Brå avslöjas som fejknjuuuus-fabrik

Så har det då kommit fram svart på vitt det de flesta redan visste om, att Brå friserar sina rapporter för att passa den politiska agendan.

Andra har nämnt den tillräckligt egentligen, t ex GP.

Eller Tino Sanandaji.

Amir Sariaslan har också bläddrat igenom den och postat lite klipp från den på twitter. Läs gärna hans twittertråd om det!

Tar med några av klippen från hans twittertråd.

Bl a den där. Som om inte den politiska agendan varit att just INTE utreda det…

Hmmm, undrar vem ”nyckelpersonen” kan vara? Kanske han som alltid säger att man inget vet och att det behövs mer forskning samtidigt som han säger att man redan vet allt sen 1974 så ny forskning är onödigt…?

Det där, jag har flera gånger sagt att det inte är nån tillfällighet att det kryllar av just unga tjejer runt klimatalarmistsekten eller på Fis möten osv för att de generellt är mer lättmanipulerade än unga killar. Det handlar inte om att det bara är 14-15-åringar utan det kan lika gärna vara 25-åringar, bara de inte bildat familj osv. OBS, inte var och en utan generellt alltså! Klart att Brå också känner till sånt. Det är också detta de olika partierna använder mot t ex SD, KD eller M, det är lättare att manipulera unga kvinnor med känsloargument oavsett om de är sanna eller inte eftersom det för yngre kvinnor är väldigt viktigt vad kompisar säger och tycker. Eller vad man tror att de ska tycka och säga. Det utnyttjar partierna stenhårt. Men när proppen till slut släpper så kan det gå rasande fort. Tänk när proppen släpper kring SD, då är S ett minne blott…

Och det Brå avslöjas med här är att hjälpa till så att just en sådan propp inte ska släppa. För om RÄTT siffror om brottsligheten släppts utan manipulation och försköning så hade det sett helt annorlunda ut. Brå har hjälpt galningar att i ideologins namn lura i folk att allt är precis som det alltid har varit fast man VET att det inte är så. Hade man varit ärlig hade det sen länge framgått att vi faktiskt under mycket lång tid med öppna ögon utan minsta lilla plan importerat ett groteskt överskott av grov brottslighet. Varav en hel del drabbar just kvinnorna själva. Hade Brå varit ärliga så hade folk i gemen upptäckt detta mycket tidigare!

Finns ett skäl till att jag sällan tar upp olika rapporter från Brå utan nästan alltid bara nämner anmälda brott och det som avslöjas nu är skälet, att det är tydligt sen länge att Brå helt enkelt inte är pålitliga. Man skickas fram för att förvilla när det blir lite jobbigt. Och de som skickas fram är påfallande ofta just vänsteraktivister. Ni minns väl plankaren t ex…? Man kommer med krystade definitioner som är så snäva att det nästan är omöjligt för någon att uppfylla dem (t ex vad som gäller vid överfallsvåldtäkt), rapporter klumpar ihop invandrare till en enda klump trots att man VET att det skiljer massor i brottslighet mellan olika grupper. Syftet är såklart att förminska problem, att få ner besvärliga siffror osv. Man säger att det är ungefär likadant som tidigare när det i verkligheten kan handla om ökningar på 50-100% i vissa brott osv i oändlighet. Det har rullat på sådär alldeles för länge!

Därför hänvisar jag alltid till anmälda brott i stället för rapporter hit och dit som släpps varje år av Brå. Anmälningar är faktiskt den enda hårda fakta vi har och jag inbillar mig att de är svårare att trixa med för Brå.

En några år gammal bild från @StegetEfter på twitter, en bild som kusligt nog blir mer och mer aktuell!

Senaste veckan har varit extra bisarr, Lamotte var i Kronogården i torsdags och möttes av kaos, misshandel, rån, bangers, hot, det välbekanta jallaspråket som bara verkar innehålla ord som ”hora”, ”horunge”, ”fitta”, fittunge”, ”knolla din mamma” och verbala hot av olika slag osv.

Ovanpå det så försöker såna som kallar sig journalister attackera Lamotte och håna honom. De tycker antagligen att det är perfekt i t ex Kronogården och liknande områden runt om i Sverige.

Bl a Negra Efendic. Jag skriver kallar sig journalister eftersom hon som säger att journalister inte har någon agenda samtidigt som hon ägnat ett helt år åt att attackera åldersbedömningarna, över 50!! artiklar under ett års tid producerade hon där i stort sett samtliga var tydligt mot åldersbedömningarna.

En kulturchef på Trollhättans kommun visar på SYNNERLIGEN dåligt omdöme

Kolla själva i slutet av klippet.

De klarar liksom inte ens av att dölja sin egen vänsteraktivism, de bara måste visa upp sin dumhet offentligt. Vad de också visar är att de är gravt inkompetenta och har fått sin position tack vare kvotering. Observera, hon gjorde alltså detta EFTER att Lamotte varit i Kronogården och EFTER att filmerna släppts. Så otroligt dåligt omdöme att man baxnar! Borde inte vara möjligt att ens kunna visa så dåligt omdöme. Hon måste anse att det man ser i klippet är något alldeles fantastiskt och eftersträvansvärt.

Det här hör ihop med vad man kan se på t ex Brå för det är samma typ av människor. Hur många TYDLIGA aktivister som Paula (som kulturchefen heter) finns det som jobbar på kommuner runt om i Sverige? Vilket är deras syfte? Jo, att rasera det som fungerar. Det är deras enda syfte. Och Brå är bara EN av alla Sveriges myndigheter som drabbats av samma röta sen många år tillbaka. Tänk hur det ser ut på alla som kanske inte har ögonen på sig på samma sätt…

Ska Sverige ha ens en chans så måste man göra sig av med alla såna på kommunerna och på myndigheterna. Rensa ut dem helt enkelt. De kan söka andra jobb där de inte kan ställa till med nån skada. Men de måste bort. Man slipper inte undan den städningen eftersom det inte finns något alternativ.

Ahhh, just det, vilka mer var på Lamotte?

Men titta där, en ledande figur i #jagärhär.

Vem kan ha skrivit det där? Jo, en annan ledande #jagärhär-typ, nämligen Magnus Dennert. Han tycker att om man skriker tillräckligt mycket och högt på jallaspråket så har man rätt att bestämma vem som befinner sig i ett område, när man befinner sig där, vad man ska göra när man befinner sig där och hur man ska göra när man är där. Han tycker att man ska vara…anonym…?

magnus-dennert-jagc3a4rhc3a4r.jpg

Också Magnus Dennert.

En som säger sig jobba på en skola i området. Titta på Lamottes klipp en bit upp och läs sen det ovan en gång till. Jag förstår att Selmir inte tycker att videon är så viktig…

Som vi sett så verkar ju skolan vara alldeles särskilt lyckad, lärt ungdomarna jallaspråket med dess rika ordskatt och allt! Se hur bra Selmir m fl lyckats sen 2015 i klippet ovan…

Fattar ingenting, är folk som Selmir blinda OCH döva? Eller är de kanske likadana själva…? Det skulle ju förklara en hel del om t ex skolpersonal osv själva på något sätt är involverade med skittyperna som vill ha det just sådär? Släktingar? Eller vänner till släktingar? Eller kanske känner de kriminella väldigt väl bara? Eller nåt liknande. Har inte en aning om hur det ligger till men det skulle förklara en hel del om det är så. Något speciellt måste ligga bakom i alla fall eftersom det inte är friskt att anse att det är Lamottes fel eller alla andras fel.

Och kolla kommentarsfältet till inlägget ovan, det kryllar av dårar som anser att skitbeteendet är polisens och väktares fel. Och Lamottes förstås. Osv. Och så tycker de att Selmir är alldeles fantastisk som ”nyanserar” saker och ting…

Hur många som Selmir, som ursäktar kriminellt och extremt antisocialt beteende och som skyller allt på någon annan, jobbar det på Sveriges skolor?

Det är samma typ av människor som jobbar på Brå och som vill mörka stora problem av politiska skäl som en som jobbar som kulturchef på en kommun och öppet visar sitt dåliga ideologiska omdöme som en som jobbar som lärare på skola och som ursäktar kriminellas beteende och skyller det på andra och försöker förminska problemen. Man gör allt av ideologiska och politiska skäl trots att man vet bättre, eller borde veta bättre. Men ändamålet helgar medlen så man skiter i det.

Alla ser men det spelar ingen roll, man bara kör på.

Ännu en gammal från @StegetEfter.

Jag tycker att man kan köpa den här boken faktiskt!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

214 kommentarer

  1. Ivar L

     /  12/17/2019

    Så Selmir, som i princip alltid är i Kronogården enligt egen utsago, gjorde en Aschberg och höll sig undan han med och sedan klagar han på att Lamotte inte kommer och tittar på hur trevligt de egentligen har det?

    Hmmm…. Selmir kunde ju kommit ut från pizzerian eller vart han satt och gömde sig (troligen hemma, många kilometer därifrån) och visat hur trevligt de har det samt svarat på frågor som ingen annan ville svara på. Varför tog han inte chansen?

    Svara
    • Weasel

       /  12/18/2019

      Genom en snabb koll på ratsit ser man att är så lugnt och fint och tryggt och underbart i Kronogården att Selmir har valt att inte bo där…

      Svara
  2. MiT

     /  12/17/2019

    *https://www.facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/photos/a.164669243886572/1033002300386591/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARAv510JbZ8tGF7z8iBayPkQlcCuw5q3wi4PWWRShDk8o9XVhTQYGnRdRdT4YfwNrFYv6FMn7Ug8Smcqbiuf2N-LrVjyxlp2rHZUHQc3KSFuHZQ4U3or6NVr2-Twpn0I_I6EVXSaUOm8F8Jew-nyLz9sxmuQgJRmkZtbfrX3oJceVzLu6SBTPlzKjLBCK2jRfGrTgwUYLRnY3OFA_3U46J7rY1wbdQtCpxejevgMPU0V0UiHyoapuhUV-xpBwEjPT3cDuYk1hdXKhx2f7Mtd4ZZmr2gM4MrSQ6mP0Y1MSQKRCHrIyX_0wQmU50wX20kJW9rGVB1qUAti3YbsS38aQWyb8M0dpczPvRp7CbADZbpQOMp_yOYfXg&__tn__=-R*

    Svara
  3. Utlandssvensk

     /  12/18/2019

    Från 2002 (dvs. för 17 år sen):

    ”Brottsförebyggande rådet, BRÅ, har förlorat sin trovärdighet.
    Det anser flera forskare och professorer.
    – Ledningen försöker bara få resultatet att passa regeringen, säger en av forskarna.”

    ”Sten Levander är professor i psykiatri och sitter med i BRÅ:s vetenskapliga nämnd:
    – Det är katastrof överallt på BRÅ. Rapporterna som de gör är filtrerade, det utövas censur.”

    ”Johannes Knutsson, som är professor vid polishögskolan i Oslo, uppger att generaldirektör Ann-Marie Begler försökte stoppa en rapport om polisresurser som han gjorde åt BRÅ”

    Man kan också notera att ingen mindre än Fredrik Reinfeldt då instämde i kritiken, vilket verkligen inte var fallet när han senare hamnade vid makten:

    ”Justitieutskottets moderate ordförande Fredrik Reinfeldt anser att BRÅ måste göras om i grunden:
    – Forskningen måste stå fri. Den måste vara opolitisk och inte bunden av regeringen.
    Enligt Reinfeldt får BRÅ:s rapporter ett väldigt medialt utrymme – trots att de ofta är tunna.
    – De säger att brottsligheten inte växer. Jag kan bara konstatera att åtminstone när det gäller våldsbrottsligheten och organiserad brottslighet så säger alla att det ökar – utom BRÅ.”

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4d7vxg/det-ar-katastrof-overallt-pa-bra

    Svara
    • Jans

       /  12/18/2019

      Bra gräv.
      Så det var i grunden ingen nyhet.

      Det antyddes ju även i något reportage från forskarna själva, att BRÅ:s informationskorruption inte enbart är en sossegrej utan snarare en regeringsgrej.

      Fredrik Reinfeldts regering kan inte heller själva gjort mycket åt saken således. Men det är klart, i regeringsställning vill väl ingen regering att problem med brottslighet skall uppmärksammas. Särskilt inte när man som Reinfeldt dessutom är i färd att sjösätta mängder med massimmigrationslagar – bland annat med stöd av Mp – för att sänka socialsystemens trovärdighet.

      Svara
  4. Utlandssvensk

     /  12/18/2019

    ”det är lättare att manipulera unga kvinnor med känsloargument oavsett om de är sanna eller inte eftersom det för yngre kvinnor är väldigt viktigt vad kompisar säger och tycker. Eller vad man tror att de ska tycka och säga. Det utnyttjar partierna stenhårt.”

    Självklart ”utnyttjar” partierna egenskaperna hos de som röstar. De har knappast något val, om de vill överleva. Om man då låter kvinnor rösta, kommer man självklart att över tiden få en allt mindre rationell och allt mer känslodriven debatt. Utfallet av detta kan vi nu alla bevittna……

    Det blir för övrigt spännande att se hur det kommer att gå i Finland, där de rödgröna yngre kvinnorna nu har tagit makten. Första åtgärden verkar bli att flyga hem ISIS-krigarnas finska barn. Räkna med en spännande fortsättning! För första gången på länge kan vi nog få ett grannland som är tokigare än oss! Om ni inte tror mig, ta några timmar och goggla runt på de ledande figurerna i den nya finska regeringen. Min gissning är att det kommer att gå åt h-vete i raketfart……

    Svara
  5. Weasel

     /  12/18/2019

    Va ??!!?? Har BRÅ vinklat sina rapporter?? 😲
    Det var som fan . Det kunde jag aldrig kunnat föreställa mig 🤪

    När det gäller Selmir tycker jag att det är intressant att han skriver att det är Lamotte som triggar ungdomarna ( som han väljer att kalla det värdelösa packet ) att attackera Lamotte.
    Selmirs resonemang påminner faktiskt inte så lite om det klassiska resonemanget att kvinnor genom sin klädsel triggar våldtäktsmännen.
    Brottsoffret triggar brottslingen och brottsoffret får därmed skylla sig själv medan brottslingen är ett stackars offer som bara blivit triggad och provocerad av antingen det elaka brottsoffret eller av det elaka samhällets strukturer.
    Exakt så upp och nervänd och exakt så sinnessjuk är vänsterns samhällsanalys och verklighetsuppfattning.

    Extra underhållande är att så många feminister tar ställning för de som skriker ”hora” , ”fitta” , ”horunge” och ”mammaknullare” åt Lamotte.

    Sinnessjuka jävla värdelösa pack. Men ett sinnessjukt jävla värdelöst pack kan man ju ha överseende med.
    Men när det sinnessjuka jävla värdelösa packet dessutom är skenheliga självgoda dubbelmoraluska hycklare är faktiskt gränsen nådd.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/18/2019

      @weasel,

      ”Extra underhållande är att så många feminister tar ställning för de som skriker ”hora” , ”fitta” , ”horunge” och ”mammaknullare” åt Lamotte.”

      Feminister älskar våldsamma MENA män och Islam. Många av dem är väldigt ivriga att få hoppa in i burqan. Det är bara snälla, västerländska män som de ogillar.

      Svara
      • Weasel

         /  12/18/2019

        Ja , så är det bevisligen och absolut.
        Men dom kan väl åtminstone försöka hålla masken en aning och låtsas att dom är konsekventa ?
        Det håller liksom inte att i ena sekunden försöka låtsas att man ogillar uttrycket ”hora” när man i nästa sekund blir upprörd över att Lamotte är i Kronogården medan man inte ens reagerar på att folk står och skriker ”hora” åt honom.

        LOs värdegrund är att man ska flrsvara folk som skriker ”hora”.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  12/18/2019

          ”Det håller liksom inte att i ena sekunden försöka låtsas att man ogillar uttrycket ”hora” när man i nästa sekund blir upprörd över att Lamotte är i Kronogården medan man inte ens reagerar på att folk står och skriker ”hora” åt honom.”

          Det håller inte för dig (eller mig), men det håller utmärkt för en stor andel av de känslosamma kvinnorna som MiT skriver om.

          Svara
          • Weasel

             /  12/18/2019

            Nu menar jag inte att det ska hålla för mig eller för dig eller ens för Mats Eriksson.
            Jag menar att det ska hålla rent logiskt och intellektuellt.
            Alltså, för fan…till och med en sån jävla infantil idiot som Pascalidou måste väl se det egna hyckleriet när hon inte har ett enda ont ord att säga om den patriarkala pöbeln som står och skriker ”hora fitta mammaknullare” , men däremot tusen onda ord att säga om den som blir utsatt för de uttrycken som Pascalidou har påstått sig avsky de senaste 30 åren.

            Ulf Danielsson , Magnus Dennert och Mats Eriksson kan anklagas för mycket , men dom jan inte anklagas för att vara ”kvinnor” .

          • Utlandssvensk

             /  12/18/2019

            @Weasel,

            ”Jag menar att det ska hålla rent logiskt och intellektuellt.”

            Jo, jag inser det! Det jag menar, är att det ofta inte är ett krav för yngre kvinnor att åsikter om olika fenomen ska vara logiskt sammanhängande. T.ex är det väl ingen hemlighet att de bedömer samma beteende helt olika beroende på vem som utför det? Exakt samma handling kan anses vara antingen sexuellt trakasseri eller en spännande romantisk invit, helt beroende på vem det är som utför den. Detta leder till konsekvenser som är allt annat än logiska om man utgår från att alla ska vara lika inför lagen. Men en stor andel av yngre kvinnor tänker helt enkelt inte så och det finns rimliga biologiska förklaringar till detta.

            Vad gäller de feministiska män som lallar med i detta, så inser de troligen genomgående att resonemanget i fallet du nämner inte går ihop, men vet samtidigt att de kan få pluspoäng hos kvinnorna om de håller med.

          • Ofrivillig svenska

             /  12/18/2019

            Utlandssvensk kl 01:44: Ang. ”feministiska män som lallar med…” undrar jag huruvida många av de faktiskt förstår att det de gör/säger trotsar all logik. Vi har nu haft många generationer män (och kvinnor) i Sverige som växt upp på dagis / i skola helt dominerade av kvinnlig personal, på senare decennier dessutom genus-marinerad sådan. Hur fort går det att förändra gen-poolen / få tillräckligt många mutationer ? Med tanke på alla dessa barnvagns-körande män det vimlar av sedan tjugo år (förekom ej när jag var barn/ung) så börjar man undra, men ffa pga alla män man diskuterat med (live så att säga) på tu man hand eller i mindre grupp (blandade kön) som uppenbart inte tänker logiskt och sammanhållet. Kanske har det faktiskt givit utslag även genetiskt, att det enbart vore den destruktiva miljöns fel verkar osannolikt för mig då arv i allmänhet slår miljö.

          • Utlandssvensk

             /  12/18/2019

            @ Ofrivillig svenska ,

            ”Hur fort går det att förändra gen-poolen / få tillräckligt många mutationer ? Med tanke på alla dessa barnvagns-körande män det vimlar av sedan tjugo år (förekom ej när jag var barn/ung) så börjar man undra”

            Det här med män och barnvagnar verkar vara en hyggligt bra indikator på hur långt feminiseringen har kommit. Det har dykt upp i Schweiz först de senaste åren.

            Jag tror inte att generna har ändrats nämnvärt, utan att det vi ser nu är ett kulturellt fenomen. Männen har anpassat sig till en feminiserad miljö. Den väldigt grova förnedrings-dominans kriminalitet som vi ser i stor skala nu är troligen relaterad till detta. De svenska pojkarna har sen några generationer tillbaka fått lära sig att man ”inte ska slåss” och detta har rimligen bidragit till att göra oss, som grupp, nästan försvarslösa mot våldet från invällarna.

          • Weasel

             /  12/18/2019

            Vi är i stort sett överens , utlandssvensk.
            Jag tyckte bara att du var alltför avgränsande när det gällde sjukdomen och inkonsekvensen i den svenska pk-kulturen, när du begränsade den till att den skulle drivas av ”unga kvinnor”.
            Detta då eftersom Jonas Sjöstedt inte är kvinna och Pascalidou inte är ung.
            (även om hon förvisso argumenterar och skriver som en 14 åring ).

            Om det bara var ”unga kvinnor” som ägnade sig åt det här sjuka och inkonsekventa beteendet skulle det inte vara något större problem. Men eftersom ca 80 % av politikerna och över 90 % av journalisterna i sverige ägnar sig åt det så blir det ett gigantiskt problem.

            Och det tydliggörs alldeles extremt tydligt genom att sådana som exempelvis Aschberg ( som ju inte kan sägas vara en ”ung kvinna” ) twittrar hatiskt om Lamotte , men inte säger ett ont ord om de som kastar bangers och skriker ”hora”.

            (Det är inte jag som har gett dig nertummar )

          • Utlandssvensk

             /  12/18/2019

            @ Weasel,

            ” Jag tyckte bara att du var alltför avgränsande när det gällde sjukdomen och inkonsekvensen i den svenska pk-kulturen, när du begränsade den till att den skulle drivas av ”unga kvinnor”.”

            Det var nog helt mitt eget fel. Jag argumenterade svagt och otydligt.

            Men samtidigt är det väldigt svårt att ge rimligt korta svar i dessa sammanhang. Det jag försöker säga är att det, enligt mig, är den allmänna feminiseringen som över tiden ger dessa dessa effekter. Tillåt mig att göra ett nytt försök att förklara.

            Problemet vi har här är då att många debattörer agerar på ett sätt som uppenbarligen inte är objektivt logiskt sammanhängande. Kortfattat säger de dels att man inte ska kalla folk ”hora”, men stöder samtidigt att Lamotte blir kallad just detta. Både män och kvinnor gör sig skyldiga till detta.

            Den direkta orsaken till detta är då, enligt mig, att vi har en debatt som är dominerad av känslor. PK folket gillar vissa grupper, t.ex muslimer, och ogillar andra, t.ex vita nationalister. Givet att man då har en känslobaserad argumentation, är det inga som helst problem att värdera samma ord eller handlingar helt olika, beroende på vem avsändaren är. Både män och kvinnor som tillhör PK gruppen gör detta hela tiden.

            Men sen är nästa fråga varför vi har detta debattklimat. Jag argumenterar då för att detta är resultatet av en feminiseringsprocess som har pågått under en längre tid och som självklart även har påverkat männen. Det är möjligt att jag har fel, men denna teori är den enda jag hittar som förklarar det jag kan observera.

            ”Det är inte jag som har gett dig nertummar ”

            Eftersom jag är både rasist och sexist, är jag inte helt ovan vid att folk ogillar mina inlägg 🙂

          • Törnrosa

             /  12/18/2019

            Utllandssvensk:
            ”Men sen är nästa fråga varför vi har detta debattklimat. Jag argumenterar då för att detta är resultatet av en feminiseringsprocess som har pågått under en längre tid och som självklart även har påverkat männen. Det är möjligt att jag har fel, men denna teori är den enda jag hittar som förklarar det jag kan observera.”

            Det är jag som tummat ner Utlandssvensk. Det borde han begripa.

            Jag har aldrig förnekat att du och Koa kan vara inne inne på ”rätt” anledning. Men sen tänker jag att det kanske finns andra orsaker som också kan bidra till Koas och din slutledning.

            Det är din lösning på problemet jag inte gillar. Det är alldeles för många av båda könen som är inblandade för att man ska ta ifrån vissa rätten att rösta – just på grund av könet.

            Det har inte minst de senaste dagarna visat sig att svenska män utan ”kända sängproblem” inte drar sig för att bära sig svinaktigt på nätet.

            Vad jag skulle kunna tänka mig som en lösning på sikt är t ex att man ska på något sätt kvalificera sig till att få rätt att rösta. Dessutom att man ska vara minst 25 år för att få lov att rösta plus att man ska ha ett yrke och vara minst 35 år för att väljas in i riksdag el kommun. Finliret i de tankegångarna kan vi lämna därhän.

            Frågan är nämligen Kommer vi att få en chans att genomföra det. Då måste vi återerövra vårt land som nu regeras av folk som inte vill OSS väl. mvh

          • batikhäxan

             /  12/18/2019

            Batikhäxan som gömde femtio afghaner i sin säng borde inte ha rösträtt.

            Hur många får man vara i ett röstbås egentligen. Det blir ett herrans liv och betãnk att hon smugglar in fler afghaner under rattmuffen än vad svea rike är kapabel att utvisa i stöten.

            Som öm det inte räckte med skråmos terroristungar och SVT:s spontana traffickingverksamhet.

            Nu får hela Sverige tvätta ögonen med sprit efter batikhäxans bekännelser.

            Tänk om en gubbe tog in trettio thailändskor. Vilket snyftreportage det hade blivit.

            Haha vilket skämt. Löpsedlen pryds av en övervintrad gambiatant.

            Nej stäng bron och slå av strömmen. Lås dörren och släng nyckeln. Landet har spårat fullständigt. Det är dags att gå hem nu.

        • Inge Post

           /  12/18/2019

          Det är inte heller ofta det håller med logik när man är en ideolog-.

          Du får helt enkelt börja se dom som jag gör. Dessa ideologer är inget annat än kultmänniskor,hjärntvättade av sina karismatiska ledare,deras behov av samhörighet vilken samhörighet som helst ,är viktigare än behovet av kritiskt tänkande.

          Vi som inte tillhör kulten,kan aldrig genom logiska resonemang få dom att förstå att de befinner sig i en kult. Vi kan bara stå brevid och vänta på att de antingen dricker sin cool aid ,eller när de flesta andra runt dom faller döda ner, de inser hur jävla hjärtvättade de blivit och slutligen bryter sig ur kulten.

          Det absolut största problemet är väl att vi har en statsminister som vid varje tillfälle han får, gör allt för att tala gott om och upprätthålla kulten och allt den står för.
          Det lär väl visa sig om han tänker dricka cool aid eller fattar att det är dags att lämna när det börjar ramla lik i bänkarna brevid. Han är ju inte så smart,så jag skulle inte sätta några pengar på vare sig saft eller bulle.

          Jämfört är det som att Bill Clinton skulle tala om hur jävla bra David Koresh är och hur rätt det är att vara en av The Branch Davidians

          ersätt bara David Koresh med vilken känd Svensk feminist du vill och The Branch Davidians med Feminism.

          Antifeminist ?Jag ?…

          Svara
          • fast

             /  12/18/2019

            Går inte varje svensk statsminister ner på alla fyra, särar på skinkorna och svär trohetseden där HEN bekänner sig till feminismen för att blidka medias blodhundar.

            Ännu har dessa gubbar inte tvingats kliva åt sidan, ta ett steg tillbaka och hålla käften.

            Inte ens den onda dockan Annie med knallrött hår fick en syl i vädret.

        • Kristian

           /  12/18/2019

          Edlunds analys är som vanligt utmärkt (och gastkramande)
          ”Det impotenta folket”
          http://helenaedlund.se/det-impotenta-folket/

          Svara
          • hllviken

             /  12/18/2019

            Helena Edlund är STOR.

            Läs gärna även Zersetzung!

          • Utlandssvensk

             /  12/18/2019

            @ Kristian,

            Läsvärt av Edlund, även om jag inte håller med om allt hon skriver.

            Det här med att just Sverige är så unikt mesigt var jag också länge inne på, men jag har gradvis ändrat uppfattning. Det är ungefär samma elände i alla västländer. Den vita ursprungsbefolkningen viker sig överallt.

            Som jag nämner ovan, blir det spännande att se hur det går i Finland. Det landet framstod länge som väldigt förnuftigt men har nu på förbluffande kort tid blivit extremt PK, möjligen värre än Sverige. Något liknande är helt klart på G i Schweiz, men här har det inte riktigt blommat ut ännu. Men den nya finska regeringen! Jösses!!!!

        • Weasel

           /  12/18/2019

          @ utlandssvensk ;
          Ok , din längre förklaring köper jag till fullo och har inga som helst invändningar emot 🙂

          Svara
        • Törnrosa

           /  12/27/2019

          citerar mig själv i inlägget till Utlandssvensk högre upp: ”Jag har aldrig förnekat att du och Koa kan vara inne inne på ”rätt” anledning. Men sen tänker jag att det kanske finns andra orsaker som också kan bidra till Koas och din slutledning.”

          Läste den 26 december 2019 ett längre inlägg av Utlandssvensk på Dagens goda samhälle i Patrik Engellaus krönika om kvinnoförtryck.

          Utlandssvensk framförde där åsikter som jag anser verifierar min uppfattning om vad han anser om kvinnor. De är bl a gråtande varelser med barnsliga drag och bör därför inte ha rösträtt. Hoppas att fler läser hans utveckling av sina tankar.

          Patriarkatet börjar vinna terräng eller… mvh

          Svara
      • Inlandssvensk

         /  12/18/2019

        Utlandssvensk,
        det visar tydligt att biologin bestämmer oavsett vad hon än säger.

        I praktiken om hon får välja på krogen mellan en velourkille som är feminist och en He-Man som är emot allt vad feminism och jämställdhet heter, så kommer hon välja till 99 % He-mannen!
        Detta vet alla som varit på krogen mer än en gång.

        Inte så svårt att välja mellan

        och

        Svara
        • Inlandssvensk

           /  12/18/2019

          Samma sak med velourkillar som kallar sig för feminister, även där är det biologin som bestämmer.
          Vid möten med det motsatta könet bedöms (omedvetet?) den persons fruktbarhetsförmåga trots att det inte är PK.

          Svara
          • hllviken

             /  12/18/2019

            Fruktbarhetsförmågan….njae…

            snarare vad som triggar vissa lusthormoner?!?!

        • Utlandssvensk

           /  12/18/2019

          @ Inlandssvensk,

          ”I praktiken om hon får välja på krogen mellan en velourkille som är feminist och en He-Man som är emot allt vad feminism och jämställdhet heter, så kommer hon välja till 99 % He-mannen!”

          Så är det helt klart!

          Men samtidigt är det ett faktum att om kvinnor får politisk inflytande, så sätter de direkt igång och feminiserar de inhemska männen. När de sen lyckas, föraktar de resultatet av sitt arbete. Det är just denna dynamik som är grunden till att kvinnlig rösträtt på sikt leder till nationellt självmord.

          Svara
          • Ofrivillig svenska

             /  12/18/2019

            Utlandssvensk: Jag håller helt med dig om feminiseringen men vill även klargöra mitt inlägg kl. 07:07 då jag insett att jag utelämnat bakgrunden till mina funderingar om genetiken, vilken är följande:
            Det senaste seklet och ffa de senaste 50-70 åren har inneburit att de minst lämpade fysiskt och/eller mentalt ändå har inte bara överlevt utan även kunnat föröka sig. Dessa avkommor i sin tur överlever och förökar sig, etc…Under samma tid har de mest framgångsrika minskat sina barnkullar helt enormt, vilket har lett till en omvänd ”survival of the fittest”-situation där de mest framgångsrika knappt får några avkommor medan motsatsen råder för de svagaste. Detta förhållande tror jag också är av betydelse för att vi är där vi är i Sverige och övriga västvärlden. Till detta kommer det faktum att teknikens framsteg har gjort att många av dessa kan hanka sig fram på mer eller mindre viktiga / framträdande positioner, vilket ytterligare förvärrar saken.

  6. Q-Ken

     /  12/18/2019

    Hur kommer det sig att det ständigt är invandrare från några specifika länder som inte kan bete sig civiliserat?
    Och hur kommer det sig att korrelationen mellan dessa länder och detta: https://www.worlddata.info/iq-by-country.php
    är så stark?

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/18/2019

      @ Q-Ken,

      ”Och hur kommer det sig att korrelationen mellan dessa länder och detta: https://www.worlddata.info/iq-by-country.php
      är så stark?”

      Den frågan går inte att besvara inom ramen för de existerande anti-rasistiska dogmerna. Pga detta, har man gjort det olagligt att prata om saken. Kätterilagstiftning, helt enkelt!

      Svara
    • Kristian

       /  12/18/2019

      Inkomstkolummnen är intressant. Kina borde vara tjugo gånger så högt per capita.
      Sitter och fnissar åt hur mycket koldioxid de kommer att släppa ut för att komma dit!

      Svara
  7. MiT

     /  12/18/2019

    Hahaha, tänkte också ungefär så här när jag läste den under eftermiddagen 😛

    Svara
  8. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
  9. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • elina

       /  12/18/2019

      Lycka till. Sköt om ert ego.
      (Men jag tycker att ingen bör skaffa fler än max 2, varken man eller kvinna och därefter slopas barnbidrag mm till nästa barn. Tvillingar eller fler som andra barn kan dock inte drabbas. Lite kinesisk ful ordning alltså men inte pga klimat utan att vi är för många om alla skulle komma ens i närheten av vår standard.)

      Svara
      • Ofrivillig svenska

         /  12/18/2019

        Elina: Kanske missförstår jag dig men ifall detta inlägg på något sätt syftade på det jag skrev om genetik m.m. kan jag trösta dig (inte nedsättande menat) med att jag, självvalt, inga barn har. Har jag missuppfattat ditt inlägg ber jag om ursäkt för att ta upp din och alla andra läsares tid med ovidkommande inlägg.

        Svara
        • elina

           /  12/18/2019

          Genetik. Nej, det tänkte jag inte på. Bara på överbefolkning på jorden.

          Svara
  10. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/18/2019

      Jag noterar att hans obligatoriska sneda ungdomspuck på huvudet dessutom är slingad. Ett uppenbart tecken på en man i nöd.

      Svara
    • Kristian

       /  12/18/2019

      Grattis Frankrike!

      Svara
      • info

         /  12/20/2019

        Kristian,
        Jag säger precis som Emmanuel Macron:
        Merci d’avoir choisi la France!

        Svara
    • Kristian

       /  12/18/2019

      Merit Wager: ”Kom aldrig och påstå att ni inte visste. Aldrig!”
      http://meritwager.nu/allmant/kom-aldrig-och-pasta-att-ni-inte-visste-aldrig/
      ”Så här har det hållit på trots hundratals vittnesmål om lögner och bedrägerier i långt över ett decennium. ”

      Svara
    • G

       /  12/18/2019

      ”Folk kommer fram, vill berätta sina asylhistorier.

      – Kiruna–Haparanda–Boden, säger en kille med uppjagad blick.
      Han håller upp ena handens fingrar.
      – Fem år.
      Killen går över till engelska. Påstår att det svenska språket får honom att vilja kräkas. Rösten blir hotfull.
      – Five years. I hate fucking Sweden. Hate Sweden!
      ..[..]..
      Alla runt brasan är svensk-afghaner. Och Sverige lever vidare i dem. I sättet de hela tiden spränger in ord som ”uppehållstillstånd”, ”asyl” och ”chilla” även när de talar dari. I hoppet de känt och drömmarna som dött.

      – Jag kämpade så hårt i Sverige, säger Fazel. Lärde mig att läsa och skriva fast jag aldrig tidigare hade gått i skolan. Gick ut nian med betyg i alla ämnen.
      Han stirrar in i elden.

      – Jag fick vänner och lärde mig hur samhället fungerade. Vilka partier som var på flyktingarnas sida och vilka som inte var det. Jag läste vård och omsorg på gymnasiet och hoppades att en dag få jobb på ett äldreboende. Jag gjorde allt som man skulle. Men Sverige sa nej.”

      Ja, det står om svensk-afghaner och tysk-afghaner. Skrattretande ang åldern.

      Svara
      • Kristian

         /  12/19/2019

        ”gjorde allt man skulle” – utom att ha asylskäl?

        Inte en ”rättighet”.

        Svara
  11. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • Hypocrita

       /  12/20/2019

      Hur kan det vara en myt, när det Tyska tågbolaget bekräftar att Greta hade platser i 1:a klassvagnen?

      Svara
  12. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
  13. MiT

     /  12/18/2019

    https://twitter.com/SR_StudioEtt/status/1206960215901528066

    Svara
  14. Melmac

     /  12/18/2019

    Har ni nån gång läst en bra blogg som vid en given tidpunkt fullständigt havererar och bloggaren börjar agera nyttig idiot? Finns en grannbogg som fullständigt har tappat det nu när detta med BRÅ uppdagades.
    Vill inte hänga ut den stackarn nu när ett av hens narcisstiska skov börjat igen.

    Svara
    • hllviken

       /  12/18/2019

      Hhmmm….retsticka där! 🙂

      Jag blev mycket nyfiken.

      Svara
      • Melmac

         /  12/18/2019

        Den ligger i blogglistan till höger på http://anybodys-place.blogspot.com/

        Svara
        • hllviken

           /  12/18/2019

          Finns många där.

          Svara
          • Melmac

             /  12/18/2019

            Du kan säkert räkna ut vilken, den uppdaterades idag på morgonen.

        • hllviken

           /  12/18/2019

          DGS och Ledarsidorna har haft många bra artiklar genom åren men….

          de har aldrig gått på djupet och velat ta itu med det Onda Systemet.

          Svara
          • Melmac

             /  12/18/2019

            Fast Ledarsidorna var rätt rabiata när de hette ”Mitt i Steget” och började lite trevande i OK-land för att faktiskt ha tagit steget mot att kritisera det som ska kritiseras. Tycker ändå att det är en av de mest nyanserade bloggarna/nyhetssidorna idag. Till skillnad från den andra som lägger in förbehåll redan i bloggtexten: Tyck som jag eller du är Nazist, typ.

          • Melmac

             /  12/18/2019

            PK-land ska det vara

          • Kristian

             /  12/18/2019

            Samma land, fast de heter OKQ8 nu!

    • Kristian

       /  12/18/2019

      Gissar att du inte menar Wilderäng, han har ju länge kämpat mot diverse väderkvarnar ”till höger” (och till öster).

      Svara
      • hllviken

         /  12/18/2019

        Wilderäng har alltid varit populär hos den svenska makteliten.

        Svara
        • Melmac

           /  12/18/2019

          Har han det? Eller är det hans ego som tycker det?

          Svara
          • Kristian

             /  12/18/2019

            Kan tänka mig att han är ett lagom radikalt alibi. Skämtar lite grann med de egna, de tror väl att det är en sådan där ”roast”. (Som förövrigt ingen annan än Friars Club borde försöka sig på.)
            Satte tidigt ned foten mot ”folkhemsfundamentalister.” Låtsas inte ens att han tillåter avvikande åsikter i kommentarsfältet. Men egentligen är Sverige bäst i världen på allt.

            Ungefär som om Pangloss skulle imitera Carlin.

          • Melmac

             /  12/18/2019

            Det är komiskt att se hur det har förändrats över tid. Dagens utbrott tillsammans med tidigare om SCB statistik på sysselsättning fick mig att endast läsa den som ren humor i fortsättningen, lite lyteskomik från min sida helt enkelt.

            Nu vet ni i all fall vilken det är.

          • Melmac

             /  12/18/2019

            Vad visa den sidan?

  15. hllviken

     /  12/18/2019

    🌿 🌹 🍀 🌸 🌾 🌾 🌾

    http://nxt.barometern.se/ledare/glads-nar-det-vaxer

    Svara
    • Kristian

       /  12/18/2019

      Första Mosebok, 41 kapitel.
      Sju goda år, sju svåra år.

      Greta kanske kan ta rollen som Josef, och tolka vad det betyder? Fast jag har aldrig hört henne säga något om ”goda år”.

      Svara
  16. Skeptisk

     /  12/18/2019

    Om Selmir jobbat på skolan i 5 år och resultatet är att 2/3 av eleverna inte blir gymnasiebehöriga, utan springer omkring på nätterna och skriker ”hora horunge fitta knolla din mamma”, kanske Samir ska fundera på hur bra han är på sitt jobb.
    Just sayin’

    Svara
    • Kronblom

       /  12/18/2019

      Orden finns redan i första kapitlet i läroboken för sfi.

      Svara
  17. Grodan Boll

     /  12/18/2019

    Kritiska maskulinitetsstudier visar att unga män är impulsiva och svårkontrollerade. En av många anledningar varför stater slänger in dessa personer i värnplikt när de är som mest bångstyriga. ( Punkt slut )

    unga tjejer som är lättstyrda

    Punkt_Slut !1!!

    Svara
  18. Kristian

     /  12/18/2019

    Ler och långhalm.

    ”Har Du Klimatångest, Lilla Vän?”
    https://fridebatt.se/har-du-klimatangest-lilla-van/
    ”Att ha s.k. klimatångest är just nu korrekt. Motsatsen, att tycka livet rullar på ganska bra och skratta lite i mjugg åt alla tokerier med gretor och klimatmöten anses däremot inkorrekt.
    […]
    Frågan är då när motsatsen till klimatångest kommer problematiseras och diagnosticeras? Förmodligen när majoriteten av den obildade medelklassen, inklusive Klimatpsykologerna själva, lider av sådan klimatångest att den som inte har det betraktas som så fullständigt avvikande att tillståndet måste ses som patologiskt. ”

    ”Klimatdiktaturen rycker närmare”
    https://fridebatt.se/klimatdiktaturen-rycker-narmare/
    ”Att alla samhällsmål ska ses över innebär att demokrati, yttrandefrihet, pressfrihet, frihet att resa och välja färdsätt och mycket annat underställs kravet på nollutsläpp och även ett på heder och samvete instämmande i klimatpolitiken. Nej kravet kommer inte att formuleras så, men kommer att tolkas så.”

    Svara
  19. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • hllviken

       /  12/18/2019

      Svara
    • G

       /  12/18/2019

      Har en känsla av att det blir ett lugnt nyårsfirande i Trollhättan…

      Svara
    • G

       /  12/19/2019

      twitter.com/paula_pelli

      ”Arbetar som Kulturhuschef/områdeschef för Kronan kulturhus, Trollhättan”

      Svara
  20. Kristian

     /  12/18/2019

    Moderater, stora i orden. Blir det något konkret den här gången tro?

    Svara
    • Ivar L

       /  12/18/2019

      Det intressanta är att samordningsnumren nu framställs som om det är något ogenomtänkt misstag, men det kan det ju knappast vara. Det krävs biometriska data för att jag skall få mitt pass. Att det intre krävs för samordningsnummer är inget misstag utan ett medvetet val som även Alliansen var med på.

      Det går knappt att föreställa sig bevekelsegrunderna hos ledarna för en nation som beter sig på det viset. Vad är det de vill egentligen?

      Svara
      • Kristian

         /  12/19/2019

        Att sluta med det här tramset med ”nationer”!
        Av någon anledning tror den svenska eliten att man står sig bra i internationell jämförelse, och fortfarande kommer att vara på topp efter nationernas fall.

        Att man knappt kan tala begriplig engelska och inte har en aning om hur världen (eller det egna landet) egentligen fungerar är nog en bisak.

        Svara
  21. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • Kristian

       /  12/18/2019

      Men om det sällan skakas hand är ju det normen, eller?
      Då är det normkritiskt att skaka hand.

      Försök begripa det någon gång, alla ni vänsterblivna, PK, SJW, ”goda”.
      Det är ni som har bestämt hur det skall vara! Det är ni som är det onda imperiet!

      Svara
      • Johan A

         /  12/18/2019

        Det finns normkritik och det finns normkritik. I dessa människors ögon är normkritik bara bra om det är rätt normer som kritiseras, dvs de normer som de själva inte tycker om. Om kritiken vänds mot deras egna normer klassifieras detta som ”hat”. På så vis kan de fortsätta sprida sitt gift och samtidigt utmåla sig själva som offer.

        Svara
        • Kristian

           /  12/18/2019

          Så sant!
          ”Demokrati” betyder också lite olika saker, beroende på hur populasen har röstat.
          Och ”yttrandefrihet”, och ”jämställt”, och …

          Svara
      • Weasel

         /  12/18/2019

        Feministen Loan kämpar för att kvinnor ska behandlas annorlunda än män. 🙄

        Svara
      • Iva

         /  12/18/2019

        Alltså, Andreas har helt rätt.

        Det råder nog ingen brist på svenskar som vill att det skall bli”snävare och snävare” med friheterna att leva som en asocial parasit på vårt land. Varför ge något alls till folk som ogillar landet, dess kultur och dess ursprungsbefolkning? Vi är nog många som hoppas på mer av ”snävare och snävare”. Det intressanta är att det då kommer bli ”ledigare och ledigare” för oss som vill fortsätta leva i landet Sverige såsom vi levde tidigare.

        Svara
    • G

       /  12/18/2019

      Zara: ”Introvert, feminist, vänsterpartist, misantrop, ateist, nörd.”

      Svara
      • Jans

         /  12/18/2019

        Zara träffar nog inga konservativa muslimska män i så fall för dem får hon definitivt inte krama.

        Svara
      • Weasel

         /  12/18/2019

        Ok.
        Eftersom feministen Zara inte minns när hon skakade hand med någon senast så är det väldigt feministiskt och jämställt om män skakar hand med män men vägrar skaka hand med Zara på grund av Zaras kön.

        Feminism innebär alltså att kvinnor ska behandlas annorlunda än män.

        Svara
        • hugg boa

           /  12/18/2019

          Det har väl feminism alltid inneburit.

          Låter som en smittorisk i dessa förkylningstider, springa runt och kramas till höger och vänster.

          Svara
          • Törnrosa

             /  12/19/2019

            Har man som jag problem med immunförsvaret tar man inte folk i hand eller kramar dem – speciellt inte i influensatider. Så det är faktiskt en muslimsk sedvänja jag tycker har sunda konsekvenser. mvh

          • Weasel

             /  12/19/2019

            Tja , jag vet inte om feminism alltid har gått ut på att kvinnor ska behandlas annorlunda än män.
            (När jag var ung hade inte feminismen utvecklats till en fullständigt sinnessjuk sekt ) .

            Det jag dock vet är att feministerna idag ofta skriker att män och kvinnor ska behabdlas lika.
            Åtminstone fram tills dess att någon islmamist vill hälsa på kvinnor och män på olika sätt , för då tycker plötsligt feminister som Zara att det är helt ok att kvinnor behandlas annorlunda än män…

          • hugg boa

             /  12/19/2019

            @turnrosa

            Får jag föreslå hijab & nikab så är du virusfri så det skriker om det.

            @weasel

            Ja men du är inte hundrafemtio år gammal?

            I praktiken är det så eftersom feministen aldrig varit beredd att ge upp sociala fördelar i någon reell mening.

            Dagens feminist bryr sig bara om uppmärksamhet & bekräftelse. Hen säger precis vad som helst för att få det. Ju dummare och mer provocerande desto bättre. Det underlättar bara att feministen har en naturlig fallenhet att undfly rationella resonemang.

            Ideologin skänker bara en plattform att kanalisera deras egen självupptagenhet.

          • Weasel

             /  12/19/2019

            Nej , jag är inte 150 år gammal , men jag är så pass gammal att jag minns en tid då feministerna kämpade för helt andra saker än att patriarkala män skulle ha rätt att slippa skaka hand med kvinnor 🙄

          • hugg boa

             /  12/20/2019

            Ja men det är hundra år sedan det beslutades att införa allmän rösträtt för kvinnor och snart femtio år sedan aborträtten klubbades.

            Feminister har säkert kämpat för någon bra sak även efter detta, då även en blind höna kan hitta ett ägg och en trasig klocka har rätt mer än en gång per dygn.

            Frågan är om inte merparten av kacklet de senaste femtio åren främst tjänat syftet att söndra det västerländska samhället i grunden.

            Att alliera sig med kvinnoförtryckande religioner, förespråka massimport av våldtäktsmän och få kvinnor mördade är förstås en väldigt extrem form av det, men det ligger inte helt utanför linjen.

            Argumentet är att feminism sedan länge tjänat samma gamla syfte, helt oavsett feministens personliga motiv som ofta bottnar i ren och skär egoism.

            Hur kan hen annars blunda för att kvinnor våldtas på löpande band och kastas huvudstupa från balkonger, samtidigt som den dreglande feministen slickar sig runt munnen efter kvotering av styrelseposter och räknar könsrepresentation på ett sätt som skulle göra en autist sjukt imponerad.

            Tiderna förändrats. Förr försökte man få upp människan på månen och såg det som höjden av mänsklig strävan. I dag försöker man få in henne på fel toalett.

            (vilket förövrigt föranledett en epidemi av könsdysfori med unga offer)

            Forna feminister vänder sig säkerligen i graven över sin nutida islamistbejakande skugga, som mest liknar en fet flodhäst i offerkofta.

            Du har rätt i det.

            En attack på samhället, dess invånare och i synnerhet kvinnor är det likaväl och att idén att använda feminism för detta ändamål är kanske inte helt ny.

          • Kristian

             /  12/20/2019

            ”Feminism” har inte ensamrätt på ”lika rättigheter och skyldigheter.”

            Feminismen har nog i 150 år varit tydliga med att män alltid är hinder eller verktyg – aldrig människor.

            Ju fler problem man löser, desto mer extrem måste man bli för att rörelsen skall kunna fortsätta existera. Ingen organisation har någonsin överlevt under devisen ”tja, vi har det faktiskt rätt bra, skall vi försöka fortsätta med det.”

            När industrialiseringen var klar och en generation hade glömt vad krig var för något – dvs 70-80-tal – fanns det inte så mycket kvar att göra.

          • hugg boa

             /  12/20/2019

            Ja och allra minst en revolutionär nymarxistisk rörelse, som feminism är i dag.

            Könsrepresentation är en ytterst tacksam måltavla i det hänseendet (evig kamp) när biologiska grundförutsättningar omöjliggör en jämn könsfördelning inom de flesta områden.

            När den statliga bidragskon svälter riktas blickarna mot den privata sektorn.

            Det är knappast någon slump att diskrimineringslagstiftning utformas med krav på förebyggande åtgärder som skapar en marknad för politiska kommissarier.

            Precis allt från skola och regering till media och myndigheter är kontaminerat av detta ideologiska nonsens. Är det för att vi har så stor bredd och diversifierade strömningar inom nutida feminism som resulterar i att radikalfeminism och genusteori genomsyrar precis alla områden.

            Historiskt och geografiskt ser det något ljusare ut. Rätten att rösta och rätten till abort behöver man inte vara helt bindgalen för att ställa sig bakom. Eller kvinnors rättigheter i Saudiarabien, att inte stenas till döds.

            Att en rörelse som utger sig för att tillvarata kvinnors intressen (eller åtminstone kvinnors rättigheter) arbetar aktivt för att få fler kvinnor på hemmaplan förtryckta, våldtagna och mördade förefaller däremot aningen bisarrt.

            Att feminister hatar män är sedan länge konstaterat, men de beter sig som om de hatar kvinnor nästan ännu mer.

            Feminism kanske är en slags diagnos trots allt.

    • Rikard

       /  12/18/2019

      Hej.

      [https://en.wikipedia.org/wiki/Handshake]

      Lär dig läsa, Loan.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  22. elina

     /  12/18/2019

    https://affes.wordpress.com/ har presterat statistik som inte riktigt liknar BRÅ. Vet inte vem han är och så men nog blir det rätt nu i bakljuset av den putsade infon BRÅ presterar. Eller lottar de bara in något?

    Svara
  23. Kristian

     /  12/18/2019

    Man gör alltså genomgående samma analys som med Brexit, Trump, och Sverigedemokraterna: Det är inte så att Lamotte visar på problem, han ÄR problemet!

    Orsak? Verkan?
    Svårt att skilja på ibland.

    Svara
  24. hllviken

     /  12/18/2019

    1984?

    Svara
  25. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • Kristian

       /  12/18/2019

      Hmm, ett nytt namn hos nyhetsbyrån? Intressant.

      Svara
    • Ivar L

       /  12/18/2019

      Och så tänker man sig istället att någon slags ultrakonservativ rysk-ortodox kyrkorörelse med starka band till Putins regim och finsansiering i tiomiljonersklass bedrev friskola i Sverige täckande hela skoltiden från 0:an till 9:an.

      Skulle förbigås med samma tystnad?

      Svara
  26. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
  27. Rikard

     /  12/18/2019

    Hej.

    Spännande, det här. Men nyhet är det inte, egentligen. Varken att myndigheter som utan undantag är partipolitiskt styrda fuskar, eller att man manipulerar via rapportering, tidpunkt och ordval.

    Det gjorde man på Palmes tid också.

    Faktum är att Strindberg hade känt igen sig. Röda Rummet, Svarta Fanor och en del annat är lika aktuellt idag som när de var nyskrivna.

    Men så ligger vi mer än trettio år efter inom beteendevetenskap, psykologi, och relaterad forskning och slutsatser. Här gäller ännu sextiotalets socialkonstruktionistiska dogmer. Ironiskt, då vi tidigare (sjuttiotal) var internationellt erkända för hur framstående vi var på datainsamling och social vetenskap/ingenjörskonst utifrån just data – nu, när datorkraft finns för att verkligen samköra data på alla nivåer för korrekt resursallokering och korrekta förutsägelser så skall varken data eller teknik användas.

    Får liksom lite vibbar av hur det gick för Kina och Japan när man stängde sig för kunskaper och metoder om de kom från andra länder.

    Myndigheternas hybris och tro på att vi är bäst i världen är rätt rasistisk faktisk. Det är inte 1970 längre, pojkar och flickor. Vi ligger rätt okej till än så länge men glappet neråt krymper inom alla fält för varje år som går, utan att vi försöker hålla ifrån.

    Lite som att vara maratonlöpare som bara tränar att springa 40 kilometer. (En riktig mara är 42.195 km.)

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  28. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • Hypocrita

       /  12/20/2019

      Går dom att klona? Det verkar vara en tjafsfri version av ordningsmakt. Fler såna tack!

      Svara
  29. Leif

     /  12/18/2019

    överraskande inslag med Joakim Lamotte i P1 Studio Ett:
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=7370352

    Svara
  30. G

     /  12/18/2019

    ”Journalisternas hån undergräver journalistiken
    …..
    I stället för att fokusera på det allvarliga i hoten mot yttrandefriheten har många valt att förminska det som hände och förlöjliga Lamotte. Särskilt roligt har man haft åt uppgiften att Lamotte ska ha skrivit ett tidsinställt avskedsbrev på Facebook för den händelse att han inte skulle komma levande hem från Kronogården. Detta har ett antal journalister, som de profilerade reportrarna vid Svenska Dagbladet Negra Efendic och Mathias Ståhle gjort sig lustiga över. För den som sett videoklippen från Trollhättan fastnar skrattet i halsen. Stämningen är påfallande hotfull och de närvarande poliserna tycks inte kapabla att hantera situationen ifall den skulle eskalera ytterligare.”
    https://timbro.se/smedjan/journalisternas-han-undergraver-journalistiken/

    Svara
    • G

       /  12/19/2019

      Svara
  31. G

     /  12/18/2019

    ”Nästa pekoraljourno till rakning: Kazimierska #Trollhättan”
    https://hexanmexan.wordpress.com/2019/12/18/nasta-pekoraljourno-till-rakning-kazimierska-trollhattan/

    Svara
    • Kristian

       /  12/19/2019

      De har verkligen hakat upp sig på den där liknelsen om godis.

      Svara
  32. G

     /  12/18/2019

    Vad är bakgrunden? Har någon gjort något mot pappans barn? Valde pappan ta saken i egna händer för att skolan inte gjorde ett skit? Frågorna är många, svaren få. Och artiklarna i media är också få, och flera bakom betalvägg.

    13dec…

    ”Krafttag mot stöket på Ekebyskolan

    Ekebyskolan i Sala har problem med bråk och slagsmål bland eleverna och nu är flera åtgärder på gång, bland annat utreds kameraövervakning.”
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7366724

    ”Nya rektorn: Man har ju möjlighet att stänga av elever”
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7367304

    14dec…

    ”Debatt S: Vi kräver ordentliga tag mot skolproblematiken”
    https://www.salaallehanda.com/artikel/debatt-s-vi-kraver-ordentliga-tag-mot-skolproblematiken

    17dec…

    ”Skolnämnden nobbar extramöte trots nytt bråk på Ekebyskolan”
    https://www.salaallehanda.com/logga-in/skolnamnden-nobbar-extramote-trots-nytt-brak-pa-ekebyskolan

    idag…

    ”Insändare: Ekebyskolan är den bästa skolan i Sala

    Jag förstår överhuvudtaget inte alls diskussionerna som har varit och är om Ekebyskolan. Jag har barn som nyligen gått på skolan och som går på skolan just nu. Det är den bästa skolan de gått på, med den bästa personalen. De jobbar för alla elever. För dem som har det svårt men även för dem som behöver en utmaning. Jag vet, jag har en av varje.

    De jobbar aktivt mot mobbning. De försöker lösa alla situationer. Det som varit nu har jag inte så stor koll på då mina barn inte varit inblandade, men min uppfattning generellt är att det oftast inte är en persons fel när två träter.

    Mina barn har alltid känt sig trygga på skolan, om det varit något så har de sökt upp en tillgänglig vuxen. Det kan vara vaktmästaren, någon ur elevhälsan eller en mentor. De har alltid fått hjälp om de behövt det.

    En skillnad från förra året som de pratar om är att de inte vet vem som är rektor nu. Tidigare rektor var ofta ute i ljushallen och pratade med alla elever. Ett av mina barn har även fått otroligt bra hjälp av speciallärarna på skolan. Tack vare att de kämpade på och tragglade sig igenom högstadiet så kom han in på sitt önskade program på gymnasiet, det hade aldrig gått utan deras hjälp.

    Alla på skolan gör verkligen allt för att alla elever ska nå sina mål, trots nedskärningar och annat som stör undervisningstiden. Blir otroligt ledsen då jag hör att de nu får massor med skit. De går dit varje dag och gör ett fantastiskt jobb och ger allt de kan. Ekebyskolan är den absolut bästa skolan i stan!

    Tacksam mamma som har barn på Ekebyskolan”
    https://www.salaallehanda.com/artikel/insandare-ekebyskolan-ar-den-basta-skolan-i-sala

    2017…

    ”Säkerheten på Ekebyskolan förstärks efter toalettsprängningen”
    https://www.vlt.se/logga-in/sakerheten-pa-ekebyskolan-forstarks-efter-toalettsprangningen

    Svara
    • Skeptisk

       /  12/19/2019

      Statistiken säger det är en ganska bra skola. Över 80% med svensk bakgrund och de utrikesfödda har över kommunmedel för utrikesfödda i meritvärde 225p. Kan vara en mindre grupp som gör livet surt för andra, men verkar inte vara en typisk problemskola för de som blev kvar.

      Svara
  33. no comment

     /  12/18/2019

    ”En död man har hittats på en cykelväg i Trollhättan”

    No comment.

    Ser att skribent på Aftonbladet slickar islam upp i brygga. Han vill att de ska vara okej för islamister att inte ta kvinnor i hand, tänkte snart skriver han att han vill ha slöja på flickebarn på dagis också, då skrev han precis det.

    Ja sen fortsätter de att försvara BRÅ.

    Media är verkligen i sitt esse nuförtiden och förnekar sig inte.

    Svara
  34. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • G

       /  12/18/2019

      Trollfest Trollfest hela dan…

      Svara
    • Ivar L

       /  12/18/2019

      ”tonåringar”

      Vi känner igen språkbruket när utländska män blir barn i Sverige.

      Svara
  35. MiT

     /  12/18/2019

    Svara
    • Jans

       /  12/18/2019

      Fast LousieKristoffersson bekräftar ju därmed riktigheten i det NB skriver, med referenser och allt. Det blir ju inte mindre sant för att andra gjort delar av jobbet innan.

      Svara
      • Melmac

         /  12/19/2019

        Först försöka misstänkliggöra NB och sen bekräfta att de har trovärdiga källor!
        Hon måste ju var helt strålskadad!

        Svara
  36. G

     /  12/18/2019

    Hejarop från dina ”goda” vänner om du skriver att Åkesson är Hitler i kostym.
    Men aja baja och smisk på stjärten om du….

    Svara
    • filosofen

       /  12/19/2019

      ”91 procent av de som lyssnar på oss varje dag säger att Sveriges Radio spelar en enormt viktig roll i samhället”.

      Vilken överraskning att de som lyssnar dagligen på SR gillar den.
      Cilla Benkös slutledningsförmåga är av världsklass, för visst vore det märkligare om de som inte gillar att lyssna på SR gjorde det dagligen?

      Svara
      • Weasel

         /  12/19/2019

        Det märkliga är väl kanske snarare att 9 % av de som lyssnar på SR dagligen tycker att SR inte spelar någon större roll i samhället…? 🙄

        Svara
    • Kristian

       /  12/19/2019

      Kyeyune är utmärkt som vanligt.

      ”Podden med Malcom Kyeyune: Slutet på nyliberalernas strypgrepp om svensk politik?”
      https://nyheteridag.se/podden-med-malcom-kyeyune-slutet-pa-nyliberalernas-strypgrepp-om-svensk-politik/

      Omkring 10:00:
      ”Nuförtiden så visar det sig att det finns en stark lojalitet bland journalister som är mycket starkare än de här politiska avväganden som man kanske har personligen.
      [Vänstern vill ge mer pengar till public service, högern säger mindre.]
      Då visar det sig att helt plötsligt upptäcker DN hur jävla vänster de alltid har varit! Det är inte en kulturmarxistisk komplott, det här handlar inte om idéer, det handlar om att journalistbranschen är en total katastrof, och om staten drar tillbaks sina pengar, så kommer många av de här människorna aldrig att få ett jobb igen.” (Min emfas)

      Svara
  37. G

     /  12/19/2019

    Svara
    • Kristian

       /  12/19/2019

      Inget har ändrats sedan 60-talet.
      ”One type of song that has come into increasing prominence in recent months is the folk song of protest. You have to admire people who sing these songs. It takes a certain amount of courage to get up in a coffee house or a college auditorium and come out in favor of the things that everybody else in the audience is against, like peace and justice and brotherhood and so on. ”
      – Tom Lehrer, ”Folk Song Army”

      Svara
  38. MiT

     /  12/19/2019

    Svara
  39. G

     /  12/19/2019

    Find an island… Done: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Britain

    Svara
    • Hypocrita

       /  12/20/2019

      Men det är ett faktum att man ska vara opartisk som SVT-anställd, eller? Julklappstips till Bergfeldt: En ordbok. Så hon kan slå upp och verkligen lära sig betydelserna av partiskhet och saklighet…..

      Svara
      • Senior

         /  12/20/2019

        Min önskejulklapp är att journalister är både sakliga och opartiska….. -Det går faktiskt att kombinera bägge två även om hon inte verkar inse det….

        Svara
        • Hypocrita

           /  12/20/2019

          +1 på den…..
          Eller för att riktigt visa att jag håller med dig Senior: Precis så! 😉

          Svara
  40. MiT

     /  12/19/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157000312078251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
    • G

       /  12/19/2019

      Som sagt, det är viktigt hålla koll på vilka det är som går ut och kritiserar rapporten

      Brå avslöjas som fejknjuuuus-fabrik

      Svara
    • G

       /  12/19/2019

      Två bra retweets av Hanif apropå BRÅ

      Svara
  41. G

     /  12/19/2019

    Clara: ”Oppositionsborgarråd för Vänsterpartiet i Stockholms stad. Nås på clara.lindblom@stockholm.se.”

    Svara
    • Kristian

       /  12/19/2019

      Varför har kommunen julbord för de anställda?

      Kaffe? Svenskodlat gissar jag, och transporterat med tåg.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  12/19/2019

      Är man för feg för att tala om att halal inte är ok, får man gå drakoniska omvägar.

      Svara
  42. G

     /  12/19/2019

    Henning: ”Journalist SvD Näringsliv. Tipsa gärna på henning.eklund@svd.se

    Hanna: ”Social Media Manager at Swedish daily @SvD | Jobbar med sociala medier och digital journalistik på SvD. Älskar mat, jämställdhet och vuxna samtal. Exilgute”

    Svara
  43. G

     /  12/19/2019

    Svara
  44. G

     /  12/19/2019

    Cecilia: ”Skol- och utbildningsfrågor o annat smått o stort, intressant o ointressant. Mina egna tweet. Rektor o skolchef på Teknik & Servicegymnasiet. Delägare Ludus AB”

    Svara
  45. G

     /  12/19/2019

    Svara
  46. G

     /  12/19/2019

    Svara
  47. G

     /  12/19/2019

    ”Swish-jobbarna – hela listan”

    Swish-jobbarna – hela listan

    Värst vad mycket swish det var på vänsterkanten, samma folk som gapar när de ser att oliktänkande använder Swish.

    Svara
  48. G

     /  12/19/2019

    Svara
  49. G

     /  12/19/2019

    ”Oisin Cantwell: Vad fan är det som pågår i Skåne?
    ..[..]..
    Ta bara Trelleborg. I måndags kväll lyckades Sverigedemokraterna med stöd av Moderaterna driva igenom att den som inte skakar hand med personer av det motsatta könet av kulturella eller religiösa skäl kan glömma anställning i kommunen.

    Grattis, alla som vill tjäna lite enkla stålar. Det är bara att åka till Trelleborg, söka jobb, vägra att skaka hand, langa fram en stämning och casha in.

    Det är nämligen olagligt att neka människor jobb på dessa grunder. Det har Arbetsdomstolen konstaterat. Juristerna viftade med Europakonventionen och diskrimineringslagen och ålade ett företag att betala 40 000 kronor till en kvinna.

    Förekommer det att arbetssökande vägrar skaka hand i Trelleborg? Nej, medger det moderata kommunalrådet Mikael Rubin. ”Men vi vill markera”.

    Att Sverigedemokraterna ägnar sig åt symbolpolitik av detta slag och jävlas med muslimer är en sak.

    Men när blev det moderat politik att bestämma hur folk ska hälsa på varandra? När blev röstfisket så viktigt att klassiska, liberala frihetsprinciper slängs i papperskorgen och ersätts av populism av det mest genanta slaget?

    Samma kväll som Trelleborg utmärkte sig röstade Skurup igenom att förbjuda huvudduk i förskola och skola för barn upp till årskurs sex.

    Lycka till att få beslutet att överleva en domstolsprövning. Europakonventionen, grundlagen och diskrimineringslagen lär sätta käppar i hjulet. Skolverket har redan undersökt saken och kommit fram till att ett sådant förbud strider mot religionsfriheten.

    Beslutet påminner om det i Trelleborg i så måtto att det adresserar ett icke-problem. Skurups skolchef Anders Grundberg har sagt att under alla hans år i branschen har han aldrig stött på att slöjor på flickor skulle vara ett besvär.

    Och apropå problem som inte existerar, minns ni när Staffanstorp tidigare i år drev igenom att återvändande IS-terrorister inte skulle få någon form av ekonomiskt stöd av kommunen?

    Inte för att några jihadister befarades anlända till Staffanstorp. Utan för att den politiska majoriteten fått feeling och velat markera.

    Givetvis var även det beslutet olagligt. Socialtjänstlagen är entydig. Vad vi än tycker om olika människor finns ingen rättslig grund för att förvägra en viss grupp försörjningsstöd.

    I Trelleborg, Skurup och Staffanstorp måste nu tjänstemän antingen bryta mot lagen och riskera att göra sig skyldiga till tjänstefel eller vara illojala och vägra att lyda politiskt fattade beslut. Ingen rolig situation.

    I ett mer handlingskraftigt land än Sverige hade centralmakten skickat ner armén, infört tvångsförvaltning av dessa kommuner och skickat ansvariga politiker till rättspsykiatrisk utredning.

    Nej, ni behöver inte slänga er på mejlen, det är inte åtgärder jag förespråkar.

    Jag nöjer mig med att ställa en enkel fråga:

    Vad fan är det som pågår i Skåne?”
    https://web.archive.org/web/20191219014119/http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJprJ/vad-fan-ar-det-som-pagar-i-skane

    Svara
    • Kristian

       /  12/19/2019

      Vill minnas att Frankrike fortfarande har hijabförbud?
      Trots ”konventioner”?

      Svara
  50. G

     /  12/19/2019

    Tweeten nedan har gillats av dessa två…
    ”twitter.com/ricardnilsson: Infamous prisoner, author, journalist columnist for @magasinetparagraf instagram.com/nilsson_ricard ”.
    ”twitter.com/RickardAltin: Socialistisk välfärdsarbetare Fack-politiskt ansvarig på Sektionen Sundsvall vård o omsorg. Mellersta Norrland. Facktillhörighet: Kommunal. (Personliga åsikter)

    Svara
    • G

       /  12/19/2019

      Svara
    • G

       /  12/19/2019

      Svara
    • G

       /  12/19/2019

      Svara
    • G

       /  12/19/2019

      ”9 maj: Leo ”Kinesen” Carmona slipper livstid: ”Äntligen”

      Livstidsdömde Leo ”Kinesen” Carmona – även känd som rappare i Kartellen – får sitt straff tidsbestämt.
      Carmona har enligt domen en ”ytterst stark framtidsplanering” och 2021 kan han släppas.
      För Expressen berättar han nu om planerna på ett skivbolag och avslöjar att Kartellen kan leva vidare.

      Leo Carmona har suttit inlåst sedan Helsingfors hovrätt 2005 dömde honom till livstid för anstiftan till mord. I fängelset har Carmona varit med och bildat hiphopgruppen Kartellen.

      För ett par år sedan erkände Leo Carmona i en intervju med ETC att han var med och utförde det spektakulära Arlandarånet 2002, när två maskerade män med automatvapen gav sig på väktare som höll på att lasta sedlar in i en värdetransport.

      ”Kinesen” har kämpat för att få sitt livstidsstraff tidsbestämt och nu får han rätt i Örebro tingsrätt. Beskedet är att straffet tidsbestäms till 25 års fängelse. Det innebär, med standardregeln om villkorlig frigivning efter två tredjedelar av straffet, att han släpps ut år 2021.

      På Instagram skriver Carmona själv:

      ”Äntligen!!!! Idag fick jag reda på att jag mucka mars 2021, en stor tyngd faller från mig och tackar alla som stöttar mig och varit med under åren.”

      ”Det här inte de sista ni kommer läsa om mig, det är saker på gång och inom snar framtid kommer nya promotingrace med olika projekt!”

      Hans musikaliska karriär i kombination med att ett jobb som agent för nya artister väntar på honom utanför fängelset ligger bland annat till grund för tingsrättens beslut.

      Carmonas framtidsplan är nu ett eget skivbolag för med unga svenska hiphop-talanger – han vill göra egna fynd – och säger överraskande att Kartellen kommer finnas kvar.

      Efter att Leo ”Kinesen” Carmona fått besked om att hans livstidsdom tidsbestäms och att han nu har ett datum för frigivning att se fram emot ringde han på tisdagseftermiddagen upp Expressens kriminalkrönikör Fredrik Sjöshult och berättade mer om sina framtidsplaner:

      – Jag kommer ha ett eget skivbolag med kontor i Stockholm. Den svenska hiphop-scenen växer starkt nu och jag ska hitta egna talanger som jag ska hjälpa till att lyfta fram. Det ska vara helt nya namn.

      Han startade hiphopkollektivet Kartellen tillsammans med Janne ”Babyface” Raninen när de avtjänade sina livstidsdomar för mordet i Finland och deras tre största hits på Spotify har spelats 77 miljoner gånger.
      …..
      Förutom musiken har Carmona klart med en tv-produktion och två nya böcker.

      Örebro tingsrätt nämner just Carmonas framtidsplaner i sin dom:

      ”Grova kriminella gärningar och antisociala attityder var det som styrde hans liv fram tills att han dömdes till livstids fängelse vid 30 års ålder. Nu, efter 14 år på anstalt, kan det konstateras att några av de personlighetsmässiga drag och förmågor som kreativitet, handlingskraft och impulskontroll, som tidigare bidrog till hans kriminalitet, senare har bidragit till en nuvarande karriär inom underhållningsbranschen.” ”.
      https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/leo-kinesen-carmona-slipper-livstids-fangelse/

      Svara
  51. G

     /  12/19/2019

    https://www.instagram.com/p/B55jbmBhD7E/

    ericuknow:
    men @leokinesencarmona vad tycker du om de andra sossarna som shekarabi o löven

    leokinesencarmona:
    @ericuknow Löven är en LO förhandlare som misslyckades när han gav högern slopad värnskatt och sket i de socioekonomiska problemen som låg bakom de sociala oron i Orten. Shekarabi har ingen karisma. Han är för mesig.

    ericuknow:
    @leokinesencarmona tack för svar du och kartellen har givit mig mycket av mina politiska värderingar🙏

    ericuknows:
    Sen vet jag hur du ligger politiskt o håller med dig till stor del men men vilket parti är de du tycker om är de vänstern eller tycker du alla är fucked up?

    leokinesencarmona:
    @ericuknow Damberg är en snubbe som kommer att jobba för näringslivet efter att sossekarriären är slut. Lobbyist. Han har inget hjärta.”
    ———————.

    Svara
    • G

       /  12/19/2019

      Så Eric https://www.instagram.com/ericuknow/ som verkar vara en vanlig svensk kille har blivit politiskt indoktrinerad av att lyssna på kartell? Undrar vad tecknet han gör på bilderna står för. Och om man ser på lite av de äldre bilderna under tiden han fortfarande gick i skolan och i hans kommentarsfält så verkar han träffat nya bekantskaper, kanske tack vare gymnasielagen, iaf en har Sveriges och Afghanistans flagga i sin egen profil, och en annan ser inte direkt jämnårig ut med Eric på en annan bild.

      Svara
    • G

       /  12/19/2019

      Kommentarsfältet leder till nya bekantskaper. Här en annan som fanns i kommentarsfältet, persiska skriver han på enligt översättningstjänst, här en bild från julafton 2018…
      https://www.instagram.com/p/Brx9-x0nY-o/
      Eh, hmmm…
      https://www.instagram.com/p/BnOZM1MDBGY/

      Svara
    • Olof

       /  12/19/2019

      Eh, håller faktiskt med ang förslaget om husrannsakan i förebyggande syfte. Att rättsväsendet ens kan hamna i situationen ‘vi vill beslagta vapen från dessa gängmedlemmarna så de inte kan skjuta ihjäl det andra gänget som hämnd’ tyder på så många fel redan innan att det är inte ett system som bör ges ytterligare möjligheter till tvångsinsatser mot människor utan misstankar.

      Om det förekommer människor som rättsväsendet är medvetna om är så farliga att de kan förväntas skjuta ihjäl andra så är det de människorna som bör låsas in. Att beslagta vapen är ju bara löjligt, de kan ju använda vad som helst från bil till kökskniv om de är motiverade.

      Svara
      • Rikard

         /  12/20/2019

        Hej.

        Det är lite mer tekniskt komplicerat än så här, men i princip gäller nedanstående:

        Om en person bedöms som farlig för sig själv eller andra på psykologisk grund (psykisk sjukdom, utvecklingsstörning, annat) kan den teoretiskt spärras in och hållas drogad på livstid enligt läkares/psykiatrikers beslut utifrån ansvarig psykologs rekommendation och utifrån stor eller liten sinnesundersökning.

        Om en person med vett och vilje förbereder sig för att kunna döda någon genom att ansamla vapen, sprängmedel eller ingredienser förd dessa med mera, gäller höga beviskrav för åklagare, en felfri polisundersökning, och en korrekt rättsprocess inklusive överklagande och skadestånd vid friande.

        Den psykiskt sjuke behöver alltså inte ens ha förberett en våldshandling för att kunna fängslas utan rättegång (i verkligheten finns det givetvis oftast en lång historik av våldsamma situationer, missbruk, och även att den sjuke många gånger själv varit offer för våld – psykiskt sjuka och förståndshandikappade/utvecklingsstörda hör sannolikt till de mest våldsutsatta). Brottslingen, även om denne har dussinvis med prickar i belastningsregistret, får inte fällas utan gedigna bevis.

        Lika behandling? Nej. Lika inför lagen? Nej. Ett tillstånd du själv inte rår för och sällan kan påverka gör dig till undermänniska i den svenska statens och allmänhetens ögon; att du är en våldsam och hänsynslös kriminell gör dig till ett offer med rättigheter i samma allmänhets ögon.

        Varför? Jadu, det törs jag knappt försöka svara på, men det har nog något att göra med att den som har de fina idealen slipper betala priset själv.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Olof

           /  12/20/2019

          Ja, det är förmodligen bättre att angripa problemet i den ändan att brottslingen som har dussinvis med prickar i belastningsregistret helt enkelt inte släppts ut igen. Typ att efter 3 vålds/egendomsbrott eller liknande så övergår domen automatisk i tvångsförvar tills den intagne inte längre är farlig för andra, med bevisbördan på den intagne.

          Jag misstänker att när det gäller den typ av gängmedlemmar som polisen skulle vilja genomföra förebyggande husrannsakan på så handlar det sannolikt om personer som redan har sådana domar på sig. Och förmodligen så många att om man verkligen var intresserad av att hindra fortsatt våldsutövning så borde de redan vara permanent inlåsta.

          Men som du säger, det handlar sannolikt om vem som drabbas. Och där är det ju tyvärr så att de som påstår sig ha de där fina idealen i slutändan ger fullständigt fan i det så länge det främst drabbar invandrare på orten.

          Svara
  52. Kristian

     /  12/19/2019

    Grattis Malmö!

    ”Malmö inte längre farligast i Sverige – här skjuts det mest”
    http://archive.is/7QOdT

    Svara
  53. Hamon

     /  12/19/2019

    Här tog den sista respekt jag hade för Osin Klantwell slut. Sanslöst… Snack om att vara sur, bitter och butthurt, över att den politiska utvecklingen i Sverige inte går som han vill.

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJprJ/vad-fan-ar-det-som-pagar-i-skane

    Svara
  54. ”… och frågar ‘Vem i hela världen kan man lita på?'”

    Svara
  55. MiT

     /  12/19/2019

    Svara
  56. G

     /  12/19/2019

    Ja. mycket. Nils må vara kommunist, men en idiot är han inte. Alla som inte läst tidigare kan med fördel också läsa det här av Nils!

    ”Här är vänsterns knep och härskartekniker

    Kommunisten Nils Littorin guidar dig genom vänsterns åsiktskorridor: Här är hela härskarmanualen – lömsk och effektiv.”
    https://www.expressen.se/debatt/har-ar-vansterns-knep-och-harskartekniker/

    Inte varje dag man blir guidad av en kommunist och håller med merparten av det man läst lol.

    Svara
  57. G

     /  12/19/2019

    Ja, vidrigt. Bra att han blev dömd, minst sagt.

    Svara
  58. G

     /  12/19/2019

    Kvällens opinion live handlar om…

    ”Opinion live
    SVT1 22:00 – 22:45

    Svenskt samhällsmagasin från 2019. Har debattklimatet gått överstyr, eller är det höga tonläget ett sundhetstecken? Hanif Bali (M), Anders Lindberg, Aftonbladet, Sakine Madon, UNT, och många fler i sista programmet någonsin av Opinion live. Dessutom livemusik med Love Antell.
    Programledare: Belinda Olsson.”

    Debattiden burkar vara jävligt knapp och folk avbryts stup i ett, tycker att programmet borde vara 1tim ist för 45min. Men nu kom någon smartie på att klämma in musik på dessa 45min också, som om tiden inte var tillräckligt pressad som det är redan!

    Svara
  59. Motkraft

     /  12/19/2019

    Kulturchefen på Trollhättans kommun, Paula Pelli, är inte så intelligent. Lamotte bjöd ju just in ALLA för att få ge sin åsikt. Paula kunde alltså gått dit kvällen då Lamotte var där och gått fram till mikrofonen och berättat att det är lugnt där. Att de som bor där, polis, räddningspersonal och journalister, inte behöver vara rädda.

    Men det vågade hon så klart inte utan hon går dit en annan kväll när är lugnt och raljerar. Hade det varit några ”mörka typer” där kvällen hon planerat att spela in sin raljerande video så hade hon sprungit hem med svansen mellan benen och testat igen en annan kväll.

    Agendan framför allt. Trollhättans egen Baghdad Bob.

    Svara
    • hllviken

       /  12/19/2019

      Nej, hennes hånvideo spelades in en morgon.

      Svara
  60. Gorby

     /  12/19/2019
    Svara
  61. 1 kronas frågan

     /  12/19/2019

    Facit

    Svara
  62. abc

     /  12/19/2019

    Skulle inte förvåna om Iran ligger bakom detta:
    https://twitter.com/spefageln/status/1207758981118267394

    Svara
  63. Kristian

     /  12/20/2019

    Kyeyune: ”Sverige 2050: Den humanitära stormaktens nedgång och fall”
    https://timbro.se/smedjan/sverige-2050-den-humanitara-stormaktens-nedgang-och-fall/
    ”de som numera lär sig att hata främlingen är den bemedlade medelklassen, vars barn just nu rånas och förnedras. Det är medelklassen och dess barn som trakasseras på väg hem från skolan, som hånas och utnyttjas bara för skojs skull. Det hat denna medelklass känner är inte irrationellt; det grundar sig inte i skallmätningar eller rasbiologi, det är inte en fördom eller en fantasi som kan botas med ”fakta”. ”

    Svara
    • Kristian

       /  12/20/2019

      PS. Skall det inte bli skönt – efter elitens kommande decennielånga mentala härdsmälta – att bo i ett vanligt, tråkigt, ganska medelmåttigt land?
      Inte multikultur, inte humanitär stormakt, inte ens ett folkhem. Bara ett land som gör en hel del rätt kasst, de mesta genomsnittligt sett till BNP, och (om vi har tur) en del bra.

      Svara
  64. Kristian

     /  12/20/2019

    Man är sällan så här tydlig:
    *https://www.facebook.com/519550685/posts/10156944748755686/?d=n*

    (Bortförklaringen kommer naturligtvis att bli brasklappen om att de har ”jobbat” och ”byggt” och att det är dem man talar om.)

    Svara
  65. betnano giriş adresi

    Svara

Lämna ett svar till Kristian Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.