentarstjänst föreslår inloggning med bankid.

      1984 here we go.

      Svara
    • Melmac

       /  11/28/2019

      I alla andra lägen är 4 män av 100 jämställt. Nu plötsligt är det inte det. Hur ska man ha det?

      Svara
  38. Leif

     /  11/27/2019

    Vidare:
    ”205 personer är anmälda till dagens konferens, som arrangeras av organisationen Unizon, som samlar Sveriges kvinnojourer, och Jämställdhetsmyndigheten. Vissa namn har inte kunnat könsbestämmas, så siffran på antalet män ligger mellan fem och åtta.”

    Räcker det verkligen att utgå från namn för att veta vilket kön deltagaren anser sig ha?

    Svara
    • 1984

       /  11/28/2019

      Ge dem inga idéer…

      De uppvisar en sjuklig fixering på kön och könsrepresentation, som de sitter och räknar.

      Har de svårt att sova på nätterna kan de göra en snabb poll på hur många som identifierar sig som bläckfiskar.

      Det sjukaste av allt är de tror sig kunna skapa en ”ny generation män” stöpta i deras egna dogmer.

      Det är som jag skulle säga (rent hypotetiskt) att det är dags att skapa en ny generation kvinnor.

      De förstår uppenbarligen inte själva hur perverst det låter och att feminister ses dom freaks av folk.

      Svara
  39. MiT

     /  11/27/2019

    Svara
    • MickeP

       /  11/27/2019

      Den där Koling…(vänta)…Kolskall…(vänta)…Kålhuv…(vänta)…Surkål…(vänta)…Kålrot…(vänta)…
      …Kålbjörn!!!

      Kålbjörn!
      (Ouch, tog lång tid att komma på hur han stavade sitt namn).
      🙂

      Hen verkar vara en redig näthatare.

      Ett fall för Näthatsgranskaren månntro?

      MickeP

      PS. Brukar inte använda ordet ”hen”, men i detta fall kändes det motiverat.
      🙂

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/27/2019

        Jag kan inget annat än att hålla med Kolbjörn, allt för många kallas/kallar sig för journalister. Titta på Expressen och Aftonbladet, de har väl en så där tjugo var av typen som vars enda uppgift är att läsa snygga a, b till ö-kändisars Instagram för att hitta starka och ärliga kommentarer om att det är ok att vara tjock och ful. Sen har vi hela det skrået av opinionsbildande analysförfattare, krönikörer och kulturjournalister som inte plockar fram något med egentligt journalistiskt innehåll, är de journalister – tror inte det.

        Svara
  40. MiT

     /  11/27/2019

    Svara
    • Micke

       /  11/27/2019

      Det är som varför Vattenfall köpte tysk kolbrytning! Sköt elen i Sverige och gör det bra, håll inte på och spekulera i utlandet!

      Svara
      • Melmac

         /  11/28/2019

        Så länge det är ett aktiebolag och tillväxt är det enda man ser, så finns det ju ingen annan väg än att söka sig utanför Sveriges gränser. Alternativet är en statlig bank utan vinstintresse.

        Säger inte att det ena är bättre än det andra, men man måste nog välja.

        Kan tycka att straffen och egenansvaret hos dessa bankmän och kvinnor bör bli högre och mer kännbara. Kanske även någon form av direktrapportering till lämplig myndighet där banken får göra samma sak som vi kunder, svara på frågor etc.

        Svara
    • Melmac

       /  11/28/2019

      Jätte bra! O vissa tokstollar tycker att uppstickaren Revolut är sååååå mycket bättre. Ägd av en rysk tjomme vars pappa sitter i Gazproms styrelse och har täta band med Putin o Co.
      Jodå så att…….där känns det att mina pengar göra nytta.

      Banker kör så länge det går!

      Svara
  41. MiT

     /  11/27/2019

    Den där Amra har jag nämnt några gånger här på bloggen

    Svara
    • gäsp

       /  11/28/2019

      Ändamålen helgar medlen.

      Enstaka?

      Finn det någon feminist som inte ljuger och överdriver.

      Finns inte.

      Dramadrottningar hugger varandra i ryggen med hårborstar fulla med flatlöss och armhålehår.

      Svara
  42. MiT

     /  11/27/2019

    Svara
    • info

       /  11/27/2019

      Så klart de blev tvungna ”upptäcka” nya ”dominoeffekter” i klimatet eftersom de gamla ”förstärkningseffekterna” de tjatat om i årtiondet inte alls inträffat.
      För säkerhets skull har de också bytt namn till ”dominoeffekter”.
      Om några årtionden, när inte heller dessa dominoeffekter inträffat så ”upptäcker” de säker nya effekter med nytt namn…
      Allt för Mammon!

      Svara
      • Ivar L

         /  11/27/2019

        Skärmdumpa och spara i tjugo år. Nog för att det kan vara någon grad varmare men de stora klimatrelaterade naturkatastroferna har knappast sett dagens ljus då heller.

        Då kan man skriva en bok om denna märkliga och extremt sektlika villfarelse.
        En man som står med armarna i kors och vet bäst men sedan visar sig ha fel är alltid en rätt bra illustration.

        Svara
    • Motkraft

       /  11/27/2019

      Fackförbundet Naturvetarna gav Johan Rockström priset ”Årets agronom 2013” och motiverar det med

      En av världens främsta klimatforskare har utsetts till Årets agronom. Johan Rockström är mark-växtagronom i botten och professor i miljövetenskap vid Stockholms universitet. Han har en diger meritlista med utmärkelser som Årets svensk och Sveriges miljömäktigast.

      Redan då så invänder någon i kommentarsfältet 🙂

      https://www.naturvetarna.se/vi-erbjuder/tidning-och-nyheter/2013/Johan-Rockstrom-Arets-agronom-2013/

      Svara
  43. Ivar L

     /  11/27/2019

    ”Sverige hade misslyckats med då han livesände en gruppvåldtäkt. Vi i Sverige hade misslyckats alltså…”

    Tja, eftersom vi släppte ut honom så han kunde mörda 2019 så får man väl säga att Sverige misslyckats ganska kapitalt. Hur i helvete kunde han vara ute igen efter knappt två år?

    Undrar ungefär hur många som måste sätta livet till på grund av våra patetiska straff för grova brott, samt vår ovilja att utvisa eller ens hålla koll på illegala immigranter?

    Svara
  44. info

     /  11/27/2019

    Under 1930-40 talen var det ovanligt varmt i Sverige, på Island, på Grönland och på många andra ställen som ligger långt norrut. Det blev en så kraftig klimatförändring att en geolog och glaciolog vid namn Hans W:son Ahlmann, som var professor vid Stockholms universitet, skrev följande i en artikel i Svenska Dagbladet den 16:e september 1938 med titeln “Den aktuella klimatförbättringen”:

    “Från Grönland mäla de senaste nyheterna, att så litet snö som i sommar har man aldrig sett på ostkusten, och glaciärisen håller på att försvinna ur fjordarna. På södra delen av västkusten har torskfisket åter blommat upp efter att under flera år ha legat nere.”

    “Med iakttagelser av sådant slag från både Spetsbergen, det stora Grönland och andra arktiska områden skulle man kunna fylla sida upp och sida ned. Även från andra delar av jorden ha liknande förhållanden konstaterats. Alarmerande uppgifter ha förekommit om att de norska högfjällen hålla på att förlora sina vackraste sommarkläder, den vita snön och de blå jöklarna. I Alperna, på Asiens fjällkedjor och Afrikas vulkankedjor draga sig glaciärerna tillbaka, ehuru långsammare, och även i Antarktis synes råda dåliga konjunkturer för is och snö.”

    Värmeperioden varade dock inte länge. Redan under 1960-talet hade inlandsisarna gjort nya landvinningar och man började prata om en ny istid.

    http://www.klimatupplysningen.se/2019/11/27/fran-lokal-varme-till-global-varme-och-anda-ingen-koppling-till-co2/

    Svara
  45. klimatnyheter

     /  11/28/2019

    Svara
  46. MiT

     /  11/28/2019

    Svara
  47. MiT

     /  11/28/2019

    Så behändigt, han ignorerar helt enkelt den största gruppen av invandrare som är överrepresenterade för att få ner siffrorna, nämligen de utrikes föddas barn. Och inte ens då lyckas han speciellt bra…

    *https://www.facebook.com/sosseolle/photos/a.736650489851612/1257275947789061/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARB8VzA6ANSExAuDF5DUJQHDjR0ZrNWA_tTw45FSrkl12Dhr2yiccDeL5zFCO5Bt6nOJ2AF_7Me4C81nEuqYM-DRzKSwqiZgKkWwTK-72oTG5bX8BUOObiAIuLvp2oT9A06Ogrs8vtKLNuhJLe2OuSR87kgAPuU3gEJqj2C4nYAlHu2m0xmmpZmSKfFrVDtjum4BnN7nd-eWcCVTVfx_60phSbCdKNkN9R29leuE-FwtgXq0TLg5Q91wB6nUBJLzh6Mx3sxSv5axXJMX-A2b3EITwBHsAh8oHqSmrVYRhdKHsx606JVRU-z9TzlYbUZ1fnlEc4lXE9EkK-LR22LV9XgfILHyMqsUeim5LrFkWYtQXHCbOEryKD61CMSjaCvsUjKjBx_x_uxf7vfl-TV_xASLFsFewH407oLCog-xiWlmIzi0uIuBlwtPBAVk2qjIH8dRaVt1NruZ7_k-wu91kGsGx8g41hInFjk0BBcOGsBp22Pxw0DdmKiOt-yRQMTn_SfJweqGF1grjyuKJYf97A&__tn__=H-R*

    Svara
  48. G

     /  11/28/2019

    ”Person blev grovt misshandlad i Örebro – fick slag och sparkar

    Personen som blivit misshandlad låg på marken när polisen kom till platsen. Han hade blivit utsatt för både slag och sparkar, men var vid medvetande och kunde prata med de uttryckande poliserna.

    Två personer greps senare i närheten av torget.”
    https://www.expressen.se/nyheter/person-blev-grovt-misshandlad-i-orebro-fick-slag-och-sparkar/
    ————

    ”Stockholmarna blir allt mer otrygga

    Känslor av otrygghet och rädsla ökar bland invånarna i Stockholms län. Det visar länsstyrelsens stora medborgarundersökning.

    – Andelen som känner sig otrygga har ökat kontinuerligt de senaste åtta åren, och det gäller i alla sammanhang och på alla platser. Dessutom är det vanligare att unga upplever rädsla och otrygghet än att äldre gör det, säger Gunhild Graseman, analytiker på länsstyrelsen.

    Det har även blivit mer förekommande att avstå från aktiviteter på grund av rädsla att utsättas för brott.

    Var tredje länsbo svarar att de på grund av rädsla att utsättas för brott avstått från någon aktivitet under det senaste året. 2011 var motsvarande andel 20 procent. Yngre avstår från aktiviteter i större utsträckning än äldre. Bland de yngre kvinnorna har 30 procent avstått från aktiviteter flera gånger, en gång i kvartalet eller oftare – omsatt i personer motsvarar det 60.000 unga kvinnor.

    I kommunerna Botkyrka, Sigtuna, Järfälla, Upplands-Bro och Huddinge svarar flest, fyra av tio, att de minst någon gång under det senaste året avstått aktivitet på grund av oro att utsättas för brott.

    – Det handlar om en självupplevd otrygghet, som kan anses mer eller mindre berättigad. Men den får påtagliga konsekvenser, det är fler som avstår från att göra saker på grund av rädsla, säger Gunhild Graseman.

    Samtidigt syns inte motsvarande ökning bland de som utsatts för våld. När det kommer till faktisk erfarenhet svarar en av tio länsbor att de har utsatts för våld eller hot om våld under det senaste året.

    – Den tillit vi känner till andra människor har inte heller förändrats så mycket, vi ser ingen kontinuerlig minskning. Samtidigt är det väldigt tydliga skillnader avseende ålder, yngre anser i mindre utsträckning än äldre att det går att lita på andra människor, säger Gunhild Graseman.
    ..[..]..
    Andelen som känt sig otrygg dagtid i sitt eget bostadsområde har fördubblats på åtta år, från 11 till 20 procent. Under samma period har andelen som upplevt otrygghet kvällstid ökat från 33 till 44 procent.

    Även om andelen som känt sig otrygg kvällstid är större bland kvinnorna är det bland männen som upplevelsen av otrygghet kvällstid ökat mest. 2011 svarade 22 procent av männen i länet att de känt sig otrygga eller rädda i sitt bostadsområde då, åtta år senare har den andelen ökat till 37 procent. Men det är vanligare att kvinnor, länsbor med utländsk bakgrund och unga – mellan 18 och 30 år – svarar att de känt sig otrygga i sitt eget bostadsområde kvällstid.

    Bland män med utländsk bakgrund är andelen som känner sig otrygga i bostadsområdet på dagarna dubbelt så hög som bland män med svensk bakgrund. Även bland kvinnorna skiljer det över tio procentenheter mellan personer med svensk respektive utländsk bakgrund.

    Länsbor födda utanför Europa skiljer sig än mer från de med svensk bakgrund, drygt var tredje har upplevt rädsla eller otrygghet i bostadsområdet dagtid och drygt hälften detsamma under kvällstid.

    Men den högsta andelen finns hos de unga kvinnorna, 18–30 år, två tredjedelar av dem säger att de känt rädsla/oro i sitt bostadsområde kvälls- eller nattetid, oavsett bakgrund.(forts)”
    https://web.archive.org/web/20191128052447/https://www.dn.se/sthlm/stockholmarna-blir-allt-mer-otrygga/
    https://www.expressen.se/nyheter/stockholmarna-allt-mer-radda-for-brott/

    *Vill du vara med i bygget av ett starkare och tryggare Sverige? Stöd socialdemokraterna!*

    Svara
  49. Melmac

     /  11/28/2019

    Jösses! Trodde idioten att han skulle vinna detta, när han själv ”lånat” textraden?
    https://www.svt.se/kultur/sd-far-ratt-over-timbuktu-hade-ratt-att-anvanda-del-ur-lat-pa-affisch

    I’ts Ok when I do it!

    Svara
    • Melmac

       /  11/28/2019

      OBS! Min stavning av ”It’s” är skyddad!

      Svara
  50. info

     /  11/28/2019

    Svara
  51. info

     /  11/28/2019

    Svara
  52. G

     /  11/28/2019

    Ӏnnu en IS-terrorist mister danskt medborgarskap

    Nu drar Danmark in medborgarskapet för ytterligare en IS-terrorist. Det handlar om en kvinna som anslutit sig till IS. Liksom den 25-årige man som nyligen miste sitt medborgarskap har hon fyra veckor på sig att överklaga beslutet.

    Danmarks invandrings- och integrationsminister Mattias Tesfaye (S) har för andra gången inom loppet av ett dygn använt den nya danska lagen om att dra tillbaka medborgarskap, rapporterar Berlingske Tidene.

    – Det finns två fall där någon administrativt har berövats medborgarskap. En person är fallet som har dykt upp i media idag, säger Tesfaye.”
    https://nyheteridag.se/annu-en-is-terrorist-mister-danskt-medborgarskap/

    Svara
  53. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Jag har aldrig gillat Lindström. Så jag skrattar gott.

    Svara
  1. Lars Lindströms facebook är ”ett träsk av tölpaktigt kvinnohat” – Suzie Weathers

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: