Landet Bizarro del 4: Hundvisslor, pukor och trumpeter

Sverige blir bara mer och mer skruvat för varje vecka som går. Det låter otroligt, jag vet, men så är det i alla fall.

Ord är magiska tycker C:s förre pressekreterare och om någon använt ett ord på ett misshagligt sätt så är ordet smittat av svart magi och får därför inte användas av andra efter det utan ska begravas vid en rituell ceremoni där man dansar ballongdansen runt ett krucifix samtidigt som man skvätter vigvatten och äter vitlök.

I alla fall för mig så är det rätt enkelt, en globalist är en som förespråkar globalism, dvs man sätter andra länder före sitt eget (enkelt uttryckt). Hur någon annan tidigare använt ordet spelar liksom då ingen roll, det betyder vad det betyder ändå. Speciellt om resten av världen använder det på ungefär samma sätt. Om man googlar ”synonym globalist” så kan man välja t ex Cambridges definition en bit ner.

Arpi svarar att då är även DN/Ipsos fel ute som använder EXAKT samma begrepp.

Och möts av det där. ”Whataboutism” och ”blåser i hundvisslan så mycket du orkar”… Jag vet faktiskt inte, menar han verkligen att DN/Ipsos blåser i en hundvissla så mycket de orkar?

Men jag ska ge Fido lite rätt om hundvisslan i alla fall, den verkar nämligen funka, kolla bara hur effektiv den är på Fido själv! Han är så betingad att han omedelbart dyker upp med tofflorna så fort Arpi bara visar den!

Lunds universitet är igång igen.

Studenterna fick ”depression och ångestattacker” som i ett fall varade flera månader.

Men Lund har ju varit i ropet förut när det handlar om aktivism

Minns ni när Lunds universitet hukade för några aktivistiska läkarstudenter som vägrade acceptera att det finns biologiska skillnader mellan kvinnor och män som det vita gubbslemmet till lärare påstod? Professor i neurofysiologi var han dessutom till råga på allt!

Om man undrar över varför SVT har så förtvivlat svårt att ställa de rätta frågorna till politiker osv så finns väl svaret där, de är ju upptagna med att dansa och jubla över viktiga saker som emojisar som ska föreställa en man i slöja osv.

Eller så är de upptagna med att tokpolitisera Melodifestivalen nu när de byter ut Björkman mot en renodlad Fi-aktivist. Man blåser exalterat i genustrumpeterna och slår på pukorna i extas.

Ganmans tankar om detta  😛

Där är f ö Fi-aktivisten som tar över efter Björkman. Hon är ju dock bara den senaste i raden av liknande ”värvningar” som SVT gjort.

Det är vad som händer när man utan minsta lilla plan för någonting öppnar landets gränser för över en miljon från andra länder, de flesta dessutom extremt lågutbildade. Inse, Sverige är anpassat för kanske 8 miljoner invånare och inte 10 miljoner som vi är nu. Allt sånt här kommer bara att bli värre och värre. Och nej, man kan inte lösa det genom ÄNNU mer asylinvandring från de länder som orsakat situationen som vi har idag. Om man förespråkar det, som massor av svenska politiker fortfarande gör, så har man passerat gränsen för att vara sinnessvag. T ex lärarbristen är skapad av en enorm asylinvandring, liksom sjukvårdens brister på div personal, polisens underbemanning osv. Ja, faktiskt samtliga områden där det är brist på något sätt. Då måste man ju ändå någonstans inse att man inte löser det med ännu mera…?

Men det är lugnt för nu är Superekonomin som pamp Thorvaldsson pratade om för fyra år sedan riktigt nära! Allt är så finfint att hon har råd att prata om detta som ”utmaningar”!

Social dumpning i Hällefors i Superekonomins spår.

Det där cirkulerade runt lite häromdagen. Ärligt, jag vet faktiskt inte om den där uppdateringen gjorde saken bättre…? Det har alltså varit så illa tidigare och nu återgår man till det? Förstår man inte vad man håller på med…?

Ni vet väl om att Floskel-VM i smyg och i fullständig medieskugga som vanligt avgjordes i Sverige? Vinnaren ser ni ovan!

Asylfesten ska betalas! Även av de dementa!

Hon undrar om man måste vara miljonär för att ta studenten. Nej det måste man inte. Man måste inte ha studentmössa, flak, smink, gå på bal, köpa klänning med tillhörande väska och skor, boka en frisörtid flera månader i förväg, åka på kryssning osv.

Men jag tar fasta på en sak som hon skriver

Studenten borde innebära en känsla av frihet och starten på vuxenlivet. Den ska inte vara en klassfråga. För varje år som går blir det bara dyrare och dyrare. Borde inte studenten vara för alla och kanske något som skolan betalade?

Första meningen. Med tanke på att hon vill att andra ska betala hennes kryssning, smink, frisyrer osv alltså. Detta är ett UTMÄRKT första steg in i vuxenvärlden, att lära sig att prioritera så att ens egna pengar räcker till det man anser är viktigt. Anser man att en kryssning är superviktigt så kanske nåt annat får stå tillbaka. Det är nämligen vad det innebär att börja vara vuxen.

Kär i islam. Vad som gäller och kan hända när kärleken falnar och man vill skiljas tror jag dock inte man är så intresserad av att upplysa om.

Man har stora problem med somalisk klankultur i stadsdelen Norrby i Borås. Och med stora så menas GIGANTISKA. Och man har skrivit en rapport om det. Det fick Expo att rycka ut med sin tunga analys bestående av Bilan Osmans mamma, som inte bor i Norrby, och Ahmed, som bor i Norrby, och båda sa att de inte alls kände igen sig i beskrivningen av somalisk kultur. HÄPP!

Motargument PUMPAR ut inlägg på fb med fullständigt irrelevanta siffror för migrationsdebatten. Det är totalt ointressant om det finns några studenter eller några adopterade med i totalsiffrorna eftersom det är just TOTALSIFFRORNA som betyder något. Det är ännu mer irrelevant när man samtidigt vet att sk ”arbetskraftsinvandring” bara är en papperskonstruktion som enbart är till för att kunna ge ytterligare en väg in i Sverige för såna som inte har asylskäl. Kebabtekniker och städare är inga jobb som det borde saknas arbetskraft för inom Sverige som det är sen massor av år tillbaka. Och ljugande studenter som slutar eller inte ens dyker upp skriver hon ju om själv i sitt inlägg på Motargument som länkas nedan via archive.is.

Man vet också att t ex försörjningskravet på anhöriginvandrare är ett gigantiskt skämt där man tagit fel på vad som ska vara regel och vad som ska vara undantag då regeln är att man ger dispens till nästan alla oavsett fast det egentligen ska vara undantaget.

Därför är det endast det totala som är intressant. Räknar man bort studenter, adopterade och nån liknande grupp till från grafen så är det likförbannat en förkrossande majoritet kvar. Det är faktiskt helt ointressant vilken kategori de tillhör så länge det totala är så enormt stort och man vet att en stor del av de tillfälliga för t ex arbetskraftsinvandrare slutar i permanenta och inget krav på försörjning finns för att ta hit anhöriga då det bara existerar på pappret.

Graferna är från nån Christine Tidåsen, lektor på Linné-universitetet, som är ute på något slags mission där hon tror att hon Avslöjat Sverigedemokraternas Mörka Och Hemliga Agenda. Hon har även skrivit på Motargument och där triumferande slagit fast att Åkesson inbillade sig om antalet som fått uppehållstillstånd i Sverige och bevisade det med att Åkesson sagt 120 000. Och det är sant, 120 000 är det ju faktiskt inte utan som de själva skriver 119 568 st. Som när man avrundar till närmaste tusental, vilket är lämpligt att göra när man pratar om så stora siffror i en debatt, så blir det… 120 000 st…

Grejen är bara att han aldrig sa något om 120 000 flyktingar överhuvudtaget utan första gången han pratade sa han ”närmare 120 000 uppehållstillstånd” och andra gången ”120 000 uppehållstillstånd”. I alla fall de första två gångerna han sa något i den här frågan så sa han inte ett ord om några 120 000 flyktingar utan enbart 120 000 uppehållstillstånd. Jag har dock inte lyssnat på hela riksdagsdebatten så han KAN ha sagt det senare men det tror jag inte då det handlade om just detta i början.

Det verkar som om alla irrelevanta inlägg på fb från Motargument kommer från Tidåsens inlägg på Motargument. Det är alltså obestridlig fakta att Sverige beviljade nästan 120 000 uppehållstillstånd 2019.

Men sådan fakta bekymrar inte Tidåsen, hon kallar t o m svenskar som bott utomlands men som återvänder för invandrare. Hon verkligen kämpar för att få de där 119 568 stycken uppehållstillstånden till att vara… nåt annat? Notera att de och andra från EU/EES alltså inte ens ingår i de 120 000… förlåt, jag vill ju inte inbilla mig några siffror utan menar såklart 119 568 uppehållstillstånden, enligt Motargument själva. Så varför de ens nämner dem i det här sammanhanget vet jag inte. Man ger ju inte uppehållstillstånd till de som redan har uppehållstillstånd liksom och man har ju gett ut 119 568 uppehållstillstånd under 2019 till såna som inte redan hade ett.

Det spelar ingen roll hur man betraktar den eller vad hon menar att de är, det blir inte annorlunda ändå. De är ingen investering hur man än ser på det. Och det måste det inte heller vara utan man kan göra något av humanitära skäl också. Hon verkar inte heller förstå att nästan alla som kommit de facto ÄR just ekonomiska invandrare. Efter det här stycket så börjar hon med det tröttsamma att man behöver invandringen för att klara välfärden.

En genomgång av ett antal kommuners befolkningsstruktur på SCB:s hemsida, visar tydligt att många kommer ha väldiga problem då de har för få i arbetsför ålder. Utredningar har visat att Sveriges 80+ ökar från 500 000 till 900 000 på 15 år. Vi kommer behöva 160 000 fler som arbetar inom åldringsvården när hänsyn är tagen till vad svenskar väljer att jobba med. Hela välfärden beräknas sakna 500 000 arbetstagare. Politiskt fokus borde vara på att flyktingar skall lära sig språket och sedan få ett jobb. Gärna inom välfärden.

En lektor som inte förstår att det ökade behovet av personal i stort sett enbart är driven av invandringen är häpnadsväckande! Personalbrist orsakad av invandring som i sin tur inte bär upp sina egna behov i välfärden genom att t ex inte kunna ta de arbeten som finns pga outbildade. Problemet är inte för få i arbetsför ålder utan för få som faktiskt arbetar på riktigt, dvs riktiga jobb och inte låtsasjobb/pysselsättning bekostade av skattepengar för att frisera statistik.

De har verkligen spottat ut såna här inlägg baserade på Tidåsens inlägg på Motargument den senaste veckan. Alla är lika irrelevanta. Hon och Motargument tror verkligen att hon minsann satt dit Åkesson nu, att han minsann fick så han teg. Jag tror att har man ambitionerna att sätta dit t ex Åkesson (som väl är Sveriges mest slipade politiker?) eller andra toppolitiker så gäller nog att man är EXTREMT noggrann och ärlig och inte redan i ingressen börjar slira på sanningen för att det passar ens egna syften. Och ska man sätta dit någon så krävs nog också att det finns något att faktiskt ta på mer än de egna febriga aktivistdrömmarna.

Mitt tips till Tidåsen och andra som hon är att kvickt lämna extremister som Robsahm åt sig själva för såna inlägg som det på Motargument kommer inte att åldras väl när Sverige blir mer normalt. Och Sverige KOMMER att bli mer normalt framöver. Då kommer folk att undra vad detta var för extremisttomte som jobbade på Linnéuniversitetet som lektor men som inte ens förstod de enklaste samband. Eller så undrar de om hon förstod men helt kallt i ideologins namn struntade i det eftersom hon i första, andra och tredje hand var en politisk aktivist långt ut på vänsterkanten.

Universiteten har ett hästjobb framför sig för att rensa bort sånt där…

Sverige är verkligen landet Bizarro!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

54 kommentarer

  1. Utlandssvensk

     /  02/03/2020

    Delstaten Minnesota, känd för sina många svenskättlingar, är ungefär hälften så stor som Sverige till ytan och har även ungefär hälften så stor befolkning. Men man har likväl ungefär lika många somalier som i Sverige, cirka 70 tusen. Så hur går det där då? Tja, som överallt annars där den gruppen slår sig ner, dvs. fullständigt åt h-vete. Från januari 2019:

    ”Violent crimes increased by more than 50 percent in 2018 in Minneapolis’ Cedar-Riverside neighborhood, nicknamed “little Mogadishu,” which authorities attribute to Somali gang activity in the area.”

    ”Authorities attribute the violence to rivalries between Somali gangs, such as the Somali Mafia, the Somali Outlaws, the Hot Boyz, and Madhibaan with Attitude, Alpha News reports.”

    ”A 2013 CBS article detailed the involvement of the Outlaws, the Mafia, and another gang called the Lady Outlaws in a sex-trafficking ring that recruited and prostituted young girls, some of whom were under the age of 14, between 2000 and 2010. The ring was operated out of Minneapolis, Columbus, and Nashville, and resulted in the indictment of 30 individuals involved.

    In 2008, the Minneapolis Police Department created a Somali liaison position to focus solely on addressing the issue. The department currently has 5 Somali-speaking officers to assist in outreach to the immigrant community. According an MPR report from the time, officers began to notice that Somali gangs were dividing themselves along the same clan lines of their war-torn country.

    The issue first garnered national attention after a 2009 CBS News report titled “Rise of Somali Gangs Plagues Minneapolis,” though officers were still hesitant at the time to pin the crimes on Somali gang activity.

    “It was all gang activity, totally, 100 percent,” Shukri Adan, a Somali community organizer, said of the murders of seven Somali men in a 10-month period.”

    https://tennesseestar.com/2019/01/02/minneapolis-little-mogadishu-sees-56-percent-increase-in-violent-crimes-caused-by-somali-gangs/

    Vänligen notera att ”Somali gangs were dividing themselves along the same clan lines of their war-torn country”. Självklart pågår detta även i Sverige och inte bara i gruppen somalier. Det kommer bara bli mer och mer våld och kaos.

    Sen kom det precis ut siffror även i Schweiz, som visar att somalier är den grupp som har högst andel som lever på bidrag, över 80%. Vilken överraskning! Många här kommer väl också ihåg siffrorna från Norge, som visade på att varje immigrant från Somalia kostade cirka 10 miljoner kronor.

    Men att kalla den gruppen för ett problem, det får man inte. Ja, ja då går det som det går…..

    Svara
  2. G

     /  02/03/2020

    Den 29 Jan blev en krönika publicerad i Folkbladet, dessvärre har även Folkbladet börjat låsa in mer och mer under sitt s.k ”premium”. Men det visade sig att denna krönika, med exakt samma ord rakt igenom, redan hade publicerats på Opulens den 23 Jan. Så den pubbades först på Opulens och sedan några dagar senare blev den pubbad i Folkbladet. Ja, om det fortsätter på denna väg där även denna tidning ska ta in s.k ”krönikörer” från sådana sajter så känns det inte direkt viktigt längre att betala för en lokaltidning, en tidning som varit ganska förskonad från sådan här skit, men på senare tid blivit mer och mer av den vara, tyvärr. Vi får väl se hur det utvecklar sig framöver.

    Här är den s.k krönikan iaf, I Folkbladet med namnet: ”Slöjan – Årets look – och en enkel måltavla”

    Låst: https://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/slojan-arets-look-och-en-enkel-maltavla-om6481352.aspx

    I Opulens med namnet: ”Till försvar för den ”västerländska godhetsfeminismen”
    https://www.opulens.se/opinion/till-forsvar-for-den-vasterlandska-godhetsfeminismen/
    https://web.archive.org/web/20200129132600/https://www.opulens.se/opinion/till-forsvar-for-den-vasterlandska-godhetsfeminismen/

    ”Linda Bönström är statsvetare, gymnasielärare och samhällsdebattör och har tidigare verkat även som frilansande översättare och poet. Hon är numera bosatt i Värmland. Tillsammans med Peter Sjöblom är hon chefredaktör för musiksajten MONO.”

    Svara
    • Weasel

       /  02/03/2020

      Jag blev nyfiken och tänkte att jag skulle läsa artikeln som du länkade till.
      Jag läste den första meningen och det gick faktiskt bra, men sedan kom den andra meningen ;
      ”varje timme utsätts kvinnor med hijab för trakasserier och våld enbart på grund av tyget som täcker deras hår. ”.

      Nej. Det är inte närmare 10.000 kvinnor om året i Sverige som utsätts för trakasserier och våld på grund av att dom bär hijab.
      Man kan tycka att hon som har skrivit islampropagandan åtminstone kunde ha haft den goda smaken att inte inleda med en lögn.
      Den tredje meningen läste jag inte.

      Svara
    • Kristian

       /  02/03/2020

      ”Håll igång två tankespår samtidigt: förtryck och valfrihet.”

      Så bra, vänstern vill diskutera sexarbete sakligt!
      Inte det, nej.

      Svara
  3. G

     /  02/03/2020

    ”Nytt nätverk för svarta kvinnor: Vi saknade en plats där vi kunde samlas

    Gruppen för svarta kvinnor och icke-binära

    Hör grundaren för ”Nubian Hub” Sally Sow, och sociala medier-experten Emma Blom.”
    https://www.aftonbladet.se/tv/a/304066/nytt-natverk-for-svarta-kvinnor-vi-saknade-en-plats-dar-vi-kunde-saml

    Svara
  4. G

     /  02/03/2020

    Apropå Karin Pettersson:https://toklandet.wordpress.com/2020/01/29/genusvetenskapen-ar-inte-alls-politisk-sa-de/#comment-195772

    https://www.aftonbladet.se/tv/a/303582/aftonbladet-morgon-mandag-9-december

    Kom ihåg när hon blev intervjuad 9 dec i AB TV inför att hon ska tillträda i rollen, titta från 2:19:00 i tidsintervallen, i den får man höra hennes syn på en del saker och inte minst vilka planer hon har, hon gör lite av en Linda Snecker på slutet och talar DIREKT till dig som tittare, ”jo du ska tala till folket” säger Robban, likt Snecker gjorde ang glastaket som skulle krossas i USA-valet 2016, det gick ju sådär med det.

    Svara
    • G

       /  02/03/2020

      Kan också skriva det när ändå länken till AB TV 9 Dec ligger ovan.

      Anders Borg var nämligen också gäst i AB TV den morgonen, framåt slutet av intervjun vid 57:35 i tidsintervallen kom det in på vad gör Moderaterna för fel idag, Kristerssons ”löfte” till Freid och hur hantera SD.

      Tror det var @Kristian som skrev för nån vecka tillbaka om att moderater är sossar, och ja, det verkar nog stämma lite, Borg tror inte Alliansen är stendöd utan tror det vore bra om alla Allians-PL samtalade under nästa år för att försöka få ihop den igen, och sedan att Alliansen som helhet pratar med sossarna i viktiga frågor och samla politiken i mitten på ett pragmatiskt vis, det tror han vore bra för Sverige, då säger Robban: ”alla är sossar i Sverige?”…Det kan man säga om man vill, svara Borg tillbaka på halvt allvar halvt skämt. Han säger vidare att det vore absurt att inte tala med SD, Sveriges största parti, han tycker man ska tala med alla riksdagspartier, men om han får välja så föredrar han sossarna framför SD, då sossarna är ett bredare och bättre förankrat parti och att uppgörelser med sossarna har större förutsättningar att vara stabila i kristider.

      Svara
      • G

         /  02/03/2020

        Svara
      • Kristian

         /  02/03/2020

        Jag brukar skriva det, reaktionär som jag är:
        Alla i riksdagen är sossar psykiskt. Alla. Alla.

        Svara
        • Senior

           /  02/04/2020

          ”Sjuklövern”
          SD har alltså rätt…. -Igen!

          Svara
        • Pether

           /  02/05/2020

          Ja, alla partier är socialdemokratiska, eller socialistiska, även sverigedemokraterna. Hundra år av vänsterstyre har indoktrinerat folk i att tro att det finns någon faktiskt skillnad mellan partierna.

          Svara
          • Kristian

             /  02/05/2020

            Japp, inkluderar självklart SD i sosseriet.

            Sedan finns det ju grader i helvetet. 1985 fungerade det mesta bättre än idag, 1975 var vi inte officiellt ett multikulti-land, 1965 hade vi en av världens bästa skolor, och så vidare.

            De flesta är, som du säger, såpass indoktrinerade att de tror att vi har det enda möjliga systemet, och att allt kan bli perfekt om man skruvar lite här och där. Några procent hit eller dit på skatten löser allt!

          • Pether

             /  02/06/2020

            Verkar vara någon som inte inser att SD är ett socialdemokratiskt parti, trots att SD har Per Albin Hansson som husgud och försöker att återskapa det socialdemokratiska folkhemmet.

  5. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
    • G

       /  02/03/2020

      Tråd forts…

      Svara
  6. Som jag skrev i förra inlägget – man kan tycka vad man vill om Christer Björkman, men när han togs in på Melodifestivalen så insåg han att den behövde funka kommersiellt. Frågan blir hur lång tid det tar för F!-aktivisterna att bryta ned tävlingen? Det har säkert blivit en vana för många att titta på eländet, men jag kan tänka mig att någon gång mellan 5-10 år så kan det börja märkas ordentligt då de kommer antagligen ta ut svängarna förr snarare än senare. Dessa människor tänker dessutom i deterministiska banor, så när tittaravfallet börjar så kommer de aldrig kunna analysera varför, precis som med svensk bio.

    Roligt att hon är föredetta musikredaktör för P3 – en kanal som gjort sig så irrelevant för målgruppen att de behövt lägga ned alla program.

    Svara
  7. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
    • Weasel

       /  02/03/2020

      Tycker oerhört synd om de här 13-17 åriga killarna som på grund av Reinfeldts-Löfven-regeringarna inte har haft tillgång till skattefinansierad skola , så att dom därför blir tvugna att misshandla människor.
      Om dessa killar hade omfattats av skolplikten skulle misshandeln aldrig ha skett.

      Även killen Peter Mangs borde ha fått gå i skolan när han växte upp , men på grund av den V-stödda sosseregeringens skattepolitik fick han ju inte det och därför var han ju mer eller mindre tvungen att skjuta invandrare 🙁
      Det är dags att Sverige låter alla barn få gå i skolan !

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/03/2020

      Damen är fanimig anstötligt vänsterbliven.
      Jag är kränkt, vilket betyder att hon måste ändra sitt sätt!

      Svara
    • Johan A

       /  02/03/2020

      Man borde göra en orosanmälan hos socialen gällande hennes egen unge som hon var hemma och gravid med samtidigt som hon grisade till sig skattepengar! Uppenbarligen anser hon inte att hon som förälder inte har något ansvar att uppfostra sin unge utan det räcker med att skylla på moderaterna när ungen beter sig illa. Att Linda som riksdagsledamot inte känner till att föräldrarnas (vårdnadshavarnas) ansvar är lagstadgat enligt 6 kap. 2§. 2 stycket i Föräldrabalken, är fanimig skamligt! Om vi betraktar i detta fallet särskilt den sista meningen i stycket: ”I syfte att hindra att barnet orsakar skada för någon annan ska vårdnadshavaren vidare svara för att barnet står under uppsikt eller att andra lämpliga åtgärder vidtas.” (saxat från http://www.lagen.nu), kan vi se att ansvaret ligger hos dessa killars föräldrar oavsett vad Linda tycker om saken.

      Svara
    • Kalle

       /  02/04/2020

      Jag trodde inte att det var möjlighet, men Snecker får Veronica Palm att verka smart.

      Svara
  8. Kristian

     /  02/03/2020

    Det speciella med ”hundvisslor” är att bara hundar hör dem. Praktiskt om man är ond, men ändå vill tala där goda eventuellt lyssnar.

    Om de goda alltid kan lista ut vad de onda säger i förtäckta ordalag, är det inget vidare kodspråk. Om det bara är de goda som ”förstår” vad de onda egentligen sagt, finns möjligheten att det inte är kodspråk.

    Svara
  9. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
  10. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
    • Senior

       /  02/04/2020

      Byt bara Sverige mot vänsterbliven, och valfritt problemområde, så har du precis brutit ner problemet så långt det går….

      Svara
  11. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
    • LOL, wut? Han anklagar Ivar för att undvika debatt med fula metoder, Ivar kontaktar honom privat för att ha debatt men får meddelandet att Hynek inte debatterar med honom. Detta är på något sätt Ivars fel och Ivar som undviker debatt? Har jag förstått rätt nu?

      Svara
  12. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
  13. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
    • G

       /  02/05/2020

      Svara
  14. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
    • Weasel

       /  02/03/2020

      Allt kan missförstås om bara den rätta viljan finns 🙂
      Och allt – precis ALLT – kan tolkas som att man är nazist.
      Det finns ett underbart klipp på Markus Allard när han ifrågasätter varför V i Örebro har spenderat 35.000 av skattebetalarnas pengar på att låta en konsult (som även råkar vara en lokal v-politiker ) ta fram ett 4 sidor långt dokument som ingen i V kan berätta vilken funktion det fyller.
      Sedan går då V-politikern upp och svarar…;
      – Förintelsen 😂😂😂

      Svara
  15. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
  16. MiT

     /  02/03/2020

    Svara
  17. MiT

     /  02/04/2020

    Lisa har jag nämnt förut här på bloggen, då var det nåt med Niklas Svensson. Hon jobbar på TT och är alldeles vansinnigt objektiv!

    Svara
    • Weasel

       /  02/04/2020

      Tja, man kan väl absolut få ”tycka” saker om migration även om man väljer att bosätta sig i ett område som inte är drabbat av migration.
      Man kan och ska däremot inte inbilla sig att folk ska ta ens tyckande på allvar.
      Det blir lite grann som om jag skulle bosätta mig på kanarieöarna och sedan inbilla mig att folk skulle lägga något värde i mitt twittrande om att Norrbottens kommun slösar alldeles för mycket pengar på snöplogning.

      Svara
  18. Ironiskt att panikångest kan smitta.

    Svara
  19. Q-Ken

     /  02/04/2020

    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/RRBMr5/goteborg-maste-fa-ta-emot-farre-invandrare

    Ja, hur var det nu med att det blir lönsamt på lite sikt? Och kompetensregnet?

    Svara
  20. Jag är inte för SD:s högervurm, men betvivlar att Åkesson vill kalla migranter för flyktingar, men det är klart att han kan ha hjärntvättat sig med nazi-sionistisk media, som är ute efter att splittra och krossa Sverige i mångkulturellt floskel-käbbel, eller att han har påverkats i debatten av de andra fulpolitikernas lögner, men vi vet vad han menar på den här punkten.


    Nja. Lärarbristen beror nog inte enbart på massinvandring. Faktum är att rätt politiska beslut snabbt skulle kunna locka bra folk till läraryrket.

    Högre löner, kortare utbildning, förmånligare lån, kompletterings-utbildning i ex. pedagogik ex. för ingenjörer, större trygghet för lärare och elever, kurssystem istället för betyg, mer rättigheter för lärare att kunna undvika strulande särskoleproblem i sina klasser och att dessa elever först hotas med särskola om de inte skärper sig och sedan också faktiskt får gå särskolor om de inte skärper sig.

    Jag har inget emot läraryrket eller riktiga barn som går i skolan för att lära sig saker och har förmågan att lära sig saker. Om de är invandrare eller inte, eller har problem hemma, med sekterism eller liknande, har ingen betydelse för mig. Jag hjälper dem gärna att klara av både skolan och hemsituationen genom den psykologiska och filosofiska kunskap jag besitter.

    De vuxna, som faktiskt har asylskäl, bör givetvis gå på Komvux och läsa upp sina kunskaper, precis som alla andra svenskar får göra om de har strulat bort sin skoltid på dumheter.

    En sekulariserad skola med vetgiriga elever, d.v.s. riktiga barn, en kort pedagogikutbildning och en rättvis lön, vore absolut inga problem. Det är det jag förväntar mig. Då ställer jag gärna upp, men hur ser det ut nu? Klart att ingen vettig människa vill bli lärare i Sverige om det är för mycket strulpellar som saboterar den.

    Svara
    • Q-Ken

       /  02/04/2020

      Och där kom det igen…

      Som sagt:
      ”Genom att hänvisa till Godwins lag menar man att vidare diskussion kommer att vara lönlös. Den som liknar sin åsiktsmotståndare vid nazister ansågs då ha förlorat diskussionen.”

      Svara
    • Weasel

       /  02/04/2020

      ”Nja. Lärarbristen beror nog inte enbart på massinvandring. Faktum är att rätt politiska beslut snabbt skulle kunna locka bra folk till läraryrket.”

      Okej, Martin, då gör vi så här :
      Du får vara rektor för en skola som när terminen börjar har 284 elever.
      Och jag får vara migrationsminister som varje vecka överraskar dig genom att skicka ett okänt antal elever till din skola. Antalet elever som jag skickar till din skola varierar från vecka till vecka och är ungefär lika lätt för dig att gissa som var kulan kommer att stanna på ett roulettbord.
      Vissa veckor får du bara två nya elever, men andra veckor får du 16 nya elever.
      Vissa av dessa elever har skapliga kunskaper medan vissa inte kan ett ord svenska eller ens matematik på förskolenivå.
      Så här fortsätter vi sedan i 10 års tid.
      Tror du att det kommer att bli ”lärarbrist” på din skola…?

      Svara
      • Är det sant? Det där leder naturligtvis inte till något bra. Det förstår en sjuåring. Först ska de givetvis lära sig svenska, eller åtminstone engelska, om de ska gå i engelsktalande skola, vilket sannolikt är vettigare utbildning om de tvingas fly inbördeskrig i Sverige.

        Svara
        • Weasel

           /  02/04/2020

          Nej helt korrekt. Det leder inte till något bra.
          Och det är aningen orealistiskt att kräva att nyanlända 11 åriga somalier ska lära sig svenska innan dom får börja skolan.
          Om man kör på den linjen har man två val ;
          1. Låta den 14 åriga somaliern börja i årskurs 4 där det går 11 åringar när han efter 3 år har lärt sig tillräckligt bra svenska för att fatta hälften av det som läraren säger.
          2. Låta den 11 åriga somalern lära sig svenska i 3 år och efter det låta honom börja i årskurs 7 tillsammans med andra 14 åringar. Problemet är då bara att han – i bästa fall – har samma kunskaper som en 11 åring när han går i samma klass som 14 åringar.

          Det finns även ett tredje alternativ : Sätta alla nyanlända 11 åringar i samma klass och skola.
          Vilket alternativ man väljer saknar betydelse eftersom alla alternativ slutar i kaos och katastrof.

          Jag känner en f.d. lärare. I hennes klass var det 23 elever. Hon var den enda som talade svenska.
          Så jo , Martin, massinvabdringen är orsaken till , lågt räknat , 99 % av alla problem – inkl lärarbristen – som den svenska skolan har.

          Svara
          • Det måste finnas sätt att lära sig svenska snabbare, ex. internat där elever och lärare placeras intelligent!

          • Weasel

             /  02/05/2020

            Jo , det är det som är det tredje alternativet.
            Det finns dock ett ganska så stort antal anledningar till att det anses omöjligt ( och rasistiskt) . Det finns även ett ganska så stort antal anledningar till att utfallet inte skulle bli så bra även om man införde det systemer.

            Men för att hålla sig till ursprungsfrågan :
            Det är naturligtvis omöjligt att kunna planera lärarbehovet när det helt plötsligt anländer 35.000 nya barn från Afghanistan.
            Lärare skulle förvisso kunna anställas. OM det inte varje år spenderades 150 miljarder på migrationsverket och integrationsåtgärder – men om det inte gjordes det skulle det å andra sidan inte finnas någon lärarbrist 🙄

  21. G

     /  02/05/2020

    Svara
  22. G

     /  02/05/2020

    MP stödjer förslag om separata badtider för män och kvinnor
    https://nyheteridag.se/mp-stodjer-forslag-om-separata-badtider-for-man-och-kvinnor/

    Separata badtider föreslås i Västervik
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/kvinnosim-foreslas-i-vastervik

    (M) i Västervik: “Det vore ett steg bakåt för jämställdheten”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/m-i-vastervik-separata-badtider-uttryck-for-morka-krafter

    (MP): Separata badtider bra första steg för ökad jämställdhet
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/mp-i-vastervik-separata-badtider-ett-bra-forsta-steg-mot-okad-jamstalldhet

    DO: Inte alltid diskriminerande med separata badtider – syftet avgör
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/do-separata-oppettider-inte-diskriminerande-syftet-avgor

    Svara
  23. Barry Lenders

     /  02/12/2020

    Behöver du ett lån av något slag om ja maila oss idag om hur du ska få ditt via ericbarry1078@gmail.com eller ring oss på +13107742692

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: