Årets mest förutsägbara dag

I förrgår var det 8 mars, det är dagen på året då man redan flera dagar före kan förutsäga vad som kommer att ske i media och från myndigheter. Man sprider massor av trams och oftast rent hittepå och varvar det med myter. Är det inte rent hittepå så är det gränsfall där man blandat nåt fragment som är på riktigt med massor av hittepå till en sörja som inte går att reda ut alls.

Men förutsägbara är de i alla fall

Ovan ser ni tweeten från Flipzon. Har för mig att hon är/har varit aktiv i… bli inte chockade nu… Vänsterpartiet…

En mycket pedagogisk tråd om en myt som med förkärlek sprids 8 mars från höger till vänster. Nej, det är inte bara ytterkantsvänster som sprider sånt här utan man gör det nästan över hela linjen. Kolla datumet, 4 mars, alltså flera dagar före 8 mars. Gott om tid för hugande skribenter att fundera på vad man sprider för smörja.

1

2

3

dagar kommer och går.

På den fjärde dagen efter hans pedagogiska rant är det 8 mars och då vilar man inte trots att det är söndag:

I alla fall inte Jämställdhetsmyndigheten som kommer dragande med EXAKT den myt som Dahlgren pulvriserade 4 dagar tidigare. En svensk myndighet sprider alltså medvetet hittepå och trams som om det är på riktigt. Men å andra sidan kan man kanske knappast vänta sig nåt annat när man gör Nationella sekretariatet för genusforskning till en myndighet. Det här är vad man får när ytterkantsvänster ”tänker” till, de är inte intresserade av fakta och verklighet eftersom ideologi alltid trumfar sånt i deras värld.

Sen är det också så att man kan vara jättehögt utbildad men om det är inom något som inte har någon större efterfrågan hos framför allt den privata sektorn så kommer en sämre utbildad men efterfrågad person att få högre lön.

Vill man utbilda sig i genus så får man fundera på hur lönekarriären ser ut på t ex McDonalds. Inom det privata så premieras inte ”utbildning” i politisk aktivism och ideologi långt ut på vänsterytterkanten speciellt mycket. Så är det bara.

Från Jönköpings-posten. Jag vet faktiskt inte vad hon är ute efter, det är inte den vanliga krönikan med hittepå osv och kanske är det gott så?

Men jag har nog en liten delförklaring till varför det mest är kvinnor som skriver då faktiskt, det är bara att kolla på myterna som t ex Jämställdhetsmyndigheten medvetet sprider. Det är ren vänsteraktivistisk plakatpolitik utan verklighetsförankring och sånt tenderar att tilltala fler kvinnor än män, främst bland yngre. Jo, yngre kvinnor ÄR mer lättmanipulerade än motsvarande yngre män. Och förklaringen (eller åtminstone del av förklaring) finns i slutet av artikeln även om det inte står ”FÖRKLARING: DÄRFÖR …).

Om du vill skriva om jämställdhet så är det trams, hittepå och radikalfeminism som du måste skriva om som om det är jämställdhet för annars kommer fulstämplarna från div skribenter och vanliga ytterkantsvänsteraktivister men även från politiker flygande. Kolla bara vad som hände Dahlgren direkt i twittertråden och då skrev han bara en liten rant på twitter, tänk er avgrundsvrålen om han skrev det i Aftonbladet?

Man vill inte ha fakta utan föredrar hittepå och vänsterextremism och så kallar man det jämställdhet. Bara det att hon i krönikan i JP länkar till sajten jämställ.nu och en krönika av Thomas Wetterberg, fd ordförande för Män för jämställdhet, numera MÄN, säger en hel del. Hon reflekterar inte ens över att hans uppdrag som ordförande för den organisationen men även i övrigt är att sprida ideologi så långt till vänster att Jonas Sjöstedt är ett högerspöke i jämförelse. Hon tycker inte det var konstigt att han vågade skriva då det kanske ingick i uppdraget som ordförande. Grejen är att han och MÄN är ytterkantsvänster. De är inte unga kvinnor men det är är inte ett måste, måstet är att sprida hittepå och vänsterperspektiv och etablera det som sanningar. De har lyckats väl då inte ens en borgerlig tidning som JP inser eller förstår det. Det konstiga borde vara att han ens får skriva en enda bokstav på en sajt som drivs av Nationella sekretariatet för genusforskning, länsstyrelserna, Svenska esf-rådet, SKR och Vinnova. Vänta lite nu, skrev jag nationella sekretariatet? Så var det förr, nu står det uttryckligen Jämställdhetsmyndigheten. Men det fick han, det är tydligen inte alls konstigt att en som anser att feminism är vetenskap skriver på sida som drivs av myndigheter.

Allt som skrivits på jämställ.nu i såna här frågor kommer direkt från Sekretariatet/jämställdhetsmyndigheten. Allt alltså. Sidan är bara ännu en kanal för dem att trumpeta ut sitt ideologiska hittepå och kalla det för jämställdhet. För att det ska bli sanningar. I krönikan på jämställ, som jag tror är från 2016, så nämns att man velat få in män i frågan under många år och han nämner Lars Jalmert 1983. Jalmert är så långt åt vänster att han t o m varit riksdagskandidat för Fi. Så redan 1983 började man aktivt…

Om man ska skriva om jämställdhet så är det folk som de ovan (från Vänsterpartiets lilla marsch i Malmö) som man måste ställa sig på samma sida som. Du måste ställa dig på sidan som säger att ”Sverige måste dö” för annars dyker journalister, skribenter, aktivister osv på dig och börjar stämpla direkt för det är den sidans ”jämställdhet” som du är tvungen att skriva om som om det är sanningar. Det är den sidans ”jämställdhet” som även borgerliga skribenter har omfamnat i Sverige idag. Sen tror jag inte riktigt att det gått fram till dessa ytterkantsvänsteraktivister att Sverige inte har några kolonier. Kolonilotter finns i o f i många städer men det är ju en helt annan sak.

Kakan ”peshmerga” Hermansson fick breda ut sig. Det var Kakan och inte t ex Dahlgren (eller någon annan normal…) som var välkommen till Nyhetsmorgon. Man kan väl ana att Nyhetsmorgon inte är så intresserade av hur det faktiskt ligger till och därför blev hon inbjuden för att sprida sina myter och hittepå…

Stor plattform och de man bjuder in är bara såna som sprider samma myter och hittepå som ytterkantsvänstern alltid gjort för att det till slut ska bli sanningar.

Det säger ganska mycket, antingen om hur extremt okunniga de är eller om att de faktiskt vet om att det är hittepå och myter men aktivt struntar i det eftersom de politiskt tycker samma sak. Pick one.

Det man tydligt kan se är vänsterns evolution i alla fall.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

113 kommentarer

  1. hllviken

     /  03/10/2020

    Jag har mest funderat på afrikanen i Malmö med skylten ”Sverige måste dö”. Vad menar han? Varför befinner han sig på svenskt territorium?

    Hoppas att han blir flitigt intervjuad om vad hans agenda är.

    Svara
  2. MiT

     /  03/10/2020

    *https://www.facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/photos/a.164669243886572/1103987373288083/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARC_NTA-vyCq2t8vjNVLWgEUaxzIuxVJI59AFir9tsaDv85NQvYjky_orcN7CyvufhMkLx000Dsec76juPEn30ImLiWYIjxACgCzbY4_3LnDKjrgfKzOZQxABuq3Xj2SdjEaFQtOoIQiKaTRc1buatB_SipIZd1Z9_0P6q4O80am6JSQ92at_F4v78RBDriTs7NWA05fyio_tAG76nJ-MY1k9i0xR6V8wVbKKJTSdkPmQJT-9z_0N3vFcrP9d0_ETlpFhgTpIfGgUTxUagQeXjgt43AzWUF-xP6h8QhIEjZjOkgc_502xiEc3uifwfEF3hJM2Lk7UUS5jdkMQbBW-HYJcceST2uIJEKmll6pIyiv7KmMIps8El0&__tn__=-R*

    Svara
  3. Det allra mest förutsägbara tramset 8 mars är att det alltid jiddras i sociala medier om att ”alla andra dagar om året är männens”…
    Ja men fint, då gissar jag att Sveriges regering bara är feministisk 8 mars och resten av året riktigt djävla brutalt macho? Förresten borde alla dagar i mars vara männens- det vet ju alla att männen kommer ifrån mars! 🙂

    Svara
  4. MiT

     /  03/10/2020

    Svara
  5. MiT

     /  03/10/2020

    Svara
    • hllviken

       /  03/10/2020

      Adoptivbarnet Tobias Hübinette mår bäst av att flytta tillbaka till Östasien där han hör hemma. Hans intensiva hat mot den germanska folkgruppen är plågsam för båda parter.

      Svara
    • hllviken

       /  03/10/2020

      Svara
      • Kristian

         /  03/10/2020

        Aha, ”What’s wrong with Kansas” i ny tappning.

        Ungefär: ”Underklassen och lantisar skall hålla käften om ”kultur” och rösta så att de får så mycket bidrag som möjligt. Vi stadsbor som har gått på universitet vet vad som är bäst för alla.”

        En kritik av ”Kansas”:
        ”Pain in the Heartland” (2004!)
        https://townhall.com/columnists/johnleo/2004/08/30/pain-in-the-heartland-n960409
        ”Alleged art that traduces religion was now supported and often funded by the same sensitive people who quickly took down or painted over works of art that offended the sensibilities of blacks, American Indians, or women. A new value system was descending on the culture.
        […]
        The multicultural and universalist side of the new morality undercuts community and mocks patriotism. America and the West, we are told, are nothing to be proud of, merely entrenched systems of domination. ”

        Svara
        • hllviken

           /  03/10/2020

          Alla rasers krig mot de andra…….pust…hur orkar de? Till vilken nytta?

          Svara
  6. MiT

     /  03/10/2020

    Svara
    • Bamse

       /  03/10/2020

      Jag tycker vi kan börja kalla det som advokatemma och andra likasinnade sysslar med för vad det är – kvinnomakt. Female supremacy på engelska.

      Det är rätt och slätt vad det handlar om vid det här laget. Inte ett dugg finare än ”white supremacy” eller andra fascistaktiga ideologier.

      Svara
    • Kristian

       /  03/10/2020

      ”Something given has no value!”
      – Rasczak, Starship Troopers

      Svara
    • Weasel

       /  03/11/2020

      Jag ska göra det – den dagen då advokat Emma slutar skriva om flyktingar och överlåter sitt twitterkonto till en flykting.

      Svara
  7. MiT

     /  03/10/2020

    Svara
  8. Ofrivillig svenska

     /  03/10/2020

    Som vanligt drabbas man av sekundärskam för alla dessa idioter ! Avskaffa kvinnodagen !

    Svara
  9. Rikard

     /  03/10/2020

    Hej.

    Exemplet med Peter Dahlgren ovan visar tydligt varför det är meningslöst att diskutera med ideologiskt troende eller sosseifierade personer. De saknar kunskapen, den intellektuella hederligheten och den kognitiva förmågan att förstå eller ens försöka förstå vad han skriver. Inte bara för att de saknar vilja och intresse att förstå utan för att de är för dumma och okunniga.

    Det gäller överlag när man vill prata politik eller politiska frågor (dvs allt) med svenskar. 9 av 10 försätter sig i affekt och kämpar för att försvara Sverigebilden, dvs deras egen självbild om hur landet är och vad som är rätt och fel. En total oförmåga att se saker som sig själva, eller resonera abstrakt, eller tillämpa logik. Rösträtt, mandatfördelning (hur sådan sker och att vi endast nominellt har ‘en man en röst’ i Sverige vet de flest inte eftersom kunskapen är på Aftonbladet-nivå), abort, invandring, skattesystem (både moderater och vänsterpartister försvara dagens system, vilket säger något), äganderätt, främsta mark och skog; märkning av varor, med mera.

    Ingen kunskap, ingen tankens och förnuftets förmåga att tänka i flera led eller pröva hypotetiska scenarier, och absolut ingen aning om spelteori.

    Och hos de flesta svenskar som läser något som det jag nu skrivit rycker Jante-reflexen genast in: ”Jaså! Du vill ha nån sots elit-diktatur! Bara för att du tror att såna som du ska bestämma då!”. Hade jag velat ha det hade jag (be)skrivit ett sådant system, med sannolika för- och nackdelar. Bonus/malus är en metod när man skisserar idéer och prövar systemen/reglerna/lagarna för att hitta brytpunkter och brister i förväg.

    Jag vet inte om det är en fråga om intelligens (jag tror inte det för jag tycker mig stött på den svenska inbilskheten hos människor med både 85 såväl som 150 i IQ, och då inte IQ från internet-tester utan från psykiatrisk utredning och professionellt utförda tester vilka är de enda som spelar roll). Apropå internet-testerna: medel brukar hamna på hundratrettio om man låter en större grupp göra dem. Har gjort det med klasser förr. Det säger något, men det lämnas åt andra att filosofera över vad.

    Och denna Jantes arrogans, att allas åsikter (om allt!) är lika värda.

    Inget kunde vara mer fel. Alla kan vi söka fram nyckelord och termer som får oss att verka pålästa men det som avgör är om personen kan demonstrera kunskap och intellektuell-verbal förmåga på sådant vis att man märker att den inte kommer från Wikipedia. Jag kan lätt slänga in begrepp som ceretus paribus men om övrig text inte visar en förståelse av begreppet? Vad har jag visat då? (Och har man haft till jobb att granska texter för att se om studenten begriper vad den skriver om, och själv begriper formuleringar som ”regressionen i implementation av diakritisk semiotik amplifierar nivelleringen av interkontextuell strukturanalys” så ser man det rätt snabbt om den som skriver vet vad den talar om.

    Poäng? Ödmjukhet inför andras större erfarenhet och kunskap betyder inte att man måste ge dem rätt, byta åsikt eller hålla tyst; däremot betyder det att man skall bemöta deras påståenden med egna fakta. Socialförsäkringsministern har säkert kunskap om hur systemet på papperet är tänkt att fungera; den som jobbat i andra ändan/varit föremål för det har anekdotisk erfarenhet av hur det fungerar i praktiken. Ingendera har fel, men kunskapen hos den som är i utförarled som det kallas måste väga tyngre då de är empirisk, inte teoretisk.

    Som med Dahlgrens alla tabeller och diagram: han går från ett generellt och tämligen abstrakt påstående om lönediskrepans orsakad av könstillhörighet till specifika konkreta fall underbyggda med data.

    Och sättet han bemöts på minner om ett par bibelord. Det om pärlor för svin, och gyllne ringar i trynen.

    /rant (underbart uttryck f.ö.)

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Törnrosa

       /  03/10/2020

      Rikard
      Mina djupa sympatier för dig och din inställning till dina medmänniskor och deras tillkortakommanden i det här livet. Genom detta inlägg bör de flesta förstå att du är något förmer än alla andra.

      Ödmjukhet är dock inte din starka sida. Själv försöker jag -faktiskt – alltid ömma för de utsatta och svagsinta och de som inte själv kan ta för sig.
      Det var mitt ”kall”. Så ung jag var så begrep jag det när jag valde yrke. mvh

      Svara
      • Kristian

         /  03/10/2020

        Sarkasm eller ironi är inte din starka sida.

        Svara
      • Rikard

         /  03/10/2020

        Hej.

        Vet inte vad jag ska svara? Varför (eller om) du känner dig träffad för du förklara själv, det är inte min sak att spekulera i. Tycker du att något i textens sakinnehåll är fel tycker jag du skall lägga fram en motargumentation, det är mer givande och intressant.

        Allt skall kunna diskuteras, förutsättningslöst och på sina egna meriter, som sin egen särart. Det skall också kunna sättas in i sammanhang, prövas mot känd empiri så gott det går, och vägas och mätas – från abstrakt och hypotetisk till konkret och empirisk. För att kunna göra det behövs kunskap och kognitiv förmåga och där är vi olika, och därför är våra åsikter olika värda, och eftersom vi inte kan slå varandra i huvudet med div. akademiska titlar och meriter så måste texten själv bära fram och visa denna förmåga.

        Det vill säga: hur och vad du skriver säger väldigt mycket om dig som person.

        Och ödmjukhet? Säger som Mats Rådström & Rankarna.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  03/10/2020

          ”eftersom vi inte kan slå varandra i huvudet med div. akademiska titlar och meriter så måste texten själv bära fram och visa denna förmåga.”

          Jag har alltid gillat den aspekten på anonyma nätdebatter. Som säkert många andra här är jag löjligt överutbildad men det spelar ingen roll alls. Man är bara så bra som de inlägg man skriver och eventuell respekt och trovärdighet måste förtjänas.

          Svara
          • Törnrosa

             /  03/10/2020

            Märkligt US
            Tänkte just på dig i går natt. Helt plötsligt stod det klart för mig hur jag tolkar dig. Jag ser ett Kains-märke som förstärks av någon slags rättshaverism grundad i ditt envisa tjat om kvinnors fel.

            Konstigt. Jag studerade dig med ny blick inne på DGS. Gång på gång återkommer du till feminiseringen av män. Allt är kvinnornas fel. Skrikiga ungar i ditt nya land osv som ska bevisa att svenska kvinnor inte ska ha rösträtt.

            Du tänker inte ett dugg på att det finns flera anledningar att ta ifrån vissa män deras rösträtt – bl a på grund av att de är på tok för lättledda och bidrar med en massa andra negativa erfarenheter. Inte minst IQ-kurvan kan väl bli lite besvärande.

            Ser också att du utöver din utbildning gärna skryter med att du är rasist. OK. Så då är det juste tycker du att invandrade män från andra kulturer ska få rösta och bestämma över svenska kvinnor, som betalar skatt och t o m har avancerade jobb?

            Inte ens Arnstberg, som kanske rent av är den som inspirerat dig till din ståndpunkt har kommit så långt i sina funderingar. Han håller fortfarande på att resonera sig fram. Det är helt korrekt det han gör medan du kör en enda lösning på en jättekomplex fråga.

            Om det inte skulle hjälpa med din lösning om rösträtten – hur tänker du då gå vidare? mvh

    • Kristian

       /  03/10/2020

      Som en annan svensk i förskingringen sade:
      ”Det känns som om många svenskar har varit på dagis i 30 år.”

      Svara
  10. elina

     /  03/10/2020

    Som vanligt innebar kvinnodagen att visa sina bröst offentligt och hindra trafiken (London). Dock ser man mer naket på Prideparad nu mera. Vem bryr sig?

    Svara
  11. hllviken

     /  03/10/2020

    Svara
  12. Notera: ”OBS påhittad data”…

    Svara
  13. MiT

     /  03/10/2020

    Svara
    • Kristian

       /  03/10/2020

      Bernie vore intressant.

      Men för underhållningens skull hoppas jag på Creepy Uncle Joe!

      Svara
  14. MiT

     /  03/10/2020

    Svara
  15. MiT

     /  03/10/2020

    Svara
  16. MickeP

     /  03/10/2020

    Jag fortsätter min SAS-bashing!

    Idag kom mail från Suck Ass and Shame (SAS).

    Ang vad de har för försiktighetsåtgärder avs. Corona-viruset. Mittsvar blev:

    ”Lyssna nu!

    Vi har avslutat alla engagemang hos SAS. Vi har fyllt i en anmälan om att bli bortglömda i era system. Vi har fått bekräftelse på att ni registrerat våra önskemål och att vi inte längre ska finnas i era register. Allt finns dokumenterat i våran inkorg.

    Likväl skickar ni mail till oss om vad ni har för avsikt att göra i anledning av Coronaviruset.

    Vi är inte intresserade av ert bolag längre och vi bryr oss inte om vad ni gör i anledning av något.

    Håll nu ert löfte och ta bort oss definitivt ur era system. Vi vill varken ha mail eller annat från er i fortsättningen. Om ni inte av egen kraft slutar med dessa stalker-fasoner genast kommer vi att med det snaraste anmäla er, bl.a. till datainspektionen.

    Fatta nu detta en gång för alla. Vi vill inte ha med er att göra!”

    På detta fick vi svar, att ”I will attend to your email as soon as possible.
    Kind regards,
    SAS Data Protection Officer ”

    Vilket naturligtvis besvarades med: ”No, you don’t need to ”attend” to our mail at all. Just see to it that we are definitly out of your system. At once!”

    Djävla idioter! Vi har skickat och fått bekräftelse på att vi ska bort ur deras register, att vi ska glömmas.

    Lik förbannat fortsätter de att spamma oss med sina mail. Nu blir jag snart förbannad!

    MickeP

    Svara
    • Kristian

       /  03/11/2020

      Illa. Har ett tag funderat på att byta till runbox eller liknande så man kan ha olika alias för olika företag – och som man snabbt kan ta bort. Synd det skall behövas, men vad den stora

      Naturligtvis fungerar det sämre med företagsmailen där man inte kan byta varje vecka. Det enda man kan göra då är att vara ett tillräckligt stort företag – eller vara i juridikbranchen – så att de tar en på allvar.

      För den som minns stängde lilla mail-leverantören Lavabit (tidigare nerdshack) ner sin mail för ett antal år sedan – alternativet var att ge staten en bakdörr. Heder åt ägaren Levinson som gjorde det valet. (https://en.wikipedia.org/wiki/Lavabit)
      Nu till poängen: efter tre-fyra år, kom Lavabit tillbaka. Jag fick då fortfarande mail från vissa listor och organisationer – uppenbarligen kontrollerade ingen där om det de skickade studsade tillbaka!

      Mycket skulle ändras om man fick ta ansvar för sitt digitala skräp.

      Svara
  17. Ivar L

     /  03/10/2020

    Som någon påpekade i en tidigare tråd…
    Kvinnorna slutar också betala in skatt efter klockslaget i fråga om man skall resonera på det viset.

    Svara
  18. Weasel

     /  03/10/2020

    Tjena.
    Jag är man och jag tänkte bara berätta att om man jämför mig med kvinnan Ylva Johansson så jobbar jag gratis 7 timmar och 52 minuter varje dag. 🙄

    Svara
  19. Weasel

     /  03/11/2020

    ”En genusvetare till vän berättar att det inte ens går att matcha den utbildningen mot jobbutbudet på AF. Hur är det möjligt?” .

    Ja du , Jonna…det är väl möjligt eftersom du inte har startat ett företag som anställer människor som har utbildat sig till genusvetare.
    Om du startar ett företag som anställer genusvetare för 47.000 kr / månaden så kan du ju anställa din vän.

    Själv har jag en vän som är stonesvetare. Han kan så gott som allting om Rolling Stones. Låtordningen på precis varenda skiva dom har gjort. Namnet på den studiomusikern som spelade saxofon på baksidan på en singel som kom gör 43 år sedan. Han har sett dom live minst 40 gånger och om du väcker honom mitt i natten och frågar ”Vilket datum släpptes Some Girls?” så vet han svaret.
    Trots all denna för samhället, ekonomin och mänskligheten så livsviktiga kunskap går det inte att matcha hans stonesutbildning mot jobbutbudet på AF.

    Svara
    • Rikard

       /  03/11/2020

      Hej.

      Han måste såklart skaffa en dieseldriven pick-upp så att han kan rulla stenar. Då ska du se att jobben kommer. (Är det bara jag som tycker ”pick-upp” är ett småsnuskigt namn på en bil? ”Pick” på slang har ju en viss mening…)

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  20. MickeP

     /  03/11/2020

    Så, nu ska ni slippa mig en gång för alla.

    Jag gick för ngt år sedan, just på denna blogg, ut med mitt fullständiga namn, med min titel och med angivande av min arbetsplats, med länkar till röstupptagningar och foton. Allt med avsikten att visa för er och alla andra. Här är jag och här är vad jag tycker!

    Som jag tidigare har skrivit: Michael Pleym är mitt namn, jag jobbar som kammaråklagare (senior) på Ekobrottsmyndigheten i Malmö. Googla gärna mitt namn om du inte tror på vad jag skriver.

    Denna ”komma ut ur garderoben-grej” var sin tur med avsikten att fler skulle hänga på. Om vi inte vågar säga vem vi är i förening med vad vi tycker, kommer våra ord aldrig att tas på allvar. Det är så jag resonerar.

    Nåväl, mina ord togs definitivt på allvar. Inte av er på denna blogg i och för sig. Men av min arbetsgivare. Min dåvarande chef startade en utredning angående mina fritidsaktiviteter på Internet i vilken mina besök och kommentarer på olika bloggar, såsom denna, blev grundligt kartlagda och analyserade. Jag ansågs av den tredjeparts leverantör som erhöll uppdraget, som kallar sig för Skandinavian Risk Solutions (SRS: https://srsgroup.se/), som såväl nationalist som högerextrem och antidemokrat.

    För att freda mig i denna sak har jag varit tvungen att göra en JO-anmälan mot min nuvarande arbetsgivare. Jag har ännu inte hört ngt om vart detta kan landa, men jag har haft tillfälle att många gånger fundera över vad som egentligen händer i vårt samhälle.

    Det jag är mest besviken över är att folk är så j-a fega. Jag sitter dagligen och läser om alla som ondgör sig över systemen (inklusive mig själv), och som har alla ”enkla” förklaringar om hur saker och ting ska hanteras för att få ordning på eländet. Allt ifrån att sätta åklagarna i fängelse till att avskaffa kvinnlig rösträtt.

    Tangentbordsexperter kan jag på goda grunder kalla er (och mig själv).

    Men inte en enda f-n av er vågar komma fram och säga vad ni egentligen heter och vem ni egentligen är.

    Vad tror ni själva? Tror ngn av er att ngt kommer att förändras av att ni sitter bakom tangentbordet på denna blogg och beklagar er, ondgör er över allt orättvist och illasinnat, men inte har stake eller äggstock nog att stå för eller säga vem ni är?

    Kom igen nu Senior, Ivar, Törnrosa, Elina, Lensof, Kristian, Rikard, Ghost of…., Weasel, Ofrivillig svenska, Utlandssvensk mfl, mfl! Och allt annat, vad det nu är, ni kallar er för.

    Vill ni göra skillnad? Säg i så fall vem ni är! Annars kommer era röster försvinna upp i cyberrymden och ingen kommer att fråga efter dem. Ingen kommer ens veta vad ni har sagt utom er själva. Alla är vi en person av kött och blod. Låt era tankar, åsikter och skrifter manifesteras i ert kött och blod! Annars kommer ni ingenstans!

    Nåväl, detta var mitt sista inlägg på denna blogg. Eftersom jag är jävligt besviken över att ingen av er vågade följa mitt exempel har jag inget mer att tillägga.

    Ha det bra i era fortsatta liv.

    MickeP

    Svara
    • Törnrosa

       /  03/11/2020

      Nej MickeP
      Jag kommer inte ut. Feg ja det kan man kanske kalla mig, men jag har fått så pass allvarligt dödshot riktat mot mig i min privata mail att jag tar det på allvar. Obehagligt detaljerat. Den tid jag ev har kvar att leva ska inte störas av oro – det är det inte värt.

      Dessutom är jag på utgång också, så det finns ännu mindre anledning för mig att offra min ro för oro. Jag tycker det var strongt av dig att fortsätta trots att du blev avslöjad, men hade du inte blivit just avslöjad så hade du fortfarande troligen varit en anonym Visionär.

      Med min yrkesbakgrund och privata erfarenhet så håller jag på principen att folk ska få vara anonyma. Vill t o m hävda att det är en rättighet. mvh

      Svara
      • Rikard

         /  03/11/2020

        Hej.

        Helt enig; anonymitet är i vissa fall en rättighet. Det är som med min tystnadsplikt kontra anmälningsplikt – det måste avgöras från fall till fall vad som vållar minst skada. Kan tänka mig att journalister ibland är i samma dilemma när källan är en person som egentligen helst skulle avslöjas, men som är skyddad av källskydd och meddelarfrihet.

        Dödshot är fördjävliga, det vet jag av erfarenhet. Och vad skall man säga när polis och rättsväsende blivit så avtrubbat att man bara reagerar med ”jaja, det blir nog bra ska du se, det har ju inte hänt något än” – parafraserat efter vad en Malmö-polis sade till mig efter att en man försökt hugga sig in genom min ytterdörr. Att jag kunde identifiera, med vittne, vem det var, var han bor, och så vidare föranledde följande respons: ”Au, de fattar dou vael att vei ente kaen koulla allt såunt? Dei haer vei ente tijd till!” Detta var för över femton år sedan.

        Inte f*n blir det bättre av det hänt fler gånger. Att få en trasig flaska tryckt mot halsen som tonåring sätter spår. Att ha blivit knivad tre gånger vid olika tillfällen. Att ha vaknat på akuten på väg in på skallröntgen. Man lär sig leva med det, men det är som med ledknarr och kronisk värk: det försvinner aldrig.

        Ta hand om dig! Du vet, man har inte förlorat förrän man ger upp.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Törnrosa

           /  03/12/2020

          Rikard:
          Jag har förstått att du varit utsatt för ganska mycket mer än du berättat. Sticker man ut hakan får man i regel på käften, många gånger visar dessa käftsmällar att man träffat väldigt rätt i sin kritik – vilket kan vara nog så tillfredsställande.

          Vetenskaps-Martin:
          Något som bekymrat mig är min ”dialog” med Vetenskaps-Martin. Jag mådde inte bra, vilket jag skrev. Strax efter blev det blåljusfärd till akuten, där de ville behålla mig. Jag var naturligtvis av annan uppfattning. Jag vill att Martin ska veta att mitt medicinska problem hade INGET med hans skriverier eller åsikter att göra.

          Önskar er allt väl och tittar nog in lite av och till. mvh

          Svara
    • Kära MickeP – inse att alla inte besöker denna blogg i samma syfte som dig. Vi är inte här för att göra något extremt politiskt motstånd, utan snarare för att skratta åt idiotiska människor på Twitter. Det är kul för dig om du vill vara politiskt aktiv, men alla har inte det intresset.

      Svara
      • Rivaroxaban

         /  03/11/2020

        ”Jag är bara här för lolz, vad fan bryr jag mig om vårt folks undergång”
        Är du 12år? En skam för dina förfäder och din avkomma är du iaf.

        Svara
        • MiT

           /  03/12/2020

          Om ni vill locka över folk till er ”kamp” så föreslår jag att ni filar lite på argumenten. Det finns enorm förbättringspotential där om jag uttrycker mig diplomatiskt…

          Svara
    • fenix

       /  03/11/2020

      Internet är en plats där alla män är män, där kvinnor är män och där barn är FBI-agenter.

      Det är ett skämtsamt gammalt ordspråk men det belyser hur internet har förändrats sedan mitten av nittiotalet. Det fanns en tid då alla var anonyma på internet och alla kunde vara vem de ville (helt utan att tro på radikalfeministisk hen-teori) på gott och ont. I chattrum på den tiden uppgavs som många kanske minns på sin höjd a/s/l det vill säga ålder, kön och större geografisk plats, som till exempel land.

      1984-samhället fick sig en rejäl uppsving med Facebook där ett företag har som affärsidé att kartlägga alla människor på jorden och alla deras privata kontakter, deras sociala nätverk och tjäna pengar på stenhård marknadsföring.

      De som hade två hjärnceller kvar och inte gick med i Facebook tvingades mer eller mindre skapa en profil när folk och föreningar (till och med myndigheter) vallfärdat dit och de som inte följde strömmen möttes av svaret ”Nej vi har ingen uppdaterad information på vår hemsida, men allt finns på Facebook”.

      Idag ses det som nästan självklart att ingen är anonym på internet och på många tidningar måste man logga in med bank-id bara för att kommentera en artikel.

      Bank-Id.

      1984-samhället är hyfsat komplett när folk inte bara åsiktsregistreras, utan indoktrinerats till att lydigt åsiktsregistrera sig själva.

      Du har rätt i att folk är fega om de inte står för sina åsikter när de lämnat tangentbordet, men det finns mot bakgrund av det som nu nämnts, inget direkt krav att åsiktsregistrera sig själv på nätet.

      I gamla DDR hade du kanske halkat i en trappa eller gått in en gränd och aldrig kommit ut igen, men idag är det mer effektivt att misskreditera människor genom sociala nätverk.

      För att folk ska förlora sina jobb och sociala relationer, men desto mer för statuera exempel ”kolla hur det går om du motsätter dig radikal genusteori” (eller valfri PK-floskel som inte får ifrågasättas). Du hängs direkt ut som kvinnohatande rasist, nazist, breivikare och putins medlöpare allt på en gång i en salig röra och etiketterna regnar ner från klar himmel.

      Kanske har människor inte råd att betala det höga pris det innebär att få samma bemötande som du och väljer därför varsamt sina strider. Det blir mest människor som närmar sig pensionsåldern går ut offentligt på nätet, när ekonomin är säkrad och barnen lämnat boet.

      Det går att stå upp för sanningen när man inte sitter bakom tangentbordet, utan att publicera namn och bild på nätet.

      Det gick i alla fall förr.

      Svara
    • Weasel

       /  03/11/2020

      @ Micke p

      ”Vad tror ni själva? Tror ngn av er att ngt kommer att förändras av att ni sitter bakom tangentbordet på denna blogg och beklagar er ”

      Nej , det tror jag inte. Och detta då oavsett om jag beklagar mig under pseudonymen ”weasel” eller under mitt riktiga namn.
      Om vi nu talar om situationen i det svenska samhället kommer den inte förändras en millimeter även om jag undertecknar mina inlägg med namn, personnummer och bankomatkod.
      Men om jag ”kom ut ur garderoben” skulle jag i alla fall lyckas bli hatad av både min svärfar och svåger.
      Och ser man det på det sättet så lyckas jag ju då förändra någonting genom att skriva inlägg under mitt riktiga namn.
      Frågan är bara vad jag (och världen) har att vinna på den förändringen?

      Svara
    • hllviken

       /  03/11/2020

      Det är makteliten och alla dess kostbara, improduktiva myndigheter som bör kritiseras – inte de få som försöker lyfta samhällsproblemen i diskussionsforum.

      Svara
    • Rikard

       /  03/11/2020

      Hej.

      Jag är så vitt jag kan avgöra svartlistad från mitt gamla yrke, inte bara i Malmö-området utan vad det verkar i hela landet. Jag får i vart fall inte ens svar när jag hör mig för om tjänster på skolor/lärosäten. Jag kan inte dra annan slutsats än att det har att göra med att jag inte följt värdegrunden och PK-ismen då jag tidigare arbetat inom skolan. Detsamma gäller min fru, i än högre grad. Hur många tjänster tror du en genusvetare som säger emot rådande paradigm (paradogm snarare) erbjuds?

      Så, Micke, jag tycker nog att jag/vi har betalat vad jag ska.

      @fenix: att inte ha FB, Instagram, Twitter eller liknande ligger en i fatet på anställningsintervjuer har jag märkt. Man anses direkt suspekt om man inte fläkt ut hela sitt privatliv på del elektroniska motsvarigheten till en pissoarvägg.

      @Weasel: exakt så. Jag har förlorat 9 av 10 gamla vänner och bekanta på att inte tiga still när det pratats politik i slutna sällskap. Inbjudningar slutade komma, folk avböjde fika eller annat umgänge, vill inte gå på visit eller ens bli sedd tillsammans ute på stan. Kan ju förhoppningsvis berott på att mitt umgänge till stor del förr var just ”kompisar från förr” som fortfarande tillhör det svart/röda-gardet. Svarta Katten, Rödluvan, Wapiti, Smålands, Ungdomshuset, Borgen, 44:an, osv. Micke P, du känner säkert igen några av namnen och vet vad det är för folk jag talar om?

      Nå allt gott,

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  03/11/2020

        ”I don’t have any friends and I don’t want any.”
        — Charles Bronson, People Magazine, 1974.

        Svara
      • Weasel

         /  03/11/2020

        @ Rikard

        Jo , det gäller att välja sina krig. Om jag förlorar ”vänskapen” med någon imbecill/hjärntvättad person som fortfarande är 15 år gammal mentalt, så spelar kanske inte det så hemskt stor roll.
        Problemet kommer när det handlar om typ svärfar som tror att allt till höger om (s) är nazism.
        Jag har noll och intet att vinna på att ta den striden. Helt enkelt eftersom jag inte kan vinna. Det är svårt att argumentera med en vägg….

        Även jag har förlorat 90 % av bekantskapskretsen . Som till stor del bestod av ultrahuset och 44an.
        För 7-8 år sen avslutade en barndomskamrat bekantskapen eftersom han tyckte att jag var ”högerextremist”.
        Här om dagen ringde han för första gången på 7-8 år.
        Det kändes oerhört skönt att vända på rollerna och be honom dra åt helvete 🙂

        Svara
        • Rikard

           /  03/11/2020

          Hej.

          Hur kunde jag glömma Ultra!? Och Hunddagis, Gula Villan och Vita Huset! Gärdet-festivaler och musikfest vid Rudan! Arvika och Hultsfred, och … kunde man utvinna el ur min nostalgi för ett enklare sinne i en enklare tid, hade jag kunnat driva kåken enbart på det.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Weasel

             /  03/11/2020

            Gula villan har jag aldrig hört talats om (eller glömt bort ) , men de övriga ställena är en del av min ungdom.
            Ganska så mycket talar för att en hel del av de vännerna som har ”tagit avstånd” från mig är samma vänner som har tagit avstånd från dig… 🙂

      • Utlandssvensk

         /  03/11/2020

        @ Weasel & Rikard,

        ” Jag har förlorat 9 av 10 gamla vänner och bekanta på att inte tiga still när det pratats politik i slutna sällskap. Inbjudningar slutade komma, folk avböjde fika eller annat umgänge, vill inte gå på visit eller ens bli sedd tillsammans ute på stan. Kan ju förhoppningsvis berott på att mitt umgänge till stor del förr var just ”kompisar från förr” som fortfarande tillhör det svart/röda-gardet. Svarta Katten, Rödluvan, Wapiti, Smålands, Ungdomshuset, Borgen, 44:an,”

        Kanske delvis, men mitt erfarenhet var länge att nästan alla svenskar reagerade på samma sätt om man öppet tog ställning mot mångkultur, för att inte tala om vad som hände när man stod för öppen rasism. En märklig aspekt var att detta verkade gälla även de som i privata samtal höll med. Mitt umgänge i Sverige var då nästan enbart övre medelklass-överklass och alla röstade M. Jag inbillar mig att det är bättre nu, men länge (cirka 95 till cirka 2014) var det i praktiken omöjligt att leva ett normalt liv med barn och familj om man var öppet kritisk till mångkulturen. Och jag kunde aldrig lära mig att vara tyst eller ljuga, så det som återstod var att lämna landet.

        Schweiz för 20 år sen var fantastiskt i den aspekten att det var nästan ingen som regerade det minsta om man sa t.ex ”muslimer och afrikaner funkar inte i ett Västland”. Det var ungefär lika dramatiskt som att säga ”i öknen finns inget vatten” eller ” det blir kallt på vintern”. Uppenbara självklarheter som man inte behövde prata om.

        Svara
        • Weasel

           /  03/12/2020

          @ utlandssvensk

          ”men mitt erfarenhet var länge att nästan alla svenskar reagerade på samma sätt om man öppet tog ställning mot mångkultur, för att inte tala om vad som hände när man stod för öppen rasism. ”

          Det är min erfarenhet också. Vilket väl beror på att ”mångkultur/massinvandring” är någon slags statsreligion i det här landet.
          ”Öppen rasism” har jag aldrig tagit ställning för, eftersom jag inte är rasist (enligt min definition) , men det har ju inte heller behövts eftersom det räcker med att ta ställning mot mångkultur för att betraktas som adolf hitler i det här landet.

          ”En märklig aspekt var att detta verkade gälla även de som i privata samtal höll med. Mitt umgänge i Sverige var då nästan enbart övre medelklass-överklass och alla röstade M. ”

          Överklass som röstar M är inte direkt så vanligt förekommande på dom ställena som Rikard och jag nämnde…🙂
          Hyckleriet är däremot vanligt.
          Tänk om jag ändå hade fått en krona varje gång någon mångkultursälskande vänsterradikal massinvandringsförespråkandr människa ur min f.d. bekantskapskrets letat med ljus och lykta efter en förskola där lärarna behäŕskar svenska åt sitt barn …

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  03/13/2020

            ”Tänk om jag ändå hade fått en krona varje gång någon mångkultursälskande vänsterradikal massinvandringsförespråkandr människa ur min f.d. bekantskapskrets letat med ljus och lykta efter en förskola där lärarna behäŕskar svenska åt sitt barn”

            Överklasstanterna är precis likadana. Dock sysslar varken de eller jag med enkronor 🙂

    • elina

       /  03/11/2020

      Hej Micke P.
      Jag håller mig lite lågt även om det inte kan vara alltför svårt att hitta mig. Det är pga inrådan av Polisen. Jag borde kanske inte ens ha sagt det. En gång gick jag ut offentligt som författare för att försvara annan författare Salman Rushdie och det resulterade hot för livet och flera års ” att inte finnas i papper”, taggtråd, polisbevakning och så klart flytt samt oro för mina barn. Även om jag har kommit ur garderoben i offentliga papper känner jag mig något låg i tilltron till andra och fortsätter att skriva ut ”elina”. Jag vill inte skrika ut.
      Men om det stör dig alldeles för mycket skriv en kommentar på min blogg så använder jag din e post och presenterar mig. Har uppskattat dina kommentarer, hör till de läsvärda här. Så jag gör det gärna.
      http://blogg.iniskogen.se/

      Svara
    • Senior

       /  03/11/2020

      Jag har bränt mig på två arbetsplatser genom att vara öppen med mina åsikter på plats på jobbet, tänker inte göra det en tredje gång innan jag har möjlighet att pensionera mig.
      -Jag har snarare tack vare detta insett nödvändigheten av att vara anonym….

      Svara
    • Ofrivillig svenska

       /  03/11/2020

      Micke P: Mycket tråkigt att läsa att du lägger ned kommenterandet, jag har alltid uppskattat dina inlägg och kommer att sakna att läsa dig. Jag hoppas därför att du kanske tänker om angående att låta tangentbordet tystna. Jag önskar dig allt gott !

      Vad gäller mig personligen kommer jag inte att följa ditt exempel – även fast jag högaktar dig för det och tycker det var bra och modigt gjort av dig – pga att jag värnar mitt privatliv (jag har t.ex. inte Facebook o.dyl). Jag tror dessutom inte att mina kommentarer här eller annorstädes har något som helst inflytande på samhället i stort, vare sig jag skriver under pseudonym eller går ut med mina personuppgifter, jag ser det snarare som terapeutiskt, ett litet ljus i mörkret. Vidare anser jag att vi alla har rätt att välja att vara anonyma på nätet, vi vet inte vilka som läser oss och vad de har för ev. syften. Jag tycker också att anonymiteten gör att texten får stå helt för sig själv utan påverkan av vem som skrivit den vilket jag inte ser som någon nackdel, tvärtom.

      Vad jag däremot önskar att fler gjorde vore att stå emot i det verkliga livet, där det faktiskt kan göra skillnad, och göra det rätta även när det är svårt (många kommentatorer här har vittnat om vad det kostat så jag vill förtydliga att detta inte är kritik mot dem som faktiskt stått emot) och då kanske särskilt i arbetslivet. Jag tänker ex.vis på alla som i sin proffession sett ”ensamkommande”-bluffen; jag tror inte det vore möjligt utan den stora majoritetens tystnad, även om det är svårt att t.ex. tipsa en totalt ovillig media. Jag vet av erfarenhet att det ofta gör en impopulär på jobbet när man säger emot galenskaper av vilket slag det än är men det måste göras och är ändå övertygad om att det faktiskt har effekt. Om fler sa ifrån mot skadliga genuscertifieringar, ”vuxna barn”, patriarkatet etc skulle det inte kunnat gå så långt som det har gjort.

      Avslutningsvis: som tangentbordskrigare har jag inte åstadkommit något utom vård av den egna mentala hälsan men IRL tycker jag att jag gjort allt jag kunnat mot diverse dårskaper på jobbet och i bekantskapskretsen. Hoppas som sagt du tänker om och att vi får läsa dig även i framtiden !

      Svara
  21. MiT

     /  03/11/2020

    Svara
  22. MiT

     /  03/11/2020

    Konstigt nog så svarar han aldrig på frågor

    Svara
    • Weasel

       /  03/11/2020

      Förvånansvärt ofta är det samma personer som anser att det är ett gigantiskt problem att Tingsryd tappar 5000 invånare på 70 år, som anser att det vore alldeles lysande om ”övriga europa tog samma ansvar som Sverige” .
      Och om övriga Europa hade gjort det skulle Syrien ha tappat 22 miljoner invånare på 3 år.

      Svara
    • Suck. Vill man lösa avbefolkningen på glesbygden så är inte lösningen att skeppa dit en massa migranter som inte passar in på den lokala arbetsmarknaden och som ändå inte vill vara där och som kommer flytta in i en överbefolkad etta i Södertälje den första chansen de får. Det skulle delvis vara att göra pendling till tätorter ett realistiskt perspektiv (t. ex. via subventionerade arbetsresor / kollektiva lösningar i trafiken), men också att uppmuntra företag – speciellt nu när så mycket görs online – att sätta sina verksamheter i orten.

      Varför tror liberaler att människor helt plötsligt är objekt som man bara kan ploppa ned någonstans?

      Svara
  23. MiT

     /  03/11/2020

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  03/11/2020

      Jo, jag har läst på lite om de där fickorna och min gissning är att de inom kort kommer att få Sverige att framstå som sansat och rimligt.

      Feminiseringen pågår överallt i Västvärlden, den rör sig bara i lite olika hastighet i olika länder. Finland verkar nu ha lagt i högsta växeln….

      Svara
    • Kristian

       /  03/11/2020

      ”For its part, the Finnish government has insisted it will not turn away any migrants who arrive at its own border.”

      Modigt!
      Det här gången lär det bli tvärstopp – såvida inte Ryssland öppnar en pipeline bakvägen.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  03/11/2020

        @ Kristian,

        Vi får väl se, men det kan mycket väl bli inflöde av MENA figurer till Finland via Ryssland. Från november 2019:

        ”A professional illegal entry gang has been revealed on the Eastern border. The crime group tried to open an illegal entry route from Russia to Finland.

        “There are members of a criminal group in Finland, whose mission is to receive illegal Iranians who have arrived to Finland from Russia, ” says Ville Mihl, Chief of Investigation at the southeast Finnish Border.

        The activities of the criminal organization are led by an Afghan from Central Europe who has smuggled Iranians and Afghans into the EU via Turkey and Greece.

        The activities of the crime group were revealed in early June when the group was experimentally bringing Iranians through the woods from Vyborg to Lappeenranta.”

        http://tundratabloids.com/2019/11/19/finland-afghani-smuggling-crime-boss-tried-to-set-up-route-to-smuggle-iranians-into-finland-via-russia/

        Som jag ser det, är det helt klart att det finska ”smartaste bästa tjejgänget” vill ha fler migranter och mer mångkultur. En regering i ett rikt land som vill detta, brukar snabbt lyckas. Men givetvis hoppas jag att jag har helt fel och att Sannfinländarna snabbt tar makten i ett nyval.

        Svara
    • fenix

       /  03/12/2020

      Nej ska mensfittorna dra Finland i skiten nu också, som ett svenskt snigelspår.

      Tja, de ser åtminstone bättre ut i spegeln än de svenska skatorna och finnar bär kniv så de afghanska skäggbarnen ligger i lä där. Tycker synd om stackars skäggtomten som får en kniv i bröstet och en vodkaflaska i huvudet innan han hinner skrika bacha bazi!!!

      Ingen vet exakt hur många kåta batiktanter och feta flodhästar till feminister som bor i Finland men den afghanska heroinisthorungen blir nog snabbt varse om att det inte är ett svenskt surdegs-hen han ger försöker knivråna och den afghan som vågar våldta finska tjejer på hamburgarhak kommer få löpa.

      Rakt genom fritösmaskinen.

      Vi får väl se hur den här bisarra muminsagan slutar där man låter ett gäng blåsta bloggbrudar styra ett land, men det är nog knappast mesig svensk menskonst som pryder väggarna när finska björnen väcks ur sitt ide.

      Vad förvånade de afghanska hyenorna blir när de sluter sin våldtäktsring kring flickorna på festivalen och det inte längre kommer en clown till missfoster och delar ut armband och bjuder på popcorn. Istället omringas hyenorna av en flock uppretade blodtörstiga lejon.

      Ja det blir slarvsylta för hela slanten.

      Lyckas dessa pensionsräddare inte fly till varma filtar hos batiktanterna i Sverige får de väl springa hela vägen till Iran och knulla sina bergsgetter. Om inte annat är det synd om getterna.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  03/12/2020

        @ fenix,

        Du har nog, tyvärr, en kraftigt romantiserad bild av dagens Finland. Det är järnhårt PK förtyck, värre än i Sverige. Polisen och åklagarna verkar inte ha några spärrar alls. Många riksdagsledamöter har t.ex drabbats av åtal för HMF brott.

        Berikarna har också redan satt igång med sina vanliga upptåg, inklusive många våldtäkter. En brittisk akademiker som bor i Uleåborg har skrivit en bok om saken som kom ut förra året:

        ”In 2003, the northern Finnish city of Oulu was what foreigners imagined such a city would be: calm, quiet and very ‘Finnish.’ By December 2018, the whole country was convulsed by Oulu’s Muslim Child Grooming Scandal. A gang of Arab ‘refugees’ were up in court for the sexual assault and rape of under age Oulu girls and it transpired that Finland’s politicians and mainstream media had done everything possible – guided by the divine light of Multiculturalism – to cover it up. How could a country like Finland – stereotyped as nationalistic and culturally conservative – have embraced the Multicultural suicide cult so rapidly?”

        Han har också uttalat sig i flera videos på YouTube och jag har lyssnat på några. Det låter redan ganska likt Sverige. Nu kommer jag inte ihåg exakta antalet våldtäkter, men det var många, och det förkom också flickor som begick självmord efteråt.

        Vad jag vet, är det inga finnar med kniv som tar saken i egna händer.

        Svara
        • fenix

           /  03/13/2020

          ”Du har nog, tyvärr, en kraftigt romantiserad bild av dagens Finland.”

          Jo det stämmer säkert, men om något land i Norden skulle vakna innan mörkret faller så var det väl det.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  03/13/2020

            @ fenix,

            Det verkar vara ungefär samma elände överallt. Inget västland står emot feminiseringen, utvecklingen går bara i lite olika takt.

      • Utlandssvensk

         /  03/12/2020

        @fenix,

        Lite färska nyheter från Finland:

        ”Finland may accept some of the 5,000 unaccompanied minors currently in Greece.
        Finland’s Interior Minister Maria Ohisalo has told Yle that she wants to see Finland take in some of the child asylum seekers currently living in refugee camps in Greece.

        “The Ministry of the Interior was asked to review the matter. We’ve done that and so we have the preparedness to take children out of this difficult situation and try to help them,” said Ohisal”

        Här har vi en gammal svensk klassisker, dvs de som får avslag på asylansökan ska kunna ”byta spår” och bli arbetskraftsinvandrare:

        ”In its government program, the government outlined that it “will develop legislation and practice to promote greater flexibility in obtaining a residence permit based on work for those who have been denied asylum. ”

        En kristdemokrat som sitter i den finska riksdagen utreds av polisen:

        ”At the moment, there are two separate police investigations in relation to my bible study writings,” Räsänen states.”

        ”The second police investigation, in turn, relates to Räsänen’s pamphlet, “A Man and a Woman He Made Them”, published in the Luther Foundation’s series of publications in 2004”

        Polisen ligger också på många sannfinländare:

        ”Finns Party MPs face scrutiny

        Two other MPs may also face hearings in the coming weeks.

        On Thursday, MPs are to discuss the case of another Finns Party MP, Juha Mäenpää, concerning his derogatory statements about asylum seekers and immigrants while addressing Parliament last June.

        Police say there is reason to suspect him of incitement against a minority group.”

        Allt det där är från senaste månaden på bloggen Tundra Tabloids.

        Svara
      • Törnrosa

         /  03/12/2020

        Så här skriver US:
        ”Vad jag vet, är det inga finnar med kniv som tar saken i egna händer.”

        Så då bär de finska männen sig åt som svenskarna då. Betryggande för svenska tjejer måste jag säga eller inte… Visselblåsaren från alptoppen kör på.

        Ser att Fenix når nya oanade höjder på sin ”hatretorik”. Mit måste känna sig nöjd. En debattör som slipat sina argument.

        Var jag står när det gäller våldtäkterna är ingen hemlighet. Jag har tjatat länge – och nu tycks det bära frukt. Tacksam. Jag brukar ibland inkludera pojkarna också. Även de är utsatta för den nya kulturen. mvh

        Svara
        • fenix

           /  03/13/2020

          ”Ser att Fenix når nya oanade höjder på sin ”hatretorik”. Mit måste känna sig nöjd. En debattör som slipat sina argument.”

          Jag siktar på trädtopparna och når diket precis som du. Enda skillnaden är att jag gör det med glimten i ögat. 😉

          Ibland är argument överflödiga. Det finns inget att diskutera när det kommer till afghanska våldtäktsmän.

          Svara
  24. hllviken

     /  03/11/2020

    De ”apatiska barnen” drogades. Hade vi haft ett välfungerande samhälle hade alla som låg bakom bedrägerierna straffats!

    Svara
    • Jans

       /  03/11/2020

      Inte minst barnläkare som sett mellan fingrarna. De är av samma skrot och korn som Läkare utan gränser som bidragit till att locka tusentals migranter till botten av Medelhavet. Godhet kan ibland vara ren ondska.

      Svara
  25. Kristian

     /  03/11/2020

    Inget som är särskilt konstigt eller kontroversiellt (för oss reaktionära som vill återgå till kejsardöme). Dem som vill och har leta upp KLP på facebook kan roa sig med att försöka förutsäga reaktionerna, och i vilken grad folk faktiskt lyckats läsa vad det står och inte vad de tror.

    ”P-pillrets konsekvenser”
    https://fridebatt.se/p-pillrets-konsekvenser/

    Svara
  26. hllviken

     /  03/11/2020

    Svara
  27. hllviken

     /  03/11/2020

    Svara
    • Kristian

       /  03/11/2020

      Det irriterande är inte att han skojar om hur det är bra att rasism drabbar andra, utan att han som så många vänsterkändisar tror att allt handlar om honom personligen.

      Svara
      • hllviken

         /  03/11/2020

        Han tycker det är bra med Coronaepedemin och hur hemskt den drabbar andra, är helt ointressant för honom. Han ser en liten fördel för honom själv.

        Typisk inställning bland narcissister/psykopater/sociopater.

        Svara
        • Ivar L

           /  03/11/2020

          Hur har Özz det med historiekunskaperna? Eller är han rasist själv? Han påstår att européer aldrig drabbats av rasism. Så judar och samer är inte européer enligt Özz? Intressant. Särskilt med tanke på att han också på en t-shirt påstod sig vara 100% svensk. Då har ju aldrig han heller drabbats av rasism enligt sitt eget sätt att resonera.

          Svara
          • Weasel

             /  03/12/2020

            özz , som påstår sig tillhöra en grupp som är extremt utsatta för rasism, kan säkert länka till ett klipp där några svenskar pissar en kurd i munnen medan de kallar honom för ”jävla kurd”….?

            Nähä ? Inte det ?

  28. MiT

     /  03/11/2020

    Svara
  29. Järsgården

     /  03/11/2020

    Säg vad man vill om coronavirusets utbredning, men visst luktar det klassiskt judiskt hantverk bakom det hela. Kom ihåg att dessa ”människor” utvisats ur över 100 länder och att de historiskt har legat bakom förgiftningar av brunnar och liknande. De hatar oss och hotar oss även med kärnvapen. Judarnas hemland är skurkstaternas skurkstat.

    Svara
    • Järsgården

       /  03/11/2020

      ”Ooohh aahhh lalalalaa Store Molok, låt di ondskefulla goyim dö, vi Israels barn, herdens välsignelse, vi vandra öknen med hämndbegär, låt Jerusalems storhet åses oss, vi besudlade av krokiga näsor, hämnd, hämnd”

      – Torahrulle 5, vers 17: 2-4, tredje Tanakh.

      ”Döda goyim vartens du ser di, under sten, på gren högt uppflugen i ett träd, krossa med sko, hård sko, stor sko!”

      – Talmud, 36:e upplagan, förord av, Shlomo Herzogowicz (1890-1958).

      ”Låt B’rit-mila hela din familj med slö förskärare, spotta din förstföddes sons penisblod i ansiktet på goyim! Välsignad vare Molok ondskans furste! Israels herre!”

      – Mishna, Talmud andra boken, 45: 2 (1928).

      Svara
    • MiT

       /  03/11/2020

      Men stick din galning!

      Svara
    • Ivar L

       /  03/11/2020

      Ja, det finns jättemycket judar i Kina som tillverkar virus som tar död på kineser. Det tycker Xi Jingping är jättebra så de har fri lejd.

      Fan så dum i huvudet man kan vara.

      Svara
      • Det skrämmande är att man inte vet om det är ett troll eller om det är någon som genuint tror på varenda judekonspiration. Ungefär som med flat earthers – först tror man de skämtar, sen inser man att de inte gör det…

        Svara
  30. MiT

     /  03/11/2020

    Svara
    • Johan A

       /  03/12/2020

      Vad kan man säga? Själv hade jag en diskussion igår med en vänsterfeminist som menade att bara för att en individ som föddes som biologisk man men som sen gått hela vägen som trans och är lesbisk så betyder det inte att den identifierar sig som kvinna. Jag frågade då lite försynt om jag, som identifierar mig som man och attraheras av kvinnor, kunde kalla mig lesbisk fick jag svaret att det kunde jag inte eftesom jag var man. Jag fick aldrig svar på vilka andra än kvinnor som kunde kalla sig lesbiska…

      Svara
      • Kristian

         /  03/12/2020

        De försöker sudda ut minst hundra år av diskussion (kamp, lidande, trams – välj efter politisk hemvist) kring samkönade förhållande.
        Samma kön, inte samma genus eller köns”tillhörighet”.

        Där ”trans” tar över försvinner ”hetero” och ”homo” helt vad jag kan se.

        Svara
  31. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Klockrent

    Svara
  32. MiT

     /  03/11/2020

    Svara
    • Ivar L

       /  03/11/2020

      Fast apropå att resa till gangsterförorter. Här är faktiskt en redaktion som skall prova på något slags Lamotte. Undrar vad det blir för stil på reportagen? Hur det än blir, de åker ju i vart fall dit och öppnar redaktion. De tar en risk. Klart bättre än telefonjournalistik:
      https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=7425566

      ”Den 11 mars flyttar P4 Stockholm sin tidigare redaktion från Kista till centrala Husby och förstärker med en reporter. Förändringen görs för att komma närmare invånarna i Järvaområdet och låta fler röster höras.”

      Svara
    • Kristian

       /  03/12/2020

      Det är självklart helt förkastligt att som Lamotte åka omkring i landet.
      Är du Coronavirusförnekare? 🙂

      Eller, vänta, är viruset ofarligt nu igen? Vem har uttalat sig senast, staten eller någon kunnig person?

      Svara
  33. MiT

     /  03/11/2020

    Svara
  34. Ivar L

     /  03/11/2020

    Jag vet tyvärr inte hur man klistrar in skrämdumpar, men rolig rubriksättning på SR:
    ”Statsministern om coronaläget: ”Vi står samlade”

    Sammankomster med över 500 personer förbjuds, meddelar statsministern.”

    😀 Ähumm…
    (Finns bara på startsidan så försvinner snart: https://sverigesradio.se/)

    Svara
    • Kristian

       /  03/12/2020

      Kopiera och spara skärmbild på egna datorn.
      Öppna i något bildbehandlingsprogram och kontrollera att bilden är lagom beskuren och inte visar några personliga data eller dylikt.
      Gå till imgur.com. Klicka ”new post” uppe till höger. Drag och släpp bildfil.
      Högerklicka på bilden och välj ”copy image location” (eller vad det heter i din webbläsare och språk.) Det är URLen man vill åt.
      Du har nu en länk till bilden som ser ut ungefär så här: https://i.imgur.com/ABC1234.jpg
      Klistra in den länken i kommentarrutan.
      Inkassera Kr 2000.

      (Surfar du på mobil får du klara dig bäst du gitter!)

      Svara
    • Senior

       /  03/12/2020

      Ungefär som företaget som kallade till stormöte med information och riktlinjer gällande coronaviruset.

      Första punkten i presentationen: undvik folksamlingar.

      Svara
  35. MiT

     /  03/12/2020

    *https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/posts/2549489941824299?__cft__[0]=AZWi7KMKezzdm0LJoKIU7cX9WGkSZIoU0mmqWRK47D3MFKij141LbPSuXTVoPkyACwqGdPJjRiAcITAmzrz-kPWGeNPzvqDrsE1SYvJmpKxc2g9KQNqw8Ngc7F3DoVOqlLnxnqfotWj7H2CUS0IpZX8iqBccqPSbI4mjADScurmMaby9KPDbju6VV16kfAWD1hA&__tn__=%2CO%2CP-R*

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/13/2020

      Original:

      Hahah! Jag hoppas de gör det (fet chans) 🙂

      Svara
  36. Jörgen

     /  03/12/2020

    JOAKIM MAGNÅ
    21:15
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=264972
    Noterbart är att Trump i sitt tal kallade coronaviruset ett ”utländskt virus”.

    Noterbart är att Trump i sitt tal kallade en spade för en ”spade”.

    Svara
  37. robbe

     /  03/12/2020

    Svara
  38. Weasel

     /  03/12/2020

    Alltså, det är en grej som jag funderar på…..

    De senaste åren har jag minst 20 gånger om dagen sett/hört/läst hur journalister/politiker /kändisar/debattörer har sagt samma sak ;
    ”Folk måste konsumera mindre och sluta åka flygplan”.
    Detta har Anders Lindberg, Stefan Löfven, Greta Thunberg, Göran Greider och några tiotusentals andra efterblivna idioter sagt varenda jävla dag de senaste 5 åren.
    Uppskattningsvis har jag hört detta mantra åtminstone 35.000 gånger de senaste 5 åren.

    Så ,
    vad gör folk nu i just detta ögonblick ?
    Dom konsumerar mindre och åker jävligt mycket mindre flygplan.
    Handeln avstannar. Folk får sparken. Restaurangbesök , fotbollsmatcher och konserter blir inställda. Norweigan ställer in 4000 flighter. Deras aktiekurs sjunker med 30 %. SAS sjunker bara med 22 % . Så SAS sparkar några tusen anställda. Värdet i pensionsfonderna sjunker med några tusen miljarder.

    Vad gör då den regeringen som har ägnat de senaste 5 åren åt att förespråka mindre konsumtion och flygande ?
    Jublar och klappar händerna ?
    Nej, istället betraktar dom det som någon slags katastrof.
    Jag förstår fan ingenting.

    Visst, jag är medveten om att dom kanske inte ville ha Corona. Men om man ser det ur miljöpartiets perspektiv har faktiskt Corona varit en skänk från ovan.
    Corona har minskat handeln, tillväxten,konsumtionen och nästan raderat ut flygbranschen.
    Corona har levererat precis det som MP har kämpat för under flera decennier.
    Så varför är inte MP och den där jävla clownen med talfel , som har plockat in dom i regeringen , nöjda nu när dom äntligen får det som dom har kämpat för ?

    Svara
    • Törnrosa

       /  03/13/2020

      Weasel: Bättre bevis kan man inte få. Lövin &Co har varit duktiga och uppfinningsrika kassakossor till den snipiga penninghäxan. Våra skattepengar kommer att minska drastiskt. Hårda tider stundar. mvh

      Svara
  1. Årets mest förutsägbara dag – Suzie Weathers
  2. Vad som finns resp saknas i Corona-Sverige | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: