Allt för Sverige

Allt för Sverige har blivit anmälda för att man drog iväg amerikanerna på klimatstrejk.

Man klagade även på Sverigebilden™ som man sa att vissa gör allt för att svärta ner.

Fast jag vet inte jag, programmet själv kämpar väl rätt hårt för att sprida en nidbild av Sverige?

För två år sedan så marknadsförde SVT Sverigebilden™ sådär för amerikanerna. Vet faktiskt inte vad som är mest skadligt, hitta på massa dåligt eller säga att Sverige är sådär…? Man kämpar för att framställa Sverige och svenskar som freaks som idkar underligt gruppsex där en kvinna? fistar feta rosahåriga kvinnor i häcken.

Minns ni när de åkte till Köpenhamn och där ”råkade” stöta på en svensk radikalfeminist som hade idolfoton på Marx och hela köret hemma? Är det inte en makalös slump att besöka Köpenhamn och bara råka på en sån svensk familj? Där kvinnan är/var en radikalfeministisk bloggare som jobbade i ”jämställdhetsbranschen”, dvs i branschen som anser att allt dåligt i hela världen är den svenska vita heterosexuella medelålders köttätande bilåkande mannens fel? Där mannen mässade om hur mycket han hatade rasism och sexism och hur mycket han jobbade för jämställdhet osv? Med idolfoto på Marx i fönstret?

Och om man nu inte bara råkade stöta på dem i Köpenhamn, hur kommer det sig att SVT bestämde sig för att just de passade bra? Varför inte en helt vanlig familj? Är det så illa att man på SVT faktiskt inte känner till en helt vanlig svensk familj? Att man helt enkelt bara har vänsterextremister i kontaktboken…?

SVT drabbas alltid av sån här slump av någon outgrundlig anledning.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

78 kommentarer

  1. Jussi Fexborn

     /  11/28/2019

    Svt har alltid varit det företaget som har mest ”sexuellt” avvikande personer anställda! Fick veta det i en undersökning när jag var 16år gammal och är numera 59år! Och tycker bara att det blir värre?? Varför? Är det ngt fel på att ha en fru/man med barn???

    Svara
    • Kort svar: 68-orna.

      ”Och kärnan i den ”postmoderna” diskurs de kom att företräda blev att om nu Karl Marx haft fel om allt, så skulle ingen annan jävel få ha rätt om något heller. Samt att ingenting därför var riktigt bra, eller riktigt gott, eller riktigt sant och att samhället därför strax skulle – eller i alla fall borde – gå helt åt helvete.
      […]
      Dessa ”samhällskritiker” sate med sina skriverier ramarna för en ny, åbäkig och hyperpessimistisk verklighetsuppfattning
      […]
      Den nya kultureliten sökte nämligen omkring 1970 aktivt omvandla Sverige från ett puritanskt samhälle till ett syndens näste.
      […]
      Det blev på 1970-talet nämligen både lagligt och inne med samboförhållanden, pornografi, sexklubbar, ”öppna” äktenskap och ”storfamiljer” vari folk kunde lulla runt bäst de ville. Varpå samhället fick rycka in med både skalpell och penicillin för att bota diverse oönskade sidoeffekter.
      […]
      Utvecklingen skulle på lite sikt, förutom fria aborter, också leda till bland annat en juridisk urholkning av äktenskapet.”

      – Edwardsson ”En annorlunda historia”, Kapitel 7: Dårskapens tidevarv.

      Svara
  2. Grodan Boll

     /  11/28/2019

    Jag hoppas sossarna hoppar på bollen!
    labour.org.uk/wp-content/uploads/2019/11/Race-and-Faith-Manifesto-2019.pdf

    Allt annat än lika utfall är strukturell rasism.
    Hur får man fattiga mena-familjer och rika judar att ha samma inkomst? Kan bli problematiskt..

