MSB bekymrade över Sverigebilden™

Sverigebilden är viktig. Så viktig att MSB är riktigt bekymrade över den. Och bekymrade över att folk i andra länder rapporterar om vad som sker här.

MSB är bekymrade över Sverigebilden™.

Så, det finns länder som använder Sverige som dåligt exempel av inrikespolitiska skäl? Är det något som bara Sverige har rätt göra? Hur många gånger har man inte sett Polen och Ungern användas som slagträ i den svenska inrikespolitiken och nu även i EU-politiken? På väldigt lösa grunder dessutom? Det handlar om domare i Högsta domstolen osv som utses av politiker vilket man är jätteupprörda över här, både politiker och sk ”journalister”. Samtidigt som politiker här i Sverige utser domarna i vår Högsta domstol. Då är varken politiker eller sk ”journalister” upprörda alls. It’s ok when we do it?

Tofvesson från MSB fortsätter med att berätta att det kan handla om händelser som kraftigt överdrivs. Som t ex ett förslag i Ungern om familjepolitik som i minister Strandhälls hjärna förvandlades till stöveltramp, Hitler och 30-talet? Eller var det inte SÅÅÅÅÅÅÅ han tänkte…? Och inte bara i Strandhälls hjärna utan i många andra svenska politikers och sk ”journalisters” huvuden också. Sverige bedriver alltså påverkanskampanjer mot andra länder? Kampanjer som drivs av svenska politiker och journalister? Låter nästan sovjetiskt.

Har även sett nåt om att MSB anser att t ex satir och humor om vad som sker i Sverige är påverkansoperationer. Det betyder att ingen någonsin får kritisera Sverige på något enda litet sätt för att slippa anklagas för att gå andra makters ärenden. Låter också rätt sovjetiskt faktiskt…

Det här inlägget, och i princip alla andra på bloggen, är enligt MSB en påverkansaktion eftersom det innehåller viss satir och kritik mot hur Sverige styrs och vad som sker pga av hur man styr det. Osv. Och så påverkar det Sverigebilden™!

Mer från MSB. vet dock inte hur nöjd man är över tajmingen faktiskt

Lögner kan komma som blixtnedslag säger MSB. Inget konstigt med det, det är ju liksom sant.

Man vill försöka få högg effekt nära inpå valet i en specifik fråga som väcker känslor. Man kanske kommer med en skarp lögn för att skrämma upp befolkningen. Hmmm, man kan nästan börja ana någonting här…

Det kan vara en kampanj där man hänger ut en enskild politiker eller parti med någon typ av missförhållande, ett brott, en oegentlighet. Ni börjar ana vart det här barkar va…?

Man ska fundera på om det är korrekta uppgifter, var kommer de ifrån, är det någon som tjänar på att känslorna svallar och vem kan det vara osv.

Ja vem som är aktuell just nu kan passa in på det där?

SD:s Peter Lundgren såklart. Här har Tofvesson en klockrent skolboksexempel på vad han menar!

Har knappt varit online de senaste dagarna så har inte läst nästan någonting om det. Men jag har sett på nyheterna och det jag har funderat på är varför det kommer fram just nu? Och är bilden som getts sanningsenlig? I Aktuellt så matade man på med orden ”sexuella trakasserier”, vet inte hur många gånger man använde orden men säkert 10-15 på några minuter. Trots att det inte alls handlade om det. Inte ens i den mest generösa tolkningen.

Varför har det kommit fram just nu? Det är väl enklare att svara på antar jag, det är Winberg i SD som läckt en hemlig inspelning som hon har gjort och det finns nog ingen som tror att hon skulle läckt den om hon fått stå kvar på förstaplatsen på partiets EU-lista. Det var alltså ren hämnd. Sämsta tänkbara egenskapen hos politiker.

Vilka tjänar på det? De som ogillar SD. Eller hatar är nog ett bättre ord. Man får hög effekt såhär några dagar innan valet.

Men det som rapporteras har ju ett korn av sanning i sig, så är det. Jag kanske svär i kyrkan nu men det första jag tänkte på när jag hörde om detta, att han kladdat lite men slutat när hon sa ifrån var att hon medvetet eller omedvetet skickat signaler som han tolkat. Eller kanske snarare misstolkat. Det är så vi människor fungerar, vi skickar signaler som andra tolkar. Hela tiden gör vi det, varje vaken sekund. Inte bara medvetna utan massor av omedvetna. För att vi är biologiska varelser.

Expressen har visst inte varit så ärliga i sin rapportering. Inte SVT heller. Så förvånad ingen är. Om svensk media inte är ärliga i sin rapportering om en händelse utan tvärtom döljer viktig information för att just elda på för att nå maximal effekt så passar Expressen och övrig svensk media in perfekt i MSB:s definitioner av en som bedriver påverkansoperationer inför ett val.

För när man läser vittnesmålen så framkommer just signaler. Tydliga sådana. Det kanske inte var menat som sådana men signaler är det likafullt.

Under dansen satte sig kvinnan i Peters knä och jag fortsatte diskussionen med Kristina, då vi inte var överens om hur en chef över personal ska bete sig. Jag såg inget tafsande överhuvudtaget.

och

Jag och Peter satt vid skrivbordet, så kom det upp någon låt som den berörda kvinnan gillade och hon började dansa. Sedan kom hon och satte sig i Peters knä. Jag såg aldrig att Peter tog henne på brösten för jag pratade samtidigt med mina vänner.

Kvinnan dansade och satte sig i hans knä. Den som inte kallar det signal är rätt knäpp. Men obs, det behöver inte vara menat som en signal eller invit av henne men likförbannat så är det det. Det ÄR en invit. Det ÄR en tydlig signal. Oavsett om det var menat som det eller inte. Och är det en sak som alkohol inte är känt för så är det att man får bättre omdöme av det. Och de var båda tydligen rätt fulla där.

Hur många nuvarande förhållanden i Sverige har börjat på ganska exakt det sättet? Där en har skickat tydliga signaler om vad man vill? Kanske dansat och satt sig i den andres knä? Det vill man alltså få till att vara nåt brottsligt och klandervärt? För att man tolkat, eller misstolkat (hur man nu kan misstolka när någon sätter sig i ens knä…) signaler?

Samspelet mellan människor är jävligt komplicerat som det är. Det behöver inte försvåras ytterligare av media med en politisk agenda. Jag tror att de allra flesta innerst inne nog anser att visst, det var lite plumpt av honom men att det i den situationen, där hon satte sig i hans knä, inte var nåt speciellt konstigt. Egentligen. Sker nog samma sak tusentals gånger varje fredag och lördag i Sverige och i andra länder.

Sen kanske det inte är så smart av vuxna toppolitiker att ens hamna i sådana situationer men de är ju bara människor? Men ändå osmart, otaktiskt och idiotiskt. Lite som när Ekeroth super till och går ut, visst, även han har rätt till det men det är fortfarande väldigt korkat.

De som skriker väldigt mycket nu är sådana som inte vill tro att vi är biologiska varelser och som också tror och vill att man kan lagstifta bort det faktumet. Det är samma typ av människor som vill politisera mänskligt samspel.

En annan sak är ju att när sånt här händer så är det intressant för media att skriva om. De ska ju göra det. Men då ska det också vara stora krav på att man är ärlig och redovisar även sånt som kanske inte gynnar det egna syftet. Det verkar Expressen inte vara så noga med. Ja de har ju aktivt valt att inte berätta sånt som inte gynnade det egna syftet och med det så har de också valt att medvetet vara skitkassa och ohederliga. Tillsammans med övriga svenska medier. Snacka om påverkanskampanj!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

133 kommentarer

  1. Kristian

     /  05/21/2019

    Farage och Sargon har fått milkshake kastat på sig.
    Visst är det trevligt att veta vad till exempel Burger King tycker om detta.

    https://twitter.com/BurgerKingUK/status/1129748114129215491

    Svara
    • G

       /  05/22/2019

      Att ”folk” i tråden som exempelvis gillar socialism eller är anhängare av Blacklivesmatter gillar sådana här tilltag är ju inte direkt förvånande. Men att globala företag likt BK ger sig in i sånt här utan vidare och där ofta unga, naiva som ser sig som ”goda” gillar tweets likt detta får mig alltid att fundera och undra om vissa inte klarar tänka längre än näsan. Vill ”gillarna” själv få en milkshake över sig ? Jaså, inte det, nej, hyckleri som vanligt alltså..

      Svara
      • Senior

         /  05/22/2019

        Skamligt, minst sagt.
        Mänskliga rättigheter, första stycket:

        ”All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.”

        Svara
      • Kristian

         /  05/22/2019

        Precis så!
        Hade om jag inte var uppe alldeles för sent kunnat ta med hela min tankekedja som började med den alltid utmärkte O’Neill:
        ”Would it be okay to throw a milkshake at Anna Soubry?”
        https://www.spiked-online.com/2019/05/20/would-it-be-okay-to-throw-a-milkshake-at-anna-soubry/

        Relaterade frågor är huruvida Thunberg fått skolstrejka för mer kärnkraft.
        Vi kanske skall vara glada att det ännu inte är obligatoriskt att kasta saker på den som har fel åsikt.

        Lite Fnordpotting:
        Den progressiva lynchmobben
        http://fnordspotting.blogspot.com/2019/05/den-progressiva-lynchmobben.html
        ”[…] för att kväsa oppositionen.
        När detta mål skall uppnås finns inga regler, inga krav på saklighet eller anständighet och inga otillåtna metoder.”

        Om den konstruerade främlingen och återgången till det förnationalistiska tillståndet
        http://fnordspotting.blogspot.com/2019/05/om-den-konstruerade-framlingen-och.html
        ”Hållningen påminner om den i bästa fall roade, och i värsta fall direkt äcklade, zoologens eller viktorianske antropologens. Vad man betraktar är till synes inte en människa med vilken man delar språk och kultur, utan en fullständigt främmande varelse.
        […]
        Vad man i och med detta lyckats uppnå är en återgång till ett förnationalistiskt tillstånd, där stamtillhörigheten primärt avgörs av klass och kast, snarare än av just nationalitet.”

        Via Ganman nedan:
        https://www.levandehistoria.se/osttyskland/stasi-ministeriet-statssakerhet
        ”Före detta Stasiofficerare anser idag att partiet borde ha lyssnat på Stasi och tagit deras rapporter om missförhållanden och missnöje på allvar. Om partiet inte varit så hysteriskt känsligt för kritik och avvisat all dialog med de oppositionella, med människorna i fredsrörelserna och kyrkorna, skulle det ha kunnat bli en annan utveckling i DDR.”

        Svara
        • Ivar L

           /  05/22/2019

          Appropå:
          ”även en tämligen förhärdad misantrop som undertecknad kommer allt oftare på sig själv med bli direkt illa till mods av det hämningslösa förakt gentemot arbetarklassen och landsbygdsbor som man inom den progressiva kasten numera både öppet och stolt koketterar med”

          Jag hörde nyligen två innerstadsbor, troligen inom media/kultur sitta och kokettera för varandra hur de tyckte att orden ”folket” och ”sunt förnuft” numera var obehagliga och tänkte att detta är djupt föraktfulla människor som talar. Framförallt att tycka att ordet ”folket” står för något negativt i en demokrati är ytterst obehagligt att höra.

          Svara
        • G

           /  05/23/2019

          Tack för Spiked! Bra läsning som vanligt du länkar till!

          Svara
  2. MiT

     /  05/21/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2348677721893472/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARAvZaUIPSu_A-y9h1iCWLsZxwNyWNrxJtYa6CBWN5Y4AT94_zoZaP-_J7x9t-AdaZ2hq5auJ88ZMj-FaCbYHAIu-6hzMLPSAOw-tSV3v3EOl–da6xiJC1OCqXMshLegCT5UZf4wL3aGw2KxrSBL__Yf7hJcDyJPTZGKhpGr-lK8gJ4bLv9EIGVHzzpWBALSltmRoX40t28-Hh17CVRoa4OajF7imez9SElMB45o2QG3PQr-ORHXaCHOPsZnIZ31jYht4LT9pOxwAEoZr0We5VXfKaPDFh7fPDkcN5dJlH7WQIqFDQ6n5AUyw2C2bb74RdtGIntmNdKEeJT-VQSmLf4yO1Erl4ObVqY70k8ZeDglqvrPDMmKLs&__tn__=-R*

    Svara
    • Rikard

       /  05/21/2019

      Hej.

      Om Wallin och Blombergs (gissningsvis) brottsliga handling är inte mycket att säga.

      Men hur tänker man. när man som Blomberg väljer namn efter en seriemördande pedofil nekrofil kannibal? Minst sjutton unga män och pojkar fick sätta livet till när de råkade ut för Dahmer, som även behöll skelettdelar som troféer.

      [https://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Dahmer]

      Det ser alltså en av Sveriges mest profilerade feministiska bloggare och påverkansagenter som en förebild.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kronblom

         /  05/22/2019

        Dhamers liv slutade när han mötte ett kvastskaft på fängelset. De var rädda att han skulle börja tugga på de andra fångarna.

        Svara
  3. Senior

     /  05/21/2019

    Precis så.

    -och dessa påverkanskampanjer syns tydligt i media över tid, även annan påverkan än val.

    Tex. ”Oljekrisen” på 70-talet och dess rapportering.

    Införandet av A-ekonomi där affärer och aktiekurser redovisades för att försöka lyfta intresset lagom inför omläggningen av pensionssystemet i fonder.

    Det farliga ozonskiktet….

    Promotion åt FI.

    ”Högerextrema” ny demokrati.

    ”Nazistiska” folkets demonstration.

    Globala uppvärmningen/klimatförändringarna.

    ”Högerextrema” Sverigedemokraterna.

    Promotion av Miljöpartiet.

    Varenda. J*vla. Nyhet. Är hårdvinklad åt vänster. Tex, att ”Israel bröt vapenvilan genom att besvara ett raketanfall.”

    Listan kan göras oändlig.

    Svara
    • Senior

       /  05/22/2019

      Hela j*vla Aftonbladet med den avlönade KGB-agenten Guillou och hela patrasket är en enda stor påverkansoperation. De kallar sig nyhetsmedia men det kommer nog inte förrän i tredje-fjärde hand, och då endast om nyheten kan vinklas i önskad riktning.

      Övrig ”etablerad” media är inte bättre.

      Svara
  4. MiT

     /  05/21/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156475927368251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
    • Kristian

       /  05/21/2019

      Fortsätter citera från levandehistoria.se:
      ”det behövs demokratiska spärrar, lagar som gäller för alla och en strikt maktdelning.”

      Jenseviks formulering är fortfarande bäst: ”… lite utav att vi har fyraåriga statsministerdiktaturer.”

      Svara
      • Senior

         /  05/23/2019

        Vi hade en mer strikt maktdelning innan Palme och Geijers grundlagsändring 1975.

        Svara
        • Kristian

           /  05/23/2019

          ”A date which will live in infamy” som man sade om en annan krigsförklaring medelst smygattack.

          Svara
  5. tompas11

     /  05/21/2019

    MSB. Ja vi vet ju vilken gris som sitter i toppen där. Ja just det ”knulla i Bangkok” svinet Dan Eliasson. Allt som denne socialistiske politruk tagit i har förvandlats till skit. Kan såklart inte bli annorlunda – skit in, skit ut!

    En av grisens otaliga lakejer har nu uttalat sig i pressen och avslöjat att det är ett svin som styr och smågrisar av typen Mikael Tofvesson grymtar med. Nöff, nöff!

    Svara
    • Senior

       /  05/23/2019

      Jag fattar inte hur denne man kan tillåtas rasera de mest vitala myndigheterna en efter en.
      Vem och varför tillsätter honom på dessa poster och låter honom montera ned och rasera dessa samhällsfunktioner. Vad bäddar de för?

      Svara
  6. tompas11

     /  05/21/2019

    Av någon anledning apropå tuttar…

    Svara
    • Kristian

       /  05/22/2019

      Saknar skylten de hade i England för 15 år sedan i samma fråga:
      ”Tell Gordon B.
      2 P off”

      Svara
  7. G

     /  05/22/2019

    facebook.com/efterfem/posts/2152135895077386

    Svara
    • G

       /  05/22/2019

      Svara
    • Kristian

       /  05/22/2019

      Okej, jag synar: menar du FNs ursprungliga definition av ”flykting”?

      Kriget i Syrien är slut, tror jag. Likaså Afghanistan. Vad gäller Iran: att inte vilja utnyttja den av vänstern hyllade ”rätten” att bära hijab är väl knappas flyktingskäl?

      Och så vidare.

      Svara
  8. MiT

     /  05/22/2019

    Svara
  9. MiT

     /  05/22/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/22/2019

      Kan nog vara nyttigt för Wollo att stå på ”fel” sida. Inte för att jag gillar Facebooks pk-censur eller vad som nu är orsaken men med tanke på hans höga svansföring är det rätt åt honom och DN.

      Svara
  10. MiT

     /  05/22/2019

    Svara
    • Det hela påminner mig om när Anders Borg viftade snoppen på någon fest och en massa troll polisanmälde honom efter att han gått ut på Facebook med en ursäkt till deltagarna. Det finns liksom brott av det grövre slaget som polisen ska ta upp oavsett om någon är villig att anmäla och sedan finns det saker som möjligtvis är olagliga, men inte leder till något mer än böter (om ens det) som det bör vara upp till den utsatte/offret om de vill gå vidare med lagligt.

      För annars skulle polisen kunna sätta upp kameror runt landets nattklubbar och leka pinnjakt hela året upp. De skulle kunna få en massa fall av sexuella övergrepp och misshandel, men ärligt talat så glömmer de flesta detta morgonen efter…

      Svara
    • Grodan Boll

       /  05/22/2019

      Jag ser att du följer traditionen av att alltid och medvetet stava Per/Pär fel.

      Svara
  11. MiT

     /  05/22/2019

    Läs tråden!

    Svara
  12. MiT

     /  05/22/2019

    Svara
    • G

       /  05/22/2019

      Tycker synd Om S. Nä okej, inte på riktigt. Men att ett politiskt maktgalet parti visar sin desperation så här på vid gavel ökar inte partiets anseende öht. Wow alltså.

      Svara
      • Kristian

         /  05/22/2019

        ”Vi tycker inte om SD – du kan inte ana vad som händer sen!”

        Svara
  13. G

     /  05/22/2019

    ”Fredrik från Östersund dödshotad av muslimer efter skämt om ramadan

    När svenske Fredrik från Östersund skämtade om islam och fastemånaden Ramadan på sitt Instagramkonto tog det inte lång tid innan hat och hot från muslimer började fylla kommentarfältet, något som Samnytt var först att rapportera om. ”Fucking horunge knulla dig fucking fitta nästa gång jag ser dig att du skriver så om muslimer ska knulla hela dig o din familj fucking pissråtta gå till helvetet”, lyder en av kommentarerna.

    En kvinnlig Instagramprofil skriver:

    ”Din lilla horunge knulla dig. Vilket svin, så äckligt. Svennemannen gå och lägg dig hoppas du dör”

    Fredrik berättar för Nyheter Idag att han inte gjort någon polisanmälan.

    – Det kommer bara att bli nerlagt, säger han.”
    https://nyheteridag.se/fredrik-fran-ostersund-dodshotad-av-muslimer-efter-skamt-om-ramadan/
    https://samnytt.se/fredrik-foreslog-ata-flaskkott-och-dricka-alkohol-under-ramadan-hundratals-hotar-med-valdtakt-och-mord/

    nyheteridag.se/wp-content/uploads/2019/05/Hussaino.00-308×650.jpg

    nyheteridag.se/wp-content/uploads/2019/05/kaskelduvet-308×650.jpg

    Fast det är ju fredens religion, så det är okej….

    Svara
    • G

       /  05/22/2019

      Fan vilken trevligt och extremt ”tolerant” land Sverige har blivit alltså. Hur i helvete gick det till när Sverige blev så tolerant. Intoleransen är som bortblåst…..

      ”VIDEO: Svenska ungdomar gjorde narr av Koranen – hotas nu med våldtäkt och mord

      På fredagen började ett videoklipp spridas som visar hur en person kastar ut ett exemplar av Koranen från fönstret och säger ”hejdå” med ett skratt. En annan av ungdomarna äter upp en bit av en utriven koransida och får uppskattande kommentarer från de övriga.

      Nu efterlyser mängder med personer med muslimsk invandrarbakgrund ynglingarnas adressuppgifter i syfte att våldta och mörda dem för att de har förnedrat islam.”
      https://samnytt.se/video-ungdomar-gjorde-narr-av-koranen-hotas-nu-med-valdtakt-och-mord/

      Svara
      • G

         /  05/22/2019


        Se mer skärmdumpar i artikeln. Vilket ”folk” alltså. Hjärntvättning deluxe.

        Svara
    • hehe

       /  05/22/2019

      Hoten och hatet mot Fredrik från Östersund kommer garanterat vara med i första avsnittet nästa säsong av Trolljägarna.
      Robert Aschberg kommer personligen konfrontera alla de som ligger bakom hoten, precis på samma sätt som han brukar göra.
      I Sverige är alla människor lika mycket värda.

      Svara
      • Hamon

         /  05/22/2019

        Haha. Visst, det kommer säkert att hända. 😉
        Allha är lika mycket värda och muslimer mer än andra.

        Svara
  14. Q-Ken

     /  05/22/2019

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mGjxw/ratt-sorts-invandrare-ar-valkomna-i-ungern

    ”– Utan tvekan en säkerhetsrisk för EU, säger Lydia Gall, representant för Human Right Watch i Ungern. Detta är människor som när de väl fått sina ungerska pass tack vare Schengensamarbetet kan röra sig fritt inom EU utan att ha genomgått någon säkerhetskontroll överhuvudtaget.”

    Till skillnad från ett land som börjar på S och som inte ens kan kolla hur gamla de som man delar ut pass till är…

    Svara
    • G

       /  05/22/2019

      Sådana trådar gör mig bara less. Man tror att vissa ibland ”spelar idiot” bara för att det är kul att lura andra, men många i tråden spelar uppenbarligen inte idiot! 😦

      Svara
    • Motkraft

       /  05/22/2019

      PK-människor är helt främmande för logik.

      Att utvisa utländska medborgare som begår brott är inget rasistisk undantag från principen att alla ska behandlas lika gentemot lagen. De som begår brott i Sverige blir utvisade till sitt hemland. Svenska medborgare som begår brott i Sverige skall enligt den principen utvisas till… Sverige. Och eftersom de redan är här så blir det meningslöst med en formell utvisning.

      Men även om inte går med på det synsättet så går det också att se det helt praktiskt. Att vi inte kan bli av med våldtäktsmän som har svenskt medborgarskap är inte ett skäl att behålla dem vi kan bli av med som inte har det. Är ett sandlåderesonemang att det skulle vara ”orättvist” att en våldtäktsman som inte är svensk medborgare blir utskickad ur landet men en som är svensk medborgare får stanna. Vi är glada för varje kvinna som slipper bli våldtagen och att färre våldtäktsmän finns i landet kan aldrig vara en dålig sak även om vissa tycker det är ”orättvist”.

      Svara
      • Kristian

         /  05/22/2019

        Jag tror att ”logiken” de utgår från är ”man skall vara snäll”. Den som sätter någon i fängelse eller utvisar någon är dum.

        Börja med Bamse c:a 1978. Tag bort varje möjlighet att resa till eller från ”några kullar i solen.” Tag bort Skalman och Krösus – de är alldeles för komplicerade. Där är deras logik skapad. Dunderhonung fixar allt. De som är dumma kan inte använda honungen, för då får de ont i magen och det är det värsta som finns.
        Barnslig logik och magiskt tänkande.

        Svara
    • Weasel

       /  05/22/2019

      Inti Perez tycker alltså att svenskar som begår sexualbrott i exempelvis Colombia ska få uppehållstillstånd i Colombia istället för att utvisas till Sverige ? 😲

      Svara
    • Ivar L

       /  05/22/2019

      Inhemska brottslingar straffas utländska straffas + utvisas.
      Inte särskilt svårt att förstå.
      Eller tycker han att den som begår brott skall tilldelas uppehållstillstånd?

      Svara
  15. G

     /  05/22/2019

    Svara
    • Kristian

       /  05/22/2019

      Värt att påminna om att Brexit-partiet inte fanns för några månader sedan!

      Svara
  16. Johan A

     /  05/22/2019

    Jag skulle vilja vända på hela Lundgrenfrågan. Som jag ser det var det hon som gjorde fel från början genom att sätta sig i hans knä utan att fråga. Tänk själva hur det skulle ha låtit om han hade satt sig i hennes knä! Det skulle ha blivit ramaskri där med! Men nu var det alltså hon som fullständigt sket i hans rätt till sin personliga integritet och satte sig i hans knä, och det var där som Lundgren förlorade hur han än hade agerat. Hade han puttat bort henne hade han använt våld mot henne. Hade han ifrågasatt henne eller inte gjort något alls hade han förminskat henne. Han gjorde nu inget sådant utan tolkade hennes integritetskränkning som ett tecken på att hon var sexuellt intresserad av honom och han gick vidare på det spåret. Det är som du skriver, MiT, så vi människor fungerar. Problemet här är att vi återigen har fått se hur en kvinnlig förövare utmålas som offer när det tjänar vissa vänsterfeministiska syften och i det här fallet (så som så många andra) är de till för att försöka få folk att inte rösta på SD.

    Svara
  17. Jonas

     /  05/22/2019

    @MiT
    Är det sant att du kommer att blocka alla som inte röstar i EU-valet från att både läsa och kommentera på din sida?
    😈

    Svara
    • Kristian

       /  05/22/2019

      Det hemliga samarbetet med Researchgruppen, Valmyndigheten och SÄPO bär frukt! Och Putin, glöm inte Putin! 😀

      Svara
    • MiT

       /  05/22/2019

      Storblocken väntar!

      Svara
      • Kristian

         /  05/23/2019

        ”Putt-putt-putt”?
        Nej, det var någon annan.

        Svara
  18. MiT

     /  05/22/2019

    Svara
  19. Kan för övrigt meddela att Vänsterns EU-affischer som kom upp häromdagen i Göteborg inte har klippt bort killen med AFA-tröja eller ens bemödat sig med att tejpa över den som i Stockholm. Inte för att jag är förvånad med ändå 😀

    Svara
    • Senior

       /  05/22/2019

      Det är för att alla som bryr sig om politik ändå är medvetna om hur det ligger till.

      Att detta är vänsterns privata SA-trupper är ingen hemlighet, liksom EXPO, vars företrädare skryter om att de är (S)veriges motsvarighet till stasi

      Eller som Lars Ohly uttryckte saken vid valförlusten 2006:
      ”Vi förlorade valet, nu är det dags att ta till utomparlamentariska metoder.”

      Svara
  20. Reblogga detta på Micael Lidéns Blog och kommenterade:
    👍

    Svara
  21. MiT

     /  05/22/2019

    *https://www.facebook.com/Politiskt.Inkorrekt/videos/820752971641931/?__xts__%5B0%5D=68.ARA5qASjvNAEkMyqp1KfE5l_jDc55P5wWq5V2I2zJyxWyfZa3uq8Hs_CdicqUxvD-hmMBHMXP6hPG8OZTYrE94INwsDjnU2_rcgubbl1-ocYS9whSGqXpc075vK9-79XO_5BQCJTTKhovDGwAWImGco4xpBdavycGlBUUE03qfb61wEzPSREEVm6wlWQeSE49puvuv1n7zQMkSmcFoSr_I5esXvYeMolCrVO3VEN5Lu-H73fsN2s4Xn1zHfn8kqvJd2uQpbfilkXl77B2kWvGjsTIDcn5KtubVfrqd5ka5r8D31Ff0WZZWT0Fhpqez6zARaq0j76vtnFWE1niI4MYU5xEE0tMiSBnoiKrBew0wQ7SXDS_9UQYZ2qdgeB&__tn__=-R*

    Svara
    • hehe

       /  05/22/2019

      ”Islam tillhör Europa sedan 2000 år”.
      Frans Timmerman har verkligen koll, bättre koll än jag som felaktigt tror att Islam grundades av profeten Muhammed på 600-talet Anno Domini.
      Det känns väldigt tryggt att Europeiska kommissionens första vice ordförande besitter sådana enorma kunskaper.

      Svara
      • Kristian

         /  05/22/2019

        Forsne har en mer rättvisande bild:
        ”Det tusenåriga kriget”
        https://ledarsidorna.se/2019/05/det-tusenariga-kriget/
        ”Vad vi upplever idag i Europa är att den religion som under 1 300 år systematiskt beskrivits som vår värsta fiende i termer av grymhet, barbari och som företrädare för anti-Krist ska välkomnas nästan utan ett spår av kritik.
        […]
        Den första stora kraftmätningen mellan det kristna Europa och den nya framväxande religionen islam kom redan decennierna efter islams tillkomst med belägringen av Konstantinopel år 668.”

        Inte ”del av Europa” utan ”Europa har kämpat mot” . Viss skillnad.

        Svara
      • Ivar L

         /  05/22/2019

        Enda anledningen till att Europa är attraktivt att emigrera till är för att islam inte haft inflytande i Europa. Avsaknaden och motståndet till islam är det som definierat Europa de senaste 1000 åren. De lilla skärvor av islam som funnits redan innan massimmigrationen återfinns i länder som Bosnien och Bulgarien, länder som ingen vill emigrera till.

        Svara
  22. Olof

     /  05/22/2019

    En sak jag gärna skulle vilja ha svar på från ”alla medlemsländerna måste ta emot” partierna är hur de skall lyckas sätta människor på plan till Ungern?

    Ungern godkänner i närheten av 2% av sina asylansökningar. Jag tror knappast en enda av gymnasieafghanerna skulle fått stanna där, och de lär ju knappast göra några åldersröntgen heller. Så att ”omfördela” flyktingar till Ungern skulle i princip vara samma sak som att utvisa dem rakt av.

    Så hur menar partierna att en omfördelning skulle göra någon som helst skillnad? Det finns inte och kommer inte att finnas några gemensamma regler för asyl som överhuvudtaget skulle se ut som de svenska. Inte heller några regler kring bidrag till asylsökande som skulle göra det speciellt attraktivt att söka till andra länder heller.

    Så är tjafset om solidaritet något annat än bullshit? (nej, det vet vi att det inte är, men ändå…)

    https://kvartal.se/artiklar/bor-eu-ha-en-gemensam-flyktingpolitik/

    Svara
    • Kristian

       /  05/22/2019

      ”Solidarisk” = ”Någon annan betalar”

      Svara
      • Olof

         /  05/22/2019

        Japp. Förutom då att det i det här fallet inte finns någon annan som skulle betala speciellt mycket och att det inte finns några regler som skulle tvinga Ungern eller någon annan att erbjuda mycket mer än två veckors vistelse i ett tältläger tills ansökan är processad och asyl nekad. Vilket ju gör att eventuella ‘omfördelade’ skulle motsätta sig omfördelningen minst lika mycket som de motsätter sig utvisning till hemlandet…

        Svara
    • Rikard

       /  05/22/2019

      Hej.

      Det är meningen att Ungern, Rumänien, Italien och de andra i syd och öst skall vara de onda, som stoppar och utvisar dessa arma människospillror. Så att svenska politiker kan bräka och vräka sig svinaktigt i att minsann ha en generös flyktingpolitik: ”Om bara EU hade en gemensam politik!” lät det även under Perssons dagar i Rosenbad. Då var det EU:s fel att Sverige inte hade ännu högre massinvandring än vad som var fallet då.

      Man vill kunna kräva de där gemensamma reglerna med vetskap om att andra länder lägger in veto. Det var inga snälla ord som yttrades i diverse partikanslier väl greker och italienare tröttnade på att Sverige skapade invasionsvågor av människor som försökte forcera deras gränser. De så kallade flyktingvågorna berodde i hög grad på att man helt enkelt lät svenska politiker stå för sina ord.

      Svenska politiker vill kunna lyfta på kjolen och kokettera skälmskt med långa ögonfransar, trygg i förvissningen om att inga närmanden går längre än ren lockelse.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  05/22/2019

        Har inte läst min Machiavelli på ett tag, ser jag.

        Identifiera ett problem där det är dags att ta i med hårdhandskarna.
        Låt någon tillfälligt ta över och göra ”grovjobbet”.
        Avsätt honom, och säg att han gick för långt. Straffa lite lagom, om han överlever.
        Bli omtyckt av de överlevande.

        Svara
      • Olof

         /  05/22/2019

        Ja, jag håller med. Dygdesignallering.

        Men jag skulle ändå vilja ha svar på hur partierna tänkt sig släpa flyktingar i Sverige i bojor ombord på plan till Ungern, med tanke på hur dåligt det går att avvisa annars. Eller tänker man sig mer tåg för omlokalisering till lägren? Det ligger ju iof mer i tiden.

        För oavsett om politikerna lurar svenska väljare att omfördelning skulle vara något genomförbart så kommer det ju att ta tvärstopp när migranterna vägrar.

        Svara
        • Kristian

           /  05/22/2019

          Människor i bojor lastas på tåg och forslas genom Europa … vet inte hur bildmässigt det är …

          Svara
          • Rikard

             /  05/22/2019

            Hej.

            Valfri socialmodekrat:

            ”Tågen drivs med el från förnyelsebara energikällor – det är just därför tåg har valts som transportmetod – för att minimera koldioxidavtrycket. Tänk om de flugit istället – det hade blivit enorma utsläpp av växthusgaser! Oacceptabelt! Att vissa mörka krafter försöker sprida fejknyheter om att transportera människor med tåg bekräftar bara behovet av säker och trygg sanningsenlig information, från säkra källor.

            De personer som nu reser hem efter att ha fått leva bland oss skyddade från förföljelser och terror gör så med nya kunskaper och erfarenheter i bagaget, vilket garanterar fortsatt gott samarbete mellan Sverige och andra länder: vi tar här åter ett stort ansvar i att visa resten av EU hur modern, human migrationspolitik fungerar.

            Den humanitära stormakten Sverige har osjälviskt gjort allt den kan och mer därtill, och Sveriges invånare har solidariskt gett av sina tillgångar för att bekämpa fattigdom och utanförskap, och hade gärna gett sjufalt mer bara vi kunnat, men då mörka krafter som gömmer sig bakom EU-byråkratin vägrar ta sitt ansvar för en gemensam europeisk migrationspolitik måste vi tyvärr låta folk resa hem igen.

            Vi beklagar att vi tvingats till detta av EU. Jag hinner tyvärr inte stanna för frågestunden på grund av tidigare bokat möte med pensionärsföreningen för pensionärer med funktionshinder, men XX kommer att besvara alla era frågor i tur och ordning, tack för ordet” (lämnar scenen).

            Tror du jag kan få jobb på regeringskansliet som spinn-doktor?

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Senior

             /  05/23/2019

            Ja precis!

            Och om denne socialist får tänka lite till, inser han att koldioxidutsläppen minskar ytteligare om man förtätar som det så fint heter. -Om de kunde placeras stående i godsvagnar fick man ju plats med tiofalt fler på samma yta i dessa deportationståg.

  23. Olof

     /  05/22/2019

    Det är fascinerande att se vänstermänniskor använda Karl Poppers paradox of tolerance. Läser man vad Popper sa, citerat från wikipedia, förklarade han närmare:

    ” In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant.”

    Tittar man på t.ex den här videon finns det nog inget tvivel på vilka Popper pratade om. https://www.youtube.com/watch?v=6uK_jDZILfE

    Svara
    • Kristian

       /  05/22/2019

      Fan, jag måste ta paus från Tommy Robinson och SD och allt vad det heter. Inte på grund av dem utan av motståndarna. De Goda.

      (Skall sluta spamma här i några timmar efter detta, jag lovar.)

      I början refererades till en artikel om ytterligare ett fall som i Rotherham och andra ställen i Storbritannien. Hundratals, kanske tusentals flickor och unga kvinnor våldtas under minst ett decennium. (Offren: Vita, arbetarklass. Förövarna: främst Pakistaner.) Sociala myndigheter, polis och sannolik också press vet om det. Tiger.

      Varifrån kommer alla medlöpare, informatörer, NPC, lägervakter?
      Se dig omkring. Ta en titt i spegeln också.

      Svara
      • Olof

         /  05/22/2019

        Ja, vad skall man säga?

        Men du kan ju känna dig trygg i att Karl Popper skulle tycka att samhället borde använda våld och spärra in dessa NPC’er. Kanske vi får se Open Society Foundation börja agera för att sätta vänstern bakom lås och bom snart? Heh. Man kan ju misstänka att namnet på OSF kanske döljer en viss ironi…

        Vissa bitar där var ju dock fantastisk komedi. Som när han påpekad att de enda färgade där var med Tommy…

        Svara
        • Kristian

           /  05/22/2019

          Popper tänkte längre än de som använder honom som slagträ.

          Jo, det var fint meD hon som bara ville sprida kärlek, men absolut inte diskutera några sakfrågor! ”I min lilla, lilla värld av blommor,” som man sjöng i MITs video för ett tag sedan.

          Svara
        • Kristian

           /  05/22/2019

          PS.
          När jag ser Tommy och hans gäng kommer jag spontant att tänka på Ben Dover, ”spontanporrens” mästare.

          Båda har samma självsäkra men inte arroganta framtoning. Båda alltid vänliga, positiva och med sinne för humor. Ingen av dem anses salongsfähig. Ingen av dem är egentligen tillnärmelsevis så farlig som bourgeoisien tror
          Och båda har medarbetare av olika hudfärg som behandlas som jämlikar.

          Jag må vara medelklass, med det är kul att knäppa småborgerligheten på näsan ibland.

          Svara
  24. MiT

     /  05/22/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2351020381659206/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARBeiUUWEfkPhbaLpgeuflWJZ2CXQEeBvipyjSDifTz3mgG7tULNiYC76F-Q4ZYRG1ptms74umnFBFN3Dk54muQKXZ1hEq4rxd8x4Lrnn03HnZzL5Nl-KI2Qnvzh14czoM9y0-Lko6RVOgXwYGNKNorTTyhkSrRu7uMaqU9C1LcuhnXuoegFxYEWUZDggGqgC6vjhw8uuQEF5ZcyhJc9Vam5OSc2WwcjK7RPMGI_g_6F-eGdc6hB-nql7vYRGcXiKIZLXtny62ckJzYlr1gcdFzgBmdH5n1JvsIuKI414W5nVT6w-t0J1-m53n-b6DM4O7IQ0mLBp5BNirjybHKLuLPPUWb72hLHhajRPfEhqXa08EOkusEOMOg&__tn__=-R*

    Svara
    • Ivar L

       /  05/22/2019

      Hmm… undrar om inte Lamotte är en nyttig idiot här? Cissi verkar ju fullständigt tappat det och går all in och Lamotte ger henne publicitet. Även negativ publicitet o.s.v….

      Tror att Lamotte straffar henne hårdare genom att tiga ihjäl tramset.

      Svara
      • Rikard

         /  05/22/2019

        Hej.

        Troligen (är inte jurist, så jag kan inte det här) är Lamottes resonemang at hans namn och bild är hans varumärke – det som kunder (eller vad man skall kalla det) kan identifiera produkten med.

        I så fall är det väl ett slags varumärkesintrång och även falsk marknadsföring, skulle jag tro. En amerikansk domstol hade nog gått på den linjen – just eftersom Wallin inte gör det som satir (vilket skyddas av första tillägget) utan i vinstsyfte (vilket inte skyddas), men om det skulle funka i Sverige vete tusan, med vårt helt och hållet politiskt styrda rättsväsende.

        Kanske det faller under förtal och ärekränkning, eller någon form av bedrägeri? Ifall signaturen Micke P läser om det kanske han vill resonera om det – vill minnas att han är åklagare.

        Sen tror jag Lamotte anmäler det hela för att markera att han inte tolererar deras beteende, och för att det skall finnas dokumentation om Wallin et consortes agerande. Där är nog fler än en Kaka, Wallin eller annan elitfeminist som ångrar saker de kräkts ur sig på Twitter – kan man därför i framtiden bemöta Wallin med ”Jamen du ljög ju och fejkade texter och bilder på en journalist som inte alls hade med dig att göra…”: ajöss trovärdighet.

        Men det är bara som jag spekulerar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ivar L

           /  05/22/2019

          Ja, men det var ju inte den formella biten jag menar utan den PR-mässiga. Han skulle faktiskt kunna välja att stämma henne utan att gå ut med det offentligt och slå på stora trumman. Det är precis vad Cissi vill gissar jag nämligen.

          Däremot håller jag med om att bedragaren skall dokumenteras. Det stärker ju inte direkt hennes trovärdighet i målet mot PK-prästen och knarkaren Virtanen heller.

          Svara
          • Rikard

             /  05/22/2019

            Hej.

            Okej, då är jag med på banan. Det är väl lite hugget som stucket kantänka: kanske han resonerar som så att även om han ger Wallin uppmärksamhet så stärker han sitt eget varumärke mer än hon tjänar på uppmärksamheten? Bättre förekomma än förekommas, typ. Om han inte dundrar på så blir det ju hon som kan sitta hos Malou och böla om elaka vita män som missbrukar domstolar (det kan hon ju iofs ändå).

            Det kanske är som i skolan: den som skvallrar först är den läraren tror på?

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

  25. Sune

     /  05/22/2019

    SVT-text levererar åter enligt alla förväntningar; ”Vänsteraktivist dömd till fängelse”, detta för en stor vapengömma. Man anar att en person med annan politisk åskådning knappast blivit kallad högeraktivist i motsvarande situation.

    Svara
  26. MiT

     /  05/22/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  05/22/2019

      Ja, Putin och andra med eventuellt onda avsikter behöver inte anstränga sig för att göra samhällsskyddande verksamhet handikkappad i Sverige. Det fixar genusvetare och värdegrund på egen hand.

      Svara
      • Senior

         /  05/23/2019

        Det är precis Putin du har att tacka för dagens utveckling.
        Detta är frukten av ett långsiktigt arbete sedan hans tid på KGB.
        De har ansträngt sig för flera år sedan, och nu lönar sig deras slit.

        Det tar tid innan en 20-årig värvad hamnar i en sådan sits att de kan börja påverka.

        Vilka tror du tex. låg bakom ”kulturcentrum” på DDR’s ambassad i Stockholm, där dagens ledande journalister satt och pimplade rödvin och lät sig indoktrineras och värvas fram till 1989? Tror du att de släpptes av kroken bara för att den politiska delen föll?

        Tror du att KGB lade ner sin verksamhet bara för att civilsamhället föll?
        Deras verksamhet ökade efter murans fall 1989.

        Det var ingen slump att Gudrun Schyman hoppade av V och bildade F! Istället när muren föll. Dock var de nog få som ens själva trodde att det skulle gå så snabbt och smidigt att legitimera den kommunistiska skiten som feminism istället.

        Det handlar om digert och långsiktigt arbete som börjat bära frukt.

        Hur kommer det sig att Guillou trots avslöjandet som betald KGB-agent får fortsätta som påverkansagent på Aftonbladet? Vem skyddar honom?

        UD? Har du läst Theutenbergs böcker? Gör det!
        Det får ju Cambridge five att framstå som amatörer! -Eller det får snarare Svensk kontraspionage att framstå som amatörer. Viket kanske inte är så underligt efter att KGB vingklippt verksamheten i och med KGB-agenten Guillous kartläggning och avslöjande av dem.

        Varför tror du att Stasi registren och Rosenholtzkartoteken är hemligstämplade i Sverige?
        Har du läst Birgitta Almgrens böcker? Gör det!

        Svara
        • Ivar L

           /  05/23/2019

          Nejdu, den här diskussionen tror jag dessutom vi redan haft. Sovjetunionen är inte arkitekterna bakom postmodernismen i Västvärlden, däremot har de säkert betalat en och annan rosenröd universitetsidiot.

          Svara
        • Kristian

           /  05/23/2019

          Theutenberg får jag nästa vecka.

          Ja, Sovjet kollapsade, KGB lever och frodas.

