Döms kvinnor hårdare än män?

Dömer man kvinnor hårdare än män? Igår paraderade de korkade krönikörerna när de, något krystat, skulle förklara att Kinberg Batra tvingades bort bara för att hon är kvinna och därför bedöms hårdare, t ex utseendet, klädsel osv. Man menar att en man aldrig skulle bli så hårt ansatt som Kinberg Batra blev.

Återigen så har man glömt bort Juholt. Visst är det märkligt att man alltid ”råkar” glömma bort honom i det här? En kvinnlig politiker som går direkt på utseendet på en man? Som tycker att hans utseende är obehagligt? Har någon manlig politiker öppet gått ut och sagt att en kvinnas utseende är obehagligt? Och blivit minister dessutom efter det…?

Kommer ni ihåg Jan Björklund i Almedalen 2015? Återigen så gick man på utseendet. Tänk om en man intervjuat t ex Annie Lööf då och sagt ”Ska du inte fixa till håret först? Men ska du inte se lite mer städad ut på scenen, nu ser det ju ut som knullrufs?”

Två exempel från närtid som bevisar att de som påstår att kvinnor bedöms annorlunda eller hårdare bara ljuger och hittar på. De som gör det om sånt här hittas oftast på genus.se.

Sen har vi Mona Sahlin, herregud, det finns inte en man som skulle kunna klamra sig fast som hon gjorde! Hon var ju värre än ett häftplåster! Det spelade ju för fan ingen roll vilket klaver hon trampade i, hon kom tillbaka gång på gång på gång på… Och lyckades dessutom sabba precis allt hon ens närmade sig! Men ändå fick hon chans på chans. Finns inte en möjlighet att en man skulle kunna göra som henne utan att direkt få sparken och aldrig mer vara välkommen!

Vi kan alla se hur det svenska patriarkatet använder Kinberg Batras klädsel mot henne för att bevisa att män alltid hatar kvinnor och använder deras utseende och klädsel mot dem för att bedöma dem hårdare! Här exemplifieras det i form av den svenska vita, medelålders, heterosexuella, köttätande och flygande (allt för att förstöra för de fattiga kvinnorna i Sudan!) mannen Amanda.

Patriarkatet är lurigt, det låtsas vara kvinnor hela tiden fast alla vet att det handlar om män som hatar kvinnor!

**********

Ännu en korkad krönikör visar sig idag, inte med tramset att kvinnor döms hårdare än män utan att om man kritiserar invandringspolitiken och vad den leder till så är man invandrarfientlig.

Läs bildtexten, sen läser man rubriken. Efter det så kan man läsa underrubriken

Man kan säga nej till invandring i tv på bästa sändningstid utan att kedjas fast vid skampålen säger rubriken tillsammans med bildtexten, att det finns utrymme för alla åsikter. Själva krönikan har inte ens börjat innan hon kedjar fast dem vid just skampålen…

De som är kritiska mot migrationspolitiken är alltså invandrarfientliga enligt Strömstedt.

Det var inte bara jag som reagerade på Strömsteds korkade krönika

Gür sågar den korkade krönikan förtjänstfullt. Finns liksom inget mer att tillägga.

Men å andra sidan vet vi ju alla varför de här krönikörerna fått sina jobb och det är inte för deras briljanta analysförmåga och skarpa intellekt, snarare tvärtom…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

79 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  08/26/2017

    Detta dårhus… Sverige har ju gjort sig känt för att behandla de små ”prinsessorna” vi har till kvinnor med silkesvantar. Särskilt gäller detta i rättsväsendet. Jag menar, titta t.ex. på ”Vampyrkvinnan” Michelle, som kallblodigt mördade sin pojkvän i badkaret. Efter endast något år på rättspsyk var hon i stort sett fri. Och den där kvinnliga läkaren som försökte bränna Persbrandt inne. Hon slapp också undan med vård. I dårhuset Sverige gör man sig skyldig till paradoxen att kvinnor både anses vara felfria, såväl som att de inte kan hållas ansvariga för sina brottsliga gärningar när de faktiskt mördar pojkvänner eller liknande. Man kunde ju vänta sig att de antingen skulle klassas som handikappade utan förmåga att kontrollera sitt beteende, eller behandlas precis som män och få faktiska påföljder – men Sveriges kvinnor åtnjuter det bästa av båda världar: Ansvarsfrihet OCH vitmålande.

    Svara
    • Johan A

       /  08/27/2017

      Glöm inte bort barnporrmålet där vi hade 23 kvinnor och 1 man åtalade för barnporrinnehav (varav några kvinnor även hade producerat barnporren med sina egna barn och barnbarn). Av dessa 24 dömdes 22 till villkorlig dom och dagsböter, 1 till enbart till dagsböter och 1 till fängelse. Vem fick fängelse? Jo, mannen! Och som vanligt skyllde kvinnorna på att de mådde psykiskt dåligt och hade blivit lurade till att begå dessa brott…

      Svara
      • Senior

         /  08/27/2017

        Det blir begripligt endast om man lägger till vänsterns dimension om ”intersektionalitet”

        I detta fallet värderas mannen som ansvarig och kvinnorna som viljelösa offer. (Vit man- vit kvinna)

        Samma sak i Knutby, mannen ansvarig uppviglare, den kvinnliga mördaren ett viljelöst offer.

        Arbogamorden däremot, vit kvinna-”rasifierad” man, dessutom flykting. Där kommer säkerligen hans flyktingstatus göra honom till viljelöst offer.

        Detta syns redan i medias bevakning.

        Det individuella ansvaret för sina egna handlingar upphör om det finns någon ”högre stående” att skylla på i intersektionalitetslistan.

        Så länge vänstern har den inställningen kommer de aldrig att uppnå jämställdhet eftersom detta över/underläge, detta ”patriarkat” är helt och hållet en fråga om deras egna inställning om sig själva: ett hjärnspöke.

        Socialism är en diagnos.
        En sjuka, en röta som spritt sig in i hela samhället.
        Även in i rättsväsendet tack vare Ruben och Hilda….

        Svara
  2. Rikard

     /  08/26/2017

    Hej.

    Thomas Gürs krönika förtjänar att skrikas ut från hustaken. Hatten av!

    Jenny Strömstedt visar att kvinnor kan – vara lika korkade och inkompetenta som y-kromosomsförsedda media-hetärer.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/27/2017

      Jag trodde hetärer hade ett visst mått av klass och bildning?

      Svara
      • Rikard

         /  08/27/2017

        Hej.

        Inget ont om antikens hårt arbetande män och kvinnor avses.

        Även ett värde som är oändligt nära noll men ändock mer är ju också som du skriver ”…ett visst mått av klass och bildning…”.

        🙂

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • Pelle2

       /  08/26/2017

      Om Smartfors enligt henne själv:
      ”Solidarisk Feminist, klok, snygg, modig”
      Är någon förvånad att hon kallar sig feminist ?

      Jag vet inte vad hon syftar på men jag har svårt att tro att Bali har önskat livet av någon och vad har det i så fall med hans flickväns våldtäkt att göra ?
      Det visar vilka praktfulla dubbelmoralister feministerna är.
      Dom kan bete sig hur som helst mot sina åsiktsmotståndare och tycker att vi skall köpa det rakt av,.
      Fy fan vilken vedervärdig människa Smartfors är…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/27/2017

        Hanif är kritisk till afghandemonstrationerna som varit nyligen.
        Alla som skickas tillbaka till Afghanistan dödas vid ankomst, ovillkorligen.
        Alltså vill Hanif döda de asylsökande.

        Svara
        • Pelle2

           /  08/27/2017

          Misstänkte att det var så Smartfors med anhang resonerar.
          Är ju dock flera länder än Sverige som betraktar Afghanistan som tillräckligt säkert för att skicka tillbaka asylsökare dit.
          Aftonbladet rekommenderade ju dessutom Afghanistan som resmål..
          Så undrar när Smartfors med anhang skall önska att någon våldtar Virtanen, Lindberg, Pettersson ,Swedin eller någon annan medarbetare på AB ?

          Svara
      • Senior

         /  08/27/2017

        Han skrev något bildligt typ ”de kan sitta och strejka tills de dör”
        -underförstått att det inte kommer att hjälpa….

        Detta förvreds sedan till ett dödshot av aktivisterna…..

        Svara
        • Herpderp

           /  08/27/2017

          Inte bara det, han svarade på en fråga vad som skulle göras med motdemonstranterna som skanderade ”ut med packet” när han skrev det svaret.

          Så, dem på extremvänster-kanetn som läste detta missade vem det var riktat mot, och fultolkade ett (ganska vanligt IMO) idiom till att vara en önskan/hot om att migranterna skulel tas av daga.

          Är man så jävla pantad så man kan dra den tolkningen, då bör man fan inte få gå ut ut huset utan vårdare…

          Svara
          • Senior

             /  08/27/2017

            Jag säger ju det, vänster är en diagnos! 😉😂

      • The Perfect Man

         /  08/27/2017

        Solidarisk.
        Feminist.
        Klok.
        Snygg.
        Modig.

        Ett av fem rätt, alltid något…

        Svara
    • Kalle

       /  08/26/2017

      Reinfeldt och Smartfors borde slå sina påsar ihop.
      Så här sa Reinfeldt i ett tal på Lilla Torg i Malmö den 14 september 2010 efter flera brutala attacker mot enskilda SD-politiker och störningar av partiets valmöten,:
      “de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer”.

      Svara
    • Senior

       /  08/27/2017

      Intressant att se att de demoniserat sina meningsmotståndare till den grad att personer i deras omgivning inkluderas.

      -Hon skulle nog bli en duglig lägervakt…..

      Svara
  3. Pelle2

     /  08/26/2017

    Klockren argumentation av Gür gentemot dåren Strömstedts idiotiska krönika…

    Svara
  4. Kalle

     /  08/26/2017

    Svara
  5. Pelle2

     /  08/26/2017

    OT:
    Bloggaren i otakt skriver bra om den relativisering av islamistiska terrordåd som regelmässigt kommer upp vid varje terrordåd som har begåtts av islamister.
    http://iotakt.se/relativisering/

    Svara
    • Senior

       /  08/26/2017

      Det som skrämmer mig mest är att det fungerar.

      Jag kom på mig själv när jag läste inlägget (i otakt) att jag reagerade starkare på hans exempel på relativisering av utöya än av den dagliga relativiseringen av islamistiska terrordåd.

      Jag har helt enkelt blivit avtrubbad av den islamistiska relativiseringen.

      Det är som reklam, argumentationen är löjlig när man tänker efter, men fyller uppenbarligen sitt syfte.

      Svara
  6. Jan

     /  08/26/2017

    Bra skrivet av Gür. Strömstedt godhetspinkar. Hon gör det då och då i Expressen. Så länge du är ”god” så spelar det ingen roll om du tänjer på sanningen. Det stärker varumärket och putsar glorian. Strömstedt är också en del av Stockholms överklass så konsekvenserna av massinvandringen når henne aldrig. Hon är ganska avskärmad från den verkligheten. Hon lär få ryggdunkningar från andra kvinnor i societeten.

    Svara
    • Senior

       /  08/26/2017

      Hur kategoriserar du Michael Wiehe?
      Förment kommunist, skatteplanerande höginkomsttagare med eget bolag.
      Är han en överklasskommunist?

      Svara
      • Pelle2

         /  08/26/2017

        @X
        Finns ju flera exempel på gåsleverproletärer som Jan Guillou, Sven Wollter och Pia Sundhage.
        Men egentligen är ju det som Jan invänder emot att sådana som Strömstedt och Virtanen blundar för de problem som den stora invandringen för med sig medan dom själva bosätter sig i områden dit de problem som invandringen för med sig aldrig når.

        Strömstedt godhetspinkar för övrigt inte bara utan hon är kroniskt godhetsinkontinent.

        Svara
        • Senior

           /  08/26/2017

          Jan är mig fortfarande skyldig svaret på hur han definierar överklass.

          Svara
    • x

       /  08/26/2017

      @jan
      ”Överklass”?
      Klass-stämpeln så att det är OK för dina polare att ”ta hand” om henne?
      Ruggig människosyn du har.

      Svara
      • Senior

         /  08/27/2017

        Ja, detta ingår i vänsterns demonisering av meningsmotståndarna.

        Precis samma mekanismer man använder sig av när man skall förmå soldater att skjuta fienden, man måste avhumanisera dem så soldaten i sinnet ”utrotar ohyra” istället för att döda människor.

        Svara
    • x

       /  08/26/2017

      @jan
      Människor är ingår ingår inte i klasser utan är individer.
      Precis som inte du vill bli klassad som en våldtäktare bara för att du är en man så kan man inte indela folk i klasser bara för att de råkar ha lite pengar.
      Du är inte ett dugg bättre än de radikalfeminister du säger dig hata.
      Vänsterlogik.

      Svara
      • x

         /  08/26/2017

        Sorry, ändrade i sista stund och det blev fel.
        Borde stått:
        Människor ingår inte i klasser utan är individer.

        Svara
      • Senior

         /  08/27/2017

        Ja, lika illa som det är att klassificera folk efter hudfärg och skallmått som biologiska rasinstitutet, lika illa är det att klassificera efter välstånd.

        Svara
  7. Pether

     /  08/26/2017

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/pappersl%C3%B6sa-f%C3%B6rdes-bort-under-kyrkaktivitet-1.4572849

    Såatte…. kan inte polisen göra samma sak.. i …typ… stockholm? De är ju alla samlade.

    Svara
    • Senior

       /  08/26/2017

      Eftersom kyrkan gått från en religiös kristen fristad till en politisk aktivistorganisation kan jag tycka de därmed förbrukat denna inoficiella rätt till kyrkofrid.

      Med vilken rätt är medborgarplatsen en fristad för illegala immigranter?

      Det borde väl bara vara för polisen att göra sitt jobb även där?

      Svara
  8. Dreadlock

     /  08/26/2017

    Mona Sahlin förresten är numera pensionär med 54711 bagis/mån fram till hon blir 65.

    Svara
  9. hllviken

     /  08/26/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  08/26/2017

      Hon måste vara seriöst dum i huvudet.
      Är du en vit svensk som är född i Sverige och inte själv har bytt medborgarskap så kan du inte utvisas till något annat land eftersom du är medborgare här.
      Detsamma gäller en svart människa som är svensk medborgare.
      Är du däremot vit eller svart med medborgarskap i ett annat land så kan du definitivt bli utvisad.
      Har alltså inget med hudfärg att göra utan medborgarskap.

      Svara
      • Olof

         /  08/27/2017

        Ja, de gör det inte lättare att argumentera emot iq-ras-kön argumenten när de lyfter fram bottenskrap som Kawesa som representanter.

        Men det är ju det som är problemet med kvotering. Om man använder hudfärg och skrevform som främsta kvalifikationer så blir det ofta inte så bra…

        Svara
  10. Ja, kvinnor kan dömas hårdare än män – av kvinnor. Att kommentera någons klädsel, utseende, make up, hår, kan vara etter värre än kommentarer om ens kunnande.
    Att dömas efter utseendet är det kvinnor tar till när de inte kan bättre. AKB:s kläder är bra exempel. Helt onödig kommentar.

    Svara
  11. Pelle2

     /  08/27/2017

    Bloggaren Fnordspotting skriver intressant om AKB,s politiska gärning.
    http://fnordspotting.blogspot.se/

    Svara
  12. Mörda mig:

    Svara
  13. hllviken

     /  08/27/2017

    Straffpåföljden beror mer på vilken folkgrupp brottslingen tillhör;

    Svara
  14. hllviken

     /  08/27/2017

    Svara
  15. hllviken

     /  08/27/2017

    På tal om ”hårda domar” – 🙂

    Svara
    • Olof

       /  08/27/2017

      Är det någon som har några siffror på hur det egentligen ser ut? Jag antar att det ligger någonstans på 70-80%+ med utländsk bakgrund, men publiceras överhuvudtaget några officiella siffror på det längre?

      Svara
      • hllviken

         /  08/27/2017

        Många har försökt få officiell statistik brottslighet/utländsk bakgrund men det förbjöds för många år sedan att föra sådan statistik.

        Svara
  16. Pelle2

     /  08/27/2017

    Anne Heberlein skriver ett bra debattinlägg i dagens expressen angående de som demonstrerar på Medborgarplatsen och den sanslösa idén att de som går på gymnasiet skall få stanna kvar i Sverige.
    http://archive.is/MMsp5

    Svara
  17. x

     /  08/27/2017

    Favorit i repris.

    Myndighetsspelet:

    Svara
  18. x

     /  08/27/2017

    Svara
  19. x

     /  08/27/2017

    Svara
  20. x

     /  08/27/2017

    Svara
  21. Kristian

     /  08/27/2017

    OT: Tack till Johan häromdagen för tipset om infogalactic! Jag efterlyste artiklar som skilde sig åt mellan denna och gamla SJW-nästet wikipedia. Här är två bra exempel.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gamergate_controversy
    https://infogalactic.com/info/Gamergate

    https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right
    https://infogalactic.com/info/Alt-right

    Hej då, wikipedia, det var kul så länge det varade. (Och det går nog fortfarande att lita på artiklarna om vetenskap och leksaker från 80-talet.)

    Svara
    • Johan

       /  08/27/2017

      🙂

      Jag brukade få dåligt samvete för att jag inte bidrog finansiellt till Wikipedia när de hade sina insamlingskampanjer. Men inte nu längre, när man inser att mycket av pengarna måste ha gått till SJW personal för att låsa ner och förvränga artiklar så att de speglar extremvänserns världsbild.

      Svara
  22. Kristian

     /  08/27/2017

    ”hade samma klänning som på presskonferensen”.
    Jag var lyckligt ovetande om att hon hade mer än en klänning, frisyr, ansiktsuttryck, tonläge …

    Svara
    • Men Kristian, nu halkade du i feministfällan. Kritisera utseendet. Trodde inte det av dig.

      PS Hon lär vara privat en ytterst trevlig och vänlig mm person. Märkligt att hon inte lyckades visa något av det offentligt.

      Svara
      • Jan

         /  08/27/2017

        Jag tycker inte att han kritiserar hennes utseende här. Snarare hennes manér. Dessutom kan man inte ha skyddad verkstad för kvinnliga partiledare. Ingvar Carlsson blev liknad vid en fot, Olof Palmes näsa överdrevs hejdlöst i karikatyrteckningar. AKB kan säkert vara trevlig privat. Det sa man om Reinfeldt också. Offentligt påminde hon dock mest om en kallhamrad robot med förprogrammerade talsvar. Dessutom med ett illa pålagt ständigt leende.

        Svara
        • Jag håller med att hon förmedlade noll känsla, men att påpeka kläder…det är så typiskt för dumma kvinnor.
          Jag är kanske allergisk…ursäkta mig.

          Jag skulle föreläsa i ett FN konferens som Sverigerepresentant. Och vad kläckte min chef ur sig: Vad ska du ha på dig? Du måste gå till frisör… i stället att gratulera och fråga hur jag skulle lägga upp talet.
          Jag klippte inte till henne utan sa underdånigt: min nya svarta dräkt… Så dum var jag. Då.

          Svara
          • Jan

             /  08/27/2017

            Okej, jag förstår.

          • Kristian

             /  08/27/2017

            Sant. Jag nämnde klädsel endast för att det var med i en rubrik.
            Håller med i övrigt.

  23. x

     /  08/27/2017

    Svara
  24. AKB pratade ju om moderaternas självskadebeteende i sitt avgångstal, så det skrev jag lite om. Men det verkar som om hon och jag har olika åsikter om vad det är för något… 😛

    Moderaternas självskadebeteende

    Svara

Lämna ett svar till hllviken Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.