Med kissfläckar i byxorna

Har lite svårt att släppa det där med #Brexit och reaktionerna efter omröstningen, alla märkliga utspel från märkliga människor som vet bäst vad andra ska göra och att andra gjort fel.

Värst i Sverige (vad jag sett) är ändå Hybris Pallas

hynek pallas om brexit

Han är värst i sitt förakt för äldre människor i alla fall. De gamla i Storbritannien som röstade för utträde kallade han ”äldre vita gubbar med kissfläckar i byxorna”. Det var kanske de som är gamla nu med kissfläckar i byxorna som slogs mot Hitler och nazisterna under andra världskriget så att Hybris Pallas överhuvudtaget kan sitta och gnälla. Så arrogant!

liberalerna om brexit

Birgitta Ohlsson kallar dem ”vulgärnationalister”…

tina acketoft liberalerna2

”Liberalerna” (bara namnet är ju falsk marknadsföring…) har ett mycket märkligt förhållande till begreppet ”Demokrati”. Det verkar inte vara så viktigt för ”Liberalerna”Länken i hennes tweet är det här

tina acketoft liberalerna3

Som visar att det är de äldre som mest röstat för lämna.

åldersgrupper som röstade

Sen visade det sig att de yngre, vars framtid var så viktig, inte ens orkade pallra sig till vallokalen och rösta alls. Efter omröstningen när de som inte orkade rösta märkte att det blev lämna så gnäller de som fan på de äldre. Det var tydligen för jobbigt att tänka innan när det var dags att rösta. Läxan man lär sig av de äldre är att använda sin röst… Kanske alla generationer alltid får lära sig den läxan?

Sen har vi EU själv som ska straffa Storbritannien, de ska alltså nu efteråt agera EXAKT så maktfullkomligt och arrogant, alltså det som fick Storbritannien att lämna? Ett frihandelsprojekt (som EU ska vara) ska alltså använda handelshinder för att straffa…?

Man vill tvinga Storbritannien att skynda på utträdet av någon anledning. Varför måste det gå snabbt? Är det inte bättre att det tar lite tid i en så här viktig fråga så det blir så rätt och så bra för alla som möjligt? Vad är några månader hit eller dit i EU:s groteska korruptionsapparat?

EU har väl några vägar att gå, antingen så tar man steget fullt ut och blir United States of Europe som man vill eller så får man backa från sina enorma maktanspråk. Försök inte smyga in USE bakvägen bara för det kommer inte att funka. Det kommer dock inte att funka att införa det öppet heller för den delen eftersom vi i Europa är alldeles för olika på så många olika sätt. USA har gemensamt språk, gemensam anglosaxisk bakgrund och så vidare. Det viktigaste i USA är dock att de har en ganska kompromisslös assimilering, bli amerikan med allt vad det innebär eller dra från landet. Vi har ingen samhörighet i Europa på det viset, det finns inget som heter ”bli europé” eller dra härifrån. Det kommer att bli en OMÖJLIGHET att skapa ett USE.

Jean-Claude Juncker

Sen är EU extremt odemokratiskt, de med allra störst makt är Kommissionen och de ska inte jobba för sina respektive länder som de är representanter för utan för EU i första hand. Vem i Sverige har valt Jean-Claude Juncker? Han är EU-kommissionens ordförande och den kanske mäktigaste personen i hela EU.

Wallströms beteende här säger så mycket…

Sen har vi alla i Sverige som verkar tro att England blir ett slutet land som ingen får besöka eller jobba i. Vet ni, innan Sverige gick med i EU så fanns, hör och häpna, massor av svenskar i London! Kan ni tänka er? Landet fanns innan Sverige gick med! Jag förstår att det är en chock för er men så är det i alla fall.

Såg för övrigt en, här på bloggen, känd näthatare på TV4 idag på morgonen, en som bor i London men som sitter i slutna facebookgrupper och startar drev mot folk och kontaktar deras arbetsgivare baserat på påhittade grejer och extremt subjektiva tolkningar av saker och ting

Hon satt alltså i en sluten facebookgrupp och planerade drev mot andra människor. Här står allt om detta, om henne mest i det tredje inlägget.

Visst är det synd om henne…

Glömde, man vill genuscertifiera komiker också så alla skrattar lika mycket åt alla komiker. Oavsett om de är roliga eller inte såklart. Så det blir jämställt!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

100 kommentarer

  1. … är inte denna sortens förakt det första tecknet på – flämt – fascism?

    Ja, fascister avskyr nämligen demokrati. Så gå och kissa i någon annans byxa.

    Svara
    • Jans

       /  06/28/2016

      Hyneks uttalande är riktigt obehagligt eftersom det visar hur han tänker egentligen om sina medmänniskor.

      Svara
    • Haha, har Veckorevyn kvar den där konstiga ”frågor & svar”-spalten? (eller vad det nu heter)

      Tror min syster prenadde på den. Den och Frida. Två väldigt underliga tidningar som tror väldigt mycket om män.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/28/2016

        Det hade ju varit smakfullt om yrkesfjortisen Pozar hade backat och hållt sin käft stängd. Det har aldrig suttit en man som chefredaktör på veckorevyn, och jag gissar att redaktionen är allt ifrån jämställd.

        http://nyheter24.se/nyheter/kolumner/763711-man-maste-backa-ta-ett-steg-at-sidan-och-halla-kaften

        ”Med det sagt, kvotering och maktfördelning är en vital och stor del av kampen för jämställdhet.”

        http://carindaniella.for.me/2016/mars/redaktionsbesok-pa-veckorevyn.html

        Svara
        • Jan

           /  06/29/2016

          Och nu ska hon göra VR feministiskt, antar jag. Lycka till med det. Har VR någonsin handlat om något annat än mode, sex och relationer? Hur feministiskt kan det bli?

          Dessutom brottas väl VR, precis som all papperspress, med sjunkande upplagor. De potentiella köparna har nog fullt upp med Facebook och tjejbloggar på nätet. Mitt tips: Pozar blir inte långlivad på den redaktionen…

          Svara
          • Rikard

             /  06/29/2016

            Hej.

            Det som är feministiskt när Pozar gör det, är sexistiskt när Playboy eller Vogue gör det.

            Svårare än så är det inte egentligen.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

  2. Bo

     /  06/28/2016

    Apropå näthataren. Vad tusan har en svensk brud som bor i coola London med UKs folkomröstning att göra? Hennes framtid är helt irrrelevant mtp att det är brittiska medborgare som röstar och styr i sitt eget land. Bara att flytta om hon inte gillar det. Sådana patetiska känsloreportage är typiskt svensk slaskmedia.

    Svara
  3. Jans

     /  06/28/2016

    Apropå domedagsprofetiorna. Det är lite nyttigt att titta på börs och valutagrafer och zooma ut så man får lite tidsperspektiv. Plötsligt ser den svarta måndagen efter brexit inte så svart ut. Mer som en vanlig svängning i det svajiga börs och valutalandskapet. Men vi får se, det kan ju hända att det fortsätter nedåt en längre tid, i så fall är det notabelt, men den kortsiktiga konvulsionen vi sett är inte speciellt anmärkningsvärd. Idag har för övrigt Stockholmsbörsen stigit med över 2%.

    Svara
    • Kristian

       /  06/28/2016

      Precis. Och Spanien och andra har gått mycket sämre än London.

      Svara
    • Olof

       /  06/28/2016

      Ja, jag tror det sannolikaste är att det mest kommer att bli ett stort ‘meh’. Förmodligen blir dealen att det blir EFTA för UK, och i princip ingen större skillnad för de flesta. Det skulle bli för dyrt att bryta ur dem ur den inre marknaden. Om Juncker och company inte kan komma över sin penismätning med Farage så kommer de att ryka när näringslivet säger STFU and do as you’re told.

      Det kommer naturligtvis innebära att de som ville bli av med den fria rörligheten inte kommer att bli det heller, men å andra sidan kommer man lätt kunna sälja in det med tveksamheter som ‘jamen vi slipper i alla fall bli tvingade av Bryssel att dela på Sveriges flyktingar’.

      Svara
    • Jans

       /  06/28/2016

      Snart +4% på Stockholmsbörsen idag. Gissningsvis är större delen av tappet borta innan veckan är slut.

      Svara
  4. T

     /  06/28/2016

    Det var såhär Brexit började för 6 år sedan.

    Svara
  5. Hmm

     /  06/28/2016

    Ok ett personligt inlägg från mig som jag inte burkar vilja göra, dvs berätta detaljer om min person..

    Jag har bott i Storbritannien. Det vara före EU. Det var t o m föra ESS. Jag kan alltså med egen erfarenhet intyga att det var direkt svårt att leva och bo där samt att få arbetstillstånd eller ens få stanna kvar i landet mellan terminerna när man studerade. Om du ville ha en lärlingsplats så kunde du glömma det då det inte fanns tillstånd att ge ut ens om de hade velat det.

    Lägg nu märke till att jag inte lägger någon värdering sätt som de hade det på (man måste vara övertydlig på denna blogg ibland). Men att säga att det gick innan, så tja visst men svårt var det. Kommer det bli lika svårt igen om det blir en Brexit? Inte en aning, de har kanske tänkt om där. Men vi sysslar väl inte med historierevidering på denna blogg?

    Svara
    • Hmm

       /  06/28/2016

      *jag inte lägger någon värdering i det sätt som de hade det på …

      Svara
    • Jans

       /  06/28/2016

      Det råder knappast någon tvekan om att EU förenklat ett gemensamt ”europeiskt” liv tillsammans med de andra länderna. Det är oerhört synd att inte unionen kunde nöjt sig med att vara ett rimligt och demokratiskt samarbetsorgan. Stormaktsambitionen har förstört alltihop.

      Jag tror inte det kommer att bli så svårt att studera och jobba i UK som det var för längesedan. Jag har kompisar som studerat och arbetat i USA och det är inte speciellt svårt även om det naturligtvis är enklare att göra det inom EU.

      På lång sikt är jag personligen mycket pro att försöka integrera världens länder men det är bara att inse att det inte är möjligt att förena länder där skillnaderna är för stora oavsett om det handlar om ekonomi, juridik eller kultur. Det måste ske i små steg och redan där gjorde EU fel. T.ex. när de stressade in ofärdiga Östeuropeiska länder, för att inte tala om den totalt vansinniga tanken att inkludera Turkiet.

      Svara
      • Hmm

         /  06/28/2016

        Jan jag säger inte emot dig på något sätt, tvärtom, förutom den lila grejen att det kan vara rätt knöggligt att få ett green card i USA.

        Svara
        • Jans

           /  06/28/2016

          Vill inte vara elak men får du inte Green Card i USA är det för att dina yrkeskunskaper/utbildning inte är särskilt eftertraktad i USA. Det är helt naturligt att ett land inte prioriterar arbetskraftsinvandring inom sektorer där de redan har gott om arbetskraft. Min kompis som hade en eftertraktad utbildning fick green card lätt som en plätt.

          Svara
        • Hmm

           /  06/28/2016

          Jans Nej så enkelt är det inte. Låt säga att Appel skulle vilja anställa mig så kan de det pga sort företag (mycket svårare för de små företagen att kunna ta in vem de vill)men de kan de inte när som helst för de är tilldelade en viss kvot per år om de får ta in.

          Sedan så finns det visstidstillstånd som skiljer sig och är lättare än att få ett green card.

          PS Vem har sagt att jag inte fått arbetstillstånd till USA 😉

          Svara
          • Rikard

             /  06/28/2016

            Hej.

            Nedanstående borde väl vara all relevant information:

            [https://www.uscis.gov/]

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Jans

             /  06/28/2016

            @Hmm Nej, jag resonerade hypotetiskt men använde ordet ”du”. Missförstånd, vet inget om dig.

            Nej, det kanske är lite mer komplicerat men rent generellt så är det inga konstigheter med att länder vill hålla kontroll och kanske kvot på inflödet av arbetskraft. Lösningar som EU är ju också lokala, men som du ursprungligen skrev så blir det naturligtvis svårare för EU-medborgare att studera/arbeta i UK. Återstår att se om det blir lika svårt som innan EG. Tvivlar på det.

      • Hmm

         /  06/28/2016

        En annan sak som är svårt som utomstående i USA att att ha en trygg sjukförsäkring (svårt nog frö dem som är födda i landet) och att det är helt omöjligt för dig att bli försäkrad om du redan har någon form av åkomma, tex diabets, brutit ditt ben tidigare så får du inte försäkra det benet etc

        Svara
        • Johan

           /  06/28/2016

          Det går utmärkt. Jag bodde 4 år i Usa och har diabetes. Jag var försäkrad, hade visum och erbjöds greencard.

          Svara
          • Hmm

             /  06/28/2016

            Visste de om att du har diabetes och hur dyr var din försäkring i så fall?

          • Johan

             /  06/28/2016

            Ja, det visste de, både myndigheterna och min arbetsgivare.. Jag har ingen aning om vad min försäkring kostade eftersom det inte var jag som betalade den.

          • Hmm

             /  06/28/2016

            soft

          • Hmm

             /  06/28/2016

            Förresten, var det ett svenskt bolag som det gällde, eller var du från början anställd av kontor som ligger i Sverige? För då är det andra regler som gäller.

          • MiT

             /  06/28/2016

            Din ”långa” kommentar hade fastnat i spam av någon anledning som jag inte vet. Nu finns den!

          • Hmm

             /  06/28/2016

            Aha 🙂

        • Kristian

           /  06/28/2016

          USA har hela spektrat när det gäller sjukförsäkring: från ”non-profit” till läkare som gett upp blankettcirkusen och vill ha kontant i förskott. Man får läsa på själv mer än i Europa, det är alldeles säkert!

          Svara
      • Stormaktsambitionen som har startat en potentiell långvarig konflikt med Ryssland, i.o.m EU:s uttalade ambition att utvidga EU österut. Ukraina är nu skådeplats för mer än 5000 soldaters död när Putin reagerat på EU:s ”Demokratiprocess” i Kiev. Något som Farage har kritiserat också.

        Globalisterna buntar naturligtvis ihop Farage med Putin.

        ”Fredsprojektet” EU – My Ass.

        Svara
        • Spola fram till 3:33

          Svara
          • Jans

             /  06/28/2016

            Jag gillar inte Putin men i princip håller jag med Nigel. EU är djupt inne i traditionellt ryskt territorium nu och det är utan tvekan en provokation som hade varit otänkbar för bara något decennium sedan. Vill vi sträva efter utökad demokrati och stabilitet i den ryska delen av Europa så är EU och Nato:s nuvarande aktiviteter kontraproduktiva. Men vem vet, målet kanske är att destabilisera regionen, att utöka mellanösternkaoset norrut?

    • Kristian

       /  06/28/2016

      En hel del måste byggas upp på nytt. Läste någonstans att det knappt finns jurister kvar som vet hur ett bilateral avtal ser ut – allt har gått via EU.

      Så, visst, det kan bli krångligt.

      Svara
    • MiT

       /  06/28/2016

      Så det var i princip omöjligt för svenskar att arbeta och bo i England före 1994 (då vi gick med)? Inte så jag har uppfattat det men jag har ingen personlig erfarenhet utan vad jag har hört från vänner och sånt.

      Svara
      • trollan

         /  06/28/2016

        Nu säger inte Hmm att det var omöjligt, men att det inte var helt lätt och det kan jag köpa.
        Samtidigt som jag ser det så är det idag tydligen väldigt lätt för en hel del att ta sig till Sverige och sätta sig framför valfri affär med handen utsträckt. Så personligen kan jag tycka det är ok att anstränga mig aktivt för något jag verkligen vill göra även om det kräver en del jobb och byråkrati när alternativet tycks vara social turism.

        Svara
        • MiT

           /  06/28/2016

          Nä, det sa hon inte, min tolkning efter hennes beskrivning 😛
          Jävligt svårt i alla fall 😛

          Svara
      • Hmm

         /  06/28/2016

        MiT Före 1994 så hade Sverige i några år ett avtal via ESS = EU light. Innan ESS så var det som sagt inte omöjligt, jag var ju där, men krångligt och svårt var det.

        Svara
        • MiT

           /  06/28/2016

          Jo förstår vad du menade, ville bara spetsa till det lite 😛

          Men allvarligt, folk verkar tro att England ska massdeportera folk som bott i landet i 10 år.

          Svara
          • Hmm

             /  06/28/2016

            MiT Nej de tror jag inte de kommer. De har ju förmodligen nu insett värdet med att ha ett lätt utbyte av kunskap.

            Men att tro att EU lika villigt kommer låta dem få behålla sina fördelar som de själva kan cherry picka är ganska naivt. Att tro att dessa löften nedan kommer att kunna hållas tror jag inte en sekund på….

            Boris Johnsons löften

            Storbritannien ska samarbeta nära med övriga Europa på flera områden; kultur, vetenskap, universiteten, miljöfrågor.

            EU-medborgares rättigheter i Storbritannien gäller fortsatt. Samma sak för brittiska medborgare som bor i EU.

            Britter ska fortsatt kunna åka till EU för att arbeta, studera, resa, köpa bostad och bosätta sig.

            Invandringen ska regleras med ett poängsystem som passar näringslivet.
            Fortsatt frihandel för Storbritannien och tillgång till inre marknaden.

            Storbritannien kommer i sinom tid att lämna EU-domstolen.

            Jag tror att det kommer komma som en kalldusch för många väljare vad Brexit egentligen kommer innebära för dem. (Vi får se om den verkligen kommer att inträffa. Jag är långtifrån säker) Boris verkar helt klart tagen på sängen att valet gick som han ville och som det ser ut ha noll handlingsplan att få igenom det han vill ha eller hur ett Brexit ska gå till.

            Mitt förslag till samtliga medlemmar är att stanna kvar. Börja verka för att omskriva Schengen och vad det ska innebära och senare skynda på att minska på makten som EU sitter md över varje ensklit land.

          • Hmm

             /  06/28/2016

            Hade skrivit en lång kommentar som svar men den försvann. Får skriva om den om några timmar.

          • Hmm

             /  06/28/2016

            Min omskrivna kommentar där jag säkert glömt en och annan poäng jag ville göra 😉

            MiT: Nej så kommer det så klar inte att bli. De har väl nu insett fördelen med att ha lättillgänglig kunskap som fritt kan föra sig mellan länderna.

            Men att tro att de kan cherry picka och behålla det som de själva tycker är bra med EU är mer än lovligt naivt. Att tro att dessa vallöften kommer bli verklighet kommer nog komma som en kalldusch för vissa när de inser att löftena nedan inte kommer att infinna vid ett eventuellt Brexit. (Jag tror inte sista ordet ang det är sagt än).

            Boris Johnsons löften

            Storbritannien ska samarbeta nära med övriga Europa på flera områden; kultur, vetenskap, universiteten, miljöfrågor.

            EU-medborgares rättigheter i Storbritannien gäller fortsatt. Samma sak för brittiska medborgare som bor i EU.

            Britter ska fortsatt kunna åka till EU för att arbeta, studera, resa, köpa bostad och bosätta sig.

            Invandringen ska regleras med ett poängsystem som passar näringslivet.

            Fortsatt frihandel för Storbritannien och tillgång till inre marknaden.
            Storbritannien kommer i sinom tid att lämna EU-domstolen.

            Boris verkar tagen på sängen och verkar ha noll koll på hur han ska genomföra sina löften och med vilken strategi. Det verkar som att inte ens Boris trodde på en seger.

            Mina egna tankar ang EU är att alla medlemmar borde stanna kvar. Jobba för att omrevidera Schengen och sedan skyndsamt se till att minska på makten som EU har över de enskilda nationerna i interna frågor.

          • Hmm

             /  06/28/2016

            Men trollire trollera nu kan jag se det jag skrev från början.

            Min bläddrare har lagt ett ägg. 🙂

          • Hmm

             /  06/28/2016

            Såg nu att det inte var min bläddrare utan din spam 🙂

          • MiT

             /  06/28/2016

            Ibland hamnar kommentarer där bara. Vet inte varför elelr hur det automatiska filtret funkar, jag har ställt in att det ska gå till spam om det är mer än 10 länkar, thats it. Det fanns ingen länk i din kommentar 😛

          • Olof

             /  06/29/2016

            @Hmm: Tror inte de kommer få cherrypicka, men om EU försöker driva något hårdare avtal än EFTA varianten så kommer det inte handla om någon frivillighet längre utan exportindustrin kommer att säga till blockande EU politiker att hålla käft och lyda.

            Rent politiskt tror jag inte det finns någon större svårighet att driva igenom motsvarande EFTA i UK heller; för politikerna verkar det mest handla om frihet från EU. Och rent krasst så bestämde folkomröstningen att man skulle gå ur EU, inte att man tänkte kasta ut polackerna eller hindra den fria rörligheten.

          • Hmm

             /  06/29/2016

            Olof: Vi kan ju hoppas på att du har rätt men jag tror att EU kommer att vilja straffa hårt för att förhindra att andra följer efter.

            Vad har de för annat val?

          • Olof

             /  06/29/2016

            @Hmm: Viljan finns säkert, men de som gått ut hardline som Juncker t.ex, har ju snabbt fått rop på avgång efter sig. Merkel låter ju som hon fått en genomgång från tyska industrin om deras åsikter. Ömsesidiga handelshinder är helt enkelt en väldigt dålig ekonomisk ide för alla inblandade.

            Så jag tror att om man inte låter GB hindra den fria rörligheten och ger dem lite tjuvnyp med avgifter och annat så är det tillräckligt för att rädda ansiktet, eftersom GB då inte får ut några egentliga russin.

            Kanske inte tillräckligt för att vara väldigt avskräckande, men jag tror även de flesta EU politiker är sansade nog efter lite tid att inse att skräck inte är riktigt rätt väg att gå, och förmodligen inte speciellt effektivt heller.

            Och valet som finns, visst, jag vet att det känns väldigt avlägset och lite naivt, är ju att t.ex säga åt folk som Löfven att hålla käft med sina impopulära förslag om migrantdelning och köra några år med mer attraktiv EU politik, då tålamodet tycks vara slut nu.

  6. Jan

     /  06/28/2016

    EU är lustigt på så sätt att det verkar tilltala både eliten (politikerna, näringslivet, medierna, staten) och svaga grupper som de rasifierade. Precis som det är både ett nyliberalt elitprojekt och socialistiskt expansionsprojekt samtidigt. De grupper som verkar tjäna på EU är således eliten, fattiga stater i öst och syd samt asylbranschen. Den mörkblå högern och asylvänstern hand i hand alltså…

    Svara
    • Kristian

       /  06/28/2016

      Mer Mark Blyth!
      ”Mark Blyth–Are the Populists Threatening Democracy? ”

      1:23 Den här bilden har jag inte sett tidigare. Se på inkomstökning i olika skikt av befolkningen (globalt):
      Upp till 65 centilen: stor ökning. (De fattigaste i USA börjar omkring 50)
      70-90: stagnation eller minskning. Medelklass i väst.
      95 och uppåt: ökning.

      4:45 Här är en bild vi känner igen från Krugman och andra. Produktivitet stadigt uppåt sedan 1948, men genomsnittlig löneutveckling står stilla sedan 1973. Vart tar vinsten vägen?

      5:30 ”Maybe people are beginning to figure this out …”

      Fortsätter med LBJ mot GWB, Trump och Corbin, Grekland mot EU.

      Svara
      • Blyth är mycket inspirerande. Inte många i Akademin som vänder stekar på det sättet !

        Svara
  7. Daniel Bodin

     /  06/28/2016

    Såg att vanligaste sökningen DAGEN EFTER Brexit tydligen var ”*what is EU”* – Troligen alla unga britter, då?

    De fem miljoner som skrivit under för om-omröstning är tydligen även internationella underskrifter.

    Tack för många roliga och friskluftande inlägg!

    /D

    Svara
  8. Emil

     /  06/28/2016

    Ja, dom är riktigt dåliga förlorare, dom globalistiska och anti-nationella, anti-demokratiska krafterna i vårat samhälle. Funderar lite på hur jag själv hade reagerat på en ”remain-vinst”, inte fan hade man gnällt och grinat i evigheter om det. Det är ju bara att släppa och gå vidare. EU som projekt/superstat är nog rätt så tidsbegränsat i varje fall. Jaja, låt dem gnälla och raljera så syns deras riktiga ansikte. Det är bra.

    Svara
  9. MiT

     /  06/28/2016

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  06/29/2016

      Haha snacka om bortgjord Foujan ”asylhaveristen” Rouzbeh fiser ur sig nedsättande gliringar om homosexuella och sätter ribban för vad som är anständigt språkbruk för politiker i Fi-sfären. Vore kul att få ett uttalande från GUD`run om hur dom ställer sig till homofobiska kränkningaf sksKSKK

      Hanif går från klarhet till klarhet till skillnad emot AKB som borde programeras om till något nyttigt eller skickas till återvining

      Svara
  10. MiT

     /  06/28/2016

    Svara
  11. Kristian

     /  06/28/2016

    President Of The European Parliament: ”It Is Not The EU Philosophy That The Crowd Can Decide Its Fate”
    http://www.zerohedge.com/news/2016-06-27/president-european-parliament-it-not-eu-philosophy-crowd-can-decide-its-fate

    Misstänker språkförbistring och problem med översättning.

    Svara
  12. MiT

     /  06/28/2016

    Ja, jo, hjälper säkert…
    ”Polisen delar ut armband mot tafs”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23082340.ab

    Svara
    • Jan

       /  06/28/2016

      Dan Eliasson igen. När får han sparken? Visst, de afghanska männen blir säker jätterädda när de ser tonårsflickornas armband…

      Svara
    • Bra att det agerar.

      Kommer det funka? Njet, attityder förändras inte med ett armband.
      Blir jag orolig för att de faktiskt gör detta inför ”festivalsommaren”? Jo, men jag har inga barn, tack-och-lov.

      Men bra att de agerar.

      Svara
    • Rikard

       /  06/28/2016

      Hej.

      ”Rör inte min kompis”

      blev

      ”Tafsa inte på mig”

      Varför inte köra Paolo Roberto-metoden istället: ”Rö me ente! Ja hata näh folk rö me!”

      Den som inget gör, gör inget fel, verkar vara 291:an Eliassons mantra.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • T

         /  06/29/2016

        Några ”Biker patches” på västen typ: Touch me and I break your face. F**k you I have enough friends.

        Svara
    • Jans

       /  06/28/2016

      Det är som Toklandet brukar skriva 1 april varje dag:
      ”På armbandet står det ‘Polis – avspärrat #tafsainte’.”

      a) Många av de som det riktar sig till kan inte ens svenska.
      b) Kanske känner de igen polissymbolen, men med tanke på hur obevakade polisbilar brukar respekteras i förorten så skall man nog inte räkna med att en obevakad tjej kommer att respekteras heller.

      Svara
  13. G

     /  06/28/2016

    ”Enligt prognoser från Statistiska Centralbyrån blir Sverige tio miljoner invånare under hösten 2016. I den nya filmen ”För tio miljoner”, vill Dina Försäkringar uppmärksamma den nya befolkningssiffran och hylla alla människors olikheter – ett Sverige där alla är lika olika.”

    http://www.dagensmedia.se/marknadsforing/kampanjer/dina-forsakringar-vill-visa-att-alla-svenskar-ar-lika-olika-6588589

    ”Vi är alla lika” hette det förut. Men nu är visst alla lika olika ?

    Kan de inte bara bestämma sig nån gång, är vi alla lika eller inte, hur jävla svårt kan det vara.

    Svara
    • ”Vi gillar olika” /Aftonbladet

      Svara
    • Jans

       /  06/28/2016

      Sveriges ursprungliga befolkning har växt marginellt under min livstid. Jag blir uppriktigt deprimerad av att befolkningen växt såpass mycket trots detta. Det känns inte bra alls. Lite invandring är jag mycket positiv till men en 25% ökning på bara några decennier är inte rimligt i fredstid i vår närregion.

      Svara
  14. F. ö. – kul att vi kanske får franska eller tyska som andraspråk som hämnd pga Brexit!

    Har studerat båda, så min omställning lär inte bli lika svår som andras. Plus, min pappa har tyska som andraspråk, så det blir riktigt nostalgiskt.

    Svara
    • Jans

       /  06/28/2016

      Rätt intressant om engelska försvinner som officiellt EU-språk. Det blir jobbigt för våra lata EU-parlamentariker. Om de verkligen vill hänga med lär de behöva plugga tyska, franska eller spanska.

      Svara
    • Svenne

       /  06/28/2016

      Många tycks ha missat att Malta har engelska och maltesiska som officiella språk…
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Malta
      Irland har iriska och engelska:
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Irland

      Svara
      • Jans

         /  06/29/2016

        OK, då är det bara ett falskt rykte. Eller är det några språk som har speciell status för att de talas av många?

        Svara
        • Svenne

           /  06/29/2016

          EU har tydligen 24 officiella språk, ”All lagstiftning inom unionen översätts till de officiella språken och varje unionsmedborgare har rätt att vända sig till unionens institutioner och organ på något av dessa språk och få svar på samma språk.”
          https://sv.wikipedia.org/wiki/Europeiska_unionens_officiella_spr%C3%A5k
          ”Även engelska delas av flera medlemsstater, såsom Irland, Malta och Storbritannien.”

          Svara
  15. MiT

     /  06/28/2016

    Svara
    • Jans

       /  06/28/2016

      Annars borde väl en viagraerektion betraktas som normkritisk eftersom den enligt vad jag förstår kan uppstå utan sexuell stimulans/upphetsning.

      Svara
  16. G

     /  06/28/2016

    Noterar att den frispråkige advokaten är tillbaka i rampljuset, ser att @AdvokatEmma har hittat tillbaka till twitter efter att ha pausat/stängt kontot en stund. Hmmm får se hur länge det håller denna gången innan det brakar loss igen.

    Svara
    • Jans

       /  06/29/2016

      Det skribenten missar i resonemang om att EU skulle ha haft 43 år på sig att ”marknadsföra sig” hos britterna är den lilla men viktiga detaljen att EU har ett demokratiskt underskott. Det är min fasta övertygelser att odemokratiska länder (och unioner) fungerar sämre än demokratiska. Att EU fungerar dåligt handlar inte om dålig marknadsföring utan om det enkla faktum att folket har för lite inflytande över hur det styrs. Det blir dålig politik av bristande demokrati. Britterna har röstat på magkänslan, det känns helt enkelt inte bra att inte få bestämma över sitt eget land.

      Vi ser ju även i Sverige hur det går när folket inte får bestämma. Det gäller både beslut från EU som går mot folkviljan men även inhemska beslut som går mot folkviljan.

      Svara
    • Svenne

       /  06/29/2016
      Svara
  17. MiT

     /  06/28/2016

    Svara
    • Jans

       /  06/29/2016

      Japp, så fick Sverige sin plats till slut. Kommer det att leda till något överhuvudtaget annat än att en bunt politiker och deras tjänstemän får glassig semester på Manhattan i två år? Troligen inte. Jo förresten, några journalister måste ju dit och bevaka också så att det kan skrivas lite om Sveriges stora inflytande på FN:s arbete.

      Svara
    • Jan

       /  06/29/2016

      Å andra sidan – hade Wallström misslyckats med det här också så hade hon varit en ”lam anka” fram till nästa val. Även om det, naturligtvis, inte kommer att gå att övertyga Kina och USA om feministisk utrikespolitik så blir det i alla fall ett slags revansch för Margot. En personlig karriärmilstolpe.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/29/2016

        Och mängder med tjänstemän kring henne och på UD har nu två år på sig att jobba upp en karriär inom FN eller något annat anslutande verksamhet på Manhattan. Det är den största orsaken till all entusiasm. Karriärmöjligheter i och med närkontakt med FN.

        Svara
    • Jag kan fortfarande inte sluta skratta ihjäl mig att vi sitter i FNs SÄKERHETSRÅD.
      What, varför? Vi kan bannemed inte skydda oss själva, så det kommer bli intressant att höra vad vi har att bidra.

      ”In Sveden, we say no to things”

      Svara
    • Jonas

       /  06/29/2016

      Vi kanske kan dela ut armband till alla människor i krigszoner med texten ”Please, don’t kill me!” och en Svensk flagga.

      Svara
      • Du har kommit på något! Ge iden till Margot så hon kan göra nytta i Säkerhetsrådet.(Glöm inte att be betalt från biståndsbudgeten.)

        Svara
    • Jan

       /  06/29/2016

      Visst, det här räddar Margots renommé. Det finns åtminstone något hon kan peka på som hon åstadkommit under sin tid i arvfurstens palats. Problemet för henne, och socialdemokratin, är att det här är ingen stor sak för väljarna. Det handlar mer om prestige för Margot och UD.

      Svara
      • Olof

         /  06/29/2016

        Eller ger henne rep nog att hänga sig i. Med tanke på hur ‘framgångsrik’ den feministiska utrikespolitiken varit hittils är jag ärligt talat orolig för exakt hur destabiliserande Sverige kan agera och hur många vi kan bli ovänner med.

        Svara
    • Rikard

       /  06/29/2016

      Hej.

      Nåväl, det lyckades tydligen med kampanjandet. Då vet vi hur nästa valrörelse kommer att lanseras: allt fokus på internationella åtaganden och att vara brunast på näsan gentemot EU – och om de ‘utmaningar socialmoderaterna orsakat Sveriges folk vill varken de alltid nyaste moderaterna (Quisling/Reinfeldt-partiet) eller de terrorist- och rasbiologikramande socialdemokraterna tala.

      Det blir spännande att se hur de mindre partierna väljer att göra, för att säkra sina 4%; det är ju trots allt det varje partis kärnverksamhet kretsar kring: röstmaximering inför kommande val.

      Mina pengar är på en semi-officiell koalition mellan S och m, eventuellt med något lagom stort stödparti som smörjmedel och vid behov syndabock. det behöver inte vara en öppen regeringskoalition, utan ett tyst samförstånd mellan de för oss väljare osynliga partistaberna.

      Vi får se hur många som röstar för sina skatteavdrag och bidrag (vilket ju är samma sak med olika namn egentligen), och hur många som röstar för Sverige.

      Räkna kallt med att Wallström inom kort får eget kontor utan reella arbetsuppgifter samt press-sekreterare (läs: munkavle). I alla fall om hennes tid i EU är något att döma efter. Frågan är hur mycket skada hon kan ställa till med.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  18. Kristian

     /  06/29/2016

    Saknar På Håret. Någon borde skriva sången
    ”Med kissfläckar i byxorna
    på villande mo …”

    Svara
  19. Kristian

     /  06/29/2016

    Svensk exportvara?

    Läs båda diskussionerna och lägg märke till den här:
    https://twitter.com/SteelandFire/status/747964920956919809

    Svara
    • Ivar L

       /  06/29/2016

      Undrar hur många historier av det här slaget som inträffat i Sverige genom åren men tystats ner? Förmodligen åtskilliga hundra. Allt för drömmen mångkulturen samt rädslan att få rasiststämpeln.

      Svara
  20. Svenne

     /  06/29/2016

    Det här blir nog jättebra…

    Svara
  21. Jan

     /  06/30/2016

    ”Män kan, men ni behöver vår hjälp”. Gudrun (vem annars?), Ida och Anna erbjuder sina feministiska verktyg för att förändra män. http://www.aftonbladet.se/debatt/article23087302.ab

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.