Har ju en gång tidigare skrivit ett inlägg med guldklimpar vi absolut inte vill utvisa, här kommer ett till. Har dock inte aktivt letat och samlat på mig ett antal länkar utan har sparat när jag kommit ihåg, vilket är långt ifrån varje gång…
Några av dem kan jag ha postat tidigare. Och ja, de flesta kommer från Fria Tider, Samhällsnytt, Nyheter Idag osv. Det beror helt enkelt på att gammelmedia inte tycker att man ska få reda på vilka man utan kontroll släppt in i landet och dessutom väldigt sällan utvisar eller ens ger nåt straff att tala om när de begår ruggigt grova brott utan de vill hellre dölja det.
Plus-artikel så kan inte läsa.
Ännu en plus-artikel som jag inte har läst.
Såklart vi har gett honom uppehållstillstånd…
I SVT:s och SR:s artiklar om det finns inte ens stavelse om att det handlar om tre invandrare varav två inte ens är svenska medborgare. Inte en enda liten stavelse alltså. Och så undrar man varför folk läser alternativ media…
Ahmad kommer att skänka mycket glädje till Sverige i framtiden!
Hör och häpna, åklagaren yrkade på utvisning!
Betalvägg så kan inte läsa nu, minns inte om den var öppen från början. Intressant att de i rubriken skriver ”Tonåring” medan det står ”Ensamkommande” om man låter pekaren hovra över fliken. Man har förmodligen ändrat i rubriken.
Varför kastar man inte bara ut dem?
Vet inte om det är utländska guldklimpar men varje gång en artikel är kliniskt ren på sådan info så utgår jag från att det är så automatiskt. Då har jag ev fel kanske en gång på tio men rätt minst nio gånger av tio.
Även i Borlänge gillar man att ta in på hotell och våldta.
Om inte t ex Fria Tider hade funnits och man bara läst om händelsen på SVT så hade man inte haft en aning om att de medborgare i Eritrea och har tolkbehov på tigrinja. SVT nöjer sig med att säga att en av dem bor i Västmanland och de andra i Örebro län. Dessa västmanlänningar och närkingar alltså!
Plus-artikel så har inte läst.
Men det kan vara den här som plus-artikeln handlar om.
Härligt att han får stanna för #vistårinteut hade blivit jättearga om han utvisats.
Ännu mer sånt här. När SVT och SR skriver om samma händelse så finns inte en stavelse om att det handlar om afghaner.
Härliga tillgångar som vi säkert kommer att få se i välfärden i framtiden. Som inlåsta alltså…
Jäkla tur att han inte utvisas när han fått avslag efter avslag på asylansökan sen 2010! Hur skulle det se ut liksom, utvisa folk som inte har rätt att vistas i landet…
Migrationsverket såg välfärdsbyggarpotentialen i dem och ville inte att de utvisades.
Inte skäl till utvisning tycker man…
Hon hade blivit utsatt av ”några killar” enligt polisen. Vilka ”några killar” brukar vara fick man ju klart för sig vid We Are Stockholm och massexövergreppen som DN försökte mörka. Det var liksom inte Kasper, Jesper, Jonatan, Örjan osv…
Klart att pojken ska få stanna, inte ska man behöva bli utvisad för nåt litet busstreck…
Det är BILLIGT att vara ett vidrigt as i Sverige.
#vistårinteut är jätteledsna för att han blev utvisad. Men de blev lite gladare när de fick reda på att han är välkommen tillbaka efter 10 år!
En rubrik man bara ser på Fria Tider.
Klart man inte ska utvisa en sådan enorm tillgång!
En riktigt rejäl guldklimp! Sverige har samlat på sig en hel guldgruva som vi bara öser ur!
En riktig liten prins, klart han ska få stanna…
Och när tingsrätt och hovrätt då och då, vid sällsynta tillfällen, inte är sinnessjukt bisarra och går helt på tvärs med vad folk i allmänhet tycker är rimligt så skriker HD ”HOLD MY BEER!111!!”. Alla friska människor med några fungerande hjärnceller inser att det är sinnessjukt att resonera som HD gör. Även Expressen slog till någon enstaka gång med en ovanligt normal artikel som inte var rentvättad med handsprit.
Vilken tur att han hunnit få svenskt medborgarskap under tiden så kan få behålla honom i landet!
En av de som en kvinnlig svensk feministisk krönikör på UNT (har jag för att det var) tyckte synd om och ansåg att vi i Sverige misslyckats med under deras uppväxt har nu också mördat.
Alla är jätteförvånade över att SVT mycket medvetet sysslar med ”Lying by omission”…
Plus-artikel så kan inte läsa.
Märkligt att man tar hänsyn till sånt…
Det kan inte bara vara jag som anser att det skaver rätt rejält att man inte utvisar sådana här?
Han blir en vinst på på lite längre sikt. Garanterat! Det har Miljöpartiet och Löfven sagt!
Plus-artikel så kan inte läsa den.
Inte utvisad pga av har varit i Sverige för många år…
Fahad slapp utvisning. Såklart.
De kommer säkert att bli mönstermedborgare som jobbar inom äldrevården! Precis såna man vill ska besöka sina äldre släktingar!
Härligt att han fått svenskt medborgarskap så han slipper utvisas! Han kommer att glädja oss i många år framåt!
Plus-artikel så kan inte läsa.
Vilken röta han har som som fyllde 18 kort efteråt. Praktiskt det där med att själv kunna bestämma när man är född….
Rubrik som man bara ser i Fria Tider. Även om jag gärna sett liknande i gammelmedia också så man slutar att medvetet mörka mycket viktig och relevant information. För så är det, det är faktiskt viktig och relevant information.
Som man kan se så var jag lite mer aktiv när det gällde att spara det jag såg närmast efter det förra inlägget som länkas högst upp, det syns liksom på datumen.
Men vad gör alla dessa i Sverige? Varför finns nästan alla kvar i Sverige? Måste ju vara en ohygglig majoritet av svenskarna som undrar vad fan man inte utvisar grova brottslingar för? Eller är det bara jag som undrar det…?
MVH
Q-Ken
/ 05/08/2020”flygbiljetter till Balkan”
https://www.sydsvenskan.se/2020-05-06/sjukhusanstalld-shoppade-for-100-000-kronor-pa-patients
Kim Kim
/ 05/08/2020Du får gärna utveckla ditt mycket tunna inlägg.
Länken du bjuder på verkar inte ha med vare sig frågan eller med ditt inlägg att göra. Vilka är kopplingarna, menar du?
Jag är idel öra
Q-Ken
/ 05/10/2020Uppfattade att temat på denna utgåva av toklandet var importerade brottslingar.
Förstår du nu kopplingen samt citatet ur länken?
Q-Ken
/ 05/08/2020”Som kommunpolitiker vill vi skörda frukterna av våra investeringar”
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Jo8lRP/nej-utvisa-inte-de-ensamkommande
Ivar L
/ 05/09/2020Från samma debattartikel:
”Vi har utbildat ungdomarna till att bli skattebetalare i ett land med en demografi som gör att vi borde glädjas över alla ungdomar som flyttar hit.”
Ja, och om de lyckas skaffa jobb så blir de ju skattebetalare annars inte. Det är ju det som är poängen. De som inte får stanna är de som istället skulle bli bidragstagare.
(Inte för att jag stödjer massimmmigration av afghaner ävenom de blir skattebetalar men skribenterna gör ju det så…)
Kim Kim
/ 05/08/2020Jag ser en sammanfattning av eländet.
Tyvärr fungerar inte så stora sammanfattningar på andra som inte vill förstå. De ser – och förfasas – för att sedan stänga webbläsaren efter kanske tre rapporteringar. Det blir helt enkelt för mycket.
Förslagsvis bör eländet portioneras ut i lagom takt. Men oftare.
Kim Kim
/ 05/08/2020I lagom portioner, menar jag såklart.
Informationen ska ju bearbetas också
Ivar L
/ 05/09/2020Jag tycker tvärtom. Sammanställningar av detta slag behövs för att man skall begripa omfattningen av det brott mot Sverige som utspelas. Det är just mängden som är budskapet. Jag läste inte varje artikel, men det behövs inte.
”Portionerna” kommer ju i princip dagligen i de mediers som artiklarna hämtats från.
Havre flarnstad
/ 05/08/2020Orkade inte ens läsa klart , mår fysiskt
illa . Beskrivningar om vad man önskar ”guldklimparna” är överflödiga den som inte tänker detsamma har mental kortslutning.
Såna här artiklar blir jag aldrig van vid jag slutade t.o.m att läsa FT etc på morgonen för att det inte var bra att komma arg till jobbet .
Bokmärker endå samlingen som ögonöppnare till nästa vänsterspöke som påstår att importvåldtäckterna är en myt.
Varjager
/ 05/08/2020Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
Detta är vad de kallar en investering för oss svenskar. Hör ni något från alla dessa godhjärtade idioter som offrar våra barn för sin egen godhets skull? Man undrar hur i helvete folk kan rösta på sjuklövern över huvudtaget utan att må dåligt. Ryggradslöse Reinfeldt är han som är orolig för att svenska folket inte gillar invandrare. Han kanske skulle erkänna att han är orsaken till att landet är på randen till undergång.
Ofrivillig svenska
/ 05/08/2020Jag blir fan illamående av denna sammanställning, nog för att Sverige var sjukt även förr men sedan nittiotalet och framåt har det eskalerat exponentiellt !
Tack MIT för denna horribla sammanställning, kanske får det några till att vakna upp ur Mello- och Let’s dance-koman. I Gbg verkar det ju som att några ”toleranta” plötsligt insett att multikulti – som de med all sannolikhet röstat för och i många fall lever på; såsom jämställdhetsstrateg / mångfaldssamordnare m.fl. fantasifulla tillika välbetalda titlar – innebär att deras egna små telningar inte får det skolval som önskats utan i stället utsetts till kuddbarn i integrationens tjänst. Då är det visst inte lika roligt att vara ”tolerant” och ”öppen” eller ”gilla olika” m.fl. floskler.
Tyvärr tror jag inte det hjälper, de kommer ändå bara rationalisera att multikulti är bra, bara inte just precis nu för just deras barn…
Svenskarnas avundsjuka och hat mot avvikare i kombination med att alla måste vara överens leder till undergång. Enligt mig syftar närapå varje samtal svenskar emellan till att enas i konsensus oaktat vad som är sant och rätt och oaktat konsekvenserna och detta helt oavsett ämne och situation. Givetvis finns det ju gott om undantag, särskilt här och inom övrig s.k. alternativmedia.
Trevlig helg trots allt !
hllviken
/ 05/08/2020GÖKBOET
http://juliacaesar.blog/2020/05/07/min-mest-rasistiska-kronika-nagonsin-gokens-forlorade-vardegrund/
Weasel
/ 05/08/2020Det är väldigt svårt , faktiskt närmast omöjligt , att läsa den här sammanställningen utan att komma att tänka på Fredrik Reinfeldts ord om invandrare i Almedalen 2014 ; ”Tack för att ni valde Sverige! ” 🙄
Frida Gustavlin
/ 05/08/2020Hockeyspelaren Brendan Leipsic är 25 år, spelar i NHL, han är en riktigt duktig hockeyspelare, men som forward i NHL är han medelmåttig. Han har pendlat mellan farmarligan och NHL och har på sina år sedan han blev draftad 2012 plockat 31 poäng. Han har ingen som helst relation till Sverige. NHL ligger därtill nere på grund av kinesisk lungaids.
En helt ovidkommande hockeyspelare i den amerikanska hockeyligan har alltså skrivit mansgrisiga kommentarer om kvinnor i något privat sammanhang på sociala medier. Vad han skrivit är högst oklart. Dock så rapporterar följande Svenska medier om denna fasansfulla nyhet. Tydligen har han fått sparken.
Aftonbladet
Expressen
DN
Västerbottens Kuriren
Göteborgsposten
Hela Gotland
Uppsala Nya tidning
Havre flarnstad
/ 05/08/2020Du får tänka ur ett större sammanhang det handlar inte om en i Sverige okänd idrottsman utan läsaren ska inpräntas med vad straffet är för att uttrycka sig fel i en fråga som påminner om hur det såg ut gällande invandringen.
När Kalle medelmåttig spelare i något handbollslag läser det där ska han undermedvetet förstå vad straffet blir om han uttrycker sig. Nästa gång han hamnar en en diskution online är målet att han ska komma ihåg att det inte är rätten som eventuellt dömer han utan media ser till att han förlorar sitt jobb och karriär.
För några år sedan gällde ju detta även försiktiga uttalanden i invandringsdebbatten som exempel kan vi ta Billström och att ens nämna ”volymer” även om det var en politiker.
Målet är stigmatisering och att all kritik mot saker som genus och kvinnor/jämställdhet ska tystas.
Har inte läst artikeln men det spelar ingen roll hur grovt han uttalat sig poängen är att personen är helt ointressant och långt ifrån en kändis så varför annars göra det till en riksnyhet.
Ofrivillig svenska
/ 05/08/2020Havre F: Så är det, du beskriver perfekt hur MSM funkar. De är åsiktskorridorens grindvakter och skulle inte tveka en sekund att bli regelrätta lägervakter. De gillar ju att gapa om trettiotalet men sanningen är att det mest PK man kunde vara i Tyskland på den tiden var ju att vara nazist, så PK-folket står ju först i kön och stampar otåligt för att bli lägervakter etc. men inte ens det verkar de inse. Vämjeligt är det.
Havre flarnstad
/ 05/09/2020Liberaler/Vänster/pk-media etc högt upp i ledet sänder signaler neråt och resultatet av en påverkanskampanj blir att nästa grupp i kedjan tar över för att slutligen påminna lite om ett angivar samhälle.
Senior
/ 05/09/2020Foglig:
lydig, medgörlig, hörsam, anpassningsbar, beskedlig.
Weasel
/ 05/08/2020Jag blev nyfiken så jag googlade.
Enligt säkra (???) källor ( svenska msm ) ska denne Brendan ha kallat en lagkamrats flickvän för ”fitthora” . Och som om detta inte vore nog ska han dessutom ha kallat en annan lagkamrats flickvän för ”fet”.
Detta ska ha skett i en privat chatt (som sedan blivit hackad ) .
Helt. Jävla. Fruktansvärt.
Alla som någonsin sagt något nedsättande om någon annan människa i en privat chatt eller i ett telefonsamtal borde få sparken. Dom borde även dömas till fleråriga fängelsestraff.
Om tekniken bara fanns borde det även vara förbjudet att TÄNKA att en annan människa är ”fet”.
Mycket bra att Aftonbladet & co tar upp detta väldigt viktiga problem och hänger ut den här oerhört kända personen Brendan. Eller vad det nu var han hette.
Den som aldrig har kallat någon människa för något nedsättande i ett privat samtal kastar dom tusen första stenarna.
Och Aftonbladet borde omedelbart göra sig av med Peder Kadhammar.
https://www.aftonbladet.se/story/det-feta-usa
bergersjo
/ 05/08/2020Det Nya Sverige.
fete
/ 05/09/2020Jävla svin bly skulle dom smaka asen….
MiT
/ 05/09/2020Vill inte veta av sånt snack här. ALLA förstår att du är ett troll som är här för att förstöra och misskreditera sidan.
Hypocrita
/ 05/10/2020Tyvärr har trollet fått 3 upptummar……
Ivar L
/ 05/09/2020Man blir helt matt när man ser det sammanställt sådär. Helt klart ett systemfel att det ser ut såhär. Både att vi släpper in dem utan reservationer och att vi inte kastar ut dem med omedelbar verkan.
Det här är verkligen talande:
”Jäkla tur att han inte utvisas när han fått avslag efter avslag på asylansökan sen 2010!”
Efter tio år har väl personen ”anknytning” eller?
😉
Hur det nu är möjligt att få det när man inte ens skall vara i landet.
Jans
/ 05/09/2020Här en liten reflektion när jag läste en hyllning till den omtalade döde poeten Yahya Hassan. Skribenten Arazo har någon slags oklar immigrantbakgrund men det intressanta är hur hon skyller immigranters rasism på ”makten”. Jag tror detta är en vanlig tankefigur hos kulturmarxisterna när de försöker snacka bort immigranternas eget ansvar för situationen i immigrantförorterna:
”Vi som vuxit upp i invandrartäta segregerade förorter vet att det förekommer rasism mellan olika invandrade grupper, vi vet att vi tidigt internaliserar maktens språk och blick på oss själva. En del av oss tagit samma ord i mun tills vi visste bättre.”
Jans
/ 05/09/2020https://www.svd.se/darfor-ar-sorgen-efter-yahya-hassan-sa-stor
Ivar L
/ 05/09/2020Intressant artikel om kristendomens betydelse för skapandet av ett fritt och individualistiskt samhälle. Nyttig läsning för dem som tror att den smygande islamiseringen inte är något att oroa sig för eller de som tror att all religion är skit och samma sak:
”Varför är den kultur som kommer från Västeuropa så annorlunda jämfört med resten av världen? Här finns högt välstånd, välutbildad befolkning, låg korruption och demokratiska länder. Dessutom präglas befolkningen av individualistiska värderingar och en relativt hög tillit till främlingar. Detta är dokumenterat i massor av undersökningar, men det har varit svårt att förklara vad detta globala undantag beror på.”
”Vårt svar är kyrkan. Det är förvånande hur starkt kyrkan angrep incest och kusinäktenskap redan under tidig medeltid. De var snarast besatta av frågan. ”
”Det finns till exempel ett starkt samband mellan hur länge ett land varit kristet och hur liten andelen kusinäktenskap är. På samma sätt finns ett nästan lika starkt samband mellan hur liten andelen kusinäktenskap är och hur starka de individualistiska värderingarna är. Också hur länge ett land har varit kristet har ett samband med hur starka de individualistiska värderingarna är. Och då är de västeuropeiska varianterna av kristendom mer effektiva än den östeuropeiska ortodoxa.”
https://fof.se/tidning/2020/3/artikel/kyrkans-incestforbud-gynnade-tillit
Jonas
/ 05/09/2020I och för sig så vet vi inte hur det var innan di kristna kom hit men förbudet mot kusingifte var en av de få goda sakerna de förde med sig.
Resultatet är att vi idag är det minst inavlade landet, eller ja vi var det tills vi började importera inavel.
https://jaymans.wordpress.com/2013/09/07/how-inbred-are-europeans/
Ivar L
/ 05/11/2020Jo, det aser de sig veta:
”Före den kristna kyrkans genomslag dominerades även Europa av släktrelaterade institutioner, kusinäktenskap, månggifte och starka ätter. Den katolska kyrkan skulle efter hand komma att dominera stora delar av Europa.”
Jonas
/ 05/13/2020”dominerades även EUROPA av”
Finns inte så många bevis för att det förekom månggifte i Sverige.
Kristian
/ 05/12/2020Japp, viktig fråga.
Bali talade om detta i God Ton #70 – ”Vinterspecial om kusinäktenskap”
”Vi borde inte ställa oss frågan om vad som händer om du förökar dig med dina kusin i generation efter generation. Frågan är vad som händer när du inte gör det.”
MiT
/ 05/09/2020Problematiska Alfons
https://www.friatider.se/svt-raderar-alfons-aberg-avsnitt-efter-genuskritik
Bamse
/ 05/11/2020Det är väl nog snarast så att barnprogram inte lämpar sig för genusfeminister, åtminstone inte utan en normalbegåvad sjuåring som kan förklara för dem.
Ivar L
/ 05/11/2020😀
Rätt kul ändå att vi faktiskt har fått en ny censurinriktning efter att den officiella vålds- och sexcensuren lades ner.
Hur sjutton har ett öppet demokratiskt samhälle kunnat landa i att dess offentligt finansierade institutioner börjar sätta sig med suddgummit precis som i Sovjetunionen? Det här tror jag dessutom är toppen av ett isberg. Det förekommer gissningsvis mängder med informell censur, biblioteken gallrar, tavlor ställs i lager, skyltar på muséer skrivs om, anakronistiska felaktigheter smygs in i texter och bildmaterial för att skriva om historien. Vi lever i en jättekonstig tid på det viset. Spåren leder till 1968 och kulturmarxismen.
Kristian
/ 05/12/2020”… lämpar sig bäst för barn att se tillsammans med någon vuxen så att man kan diskutera och reflektera tillsammans. ”
Fast det får väl inte vara vilka vuxna som helst? Vi kan inte ha någon som säger bara ”du gör som du vill, om andra är tramsiga så strunta i dem.”
Nej, det måste vara hela paketet med överintellektualisering och ängslig värdegrund som snuttefilt.
Pröva en tänkt replik från den vuxne. Om du automatiskt lade huvudet på sned är det säkert rätt!
MiT
/ 05/09/2020Kristian
/ 05/12/2020”We were on a BREAK!”
MiT
/ 05/09/2020Ivar L
/ 05/11/2020Ja, det viktiga här är att allmänheten får reda på att just örebroare är en fara för säkerheten. För det är väl det som de personer SÄPO har under bevakning har gemensamt? Att de är örebroare?
Kristian
/ 05/12/2020Vi behöver snabbtåg så att de kan komma till huvudstaden och åka tunnelbana!
MiT
/ 05/09/2020MiT
/ 05/09/2020MiT
/ 05/09/2020Senior
/ 05/11/2020Det ingår säkert också i ”mäns våld mot kvinnor”….
Kristian
/ 05/12/2020Finns något annat våld?
MiT
/ 05/09/2020För er som vill läsa handboken så finns den här
Klicka för att komma åt JAMY_Handbok-IAVP_TG-1.pdf
Noger
/ 05/11/2020Varifrån kommer den texten, det måste väl vara ett skämt?
Förstod jag texten rätt:
”Mäns våld mot kvinnor” är ett Paraplybegrepp som innefattar ”våld i nära relationer”?
MiT
/ 05/11/2020Texten kommer från deras handbok. Och det finurliga är att även kvinnors våld mot män också är mäns våld mot kvinnor 😛
Senior
/ 05/11/2020Slutsats: Allt våld klassas nu mer som ”mäns våld mot kvinnor”…..
Jans
/ 05/11/2020Orwell blir aldrig omodern.
Gorby
/ 05/09/2020Gorby
/ 05/09/2020SVT granskar konkurrenterna Swebb-TV.
Gorby
/ 05/09/2020Jag håller med Aron Flam.
Weasel
/ 05/10/2020Det skojigaste med SRs ”granskning” är när dom försöker måla ut Swebbtv som några konspirationsfoliehattar eftersom Swebbtv har ”påstått” att äldreboenden har gjorts om till migrantboenden…
”Efter att regeringen tog beslutet om anvisningslagen, där alla av landets kommuner tvingas ta emot ett visst antal nyanlända varje år, får många kommuner svårt att hitta lösningar.
I Söderköping har man nu hittat möjligheten att använda sig av det nedlagda äldreboendet Stenbrinken i Sankt Anna.”
( från SVT . se )
Med detta sagt så orkade jag bara lyssna på 10 min av SRs ”avslöjanden” ( mycket misstänksamt att Wilgert ville träffas på ett fik – det kan ju endast tolkas som att Swebbtvs studio är finansierad av en megasupernazist och förmodligen finns det en hel del bomber och cyklon b undangömda i studion också ☺ )
Men…däremot kanske Swebbtv borde vara aningen mer restriktiva med att intervjua diverse personer som lägger fram sina ”bevis” för att Olof Palme flyttade till Sydafrika den 28 feb 1986.
Man behöver ju inte vara något geni för att förstå att sådant är öppet mål för PK när dom vill måla ut ALLT som sägs på Swebbtv som ”konspirationsteorier”.
Och en mening från en galning förstör för 100 normala som säger 10.000 intelligenta meningar.
MiT
/ 05/10/2020MiT
/ 05/10/2020Detta är ju en exakt beskrivning av hur Sverige gjort/gör. Läs tråden:
Grodan Boll
/ 05/10/2020Flockimmunitet utan att vaccinera en stor del av befolkning för att agera immun flock, är samma sak som att inte göra ett piss samtidigt som smittan får sprida sig obehindrat.
Och det får vår svetsare in chief höga förtroendesiffror för.
Det andra, dvs att man villigen vaskar en del av befolkningen, primärt gamlingar vars pensionsystem man nallat ur och som strax kommer att gå ner i värde med resten av ekonomin, verkligen ber åskådaren att börja knyppla på en foliehatt.
Weasel
/ 05/10/2020Precis , Grodan Boll.
Att förespråka ”flockimmunitet” är i praktiken samma sak som att förespråka att halva befolkningen ska få corona.
Detta verkar inte ”experterna” på typ Aftonbladet begripa.
Det är därför som vi kan läsa en artikel om den goda nyheten att antalet IVA-patienter i Stockholm har minskat , och typ 3 timmar senare en artikel om den goda nyheten att Stockholm kan uppnå flockimmumitet om bara 2 månader – och dessa artiklar är då skrivna av samma journalist.
Och dom motsäger varandra :
En förutsättning för att uppnå flockimmunitet är liksom att antalet smittade ( och därmed även IVA-patienter och avlidna ) INTE minskar.
En hel del journalister verkar även leva i vanföreställningen att ”flockimmunitet” inmebär att inga människor kpmmer bli smittade av corona och att 82 åringarna då slutar dö av corona.
”Flockimmunitet” sägs uppnås när ca 40 % av befolkningen har haft sjukdomen.
Och visst , rent hypotetiskt är då 40 % av befolkningen immun . Vilket betyder att 60 % av befolkningen inte är immum….
Sedan , när flockimmuniteten väl har uppnåtts , gör Sverige så att dom fyller på med 100.000 nya flockmedlemmar per år från regioner där flockimmunitet inte har uppnåtts.
Grodan Boll
/ 05/10/2020Som sagt:
Kristian
/ 05/12/2020”Only 6 percent of Swedes agree strongly that “the world would be a better place if Swedes acknowledged Sweden’s shortcomings.” Although 30 percent agree with the statement, this is still less than in Hungary or Russia.
[…]
Wounded national pride, it may turn out, is a disease that Swedes, however rational, are no more immune to than anyone else.”
Senior
/ 05/10/2020Kan det bli mer uppenbart?
(S)A styrkorna får frikort och undantas från lagstiftning.
https://www.expressen.se/debatt/regeringen-maste-sluta-blunda-for-valdsvanstern/
Kristian
/ 05/12/2020https://www.unqualified-reservations.org/2008/05/ol3-jacobite-history-of-world/
”Hitler and Mussolini came to power partly by good old democratic politics, and partly by using their thugs to intimidate their political opponents. This would not have been possible without a security system which tolerated this sort of behavior. When the SA had street fights with the Communists, the SA men tended to get off and the Communists get long jail sentences.”
hllviken
/ 05/10/2020Klok pilot [S. Florin] navigerar oss till en hållbar lösning:
Martin Gustavsson
/ 05/11/2020Säg åt killen att kontakta mig med telefonnumer! Jag ringer upp!
hllviken
/ 05/11/2020Gå in på Youtube – under videon finns kontaktuppgifter.
Martin Gustavsson
/ 05/11/2020Jag undviker medvetet finanskapitalets ofria spionerande plattformar, medelst programmet Youtube-dl i Linux-terminalen.
Jag har skickat till kontaktuppgiften i videon via Protonmail, även om adressen hänvisar till en av finanskapitalets stora spioner och plattformar, som kanske kommer shadowbanna kontakten.
Q-Ken
/ 05/10/2020”Signalementen är ganska ordinära”
Aha, inte Kalle, Pelle och Anders då. För hade det varit det så hade det stått ”ljushyade”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOez5j/my-27-overfolls-av-tre-man–slog-ner-dem
robbe
/ 05/10/2020ett litet axplock på vår snara framtid
Grodan Boll
/ 05/10/2020Say whaaa, nigga?? Ya’ll ain’t getting nuffin from mah cracka-a$$!
Svårt att veta om det är parodi eller inte. Det här är ju vad var och varannan studerande på universitet blir i slutändan – en galen rasistisk identitetspolitisk aktivist.
MiT
/ 05/10/2020Martin Gustavsson
/ 05/11/2020Det är inte bara du som undrar hur fan politiker och domare tänker. Sahra Wagenknecht (Die Linke) är inne på samma logiska tankar som du nere i Tyskland, d.v.s. ut med skräpet.
Polyester Poontang
/ 05/11/2020Frida Gustavlin
/ 05/11/2020Om nu den lesbisk frisyr inte längre räcker så finns det så klart andra knep för de som är i desperat behov av uppmärksamhet?
Senior
/ 05/12/2020”Eat pussy, motherfucker!”
Kristian
/ 05/12/2020MiT
/ 05/11/2020Elin
/ 05/11/2020Usch, får ont i magen!
Gorby
/ 05/11/2020Ivar L
/ 05/11/2020Skattehoran får säga swish-hora!
Då får nog lösnummerhororna också skriva swish-hora.
Bra att det reddes ut.
Jag är för yttrandefrihet. Problemet är snarare allt som inte sägs i riksmedierna. T.ex. kunde det varit bra om han som sade swish-hora hade haft en debattmotståndare på plats samtidigt.
Weasel
/ 05/11/2020Swish-hora = person som låter alla se/läsa gratis men tillåter att folk frivilligt betalar för det.
Premium-hora = person som endast låter de som betalar se/läsa.
Lösnummer-hora = person som endast låter de som betalar se/läsa.
Klick-hora = person som låter alla se/läsa gratis så länge som nätcasinot betalar.
Public Service-hora = person som tvingar folk att betala 9 miljarder kronor vare sig dom vill se/läsa eller inte.
För mig är det aningen oklart varför swish-horan skulle vara den som är värd mest förakt av dessa fem hor-typer 🙄
Kristian
/ 05/13/2020Problematisera hormaktsordningen!
Ivar L
/ 05/11/2020Åja, visst kan immigranter bli utvisade vid brott. Det krävs väl en sisådär 100 våldtäkter i och för sig:
”Enligt flickans uppskattningar har mannen förgripit sig på henne kring 500 – 600 gånger, medan åklagaren uppskattar antalet övergrepp till minst 150. Tingsrätten konstaterar att minst 100 övergrepp är bevisade.”
https://nyheteridag.se/plus/sexmonstret-valdtog-sambons-dotter-i-husvagn-doms-till-utvisning-efter-22-ar-i-sverige/
Men, om vi hade haft vettigare praxis kunde vi slängt ut aset mycket tidigare och en flicka hade sluppit få sitt liv förstört:
”Mannen har tidigare dömts för att ha misshandlat två av sina egna barn år 2012. Barnen var vid gärningarna 13 till 16 år gamla, och mannen dömdes för misshandel, grov misshandel och olaga hot till två år och sex månaders fängelse”
Faktum är att allt pekade på att han inte hade i vårt land att göra redan för 15 år sedan:
”Merparten av de brott mannen dömts för är mindre grova brott som snatteri, stöld och trafikförseelser, men han dömdes även till ett år och sex månaders fängelse för rån, bedrägeri och egenmäktigt förfarande år 2005.”
Så 15 år av brottslighet, misshandel av sina egna barn och sedan omfattande serievåldtäkt av sitt fosterbarn. Allt detta har Sverige fått av denne immigrant utan att någon dragit i bromsen. Third strike borde gälla, två småbrott sedan åker man ut.
Jans
/ 05/11/2020Ok, så vi har två alternativ. Ett skall bort.
1. Kostar mindre energi att tillverka, kan återvinnas, håller längre, är lätt att återanvända, fungerar i alla väder, kan användas för att skydda mot vatten, kan användas i packning, är lätt att vika ihop, är mer hygienisk, tål regn på vägen hem från affären.
2. Kostar mer energi att tillverka, kan återvinnas, håller en gång ungefär, går sällan att återanvända, fungerar enbart vid bra väder, kan inte användas vid packning, som vattenskydd och är svår att vika ihop, ohygienisk – smuts fastnar, tål inte regn på väg hem från affären.
Naturligtvis förser staten 1. med straffskatt och gynnar 2. Jisses så dumt.
Enda förklaringen jag kan tänka på är om det är skogsindustrin som lobbat för det. Annars är det ju bara helt fel alltihop och extremt irriterande.
Gorby
/ 05/11/2020Frida Gustavlin
/ 05/11/20201970 fanns det 2 kön
1990 fanns det 2 kön
2000 fanns det, med lite god vilja, 3 kön
2010 fanns det ungefär 5 kön
2015 fanns det minst 10 kön
2020 finns det mer än 100 kön, men säkert mindre än 200
Man får räkna med att det finns ett enormt mörkertal, gissningsvis har 30-40% av Stockholmarna redan haft ett annat kön. Men en behöver inte vara orolig, när den här pandemin är över så kommer 95% inte ens ha märkt att det haft ett annat kön.
Bamse
/ 05/12/2020Inte för att logik är något att komma dragande med när det gäller (de flesta av) dagens universitetsmänniskor…men för toklandets läsarkrets:
Är det inte lite konstigt att det är just ”transfobiskt” de alltid kallar detta? Enligt SAOL är en transsexuell en person ”som helt identifierar sig med det motsatta könet och därför vill byta kön”.
Själva förleden ”trans” betyder ”på andra sidan om det som anges av efterledet”.
Man kan alltså med fog säga att det där med trans också utgår från att det finns just två kön. Den världsbild undertecknarna av protestlistorna försvarar med näbbar och klor är väl snarast ”queerteori” eller något i den stilen?
Ivar L
/ 05/12/2020Det är det ena tankefelet.
Det andra tankefelet är att tycka att en ovanlig avvikelse definierar en ny normalitet.
Man kallar t.ex. våra husdjur för ”fyrbenta vänner”, men det finns ju hundar som förlorat ett ben eller aldrig haft alla ben. Är det ”benofobi” att säga så därmed? Nej, normalt är hundar försedda med fyra ben, således är de fyrbenta. När det gäller kön bland däggdjur finns inte heller egentliga undantag utan det finns diverse missbildningar samt psykiska tillstånd där en del anser sig ha fel kön. Om jag anser mig vara Napoleon, bevisar det då att Napoleon återuppstått? Om jag anser mig vara papegoja, betyder det då att det finns fjäder- och näbblösa papegojor? Nej, det enda det bevisar är att jag anser mig vara papegoja vilket är ett psykologiskt fenomen, naturligtvis värt att ta på allvar, men inte mer än så.
Bamse
/ 05/13/2020Exakt! Det är som bland annat Douglas Murray brukar säga (min fria sammanfattning) att många enkla saker som vi fram tills i går visste var sanna, och som har en överväldigande tvärvetenskaplig mängd bevis för att de fortfarande är sanna, i dag påstås vara helt falska. Samtidigt framförs en massa andra minst sagt revolutionerande påståenden, där bevisgrunden är mycket svag eller saknas helt, som anses vara så sanna att de inte ens får ifrågasättas.
Det ordvrängeri som denna lobbyverksamhet ägnar sig åt tycker jag även är mycket talande. Exempelvis talar de om hur kön ”tilldelas” vid födseln. Det gör det inte – det konstateras.
Det där med ”tilldelat” har de förmodligen snott från människor födda med fysiska, intersexuella avvikelser. Vad jag har förstått görs där ibland felaktiga bedömningar vid födseln, i värsta fall följt av ”korrigerande” operationer som inte borde ha gjorts. Att försöka likställa sig med dessa människor är ett mycket bedrägligt drag av translobbyn.
Kristian
/ 05/14/2020Taleb:”The Intellectual Yet Idiot”
Visa på Medium.com
”The IYI has been wrong, historically, on Stalinism, Maoism, GMOs, Iraq, Libya, Syria, lobotomies, urban planning, low carbohydrate diets, gym machines, behaviorism, transfats, freudianism, portfolio theory, linear regression, Gaussianism, Salafism, dynamic stochastic equilibrium modeling, housing projects, selfish gene, election forecasting models, Bernie Madoff (pre-blowup) and p-values. But he is convinced that his current position is right.”
Jans
/ 05/12/2020Samtidigt kan man raljera över t.ex. kreationister i USA eller forna tiders vidskeplighet. ”Intelligent” design verkar misslyckats med en del exemplar 😉
Kristian
/ 05/14/2020”Lyssna på experterna, men bara när de tycker som jag.”
Ivar L
/ 05/12/2020Den här passar bra.
Hypocrita
/ 05/15/2020Visste inte att Percy Nilegård gick på Södertörn…..
Kristian
/ 05/12/2020Ser fram emot den nya biologin där man får lära sig alla mellanformer från spermie till äggcell.
Nils Hult
/ 05/12/2020Vi stödjer Klara!
MiT
/ 05/11/2020*https://www.facebook.com/sistabossenblogg/posts/531918057473058?__cft__[0]=AZWS5xXfMmiLEIB4ijFW4gC97HUB1eDBlrGV4cD8SUqeHacMKy4N-peJ6xUYlUHp67hL5Fzn49scufIlJqSjb3fNVz-pSGmwKE3uR4HXwcGssi4nF6Hf8J41ui6sFfYxpOQqWbDeW6xF_Ja-6Y4LI2FhLVYCa1O3z6bkifMMW0kx7cfLc-kQtRbltHpPyk1mIlU&__tn__=%2CO%2CP-R*
Jans
/ 05/12/2020Alltså, vad är det för fel på rättsväsendet i Sverige? Hur kan det bli såhär fel? Kille med epilepsianfall får ansiktet tryck mot nylagd brännhet asfalt och ansiktet förstört:
”I förhöret ljög ambulansskötarna om att Stefan ”valde att lägga sig” på asfalten. Lögnen motbevisades av filmen, men trots detta har chefsåklagaren Lena Kastlund valt att lägga ner ärendet.”
Till skillnad från den utvecklingsstörde killen som sprang omkring i mörkret med pistolatrapp gissar jag att detta fall kommer förbigås med tystnad trots att övervåldet denna gång är mycket mer obegripligt.
I många fall förefaller polisen mer eller mindre passiv till våldsyttringar och degenererat beteende, man kan kravalla, tutta på det mesta, skära sönder polisbilars däck utan att det händer ett dugg men om man får ett epilepsianfall så svarar polisen med ett övervåld som är helt obegripligt. Värt att nämna att killen inte är immigrant…
https://samnytt.se/polisen-brande-bort-stefans-ansikte-vid-ingripande-inget-brott/
Senior
/ 05/12/2020”Det finns en kompakt majoritet – både i riksdagen och i opinionen – för en stram migrationspolitik. Efter alla år då MP, men även de borgerliga småpartierna med C i spetsen, har fått diktera villkoren är det dags att låta majoriteten tala.”
I min värld är det alltid majoriteten som skall tala i en demokrati.
Det är just det som kännetecknar en demokrati.
Undrar just varför det precis nu plötsligt blivit viktigt för Expressens ledarsida efter alla år utan demokrati i landet?
Dessutom:
I en demokrati är det riksdagen som beslutar, tillsatt av den röstande opinionen, varför riksdag och opinion har likartad uppfattning, ska ha likartad uppfattning, och därmed ska rösta och besluta enligt folkviljan, opinionen.
I en demokrati är regeringen ingen beslutande instans, bara en utförandeinstans, förutom med veto att vägra utföra beslut som strider mot grundlagen och de demokrtiatiska reglerna, för att skydda demokratin.
Varför ifrågasätter inte Expressen denna högst demokratifientliga omvända praxis vi har i landet där regeringen enväldigt beslutar och den folkvalda riksdagen endast utför den förutbestämda röstningen.
https://www.expressen.se/ledare/s-maste-kora-over-mp-om-migrationen/
Weasel
/ 05/12/2020Ja.
Och nästa fråga till den rasistiska hatsajten (?) Expressen ;
Är det inte längre ”främlingsfientligt” och ”Berlin 1932” att minska invandringen genom att köra över MP ? 🙄
Nils Hult
/ 05/12/2020Sverigedemokraterna har ett väljarunderlag bara i det stora antal svenskar som drabbats av påstådda flyktingars brottslighet och Sveriges svaga agerande. Med några släktingar och vänner till varje drabbad blir det många väljare.
Och sen är vi många andra som läser och förstår. Men det finns också drabbade som faktiskt är faktaresistenta och ändå välkomnar fortsatt invandring från MENA. Hur ska indoktrineringen av dem brytas? Möjligen finns det offer som själva är invandrare och måste ställa upp på att bli brottsoffer enligt någon hederskodex som gäller i ”sitt” land. 20 % av Sveriges befolkning har kommit hit sen 1990 och dom är ju sitt eget samhälle med 2 miljoner invånare och där finns både brottslingar och brottsoffer.
Kristian
/ 05/12/2020”Men det finns också drabbade som faktiskt är faktaresistenta och ändå välkomnar fortsatt invandring från MENA. Hur ska indoktrineringen av dem brytas? ”
Det går inte.
Bezmenov:
”You cannot change their mind even if you expose them to authentic information. Even if you prove that white is white and black is black, you still can not change the basic perception and the logic of behavior.
In other words [for] these people the process of demoralization is complete and irreversible. To rid society of these people you need another 15 or 20 years to educate a new generation of patriotically minded and common sense people […]”
Vidare:
”… exposure to true information does not matter anymore. A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. …he will refuse to believe it…. That’s the tragedy of the situation of demoralization.”
Jans
/ 05/13/2020Nja, jag vill invända mot pessimismen även om jag håller med om att det främst är nya generationer vi kan hoppas på om de nu hinner innan vi islamiserats. Jag var själv relativt hjärntvättat DN-läsare fram till ca 2006 ungefär. Inte som att jag var någon galen veganaktivist men det var först då som jag sakta började inse att något inte stod rätt till med medierapporteringen och inte minst DN:s kulturbilaga, feinism och liknande. Sedan dess har jag sakta nyktrat till, men jag var gott och väl medelålders 2006 så visst kan man ändra ståndpunkt.
Weasel
/ 05/13/2020Och då vill jag invända mot optimismen, jans… 🙂
Så här tänker jag :
Jans ”vaknade” alltså kring 2006.
Karin vaknade inte 2006.
Av detta kan vi dra slutsatsen att Jans är intelligentare än Karin och /eller att Karin har blivit mer indoktrinerad än Jans.
Och så långt är väl allt ok. För det var ju inte solklart vart vi var på väg 2006.
Men….nu är det 2020 – och Karin har fortfarande inte vaknat.
M/s Sverige var på väg rakt mot isberget för många år sedan. Och ”Karin” stod i fören och pratade om ”värdegrunden”. Sedan körde vi in i isberget och Karin pratade om värdegrunden.
När livbåtarna välte och flytvästarna sjönk var Karin upptagen med att prata om värdegrunden.
Nu ligger Karin på botten . Och fortfarande pratar hon om värdegrunden.
Och jag är helt övertygad om att Karin fortfarande kommer att prata om värdegrunden medan vithajarna käkar upp henne.
Och nu kommer det stora problemet :
Det finns ca 5 miljoner Karin i det här landet.
Och att få Karin att förstå att ”värdegrunden” egentligen bara är en floskel är ungefär lika enkelt som att…få mig att börja dyrka värdegrunden .
( jag är inte alltför optimistisk när det gäller framtiden… 🙂 )
Kristian
/ 05/13/2020Hoppet ligger i en svag statsmakt och stärkta regioner och kommuner där man gör som man vill.
Senior
/ 05/13/2020Kommunerna har faktiskt på pappret hyfsat bra självbestämmande, se bara tiggeriförbud och annat i SD-orter.
Problemet även där är just ”värdegrund” som idag övertrumfar allt vad lagar och regler heter.
Ivar L
/ 05/12/2020Haha… vilken komik. SvD:s stort uppslagna artikelserie om lybbyismen bakom Liberalernas partiledare verkar komma från sosseriet:
https://nyheteridag.se/utpekade-svd-reporterns-pr-sambo-slar-tillbaka-har-precis-gatt-med-i-liberalerna/
”Reportaget i SvD är skrivet av journalisten Annie Reuterskiöld som under en längre tid talat med flera hemliga källor inom Liberalerna. Under gårdagen publicerade Dagens Opinion en artikel som istället riktar strålkastarljuset mot Reuterskiöld, detta eftersom hennes sambo Jacob Ohlsson har en lång bakgrund som PR-man inom Socialdemokraterna.
Utifrån artikeln i Dagens Opinion misstänker högerdebattörer att SvD-artikeln i sig kan vara ett slags spinn från S-håll för att underminera Sabuni. Dagens Opinion pekar på att Johan Ohlson tidigare har jobbat som chef för Socialdemokraternas kommunikationsbyrå Studio 68. Vidare är Ohlson grundare av byrån Reform Act som haft uppdrag åt bland annat IF Metall, men även SSU.”
Inte för att jag stödjer lobbyism, det är en form av maktkorruption, men det var rätt svårt att uppbåda någon större förfärelse över att mikropartiet L stödjer någon slags el-lobbyism från Scania. Då är det bra mycket mer förfärande att nyhetsredaktionen på högerns eget husorgan SvD uppenbarligen är infiltrerat av sosseriet de med. Något man i och för sig anat med tanke på t.ex. Negra Efendics ensamkommandekampanjande med mera.
Jonas
/ 05/13/2020Så du menar att Liberalernas artikel i Dagens Opinion inte bara är ett försök att smutskasta budbäraren?
Ivar L
/ 05/13/2020Då kan man väl likaväl säga att amygsossarna på SvD smutskastar Nyamko om det är den terminologin man vill använda?
Det väsentliga är ju att det fanns en rätt uppenbar jävssituation hos artikelförfattaren – i och med mannens starka anknytning till sosseriet – men att det inte redovisades. I en artikel vars utgångspunkt är att lobbysmusslandet är skadligt.
Dessutom är detta vanligt i nyhetsmedier. Att de inte själva redovisar sina egna jävsförhållanden. Toklandet brukar regelbundet rapportera om SVT-inslag där det visar sig att ”mannen/kvinnan på gatan” som de intervjuar endera är vänsterpolitiker eller kompis med reportern. Också en form av lobbying kan man säga.
Alltså var Dagens Opinion relevant oavsett skäl.
bergersjo
/ 05/12/2020Men vi kan iallafall glädja oss över att vi numera får betala en ny skatt!
https://bergersjo.wordpress.com/2020/05/12/alla-ska-med-regeringens-nya-plastskatt/
Gorby
/ 05/12/2020Greta ska vara med i CNN’s program: Coronavirus – Facts and Fears.
Tur att de tar med vår ”främste” expert gällande Corona.
Jans
/ 05/13/2020Hon kan väl se coronaviruset liksom hon kan se CO2?
Senior
/ 05/13/2020”The cure is to stop capitalism!”
”Listen to Science!”
”How dare you”
”You stole my childhood!”
-Sedär, nu har jag redan återgett det i förskott, nu behöver ni inte titta på det.
bergersjo
/ 05/13/2020Men hon gillar väl corona? Det har ju hållit massor av flygplan på marken.
Kristian
/ 05/13/2020”Du har inga speciella kunskaper i ämnet, men du har skrivit ett blogginlägg om det här.”
(”Nazist söker fru – vad hände sen?”
*https://www.youtube.com/watch?v=D5MIaVp1nP4*)
bergersjo
/ 05/13/2020I nyheterna sa de igår att nån myndighet eller vad det var inte ville könskorrigera omyndiga flickor (minns inte exakt vad det var för något, men det var i Aktuellt 12 maj). Men eftersom könet är en social konstruktion kommer naturligtvis frågan: Är det de själva som anser sig vara flickor eller är det omvärlden?
https://bergersjo.wordpress.com/2020/05/13/lavinartad-okning-av-konsdysfori-hos-tonarsflickor/
Gorby
/ 05/13/2020Grodan Boll
/ 05/14/2020Vi har +70000 somalier i landet med en ”sysselsättningsgrad” på 10-30%. Av de 10-30% lär merparten vara skattefinansierad idioti och subventionerad lekstuga.
De betalar hem till sin nation.
Det hade varit intressant att få veta hur stor summa som flödar till Somalia varje månad efter att cocktailen av bidragen betalats ut.
Om genomsnittsfamiljen består av 5 pers, cashar in 20000 i blandade bidrag var månad, och betalar tionde till sin nation… *hämtar räknedosan*
Rikard
/ 05/14/2020Hej.
Värt att notera nu när såväl sossepress som mer Timbro-affilierad sådan ylar om att svenska ungdomar och arbetslösa är lata för att de inte tar timanställningar inom skog/jordbruk är att inga förslag om förändrade bidragsnormer/-strukturer eller lagar gör någon separation mellan svenskar och utlänningar.
Så ett krav på ”de lata djävlarna skall jobba, annars skall de inte ha ett öre!” (som för övrigt helt ignorerar om personen kan utföra jobbet eller ens bor i närheten av det, eller i vems intresse en permanentad statarklass av bidragsavlönade trälar är) är ett krav på att min granne som haft slaganfall och väntat i tre år på tid för rehabilitering skall sättas i arbete eller ställas på bar backe. Eller att en annan nabo, med två trasiga ryggkotor (hans ”fallskärmsavtal” från trettiofem år i tillverkningsindustrin) skall bära, lyfta och släpa som skogsplantör. Och så vidare.
Hand upp, den som tror att en SD vågar kräva segregerad bidragsstruktur (och glöm inte att pensionen är att betrakta som ett socialbidrag – det du betalat in till staten är sedan länge spenderat när du blir pensionär)?
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Grodan Boll
/ 05/14/2020Eller pilla lite på barnbidraget och se vilken reaktion de får.
Grodan Boll
/ 05/14/2020Ett genidrag.
Nu står inte längre debatten om vi ska hjälpa här eller i närområdet, utan om vi ska hjälpa här och i närområdet.
Senior
/ 05/14/2020…..Samtidigt på våra äldreboenden……
Kristian
/ 05/14/2020Walter Williams talar i en intervju (*https://www.youtube.com/watch?v=6tq_VDp2CKo*) om hur Madison (inte Hamilton som jag sagt tidigare!) sade att
”I cannot undertake to lay my finger on that article of the Constitution which granted a right to Congress of expending, on objects of benevolence, the money of their constituents.”
Det var inte så att Madison inte ville hjälpa den grupp det handlade om – Franska flyktingar från revolutionen på Haiti – men han ville inte sätta ett prejudikat gällande skattepengar.
Med andra ord, staten skulle inte syssla med välgörenhet (det var något för privatpersoner).
Idag är situationen den motsatta. Kan någon bli vald som inte vill använda skattepengar till välgörenhet? Williams säger att minst två tredjedelar av USAs budget går till sådana ändamål. Är det 90% i Sverige?
(https://en.wikiquote.org/wiki/James_Madison)
Kristian
/ 05/14/2020PS.
”Kreativiteten är stor vad gäller att fila på självbilden. Snart är det det enda vi har kvar.”
(https://avancemang.com/dodstalen-trollas-bort-ungefar-som-sysselsattningen/)
Rikard
/ 05/14/2020Hej.
Du får väl börja med att snäva in definitionen av välgörenhet? Ner med den i ”tratten” bara så får vi se vad som kan pressas fram.
Att vi i Sverige får länge sedan övergav välgörenhet till förmån för en skattefinansierad lägsta levnadsnorm beror på flera saker.
Givare kan och ställer också ofta moralistiska villkor. Inga ogifta kvinnor med barn, tack så mycket. Eller endast ogifta kvinnor med barn om man är sådan. Det gör att hjälpen blir spridd och ineffektiv. Givare vill oftast, såsom i just USA, ändå se till att det är skattemedel som betalar, men inte deras – man kräver alltid att bidrag till välgörenhet skall göras avdragsgilla, och då är det ju skattemedel ändå i slutändan. Vidare kostar vissa former av hjälp så mycket att lokalt bistånd inte räcker till – här på bygden skänker livsmedelsbutikerna varor med kort datum till en frikyrka. Före Corona delade vi var vecka ut över hundratalet matkassar, gott nog och stor hjälp för handikappade, fattigpensionärer och liknande men tak över huvudet förmår vi inte skänka bort. Inte heller insulin, Losec, eller dialys till den som själv inte har råd att tillverka eller köpa det.
Och så vidare. Därför valdes den modell som fungerade väl fram till mitten av sjuttiotalet. Den fungerade just därför att den gav en dräglig tillvaro: mat, bostad, grundläggande tand-, hälso- och sjukvård och detta kombinerat med ett system för rehabilitering och omskolning för att hjälpa personen bli anställningsbar. Sedan dess har systemet dels utökats så att det istället skall ge normal levnadsstandard som om du hade jobb, dels överbelastats, och de andra delarna (fortbildning m.m.) har skrotats eller omvandlats till just ett nytt statarsystem.
Vilket inte hindrar folk från att skylla på lathet. Via GS-facket kan den som ids ta reda på hur det faktiska löneläget och arbetsvillkoren brukar vara i de ”enkla jobb” man nu inbillar sig bidragsberoende vägrar ta (och kom ihåg att det brukar vara olika lön för gästarbetare jämfört med vad kollektivavtalet kräver – jordbruket och skogsnäringen är sedan EG-inträdet vana att slippa betala efter svensk lönesättning, men om det tiger både S & M-märkta skribenter). Som alltid finns det ett och annat körsbär att plocka där man kan hitta någon arbetsför som bågar, men den som plockar det undviker alltid att titta på resten av trädet.
Personligen håller jag mig till den äldre definitionen av välgörenhet: att på egen bekostnad frivilligt hjälpa andra utan krav på kompensation eller motprestation.
Avslutningsvis kan man se om man studerar Sverige från ca 1920 till 1975 att allmänna gemensamma socialförsäkringssystem fungerar som en mycket god infrastrukturell investering. Det gör inte att detsamma fungerar lika väl, eller alls, åt andra folk. Det går att ha en värdegrund, likt den gamla, där det är skamligt och föraktligt att ligga det allmänna till last i onödan utan att man saknar sympati med den som fötts trasig eller stympats när den producerat överflöd åt arbetsgivaren. Detta syns tydligt i skrifter från just förrförra sekelskiftet att lathet, kamratjyveri, oginhet och okristelig girighet och snålhet ogillas från höger och vänster, från toppen och botten.
Men den svenska värdegrunden ersattes av den mångkulturella. Tillbaka kommer vi inte, men vi kan ju välja annan väg framåt.
Utan att ställa gamla, svaga och sjuka svenskar på bar backe.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Kristian
/ 05/14/2020”Avslutningsvis kan man se om man studerar Sverige från ca 1920 till 1975 att allmänna gemensamma socialförsäkringssystem fungerar som en mycket god infrastrukturell investering. Det gör inte att detsamma fungerar lika väl, eller alls, åt andra folk.
[…]
Men den svenska värdegrunden ersattes av den mångkulturella. Tillbaka kommer vi inte, men vi kan ju välja annan väg framåt.
Utan att ställa gamla, svaga och sjuka svenskar på bar backe.”
Precis.
Man brukar säga att förbudstiden i USA skapade maffian. Det betydde inte att maffian försvann när lagen ändrades. Välfärdsstaten har skapat en klass som vet precis hur man utnyttjar systemet – den dyraste delen är byråkrater, politiker, journalister och konsulter. Detta transferiat kommer inte att försvinna bara för att vi sänker skatter litegrann.
Som andra har sagt förr: Den svenska staten måste förändras i grunden om det svenska folket skall överleva. Tyvärr röstar de flesta enligt nostalgi i stället för vad som verkligen sker. Om folk nyktrade till och vaknade skulle åttaklövern krympa till några procent över natt.
Senior
/ 05/15/2020”Givare kan och ställer också ofta moralistiska villkor”
-Så även staten, det finns regelverk för berättigande av stöd.
Fast mest viktigt är att du har rätt ”värdegrund”, oavsett vad som står i regelverket.
Saknar du rätt värdegrund kommer du att motarbetas hur rätt du än har enligt lag.
Kristian
/ 05/15/2020”man kräver alltid att bidrag till välgörenhet skall göras avdragsgilla, och då är det ju skattemedel ändå i slutändan.”
NEJ!
Nej, nej, nej, nej!
Kan inte begripa att jag missade detta vid första genomläsningen.
Det här är sossefällan som allt för många går i. ”Alla pengar tillhör staten tills motsatsen bevisats. Staten väljer vad som är godkända bevis.”
Återigen: Nej!
Rikard
/ 05/15/2020Hej.
Öhm, det är inte det jag menar.
Jag menar bara det sorgliga faktum (min egen personliga erfarenhet så samma nivå av vetenskapligt bevisvärde som genusteori och astrologi) att alla som förordar välgörenhet framför gemensam skattefinansierad socialhjälp också brukar förorda att pengagåvor eller andra donationer skall vara avdragsgilla, vilket betyder att givaren kompenseras med skattemedel.
Om jag och du och tio till här donerar 1000:- var till Johnny Bode-sällskapet, och sagda sällskap som tack bjuder med oss på den årliga middagen, och vi från Skatteverket får tillbaka vardera 1000:-, så har vi ju inte skänkt en krona? Tvärtom har vi gått med vinst kan man säga: hade vi inte haft råd att donera medel, hade vi inte kunnat få sitta med på middagen som för att fullborda fabeln lämpligen intas på restaurang vi donatorer är ‘tysta’ delägare i.
Och känner vi svenska politiker rätt, så hade de nog momsbelagt kontantdonationer så fort de kommit på att det går att göra…
@Senior: visst är det så med kulturstöd och t o m bolagsstöd, men jag avsåg socialbidrag, sjukpenning o.d. och vi är inte där än att även dessa villkoras mot framsägande av korrekt värdegrunds-shahada. Inte än. Givetvis borde inga kommunala eller statliga bidrag till hobbyorganisationer (för att samla allt från träskodans till fotboll) utgå, särskilt inte på politisk grund: vill du ha en kulturförening för skalmeja? Starta en på egen tid i egna lokaler för egna pengar.
Men ett gemensamt allmänt socialförsäkringssystem gjorde att vi slapp den slum som präglade många andra länder, en slum som faktisk fanns i Sverige tidigare, och trots att vi idag (med rätta) förfasar oss över övergrepp och avarter inom den social ingenjörskonsten så kan vi inte förneka dess effekt. Det var en för det dåtida Sveriges del en god investering helt enkelt. Tyvärr har det vandaliserats, missbrukats från bägge ändar och till slut helt demolerats av Reinfeldt som gav nådastöten: vad var vitsen med att i praktiken avskaffa vuxenutbildning, både teoretisk via KomVux och praktisk via AMS? Det blir inte fler jobb för att man gör det svårare för folk att göra sig mer anställningsbara, och det blir inte fler jobb för att man gör folk fattigare, och inte heller blir det fler jobb (riktiga jobb som bär sin egen kostnad eller levererar positivt mervärde) för att man ökar folkmängden.
Det enda rationella skälet måste ha varit att för alltid förstöra socialförsäkringssystemen, eller välfärden (gillar inte det namnet – kalla en spade för en spade, en skyffel är en skyffel även om man kallar den spade).
Om ni förstår hur jag menar?
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Grodan Boll
/ 05/14/2020För ytterligare bäring i tillvaron:
https://www.svd.se/sverige-dubblar-bistand-till-somalia
Det blir säkert bra i slutändan det här. Vi är ju trotts allt ett rikt land.
Kristian
/ 05/14/2020”Vi är ju trotts allt ett rikt land.”
Ja, och har jag förstått sjuklövern rätt så är detta förhållande av Gud givet, en naturlag, skrivet i sten, osv. och kan aldrig ändras.
Senior
/ 05/14/2020Samtidigt på andra sidan riksdagshuset…….
https://www.expressen.se/nyheter/lofven-varnar-for-ny-kris-finns-inte-oandliga-resurser/
Gorby
/ 05/14/2020Weasel
/ 05/14/2020Säga vad man vill om de där artisterna , men det är ganska så ordentliga ”vinster i välfärden” som dom ägnar sig åt….
Linn
/ 05/14/2020Så mörkt.
bergersjo
/ 05/14/2020Utrikesminister Ann Linde säger i Aktuellt att det är diskriminering att inte släppa in folk från länder hårt drabbade av corona- speciellt inom EU- ifall man släpper in folk från andra länder.
https://bergersjo.wordpress.com/2020/05/14/utrikesminister-ann-linde-diskriminering-av-coronasmittade/
Kristian
/ 05/14/2020Kristian
/ 05/15/2020Hemska danskar som inte tillber Tegnell!
”Flere partier vil åbne grænserne for tyskere og nordmænd – men helst ikke svenskere ”
https://www.dr.dk/nyheder/politik/flere-partier-vil-aabne-graenserne-tyskere-og-nordmaend-men-helst-ikke-svenskere
Kristian
/ 05/15/2020Känns bra att man är såpass à jour att man omedelbart vet vilken Ola det handlar om!
frida Gustavlin
/ 05/15/2020Paulo Roberto har skitit i det blå skåpet, riktigt rejält. Tagen på bar gärning när han köpt sex,av någon tjej på Östermalm för 1500 spänn. Den labile fd boxaren får sparken av av TV4, reklamkontrakt bryts och inte nog med det matbutiker slutar sälja hans produkter.
Just det sista är väl lite väl anmärkningsvärt, det handlar alltså om ett bötesstraff och därmed ska hans produkter frysas ute. Ska Coop göra samma sak med alla leverantörer som drar på sig en bot? Eller har de bestämt att det är extra fy för just köp av sexuella tjänster.
Min personliga uppfattning är att horeri är degenererat, att köpa sex givetvis lika vanblivet, dock råder det en enorm slagsida mot att skuldbelägga köparna. Det är på tiden att vi även börjar ifrågasätta de kvinnor, som i detta fall, kränger sex för 3000:- timmen för att de är för lata och sega för att ta ett vanligt kneg, särskilt om konsekvensen är att deras kunder får Hela sitt liv förstört.
En reservation, mitt rop på ansvarskänsla hos sexsäljarna inbegriper givetvis inte den del av producenterna som gör det av tvång. I detta fall säger rapporten att säljaren är från ett av Europas fattigaste länder, jaha, det betyder så klart inte att hon är fattig bara för den sakens skull. Sen försöker jag inte heller säga att det finns några ”glada horor”, det är inte det saken handlar om.
bergersjo
/ 05/15/2020Akta dig: En kvinna har dömts för förtal för att ha gått vidare med Lamottes text då han berättade om en annan kändis som dömts för djurplågeri…
Weasel
/ 05/16/2020”Just det sista är väl lite väl anmärkningsvärt, det handlar alltså om ett bötesstraff och därmed ska hans produkter frysas ute. Ska Coop göra samma sak med alla leverantörer som drar på sig en bot? ”
Tja , om dom ska vara konsekventa borde väl COOP stänga alla sina butiker…? 🙄
”En manlig butikschef inom Coop anklagas för trakasserier av fler än 20 kvinnliga anställda.”
https://handelsnytt.se/2019/03/18/butikschef-pa-coop-anklagas-for-trakasserier-mot-kvinnor/
Senior
/ 05/16/2020Personligen konstaterar jag bara att vänsterns hyckleri och dubbla måttstockar är som vanligt.
Nu är det plötsligt inte längre synd om brottslingen, och straff gör dem plötsligt till bättre människor…..
Nu är onekligen (sedan länge för all del) deras tes om socioekonomiska faktorer falsifierad då denna man kämpat sig upp från fattigdom. Säga vad man vill, men det är ganska roande att läsa vänsterns krumbuktande och faktaresistens när deras religösa dogmer falsifieras.
https://nyheteridag.se/paulo-roberto-bekraftar-sexkop-snecker-v-maste-leda-till-fangelse/
Weasel
/ 05/16/2020Jo , Senior, förutom de två sakerna som du/nyheter idag nämner var det även två andra saker som ändrades/försvann under Paologate :
1. Den andra generationens invandrare Paolo som har ägnat de senaste 20 åren åt att marknadsföra sina produkter med hjälp av sitt italienska ursprung blev plötsligt 100 % helsvensk.
2. Ingenstans nämns det att socialdemokraterna har en fruktansvärd kvinnosyn eftersom deras tidigare riksdagskandidater ägnar sig åt sexköp.
Jag är relativt övertygad om att media hade nämnt det om Paolo hade kandiderat för SD istället för s…. 🙄
bergersjo
/ 05/15/2020Lamotte anklagas för förtal för att han berättar att en kändis är dömd för djurplågeri, i samma veva går Expressen ut med att en annan kändis åkt fast för köp av sexuella tjänster.
Borde nu Expressen anklagas för förtal?
https://bergersjo.wordpress.com/2020/05/15/ar-sanning-fortal/
Weasel
/ 05/16/2020Utan att på något sätt försvara pensionärsanmälaren som har fått djurförbud på grund av vanskötsel av sina djur , så har han inte dömts för djurplågeri.
Han har ”bara” fått djurförbud .
Förtalet anses alltså ligga i att Lamotte påstår att pensionärsanmälaren är ”dömd” för djurplågeri trots att han inte är det.
Ungefär som om det skulle vara finare att få djurförbud på grund av att man är dömd för djurplågeri än att få djurförbud på grund av att man har vanvårdat djur till döds.
🙄
Paolo har däremot talat ut i TV om sitt sexköpande så det kan knappast anses som förtal att skriva att han har köpt sex.
Det är möjligt att sexköpare kan anses ha en aningen tvivelaktig moral av vissa rättrådiga människor , men i min bok är sexköpare helt fantastiska människor i jämförelse med människor som vanvårdar djur.
Patrick
/ 05/16/2020Jag skulle nog vilja påstå att båda är vedervärdiga så kallade människor men din poäng undgick mig inte. Brukar inte larvigt bry mig om ordval men ”sexköpare” är för snällt ord, jag är långt ifrån feminist, kallar mig antifeminist men är för saklig jämställdhet. I vart fall så är det mer likvärdigt med våldtäkt, man kan aldrig veta bakgrunden till tjänsten och ärligt talat är man så genomrutten som person att man inte kan få ligga utan att betala en annan i sådan utsatt situation så.. och nej de som är handikappade och ej lyckas få till det osv är knappast en ordentlig anledning tillåta ”sexköp”.. Dessa personer som ändå köper sig till det saknar respekt för andra, det går bra så länge det är någon annans dotter osv, det är om än en mjukare variant ändå ett människoförakt och förminskning av dennes värde.
Weasel
/ 05/16/2020Instämmer delvis, Patrik.
Om vi nu lyckas hitta några fall där säljaren säljer sig av helt fri vilja beroende på att hon helt enkelt föredrar att knulla i en timme för 5000 kronor framför att dra in dom pengarna genom att jobba som lokalvårdare i 40 timmar så…har jag ingenting emot det.
Torsken Paolo och ”den lyckliga horan” har väl i sådana fall rätt att göra upp den transaktionen utan att jag ska lägga mig i det.
Det finns dock en hel del prostituerade som säger sig VILJA jobba som prostituerade. Och att då som du gör , likställa det med ”våldtäkt” är aningen bisarrt.
Det blir på något sätt som om jag skulle kalla det för ”rån” när någon helt frivilligt ger sina pengar till en spå-tant , bara för att JAG anser att spåtanter inte har någon förmåga att se in i framtiden.
Oavsett vad man nu tycker om Paolos moral är det ganska så illa ställt med hans förmåga till konsekvensanalys. 🙄
Och den stora frågan (som egentligen är den som borde diskuteras ) är ;
Varför anser liberaler och vänstern att det är så bra att ”kvinnor från de fattigaste länderna” ska ha rätt att befinna sig i Sverige så att rika män som Paolo kan utnyttja dom ?
Rikard
/ 05/16/2020Hej.
Tips om en som kan ämnet inifrån:
[https://lisaslappar.com/]
Lisa har ett bra inlägg om det hela – rekommenderas.
Personligen undrar jag alltid varför det är så viktigt att kalla det ”trafficking” när det är slavhandel och inget annat?
Den som tror att ingen säljer sex frivilligt tvingas att utgå från att pornografisk film är filmade våldtäkter, en åsikt som delas av ledande genusvetare, feminister och ROKS. Antagligen var väl Vilgot Sjöman i så fall hallick, för att inte tala om Jarl Borssén i Torgny Wickmans ”Kyrkoherden”?
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Gorby
/ 05/15/2020fenix
/ 05/16/2020Vadå det är bara socioekonomiska faktorer som spökar.
Är det inte så hönshjärnan är beskaffad?
Alla invandrade barnvåldtäktsmän och mördare är alltid ursäktade av PK-människan. Detta mänskliga avskräde av våldtäktsmän och våldsverkare som förstör andra människors liv, är alltid själva offer i PK-människans hjärna.
När PK-människans egna dotter blir gruppvåldtagen, kommer hen (PK-människan) vakna då!?
Nej.
fenix
/ 10/27/2020HEN i trafiken!
”Ambulansförare somnade under utryckning”
”I anmälan beskriver föraren att HEN var väldigt trött på grund av arbetsbelastningen och att denne försökt hålla sig vaken men att HEN måste ha nickat till.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ambulansforare-somnade-under-utryckning
”Ambulanskollegan ska ha huggit tag i ratten för att undvika att bilen hamnade i diket.”
Somna bakom ratten kan hända den bäste…
…men när det uteslutande är kvinnor som avkönas på detta sätt i skattefinansierad media för att förmedla att ”kvinnor kan” (men aldrig kan göra fel) så får man fördomsfullt anta att det var en kvinna som somnade bakom ratten och en herre som högg tag i den och styrde upp situationen innan allt blev pannkaka med sylt.
Tänk att aldrig ha ansvar för något, saker bara sker och när det smäller var det en hen som körde och machokulturens fel att kvinnor drabbas värst när ambulanspersonalen kör in i väggen.
fenix
/ 11/04/2020”Efter ungefär 40 år med kvinnor i militären ska de nu få kläder som är anpassade efter kvinnokroppar och även en graviduniform.”
Källa: Sveriges Radio
För det räcker inte med att skicka ut 20-åriga sminktjejer i krig som blir tillfångatagna och gruppvåldtagna av fienden. Nu ska de skicka gravida ut gravida kvinnor i krig också. Hur jävla WOKE får man bli?
Är försvarets främsta syfte blivit att gå i Pride-parad?
Först kommer ÖB mimandes till Elvis tillsammans med en blå smurf och ett gäng läderbögar i släptåg. Tätt följt av diverse balett-män och regnbågs-HEN i GenderForce vars främsta stridsmerit är att försvara tvättmedelshyllan på ICA från inkräktande strumpbyxor. Därefter kommer elittrupperna med gravida kvinnor.
Vad ska gravida kvinnor försvara? Surdegs-HEN på södermalm som fått frisedel för den rosa dildon skavde för mycket på mönstringen?
Låter som en stor psy-ops alltsamman.