    Svara
    • Corbyn och hans anhang har gett sig f-n på att bara bidragsberoende minoriteter och en liten grupp ”woke” vita Londonbor skall rösta Labour!

      Valet mellan ”upper class twit of the year” och ”the terrorists’ friend” är ganska enkelt.
      (Nej, jag håller inte med om den första beskrivningen, men om man skall se till extrempositionerna.)

      Svara
      • Kronblom

         /  11/28/2019

        What’s in it for the upperclass twat then? 😛

        Svara
  3. Senior

     /  11/28/2019

    Ja, svenskan i Danmark känner jag igen sedan Pelle Billing och Per Ströms tid, Lemoine eller vad hon nu heter, hon har länge propagerat för Kommunism feminism i Sverige. Passar ju bra med idolporträtt av sin kom… feministiske förebild……

    Svara
  4. MiT

     /  11/28/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/30/2019

      Observera det Orwellska anslaget:
      Alltihop inleds med den idiotiska frågan om public service blivit ”auktoritärt” och högervridet…
      Trots att den egentliga frågan alltså är motsatsen, om det är vänstervridet, så inleder de med ett irrbloss.

      Svara
  5. MiT

     /  11/28/2019

    Svara
  6. MiT

     /  11/28/2019

    ”Lärare tvingar elever att skriva SD-fientliga arbeten: ”Det var inte avsikten””
    https://samnytt.se/larare-tvingar-elever-att-skriva-sd-fientliga-arbeten-det-inte-avsikten/

    Svara
  7. MiT

     /  11/28/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/30/2019

      Det konstiga är att Iraks utrikesminister också är ”svensk” men av någon anledning kallas han hela tiden ”svensk medborgare” istället. Hmmm….

      Svara
  8. MiT

     /  11/28/2019

    Svara
    • Rikard

       /  11/28/2019

      Hej.

      ”Revolutionen kommer att äta sina egna barn” eller hur han nu sade, men det stämmer på Marias och Lindas ordväxling. ”Undanförklarar” stör mig rent professionellt, men så glömmer jag alltid att de flesta riksdagsledamöter helt saknar både skolning, bildning såväl som praktisk erfarenhet. ”Likt en gyllene ring i svinets tryne…” sannerligen.

      Apropå SVT och hur de alltid har ”otur”, ”glömmer” att redovisa partipolitiska kopplingar med mera:

      “Once is happenstance. Twice is coincidence. Three times is enemy action”. Bonuspoäng till den som vet vem han som sade det var, utan att söka efter citatet på nätet. Och SVT är uppe i så många gånger fler än tre, magnituder fler gånger.

      Den som tycker att man får tvinga mig som ingen TV äger att vara med och betala kan ju förklara varför jag inte får tvinga den att betala för Sargon of Akkad eller någon annan fri medial agent.

      Och den där läraren som Samnytt skriver om (förutsatt att det är korrekt återgivet vilket det verkar vara), vad skall man säga? Å ena sidan skall alla partier, trossamfund och så vidare kunna diskuteras och man skall kunna basera uppgifter på ”Tänk dig att du tycker XYZ, och skall skriva en argumenterande text om varför det är rätt och bra” – å andra sidan får uppgiften i sig inte ta ställning på det vis som den gör här. Och rektorns samt lärarens undanflykter sedan…

      ”Vad är lärarens förklaring till att uppgifterna lades upp fientligt mot Sverigedemokraterna?
      – Ja, det var inte avsikten.”

      Å f*n, du. Vad var avsikten i så fall, eftersom partiet nämns vid namn? Ynkligt, verkligen ynkligt, men inte ovanligt.

      Hemundervisa. Era barn blir hjärntvättade på riktigt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Det var antagonisten A.G. som sade det, i boken som bär hans efternamn. Men så har jag citerat det ett par gånger själv.

        Vi har vuxna människor med flera år på universitet som talar om ”uppsidor och nedsidor”. De tror sannolikt att de vinnlagt sig att tala korrekt, eftersom det inte står ”nersidor”.

        Svara
        • Nils Hult

           /  11/30/2019

          I norsk media använder man begreppen opptur och nertur ganska frekvent. Är det gammalt norskt eller något engelskt uttryck som gjorts norskt. Har vi samma i Sverige?

          Svara
      • Senior

         /  11/30/2019

        Gällande citatet var min första tanke att det var något man kunde förvänta sig av Ronald Reagan. -Men så spann jag vidare på ”ämnet” och kom sedermera fram till citatet ”you only live twice, once when you are born, and once again when you are starring death in the face.”

        Med reservation för att mitt minne korrumperat citatet…..
        -Har jag rätt?

        Svara
        • Har inget särskilt emot Reagan, men har svårt att tänka mig att han någonsin sade ”happenstance”!

          Svara
        • Rikard

           /  11/30/2019

          Hej.

          Mitt citat är Ian Flemming, via Auric Goldfinger i boken med samma namn, så rätt författare är det ju.

          Uppfärd och ner/nedfärd används på svenska med samma betydelse som norskans opptur och nertur. En tjuvkik i SAOB lär oss att ordet uppfärd används redan på femtonhundratalet. Sneckers ”undanförklarar” är (troligtvis) inget annat än engelskans ”explain away” fast på svenska. Men på svenska heter det ”bortförklara”, och kalla mig gärna gammaldags (eller gammeldags, som är ännu bättre) men jag håller för sant att riksdagsledamöter skall vara föredömen, och jag anser att man därför skall belysa deras diverse fel och dumheter. (En bonuseffekt är att man får en indikation på hur arroganta, dumdryga och allmänt osympatiska de är utifrån hur de reagerar – att inte kunna ta en tillrättavisning när man uppenbarligen har fel/gör fel signalerar en omogen översittare rent personlighetsmässigt.)

          Snecker lyckas som få framstå som en avatar för den moderna svenska kvinnan av yngre modell. Föga smickrande.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  9. $

     /  11/29/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/30/2019

      Men det är jul inte ens han som myntade begreppet! Han har ju snott det själv. Hade han ”vunnit” så borde han i sin tur stämts av Eva Roos (eller hennes låtskrivare om hon inte skrev den själv) och eventuellt Thåström. Dessutom på en bra mycket större summa med tanke på vad Timbuk dragit in på låten. Vilken pajas.

      Svara
  10. MiT

     /  11/29/2019

    Svara
  11. Grodan Boll

     /  11/29/2019

    Sargons slaskkanal levererar igen:
    doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01506

    Antingen är lesbiska/bisexuella kvinnor mest våldsamma eller mest lättkränkta.
    Jobbigt läge 🙂

    Svara
  12. G

     /  11/29/2019

    ”Starka reaktioner då Björn Borg normaliserar kvinnoförtryck

    För tre dagar sen lade klädmärket Björn Borg ut en bild på en hijabklädd kvinna på Instagram med texten ”Blending in and standing out at the same time” – Smälter in och står ut på samma gång. Bilden har mötts av starka reaktioner i sociala medier där Björn Borg anklagas för att försöka normalisera kvinnoförtryck.

    Kvinnan på bilden är 22-åriga Aida Bektas som den 13 november lade upp en bild på sitt eget Instagramkonto där hon bär en hijab från Nike och kläder från Björn Borg. På denna bild svarar Björn Borg: ”We love this picture! 🖤 Can we share it?” Ett par veckor senare dyker Bektas upp på Björn Borgs officiella Instagramkonto.

    ”Älskar se vita svenska människor brinna. Hahhaha 99% av de som skriver deras rasistiska eller hatisk kommentarer kommer aldrig kunna säga det face2face”, kommenterar profilen aliisharif_.

    I bilden tycks Björn Borg ha tagit bort Nike-symbolen på hijaben.

    I sociala medier har kritiken mot Björn Borg varit massiv.(forts)”
    https://samnytt.se/starka-reaktioner-da-bjorn-borg-normaliserar-kvinnofortryck/

    Svara
  13. G

     /  11/29/2019

    ”Larmet: Hundratusentals lever utan styrkt identitet

    Runt 45 procent av de drygt 870 000 personer som vistas i Sverige med samordningsnummer har inte styrkt sin identitet.

    Det har i flera år fått polisen och Skatteverket att slå larm, rapporterar Dagens Nyheter.

    – Vi har ett parallellsamhälle som bara växer. Vi har helt tappat kontrollen över vilka som är här. Det är människor som är rättslösa, men det kan också handla om människor vars avsikter att vara här är helt okända, säger Marit Murphy Handelsberg, civil utredare vid gränspolisen, till DN.”
    https://www.expressen.se/nyheter/larmet-hundratusentals-lever-utan-styrkt-identitet/

    Svara
    • Merit Wager:
      ”Varför har svenska journalister inte tagit journalistiskt ansvar och för länge sedan uppmärksammat det som miggor och andra larmat om i åratal?”
      http://meritwager.nu/allmant/varfor-har-svenska-journalister-inte-tagit-journalistiskt-ansvar-och-for-lange-sedan-uppmarksammat-det-som-miggor-och-andra-larmat-om-i-aratal/

      Ni minns väl den här (avdelningen Grandios Självbild):

      Svara
    • Senior

       /  11/29/2019

      Rättslösa?

      De har ju uppenbarligen rätt till vår välfärd som ”papperslösa”…….

      Dock verkar de inte ha några skyldigheter att tala om……

      Svara
    • Ivar L

       /  11/30/2019

      Jag är rätt övertygad om att det är många fler än enbart de med samordningsnummer som inte har styrkt identitet. Det gäller även mängder med människor som har fått personnummer och medborgarskap av Moder Svea. Dessutom verkar ju många fått denna jackpot på oerhört lösa grunder även när identiteten fastställts, t.ex. som han Iraks försvarsminister… osv… osv…

      Svara
  14. Q-Ken

     /  11/29/2019

    Staffanstorp ringde…

    Samtliga barn på bilden ser tämligen vita ut!

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOQr01/sarskilt-begavade-barn-ska-fa-extra-hjalp-i-skolan

    Svara
  15. Senior

     /  11/29/2019

    ”IS hemvändare…..”
    Hemvändare my ass.

    Sitter han och kokar egna sprängmedel är han inte ”återvändare” då är han en terrorrist, -i Sverige.

    https://www.expressen.se/gt/misstankt-farligt-foremal-hittat-i-frolunda/

    Svara
    • Ivar L

       /  11/30/2019

      Det var ju Daesh som skulle bli det nya hemmet…
      Enligt den där terminologin är således en kurd som misslyckas med att skapa ett fritt Kurdistan ”hemvändare” om han åker till Sverige efter att ha blivit förföljd av t.ex. turkar?

      Svara
      • Senior

         /  11/30/2019

        Precis så.

        Och eftersom de ”sparkar uppåt” mot de som har en egen stat räknas ju inte några tusental avskurna halsar som något negativt i deras denna ädla strävan…..

        Svara
  16. MiT

     /  11/29/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/30/2019

      Uniuka snöflinger som de är så avviker aldrig från mall 1A.
      Du vet vad som står i uppropet, eftersom du genom att luta dig tillbaka på dina fördomar hade kunnat författa något tillräckligt snarlikt för att de inte skulle kunna se någon skillnad.

      Spontant draget ur röven gäller det är allmänna olustkänslor inför någon med skrämmande värdegrund, vaga referenser till möjlig svans i sociala media som skulle kunna skriva något som skulle kunna upplevas som hatande och flummiga krumbukter om universitetet som skola underställd direktivet om fostrande av demokratiska värderingar.

      Etc. Etc.

      Svara
  17. Frida Gustavlin

     /  11/29/2019

    Expo uppmärksammar att en femtonåring har åtalats för att ha publicerat en spellista på Spotify med vit maktmusik, killen kallade spellistan för ”vit makt, negerslakt”.

    ”I förhör erkänner pojken att han lagt upp spellistan, men han förnekar brott. Han hävdar dels att han inte visste om att spellistan var offentlig och dels att uppsåtet inte var att uttrycka missaktning mot någon grupp. Han säger att han inte har de värderingar som titeln på spellistan antyder, det handlade bara om ett infall där och då och han har varit mycket ångerfull sedan dess.”

    https://expo.se/2019/11/unikt-åtal-för-hets-mot-folkgrupp-på-spotify

    ”Problem med vit makt-musik. Som Expo tidigare berättat finns många kända vit makt-band och nazistiska band tillgängliga på Spotify, trots en rad avslöjanden i medierna. Spotify har dessutom ett flertal poddar från extremhögern.

    I oktober i år toppades Spotifys virala topp 50-lista av bandet Kiwi som har tydliga kopplingar till högerextrema grupper. Efter Expos granskning plockades låten ned.”

    Någonstans får man välja väg. Ska folk få uttrycka sina åsikter, än hur CP de nu kan vara, eller ska samhället bestämma vad som får sägas eller ej. Om nu nazisterna inte får publicera sin smörja på spotify, ska då verkligen kriminella Rinkebymördargangsters som hatar ”svennar” få göra det samma?

    Min åsikt: självklart borde båda få göra sina röster hörda.

    Svara
    • info

       /  11/29/2019

      Jävligt allvarligt brott vilket borde ge minst 3 år då grabben är ”straffmyndig” (fyllt 15 år).
      Allvarligt talat så skulle det inte förvåna mig om han får ett lika högt straff som någon som rånat och/eller våldtagit.

      Svara
    • Rikard

       /  11/29/2019

      Hej.

      Undrar om Stockholms Negrer:s låt ”Mördarmohikanen” från LP:n ‘Brutal Disciplin’ är brottslig att spela? i så fall är jag väl kriminell, precis som Youtube:

      [https://www.youtube.com/watch?v=lT5qj_P3XI4]

      Låten börjar ju rätt provocerande, enligt dagens PK:

      ”Mohammed var full som ett djävla svin,
      han hade druckit minst tjugo liter vin
      Han slog ihjäl en ful djävla mes
      som han lärt sig -68 i Suez”

      Och så vidare i samma anda och tempo.

      Eller KSMB:s ”Adolf” med textrader som ”Idi han är neger han, jättemycket väger han” (det rimmar på ståkkålmska).

      Eller Ebba Grön:s ”Beväpna er” med strofer som denna, om kungahuset: ”Ja dom tål lite bly i nackarna”.

      Eller band som Incest Brothers, Anti-Bofors/Atni-Cimex, Moderat Likvidation, Asta Kask, …

      Eller DLK:s ”Rysk Bompa” – om det inte är en rasistisk klichékavalkad över ryssar så vet inte jag. ”Hela Huset Skakar” och låten ‘IQ 25’.

      Ja, och så gott som all hip hop och reggae förstås. Hat mot judar, vita, kvinnor, homosexuella, och så vidare.

      Och en hel del av Bajens ramsor. Minns en som började ”Vi ska våldta era horor, vi skall knulla era kor, dricka bärs och stoppa kuken i en häst och så runkar vi när Bajen tar poäng”. Kunde man höra eka över Medis, Hovet och Gullmars förr.

      Men det är ju bevars det goda hatet, det som slår underifrån, eller hur?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Ivar L

         /  11/30/2019

        Vår tids bokbål. Det är vidrigt att se hur dessa lagar missbrukas och dessutom stjäl viktig tid från rättsväsendet. Hets mot folkgrupp borde enbart vara tillämplig när just fenomentet ”hets” verkligen inträffat. T.ex. lynchmobbar (s.k. unga rånare) på sta’n som väljer offer utifrån etnicitet, eller parader (t.ex. SSU) som ropar ”död åt judarna” och liknande.

