Varför är så många professorer rena antidemokrater i Sverige?

Igår kunde man läsa på GP om de här återkommande uppropen/listorna/whatever som de en bit ut på vänsterkanten ÄLSKAR att skapa och skriva skriva på, finns det nåt upprop med massor av undertecknare så är det garanterat ett vänsterextremistiskt upprop. Den här gången handlade det om SD och Jomshof som var inbjuden till JMG, vilket ALLA andra riksdagspartier också är, för att prata om ämnet ”Så tänker en partistrateg”. Låter väl inte så konstigt utan ganska…normalt…?

Då drar de igång igen, de där som huserar på universiteten och högskolorna som inte förstår hur en demokrati fungerar och inte ens förstår vad som är ett universitets uppgift trots deras höga positioner inom div samhällsvetenskaper. För vi pratar om professorer och liknande som inte förstår det mest grundläggande.

Vi pratar om rena antidemokrater som aktivt och helt öppet använder sina höga positioner för att motverka demokratin i Sverige. Utan att det får konsekvenser för dem!

Och givetvis hittar men en genusprofessor som spinner sina trådar i centrum av det antidemokratiska nätet och hon pratar skit och ljuger, initiativet kommer från henne själv eller nån liknande vänsterextremist. Artikeln ligger tyvärr bakom betalvägg. Förklara igen varför man ska ha ett fält, t ex genus, vars enda uppgift är att producera extremistisk vänsterpolitik? Varför ska skattebetalarna avlöna professorer som öppet och aktivt kämpar MOT demokratin i Sverige? Och det det är bara rent vänsterextremistiskt trams som Liinason kommer med, om att folk ska vara rädda. INGEN tror på det. Och OM någon skulle vara rädd så är faktiskt inte universitet och utbildning något för dem utan då kanske psykiatrin passa bättre. Tillsammans med ett vadderat kuddrum.

Ännu en vänsterextremistisk professor som inte ens förstår det grundläggande om hur demokrati fungerar, den här gången en professor i litteratur. Man häpnar över hur öppet och naturligt de använder sina positioner för att sprida vänsterextremistiska rent antidemokratiska budskap! Och hon funderade inte ens en millisekund, det lovar jag.

Helt magiskt, hon förstår inte hur det fungerar i en demokrati och hur universitet är tänkta att fungera! Hon vet inte! En professor som inte har en aning om hur en demokrati fungerar! Men jag förstår hur hon tänker, hon dömer andra efter sig själv eftersom det är enklast. Bara för att vänsterextremister som hon själv har infiltrerat akademin sen 50 år tillbaka så tror hon automatiskt att alla vill göra på exakt samma sätt. Och det kanske man vill eftersom det bevisat har varit effektivt, kolla bara på hur Mia Liinason och Åsa Arping tänker… För vad de anklagar andra för att vilja göra är vad de i detta nu aktivt själva gör. Och om det är så fascister tänker så är Åsa Arping själv en del av fascismen. Men det tänkte hon väl inte på, hon är ju gudbevars endast en simpel professor. Att det hon beskriver, att man söker inflytande genom demokratiska kanaler, är det helt normala i en demokrati funderar hon inte heller över utan hon tycker att just det är fruktansvärt. Säger något om hennes syn på demokrati.

Och det går att säga EXAKT samma sak om Arping m fl som hon gör om SD, vad Arping och extremistvänstern säger är en sak men det går att läsa sig till vad de vill och de pratar varje dag om problemen med att människor är så i grunden olika. Det finns ett tydligt mönster, inte minst inom vissa discipliner inom universitetsvärlden. ”Vita svenska heterosexuella män”, behöver väl inte säga mer antar jag…

Men vad fan, hon håller ju inte alls med om det? Det har hon ju TYDLIGT sagt tidigare i artikeln? Och det är faktiskt Arping som inte delar de grundläggande värderingarna. Men det förstår hon inte heller.

JMG viker sig dock inte, än i alla fall, för antidemokraterna utan föreläsningen ska bli av.

Och som man kan se så är det de gamla vanliga trötta vänsterextremisterna som skriver på. Samma gamla trötta namn dyker ständigt upp i antidemokratiska sammanhang, det är Mulinari och Molina m fl. Alltid samma namn. Och så har de mage att kalla andra för fascister…

Ylva Habel har såklart skrivit på, ett antidemokratiskt upprop för folk som inte ens vet vad demokrati betyder utan hennes namn är ingen komplett lista!

Lite Ylva Habel från fb 2018. Men hon har varit igång länge, 2014 så var hon t ex ute på turné där hon saboterade valmaterial innan EU-valet. Kasta ut stollan från universitet/högskola!

En annan som skrivit på är hon ovan. Tror hon får fundera lite på om hon verkligen passar i ämnesområdet alls.

En som tidigare gått på JMG är uppenbart inom fel ämnesområde.

Men alla andra undertecknare ovan är i gott sällskap i alla fall med bl a Stalin och Duterte! Ett mycket passande sällskap, minst sagt.

En liten undran, är det utmärkande specifikt för vänsterextremister att skamlöst utnyttja sina opolitiska positioner för att öppet bedriva extremistisk politik eller finns det exempel på motsvarande högerditon? Eller finns det ens såna på liknande positioner som skulle kunna utnyttja den…?

En känsla jag har är att för vänsterextremister så finns ingen heder alls, att om man kan vinna en politisk poäng på att vara intellektuellt ohederlig, fultolka, hitta på osv så ska man ta den utan minsta eftertanke medan de till höger inte alls är lika sugna på den metoden utan att man där försöker vara mer rättvis vad gäller tolkningar osv. Eller det kanske bara är jag som tycker det är så.

Är väl liksom ingen slump att det ALLTID är vänsterextremister som håller med sina löjliga upprop osv? Finns ens några liknande exempel på såna till höger?

Jag tycker att man omedelbart borde sparka ut alla som skrivit på uppropet! Eller förstagångspåskrivarna kan få en mycket skarp varning medan de som varit med tidigare i sammanhang där de visat dåligt omdöme kan få sparken direkt. Deras uppgift är inte att sprida sin extremistiska och tydligt antidemokratiska politik och ge den tyngd med sin statusposition som höga företrädare för universitet (jo, de är företrädare för universiteten) som SKA vara fritt från sånt. ALLA på listan ovan är TYDLIGA vänsterextremister som via sin yrkesroll, som ska vara opolitiskt, sprider och propagerar för ren vänsterextrem antidemokrati! De hör inte hemma på ett universitet alls! Jag vill att opolitiska positioner ska vara opolitiska, de tycker att de ska politiseras med vänsterextremism. Vill de sprida sin vänsterextremistiska politik så får de väl göra det på sin fritid och utan att på minsta sätt använda sina titlar och om titel osv kommer på tal så får de helt enkelt bli anonyma. Med titlar och positioner följer nämligen ansvar.

Sätter 100 spänn på att inte en enda av de som skrivit på har röstat på något till höger om Socialdemokraterna (och knappt S heller…)

Varför ska skattebetalarna stå för deras löner när de enbart verkar vara där för att sprida politisk extremism? Vad tillför dessa människor till Sverige som motiverar att de ska få vara professorer osv?

Vilka är fascisterna i Sverige egentligen…?

Nu är det SD de protesterar mot. När de lyckats med det så väntar M. Och KD. Och efter KD så är det L:s tur. Osv. De slutar aldrig eftersom det ligger i extremisternas natur att hela tiden flytta till nästa hatobjekt på listan. Och hatobjekt är alla som står till höger om dem själva, dvs alla utom V, Fi, MP, KPLMr osv.

Det som stör så enormt är att de kan gång efter gång offentligt visa på extremt dåligt omdöme och dålig kunskap i något så grundläggande som demokrati utan minsta lilla konsekvens. De nästan skriker ut att de är antidemokrater utan att något händer.

Kolla på klippet. Som en skrev på twitter, man kan ta Merkel ur Östtyskland men inte Östtyskland ur Merkel.

Och vad tycker vänsterextremister är viktiga saker då? Jo, att utreda kvinnors erektionsproblem och mäns menssmärtor.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

111 kommentarer

  1. MiT

     /  11/30/2019

    *https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10156948953203251*

    Svara
    • Kort summering av länklistan

      Bokslut November:
      Bombdåd 18 länkar
      Mord 8
      Skottlossning 15
      Kniv-/Machetedåd 14
      Barnrån/Barn Som Far Illa 5
      Slagsmål Etc. 5
      Rån 24
      Bränder/Bilbränder 6
      Misshandel 9
      Våldtäkter 7
      Hot/Trakasserier 7
      Övrigt 9

      Astryggt!

      Svara
      • info

         /  11/30/2019

        Tack för att ni valde Sverige!

        Svara
      • Senior

         /  11/30/2019

        D e s t a b i l i s e r i n g .

        Svara
      • Rikard

         /  12/01/2019

        Hej.

        Det blir lönsamt på sikt.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  2. MiT

     /  11/30/2019

    Apropå det där om bibliotek, boklån osv som vissa spinner om

    *https://www.facebook.com/thomas.gur.5/posts/2824773427574165*

    Svara
    • Ivar L

       /  11/30/2019

      Inte för att jag tror att särskilt många asylsökande eller arbetskraftsinvandrare som (ännu?) inte fått medborgarskap ens lånar mycket böcker men det känns helt okontroversiellt för mig om de inte får låna böcker. Dels kan de läsa böcker på biblioteken på plats, dels kan man väl i så fall ha särskilda SFI-bibliotek i de fall det krävs (inte många)…

      Svara
      • Ursäkta korrigeringen, men det är samma misstag som alla andra gjort.
        Det står uttryckligen ”som inte har rätt att vistas i landet”.

        Asylsökande som inte fått avslag och arbetskraftsinvandrare med arbetstillstånd eller TUT har båda rätt att vistas i landet!

        Med annan avsändare, och utan tal om ”utländsk medborgare” hade ingen höjt ett ögonbryn.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/30/2019

          Jag läste inte ens vad SD skrev, det behövs inte.

          Vad jag menade var alltså att det vore helt ok att besluta att ingen icke medborgare saknar rätt att låna böcker på biblioteket. Även om de är här lagligt. Egentligen är det ju snarare märkligt att folk som är tillfälliga gäster skall åtnjuta fulla privilegier som medborgare. Bisarr idé om man tänker på det.

          Svara
          • Ivar L

             /  11/30/2019

            Suck…Felskrivning.:
            ”ingen icke medborgare har rätt att låna böcker på biblioteket”menar jag är helt ok.

          • Kristian

             /  12/02/2019

            OK, i så fall håller jag med om det du faktiskt menade!

  3. MiT

     /  11/30/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2652006224859983&set=a.154329457961018&type=3*

    Svara
    • Många bleka människor på bilderna. Inte mycket till mångfald. För att inte låta det handla om ”ras” kan vi väl säga Väst? Tror inte man nått fram med sitt budskap i Asien,Afrika, eller Ryssland.

      15% av världens befolkning är tydligen för mycket.

      Svara
  4. Mest kvinnor på listan?

    Det kvinnliga


    ”Det paradoxala är att kvinnor inte tycks vara lika intresserade som män av att upprätthålla de demokratiska samhällen som givit dem själva större del av den traditionellt manliga makten över samhället, än de någonsin tidigare haft. En undersökning som Pew Research Center genomförde år 2015 visade att 50 procent fler kvinnor än män ställde sig positiva till tanken att regeringen skulle ha rätt att censurera uttalanden som riktade sig mot minoritetsgrupper. Vänsterpolitiskt orienterade kvinnor är särskilt intoleranta”

    Svara
    • Senior

       /  11/30/2019

      Det är inget paradoxalt med det:

      De kämpar för makten, och när de väl fått den vill de hindra andra att ta den ifrån dem.

      Minoritetsgrupper vars talan de hävdar sig föra måste givetvis hindras att opponera sig mot att de gör det, enär de i själva verket för sin egen (vänster) ideologiska talan. -liksom övriga oliktänkande.

      Kolla bara Feminismen, RFSU, Pride och andra vänsterinfiltrerade organisationer vars talan kidnappats av vänsterextremister.

      Svara
  5. Q-Ken

     /  11/30/2019

    Är Musse Pigg med bland de som skrivit under denna gången också eller var han upptagen då de sökte honom?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/01/2019

      Kanske gömmer sig bakom

      Anonymous Vik. lektor, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet

      Anonymous PhD candidate at the School of Global Studies, University of Gothenburg, Sweden

      Svara
  6. G

     /  11/30/2019

    ”Norges justitieminister försvarar koranbränning: ”Vi har yttrandefrihet”
    ..[..]..
    Nu svarar Norges justitieminister Jøran Kallmyr från Fremskrittspartiet att även om man tar avstånd från brännandet av koranböcker måste man tåla handlingen eftersom yttrandefriheten står stark och är en del av det norska samhället, rapporterar VG.

    – Islam är ingen enskild person eller grupp. Det är en religion och vi ska ha rum för religionskritik och rum för att vissa att inte gillar det och visar det. Sådan är yttrandefriheten, tydliggör Kallmyr.
    ..[..]..
    Det pakistanska utrikesministeriet skriver att Pakistan vid mötet med norska sändebudet har uttryckt sitt fördömande över koranbränningen. Vidare framhöll Pakistan att handlingen sårat 1,3 miljarder muslimer runtom i världen samt att gärningen inte kan rättfärdigas i yttrandefrihetens namn.

    Vid sidan av fördömandet har videoklipp börjat cirkulera som visar hur muslimer i den en pakistanska staden Karachi svarar med att bränna Norges och USA:s flaggor.

    Justitieministern har kommenterat kritiken genom att gå till motangrepp mot de krafter som nu försöker använda påtryckningar mot Norge. Han har bland annat sagt att de som bränner flaggorna är individer som inte förstår demokrati.

    – De är inte vana vid yttrandefrihet och vi kan inte låta vår yttrandefrihet begränsas av det faktum att vissa krafter utomlands inte vill att vi ska ha ett fritt samhälle. Vi måste försvara vår demokrati oavsett vilken typ av reaktioner som vi kan få, slår Kallemyr fast.”
    https://samnytt.se/norges-justitieminister-forsvarar-koranbranning-vi-har-yttrandefrihet/

    Svara
  7. G

     /  11/30/2019

    ”Brinkemo om klandemonstrationen: ”Det är konflikten mellan två samhällsformer”

    Tisdagens demonstration i Angered, som arrangerades av en klan och riktades mot socialtjänsten, är enligt författaren och föreläsaren Per Brinkemo ett bra exempel på den konflikt mellan stat och klan som han beskrivit i sin bok ”Mellan stat och klan”. – Det finns ju inget historiskt exempel på invandring från den typen av kultur till en välfärdsstat, säger Brinkemo till Nyheter Idag.”
    https://nyheteridag.se/brinkemo-om-klandemonstrationen-det-ar-konflikten-mellan-tva-samhallsformer/

    Svara
    • Ivar L

       /  11/30/2019

      Faktum är att om Sverige blir hårdare och tydligare mot klanmentaliteten och verkligen ser till att använda socialtjänstlagen lika strikt mot immigranter som mot svenskar så kan Sverige bli bra mycket mindre attraktivt för en del element och släkter som inte vill delta i det svenska samhällsbygget. En del kanske väljer att flytta hem? Det vore guld värt, stora klaner som sakta växer in i samhällskroppen är systemförstörande på sikt. Vi kanske kommer behöva jävslagstiftning i all myndighetsutövning i framtiden annars…

      Svara
  8. G

     /  11/30/2019

    Har funderat på om det finns något att säga som försvarar ”professorernas” tankesätt och beteende, men nä, det går inte komma på något, för detta är bara för hjärndött.

    Och jag antar att ifall X antal andra gjorde samma sak och skrev under något där syftet var att representant för det parti som de flesta på listan sympatiserar med inte skulle vara välkomna så skulle hela bunten tycka det var helt i sin ordning och inte alls ha problem med det, inte kalla det antidemokratiskt, att det är åsiktsfascister som ligger bakom osv osv…

    Svara
  9. Jans

     /  11/30/2019

    Roligt att se vad som händer när kommunistprofessorerna får sina ”privilegier utmanade”.

    Med tanke på SD:s tillväxt och att M & KD eventuellt (verkligen eventuellt men man måste ju hoppas) verkar villiga att samarbeta kanske vi snart kan få regeringar som inte enbart tillsätter kommunistprofessorer inom den där typen av vetenskaper. I bästa fall kanske de inte ens behåller kommunistinstitutionerna och professorerna får skala potatis istället.

    Kanske vi trots allt sett ”peak genus”?

    Svara
  10. Man måste kritisera journalisterna också som inte ställer de frågor som alla vill se och höra.

    När någon ex. säger ”alla människors lika värde” så måste givetvis en journalist (om denne skall kallas för det) rimligen fråga feministen om denne tycker att Sverigedemokraterna är människor med lika värde som de extrema sekterister som vill gifta sig och våldta minderåriga barn…

    … eller om Kakabaveh som vill skydda flickebarnen mot dessa män är lika mycket värd som den Vänsterpartiledning som uteslöt henne p.g.a. denna vilja.

    Eftersom dessa mediers journalister INTE gör det, så är de givetvis meningslöst att betrakta dem. Det är ju inga intervjuer på riktigt. Inga kritiska frågor ställs.

    Svara
  11. Kretin

     /  11/30/2019

    Kontrollerar du universiteten, kontrollerar du framtiden ….

    Betänk det elevmaterial som får goda vitsord av dessa professorer och minns att dessa elever kommer att återfinnas på influentiella poster i framtiden …

    Svara
    • Ja, det är absolut dags att antingen
      a) börja med ordentliga, oberoende inträdesprov
      b) gå på andra kriterier än betyg
      c) strikt låta alla ”börja på golvet” och arbeta sig upp.

      En gång var universitet en mötesplats för elitens barn. Sedan – en kort tid på 1900-talet – kunde ”alla” med läshuvud gå där, vilket ledde till en stor produktivitetsökning. Nu är vi tillbaka till ”lär dig umgås med morgondagens härskare,” pudrad peruk och affekterade skratt bakom eleganta solfjädrar.

      (Naturvetarna ligger lite ”efter” i utvisningen, men humaniora i allmänhet är nog förlorat.)

      Svara
    • Senior

       /  11/30/2019

      Precis så.

      Därav intresset från bl.a. STASI att få in inflytelseagenter där, samt i media och nyhetsrapportering som också har stort inflytande och genomslagskraft.

      -Och bara för att muren föll och DDR gick i graven försvann de inte från Sverige. Kommunisterna sitter kvar på sina poster och har lyckats få STASI-registren och Rosenholtzkartoteken hemligstämplade för allmänheten gällande Svenska agenter i Sverige….

      -Som Rikard brukar skriva, ”det är mycket värre än ni tror.”

      Svara
      • Rikard

         /  12/01/2019

        Hej.

        Om skolan, Sverige och Stasi kan man läsa mer här:

        [https://frivarld.se/rapporter/svensklararna-ddr-en-studie-av-ett-stasiprojekt/]

        Artikel på ämnet från 2010: [https://skolvarlden.se/artiklar/den-svenska-ddr-skolan]

        Från Svensk Tidskrift ang. socialdemokraternas, särskilt då Stellan Arvidssons, kärlek till arbetarnas paradis DDR:

        [https://www.svensktidskrift.se/gatan-stellan-arvidson/?s=Stasi%20skolan]

        Den som påstår att det var en minoritet lärare, eller okänt, eller illa sett – ljuger. Majoriteten av kåren var och är rödvinsröd och totalitär i anden. (Till det kommer kunskapsförakt, kulturrelativism och värdenihilism samt allmän syltrygg i fjärde stadiet – skolan behöver palliativ vård.)

        En viss Bildt, om han är bekant, var en av de starkast pådrivande för att Sverige skulle erkänna DDR och ha ökat och närmare samarbete med kommunistdiktaturerna. Vi kan ju också passa på att nämna infiltrationen av kyrkan – Alexander Radler i Burträsk som i över tjugofem år var Stasiagent och informatör och enligt honom själv inget ångrar.

        Faktum är, att en riktig process för att rensa ut politiker och andra som arbetat åt främmande makt, låt säga från 1950 till idag hade inneburit att (tjejforskat) ca 25% av den samlade samhällseliten fått odla kålrötter längs Malmbanan.

        Det är inte vidare långsökt att kalla det svenska samhället från fyrtiotalisternas inträde och framåt för ett Fritz-samhälle, då svenskarna behandlats som den personen behandlade sin familj.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  12. Senior

     /  11/30/2019

    ”En liten undran, är det utmärkande specifikt för vänsterextremister att skamlöst utnyttja sina opolitiska positioner för att öppet bedriva extremistisk politik eller finns det exempel på motsvarande högerditon?”

    Det är bara vänstern som tycker att ”det privata är politiskt”, därav detta.

    ”En känsla jag har är att för vänsterextremister så finns ingen heder alls, att om man kan vinna en politisk poäng på att vara intellektuellt ohederlig, fultolka, hitta på osv så ska man ta den utan minsta eftertanke medan de till höger inte alls är lika sugna på den metoden utan att man där försöker vara mer rättvis vad gäller tolkningar osv. Eller det kanske bara är jag som tycker det är så.”

    Nej, det är också en typisk hållning för en vänsterbliven, eftersom de ”vet” att de har rätt och är den goda sidan finner de ingen anledning att reflektera över vad som sägs, emedan en normal människa lyssnar, bearbetar och tar ställning till informationen man får.

    -Dessutom är ju meningsmotståndarna per default onda demoner eftersom de själva är den goda sidan, vilket gör att de inte förtjänar respekt. (Jämför muslimer och otrogna.)

    Som kuriosa är det ju även därför vänsterblivna hela tiden måste förklara och upprepa sitt budskap. De har ju rätt!

    Håller du inte med så har du antingen inte förstått, eller så är du ond och kommer snart att vara persona non grata i deras sällskap.

    Detta är inget nytt, det finns massor forskning i ämnet efter VK2 där man undersökte hur nassarna mer eller mindre kunde dupera en hel befolkning.

    ”A class divided” är en god start att se hur enkelt det är att indoktrinera barn.

    Svara
  13. MiT

     /  11/30/2019

    Svara
  14. MiT

     /  11/30/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  11/30/2019

      En hammare och skära och Stalinkeps hade faktiskt passat bättre, mer relevant. Det är från extremvänstern de demokratihotande krafterna kommer i dagsläget och sedan kanaliseras via vänsterliberaler som Merkel.

      Svara
      • Senior

         /  12/01/2019

        Ja, fast den onämnbare var ju också socialist, nationalsocialist.

        Ledare för Svenska SAP’s (Socialdemokratiska Arbetare Partiet) systerparti i Tyskland, NSDAP (National Socialistische Arbeiter Parti).

        Glöm aldrig att det var Svenska SAP och deras rasbiologiska institut som var förebild åt dess tyska systerparti, samt att det var ett svenskt krav att judar skulle få en markering i passen för att kunna identifiera dem…..

        Glöm heller aldrig att ”neutrala” Sverige fick betala krigsskadestånd efter VK2 för dess medverkan på den förlorande sidan….

        -Något som redan då doldes för det Svenska folket i statsfinanserna genom konstruktivt nyspråk.

        Den (S)venska historierevisionen är för övrigt helt i paritet med dess systerparti i dåvarande Sovjetunionen.

        Förutom den dånande tystnaden om exemplen ovan kan tilläggas skotten i ådalen som förvanskades till oigenkännlighet inför valet 1976, då man med rätta hyste farhågor att mista makten efter valet, ett av Socialdemokraterna kväst socialistiskt revolutionsförsök från dess revolutionära bröder blev plötsligt över en natt svenska företagares förtryck av arbetare…. Exemplen är många, många fler än så, tex. Svenska koncentrationsläger vars existens plötsligt trollats bort. Tyskladorna i Luleå. Tvångssteriliseringarna. Etc. Etc.

        Svara
        • Senior

           /  12/01/2019

          Det är mycket värre än ni tror….

          Svara
        • Förlåt käpphästen, men läs för bövelen ”En Annorlunda Historia” av Anders Edwardsson!

          Kan bara jämföra det med känslan att plötsligt få tillgång till tvål efter att man vadat i svensk historieindoktrinering ett par decennier.

          Svara
          • Senior

             /  12/01/2019

            Precis så.

            Har själv inte hunnit med den ännu, den står högst upp på listan.

  15. Sanandaji har några väl valda ord om ord i kommentarerna till sitt senaste inlägg:
    (*https://www.facebook.com/560498230/posts/10156953228393231?d=n&sfns=mo*)
    ”Alla inlägg som nämner invandring verka leda till att många som en pavlov-reflex börjar svamla om arbetskraftsinvandring.
    Det är en fördummande mental genväg: flykting=dålig, invandring=bra, arbetskraftsinvandring=magisk
    Det är bara högkvalificerad arbetskraftsinvandring som är ordentligt lönsamt, och det är redan väldigt fritt. De är heller inte speciellt många, speciellt då det ofta är temporärt. Sluta låta er luras av ord.”

    Svara
  16. Ivar L

     /  11/30/2019

    Det finns trots allt hopp:

    ”På Göteborgs universitet har ett upprop startats mot att Richard Jomshof bjudits in att tala, som en av åtta representanter för riksdagens partier. Nu har andra akademiker startat upprop mot uppropet.”

    https://samtiden.nu/2019/11/upprop-har-startats-mot-uppropet-mot-richard-jomshof/

    Svara
  17. allas lika värde?

     /  12/01/2019

    Stefan Löfven brukar vara väldigt snabb med fördömanden mot attacker mot moskéer.
    Är det någon som hört något från honom angående attacken på London Bridge?
    Han brukar snacka ”allas lika värde” eller är det ”allahs lika värde”?

    Svara
  18. MiT

     /  12/01/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10219337467860994&set=a.1311283875733&type=3*

    Svara
  19. Ivar L

     /  12/01/2019

    Här har vi vad många svenska politiker och journalister önskar sig:

    ”Facebook har lagt till en rättelse om att det förekommer felaktiga uppgifter i ett inlägg från en oppositionspolitiker i Singapore. Åtgärden följer på en ny lag som införts i stadsstaten för att hindra spridandet av vad regeringen beskriver som farlig desinformation och hatfullt innehåll, rapporterar CNN.”
    https://www.svd.se/lag-i-singapore-tvingar-facebook-ratta-inlagg

    Vart är vi på väg? Jo mot Singapore om vi inte stoppar dårarna.

    Svara
    • Rikard

       /  12/01/2019

      Hej.

      Om vi i övrigt får samma ordning och reda som i Singapore, med ett svenskt Sverige som följd så sätt igång!

      Det tar tio år innan du alls får ansöka om medborgarskap och du måste då visa att du är naturaliserad. Minst en förälder måste vara medborgare för att barnet skall bli det; du blir det inte automatiskt via födsel innanför gränsen.

      GDP/cap för 2017 var $94 100; Sverige $51 200 samma år.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Ivar L

         /  12/01/2019

        Tja, om man inte värderar yttrandefrihet så, visst…
        Det är ju troligen en sådan förtryckande statsform som krävs för att uppnå något slags fungerande ”multikulti”…

        Då flyttar jag hellre till USA.

        Svara
        • Rikard

           /  12/01/2019

          Hej.

          Yttrandefrihet? Ivar, läs mer om Singapore. särskilt om Lee Kuan Yew. Den engelsk-språkliga wikipediasidan är en bra början.

          Uppemot 15% av invånarna är muslimer, och där finns en stark IS-närvaro (och inte bara IS) – rekrytering, logistik, träning. Landets lagar är tillämpas för att upprätthålla stabilitet och motverka kaos, och att då hålla tummen på muslimer är direkt livsnödvändigt. Jag tror du tillämpar svenska läsglasögon på situationen, om jag skall vara ärlig. Vi är snart nog tvungna att själva göra som Kina, Singapore med flera – frågan är bara vems åsikts- och yttrandefrihet som blir gällande.

          Är man vit västerlänning är USA ett land man inte kan flytta till bara sådär. Det är inte Sverige vi pratar om. Nu vet jag inte vad du jobbar med, eller om du är pensionär, men USA ställer krav på lagliga immigranter.
          Kolla här för mer info om hur du gör:

          [https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/immigrate/the-immigrant-visa-process.html]

          Vår yttrandefrihet, sådan den var, var till för oss svenskar, och för en liten procent turister, folk från våra grannländer och en försvinnande liten och snabbt assimilerad klick invandrare – gräv fram antalet invandrare före sextiotalet eller t o m sjuttiotalet om du inte tror mig. Då är det lätt att ha yttrandefrihet, särskilt när staten och med staten förtrogna media dominerar 99% av kommunikationsutrymmet.

          Nu har vi SUM, Brödraskapet, Hizb ut-Tahrir, m fl som i praktiken kräver att Sverige skall bli ett kalifat, att homosexuella skall dödas, att den som smädar eller hädar mot islam eller än värre är apostat måste dödas, med mera. Vilket stöds av hundratusentals muslimer i Sverige, att jämföra med några dårar till nazister som för fyrtio år sedan gaggade om raslagar, och blev rundligen hånade och utskrattade.

          Det är lätt att säga att alla skall ha samma yttrandefrihet när det är gratis. Allas lika värde när det är gratis. Åsiktsfrihet när hemska åsikter inte har minsta chans att genomföras. När det är högst ett par dussin personer som på allvar anser att alla judar skall dödas – men när det är flera hundra tusen, varav många har stridsvana, god tillgång till vapen med mera?

          Världen är full av döda människor som valde principer framför pragmatism. Singapore, likt Libanon, vill inte sälla sig till dem. I jämförelsen Sverige/Singapore har du å ena sidan här en inkompetent och ineffektiv regim som fängslar konstnärer men som inte sätter folket och landet främst i sina göranden och låtanden; i Singapore sätter man ordning framför kaos, med metoder som strider mot våra principer just därför att man lever med kaos runt sig och för att man har det i levande minne.

          På tal om Libanon, läs Westerholms texter om landet.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Ivar L

             /  12/04/2019

            Konstig diskussion, jag får ju varken flytta till Singapore eller USA utan besvär men jag vet vilket jag väljer hur du än orerar och det har med demokratiska fri och rättigheter att göra.

      • Kristian

         /  12/02/2019

        ”GDP/cap för 2017 var $94 100; Sverige $51 200 samma år.”

        Vår ”yttrandefrihet” kanske är som som med ”rättsäkerheten” i Sovjet: några ägg måste krossas om man vill ha en omelett.
        Omeletten uteblir …

        (Beskyller ingen just i tråden här för vare sig det ena eller det andra!)

        Svara
  20. Tänk om Greta kunde lyssna på ”vetenskapen” och IPCC …

    https://www.forbes.com/sites/michaelshellenberger/2019/11/25/why-everything-they-say-about-climate-change-is-wrong/#5804310112d6

    (IPCC är för konservativa för de flesta klimattroende.)

    Svara
  21. Reblogga detta på Varjager's Weblog.

    Svara
  22. Håller med Ganman
    ”d) Hur kan TJUGOFEM PROCENT av väljarna rösta på S!!!???”

    Svara
  23. Gorby

     /  12/01/2019

    Svara
  24. Q-Ken

     /  12/01/2019

    Hupp!
    Innebär detta att det nu bara finns en svensk försvarsminister?!

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3JKX2P/iraks-regering-avgar-efter-protester

    Svara
  25. MiT

     /  12/01/2019

    Svara
  26. MiT

     /  12/01/2019

    Svara
    • ”Det finns rum för alla”
      Tänk så många sätt det finns att säga ”tillgängliga resurser är outtömliga – jag accepterar inte naturlagar som säger något annat.”

      Vänta nu …
      ”Hoppas på en framtid som kock”
      … hos IS eller i det civila? 🙂

      Svara
    • info

       /  12/01/2019

      Svara
  27. info

     /  12/01/2019

    Svara
  28. info

     /  12/01/2019

    Den viktigaste Tweeten ”försvann”, jag försöker igen:

    https://twitter.com/aloven30/status/1200871611651514369

    Svara
    • info

       /  12/01/2019

      Ny försvann den på riktig, här är nyheten som fanns i Tweeten som är borttagen:
      Svenska kyrkan samlar in pengar – för moskébygge
      ”edan ett antal år driver Svenska kyrkans församling i Nacka ett projekt för att bygga en moské i anslutning till den befintliga kyrkan i Fisksätra i Stockholm. Den planerade gemensamma byggnaden går under namnet ”Guds hus” och beräknas kosta 39 miljoner kronor, ett belopp som kyrkan nu försöker samla in via en stiftelse. Kritiker har ifrågasatt om kyrkan verkligen ska bygga moskéer och om den inte istället borde fokusera på den kristna tron.”
      https://www.nyatider.nu/svenska-kyrkan-samlar-in-pengar-for-moskebygge/

      Svara
      • Ivar L

         /  12/01/2019

        Det kan vara intressant att följa vad som händer framöver med detta projekt.

        En gissning att någon synnerligen moderat muslimsk församling väljer att ”flytta in”, men svårt att tro att mer hårdföra bokstavstroende muslimer tänker umgås med kristna.

        En annan gissning är att den tas över helt av muslimer…efter ett tag.

        Svara
        • Kristian

           /  12/02/2019

          Ja, kan till exempel nattvardsvin med alkohol ens få förekomma i den sammansatta byggnaden?
          Det ”rimligaste” blir väl att de kristna makar åt sig lite.

          Svara
  29. MiT

     /  12/01/2019

    Svara
  30. MiT

     /  12/01/2019

    Svara
  31. Gorby

     /  12/01/2019

    Svara
  32. MiT

     /  12/01/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  12/01/2019

      ”henne”
      ??
      De har alltså lyckats hitta en kvinnlig ”ensamkommande”?
      En bedrift i sig.

      På något vis säger det ju också något om SVT:s egen syn på saken. De inser uppenbarligen
      själva intuitivt att sympatierna för ”ensamkommande” män numera är synnerligen begränsade.

      Svara
  33. MiT

     /  12/01/2019

    Svara
    • Kristian

       /  12/02/2019

      Richard Sörman: ”Klarar vi av att ta moraliskt ansvar för våra åsikter?”
      https://detgodasamhallet.com/2019/12/01/richard-sorman-klarar-vi-av-att-ta-moraliskt-ansvar-for-vara-asikter/
      ”Själv är jag beredd att ta moraliskt ansvar för mitt motstånd mot ytterligare svenskt flyktingmottagande. Jag inser att ett stopp för ytterligare flyktingmottagning skulle medföra vissa negativa konsekvenser för människor ute i världen som vill komma hit och för människor som nu finns i Sverige och som kanske vill ha hit sina anhöriga. Jag förstår alltså att människor vill komma till Sverige, men jag tillåter mig att säga nej.
      […]
      Och vad jag nu funderar på är om […] alla andra som ömmar för ”de andra” och så gärna identifierar sig med dessa andra klarar av att ta moraliskt ansvar för sitt ställningstagande. Kan de förstå och erkänna de konsekvenser som den politik de förespråkar medfört för många människor i Sverige?”

      Svara
  34. MiT

     /  12/01/2019

    Svara
    • Kristian

       /  12/02/2019

      Svar:
      Hade ”speldatorn” Commodore hemma, liksom nästa samtliga kompisar.
      Jobbar inom IT. Hade väldigt gärna jobbat med mindre IT dagligen!

      Svara
  35. info

     /  12/01/2019

    Svara
    • Kristian

       /  12/02/2019

      Varför låter eller tvingar vi ens Löfvén att svara på frågor och ställa upp i intervjuer?
      Han påminner ju närmast om Sovjets sista senilitetspresidier, eller varför inte Strom Thurmond.

      Bara hans närvaro och stirrande blick – närmast uppstoppad – räcker väl som bild för vart sosseriet är på väg. Lenin var i alla fall död innan de lade honom i glaskistan.

      SD och andra bör akta sig för att vara för ”elaka”. Saklighet och god vinnarstil är betydligt mer effektivt. Ingen revansch, bara ”det bästa för Sverige just nu …”

      Svara
    • ivar L

       /  12/01/2019

      Frågan ”hur har de råd” är fel ställd.
      Frågan är ”hur har vi råd”
      Svaret är; ”vi har inte råd”.
      Inte länge till.

      Svara
      • Kristian

         /  12/02/2019

        Skall vi se till att ha råd med ytterligare en biljett per person, enkel resa? 🙂

        Kan till och med vara värt att låna till det.

        Svara
  36. info

     /  12/01/2019

    https://twitter.com/Wikingwoman/status/1201174574588674048

    Svara
  37. info

     /  12/01/2019

    Svara
    • Kristian

       /  12/02/2019

      Typisk islamofobi!

      Allvarligt talat, när EU snart börjar kollapsa på riktigt är det dags att ifrågasätta FN.

      Svara
      • info

         /  12/02/2019

        Kristian,
        varför har man inte kunnat ”ifrågasätta FN” tidigare och varför måste vi vänta tills ”EU snart börjar kollapsa”?
        Kan man inte göra båda sakerna samtidigt ock oberoende av varandra?
        Jag fattar nada (som vanligt).
        Du har säkert (som vanligt) en bra förklaring!

        Svara
        • Kristian

           /  12/02/2019

          Vad mig anbelangar bör vi ifrågasätta allt över landskapsnivå!

          Svara
  38. info

     /  12/02/2019

    Enligt SVT är det ”endast” mordförsäk och inte ett terrordåd som misslyckades:
    ”Mannen som körde in i idrottshall misstänks för mordförsök”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/bil-korde-igenom-mur-och-husvagg-rakt-in-i-idrottshall

    Svara
  39. info

     /  12/02/2019

    Svara
  40. Rikard

     /  12/02/2019

    Hej.

    Förutsägelse och vad-var-det-jag-sade på samma gång. Löfven skall väck, men först skall man kasta allt ansvar för varenda grej på honom. Och det kommer att fungera utmärkt väl.

    Antalet som kan koppla ihop dagens invandringskatastrof med Bengt Westerberg, eller Ingvar Karlsons ansvar för vapenexport till terrorister i Sydafrika, eller (långa listan på sosseförbrytelser inom och utom landet) är ringa, och antalet som anser att sådant som hände ”för länge sedan” spelar roll är ännu lägre (om det inte handlar om SD:s ‘rötter’, då finns ingen preskriptionsgräns).

    Så med Shekarabi samt en kvinna som vice så lutar det mot minst 25% i kommande val, troligen 30% och kanske rentav 35% om man lyckas få imamråden att beordra röstning S. En bonuseffekt av detta både för S och alla andra är att MP och C i så fall sannolikt tappar så mycket i storstadsområdena att de också tappar riksdagsmandaten, och då blir ju mandaten för de partier som klarar spärren fler. (Vi borde givetvis haft direkt representation av antalet röster i procent. En procent av rösterna ger en procent av platserna borde vara principen. Men det är en annan debatt.)

    Återstår att se om Löfven spelar med eller ej. Hur parti-lojal är han egentligen, tro? Kommer det kanske en bok med Suhonen som spökskrivare framöver kanske? Eller vill han bara krypa in i flaskan och stilla somna?

    Kremlologi är kul!

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare
    PS För yngre med-dissidenter på denna den politiska oppositionens törnbeströdda stig kan berättas att ”Kremlologi” inte är läran om svampar av typen kremlor, utan härleds från Kreml i Ryssland/Sovjet, och syftar på spekulationer om vem som egentligen har makten, palatsintriger med mera. mvh, hr Bisserwasser. DS

    Svara
    • Kristian

       /  12/02/2019

      Det heter Messerschmitt! … vänta nu …

      Westerholm verkar tro att ”genansminister” är det mest troliga.
      https://ledarsidorna.se/2019/12/spelet-ar-redan-klart-om-stefan-lofvens-eftertradare/

      Men, som du säger, vår illegale invandrare har ju vissa inbyggda fördelar.

      (Var inte det ”proportionella” systemet något slags kompromiss mellan den tidens sossar och borgerliga? Vill minnas att någon av dem skulle ha blivit helt utplånade om man använt motståndarsidans förslag?)

      Svara
      • Rikard

         /  12/02/2019

        Hej.

        Bisserwasser har jag givetvis stulit, tror det är från ‘Plattityder’ eller om det är Gits Olsson som bär ansvaret?

        Det historiska får man nog rota fram bland gamla böcker tror jag men vallagen är medvetet utformad för att förhindra att små partier tar mandat, via ”jämkade uddatalsmetoden”. Perverst nog använder man alltså en metod som är bättre för små tal, t ex i kommuner, till riksdagen och en metod som är bättre för stora tal (heltalsmetoden) i kommunerna. Är jag konspiratoriskt lagd om jag misstänker att det gynnat ett visst parti mest? Wikipedia har för omväxlings skull en bra artikel om detta:

        [https://sv.wikipedia.org/wiki/Jämkade_uddatalsmetoden]

        Själv anser jag det skall vara en man – en röst (jajaja flickor också!). 100 platser i riksdagen med separat och direkt personval till statsminister. Detsamma på kommunal nivå, men då räcker det med tio platser. (Eller 100 riksdagsplatser fördelade via röstning på parti som idag, 100 via direkta personval enligt ”first-past-the-post”, och hundra lottade platser. Ett sådant system blir synnerligen svårmanipulerat om vi tänker på fack, kapital, klaner, media och andra odemokratiskt utsedda grupper.)

        Det officiella skälet vad jag kan hitta vid ett snabbt ögnande är att man ville försvåra valsamverkan mellan stora och små partier, som när SAP och kommunisterna samarbetade, eller Bondeförbundet, eller centern och Kds. Det kan ju leda till att ett stort parti ”ger bort” tillräckligt mycket för att det lilla skall komma in i riksdagen och därmed sänka antalet tillgängliga mandat för motståndare.

        Detta då utfört av samma politiker som hånar USA för ”gerrymandering”.

        Dagens ord, avs. Löfven: Judas-get. Vet inte om det finns en svensk idiomatisk term för detta, kommer inte på någon nu i alla fall.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Här hade jag tänkt säga att ”det är bara att gå in och söka på gitsolsson.se – flera decennier kåserier!”

          Men där var jag precis lite för sen. Deaktiverades för någon månad sedan, och försvinner helt i slutet av nästa vecka enligt whois.

          Känns som en repris av Radiogodis.se, fast här var det med efterlevandes goda minne man gjorde det tillgängligt, så det var väl orken som tog slut.

          Med lite mer framåtanda hade man kunnat kopiera den …

          Svara
    • Kristian

       /  12/02/2019

      ”Men kommer thet oſz ifrån Wäſtan
      Blifwer Siukdom Kongars och Förſtars Gäſt”

      http://runeberg.org/bondprac/

      Svara
  41. MiT

     /  12/02/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156956350223231&set=a.10150320256993231&type=3*

    Svara
  42. Chrille

     /  12/02/2019

    De här som inte tolererar andra åsikter på universitetet. De hade inga problem med vänsterpartiet som stöttat både Hitler och Stalin? De har inga problem med socialdemokraterna som införde koncentrationsläger (wikipedia kallar dem interneringsläger, men ”Intagning till lägren skedde utan varesig rättegång eller dom”) och rasbiologiska institut i Sverige och kravet på judiska pass (https://www.levandehistoria.se/fakta-om-forintelsen/judeforfoljelserna-under-1930-talet/ett-j-i-alla-tyska-judars-pass). De har inga problem med miljöpartiet där flera personer uttalat sig för en världsomfattande diktatur? De har inga problem med olika islamistiska terroristorganisationer som får utrymme hos Ibn Rushd? Tänker på detta senast (får väl anses overifierat, men det är inte första gången) https://tobiaspolitiskresearch.wordpress.com/2019/11/30/sanger-om-blod-och-tal-om-bevapnade-metoder-pa-evenemang-hos-ibn-rushd/ .
    Min poäng, varför protester man bara mot ETT dåligt parti när finns flera dåliga i Sverige och även många klart odemokratiska och våldsamma organisationer?

    Svara
    • info

       /  12/02/2019

      Chrille,
      ”Min poäng, varför protester man bara mot ETT dåligt parti när finns flera dåliga”.

      För att detta parti hotar den rådande ordningen och därmed maktinnehavet.
      Samma sak skedde med föregångaren till F!, när de gick lite för bra för det tänkta partiet i opinionsmätningen så fick statens media i form av UG rycka ut och göra ett helt program (”Könskriget”) om dem med känt resultat och vem minns inte ”valstugereportaget” bara fyra dagar före riksdagsvalet 2002?
      Samma sak inför valet 2018 Här

      Vanlig hederlig valpåverkan à la DDR helt enkelt.

      Svara
      • Rikard

         /  12/02/2019

        Hej.

        Önskas lite mer fotogen på brasan?

        [https://sv.wikipedia.org/wiki/Stödstrumporna] Det är så pass länge sedan att tidningarna inte hade nätupplagor på dagens vis, så eventuella mer ingående artiklar lämnas som en övning i källforskning.

        [https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/P346Jp/risk-for-valkval] Från -05, inför valet. Rätt kul att läsa experters (hör ni hånskrattet mitt ändå dit där ni sitter?) självsäkra utlåtanden så här i retrospektiv.

        [https://jinge.se/allmant/vet-riksdagen-vad-de-gor.htm] Exempel på hur det lät i den tidiga bloggvärlden – Henrik Sundström om han är bekant från Twitter dyker upp bland kommentatorerna.

        [https://ka.se/2005/05/24/hog-andel-kvinnor-i-riksdagen-racker-inte/] En viss Berit Ås intervjuas här om hur ab-so-lut nödvändigt ett feministiskt parti är.

        [https://www.expressen.se/ledare/karin-olsson-gudrun-och-verkligheten/] Karin Olsson framför synnerligen relevant och givetvis ignorerad kritik mot Fi.

        Mycket nöje.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
      • info

         /  12/02/2019

        Förlåt, det är något knasigt med min autostavning, det skulle naturligtvis stå:
        Vanlig hederlig journalistik à la SVT helt enkelt.

        Svara
  43. Kristian

     /  12/02/2019

    Vad f-n hände med Perlenberg?
    Förslag på särskilda skolor för stökiga elever, och introduktion för nyanlända tills de kan språket.

    Ämnar han bli vår näste Lindberg?

    (https://nyheteridag.se/sd-satt-stokiga-elever-pa-internat-nyanlanda-i-sarskilda-klasser/)

    Svara
    • hllviken

       /  12/02/2019

      Bra förslag med koncentrationsskolor!

      Arbetsro i skolan så man kan koncentrera sig på lärande!

      Svara
    • info

       /  12/02/2019

      Eller varför inte ”omskolningsläger” som verkar vara väldigt populära i socialistiska länder?
      Det hörs ju på namnet att personerna där får utbildning.

      Svara
  1. Varför är så många professorer rena antidemokrater i Sverige? – Suzie Weathers

Lämna ett svar till info Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.