Allah har inte humor!

Glenn Hysén är ju inte bara känd mittback från förr utan även för att skämta om allt möjligt, gärna i form av ordvitsar. Häromdagen skrev han ett OTROLIGT SNÄLLT skämt om Allah

Varför är det många muslimer som är irriterade på mig???? För att Allah heter Glenn i Göteborg. Ha d Gott. Glenn

Det skulle han inte gjort!

Genast dyker det upp en KJÄNKT muslim som talar om att man inte skojar om såna saker, han tycker att Hysén ”kommer undan med mycket”. Jo, i Sverige skojar man faktiskt om såna saker. Och man både kan och ska skoja om det. Hosam visar att det är absolut nödvändigt dessutom för blir man kränkt av Hyséns SNÄLLA skämt så bevisar det bara att man måste utsättas för massor! Det visar att det är alldeles för lite skämt och humor om islam, Allah, koranen osv!

Kan du inte se något roligt i den här ordvitsen? 

– Nej, och jag skulle aldrig skoja om någon annans Gud. Jag är religiös och Allah är den störste för oss och det vet Glenn och alla andra om. Det är inget man skämtar om. Glenn skämtade om något som är väldigt mycket större än honom. Men jag vill ändå säga att jag personligen inte känner mig kränkt, men många andra gör det.

Jo tänk att just du personligen är otroligt kränkt. Och vad du väljer att skoja om är faktiskt din sak för VI ANDRA skiter i vem som är störst just för dig.

Hosam visar ganska exakt varför islam (och muslimer) ses som problem på många ställen i världen. Alla ska ta extra hänsyn till dem, de blir kränkta av harmlösa skämt och de kräver en massa som inte är normalt i de länderna. Mm mm mm.

Regina Lunds pojkvän är en björk som heter Bengt. Den såg man inte komma. Eller kanske såg man det ändå, är ju Regina Lund vi pratar om.

Igår kunde ni se en solskens- och kärlekshistoria på SVT2.

Litar inte ärkebiskopen och Sveriges kristna råd på att Gud kan snickra ihop egna alldeles fantastiska åtgärdspaket till de sina? Worlds best åtgärdspaket ever! Beautiful åtgärdspaket. Har de inte större tilltro till honom än så? Gud måste alltså ha hjälp av svenska staten för en så simpel sak som att hjälpa de som ev behöver det? Vad ska man ha Gud till om han inte ens lyckas fixa det? Eller är det så att Gud inte litar på sina hantlangare på jorden?

Trump har ju sagt att USA troligtvis ska hålla igen sina pengar till WHO då de pga av grav korruption misskött hela coronahistorien. Sverige ska dock INTE slänga ut 5 miljarder extra på det!

Massor av folk går bananas och säger att nu, mitt i brinnande coronapandemi, absolut inte är rätt tid att hålla på och bråka om detta. De vill alltså ha samma gravt inkompetenta och korrumperade typer genom HELA pandemin. Vore det inte bättre att kapa bort det ruttna direkt så kan man ta nya tag omgående och ev få skutan rätt igen?

Karl-Johan Persson från HM fick sin surfplatta stulen vid ett bilinbrott.

Nu vet jag inte om han polisanmälde men det tar jag för givet, är nog bara konstigt skrivet i Expressen tror jag. Men de som polisanmäler saker som bilinbrott möts nog av den där eller liknande slentrianmässiga formuleringar och det läggs ner i samma ögonblick som det anmäls. Av lathet.

Det visade sig att det finns massor att utreda om man bara vill. Polisen vill nog inte normalt sett. För efter mindre än ett dygn så hade han återfått sin platta och flera andra hade också fått tillbaka stulna grejer från samma typ. Som fick behålla 12 papp han hade i plånboken…

Men in och läs hela historien, säger så mycket om Sverige…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

63 kommentarer

  1. Johannes

     /  04/15/2020

    Gud heter Glenn i Göteborg är nåt man kunnat höra från en predikstol. Det känns inkluderande. Inget att bli kränkt över.

    Svara
  2. Det handlar inte om att polisen är lata utan delvis att de knappt har resurser att utreda grova brott, men även direktiv av ledningen vilka brott som ska prioriteras. Tänk om de som utreder att någon pensionär uttrycker sig illa på Facebook istället sattes på att tråla Blocket efter användare som säljer en massa vinterjackor som de ”råkat” köpa i fel storlek?

    Svara
    • Rivaroxaban

       /  04/18/2020

      Jo, dem ar i regel lata, inkompetenta oversittare. ”Inga resurser” jo tjena. Har alltid funntis gott om resurser nar det galler att trakasera laglydiga medborgare. Poliser ar ocksa av det fegaste virket. Att mobba vanliga svenssons pga lite fortkorning eller for att ha rokt en splif ar nagot dem njuter av, men multi kriminellla svartskallar vagar dem knappt titta pa.

      Svara
  3. Leif

     /  04/16/2020

    Nu är det väl tid att påminna om att Alex Schulman, den oöverträffade mästaren när det gäller osmakligheter, faktiskt till slut fick rätt (37:12)

    Svara
    • Jans

       /  04/19/2020

      Kan du ange tiden där det intressanta sägs?
      37.12 är längden på hela videon.

      Svara
  4. Weasel

     /  04/16/2020

    Det finns ett flertal länder på den här planeten som har blasfemilagar och absolut ingenting hindrar Hosam från att emigrera till något av dessa länder om han vill att det ska vara förbjudet att skämta om allah.

    Hosam/Glenn- konflikten är ett ganska tydligt exempel på ”misslyckad integration” och det vore därför både önskvärt , kul och intressant om Greider/Löfven/Kristersson /SVT & co kunde ta och svara på frågan :
    Exakt HUR ska det rent konkret gå till och exakt hur mycket pengar ska stat och kommun satsa och exakt på vad ska dessa pengar satsas för att vi i framtiden ska slippa sådana här exempel på ”misslyckad integration” som Hosam ?

    Beträffande Regins förhållande :
    Människor utvecklas . Man upplever nya frestelser , impulser och känslor varje dag. Torsdagen den 16 April 2020 blev den dagen då jag för första gången i mitt liv upplevde känslan ”jag måste köpa en motorsåg”. 🙄

    Svara
    • utlandssvensk

       /  04/16/2020

      ”jag måste köpa en motorsåg”

      Jag gillar Stihl!

      Ska du ha el eller bensin? liten eller stor?

      Men samtidigt är det ett h-vete att slipa kedjor och jag har funderat över en självslipande. Vad jag vet finns det bara ett märke då, nämligen Oregon. Men det var några år sen jag tittade.

      Svara
      • Weasel

         /  04/17/2020

        @utlandssvensk
        Märke saknar helt betydelse och om det går på el eller bensin spelar ingen som helst roll.
        Det enda viktiga är att den duger till att såga ner en björk och sedan stycka björken i små,små bitar.
        (Om det inte vore för min trasiga axel skulle jag nöja mig med en yxa )

        Svara
    • Rikard

       /  04/16/2020

      Hej.

      Om man får vara sån: unna dig att fälla ett träd (ett riktigt träd med en diameter på +50 cm minst) med yxa, åtminstone en gång i livet. Gör även efterarbetet helt manuellt. Du behöver inte gå på gymmet resten av året om man säger så. Det är vad Lööf m fl kallar enkla jobb.

      Annars:

      [https://www.husqvarna.com/se/produkter/motorsagar/#ProductCategoryListingHeader]

      Flera modeller har dessutom uppvärmda handtag.

      Personligen tror jag att motorsågar är ett utmärkt redskap för förbättrad integration.

      ”Duh får inte seja så å så å så å…”
      ”VRRRÄÄÄMMbrummepruttputtputtputtskriaaarkknekskvättsprutblödkvid” medan blåröken står som från avgasröret på en gammal Amazon, med lister och krom, ratt av bakelit, Californiavit.

      (Fast använd helst inte motorsågen på kött, det blir den snabbt kass av – tigersåg är bättre, särskilt med rätt blad. Har jag hört av min svåger.)

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      PS Kanske det vore ett bra krav för att få sitta i riksdagen? Korrekt utförd fällning av tall som står för nära kraftledning, utan incident, slarv eller andra fel. DS

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  04/16/2020

        ”Om man får vara sån: unna dig att fälla ett träd (ett riktigt träd med en diameter på +50 cm minst) med yxa, åtminstone en gång i livet. Gör även efterarbetet helt manuellt.”

        Jag har fällt en del genom att gräva upp och hugga-såga av rötterna. Brutalt jobbigt! Lätt en hel dag för ett medelstort träd. Men då får man bort allt. Stubbar stör mig oftast, om jag inte kan använda dem till något.

        PS
        Allt blir mer spännande i alpin terräng, när man knappt kan stå för det ät så brant. Man får vara ganska försiktig med motorsågar!
        DS

        Svara
        • Rikard

           /  04/16/2020

          Hej.

          Ja, sådant arbete gör en ganska ödmjuk inför förfädernas levnadsvillkor. Man ser på stockhusen i Dalsland och uppåt med andra ögon när man inser (eller upptäcker) att en del av stockarna varit trädstammar på halvmetern, fällda för två-trehundra år sedan.

          Fälla för hand, kvista för hand, barka för hand, kanthugga för hand, lyfta med muskelkraft (och häst), borra för hand, knacka ner stolpar för hand, såga timmer till taket för hand, hugga takspån för hand, och så vidare.

          Men inhemskt är bara barbariet, eller hur?

          För att inte tala om att producera tjära, mila kol, hinka vatten, flotta timmer . . .

          Är tämligen fast övertygad om att två till fem års hårt kroppsarbete som villkor för rösträtt/valbarhet resulterat i bättre politiker. För hundan, om de varit tvungna att plocka betor för hand på en sydskånsk åker i oktober/november, så hade de nog hållit flabben om ”enkla jobb”!

          Eller tvingas överleva på soppa på sillarompor, vanlig mat både för sockenhjon och daglönare för knappa hundra år sedan.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  04/16/2020

            ”Eller tvingas överleva på soppa på sillarompor,”

            Jag har fastat ganska mycket. Oftast 10-20 dar i stöten. Det är också en ganska sedelärande erfarenhet, särskilt om man bara dricker vatten.

      • Kristian

         /  04/17/2020

        ”Om man får vara sån: unna dig att fälla ett träd (ett riktigt träd med en diameter på +50 cm minst) med yxa, åtminstone en gång i livet. Gör även efterarbetet helt manuellt.”

        ”If I can change and you can change, everybody can change!”
        (https://en.wikipedia.org/wiki/Rocky_IV)

        Svara
    • Jans

       /  04/19/2020

      Manufacturing consent.
      Det gäller att börja så tidigt som möjligt.

      Svara
  5. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Läsvärt inlägg.

    Svara
  6. MiT

     /  04/16/2020

    Och återigen så pratar man som om arbete eller ”sysselsättning” ÄR integration. Det är det ju inte utan det kanske är en liten del av det. Att ha ett arbete betyder inte att man är integrerad. Är Abo Raad, Gävle-imamen, integrerad? Han har ju ett jobb?

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  04/16/2020

      @ MiT,

      ”Och återigen så pratar man som om arbete eller ”sysselsättning” ÄR integration.”

      Termen ”integration” i dessa sammanhang är en direktimport från USA och den betyder endast ”att blanda”. Den uppkom i samband med avsegregeringen och när man då pratade om att t.ex integrera bostadsområden eller skolor, så betydde detta just att man ville blanda svarta och vita, inget annat. I svenska officiella sammanhang (utredningar och liknande) har detta ord genomgående använts i just denna amerikanska betydelse.

      Sen råder förvisso stark begreppsförvirring på området. Många säger ”integration” när de menar ”assimilering”. Men detta är två helt skilda saker.

      Vad gäller själva sakfrågan, dvs. om det spelar någon roll om migranter får jobb, lär sig språket, osv. anser jag att det är helt solklart bevisat att detta beror nästan helt på vilken grupp de tillhör. De svarta i USA, araberna i Frankrike, pakistanierna i UK är alla exempel på grupper som pratar det lokala språket och har hyggligt många sysselsatta. Men det förändrar inte att samtliga dessa grupper är massiva belastningar för övriga befolkningen i de länderna.

      Assimilation eller integration löser ingenting, om man tar in folk från fel grupper. Å andra sidan gäller att om man tar in folk från rätt grupper, så behövs det ingen som helst integrations- eller assimileringspolitik.

      Svara
    • MiT

       /  04/16/2020

      https://twitter.com/patrikgolsson/status/1250680430363316224

      Svara
    • Rivaroxaban

       /  04/18/2020

      Ja, Marcus vi stanger ner hela landet i 18 mander och slaktar var economi. Da forlanger vi trotts allt livet pa hundra multisjuka 80 plusare. Vilken vinst!
      Marcus ar ”forskare” sa darfor har han mandat att satta landets innvanare i karantan. Marcus ar ju ”forskare” sa han vet att alla virus epidemier dor ut om man undanrojer medborgarnas rattigheter.
      Jag tycker marcus borde kopa ett rep.

      Svara
  7. Grodan Boll

     /  04/16/2020

    ”Oppress me harder, daddy!”
    Malin Wollin om hur hon blir till sig av Anders Tegnell, en stor, stark, stoisk man som pekar med hela handen.

    Coronan är så gamla nyheter att vi har vant oss. Nu finns bara Anders Tegnell, vårt kapell.
    Jag tror att de som tänker på Tegnell är fler än de som tänker på corona. Frågan om varför vi alla älskar honom gäckar oss mer än själva sjukdomen. Jag är mer intresserad av mysteriet kring hans dragningskraft än huruvida vi kan få fram ett vaccin under nästa år eller inte.

    En ”wtf?” om något, tätt följd av en annan

    mannen som har varit med i världens hårdaste elitförband och som nu ska lära unga män att överleva på en Robinsonö, har han någonsin stått inför samlad press och försökt stå till svars för att 10 000 människor har dött i en stad i ett annat land? Släpp ner Bear Grylls på ett podium iklädd endast en pullover och tunna glasögonbågar

    Bear Grylls är killen som på allmän begäran satte ihop en robinson-tävling med män mot kvinnor på var sin ö, med de mesta av feministiska förtecknen och de minsta av feministiska utfall någonsin. En full säsong av extrem redpill för hela amerikanska befolkningen. Malin refererar till honom och vet med andra ord hur det gick.

    Har aftonbladet stoppat upp ett fenimistiskt vått finger i luften och känt att värderingar har vänt och att det är dags att clickbaita för nya?

    Svara
    • Q-Ken

       /  04/16/2020

      Åja, allt i Aftonbladet är inte dåligt.
      Här är ett exempel där man ligger i den grävande journalistikens absoluta framkant.
      Intressant, inträngande och fullkomligt lysande skrivet!

      https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Op9AEw/mysteriet-varfor-saknas-waldner

      Svara
      • Senior

         /  04/16/2020

        Tänk om de övriga journalisterna granskat och nagelfarit politiker, klimatalarmister, feminister, moskeer, MSB, Ygeman, etc. lika samvetsgrant…..
        -Då hade man rent av kunnat läsa dem.

        Svara
    • Weasel

       /  04/17/2020

      Malin Wollins ”krönikor” får läsarbreven till Kamratposten att framstå som mogna och oerhört intelligenta.
      Faktum är att Wollin till och med får Linda Skugge att framstå som ganska så smart. 🙄

      Svara
      • Kristian

         /  04/17/2020

        Ser fram emot att hon sammanfattar i en enda mening som ”Bra” eller ”Bu”!

        (Där ser ni, jämnåldriga GenX-are, det var inte ”SMS” som förstörde vårt språk!)

        Svara
    • Havre Flarnstad

       /  04/17/2020

      Ett bra exempel på varför jag först helt slutade köpa och sedan totalt slutade läsa smörjan.

      Hur någon kan tycka att en hypernervös konstant svajande mytoman är en jävla trygghetssymbol och någon att höja till skyarna går bortom mitt förstånd.

      Mitt intryck är att han konstant döljer något samt kappvänder och kommer med dubbla budskap. Har tappat räkningen på hur många gånger dom har sagt något som sedan inte alls visar sig vara korrekt. Vem som helst med sinnet i behåll ”borde” kunna lista ut att vi som är ett mycket litet land till folkmängd rimligtvis inte sitter på en magisk lösning och mer kompetens än i princip hela världens andra länders motsvarigheter till MSB.

      Det här är ett bevis över hur jävla indoktrinerade en del är som köper den här skiten massmedia och statsapparaten basunerar ut.

      Beviset för hjärntvätten är att inte fler ställer sig en funderare över faktumet att vi är en snackis världen över och dom enda som kör på flockimmunitets teorin.

      Om Tegnell och Löfven sade att 2kilo fekalare peroralt gynnar hälsan skulle dom genast smaska i sig ingen tvekan .

      Hur fan botar man dom här fårskallarna.

      Är det samma Tegnell vi sett eller kan människan inte läsa kroppsspråk?

      Jag tror helt ärligt statsmedia samt bundsförvanter fått betalt för att skriva sån här smörja.

      Svara
      • Kristian

         /  04/17/2020

        ”Det här är ett bevis över hur jävla indoktrinerade en del är som köper den här skiten massmedia och statsapparaten basunerar ut.”

        https://detgodasamhallet.com/2020/04/17/gunnar-sandelin-medias-gra-eminenser/
        ”De verkliga desinformatörerna sitter bakom kulisserna. Det är sändningens redaktör som är den styrande kraften, som formulerar frågorna och styr nyhetsprogrammets inriktning. Detta är anonyma, knappt namngivna personer som inte deltar i offentlig debatt. De tar inte ens frågor från massmedia.
        […]
        Redaktörerna är en sorts politiska kommissarier som rör sig i bakgrunden. De kontrollerar, men är osynliga för allmänheten.”

        Svara
        • Havre flarnstad

           /  04/18/2020

          Läskigt men helt korrekt självklart agerar inte krönikörer m.m ensamma någon måste ju godkänna åsikterna intressant länk !

          Svara
    • Kristian

       /  04/17/2020

      ”stoppat upp ett fenimistiskt vått finger”

      Apropå click-bait-formuleringar … 🙂

      Svara
    • Jans

       /  04/19/2020

      Vart kan man läsa om ö-experimentet? Jag internetsökte utan att hitta något bra.

      Svara
  8. Sverige är inte ett land längre vi är västvärldens största skämt och Islams största hopp i Europa, ja har gett upp, ja stödjer massinvandringen som vill förinta Sverige, svenskar har förlorat sin rätt att existera,visserligen hade de varit gott att ha sex med fyra fruar men ja dör hellre än att ge freakshowen islam och sossarna min själ

    Svara
  9. MiT

     /  04/17/2020

    Svara
    • Kristian

       /  04/17/2020

      Svara
  10. MiT

     /  04/17/2020

    Svara
  11. robbe

     /  04/17/2020

    Svara
    • Kristian

       /  04/17/2020

      ”De borde rimligen stanna hemma om de är så pass sjuka att de använder munskydd.”

      Okej, då placerar vi @anntikapitalist under ”har inte förstått alls”.

      Svara
    • Jans

       /  04/19/2020

      Det blir som med Trump. Allt är fel om SD gör det.

      Svara
  12. Leif

     /  04/17/2020

    Alla tidningar med självaktning måste tydligen ha åtminstone en skribent som upptäckt att män är roten till allt ont i världen.
    Kristofer Ahlström på DN (som antagligen inte själv identifierar sig som man) tycker att Folkhälsomyndigheten bör trycka en specialupplaga till män med ”machokodat innehåll”, vad det nu innebär. Våld mord och lemlästningar? I serieteckningformat kanske?
    För utgår han verkligen från att män kan läsa?
    https://www.dn.se/kultur-noje/kristofer-ahlstrom-mans-attityd-gor-dem-till-maltavlor-for-det-nya-coronaviruset/
    Tror man på tidningarna att dessa ständiga kaskadspyor mot män lockar machokillarna att köpa deras produkt?

    Svara
    • Kristian

       /  04/17/2020

      I deras föreställningsvärld är machokillarna som dinosaurier, inget man behöver bry sig om. Historien går obevekligen i en enda riktning, mot en enda stor familj utan raser eller gränser. (John Lennons ”Imagine” börjar spela, tag fram spypåsarna!)

      ”Everyone will understand that all particular forms of solidarity are morally indefensible (just various forms of racism) and that all strong political stands against humanitarian universalism in the political realm are politically unacceptable (just various forms of fascism).
      […]
      ”They believe not only that their views deserve to prevail in the fullness of time, but also that they are bound to prevail.
      […]
      If history is moving inexorably toward humanitarian universalism, then giving it a sharp shove forward every now and then might be necessary and even admirable. And it certainly won’t meet any significant resistance. It will merely hasten the inevitable”
      [https://theweek.com/articles/632380/how-brexit-shattered-progressives-dearest-illusions]

      Det där med att ”lockas köpa deras produkt” är inte heller något de förstår. De vet ju att de har rätt. Förr eller senare kommer Ronny och Ragge att sluta rösta SD och tugga snus, eller hur en DN-skribent nu tror att snus används.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/19/2020

        Den dag de med riktig statistik kan visa att feministiska män som kindpussas och kramas i mindre grad blivit sjuka eller dött av corona finns något att diskutera. Till dess…
        Gäsp!

        Svara
  13. Kristian

     /  04/17/2020

    ”Hur man fördärvar ett land”
    https://fridebatt.se/hur-man-fordarvar-ett-land/

    Borde inte innehålla några överraskningar för folk här. Några punkter:
    * Ta bort alla politiska spärrar
    * Höj skatterna drastiskt
    * Inför okontrollerad massinvandring

    Svara
  14. Kretin

     /  04/17/2020

    Absurdistan. QED

    Svara
  15. Senior

     /  04/17/2020

    Intressant artikel i polistidningen som öppnar för en frågeställning…..

    http://polistidningen.se/2020/04/poliser-fick-ingen-varning-om-nervgift/

    Med tanke på (S)svensk historia gällande eutanasi och psykvård, Vipeholm etc. infaller sig genast en massa tankegångar och frågor som troligen aldrig kommer att få svar:

    Hur kommer det sig att en anställd vid ett svenskt laboratorium på 1940-talet kan plocka åt sig både botulinumtoxid och kaliumcyanid därifrån?

    Vilket laboratorie var det?

    Vad skulle gifterna användas till?

    Vad var syftet med laborationerna?

    Vem var beställaren av arbetet?

    Svara
    • Kretin

       /  04/17/2020

      Artikeln i polistidningen får en att undra över hur klent allmänbildade dessa poliser var då de inte insåg vad det handlade om innan de googlade innehållet …..

      Vad ursprunget beträffar, då det var på 40-talet kan man tänka sig att det var mamma staten som var inblandad med tanke på de svenska koncentrationslägren. Kanske regeringen övervägde att installera ugnar enligt utländsk förebild i lägren ? I brist på på Zyklon B så ….

      Svara
      • Senior

         /  04/17/2020

        Man kan väl alltid salta maten lite på våra platser man vill bli av med intagna:

        Kaliumcyanid i sig är inte farligt men när saltet löses i magsyran dissocierar cyanidjonen omedelbart från kaliumjonen. Därefter tar cyanidjonen upp en vätejon och bildar vätecyanid.

        Vätecyanid i sin tur (blåsyra), användes förr till utrotning av vägglöss, råttor och dylikt.
        Vätecyanid var för övrigt det verksamma ämnet i ett medel sålt under namnet Zyklon B.

        Denna information eggar onekligen fantasin och konspirationslustan efter att ha läst om de samtida barackerna som anlades i all hast vid våra mentalsjukhus….
        -Och för all del de koncentrationsläger du nämner.

        Svara
    • Kristian

       /  04/17/2020

      Varför har svt.se ingen sökfunktion?

      ”site:www.svt.se självförsörjning utrikesfödda” i valfri sökmagi ger en enda träff. Från 2018.

      På sr.se hittar man några få på ”självförsörjning”, det mesta om mat.

      Svara
      • Jans

         /  04/19/2020

        På SVT har utrikesfödda i uppgift att vara offer inte självförsörjande.

        Svara
  16. Kristian

     /  04/17/2020

    Sverigebilden!

    ”Utrikesministern försvarar svenska strategin: En myt att livet pågår som vanligt”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utrikesministern-forsvarar-svenska-strategin-en-myt-
    att-livet-pagar-som-vanligt
    ”[Johan Carlson på Folkhälsomyndigheten] Jag är mer oroad över länder som har stängt ned helt och inte ser en förbättring.”

    (Apropå Carlson och FHM:
    https://detgodasamhallet.com/2020/04/12/gunnar-sandelin-ingen-fara-pa-taket-carlsson/
    ”För två månader sedan gjorde Svenska Dagbladet en intervju med Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson, som borde få varje kritiskt granskande journalist i landet att gå i spinn, ställa ett batteri av relevanta följdfrågor och avkräva en ansvarsutmätning från regeringen.
    […]
    Emellertid fungerar inte min yrkeskår på det sättet sedan mycket länge.
    […]
    Ända ner på lokal nivå är pressen oftast på ren reflex maktens härolder i värdegrundens namn.”)

    Svara
    • Senior

       /  04/17/2020

      ”– Det är helt osannolikt med ett större sjukdomsutbrott i Sverige
      – Coronan kommer inte att spridas under nuvarande omständigheter
      – Smittsamheten är inte enormt stor
      – Det finns farligare infektioner som riskgrupper kan drabbas av
      – Sverige har en god beredskap med ett starkt smittskydd
      – Det är bättre att inte ta till drastiska metoder
      – Vi ska inte stänga våra gränser
      – Munskydd är onödigt
      – Får vi mot förmodan stor spridning skulle det undergräva trovärdigheten för myndigheten.”

      Svara
      • elina

         /  04/17/2020

        Alla har väl önskelistor, oftast till Jul dock.

        Svara
  17. Q-Ken

     /  04/18/2020

    Ännu en artikel i Aftonbladet under temat ”kvinnor drabbas värst”?

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb8vkJ/europeiska-kvinnor-flyr-karantanen–for-att-lyxfesta-i-stockholm

    Svara
  18. Ivar L

     /  04/18/2020

    I spåren av covid-19, Reinfeldt fruktar främlingsfientlighet och ogillar fingerpekande mot andra länder:
    ”– På kort sikt tror jag att det skjuter på den här väldigt tragiska utvecklingen som jag tycker av ökad slutenhet, av misstänkliggörande av människor som är annorlunda, av fingerpekande mot andra länder. Vi har sett allt detta.”
    https://nyheteridag.se/reinfeldts-coronavarning-svenskar-blir-nationalister/

    Att han själv fingerpekade mot USA och Trump och dessutom hittade på räknas dock inte?
    https://nyheteridag.se/berggren-svagt-nar-reinfeldt-forsoker-kommentera-trump/

    Själv tycker jag att lite fingerpekande mot Kina från Västvärldens demokratier, FN och WHO nog kunde vara på sin plats. Jag tror undfallenheten mot Kina kan stå världen dyrt. I värsta fall mycket dyrt. Egentligen är det helt makalöst att så mycket fokus istället är riktat mot USA och dess udda president. Så till den milda grad att Reinfeldt tycker hela världen borde få rösta i USA:s val:

    ”– Man kan bara beklaga att inte hela världen har rösträtt utan att det begränsar sig till de amerikaner som tar sig till valurnorna, säger Reinfeldt.”

    Är det verkligen USA vi skall vara rädda för Reinfeldt?

    Svara
    • Weasel

       /  04/18/2020

      Så… Expressen vill alltså SPLITTRA DET AMERIKANSKA SAMHÄLLET och PÅVERKA DET AMERIKANSKA VALET genom att publicera Reinfeldts ATTACK mot Trump ?

      Eller gäller det resonemanget bara när Trump eller Russia Today kommenterar någonting som har med Sverige och svensk politik att göra ? 🙄

      Svara
  19. Jans

     /  04/19/2020

    Apropå artikeln om Karl-Johan Person som skötte polisens arbete genom säkerhetsföretag och den man som greps för brottet:

    ”Expressen har med hjälp av Migrationsverkets noteringar fått fram att mannen är medborgare i Marocko. Han ansökte om uppehållstillstånd i Sverige 2010 utan att få det beviljat. En kortare fängelsedom finns också från 2013. Vad han gjort i landet sedan dess är oklart. Han har själv i förhören sagt att han bor hos olika kompisar, men kunde inte ange någon adress för polisen.”

    Så varför är han kvar i Sverige 10 år senare? Varför släpptes han ens in första gången? Varför skall överhuvudtaget människor från Marocko beredas plats i Sverige utom i de fall de är turister?

    ”Tingsrätten har dömt hälaren till två månaders fängelse för häleri och det förfalskade passet. Beslaget av de drygt 12 000 kronorna har hävts av åklagaren och överlämnats till mannen som uppgett att det är pengar han sparat.”

    Två månaders helpension och sedan är han ute och fortsätter sin brottsliga verksamhet ostörd till dess någon annan stenrik person anlitar ett säkerhetsföretag. Risken att åka dit verkar vara obefintlig annars.

    Svara
  20. Ivar L

     /  04/19/2020

    Våren är här!

    ”Misstänkt farliga föremål hittades i Hässelby Gård i Stockholm på lördagen. Det visade sig vara handgranater, bekräftar polisen.
    Det var under en vårstädning utomhus som en person hittade en påse med två föremål.”
    https://www.svd.se/misstankta-granater-hittade-i-bostadsomrade

    Så har det ju alltid varit under vårstädningen i Sverige. Gammal fin tradition att lägga ut påskägg till vårdstädare.

    Svara

Lämna ett svar till Gorby Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.