        Också riktigt sorgligt att tänka på att vi för några decennier sedan hade en helt annan yttrandefrihet och att etablissemanget i Väst stod upp för den, även om det handlade om punklåtar. Eller rättare sagt, ingen skulle ens kommit på tanken att förbjuda. Undrar hur Salman Rushdie hade tagits emot i Sverige idag?

        Att en unge som gör en ”negerlista” på Spotify intresserar rättsväsendet är djupt oroande. Spotify kan däremot stoppa listan om de vill, det är upp till dem. Men att detta blir rättssak är vidrigt.

        Svara
        • Senior

           /  11/30/2019

          Precis så.

          Tyvärr har ju Sverige gjort en långsam 180 graders sväng efter grundlagsändringen 1975, och spelar nu på den andra planhalvan.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  11/30/2019

      Som sagt, börja med att censurera all gangsta/etno-rap och all förbannad kommunistprogg så får vi se hur konsekventa de är.

      Svara
  18. Svara
  19. Svara
    • info

       /  11/29/2019

      Regeringen har tvingat SCB ”frisera” siffrorna något, så nu ligger vi endast på 6:e sista plats.
      Bra jobbat Stefan!

      Svara
  20. MiT

     /  11/29/2019

    Svara
    • info

       /  11/29/2019

      Varför svarar inte Carl Melin på följande fråga?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/30/2019

        ”Never attribute to stupidity that which is adequately explained by malice.”

        Svara
    • Ja, motionen verkar underlig efter hur motsståndare har beskrivit den, men jag får nog läsa originalet först. Håller med Westerholm att SDs prioriteringar i ett krisläge kanske inte är de bästa.

      Här är den:
      https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/bibliotek-i-tradition-och-fornyelse_H702338
      ”Biblioteken ska däremot kunna neka utländska medborgare som inte har rätt att vistas i landet vissa tjänster kopplade till personnummer, exempelvis boklån.”

      (Min emfas.)

      Ganska tydligt? Verkar inte så kontroversiellt. Borde också tillämpas på icke-akut vård.

      Svara
  21. Smygtitt på Vänsterpartiets svar:
    https://lisaslappar.com/2019/11/19/mitt-nya-projekt-partiernas-stallning-till-sexkopslagen-forsta-svaret/
    ”Vi anser dock att debatten om frivilligt sexarbete blir lite märklig eftersom konsekvensen av att erkänna sexarbete som vilket annat arbete som helst skulle bli att det skulle vara helt lagligt att sexuellt trakassera människor på sina arbeten. Det går dåligt ihop med bland annat arbetsmiljölagar osv.”

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/30/2019

      Goddag yxskaft, samtidigt som man är väldigt noggrann med att inte besvara en endaste av hennes punktformade frågor. Otippat.

      Svara
  22. MiT

     /  11/30/2019

    Svara
    • Senior

       /  11/30/2019

      Fattas bara en liten mustasch under näsan….. ”jaså det är alltså så här demokratin går under, med stående ovationer och applåder.”

      Svara
      • Jans

         /  11/30/2019

        Som sker varje gång antidemokratiska krafter tar över. De som tror en stor köttbit vankas vid grytan applåderar av hjärtans lust.
        Sedan efteråt så ”visste de ingenting” eller ”var naiva”.

        Svara
  23. robban

     /  11/30/2019

    Svara
    • Senior

       /  11/30/2019

      Fast nu är det ju inte han som bestämmer, han är bara ett ansikte utåt, en galjonsfigur.

      De verkliga makthavarna är de som står bakom honom och drar i trådarna. De som bestämmer vad han skall säga, vad han skall göra.

      De vill inte att han skall ta egna initiativ, han skall bara repetera vad de säger.

      De riktiga makthavarna hittar du bl.a. i UD, *verkställande utskottet, etc.

      *kolla bara på vilka som sitter i verkställande utskottet så får ni en delförklaring till eländet.
      Gällande UD, så är det nerlusat med KGB-folk som gör vad de kan för att destabilisera landet, Sverker Åström och hans efterträdare som givetvis ser till att omge sig med nyttiga idioter som ovetandes springer hans ärenden.

      Verkställande utskottet:
      [https://www.socialdemokraterna.se/vart-parti/om-partiet/verkstallande-utskottet#0]

      Svara
      • Senior

         /  11/30/2019

        Gällande Löfven är det en svår balansgång:

        De verkliga makthavarna måste hitta någon som är dum nog att repetera deras ord utan att ifrågasätta dem, men smart nog att kunna fylla ut med inlärda standardfloskler för att täcka luckorna när de förskrivna inrepeterade svaren tar slut.

        Löfven brister enligt mig på det sistnämnda, han kan bara repetera, inte fylla luckorna.

        Svara
  24. info

     /  11/30/2019

    Svara
    • info

       /  11/30/2019

      Svara
      • MickeP

         /  11/30/2019

        När jag ser detta blir jag hoppfull om mänskligheten igen.
        🙂

        Vilket samarbete!

        MickeP

        Svara
      • Nils Hult

         /  11/30/2019

        Bra användning av brandsläckaren.

        Svara
        • Det är därtill ett av de mest förnedrande sätten att bli besegrad.
          Det enda som kunde ha varit värre/bättre är om någon kastade pajer i ansiktet på honom, eller svingade en stor fisk!

          Det var väl lärdomen man kunde dra av kapningarna 11:e september? Den som är i närheten måste ingripa. Vänta inte på godkännande från överheten.

          Svara
          • Det en av männen använder lär vara en bete från en narval!

  25. ABC

     /  11/30/2019

    Svara
  26. Linderborg, Ohly, och andra grät. (Se Janne Josefssons byxavlägsnande i Uppdrag Granskning.)
    Sten Anderssson får i Estland, november 1989, frågan om de tre baltiska länderna är ockuperade: Svar ”Nej.”
    Pierre Schori säger att kalla krigets slut är en seger för ”Palmelinjen”
    VPKs Werner: ”Vi har inget att be om ursäkt för”

    … och så vidare, och så vidare.

    (Källa för det mesta: ”En Annorlunda Historia”)

    Svara
    • Senior

       /  11/30/2019

      Läs även Theutenbergs ”dagböcker från UD” om ni inte gjort det.

      Svara
      • Håller på, har bara klarat del ett!
        Han kommer att släppa del fem innan jag kommer igenom de fyra jag har!

        Svara
  27. Senior

     /  11/30/2019

    Ledarsidorna förundrar sig bl.a. över den stora övertaligheten med personal inom vården med massuppsägningar, samtidigt som vi importerar tusentals människor med ursäkten att de behövs, -inom vården…

    Nu har ”brunhögern” inte bara rätt i befolkningsutbyte i så fall, utan även om ett arbetskraftsutbyte.

    Men vad kan man förvänta sig av S och LO när folket och arbetskraften röstar fel….. -Så dumma är de givetvis förhoppningsvis inte, men fundera på vilken agenda som ligger bakom….

    Läs:
    https://ledarsidorna.se/2019/11/lamellerna-i-samhallsbygget-slapper/

    Svara
    • Det finns jobb att göra, men inte till det ”höga” pris en genomsnittlig Kommunal-kvinna betingar. 😦

      Svara
      • Senior

         /  11/30/2019

        Det höga priset består till största delen av arbetsgivaravgift till staten (30%) och inkomstskatt till stat/kommun (30-50%).

        Gällande statliga och kommunala anställda är ju dessa skatter mer eller mindre en rundgång av pengar då dessa finansieras av just dessa skattemedel.
        -Men att privat företagande i Sverige saknar konkurrenskraft är fullt förståeligt när man jämför med andra länder med lägre skatt, de slipper ju betala för Hells angels statens beskyddarverksamhet……

        Anledningen till att lönerna är ”lägre” i andra länder är att arbetarna får behålla sina egna pengar….

        Svara
  28. Ivar L

     /  11/30/2019

    Alltså de där två målen mot Erlandsson och SD:s Lundgren…
    Jag har ingen aning om ifall de är smågrisiga mot tjejer men är det verkligen rimligt att den här typen av interaktion skall behöva gå upp i rätten och bli stora mål? En hand på ett lår och lite småtafs… En rejäl örfil är väl istället på sin plats? Det har blivit något fel i samhället när vi inte kan hantera smågrejer av det här slaget utan att starta upp hela rättsmaskineriet.

    Mänsklig interaktion kan ju inte detaljregleras i lagtexter, detta är inte rimligt enligt min mening. Sexuella trakasserier skall definitivt kunna bli rättssak men gränsen för trakasseri måste sättas på en högre nivå. Det här är larvigt och pinsamt.

    Svara
    • Senior

       /  11/30/2019

      Avsikten är att du skall vara foglig.
      ”Se här vad som händer om du…..”

      Ett par rejäla statuerade exempel så håller sig Svensson i skinnet sedan.
      Då blir Svensson foglig.

      Svara
  29. Efter 15 år är det alltså två tredjedelar som inte jobbar, är i ”åtgärd” eller tjänar mindre än 20000.

    Men vad tjänar ”Svensson,” då?

    https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/utbildning-jobb-och-pengar/medianloner-i-sverige/
    ”Lägst medianlön har hemservicepersonal med 20 400 kronor. Det ska jämföras med medianlönen för hela arbetsmarknaden i Sverige som är 30 900 kronor.”

    Svara
    • Rikard

       /  11/30/2019

      Hej.

      Är det netto eller brutto man menar? Det måste väl vara netto, har svårt att tänka mig att hemtjänstens personal tar hem tjugo lax efter skatt.

      Samhalls avtal ger avrundat 21 000:-/månad brutto vid heltid. OSA varierar mellan kommuner men brukar vara under 15 000:- vid heltid (och då gäller inte LAS, OB med mera – semester är två semesterdagar per arbetad månad, alltså 24/år). Lönebidragsanställning täcks av Af för löner upp till 19000:- brutto (avrundat) vid heltid.

      Så 20 000:- är en väl vald siffra, verkar det som.

      Särskilt om man jämför Danielssons och Sanandajis olika beräkningar på hur mycket bidrag en arbetslös invandrarfamilj med tre barn får per månad.

      Men det blir lönsamt på sikt. Folk från Afrika och MENA är högutbildade inom bristyrken. Det är därför deras hemländer är världens ledande ekonomier.

      Tror man på det tror man på att vi har ett rättvist skattesystem.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Japp.
        ”använder vi oss av bruttolöner, det vill säga månadslöner före skatt.”

        Svara
  30. Att Karl Marx får bära skulden för radikalfeminismen är inte rättvist mot vare sig honom eller mot normala feminister som ex. Amineh Kakabaveh som faktiskt värnar utsatta flickebarns rättigheter mot andra galna feminister som gullar med de reaktionära religiösa symboler som förtrycker kvinnan.

    Amerikaner har aldrig gillat socialism. Media i USA skrämmer upp dem och förvillar dem till att tro att deras val endast står mellan monopolkapitalets psykopatiska krigshökar och kycklinghökar. Media i USA mörkar i princip människor som Bernie Sanders, Jill Stein, Tulsi Gabbard och Ron Paul.

    Svara
  1. Allt för Sverige — WTF? – Life, Death and all between

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: