Sverige är kört

Sverige är kört på riktigt, det är inte bara rikspolitiken som styrs av lallande fånar utan det börjar på allvar sippra ner i kommunerna också, som ett förgiftat vatten sprider det sig och dödar allt levande i sin väg.

is-terrorister

Man saknar ord… Lund verkar tro att det handlar om Hemliga Klubben som har sitt hemliga högkvarter i kojan ute i skogen. Och det handlar inte om några svenskar alls eftersom svenskar inte har där att göra. De har avsagt sig rätten att kalla sig svenskar när de åker till sådana grupper för att delta! De ska kallas för vad de är, SKRÄP, GRISAR, AVSKUM, HUNDBAJS, KACKERLACKOR och så vidare, det är bara fantasin som sätter gränser för vad de är för något men ”svenskar” ingår inte i den fantasin!

is-terrorister1

Det här är oro som vilken annan oro som helst”. Man häpnar! Så kan man alltså resonera om man är ”kommunens samordnare mot våldsbejakande extremism”, som för övrigt måste vara det töntigaste namnet på något ever, även om det säger rätt mycket eftersom man inte från början varit speciellt intresserad av islamistiska terrorister, de bara skymde sikten från de riktiga extremisterna enligt Sahlin, de Högerextrema™. De islamistiska var ointressanta för henne helt enkelt och därför sitter man med det religiösa skägget i brevlådan nu. Om Mona Sahlin varit lite mindre intresserad av sin livvakt och de fåtal nazister som finns och lite mer av att komma åt sånt här så kanske vi hade haft något mer än en telefonlinje som inte fungerar och fullkomlig galenskap som man ger prov på nedan?

I Lund är slutsatsen att avhoppare från våldsbejakande extremistiska grupper ska hanteras som avhoppare från andra miljöer, till exempel den organiserade brottsligheten. Efter en utredning av personens behov kan kommunen hjälpa till med boende, sysselsättning eller försörjning.

Det arbetssättet får stöd i en rapport från den Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism. Rapportförfattaren, Christoffer Carlsson, menar att en person som vill lämna extremistmiljöer ofta behöver stöd för att kunna göra det.

Men i Lund ska de få boende, sysselsättning eller försörjning… De tror verkligen att det handlar om Hemliga Klubben…

is-korkort1

– Det är en rakt igenom social, ekonomisk och materiell fråga. Du behöver kunna återintegreras på arbetsmarknaden, du behöver kanske ha körkort, skuldsanering och tak över huvudet. När individer lämnar vill de lämna till något annat, har man inte resurser till det så är det svårt att förverkliga det, säger Christoffer Carlsson.

MEN VAD I HELA HELVETE! Är hela landet totalt förryckt? Vem kommer på sådana korkade saker? Fattar man inte att det inte ska ”komma hem” överhuvudtaget? Deras hem är i en jävla öken, de har VALT det själva! De har inget hem här, ryck medborgarskapet (om de ens har något…) och jaga dem till världens ände, efterlys dem med allt som finns att tillgå och om de ändå kommer in i landet så är det inlåsning på obestämd tid som gäller. Och om något annat land begär utlämning för att åtala för brott så ska de lämnas ut så fort att det blir fartränder i luften om chansen att de ska få livstid är stor! Det enda de INTE ska få göra är att knalla runt bland vanliga svenskar!

Jag saknar ord egentligen, det går inte att beskriva hur korkat det är, det går bortom fattningsförmåga.

De verkar tro att det handlar om Pelle som snattat godis tre gånger på ICA. Eller någon lite grövre brottsling, kanske en som rånat några stycken men nu VERKLIGEN vill lämna det livet bakom sig. Men så är det ju inte, det handlar om islamistiska terrorister som skär halsen av andra, som eldar upp dem levande, som torterar till döds, som HATAR oss mer än vad de älskar livet och så vidare.

De ska givetvis inte släppas in i landet överhuvudtaget! Om de släpps in så är det bara till fängelse och inget annat. Jag vill fan inte ha sådana jävla apor som knallar runt på gatorna och möter mina barn!

Är ni helt jävla dumma i huvudet?

Här är ännu ett exempel på det är med ”hemvändare”

Helt jävla galet, man tror att ”återanpassning” är möjlig. De har för det första aldrig varit anpassade för om de varit det hade de aldrig åkt! För det andra så är det ENORMT JÄVLA STÖTANDE att man ska riskera att behöva möta sådant AVSKUM på stadens gator och samtidigt veta att man varit med och betalat för det! De har inga rättigheter, de avsade sig sina rättigheter frivilligt när de VALDE att resa! De har inget här!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

68 kommentarer

  1. Klimathotet

     /  10/18/2016

    Visst är Sverige kört. Det är knappast något som förändrats sen igår. Jag är bosatt i skogen av samma skäl. Det här landet är så jävla uppkört i analen att det inte finns en chans att få se solen igen.

    Svara
  2. Jan

     /  10/18/2016

    Problemet är, som jag påpekat tidigare, att 87 procent av svenskarna röstat för den här utvecklingen. Samt att ungefärligen lika många kommer att rösta för det igen 2018. Vi har de politiker vi förtjänar.

    Svara
    • Ingrid

       /  10/18/2016

      Vad värre är att de 13 % som troligen blir runt 20-25 % 2018 väljer ett parti som blir mer och mer politiskt korrekt och kommer vara en del i det som blir 8- klövern. Senaste pk manövern vara att fördöma den tjej på Gotland som var en av dem som gjorde en tyst protest mot den rullstolsbundna kvinna som blev våldtagen av 5-6 st asylsökande. Det finns inget AFD eller en Trump i Sverige, totalt kört.

      Svara
      • Jan

         /  10/18/2016

        Det stämmer. Tyvärr har SD blivit ett Moderaterna 2.0. De har låtit sig köpas av Svenskt Näringsliv och riskkapitalisterna. Framförallt deras ekonomisk-politiske talesperson Oscar Sjöstedt, han med judeskämten, är en garant för det. Det har dock, kostligt nog, ökat deras popularitet i Stockholms stad där Moderaterna står högt i kurs.

        Svara
        • Ivar

           /  10/18/2016

          Tja, det är ju inte helt enkelt detta. För mig är det oerhört viktigt att SD håller rent från högerextremister och antisemiter. Annars får de aldrig min röst och jag tror det gäller rätt många väljare. Jag tror det delvis är därför de har växt så mycket. Visst finns det fortfarande rasister och antisemiter i partiet (det gör det i flera partier, typ alla, fast i V/MP-fallet är de ”omvända” rasister) men det viktiga är att de har en klockren agenda mot sådana företeelser. Vad de vill föra för politik är viktigare än om det finns folk i partiet som jag helst inte vill ha som bordsgrannar. Gäller som sagt alla partier.

          När det gäller högervridningen i ekonomiska frågor så ser jag mer praktiskt på det hela. De har vridit åt höger av strategiska skäl, de måste helt enkelt distansera sig från vänstern och sossarna för att kunna få inflytande. En högerregering med stöd av SD kommer trots det att tvingas vara mindre höger än en högerregering med enbart Allianspartier.

          Det finns inget klockrent 100% fungerande partival tycker jag så jag satsar på det minst skadliga istället.

          Svara
        • Pelle2

           /  10/18/2016

          @Jan
          Ungefär som att S är köpt av LO då ?

          Svara
          • Jan

             /  10/19/2016

            Socialdemokraterna är Landsorganisationens politiska gren. Två grenar på samma träd. Det är väl knappast någon nyhet. På samma sätt är Moderaterna SN:s ( f d SAF:s) politiska gren. Intet nytt under solen.

            Sverigedemokraterna hävdade dock nyligen att de var det enda oppositionspartiet. Det är de inte längre. Vi kan nu tala om en åttaklöver.

          • Pelle2

             /  10/19/2016

            Visst, men det jag vänder mig emot är att du pratar om hur svenskt näringsliv har köpt M och SD.Om de är en del av samma politiska gren så behöver dom knappast köpa sina partier eftersom dom är en del av varandra.
            Om du ändå menar att SN har köpt partierna så är detsamma lika rätt att säga om LO som stöttar S med arbetskraft i valrörelserna och pengar.
            Du föraktar dessutom riskkapitalister trots att sådana behövs för att stötta
            nya företag ibland på deras resa till att bli stabila företag.
            I så fall kan jag kontra med mitt förakt för LO för att dom skänker pengar till S trots att ganska många av deras medlemmar inte är Sossar.
            Då brukar LO mena att då får man väl starta egna fackföreningar om man inte köper det men det är ju lättare sagt än gjort. Arbetsgivarna är inte sugna på att få flera fackliga motparter så LO har ett de facto monopol i många branscher.

            Det är ju också typiskt att du försöker smeta SD på M trots att M nu säger öppet att dom inte kommer samarbeta med SD. Då kan ju jag smeta V på S eftersom dom de facto samarbetar…. S har ju också drivit igenom delar av sin politik med hjälp av SD..
            http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article17507591.ab

    • underhunden

       /  10/19/2016

      Ja, ni kanske har de politiker ni förtjänar men jag har det inte. Fast jag tror inte ens att många av de som röstat för galenskapen förtjänar det. De är hjärntvättade och lurade av politiker och media.

      Det största ansvaret ligger hos de med störst makt som driver agendan dvs soros och de andra superrika globalisterna.

      Svara
      • Jan

         /  10/19/2016

        Nej, man kan inte skylla ifrån sig. Det är så här demokrati fungerar. Du ansvarar för din röst.

        Svara
  3. emanuel

     /  10/18/2016

    Jag tror inte att media och politiker fattar vilka IS är och vad det är de sysslar med. Vill de verkligen ge folk som har varit med och bidragit till våldtäkter, skövlingar, mord och annat barbari hjälp? Vart är alla ”mänskliga rättigheter” kämpar nånstans eller är det vid maxad asylinvandring de träder fram?

    Svara
    • Pelle2

       /  10/18/2016

      Inte ens politikerna kan vara så korkade att dom inte hör och ser vad IS är.
      Tror att det handlar om missriktad välvilja och en rädsla att framstå som rasister om dom faktiskt tog i med hårdhandskarna mot dessa muslimska terrorister.
      Det finns inget som skrämmer en svensk politiker mer än att bli kallad för rasist oavsett om det är berättigat eller ej.
      Håller med Toklandet om att dom som har anslutit sig till Is skall förlora sitt svenska medborgarskap.Det är inte vårt problem om dom råkar illa ut för dom har själva gjort sitt vägval i livet.
      Det är ju helt absurt att som Lund och Stockholms politiker pratat om att ge dessa svin förtur till bostad,arbete och körkort med mera.
      Jag som skattebetalare är inte villig att avstå en krona till dessa folkmördare och terrorister och heller inte beredd att ge dom någon bostad eller jobb.
      Dom politiker som föreslår något sådant borde ju uteslutas från sina partier och få sparken från eventuella kommunala arbeten i beslutande ställning.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/18/2016

      Det var ju ingen brist på rapporter om hur bestialiska IS var i början av inbördeskriget. Men allteftersom det gick upp för media hur många islamister från Sverige som var insyltade, samt hur central roll islam spelade, har vinklingen mildrats allteftersom. Att som nu använda termer som ”avhoppare” och ”hemvändande” är rena rama Orwellskan.

      Svara
  4. MartinA

     /  10/18/2016

    Snälla ni, försök hålla isär svensk och svensk medborgare. Svensk är en etnicitet, ett ursprung, en medlem av det svenska folket.
    Svenskt medborgarskap är något som politiker delar ut.

    Varför är det här så svårt att hålla isär? De enda som påstår att de anser araber från mellanöstern som inte åker på jihadistresor som svenskar är hycklare. Och världsmedborgare som saknar svensk identitet i vilket fall.

    Svara
    • Olof

       /  10/19/2016

      Fast det är mer komplicerat än så idag, urprungsetnicitet är inte lika viktig numera. Och med tanke på att ‘svensk’ idag är i grunden en sekulariserad folkgrupp kan man nominellt som svensk vara allt från asatroende till muslim. Eller ateist. Så länge man sätter det sekulära samhället före privat tro.

      Det viktiga är att man sätter sin svenska identitet högt bland sina grupptillhörigheter och känner en stor samhörighet med merparten svenska värderingar, svensk kultur och det svenska folket.

      Men precis som du säger, att åka på jihadistresa är inte på något sätt förenligt med att vara svensk. Och jag skulle tippa på att väldigt få jihadister skulle självidentifiera som svennar.

      (Själv sätter jag nog min identitet som europe före ‘svensk’ – svenskheten har en värderingar jag står långt ifrån – naivitet, jante, kollektivism och självgodhet – som minskar min känsla av gemenskap med den.)

      Svara
      • MartinA

         /  10/19/2016

        För er världsmedborgare är detta komplicerat. För mig som svensk nationell är det det inte. Att vara svensk är inte en värdering. Det är inte en papperslapp. Det är ett ursprung.

        För övrigt missade du läsförståelsetestet ovan. Jag sa att de enda som påstår att araber är svenskar, vare sig de åker på jihadistresor eller ej, är hycklare. Det har inte med värderingar att göra. Det har med förfäder att göra.

        Svara
  5. trollan

     /  10/18/2016

    Jaså minsann du är en sån där SD:are? Då ska vi nog ringa din arbetsgivare och säga att du inte tror på människors lika värde så du får sparken. Det kan du gott ha din kackerlacka.

    Jaha, du har varit och tagit livet av en massa människor och haft lite sexslavar du delat med dig av till dina polare? Du fick inte välja ur främsta urvalet, stackers dig! Jamen, då får du komma med hit ordna boende och jobb fixa så att du kan komma tillbaka till samhället, något annat är inte mer än rätt!

    Svara
  6. Alla IS-krigares lika värde

     /  10/18/2016

    Då gäller det att ta emot dessa med öppna armar, förstahandslägenhet och fri försörjning livet ut medan de åker fram och tillbaks mellan Sverige och Syrien.
    Ja, det handlar ju inte precis om några studenter som har tagit ett studieuppehåll för att åka ner och strida det vet vi ju alla. 😉

    Svara
  7. Ord som din kommun kommer att använda mot dig när du säger ”ut”, ”stäng gränsen för dem”:
    Offer, missförstånd, vanföreställning, syndabock, traumatiserad, allas rätt att vara här, social misär, taskig barndom, rasistiska svenskar, fattigdom, inget körkort, brist på läskunskap, Allahs vilja, för lite pengar, lidande…

    Lägg till de övriga skälen din kommun har för att gulla med mördare och våldtäktsmän samt kvinnor som helt frivilligt har åkt till Daesh som stödhoror, medan du står allt längre bak i kön oavsett vad det gäller.

    Vi ska vara snälla (betyder nu mera naiva).

    Svara
  8. Håller med om vartenda ord, stavelse, bokstav samt in- och utandningsluften däremellan. Det är bortom vansinne och normal mänsklig sans.

    Den enda avhopparverksamhet som borde skattefinansieras i Sveeige är den från ”arbetet” som yrkespolitiker.

    Svara
    • Och självklart ska det inte kunna gå att skriva EN kommentar utan stavfel (skyller på mobilen). Sverige ska det naturligtvis stå. Landet må vara nere i skiten rejält, men språket går fortfarande att rädda.

      Svara
  9. Anti-antirasisten.

     /  10/18/2016

    Undrar om någon av alla dessa hemvändande IS krigsförbrytare är skyldiga till att tvinga en mamma att äta sin son..

    Svara
  10. Olof

     /  10/18/2016

    Den enda myndighet som bör hjälpa dessa med boende, sysselsättning eller försörjning är kriminalvården.

    Det finns vissa saker som inte går att komma tillbaka ifrån. Den typen av krigsförbrytelser som IS ägnat sig åt är en av dem. De som frivilligt valt att gå med i en sådan grupp går aldrig att rehabilitera, och det finns inga ursäkter som påtvingad tjänstgöring och orderlydnad. De bör dömas för krigsbrott och låsas in permanent.

    Lämpligtvis kan förvaringen outsourcas till Syrien.

    Svara
  11. Jans

     /  10/18/2016

    En bättre beteckning är nog:
    Kommunens samordnare FÖR våldsbejakande ISLAMISM.

    Dessutom, de som kommer i och med Mosulstormningen är nog inte avhoppare i första hand utan retirerande.

    Skuldsanering, för något halvår sedan vill jag minnas att jag läste att det var vanligt att de som stack till Syrien såg till att lura till sig maximalt med bidrag, ta falska lån med mera, innan de åkte. Bedrägeriutredning är nog mer centralt än skuldsanering.

    Svara
    • Ivar L

       /  10/18/2016

      Man kan ju inte bara ”återintegrera” människor som man tror till stor del varit inblandade krigsförbrytelser. Allihop, varenda en måste ju rimligen utredas först och straffas.

      Det blir en rätt märklig situation. Islamister som varit och vänt i Sverige får åka flygplan tillbaka till förmånerna medan en hel del av dem som drabbats av IS terror i bästa fall hamnar i FN:s flyktingläger. Ännu märkligare lär det ju bli om några år då de som verkligen flytt Syrien på riktigt och tagit sig hit, i Sverige känner igen sina tortörer och bödlar och det visar sig att det enda svenska staten gjort när brottslingarna kom hem var att gäspa och dela ut förmåner. Skamligt.

      Svara
  12. Jans

     /  10/18/2016

    Apropå SVT-länken
    ”Man måste ta hand om dem så att traumatiska upplevelser inte ventileras utåt genom destruktivt beteende. ”
    Fryshusets Amir Rostami

    D.v.s. man måste hålla ögonen på krigsförbrytaren så han inte går loss på den svenska befolkningen också.
    Relativisering, not?

    Allihop är ju förmodligen krigsförbrytare. Antingen direkt eller som medhjälpare till…
    De som drabbats av detta, anhöriga till de som fått sina familjer slaktade, kommer att döma Sverige hårt i efterhand. Släppa in krigsförbrytare, ge dem skuldsanering och ”arbetsträning” och kanske till och med bostad.

    Svara
  13. Rikard

     /  10/18/2016

    Hej.

    Som Jan så riktigt påpekar ovan så har majoriteten röstat för detta, då de röstat för massinvandring.

    Antingen vet du vad du röstar för – och då utövar du din demokratiska makt, eller så röstar du utan kunskap, och då utövar du av lathet godtyckligt förtryck.

    Sju partier vill ha denna politik, och ett vill det inte.

    Den som röstar på något av dessa sju, röstar för att barnamördare från Islamska Staten skall beredas av svenska medel finansierad fristad i Sverige.

    Tänk på det.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  14. Pether

     /  10/18/2016

    Feminister säger: 25% av alla kvinnor kommer att bli våldtagna!
    Nazister säger: 25% av alla kvinnor kommer att bli våldtagna!

    Ett av påståendena tas som sanning, det andra klassas som propaganda utan bas i verkligheten.

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/nazistisk-propaganda-sprids-inf%C3%B6r-demonstration-1.3878727

    Svara
    • Ivar L

       /  10/18/2016

      Tänk om media bara kunde ta en liten liten del av all energi de lägger på att hojta om nazism och istället lägga den på att kartlägga islamism. Båda ideologierna är vidriga och farliga men islamismen har uppbackning från ett antal muslimska länder samt en oerhört mycket mer aktiv och stor andel utövare än nazismen. Nazismen har redan peakat för länge länge sedan. Det finns farliga nazister, men nazismen i nuvarande form är helt marginell som politisk rörelse.

      Ser man rent ideologiskt på det så är islamister en form av högerextremister de också. Dessutom med en uppenbart antisemitisk OCH antikristen agenda. Följaktligen borde det vara högintressant för Expo att försöka kartlägga de islamister som nu dyker upp eller redan finns i landet. Men nix, inte då. SÅÅÅÅÅ intressant är det tydligen inte med reaktionära, rasistiska hatrörelser. Då är det roligare att leka kommunist-Tintin och jaga snälla ofarliga Sverigedemokrater som råkat snyta sig i en svartvitröd näsduk en gång för 10 år sedan. Expo är både fega och falska. De skiter i rasism, de leker bara detektiv. Det gjorde jag med när jag var barn.

      Svara
    • Jans

       /  10/18/2016

      Här är tydligen en av nazisterna som sprider falsk våldtäktsstatistik:
      http://ladydahmer.nu/de-flesta-som-anklagas-for-valdtakt-ar-skyldiga/
      Lady Dahmer.

      OBS! Ironi, jag tror naturligtvis inte hon är nazist.

      Rätt intressant när man Googlar detta idag, hur poppis det plötsligt blivit i mainstreamedia att avliva den ”våldtäktsmyt” som medierna under många år arbetat intensivt på att blåsa upp.

      Svara
  15. Ivar L

     /  10/18/2016

    On Topic:
    Snart i en förort nära dig?

    ”Around one fifth of Isis’s total fighters – 3,700 people – are residents or nationals of Western Europe, a King’s College London study estimated last year, including 1,200 fighters from France alone. Experts believe 4,000 to 8,000 militants are currently embedded inside Mosul, Iraq’s second largest city, and Isis’s last major stronghold in the country. ”
    http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/mosul-offensive-isis-eu-warning-iraq-syria-terrorism-a7367721.html

    Svara
  16. Svenne

     /  10/18/2016

    Telegraph: The gender eqality project has backfired
    https://twitter.com/micke_lindquist/status/788480262594232320

    Svara
  17. michael.

     /  10/19/2016

    Jag tycker att dessa hemvändande strulputtar inte bara ska få körkortet betalt utan en varsin ny Tyota,kan tänka mig att dessa hemvändare kan bli traumatiserade av att tvingas köra något annat bilmärke.
    Självklart ska deras skulder avskrivas och att dom får gå före i bostadskön ser jag som en självklarhet,vi måste ju hjälpa dessa busfrön till pojkar visst har dom sysslat med lite våldtäkter och mord,men det är inget mot det socioekonomiska och rasistiska förtryck dom utsatts för av dom hemska svenskarna här i Sverige vilket är orsaken till att dom blivit strulputtar. Hälsningar Anders Lindberg

    Svara
  18. Svenne

     /  10/19/2016

    Bara att pricka av listan…

    Svara
  19. G

     /  10/19/2016

    ””Boscanin: Lämna porren ifred, Beatrice Ask!”

    En av de som undertecknat debattartikeln är Beatrice Ask (M), ordförande i justitieutskottet och tidigare justitieminister. Om Anna Kinberg Batra får bilda regering 2018 är sannolikheten hög att Ask återigen blir justitieminister. Nymoralism har alltså blivit nymoderat politik – och riskerar snart att bli regeringspolitik.

    Ett argument för att införa ett porrfilter är att barn i dag får tillgång till porr alldeles för lätt. Är det problematiskt att barn har tillgång till porr? Ja, tveklöst. Men det finns mycket som är olämpligt för barn att se. Är nästa steg statligt sanktionerade filter för nyheter med bilder från krigsscener? Vad hände med föräldraansvar? Datorfilter behöver inte nödvändigtvis vara något dåligt, men det måste vara upp till föräldrarna att installera sådant – inte staten.””
    https://www.gp.se/ledare/l%C3%A4mna-porren-ifred-beatrice-ask-1.3877337

    Det var verkligen en surrealistisk upplevelse att höra KD:aren som är en av alla de som skrivit under debattartikeln i DN ”debattera” mot Alexandra i Aktuellt. Den generella okunskapen om ”porr” hördes klart och tydligt i argumenten som hon kom med och det hon hela tiden bekvämt hänvisade till, i form av ”forskningsrapporter” och ”kvinnojourer vittnar om”. Synd om KD, det är ju inte precis så att de är i behov av lägre opinionssiffror lol.

    1.) Har 0 kunskap om porr på internet och har till 99,99% aldrig själv tittat på porr någonsin, varken på internet eller någon annanstans.
    2.) Tittar på aktivistfilm i riksdagen tillsammans med många andra, som målar upp en bild av att porren förvandlar de som tittar på porr så de blir våldsamma och att de inte kan skilja på film och verklighet, och att de tror att ”det är så man ska göra”, samt att de får en mycket skev bild av både det ena och det andra, och att det är ”multibilliondollarbusiness ond ond ond porrindustri” som ligger bakom och styr det hela, och att det skulle vara den s.k porrindustrin som producerat och laddat upp 100% av all porr på internet, och porrindustrin gör porren ”hela tiden grövre och grövre!”.
    3.) Skriver under en debattartikel efter att ha blivit grundlurad och litat blint på aktivister och ”forskningsrapporter”.
    4.) *välkommen till Aktuellt, varsågod debattera för ett totalförbud av porr och inskränkning av ett öppet internet som vi hittills varit oerhört stolta över och försvarat med näbbar och klor*.

    Svara
    • Jan

       /  10/19/2016

      Det här är nog samma gäng som de som ville förbjuda videobandspelaren i slutet på 70-talet (eller om det var början på 80-talet?). Visst bör man ifrågasätta delar av porren. Men de här feministmoralisterna är knappast rätt gäng att göra det.

      Svara
    • daniels

       /  10/19/2016

      Jag är inte ett dugg orolig om mina barn råkar se porr så länge den inte innehåller våldsinslag eller hårt tvång. Att pöka är något ytterst normalt som jag inte har som mål att få bort. Däremot är jag tveksam till om det är så bra att se när folk slår, hatar, hotar och gör illa varandra. Våld är något vi inte vill ha, och att normalisera det är en helt annan sak.

      Nymoralisterna är patetiska då de blundar för extremt grovt våld samtidigt som de får spader om nån är minsta naken nånstans eller ens implicerar sex.

      Svara
  20. Jan

     /  10/19/2016
    Svara
    • Pelle2

       /  10/19/2016

      Men feministernas mansförakt gör inte ont menar hon ?
      Hon citerar sin nya feministiska idol Micehelle Obama som sa följande i en talkshow tydligen:
      ”Jag vill hellre prata om min favoritlåt på Beyoncés senaste album än hur Baracks arbetsdag varit”
      Tänk om Barack Obama hade sagt att han hellre ville prata om Amerikansk fotboll eller Bruce Springsteens nya låt än att höra om hur Michelles dag hade varit.
      Då hade radikalfeministerna skrikit om hur han hade osynliggjort henne och skiter i hur hon har det…

      Svara
  21. Svenne

     /  10/19/2016

    Instämmer.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/19/2016

      Ja, hade de fått ordning på sitt medeltida sagosamhälle i den form som de önskat så hade de givetvis inte kommit ”hem”, ett problem vore dock att dessa äventyrslystna muslimer är så jävla förtjusa i amerikansk skräpkultur, pizza, hamburgare, sneakers från Nike eller Addidas, tyska premiumbilar, hip-hop, gettokultur i allmänhet, och givetvis de svenska bidragssystemen, så jag gissar nog att de återvänt i vilket fall när det blivit för enahanda.

      Åk ut till vilken muslimsk förort som helst, kolla hur männen/pojkarna ser ut, jämför med kvinnorna. Islams praktik i Sverige går till 90% ut på att hålla ”ordning” på muslimska kvinnor medan männen sysslar med sådant som de själva tycker är kul och avslappnande.

      Feminismen i sverige är verkligen patetisk i sitt hat mot vita män, de borde, om de nu gillar hat så mycket, ägna det mot män som inte är vita.

      Svara
  22. Sven

     /  10/19/2016

    IS-folket har vi fått för att vi fick in alldeles för många muslimer i samhället som med sitt grundläggande förakt för icke-muslimer anser att dom kan behandla andra hur som helst. Men först måste dom åka hem och rensa upp så att de sista kristna röks ut från arabien och sen ska dom bygga upp sitt kalifat underifrån. (Dom flest muslimer är förstås ”grå-muslimer” som föraktar vårt grisätande, alkoholkonsumerande, sex-före-äktenskapet och att vi inte förstår vitsen med kusinbröllop och en massa andra saker vi svenskar har för oss men dom står kanske ut med oss medan aktivisterna är tuffare och vill ha aktion direkt.)
    Sverige ska naturligtvis inte släppa in dessa personer igen, även om dom råkar vara medborgare.
    Men apropå normkritik. Nu har ju skolan utbildat i normkritik några år och då får vi såsmåningom CLOWNERNA. Normen för en Clown har ju varit roande och kanske tröstande, i varje fall harmlös. Nu i ett normkritiskt samhälle kommer det också farliga, hotande och destruktiva clowner. Men dom har ju också rätt att finnas, eller…..

    Svara
  23. Hmm

     /  10/19/2016

    Helt OT och förlåt för lån av blogg MiT.

    Any, är du här och läser? Av någon anledning så släpper inte bloggspott igenom mig längre. Vet verkligen inte varför och jag har prövat på alla sätt att komma runt det. Det gäller alltså inte bara din blogg.

    Richard lärare, du som kan kommentar hos henne, har du lust att framföra att jag vill och försöker så att hon inte tror att jag övergivit henne? Det har varit så nu i flera månader.

    Om någon här har en lösning så tas förslag tacksamt emot.

    Svara
    • Rikard

       /  10/19/2016

      Hej.

      Lämnar en kommentar till henne nu.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Jag läser .. och har faktiskt undrat vad som hänt dig. Några tekniska tips från mig kan du tyvärr inte få, det är ett herrans under att jag ens fått det hela att fungera så här länge.
      Men huvudsaken är väl att jag vet att inget tråkigt ha hänt och att bloggen fortfarande går att läsa 😉

      Svara
      • Hmm

         /  10/19/2016

        Absolut, men det hade varit kul att lämna en kommentar som uppskattning iaf eller som nu när du ställde en direkt fråga kunna svara. 🙂

        Får se om jag själv kommer på vad som är fel. Men det är som sagt inte bara din blogg utan hela bloggspot.

        Svara
        • Klimathotet

           /  10/19/2016

          Jag hade samma problem. Man måste tillåta tredjepart cookies i webläsaren för att kommentera.

          Svara
          • Hmm

             /  10/19/2016

            Aha. Ja det gör jag verkligen inte i vanliga fall. Ska se om jag kan göra undantag för den sidan.

            Tack för tips. 🙂

          • Hmm

             /  10/20/2016

            Fungerade, men jag fick gå den långa vägen då jag inte kommer vilja ha de cookise i min vanliga bläddrare, och kommer pga det enbart skriva då och då, men tack för tips för det hade nog tagit ett tag innan jag tänkt på att det skulle kräva något så dumt.

            Tack igen! 😀

  24. QED

     /  10/19/2016

    Svara
  25. MiT

     /  10/19/2016

    Svara
  26. Motkraft

     /  10/19/2016

    Majoriteten av unga muslimer i Sverige har ju INTE åkt till Syrien eller Irak för att kriga för IS så det går ju knappast att skylla på grupptryck att de åkte dit.

    Och de som åkte var väl medvetna att de skulle mörda andra människor av skälet att de har en annan tro. Och då även döda andra muslimer som inte tillhör just den muslimska falangen som IS tillhör.

    De visste exakt vad de gav sig in i. Det finns ingen förmildrande omständighet.

    Svara
  27. G

     /  10/19/2016

    ””Fyra skadade i stort slagsmål

    Minst fyra män har skadats i samband med ett större bråk i Hultsfred. Tre män är gripna av polisen.

    – Vi fick uppgifter om att det är ett 30-tal personer som har bråkat på platsen, men hur många av dem som varit aktiva i själva bråket det kan jag inte svara på, säger Magnus Lefèvre, vakthavande befäl vid polisregion Syd, till TT.

    Två av männen är utsatta för grovt våld och är förda till sjukhus. De bedöms ha fått allvarliga skador.

    Under bråket har det använts tillhyggen, uppger Lefèvre.

    Slagsmålet inträffade utanför ett asylboende. Brottsplatsen är avspärrad i avvaktan på teknisk undersökning. En förundersökning har inletts gällande försök till mord, grov misshandel och olaga hot.

    Tre män är gripna i en lägenhet i närheten av brottsplatsen. Vad som ligger bakom det inträffade är oklart.

    – Just nu inväntar vi tekniker som ska göra en brottplatsundersökning, och så ska det hållas ett antal förhör av de misstänkta och de personerna som är utsatta. Jag vet inte om de är hörbara i det här läget, säger Lefèvre.””
    http://www.svd.se/fyra-skadade-i-stort-slagsmal/av/tt
    .

    ””Svenska riksdagen hoppas på Clinton

    Inför det amerikanska presidentvalet har Dagens Nyheter via e-post frågat riksdagens 349 ledamöter om vem de hoppas se som USA:s blivande president. 83 procent hoppades på Hillary Clinton – medan två procent höll tummarna för Donald Trump.

    234 ledamöter svarade på DN:s förfrågan och av dessa sade 195 att de vill att Clinton ska vinna. Fem ledamöter svarade att de hoppades på Trump.

    27 av de som svarade hoppades inte på någon av kandidaterna. Sju ledamöter återkopplade, men valde att inte svara.

    En av dem som vill ha Hillary Clinton som ledare i Vita huset var Annie Lööf, Centerpartiets ledare.

    – Hon har den erfarenhet och den politiska kompass som är nödvändig för att navigera dagens oroliga värld, säger hon till DN.

    Bland dem som svarade Clinton finns ledamöter som hoppas på henne då de menar att Trump skulle vara ett ännu värre val.

    – Bevara världen om Trump skulle vinna, säger Wiwi-Anne Johansson, ledamot för Vänsterpartiet från västra Götaland, till DN.””………
    http://www.svd.se/svenska-riksdagen-hoppas-pa-clinton/av/tt

    Annie, skärp dig nu för tusan, båda är dåliga på olika sätt.
    WTF, jag trodde VPK hoppades på Trump, lol.

    Svara
  28. Pelle2

     /  10/19/2016

    Bloggaren Henrik Alexandersson resonerar om dagen ämne:
    http://henrikalexandersson.blogspot.se/2016/10/kommunal-curling-av-is-terrorister.html

    Svara
  29. Apropå att Sverige är kört – så kan det rättas till – och om hur i det följande;


    OM HUR NATIONALEKONOMI-FÖRSTÖRANDE BANKSYSTEM KAN VRIDAS RÄTT

    Det följande gäller fortfarande – eller ?

    Frågan som kommer att ge kvalificerad riksdagsmajoritet till det parti som som gör den till sin för all tid.

    Det finns bara två svar – två sätt att lösa detta på. Det är inte guld – det är inte silver. Det handlar inte om att knyta valutan till något slags underliggande värde. Det handlar om två åtgärder:

    Ett: Förbjud regeringar att låna pengar. Så länge regeringar lånar av banker sitter de i bankirernas fickor. Situationen är själva definitionen på ”plutkrati” – rikemansvälde. Inga av de lagar som stiftas av Riksdagen är värda något – så länge som staten står i skuld till bankväsendet. Som den amerikanske utrikesministern William Jennings Brown sade redan 1896: ”En reform utan reform av penningväsendet är ingen reform.”

    Det andra vi måste göra är att eliminera bankernas möjligheter att i praktiken förfalska pengar – och det här problemet är detsamma över hela världen – där alla pengar skapas av privata banker som skulder på vilka ränta utgår. Förr skapade regeringar pengarna själva – vilket kom alla tillgodo. Detta är vad vi måste tillbaka till.

    Ett: Förbjud regeringar att låna pengar och istället ge ut dem själva.

    Två: Kriminalisera bankernas Fractional Reserve Lending d v s tvinga dem att alltid ha minst 100 % täckningsgrad för all utlåning. Allt annat är i praktiken falskmynteri.

    Låt dina folkvalda veta…
    Det har blivit dags återbörda makten att skapa landets pengar till folket och dess beslutande församlingar.

    Bankerna i Sverige ägnar sig i dag åt falskmynteri.

    – slut citat av översättningstexten på videon ovan.


    Jag har ”harvat” på nätet sedan 2007 – och jag har ännu aldrig stött på någon eller något som har fört i bevis att problembeskrivningen och lösningen är annat än korrekt. Har Du ?

    Det finns ingen risk för oönskad inflation eller urholkat penningvärde i detta – så länge som arbetslösheten ej går under tre procent. Den svenska öppna arbetslösheten är för närvarande ca 6,5 % + en eller annan dold procent.

    Så vad väntar de av folket valda riksdagsledamöterna på ?

    Mera sak om detta för framtiden så fundamentalt livsviktiga ämne här.

    Svara
  30. Pelle2

     /  10/19/2016

    Även Ledarsidorna tar upp idiotierna om att Is-krigare skall får förtur till jobb och bostad
    om dom återvänder ill Sverige:
    http://ledarsidorna.se/2016/10/atervandande-is-krigare-valkomna-hem/
    Han skriver bla. följande citat från samordnaren mot våldsbejakande extremism
    ”Det kanske finns en sådan kritik, men för mig är det svårt att tänka i de banorna, man får ju samma hjälp som övriga som söker hjälp hos oss. Vi kan ju inte säga att för att du gjorde ett felaktigt val så har du inte rätt att komma tillbaka och leva i vårt samhälle, säger Anna Sjöstrand. ”
    Han skriver också om att terroristerna från IS kan dömas enligt Eu,s terroristbrottslag som Sverige har skrivit under

    Svara
  31. Svenne

     /  10/19/2016

    #Sverige

    Svara
  32. Svenne

     /  10/19/2016

    #sarkasm

    Svara
  33. Svenne

     /  10/19/2016

    Daily Express: Free driving licenses & grants
    https://twitter.com/dailyexpressuk/status/788498099584970753

    Svara
  34. TonyMalmqvist

     /  10/19/2016

    Reblogga detta på Goda tankar och funderingar.

    Svara
  35. Svenne

     /  10/19/2016

    Instämmer.

    Svara
  36. Svenne

     /  10/19/2016

    #Nürnbergrättegångar

    Svara
  1. Maffialikt | WTF?
  2. Sammanfattning av 2016 del 6 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.