Landet Bizarro 3: Party in my pussy

I landet Bizarro tar det bisarra aldrig ledigt!

Veronica Palm, Maria Sveland och Guldfittorna (eller Golden Fitts som de kallar sig på engelska…) sjunger om att det är party i deras muffar. Med tanke på hur de är offentligt så är det nog världens tristaste party. De verkar sjunga i ett bibliotek så antar att de andra som är med är helt vanliga objektiva bibliotekarier som inte alls stenhårt anser att det privata är politiskt…

(Postade på twitter då klippet blev borttaget på Youtube pga av upphovsrättsanspråk, tror dock det ej är från Golden Fitts utan från de nedan)

Gissar att de fått texten från de ovan. Där är det t o m män som sjunger om partyt i deras pussy.

Ännu en tröttsam typ vars enda uppdrag är att försöka förvilla och fördumma. Endast det alltså. Bara rubriken, som förmodligen Aftonbladet satt, är ju direkt missvisande eftersom det är ytterst få av alla som kommer som faktiskt är flyktingar, de allra flesta är flyttingar.

Han skriver sådär.

Ordföranden skulle såklart fråga såhär:

Vill ni kommuninnevånare ta emot mellan 4000 och 5000 migranter de närmaste 20 åren? En bråkdel av dessa kommer att ha ett jobb efter 10 år så ni kommer att behöva försörja en stor del av dessa resten av deras liv, bostäderna som måste byggas till dem måste betalas av er, hyrorna måste betalas av er, maten måste betalas av er, sjukvården måste betalas av er, skolorna måste betalas av er, barnomsorgen måste betalas av er osv.

Priset är inte heller bara monetärt för er utan även socialt då de kommer att få gå före i bostadskön, det kommer att bli kaos i sjukhusen, i skolorna, i barnomsorgen, hos polisen osv pga av att allt i samhället är anpassat för 20 000 med svensk kultur och inte 25 000 varav 5000 har en väsensskild kultur som kommer att orsaka stora problem. Knivrånen kommer att öka markant liksom gängkrig om narkotikahandel osv. Just det ja, vi vet även om att andra grova brott kommer att skjuta i höjden nåt katastrofalt eftersom de som kommer hit kommer från områden som vi VET är groteskt överrepresenterade i just sådana brott. Stora klungor med vuxna män som slickar sig om munnen när er dotter går förbi får ni vänja er vid, förhoppningsvis så blir det bara slickande om munnen.

Gränserna kommer att vara vidöppna så vi kommer inte att veta någonting om de som kommer eftersom nästan alla slänger sina identitetshandlingar innan de går över gränsen, en hel del av alla är vuxna män som ljuger om sin ålder och kallar sig barn, de kommer att få gå med era döttrar och söner på högstadiet och gymnasiet. Ni kommer även att med era skattepengar försörja galna islamister som hatar er över allt annat, de kommer att kräva moskéer med böneutrop, de kommer att kalla er rasister och islamofober när ni protesterar, de kommer att kräva och kräva och kräva mer och mer av er, att ni ska betala allt för dem. Själva vill de inte ge något tillbaka såklart. Ni kommer att få se dem åka på sköna långsemestrar med hela storfamiljen till länderna de sade sig fly ifrån för att hälsa på tjocka släkten som de sagt har dödats, semestrar som ni bara kan drömma om att ha råd med.

Kostnaderna för t ex LSS kommer att skjuta i höjden nåt groteskt då de kommer att ”hämta” sjuka personer som de sen ska få betalt för att ”sköta”, de kommer att dra in miljoner av era skattepengar på dessa bedrägerier varje år. När ni efter ett tungt arbetsliv ser fram mot att gå i pension med en slant som ni kan leva hyfsat på så upptäcker ni att det kan ni inte alls det och så ser ni att de som kommit hit får MINST lika mycket i pensionskuvertet utan att ha arbetat en enda minut i Sverige som du får. Grova brottslingar kommer absolut inte att utvisas! Hatpredikanter, från moskén som ni fått betala, klassas som hot mot rikets säkerhet men utvisas ändå inte.

Man kan fylla på med mycket. Tänk om kommunstyrelsens ordförande för 20-25 år sedan frågade kommuninvånarna om de kunde tänka sig denna framtid, skulle de då tyckt att det var rimligt?

Det är så frågan måste ställas, inte hans tramsfråga. Det han behändigt ”glömmer” är att det ackumuleras över tid + anhöriga. Om det under hela tidsperioden handlat om 20, 50 eller 70 i kommunen hade ingen haft problem med men det handlar ju inte om det. Fruktasvärt ohederlig människa!

Nu gäller ju inte allt dåligt uppräknat alla som kommer, inte ens en majoritet, kanske inte ens en stor del. Vilket jag inte ens ska behöva säga egentligen. Men det är en tillräckligt stor del för att orsaka enorma problem vilket är vad vi ser idag.

Vi har groteska problem i Sverige idag, mestadels för att samhället inte är byggt för 10 miljoner utan kanske för 8 miljoner. 8 miljoner svenskar alltså. Sen tillkommer 2 miljoner utlandsfödda från kulturer som är den rakt motsatta till vår och ovanpå det naiva politiker som verkligen kört ner huvudet i sanden och inte ens idag, när det t ex sprängs bomber och rapporteras om ett par grova knivrån med huggningar varje dag, klarar av att säga vad som orsakar problem i samhället. Och journalister som inte vill veta något och därför inte heller ställer frågorna som krävs utan de klagar hellre på de som vågar. Och kallar bombdåden för ”sprängningar” som om man bygger en ny väg och måste spränga bort lite berg. Och knivhuggningarna kallar de för ”stickskador” eftersom KNIVHUGGNINGAR för en jacka låter lite för brutalt antar jag. Machetes och brännbollsträn kallas för ”tillhyggen”. Osv.

Sexismen i skogsbruket…

Vet ni förresten vad ”Nyks” är för nåt? Jo, det är

Nätverket för yrkesverksamma kvinnor och icke-binära i Skogsbranschen

Vad sägs? Jag började faktiskt gapskratta när jag såg det  😛

De verkar tro att man måste ha ett ”nätverk” eller förening för minsta lilla.

Givetvis har Gudrun Schymans dotter skrivit debattartikeln.

Påminde faktiskt om det här

Genus i skogsbruket. Illustrerat av en kille som lite skälmskt tittar fram bakom en grankvist, med alldeles för stor halsduk som i sig indikerar att han helst hade suttit och fisit på en genusstol i stället för att vara ute i den farliga vildmarken.

Ni vet den nya lagen om att man ska se mycket allvarligt på sabotage mot blåljus?

När bilen stod oövervakad slog mannen till. Han ska enligt polisen ha punkterat samtliga fyra däck på bilen samt repat fordonets lack.

Mannen kunde gripas på bar gärning av polispatrullen som upptäckt tilltaget.

Han fördes till polisstationen och förhördes, men försattes sedan på fri fot.

Man har redan blivit mycket tuffare, nu får de åtminstone följa med till stationen innan de släpps fria!

Det där väcker så vansinnigt många obehagliga frågor. För det börjar ju med att Migrationsverket plockar ut de som de anser att Säpo borde titta närmare på. Och med tanke på Hur Migrationsverket funkat och funkar så blir man mer än misstänksam. Bara 29 st 2015, det räcker väl med att säga så…

En fruktansvärd historia! Typisk skåning att misshandla sina barn med kebabspett! Är ju i Hässleholms tingsrätt så det handlar ju om skåningar.

Javisst, ta dem dit till SÄKERHETEN. Men se till att annullera deras ev svenska pass så de inte direkt kan flyga hit från Somalia. Vilket såklart är planen… Så länge de inte kommer hit så skiter jag i vad Somalia gör för dem.

Apropå hur etablissemangs”punkarna” kunde vinna pris på P3 Guld.

Polisen söker ”kulturell kompetens”. Vad de EGENTLIGEN menar är det man ser ovan.

Välfärd i Söderköping samtidigt som de satsar på könsneutrala toaletter osv…

Moderaterna för ett par år sedan…  😛  De var inte alls bajsnödiga…

Och nu är vi ju inne på Jens Ganman som av Fokus blev utsedd till årets svensk 2019. Utmärkt val tycker jag!

Ganman krigar ju lite med Östersundsposten och några av de som jobbar där, några som av beskrivningarna att döma är synnerligen obehagliga, typ såna som skulle skrikit ”JAWOHL!” och skyndat sig stt ställa sig främst när man frågade efter frivilliga lägervakter till Auschwitz. Men de kunde ju inte låta bli att ha en liten artikel om Ganman när han blev utsedde, bakom betalvägg men ändå

Det fina är att han på bilden i Fokus, som ju Östersundsposten har med, bär en t-shirt med texten ”Östersundsposten gör dig dum i huvudet”  😀

Lindberg och Swedin gillar inte att Ganman vann i alla fall.

Slut för idag!

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

255 kommentarer

  1. elina

     /  01/23/2020

    Ganman? Jag som trodde att den där gubben som försvarade Irak men lyfte bidrag från Sverige vad den perfekta multikulturella svensken att få priset. Så fel man kan ha.

    Grattis Ganman välförtjänt. (Även om jag på allvar hade jag en annan i tankarna som börjar på L)

    Svara
  2. Kristian

     /  01/23/2020

    Svara
    • Rikard

       /  01/23/2020

      Hej.

      Som kontrapunkt till minister Hallengren kan man läsa Dag Öhrlunds senaste bloggpost, om dotterns försök att få vård.

      [https://www.ohrlund.se/blogg/vanmakt-och-raseri/]

      För övrigt amorterades statsskulden (till vem?) nyligen med ett belopp uppgående till inte mindre än 149 000 000 000 kronor. Wilderäng kikade närmare på det där och hittade att 69 000 000 000 kronor var en engångssumma från Riksbanken, men kvar är ändå ett reformutrymme på 80 000 000 000 kronor. Som han själv skrev i den bloggposten: ”Även om man rensar för engångseffekter fanns många miljarder i reformutrymme oavsett om man är vänster (=öka utgifterna) eller höger (=sänk skatten) eller en kombination därav.” (Cornucopia, 20-01-12)

      Tänk på det, ni som får indragen sjukpenning/-ersättning, avslag på bidragsansökan, söker anstånd eller liknande. Tänk också på att vissa kan ha hur många identiteter som helst, och okontrollerat få miljonbelopp via bedrägerier utan att straffas, eller göra Nuon-affärer för dina pengar utan att straffas.

      Eller läcka hela statens fordonsregister till främmande makt och som straff ådömas 70 000 kronor i böter. Vad får du för böter (”avgifter”) om du bygger för nära en angränsande tomt eller väg, även om du bor i skogen?

      Alla lika värda. Alla, alla.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  01/24/2020

        Läste Öhrlund. Vanmakt och raseri är ganska milt.

        Svara
      • MickeP

         /  01/26/2020

        Precis så, som ngn annan plägar säga. Men du glömde h:et efter Alla.

        MickeP

        Svara
        • MickeP

           /  01/26/2020

          Oj glömde själv en varudeklaration. Gör den nu i stället.

          Ovanstående åsikter är mina alldeles privata!

          MickeP

          Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Svara
  3. MiT

     /  01/23/2020


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.717590181668909/2862992347128671/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARB8k67xyq_hhkEQupB5XwN0RiFQ8hibkwG9h6_FTouz-jXXacUhlwoiwEl5i3pSLy27NHqlLf7y_SKwbqAkEhGmFL1HeDI6xBg0WVWXoHrLcAajjPusL-dPd1l2AMDuLEzY83BM_ir1iwJEVXpDoDYB7cYAj-DFetMBiaY3y2dWrd6Pe8TX9-XoGCy4EKi-wKq4H5-c2MUXoVEGpsmkOOyVgeNcrufenHx25n6_ITOiHWHqlMO9AZXRGRK-wBndj4Eph_v2uMCwt5n5PzQtVIpro4Q8brPVFWK05p4qqV-R7iet1QG3cc_I6NhNhfHYISUfuSM_P6YlDKYK5nSczG8aFkolFE8kkePgfuLlGKbdiUvuDqrjDb8&__tn__=-R*

    Svara
    • G

       /  01/23/2020

      facebook.com/joakim.lamotte/posts/2856782591082980

      Svara
  4. Kristian

     /  01/23/2020

    Forskare: Så vittrar äganderätten sönder – ”Sverige illa ute som rättsstat”
    https://www.fplus.se/forskare-sa-vittrar-aganderatten-sonder-sverige-illa-ute-som-rattsstat/a/y3n4gr

    TL;DR: Tänk dig ett land styrt av Mp.

    Svara
  5. MiT

     /  01/23/2020


    *https://www.facebook.com/peter.wolodarski/photos/a.534911199981728/1584652118340959/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARCctI9raw-4zc5PLjNwotloFIpfO7mib1hpdGTJ70FZ2CbL-opv0SwrKmlLqu8q93jw4sRS84u9E0ooScHgh8vcC80ssvPxbTwCCStvgm0YHZlAjRj0Ndp0PtVarbm9-owVTeRt4Rdf5RcdZdpC43ilu_cxBn1m4e0gJvjWKrAzjcZuwrcf2O8lFfknrgbOHBUVU-zX22RZSMKg_xW8ypoGWjmLsqZfoPWt2WT4awaPl_jaGNDzAaHH4gN8JWnf6y7XNtkMvRWUa47RGHVT81pCvYy8caaWL4Z3tdYLdd_xiVorhuY6FUMqVrBI6npPBIU9c389mf-rQOaX1h7EgRZm7eI-N35RN1JNsSOAqMD2cOD7EgJ5oTg&__tn__=-R*

    Svara
  6. Melmac

     /  01/23/2020

    Mer Ganman!

    Svara
  7. hllviken

     /  01/23/2020

    Det krävs flera personer som deltar i något festligt om det kan kallas PARTY.

    ”Guldf*******” behöver dokumentera i bild hur de åstadkommer ”party i min p***y”!

    Ej trovärdigt alls! Hur får flera plats samtidigt?

    Svara
  8. elina

     /  01/23/2020

    Jag läste något som skrämde mig lite men insåg sedan att detta är bara mångkulturellt även inom Polisen. Att påstå svenska regler gäller är bara rasism.

    Ansvarige polismästaren M—L– tycker att det behövs mer mångfald i organisationen.
    – Nästan 30 procent av Sveriges befolkning består av personer med utländsk bakgrund, och vi behöver de kompetenserna, säger han i radio.
    – Det är språk, men också det jag kallar ”kulturkompetens”. Om man jobbar som utredare och det finns personer i utredningen som kommer från en viss kultur, så kan man ha nytta av att kunna den kulturen för att veta hur man ska hantera det här ärendet.

    ”För att veta hur man ska hantera det här ärendet” fastnade jag på. Så om någon kastar sin dotter från balkongen när denne hade svensk pojkvän blir det en kulturell handling med klapp på axeln och kanske en varmkorv?

    Jag kan ju ha missuppfattat helt. Fast det finns ju andra tecken om ”kultur” som ´visar det multikulturella och olika behandling av folk på flera plan, även inom Rättsväsendet.

    Svara
    • Senior

       /  01/23/2020

      Ja, du beskriver just hur vår grundlagsstadgade mångkultur yttrar sig: apartheidlagar med olika brott och olika straff beroende på din kulturella tillhörighet….. ”barngifte? Inte då, i min kultur blir man vuxen och kvinna när man får sin första mens, vilket hon fick som 12-åring.” -Således inte något brott i den kulturen…

      ”Mord? Inte då, i min kultur är det inte mord att kasta ut flickor som inte sköter sig från balkongen, vi ser det mer som att smälla en besvärlig fluga. Kvinnor och flickor har nämligen inget människovärde i vår kultur, vi ser dem inte som människor.” -Således inget brott i den kulturen.

      Svara
      • Kristian

         /  01/24/2020

        Minns diskussionen innan EU-omröstningen, och hur jätteviktigt det var att alla tävlade på lika villkor. Inte lika viktigt längre, tydligen.

        Svara
        • Senior

           /  01/25/2020

          Mångkultur har varit inskrivet i grundlagen sedan Palme och Geijers stora revision 1975. Allt du fått höra efter det som motsäger mångkultur har bara varit lögner för att lotsa dig dit de vill ha dig.

          Gällande tävla på lika villkor har jag fler exempel på små kvartersbutiker som vuxit upp på sista tiden specialiserade på råvaror från mellanöstern/Afrika. Kassaregister finns inte på miltals avstånd, och frågan är om inte den kommunala tillsynen av livsmedelshantering befinner sig på samma plats som kassaregistren, för dessa butiker ligger uteslutande i ett av garagen i en garagelänga, en källarlokal, etc. etc. där all form av livsmedelshantering varit bannlyst och omedelbart hade förbjudits med stora vitesbelopp om inte affärsinnehavaren hade varit ”mångkulturell”.

          Kassaregister? -Inte då, i vår kultur är det förbjudet att berika sig på andra med räntor och annat, att då föra bok över det och betala skatt till otrogna kuffar svenska staten är helt emot vår kultur och religion, riskerar dödsstraff.

          Brott gällande livsmedelshantering? -Inte då, det är så här vi hanterar livsmedel i vår kultur.

          Påföljande sjukdomar på grund av denna bristande hygien? -Inte då! -I vår kultur är det inte det som styr om du får sjukdomar, det är uteslutande guds vilja som avgör ditt öde…

          Svara
  9. G

     /  01/23/2020

    *Blir bara ledsen av utvecklingen för Aftonbladet.

    Det skulle behövas en seriös tidning av den typ Fokus är i dag*

    Svara
  10. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Man kan knappast fantisera om Sveriges dumheter.

    Svara
  11. G

     /  01/23/2020

    @MiT

    Vem är det som skrivit/gjort det VÄLDIGT nödvändiga och viktiga grävet med Arre Arre och P3 Guld? Kan du inte lägga in en länk i blogginlägget eller här i kommentarsfältet? Tack på förhand.

    Jag trodde nog trots allt inte att det skulle visa sig vara SÅDÄR illa bakom kulisserna, mycket värre än jag förväntat mig, trots alla fadäser genom åren trodde jag nog public service tog sitt s.k uppdrag med alla regler som ska följas lite seriösare, men det gör de tydligen inte, utan skiter fullständigt i alltihop, fortfarande, efter alla jävla ”misstag” som gjorts tidigare. Med detta odugliga beteende så ber public service om att bli nedlagda!

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2020

      Är postat i en grupp på fb, vet inte om personen ens vill att man visar vem det är. Han är i o f en som tidigare fanns på twitter men tror han anmäldes bort. Jag vet helt enkelt inte om han vill och har inte frågat så därför tog jag bara med texten.

      Svara
      • G

         /  01/23/2020

        Ah, jag förstår. Antar att själva gruppen också är låst. Nä, om du inte vet ifall det är o.k. att direktlänka och han vill vara lite av det mer anonyma slaget så är det kanske bäst att enbart posta en skärmdump. Var mest nyfiken, speciellt om det möjligen kommer mer av liknande från samma källa kan det vara kul hålla koll. Men då du är med i gruppen och dessutom har ett fb-konto så för du göra det åt oss andra som inte har ett fb-konto. 🙂 Hoppas bara det sprids och läses av så många som möjligt. Tack.

        Svara
    • Melmac

       /  01/24/2020

      Va? Vad har hänt?! Kan vi inte få en hint?

      Svara
  12. G

     /  01/23/2020

    Jag undrade varför Coop trendar på twitter och såg senare varför, det var pga ICA. Ja. Idiotiskt och ogenomtänkt beslut . Sen blir det ännu sjukare när vänsterhjärnor gör politik av det hela…

    Svara
  13. Kristian

     /  01/23/2020

    Ja, se, den svenska eliten med sin IKEA-engelska! En sak man tydligen aldrig kommer att förstå är dekorum.

    Svara
  14. MiT

     /  01/23/2020

    Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Jag såg det imorse. Det var också Pozar som är chefred. på Veckorevyn som var med. Artiklar…

      https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=veckorevyn+k%C3%A4rlek+misshandel

      Svara
    • G

       /  01/23/2020

      ”Långt ifrån alla killar slår och våldtar, men nästan alla som utövar våld eller våldtar är killar eller vuxna män. Och alla män och killar har ett ansvar och stora möjligheter att bidra till att våldet upphör. Våldet är ingen ostoppbar naturkatastrof.

      Arbetet för ett jämställt samhälle fritt från våld kräver tydliga mål, resurser och hårt arbete. För varje timme som går så utsätts fler tjejer och kvinnor. Vi har ingen mer tid att förlora.

      Zandra Kanakaris, Ordförande Unizon
      Olga Persson, Generalsekreterare Unizon
      unizon”
      https://veckorevyn.com/nyheter/unizon-krankningar-mot-kvinnor-ska-klassas-som-hatbrott/

      Svara
      • Kristian

         /  01/24/2020

        Skall ta upp det i bastun på lördag, när jag träffar ALLA andra killar.

        Svara
    • G

       /  01/23/2020

      ”Justitieminister Morgan Johansson menar att det farligaste en kvinna kan göra i Sverige idag är att leva med en våldsam man. 2018 mördades 22 kvinnor av en partner eller en före detta partner, vilket är en ökning jämfört med år 2017 då tio kvinnor mördades. Det kan ställas mot hur verkligheten ser ut för en man, där det farligaste han kan göra är att gå med i ett kriminellt gäng. Men trots att mäns våld mot kvinnor är ett stort samhällsproblem har den politiska debatten främst handlat om gängkriminalitet, skjutningar och sprängningar den senaste tiden.

      Hur kommer det sig att det inte pratas lika alarmistiskt om mäns våld mot kvinnor?

      – Det hänger förstås ihop med att vi ser gängskjutningarna så tydligt, medan det pågående förtrycket och våldet som hela tiden finns riktat mot kvinnor har varit mindre synligt. Och jag bidrar gärna till att försöka balansera upp det, säger Morgan Johansson.
      ..[..]..
      Morgan Johansson: ”Gängkriminalitet och mäns våld mot kvinnor är de viktigaste frågorna”

      Våren 2019 startades Initiativ Gryning, ett projekt inom polisen som bland annat ska arbeta för att stoppa våld i nära relationer. Det är inom det projektet som polisen nu anställer de 350 nya utredare som Morgan Johansson pratar om.

      Polisen säger själva att de inte prioriterat frågan tidigare. Vad beror det på?

      – Som polisen själva säger har det funnits för lite resurser, och statusen inom polisen har varit för låg när det kommer till att arbeta med våld i nära relationer.

      Morgan Johansson menar därför att det är viktigt att från regeringens sida peka på vad myndigheter behöver prioritera. Det görs bland annat genom att ställa återrapporteringskrav på myndigheter, vilket innebär att exempelvis polisen tydligt måste redovisa hur de arbetar med våld i nära relationer.

      – Vi som regering måste peka ut vilka två frågor som är viktigare än alla andra: gängkriminalitet och mäns våld mot kvinnor.

      Hur kommer det sig att Initiativ Gryning inte startas förrän nu?

      – Det är först nu som de nya resurserna får effekt i polisväsendet.
      ..[..]..
      Är straffen hårda nog?

      I fallet med Alice, som idag lever med skyddade personuppgifter och på skyddat boende, blev förövaren frigiven sex månader efter det att rättegången ägt rum. Hon blev både fysiskt och psykiskt misshandlad och hölls frihetsberövad i hans lägenhet under två veckor efter det att han misshandlat henne, för att hon inte skulle kunna anmäla honom. Han dömdes för grov kvinnofridskränkning, misshandel och olaga hot. Hennes liv är fortsatt begränsat, exempelvis får hon inte besöka sin hemstad, medan han är fri sedan några månader tillbaka.

      Tycker du att straffen är tillräckligt höga för de som blir dömda för brott i nära relationer?

      – Vi skärpte straffen för grova våldtäkter, där minimistraffet är 5 år. Vi kommer även skärpa straffen för våldtäkter av normalgraden till ett minimistraff på 3 år, säger Morgan Johansson.

      Morgan Johansson menar att även straffen för grova misshandlar har skärpts, men att det utöver det inte finns några planer på straffskärpningar när det gäller misshandel.

      Idag kan unga gärningsmän få straffrabatt. Det innebär att gärningsmän under 21 år kan få reducerat straff, med hänsyn till ungas bristande mognad och särskilda behov. Höjda straff påverkar dock även de som omfattas av straffrabatten, eftersom straffet även med rabatten baseras på den vanliga straffskalan.

      Syftet med en straffrabatt är att motverka riskerna för fortsatt brottslighet. Morgan Johansson menar det är viktigt, men att det också finns behov av förändringar. Därför förbereder regeringen just nu förslag på hur den förändringen ska se ut.”
      https://veckorevyn.com/nyheter/justitieministern-det-farligaste-for-en-kvinna-ar-att-leva-med-en-valdsam-man/
      Alice: https://veckorevyn.com/nyheter/alice-jag-sag-ingen-annan-utvag-an-att-ta-mitt-liv/

      Svara
      • Kristian

         /  01/24/2020

        Mollgan vet hur man förvirrar dumsnälla journalister.

        Svara
    • Ofrivillig svenska

       /  01/23/2020

      Ang. polisen som påstår att ”hemmet är den farligaste platsen för kvinnor” så missade han kanske bara prefixet ”muslimska” framför ordet kvinnor. För oss västerländska kvinnor som lever med d:o män är hemmet i minst 90 % av fallen den säkraste platsen, eller snarare var den det innan s.k. home-invasions och ffa bombdåd i bostadsområden blev vanligt överallt. Jag undrar om folk som resonerar lika snett som polisen V.G. även tänker som så att vithajar inte tycker om att äta människor (de är dock mkt intelligenta och nyfikna och undersöker därför saker genom nafs och bett, vilket ofta blir dödligt för den nafsade) så därför är det ofarligt att vistas i vatten där vithajar finns ? Långsökt liknelse men det är omöjligt att sätta sig in i hur dessa människor ”tänker” !

      Svara
    • G

       /  01/23/2020

      ”Malins våldsamma ex ledde henne bort från vännerna: ”De blev trötta på skiten”

      Dra åt helvete, din äckliga hora” är ord som Malins ex-pojkvän ofta skrek åt henne. Under deras relation utsatte han henne för både psykisk, fysisk och sexuell misshandel.

      För fyra år sedan, när Malin var 22 år, blev hon förälskad. Han var ett år äldre och hon var nyinflyttad i staden där han bodde. Han var karismatisk och visade ett stort intresse. Redan från början, innan de blivit ihop, kändes relationen intensiv. Som att de var besatta av varandra. När hon jämförde med sin tidigare kärleksrelation, som varat länge men aldrig känts intensiv på samma sätt, tänkte hon att hon den här gången hade träffat rätt. Det här kändes mer passionerat, spännande och på riktigt.

      – Jag har förstått i efterhand att det där intensiva inte behöver vara sunt och bra, även om känslorna kändes positiva. Det är inte positivt att, helt okritiskt, bli helt besatt av någon på det sättet som vi blev besatta av varandra, säger Malin.
      ..[..]..
      I efterhand har tre tjejer hört av sig till Malin för att berätta om liknande upplevelser av mannen. Mannen är tidigare dömd för brott mot knivlagen och våldsamt motstånd, men hittills har han aldrig blivit dömd för något som han gjort mot en kvinna.”
      https://veckorevyn.com/nyheter/malins-valdsamma-ex-ledde-henne-bort-fran-vannerna-de-blev-trotta-pa-skiten/

      Svara
      • Senior

         /  01/23/2020

        ”P.s. Malin heter egentligen något annat, men för att skydda Müsli, hennes identitet kallar vi henne Malin. D.s.”

        Svara
  15. G

     /  01/23/2020

    Ahahahahaha! 😛

    Den första Videon på Youtube i DETTA blogginlägg är nu raderad/borttagen av någon anledning LOL: ”Videon är inte längre tillgänglig på grund av ett upphovsrättsanspråk från Svindlande Höjder – Guldfittorna.”

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2020

      Hahaha, då får man väl posta nån annan stans då 😛
      Ny länk kommer om en stund! (Undrar om det hänt alla de andra som också postat den på Youtube…?)

      Svara
    • Senior

       /  01/23/2020

      Skitkul, tills man inser att Veronica Palm har suttit i den lagstiftande församlingen och drivit igenom lagar.

      -Då får plötsligt landets totala haveri en fullt rimlig förklaring.

      Svara
  16. MiT

     /  01/23/2020

    Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Svara
    • Kristian

       /  01/24/2020

      Jösses, tror det var full pott: ”… medarbetare på Expressens kultursida, författare och teaterdirektör …”

      Svara
      • Kristian

         /  01/24/2020

        Också väldigt symptomatiskt att det är så viktigt att vinna priser. Från rätt avsändare.

        Svara
    • hllviken

       /  01/24/2020

      Å jag som trodde…..

      Svara
      • MickeP

         /  01/26/2020

        Nedanstående är mina privata åsikter!

        Exakt. Från bidragsfuskare till svensk försvarsminister på rekordtid. En sagolik karriär att se upp till.

        MickeP

        Svara
  17. MiT

     /  01/23/2020

    Svara
    • Ivar L

       /  01/23/2020

      Touché, och så var den attacken neutraliserad av Jens.
      LOL
      De glömde väl bilderna på alla de som varit emellan?

      Svara
  18. G

     /  01/23/2020

    1. MiT fixade Blogginlägget med videon.
    2. Men det hände något med YT-videos i inläggen i kommentarsfältet också, bytt plats? Videon från blogginklägget har hoppat ner till Mits inlägg med journalisten, journalistvideon har i sin tur hoppat ner till Kristians inlägg, där det tidigare var en video när folk sitter i en bil? tror jag, hann ej kolla innan den var borta lol. Är det bara hos mig eller hos fler av er också?

    Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Hahahaha. Vafan! GLÖM detta. Vet ej vad som hände, men nu hux flux så är det tillbaka så som det var innan, allt bra igen *problem solved* 😛

      Svara
  19. Gorby

     /  01/23/2020

    Svara
  20. MiT

     /  01/23/2020

    Läs det länkade och kolla listan på de som skrivit under, många bekanta namn

    Svara
  21. G

     /  01/23/2020

    Från 2010: ”Varför mördar man sin egen dotter?”
    https://www.aftonbladet.se/kultur/a/vm6WB4/varfor-mordar-man-sin-egen-dotter

    Kanske skulle jag idag vilja säga: ”Då kommer det säkert till oss också. Allt från MENA kommer hit så småningom”. :/

    Svara
    • Kristian

       /  01/24/2020

      Lyssna på Hanif Balis God Ton avsnitt #70 – Vinterspecial om kusinäktenskap.

      Efter tillräckligt många generation där man gifter sig med kusiner, delar kusiner mer ”arvsmassa” än helsyskon i länder där man inte gifter sig med kusiner.

      Då är det en enkel ekvation: offra ett barn för att rädda hedern för hela släkten. Du är ”mer släkt” med dina kusiner än vad syndiga västerlänningar är med sina syskon.

      Som Bali skriver: ”Vi borde inte ställa oss frågan om vad som händer om du förökar dig med dina kusin i generation efter generation. Frågan är vad som händer när du inte gör det.”

      Så det ”kommer” inte hit automatiskt.

      Svara
  22. G

     /  01/23/2020

    Svensk respektive Dansk public service, SVT/DR text-tv rapporterar om samma sak (SVT.s är bara i notis-form!, tydligen var nyheten inte värd en hel sida):…

    Mer om fallet…

    ”Hun skulle have været en dreng: Forældre får 14 års fængsel for drab på deres nyfødte pige”
    https://politiken.dk/indland/art7618347/For%C3%A6ldre-f%C3%A5r-14-%C3%A5rs-f%C3%A6ngsel-for-drab-p%C3%A5-deres-nyf%C3%B8dte-pige

    Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Också värt poängtera. Artikeln hos Politiken är skriven av journalist på Ritzau, danmarks motsvarighet till svenska TT. Så hade garanterat inte svenska TT:s journalist skrivit om det.

      Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Letade upp TT:s artikel bara för att kolla! Lite för att visa för mig själv att min misstanke inte skulle stämma, men nä, se bara.

      Så här ser Svenska TT:s rapportering ut, efter att ha städat bort en del ”farligt innehåll” som danska Ritzau hade med…

      Svara
      • G

         /  01/23/2020

        TT borde fan ta bort Ritzau från TT-Ritzau så det blir TT-Ritzau. Det är mer rättvisande! Inte dra hederliga Ritzau i sin svenska förljugna PK-wannabejournalistik! Fy fan.

        Svara
  23. MiT

     /  01/23/2020

    Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Socialism rocks baby. Heja Venezuela! = under grundskolenivå!

      Svara
      • Kristian

         /  01/24/2020

        Saker ingen någonsin sagt: ”Efter att ha lyssnat på Daniel Bernmar tänker jag rösta på Vänsterpartiet.”

        Den människan har alltså kommit upp till doktorandnivå. Kanske SVT hade rätt om kompetensregnet i alla fall.

        Svara
  24. MiT

     /  01/23/2020

    Svara
    • Ivar L

       /  01/23/2020

      Undrar om SD-politiker också kan få regijobb på STATLIGT finansierade Östgötateatern?

      ”Det är jag som är America (Vera-Zavala). Dramatiker, aktivist, kulturskribent, författare. Här finns mina texter, i ett slags arkiv över vad jag gjort men också fönster till det som är aktuellt.
      Kampen den går alltid vidare.”

      http://americavz.com/

      Rätt kul att hon är från Rumänien. Vad är det hon inte fattar av vad som hände hennes land?

      Svara
  25. Ivar L

     /  01/23/2020

    Dessutom 40 asylsökande som blir 20 med uppehållstillstånd blir sedan 50 med anhöriginvandring och när inkomsten är tryggad kommer barnen och tio år senare är det 150-200 st. På ett enda år.

    Arbetskraftsinvandring med anhöriga som har rätt till sociala förmåner tillkommer utöver detta.

    I en kommun med 20 000 inv. finns knappt en polisstation ens i dagens Sverige. Inte en som är öppen normalt i varje fall.

    Svara
  26. G

     /  01/23/2020

    Svara
  27. G

     /  01/23/2020

    Svara
  28. G

     /  01/23/2020

    Svara
    • hllviken

       /  01/24/2020

      Inte att undra på varför kvinnor i muslimska länder sveper in sig i tält och aldrig promenerar ensamma utomhus!

      Svara
    • Ivar L

       /  01/24/2020

      Europa kan inte bojkotta Turkiet förrän vi byggt ett eget gränssystem som fungerar. Det är den bistra sanningen. Hyckleriet är monumentalt.

      Svara
  29. G

     /  01/23/2020

    ”En liberal moderat Ⓜ️ 🇮🇱 M + KD + L = <3"

    (h*t*r) = hatar

    Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Svara
    • G

       /  01/23/2020

      Men inte Faw också. 😦 Ja, jag vissnar likt mina kvalstersjuka citronträd 😦

      Svara
      • G

         /  01/23/2020

        Om inte det Faw stämde så hoppas jag hon ber om ursäkt pga hon hade fel, det är det enda rätta. Sen ska man inte heller glömma att Ekeroth i en tweet något senare bad om ursäkt för den ”problematiska” tweeten. Hoppas inte Faw gräver sin grop djupare nu, utan kravlar upp, borstar av sig och så kan vi glömma allt det här.

        Svara
      • G

         /  01/23/2020

        Jag följer inte så ofta vad ungdomsförbundarna skriver hit och dit, men detta låter ju inte bra….

        Svara
        • G

           /  01/24/2020

          För fler politiska ställningstaganden se tråd…

          Svara
    • Weasel

       /  01/24/2020

      Ojojoj, det här var ju verkligen inte så bra….
      Jag noterar att 100 % av de som den liberala moderaten Hedlund ogillar är invandrare 🙁

      Svara
  30. MiT

     /  01/23/2020

    Svara
    • G

       /  01/24/2020

      Varför blev Mattias Svennhsson inte Årets Svensk? Se ovan. (viktigt med H:et)

      Svara
  31. G

     /  01/23/2020

    Svara
    • Kristian

       /  01/24/2020

      Vem har bakat semlorna? Vem har betalat för mjölet? ”Fundera på det.”
      Tokstollen förtjänar lite beröm i alla fall: Har har lärt sig att ”borgare” numera heter ”riskkapitalist.”

