Allt puttrar på som vanligt

Allt puttrar på som vanligt i Sverige

Grova brottslingar släpps ut lika fort som Lamottes anmälningar om grova hot läggs ner. Det verkar liksom inte hjälpa att den grova brottlingen är en av polisens sk ”fokuspersoner”. Vad är det man fokuserar på? Släppa ut honom så fort det bara går? Tävlar man i vem som släpper honom fortast?

Förr kunde sånt här inte alls ske ”var som helst”. Det verkar vara ett ganska nytt fenomen…

Så det kan ske var som helst och därför behöver inte allmänheten oroa sig…? Really?

Risker om inte IS-”återvändare” återintegreras. Smaka på det några gånger. För det första är de inte återvändare utan i BÄSTA FALL terrorister. För det andra så har de bevisat att de aldrig varit integrerade alls och då kan de inte återintegreras.

Man anser att IS-terroristerna är i en ”utsatt situation”! Helvete så fullständigt rubbat! Hur är man funtad i skallen om man resonerar på det viset?

SVT pumpar på med sin aktivistpropaganda. Han säger att ensamkommande afghaner är EXTRA hårt drabbade av corona i Sverige för att de inte kan få jobb. Gissar att de som dött inte skulle hålla med. Dock så tror jag att Hamid tillhör den promillen som faktiskt skulle kunna ha en chans här då han snappat upp språket ganska bra till skillnad från alla som asylaktivisterna säger pratade flytande svenska efter bara något år här men när man hör dem prata så förstår man inte ett ord.

Den unga gossen har ett år kvar på gymnasiet.

En ovanligt välväxt liten gosse dessutom.

Annies ansvar.

Jo, det är Annie Lööfs ansvar. Och Miljöpartiets. De ville ha det såhär i Sverige.

Hur vet man med säkerhet att en artikel handlar om en inkvoterad kvinnlig chef som gjort bort sig?

Artikeln är kliniskt ren från ev detaljer som kan avslöja det. Den är enormt noga avkönad. Det i sin tur säger lika mycket som när man skriver om ”bråk mellan grupperingar”, då vet ALLA direkt att det är invandrarrelaterat.

Polischefen har också umgåtts med en känd kriminell person, samma person som chefen gjort slagningar på i registret.

Händer det manliga chefer också att de trånar efter kriminellt slödder och gör slagningar på dem i registren?

– Jag äter mediciner när jag får ångest, och jag får ångest när jag träffar poliser. Därför var jag nervös.

På frågan varför polischefen hade narkotika i kroppen. Polischefen blir alltså nervös här hon träffar poliser. HUR och VARFÖR har inte någon sagt stopp när man anställer en sådan…? En som kallar sig fenix postade detta i kommentarsfältet.

Allas vår Fatemehs pass och UT har försökt användas av en helt annan kvinna för att komma in i Europa. När det inte lyckades så fick Fatemeh mirakulöst tillbaka handlingarna som hon påstod var stulna vid en liten skön semestertripp till landet hon flydde från för några år sedan.

För hon var ju på skön semester i sitt forna hemland Iran? Då måste det ju vara därifrån hon flydde för några år sedan och inte Afghanistan?

Det kan inte bara vara jag som är förbannat trött på alla lögnare som ljugit sig in i Sverige och sen åker skytteltrafik på semester för att hälsa på tjocka släkten i landet man påstått sig fly ifrån? Är ju ett enormt missbruk av asylsystemet!

25 års karens borde gälla! 25 år innan man får besöka landet eller närområdet man säger sig flytt från. Det är rimligt oavsett om de fått svenskt medborgarskap eller inte. Det måste ju vara ett lågt pris att betala för att ha fått chansen till ett nytt liv?

Hur var det med Fatemeh och hennes papper? Tja, högst troligtvis sålda/utlånade för just syftet att andra ska kunna använda dem. Undrar om Fatemehs hanterare, den där Elin från Ung Vänster som inte fanns längre än en meter från Fatemeh under flera år, också kände till detta?

Finna bara ett sätt att hantera sånt här, dra omedelbart in allt från Fatemeh och utred noga! Men eftersom allt puttar på som vanligt i Sverige så kommer inget att hända alls. I Sverige är det tillåtet att hålla på med asylbedrägeri.

Undrar om dog psykiskt på den sköna semestern i landet hon flydde från för några år sedan? Jävla skojare!

Minns ni Opinion Live när SVT ställde Staffanstorp till svars för asylsökande som fick bo i husvagnar osv? Som lät en socialdemokratisk politiker från Malmö komma med anklagelser mot hur Staffanstorp hanterade asylsökande? Och det visade sig att det var Malmö som skickat asylsökande till Staffanstorp och att SVT visste om detta innan programmet men medvetet struntade i att nämna det? I samma program var Fatemeh också med.

Hon och SVT hade ett litet snyggt samarbete där Belinda som av en slump vände sig till Fatemeh när Hanif Bali och Per Gahrton debatterade regeringens migrationspolitik och Fatemeh pekade på skärmen där det i samma ögonblick gled upp en tweet från Hanif Bali. Dessutom vände sig Belinda till henne med en fråga som hade exakt NOLL att göra med vad Bali och Gahrton diskuterade. Det hade inget med det att göra, syftet var bara att hon skulle kunna peka. Om inte det där var uppgjort samarbete mellan Fatemeh och SVT i syfte att försöka göra ner Bali så ska jag äta en snigel för tweeten kom upp på alla skärmar i exakt samma ögonblick hon höjde armen och pekade. Sen att hans tweet medvetet missförstods så mycket det bara gick är en annan sak.

Så, kommer SVT nästa gång Fatemeh är med att ha Hanif Bali i publiken så Belinda som av en händelse kan vända sig till honom med en fråga som har exakt noll med det som diskuteras så han kan peka och säga ”titta på skärmen” samtidigt som Fatemehs ”stulna” pass och UT glider upp på skärmen?

Ska försöka ha med lite om genustokarna i inläggen framöver, har varit lite skralt med sånt ett tag. Mest beror det på tid men också att det finns många fler som faktiskt tar upp sånt numera, för några år sedan var det mest jag och några få till och även någon etablerad då och då. Nu är det många fler som tar upp det! Vilket såklart är skitbra! Sen har Sverige gott om andra bekymmer också men många av bekymren skapas av samma sorts folk och man hittar såklart genusfolket även där. De vill bara förstöra och rasera det som funkar.

Nationella sekretariatet för genusforskning är precis så rubbade man anar att de är.

Apropå det som nämns i klippet ovan, #jim, så finns det lite mer om det här.

Som ni märkt har jag postat mer sällan nu, det beror inte på att jag tänkt lägga ner bloggen eller så utan på att jag har en hel del annat att stå i just nu. Kommer att försöka posta något en eller två gånger i veckan ett tag till i alla fall eller så länge jag inte hinner med mera.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

140 kommentarer

  1. elina

     /  05/25/2020

    Jag tycker absolut att IS gänget skall återintegreras. Vad sägs om Irak? Syrien? kanske Libyen eller Afghanistan? Det kommer dessutom ske fort, integration alltså.
    Socialtjänst? Sist jag kollade läroplanen för socionomer fanns det ingenting om att göra terrorister snälla eller för den delen återanpassa kriminella som aldrig har varit anpassade. Att ens inbilla sig att Socialtjänsten har den förmågan är värre än en svensk illusion.

    Elina fd. socialsekreterare, fd. forskare och chefskurator.
    PS 1. Nej, jag forskade inte om integration. Jag tror inte att islamister kan integreras i det europeiska/västerländska systemet. Varför ödslar man ens tid för det?
    PS2. Ha det bra MiT. Vad det nu är du gör.

    Svara
    • hllviken

       /  05/25/2020

      Vänligen – du som senior expert; har du möjlighet att pedagogiskt förklara det för alla flummiga dumhuvuden här i landet?

      Svara
      • elina

         /  05/25/2020

        Jag tror inte jag skulle fixa det. Många har försökt men jag ser inga som har lyckats.

        Svara
      • Rikard

         /  05/25/2020

        Hej.

        Det går inte av samma skäl som du inte kan förklara för den som dricker kolloidalt silver att de enda säkerställda effekterna är tungmetallförgiftning, argyria och antibiotikaresistens.

        Det är så man tror att Immanuel Velikovksy är husguden för landets styrande (inte för att de vet vem det var eller skulle begripa vad han gjorde fel).

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  2. MiT

     /  05/25/2020

    *https://www.facebook.com/jon.tallinger.9/posts/2611222155807177?__cft__[0]=AZU-AdcYjF9PQH_3Ci8JFVtfMDimKt4XyOx1mhLJJVp4v7KxsQ1_JnnoIIzQx7CKILF420Z_8ynXnuaYsNS6Cq_cmb4mdN7napBKiRwXdIFm1q5zlCxeiokMZADxYChf6So&__tn__=%2CO%2CP-R*

    Svara
  3. Gorby

     /  05/25/2020

    Ivar Arpi och Anna Karin Wyndhamn gästar podden God ton och berättar om deras bok.

    God Ton™ · #90 – Genusdoktrinen med Ivar Arpi och Anna-Karin Wyndhamn

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/27/2020

      Speaking of…Lidija Praizovic dundrar över Athena Farrokhzad:

      kulturvärldens tendens att premiera ytliga fraser och gester utan markkontakt framför materiella verkligheter och levda erfarenheter

      Inte bara kulturvärlden. Den är bara tillsammans med genus de tydligaste exemplen på en helt sjuk politisk åskådning som trendat lite för länge för alla andras bästa.

      Svara
    • hllviken

       /  05/29/2020

      Svara
  4. Weasel

     /  05/26/2020

    Den gängkriminella häktades alltså för tredje gången på 10 månader.
    Och efter att ha häktats TRE GÅNGER PÅ TIO MÅNADER går han just nu nu omkring på gatorna som en fri man.
    Detta säger allt om hur sinnessjuka människorna som styr det här landet är.
    Det ger oss även en hel del perspektiv på uttalandena från polisens kommunikatörer om att operation rimfrost var en framgång eftersom ”500 personer frihetsberövades”.
    Jomenvisst .
    Säkerligen frihetsberövades 500 personer under operation rimfrost.
    Det betvivlar jag inte.
    Jag betvivlar dock inte heller att om man tittar på dessa ”500 frihetsberövanden” så finner man att ca 150 stycken frihetsberövades i 6 timmar och ca 150 stycken frihetsberövades i 12 timmar medan ytterligare ca 150 stycken frihetsberövades i hela 24 timmar.
    Sedan var det säkerligen ca 45 personer som frihetsberövades i en hel vecka.
    Då återstår 5 personer. Och dessa frihetsberövades i mer än en vecka. Kanske är dom fortfarande frihetsberövade. Kanske. Om vi har tur.
    Jag kan dock sätta båda mina armar och mitt enda huvud på att högst två av de 500 frihetsberövade kommer att vara frihetsberövad om 6 månader.

    Det är fascinerande att ladda hem domar från lexbase . Extra fascinerande är det att ladda hem sina grannars domar :
    * Ringa narkotikabrott x 2
    * Ringa misshandel
    * Misshandel
    * Stöld x 3
    * Olaga hot x 2
    * Olovlig körning
    * Brott mot knivlagen x 3
    * våld mot tjänsteman x 2
    * Våldsamt motstånd

    Påföljd : 1 månads fängelse

    Slutsats : Regeringen är ett sinnessjukt jävla pack som kan dra åt helvete.

    @ MiT : du har postat så vansinnigt många bra inlägg så du förtjänar att jobba deltid 🙂
    Men eftersom inläggen och kommentarerna gör det här till den bästa bloggen i sverige får du helt enkelt inte gå i pension 🙂

    Svara
    • Weasel

       /  05/26/2020

      När det gäller min granne så kanske någon tycker att 1 månads fängelse är ett ovanligt hårt straff för de 14 brotten som han dömdes för.
      Och jag erkänner att jag själv höjde på ett ögonbryn över det hårda straffet.
      Men… förklaringen ligger säkert i att han bara något år tidigare stod åtalad för 9 stycken liknande brott – och den gången kom han undan med 40 timmars samhällstjänst.
      Så förmodligen var det så att domstolen och det svenska rättsväsendet tyckte att det nu , när han fälldes för sammanlagt 23 brott , tyckte att det var dags att ta i med hårdhandskarna och storsläggan och ge honom en hel månads fängelse.

      En månad som med straffrabatten blir 3 veckors fängelse som med häktningstiden avdragen blir 2 veckors fängelse – och eftersom så pass korta fängelsestraff inte behöver avtjänas så blir det i själva verket 0 sekunders fängelse för de 23 brotten.
      Trösten i det hela är att han i alla fall dömdes att betala närmare 30.000 kronor i skadestånd till offren och brottsofferfonden.
      Pengar som han naturligtvis aldrig kommer att betala – men om brottsoffren har tur kommer ju skattebetalarna , där brottsoffren ingår , betala dessa pengar till brottsoffren.

      En två veckor gammal spya skulle göra ett bättre jobb än Morgan Johansso som justietieminister .

      Svara
      • Rikard

         /  05/26/2020

        Hej.

        (Bortsett från utvisning av alla invandrade brottslingar.)

        En tanke vore ju att återuppliva den gamla metoden kedjefånge. Grannen din kan fortfarande få en månads fängelse, per brott förstås. Det där med häktningstid kan enkelt ändras så att det endast gäller ner t o m 12 månaders fängelse, mer rabatt än så får man inte. (Kanske tidsbegränsningar för utredning/åtal i samband med det behöver förtydligas – Karl Hedin-fallet visar ju att åklagaren kan dra på åtalet i det oändliga om hon känner för det.)

        Om så vore skulle din granne t ex kunna sättas att städa motorväg i ett koppel kedjefångar. Med rätt vikt på bojor och chippning samt GPS blir det inte lätt att rymma och försvinna. Synligt, ej anonymt, arbetsstraff i varselgul och -orange overall med namnet på rygg och bröst. Bo kan fångarna göra i mobil barack; en för fångar, en för vakter, och en för trossen, typ. Enklare vägarbeten (som att fylla i tjälskott med asfalt), rensa banvallar från ogräs/skräp, och t o m dra ny järnväg för hand är några exempel. Rensa dammar i parker. Städa stränder. Sortera sopor. Och så vidare.

        Endast sådant som faller under stat och kommun dock, inte ett handtag åt privata intressenter.

        Vad tror du, hade din granne styrt upp sitt liv efter en sådan vända eller tre?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Weasel

           /  05/26/2020

          Ärligt talat ;
          Nej , det tror jag inte.
          Om min granne ( som i själva verket inte är min ”granne” utan bara en person som bor i åorten bredvid min ) hade varit en logiskt fungerande människa med någon form av rationellt fungerande hjärna finns det ju kanske en möjlighet att det du skriver hade fungerat.
          Men nu är han en pundare med en pundarhjärna.

          Huruvida det ”fungerar” om man med ”fungerar” menar att han ”styr upp sitt liv” är dock helt ointressant för mig. Visst , det vore väl kanske en bonus om straffet resulterade i att han ”styr upp sitt liv” , men huvudsaken är ju att straffet hindrar honom från att skapa nya brottsoffer.

          När det häller just min ”granne” är det ju bara små skitbrott – sådana som pundare gör – som han har dömts för. Så det kanske känns lite overkill att döma honom till typ livstids straffarbete.
          Men i mitt samhälle skulle man väl ha ett progressivt straffsystem ; det första ”skitbrottet” ger 1 månads fängelse – det andra 2 månader – det tredje 4 månader – osv.
          De brottslingarna som har förmåga till konsekvensanalys lägger då ned sin kriminella verksamhet , medan de som inte har det straffar ut sig från det s.k. samhället.
          Straffarbete i kedjor på motorvägen låter väl helt ok , även om jag personligen skulle föredra att dom sitter i isoleringsceller. Jag tror att det för majoriteten av fångarna skulle upplevas mer plågsamt med isolering än att vistas utomhus i frisk luft i ett chaingang , så därför skulle jag hellre se ett sånt system.

          Svara
          • Weasel

             /  05/26/2020

            I ”porten bredvid min” – inte i ”orten bredvid min” ☺

          • Rikard

             /  05/26/2020

            Hej.

            Finns inget hinder för att kombinera ett progressivt system med straffarbete och isoleringsstraff. För en narkoman skulle det dessutom ge god möjlighet till avgiftning. Idag är det ibland lättare att få tag på droger inne på en anstalt än utanför – ”fiska på burk” är en metod, ”apotek” en annan.

            En månad per småbrott blir ju en hel del dessutom, fjorton månaders straffarbete enligt listan ovan. Isolering kan fortfarande användas åt dem som missköter sig, eller är kända våldsbrottslingar (vi ska inte sätta andra fångar i fara).

            Att orsaka lidande via straff är meningslöst. Syftet är 1) att kompensera offret, 2) att skydda andra, 3) att reformera den dömde, och detta till såg låg kostnad som är möjligt.

            Är det lidande eller skada som är syftet kan man lika gärna avrätta direkt utanför domstolen.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Weasel

             /  05/26/2020

            Man kan absolut kombinera ett progressivt straffsystem med straffarbete eller isolering.
            Däremot har jag svårt att se hur man skulle kunna kombinera straffarbete med isolering ?

            Jag håller absolut inte med om att det skulle vara ”meningslöst” att orsaka lidande. Så som jag ser det är just orsakandet av lidande det näst viktigaste syftet med straffet. Det viktigaste är att hindra brottslingen från att orsaka skada och utsätta människor för lidande.

            Min granne skulle inte få 14 månaders fängelse för sina 14 brott.
            Han skulle få 8.192 månaders fängelse för sina 14 brott – om jag har räknat rätt.
            Han får alltså 1 månads fängelse för det första ”skitbrottet” , och sedan dubbleras straffet för varje skitbrott.
            Alltså ;
            Brott 1 – 1 mån
            Brott 2 – 2 mån
            Brott 3 – 4 mån
            Brott 4 – 8 mån
            Osv.

            Och visst skulle man kunna göra som du säger och avliva den dömda brottslingen utanför domstolen. Då undviker man definitivt skapandet av nya brottsoffer , men samtidigt slipper ju brottslingen lida om man avlivar honom så det är inte särskilt lockande för mig.

    • MiT

       /  05/26/2020

      Hahaha, jobba deltid 😛
      Vill ändå försöka posta MINST ett i veckan.

      Svara
      • Weasel

         /  05/26/2020

        Ett i veckan räcker – för så länge som man publicerar minst ett inlägg i veckan räknas man som ”sysselsatt” istället för ”arbetslös” 😊

        Svara
    • Grodan Boll

       /  05/27/2020

      Jag tittar med samma bestörtning över vad min valkrets pysslar med.

      Var femte granne är vänsterpartist :((
      Hur? Hur?2??

      Svara
    • fenix

       /  05/31/2020

      ”Klart är att den giftiga maskulinitet som per automatik bland annat innebär ett förtryck av kvinnor och en glorifiering av aggressivitet inte har någon framtid. Vi har över huvud taget inte råd med en mansroll som fyller fängelser, skapar fysiskt och psykiskt lidande och dessutom håller nere kvinnors förvärvsgrad och löneutveckling.”

      Ideologisk nonsens så det skriker om det.

      Tesen att män närmar sig kvinnor baseras alltså på att män lagförda stöldbrott minskat.

      Hjärndöd slutsats.

      ”Ny forskning: Förändrade könsnormer kan leda till färre brott”

      ”– Unga mäns brottslighet har minskat kraftigt och närmar sig kvinnornas väsentligt lägre nivåer, säger Felipe Estrada, kriminolog vid Stockholms universitet.”

      En förklaring kan vara förändrade mansnormer, säger han.

      ”– Mäns traditionellt väldigt maskulina och aggressiva beteende har blivit nånting som man inte betraktar som lika rimligt och attraktivt, säger Estrada.”

      Ha Ha!

      En förklaring? Alla vet att precis detta är något han måste gå ut och säga i media för att sälja in fortsatt ”forskning” och få anslag, men rapporten innehåller inte ens ordet ‘könsnorm’ och begreppet ‘genusnorm’ finns bara med en enda gång i en obligatorisk upplistning av olika möjliga mekanismer.

      Med andra ord är det nästan som att de ideologiska ”forskarna” själva innerst inne äcklas av att ta dessa ord i sin mun, men gör som damen på hörnet när degen ska in.

      De målar med bred pensel över lagförda brott och faktum är att det främst är stöldbrott som har minskat. De erkänner att narkotikarelaterad brottslighet har skjutit i höjden, men det finns ingen som helst eftertanke hur extremt stort samhällsproblem detta är och hur det kommer drabba inte minst unga kvinnor väldigt illa som utnyttjas. Hade de feta haggorna haft någon som helst moral innanför pannbenet eller någon empati för sina medsystrar så hade detta snarare varit ett stort problem.

      De ser inte ens till de senaste årens sprängningar, skjutvapenrelaterade våldsbrott och gruppvåldtäkter och överfallsvåldtäkter utan viftar bort det som att det ligger utanför studien och utförs av en minoritet. Det är med andra ord inte så viktigt. Det är klart att om man ser tillräckligt brett, kisar ögonen och suddar ut gränser och kanske blundar – Ja, då är våldsbrott på en stabil nivå med nedåtgående trend.

      Nej det är bara beställningsjobb på beställningsjobb. De här ”kriminologerna” gör sin del när de går ut i media med en vag feministisk vinklad förklaring och journalisterna spinner vidare på den in absurdum för att skapa propaganda.

      De hade åtminstone vett nog – för en gångs skull – att erkänna den höga brottsligheten bland andra generationens invandrare, men som vanligt är den enda förklaringsmodellen ”socioekonomiska faktorer”.

      Det låter väldigt fint att tala om en ”överrisk” att vara kriminell, vilket ligger helt i linje med åsiktskorridoren, att våldsverkare som saknar empati och förstör andra människors liv genom att råna, misshandla, våldta, gruppvåldta och dessutom slå ihjäl dem (som tex Elin Kranz) är innerst inne goda människor som själva är offer för socioekonomiska faktorer och som saknar eget ansvar.

      ”Vad har den personen varit med om för någonting?”
      ”Vilka omständigheter har den killen växt upp under?”
      ”Vad är det för trauma han bär med sig?”

      Alla vet att det här görs av två anledningar.

      För att spela ner och sopa det ökade grova våldet under mattan, samt att skapa alibi för ideologisk nonsens och sprida radikalfeministisk nonsensideologi.

      Förr eller senare kommer de växande samhällsproblemen till deras farstu.

      Förhoppningsvis kommer karma ikapp dessa människor.

      Svara
  5. Fler som såg snyftreportaget om knarkare under corona i Aktuellt igår?

    SVT:s snyftreportage om hemlösa under coronapandemin

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/26/2020

      I början på Maj var det extra synd om prostituerade, som i pandemitider tvingas träffa de styggaste och surkåtaste kunderna, eftersom alla de snälla torskarna satt hemma i rädsla för den kinesiska lungaidsen. Men det var iofs innan Paolo torskade dit.

      https://www.expressen.se/nyheter/mina-21-saljer-sex-tar-storre-risker-nu/

      Det är många som har oroat sig för våld i nära relationer, att kvinnor som lever med våldsverkare skulle få det svårare i karantän. En högst rimlig oro. Men vad kan vi göra? På samma sätt som Rikard påpekar att det finns gott om folk som utan tvivel slurpar finfördelade silverlösningar, kvinnor som är hopplöst oförmögna att känna lukten av en potentiell våldsverkare eller för den delen alla de prostituerade som har svårt att hitta en försörjning som inte inbegriper horeri, pandemi eller ej.

      Svara
  6. Vad tror ni om Sjöstedts hot om att fälla regeringen?

    Jonas Sjöstedts (V) hot om fällande av regeringen om LAS förändras

    Svara
  7. Havre flarnstad

     /  05/26/2020

    Snyggt fynd avseende den avkönade polischefen.

    Den detaljen passerade mitt tränade öga helt obemärkt.

    Du har så rätt i att när något är lite extra informations fattigt brukar det ligga något unket begravt.

    Svara
  8. Vänstern tokflippade över mitt vlogginlägg om SVT:s reportage om knarkare under pandemin. Jag fick snabbt höra att jag var empatilös som inte tyckte man skulle sponsra knarkande…

    Sven Bergersjö- empatilös moralist?

    Svara
  9. Havre flarnsta

     /  05/27/2020

    Snyggt när partiföreträdare för fiskarna öppet stödjer AFA.

    Folkbildning kallar hon det.

    Svara
    • Bamse

       /  05/27/2020

      Låt oss korrigera den högra kolumnen lite:

      Vill bygga en DDR-liknande stat baserad på intersektionell identitetspolitik.

      Ja, mot alla som inte är av samma åsikt som oss och entydigt för DDR-bygget.

      En del av dem bör få mycket mer makt än andra. Detta enligt intersektionell modell där alla vita, heterosexuella män står lägst i rang i alla sammanhang.

      Inte för någon som inte till fullo delar vår åsikt och stöder DDR-bygget.

      Definitivt fängsla dem. Alla oliktänkare, oavsett hur liten detalj det gäller, är jättefarliga.

      Hest inte. Definitivt inte Israel!

      Tja, det finns vita fält även i vår flagga. Men det vill vi förstås helst inte medge – det ger så olustiga associationer som osar 30-tal.

      Svara
    • hllviken

       /  05/27/2020

      Majas tweet är totalt lögnaktig. Var och en ansvarar för att bilda sig inom sann Historia och Politik.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  05/27/2020

      Klassiskt skitsnack.

      Politiska mål
      NSDAP: En nation, ett folk, en värdegrund.
      AFA: En värld, ett folk, en värdegrund.

      Vilja att använda våld
      NSDAP: Ja! Krossa den onda kapitalismen!
      AFA: Ja! Krossa den onda kapitalismen!

      Vad görs med minoriteter
      NSDAP: Det beror på färg och etnicitet.
      AFA: Det beror på färg och etnicitet.

      Yttrandefrihet
      NSDAP: Nej! Vi jobbar stenhårt med deplattformering av oliktänkare.
      AFA: Nej! Vi jobbar stenhårt med deplattformering av oliktänkare.

      Oliktänkare
      NSDAP: Få bort dem ur populasen och tysta dem så de inte stör ordningen.
      AFA: Få bort dem ur populasen och tysta dem så de inte stör ordningen.

      Judar
      NSDAP: Nej! Ren antitysk ondska måste kväsas.
      AFA: Nej! Ren antipalestinsk ondska måste kväsas.

      Färgschema
      NSDAP: Röd fana med krusiduller på.
      AFA: Röd fana med krusiduller på.

      Mhmm. Helt olika.

      Svara
      • Weasel

         /  05/27/2020

        Mycket bra , och framför allt mycket korrekt , sammanställning , Grodan Boll.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  05/27/2020

          Framför allt ”krossa kapitalismen” missas allt som oftast av de vänsterblivna. För att vara ett socialistiskt arbetarparti som garanterat var emot vinster i välfärden och hatade hur storbankerna kedjade medborgarna i ränteslaveri, känns de inte övertygande extremhöger.

          En återkommande petpeeve.

          Svara
      • hllviken

         /  05/30/2020

        👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍

        Svara
  10. Frida Gustavlin

     /  05/27/2020

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7481934

    ”– Man halverade styrkan och lite till och då behövde ju vi som var kvar täcka upp för alla arbetsuppgifter som fanns på vårdcentralen för att det skulle rulla. Till slut gick det inte längre så då kraschade jag både fysiskt och psykiskt, säger hon.”

    Om hon och hennes insjuknade kollegor inte varit så macho att de trodde att de kunde göra två personers arbete kanske de hade varit frisk, eller är det dessa kvinnors pro pluggkultur som spökar?

    Svara
  11. Leif

     /  05/27/2020

    Den Svenska Modellen:
    Ingen har ansvar för någonting. Det har Någon Annan™.

    Svara
  12. MiT

     /  05/27/2020

    Svara
  13. MiT

     /  05/27/2020

    Svara
    • Weasel

       /  05/27/2020

      Jag är man. Jag spelar i ett band.
      Vi säljer färre skivor än Madonna och Lady Gaga drar mer publik än oss.
      Madonna och Lady Gaga tjänar mer pengar på musiken än vad jag gör.
      Detta beror på att Madonna och Lady Gaga är kvinnor.
      Världen är orättvis och jag är diskriminerad.
      🙁

      Svara
    • Senior

       /  05/27/2020

      Lägg ner skiten.
      Det som så mycket annat har spelat ut sin roll för länge sedan.

      Svara
    • Gorby

       /  05/28/2020
      Svara
    • jans

       /  05/28/2020

      Detta är ju utmärkt. Melodifestivalen har nu chansen att bli lika bra som Svenska Filminstitutet! Idel succéer blir det när det hårdkvoteras som bekant.
      😀

      Hon med pottfrisyren vilade inte länge på lagrarna. Nu kommer hon bit för bit riva det Christer Björkman byggt upp. Komik på hög nivå.

      Svara
      • Rikard

         /  05/29/2020

        Hej.

        Tänk om arrangörerna av Alternativfestivalen och Gärdetfesterna vetat detta 1970! Att feminismen istället för socialismen, solidaritet, progressiv musik och brass, näbbstövlar och maskrosvin som skulle avliva Schlagerfestivalen.

        Som de skulle skrattat.

        Den som är för ung kan kolla i SVT:s Öppet Arkiv efter ”Alternativfestivalen”. Det hölls flera olika festivaler från 1970 fram till 1991, med ett par återföreningar på 2000-talet, men originalet var Festen på Gärdet 1970.

        Dags för en ny text till ”Doin’ the omoralisk schlagerfestival”!

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
      • Precis Jans. Man kan tycka vad man vill om herr Björkman, men det går inte att förneka att han förstod sig på att Melodifestivalen var tvungen att vara kommersiellt gångbar och det var egentligen hela hans linje, oavsett kön (t. ex. så var Afro-Dites Never Let It Go menat som en dansbandslåt från början, vilket han ändrade på).

        Jag undrar ärligt talat hur lång tid det tar innan pottfrisyrerna kör det hela i botten och SVT blir tvungna att ta in Björkman igen i ren panik? Jag trodde det skulle kanske ta tio år då folk är seglivade i sina vanor, men kanske lyckas de på fem.

        Svara
  14. MiT

     /  05/27/2020

    Några frågar också hur ofta det hänt men inga svar än vad jag kan se… Är väl så när det som gäller är ”kan”, ”om” osv.

    Svara
    • Motkraft

       /  05/28/2020

      Ha, bara ljud så klart, aldrig att den humanitära stormakten Sverige skulle skicka tillbaka någon som uppenbarligen ljugit. Vi har ju Amir Nabizadeh som exempel, som både ljugit om sin ålder och som semestrat hemma i Iran…..

      Svara
  15. MiT

     /  05/27/2020

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/3150826585011911?__cft__[0]=AZVfBvpGcVf41atOKRL5RyO-8GewD31F2hMbh4XorcYJYnPS8Y4yQynBLWYNfovG_OPDZElQOVfymX8E5qFh-psv4WoaioV3Oa0tOtk9gHdwplewLV0wcDvAzy21SmdfKHx2qDUMF8AgHruLpCW1vY8p1h9zJKPnoml4ofKdWzK2aLlpi5vPFNUopByZWkwrmaKi6xGedyHSNzVlUjeLH-I9&__tn__=%2CO%2CP-R*

    Svara
  16. MiT

     /  05/27/2020

    *https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10157508951663251?__cft__[0]=AZVIbDcyNiPWxU85zYExsNqHz7agyn_DQrD3m5IM08chxKF0hiMNUFnuvVKJfiL705QtE5D5ywMZ5SuTt13Mn1AeP1i6sPaTE9ypblVjbYSVoeOV-Z5_wDkl2L4wzoJXpemMU6sUwcoYtxQ7HPdFU0OeIq7couMV5W1DNldnnDC4Erk4cby2WnXtI6toc8RYB_A&__tn__=%2CO%2CP-y-R*

    Svara
  17. MiT

     /  05/28/2020

    Svara
  18. Förklarar i dagens vlogg något som riktiga broilerpolitiker lär sig från början om de ska få en lyckad karriär: Det viktiga är sällan vad de gör, mest vad de säger. Helst bör de inte säga något alls (det har ju funkat bra för Statsministern), men måste de, ska de säga det populära, oavsett det är sant. Kommer frågan om de ska samarbeta med Sverigedemokraterna? Svara det rätta. Kommer frågan om de är feminister? Svara det rätta…
    Vad som är sant, är oviktigt…

    …men är DU feminist???

    Svara
  19. MiT

     /  05/28/2020

    Klart att Afrosvenskarna ska vakna till liv…

    *https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2610472205889832&id=1423043744632690&__cft__[0]=AZWz59-bK_lCJfiHsOUieu7LwLK-3i8Fz_l0gAydOUBNnDOaq_a0Lcc7fzhVvddP88GgQNDI6z9rpmkdpFivwFB-KbB5bfR0YPJRnH0TWQ_HXMeBEORQ7V85ADy1VU5jQmxC6BQJYLMV3eX_5VQgRNApedpUZ0pUA1RblJ_dFeoP1s7GNdr0UsWDFDQ8p0rxQzkx_hAwr8PkqWVayScQASQ9&__tn__=%2CO%2CP-y-R*

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/28/2020

      https://www.foxnews.com/us/armed-citizens-guard-stores-amid-looting-in-minneapolis-report

      Rodney King.
      Freddie Gray.
      Inget säger berättigat vrede och hedrande av offret som att stjäla det som går att stjäla från lokala näringsidkare för att därefter elda upp stadsdelen.

      Svara
    • Bamse

       /  05/28/2020

      Precis min tanke. Afrosvenskarna har väl tagit avstånd från de brott och det oprovocerade våld som dessa människor utsätts för? Eller?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  05/28/2020

      Jag är säker på att rasisterna på Afrosvenskarna kan förklara varför de här killarnas värdegrund är bättre än de poliser de ser som klandervärda.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/28/2020

        Nej, det är inget man låtsas sker. Dessutom är det väl ingen annan media i Sverige heller som intresserar sig för den aspekten? Det bästa kanske vore att en del städer helt togs över av de svarta så kan de sköta den där skiten själva. Kommer nog att bli mysigt bara ”rasismen” försvinner.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  06/02/2020

        Eftersom de hör ihop lägger jag dem här.

        En långtradare försökte att med full fart köra in i en stor grupp antirasistiska demonstranter. Som genom ett mirakel skadades bara en människa.

        Lögnare. Må du ruttna i det helvete du påstår dig tro på.

        https://www.theguardian.com/us-news/2020/may/31/semi-truck-drives-through-crowd-of-protesters-on-minneapolis-bridge

        Man ser tydligt hur kraftig inbromsningen är.

        apparently without seriously injuring anyone.

        Bra jobbat chauffören.

        As the vehicle ground to a halt, the crowd surged back toward the driver and dragged him from his cab and beat him. Protesters smashed the windshield of the truck.

        Mindre bra jobbat från huliganerna.

        Public safety commissioner John Harrington said traffic cameras appear to show the truck was already on the freeway before barricades were put in place to shut it down at 5pm.

        .

        A local television station aired footage of the incident, with a shaken anchor narrating, “Oh my gosh, the speed at which that truck approached, and even some of the brave people attempting to slow it down.”

        och

        People threw their bicycles into the path of the truck to slow it down.

        Tänk vad modigt de hade kunnat få lastbilen att tappa kontrollen och börja sladda rakt in i folksamlingen…

        Svara
    • Ivar L

       /  05/28/2020

      Fast själva gripandet är i vart fall klandervärt denna gång. Utan minsta tvekan.
      Polisen med knät i nacken på George bör dömas för mord. Han sitter kvar med benet säkert fyra minuter efter att George slutat prata. Det finns inga ursäkter, det är faktiskt värt att vara upprörd över också.

      Svara
      • Yapp! Det är därför det är synd att en massa saker händer kring det (som upplopp och konstiga konspirationsteorier) då det lägger fokus på helt fel saker. Hade jag varit polisen i fråga så hade jag snarare tackat gudarna att det blir upplopp och skit då det är en bra distraktion från själva kärnfrågan.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  05/29/2020

        Enig.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  05/29/2020

      En aspekt mitt framför näsan på mig som jag missat:

      https://twitter.com/PontusPersson5/status/1266296035804016643

      #TommieLindh

      Svara
  20. MiT

     /  05/28/2020

    *https://www.facebook.com/markus.oelandius/posts/3280663888632729?__cft__[0]=AZXjmk1z3ZoDMvER_mAGf09LTpGyxu2x2YskoEtuZIwMiWQbLfVmA-EHx1vLi5V9PT8e28-d7OxltC3-EHIyHMyusRzuWggF0C5WIhKx9jQxsPAttHrNFjpdU1SN-ccfQN8xSxGoduXZJq5qO5wd4Ye75ENdTBWniEshyzUMb6NAE5BwA1eJAXpH0QPcdXv64dA&__tn__=%2CO%2CP-y-R*

    Svara
    • Ivar L

       /  05/28/2020

      Är man förvånad? Denne tidigare i gammelmedia helgonförklarade allvetare var alltså del av FHM:s PR-maskineri och ytterst sosseriets hantlangare. Det var precis så det kändes när han uttalade sig från första början.

      Svara
  21. Grodan Boll

     /  05/28/2020

    https://nyheteridag.se/lofvens-coronasucce-belonas-av-valjarna-i-nya-svt-novusmatningen/

    Kan någon förklara det här för mig?

    Regeringens strategi är att inte göra något alls, utan låta sjukdomen löpa fritt genom befolkningen. Att sitta på sina rövar och göra ingenting. Anledningen är att de inte kan ha någon annan strategi är för att de varit inkompetenta och avvecklat krisreserver och buffertar, samtidigt som de maxat befintliga system till bristningsgränsen redan innan krisen. De har bakbundit sig själva. Därtill har de gömt sig bakom Tengnell och FHM, vilka haft 100% fel i allt de någonsin hävdat.

    1. De har avvecklat krisberedskapen.
    2. De hade ingen beredskap när krisen kom.
    3. De kan inget göra, utan låter sjukdomen slå som en våg över befolkningen.
    4. Svetsaren in Chief går och gömmer sig.
    5. Den korrupta forna SSU-haggan lever inte upp till vad hon lovar.
    6. De äldre dör som flugor.
    7. Deras expert har fel i allt.

    …och förtroendet för stollarna GÅR UPP?

    ( Och då har som lök på laxen även transportstyrelsedebaklets ärkenöt kommit tillbaka och rakt emot alla andra västländer kommit fram till att ge Huawei fritt fram i våra 5G nät. Men det är en annan historia… )

    Svara
    • tompas11

       /  05/28/2020

      Den enda rimliga förklaringen torde vara att detta land befolkas av en stor grupp lallande idioter som inget förstår eller begriper. Hur fan kunde det bli så här?

      Svara
    • hllviken

       /  05/28/2020

      Sveriges förfall har pågått i många år –

      Bildt (M) 1991–94
      Carlsson (S) 94–96
      Persson (S) 1996–2006
      Reinfeldt (M) 06–14
      Löfven (S) 14–

      Både ”vänstern” och ”högern” är skyldiga. I och med det är det inget klart samband.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/28/2020

        Oroa dig inte. Ett helt gäng politiker, inklusive Erik ”Myten” Ullenhag, har en permanent plats på min darttavla.

        Jag är mest förundrad.
        Mitt korttidsminne är sämre än den genomsnittliga guldfiskens, men till och med jag kommer ihåg vad de gjort. Det måste därför till en annan förklaring till opinionen än att folk glömt.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  05/28/2020

          Alla sådana där tankar om att regeringen skulle ha någon dold strategi är tyvärr fel. Helt uppenbart saknar de strategi, de hade en strategi som visade sig inte fungera, och nu har de inga idéer kvar.

          Idag stod statsministern och oroade sig över ”en andra våg”, och sa att det låga antalet smittade utgjorde risk för detta, samtidigt så är åtgärder noll och inga. Fullständig initiativlöshet. Han har uppenbart haft en briefing med FHM och kanske Socialstyrelsen innan pressträffen. De säger uppenbarligen inte allt de vet/tror.

          Regeringen har laga befogenhet iom den lag som klubbades igenom att göra nästan vad de vill, ändå så skyller de på regionerna. Snacka om att inte ta ansvar när man redan tagit sig ett 100% ansvar.

          Att testkapaciteten inte används är fullständig jävla skandal.

          Hur svårt kan det vara att följa detta enkla recept.

          0. Se till att det finns testkapacitet, lös logistiken. Det behövs typ tre, max tre, hyfsat smarta personer med befogenhet för att bestämma hur detta ska gå till.
          1. Låt de som tror sig vara smittade testa sig.
          2. Isolera smittade tills de visar negativt testresultat.
          3. Ta reda på vilka kontakter den smittade haft, inte genom att ha en armé av smittspårare utan genom att be denne själv smittspåra i den utsträckning det är möjligt.
          4. Erbjud test till alla av dessa.
          5. Se punkt 2.

          Folkviljan finns för att ta itu med den här skiten, det är vår regering som saknar kraft och förmåga.

          Svara
          • Men Frida. Det var ju så vi gjorde under början av HIV epidemin. Det är helt gammalmodigt och tog inte hänsyn till genusfrågor.
            Vi isolerade få för de lydde i regel våra råd. Men HIV smittade ju inte med hosta.
            Kom inte hit och föreslå sunt förnuft för det har vi skippat länge sedan.
            Fy på dig!

    • Jans

       /  05/28/2020

      Nej, det är helt obegripligt för tänkande människor hur regeringen kan få ökat stöd och man får väl säga som så att Sveriges befolkning får vad de förtjänar. Majoriteten verkar vilja bo i en sönderfallande bananrepublik, så varsågoda.

      Svara
    • Motkraft

       /  05/28/2020

      Nu tycker jag FHM mål är fel men de har egentligen varit rätt tydliga hela tiden. Jo, de grumlar genom att dilla om flockimmunitet och annat, så visst blir det otydligt.

      Men deras utgångspunkt har hela tiden varit att alla blir smittade till slut och att vaccin inte är inom sikte. Så det enda målet har varit att få ned ”puckeln” så lågt att vården hinner med. Målet har *inte* varit att få puckeln lägre än så. Målet har *inte* varit att tant Agda ska undgå smitta eller död. FHM utgår ju ifrån att alla blir smittade till slut, även Agda, så döden är oundviklig. Kommer bara lite tidigare än om haft bättre och snabbare åtgärder.

      Andra länder har försökt få ned spridningen så lågt att de kan hålla ut tills hittar existerande läkemedel som kan användas för att spara liv eller att vaccin finns. Därav att strategin Sverige valt är så olik många andra länder.

      Så ur FHM synvinkel så har de lyckats uppnå målet, vården hinner med (säger de, tror en del vårdpersonal inte håller med). Att de nu pratar om att kanske borde ha skyddat gamla bättre är bara teater, de inser att PR-mässigt så var det inte så lyckat att låta så många gamlingar dö i förtid. De har ju försagt sig ibland typ att ”är mest gamla som dör, är inte så allvarligt”.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/29/2020

        I och för sig fattar jag lite vad du menar men FHM är fegisar och försöker hela tiden blanda bort korten.

        Jag tycker inte de är tydliga. Tegnell glider undan frågorna på olika sätt och talar sällan rent ut. Får han frågan varför t.ex. Danmark lyckats bättre så säger han ju inte att FHM vill låta smittan spridas i lugn takt utan han säger att det inte går att jämföra o.s.v.

        Svara
      • Snior

         /  05/30/2020

        ”Så det enda målet har varit att få ned ”puckeln” så lågt att vården hinner med. Målet har *inte* varit att få puckeln lägre än så. Målet har *inte* varit att tant Agda ska undgå smitta eller död. FHM utgår ju ifrån att alla blir smittade till slut, även Agda, så döden är oundviklig”

        -Målet i andra länder, och för all del när kompetens fanns i Sverige har varit att undertrycka smittan så att den dör ut naturligt:

        Om man kan hålla folk åtskilda och i karantän försvinner smittan helt när de sista smittade dör eller blir friska, inget nytt eller konstigt med det.

        Kan man isolera 10 smittade från Italien eller Österrike, så dör smittan i och med deras tillfrisknande eller död, och övriga 10 miljoner behöver inte ens fundera på att bli smittade.

        Det är av precis den anledningen som tex. hundar fick sitta i karantän när de importerades från andra länder: för att verifiera att de inte hade sjukdomar som var utrotade i landet, tex rabies.

        Konstigt nog har man den kompetensen gällande Ebola och andra sjukdomar, men inte gällande denna variant av Coronaviruset, ett virus som varit känt åtminstone sedan mitten av 60-talet…..

        Det är något som verkligen, verkligen stinker med hela denna hantering av corona jämfört med erfarenhet och praxis från andra och liknande virus. Det stinker verkligen av något, svårt att precisera något dock, men stinker gör det, lång väg.

        Svenska (FHM) myndigheters direktiv har ju varit rena förstärkare gällande smittspridning, snarare än att dämpa ut den.

        Svara
        • Senior

           /  05/30/2020

          Vad hade hänt om Ebola smitta hade hanterats på samma sätt som Covid-19 i Sverige?

          Svara
        • Senior

           /  05/30/2020

          En sak till:

          Om nu språk är så viktigt som vissa hävdar, varför har man från officiellt håll valt att döpa det till ”social” distansering istället för det mycket mer och lämpligare ”fysisk” distansering?

          Och varför har inte de som tycker språk är så viktigt att de måste uppfinna ordet ”hen” inte opponerat sig mot detta språkbruk?

          Vill man spä på polarisationen mellan människor?

          Svara
  22. MiT

     /  05/28/2020

    Svara
  23. Gorby

     /  05/28/2020

    Ny expert i vattenrening och miljöfrågor…

    Svara
    • elina

       /  05/30/2020

      Håna inte, sa inte ärkebiskopen att hon är sänt från GUD.

      Svara
  24. MiT

     /  05/28/2020

    *https://www.facebook.com/christian.sonesson/posts/10157831337132098?__cft__[0]=AZWLa7uGGFT5fIq_ZKhEab45TaHBiuZYKtb6LE6iQUugNG9DslX7WFS5oWT04gYBLEhTSWtwE6hUrUs-9TGQ1qApkyuLixW_Zc8E4HsWSPeb6oMi_kK497_pkb4VkQTM8RG56TMuIDh86dzrXmauCEl-1sk_83D65p8ExUccbt4vTjwqTWZICrBMNGtAeg8JoYpDpxtbvSulOH1g0kBJMemrhJ_brGuzhYEXTcgeD9216a0VfsGeDnDQFtwrybdyXLLdMyrElOz_HaOABFUGcEE6&__tn__=%2CO%2CP-R*

    Svara
    • MiT

       /  05/29/2020

      Läs tråden med tweetar hit och dit, dyker upp journalister och svt-folk som givetvis tror på allt som Syd-DN säger

      Svara
  25. Wilma gjorde allt vad Stefan Löfven begärde av henne, hon skaffade en ointergrerbar muslimsk pojkvän han gjorde som många Mena män gör, han separera hennes huvud från hennes kropp nu vill inte ens Steffe Pissa på hennes grav, Enligt Steffe och hans filosofi så har inte ens rassen Wilma levt i Sverige

    Svara
  26. Ivar L

     /  05/29/2020

    Svara
  27. Ivar L

     /  05/29/2020

    SvD:s nya jobb. Damage Control Center åt regering och södermalmsadvokater:

    Damage Control 1 – skydda regeringens obegripliga coronastrategi:
    ”Emma Frans:Sveriges dödstal är höga – men ger inte hela bilden”
    Ja, ni kan historien redan. Inget går att jämföra och Sverige är bäst på statistik.
    https://www.svd.se/sveriges-dodstal-ar-hoga–men-ger-inte-hela-bilden/av/emma-frans

    Damage Control 2 – återupprätta haveristadvokaten Borgström nu när han är död.
    ”Mårten Schultz:Borgström bidrar med intressanta nyanseringar”
    Efter en i sig obegriplig postum publicering av en debattartikel där Borgström försvarar sin usla advokatgärning i Quickfallet så rycker kompisen Mårten Schultz ut och förklarar för oss läsare varför Borgström har rätt fast han hade fel.
    https://www.svd.se/claes-borgstrom-bidrar-med-intressanta-nyanseringar

    Den stora frågan är varför den borgerliga pressens flaggskepp mer och mer verkar bli en sossetiding med Södermlalmsglasögon. Borgström var ju som bekant ”femistisk” advokat boende på Södermalm, liksom Schultz. I vart fall bildligt talat.

    Svara
  28. Jans

     /  05/29/2020

    Det kanske finns hopp trots allt:
    https://nyheteridag.se/fortroendet-for-regeringen-rasar-enligt-sifo-nagot-ar-pa-vag-att-handa/

    ”Regeringen tappar hela elva procentenheter i den senaste förtroendemätningen från Sifo. Även Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen tappar stort i mätningen, som Sifos opinionschef Toivo Sjörén kallar för ”en ny signal” enligt Expressen.”

    Svara
  29. MiT

     /  05/29/2020

    *https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10157515352293251?__cft__[0]=AZXUO42IbbaSRaFHKjIQppzKFWLosDN5xXTYIvNrpOLH4x203yU46W43Z2Xs7ZcRIJYcgyCeJSeWuZjjFkQRd6sVJ6AjPHExJPIDCxQvIZ4AiAnkn1c9tModw3iLx1AyEFHx0ybl9QmTGnwrYmoRmm2qNX44Kjik6-EvoKeBIr2eTA&__tn__=%2CO%2CP-R*

    Svara
  30. Gorby

     /  05/29/2020
    Svara
  31. Gorby

     /  05/30/2020
    Svara
  32. MiT

     /  05/30/2020

    PASCALIDO hänvisar till Irene Molina…

    Svara
    • Q-Ken

       /  05/30/2020

      Om ni bara slutar att kasta sten mot ambulanspersonal så får ni säkert hyra stugan ska du se.

      Svara
    • Ivar L

       /  05/30/2020

      Rätt hög Linnea Claesson-procent på Alexandra. Naturligtvis är det som ”elizabeth” skriver rent nonsens hon kommer med. Skulle inte förvåna mig om ”en vän” är ett rent påhitt också.

      Svara
    • Weasel

       /  05/30/2020

      Pascalidous vän får väl boka stugan via airbnb istället för att ”ringa runt” som man gjorde på 90 talet.
      Jag är inte helt övertygad om att historien är sann 🙄

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/01/2020

      Svara
  33. Ivar L

     /  05/30/2020

    OK, jag var lite hård mot SvD. De skriver bra grejer också. Idag ett långt och skrämmande reportage om hanteringen av våra äldre under coronakrisen:
    https://www.svd.se/okanda-kurvan-visar-hur-aldre-prioriteras-bort

    ”Andelen äldre som fått intensivvård för covid-19 minskade kraftigt när läget var som värst, visar SvD:s kartläggning. Samtidigt har bristande medicinsk kompetens förvärrat coronakrisen på äldreboendena. Ger vi våra äldsta andra klassens vård i Sverige?”

    Svaret på ingressens fråga är utan tvekan ”ja” och det är väl underbyggt av bl.a. en kurva som jag tyvärr inte vet hur man länkar in.

    Hur som helst, innan epidemin har blivit jättestor är andelen äldre i IVA ganska stor, men allteftersom fler IVA-platser besätts minskar andelen äldre, d.v.s. de prioriteras bort från IVA och detta underbyggs väl i texten. Sedan efter att det peakade i april har andelen äldre ökat igen. Detta är alltså sanningen bakom påståenden om att svensk sjukvård ”klarade” krisen och IVA-platserna räckte. Man lät bli att skriva in gamla för att slippa rubriker om att det var proppfullt på IVA. Det finns knappast en annan förklaring till varför andelen äldre sjönk när pandemin slog som hårdast. Undrar hur många som kunnat räddas som dog. Jag tror det handlar om åtskilliga hundra.

    Detta är vad jag misstänkt hela tiden och inget annat än en medicinsk och etisk skandal men den kommer sopas under mattan. Mycket av Tegnell och kompanis presskonferenser har handlat om regerings-PR och damage control och inget annat. Väldigt mycket som inte gått rätt till i denna hantering.

    Jag rekommenderar faktiskt SvD artikeln starkt. Köp tidningen och spara.
    Vi lever i en mycket mörk tid. Regeringarna Löfvén I & II måste vara de värsta regeringar Sverige någonsin haft även om Reinfledt ligger bra till också för han öppnade på något sätt porten till Sveriges slutgiltiga förfall. Någon slags ansvarslös, passiv och nästan föraktfull inställning till landet man har att styra.

    Svara
    • Senior

       /  05/30/2020

      Precis så.

      En sjuk gamling proppas med morfin och lämnas sedan att dö i lindrade plågor.
      End of story, -Och gamlingens liv.

      ….Alldeles ensam enär det är besöksförbud för släktingar.

      Påminner mig om Sveriges 40-tal där funktionshindrade flyttades till anstalter så långt bort ifrån släkten det var möjligt för att också där förhindra eller åtminstone försvåra besök, varvid de snart dog på den nya anstalten….

      Eller svenska ålderdomshem på 70-talet där fullt friska människor skrevs in, fick plötsligt en hel arsenal mediciner de levt ett liv utan, för att inom några månader tyna bort och dö.

      Dessa likheter kan givetvis vara en slump.

      -Liksom FHM och deras ”naiva” direktiv som snarare spätt på dödstalen än begränsat dem.

      Svara
      • Senior

         /  05/30/2020

        En slump som kan diskuteras lite om man läst socialdemokraternas bibel utgiven av makarna Myrdahl, ”kris i befolkningsfrågan”.

        Svara
      • Att förbjuda anhöriga att besöka de gamla tar bort det lilla insyn i verksamheter vi har hittills haft. Jag antar – misstänksam som jag är – att det var ett skäl, den andra är vårdutgifter.
        Besökare är inte många. Det är inte någon kö. Om man velat göra något hade ju Kommunen genast testat alla anställda och sedan haft skyddsutrustning och inga anställda som kommer mer eller mindre direkt från gatan.

        Svara
        • Senior

           /  05/30/2020

          Ja, det här med ”köttberget” och stora pensionsutbetalningar har ju varit en stor stötesten som fram tills nu med Corona ännu inte fått någon politisk lösning…..

          Svara
  34. Jans

     /  05/30/2020

    Det här med ansiktsmaskens påstådda oduglighet…
    Jag tror det ligger en del i att det inte är ett jätteverksamt skydd MEN en fråga som aldrig kommer upp är varför i så fall ansiktsmask/munskydd har används inom såväl sjukvård och tandvård i mycket stor utsträckning i decennier. Jag tycker denna fråga behöver redas ut ordenligt. Inte bara gällande corona. Är det övriga ansiktsmaskbärandet mer eller mindre onödigt också eller hur ligger det egentligen till?

    En kvalificerad gissning är att ansiktsmask ger ett procentuellt sett ökat skydd om än långt från 100% och att detta ökade skydd ändå, i en stor population, bidrar till att rädda liv och hälsa. OM det är så blir den naturliga slutsatsen att ansiktsmask gör nytta i många situationer även nu under pandemin. Inte minst i äldreomsorgen.

    Svara
    • Motkraft

       /  05/30/2020

      Är rätt enkelt

      – En majoritet av forskarna verkar överens om att droppsmittan är den huvudsakliga smittvägen. Ett av huvudargumenten mot mask är att bäraren kanske ”tar på sin mask och sedan munnen och blir smittad”. Det argumentet är minst sagt underlig, smittan på utsidan av masken hade ju kommit ned i lungorna direkt om inte haft masken.

      – Olika hemmagjorda masker är olika bra, vissa har ett lager tyg, andra flera, en del filterficka andra inte, vissa sluter mer tätt andra mindre tätt. Men alla har *någon* effekt. Vissa en rätt stor effekt.

      – Den som bär mask kan känna sig tryggare och då finns risken att beter sig mer riskfyllt. Visst, om du utan mask inte går ut alls och med mask går till mataffären någon gång då och då så har du ökat risken på grund av att du bär mask. Men om du ändå går till mataffären några gånger i veckan och med eller utan mask håller avstånd osv, så är det självklart att mask minskar risken för att bli smittad när du går dit.

      Det finns för och nackdelar. Jag tror fördelarna med mask överväger.

      Svara
      • Senior

         /  05/30/2020

        Precis så.
        Som jag brukar hävda; någonting är åtminstone lite bättre än ingenting.

        Svara
      • elina

         /  05/30/2020

        En finsk undersökning visade att skyddet för allmänheten var begränsad.
        Men jag gissar att de flesta använder munskydd fel.
        Den sitter inte som den ska.
        Du återanvänder den och sprider så virus som ev har fastnat.
        Du tar av den utan handskar och sprider virus omkring och lägger den inte i sopor som genast knyts ihop och slängs. Vart, fråga mig inte.

        Jag är ingen expert minns dock detta från min smittosamma sjukdomar utbildning. Jag tror att munskydd har viss effekt.

        Svara
        • Jans

           /  05/30/2020

          Ja, men alla dessa invändingar mot munskydd gäller ju inte enbart corona och då kommer återigen frågan – varför det plötsligt skulle vara nästan olämpligt med munskydd, på tunnelbanan, inom äldreomsorgen m.m. – när det ju använts i mängder av sammanhang tidigare utan att FHM ryckt ut och upplyst om faran med munskydd.

          OM munskydd ofta vore olämpligt borde detta redan varit en spridd kunskap inom sjuk- och äldrevård. Det har satsas mycket på hygienfrågor på senare tid bl.a. på grund av resistens hos bakterier. Jag har aldrig någonsin hört talas om att munskydd, ja det skall man vara restriktiv med.

          Min personliga hobbytolkning är att FHM visste att det var brist på munskydd och i det läget valde att dra en vals för att skydda sin kära regering.

          Svara
          • Ivar L

             /  05/30/2020

            Av samma resursbristskäl tror jag den tidigare så fantastiska handspriten skrevs ner i betydelse till förmån för vatten och tvål som i och för sig säkert är bra det med men mer tidskrävande. En avgörande skillnad i vårdsammanhang.

          • elina

             /  05/30/2020

            Ja. Jag tror det med. I stället borde de ha gjort en undervisningsvideo för att täppa till misstag man gör med munskydd.

          • Senior

             /  05/30/2020

            Precis så.

        • Weasel

           /  05/30/2020

          ”Den som bär mask kan känna sig tryggare och då finns risken att beter sig mer riskfyllt. ”

          Det där tycker jag är ett alldeles lysande argument mot skyddsmask.
          Själv bär jag aldrig flytväst på sjön eftersom man invaggas i en falsk trygghet om man bär flytväst. Då är det ju mycket bättre att vara uppmärksam med var man sätter fötterna så att man inte ramlar överbord.

          Svara
          • Rikard

             /  05/31/2020

            Hej.

            Hehehe, du påminde mig om ett skämt (inspirerat av ”Anslagstavlan”) jag hörde på grundkursen i statistik:

            ”8 av 10 som omkommer på sjön saknar flytväst. 2 av 10 har druckit alkohol. Alltså är det säkrare att vara full än att sakna flytväst.”

            Tänk vad mycket vi kan avskaffa… njurbälte, antivibrationshandskar, hörselkåpor, hjälmar, säkerhetsbälte, kniv-/skyddsvästar, reflexer och varselkläder, isolerade arbetskläder vid farliga elarbeten, säkerhetsbälten, reservfallskärm (eller fallskärm helt och hållet så slutar folk hoppa ut från flygplan på ett eller annat sätt…), svetsmasker, kondomer, den där lilla tejpbiten som talar om hyr hög sin stråldos är just nu… Strålande tider, härliga tider!

            Det är nästan att jag vill se en film, en riktigt gammal go rulle med Tegnell, Eliasson och Bermudez-Swanberg i huvudrollerna. ”Lönskalägesligan i ‘That’s not my department'” eller ”Hur jag lärde mig att sluta oroa mig och älska propagandan”.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

  35. Ivar L

     /  05/30/2020

    Är det inte oerhört märkligt att denne Gisecke alltså i princip varit PR-kosnult åt FHM under våren:
    https://nyheteridag.se/plus/svt-om-gieseckes-kontrakt-hade-vi-kant-till-detta-sa-hade-vi-velat-redovisa-det-for-publiken/

    ”Johan Giesecke har uttalat sig i media om coronaviruset flera gånger under våren, utan att det framgått att han arbetar för Folkhälsomyndigheten.

    Den 6 maj skriver Giesecke att ”det är närmast utsiktslöst att försöka stoppa spridningen av viruset” i en debattartikel i Svenska Dagbladet, där han presenteras som ”professor emeritus Karolinska Institutet, tidigare statsepidemiolog”.

    Men då hade Giesecke redan fakturerat Folkhälsomyndigheten 207 arbetstimmar från och med den 23 mars, samma dag som Svenska Dagbladet publicerar Gieseckes debattartikel ”Forskare bör hålla sig i sina områden”.”

    FHM har alltså betalat denne man för att stå vid sidan om, låtsas att han är oberoende expert, och heja på FHM och Tegnells linje. Varför lägger en myndighet som jobbar med folkhälsa pengar på PR? Vad är det för märklig prioritering? Köp upp testkapacitet istället för böfvelen!

    Svara
  36. Senior

     /  05/30/2020

    Höjden av dubbla måttstockar:

    Den som mer än de flesta polariserar män mot kvinnor med identitetspolitik tycker att identitetspolitiken tar fram det sämsta ur människor…..

    Skall hon ha något uns trovärdighet är det dags att göra en stor offentlig avbön från feminismen.

    https://www.expressen.se/kronikorer/cissi-wallin/identitetspolitiken-tar-fram-det-samsta-ur-manniskor/

    Svara
    • Ivar L

       /  05/30/2020

      Fast det här är också lite bra. Det bästa är nämligen om de här grupperingarna mer och mer råkar i luven på varandra och blir allt mer sysselsatta att bekämpa varandra. Då får vi ett liknande sönderfall som kommuniströrelsen på 70-talet med diverse falanger med olika varianter på extremism. Det minskar lockelsen för någorlunda funtade medborgare när det syns att det är fanatsika seker i grund och botten. För det är ju vad det är, sekter.

      Svara
  37. Senior

     /  05/30/2020

    I detta inlägg får ni några verkligt intressanta boktips till semestern, tillsammans med bloggen ”tankar om IB” som komplement. Lite samtidshistoria som kopplar ihop hur och varför det ser ut som det gör i det svenska samhället.

    För de lata kan jag göra en liten sammanställning:

    De skall ju ändå dö – Gunnar Ekberg
    Inte bara STASI – Birgitta Almgren
    68-Kyrkan – Johan Sundeen
    Dagbok från UD – Bo Theutenberg

    https://ledarsidorna.se/2020/05/sma-och-stora-pusselbitar-i-ekbergs-bok-de-ska-ju-anda-do/

    Svara
    • Senior

       /  05/30/2020

      -Eller så kan ni fortsätta ta det blå pillret och leva vidare i lycklig okunskap.

      Svara
  38. Rikard

     /  05/30/2020

    Hej.

    Vi hade ju anledning att fundera över nödvärn och hur lagen tillämpas apropå en man i Rättvik som vådaskjutit en känt aggressiv inkräktare när denne rykte tag i geväret mannen försökte freda sig med i sitt eget hem. Där blev det alltså fängelse.

    Jämför och fundera:

    [https://www.expressen.se/gt/krim/man-hoggs-till-dods-misstankt-frikanns/]

    Expressen citerar ur domen (så eventuella fel i citatet beror på Expressen):

    ”Tingsrätten skriver i domen att den åtalade mannen inte kan gå fri från ansvar på grund av bristande uppsåt, men att han handlat i nödvärn då han utövat samma livsfarliga knivvåld som han själv först utsattes för.
    ‘”Rent objektivt har således (den åtalade) varit utsatt för ett påbörjat brottsligt angrepp på person med livsfarligt vapen och därför befunnit sig i en nödvärnssituation”’ (…)

    ‘”Tingsrätten anser därför inte att det våld som (den åtalade) utövat mot (offret), trots de tragiska följderna detta fick, varit uppenbart oförsvarligt. Vid denna bedömning ska (den åtalade) frikännas från dråp.”’.

    Alltså: A beväpnad med kniv anfaller B som försvarar sig med kniv. A sticker B så illa att B avlider. A frikänns då tingsrätten anser det vara befogat nödvärn.

    Behöver det nämnas att både A och B tillhörde ”grupperingar” som ägnade sig åt ”oroligheter”?

    Säger det igen: den som själv inte varit i en situation där man måste freda sig med våld, skall varken få stifta lagar om sådant eller bedöma sådana situationer. Får folk bestämma som saknar erfarenhet och kunskap blir det så här.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Jans

       /  05/30/2020

      Allt handlar om att medelsvensson till varje pris skall lära sig att inte försvara sig utan vara beroende av staten för sin trygghet. Samtidigt får buset härja på inom vida marginaler så att svensson blir ännu mer beroende av staten för sitt skydd och mer motiverad att betala skatt.

      Men det är bara att inse att om det nu kostar fängelse att försvara sig själv och sin familj ja då får det väl bli fängelse om man skulle hamna i den situationen.

      Det är ju trots allt värt det och det är ju inte direkt som att kompisar och anhöriga skulle tycka man var kriminell för att man försvarar sin familj. Jag hoppas jag inte tvekar att banka skiten ur en angripare, hellre lite för mycket än lite för lite om jag eller anhöriga blir illa hotade.

      Svara
    • Jans

       /  05/30/2020

      Ur artikeln, är det inte något som är lite fel här?

      ”Ett vittne berättade senare för polisen:
      – Det är knivslagsmål, alla har kniv.

      Efter händelsen greps totalt fem unga män, men fyra av dem kunde senare uteslutas efter teknisk bevisning och vittnesskildringar.”

      Ja, de kanske kunde uteslutas från själva mordet (om man slåss med kniv är uppsåtet att döda, hur i helvete kan det inte vara mord/mordförsök) men är det alltså ok i Sverige 2020 att delta i stora knivslagsmål? Alla (och då menar jag alla som bevisligen deltagit) borde åtalas för mordförsök eller i vart fall försök till misshandel.

      Tror ni de hade sluppit såhär lindrigt undan om det varit nazister inblandade?

      Svara
      • Rikard

         /  05/30/2020

        Hej.

        Mer på samma tema, alltså idiotiska domar:

        [https://www.dagensvastervik.se/kronikor/jakob-karlsson/e/57973/kronika-om-detta-inte-ar-mord-vad-ar-da-mord/]

        ”Allt ska vara ställt utom allt rimligt tvivel för fällande dom. Förstås. Det är intressant att Kalmar tingsrätt haft mandat att införa en helt ny definition av ”rimlighet” i vårt svenska språk.
        Han sköt henne rakt i huvudet.
        Hon hade flera blåmärken på kroppen.
        Han hade hennes blod och hårstrån på sina kläder.
        Han hade ett vapen i hennes närhet.
        Han hade hotat henne flera gånger, vittnen talar om dödshot. Det hade gått så långt att kvinnan tvingades bo i skyddat boende.
        Han var påverkad.
        Han ville döda henne, han såg till att han hade ett vapen när han skulle träffa henne, han sköt henne rakt i pannan.”

        Tingsrätten dömde till dråp, 6 år 4 månader. Motiveringen till dråp istället för mord: han hade ringt 112 själv och låtit uppriven.

        Man kan fråga sig var de stora tunga feministerna håller hus – är inte detta exakt deras område där de skall kräva bättre insatser och hårdare straff?

        Apropå knivmordet och att både förövare och offer bar kniv: brottsbalkens 23:e paragraf behandlar förberedelse till brott. Straffet får utdömas som detsamma som för fullbordat brott, och skall vara fängelse om det brott förberedelserna gäller har minst två års fängelse som lägsta straff. Tar du en kik i brottsbalken ser du snabbt att vi har både lagar och straffsatser som mer än väl räcker – men de tillämpas inte. Det är saft och bulle och en chans till i det oändliga, lata och fega politiker/nämndemän och lika fega och lata underhuggare (en viss åklagare i Malmö undantagen, men jag misstänker att han skulle kunna berätta betydligt mer än vad hans tjänstemannaetik medger, något han skall ha respekt för).

        Titta på ”knivlagen” (Lag 1988:54). Maxstraff ett år. En egentligen helt onödig lag som inte på minsta vis påverkar om en kriminell person bär kniv eller ej. Att istället ha ett tillägg om ”väpnad misshandel” täcker alla kryphål – det du använt för att tillfoga skada är ett vapen i samma ögonblick du använder det som ett vapen. Slå någon i ansikten med ett bälte? Väpnad misshandel, varsågod 5 år arbetsläger.

        Svensk lag är till för att skydda brottslingar, och de största brottslingarna är lagstiftarna.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ivar L

           /  05/31/2020

          Redan överfulla fängelser och ovilja att bygga fler – vilket skulle ställa Sveriges totala misslyckande i tydligare dager – är också en trolig orsak till sparsamheten med riktiga straff mot våldskriminella. Man pratar om hur t.ex. Polen underställer sitt rättsväsende regeringen och hur illa det är, men i Sverige behövs inga lagar för att skapa en lydig domarkår. De jobbar på regeringens PR-avdelning helt frivilligt. Det är uppenbart att det finns en vänsterliberal politisk dimension i Sveriges lama rättsskipning.

          PS: Synd att skribenten på Dagens Västervik valde att göra artikeln till en fjantig ”män som hatar kvinnor”-artikel. Den grundläggande drivkraften hos kriminella är inte specifikt hat mot kvinnor utan hat mot allt och alla. Det är inte bara kvinnor som skjuts av kriminellt pack. Det hade varit precis lika upprörande om han skjutit en manlig kompis på samma sätt. Artikeln tar udden av den egentliga problematiken som inte har ett dugg med jämställdhet att göra utan som har med asociala elements vida ramar att leva kriminellt i Sverige att göra.

          Svara
  39. Bactus

     /  05/30/2020

    Hmm… jag fattar inte. Är inte de som ”protesterar” i bl.a. Minneapolis åt vänster? D.v.s. gillar Demokraterna, jämställdhet, feminism, kvotering o.s.v. Det är rätt dåligt med brudar med i det viktiga opinionsarbetet verkar det. En och annan ser man men det behöver kvoteras in mer kvinnor i proteströrelsen, titta:

    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/01/2020

      Ytterst lite raskravaller i röda stater. Från förra gången det hände:

      Svara
  40. MiT

     /  05/31/2020

    Svara
    • Weasel

       /  05/31/2020

      ”Sweden in solidarity…” , säger den kurdiska centerpartisten Banar Sabet.
      Nej, Banar,
      ”Inte i mitt namn” som sd-hatarna brukar säga.

      Min solidaritet med Black lives matter är lika obefintlig som min solidaritet med polisen som placerade sitt knä på Floyds hals.

      Sommaren 2018 blev Eric Thorell ihjälskjuten av svensk polis. Polisen avlossade ett tjugotal skott mot Eric. Tre skott träffade honom och han avled.
      Anledningen till att polisen sköt ihjäl honom var …att dom ogillade hans hudfärg ?
      Så hade det i alla fall GARANTERAT låtit i svensk media om Eric hade varit svart.

      Svara
    • hllviken

       /  05/31/2020

      llll

      Svara
    • Bamse

       /  05/31/2020

      Ett par saker som stör mig med nordiska mediers sätt att rapportera är att de oundvikligen alltid inflikar att man ”måste första frustrationen hos dessa människor också”. Måste man verkligen det? De renodlade huliganernas agerande (spelar ingen som helst roll vilken hudfärg de råkar ha) har åtminstone jag noll förståelse för.

      Därefter vet reportern ofta berätta hur mördandet av svarta är satt i system av polisen, varefter han/hon rapar upp någon statistik som verkar komma direkt från ett blm-propagandablad. ”Svarta löper mer en dubbelt så stor risk att bli skjutna av polis, går i dåliga skolor, får ingen sjukvård etc.”.

      Är ni säkra på det här? Varifrån kommer statistiken/påståendena egentligen? Hur har man räknat? Har ni ens tagit i beaktande att svarthyade även är grov överrepresenterade som förövare när det gäller exempelvis mord?

      Om den egentliga slutsatsen är att skurkar löper större risk att konfronteras med polisen än ickeskurkar – vad har ni då att komma med egentligen?

      Svara
  41. Ivar L

     /  05/31/2020

    Inte som i Minneapolis men samma problematik i mikroskala:

    ”GÄVLE Emma Walls 12-åriga dotter blev överfallen av ett stort barngäng när hon var på väg hem från fritidsgården, något Expressen var först att berätta. Hon ringde sin mamma i panik och bad om hjälp. – Jag släppte allt och bara sprang. När jag kom dit stod gänget fortfarande och skrek ”hora” och att de skulle knulla henne, säger Emma Wall till Nyheter Idag.”
    https://nyheteridag.se/emmas-dotter-sparkades-ner-av-barnligister-fortsatte-skrika-hora-trots-att-polisen-var-dar/

    ”Problemen med barngänget har pågått under lång tid. Emma Wall berättar att den nu aktuella konflikten grundar sig i att dottern lagt upp ett kort videoklipp i appen Tiktok där hon mimar med i en sång där ordet ”nigga” förekommer.”

    I princip har ju ”barngänget” samhällets stöd eftersom det är bestämt att vita inte får säga saker som svarta får säga. Dessutom har ”barngänget” i princip offentlighetens tysta stöd att själva vara riktiga rasister, i och med tankefiguren att vita inte kan utsättas för rasism:

    ”– De skriker ”jävla fucking svenne” och att de ska knulla både mig och min dotter. Sen har de har kastat ägg efter oss. ”

    Samhället agerar?

    ”– Det värsta är att personalen på fritidsgårdarna har känt till den här konflikten länge.
    – Det är helt sjukt egentligen. De vet om att det är så här. Men det blir inga konsekvenser för de som håller på.”

    ”Då de trakasserande barnen i samtliga fall är under 15 år har polisen små möjligheter att ingripa.
    – Polisen känner sig handfallna. De är ju bakbundna av att alla är under 15, säger Emma Wall och refererar tillbaka till överfallet på dottern.”

    Det är inte direkt en högoddsare att ett flertal i detta barngäng snart kommer begå grövre brott. Trolgien kommer de hinna förstöra livet för ett tiotal människor innan det händer något och några allvarliga brott kommer säkert inträffa innan någon enda av dem får något som ens liknar ett straff.

    Svara
  42. Jans

     /  05/31/2020

    Medan svenska skrivbordskrigare och media upprörs över den eventuella rasismen hos USA:s polis (kan ju vara helt vanliga rötägg också) så tuffar rasismen i Sverige på för full masikn utan att någon utanför alternativmedia bryr sig i nämnvärd utsträckning:

    ”Hon sa då också att hon inte ville att nån ska tro att hon tar med nån suedijävel så vi skulle ta på oss blattekläder, hon sa ta på er parajumper eller nått, berättar den ena flickan i förhör.

    Men det var en fälla. Tjejerna möttes på T-centralen och tog tunnelbanan ut till en av Solna norr om Stockholm där de fortsatte till fots. När de passerade ett litet skogsparti påstod en i tjejgänget att de skulle gå in bland träden för att möta en kille, men vad som istället hände var att de två ditlurade flickorna separerades och misshandlades i tur och ordning.

    – [En av dem] sa: ”Jag vill slå den där lilla äckliga svennen också.” Och sedan [en annan] bara: ”Nej, hon har redan… Alltså det är bara onödigt slöseri med tid. Vi har redan fått allting och hon har redan gjort allting som vi har sagt.” Sedan bara: ”Men jag vill slå henne också.” Sedan [en annan] bara kom in i bilden och bara: ”Jag vill också slå henne.”, berättar det ena offret i förhör.”

    Det blir säkert jättebra när alla hunnit integreras och bli som svenskar om sisådär 250 år, fast då har nog de sista svenskarna lämnat området redan så att bli ”svensk” då betyder nog att vara god muslim och hålla sig till klanen. Tror ni det kommer vara mer fredligt och mindre rasism då?

    Svara
  43. hllviken

     /  06/01/2020

    Svara
  44. hllviken

     /  06/01/2020

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.