Lyssna noga

Lamotte var i Trollhättan häromdagen för att lyssna på vad folk tycker om kravaller och vad som kan kallas terror som sker i t ex Kronogården.

Lyssna noga på klippen

Jag tar med hans filmer i samma ordning som han själv har publicerat dem.

Han möttes av bangers, stöld, slag, förolämpningar osv, Lamotte räknade nog med att det skulle bli lite livat. Det han kanske inte räknade med är en passiv polis som bara tittar på när de får raketer på sig, när folk kastar bangers, när folk hotar, när folk misshandlar osv. Det var rent pinsamt att se polisens agerande, kanske inte alla men flera av dem. Man bröt mot massor av lagar och polisen bara tittade på. Man struntade i det. Man lät dem bevisa att de äger hela området tack vare att de tilläts helt öppet att bryta mot många lagar.

Det man hörde i klippen är ljudet av PACK som lärt sig att det är riskfritt att pissa på polisen, på journalister och på folk i allmänhet. Ja, jag skriver faktiskt att de är PACK eftersom det nog är den bästa beskrivningen av dem. Skriver det med versaler t o m. De är SKRÄP. De är LOWLIFE. Och jag gissar att de är resultatet av (i bästa fall…) kusingiften i generationer.

Ni såg vilken respekt fittmössepoliserna har hos PACKET va? Det beror inte på deras ickehandlande just här utan på många års extrem flathet från samtliga myndigheter mot PACK, inte bara där utan över hela landet. Vi minns ju alla den förra rikspolischefen efter mordet i Mölndal där han tyckte så synd om mördaren att han nästan grät i tv? Beter man sig som en fittmössa så kan man räkna med noll respekt hos löjliga jallakrigare. Det är därför de är just löjliga jallakrigare, för att man under lång tid tillåtit dem att vara det genom extrem flathet.

Och man har tillåtit att deras föräldrar tycker att det är helt ok.

Vad har vi för alternativ för att komma tillrätta med det här? För det är ju inte bara i Trollhättan det är enorma problem utan i stort sett i varenda kommun i hela Sverige? Vad kan man göra? Vad kan man göra som inte innebär en ren polisstat där man helt enkelt går in och rensar upp i trappuppgång efter trappuppgång över hela landet för vem fan vill bo i ett sådant samhälle? Finns det ens en möjlighet att klara det utan sådant?

Vad är alternativet?

En sak är säker, ju längre man ignorerar det desto mer drakoniska måste åtgärderna bli. Och vi har redan ignorerat det jävligt länge!

Jag vet dock vad jag tror absolut INTE hjälper

Nämligen att låta dem vara kungar när det händer och sen flera dagar senare säga att man identifierat dem för att ytterligare, i bästa fall, ett halvår senare säga ”Ajabaja!”.

De är nämligen som hundar och man kan inte få en hund att förstå att den tre dagar tidigare hade ett oönskat beteende utan det måste man låta den förstå direkt när det händer. Nu är i o f hundar ganska intelligenta så de förstår om det sker direkt, jag är mer tveksam om det när det gäller jallakrigarna. Lyssnar man på dem när de pratar så är ”intelligens” inte det första ordet som poppar upp i huvudet. ”hora”, ”horunge”, ”fitta” osv brukar inte ge de associationerna.

Varför har man släppt in alla dessa i landet från början? Och deras föräldrar? Varför har man medvetet släppt in detta kaos? Helt sjukt hur man med öppna ögon medvetet valt att importera sån här skit som drar fram över hela landet som en terrorvåg.

Det man såg i Trollhättan är nog nåt som stör de allra flesta hederliga nåt så jävla enormt mycket! Och för varje gång så spiller skiten över lite till på alla invandrare som är skötsamma. För att inte tala om ilskan hos vanligt folk som bara ökar för varje gång. När exploderar det?

Vi har EN journalist som visar hur det ser ut i vissa problemområden och låter vem som helst berätta om hur det är oavsett vem det är. EN ENDA alltså. Resten av kåren sysslar med att kritisera den enda journalisten med det ena tramset efter det andra. Från säkerheten och tryggheten bakom sina skrivbord förstås för de vill ju inte hänga på trots inbjudan från Lamotte, t ex Robert Aschberg nu senast. Den enda gången han vill visa sig ute bland vanligt folk är när någon stackars pensionär skrivit ”zigenare” eller nåt liknande på facebook. Då dyker han och Frida Boisen modigt upp med hela kamerateamet (och ett säkerhetsteam såklart för man vet ju aldrig, hon kan ju försöka hytta med handväskan!) och försöker lura ut dem så de kan filma och hänga ut. Så modiga är de.

Apropå att polisen låter sig pissas på?

Gissa vem som är kung i det området och bestämmer vad som gäller… Inte ens öppet utmana och hota polisen gör att något händer, polisen vågar knappt titta på dem. Klippet ovan kommer från Örebro för några år sedan.

Så på ett sätt förstår jag att de gör som de gör i t ex Trollhättan. För varför skulle de inte när det helt klart är tillåtet?

Men om jag vore polis oavsett position inom kåren så skulle jag skämmas ögonen ur mig efter Trollhättan!

Det är fan på gränsen till terror det som sker snart sagt överallt i Sverige!

En Jesper Söder var på plats i Kronogården och skriver om det här.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

219 kommentarer

  1. hllviken

     /  12/14/2019

    Svara
    • Skeptisk

       /  12/14/2019

      Lägg märke till SD-stapeln. Den består inte bara av svenskar som tvingas bo där ute, utan en hel del etablerade och assimilerade invandrare. De har inget till övers för adidaskrigarna. Det är och kommer bli en växande trend.

      Svara
      • Absolut. Jag bodde i ett område 2010 där kanske 75% var invandrarbakgrund – redan där så var siffrorna rätt höga för Sverigedemokraterna (över genomsnittet i valet). Jag fattade såklart att det inte var rimligt att endast svenskar röstade på dom och i senaste valet så låg Sverigedemokraterna på 21% där.

        Nu när kvinnorna (som sågs som immuna mot EssDee-viruset) har börjat släppa så blir väl nästa stora propp för Sverigedemokraterna invandrarna själva som är trötta på kaoset.

        Svara
  2. hllviken

     /  12/14/2019

    Svara
    • lensof

       /  12/14/2019

      Lamotte synliggör den verklighet alltför många i vårt land inte vill se.

      Därför blir han hatad och attackerad. Det klassiska att man vill skjuta budbäraren.

      Vi som vill ha en bättre verklighet än den som nu har skapats av våra politiker, vi känner stor tacksamhet över det Lamotte gör. Känner tacksamhet och imponeras över att han vågar, vill och orkar vara den budbärare han är.

      Svara
  3. hllviken

     /  12/14/2019

    Svara
    • Melmac

       /  12/14/2019

      Ganman är grym. Han är för jävla jobbig för elutisterna.

      Svara
  4. Jesper Söder är inte ”en Jesper Söder”, han är elevassistenten som tog tjänstledigt för att åka till Kurdistan och kriga mot Daesh. En välkänd hjälte och krigare.

    Svara
    • MiT

       /  12/14/2019

      Trodde också det var han men var inte säker.

      Svara
    • Jans

       /  12/14/2019

      Oavsett så är det uppenbart att hans resonemang förutsätter att de människor han riktar sin text till vill assimilera sig till svenskar:
      ”Vart är föräldrarna!? Vart är de vuxna!? Många vuxna stod och titta på liksom jag själv i ilska över hur jävla sjukt detta är.”

      Min personliga tro är att många av dessa, inklusive föräldrarna, skiter fullständigt vad en svensk Jesper predikar i moraliskt hänseende av det enkla skälet att de skiter fullständigt i både Sverige, svenskarna och svensk moral.

      Jesper kommer inte åstadkomma någonting, utan upprepar samma misstag som decennier av integrationsarbete byggt på, den felaktiga premissen att bara föräldrarna uppfostrar sina barn att vara som ”folk” (d.v.s. som svenskar) så kommer detta att lösa sig.

      Jag säger bara Paul Collier och Exodus, där förklaras precis vad beteendet beror på och att det inte finns någon annan lösning än att kraftigt begränsa immigrationen och bildandet av kulturellt avlägsna enklaver i Västvärlden.

      Svara
  5. Senior

     /  12/14/2019

    Vad folk inte heller verkar fatta är att situationen i Syrien, Beirut, Irak, etc. etc.
    Inte bara sker helt plötsligt.

    -Det eskalerar gradvis precis så som sker i Sverige idag.

    Jag undrar om inte det är försent redan.
    Det finns fler och tyngre beväpnade styrkor i våra mångkulturella utanförskapsområden än vad det finns poliser. Dessutom rekryteras det betydligt snabbare till dessa styrkor än till polisen…..

    Svara
    • Tyvärr så tror jag att vi kommer att hamna i en situation där vi får helt kasta allting som heter rättssäkerhet åt sidan och mer eller mindre gå in organiserat och militärt i förorterna. Det kanske inte har nått det stadiet än, men det är rätt uppenbart att det måste bli ännu värre för att något ska göras (om det görs).

      Det parodiska är att de som varnade och inte ville ha en sådan situation är de som kommer behöva utföra det, medan de som stod vid sidlinjerna och lät det spåra ur kommer stå och gråta över hur hemskt det är trots att det är deras fel att det blivit så…

      Svara
      • Senior

         /  12/14/2019

        Det är vad som krävs redan idag.

        En järnring runt området med total genomsökning av de som reser in och ut.

        Sedan krympa ringen undan för undan varefter husen genomsöks.

        Svara
        • Kretin

           /  12/15/2019

          I arkiven torde det finnas ( undangömda ) bevarade planer för de svenska koncentrationslägren vilka Tage Erlander administrerade. Dylika läger torde med största sannolikhet bli nödvändiga ifall svenska staten vill återta kontrollen över dessa områden.

          Svara
          • Senior

             /  12/15/2019

            Får de bara behålla (vem som nu kan ta det ifrån dem) sina ursprungliga medborgarskap är det ”bara” att deportera dem till sina hemländer, för att använda en annan terminologi för utvisning.

            Förstår inte varför de skulle sättas i koncentrationsläger?

            Socialdemokraterna borde väl även i detta fall ha vanan inne efter att ha deporterat judar tillbaka till Tyskland, samt baltutlämningen.

            -Då var det för övrigt aldrig tal om vad de riskerade råka ut för i sina ursprungsländer….

          • Ivar L

             /  12/15/2019

            Sossarna har sannerligen inget att hämta ur moraliskt hänseende i sådana här frågor. Med en mer anständig press skulle de bli ansatta varje gång de sätter sig på höga moraliska hästar inom detta område. Partiet är ju dessutom troligen mer nerlusat med antisemiter nu än någonsin tidigare. Både gamla sosseantisemiter plus nyimmigrerade muslimer med sådana åsikter och de är av betydande antal. Skönt att de dalar kontinuerligt. Vem vet, de kanske slutar som ett extremistiskt parti om några decennier?

            Apropå diskussioner om rösträtt och medborgarskap som förekommit – dubbelt medborgarskap borde förbjudas. De som har ett svenskt plus ett till får välja vilket de vill behålla utan att fördenskull utvisas. Jag tror många kommer behålla det som speglar deras ursprung, det skulle jag göra.

    • Senior

       /  12/14/2019

      ……Och Säpo rapporterar till döva öron…. -Kom inte och säg att ni varit naiva…

      Svara
  6. lensof

     /  12/14/2019

    Den senare tiden har vi fått ett nytt inslag i gatubilden. Mitt på dagen, på Anvenyn i Göteborg kan man nu möta stora karlar iklädda jackor med luva och med en mask som täcker halva ansiktet på sig.

    Ingen halsduk, det är inte kallt och det är inte därför luvan är nerdragen. Masken som täcker nedre delen av ansiktet är konfektionssydd. Det är alltså ingen tillfällig täckning snarare en manlig variant av burka.

    Men varför går män på stadens gator i denna mundering om det inte är för att de har något att dölja? Är det något de avser att göra som de inte vill stå för eller är det sig själva de vill gömma för kamerorna?

    Svara
    • hllviken

       /  12/14/2019

      Därför att –
      de som gör mörkrets gärningar inte vill bli igenkända.

      Svara
  7. Senior

     /  12/14/2019

    Under tiden detta sker helt öppet på våra gator, torg och köpcenter helt utan uppmärksamhet från vänstern, sitter de istället och kritiserar tonen på internet.
    -Helt jävla sjukt!

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/2G017G/nar-manniskor-kallas-ohyra-pa-facebook-maste-vi-agera

    Svara
    • Linnea Claesson talar om ton. Satiren är död, begraven, återuppväckt genom sataniska riter, död, bränd …

      Svara
      • rätt ska vara rätt

         /  12/14/2019

        Kristian,
        ”satiren är död”
        Haha, och det ska komma från någon som inte kan skilja på Asterix och hybriden Greta-Zlatan!

        Svara
  8. tompas11

     /  12/14/2019

    Dessa vidriga personer har alltså flytt från kriget i deras hemland..?
    Krigsflyktingar som tar med sig kriget hit.
    Vill vi ha dem här?

    Svara
    • Weasel

       /  12/15/2019

      ”Dom har inte flytt från kriget – det är dom som är kriget”
      V. Putin

      Svara
  9. Daniel Hammarberg

     /  12/14/2019

    Jag vet inte vad som får mig att tro att vi är värst ute. Att man skjuter raketer mot polisen, eller att människor tvingas förlita sig på Lamotte som journalist. Jag vet inte vad för ord jag skulle använda om honom i nuläget, men en som gnäller i tid och och tid om att han fryser i -5’C och som tigger pengar för att rikta en kamera mot nationalistdemonstrationer samtidigt som han hävdar att nationalisterna i fråga vill döda människor – en sån person har jag ingen respekt för. Det finns nog inte många mer klara tecken än att hoppet är ute än att folk tvingas förlita sig på Lamotte som journalist.

    Själv skulle jag hellre råda människor att ansluta sig i stora antal till Nordiska Motståndsrörelsen. Eller att ställa sig till förfogande om annat skulle uppenbara sig. Men att tro att en ”medborgarjournalist” som Lamotte kommer göra någon skillnad är inget att räkna med. Det kommer antingen krävas att näst intill alla svenska män ansluter sig till NMR, eller att Gud själv kommer och strider på vår sida. Så något av detta måste hända. Låt oss be att det finns någon Mikael bland oss.

    Svara
  10. Skeptisk

     /  12/14/2019

    Tänker så här:

    1. Många poliser är SD. Eller iaf rejält trötta på dessa glin. Bättre valarbetare än dessa jallakrigare kan man inte få. Låt dem skräna och bete sig, så folk får upp ögonen för problemet. Många poliser har alltså inte problem med att jallakrigarnas beteende visas upp.
    2. Internpolitik. Man kör dit ett litet antal poliser. De är klart underbemannade. Vi behöver mer resurser och nya lagar.
    3. En strategi de flesta missat. Häng med här. Om man kör dit en hel hög med kravallpolis och buntar ihop dem blir det skriverier om övervåld etc. De släpps innan bläcket torkat. De får en ökad intern status. Istället för att vinna kriget på slagfältet vinner man med teknik. Joakim Lamotte fungerar utmärkt som vätte att locka fram gänget ur skuggorna. Samlas ensamma på torget med sina mobiltelefoner. Lagom få poliser för att de ska våga sig fram allihopa, lagom många för att inte åka på stryk. De får bild och ljud på dem. På fredagen tömmer man samtliga mobilmaster i området och triangulerar ut de som varit runt torget dagen innan. Färdigrensad data. Man identifierar, analyserar, hittar samband och bevis. Det blir några veckors teknisk spaning. Sen kan man hämta dem hemma eller i skolan, en och en. Utan kravaller. Med en tids spaning kan man dessutom hitta de stora fiskarna. De som absolut inte springer ut på torget och bråkar med Lamotte. För de finns. Tror ni att det är dessa galaxhjärnor som organiserar knarkförsäljningen? Detta är fotsoldaterna. Bönderna i schackspelet. Utbytbara som kalsonger. Killarna högre upp är viktigare att ta. Det räcker med ett telefonnummer på fel ställe för att sökljuset ska hamna på dem. Därför är det bättre att vara passiv i ett skeende, för att kunna slå till hårdare sen.

    Då gäller det bara att polisen faktiskt kan slå till hårdare sen.

    Svara
    • Jans

       /  12/14/2019

      Felet i ditt resonemang är att de kommer få Kalle Ankastraff i vilket fall som helst på grund av lagstiftningen.

      Då tror jag mer på full kravallpolis. Polisen skall INTE vika sig för skriverier i tidningen utan istället garantera säkerheten för medborgare som vill utnyttja sina fri- och rättigheter. Och det är inte något som kan göras retroaktivt.

      Jag är rätt säker på att, precis som med fotbollshuliganer, det är ytterst få som kommer tycka synd om våldsamma ordningsstörare om polisen tar i med hårdhandskarna. Oavsett vad medias grindvakter säger. Tvärtom tror jag att oavsett vad journalister säger kommer bilder på hur polisen rensar bort bråkstakar tala sitt tydliga språk i två riktningar.
      1. Du som vill utnyttja dina fri- och rättigheter har polisens stöd.
      2. Du som vill hindra andra från att utnyttja sina fri- och rättigheter får polisstryk med en gång och kommer inte att vinna något på att bråka.

      Svara
      • Skeptisk

         /  12/14/2019

        Du menar hellre polisstryk än straff eftersom det ändå inte blir mer än en smäll på fingrarna?

        Hmm, visst. Men jag är mer intresserad av de som inte var på torget. De som var där och skränade var där för att plocka poäng. Fotsoldaterna som ska visa sig dugliga för att bli riktigt upptagna i de inre kretsarna. Om man är en bit upp i hierarkin riskerar man inget för att bråka med polisen över Lamotte. Tänk prospects i MC-kretsar. De stora bossarna gör inget som riskerar deras frihet. Men det är de vi ska ta. Fotsoldater går det tretton på dussinet av.

        Ska man verkligen se till att knäcka fotsoldaterna gäller två saker:

        1. Sätt dit dem de ser upp till. Ta deras bilar, guldkedjor, klockor mm Snabba cash in blir snabba cash ut. Ständigt påpassad av polisen.

        2. Se till att fotsoldaternas omgivning kommer i sökljuset. Föräldrarna vet vad deras tonåringsgrabb sysslar med. Man kommer inte omärkt hem med en jacka för 11000 kr om familjen lever på bidrag. Kolla familjens ekonomi. Bidrag, inkomster, skulder mm. Skatterevision på pappans grönsakshandel. Varenda svart krona ska hittas. Upptaxering, indragna bidrag mm. Gör klart att detta sker för att deras son har kriminella känningar. Det ska sprida sig att kriminella barn leder till att hela familjen kommer under lupp.

        Då kan man möjligen stoppa dessa grabbar. Annars skulle de behöva ett arbetsläger i Norrland. Plantera tallplantor i mygghelvetet. Ingen saft och bullar på något ungdomsfängelse. 10 h fysiskt och obekvämt arbete om dagen. Och en rejäl dos konsekvenspedagogik för att ändra beteende.

        Svara
        • Jans

           /  12/14/2019

          ”Polisstryk” var ett dåligt ordval av mig.

          Om polisen kommer dit och är ”provocerande” många och starka kommer inledningsvis en del att börja bråka och därmed bli föremål för omhändertagande, eskalerar situationen kommer de följande som grips att kvalificera sig för straff i paritet med det våld som de redan nu implicit hotar med. Detta är således både lagenligt, pedagogiskt och i paritet med det latenta våldshot som de här personerna redan idag utövar. Jag tycker det är rätt väg att gå.

          Dessutom, om bossarna förlorar fotfolk genom fängelsebesök så blir de svagare. Det drabbar även deras kriminella inkomstupplägg på sikt.

          Jag tycker dessutom att du talar om två saker nu. Dels hur man skall komma åt kriminella högt upp i hierarkin, dels hur man återtar gator och torg från fotsoldaterna och ger dem åter till medborgarna. Det ena utesluter inte det andra men Lamottes begränsade fri- och rättigheter är inte något som skall fortsätta begränsas till den dag bossarna sytts in, de skall han ha idag, omedelbart. Samhället måste visa vem som bestämmer och att det alltid gäller.

          Men jag är ganska övertygad om att nuvarande resursnivå på polisen inte skulle kunna hantera en situation där våldet eskalerar OCH sprids till många orter samtidigt. Det är en djävla sits vi satt oss i. Usch!

          Svara
    • hllviken

       /  12/14/2019

      Jag är helt på din linje! Kriga med överlägsen intelligens, kunskap och högmoralisk disciplin!

      Svara
    • Senior

       /  12/14/2019

      Det är precis i dessa banor jag tänker gällande våra IS-terrorister:

      Att man låter dem sitta här i Sverige, avlyssnade, och planera sina dåd. För att haffa dem när de börjar röra på sig för att kunna ta dem på bar gärning med händerna i syltburken, fast innan de hinner utlösa eländet.

      Det måste vara så……
      Allt annat vore fullständigt vansinne…..

      Fast jag börjar mer och mer tro på vansinnet……

      Svara
    • MiT

       /  12/15/2019

      Problemet är väl att polisen inte gör något av det där vilket betyder att vi har BÅDE fotsoldaterna och de som gömmer sig i bakgrunden.

      Svara
    • Kretin

       /  12/15/2019

      Jag tror mycket väl på att fotpoliserna är desillusionerade och gärna ville visa var skåpet skall stå, MEN poliserna lyder sina chefer …

      För övrigt, jag har svårt att tro att de stora fiskarna skulle använda något annat än prepaid abonnemang eller överlag ett abonnemang i eget namn …

      Svara
  11. Jans

     /  12/14/2019

    Poliserna som var på plats agerade helt korrekt tycker jag, givet situationen som förelåg.

    Hade de gripit någon hade det antagligen blivit kravaller, misshandel o.s.v. Lamotte kunde blivit allvarligt skadad. Polserna var helt enkelt alldeles för få.

    Men jag håller samtidigt med dig helt och hållet. Polisen måste agera direkt mot de här tendenserna, inte sitta och titta på film efteråt och sedan åka ut och dela ut Kalle Ankastraff ett halvår senare.

    Slutsats: när en sådan som Lamotte åker ut för att använda sina demokratiska fri- och rättigheter måste polisstyrkan vara minst fyra gånger så stor.

    Svara
    • Lev Barkland

       /  12/16/2019

      Har inte sett hela filmmaterialet men klart är att det var en farlig situation för poliserna också. Och de pk-skribenter som häcklar Lamotte häcklar därmed poliserna också, de hoppas jag de görs medvetna om.

      Poliserna hade en känslig balansgång att gå för att inte eskalera situationen då de inte hade uppbackning och för att alla skulle komma ut någorlunda oskadade. Så i princip tror jag de gjorde ett oklanderligt jobb som enskilda tjänstemän.

      MEN. Beslutet att inte eskalera situationen, inte kalla in förstärkning. Det är på sikt destruktivt, konfrontationen måste ske någon gång. Den kommer bli värre ju längre man väntar

      Svara
      • Inge post

         /  12/17/2019

        Nu råkar det ju inte bara var Pk skribenter som häcklar Lamotte.
        Utan även en viss tjänsteman anställd av Löfven och dessutom gift (enligt flashback) med vår utrikes minister Ann Linde.

        han skriver inte bara hån mot lamotte. utan även följande;
        (citerat från flashback)

        Mats Erikson har även twittrat nedanstående, där sympatin riktad mot de kriminella inte går att ta fel på:

        Citat:
        ”Om jag tvingas välja så har jag mer sympati för ”snorungarna” i Kronogården än för swishtiggaren Lamotte. Så enkelt är det.”

        Han jobbar alltså som ”omvärldsanalytiker” inom Lo och är total antidemokrat. inte nog med det , utan han sympatiserar dessutom med packet som misshandlar och snor.

        fick kvinnan som blev tilsammans med en Sverigedemokrat avgå för just det,då finns det längre ingen bortre gräns för straff på Mats Erikson- hans fru borde dessutom Omedelbart få sparken från sitt jobb som utrikesminister,och löpa gatlopp naken på Stockholms gator, medans pöbeln kastar koskit och spottar på henne, är man gift med en antidemokrat,då passar man inte som minister.

        Svara
        • swish

           /  12/17/2019

          Swishtiggeri är alltså ett större problem än organiserat tiggeri med trafficking.

          Om media och public service hade fullfört sitt uppdrag och rapporterat om samhällsproblem istället för att sopa dem under mattan så hade det inte funnits en marknad för swishjournalister.

          Det är alltid irriterande när någon lyfter på mattkanten och visar problemen.

          Det är föga förvånande om korrupta tjänstemän sympatiserar med kriminella. Det är trots allt ett kriminellt segregerat samhälle de själva varit med och gjort karriär på att skapa.

          Nej om någon förtjänar sympatier så är det brottsoffren som blir knivhuggna till döds eller kvinnor som blir våldtagna, men det rör som bekant inte byråkratiska tjänstemän i ryggen.

          Svara
  12. Ofrivillig svenska

     /  12/14/2019

    Hej. Som har konstaterats många gånger förr, av mängder med olika personer så är detta beteende från packet i fråga ingen överraskning. Alla som någonsin sett på TV-nyheternas utrikesrapportering tidigt åttiotal och bakåt i tiden har ju kunnat se denna typ av beteenden i hemländerna samt att det kan utlösas av i princip allt och ingenting. Asylsystemet var tänkt för enstaka individer, INTE för hela / stora delar av (väsensskilda) populationer !

    För att lösa detta kommer det krävas insatser som de allra flesta svenskar inte ens kan föreställa sig i sina värsta fantasier, ty de är inte av det ”goda” och ”humanitära” slaget. Dock är det vad som krävs om inte Västvärlden skall förvandlas till sin motsats.

    Svara
    • Jans

       /  12/14/2019

      Rebecca Uvell har en del förslag:

      Tillitssamhällets kollaps

      Svara
      • Grodan Boll

         /  12/16/2019

        Hon glömde en ganska stor en: bidragen betalas inte ut automatiskt och elektroniskt till ett konto, utan kvitteras ut av fysisk person med giltig identifikation på post/bankkontor.

        Svara
  13. Pusse Migg

     /  12/14/2019

    Visst är det märkligt att dessa Adidas- krigare tar sig till torget trots att de vet att Lamotte filmar där för fullt och ställer sig framför kameran samtidigt som de påstår att de inte vill bli filmade.
    Jag tror att dessa slynglar är riktiga linslusar som tror att de kan få bli skådespelare i någon gangsterfilm.
    Varför skulle de annars besökt torget just då?

    Svara
    • Ivar L

       /  12/14/2019

      Nej, jag tror inte de vill bli skådisar. Deras jobb är att visa vem som bestämmer och det uppdraget har de troligen alla dagar i veckan. Jag vet att jag läst beskrivningar från polisen om hur många av dem dessutom håller uppsikt hela tiden över sina territorier. Förmodligen är de här områdena bättre bevakade än Sveriges gränser. Och då menar jag inte av polisen utan av de förmenta ”ägarna”.

      Svara
      • Kalle

         /  12/14/2019

        Ivar L,
        jag tror mer på ”skådisteorin” eftersom de enligt Steffe och SVT är så begåvade med ypperliga yrkeskunskaper.
        Självklart vill de göra rätt för sig och jobba och betala skatt som vilken Svensson som helst, det är deras högsta önskan.
        Att Steffe och SVT tagit fel på deras yrkeskunskaper är inte deras fel.
        Det har helt enkelt blivit en felöversättning, eftersom raketforskare på arabiska heter väldigt likt skådespelare, till och med för vissa språkforskare är det omöjligt att skilja på de två orden.
        Ditt resonemang är helt ologiskt, för varför skull de då vilja ”hålla uppsikt hela tiden över sina territorier” när det varken finns några teaterscener eller raketramper där?

        Svara
    • Grodan Boll

       /  12/16/2019

      Det är patetiska losers.

      Träffar du på dem enskilt så vågar de inte ens möta din blick. I par uppför de sig som normala människor. Tre+ börjar de spela allan för dominans och bekräftelse.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  12/16/2019

      Vi har att göra med coola vinnare som tillbringar timme ut och timme in med att röka på och hänga i mörka entréer, kalla garage och smutsiga källare.

      Normala människor gör samma sak i en varm TV-soffa hos en polare.

      Lägg till kort stubin, löjligt kraftigt behov av att hävda sig och alldeles för mycket rättigheter trots brist på ansvar och de överraskar med att överleva tills de fyllt 40.

      Som sagt, ett gäng riktiga kungar.

      Svara
  14. Rikard

     /  12/14/2019

    Hej.

    Det går ju att lösa det hela demokratiskt. Lamotte röstar för att folk som han skall kunna åka runt och filma – alltså att vem som helst kan få göra det. Personerna i klippen, som beter sig fullt normalt för invandrare från flera delar av världen för övrigt, de är inte på något vis extrema eller ovanliga utan just för sin folkgrupp, kan rösta för att han inte skall få filma.

    För det finns ju tydligen inga problem med att människor som dessa har rösträtt bara för att de är X år gamla. Eller hur?

    Det resoneras ovan om diverse metoder. Då tänker ni inte på detta: vad skall sex svenska poliser göra när en mobb på flera dussin eller flera hundra närmar sig vilt skrikande och börjar kasta sten och smällare mot dem?

    De -måste- retirera, av det enkla skälet att det inte finns minsta lilla kapacitet för att hantera sådant. De har inte träningen, och de har inte utrustningen och vårt rättsväsende är inte konstruerat för att hantera dessa människor – hela systemet är gjort för att hantera svenskar.

    Vet ni hur svenska demonstranter eller liknande beter sig grupp vid konfrontation? Han som skriker och gör utfall mot polisen och kastar sten? Han står där nästan ensam. Resten flyttar sig bort från honom. Det är vad polisen är tränad att ta hand om.

    Inte 200+ araber som anfaller samtidigt i en rasande hord. Mot sådant använder man medel som svensk polis och militär skulle vägra ta till, ens under order.

    Så ni bör se fram emot att invandrare och utlänningar som dessa både lokalt och nationellt röstar fram samma sorts ledare som i hemländerna, och som betraktar svenskarna som feg smuts som får vad de förtjänar eftersom de inte gör motstånd.

    Sluta döm utlänningar från MENA efter svenska värderingar, efter västerländsk värdegrund. Det blir bara fel. Det är som att tro att en varg och en hund är samma sak.

    Och som sagt, framtiden är deras helt utan kupper eller revolution, eftersom de får rösta. Som sagt, ideal och principer är inte gratis.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Ivar L

       /  12/14/2019

      RIkard, du resonerar som en bäbis i demokratifrågan.

      Eftersom du uppvisar tecken på att ha normalbegåvning annars är jag ganska säker på att du redan vet att jag skrivit om att problemet här är att dessa gjorts till medborgare och därmed fått rösträtt. Inte rösträtten i sig. Vad spelar det för roll att just du (och jag) helst velat att de inte har rösträtt? Det är ju ändå inte vi som bestämmer om sådant.

      Att retroaktivt försöka lösa immigrationsproblem genom att skapa demokratiska inskränkningar kan ju låta som en tilltalande paniklösning men som du redan vet så sitter inte folk med dina åsikter vid rodret så du kommer nog inte uppskatta resultatet.

      Men nu har jag tjafsat färdigt om detta. Det du drömmer om kommer ändå inte att hända och jag tror det är bra trots att jag är beklämd över Sveriges flera decennier långa ansvarslösa immigrationspolitik. Men dröm vidare om det gör dig glad.

      Svara
      • Rikard

         /  12/15/2019

        Hej.

        Du har alltså inga argument kvar utom personangrepp.

        Så vad är din lösning?

        Dessa män har rösträtt. Enligt dig skall och kan den inte inskränkas. Ditt argument för detta är att de inte borde vara här alls. Men Ivar, de är ju här. Du argumenterar som en politiker: det borde inte vara som det är så därför skall vi heller inte göra något åt det

        De är här nu. De skaffar fler barn än svenskar. De röstar som klanledaren eller imamrådet säger åt dem. Vad är det du inte begriper av det? Du löser inte det problemet med att säga ”…problemet här är att dessa gjorts till medborgare och därmed fått rösträtt.” är har jag ifrågasatt att det är ett problem? Det är jag som tidigare i diskussion med dig framfört att ca 1 500 000 borde utvisas, oavsett om de är födda inom svensk gräns eller ej. Att jag vet att det är helt omöjligt och orealistiskt idag ändrar inte att jag anser att borde göras. Det ändrar på hur jag analyserar vad som behövs för att det skall kunna göras.

        Förklara nu, Ivar, hur du löser detta utan att pilla på rösträtten. Det är du som hävdar att det är bra att dessa män har rösträtt, att de skall behålla den, och att de inte kan berövas den. Förklara då hur du hanterar detta, utan att ändra på detta, så vida du inte anser att det är en demokratisk rätt för dessa män och andra av deras sort att i framtiden rösta på politiker som Yasri Khan, Omar Mustafa eller Mehmet Kaplan.

        Det tråkiga med dig Ivar, är just att du inte förmår eller vill framföra logiskt sammanhängande, konsekventa och konsistenta argument för din åsikt. Jag tillåter mig att gissa att det beror på att du egentligen aldrig tänkt igenom vad du tycker, varför du tycker det och hur åsikten i sig är uppbyggd eller vilka konsekvenser den får om den dras till sin spets eller logiska konsekvens. Inget konstigt med det; det är bara ‘närmast sörjande’ s.m.s. som brukar fundera så. Statsvetare, en handfull politiker, och folk som jag som jobbat med politik som ämne i ca 20 år (de politiska idéernas historia och idéhistoria är så gott som samma ämne).

        Dina tidigare ord om allmän och lika rösträtt (vilket vi egentligen inte haft i mer än trettio år med din avgränsning, ålder och medborgarskap; 1989 gavs förståndshandikappade rösträtt) har varit strikt värde- och känslobaserade. Man kan basera argument på värdegrund och känsla, uppenbarligen – svensk invandringspolitik vilken du regelbundet uttrycker ogillande för är värdebaserad till 100%. Logisk, konsistent och konsekvent argumentation är något helt annat.

        Vad du säger när du säger att medborgarskap och ålder räcker, är att du anser det ger bästa möjliga utfall rent konkret, utifrån att dina värderingar och utifrån att du i din skolgång fått höra floskeln ”det är det minst dåliga systemet” – något som aldrig bevisats utan bygger på vanföreställningen att västerländsk demokrati är ett ej kulturspecifikt system som är universellt applicerbart och att västvärldens framsteg är avhängigt detta. Det är en bekväm tanke, men falsk.

        Vad som kommer att hända eller ej, Ivar, är svårt att sia om. 1929 var Tyskland ännu delvis i ruiner och utfattigt. 1939? 1949? Eller Sverige 1965, 1975, och 2005. Hur sannolikt tror du en svensk anno 2005 ansett det vara att gemene man 40 år senare skulle tillåta byggandet av minareter, koranskolor, dussintals områden där uniformsyrken inte kan arbeta utan bevakning, med mera?

        Därav mitt bruk av sosseifiering: en person som argumenterar utifrån hur det borde vara, och vad som borde hända enligt värdegrunden, till skillnad från en person (som jag, förhoppningsvis) som argumenterar utifrån hur det är, varför det är så, och vad som är det mest sannolika utfallet inom det möjliga. Och vad du ständigt gör är att argumentera utifrån hur du tycker det borde vara, enligt dina värderingar, inte hur det är utifrån verkligheten sådan den är.

        Och blir konsekvens att du konkret argumenterar för dessa mäns rösträtt som något gott, vilket du är för intellektuellt feg för att säga rent ut: ”Jag anser att det är bra att män som de vi ser i klippet har oinskränkt rösträtt och valbarhet i Sverige”. Säg det rent ut. Eller säg att de inte borde ha rösträtt givet hur de agerar och utifrån vad de är, om du tycker det. Att komma med undanflykten ”de borde inte vara här” är fegt. Titanic borde inte byggts på det sätt den var byggd. Vasa borde inte haft en oerfaren kapten. Palme borde gått utan livvakter. Ståkkålm borde inte haft feministisk snöröjning. Men det var inte så. Man kan inte lösa problem genom att som du önska bort orsaken.

        Ivar, om du tycker att jag skriver mycket och långt, då har du aldrig deltagit i akademisk debatt inom det här fältet. Lästips:

        [https://statsvetenskapligtidskrift.org/]

        Din passus om dumdum-kulor nedan… herregud. Var skall man börja? Det är lika vimsigt som din åsikt att åklagare skall dömas för medhjälp om en person de ej yrkat utvisning för begår nya brott.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ivar L

           /  12/15/2019

          En lösning måste vara realistisk. Det är inte din. Där ligger hela problemet.

          Avskaffandet av allmän rösträtt och införandet av Rikards rösträtt är precis en lika orealistisk idé som lyckliga kommunistutopier eller Jehovas vittnens paradisdrömmar.

          Svara
        • Ivar L

           /  12/15/2019

          PS. För övrigt, du brukar ju skriva: läs vad jag skriver!
          Rätt uppenbart att du inte läser vad jag skriver.

          Diskussionen blir ju helt meningslös när den börjar om från samma ställe som den startade från första början. Det du skriver ovan är nästan exakt samma sak som du skrev första gången. Jag har redan argumenterat för min sak du för din.

          Att du anser mig överbevisad bjuder jag på. Sån’t är rätt oviktigt för mig, jag ville mest se om du hade något avgörande nytt att tillföra. Det hade du inte. DS

          Svara
        • Ivar L

           /  12/15/2019

          @Rikard: ”Din passus om dumdum-kulor nedan… herregud. Var skall man börja? Det är lika vimsigt som din åsikt att åklagare skall dömas för medhjälp om en person de ej yrkat utvisning för begår nya brott.”

          Haha…

          Så du sparade mitt första ”åklagar-inlägg” för att ha som vapen när du kände dig trängd vid ett senare tillfälle? Läste du aldrig fortsättningen du som gillar långa texter?

          Vad gäller dumdumkulor vet jag inte vad du menar. Jag skrev ”baconvatten”. Det var avsett som humor. Skall vi komma överens om en hemlig symbol du och jag så att du vet när jag skojar i fortsättningen? 😀

          Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/15/2019

      @ Rikard,

      Väldigt bra kommentar!

      Som du vet, har jag i åratal ältat liknande tankar, vad gäller polis och rättssystem. Men det är f-n inte lätt att få fram det budskapet och jag orkar knappt längre. Mantrat med ”fler poliser, längre straff” är nästan öronbedövande. Så det gläder mig verkligen att se dina välartikulerade inlägg på samma tema.

      ”Sluta döm utlänningar från MENA efter svenska värderingar, efter västerländsk värdegrund. Det blir bara fel. Det är som att tro att en varg och en hund är samma sak.”

      Ja, vi driver sen länge en hyggligt välfungerande hundgård med bara pudlar. Sen tar vi in kamphundar, vargar, grizzlybjörnar och hade vi haft en stor nog bassäng hade vi troligen tryckt in en späckhuggare där. Men allt ska gå att lösa med samma personal och utrustning! Grizzlybjörnen ska hanteras som en arg pudel! Det får personalen fixa!

      Det är så dumt, alltihop.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  12/16/2019

        Folk röstar i slutändan med plånboken, oavsett om de är invandrade eller ej, medvetet eller omedvetet. Jag tror att den stora vinnaren om några år kommer vara Annie Lööf, när välfärden inte längre går att finansiera och kvaliteten fortsatt att rasa så kommer betalningsviljan i skattesystemet gå mot noll. Folk får ta hand om sig själva helt enkelt, och de liberala drömreformer som Annie drömmer vått om kommer bli verklighet. Historien kommer skratta Socialdemokraterna i ansiktet, hur kunde de så uppenbart begå självmord, sabba allt de byggt upp genom att belasta landet över dess förmåga?

        Rikards skräckprofetia om en valmanskår som i delar styr mot islamism är säkert trolig, men den riskerar tack och lov inte få något övergripande inflytande, plånboksfrågan, säkerhet och integrationsfrågorna kommer rimligtvis hinna före, och blir lösningen därifrån Annies porriga nyliberalism så har vi kanske lite tur med att de som kommit hit för förmånerna lättar till annat land.

        https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/prognos-inkomstklyftorna-fortsatter-oka

        ” Inkomstskillnaderna i Sverige kommer att fortsätta att öka de kommande 15 åren, om politikerna inte agerar.”

        Långtidsutredningen ger alltså politikerna tipset att ”agera”, men med vad? Om jag hade barn så skulle jag bittert börja spara till privat utbildning.

        Svara
  15. Kronblom

     /  12/14/2019

    Vattenkanon med vatten som inte fryser i minusgrader, beanbag shotgun (vet inte vad de heter på svenska), tårgas… Finns hur mycket som helst om man bara vill och vågar.

    Svara
    • polizei

       /  12/14/2019

      Kronblom
      Varför dalta med buset?
      Vattenkanon där vattnet fryser så fort det lämnar munstycket alternativt är smaksatt med surströmming och dumdum-kulor är ännu effektivare.

      Svara
      • Ivar L

         /  12/14/2019

        Baconvatten kanske?

        Svara
        • Kalle på sponken

           /  12/15/2019

          @Ivar L,
          eller att var och en som satt i fängelse finge ”odla” sin egen ekologiska mat (lyssna på Greta vad som behövs för att rädda klimatet).
          Det borde vara obligatoriskt ha minst en gödgris i varje cell vilket skulle garantera att köttet vore närodlat.
          Förena klimatsmart nytta med nöje!

          Svara
      • Kronblom

         /  12/15/2019

        De ska inte komma undan med att dö. Det ska svida och värka som helvete att vara kriminell.

        Svara
    • Skeptisk

       /  12/14/2019

      En god portion lila anilinfärg. Sånt de har i uländerna när man röstar. Går inte bort på flera dagar och deras dyra snodda märkesjackor blir förstörda. Kan man gå ner på lokala skolan dagen efter och plocka in dem för våldsamt upplopp.

      Svara
  16. Ofrivillig svenska

     /  12/14/2019

    Några ord om innebörden i begreppet ”rättssäkerhet”: det innebär inte enbart att man ej skall kunna dömas / straffas på något sätt på lösa boliner utan ÄVEN att folks övriga rättigheter, såsom rörelsefrihet, säkerhet till liv och lem, yttrandefrihet m.fl. är säkrade.

    Vilken rättssäkerhet – i betydelsen beskriven i andra delen ovan – föreligger för alla de människor som vill / måste (såsom att behöva åka till jobbet, gå ut med hunden etc.) gå ut mitt under pågående kravaller / upplopp ?

    Rättssäkerhet är INTE synonymt med laglöshet / straffrihet för vissa, inte heller med anarko-tyranni eller att med lupp leta efter varje möjlig förmildrande omständighet, vilket det verkar som att många tror.

    Svara
    • polizei

       /  12/14/2019

      Senior
      Ja, eller ännu värre om en SD:are skulle misshandla en muslim.
      Inom ett dygn skulle Stefan Löfven hålla en presskonferens där han fördömer händelsen.

      Svara
  17. zoo

     /  12/14/2019

    Jag såg ett rörigt klipp men fick inget grepp och sammanhang.

    Tog aporna Joakims kamera? På slutet filmade stackaren med en potatiskamera eller telefonkamera.

    Det är sånt som händer om man går in i apburen på zoo. Han förtjänar en eloge för att filma verkligheten och människor på gatan.

    Det är inte som när SVT intervjuar slumpvist utvalda människor på gatan och de alltid av en slump råkar vara gamla kommunistkollegor eller aktivistkollegor. Han gör bara jobbet som public service borde göra.

    Där ser man den svenska dialogpolisen som inte kan hantera en handfull maskerade snorungar. Patetiskt.

    Hur skulle det sett ut i Tyskland eller Polen eller USA. Då skulle polisen kört fram några bussar och slängt in bråkmakarna som om det vorit en vanlig DHL-leverans. Klart. I USA hade polisen skjutit först.

    Den svenska polisen skjuter bara utvecklingsstörda och duger till att skriva rapporter. Den svenska polisen kvoterar in kvinnor som blir på smällen så fort de träffar på ett bus. Det är lika säkert som att försvarsmakten blir genuscertifierad.

    Nationen är dödsdömd. Det måste bli ett tvärt slut på propaganda och människor, i synnerhet kvinnor, måste börja värna om den. Det kommer inte att ske och därmed är det kört.

    Den motreaktion som sker är för lite för långsamt. Ormen måste huggas av vid huvudet. Den repiga skivan måste sluta spela först. Vilket år kommer detta att ske?

    Nuförtiden kan man slå upp tidningen och gissa hur många som har skjutits, mördats, knivhuggits och våldtagits bara det senaste dygnet.

    Tacka sin lyckliga stjärna att man inte är en utav dem.

    Svara
  18. Banif Hali

     /  12/14/2019

    Hanif har rätt, områdena ska heta ”Särskilt socialdemokratiskt utsatta områden”.

    Svara
    • Senior

       /  12/15/2019

      Det räcker nog med ”särskilt Socialdemokratiska områden”.

      -Detta är ju precis vad deras politik har lett till.

      Svara
  19. hllviken

     /  12/14/2019

    Det är någonting hos oss svenskar som gör att vi förlorar hela tiden…

    Svara
  20. För djävligt att detta ens kan få hända utan att stoppas av polis mm!!! Själv vågar jag inte längre gå ut med hunden ensam när det är mörkt ute. En av anledningarna till att jag numera vistas mer utomlands än i det Sverige som en gång var mitt kära fosterland ! Tom i de länder jag besöker så får jag frågor om vad det egentligen är som pågår i Sverige! #awciam

    Svara
  21. MiT

     /  12/14/2019

    Svara
    • hllviken

       /  12/14/2019

      Rätt om Aschberg! 😂 🙂 🙂

      Svara
    • Ivar L

       /  12/15/2019

      Precis som We Are Sthlm där norska journalisttidningen skrev om sanningen som svenska medier mörkade. Riktigt pinsamt.

      Fatta vilket självmål svensk media gjort om Lamotte börjar få uppmärksamhet hos etablerade mediehus utomlands. Jag menar, de har ögonen på våldsutvecklingen i Sverige redan så det är inte omöjligt.

      Svara
  22. hllviken

     /  12/14/2019

    Reklamprofessorn:

    Svara
  23. hllviken

     /  12/15/2019

    Svara
  24. MiT

     /  12/15/2019

    Svara
    • Kretin

       /  12/15/2019

      ..ska flyttas runt till fler städer… dvs ifall man lyckats klämma åt buset, ger man sedan buset alla möjligheter att återta sina positioner …

      Ifall polisen faktisk skulle lyckas stoppas garanterat alla operationer på order från regeringen, polisen skulle ju i fall av framgång klämma åt regeringens väljarbas. Därför blir polisens opertion mer av en kuliss än verkstad.

      Svara
  25. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Det är på väg mot ett lågintensivt krig. Pga våra politiker och dess vekhet.

    Svara
  26. hej san

     /  12/15/2019

    varför man nu möts i mörkret… en stor spotlights från ovan hade passat fint i den situationen ser det ut som.

    Svara
  27. MiT

     /  12/15/2019

    Sånt här som händer när man alltid ska förminska problemen som följer och låtsas att de inte finns eller att det är svenskar som håller på eller att svenskar är precis likadana osv. Då börjar folk mer och mer att misstro alla man ser. Inget konstigt alls.
    Läs tråden

    Svara
  28. hllviken

     /  12/15/2019

    46,5 % av männen i Trollhättan, 15 – 44 år, är invandrare.

    Svara
    • hllviken

       /  12/15/2019

      Tabell från Affes Statistikblogg.

      Svara
    • nja

       /  12/15/2019

      @hllviken
      det är skillnad på invandrare och ”invandrare”.
      Majoriteten av invandrarna från Europa är skötsamma och arbetar.

      Svara
      • hllviken

         /  12/15/2019

        Tabellen delar inte in invandrarna i bra / dåliga.

        Svara
      • Ivar L

         /  12/15/2019

        @nja:

        helt riktigt, men siffrorna ger ändå en fingervisning av vad problemen delvis beror på. I Affes tabell vill jag minnas att de kommuner där invandrarna till stor del INTE är MENA (t.ex. en del norrländska städer med hög andel finnar) använder han en särskild färg. Hans statistik är både seriös och relevant men har lika lite som något annat 100% förklaringsvärde.

        Svara
  29. hllviken

     /  12/15/2019

    🆘 🆘 🆘 🆘 🆘

    Stefan Löfven och översvämningen

    📣 📣 📣 📣 📣

    Svara
    • Ivar L

       /  12/15/2019

      Den skrattade jag gott åt. Affe är bra på både statistik och humor.

      Svara
  30. MiT

     /  12/15/2019

    Svara
    • hllviken

       /  12/15/2019

      Så otroligt fånigt! (Landin)

      Svara
    • Jans

       /  12/15/2019

      I de flesta andra frågor om företeelser som allmänheten anser dåliga brukar allt annat än nedåtgående kurvor betraktas som ett misslyckande. Här skall vi tydligen anse att det är normalt att det är lite hit och dit.

      Svara
  31. hllviken

     /  12/15/2019

    Så här kan vi inte ha det år ut och år in!

    Svara
  32. MiT

     /  12/15/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/2776237155804191*

    Svara
  33. MiT

     /  12/15/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156990458223251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
  34. lensof

     /  12/15/2019

    Utvecklingen i landet, skapad och underhållen av politiker och media, ger verkligen förutsättningar för politiska krafter som kommer att få SD att framstå som välvilliga, väldisciplinerade skolpolitiker från ett skyddat område.

    Man curlar fram krafter man säger sig vilja ta avstånd ifrån. Är man verkligen så blinda, dumma, lata och inkompetenta? Eller styrs man av krafter som till varje pris ska tystas ner och förnekas.

    Är dessa maskerade unga män som rånar, mördar, våldtar och bränner priset vi betalar för att få exportera till länder vi egentligen inte borde samarbeta med? Exportera varor som vi egentligen inte vill erkänna att vi exporterar och framför allt inte till dessa länder.

    Vad var det Borg sa. ”Ni krigar och vi tar hand om flyktingarna.” Det blev till skratt men det skrattet borde ha fastnat i halsen. Man tolkade det som en orsak-verkan när det antagligen dolde en överenskommelse. Ett deal till landet Sveriges nackdel.

    Det blir alltmer tydligt att det svenska folket får betala för något vi inte velat ha. Och nu får vi en verklighet vi absolut inte vill ha.

    Svara
  35. How to live in Mordor

     /  12/15/2019

    Reblogga detta på Hexanmexan "shake my hand?" och kommenterade:
    Toklandet uttrycker rakt vad piedestaljournos inte fixar. Jag tycker ansvariga skall förses med tändstickor imellan ögonlocken så att det inte går att blunda och loctite i arslet så de inte kan resa sig upp å gå, och tvingas titta digestera och sen förklara för landets folk hur de kunnat låta detta växa? Något Karin Olsson skulle kunna göra från sin plattform. Istället vrider hos sökarljusen mot Åkesson. Som om han eller SD är ansvariga för utvecklingen i landet.

    Svara
  36. Senior

     /  12/15/2019

    Förresten:
    Det är värre än ni tror.
    -Mycket värre.

    Svara
  37. hllviken

     /  12/15/2019

    BBC talar med J Lamotte 14 min in i sändningen

    http://www.bbc.co.uk/sounds/play/w172wygw8pd2k49

    Svara
  38. info

     /  12/15/2019

    Hett bostadstips korades till årets pepparkakshus
    ”Publikens pris gick till Miljövänligt drömboende.”.
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hett-bostadstips-korades-till-arets-pepparkakshus

    När politikerna i Staffanstorp placerade flyktingar som anvisats till kommunen i denna typ av ”drömboende” så kampanjade SVT mot kommunen. Hur ska SVT ha det, är det ett ”drömboende” eller inte?
    Varför är de emot att flyktingar får bo i ett ”drömboende”?

    ”Genom att skapa husvagnsområden, skapar ni inte utanförskapsområden då?”
    ”Under två år kan de få bo i husvagnsområden i Sölvesborg?”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/sd-m-forslaget-lat-ensamkommande-man-bo-i-husvagnar

    ”Husvagnar i ett industriområde istället för ett permanenta bostäder mötte ett tiotal flyktingar med uppehållstillstånd när dom igår kom till Staffanstorp”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/staffanstorps-losning-pa-bostadsbristen-for-nyanlanda

    Svara
    • info

       /  12/15/2019

      Hehe, väntar på motsvarande video med Stefan Löfven i huvudrollen och Isabella Lövin och Annie Lööf i birollerna.

      Svara
  39. lensof

     /  12/15/2019

    Anders Borg uttalar sig. Och svenska media lyssnar.

    Anders Borg tycker att M borde prata med S för att säkra de förändringar Sverige står inför. Ändringar i arbetsrätt och hyresregleringar. Stora förändringar tycker den tidigare finansministern och förväntar sig att större delen av svenska folket ska hålla med honom.

    Vilken planet bor han på???

    Det svenska folket dvs de som har ett jobb, har familj att ta ansvar för och ett socialt medvetande är idag mest bekymrade över hur de ska

    – ta sig till och från jobbet utan att bli rånade eller våldtagna
    – se till att deras barn kan ta sig till skolan och olika aktiviteter utan att bli rånade eller misshandlade
    – att de och deras familj ska känna sig trygga och må bra i det hem som är deras och våga öppna dörren när det ringer på klockan
    – att deras gamla mamma eller pappa inte ska bli överfallna eller rånade för att de behöver hjälp och därför måste släppa in en massa okända varelser in till det som är deras hem
    – att kunna gå ut på stan och träffa kompisar, gå på restaurang eller bio eller teater utan att behöva lämna klockan, smyckena och telefonen hemma
    – att kunna söka hjälp på sjukhus när man blir skadad utan att bli fråntagen de värdesaker man råkat ha med sig
    – att kunna ligga på sjukhus när man måste det utan att bli bestulen hemma under tiden
    – att kunna rasta sin hund utan att vara rädd hela tiden
    – att våga gå och handla utan att vara rädd för de klasar av främmande män som i bästa fall nöjer sig med glåpord, i sämsta fall gör att du inte behöver handla mer alls.

    Anders Borg pratar om viktiga strukturförändringar. Och det är vad han tror är verkligheten. Och kanske är det hans verklighet.

    Det är inte en avgrund mellan våra politiker och den svenske medborgaren (och i detta inkluderar jag alla de invandrare som bor, arbetar och bidrar till vårt samhälle). Vi lever inte på samma planet. Anders Borg finns egentligen inte i den värld som jag finner vara av värde.

    Svara
    • elina

       /  12/15/2019

      Lägger till en helt oväsentlig sak i det stora hela. Jag ska köpa en julklapp som finns bara i en viss kedja. Den närmaste affären ligger i ett köpcenter i sk. no-go-zon. Jag går inte dit utan beställer på nätet. Förra gången jag passerade området ropade gängen efter mig hora, klä på dig j…a kärring, försvinn osv. Så jag gör inte det en gång till.

      Är jag feg? Ingen som känner mig skulle kalla mig feg. Men när folk hotar med ord även på gamla människor vet man inte vad det blir till slutet. Rånad förmodligen.

      Tack Internet. Jag känner flera som har slutat med affärer och köper på nätet för det är riskabelt ute. Anders Borg borde handla med de gamla så han gör någon nytta.

      Svara
      • Ivar L

         /  12/15/2019

        Framförallt, varför skall du gynna affärer i ett gangsterträsk? Ingen kommer tacka dig.
        Bättre att svälta ut skiten och låta marknadskrafterna sköta det hela. Internet är ett strålande alternativ.

        Jag undviker själv köpcentret i ett av mina närliggande gangsterområden. Om inte annat så för att slippa känna att jag åkt på shoppingtur till Beirut.

        Svara
        • elina

           /  12/15/2019

          Det är ett stort svenskt affär men placerar i träsket. Antar att marken är billigare?

          Svara
    • hllviken

       /  12/15/2019

      Kjäll Gustavsson, 60 år, försökte avstyra ett rån mot en restaurang i Gislaved. Kjäll dödades.

      Svara
    • Törnrosa

       /  12/15/2019

      Anders Borg kan jag inte ta på allvar. Han var med Reinfeldt 1 och 2 så han borde ha den goda smaken att hålla klaffen. Efter vad de två drog på svenska folket är de minst lämpade att ge råd. Han kan fortsätta med helikopterleken. mvh

      Svara
      • info

         /  12/15/2019

        Törnrosa,
        det var Reinfeldt & Borg som slaktade det svenska försvaret.
        De är smygkommunister båda två.

        Svara
  40. Gorby

     /  12/15/2019

    Mats Erikson: Fd pressekreterare på UD, SB och parti (S). Nu LO-politruk.

    https://twitter.com/SfinxCheops/status/1206275447933341696

    Svara
    • Ivar L

       /  12/15/2019

      Från samme tönt. Möjligen ännu mer felaktigt. ”Sällan lämnar sitt skrivbord…”
      Hur många på-plats-reportage har Lamotte gjort vid det här laget?
      Hur många vanliga svenskar har han talat med?
      Satt han vid sitt skrivbord när han gjorde det?

      Svara
    • lensof

       /  12/15/2019

      Tror verkligen denne Mats Erikson att han har någonting att vinna på ett sådant här inlägg. Utom kanske några ryggdunkar från den allra närmaste kretsen.

      Eller blir han så hatnödig när han läser om Lamotte att han kan bara inte hålla igen. Och så blir det som det blir.l

      Svara
      • lensof

         /  12/15/2019

        Wow. Så snabbt har jag aldrig fått en tumme ner förr.😄

        Trampade jag någon på tårna? Kan det vara lille Mats som själv följer vad vi skriver? Eller så är det någon annan som mår dåligt av hans litenhet.

        Svara
        • Törnrosa

           /  12/15/2019

          Haha. Såg det också så du fick omedelbart en upp av mig. Strunta i nertummar, Någon som är avundsjuk bara. mvh

          Svara
        • info

           /  12/16/2019

          lensof,
          hehe, det visar bara att ”Jan” fortfarande besöker och läser denna blogg.
          Att få en nertumme från honom betyder att det du skrev tog där den skulle.

          Svara
    • Weasel

       /  12/15/2019

      Håna mordhotade personer som blir rånade.
      Tack, Mats, då vet vi vad socialdemokraternas och LOs fina och goda värdegrund hår ut på.

      Svara
    • Bamse

       /  12/16/2019

      Okej. Nu vill vi se Mats Erikson vara ”hård mot dom hårda” (som det står i hand twitterprofil). Dit med dig och läxa upp pöbeln från MENA i ”rätt värdegrund” nu. Inte på nån fritidsgård – gatukonfrontation men 20+ tydligt aggressiva personer kvällstid ska det vara!

      Svara
  41. Ivar L

     /  12/15/2019

    Jädrar vad bittra de är nu:

    Jaha, men nu var det ju inte herr Mats som hade modet att åka dit utan Joakim så vad skall det där tomma skrytet tjäna till? Om det ens är sant. Undra om han kan länka till något han skrivit tidigare om Kronogården. Jag gissar på att svaret är nej.

    Svara
    • Weasel

       /  12/15/2019

      Det gick visst inte så bra för ungdomarna i Kronogården efter att Mats hade jobbat som fritidsledare… 🙄

      Svara
  42. För att förstå polisens agerande, när de inte griper och arresterar alla de som begår små lagbrott här så tror jag att man måste se konsekvenserna i några led och intressena bakom.

    Polisen kan tänka på konsekvenserna och vill inte arrestera strulpellarna för småsaker, eftersom både strulpellarna och polisen vet att det inte leder någon vart med dagens lagar förutom kanske kortare tids mat och husrum i häktet.

    Det skulle även kunna vara så att polisen inte vill ingripa för att inte eskalera situationen och ev. då kan bli beskjutna.

    Det skulle även kunna vara så att Lamottes säkerhet är huvuduppgiften här, inte att arrestera, vilket skulle vara ytterligare en uppgift som skulle ta bort fokus från huvuduppgiften.

    Skulle de börja gripa strulpellar skulle de kanske bli tvugna att dra vapen. Drar de vapen måste de vara beredda på att skjuta. Skjuter de blir skadorna kanske större än förlorad utrustning. Skjuter någon tillbaka så har man misslyckats med huvuduppgiften och utsätter då Lamotte för livsfara.

    Polisen kan även vänta på de lagbrott som leder till kännbara straff, ex. stora partier med droger, grov misshandel eller skjutningar med skadade/dödade. Skulle strulpellarna låsas in några månader så skulle polisen ev. välja att agera, men så är det inte idag.

    Om det är rätt eller fel taktik kan givetvis diskuteras. Politikerna har skapat den mångkulturella ojämlika situationen och den höga arbetslösheten. Folket har röstat på de 8 högerpartierna som är för EU:s frihandelsrace mot bottnen, förmodligen även Lamotte själv.

    Polischeferna bestämmer taktiken, inte polismännen. När man inte griper strulpellarna så ser statistiken givetvis bra ut dessutom. Låg kriminalitet. Kod 192 (eller vad det nu var) behövs inte ens om polisen är helt passiv som i det här fallet.

    Staten betalar för polisbeskyddet av Lamotte, SD växer, högerpolitiken består, Lamotte drar in stålarna.

    Svara
    • info

       /  12/16/2019

      Martin Gustavsson – Vetenskapliga partiet ,
      den dagen du blir rånad kommer du nog inte tycka att rån är ”små lagbrott”.
      Den som lever får se!
      Karma!

      Svara
      • Med en hög arbetslöshet och svårt att få jobb så är det kanske jag som rånar dig. Den som lever får se. 🙂

        Svara
        • Weasel

           /  12/16/2019

          Kan du inte kvittera ut pengar från a-kassan/försäkringskassan när du är arbetslös istället för att råna dina medmänniskor, Martin ?
          Det verkar både mer logiskt och mer civiliserat.

          Svara
          • Om det vore så ”civiliserat” enkelt. För att ha rätt till ersättning ska du uppfylla ett arbetsvillkor på en arbetsmarknad med hög arbetslöshet …där politikerna höjer pensionsålder och INTE sänker arbetstiden… medan de höjer sina egna arvoden och sänker värnskatten för sig själva…

            Får du inget arbete in om en viss tidsperiod har du inte rätt till ersättning från någon A-kassa alls, inte ens grundersättning. Så kommer hyreshöjningarna…

            Även om du har a-kassa eller grundersättning så måste du, med IQ129, underkasta dig minsta vink från maktlojala inavlade dumhuvuden stup i kvarten. Hur ”civilicerat” är det?

            99,9999% av alla medborgare förtjänar dessutom att rånas, eftersom de röstar för stöd av terror, vapenförsäljning till diktaturer, etnisk rensning, massmord på oskyldiga barn, på EU-medlemskap, korruption och ytterligare ojämlikhet. Enbart rån är egentligen ett alltför milt straff.

            Ett rån och ordentlig prygel skulle rentutav kunna vara första steget för uppvaknade? Hur ska folk annars fatta vad de har gjort fel mot allas vårt samhälle?

            Att berätta för folk vad de har röstat för fungerar inte. Jag har provat. Sanningen gör inte att de förändrar sitt korkade beteende. De fortsätter rösta på väl-arvoderade svinpälsar, som skapar ett allt mer ojämlikt samhälle, med allt fler diametralt olika kulturer i segregerade områden.

          • Weasel

             /  12/17/2019

            Det där är faktiskt ren jävla bullshit, Martin.
            Vi lever i Sverige. Inte i Venezuela eller Bangladesh.
            (Även om regeringen gör sitt bästa för att föra utvecklingen åt det hållet)
            Men än så länge är det så i Sverige att inte en enda person är tvungen att råna någon för att inte svälta ihjäl.
            Det finns både försörjningsstöd och bostadsbidrag som gör att du slipper råna folk för att få mat för dagen.
            Du är väl kommunist ?
            Då borde du sluta försvara och ursäkta den värsta sortens kapitalister – alltså de som tar till våld och vapen för att berika sig själva.
            För fan , de där företagsledarna som kommunisterna avskyr är ju rena änglarna i jämförelse med de kapitalisterna som knivrånar folk.
            Det må liksom vara hänt att vissa arbetsgivare utnyttjar de anställda, men jag har aldrig hört talats om nån arbetsgivare som misshandlar de anställda för att sno deras jackor och telefoner ?

          • Weasel

             /  12/17/2019

            Sen är jag väldigt förtjust i din teori om att alla som inte röstar på vetenskapliga partiet förtjänas att rånas och pryglas , Martin.
            Stalin verkar ju faktiskt rena rama demokratiska svärmorsdrömmen i jämförelse me dig 😀

  43. Gorby

     /  12/15/2019

    SVT Agenda tar upp pensionsfrågan och tar med en ”opolitisk” organisation.

    Svara
  44. Gorby

     /  12/15/2019

    Svara
  45. MiT

     /  12/15/2019

    Svara
    • Jag ska erkänna att jag tyckte det lät lite för överdramatiskt för min smak när Lamotte skrev rakt ut att han skrivit ett tidsinställt avskedsbrev; inte för att jag klandrar honom för att han skrev ett sådant, utan snarare för att han erkände det rakt ut. Det skulle jag aldrig ha gjort i hans sits.

      Nu fattar jag varför han skrev det rakt ut, för holy cow vad det provocerar och i sin tur avslöjar ”journalisterna” i gammelmedia. 10/10 i att få dom att dra masken av sig själva. Och tittar jag på twitter så verkar de fortsätta den banan helt utan självinsikt (och ironiskt nog gnälla över att de får hat – hur var det nu med att man får skylla sig själv enligt dom själva i o m att Lamotte blev misshandlad och rånad?)…

      Svara
    • Nu trendar #avskedsbrev på Twitter. Säga vad man vill om Lamotte, men jösses vad han retar upp dessa människor.

      Svara
    • G

       /  12/16/2019

      Ja, jag tycker det är obehagligt att se hur de beter sig. Hela högen hade skitit på sig och skrivit en lång rant efteråt om de varit med om samma sak som Lamotte. Och deras kommentarsfält hade svämmat över med pussar och kramar.

      ”Här är journalisterna och medieprofilerna som startar hashtagg för att mobba Lamotte”
      https://nyheteridag.se/har-ar-journalisterna-och-medieprofilerna-som-startar-hashtagg-for-att-mobba-lamotte/

      ”Här hånar Löfvens tjänsteman Lamotte efter våldsamma attacken”
      https://nyheteridag.se/har-hanar-lofvens-tjansteman-lamotte-efter-valdsamma-attacken/

      Svara
      • Weasel

         /  12/17/2019

        Jag kan inte låta bli att tycka att det på ett sätt är bra att Pascalidou, Eriksson & co är så tydliga och sätter ribban.
        Då vet vi att det är både ”god ton” och fritt fram att skämta och håna när dom eller någon från den goda sidan blir misshandlade, mordhotade eller rånade.

        Nästa gång LO kör någon kampanj mot hat så vet vi ju att det inte räknas som hat att håna mordhotade personer som blir misshandlade.

        Och nästa gång Aschberg eller Lindström skriver någon krönika om att dom får ta emot en massa näthat ?
        Ja , då ska jag mejla dom och berätta att dom är töntar eftersom dom gnäller lika mycket som Lamotte.

        För övrigt är det intressant att notera att LO-Eriksson verkar ogilla tiggare och tiggeri enormt mycket.

        Svara
  46. MiT

     /  12/16/2019

    Svara
  47. MiT

     /  12/16/2019

    Svara
  48. Kalle Anka

     /  12/16/2019

    Svara
    • elina

       /  12/16/2019

      Stackare. Men varför missade hon att skriva om sin resa i första klass, bara om stunden på golvet för beundrarna?

      Svara
  49. Kalle Anka

     /  12/16/2019

    Lille Moggan är såå duktig!

    25 november 2002:

    Minister har nollvision om knarket
    ”- Om tio år är Sverige narkotikafritt, säger nyblivne hälsoministern Morgan Johansson.
    Metoden är att låta den restriktiva politiken ligga fast, samtidigt som samarbetet mellan stat och kommun ökar.”
    https://www.sydsvenskan.se/2002-11-25/minister-har-nollvision-om-knarket

    Idag:

    Svara
    • hllviken

       /  12/16/2019

      Kommer de även att hånflabba åt denne pojken?

      Svara
  50. Kalle Anka

     /  12/16/2019

    Fel Tweet, skulle varit denna där utrikesministerns make gör sig lustig över rånmordet i Gislaved:
    https://twitter.com/BjorklundVictor/status/1206485857873596418

    Svara
    • lensof

       /  12/16/2019

      En råtta är en råtta även om den råkat hamna i en sidensoffa.

      En som har kunnat gömma sig bland kuddarna har nu avslöjat sig själv. Och samtidigt avslöjat sina likasinnade.

      Våra styrande avslöjar sin låga nivå. Kan det hänga ihop med att Stockholm har högst amfetaminkonsumsion av våra storstäder? Det sätter spår att ta emot en massa människor som lever på narkotikahandel.

      Svara
  51. Kalle Anka

     /  12/16/2019

    Facktoppen kopplade in Hells Angels i förhandling:

    https://twitter.com/BjorklundVictor/status/1206484099931746304

    Svara
  52. Alltså, blicken på damen i denna historia: https://deoonskade.story.aftonbladet.se/chapter/charlotta/

    Plus, smart att erkänna att man för närvarande gömmer fyra pers i sin trånga lägenhet?

    Svara
    • Jans

       /  12/16/2019

      Språket är intressant:
      ”Många av Charlotta inneboende har flytt vidare till Frankrike, där chanserna för afghaner att få uppehållstillstånd är bättre.”

      De har alltså flytt från Sverige enligt reportern? Inte flyttat utan flytt. Snacka om att urvattna begreppet flykting.

      Svara
      • Ärligt talat så känns hela artikeln som ett desperat rop på hjälp att Migrationsverket/polisen ska lägga märke till henne – varför annars gå ut med bild och förnamn? Om de knackar på och tar bort afghanerna så får hon mångdubbelt godhetspoäng, blir av med sitt pikanta problem och kan i framtiden säga att polisen håller koll på henne åt andra som vill flytta in. Win/win för henne.

        Svara
      • Jansson

         /  12/16/2019

        @Jans
        Nej, de har flytt!
        De klarade inte av att ”betala hyran” fler gånger…

        Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/16/2019

      @ Polyester Poontang,

      Hur hade artikeln i Aftonbladet sett ut om de hade hittat en vit man i samma ålder som öppet erkände att han de senaste åren hade haft 35 unga thailändskor boende i sitt lilla kyffe? Som han ”räddade” från utvisning, fattigdom och annat elände.

      Det vi ser nu är, enligt mig, troligen en naturlig slutpunkt för ett feminiserat samhälle. Ett nationellt självmord under rent spektakulärt förnedrande former.

      Svara
  53. Senior

     /  12/16/2019

    Lite mera Greta, även den kulissen faller isär mer och mer….

    https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-kritiseras-efter-tagbilden/

    Svara
  54. Senior

     /  12/16/2019

    Lite mera Greta, även den kulissen faller isär mer och mer….

    https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-kritiseras-efter-tagbilden/

    Svara
  55. elina

     /  12/16/2019

    Den 19-årige man som i somras greps på ett tåg från Malmö till Stockholm med en pistol och 1,5 kilo sprängmedel i en nötburk frias från förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse.
    Så nästa gång ni fraktar en bomb på ett tåg hänvisa bara till den hår domen. Det var ju inte farligt. Man råkar ju ha bomber med sig lite då och då.
    Försöker nu komma ihåg var jag tappade min.

    Svara
  56. G

     /  12/16/2019

    ”Ny rapport visar på islamisering i Borås: ”Slöjbärande redan vid 1 års ålder”
    https://nyheteridag.se/ny-rapport-visar-pa-islamisering-i-boras-slojbarande-redan-vid-1-ars-alder/

    Svara
  57. MiT

     /  12/16/2019

    Svara
  58. G

     /  12/16/2019

    ”Varför ställs inte Löfven till svars för sitt brutna löfte till terroröverlevaren Iryna, när Kristersson ständigt hånas för sitt brutna löfte till Förintelseöverlevaren Hédi Fried?

    Stefan Löfven envisas med att gång på gång poängtera att Ulf Kristerssons brutit ett löfte om att inte samarbeta med SD, till Förintelseöverlevaren Hédi Fried, nu senast i sitt jultal från Visby. Men han har själv påpassligt förträngt sitt eget brutna löfte i närtid – att han lovade terroröverlevande Iryna från Ukraina att Sverige skulle göra sitt bästa för henne. Detta var dock en lögn. Trots att Iryna miste ett ben i terrordådet på Drottninggatan och har drabbats av svår posttraumatisk stress som en följd av Löfvenregeringens slappa migrationspolitik, utvisades hon från Sverige med sin minderåriga dotter. I sammanhanget bör sägas att Löfven även borde givit, och hållit, ett löfte om stöd till den terrormördade Ebba Åkerlunds föräldrar, något han inte gjorde. Att peka ut Kristersson när Löfven själv i egenskap av landets statsminister ljuger terroröverlevare i ansiktet och vänder ryggen åt anhöriga till terrormördade barn är inget annat än en skandal, och jag förundras över att Sveriges journalister inte ställer honom till svars.”
    http://katerinamagasin.se/varfor-stalls-inte-lofven-till-svars-for-sitt-brutna-lofte-till-terroroverlevaren-iryna-nar-kristersson-standigt-hanas-for-sitt-brutna-lofte-till-forintelseoverlevaren-hedi-fried/

    Svara
  59. MiT

     /  12/16/2019

    Svara
    • Jans

       /  12/16/2019

      I slutet av sändningen ser man att Lamotte ser rätt tagen ut, rädd, ledsen, jag vet inte. Det är inte riktigt den vanliga blicken i vart fall.

      Alla som varit med om något traumatiskt kan känna igen sig i detta. Man är inte sig själv direkt efteråt. Det kan ta timmar innan man ens kan tänka klart.

      Undrar hur alla de goda™ som skrattar åt Lamotte själva hade sett ut efter ett möte själv mot kanske 30 uppretade och maskerade män och tveksamma möjligheter från polisen att agera om det skulle spåra ur?

      Rätt okart här vad de egentligen skrattar åt. Eller är det bara det att de för allt vad tygen håller försöker styra över diskussionen till metafrågor? I så fall var det kanske ett misstag av Lamotte att berätta om brevet, men å andra sidan är han ingen strategiker på det viset. Snarare är han lite dumärlig, vilket å andra sidan troligen ger honom ännu mer sympatipoäng hos oss som faktiskt tycker den verklighet han beskriver är skrämmande och främmande.

      Svara
      • Törnrosa

         /  12/16/2019

        Jag tycker det var klokt av Lamotte att tidsinställa ett meddelande om något skulle hända. Han på julfesten i Gislaved var nog inte beredd på att aldrig mer komma tillbaka när han gick hemifrån. Nu går det undan när folk ska utrotas.

        Att Jocke berättar visar att han är krismedveten. Att han utsatte sig för en risk är uppenbart. Trist att vissa svenskar har ett behov av att visa att medel-IQ:n tycks ha peakat också i vårt arma land. mvh

        Svara
      • lensof

         /  12/16/2019

        Lamotte visar att han är MÄNNISKA och det ger honom engagemang och drivkraft men det gör också att han blottlägger sig och gör misstag ibland.

        Han är en människa med ett rikt inre, som älskar men också är rädd och vågar erkänna det. Ingenting kan väcka hat i de levande döda som en människa med inre styrka. För vilka ledare är det som blir skjutna eller på annat sätt mördade när de kämpar för vad de tror på. Inte är det syltryggarna som bara tänker på egen vinning som man skulle kunna tro. De kan ofta leva och bli gamla alltför gamla. Förakt dödar inte. Förakt tar avstånd.

        Svara
      • fittmössorna på Twitter

         /  12/16/2019

        Lite drama queen är Joakim allt som berättar om brevet. Han vet hur han ska trigga fittmössorna på Twitter för att få publicitet (den är han värd).

        Det som ger honom respekt är att han utan resurser och med risk för egen säkerhet gör jobbet media borde göra och rapporterar från verkligheten som media medvetet mörkar.

        Var är fittmössorna på Twitter när media mörkar massövergrepp mot flickor på festivaler?

        Precis fittmössorna på Twitter kommer bara fram när de ska mobba och häckla någon.

        Svara
  60. Robban

     /  12/16/2019

    Hustrumisshandlaren hynek pallas får gnällhjälp av twitterhyenan kolbjörn och metoo-förövaren klenell. Vilken hemsk jävla trio att fastna i en hiss med

    Svara
    • Jans

       /  12/16/2019

      Jag tror bestämt Robban glömde redovisa sin egen vinst som journalist. Om det nu är relevant i en diskussion om kriminalitet i förorten.

      Svara
  61. MiT

     /  12/16/2019

    Svara
    • MiT

       /  12/16/2019

      Svara
  62. Ivar L

     /  12/16/2019

    Det gör mig uppriktigt glad att hitta en ledare i en vanlig tidning som tar ställning för Lamotte och verkligen ser allvaret. Det finns hopp trots allt. Avskedsbrevsmobbarna kanske faktiskt på sikt håller på att straffa ut sig själva från en relevant samtidsdiskussion?

    http://www.smp.se/ledare/lamotte-och-alla-statsmakter/

    ”Det finns flera bottnar i detta. Först Lamotte som inte ses med vänliga ögon av branschkollegor. Hans respektlösa stil och det faktum att han försörjer sig genom swish-bidrag har retat upp många, och det är förstås därför det inte har väckts någon kollegial indignation över att han blev attackerad. Det är betänkligt nog, men att det inte heller väckts någon principiell reaktion är värre. Det kan rimligtvis inte vara någon icke-händelse att en journalist blir misshandlad och berövad kameran rakt framför ögonen på poliser utan att han får någon egentlig hjälp. ”

    Svara
  63. MiT

     /  12/16/2019

    Men han är ju som sagt inte i Kronogården. Alls.

    Svara
  64. MiT

     /  12/16/2019

    Svara
  65. MiT

     /  12/16/2019

    https://twitter.com/PontusPersson5/status/1206605891828666373

    Svara
  66. Ivar L

     /  12/16/2019

    Helt makalöst, Toklandet har satt huvudet på spiken och får det nu bekräftat av orädda forskare:

    ”Brottsförebyggande rådet viker sig för politisk påverkan och har en utbredd tystnadskultur, hävdar forskare vid Linköpings universitet som intervjuat Brå-personal och tidigare anställda.”

    ”Ändringar i forskningsrapporter ska ha gjorts vid flera tillfällen efter krav från chefer på Brå eller justitiedepartementet, enligt intervjupersonerna.”

    ”Pressen på Brå:s personal ska enligt Wieslander vara som störst kring de kriminalpolitiska frågorna, polisens verksamhet och den nationella trygghetsundersökningen.”

    ”Brås ordning och organisering kan medföra både en slags korruption bland forskare men också att beslutsfattare får felaktiga underlag, det kan få allvarliga konsekvenser i samhället, säger Malin Wieslander.”

    Och som om inte detta vore nog, Toklandet har dessutom haft rätt om Stockholmskrimideologerna:

    ”I studien står det också att den kriminologiska institutionen vid Stockholms universitet har allt för nära band till Brå.”

    https://www.svd.se/ny-forskningsrapport-bra-viker-sig-for-politisk-press

    Jag säger bara, Grattis Toklandet. Ytterligare en gång visar sig dina observationer av PK-Sverige stämma.

    Svara
  67. G

     /  12/16/2019

    ”Ordförande för afghanska föreningen våldtog 11-årig flicka i simhall – utvisas inte

    Samhällsnytt kan idag avslöja att Ahmad Motmain, ordförande för den afghanska föreningen Fanos, nyligen dömts till våldtäkt mot barn och en lång rad andra sexbrott mot barn. Vidare kan vi även berätta att Ahmad gömt illegala invandrare i sin bostad men trots dessa gärningar utvisas han inte.”

    Svara
  68. Gorby

     /  12/16/2019

    Rebecka sågar Mats Erikson – troll och flopp

    Mats Erikson – troll och flopp

    Svara
    • hllviken

       /  12/16/2019

      👍 👍 👍 👍 👍

      Svara
    • Törnrosa

       /  12/16/2019

      Uvell gör klarsynt sågning av medlem i utrikesministerns familj. Kan inte djupa staten se till att byken hålls ren? Varje liten svensk ska hållas efter men vissa får ta ut svängarna utan att granskningsmedia sköter sitt jobb. SKÄMS gammelmedia.

      Svara
  69. Normala människor fattar såklart att det finns en given anledning till varför man inte ska fuska sig till glädjesiffror, men tyvärr så har våran regering tendens att göra det i andra fall (”sysselsättning” är den givna), så varför skulle de inte försöka fuska med BRÅs siffror?

    Svara
    • Ivar L

       /  12/16/2019

      Media kliar sig i huvet… Vem skall vi intervjua om det här då?
      Hmmm… Funderar…
      Och så…pling!

      RING UPP SARNECKI!

      Svara
  70. MiT

     /  12/16/2019

    Svara
  71. MiT

     /  12/17/2019

    Svara
  72. Jag hade inte ens en aning att sidan existerade. Av ”någon” anledning så har inte sidan fått lika mycket medialt utrymme som Vita kränkta män. 🙄

    Svara
    • Undrar varför 😀
      Just därför ville jag gå vidare med den här idén som jag haft i mer än ett år nu.
      Vita Kränkta Män blev en bok, kan bli kul markering att vinden vänder

      Svara
  73. Senior

     /  12/17/2019

    Påverkansagenten Guillou är ute och arbetar igen.

    Det var precis denna rörelse han var part i, anställd och sponsrad av KGB, när han avslöjade IB.

    -Skulle snarare tro, utan att ha sett det, att vänstervridna statstelevisionen i vanlig ordning istället förminskar fenomenet.

    https://www.expressen.se/noje/jan-guillous-angrepp-pa-var-tid-ar-nu-historieforfalskning/

    Svara
    • Senior

       /  12/17/2019

      ” Enligt Jan Gulliou har Blekingegadeligan ingenting med Sverige att göra.

      – Är en totalt okänd organisation i Sverige eftersom att den aldrig har varit verksam här och har ingenting med den svenska vänstern att göra. De var bankrånare och åkte fast på 90-talet och det finns ingen anknytning som helst mellan den svenska vänstern och Blekingegadeligan.”

      -Denna liga specialiserade sig på att göra inbrott i Svenska militära vapenkasuner, varifrån de fick vapen och ammunition till sin våldsamma framfart. Dessa inbrott möjliggjordes tack vare att Guillous kompisar i rörelsen rekognoscerade och kartlade var de fanns. -Vapen som sedermera dödade en Dansk polis.

      Deras rånbyte?

      Tanken var att finansiera Palestinska terroristgrupper. -Men idag behövs det ju inte längre enär Guillous dolda KGB-kollegor nu sett till att Svenska staten nu bekostar det med skattemedel….

      Svara
      • Jans

         /  12/17/2019

        Komik på högsta nivå att som Guillou kritisera fiction för att inte vara historiskt korrekt. Serien är naturligtvis full med detaljer som inte är 100% historiskt korrekta, precis som förlagan Downton Abbey. Undrar om han själv kan nämna en enda TV-serie eller dramatisering av ett historiskt förlopp som är 100% korrekt? Sicket trams. Kanske ännu tramsigare av Expressen att ge utrymme till detta gnäll.

        Dessutom lär det väl inte vara särskilt svårt att hitta historiska felaktigheter i Guillous egna böcker, t.o.m. i den förment självbiografiska (och ytterst spännande) Ondskan som enligt hans egen mamma inte stämmer.

        Svara
        • Senior

           /  12/17/2019

          Problemet för Guillou är precis tvärtom, att serien ligger alldeles för nära sanningen.

          Han och hans revolutionära kompisar slutade inte alls 1968 som han skriver, de höll på bra långt in på 80-talet.

          Pi* Laskar, en kommunistkollega dömd för den planerade kidnappningen av Greta Leijon är idag genusflummare, dvs politisk kommissarie på Linköpings universitet.

          Varför skulle hon kidnappas då?

          -Som hämnd för att Sverige utvisade den tyska terrorgruppen som ockuperade västtyska ambassaden….

          Gällande dessa sektliknande hippiekollektiv var det även där precis så illa som det framställs….

          Svara
  74. MiT

     /  12/17/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157002044398231&set=a.10150320256993231&type=3*

    Svara
  75. MiT

     /  12/17/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/508594083083270/*

    Svara
    • hllviken

       /  12/17/2019

      Paula Pelli – – – helt IQ-befriad.

      Samma plats – en helt annan tidpunkt på dygnet – en helt annan person med en helt annan samhällsroll.

      Likställer man det med det Lamotte skildrade, då är man 🤯

      Svara
      • Jans

         /  12/17/2019

        Om hon hade varit där samtidigt med Lamotte och gjort sin video hade hon väl haft någon slags poäng, men då hade å andra sidan inte ironin funkat, så vad sjutton vill hon ha sagt egentligen?

        Kan hon inte åka ner till Gislaved och göra en likadan video från restaurangen? Troligen är det oerhört lugnt där med just nu.

        Svara
    • Skeptisk

       /  12/17/2019

      Själv bor hon såklart ute på vischan, långt långt från Kronogården. I ett fint rött hus med vita knutar. Inte hon som får gå hem där efter sena kommunmöten. Inte hennes bil som riskerar att bli uppbränd. Inte hennes barn som riskerar att bli rånade eller överfallna. Eller som får gå i skolan för de som blev kvar. En skola där 2/3 inte är behöriga till gymnasiet när de går ur åk 9. Där 35 av 49 i åk 9 är födda utomlands. Om det överhuvudtaget går några elever med svensk bakgrund är de så få att någon statistik inte redovisas.
      Hon lever alltså i en helt annan värld än de som bor där ute. Modigt att göra en gettosafari kl 9 på morgonen då gängen sover.

      Enligt befolkningsstatistiken borde det bo ca 70 elever i åk 9 i Kronogården, men endast 49 gick i lokala skolan. De andra väljer aktivt att gå i andra skolor, för att ha en annan framtid. De och deras föräldrar är nog redigt trötta på dessa skränande nötter. Undrar vad de tycker om att kulturchefen förminskar deras problem. I åldrarna 14-19 år borde det vara ungefär 420 personer. 210 pojkar. Om det var 50-100 av dem ute och gjorde bort sig, var det dock en majoritet som inte var där. De och deras föräldrar är nog mindre glada åt att problemen förminskas. Undrar vilket parti de kan tänkas rösta på i nästa val…

      Svara
      • Målarn

         /  12/17/2019

        Skeptisk
        Nej, hon bor i ett gult hus med vita knutar.

        Svara
        • Skeptisk

           /  12/17/2019

          Ok, det var lillstugan framför som var röd. Spelar ingen roll. Grejen är att hon lever långt ifrån de människor vars vardag hon förminskar.

          Svara
        • Fler än jag som sett den skillnaden på ”stuga” och ”herrgård”!

          Svara
  76. Ivar L

     /  12/17/2019
    Svara
  77. Gorby

     /  12/17/2019

    Svara
  78. hllviken

     /  12/17/2019

    Åt Cissi Wallin f.d. pojkvännens penis???

    http://twitter.com/Genpoden/status/1205227963605798919

    Svara
  79. hllviken

     /  12/17/2019

    Svara
    • Gräddfil … som att betala 50 kr för tandvård?

      Svara
      • hllviken

         /  12/17/2019

        De syftar på att de som har privat sjukförsäkring får gå före andra i vårdkön.

        Svara
        • Senior

           /  12/17/2019

          Du menar som regeringen sedan urminnes tider har på Sofiahemmet?

          Svara
    • Gorby

       /  12/17/2019

      Svara
      • Leif

         /  12/18/2019

        Ja det är Magdalenas matra. Ständigt och jämt får vi höra att det är de gamla som förorsakar problemen. Roligt för dem. Efter ett långt arbetsliv har de blivit ett problem för Magdalena.

        Svara
    • Gorby

       /  12/17/2019

      Svara
  1. Lyssna noga – Suzie Weathers
  2. Brå avslöjas som fejkmjuuuus-fabrik | WTF?

Lämna ett svar till polizei Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.