      Är detta representativt för de kvarvarande infödda S-väljarna? 🙄

      Svara
  32. MiT

     /  01/24/2020


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157098102443251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
    • G

       /  01/24/2020

      Hahahaha. Man tröttnar aldrig på denna man 😛

      Svara
      • Kristian

         /  01/24/2020

        Belackarna skulle kunna hålla på med diagram i decennier utan att förstå varför Ganmans är bättre. Men man skall inte diskutera humor med vänsterfolk .

        Svara
      • Jans

         /  01/24/2020

        Den som har det minsta sinne för humor och inte har PK-glasögon inser ju att han fullständigt desarmerat de patetiska försöken att nedgöra utnämningen.

        Svara
  33. G

     /  01/24/2020

    Svara
    • Kristian

       /  01/24/2020

      Har aldrig sett någon av hans filmer tvärs igenom, men visste ändå detta.

      Det här med fötterna var något som togs upp i flera recensioner av bland annat ”Death Proof”.

      Svara
  34. G

     /  01/24/2020

    Gulan: ”Riksdagsledamot (L) Vice ordförande arbetsmarknadsutskottet. Partistyrelseledamot.”
    Magnus: ”Riksdagsledamot, KD Andre vice ordförande Trafikutskottet”

    Svara
  35. G

     /  01/24/2020

    Svara
  36. G

     /  01/24/2020

    Svara
    • Kristian

       /  01/24/2020

      ”Nyligen talade jag med en bekant vars tonåring rånats av ett ungdomsgäng. Jag frågade hur sonen hade påverkats. ”Han har typ blivit rasist. Vi försöker prata om det, påminna om att inte alla ungdomar som ser ut som rånarna är kriminella, vilket han ju rationellt förstår.” ”

      De här föräldrarna är sjuka! De – och deras omgivning – lider av långt gången progressivism (även kallad PK, SJW och annat.) Något botemedel finns inte.

      Svara
      • Kristian

         /  01/24/2020

        ”Det är uppenbart att behovet av en ny kartläggning är stort, inte minst för att förstå vilka motiv som ligger bakom brotten.”

        Nej, det behövs inte! Och vi skulle inte lita på de om den kom från BRÅ.

        Malcom Kyeyune: Den impotentes vapen (2018)
        https://kvartal.se/artiklar/den-impotentes-vapen/
        ”[…] när poängen är att bevisa sin egen överlägsenhet så måste våldet och den orsakade förnedringen hålla en genomgående hög nivå. Exemplen på våld där det inte står resurser eller materiella fördelar på spel är legio i Sverige i dag […]

        I Sverige skapas det i dag en generation människor som fått höra att de måste vänja sig vid våldet, att våldet är ett pris som måste betalas för det ena eller andra, att det vapenvåld som griper omkring sig i svenska miljonprogramsområden egentligen inte är något utöver det normala eller vad man kan förvänta sig i Sverige.”

        Civilkuragets gränser (2019, plus)
        https://ledarsidorna.se/plus/civilkuragets-granser/
        ”Vi skriver i regel inte ut signalement i dessa situationer av olika skäl, men ett av skälen är att det faktiskt inte behövs.”

        Svara
        • fenix

           /  01/26/2020

          ”Det är faktiskt inte svårt att föreställa sig svenska killar som i grupp våldtar flickor i slöja, som misshandlar eller dödar vanliga förbipasserande människor med utländskt utseende utan någon annan anledning än att bevisa att svenskarna är starka och invandrarna är svaga.”

          Det är inte svårt att föreställa sig vad som helst med tillräcklig fantasi, men det stycket låter inte trovärdigt.

          Vad skulle det vara för en slags grupp? Är det skinheads, MC-gäng, feministmän (mediaprofiler och kapten klänning & Co) eller fotbollshulliganer.

          Feministmän är kanske den troligaste kandidaten eftersom de redan är våldtäktsmän.

          Vilket scenario rör det sig om? Är det ett hypotetiskt framtida inbördeskrig.

          Jag har medvetet lyft texten ur sitt sammanhang. Den har en poäng men tror kulturella aspekter har större betydelse än vad som ges sken av.

          Ja, människor är kapabla till avgrundsdjupa bestialiska handlingar enligt resonemanget som förs, men har faktiskt svårt att se svenne banan springa runt och grupppvåldta kvinnor i slöja till höger och vänster.

          Det låter som något Linnea Claeson skulle ha skrivit.

          Svara
          • Kristian

             /  01/27/2020

            Tja, inte vi goda medelklassmänniskor i villaområden!

            Vi hade folk på 90-talet som var ute och knackade bög. Vi har vänsterfolk som tycker ”borgare” förtjänar vad de får. Vi har antirasister som kan göra vad som helst.
            Att SDs eller NMRs ytterkant skulle ta en promenad i grupp någonstans där det skulle kunna finnas lämpliga offer verkar inte helt otroligt.

          • fenix

             /  01/27/2020

            Ja, stämmer, men att svenska killar skulle springa runt och gruppvåldta, det har jag svårt att föreställa mig faktiskt.

            Låter inte särskilt troligt att svenska killar skulle springa runt och gruppvåldta kvinnor i slöja.

          • fenix

             /  01/27/2020

            Jag fann svaret.

            Det är en grupp arbetslösa genusvetare som tänder på slöjor.

            De går igång på att inte veta könet under kjoltyget.

            Triggervarning: Följande text innehåller ordet ‘normal’.

            Det är som när normala människor skrapar en trisslot. Det är ovissheten 50-50 som är beroendeframkallande.

            Det är bara en teori, men det är faktiskt inte svårt att föreställa sig.

  37. G

     /  01/24/2020

    Svara
  38. G

     /  01/24/2020

    Låååång lista har det blivit pga alla ”misstag” genom åren.

    facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/photos/a.164669243886572/1065869603766527/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARC6AyoY8LRXFQ98-K1_dPDIocYc03hUilbza4zbqQahw-PyfeXi6WOmfSQciXVcITBnSQT2Hqx55BIgBKd9GhFAjxH3VrhellEFF3AIcmk7V0rp1a-YpiDnzFfiH5fQ6qoJUioB6oEZhX9kDt0uXL_qJ1VkYZuENGNAMQ4UR6uP_SIhNWjH4JRJr_5k-e9Ul4OQm7ibUykf0O1geUDOy99XYFiokdFYUqSmv0VqSoqk7L5fdz5Wos2s8JvdP8YFbZTRjxW1G5g3KDrJF1DYDVM0CvzCXLZi8EfCg-Y78oxGh3iYwzIQYQrtUTzhi6YD7sy7FuhYc1xe1eBR9rDr8DiJyg&__tn__=-R

    Svara
  39. G

     /  01/24/2020

    Hahaha. Bland det mest ologiska och drygaste resonemanget jag hört, hur mäktar hon med sig själv, fullständigt bisarrt!

    Svara
    • G

       /  01/24/2020

      Svara
    • G

       /  01/24/2020

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/26/2020

        Annie Lööf och centerpartiet tycker alltså att Vänsterpartiet ska ställa sig bakom regeringen och rösta för alla deras förslag utan att få något inflytande på innehåll och utformning. Det finna trots allt något rimligt i hennes inställning, Vänsterpartiet hade full kännedom om Januariavtalet och röstade ändå fram Stefan Löfven som regeringsbildare, visserligen reserverade Sjöstedt för delar i detta avtal.

        Borde Stefan Löfven vid denna punkt ha begripit svagheten i sitt regeringsunderlag och avstått från att bilda regering? Antagligen ja, då han kan ha förväntats ha full insyn både mot Vänsterpartiet och C och L.

        Borde Annie Lööf ha avstått från att låta Stefan Löfven bilda regering baserat på Vänsterpartiets hot? Egentligen inte, då hon trots allt hade ett avtal som Löfven till och med bedyrade skulle hålla trots vänsterpartiets invändningar.

        Annie Lööf och Stefan Löfven framstår båda som dåliga förlorare, helt oavsett vilka politiska spelpiruetter de nu tänkte att de skulle utföra under mandatperioden för att hålla makten i sina händer, och ingen av dem har så klart trott att avtalet skulle kunna genomföras i sin helhet.

        Argument som att Sverige ”brukar styras av minoritetsregeringar” och att ”Vänsterpartiet samarbetar med SD” är dock så jävla dåligt att man undrar om regeringen i själva verket är tillsatt av Samhall, tror de på allvar att folk är idioter?

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/26/2020

      Ni har fattat helt fel, det som pågick var endast inspelningen av trailern till den nya dokusåpan ”Train to Göteborg” baserad på den sydkoreanska zombievåfflan med liknande namn.

      Svara
  40. G

     /  01/24/2020

    Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Svara
      • Senior

         /  01/26/2020

        ”Ekonomiskt demokratiindex……”

        Hur räknas det då?

        Räknas det som rättvist och demokratiskt att folk som jobbar hårt får behålla värdet av vad de själva skapat, eller räknas det som rättvist när de tvingas skatta bort värdet som de själva skapat till andra?

        -Med tanke på Sveriges placering i listan i förhållande till skattenivå misstänker jag att det är en socialist som skapat bedömningskriterierna…..

        Svara
  41. G

     /  01/24/2020

    Ja, vad ska man säga, ”grattis” till Greta-effekten, Tyskland

    Svara
  42. The Perfect Man

     /  01/24/2020

    Jaa, nu förstår jag. Det är en scen ur den svenska nyproduktionen av Gökboet. Det är ju populärt att byta kön på karaktärer idag. Vem kommer att spela syster Ratched? Peter Stormare?

    Svara
  43. Senior

     /  01/24/2020

    ” Vet ni förresten vad ”Nyks” är för nåt? Jo, det är

    Nätverket för yrkesverksamma kvinnor och icke-binära i Skogsbranschen

    Vad sägs? Jag började faktiskt gapskratta när jag såg det 😛

    De verkar tro att man måste ha ett ”nätverk” eller förening för minsta lilla.”

    -Nej, de tror absolut inte att det behövs.

    Vad de däremot upptäckt är att man kan starta nätverk eller förening för minsta lilla och håva in en massa bidrag för det.

    Framförallt som de få (tex. skogsarbetare) som är verksamma på området inte har en aning om att detta ens existerar eller att folk tjänar pengar på att ”representera” dem som yrkesgrupp.

    -Förrän de vuxit sig så stora (med sina korspollinerade föreningsmedlemmar som man för bidragets storleks skull återfinner hos varandras föreningar) och fått så pass mycket politiskt inflytande att de faktiskt kan få igenom en massa korkade idéer.

    Svara
    • Kristian

       /  01/24/2020

      På min tid i mellanstadiet (mitten av 80-talet) fanns det enligt sägandes en, säger en, manlig syslöjdslärare i landet. Undrar om han hade en förening?

      Svara
      • info

         /  01/24/2020

        Kristian,
        vad är problemet med ”manlig syslöjdslärare”?
        Många av de duktigaste skräddarna är män och så har det varit i flera århundranden.
        Åker du till London och köper skräddarsydda kläder så är det i de flesta fall män som tar emot din beställning.
        Menar du att det finns kvinno- och mansyrken?

        Svara
        • MiT

           /  01/25/2020

          Ta det lugnt, han bara konstaterade att det är/var extremt ovanligt, inte att det är ett problem med manliga syslöjdslärare. Inget att hetsa upp sig över och nästan bli aggro.

          Svara
      • Senior

         /  01/25/2020

        Om han var vänsterbliven, vilket han med hög sannolikhet var, så var han säkert medlem i en massa föreningar.

        -Och hans kompisar inom folkrörelsen föreningslivet drog säkert igång en stödgrupp för ensamma syslöjdslärare och kunde därmed håva in bidrag för ytterligare en god sak….

        Liksom att ABF med stor sannolikhet även drog igång en studiecirkel i samma ämne, med samma personer, för att även där kunna hysta in bidrag….

        Svara
  44. Jans

     /  01/24/2020

    Låt er inte luras av rubriksättarna.
    https://www.svd.se/de-stora-kostnaderna-for-aldre-ligger-framfor-oss

    Denna debattartikel från några nationalekonomer går igenom lite mer ordentligt kostnadsproblematiken för kommunerna och vågar ta upp immigrationen och immigranternas barn ur kostnadssynpunkt. Även en analys av att vi blir äldre ingår men på ett mer nyanserat rätt än PK-pressens vulgärdebatt.

    Svara
    • info

       /  01/24/2020

      Jans,
      håller med dig, det känns som att de vill flytta fokus från de stora kostnaderna.
      Inte att förglömma: pensionärer betalar kommunalskatt till skillnad från vissa andra.

      Svara
  45. MiT

     /  01/24/2020

    Kolla Berglöfs svar, hon borde stå still när hon trampat i klaveret 😛

    Svara
    • Kristian

       /  01/24/2020

      Ser fram emot Moas resonemang om hur den abstrakta figuren fått debatten i rasistisk riktning, som använder den akademiska definitionen av rasism i tråden.

      Svara
    • Kristian

       /  01/24/2020

      Svara
  46. MiT

     /  01/24/2020

    Svara
  47. MiT

     /  01/24/2020

    Svara
    • hllviken

       /  01/24/2020

      Jag älskar kompost!
      Den fertila jorden den ger som man kan odla gottegott i!

      Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Svara
  48. Gorby

     /  01/24/2020

    Svara
    • MickeP

       /  01/26/2020

      Nedanstående åsikter är mina privata!

      Hur kan man få nedåttummar bara för postning av en länk? Ngn eller ngra som läser denna sida tycks inte gilla att sanningen kommer fram.

      Jag gav dig en upptumme Gorby, bara för att visa för vänsterpacket att inte alla är vänsterblivna!.

      🙂

      MickeP

      Svara
  49. MiT

     /  01/24/2020

    Vad är det här för nåt? Någon som vet mer? Se tråden som länkas

    Svara
    • MickeP

       /  01/26/2020

      Nedanstående åsikter är mina privata!

      Läste igenom domen som hastigast. Vad polisens brott skulle bestå i hittade jag inte. Kanske var det att det att man höll förhör och gjorde beslag av vapen hos de misstänkta.

      Polisen är skyldig att utreda brott som anmäls, när det finns anledning att anta att brott har begåtts. Hur detta skulle kunna utgöra brott i sig framstår som oklart.

      MickeP

      Svara
      • MiT

         /  01/26/2020

        Tackar, jag hade ingen aning utan såg den fladdra förbi bara. Tänkte nästan att det inte var någon rök utan en liten eld i botten.

        Svara
  50. Ivar L

     /  01/25/2020

    Man är ju inte direkt förvånad över att grekerna börjar tröttna.
    https://nyheteridag.se/greker-har-fatt-nog-strejkar-mot-overfulla-migrantlager/
    >>Grekiska öbor strejkade och demonstrerade på onsdagen mot att migranter interneras på öarna under slagorden ”Vi vill ha våra öar tillbaka, vi vill ha våra liv tillbaka”. Den grekiska regeringen har tidigare sagt att 10 000 migranter ska utvisas under 2020. <<

    Och detta är alltså situationen när Turkiet inte har flyktingkranen öppen.
    Och detta är alltså situationen där Grekland är med i EU som har gemensamt gränsövervakning som sköts av Frontex.
    Och detta är alltså situationen när Afrikas befolkning fortfarande är ungefär hälften av Asiens, om ett halvt decennium är befolkningen lika med Asiens och när seklet är slut är den dubbelt så stor som Asiens befolkning. Hela Asien alltså.

    Det är bara att räkna framåt och inse att grekernas tid är knapp. Därefter EU:s tid. Det finns ingen långsiktig möjlighet att bibehålla nuvarande "liberala" politik. Det kommer sluta i totalt kaos för Europas del och det kommer inte ett överbefolkat Afrika heller vara betjänt av.

    Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Riksdagsled. (S)

      facebook.com/magnusmanhammar/posts/1549170391914291

      Svara
    • G

       /  01/26/2020

      facebook.com/magnusmanhammar/posts/1550156558482341

      Svara
      • Senior

         /  01/26/2020

        -Jävla svischhora!*

        *Denna kommentar kan innehålla spår av ironi.

        Svara
      • Ivar L

         /  01/26/2020

        Så vad är det inte Magnus fattar om det är sant som han skriver att han med egna ögon sett att barn och vuxna hela tiden riskerar att drunkna och leva i misär i flyktingläger? Varför går det inte in i huvudet på dessa människor att välfärdsmigration genom asyl inte är rimligt någonstans. Arbetskraftsimmigration, reglerad sådan, är det enda rimliga. Då behöver man inte riskera livet och får man nej så får man nej.

        Människor som Magnus bidrar antagligen till fler dödsfall än vad de räddar genom att hjälpa till att hålla denna totalt havererade migration under armarna.

        Svara
  51. Weasel

     /  01/25/2020

    Jag har en bekant som just har blivit dumpad av sin flickvän.
    Så min bekant letar för tillfället efter en bostad.
    Men nu kan han sluta leta för han kommer nämligen få flytta in i Carlos Rojas lägenhet.
    Carlos är inte tillfrågad , men jag är övertygad om att Carlos kommer låta min bekant flytta in hos Carlos.
    Det handlar ju bara om EN ENDA människa , så Carlos kan ju knappast säga att det inte får plats en enda liten futtig människa till i hans lägenhet.
    För säger han det är han ju ett omänskligt själviskt monster som säkerligen har en naziuniform i garderoben.

    Svara
  52. Lesbian

     /  01/25/2020

    Det första ordet vi fick lära oss i engelska i mellanstadiet var Pussy.
    Att ha party i sin Pussy måste betecknas som djurplågeri – stackars katt.

    Svara
    • Jans

       /  01/26/2020

      Förvisso finns ingen motsägelse mellan ”eat pussy” och ”eat animals”.
      Är hon med tröjan säker på att hon vill leva resten av livet med en sojapojke?
      Hon ser ut att kunna få bättre än så.

      Svara
  53. Frida Gustavlin

     /  01/25/2020

    GT åker till Borås för att titta hur det är ställt i Norrby, Somaliska klanledare blir jättesura över att kommunen också granskat hur illa det ör i stadsdelen.

    https://www.expressen.se/gt/krim/larmen-inifran-skuggsamhallet/

    ”Vi känner oss maktlösa. De kunde ha frågat oss i stället innan de skrev detta.
    De menar att bilden av förtryckta somaliska kvinnor inte stämmer, att klanerna inte har den makt som uppges och att Norrby målas upp som ett laglöst land.”

    Eller hur, de kunde ju ha frågat klanledarna om lov att skriva, de som sitter och jäser på kaffe dag ut och dag in om de fick skriva hur deras kvinnor och tio undernärda barn har det. Det hade säkert nlivit bra.

    En av åtgärderna som verkligen behövs i dessa grupper är att få ner födelsetalen, det är uppenbart hög status att ha väldigt för många barn, men att se till att kunna betala för dem är omodernt. Rimligtvis borde man få radikalt mindre bidrag om man skaffar barn som man inte kan försörja, att som samhälle göra tvärt om sänder ut helt fel signal.

    Svara
    • Jans

       /  01/25/2020

      Ja fråga klanledare om hur det är i orten är väl lite som att fråga en maffialedare om kriminalitet.

      Svara
  54. Ivar L

     /  01/25/2020

    George Soros är arg på Trump, fast det låter nästan som han pratar om sig själv:

    ”– Trumps narcissism har tagit sig patologiska dimensioner. Han är en lurendrejare som vill att världen bara ska kretsa kring honom, sa Soros. — Han är beredd att offra nationella intressen för sina personliga intressen
    – Han tror att han kan påtvinga sin alternativa verklighet inte bara på sina följare, utan på verkligheten själv.”
    https://www.svd.se/mangmiljardaren-soros-om-trump-sjuklig-narcissist

    George får ju tycka vad han vill om Donald men det finns en viktig skillnad mellan de två. Donald är folkvald. George hatar folk som väljer ”fel”. Det är där skon klämmer hos ”filantropen” egentligen.

    Svara
    • Kristian

       /  01/27/2020

      Soros talar om ”nationella intressen”?
      Har någon lust att gå igenom allt hand sagt genom åren, för att se om vi har ett helhjärtat stöt till nationen – i motsats till, rent slumpmässigt, det internationella samfundet, mänskligheten, globalismen …

      https://theweek.com/articles/632380/how-brexit-shattered-progressives-dearest-illusions
      ”It is shock. Fury. Disgust. Despair. A faith has been shaken, illusions shattered, pieties punctured. This is what happens when a life-orienting system of belief gets smashed on the rocks of history.”
      […]
      progressivism holds out a very specific moral vision of the future. It will be a world beyond particular attachments, beyond ethnic or linguistic or racial or religious or national forms of solidarity. In their place will be the only acceptable form of solidarity: humanitarian universalism.
      […]
      They believe not only that their views deserve to prevail in the fullness of time, but also that they are bound to prevail.”

      Svara
  55. Gorby

     /  01/25/2020

    Svara
    • Ivar L

       /  01/25/2020

      ”När det gäller Malung-Sälens kommun skulle tvångsbeskattningen innebära omkring 29 miljoner kronor i ytterligare skatteintäkter per år. Dessa pengar ska kommunerna sedan kunna använda till ”satsningar som de annars inte har råd med”.”

      Satsningar som de inte annars har råd med = flyktingmottagandets konsekvenser.

      Eller i klarspråk: svenskar som åker skidor i Sälen skall betala ännu mer för immigranterna i Malung som inte kan göra rätt för sig.

      Svara
  56. MickeP

     /  01/25/2020

    Helt OT, men ändå.

    Läste precis en tråd på Flashback där ngn beklagade sig över sin längd. Alla i tråden var överens om att det hade med gener att göra.

    Min reflektion.

    Lustigt att egenskaper som längd, ögonfärg, utseende på näsa, mottaglighet för olika sjukdomar, skostorlek m.m. m.m. genomgående anses ha med gener att göra och att detta kan diskuteras utan att ngn drar rasistkortet. Men så snart det handlar om brottsbenägenhet, intelligens och andra liknande egenskaper viktiga för samhällsbyggandet, så hittas förklaringen vanligen i s.k. ”socioekonomiska” faktorer. Den som drar in gener i en sådan diskussion blir snart utmäld som rasist.

    Till mina chefer som läser detta och anser att jag nu närmar mig gränsen för vad som av en statstjänsteman får sägas till allmänheten, känner jag mig tyvärr tvingad lämna följande förklaring till undvikande av fortsatta trakasserier från er sida. Min reflektion är min alldeles privata och handlar inte om värderingar av människors egenskaper. Reflektionen handlar endast om ett samhällsfenomen som jag, alldeles privat, har lagt märke till och som jag nu, också alldeles privat, uttalar mig om. Detta är min alldeles privata reflektion och har ingenting med min anställning i statens tjänst att göra.

    Det är förvisso synd och skam att en sådan lång ”varudeklaration” som ovan måste göras så snart jag som privatperson vill uttala mig i stort som smått på olika bloggar utan skyddet av anonymitet, men av egen och bitter erfarenhet har jag förstått att det är nödvändigt. Allt jag skriver här måste jag numera utgå från att det övervakas och läses av min arbetsgivare och att det kommer att användas emot mig så snart tillfälle ges.

    Välkommen till DDR 2.0.

    MickeP

    Svara
    • Törnrosa

       /  01/25/2020

      Alla är övervakade MickeP. Så det är klokt att du stoppar in brasklappen och medvetandegör folk. När jag var ung reste jag en hel del i öststaterna. Spännande. Träffade även en riktig värvare. Var hemma hos honom i en stor stad i Östtyskland. Det var mitt ressällskap han var ute efter.

      Till ingen nytta. Min bäste vän genom alla tider skulle aldrig låta sig köpas. Men det var intressant att beskåda spelet inifrån. Detta var på Honeckers tid på 60-talet. Har fortfarande kvar en halsduk som värvaren gav mig.

      Det som var spännande då är inte lika kul att behöva uppleva igen. Det var väl lärdomen från 60-talet som gör att man ser vad det är frågan om nu. mvh

      Svara
      • hllviken

         /  01/25/2020

        Jan Gijo värvades av KGB har jag läst någonstans…

        Svara
        • Törnrosa

           /  01/25/2020

          Jan Gijo har heller aldrig varit min vän. Min bäste vän lever inte längre men han var mycket äldre än jag. Och han var en otroligt seriös och respekterad höjdare inom branschen. mvh

          Svara
        • Senior

           /  01/25/2020

          Det stämmer, Guillou var avlönad av KGB. -Vilket ställer hans avslöjande av IB i en helt annan dager.

          Svara
          • Törnrosa

             /  01/25/2020

            Senior: Jag tror att många unga kände sig smickrade och lite viktiga att bli föremål för KGB-intresset. Tror t o m att de inte fattade att de värvats in i förräderi- och angivarbranschen – först när de var fast begrep de och påbörjade sin damage control = konstiga förklaringar, urskuldande etc.

            Mina förnuftiga föräldrar skulle aldrig släppt iväg mig på dessa resor med någon annan än min bäste vän. mvh

          • Senior

             /  01/25/2020

            Precis så.
            -Det börjar alltid på det viset.

            Hur många journalistkollegor hade du på frekventa besök på DDR’s kulturcentrum?

          • Törnrosa

             /  01/25/2020

            Senior: Har ingen aning om hur många, men det var populära resmål framför allt för dem som bodde i Sydsverige. Spännande och billigt. Och så fanns det fina konstskatter bakom järnridån.

            Vi var egentligen mest intresserade av museerna och kyrkorna i Tjeckoslovakien och Ungern som vi besökte flera gånger. Polen fick också ganska många besök. mvh

          • Senior

             /  01/25/2020

            Tack för denna info, den ger lite fler ledtrådar i pusslet.

            Men det jag tänkte på var det ”kulturcentrum” som DDR inrättat på Östtyska ambassaden i Stockholm, där de indoktrinerade och snärjde journalister efter att gjort dem salongsberusade och charmat dem innan.

          • Törnrosa

             /  01/25/2020

            Senior: All kontakt med DDR gällande viseringar sköttes via lokal resebyrå och post så jag har inga sådana kunskaper som du efterlyser. När vi skulle besöka värvarens hemstad – inte Östberlin – fick vi ett specialtillstånd att gå av tåget där.

            Vad jag minns blev vi extremt kollade på tåget. Har minne av två kontrollörer plus en kille som med något skarpladdat k-pistartat kröp utmed golvet. Det var faktiskt ruggigt. mvh

      • MickeP

         /  01/25/2020

        Nedan åsikter är mina privata!

        Intressant info Törnrosa.

        Tänk om dagens makthavare/journos kunde lära sig av historien. Då hade vi bott i det bästa land på jorden.

        Men de som bestämmer över oss idag har gått i svensk skola sedan unga år = ihärdig hjärntvätt.

        Vad göra?

        MickeP

        Svara
        • Törnrosa

           /  01/25/2020

          MickeP:
          ”Tänk om dagens makthavare/journos kunde lära sig av historien. Då hade vi bott i det bästa land på jorden.”

          Ja absolut. Det bästa och vackraste landet på Jorden. Och vi skulle haft ett anständigt och bättre sätt att hjälpa människor på plats – i hela världen.
          Någonstans gick det fel med den generation som styrt landet sedan millennieskiftet även om raset egentligen började tidigare.

          Hoppas personligen att de ansvariga politikerna en gång kommer att ställas till svars för den skada de gjort mot sitt folk och land. Jag tror på karma.

          Hoppas på maktskifte. Gränsstängning. Tillfällig upprensningsdiktatur. Kloka oegennyttiga människor som skickar tillbaka dem som inte har beviljad asyl. Vi kunde ju försöka med lite ”slavhandel” – alltså det finns kanske nån som vill köpa vänsterblivna t ex Mollgan *skojar* Önskar ingen något så illa. mvh

          Svara
        • Senior

           /  01/26/2020

          Dagens makthavare HAR lärt sig av historien. -Dock inte på det vis du önskar.

          De hade ett utbrett samarbete med DDR redan på den tiden…..

          SIDA (och regeringen) sprider bidrag och bistånd till till sina kommunistkollegor i internationalen, etc.

          Sverige erkände DDR som ett av de första länderna, på samma sätt som man nu erkänt Palestina som en egen stat…. Listan kan göras lång.

          Svara
          • MickeP

             /  01/26/2020

            Nedanstående är mina privata åsikter!

            Precis så! 🙂

            Må de ställas till svars för sitt förräderi!

            Why not in Finspång? (OBS! till alla humorlösa vänsterblivna; detta var menat som ett skämt). 🙂

            MickeP

          • Senior

             /  01/26/2020

            En bra början vore att avhemliga Rosenholtzkartoteken och släpa ut dem i ljuset. -Men då skulle ju hela UD, halva journalistkåren och 90% av skolväsendet avslöjas…

          • Törnrosa

             /  01/27/2020

            Senior:

            ”En bra början vore…”

            Här svarar du på den enda rimliga förklaringen till 7-klöverns perversa brunsmetande av 8:an. De 7 är sk-trädda för 8:an:s initiativförmåga. mvh

  57. MiT

     /  01/25/2020

    Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Svara
    • MickeP

       /  01/26/2020

      Nedan är mina privata åsikter!

      Jag blir extremt upprörd (närmast rosenrasande) när jag läser sådana inlägg som Hinnfors skitar ned Twitter med. Uppenbarligen förstår han inte vad demokrati innebär. Demokrati står för folkstyre!

      Detta är ngt helt annat än det partistyre som tycks vara det som Hinnfors förespråkar. Mina tankar går omedelbart till MÖK, JÖK och DÖ och allt annat skit som svenska riksdagspartier har hittat på i syfte att manipulera folkviljan.

      Vet hut Hinnfors! J-a antidemokrat är vad du är!

      MickeP

      Svara
  58. MiT

     /  01/25/2020

    Svara
  59. MiT

     /  01/25/2020

    Svara
  60. MickeP

     /  01/25/2020

    Nedan åsikter är mina privata!

    Jag hör dåligt.

    Är det Arre, Sveriges mest erkända och hos mainstream-journos högt aktade band som uppträder?

    MickeP

    Svara
  61. MiT

     /  01/25/2020

    Svara
  62. MickeP

     /  01/25/2020

    Nedan åsikter är mina privata!

    För att förstå Arres fantastiska och unika begåvning ska man börja ungefär vid 1:03.

    MickeP

    Svara
  63. MiT

     /  01/25/2020

    Svara
  64. MiT

     /  01/25/2020

    Svara
    • Jans

       /  01/26/2020

      Tack för att ni valde Sverige!
      Kommer Freddan på seminariet förresten?
      Eller sitter han och gömmer sig på sin multikulturella (*) skärgårdsö?

      (*) Finns både fiskmås och skrattmås och kanske t.o.m. skarv?

      Svara
    • MickeP

       /  01/26/2020

      Nedan är mina privata åsikter!

      Ha, ha.

      What could possibly go wrong?

      MickeP

      Svara
  65. MiT

     /  01/25/2020

    Klippet finns även på Youtube

    Svara
    • MiT

       /  01/25/2020

      Här är det på Youtube

      Här är en sammanfattning av hela debatten…

      Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Jag tror, jag tror, jag tror…

      Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Svara
  66. MiT

     /  01/25/2020

    Svara
  67. Jans

     /  01/26/2020

    Jädrar, nu händer det grejer:
    https://nyheteridag.se/helsingborg-och-landskrona-stoppar-bidrag-till-migranter-behover-andrum/

    ”En ny lag som började gälla vid årsskiftet ger kommunerna möjlighet att vägra bidrag till migranter som själva väljer att bosätta sig i utsatta områden i kommunen, genom en förändring av lagen om eget boende, ebo-lagen.

    Men nu vill både Helsingborg och Landskrona att hela kommunen ska undantas från ebo-lagen, rapporterar SVT.”

    De som är snabbast blir de som slipper sitta med Svarte Petter på sikt. Det här är en naturlig utveckling med tanke på att det inte finns några egentliga lösningar på migrationsöverskottet. Kommunerna börjar göra det som Sverige som land borde gjort, reglera immigrationen till hållbar nivå.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/26/2020

      Det är dags att, med militärt våld, konfiskera Sveriges oljetillgångar utanför Norges kust. Då skulle vi ha råd med vidöppna hjärtan under många år framöver.

      Svara
  68. G

     /  01/26/2020

    ”Det skulle vara roligt att träffa svenskar så att jag lär mig språket. Här hör jag mest afghanska och arabiska språk.” Dessa ord yttrades av elvaåriga eleven Haia Abo Qarah, nyanländ från Syrien på Rosengårdsskolan i Malmö i SVT år 2016. Då hade inte en enda elev med svenska som förstaspråk gått på skolan under de senaste 14 åren.

    Låt oss för ett ögonblick begrunda flickan Haias situation. Flykten till Sverige omstöpte hela hennes tillvaro i grunden. Haia hade säkert likt många andra barn som tvingats lämna det krigsdrabbade Syrien en förväntansfull nyfikenhet inför ankomsten till ett helt nytt land.

    Jag kan identifiera mig med känslan. Själv kom jag till Biskopsgården i Göteborg som flyktingbarn i slutet av 1980-talet. Mer än 30 år senare minns jag än idag den pirriga känslan i mina första möten med det främmande språket och den främmande miljön som sedermera kom att bli en del av mig själv. Till skillnad från Haia hade jag tur. Jag hade svenska elever i min klass och fick de rätta förutsättningarna för att snabbt lära mig svenska.

    Att kunskapsgapet mellan svenska elever och elever med invandrarbakgrund ökar har varit känt länge. När PISA-resultaten nyligen redovisades var smolken i bägaren att resultatskillnaderna mellan inhemska elever och elever med utländsk bakgrund de högst uppmätta av alla OECD-länder.

    Mönstret går igenom i läsförståelse, matematik och naturvetenskap. En stor del av förklaringen är skolsegregationen.

    Mot bakgrund av detta är det ofattbart att politikerna i Malmö i fjol beslutade sig för att öppna Rosengårdsskolans högstadium på nytt. När högstadiet lades ner 2013 hade skolans niondeklassare de lägsta resultaten i Sverige. Endast 24 procent av eleverna var behöriga till gymnasiet.

    Politikerna motiverade stängningen med att eleverna inte klarade undervisningen eftersom de i begränsad utsträckning kom i kontakt med det svenska språket. Eleverna fördelades på andra skolor i kommunen och knappt två år senare hade antalet elever med gymnasiebehörighet fördubblats.

    I Sveriges Radios reportage Skolministeriet intervjuades en av skolans elever på det nyöppnade högstadiet om varför han har valt att gå på Rosengårdsskolan. Eleven som är född i Sverige uttrycker på knagglig svenska att han bara förstår ”ortensvenska” och att han upplever det svårt att uttrycka sig på ”normal svenska”. Eftersom han bara gått på en skola där ”ortenssvenska” talas så upplever han sig exkluderad från det övriga samhället.

    I reportaget motiverar Malmös skolkommunalråd Sara Wettergren (L) skolans öppnande med att eleverna har behov av trygghet och att vistas i sådan skolmiljö som eleverna redan är vana vid. Samma miljö som alltså resulterat i att eleverna blivit så pass avskurna från majoritetssamhället att de upplever kontakten med svenskan som främmande.”

    Svara
    • Jans

       /  01/26/2020

      Samtidigt, med de proportioner mellan svenskar och invandrare som råder i Malmö, så lär de väl knappt få höra riktig svenska tillräckligt ens om man försöker sprida eleverna runt Rosengård istället för att samla dem i Rosengårdsskolan?

      Problemet saknar lösning i en del städer eftersom det är för stor andel unga med invandrarbakgrund totalt i hela kommunen.

      Svara
    • Weasel

       /  01/26/2020

      Om jag flyttar till Thailand och bosätter mig i ett område där det bara bor thailändare så kommer jag få både morot och piska för att lära mig språket, och jag kommer till stor del ta till mig och anpassa mig till den thailändska kulturen. Alltså ”integreras” som det brukar kallas.
      Om jag flyttar till Thailand och bosätter mig i ett område där 93 % av de boende är svenskar kommer jag naturligtvis – eftersom människan till sin natur är både lat och bekväm – inte göra ett jävla skit för att lära mig språket eller anpassa mig till den thailändska kulturen.

      Tänk att denna självklarhet ska vara så förbannat omöjlig att förstå för den svenska regeringen.
      Men det är klart …den är ju lite svår att förstå om man inte vågar prata om ”volymer” 🙄

      Svara
    • Rikard

       /  01/26/2020

      Hej.

      Gudars skymning och dj*vlars blod, nej! När man trodde att de inte kunde bli dummare… Sara, vad gör du!? Du vet mycket väl varför den skolan stängdes, vad som >inte< kan sägas till media! Ungarna kunde inte ens läsa Metro – det var för svår svenska! Herregud, Stenkula och Herrgården och Holma framstod som rena lyceum i jämförelse.

      (Och som kommunen under Reepalu missbrukade de statliga medlen till skolan – nästan varenda krona i extra anslag gick rätt i kommunens kassa via höjda lokalkostnader och liknande. Fy F*n för socialdemokraterna, särskilt i Malmö – de har svikit och pissat på invandrarna och deras barn i trettio år! Ha dem i ghetton, ha dem som chica små färgklickar och håll locket på om judehatet – men att betrakta dem om fullvärdiga människor med egna värderingar, egna åsikter, egen agens och egenart? Inte det sosseifierade politiker och godhetsslöddret inte.)

      Sen är det så med Malmö, vilket ni som inte bor där bör få veta, att även om man skulle vilja genomföra den metod som lite opassande och informellt ibland kallas "dränkning" (du "dränks" i det främmande språket, i det här fallet svenska, och tvingas därför snabbt lära dig kommunicera på det då du inte har något alternativ – fungerar utmärkt men är förstås kontroversiellt då det inte är förenligt med liberala principer om fritt skolval) så går inte det i Malmö med omnejd. Svenska barn och ungdomar är inte i majoritet. Däremot sker det motsatta med det krympande antal svenskar som är elever på invandrarnas skolor – de pratar det pidgin-språk som är blattesvenskan i Malmö.

      Nej, punkt. Det blir bara affekt och ilska och sorg och vanmakt och dåliga minnen. Stackars barn, stackars stad, och stackars land!

      Och eventuella kollegor i Malmö som läser här, och som för den goda kampen och försöker göra något litet av värde trots allt: sluta. Säg upp er. Allt ni gör, är att ni ser till att (skol)politikerna kan fortsätta som de gjort i över trettio år. Vägra delta. Vägra samarbeta. Det finns andra jobb där man inte behöver sälja sin själ.

      Eller gör som fler än en jag känner till: börja jobba på så vita svenska skolor som möjligt inom en timme med bil från Malmö, om ni nu nödvändigtvis måste bo kvar där.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Senior

         /  01/26/2020

        ”nästan varenda krona i extra anslag gick rätt i kommunens kassa via höjda lokalkostnader och liknande.”

        Ja, här har du hela anledningen till att skola, äldrevård, ja alla kommunala inrättningar, som tidigare själva ägde all sin infrastruktur nu överförts till olika kommunala bolag: just för att själva via hyror och avgifter kunna omfördela statliga öronmärkta satsningar till annat.

        Svara
    • MickeP

       /  01/26/2020

      Nedan är mina privata åsikter!

      Jag bor i Malmö, men har (tack och lov) inga barn i skolåldern. Hade jag haft det hade jag omedelbart flyttat, t.ex. till Åland där jag har många släktingar på min pappas sida och där, såvitt jag förstår, hemundervisning fortfarande är tillåten.

      Allt för att skydda barnen från sådana politiker som Sara Wettergren. Hon påminner faktiskt om miljöfantomen Åsa Lindhagen i sina naiva resonemang.

      ”Another beauty”, om jag nu får citera Trump.

      MickeP

      Svara
  69. G

     /  01/26/2020

    Svara
    • G

       /  01/26/2020

      För fler bra kommentarer se kommentars fältet.

      Men var tvungen ta med följande diskussion men en Åsa Hjalmers om Slöjans roll/betydelse och Gardell. Herrejävlar asså…

      ”Birgitta Carlsson – 18 timmar sedan…

      Slöja, hijab är i sig exluderande i ett demokratiskt, jämställt land. Den är symbol för underkastelse av en religion där kvinnan är underordnad mannen. Därmed
      är hon inte jämställd. Frågan som behöver ställas är varför bära slöja, hijab. Varför är det farligt att visa hår, hud? Varför tvånget? Koranen anger anständig klädsel men säger inte slöja, hijab. Det är makten över kvinnan som är central, inte hennes egen liv som självständig, jämställd kvinna.
      32

      Åsa Hjalmers – 17 timmar sedan…

      Religiösa åsikter om kvinnors kläder har funnits länge och i många länder, även här. Inte något unikt för islam. Därmed absolut problematiskt. Men när jag jobbade i östra London sa många unga tonårstjejer att de bar slöja för att de slapp få så mycket sexistiska kommentarer och att de visade samhörighet med varandra mot rasister genom att ha slöjan så det är lite mer komplext än vad som ofta ges sken av i media.

      Birgitta Carlsson – 17 timmar sedan…

      Alltså makten över kvinnans sexualitet och frihet att vara självständig.

      ————————————————————.

      Åsa Hjalmers – 20 timmar sedan…

      Ni som kommenterar så tvärsäkert – vad är det ni vet om denna fråga? Har ni forskat mer än Gardell? Spenderat mer tid i länder i Mellanöstern än Gardell? Pratat med de två inblandade kvinnorna? Är det inte viktigt med någon form av kunskap? Annars blir det ju bara fördomsfullt pladder och skvaller.

      Anna-Lisa Hansson – 20 timmar sedan…

      Tack, men det räcker bra med att läsa det han skriver!…

      Erik Stenborg – 19 timmar sedan…

      Vet inte hur mycket tid Gardell spenderat i muslimska länder, men ett par månader i Saudiarabien räcker gott och väl för att bilda sig en uppfattning om islam. Om man sedan blir kallad islamofob visar det bara att den som kommer med den etiketten vet mindre.

      Åsa Hjalmers – 17 timmar sedan…

      Jo man kan ju välja att se världen så simpelt. Kunskap, why bother liksom…Det räcker med ett par månader i det amerikanska bibelbältet för att förstå kristendom…Vad kan man om Sverige och kristendomen efter det? Not much. Det är så lätt att bara köra på svepande generaliseringar och inte ställa lite mer utmanande och kritiska frågor till sig själv. Är man för yttrandefrihet måste man vara kritisk mot Ann-Sofi Hermanssons beteende i detta fall. Det är ju hon som kör på censur a la Saudiarabien om någon.

      Birgitta Carlsson – 17 timmar sedan…

      Det är Hermanssom som stödjer det fria, demokratiska samhället om någon.

      Åsa Hjalmers – 15 timmar sedan…

      Du vet du inte bakgrunden till förtalsanmälan. Det var ju hon som försökte tysta den fria kulturen och stängde ned ett offentligt samtal. Det är rena Orwellskt newspeak som du sysslar med.

      Åsa Hjalmers – 15 timmar sedan…

      Uppenbarligen så räcker det om man bara är intresserad av fördomsfullt pladder…

      Niklas Alin – 10 timmar sedan…

      Åsa. Så du menar att folk inte får ha åsikter? Att de måste spenderat minst lika lång tid som Gardell i muslimska länder och forskat minst lika länge som Gardell för att ha en åsikt låter sannerligen märkligt. Ändå har du åsikter om andra? Har du forskat om deras liv? Varit lika länge i deras hem?”

      Svara
  70. Gorby

     /  01/26/2020

    Rebel media fortsätter att granska Greta Thunberg.

    Svara
    • Senior

       /  01/26/2020

      Äkta journalism!
      Detta skulle behöva spridas över landet, hur AFA och deras totalitära SA-styrkor stryker omkring och hotar och misshandlar oliktänkande.

      -Hur de utan tvekan kan offra individer som Greta för ”kollektivets” väl.

      Svara
    • MickeP

       /  01/26/2020

      Nedan är mina privata åsikter!

      Har redan kommenterat klippet på Lars Berns blogg, men tar det gärna här också eftersom detta är min favorit-blogg (sträck på dig MiT). 🙂

      Fy f-n. Borde göras en polisanmälan. Vad är det för skräp som vistas ute på gator och torg? Tror de att de har polismans befogenheter bara för att Greta är klimataktivist?
      Sådana privatmiliser vill vi inte ha i detta land! Privata facsistmiliser ska bort från våra gator och torg. Oavsett om de jobbar för Greta eller ngn annan vänsteraktivist.
      MickeP

      PS. Nämnde jag att jag jobbar som åklagare? Om inte, så är det så. Och dylika privatmiliser är ngt av det värsta jag kan tänka mig i ett demokratiskt samhälle. I den frågan är förmodligen jag och hela åklagarkåren eniga, även om vi är oense i många andra frågor. Det tror jag mig veta.

      Jag skulle vilja att ngn verklig journalist sticker upp mikrofonen under Stefan Lövféns haka och frågar hur han ser på saken.

      MickeP

      Svara
    • Kristian

       /  01/27/2020

      ”Det är inte en konspirationsteori, det är en sammansvärjning!”
      https://fridebatt.se/det-ar-inte-en-konspirationsteori-det-ar-en-sammansvarjning/

      Länkar till
      http://www.theartofannihilation.com/category/the-manufacturing-of-greta-thunberg-for-consent-the-political-economy-of-the-npic/
      http://www.theartofannihilation.com/the-manufacturing-of-greta-thunberg-for-consent-the-political-economy-of-the-non-profit-industrial-complex/

      Läs översikten om inte annat.

      ”In ACT I, I disclosed that Greta Thunberg, the current child prodigy and face of the youth movement to combat climate change, served as special youth advisor and trustee to the foundation established by “We Don’t Have Time”, a burgeoning mainstream tech start-up. I then explored the ambitions behind the tech company We Don’t Have Time.
      […]
      In the final act, ACT VI [Crescendo], I wrap up the series by divulging that the very foundations which have financed the climate “movement” over the past decade are the same foundations now partnered with the Climate Finance Partnership looking to unlock 100 trillion dollars from pension funds.”

      Svara
  71. G

     /  01/26/2020

    Svara
    • Jans

       /  01/26/2020

      Japp, ”en märklig vurm” och ändå gör en stor del av resten av Amerikas befolkning allt de kan för att flytta dit. Precis som med det obehagliga vit-maktnästet i Europa som också av någon anledning lockar folk från stora delar av Afrika och Asien.

      Svara
  72. G

     /  01/26/2020

    Svara
  73. G

     /  01/26/2020

    Herreguuuuuuuud! Detta parti har noll kontakt med verkligheten!

    Tidigare…
    https://toklandet.wordpress.com/2020/01/04/aret-som-gick-del-3/#comment-194077

    Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Ni kan ta er ”islamofobi” er ”främlingsfientlighet” er kommit ”kritik från internationella rättighetsorganisationer” och stoppa upp det arslet. Hur jävla trööööög kan man vara som politiker, speciellt riksdagsled. Här kommer återigen det som Boström talade om in i bilden, finns ett stort problem! Detta kan inte få fortgå! https://toklandet.wordpress.com/2020/01/23/landet-bizarro-3-party-in-my-pussy/#comment-195311

      Svara
    • G

       /  01/26/2020

      I det kommentarsfältet var det livat, med rätta…

      facebook.com/abdebatt/posts/2429091680688031?__xts__%5B0%5D=68.ARDrbIc8xP0RtyyoKMwJhNm3KsZbtFIjVP7kfWx4hRCBkG0vGTZIeQImq-RLJGxGurIuHFVpXhcvp_0EzibwWsqMt20froRwXtlu0SEOyVCq0X2qg21Rp1dht4LMXHkUKbGokX7sruflbVoTs7TpRMVUfxw0bXwKTEWobjmHyvME4RAJTqpYcAQL445Eyh6-9JZ3n2aZtuSd10ZwGuRb2i6LWf6v9AO7iWx8tY_71k4qoZnPUzh7l8lpJDzZbh07zXcFowlNi1-YU_feosTq7639J4vWn_6iSigrX0wulJc7XB47ldOvDAG8_t9OqSZXjedQqn4A9hQk1V-m9chvDJ-zMTxA&__tn__=-R

      Svara
  74. G

     /  01/26/2020

    Svara
  75. G

     /  01/26/2020

    Kvällens Agenda… SVT1 21:15

    ”Svenskt samhällsprogram från 2020. Centerpartiet anklagar Moderaterna för att rösta emot borgerlig politik för att förstöra för regeringen. Debatt mellan Anders W Jonsson (C), vikarierande partiledare, och Elisabeth Svantesson (M), ekonomisk-politisk talesperson. Varför straffas återvändande IS-medlemmar i Norge men inte i Sverige? Intervju med justitieminister Morgan Johansson (S). Intervju med svenska Emmas pappa, som vill få hem dottern och barnbarnen som sitter inspärrade i läger för gripna IS-medlemmar i Syrien.

    Programledare: Anders Holmberg.”

    Herrejävlar….

    Svara
    • G

       /  01/26/2020

      Skrev fel kanal. Rätt kanal är som vanligt : SVT2

      Svara
  76. MiT

     /  01/26/2020

    Hon fortsätter trampa med klaveret på foten, nu är han tydligen antisemit också 😛

    Svara
  77. MiT

     /  01/26/2020

    Samma människor som alltid bara MÅSTE dyka upp och försvara dessa extremister som kastar ogrundade anklagelser mot andra

    Svara
  78. MiT

     /  01/26/2020

    Som sagt, samma människor varje gång…

    Svara
    • MiT

       /  01/26/2020

      Svara
      • Jans

         /  01/26/2020

        Så Joakim har fått 10kkr nu eller nöjde han sig med att slå fast att det var rasistiskt utan att ge några bevis?

        Svara
        • Grodan Boll

           /  01/27/2020

          Förr brukade folk backa och göra avbön.
          Det här med att behöva ha torrt på fötterna när man slungar anklagelser är något nytt de inte riktigt hunnit anpassa sig till. (Se: ”Not fair” nedan)

          Svara
  79. MiT

     /  01/26/2020

    Ja kolla tråden, obehagligt!

    Svara
    • Jans

       /  01/26/2020

      Tyvärr fattar jag ingenting. Vad handlar det om?
      Rebecca Uvell är måltavla, men angående vad?

      Svara
  80. MiT

     /  01/26/2020

    Varenda välkänd galning allra längst ut på vänsterkanten dyker upp under hennes tweet 😛

    Svara
    • MickeP

       /  01/26/2020

      Nedan är mina privata åsikter!

      Bra Jens!

      Gå till domstol med skiten. Det enda som hjälper mot vänsterblivna är att använda sig av rättsordningen. När det kan komma att kosta dem personligen för deras skitsnack brukar de tystna. Det är min erfarenhet.

      Sedan ang. den där Schultz. Han må kalla sig för professor, men särskilt kunnig verkar han inte vara i mina ögon (som har mer än 30 års erfarenhet av vardaglig processföringspraktik i svenska domstolar; det även som domare). Jag håller honom i samma klass som Snickesnacki (eller vad han nu heter).

      MickeP

      Svara
  81. MiT

     /  01/26/2020

    Svara
  82. MiT

     /  01/26/2020

    Svara
  83. MiT

     /  01/26/2020

    ”Obehaglig satiriker”… Och så dyker de Kaminski upp, det var han som från SIDA skrev till Svenska Institutet om att extremisten som totalhavererade där med sin personliga blocklista var en alldeles fantastisk person.

    Svara
  84. Rikard

     /  01/26/2020

    Hej.

    OT, men det är viktigt.

    Lars Wilderäng, bloggen Cornucopia, publicerade idag en synnerligen viktig post ang. influensautbrottet i Kina, och dess spridning, risker med mera. Jag rekommenderar att man läser det, särskilt om man är orolig.

    Det är en sak att ägna sig åt politiskt krypskytte, säkerhetsventilssatir som Ganman, eller allehanda cynismer om dagens olika utmaningar, men nu rör det sig om ett virus och det tar inga sådana hänsyn. Wilderängs post är en mycket bra genomgång och tankeställare.

    [https://cornucopia.cornubot.se/2020/01/nedan-foljer-en-graf-over-utvecklingen.html]
    [https://cornucopia.cornubot.se/2020/01/ekonomiska-och-samhalleliga-skillnader.html]

    Det som oroar mig mer än viruset i nuläget är vem som är chef på MSB.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  85. MiT

     /  01/26/2020

    Svara
  86. MiT

     /  01/26/2020

    Svara
  87. MiT

     /  01/26/2020

    Svara
  88. MiT

     /  01/26/2020

    Svara
    • Kristian

       /  01/27/2020

      Den som besvarar kritik är numera automatiskt ”lättkränkt”. Bra att veta.

      Svara
  89. Kristian

     /  01/27/2020

    Sluta prata med dem och om dem! De är slut!

    ”Anders Leion: Kritisk massa”
    https://detgodasamhallet.com/2020/01/26/anders-leion-kritisk-massa/
    ”Låt romantikerna fortsätta att fäktas med väderkvarnarna. Ägna krafterna istället till att beskriva verkligheten. Det har de som nu känner sig trängda, den gamla PK-ordningens folk, aldrig gjort och kommer heller inte att göra. De kommer att fortsätta göra sig alltmer perifera, allt mer ointressanta.”

    Svara
  90. Kristian

     /  01/27/2020

    Hakelius: Vikten av att inte känna till Jens Ganman
    https://www.fokus.se/2020/01/korridoren-galler-inte-bara-asikter/
    ”Man kan läsa Montelius ironiska text på längden och tvären. Hon antyder det ena och det andra, utan att riktigt påstå eller belägga något. Men hur man än läser texten har den ett enda klart budskap: Jens Ganman är vulgär. Han driver med sådant man inte får driva med, åtminstone inte på det sättet och med den udden. Hans vulgaritet är inte av det slaget som passar sig bland bildat folk. Han saknar kulturellt kapital.
    […]
    Ta till exempel de som genast tog till twitter för att berätta att de inte visste vem Jens Ganman är. Varför så bråttom att erkänna okunnighet om en person som trots allt inte är alldeles okänd? Naturligtvis därför att de som vittnade om sin okunnighet vet mycket väl vem Jens Ganman är. Mer specifikt vet de precis den höga sociala statusen i att ta avstånd från Jens Ganman. De vet att den som inte gillar Jens Ganman får pluspoäng. Man höjer sitt kulturella kapital genom att ta avstånd från någon med lågt kulturellt kapital.”

    Svara
  91. Gorby

     /  01/27/2020

    Svara
  92. Gulmuskig, skepparkrans, vita skor, beige paraply & luktar tobak

     /  01/27/2020

    Pajasen, alkoholfetalsyndromet & globalisten Löfvén på nya äventyr: skall utbilda hela Sverige i ”förintelsen” (eller som Lööf hade sagt det: ”fölintelsen”).

    https://www.friatider.se/lofven-hela-samhallet-ska-utbildas-i-forintelsen

    Och vad är det? Jo nya massiva åtgärder för att tysta kritiker, fortskynda folkutbytet av svenskarna och införandet av den nya globala världsordningen där Israel och de joudiska femtekolonnarna, som den äckliga dvärgen Barbara Specter, är tänkt skall styra. Patetiskt! Israel är ett litet sketet land beläget mot medelhavets östra del och har få naturliga resurser och förutsättningar. 2-3 veckors massiva bombmattor av vital infrastruktur utfört av säg Europas 5 största länders flygvapen och med efterföljande landstigning av ett par tre hundratusen soldater på ett 10-12 olika landavsnitt i Israel, så skulle det vara slut med det efterblivna snacket om ”fölintelsen”. Trampa på sandslottet!
    (Epilog:1 miljon tredje världen-bor från Sverige transporteras till ruinerna i Israel efter att landet rensats! A New Dawn)

    Svara
  93. Gorby

     /  01/27/2020

    Svara
  94. Frida Gustavlin

     /  01/27/2020

    https://www.expressen.se/nyheter/krim/barnvaldtaktsman-till-attack-med-stekpanna/

    Här har vi en kille som 2016 för att ha förgripit sig på en tjänsteman, i december samma år så döms han till fängelse i åtta månader för rån. Sen så misshandlar han helt oprovocerat en kvinna med järnrör, hennes panna spricker, han springer och ofredar småbarn och blottar sig för kvinnor. Han rånar och misshandlar. För det senaste brottet får han ett år och tio månader i buren, när han kommer ut inom ett år (villkorligt) så tar det sexton dagar så våldtar han ett barn under dödshot. För detta får han sex och ett halvt års fängelse. Väl i finkan så misshandlar han personal och andra fångar grovt. Rätten menar att straffet ska vara tyngre än de max som anges enligt lagen för en grov våldtäkt. Men vänta en stund, sattyget var ju villkorligt frigiven, men de månader som han var ute på prov verkar så klart inte ha adderats till hans straff.

    När den här killen har suttit 2/3 av straffet så blir han alltså utsläppt, om det nu inte finns synnerliga skäl. Att han misshandlar andra intagna med stekpanna tror jag spelar noll roll. Denna person kommer alltså med största sannolikhet komma ut i samhället någon gång 2023/24. Han är då 26/27 år.

    Samhället har konstaterat, genom statligt utbildad och anställd psykiatriker, att han är psykopat, vilket i praktiken är ett obotligt tillstånd. Det är med andra ord en lågoddsare att denne person kommer begå minst lika vidriga brott så fort han kommer ut, han kommer börja knarka på stubben, sen kommer han att sitta i några år för nya vidrigheter, sedan komma ut och begår ännu mer skit.

    Varför accepterar vi detta? I ett normalt samhälle så skulle vi givetvis skyddas genom att han buras in i minst 45 år för sin sista gärning, och om jag fick bestämma så skulle han givetvis kastreras, allmänhetens väl väger så klart tyngre än dennes rätt att få ha sex med sig själv eller (må gud förbjuda) någon frivillig, och på inga villkor någonsin igen utan samtycke.

    Svara
    • Rikard

       /  01/27/2020

      Hej.

      45 år med dagens genomsnittskostnad enligt Kriminalvårdens uppgifter från 2018?

      45*365=16 425 dagar. 3 500:- per dag, avrundat, ger en kostnad utan indexering, inflationsjustering eller annan förändring på 57 487 500:- kronor. Då är kostnader för att bygga anstalter, vägar till anstalten, med mera inte inräknat.

      Tycker du verkligen att han är värd det? Man kan köpa ca 1 000 kulor 7.62x39mm för $279.99. Det räcker till 500 sådana som personen i artikeln.

      Som sagt, värderingar är fina och bra, men de är inte gratis. Värderingen att en sådan person som den här har en okränkbar rätt att leva, dessutom på bekostnad av det samhälles invånare han ägnat sig åt att skada och plåga för sitt nöjes skull, har en kostnad som inte påverkas av sagda värdering. Inte ens om gud själv skulle tala om att värderingen är högsta rätt skulle kostnaden påverkas.

      Värderingen att sådana som han skall skjutas har också en kostnad. Det kan inte nog drivas hem. Just nu betalar vi som samhälle varken den ena kostnaden, att hålla sådana som mannen i texten inlåsta i resten av deras liv, eller den andra kostnaden, att ge honom en snabb och smärtfri död och en omärkt grav och hoppas och tro att polis och rättsliga instanser ser till att endast de värsta och säker skyldiga tas av daga.

      Just nu gör vi det sämsta möjliga – inget.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  95. Gorby

     /  01/27/2020

    ”Våra föräldrar har aldrig varit med om det här, blev förbannade De är likson typ 40år, men ändå inte blivit rånade. Men vi i tioårsåldern blir råmade”

    Svara
  96. Lite absurt att man står i Aktuellt om att en föreläsare inte kan åka till vissa skolor och föreläsa för att de inte kan garantera säkerheten. Varför känns det som en elefant finns i rummet här?

    Svara
  97. Gorby

     /  01/27/2020

    Det som aldrig tidigare testats. Vi satsar på fritidsgårdar, igen…

    Svara
  1. Landet Bizarro 3: Party in my pussy – Suzie Weathers
  2. Helgbonus; lyssna på när Veronica Palm med vänner sjunger i underbar chorus om sina fittor – Hexanmexan "shake my hand?"

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: