Feministmärkning av musik

Efter filmer har nu tiden blivit mogen för feministmärkt musik

bechdelmusik

Undrar om Hugo Lindkvist på DN är glad och stolt över att få skriva om så här viktiga saker?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

82 kommentarer

  1. Skogsmulle

     /  03/19/2015

    Hugo är förmodligen både stolt och glad över denna sin fina text. Inte för att han på något sätt varit tongivande i framtagandet av detta subtila instrument. Men han lyft fram denna viktiga nyhet. Och hela redaktionen gläds med honom.

    Svara
    • MiT

       /  03/19/2015

      Jag såg det, vet inte om man ska skratta eller gråta. Eller båda samtidigt…

      Svara
    • Rick

       /  03/19/2015

      Men vad är det för geni som kommit på idén att motverka rasismen genom att ge svarta människor vita kaffekoppar och vita människor svarta kaffekoppar? Och jag då? Min kaffekopp är grön. Motverkar jag stereotyper om miljöpartister eller diverse andra figurer från yttre rymden?

      Svara
      • Anders Senior

         /  03/19/2015

        Antingen det, eller så har den möglat… 😉

        Svara
    • Björn

       /  03/19/2015

      När politisk korrekthet och svensk moraluppfostran slår fel… så blir det väldigt fel

      Svara
  2. Johan A

     /  03/19/2015

    Intressant. Detta innebär ju att alla band som består av enbart kvinnor per automatik kan anses vara jämställda medan alla band som består av enbart män inte kan det. Fast det är ju klart, feminismens grundidé är ju att kvinnan är det jämställda könet: 100% kvinnor = 100% jämställt. Hur ska de helmanliga banden göra? Snart kommer väl kraven på att kvotera in kvinnor i t ex Rolling Stones. Eller varför inte helt byta ut de manliga medlemmarna mot kvinnliga? Det vore väl bra? Fast jag undrar vad feministerna skulle göra om publiken svek då? Lagstiftning om vad folk tycker är bra musik kanske? Det blir feministernas paradis, full kontroll över det låga folket.

    Svara
    • Benjamin

       /  03/20/2015

      Lyssna på musiken däremot är nog inte aktuellt för de här människorna.
      Det finns ju mängder med musik där man knappt vet om det ens är en människa som gjort låtarna.

      Svara
  3. Hugo Lindkvist ska BACKA!!!, hålla käften och sätta sig på läktaren. Hen passar själv inte in i något bitch-test utan mer av ett vit kränkt man-test… 🙂

    Svara
  4. Pelle2

     /  03/19/2015

    Om testet:
    – Låten ska ha minst en frontperson som identifierar sig som kvinna, och som uppträder som sig själv eller gestaltar någon som identifierar som kvinna.
    – Låttexten ska involvera kvinnan själv, en annan kvinna/kvinnor, alternativt en antydd kvinnlig publik.
    – Låttextens centrala ämne eller tema ska vara någonting annat eller någon annan än en man.

    Vad är den manliga motsvarigheten ? För jag antar att hälften av låtarna skall ha texter av män,för en manlig publik och om män ? Men det är väl som vanligt ointressant för feministerna att skapa riktig jämställdhet…
    För övrigt brukar väl många låtar av män handla om kvinnor eller om saker som bilar som varken är manligt eller kvinnligt ?
    Det är ju heller ingen som förbjuder kvinnor att starta band,rikta sig till en kvinnlig publik
    och skriva texter om andra kvinnor. Men som vanligt skall man positivt särbehandla kvinnorna för dom kan ju inte göra något utan stöd enligt radikalfeministerna.

    Svara
  5. Men inget krav på att låten eller musiken skrivits av en eller flera kvinnor?!?
    Kan ju tycka att det verkligen borde vara viktigt. Är väl bara för att jag är man som jag tycker det är viktigt.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/19/2015

      Spicegirls!
      Full pott på allt,.. fast en 100% produkt, bara yta.

      Svara
  6. MiT

     /  03/19/2015

    Svara
    • Johan A

       /  03/19/2015

      Japp! Här ser vi vad feministisk utrikespolitik innebär i verkligheten.

      Svara
    • Äntligen ett bevis på hur lyckad den feministiska utrikespolitiken kan bli. Kör hårt så kan vi glömma globaliseringen.

      Svara
    • Benjamin

       /  03/20/2015

      Jag tycker i och för sig Saudiarabien är ett djävla skitland. Ogillar att vi säljer vapen till sådana läskiga typer. Dessutom finansieras väl en hel del moskéer den vägen? Men hon har hanterat det otroligt klantigt.

      Svara
  7. michael

     /  03/19/2015

    Ja det är intressant med alla dessa kulturarbetare som har en dragning till olika ismer som ska bestämma riktlinjerna för deras produktion dvs dogmatiska,och helst ska då kulturproduktionen vara moralisk och samhällsnyttig dvs man måste sätta upp självcensurerande ramar för vad som ska vara tillåtet detta är nyttigt och bra.
    Jag undrar om det inte kommer sig av någon slags känsla av underlägsenhet mot arbetare som producerar hårdvaluta vilket inbringar pengar direkt till vård skola och omsorg,medans kulturarbetarna då känner sig onyttiga och måste solidarisera sig med vad dom då anser som radikalt och stående på dessas sida dvs feminism och vänster,och allt detta gör man för att rättfärdiga sitt arbete vilket ofta är skattefinansierat.

    Svara
  8. anonym

     /  03/19/2015

    Haha alla mina favoritband misslyckas, bara män 😦

    Men jag lyssnar på hårdrock och metal för att bli av med min damp. Så man inte gör något dumt på riktigt 🙂

    Svara
  9. morpheus

     /  03/19/2015

    Dags att Bechdel-märka lesbisk porr?

    Svara
  10. MiT

     /  03/19/2015

    Sandstigs artikel trampade på ömma tår här och där

    Svara
    • Dreadlock

       /  03/19/2015

      Från revolutionär AFA slyngel till skrivbordsjobb som styrelsemedlem och internetpolis. Wåg, ska inte komma och påstå att han inte gjort en klassresa i.a.f. 🙂

      Svara
      • norskgoy

         /  03/19/2015

        Han gjør det på vegne av de undertrykte. Som alltid blant kommunister.

        Svara
    • Pelle2

       /  03/19/2015

      Nu är det ju mycket mera deras kriminella bakgrund och samarbete med extremistvänstern som han tar upp än ett Tweet om att RG kan jämföras med Stasi.
      Fast liknelsen är ju inte så dum. Researchgruppen vill ju också,precis som Stasi,förfölja oliktänkande….

      Svara
    • Hur aktuell är en tweet från 2013?

      Svara
      • MiT

         /  03/19/2015

        Om man inte tror att han blivit en helt ny människa på två år så är väl innehållet ganska aktuellt och intressant?

        Svara
      • Pelle2

         /  03/19/2015

        Han är ju stolt över sin vänsterextremistiska bakgrund så i det perspektivet är väl tweeten aktuell..

        Svara
    • Grodan Boll

       /  03/19/2015

      ”It’s funny ‘cause it’s true.”

      Svara
  11. Dreadlock

     /  03/19/2015

    – Låten ska ha minst en frontperson som identifierar sig som kvinna, och som uppträder som sig själv eller gestaltar någon som identifierar som kvinna.
    – Låttexten ska involvera kvinnan själv, en annan kvinna/kvinnor, alternativt en antydd kvinnlig publik.
    – Låttextens centrala ämne eller tema ska vara någonting annat eller någon annan än en man.

    Conchita Wurst kammar hem full pott !

    Dessvärre failar alla nu levande storsäljande pop -divor på Bechdel-testet. Miley Cyrus, Kylie Minogue, Taylor Swift, Beyoncé, Rihanna, Lady GaGa … Alla måste de slita sitt hår över att inte få den eftertraktade Bechdeldekalen på sina skivor.

    Svara
  12. robjoh

     /  03/19/2015

    Detta musik text måste ju vara det mest korkade jag läst på länge. För enligt den standarden skulle exempelvis Night Witches med Sabaton inte passera. Trots att det är en ren hyllningssång till den rent kvinnliga Sovjetiska flygdivisionen 588 som stred med omoderna bombplan mot Nazisterna under andra världskriget.

    Om detta är vad feminismen anser är ett bra test så har minst en säkring gott hos dem.

    Svara
  13. Björn

     /  03/19/2015

    Missar jag någonting här? Om en kvinnlig artist i ett kvinnodominerat band sjunger en kärleksballad till en man så failar dom? Om en manlig dito sjunger en kärleksballad till en kvinna så failat dom. Kvar blir alltså kvinnor som sjunger om kvinnor eller möjligen om något könsneutralt? Varför behöver vi detta? Det finns skitmånga kvinnor som sjunger om kvinnosaken OCH det är ju fritt för artister att själva skriva sina låtar. Jag förstår faktiskt inte vitsen här.

    Svara
    • Dreadlock

       /  03/19/2015

      Det finns en till slamkrypare : Det verkar inte spelar någon som helst roll om låtskrivaren,producenten,textförfattaren OCH bandet är av manligt kön. D.v.s. Exakt som det är idag.

      Bechdeltestet har bara flyttat strålkastarljuset helt och hållet på ett kommersiellt gångbart kvinnligt ansikte,som framför låtar med ”Rätt” attityd för en kvinnlig publik.

      De manliga producenterna tackar och tar emot. Tvärtom vad som påstås i populärmedia,så är ju männen inte lika dumma i huvudet, som fröken Bechdel´s brainstorm i det stora hela.

      Svara
  14. Anonymouse

     /  03/19/2015

    OT: Nästan så man skulle ta och börja följa denna serie…

    Svara
    • Dreadlock

       /  03/19/2015

      Jo,Portlandia är skoj.

      Alla Portlandianer tar sig själva på stort allvar (Förutom helt vanliga människor som råkar besöka platsen) och får sig en rejäl lektion i ett extrem trångsynt och intolerant litet kvarter inom en storstad.

      Svara
  15. MiT

     /  03/19/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  03/19/2015

      Och ÖZZ Nujen förnekar att researchgruppen grundades av två kriminella män, att de har skaffat sig information om andra människor genom att hacka datorsystem,att de är så stolta över sin bakgrund som extremistisk vänster att de själva erkänner det samt att de samarbetar med Afa trots att de erkänner det själva.
      Antingen är han totalt blåst i huvudet eller så tycker han att det är ok med vänsterextremistiskt våld. Jag skulle trots allt vilja säga att det är det senare som gäller i hans fall.

      Svara
  16. MiT

     /  03/19/2015

    Svara
  17. För min del gör det inget om vi slipper ett antal diktaturers spionnästen på svensk mark. Jag tycker istället att vi ska bryta förbindelserna med ALLA skitländer och vägra att befatta oss med dem! Ungefär som ifall du hade en på jobbet som var pedofil eller hustrumisshandlare – skulle du ändå bjuda hem honom på fest eller grillparty? Människor som man inte vill ta i hand är det skönast att slippa helt och hållet. Låt dem traska runt i öknen med sina kameler och köra omkring med sina importerade lyxbilar och bygga kilometerhöga torn för att göra sig bemärkta. Och länder som använder slavarbetare för att bygga idrottsarenor borde man NATURLIGTVIS bojkotta!

    Men idrottsrörelsen är vår tids största och mest korrupta rövslickare. Hitlers olympiad var bara början – om någon är gammal nog att minnas fotbolls-VM 1978 i Argentina? Hela arbetarrörelsen plus den ekonomiskt mer privilegierade pop-vänstern stod enade i krav på bojkott av militärjuntans Argentina – men när det sedan gällde fotboll, då tystnade protesterna. Fotboll var MYCKET viktigare än mänskliga rättigheter och demokrati!

    ”Världsmästerskapet i fotboll 1978 arrangerades i Argentina. Argentina kunde som värdland ta ett efterlängtat VM-guld.”

    BAKGRUND – EXEMPEL: ”Dagmar Hagelin, född 29 september 1959 i Buenos Aires, troligen död 1977, var en argentinsk flicka med dubbelt argentinskt och svenskt medborgarskap. Under den argentinska militärdiktaturens guerra sucia, ”det smutsiga kriget”, mot politiska motståndare, blev Dagmar Hagelin en av många oskyldigt drabbade då hon den 27 januari 1977 kidnappades i huvudstaden Buenos Aires av argentinska säkerhetsstyrkor och troligtvis mördades. Hennes far Ragnar Hagelin arbetar fortfarande för att de skyldiga ska ställas inför rätta. Tillsammans med Svante Grände är hon en av två ännu saknade svenska medborgare i Argentina från militärdiktaturens tid.”

    Nej – Sverige är ju ett rikt land, som så ofta upprepas i olika sammanhang. Och just pga detta har vi ju mycket väl råd att tvätta smutsen från våra händer och sluta skaka hand med diktaturens blodsbesudlade nävar. Låt oss åtminstone försöka att återta lite av vår gamla nationella stolthet – från den tiden då Moder Svea inte lade upp sig för vilken kund som helst bara för att tjäna lite pengar.

    Att nu äntligen tala klarspråk angående diktaturer som i sin mentala efterblivenhet stannat kvar i en tid FÖRE medeltiden hör nog till det bästa svensk socialdemokrati åstadkommit, efter det man för hundra år sedan styrde in den svenska arbetarrörelsen på en demokratisk linje som avvärjde blodiga uppgörelser som bland annat drabbade Finland.

    Till sist – den där ”kamelpesten” som drabbade Saudi – ???
    ”Nytt virus kan smitta – från kameler /// Den stenrika mannen från Förenade Arabemiraten avled nyligen i Tyskland efter att ha umgåtts med en sjuk kamel. // Nu tror läkare att mannen dog av en ny smitta – som kan föras vidare från djur till människor. // – Vi vet inte om de här fallen än så länge är toppen av ett isberg, säger Volker Thiel, vid immunbiologiska institutet på Kantonalsjukhuset i Schweiz.” // http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16571700.ab

    ”MERS – DET NYA CORONAVIRUSET /// Kameler kan ligga bakom dödsjukdom”
    http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/kameler-kan-ligga-bakom-dodsjukdom/

    För flera hundra år sedan spred sig en sjukdom till människan från kamelsläktingarna lamadjur, alpackor och vikunjor, skeppades över till Europa med spanska kolonisatörer och blev sedan till ett av mänsklighetens värsta gissel.

    Svara
    • Pelle2

       /  03/19/2015

      Om Sverige i så fall bara var konsekventa och bröt förbindelserna med diktatoriska länder länder som Kuba,Nordkorea och Kina med flera men det gör vi ju inte. Åtminstone i fallet Kina skulle förmodligen det ekonomiska priset bli alldeles för högt.Nordkorea och Kuba däremot skulle det förmodligen inte göra ett skvatt ekonomiskt för Sverige att bryta med så där måste det finnas andra anledningar till att vi inte gör det.
      S kanske inte får det för Jonas Sjöstedt….

      Svara
  18. Fredde

     /  03/19/2015

    Becheltest för musik låter som en lysande idé. Nu kan alla manliga musiker, artister och band äntligen maka på sig, hålla käften och vara tysta samt lyfta fram en duktig tjej/kvinna. Hoppas kulturdepartementet börjar rensa bort alla män ur musikbranschen som under alla år åkt snålskjuts på bekostnad av alla duktiga tjejer som de förtryckt. Alla svenskar måste tydligt ta avstånd från manliga artister och band och unisont börja lyssna på alla duktiga kvinnliga artister i stället.

    Svara
  19. Hur är det med den där så kallade rap-(musik)-gruppen bestående av förhärdade, våldsbenägna förbrytare, som vänstern tycker att det är SÅÅÅ TJUUUUSIGT SÅ! – att bjuda in på diverse politiska jippon?

    I SR hyllades gruppen i serien ”de obekväma”. Förr skulle man ju ha utgått från att det gällde personer som framförde obekväma men väsentliga sanningar som man annars försökt sopa under mattan. Här var det mer att kriminella borde försörjas av staten via en sorts apanage och utkoras till Revolutionens Hjältar. Samt, naturligtvis, få straffrättslig immunitet.

    På 70-talet var den beryktade multi-kriminelle psykopaten Clark Olofsson den ultimata hedersgästen på gåslever-proletariatets fester – kvällens clou. Många överklasskvinnor fick nära dåndimpen inför den upphetsande tanken att bli knullad ‘av en riktig kriminell’! Så härligt förnedrande! En sorts botgöring för de rikas förtryck av de fattiga, som här fick sin symboliska revansch,

    Hjärnrötan fortskrider oförhindrat hos den opportunistiska. självförhärligande medievänstern. Visserligen har det funnits så kallade naturfolk som ansåg att sinnesrubbade hade en speciell kontakt med andarna och gudarna – men det har väl gått ganska lång tid sedan vi hyllade några Heliga Dårar? Eller har de redan tagit makten över media medan vi sov?

    Svara
  20. Mys-tv på statstv inom kort

     /  03/19/2015

    Nu kör snart Svt en serie om ett sverige där endast 123 män och 4 miljoner kvinnor finns kvar.
    http://www.svt.se/en-delad-varld/tjuvtitta-pa-en-delad-varld

    pepp pepp!

    Svara
    • Pelle2

       /  03/19/2015

      Helt sjukt men knappast förvånande…

      Svara
      • Björn

         /  03/19/2015

        ”Liv Björk har växt upp i en värld utan män. För femton år sedan utplånades nästan alla män av ett virus, så nu finns det bara 123 stycken kvar i Sverige. Den enda levande killen i hennes egen ålder är dryga superstjärnan Adam Jensen. Liv stör sig på hysterin runt Adam och tycker att killar nog egentligen är ganska onödiga överhuvudtage”

        Killen är dryg. Det finns, i denna berättelse 123 killar kvar. Självklart är den representerade killen dryg. Det är inte Liv som tycker att killar är onödiga, det är SVTs dramaskribenter.

        Svara
        • Anders Senior

           /  03/19/2015

          Jag kommer svagt ihåg en film i slutet -70 början -80 där det var en koloni med endast kvinnor under jord efter det stora atomkriget.
          Minns tyvärr inte mycket mer än så, är det någon som vet vilken jag menar?

          Svara
    • Schyman tuggar fradga med ögonen tillbakarullade i huvudet av extatisk förtjusning. Som väl är pytsar man inte in några licenspengar till feminist-tv.

      Svara
    • Svenne

       /  03/19/2015

      Solanas-fantasi – att ”utrota” nästan alla män.
      http://sv.wikipedia.org/wiki/Valerie_Solanas

      Svara
    • morpheus

       /  03/20/2015

      Om det hade handlat om hur kvinnorna nu måste bygga hus, köra lastbilar, jobba i gruvan osv, hade det kunnat bli intressant.

      Men jag tvivlar på att det är den vinklingen man kör.

      Svara
  21. Pelle2

     /  03/19/2015

    Jag tycker att vi skulle skapa ett bechdeltest gentemot radikalfeminister.
    Där skulle ett godkänt test vara att de släpper fram män,som pratar om män på ett positivt sätt.Skulle inte tro att detta någonsin skulle hända….

    Svara
  22. Svenne

     /  03/19/2015

    Bruden verkade konstig, så jag googlade på namnet och detta kom upp:

    Dessa feminister


    Jaha, en riktig tokfeminist – det förklarar saken…

    Svara
    • MiT

       /  03/19/2015

      Fast mest troligt ett satirkonto. Men man kan aldrig vara säker när det handlar om de kretsarna…

      Svara
      • Svenne

         /  03/19/2015

        Det är lätt att misstänka satir. Men vem vet…

        Svara
      • Anonymouse

         /  03/20/2015

        Ja, personen på bilden är inte personen som har FB-kontot.

        Svara
  23. MiT

     /  03/19/2015

    Svara
  24. MiT

     /  03/19/2015

    Svara
  25. MiT

     /  03/19/2015

    https://twitter.com/MikaelSthlm/status/578624399793868800

    Svara
  26. MiT

     /  03/19/2015

    https://twitter.com/HemulenJonas/status/578522420102959104

    https://twitter.com/HemulenJonas/status/578531082196422656

    https://twitter.com/HemulenJonas/status/578535214135271424

    Svara
    • Pelle2

       /  03/20/2015

      Att Fokus efter påtryckningar valde att inte publicera artikeln om RG var beklagligt men det förminskar ju inte innehållet i artikeln. Det är ju obestridliga fakta att grundarna av RG har suttit i fängelse för bl.a mordbrand. Det är också obestridliga fakta att de är stolta över sin vänsterextremistiska bakgrund,försvarar våld om det är vänstervåld och fortfarande arbetar tillsammans med vänsterextremister.
      Trots det tycker sådana som Johanna att de är rumsrena och att de inte skall i frågasättas.
      Det är ju kul att se hur de försöker lägga ut villospår så att folk inte skall få veta vilka extremister RG är.Det är ju också typiskt att hon kör med härskartekniker för att försöka förminska sin motståndare.

      Svara
      • Björn

         /  03/20/2015

        Linders reaktion påminner om den man kan få när man nämner Evin Rubars ”Könskriget”. Könskriget blev som bekant fällt i granskningsnämnden, men egentligen för ett icke-problem samt att jäv kan ha förekommit
        http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nskriget

        Motståndarna hänvisar till denna fällning för att därmed helt avskriva allt som sägs och visas i könskriget. Lite som när Palme påstod att Geijer-artikeln i DN var lögn från början till slut (om jag minns rätt så hade skribenten skrivit fel på ett datum).

        Så kan man jobba om man inte har andra fakta att stödja sig på 😀

        Svara
  27. MiT

     /  03/19/2015

    Är ju inte personer som är kända för att gilla yttrandefrihet direkt…

    Svara
    • Vrb

       /  03/19/2015

      Har de haft svårt att hitta folk? Jag vet inte, men jag får någon känsla av att de seriöst grävande journalisterna har annat för sig än att delta i denna paneldebatt.. Jag tänker på Janne Josefssons medverkan för två år sen. Det slutade rätt illa.. Seriösa journalister (de få som finns) drar nog öronen åt sig.

      Svara
  28. Trolletplit

     /  03/19/2015

    Är det så att tvwittervänster/kommunism/feminismen börjar få mothugg av flera på Twitter och klarar inte av det?
    Eller är det bara jag som drömmer om detta?

    Svara
    • Jan

       /  03/20/2015

      Varför är det så svårt att förstå att kommunister sällan är feminister? Feminismen är i grunden en liberal ideologi. Det var bland annat därför som Gudrun Schyman lämnade Vänsterpartiet för att bilda sitt eget parti. Tror man att feminismen är en kommunistisk ideologi har man inte förstått någonting. Eller så är man bara dåligt påläst.

      Svara
      • Benjamin

         /  03/20/2015

        Konstigt att så många i V är feminister i så fall.
        Men du har rätt i att Gudrun är liberal. Liberaltaliban typ… Hon gör ju inget annat än predikar människors rätt att välja själva och att staten skall sluta lägga sig i privatliv, näringsliv, musikliv o.s.v.
        Eller?

        Svara
        • Jan

           /  03/20/2015

          V är inte ett kommunistiskt parti längre. Det var inte för inte man droppade k:et i partibeteckningen. Feminister finns i alla partier utom möjligen SD och KD. Måhända fler på vänster- än på högerkanten. Det i sig innebär inte att feminismen är en kommunistisk ideologi. Feminismen är heller inte särskilt väl representerad i gamla kommunistländer som Ryssland och Kuba. Däremot i liberala länder i väst, särskilt i Skandinavien.

          Svara
          • Pelle2

             /  03/20/2015

            Dom kallar sig inte kommunister längre men mycket av den kommunistiska ideologin lever kvar i V.

      • Blåval Rödval

         /  03/20/2015

        Likheten är att man ställer grupper mot varandra och att de bägge två är kampidelogier. Sen skulle jag säga att feminism är något som uttråkade människor håller på med för att få lite spänning i livet. Lite billigt vardagsdrama där man försöker adressera i-landsproblem nu för tiden. Det är som att jämställa en grovarbetare för femtio år sedan med en CNC-operatör idag.

        Svara
      • Anders Senior

         /  03/20/2015

        Rätt men ändå fel Jan.

        Feminismen och kommunismen är samma sak för de drabbade.
        Enda skillnaden dem emellan är att de har olika målgrupper att försöka lura röster av i sin konkurrens om makten.

        V är fortfarande ett kommunistiskt parti, att plocka bort en bokstav i namnet förändrar ingenting så länge ideologin är densamma, precis som att lämna V och omrikta målgruppen för röstfisket till sitt parti från arbetare till kvinnor men behålla samma ideologi och tankesätt också fortfarande är kommunism.

        Att feminismen inte är representerad i gamla kommunistländer lär ju inte vara någon överraskning, det första dessa länder gjort efter att ha tagit makten med våld är att rensa ut konkurrenter i de egna leden. Något de brukar göra med jämna mellanrum….

        Feminismen kan bara vara representerad i en demokrati, det är det enda styrelseskick som tillåter det, men om de får makten är det inte längre en demokrati, utan en kommunistisk diktatur.

        Tror man att feminismen inte är en form av kommunistisk ideologi har man inte förstått någonting, eller så är man dåligt påläst, s.k. nyttig idiot.

        Eller så försöker man möjligen påverka omgivningen i form av en kommunistisk inflytelseagent, något de är väldigt bra på, se bara hur feminismen breder ut sig i andra partier.

        Svara
      • morpheus

         /  03/20/2015

        Gudrun predikar ju kommunism på sina homepartyn.

        Att feminism inte är detsamma som kommunism, eller tvärtom, håller jag med om rent teoretiskt. I praktiken är det dock just den kommunistiska sortens feminism som dominerar i debatten. Den liberala feminismen dog ju ut på 80-talet någon gång.

        Svara
  29. Svenne

     /  03/20/2015
    Svara
  30. Napoleon krönte sig själv till kejsare – han satte egenhändigt kronan på sitt huvud. Opportunistvänstern hakar på idén, och placerar hemmagjorda helgonglorior på sina egna skallar. Om ingen annan vill berömma dig, så kan du ju själv berätta för världen hur överlägset rätt du är på alla områden, samtidigt som du fördömer alla som inte håller med. Skulle önska att Molière kunde återuppstå, och göra en liten lätt uppdatering av pjäsen Tartuffe.

    Originalet var en slipad bedragare som hycklade kristen fromhet för att vinna fördelar. Nu kan folk vara rika som troll och ändå posera som ”vänster” – och till skillnad från SD så blir de aldrig påminda om ”rötter” eller ”förflutet” – om Stalin, Beria, Mao eller Pol Pot. Visst fan har V rötter i kommunismen, eller mer än så. Det röda är bara övermålat med lite ljusare färg. Och Fi är ju bara en grej som Schyman drog till med för att vara försörjd när V sparkade ut henne.

    Svara

Lämna ett svar till Svenne Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.