Statsmän och värdighet

Att leda ett land innebär att man måste uppträda med värdighet i alla situationer, under statsbesök, middag med kungen eller om man sitter i publiken under Allsång på Skansen. Man måste göra allt med värdighet oavsett. Igår besökte Statsminister Löfven och regeringskollegan Gustav Fridolin Allsång på Skansen. Det tycker jag att de gott kan få göra oavsett om det bara är för PR eller om de verkligen gillar tillställningen. Men de måste göra det med värdighet!

CINf3eeWgAArNUc

Man har som statsman några val om man tänkt sig besöka en tillställning utomhus och de valen ska göras innan besöket. Är det risk för regn?

CINhtceWsAM02FP

Då ser man till att ta med sig paraplyer och att man sitter där man använda dem.

CINmc4qWUAATPK_

Eller så kollar man upp innan om det finns skydd för eventuellt regn innan så man sätter sig där. Man kan också meddela att om det blir regn så ställer man in besöket eller så säger man till arrangören att man kommer att avlägsna sig om det regnar för mycket.

CINmkS_XAAAhmr4

Om man inte har paraply eller möjlighet att använda ett utan att peta ut ögonen på andra med det, om det inte finns regnskyddad plats man kan sitta på eller om man trots ösregnet vill vara med hela tiden så finns bara ett enda val kvar: Då står man ut i regnet utan att röra en min! Lite regn stör inte en statsman. Inte mycket regn heller. Inte ens en svensk sommar stör en statsman. Då blir man helt enkelt dyngsur av regnet och visar att man inte bryr sig alls! Man sitter där som om ösregnet är helt perfekt väder.

Vad man däremot INTE gör som statsman när det regnar och man är på en tillställning där tv sänder och det kryllar av fotografer och journalister är att ta på sig en 10-kronors poncho av genomskinlig plast som gör att man ser ut som en gigantisk jippokondom. Fan, han ser ju ut som en kuk med öron i den där plastpåsen!

Herregud, har de inga rådgivare med godkänd syn som ser hur det ser ut??

Ingångsvärden: ”Fritt fall-sång på Skansen

**********

Insikterna om det fantastiska Sverige verkar sprida sig över världen, ja till och med hela vägen till Amerikat (läs med småländsk röst a la utvandrarna).

masturbation

Hey Sweden, there’s nothing wrong with the word ‘masturbation’

Det går bra för Sverige nu!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

107 kommentarer

  1. Hmm

     /  06/24/2015

    Ok jag skiver ändå. Det kan ju vara så att jag är dåligt informerad.

    Det finns ett ord som är allmängiltigt för både kvinnor och män, onanera. Men när det kommer till manliga synonymer så kommer jag lätt på tre, men när det kommer till kvinnliga diton så…. noll! Har jag fel?

    Så på samma sätt som att faktiskt snippa behövdes som ett ord i vardagsmun ( i det fallet ett icke laddat sådant att ge till barn) så tycker jag ett ord för kvinnlig onani också gör det. Och även om det inte skulle behövas (vilket jag nog tycker) så vad är det som blir fel att det finns nu? Mao varför bryr ni er om just detta?

    Svara
    • Hmm

       /  06/24/2015

      Såg denna kommentar hos Bleck… 😀

      ”Klittra borde alla med skånsk dialekt att förfasas över – om de nu säger till någon att ”jag ska ut och klättra på berget” kommer det ju för f-n låta som de ska göra något annat än klättra………(=kliettra på skånska)”

      Svara
    • William Haines

       /  06/24/2015

      Ingen jag känner erkänner egentligen att de onanerar förvisso, men pilutta? Knäppa på knappen? Filea fisken?

      Endast fantasin förhindrar er till fler synonymer, damer!

      Svara
    • The Perfect Man

       /  06/24/2015

      Pulla, fingerpulla är väl ganska gamla och vedertagna uttryck?

      Svara
      • Hmm

         /  06/24/2015

        The perfekt… : Fast det uttrycket är ganska specifik för exat hur man gör, inte så där allmänt + jag personligen förknippar det mer med något som killarna i klassen skrek att de vill göra mot tjejerna när de jagade dem över skolgården, dvs det ordet är inte något man gör själv utan något som någon gör på en.

        William: Ine hört något av dem, men just ”filéa fisken” tycker jag var rätt hemskt faktiskt.

        Ang fantasin så var det just det som var på tapeten. 🙂 Ordet klittra kom så då är väl det bra tänker jag?

        Svara
        • ”Runka” är väl extremt specifikt för hur man gör också och det är ju meningen. Jag är helt oförstående för denna debatten, runka och pulla har funnits i mitt vokabulär sedan jag var barn.

          Vad gäller kvinnans könsorgan så är vagina, slida och fitta vedertagna och ordet snippa är helt redundant. Jag har inga problem med att man hittar på nya ord men att påstå att de inte redan finns bra ord är löjligt.

          Svara
          • Hmm

             /  06/25/2015

            Pinjata: Måste nog säga att du är rätt ensam om att känna dig bekväm med att ens 5-åriga dotter går omkring och säger att hon har ont i fittan. För de flesta så låter det vulgärt. Om hon skulle säga slidan så kan det bli rätt mycket förvirring ang var hon har ont då slidan är på ”insidan” eller hur?

            Själv så gillar jag det anatomiskt korrekta ordet vulva som innefattar allt som det ska, men det tyckes inte ha tagit fart i allmänmun. Många som inte ens känner till det.

            Jag är uppvuxen med ett så vidrig ord som framstjärt. Jag önskar att jag hade snippa att säga när jag var liten. Kan lova att fitta aldrig hade varit på tal att säga. Jag tycker det är bra att du inte ser en menig med hela debatten. Låter som en sund uppväxt. De flesta tjejer har vuxit upp med att deras snippa är något hemligt som inte bör nämnas. Så att för att du hade det bra under din uppväxt tar inte bort det faktum att det i samhället i stort behöver prats mer om tjejers anatomi.

            *önskar att det inte vore så*

          • Hmm

             /  06/25/2015

            PS Samma problem med vagina. Det betyder insidan inta allt runtomkring.

    • jahaja

       /  06/25/2015

      det finns inget ”ni” i det här. hela världen ser svenskarna som idioter pga feminismen. att ett gäng rabiata flator som lever i en twitterbubbla får höras och synas i inhemsk massmedia, det förändrar inte verkligheten.

      det är ingen som bryr sig om hur många ord det finns för att pilla sig i fittan. det man kan reagera på det är politiseringen av språket och rfsu:s inflytande i media och ställning i samhället. det är det som handlar om, oavsett vad twitteridioterna säger.

      Svara
      • Du fattar precis vad det handlar om! Var rädd om den kunskapen. Inte många besitter den!

        Svara
      • Hmm

         /  06/25/2015

        Jaha: ”Hela världen” verkar inte hålla med dig 😉

        http://www.dn.se/nyheter/varlden/svenska-kvinnors-onani-en-nyhet-i-hela-varlden/

        Svara
        • jahaja

           /  06/25/2015

          begriper du inte att alla skrattar åt de dumma svenskarna fittorna.

          du länkar till en feministisk svensk dagstidning som skriver att en tysk tidning är ”fruktad och hatad” bara för att den innehåller lite lättklädda damer emellanåt.

          rfsu kan väl fortsätta sprida sin bögpropaganda och rita tecknade filmer där ljusa kvinnor idkar samlag med mörka småbarn.

          sen att deras nya ord för att pilla sig i fittan uppmärksammas av några medier här och där är väl bara en fjäder i stjärten för rfsu.

          alla skrattar ändå åt svenskarna.

          Svara
          • Hmm

             /  06/25/2015

            Jahja: Instämmer and DN men de internationella tidningar som de refererar till har jag fortfarande förtroende för.

    • Varför behövs ett ord som ”snippa”, om man om feminist vill skilja sig från män, därför hittar på ”hen” och ”en”, inte vill använda ordet ”man”, ”snopp”, o.s.v.? Det går ju inte ihop!
      Och varför ifrågasätter du att personer här – ”ni” – bryr sig om detta, snarare än ifrågasätter varför du, som också är här – därmed en del av ”ni”- , gör det?

      Svara
      • Hmm

         /  06/25/2015

        Alla ”ni” som jag visste skulle protestera på min kommentar 😉

        Svara
    • Rulla bär. Gnugga knapp..

      Svara
  2. Erik

     /  06/24/2015
    Svara
    • Trolletplit

       /  06/24/2015

      Män hittar på ord. Kvinnor måste ha staten till hjälp.
      Det säger ganska mycket det…

      Svara
      • Hmm

         /  06/24/2015

        Trolleplit:Hur menar du? För att det utlystes en ”tävling”. Det var ju kvinnor som kom med förslag och sedan röstade. Anledningen är ju precis som The perfket.. är inne på pga att tjejer inte pratar om att de gör det.

        Alltså tråkigt men sant så är det fortfarande mer tabu får en tjej att erkänna att hon har sex både på det ena eller andra sättet. RFSU gör vad de borde göra för en gångs skull, de brukar ju trampa omkring i andra områden där de inte hör hemma, och lyfter det positiva med sexualitet. Kan verkligen behövas i vårt samhälle som nu verkar acceptera mer och mer att hålla kolla på tjejerna. Framförallt i förorten.

        Svara
        • Trolletplit

           /  06/24/2015

          Vad jag menar är att feminismen är kommunismen.
          Det måste styras uppifrån. Massan ska ledas och fösas. Som en skock kor. Den riktningen.
          Vi har inga ord för onani som männen har. Vi är förtryckta.

          Sen om det är en tävling eller inte är oväsentligt. Feminismen säger nu brukar vi och då

          Svara
          • Trolletplit

             /  06/24/2015

            Oops.
            Forst.
            Femismen säger nu brölar vi.
            Och då brölar feministerna.(inte kvinnorna)
            Som en skock kor.
            Nu hatar vi cismän.
            Ja hata hata.
            Nu hatar vi lego.
            Ja hata hata.

          • Hmm

             /  06/25/2015

            Trolleplit: Måste säga att mitt intryck när jag läser runt på nätet är att många feminister inte är glada för ordet alls.

        • Noger

           /  06/24/2015

          Att kvinnlig sexualitet är tabu i samhälldebatten, verkar vara ett axiom som trotsar all erfarenhet.
          Har jag missuppfattat dig, om inte, kan du ge några exempel?

          Svara
          • Hmm

             /  06/25/2015

            Noger: Verkligen? Att tjejer kan vara sexiga ja, men att de också sedan har sex, nja not so much. Bilden av horan och madonnan lever fortfarande starkt.

    • Kristian

       /  06/24/2015

      Inte riktigt samma intellektuella kapacitet, kanske, men liknande inverkan på vanliga människor: ”vad sysslar han med?”

      Svara
  3. Jock Rockman

     /  06/24/2015

    De har redan förlorat all värdighet, och skämmer ut Sverige, så bara bra att de fortsätter på den vägen.
    Vad är en ”feministisk regering” för något? Hur som helst är det inte en demokratisk regering. Detta är vad jag också framhöll på bok-mötet med bl.a. Annelie Sjöberg, det möte som utannonserades här tidigare.
    Tack för det, nu kunde vi ge varandra stöd, och även prata efteråt. Men på slutet när kritiken mot (stats)feminismen tog fart, efter en massa annat som säkert är viktigt, så bröt ordförande….

    Svara
  4. Chr Ewrk

     /  06/24/2015

    Varför i hela friden skulle det vara ovärdigt att sitta med en vanligt förekommande regnskydd? Det är flera i publiken som har det. Vilket idiotiskt gnäll på ingeting.

    Svara
    • MiT

       /  06/24/2015

      Möjligt att det är flera i publiken som har ”ett vanligt förekommande regnskydd”. Men de är inte statsministrar och ministrar. De här bilderna kommer att cirkulera, inte bara i Sverige.

      Svara
      • Chr Ewrk

         /  06/24/2015

        Ja och vad är problemet ? Får han inte han använda en hatt heller? Vilken frisyr anser du vara värdig en statsminister? Får han bära en regnrock? Eller är det bara paraply som är godkänt och värdigt? Får han cykla runt i en cykelhjälm eller måste det vara en krokkuddskrage? 😛

        Svara
        • MiT

           /  06/24/2015

          Jag tycker inte det passar med en statsminister och ministrar som ser ut som byfånar på filmer och bilder som sprids helt enkelt. Tänk dig att han ska ta emot en annan mäktigare statschef och någon har visat byfånebilderna för den personen innan, vad snurrar i huvudet på personen då? De ska diskutera allvarliga saker och personen har byfånebilden i huvudet?

          Svara
          • Chr Ewrk

             /  06/24/2015

            Du är ju värre än en feminist 😉

          • MiT

             /  06/24/2015

            Mäh, bara för jag inte tycker att statsministern ska se ut som en byfåne? 😛

          • JW

             /  06/24/2015

            Kom och tänka på denna:

          • JW

             /  06/24/2015

            (Han ser ju redan ut som en byfåne, så varför inte fortsätta?) 😉

          • Om politiker är byfånar rent allmänt så är klädseln det minsta problemet.

  5. trollan

     /  06/24/2015

    Personligen är jag för att man ska kunna släppa på sin värdighet. Är man själv bekväm med att komma på bild iklädd en sådan poncho – kör på det! Just detta påverkar inte min bild av någon av dem varken för eller emot om jag ska vara ärlig.

    Sen att jag själv lever efter uttrycket ”är inte tillräckligt söt så jag smälter” i regnet så skulle jag helst sitta utan varken paraply eller poncho utan njuta av svenska sommaren.

    Svara
    • MiT

       /  06/24/2015

      Är egentligen med på vad du säger men problemet är ju att de här bilderna kommer att cirkulera, inte bara i Sverige. De ser ut som byfånar… 😛

      Svara
      • trollan

         /  06/24/2015

        Förvisso 😉
        Men jag tror att bilden de skapat tidigare med youtube videor samt sifferbingo kommer illustreras bättre med denna bild än någon som har mer värdighet.

        Svara
      • Bäst då att välja Bur-q-uini i regn.

        Svara
    • Skulle du välja Bur-q-uini i regn?

      Svara
      • trollan

         /  06/25/2015

        Eftersom jag är en person som gillar regn och gärna kör dyblöt hund looken då, så föredrar jag nog det framför något heltäckande. Min upplevelse är väl att jag torkar fortare än kläderna gör och därför blir det bekvämare.

        Eftersom jag dessutom inte riktigt gillar burka och tycker det ser rätt otympligt och begränsande ut och upplever att det signalerar saker så har jag svår att se att jag skulle vilja använda det vid något tillfälle för att vara ärlig.

        Svara
  6. Ändå ganska passande med engångsregnrockar på engångsstatsmän tycker jag .-)

    Svara
  7. MiT

     /  06/24/2015

    ”Revealed: ‘Sexist’ Nobel winner went on to praise women scientists in SAME SPEECH, continuing after criticised comments by saying ‘Now seriously…”

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3136897/Sexist-Nobel-winner-went-praise-women-scientists-controversial-comments-jokingly-branded-chauvinist-monster.html

    Svara
  8. MiT

     /  06/24/2015

    Svara
  9. MiT

     /  06/24/2015

    ”Ranking: Sveriges 30 mest inflytelserika inspiratörer”
    http://www.nyteknik.se/nyheter/karriarartiklar/article3916744.ece

    Svara
  10. MiT

     /  06/24/2015

    ”Som Female Leader Engineer är Katarina Atteryd en förebild för många. Hon är äkta, naturlig, trygg i sig själv, modig och orädd utöver det vanliga. Och självklart könsdiskriminerad.”

    http://www.nyteknik.se/nyheter/karriarartiklar/article3917158.ece

    Svara
    • Kristian

       /  06/24/2015

      Ny Teknik tänker gå full retard med feminismen verkar det som.

      Ser fram emot vad Formgren kommer att säga när hon avlutat sin utbildning om några år.

      Svara
      • jahaja

         /  06/27/2015

        Ny teknik har gått full retard med feminismen i många år.

        Svara
    • Bo

       /  06/24/2015

      Exakt vad är en ”Female Leader Engineer? Ngn som kan översätta? Sedan Ny Teknik bytte chefredaktör till alarmisten ”Blaffan” så läser jag den inte av princip. Då är jag ändå Civing. Tekn. Fysik och Dr i annat ämne.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/25/2015

        Female Leader Engineer verkar vara något slags stödprogram för kvinnliga ingenjörer. Personligen tror jag sånt motverkar sitt syfte. Om man bäddar in kvinnorna i massa hjälpprogram så kommer ju bilden av att de är lite sämre och behöver hjälp enbart att förstärkas. Att en duktig kvinnlig ingenjör skulle motarbetas i stor skala (kan säkert hända på vissa avdelningar och företag men som ingenjör är det relativt lätt att söka sig vidare från skitställen) tror jag inte en sekund på. Tvärtom tror jag de snabbt kan göra karriär eftersom alla personalchefer gärna vill ha den fjädern i hatten.

        Svara
        • jahaja

           /  06/27/2015

          du missförstår syftet. syftet är en slags informell kvotering av kvinnor och inget annat.

          det är ideologiskt motiverat och utgår från en utopi om minst 50% kvinnor. de skiter fullständigt i att det underminerar bilden av kvinnor som kompetenta. det är inte deras syfte att stärka. de tänker ideologiskt, inte logiskt.

          metoden är stödprogram och mentorer. dvs. någon att hålla i handen som peppar och pushar och bistår med kontakter, fördelaktiga traineeprogram eller certifieringar och juniora tjänster där det viktigaste inte är att du är bra, utan att du är kvinna och har viljan att utvecklas. rollerna kommer antingen vara kvinnoanpassade eller en del av ett team bestående av män som gör jobbet. när du har suttit där ett tag och insett att teknik inte är något för dig kan du klättra inom management och bli någon form av projektledare. och ju fler kvinnor på chefsbefattningar desto bättre.

          feminism utgår alltid från att kvinnor är lite sämre om du skalar bort den ytliga retoriken. faktum är att även om det finns kvinnor som matchar män så kommer de alltid vara extremt få. därför måste man konstruera om förutsättningarna för att närma sig ideologiska mål.

          Svara
  11. Kristian

     /  06/24/2015

    Nu är det dags för Fridolin och mig att förbereda oss för årets sånginsats …

    Det där torde vara det närmsta vi kommer bilden av Michael Dukakis när han åkte stridsvagn.

    Svara
  12. michael

     /  06/24/2015

    På Skansen visar man upp hur det såg ut förr och hur människor gjorde saker förr i tiden,därför väldigt passande att socialdemokraternas partiledare häckar på Skansen egentligen borde Lövhen få heltids anställning på Skansen,så barnen kan äta glass och titta på hur en politik och politiker från förr ser ut.

    Svara
  13. MiT

     /  06/24/2015

    Svara
  14. MiT

     /  06/24/2015

    Svara
  15. Svenne

     /  06/24/2015

    Svara
  16. Svenne

     /  06/24/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  06/25/2015

      Både långt och inte.

      Har ni åkt till/från Hässelby/City i rusningstrafik eller kollektivt så vet ni. I Norrland hinner man tiodubbla sträckan på samma tid.

      Svara
  17. MiT

     /  06/24/2015

    Svara
  18. MiT

     /  06/24/2015

    Svara
    • Kristian

       /  06/24/2015

      ”… det krävs mod att utmana patriarkatet.”
      I Sverige? Lika modigt som att utmana ”högervridningen” inom SR.

      Svara
  19. Jag håller inte med alls. Kan kungafamiljen sitta i liknande regnskydd kan vår statsminister göra det också.

    Svara
    • MiT

       /  06/24/2015

      Jaha, jag tycker inte att kungafamiljen ska se ut som byfånar offentligt heller i och för sig. 😉

      Har de verkligen gjort det?

      Svara
      • Erik

         /  06/24/2015

        Ja, kungen har, tro det eller ej, suttit med en sopsäcksliknande poncho: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13332321.ab

        Svara
        • MiT

           /  06/24/2015

          Men oj, så ovärdigt 😛

          Alltså, jag är ingen större fan av strikta dresscodes och sånt, tycker t ex att slips är något av det fulaste som finns och har bara haft en på mig 3-4 gånger i mitt liv och kände mig som en nystrypt groda varje gång. Men om man tar på sig sopsäckar som kungen eller kondomer som statsministern så har man ändå passerat en gräns 😛

          Svara
      • Bildgoogla ”victoriadagen öland regn”!

        Svara
  20. MiT

     /  06/24/2015

    https://twitter.com/ehsanfadakar/status/613630614735077376

    Svara
    • Ivar L

       /  06/25/2015

      Alltså, nivån på den politiska mediedenbatten är så låg så så låg….
      Det man framförallt saknar från Ehsan et al är lösningar. Det enda de gör är att ha invändningar men aldrig kommer de med lösningar.

      Svara
  21. MiT

     /  06/24/2015

    Svara
  22. MiT

     /  06/24/2015

    ”John Guidetti, ett konstigt fotbollsproffs”
    http://andrev.cafe.se/john-guidetti-ett-konstigt-fotbollsproffs/

    Svara
  23. MiT

     /  06/24/2015

    Svara
  24. Kristian

     /  06/24/2015

    Visst ser hon fruktansvärd ut?
    ”Blev trött på att höra om sin ”perfekta kropp” – la upp den här bilden”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21018777.ab

    Svara
    • Ivar L

       /  06/25/2015

      Det är ju stökigt på många simhallar numera. Husbybadet är en bra startplattform när de kommer hem tror jag.

      Svara
  25. Svenne

     /  06/24/2015

    http://www.di.se/artiklar/2015/6/24/top-gear-stjarnans-hamnd/
    ”Den brittiske tv-personligheten Jeremy Clarkson får ett eget tv-program – och en gruvlig hämnd på sin förra arbetsgivare BBC. Det skriver brittiska tidningar.

    Tidigare i år fick Jeremy Clarkson, populär programledare för tv-programmet Top Gear, sparken sedan han hamnat i bråk med en av programmets producenter. Han var då inne på sin 22:a säsong som programledare för motorprogrammet.”

    Svara
  26. Erik

     /  06/24/2015

    http://www.svt.se/opinion/article3048553.svt

    ”Vi i kristdemokratiska ungdomsförbundet är stolta över att inte kalla oss feminister.

    Vi tror på Sveriges familjer och är övertygade om att de är myndiga nog att fatta egna beslut. Vi kommer fortsätta ta strid när liberaler och socialister vill gå in och inskränka människors frihet.”

    Det är verkligen så tragiskt att de ska behöva skriva den där sista meningen.

    Svara
    • Ivar L

       /  06/25/2015

      Inte minst att ordet ”liberal” med rätta finns med i meningen. Hur hamnade ”liberaler” där tillsammans med socialister?

      Svara
    • Anders Senior

       /  06/25/2015

      De har förbrukat rätten att kalla sig liberaler när de vill inskränka människors frihet.

      Svara
      • michael

         /  06/25/2015

        Dom kallar sig liberalfeminister men borde istället kalla sig feministliberaler eftersom feminism övertrumfar liberalism alla dagar i veckan.

        Svara
  27. Metro hade en artikel idag om att mer än hälften av alla tjejer inom it känner sig diskriminerade och motarbetade. Detta skyller de självfallet på männen i sektorn. Varför inte ge skulden dit den hör hemma? Hos feminister som får dessa svaga kvinnor att tro att de är diskriminerade när de i verkligheten får flertalet röda mattor utburna o upplagda så att de inte behöver lyfta ett finger inom branschen?

    Svara
    • rättelse, det var tjejer överlag o inte bara inom it. alltså är slutsatsen ännu värre.

      Svara
      • Kristian

         /  06/24/2015

        Skulle gärna se en undersökning med mer konkreta frågor.
        ”Har du sökt ett jobb där platsen gick till en mindre erfaren/utbildad man?”
        ”… och där intervjuare och chef var män?”
        ”… och du kan visa minst samma utbildning/erfarenhet/relevant kompetens?”

        Finns det diskriminering skall den bort, men det enda sätter är att kunna påvisa den faktamässigt och inte genom ”jag känner att”. Då tvingas gubbarna snacka ihop sig i bastun och på golfrundan, och det torde bli uppenbart för en något så när kompetent personalavdelning.

        Svara
    • Ivar L

       /  06/25/2015

      På min arbetsplats som är ungefär IT har dessa frågor varit uppe och den generella beskrivningen av problemen för unga tjejer (det finns säkert otrevliga undantag men generellt) påminner oerhört mycket om de problem som jag hade som ung kille på samma arbetsplats. Det verkar alltså framförallt handla om hur man blir emottagen som ny och oerfaren. Och gissningsvis hur man själv är som ny, oerfaren men nyutexaminerad med en bild av sig själv som extremt kunnig. Faktum är att nya ofta har lite modernare kunskap men mindre erfarenhet, det leder till krockar och konflikter ibland. Om detta istället utmänstras till att handla om sexism som skall brytas så kommer man att förlora hela nyttan i denna ”konflikt”. Ser man istället vad det handlar om (ung möter äldre) så finns det stora vinster att göra tror jag. Feminismen målar in kreativiteten i ett mörkt hörn med låsta positioner.

      Svara
  28. Obama I regn :

    Putin :

    Francois Hollande :

    Lövfén

    Svara
  29. Svenne

     /  06/25/2015

    Nämen…

    Svara
  30. Svenne

     /  06/25/2015

    ”Camel No”…

    Svara
  31. Svenne

     /  06/25/2015

    Svara
  32. Svenne

     /  06/25/2015

    Svara
  33. MiT

     /  06/25/2015

    https://twitter.com/blabarskram/status/613801975583494145

    https://twitter.com/blabarskram/status/613803029050040321

    Svara
  34. Hey baberiba!
    Väntar på ekot.
    Mår ni bra?!
    Väntar igen.

    Någon sade att den där Fridolinmannen, ser ut som en liten pojke. Kan inte annat än hålla med!!!

    Han var nog inte Grandmannen i allafall, eftersom han var alltför liten (non-grand men grandios?) för att titta på ”Bröderna Mozart” och detta hände sig även på den tiden innan Mp hade språkrör, som gladeligen nyttjade miljöovänliga fortskaffningsmedel, som de officiellt motarbetade, om dessa fordon tillhörde någon annan men inofficiellt försvarade, om fordonen tillhörde språkrören själva.

    ”Consequence”, my dear.
    Lys upp det alltför nedsläckta.

    Hursomhelst så borde de där sossarna byta partinamn till RFSU (Rättvisans/Rättsrötans Framsteg/Frånsteg Socialistisk/Sarkastisk Ungdom/Utbildning/Utsugning) eller tvärtom, eftersom de klär sig som billiga regnskydd för oplanerade foster, i en redan överbefolkad värld.

    Vem behöver dåliga kondomer i en värld som denna, när överbefolkning är det sista, som världen behöver och när långtgånga planer syftar att decimera densamma?

    I en värld, när det formligen regnar glåpord och det ena och det andra över statsmän, som har förlorat såväl sin oskuld som sin värdighet och respekt i folkets och Saturnus öga (och andras).

    Nej, statsmännen borde såklart sitta inspärrade. Antingen inspärrade punkt, eller inspärrade med bröd och Bur-q-ua eller inspärrade i en glasbur till allmän beskådan, befriade från hällregnet utanför.

    Svara
  35. jahaja

     /  06/25/2015

    jo men det säger sig självt att en feministisk regering ska ha en statsminister som ser ut som en sprucken kondom.

    Svara
  36. Ivar L

     /  06/25/2015

    Apropå den amerikanska masturbationsartikeln så är den väl ett typiskt exempel på en artikel enbart skriven för att dra läsare genom att handla om sex? Först ägnas hela artikeln åt att berätta hur extremt idiotiskt och onödigt det är med fler ord för masturbera, speciellt med könsspecifika diton, och hur löjliga de i Sverige som hittat på ”klittra” är. Sedan avslutas artikeln med:
    ”What would you name female masturbation?”

    Svara
  37. Svenne

     /  06/25/2015

    WTF?

    Puh, satir…

    Svara
  38. morpheus

     /  06/25/2015

    Nu har jag tittat på bilder på kungafamiljen i regn, och jag kan bara konstatera att det är inte regnponchon som gör att Lövet och Frigolit ser ut som byfånar…

    Svara
  1. Myggmaktsordningen | Löjesguiden

Lämna ett svar till Svenne Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.