Zven med Lloyden

Så har då Zven Melander gett sig in i debatten om sexuella övergrepp. På bästa sändningstid i Rapport igår fick han tala om för precis alla i hela Sverige att han inte förstår alls vad det handlar om. Zven säger att män har ett kollektivt ansvar, han sa att ”det är vi som gör det”. Nej, det är inte ”vi” alls, tror man det är man mer än lovligt korkad. För OM Zven verkligen anser att han är skyldig på något sätt så är det ju bara för Zven att knata på till närmaste polis och anmäla sig själv? Han säger ju själv att han är skyldig? För Zven själv ingår väl i hans ”vi”? Känner sig  Zven skyldig för övergrepp är det bara att anmäla sig och sitta av tiden!

Kan det vara så att Zven Melander ville ha lite gratisreklam för något kommande projekt? Så hans namn börjar synas igen? Det är väl egentligen enda alternativet till att vara korkad antar jag?

För även Zven måste väl ändå förstå att Zara och radikalfeminismen anser att han är jordens avskum och att alla andra är fantastiska änglar bara för att han är white as fuck?

Har sett några på twitter som undrar varför man är emot att köpa ”ökad anmälningsbenägenhet” som förklaring till just det ökande antalet anmälningar om sexuella övergrepp. En tyckte att förklaringen var att man vill att vissa ska vara skyldiga och då skiter i ökad anmälningsbenägenhet.

Jag å min sida tycker det är ganska självklart att frasen ”ökad anmälningsbenägenhet” enbart används för att slippa ta tag i problemet. Det är osannolikt att anmälningsbenägenheten går upp med 1000% på något/några år. Det är alltså ingen sanning alls i ökad anmälningsbenägenhet (eller mycket lite del kanske).

Om man hela tiden gömmer problemet i ”ökad anmälningsbenägenhet” så gör man heller inget åt det eftersom man inte behöver det. Precis det vi ser i Sverige, man gör absolut inget åt det, man saknar totalt en plan för hur man ska handskas med problemen. Eller ja, planen är ju att påstå att det är ett svenskt fenomen och att anmälningsbenägenheten bara har ökat… Det finns dock statistik från Brå som säger att det inte är ett svenskt fenomen men den vill man gärna inte använda av någon anledning. Eller det har alltid funnits även svenskar i statistiken men överrepresentationen från vissa områden/länder/kulturer är groteskt stor i just sexualbrott. Det är helt omöjligt att det saknar betydelse då de senaste 10-15 årens migrantströmmar kommit från just de områdena som är groteskt överrepresenterade i just sådana typer av brott…

Om man inte ringar in problemet så KAN man heller inte komma tillrätta med det. Det är helt omöjligt. Det måste väl ändå de flesta förstå och inse? Nej, det är INTE att ringa in ett problem att göra som Zven gjorde, det är snarare motsatsen mot att ringa in. Kan någon nämna ett enda stort samhällsproblem (eller större och allvarligt problem överhuvudtaget) som lösts genom att man INTE försökt ringa in det så snävt det bara går? Det vill säga inte skalat bort allt som inte har med problemet att göra utan gjort tvärtom, försökt inkludera så mycket irrelevant som möjligt?

Om man inte kan nämna något, varför tror man att det ska hjälpa nu?

5 åring nekades att bada

Det är det här samhället vi är på väg mot med stormsteg genom sådana som Zven och Zara och genom de som tror på myten ”ökad anmälningsbenägenhet” och att det alltid varit så här i Sverige. Var någonstans på jorden finns det sådana samhällen och vill vi verkligen sträva efter det? Hur upprätthåller man de samhällena så att de fortsätter vara sådana? Är det inte på ungefär det sätt vi ser i Sverige numera också? Det som en del vill få till ”ökad anmälningsbenägenhet”…?

Man kan se att nyspråket florerar även på baden…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

75 kommentarer

  1. Ivar L

     /  08/03/2016

    Nysvenska var ordet sa Bull. Ur artikeln om badhuset:
    ”För oss är det ett möjliggörande, i stället för ett uteslutande”

    Så nu vet vi det.
    Diskriminering = Möjliggörande.

    Badchefen försöker smussla undan frågan med att det bara handlar om två timmar. Två timmar för att somliga kvinnor inte kan bada om det finns en femåring med snopp i närheten. Undrar vad nästa steg blir? Kanske judefria bad så även de mest hårdföra islamistiska extremisterna blir badsugna? Hundfria stadsdelar?

    Svara
    • T

       /  08/03/2016

      ”Min son är bara halvjude. Får han doppa i benen upp till knäna i poolen?” (Groucho Marx)

      Svara
    • Hmm

       /  08/03/2016

      ”Så nu vet vi det.
      Diskriminering = Möjliggörande.”

      Jag ska faktiskt komma ihåg det här citatet från henne. Jag kommer sent låt det glömmas.

      Jag kan ju för er här erkänna att jag också hade tyckt att det vore rätt skönt att ha kvinnotider på badhusen, men jag har för mycket rättspatos för det för att någonsin ge efter för den känslan samt tänka varför ska jag behöva dra mig undan i skydd när det är dem som gör fel som borde lämna istället.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/03/2016

        Om det finns ordningsproblem så är det dessa som skall åtgärdas. Om folk sköter sig borde det väl inte spela någon roll att bada blandat? Men det är väl antagligen den andra aspekten på detta problem: bortsett från vidskepliga föreställningar från 1300-talet om män och kvinnor så kan det vara ordningsproblem där män är de som främst skapar problemen. Jag tycker själv, som man, inte om oordning så lösningen är att få ordning och reda på badhusen. Inte att låsa ute halva befolkningen.

        Svara
      • MiT

         /  08/03/2016

        Man kan ju ha uppdelat lite om man vill men då ska det inte ske av fel anledningar.

        Svara
    • Så nu vet vi att 5 år gamla av manligt kön är åldersmässigt män. 5 år alltså.
      Flickor i Botkyrka ansågs vara vuxna kvinnor vid 9.
      Nu vet vi åldersgränser barn – vuxen även med tanke på de så kallade ensamkommande. Eller?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/03/2016

      Så nu är könet INTE en social konstruktion längre?
      Det är inte helt lätt att hänga med i svängarna…

      Svara
  2. Nils Dacke

     /  08/03/2016

    Melander får inga uppdrag och går till sin manager som ger rådet, du måste ta ställning mot SD och Trump eller för feminism , hbtq och massinvandring. Melander inser detta för han vill blir ihågkommen som godhetsapostel och inte enbart som full Rulle och alkoholist som letar efter peppes bodega på Gran Canaria. Melander lyder rådet och vips så nappar propagandaministeriet SVT och det kanske kan blir någon ny roll som fjant på SVT så framtiden är nog räddad tänker Melander.

    Svara
  3. Pelle2

     /  08/03/2016

    Undrar varför Gottsundabadet inte har 2 timmar enbart för pojkar och män då eftersom det inte är diskriminering enligt dom att utestänga en annan grupp ?
    Sverige håller sjukt nog på att anpassa sig till hederskulturen genom att skapa särskilda rum för kvinnor istället för att kräva att människorna från hederskulturerna anpassar sig till vårt samhälle vad gäller kvinnors rätt att röra sig fritt i samhället och verka i det på samma villkor som männen.

    Tror nog också att Sven Melander försöker skapa uppmärksamhet kring sig själv. Annars borde han som sagt var polisanmäla sig själv eftersom han anser sig ha ett ansvar för vad våldtäktsmän gör… Detta åtminstone om han menar vad han säger och tar konsekvensen av det…

    Svara
    • Hmm

       /  08/03/2016

      And ditt första stycke. Kunde inte sagt det bättre själv och har varit mina argument i ett par års tid nu.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/03/2016

      Och 2 timmar för svarta, vita, synskadade, bipolära, kosmiska rymdhamstrar… etc.

      Svara
      • Rikard

         /  08/03/2016

        Hej.

        Rymdhamstrar?

        ”Go for the eyes Boo! Go for the eyes! Raaarhghargh!”

        Kamratliga hälsningar,
        Dynaheir, Diviner & witch

        Svara
        • Grodan Boll

           /  08/04/2016

          Otherkin.
          I övrigt föredrar jag efterföljaren ”Go for the optics, Chiktikka! Go for the optics!” =)

          Svara
    • Kalle

       /  08/03/2016

      Gottsunda är Uppsalas motsvarighet till Rosengård dvs ett riktigt ghetto.

      Svara
  4. Svenne

     /  08/03/2016

    Regeringen står handfallen inför sexövergreppsvågen.

    Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2016

      Både Sverige och Tyskland kryllar av islamister och terror i dess spår och de lyckas sniffa upp något scoutliknande högertrams (om det nu ens är sant) i en skog i Småland. De behöver bara ta T-banan till valfri förort om de vill dokumentera extremism men se det är inte intressant. Det är ju farligt på riktigt.

      Svara
  5. Ivar L

     /  08/03/2016

    Fatta hur sjukt detta är. Igår begravdes prästen som ritualmördades i jihadismens namn i Saint-Étienne-du-Rouvray och enligt Ledarsidorna var kanske 2000 på begravningen inklusive politiker och representanter från samfund. Rapport har inte ens med det i sina rubriker, orkade inte titta på hela och se om det fanns i notisform inne i sändningen.

    Begravningen av en präst som ritualmördats av islamister i hjärtat av Europa är uppenbarligen mindre viktigt än att Sven Melanders tramsar på nätet.

    Inte heller SvD hade mer än en liten notis på undanskymd plats i papperstidningen om denna oerhört symboltyngda begravning.

    Svara
  6. Kristian

     /  08/03/2016

    OT: À jour med diverse siffror

    Fridolin är inte en orm längre, tyvärr:
    https://www.google.com/trends/explore#q=fridolin%20orm

    Ghostbusters har nätt och jämt tjänat in budgeten:
    http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=ghostbusters2016.htm

    Svara
    • Embryo

       /  08/04/2016

      Nej, GB är inte ens i närheten av break-even. Marknadsföringsbudgeten torde vara ungefär lika stor och sen ska biograferna självfallet ha sin del av kakan.
      Nu höftar jag bara lite, men $350-$500 miljoner lär den definitivt behöva spela in.

      Svara
  7. Jock Rockman

     /  08/03/2016

    Ja, det är ju inte bara Zven och Zahara här. Utan SFT, ”Sveriges feministiska television”, vår skattebetalda könsfascistspridare. Kanske någon annan här minns, hur Zven i ett humorprogram för sådär 30 år sedan i samma kanal, (1987, om jag minns), stod naken under en hårtork för att ”torka hela kroppen”? Inklusive den fullt synliga snoppen. Och vem vet vilka som egentligen är ”fula gubbar” och deras avsikter, efter ”Kapten Klänning”, m.fl.?

    Svara
  8. Käll Kritik

     /  08/03/2016

    Hur hittar man den BRÅ-statistik du har tagit del av?

    Svara
      • Käll Kritik

         /  08/03/2016

        För att sätta saker i perspektiv vad gäller invandrares kriminalitet: Rapporten från 2005 säger att 95% av invandrare inte är misstänkta för brott. Det är högre risk att du begår brott om du är invandrare, men om du utsätts för brott är det störst sannolikhet att förövaren är svenskfödd. Det är högre risk att du våldtar någon om du är utrikes född än om du är svensk. Det är dock mycket högre risk att du begår andra typer av sexualbrott om du är svensk, jämfört med om du är utrikes född.

        Även om vi skulle deportera alla utrikes födda till sina hemländer, skulle vi fortfarande ha stora problem med våldtäkter och framför allt andra typer av sexualbrott. Nu chansar jag, men jag vill påstå att den klart överrepresenterade gruppen av förövare här är män, oavsett ursprung. Någon annan får gärna motbevisa mig om ni skulle råka hitta statistik som pekar på motsatsen.

        Vad beror det på att det nästan bara är män som våldtar och begår sexualbrott? Och hur kan vi män hjälpa varandra att avstå från dessa handlingar? De frågorna kan ni som skriver här gärna få svara på. Ni verkar ju ha en väldans koll på er omvärld!

        Svara
        • Kristian

           /  08/03/2016

          Du kanske först kan svara på hur vi män kan ”hjälpa varandra att avstå från”
          * att mörda varandra i Israel?
          * att släppa ut giftgas i japanska tunnelbanor
          * att sluta förtrycka Tibetaner
          och så vidare. Det är precis lika rimligt.

          Jaså, det går inte att göra något åt på avstånd?
          De flesta brott går inte att göra något åt på avståndet ”en vägg emellan.”

          Svara
        • Kristian

           /  08/03/2016

          Standardsvar på frågor som innehåller orden ”nästan bara män”:
          * Testosteron
          * Normalfördelning

          Svara
        • Ivar L

           /  08/03/2016

          Att män är överrepresenterade i nästan all brottslighet är välkänt sedan alltid. Hela poängen med att snacka ursprung är att det finns tecken som tyder på nya beteenden som vi inte sett tidigare och de är lättare att åtgärda om det nu förhåller sig så att de är kulturellt betingade.

          Den andra poängen är att om inflyttade från vissa regioner är överrepresenterade i brott så är det en viktig faktor som ursprungsbefolkningen bör få veta när de tar ställning till vilken nivå på invandring den vill ha i landet de byggt.

          En tredje poäng är att den speciella brottslighet och kulturella atmosfär som dykt upp i invandrarområdena kanske har med just invandringen att göra. Vill vissa av oss då inte ha balkanisering och kulturellt sönderfall finns det anledning att titta på de här problemen ur ett kulturellt perspektiv.

          Att bara fokusera på män är ungefär lika klyftigt som att gå ut i skogen och bara plocka ”svamp” utan att bry sig om vilken svamp.

          Svara
          • Ivar L

             /  08/03/2016

            Jisses en på PK-sidan skriver samma sak och inser inte hur dumt det blir:
            https://twitter.com/peter78sv/status/760846681546129412

            Om han nu plockar sin svamp utan att tänka på vilken svamp vad händer då? Fattar han inte att han säger emot sin egen tes?

            Men det är klart, om alla på PK-sidan är lika pantade så funkar ju tweeten. Snacka om tragedi.

        • MiT

           /  08/03/2016

          Nu chansar jag här men jag är övertygad om att den absolut största gruppen förövare är kolbaserade livsformer! We nailedt it! Nu har vi verkligen ringat in det snävt!

          Svara
        • MiT

           /  08/03/2016

          ”Även om vi skulle deportera alla utrikes födda till sina hemländer, skulle vi fortfarande ha stora problem med våldtäkter och framför allt andra typer av sexualbrott.”

          Nej, vi skulle inte ha stora problem. problem skulle det finans men inte stora. De skulle definitivt minska! Nu är det inte önskvärt alls att deportera alla så det blir en ganska ointressant diskussion. Men de skulle minska, helt klart. Det skulle även andra former av sexuella övergrepp göra, ordentligt.

          Det verkar som om du inte vill låtsas om att det finns en stor överrepresentation, beror överrepresentationen på män? Då borde det vara samma siffror oavsett var man kommer ifrån, eller hur? Det skulle ju inte finnas någon överrepresentation alls om den beror på män? Siffrorna för de från Algeriet, Libyen, Marocko och Tunisien borde då vara 0,2 och inte 4,6 och inte 4,0 för Irak…? Om den inte beror på män, vad beror den på? För överrepresentationen finns ju där, eller hur? Nej, det betyder inte att alla som kommer är hemska brottslingar, det är det ingen som påstått, utan att många fler jämfört med svenskar är det.

          Och den viktigaste saken är att problem vi har i Sverige är VÅRA problem att lösa, problem andra länder har är DERAS problem, inte våra. Nu är det andra länders problem som upptar nästan allt av polisens, socialens, kommuners, statens, landstingens och resten av rättsväsendets resurser (har säkert glömt en massa här…) Det ska vara omedelbar utvisning vid alla grövre brott oavsett om man riskerar något i sitt hemland. Omedelbar alltså, så fort dom har fallit och straff avtjänats så ska personen få en stenhård fot i röven ut ur landet.

          Svara
          • Ivar L

             /  08/03/2016

            Dessutom, apropå deportation.
            Bara att veta var bland invandrarna problemen är som störst ökar chansen att göra något åt saken. Och det är inte kattskit för de tjejer som därmed kanske slipper bli våldtagna.

            Fattar ingen på vänstersidan att detta handlar om saker som sker på riktigt, som trafikolyckor. Alla åtgärder med påvisbar effekt (inom rimlighetens gräns d.v.s. inte deportation och dödsstraff) betyder att en oskyldig människa slipper utsättas för ett kränkande brott.

          • Hans Odeberg

             /  08/05/2016

            Problem? Usch och fy! Utmaningar heter det.

            (Män födda på 60-talet lär väl inte ha några problem med att fatta James Fjong-referensen ovan…)

        • Pelle2

           /  08/03/2016

          Det är fel av oss att diskutera den dokumenterade överrepresentationen av utlandsfödda som begår våldtäkter eftersom du menar att 95% av de utlandsfödda inte gör det,
          Du själv menar sedan att det däremot är rimligt att skuldbelägga all världens män för de våldtäkter som sker trots att i det i alla fall i Sverige är cirka 5% av männen som begår våldtäkter medan 95% av oss inte gör det.
          Med andra ord är du som de flesta radikalfeministerna totalt ologisk i ditt resonemang.
          Men det är ju bara män i allmänhet och vita män i synnerhet som det är ok att skuldbelägga i er identitetspolitiska ideologi och då gäller det ju att rationalisera er köns- och allmänrasistiska ståndpunkt på något sätt.
          För övrigt håller jag helt och hållet med vad Ivar L och Kristian skriver ovan.

          Ser också att du försöker dra till med en halmgubbe när du pratar om att skicka hem alla utlänningar inte hjälper.Har inte läst att någon här har skrivit att det hjälper att skicka hem alla utlänningar eller att vi på något sätt vill det. Däremot kan man ju fråga sig om det är rimligt att asylsökande som begår brott innan de ens har fått uppehållstillstånd skall få vara kvar ?

          Du vill också att vi skall fråga oss hur vi män skall hjälpa varandra att få stopp på våldtäkter och andra sexualbrott.Vi kommer i vilket fall inte hjälpa någon genom att kollektivt skuldbelägga alla män. Dels skapar det inte något incitament att hjälpa till om vi ändå blir anklagade för att vara en del av problemet enbart utifrån vårt kön och dels kommer vi inte kunna identifiera de riktiga gärningsmännen om vi bara helt slumpmässigt utgår ifrån att alla män är medskyldiga.
          En del av lösningen är att upprätta statistik för att hitta riskgrupper och att resolut bestraffa de som faktiskt utför våldtäkterna och inte smeta ut skulden på den stora majoritet av män som inte begår något brott överhuvudtaget.
          De allra flesta män är laglydiga och nyttiga samhällsmedborgare och det är en ren skymf att vi blir spottade i ansiktet av radikalfeministerna .

          Kan ju som vanligt säga att med er syn på kollektiv skuld antar jag att det vore ok att säga att muslimer är självmordsbombare,Romer är tjuvar,kvinnor är prostituerade och judar är kapitalistiska utsugare eftersom några av dom är det.

          Svara
        • bullshit

           /  08/03/2016

          @Käll Kritik

          Nja, det är nog ingen som säger att alla invandrare är våldtäktsmän. Många av oss umgås med ”invandrare” varje dag så den halmdockan och rasiststämpeln kan du köra upp där solen aldrig lyser.

          Däremot kan man inte ignorera den typ av övergrepp som sköljt in över landet på senare tid. Det är ett nytt fenomen som har sköljt över landet på kort tid. Du kanske kan förneka detta för dig själv, men då är det tyvärr din omvärldsanalys som brister.

          ”Vad beror det på att det nästan bara är män som våldtar och begår sexualbrott?”

          Din fråga bygger på ett falskt påstående.

          Din formulering är falsk eftersom det finns många kvinnor som begår olika former av sexualbrott. När du säger ”nästan bara män” så utgår du från en procentuell jämförelse mellan kön, till exempel 98 procent och nöjer dig med det.

          Det må så vara, att det är få kvinnor – i procentuell jämförelse med män – som begår sexualbrott. Totalt sett är det dock inte riktigt så obefintligt få som din formulering försöker göra gällande.

          Poängen är att det inte alls är försumbart i absoluta tal, och det finns därtill säkerligen ett stort mörkertal. Den största anledningen till att påpeka detta är dock inte att utmåla män som offer på bekostnad av kvinnor, utan snarare eftersom det finns barn bland offren. Bryr du dig om barn mer än ideologisk könskamp?

          När du ställer grupper mot varandra, i det här fallet män mot kvinnor, så är gruppen män överrepresenterade. Men eftersom kön inte är den minsta gemensamma nämnaren, så måste du också argumentera för varför just den jämförelsen är mest relevant i sammanhanget.

          Den jämförelsen är inte särskilt relevant i sammanhanget, eftersom det inte är representativt för män att våldta. Du inser säkert själv att om det inte är representativt för män att våldta, så faller hela den teoretiska idén om att våldtäkter orsakas av någon slags manlighetsnorm.

          Du, och många feminister med dig, upprepar alltid siffran 98 procent. Det är dock intellektuellt ohederligt att alltid vägra ta hänsyn till hur stor andel av alla män som är våldtäktsmän och sexualbrottslingar. I synnerhet eftersom det inte är särskilt många procent av alla män som är det.

          Argumentet är att för att kunna komma tillrätta med ett faktiskt problem, så kan inte problemformuleringen fastna vid halva jordens befolkning.

          Att fastna vid och fokusera på kön är väldigt praktiskt om man hatar män och vill bedriva könskamp. Nackdelen är att det leder till ineffektiva åtgärder och fler offer. Fler kvinnor kommer att få sätta livet till för feministers självgodhet och ideologiska ignorans. Manshatande feminister bedriver och prioriterar könskamp på offrens och kvinnors bekostnad.

          Vi måste alltid analysera problem bortom kön, lyfta på alla stenar som finns, och ignorera ideologiska dumheter.

          ”Och hur kan vi män hjälpa varandra att avstå från dessa handlingar?”

          Jag vet inte riktigt hur jag kan hjälpa dig för att få dig att få dig att avstå från att begå dessa hemska handlingar… räcker det om jag säger åt dig att sluta?

          Skämt åsido. Det föreligger en stor skepsis mot feministiska män, eftersom många feministiska män projicerar sina egna beteenden på andra män. Många feministiska män försöker rättfärdiga handlingar som de begått eller ett beteende de själva har, genom att smeta ut det på halva jordens befolkning. Det har alltid figurerat sådana figurer inom den feministiska rörelsen.

          Med det sagt: Om du nu har en kompis som är våldtäktsman så kan du väl försöka påverka vederbörande att söka hjälp. Är det svar nog på din fråga?

          Svara
  9. Ivar L

     /  08/03/2016

    Alla stollar som med en dåres envishet hävdat att tiggeriet inte är organiserat kanske får sig en tankeställare:

    ”Sammanlagt fem fattiga och funktionshindrade personer transporterades till Sverige från Bulgarien. Ett par av dem var så funktionshindrade att de inte kunde lämna platsen, ens för toalettbesök, där de satts att tigga tolv timmar om dagen, sju dagar i veckan. — De två bröder som åtalats för människohandel hade tagit hand om de insamlade pengarna, som enligt tingsrättsdomen beräknats till sammanlagt 300.000 kronor under fem månader”

    http://www.friatider.se/polisen-st-rker-arbetet-mot-m-nniskohandel

    Svara
  10. Ivar L

     /  08/03/2016

    Känns inte helt bra detta. Gülenrörelsen är islamistisk. Har vi inte tillräckligt av den varan redan?
    http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2016/2016-08-03-Stallningstagande-om-situationen-i-Turkiet.html

    Svara
  11. Svenne

     /  08/03/2016

    SR: P4 Kalmar: Busschauffören får sparken
    https://twitter.com/pellebilling/status/760844600596504578

    Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2016

      Någon som vet var man kan få bekräftat att han verkligen fick armen bruten? Det har jag inte hört tidigare. I så fall måste väl rimligen passageraren inför skranket även om busschauffören slog tillbaka?

      Svara
    • Kristian

       /  08/03/2016

      I vissa länder finns alltid kamera i bussen och en skylt som säger ”vi lagsöker alla som attackerar vår personal.”

      Svara
    • Embryo

       /  08/03/2016

      Fast det var väl ärligt talat ganska självklart att han skulle få kicken?
      Nu tror jag inte att det var busschauffören som inledde det hela. Tar man del av bådas berättelser om händelseförloppet är det lite väl många hål i den nyanländes, men det går knappast att hävda nödvärn när han går bak i bussen och slår på den nyanlände.

      Svara
  12. Svenne

     /  08/03/2016

    Express: Women BANNED from men-only swimming sessions for ‘CULTURAL REASONS’

    ”Gender-segregated time slots, advertised as ‘Alhamdulliahswimming’ on Facebook, will be offered on Friday evenings at the Inspire Sports Village in Stopsley, Luton, Bedfordshire, which was built using Olympics cash.

    The move, which benefits the town’s large Asian population, will give men exclusive access to the larger 50 metre competitive pool, while women will have to use the smaller 20 metre community pool.

    One outraged female swimmer, who did not wish to be named, said: ”The Friday night session for everyone is now closed because of the listed men-only sessions.”

    Svara
  13. MiT

     /  08/03/2016

    Återigen denna halmgubbe, det finns ingen som säger att det endast är så. Varför måste de vara så falska och oärliga?

    Och sen en länk som säger att det beror på ”ökad anmälningsbenägenhet” eftersom det inte är troligt att det gått upp så mycket från ett år till ett annat. Så kan man bara säga om man har klarblå ögon som ser rosa enhörningar för vad de gör är att helt enkelt bortse från det som hänt på migrationsområdet de senaste åren. Man skiter helt enkelt i det eftersom man troligen anser att det inte finns någon skillnad alls.

    Jag tycker Linda Snecker ska berätta det för 13-åringen som blev antastad på Nässjö central. Kan hon titta henne i ögonen och säga att såhär har det alltid varit…?

    Svara
    • MiT

       /  08/03/2016

      Givetvis har Flashback kollat lite på den där utredaren från Brå som uttalade sig i Expressen
      https://www.flashback.org/t2554629

      Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2016

      Aha, sedär blev hela regeringen rasister. Som bekant införde regeringen en ”invandringskritisk” politik i höstas och är därmed föremål för Lindas antirasistiska kamp.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2016

      Vi kallas rasister av Snecker men det är helt ok att skuldbelägga alla män…
      Det är ju också en form av rasism men det är ju helt ok enligt radikalfeministerna…

      Svara
  14. MiT

     /  08/03/2016

    https://twitter.com/peter78sv/status/760796382588469249
    Peter, det är han som skrev den där fejkade historien om 6-åringen som hade färdiga samhällsanalyser ur ett radikalfeministiskt perspektiv, han är tillsammans med galningen Nina Rung också… Att han sen länkar till den där helt sjuka debattartikeln i GP hjälper ju inte till heller direkt.

    https://twitter.com/peter78sv/status/760806698315546628

    https://twitter.com/peter78sv/status/760808434832969728

    https://twitter.com/peter78sv/status/760828243582869504

    https://twitter.com/peter78sv/status/760830124724027392
    https://twitter.com/peter78sv/status/760832712257236992

    https://twitter.com/peter78sv/status/760834309175599104

    https://twitter.com/peter78sv/status/760837069572755456

    Kanske Peter ska slå en pling till 13-åringen från Vetlanda? berätta att det här är helt vanligt beteende som han och hans helsvenska polare ständigt gjorde när de var yngre…?

    Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2016

      OK, om jag fattat rätt så har både Peter och Linda alltid sett detta beteende. Då inställer sig frågan om de kan skärmdumpa faximiler på sina polisanmälningar. För jag förutsätter att feminister inte bara står och ser på som fågelholkar när övergrepp pågår.

      Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2016

      Märklig fråga förresten, om vilka grupper det handlar om. Peppe har ju redan nämnt att åtta av nio gripna asylsökande. Asylsökande (pågående ansökan) utgör ungefär 1% av befolkningen. Peppe har alltså i åtta fall av nio uteslutit 99% av männen i Sverige och gråtande barn-Peter frågar fortfarande vilka grupper det handlar om. Är han fullständigt från vettet?

      Svara
    • Noger

       /  08/03/2016

      OK, de där IFK-snubbarna på träningsläger verkar ju vara kraftigt överrepresenterade beträffande sexuellla övergrepp på festivaler, så jag gissar att polisen har haft dem under hårdbevakning de senaste decennierna.
      På senare år verkar de ha fått konkurrens av nya grupperingar.
      Bör polisen justera sina prioriteringar, eller fortsätta hårdbevakningen av IFK-snubbarna?

      Svara
  15. Kristian

     /  08/03/2016

    Sargon of Akkad sammanfattade situationen för ett tag sedan:
    ”The word ‘racist’ holds so much power over here, that we will literally allow young women to be raped rather than be called a racist.”

    Jag trodde faktiskt att det skulle vända efter Köln. Ack vad jag bedrog mig.

    Svara
  16. MiT

     /  08/03/2016

    Svara
  17. Jerry

     /  08/03/2016

    Sven Melander är numera lika rolig som Henrik Schyffert. En komiker som politiserar sig tar en stor risk. För mig är båda jag nämnt döda som komiker. Hur mycket jag försöker skulle jag aldrig kunna dra på smilbanden åt dem.

    Svara
    • Kristian

       /  08/03/2016

      ”Väldigt få män, både invandrare och etniska svenskar, begår faktiskt brott.
      Man måste tänka på procenten.”

      Ingenting?

      Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2016

      Pizzan fixar Henrik, rödvinet fixar Virtanen. Sven kanske kan göra sallad?

      Svara
      • Olof

         /  08/03/2016

        Om han inte är upptagen med att göra sånt där som ‘vi män’ gör. Eller ja, kanske Sven och hans polare då, själv kan jag inte säga att våldtäkt varit så poppis fredagssyssla i mitt umgänge.

        Svara
      • Hypocrita

         /  08/03/2016

        ”Det går lika bra med selleri”, enligt Sven…..

        Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2016

      Att föra en verkningslös kampanj = ett medel till ett viktigt mål.
      Att kritisera en samma verkningslösa kampanj = att svika de utsatta.

      Observera också det förrädiska att 4/18 var ensamkommande. De andra då? Han skriver inte att 14/18 begicks av svenska män så här finns garanterat mer besvärande information. TIll och med om de skrivit att si och så många var ”svenskfödda” bör man vara observant. En svenskfödd är nödvändigtvis inte svensk kulturellt sett det säger ju ungdomar i invandrarförorterna själva, att de inte är svenskar.

      Tänk hur de riktigt vänder ut och in på sig själva så de kan fortsätta blunda för problemet och låta fler tjejer bli våldtagna i onödan. Det är vidrigt.

      Svara
  18. Jans

     /  08/03/2016

    Amen för i hela universum och alla atomer, finns det ingen gräns för vansinnet?
    Vad skall de utvärdera? Till och med en mört fattar ju att det inte funkade.
    Tvinga på utvärderarna uniform och skicka dem till festivalerna istället.

    https://twitter.com/Tvvitterkontot/status/760879803910201348

    Sedan kan man lägga armbanden i närmaste toalettstol och låta reningsverkens övriga innehåll utvärdera dem.

    När det inte händer stora världshändelser, typ nedmejning av fransmän med lastbil eller rituell slakt av präster i islams namn så ägnar sig tydligen hela Sveriges elit åt att tänka ut riktigt idiotiska saker att göra så vi skall slippa prata om reella lösningar på reella problem.

    Svara
    • T

       /  08/03/2016

      Armbanden kan användas att göra en teabag på slapptaskarna.

      Svara
  19. Iallus

     /  08/04/2016

    Noterade att anmälningarna minskade mellan 2014 och 2015, vilket mycket väl kan bero på en skärpning av ”riskbeteendet” hos kvinnor som vistas på allmän plats.
    Detta är viktig variabel man inte kan borste ifrån, men som inte framgår i statistiken.
    Typ; att det är lätt att skjuta första skatan, sedan är det tufft för trädet är därefter tomt på skator.
    När rapporteringarna om övergreppen dök upp i media började tjejerna givetvis gå ut i grupp, undvika kollektivtrafik eller tom. stannar hemma, osv. Och vilka föräldrar skickar tex. ut sina töser som påskkärringar utan eskort nuförtiden?

    Poängen är att samhället har blivit otryggare. Fortsätter det så här kommer det att se ut som i Mellanöstern där allt kvinnfolk hålls instängt hemma eller måste ha ”eskort” för att gå säkert på stan.
    Statistiken kommer dock att signalera ”mindre övergrepp”.
    Trevligt…eller hur?
    Not!

    Svara
  20. Jerry

     /  08/12/2016

    Alla har rätt till en åsikt. Vad som är mest skrämmande med vår tidigare folkkäre komiker är att han ljuger helt ogenerat. Påstår att 90% håller med honom. Vilken lögnare! Numera lika charmig som Claes Borgström.

    Svara
  1. Varför har Telia startat en kampanj mot Zara Larsson!? | Jämställdhetsfeministerns blogg
  2. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.