Seriöst JÄTTEARG

Massaker i Malmö. Politiker blir ”seriöst arga”. Dåså, då är allt bra då. Politiker som tillhör parti som styrt Malmö de senaste 25 åren eller de senaste 100 åren med några korta avbrott blir seriöst arga. Det är oacceptabelt att skjuta folk. Det är inte ok att skjuta folk.

Morgan ser tecken som hans låtsaskompis visat honom.

Ekot efter skotten hann inte ens ebba bort innan ursäkterna kom.

Sen vet jag inte vad som hände men av någon anledning så kontaktade de inte krimideolog Sarnecki, han kanske satt på dass och tryckte ut krimideologi och inte kunde svara eller nåt, utan SVT kontaktade Mikael Rying i stället.

BIG MISTAKE SVT! Sånt här kan man ju inte visa för allmänheten hur som helst!

Sådär hade samma kurva sett ut om Sarnecki fått värka fram den på dass.

Sådär säger GW om skjutningen i Malmö.

Så hur ska man lösa det? Bli jätteargare? Bli jätteargast av de jättearga?

EN lösning, som aldrig kommer att tillämpas eftersom den inte passar i vad som kallas en rättsstat, men som skulle funka är att man utvisar samtliga i familjen/släkten/klanen om en är inblandad i gängkriminalitet. Blixtsnabbt! Grips en och det konstateras att personen är inblandad i gäng och skit så ska hela släkten omedelbart tas i förvar och vara ute ur landet inom en vecka. Vill ursprungslandet inte ta emot så muta dem till det! Betala en rejäl slant så vi kan droppa dem på flygplatsen!

Gå ut med massiv information på olika språk om det nya ”Om en månad kommer vi att tillämpa nya regler som innebär att om en person i en familj är inblandad i gängkriminalitet så utvisas samtliga i släkten till kusinnivå utan minsta pardon”.

Eller så kan man ha någon sorts varningssystem, första gången är det bara en varning till resten av släkten att se till att man sköter sig. Andra gången någon ertappas med gängkriminalitet så dras samtliga bidrag till samtliga i hela släkten in med omedelbar verkan. Tredje gången så utvisas hela släkten/familjen/klanen.

Det kommer ju aldrig att ske förstås. Men det skulle funka. En vecka efter att första familjen/släkten/klanen utvisats skulle gängen bara vara ett tråkigt minne. Kanske t o m vid första bidragsindragningen.

Nu kan man tycka att det är helt horribelt att ens tänka så? Att man i en rättsstat bara ska straffa den som begår brottet? Och så är det såklart. Men det finns en annan dimension i det här också

För nu börjar tydligen helvetet.

När man läser det där så kan man ju tro att det är lite lugnt ändå? Det är ju så många som är inlåsta eller skjutna?

Om det inte vore för det lilla lilla lilla problemet att det inte bara är den som t ex skjuter som är inblandad. Det är hela familjer/klaner/släkter som gör det möjligt…

Det är alltså hela släkter/klaner/familjer som ser till att gängen kan finnas oavsett vad som händer.

Därför så är nog enda? lösningen att också låta hela släkten/klanen/familjen ta smällen när det handlar om det här. Sätta hårt mot hårt helt enkelt. De är ju en synnerligen viktig del av det hela genom sitt våldskapital, utan släkten/familjen/klanen finns inte den enskilda gängmedlemmen.

Och det är väl ingen som är så naiv att man inte tror att förtjänsten av gängkriminaliteten också tillfaller familjen/släkten/klanen…?

Hade man kört principen att utvisa hela släkten så hade INGEN av de i bilden en bit upp varit ett problem i Sverige. Inte den där gudfadern Ali Khan i Angered heller, han hade inte funnits i Sverige. Då hade den släkten inte haft inflytande över stora maffiagäng…

Man vetat om utvecklingen men har hoppats jättehårt att det ska lösa sig av sig själv.

***

Man har en del att rensa upp i Nyköping. Också.

Nyköping, liksom många andra ställen i landet håller på att förändras i en rasande takt till något som få svenskar känner igen.

Nyheter Idag har läst rapporten om ett samhälle som på punkt efter punkt avviker från det man kan förvänta sig av en vanlig svensk stadsdel. Från 2003 till 2017 har befolkningsmängden ökat med 1 000 personer till drygt 4 500 – och samtidigt har andelen med utländsk bakgrund ökat från drygt 30 procent till över 60 procent.

Nyköping liksom…

Enligt rapporten pågår det radikalisering i området. Det finns två moskéer och flera koranskolor. Detta har bland annat lett till att invånare ”förnekar födelseort”, månggifte förekommer och somalisk kultur och regler gäller. Det finns också så kallade moralpoliser i området och i skolan.

Att en stor del av invånarna kommer från Somalia märks på att antalet somaliska föreningar har ökat från en till fem, varav tre uppbär föreningsbidrag. I övrigt finns det också två muslimska föreningar som även de finansieras med bidrag.

I skolan är cirka 60 procent, och i förskolan cirka 90 procent, av barnen somaliska. När de leker i förskolan talar de på somaliska, vilket enligt rapporten hotar det pedagogiska uppdraget. ”Monokulturen” i området gör att barnens språkinlärning försenas. Även vuxnas språkinlärning försvåras genom att kvinnor stannar hemma med sina barn under långa perioder och inte lär sig svenska.

Småbarn bär huvudduk

Rapporten visar att barn från 2 år bär hijab och många barn äter inte skolmat på grund av religiösa skäl. Det blir allt svårare att rekrytera personal till skolan, och koranundervisning tar mycket av barnens fritid.

Man ska nog inte förringa det där med att inte känna igen sig eller känna sig hemma. Det som beskrivs är inte Sverige. Det är bisarrt att det är Nyköping man beskriver!

Häromdagen var det Borlänge man inte känner igen sig i. Stad efter stad och stadsdel efter stadsdel. Och samma sak överallt…

Jag blir mer och mer för att man ska förbjuda saker oftare. Mer och mer för att man ska frångå rättsprinciper osv. Och det skrämmer mig!

Det skrämmer mig att det faktiskt inte verkar finnas några andra lösningar på en hel del problem. Hur ska man komma tillrätta med gängen som poppat upp på så många ställen utan att markera stenhårt? Vi har ju testat annat under alla år med motsatt effekt?

Hur ska man lösa problemen med islam som ständigt pågår överallt med koranskolor osv utan förbud? Vad gör ens koranskolor i Sverige? Vi har importerat så mycket problem som vi inte kan handskas med på det sätt vi har varit vana vid att göra. Vilka alternativ finns kvar?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

114 kommentarer

  1. hllviken

     /  06/20/2018

    + Örlogsstaden Karlskrona grundad på 1600-talet

    Svara
  2. Rikard

     /  06/20/2018

    Hej.

    Hur svårt ett problem är att lösa har dels med vilka resurser man är villig att spendera på det, dels vilka metoder man vill eller kan tillgripa (vilket också kan sägas vara en kostnad).

    Man måste också veta vad man har för strategiska, taktiska och operativa mål.

    Särskilt viktigt är att inte drabbas av ‘mission creep’; att man får order att utföra en viss operation på ett visst sätt med ett visst mål (och med parametrar för reträtt osv) och att den som har det operativa ansvaret ges autonomi för genomförandet.

    A) Hand upp, den som tror att Malmö skulle förbättras av att man spärrar av staden ,genomsöker vartenda skrymsle och prång, och internerar samt expedierar samtliga som saknar rätt att vistas i landet, är dömda för brott eller är efterlysta.

    B) Hand upp, den som anser att det är ett oförlåtligt övergrepp på diverse principer.

    Den som väljer A) värderar resultatet nog för att anse kostnaden i principer, anseende, och materiel värd mödan. Den som väljer B) gör det inte.

    Så länge man vet vad man väljer, genom det val man gör…

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Westerholm: ”Ett råd i all välmening” (2016)
      https://ledarsidorna.se/2016/05/ett-rad/
      ”Samtalen från Libanon kommer nu åter efter min senaste resa dit. Framför allt det råd jag skulle vidarebefordra till våra politiska ledare men som jag, och många, ryggar för. Jag kommer nu ihåg hur den lille mannen, ministern som överlevt ett tjugo år långt inbördeskrig, spände ögonen i mig och sade:

      ”Lyd ett råd. Glöm bort det där med rättssäkerhet i några år. Glöm bort det där med mänskliga rättigheter. Ni måste gå in i varje hus och börja uppifrån och ner och rensa. Om ni vill vara snälla så internera dem på obestämd tid tills de begripit hur man uppför sig men har ni möjlighet så kasta ut dem, oavsett vilket öde som väntar dem. Det kommer bespara er eoner av tid och annat lidande. Tror ni oss inte är det ert problem snarare än ni kan ana”.”

      Svara
      • Ivar L

         /  06/20/2018

        Ja, men hur bra är det i Libanon? Westerholm är rätt pigg på goda råd från sina favoritstater i arabvärlden, Marocko, Libanon m.fl. Jag röstar för att vi fortsätter med vår egen samhällsmodell istället men tillämpar de lagar vi har strikt och på allvar samt utan straffrabatter och underlåtenhet att utvisa m.m.

        Svara
        • Gissar att han menade att de borde ha gjort detta innan inbördeskriget.

          Svara
          • Senior

             /  06/21/2018

            Precis så.

            Jag ser tydliga likheter i dagens Sverige och Iran alldeles innan ”revolutionen” 1979.

            Frågan är hur det kommer att se ut i Sverige i höst om ”fel” parti blir störst.

    • Maxie

       /  06/20/2018

      Jag tycker inte alls att det är ett övergrepp på några viktiga principer. Det hade varit ett övergrepp om staten tog till sådana metoder av själviska skäl (för att demonstrera sin makt i syfte att skrämma invånarna till lydnad, exempelvis), men när det är för att skydda alla laglydiga människor anser jag tvärtom att det är ett fullt förståeligt tillvägagångssätt. Desperata tider kräver desperata åtgärder, så att säga. Jag bor i Malmö, och polisen får gärna komma hit och undersöka mitt hem. Jag har ingenting att dölja, nämligen.

      Svara
  3. hllviken

     /  06/20/2018

    ll

    Svara
  4. hllviken

     /  06/20/2018

    Berättat för Lamotte

    Svara
  5. hllviken

     /  06/20/2018


    Svara
  6. Kronblom

     /  06/20/2018

    Vad kostar en fallskärm? Finns det engångsfallskärmar?

    Svara
    • hllviken

       /  06/20/2018

      Har ej svar på frågan men hoppas att alla läsarna här kämpar för ett bättre Sverige.

      http://pbs.twimg.com/media/DS8WsZkVAAET1Dz.jpg

      Svara
      • Kronblom

         /  06/20/2018

        Fallskärmsrepatriering ifall ingen landning tillåts.

        Svara
    • Tor

       /  06/20/2018

      Insändare av Jeff Ahl på Samnytt som svar på att AfS inte är tillräckligt för Israel:

      ”Vad palestinier och israeler har för otalt med varandra är fullkomligt oviktigt och kommer aldrig vara en fråga som Alternativ för Sverige tar ställning i”

      ”För Alternativ för Sverige är det viktigaste att skicka hem alla systembelastande invandrare (med eller utan medborgarskap) som kommit hit för att begå brott, gå på bidrag och som vägrar anpassa sig – inklusive islamister.”

      Se där; ett parti som skiter i att vara en stormakt och bryr sig om Svenskar.
      Hur svårt kan de va? (fritt efter Linda Bengtzings ”för jag ljuger så bra”

      Svara
      • weasel

         /  06/21/2018

        AfS kan kosta på sig att skita i det för tillfället, men menar dom att AfS utrikesminister också ska skita i det ?

        Missförstå mig rätt ;
        Jag tycker också att Sveriges politiker primärt bör ägna sig åt Sverige och svenska problem istället för att leka stormakt och försöka lösa hela världens problem och konflikter, men såvida AfS inte planerar att helt avskaffa utrikesdepartementet så kommer dom förr eller senare bli tvungna att ta ställning i diverse konflikter i omvärlden.
        Och jag ser inget fel i att ta ställning i konflikter i omvärlden.
        Det som är fel med den nuvarande och den förra svenska regeringen är att dom värnar mer om Palestina och Kurdistan än om Sverige.

        Svara
  7. MiT

     /  06/20/2018

    Svara
    • Längre ned i tråden frågar någon ”du har alltså visat att advokater får betalt?”
      Nej. Att det går att missa poängen så fullständigt…
      Det handlar inte om att ”ha åsikter.”

      Advokater hjälper till att SKAPA sitt eget skattefinansierade jobb. Förstår man verkligen inte det?

      Svara
      • Ivar L

         /  06/20/2018

        Precis, det kan vara nyttigt att påminna om de ekonomiska intressen som ligger bakom advokatsamfundets mjäkiga inställning i en rad frågor. Det handlar om pengar mer än något annat. Som vanligt.

        Svara
    • Skeptisk

       /  06/21/2018

      Advokaten kan googla delikatessjäv. Om man å ena sidan förespråkar en sak som gynnar en ekonomiskt på annat ställe. Fast hon hävdar ju att invandring av vissa typer inte höjer brottsligheten och därmed är det en slump att hon försvarar en massa utländska brottslingar.

      Svara
  8. hllviken

     /  06/20/2018


    Svara
    • Senior

       /  06/21/2018

      Ett insynsråd minsann, underställt politbyrån.
      Nu sitter det en politisk kommissarie även i det politiska insynsrådet.

      Undrar just vem som skall övervaka den övervakaren, är rådsmöten kameraövervakade tro?

      Svara
      • hllviken

         /  06/21/2018

        Det anti-svenska maktövertagandet av Sverige syns överallt där det finns makt och pengar.

        Svara
        • Senior

           /  06/21/2018

          Dessutom syns Bah-Kuhnke oskyldigt leende i alla dessa sammanhang. Där har du en ulv i fårakläder.

          På tal om politiker är så dumma eller om det finns en tanke bakom, så tycker jag att Bah-Kuhnkes agerande har en tydlig röd tråd när man tittar närmare på det.

          Svara
      • hllviken

         /  06/21/2018

        Jo, det är modell SOVJET.

        Svara
  9. hllviken

     /  06/20/2018


    Svara
    • Kanske hälften av alla advokater kommer att ersättas av tjänster: skatt, arv, testamente osv kan lätt skötas av algoritmer. Då blir det till att lära om och hitta andra kunder, gärna med arvodet inbyggt, så att säga.

      En dag kanske vi ser på hemska USA och säger ”tänk om vi hade en så fin advokatkår. De är så moraliskt högstående.”

      Svara
  10. Ivar L

     /  06/20/2018

    ”När de leker i förskolan talar de på somaliska, vilket enligt rapporten hotar det pedagogiska uppdraget.”

    Som jag och många andra sagt tidigare, hemspråksundervisning motverkar integration. Precis tvärtemot de postmoderna pedagogiska idéerna där man av någon outgrundlig anledning blir bättre på svenska och svenska seder om man lär sig Somaliska.

    Byt ut hemspråksundervisningen mot svenska för invandrare och svenska för invandrarbarn. Finns en del annat man också kan ta upp för att åtminstone få lite anpassning till Sverige. Modern kvinnosyn, att koranen inte alltid har rätt m.m.

    Svara
    • Skeptisk

       /  06/21/2018

      Det kommer an på hur hela situationen ser ut. Går man i skola med svenska barn, pratar svenska dagligen, går i svensk fotbollsklubb osv är ett par timmars hemspråksundervisning ett komplement. Det hjälper en att utveckla sitt eget språk till ett vuxenspråk.
      Om man inte har detta blir hemspråksundervisningen en del av isoleringen.

      Svara
  11. En annan

     /  06/20/2018

    Enkelt, legalisera cannabis och amfetamin.
    Ett hundraårigt krig som bara gett förlorare kan enkelt avslutas, ersätt istället polisinsatser med information, frågor på det?

    Svara
    • Vic

       /  06/20/2018

      Amen to that! Svensk narkotikapolitik är katastrofal. Vilken femotonåring som helst kan köpa i princip vilka preparat som helst i Sverige. Hur kan det bli värre än så liksom?

      Svara
      • Kronblom

         /  06/20/2018

        För rätt slags klientel så är drog och sex försäljning tillåten. Det är köpet som är förbjudet.

        Svara
    • Rikard

       /  06/21/2018

      Hej.

      Du får nog ta och utveckla det där – de gäng som strider om kunderna kommer inte att sluta göra det bara för att själva försäljningen blir avkriminaliserad.

      Vill man förespråka ändrad narkotikapolitik är det av direkt avgörande betydelse att kunna, även i korthet, några tankar om hur man skall göra och hur det skall få bort de grupper som dag styr handeln.

      Annars framstår man bara som den klassiska nidbilden av en drogliberal, och gör sin sak en otjänst.

      Så, lite mer konkretion i hur avkriminalisering leder till minskat våld mellan gängen?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Rädd att du har rätt. Gäng och bråk blir kvar, ”varan” blir något annat.
        Det kommer alltid att finnas något som är förbjudet som man kan tjäna mycket pengar på.

        (Jag är för legalisering av de svagare preparaten men har personligen inget intresse av att använda dem. Liksom med tobak och alkohol. 18-årsgräns etc.)

        Den tänkta drogliberalen (ej något person som skrivit här, det är en tankefigur) har nog överdoserat två saker:
        * socioekonomiska faktorer
        * ”alla är snälla om man är snäll mot dem”
        Uppfylls dessa ”enkla” förutsättningar fungerar planen perfekt!

        Svara
        • Rikard

           /  06/21/2018

          Hej.

          Vad jag osnyggt fiskar efter är att de som nu sitter på distributionskedjan av narkotikaklassade preparat saknar anledning att bli legala drogkrämare även vid avkriminalisering – varför skall de sänka sin vinstmarginal genom att börja betala moms och så vidare?

          En seriöst menad debatt om avkriminalisering måste innehålla en klar tanke om ‘hur’, och tyvärr saknas detta så gott som alltid. Jag gör inte helt utan baktanke parallellen till pacifister och salongssocialister – de har en klar idé om vilket resultat de är ute efter (‘om alla bara låter bli att slåss behövs inga vapen’ respektive ‘om alla bara delar med sig så är ingen fattig’), men saknar helt realistisk beskrivning av hur detta tillstånd skall uppnås.

          Andra vanliga argumentationsfel är att prata om ‘brott utan offer’, och att jämföra med alkohol, samt att jämföra vanligt arbete med sexarbete. Att du (alltså den som använder dessa tankefel, inte du som i ‘Kristian’!) i ditt resonemang och din argumentation visar tyvärr bara att du inte förmår hitta argument för saken själv, om saken själv hos själva saken.

          Några enkla poänger: rattfylla är brott utan offer, heroin är inte farligare än alkohol i rätt mängd, samt när någon går till jobbet säljer de sin kropp mot ersättning. Att resonera så är att hitta en gemensam nämnare, som passar ens resonemang, och ignorera allt som inte passar – kausala konsekvenskedjor, skillnader i substanser, och psykosocial påverkan respektive. Vilket är exakt detsamma som att peka på Zlatan Ibrahimovic för att bevisa att svensk invandringspolitik är en succé, eller att påstå att judendom, kristendom och islam är samma sak eftersom samtliga anger Abraham som patriark, eller (för att verkligen gå in absurdum et ad nauseam) att allt man stoppar i munnen är mat då all mat har det gemensamt att man stoppar den i munnen.

          Mitt råd till drogliberaler (om uttrycket tillåts) och förespråkare för avkriminalisering av handel med sexuella tjänster är att försöka hitta material om hur man i Sverige under förra och förrförra århundradet fick kontroll över produktion, distribution och konsumtion av alkohol.

          Det var inte så att riksdagen gick till kungs med en färdig lag om att starta Vin & Sprit samt Systembolaget, och att alla inblandade dagen därpå överlät allt till staten…

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Sälungsjobbaren

             /  06/21/2018

            Du har rätt i att en seriöst menad debatt om avkriminalisering måste innehålla en klar tanke om ‘hur’ men också, och det är allra viktigast, en konsekvensanalys. Vad får en avkriminalisering av tex cannabis för konsekvenser för sjukvården, socialtjänsten, trafikolyckor, annan brottslighet mm?
            Att gängen som nu säljer hasch/cannabis skulle sluta sälja eller försvinna om cannabis avkriminaliserades är bara nonsens. Brottslighet är allt de kan (många av dem kan inte ens svenska ordentligt…). De skulle finnas kvar men kanske tjäna mindre pengar, de kan ju fortfarande sälja till lägre pris. Jämförelsen med tobak är relevant, det är legalt, säljs öppet och beskattas. Ändå är smuggling och illegal försäljning av tobak en kriminell jätteindustri med hundratals miljoner i förlorade skatter just för att legal tobak är dyr och den illegala kan säljas billigare.

            Jag har aldrig stött på en haschpundare som inte varit dum i huvet. Om det är för att man blir dum i huvet av haschet eller röker för att man redan är dum i huvet vet jag inte.

          • Porta

             /  06/22/2018

            Nu blandar och ger du Rikard! Du brukar väl vara mer stringent än så?
            ”Bara förlorare” i kriget refererar väl knappast bara till de som förlorat sin handel utan hela samhället runt omkring? Frågan är säkert värd att stötas och blötas vidare men jag går vidare till annat i det du tar upp…

            ”– varför skall de sänka sin vinstmarginal genom att börja betala moms och så vidare?”
            Är detta ett självklart faktum att det är så att de sänker sin vinstmarginal? Kan det inte vara så att de som de facto styr handeln från producent till slutkund kommer slippa en massa stora kostnader i sina produktions-, transport- och sälj-led och att elimineringen av alla legala risker för dem gör att vinst kontra risk behöver inte längre vara så kortsiktigt hög samt inga valutaförluster i att göra svarta pengar vita?
            Vad kunden är villig att betala vet vi, (förutsatt tillgång/efterfrågan)
            Troligen behöver de inte heller lägga lika höga (krigs-)kostnader själva på att skydda sin produktion, transport och försäljare då de kommer få hjälp med det av statens våldsmonopol.
            Det jag tror de kommer göra är att i stor omfattning göra sig av med sina betalda ”krigare” och sina idag om område krigande återförsäljare och dessa får antingen gå in legal verksamhet eller hitta nya kriminella verksamheter på en krympande marknad där den mest vinstgivande precis försvunnit…. och hur vi saboterar för det drägget där är nästa pilsner!
            Glömde också att nämna effekten av en troligen växande marknad…

            //Porta

            PS!
            Detta förutsätter givetvis att man inte socialistiskt tokbeskattar med t ex så höga punktskatter som på tobak och alkohol så att illegal distribution i alla fall blir vinstgivande i ett vinst/risk förhållande.
            DS!

  12. Vic

     /  06/20/2018

    Undrar om Morgan Johansson har någon aning om hur mycket allvarligare det kan bli om inget görs nu. Det har redan gått för långt i Malmö men jämför man med Rio De Janeiro är Malmö betydligt trevligare. I Rio löser militärpolis av varandra vid sandsäckar och fasta kulsprutor i favelorna. Civila träffas av kulor från både polis och kriminella eftersom vissa gator är som krigszoner.

    Svara
  13. hllviken

     /  06/20/2018


    Svara
  14. En annan

     /  06/20/2018

    Jo, men det löser inte problemet, folk vill knarka med jämna mellanrum, även de som sliter hund. Konstigt? Vissa går till bolaget, andra vill hellre röka på!

    Svara
  15. Morgan Johansson må vara hur seriöst jättearg som helst...

     /  06/20/2018

    … (man kan ju i.o.f.s. undra hur han är när han är oseriöst jättearg, har det utmärkt hans känsloliv hitintills?)

    Dock springer SD åttor kring hans ben medan han är jättearg, vare sig det är seriöst eller oseriöst.

    https://www.metro.se/artikel/sd-överlägset-störst-i-ny-yougovmätning-ett-drömläge-så-här-nära-ett-val

    Och det ska gudarna veta, att det är svårt att springa mellan benen på den dvärgtaxen.

    Till detta kommer att mätningen är gjord innan lille Morgan blev seriöst jättearg.

    MickeP

    Svara
    • Olof

       /  06/20/2018

      https://nyheteridag.se/sd-overlagset-storsta-parti-i-ny-matning-s-krisen-fortsatter-kan-ga-fruktansvart-fort-ner-till-12-procent/

      Bra kommentarer från Westerholm. Nu skall priset för afghanamnestin betalas. Och det tycks bli högt. Hoppas det var värt det?

      Svara
      • Det säger sig själv att afghanamnestin inte skulle vara lönsam. ALLA tyckte att det var ett dåligt beslut, men man röstade genom det. Jag undrar om man utformade den så uruselt som möjligt och tänkte att detta är inget som en majoritet kan rösta genom…. ooops!

        Sedan så kan jag nörda ner mig i F!s fortsatta nedgång. 1,4% nu i denna undersökningen – jag hade gissat på kring ~2% men nu börjar jag undra. Kommer media vilja stötta detta döende partifiasko?

        Svara
        • Senior

           /  06/21/2018

          De kan inte vara så dumma på riktigt.

          Då är ju min halvt på skämt halvt på allvar konspirationsteori om att det är 9000 socialistiska privata SA-styrkor som i händelse av valnederlag (eller andra framtida protester) skall se till att med våld bibehålla makten mer logisk.

          Nu är ku logik och dumhet för all del motpoler….

          Svara
          • Min erfarenhet är jo, så korkade är det.

            De kommer åtminstone aldrig att drunkna!

          • Kronblom

             /  06/21/2018

            Som rörpularn sa, korkar och rikt folks skit flyter.

  16. Innoperp

     /  06/20/2018

    Är det flera än mig som tröttnar på förklaringar som att ‘politiker är dumma i huvudet, verklighetsfrånvända etc etc’?
    Det kan ju se ut som att de allra flesta politiker, politruker, tjänstemän och deras rosa hatsvansar har en egenda, och att det styrs mot ett mål – även om det målet må vara stupet?

    Följer med stort intresse Toklandet, och det ska ni ha alla som kommenterar: samtalsklimatet och diskussionerna på denna blogg är i världsklass. Rikard, dina inspel och kommentarer visar på att det var skolan och eleverna som förlorade allra mest när du gav dig.

    Det lär bli en sjuhelvetes sommar och valhöst…

    Svara
    • Rikard

       /  06/21/2018

      Hej.

      Tackar och rodnar, och vill säga att ju bättre en blogg sköts, desto bättre tankar bemödar vi oss alla med att ge uttryck för.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Senior

       /  06/21/2018

      Ja, jag.

      De kan inte vara så dumma på riktigt.
      Det måste ligga en medveten tanke bakom.

      Det största problemet måste ändå vara vår egen dumhet som låter dem hållas.

      Svara
  17. Kvinna, 63, Stockholm; ger svar på varför hon väljer SD

     /  06/20/2018

    ”Men SNÄLLA , se hur Sverige ser ut!”

    Precis så!

    (Ursäkta Senior jag snor din patenterade kommentar. Om du vill ha STIM-peng får du höra av dig).

    MickeP

    Svara
    • Senior

       /  06/21/2018

      Hahahaha!!

      -Det är enbart kul att man åtminstone haft lite påverkan, då är ju inte skrivandet helt bortkastat! 😀

      Svara
      • Har skrivit ”Precis” betydligt mer de senaste åren än föregående decennier. Undrade just varifrån det kom! 😉

        Svara
  18. MiT

     /  06/20/2018

    Svara
    • Olof

       /  06/21/2018

      ”andra faktorer än de rent kunskapsmässiga kan ha påverkat möjligheten att klara proven”

      … och dessa faktorer kommer inte påverka möjligheten att utföra arbetet?

      Ärligt talat kan jag gissa att provet säkert har rätt tveksamt värde och kritiken som framförts av läkare – att inga läkare ändå kommer ihåg det mesta av de detaljer det innehåller – förmodligen stämmer.

      Å andra sidan framhäver ju det i sig problemet med utbildningen och kåren i sig – om ingen kommer ihåg vad de lärt sig för att den mänskliga hjärnan helt enkelt inte är byggd för exakt masslagring av detaljuppgifter, ja då kanske man skall ta och se över både utbildning och läkarnas uppgifter.

      Är det så så kanske det är dags att ersätta stora delar av arbetet med beslutsstödssystem som inte glömmer och missar detaljerna istället.

      Svara
      • Mycket går att göra till algoritmer, listor och minnesregler. Eller varför inte ordspråk och talesätt?

        Det som kan bör standardiseras. Väldigt få skulle acceptera att en bilmekaniker bygger egna tändstift till kundens bil, eller att en IT-tekniker skriver ett nytt operativsystem för varje dator.

        Se Kahnemans diskussion om att tänka snabbt och långsamt.

        Exempel: https://sv.wikipedia.org/wiki/Apgar

        Svara
        • Olof

           /  06/21/2018

          Precis. Jag tycker ju inte det är direkt förtroendeingivande att man vill talla på provet, men… jag kan ju inte säga att jag har direkt jätteförtroende för läkare i allmänhet, och varje gång jag hör någon uttala sig t.ex runt online-tjänster vs fysiskt möte med läkare och drar upp okodifierade känslor som bedömningskriterier som skulle saknas så sjunker det ännu mer. Hur vet jag om just den doktorn jag råkar ha framför mig har bra magkänsla? Eller om jag fått någon som inte har det?

          Hur stor del av läkarbesöken skulle helt kunna ersättas av IT system idag? 50%? 80%? Hur mycket skulle kvaliteten förbättras?

          Vad jag kan säga är att oavsett om det är en läkare med svensk eller utländsk utbildning skulle jag vilja ha en dubbelkoll från ett system som faktiskt går på något annat än magkänslan.

          Svara
  19. Gorby

     /  06/20/2018

    Konsumentverket informerar hur ”konsumenter” (nu även på arabiska) kan skicka pengar hem på billigaste sättet.
    Skulle inte de ”nya” invånarna boosta den Svenska ekonomin???

    https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/nyheter-och-pressmeddelanden/nyheter/2018/money-from-sweden-i-arabisk-version/

    Informationen hittades via Svegot:
    https://svegot.se/2018/06/20/svenska-pengar-gar-utomlands-och-konsumentverket-underlattar/

    Svara
  20. weasel

     /  06/20/2018

    Tro mig, Morgan Johansson…om du multiplicerar din ilska med hundra så kommer du inte ens i närheten av hur ”seriöst arg” jag är- och det jag är arg på är dig och ditt parti som inte bara har skapat den här kriminaliteten utan dessutom har ägnat de senaste decennierna åt att förneka och förminska den.
    Och,
    som om detta inte vore nog, så har ni dessutom stämplat mig och andra som har pekat på den växande våldskriminaliteten som ”onda människor som försöker förstöra Sverigebilden”.

    Jag är så ”seriöst arg” att jag inte kommer att kunna förlåta dig och din vidriga regering om det så går 1000 år.

    Och JO,
    Maher Turkie, människor som skjuter med automatvapen på öppen gata är just onda.

    Svara
  21. weasel

     /  06/20/2018

    Det är märkligt att någonting så enkelt , logiskt och självklart ska vara så oerhört svårt att förstå ;
    Importerar man MENA så får man MENA.

    Svara
    • Kristian

       /  06/21/2018

      Sir Humphrey: There’s the excuse we used for the Munich Agreement: it occurred before certain important facts were known and couldn’t happen again.
      Hacker: What important facts?
      Sir Humphrey: Well, that Hitler wanted to conquer Europe.
      Hacker: I thought everybody knew that.
      Sir Humphrey: Not the Foreign Office.

      -Yes, Minister, ”A Question of Loyalty”

      Svara
  22. Gorby

     /  06/21/2018

    Svara
    • Det är för sent.

      Men gulligt att de tror det inte är det. Hur ska man kunna lita på partier som svänger sig så drastiskt? Hur ska man lita på partier som har noll respekt för asylrätten? Och ja, det är faktiskt en delfråga – den bristande respekten av asylrätten. Hur många av dom har ens läst på vad asylrätten innebär?

      Svara
  23. O/T: men jag måste skriva en klagomur någonstans:

    Jag säger ”detta är en dålig person för dig”: blir ihop
    Jag säger ”du bör inte flytta ihop med denna personen”: flyttar ihop
    Jag säger ”gift dig inte med denna personen”: gifter sig

    Mirakulöst, så är ALLT som har gått fel i en persons liv MITT fel. Kors i taket, inte som om JAG hade synpunkter. UHnssljfdlfrg

    Svara
    • Jonas

       /  06/21/2018

      Ibland måste man låta sig kompis få klia sig med motorsågen, det jobbiga är bara att man får hjälpa till att torka upp skiten efteråt.

      Svara
    • J.G

       /  06/21/2018

      Man kan inte ge kvinnor goda råd. Hoppas det inte var en nära vän, utan någon du kan bryta kontakten med lätt. För vem orkar med idioter.

      Svara
      • Hur visste du att det var en kvinna?

        Svara
        • J.G

           /  06/21/2018

          Jag antog att det var en kvinna, för det var ett typiskt kvinnligt beteende. Jag har sett det förut, och kommer se det igen.
          Ta på sig offerrollen, och skylla allt på någon annan. (Dig, systemet, patriarkatet… )

          Svara
  24. Nightrunner

     /  06/21/2018

    Angående skjutningen:
    Helt sjukt vad fort man avtrubbas. Jag är så pass gammal att jag minns skotten på Stureplan. Då följde man varenda nyhetssändning och läste allt i tidningarna om det för det var så absurt hemskt. Den här skjutningen har jag bara noterat genom att få några notiser på telefonen. Inte gått in och läst om detaljerna.

    Svara
  25. Senior

     /  06/21/2018

    Jag har sagt det förut:
    -Jag kommer aldrig förlåta feminismen och dess företrädare för det de utsätter våra barn för.
    ALDRIG.

    https://nyheteridag.se/oskar-hagberg-studenternas-metoo-banderoller-sager-nagot-viktigt/

    Svara
    • Bamse

       /  06/21/2018

      Mycket bra skrivet tycker jag. Att det blir rabalder om såna här banderoller visar bara med all tydlighet att feminister är humorbefriade och totalt saknar självdistans.

      Svara
      • Senior

         /  06/21/2018

        Själv tycker jag liknelsen med Stanford prison experimentet är slående. -Nästan som en knytnäve i magen.

        Svara
  26. Skeptisk

     /  06/21/2018

    OT. Har i ett par dagar följt Seefuchs på Marinetraffic. Hon låg 50 km från Tripoli och trålade långsamt fram och tillbaka. Igår låg hon stilla och drev. Nu är hon på väg till Malta enligt ais, med 8 knops fart. De har alltså plockat upp en ny laddning vid taxistolpen och går nu mot inte närmaste hamn. Hur länge innan Malta stänger sina gränser som Italien? Om de på den ön ska ta emot allt som Italien gjorde förr. Nog dags att UNHCR börjar komma överens med Tunisien om att göra läger där. Undrar hur mycket man skulle få för sex miljarder som de 9000 iranska afghanerna kostar Sverige? Och samtidigt slå undan benen för människosmugglarna som cyniskt utsätter människor för livsfara i överbelastade gummiflottar.

    Svara
      • Mjölner

         /  06/21/2018

        Malta tog inte emot de 650 som senare landsteg i Spanien. Die Mutter och Macron har sadlat om och verkar stödja Italien och Visegrad-länderna för att få stopp på taxiverksamheten med illegala snyltare från Afrika. Det verkar också komma förslag om att stävja möjligheterna för asylanters kringresande i Europa att leta upp det bästa gratislivet. Löfven sitter nu ensam på sin kobbe och snyftar. Han har övergivits av sina gamla kompisar när övriga Europa nu vill ändra villkoren för invandring.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  06/21/2018

      Samma deal som vi hade med Khadafi innan alla tyckte det var en bra idé att destabilisera ännu en kaosnation som hölls ihop under någorlunda ordnade former av en despot?

      Svara
  27. MiT

     /  06/21/2018

    Svara
    • Skeptisk

       /  06/21/2018

      Maneterna på FB visar sig definitivt sakna humor.

      Svara
    • hllviken

       /  06/21/2018

      Det är inte etniska svenskar som infört åsiktscensur på FB
      Aron Flam bör idka självkritik en stund då och då.

      Svara
  28. MiT

     /  06/21/2018

    Svara
  29. Senior

     /  06/21/2018

    ”Aktivisten och Aftonbladet-kolumnisten Linnéa Claeson väntade på sin vän utanför Ica. Då kom en man som bar en nazistisk symbol fram och hotade henne.”

    Not so much troligt. Hur många har ni sett bära nazistiska symboler öppet?
    Eller är det jag som inte känner igen nymodiga symboler tro?

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RxwPVO/aftonbladet-profilen-linnea-claeson-om-hoten-har-blivit-mer-fysiska

    Svara
    • Pether

       /  06/21/2018

      Nazistisk symbol = svensk landslagströja?

      Svara
    • weasel

       /  06/21/2018

      Nej, inte så värst troligt.

      ”Mannen hade snaggat hår, och bar en nazistisk symbol kring halsen”

      Det kan faktiskt ha hänt att en man har hotat Linnea (även om jag är skeptisk även till det ) , men att han skulle ha haft en ”nazistisk symbol” kring halsen finner jag osannolikt. Det är i sådana fall mer sannolikt att Linnea har beslutat sig för att en Tors hammare är en ”nazistisk symbol” .
      För det är inte så värst troligt att mannen hade ett hakkors kring halsen – och om han nu hade det så är det lite märkligt att Linnea inte berättar det utan väljer att kalla det för ”nazistisk symbol” .

      Själv har jag en gång i hela mitt liv träffat på en person som öppet haft en ”nazistisk symbol” på sig ( en skinnskalle för ca 25 år sedan som hade ett hakkors tatuerat på halsen ) , men Linnea och övriga opinionsbildare verkar knappt kunna gå och handla utan att stöta ihop med heilande dödsnazister….

      Svara
    • Skeptisk

       /  06/21/2018

      Kan varit en Tyrruna. Har bedömts inte vara hets mot folkgrupp trots nmr symbol. Har sett få som springer omkring med den dock. Troligast en torshammare.

      Svara
    • Jonas

       /  06/21/2018

      Vilket sammanträffande.
      Nyligen, när jag var på väg ifrån frisören och skulle in på ICA, så blev jag attackerad av aggressiv clown.

      Svara
  30. Senior

     /  06/21/2018

    Egentligen saknar jag ord gällande den jättearga politikern…..

    Om han nu är så arg, varför beordrar han inte polisiära åtgärder?

    Jag kommer ihåg dåvarande rikspolischefen Tommy Lindström på 70-talet när det blev upplopp i en förort.

    Han beordrade in poliser som gick in tillsammans med ett par rejält signalerande/symboliserande bulldozrar i området och rensade rent.

    Svara
  31. Pether

     /  06/21/2018

    Ännu mer Trumphat från media.

    Efter att lagarna varit samma sedan Bill Clintons tid, har Trump beslutat att bryta mot lagar och lägga ett exekutivt beslut som ska göra slut på detta. Men tydligen enligt trumphatande media så är allt Trumps fel från början…

    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/m%C3%A5nga-fr%C3%A5gor-efter-trumps-u-sv%C3%A4ng-1.6706224

    Svara
  32. Hela:
    https://threadreaderapp.com/thread/1009331623685427200.html

    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/21/2018

      Jag vill minnas budgeten hamna på 440 miljarder + ytterligare 40 i nödtillskott.
      Vill man roa sig med att ställa grupper mot varandra så:

      * Saknade BB:t i Sollefteå 15 miljoner a driva
      * Finns det 300 000 fattigpensionärer i Sverige
      * Finns det 111 000 sjuksköterskor i Sverige

      Eller så kunde man slänga alla pengarna på ockrarna i asylbranschen.
      Jag menar förstås investera.
      Kommunerna kommer de närmaste åren beskriva avkastningen.

      Svara
  33. Mjölner

     /  06/21/2018

    Den lille skånske vätten Johansson är ilsken. Det är inget mot vad vi är förbannade på dig. Du har saboterat, fördröjt, förhalat, och motsatt dig allt som skulle vara bra för landet, skäms din grobian! Malmö kan jämföras med Tombstone Arizona på 1800-talet. Någon har sagt att Malmö nu skulle behöva bröderna Earp till att rensa upp det polisen inte vill befatta sig med. Det verkar vara Malmöpolisen som är en fara för allmänheten som inte förmår eller vill åtgärda automateld på gatorna. Man vill tydligen från polishåll odla detta förhållande och bara presentera en massa teoretiskt svammel om vilka lösningar som går, eller inte går att tillämpa, utan någon egentlig verkstad. Polisen har blivit politiska aktivister som går stads-ledningens ärenden. Enligt G W Persson vet polisen vilka klaner skyttarna tillhör och vilka personerna är i respektive gäng. Det som skon klämmer om är invandrande muslimska kriminella som måste behandlas med silkesvantar, annars går media och islamkramarna i taket och börjar dreva mot polisen.

    Svara
    • Ja, den som börjar svamla om hur få det är som missköter sig har inte förstått till exempel potenslagar och paretofördelning. Normalfördelning är bra, men många slutar läsa statistik där (till exempel de som skapade betygssystemet som användes 1962–1994.)

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Long_tail.svg

      Det där ”fåtalet” står för huvuddelen av alla brott. Till vänster i diagrammet.

      https://sv.wikipedia.org/wiki/Potenslag_%28statistik%29

      Svara
      • Jag var för lat att hitta siffror. Andra har gjort jobbet.

        Svara
      • Rikard

         /  06/21/2018

        Hej.

        Testa den här nästa gång någon svamlar om att det är få som gör fel:

        ”Eftersom det är ytterst få människor som begår sexuella övergrepp mot barn är det onödigt att kräva utdrag ur belastningsregistret inför arbete på förskola.”

        ”Eftersom det är ytterst få som kör bil påverkad behövs inga kontroller.”

        Eller hitta på egna, för all del.

        Var beredd på verbalt fyrverkeri!

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • Kronblom

       /  06/21/2018

      Tog det slut på halalkorv?

      Svara
  34. Svara
  35. Bönder? Inhemskt lantbruk? Behövs det verkligen?

    Påminnelse:
    https://blogg.land.se/bonde-pa-riktigt/jordbruket-utklassar-allt-annat/
    ”[…] varje bonde måste öka sin produktivitet med minst fem procent årligen för att inte bli utkonkurrerad – givet att efterfrågan på livsmedel är konstant. Eller annorlunda uttryckt – det behövs fem procent färre bönder varje år.
    […]
    Min far var ett år 1947. Sedan han föddes har produktivitetsökningen inom den bransch han så småningom valde att arbeta inom, lett till att en person idag kan producera lika mycket värde som det då behövdes 16 personer för. Notera att det är fråga om värde och inte volym. Troligtvis innebär det att produktiviteten mätt i hur mycket som produceras per timme ökat ännu mer.”

    Ta en titt på grafen.

    Svara
    • (Jag behöver en redisigeringsfunktion.)

      Svara
      • Senior

         /  06/21/2018

        Nej, vår mat trollar bönderna fram med knäna….

        Efter vk2 togs ett beslut att jordbruket skulle subventioneras för att vi skulle vara självförsörjande på mat.

        Beslut togs om beredskapslok, ånglok som inte var beroende av drivmedel från utlandet, etc etc. Stora drivmedelslager för funktioner som ändå var beroende.

        Nu har vi inget kvar.
        Allt sådant är avskaffat.

        Skulle något oväntat inträffa nu är den enda beredskap som du kan förlita dig på vad du själv har hemma.

        Matköernas varande eller inte varande i Sverige hänger på ett hårstrå idag, stannar logistiken är affärerna helt tomma inom ett par dagar.
        Somligt inom några timmar.

        Hur kan forskning, utveckling och migration ens ställas mot jordbruket?

        Skall vi äta migranterna eller hur f*n tänkte han där?

        Eller skall vi använda migranterna som slavar på fälten?

        Svara
        • I Sverige svalt och frös vi inte ihjäl i de kalla vintrarna under och efter kriget. Det gjorde tiotusentals i Europa. Nederländerna minns ännu ”svenskbrödet,” kanske en av få positiva aspekter av vår ”neutralitet.”

          Därefter kom Kol- och Stålunionen och så småningom EU med sin gemensamma jordbrukspolitik. Enligt wikipedia var den 1984 hela 71% av unionens budget. Idag är det bara 46%.

          Jordbruk är inte vilken industri som helst, och inte något ”särintresse.”

          Svara
      • Senior

         /  06/21/2018

        Men visst, får sossarna och MP fortsätta regera har vi snart oxar framför plogarna igen.

        Det som gett oss välståndet är den industriella revolutionen med dess utvecklande av tillgången till billig energi, något de arbetar hårt för att avskaffa i landet.

        Svara
    • Gorby

       /  06/21/2018

      Svara
  36. Leif

     /  06/21/2018

    Elaine Ekswärd tänker till:

    https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/svenska-man-bryr-sig-bara-om-vm-struntar-i-valdtakter/

    Men vad bra! Då blir det inga våldtäkter den närmaste tiden.

    Svara
    • Olof

       /  06/21/2018

      Jag tror inte Elaine verkligen vill att vi skall engegera oss.

      För jag kan förstås uttala mig på någon av kvinnornas shares. Och säga exakt vad jag tycker om föräldrar som tar med sig barn när de begår brott. För det är det det här handlar om. Föräldrar som illegalt tagit sig över gränsen, medvetna om att det är ett brott och att de kan åtalas för det och sedan hamna i fängelse.

      Svara
    • Samma bild, mer bra kommentarer:

      Svara
    • Gigas

       /  06/22/2018

      Är det inte så att männnen i större grad valt att agera isället för att possera?
      Jag kan tänka mig att en del män röstar på SD just för att man tycker att de andra partierna är för flata mot våldtäktsmän.

      Svara
  37. Gorby

     /  06/21/2018

    Hakelius: Bestämmer majoriteten eller minoriteten i Malmö?
    https://www.fokus.se/2018/06/bestammer-majoriteten-eller-minoriteten-i-malmo/

    Svara
    • Senior

       /  06/21/2018

      ”Vi lever inte i ett land där vi ska acceptera alternativa statsbildningar, eller klanbildningar med egna regler, domstolar och bödlar.”

      -Jo det gör vi.

      Mångkultur är inskrivet i svensk grundlag sedan 1975, och precis det som beskrivs av Hakelius i länken ovan är resultatet av mångkultur.

      Svara
  38. Hoppas ni alla har börjat förbereda eran midsommarfitta!

    Svara
  39. Porta

     /  06/21/2018

    Jag skulle vilja föra fram grusflyttning på delad tur som en av grundpelarna i en större helhetslösning…
    Jag tänker mig att vi slopar försörjningsstöd helt, alla instegsjobb, allt annat skattesubventionerat trams och istället inför ersättning för aktiviteten grusflyttning. Alla som behöver hjälp med sin försörjning erbjuds att aktivera sig som grusflyttare. Det skall givetvis vara fritt att avstå från aktiviteten men då heller inga pengar från det allmänna.
    Aktivitetsersättningen kan kanske vara ca 70-75% av ett vårdbiträdes lön. Alla kommuner anlägger grusflyttningsstationer förslagsvis 5-6km ifrån tätorten. Vissa städer som t ex Malmö kommer kanske behöva många sådana stationer. Aktiviteten innebär att grus skall flyttas från ett ställe till ett annat med hjälp av spade och skottkärra å sen tillbaka osv, osv, kräver alltså inga förkunskaper dvs ett ”enkelt jobb”.
    Schemat när aktiviteten erbjuds är delad tur dvs 7-11 och 15-19 måndag till fredag. Eftersom aktiviteten är frivillig är det ju självklart fritt att vara frånvarande för jobbintervjuer eller andra personliga ärenden, ”semester”, begravningar etc. men innebär tyvärr motsvarande avdrag på ersättningen då den givetvis utgår efter deltagande i aktiviteten.
    Skyddskläder tillhandahålls för att bäras av alla och enda av säkerhetsskäl godkända huvudbonad är hjälm.
    På dessa stationer kan vi också, för dem som väljer att vara kvar mellan turerna erbjuda gratis kurser i svenska, hjälp med att söka jobb, skriva cv etc.
    Detta skulle vara tillgängligt för alla över 15 år som inte aktivt går i skola eller antingen av sjukdom, olika handikapp inte kan utföra denna fysiska aktivitet.

    Tror det skulle ha stora effekter på förekomsten av stenkastning mot ambulans/brandkår, bilbränning, skjutningar osv, förbättra assimilering och språkinlärning, kraftigt minska arbetslöshetstal (aktiviteten grusflyttning räknas inte som arbete, det är frivillig aktivitet och ger aktivitetsersättning inte lön) och i förlängningen vartefter människor lämnar aktiviteten ge ökade skatteintäkter och minskade skatteutgifter osv, osv.

    Tänk också den härliga känslan alla dessa stackars människor får uppleva då i den sköna trötthet som kommer tidigt på kvällen av att varit fysiskt igång med kroppen hela dagen!

    Jag har fler lösningar för hur vi tar bort bostadsbidrag och minskar bostadsbristen och hur det kan samspela med ovanstående men det kan vi ta vid ett senare tillfälle…

    Glad midsommar till er alla!
    Hälsningar Porta

    Svara
    • hllviken

       /  06/22/2018

      Fördelen är att det blir tydligt för alla vilket idiotiskt system vi tvingas leva i.

      Svara
  40. Personligen tror jag inte på att göra människor fattigare eller på gruppbestraffning. I en hel släkt behöver inte alla vara rötägg.

    Jag tror på häktning av kriminella, som vanligt, utredningar och domar, men ev. att vi förändrar straffsatserna något i den här nya kaotiska situationen.

    Om de är utlänningar som dömts för allvarliga brott så avvisning efter avtjänat straff. Så fungerar det i de flesta länder.

    Om landet inte vill ta emot dem så släpp individerna på internationellt vatten utanför landet i båtar vid gynnsamt väder så att de kan ta sig in i sina egna länder illegalt.

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.