          Svara
  27. MiT

     /  05/22/2019

    Svara
  28. Vic

     /  05/22/2019

    Denna Sverigebild.. Sverige känns mer och mer som en fruktdisk i Nordkorea. Ser supergott ut på avstånd tills man tittar närmre och ser att hälften av frukten är plast. Om svenska politiker och tjänstemän kunde inse Sveriges problem och vara lite ödmjuka (för en gångs skull) så skulle vi kunna stå för det som hela världen redan ser (utom svenskarna) och börja rätta till problemen. Jag förstår inte ens vem man vill lura. Den politik som man malligt visar upp för omvärlden är förmodligen totalt främmande för de flesta andra länder, som radikalfeminism och klimat-alarmism. Mig veterligen är det bara en handfull länder som öht. berör dessa idéer. Resten av världen tuffar på som vanligt.

    Svara
  29. Ivar L

     /  05/22/2019

    Ytterligare en viktig information om konsekvenserna av vår immigrationspolitik:

    Antibiotikaresistensens verkliga anledning

    ”Om vi börjar med Sverige kan man tydligt se att antibiotikaresistensen mycket riktigt ökar även här. /–/ Bara mellan 2012 och 2016 mer än fördubblades fallen. MRSA är en av flera multiresistenta bakterier.
    Denna ökning berodde framför allt på den stora migrationen enligt Folkhälsomyndigheten själva.
    Smittade människor kom till Sverige, vi har som bekant ingen hälsoscreening av asylsökande, och de smittade andra människor. Mestadels människor som redan var sjuka genom att de fick kontakt med vården.”

    Värdegrunden™ har medverkat till att vi alltså låtit bli att screena immigranter för bl.a. MRSA vilket således lett till att svaga och sjuka på våra sjukhus dött. Värdegrund™ är således dödsfarligt.

    Som vanligt har våra medier överrapporterat denna hälsokatastrof? Svenskarna är utsatta för ett förräderi av episka proportioner.

    Svara
    • Vic

       /  05/22/2019

      Helt vansinnigt! Men det lär också bero på att man mellan 2012-2016 inte haft någon som helst koll på vem som går över vilken gräns, var och varför. Även om man screenade asylsökande så har vi, vem vet hur många, papperslösa som har rätt att röra sig på sjukhus, kliniker och skolor.

      Svara
      • lensof

         /  05/22/2019

        Dessutom har man inga som helst skyddande dvs avskiljande rutiner på sjukhusen eller vårdcentraler. Den höga belastningen gör att besökarna även de med allvarliga smittsamma sjukdomar får sitta länge tillsammans i väntrum och korridorer och tidsbokningar är ofta helt borttaget. I rummen på sjukhusen har besökare (många) fritt tillträde även när nyanlända från operation finns i rummet. Tolkar och anhöriga låter man vara kvar samtidigt som sår behandlas bakom ett bristfälligt skynke. Människor som inte har verklig anledning att vara på sjukhuset stryker omkring i korridorerna.

        Lägger man sen till att rehållningen inte är den bästa längre så är man som patient mycket utsatt smittmässigt.

        Var för några år sedan tvungen att besöka och ligga på Sahlgrenska sjukhuset, vårt stora moderna forskarsjukhus. Men som alltid så är ingen kedja starkare än sin svagaste länk och numera är de svaga länkarna inom sjukvården organisationen, renhållningen och smittskyddet.

        Mina erfarenheter gör att jag undviker all kontakt med sjukhuset så långt det är möjligt. Jag är nämligen helt övertygad om att våra sjukhus har blivit till smitthärdar och att de kan komma att skada mer än göra nytta.

        Svara
        • Ivar L

           /  05/23/2019

          Det är ju i ordens rätta bemärkelse helt sjukt.

          Vad fan håller vi på med i det i Västeuropa? Man kan blåsa upp krigsrubriker och larmrapporter om nått obetydligt spårämne som eventuellt i undantagsfall kan ge cancer enligt en osäker rapport från ett enda forskarteam samtidigt som tusentals dör av MRSA i Europa för att myndigheterna tycker det är jobbigt att kontrollera vilka man släpper över gränserna. Dessutom är det ju taskigt även mot de som för in smittan.

          TBC är ju ett annat likartat fall. Sällan något folk plockar med sig från semestern utan det kommer på import med immigration. Men kontrollen av folk från riskzoner är obefintligt varvid t.o.m. dagsibarn drabbats.

          Svara
  30. hehe

     /  05/22/2019

    Nästa språkrör i Miljöpartiet blir Fred Flinta?
    https://twitter.com/MB19892/status/1131243229922377729

    Svara
    • Nils Hult

       /  05/23/2019

      Alla offentligfinansierade verksamheter som köper bensin och diesel borde i sina årsredovisningar redovisa hur mycket drivmedelsskatt dom betalar för olika verksamheter. Lokalbussar, hemtjänst, snöröjning, renhållningsfordon. Alla betalar mycket i drivmedelsskatt och kostnaderna ges till skattebetalare eller kunder.

      Svara
  31. En annan

     /  05/22/2019

    Herrejösses, just nu lyssnar jag på den avslutande debatten om EU-valet på P1, synd bara att man ska jobba imorgon så att dom får lön i EU. Annars är det läge att lyssna igen till helgen med pop-corn och tjockt med kalla pilsner för här bjuds en inverterad mello av sällan hört slag. Jösses vilka stolpskott som fiskar efter biljetten till miljonerna….

    Svara
  32. MiT

     /  05/22/2019

    Svara
    • G

       /  05/23/2019

      ”BATON ROUGE – A man leapt from a second-floor apartment Monday after a gun-slinging woman tried to shoot him because he refused to give her oral sex.

      Police say Anneisha Speed, 19, was at the victim’s Labelle Avenue apartment Monday when things went south. According to arrest records, the man invited Speed to his apartment after the two spent much of the day together.

      Once inside the apartment, the victim says Speed asked him to perform oral sex for her. He declined, and Speed responded by whipping out a .40 handgun, the affidavit says. Speed allegedly aimed the gun at the man and threatened to shoot him if he didn’t give in to her demands.

      When the man grabbed Speed’s wrist, she apparently fired a round into the wall. He then ran out onto the second-floor balcony and jumped to the ground as another shot was fired in his direction, police records say.

      Officers found Speed outside the apartment a short while later. She allegedly resisted handcuffs and had to be taken to the ground before she was taken into custody.

      After searching the apartment, officers found two live .40 rounds and a spent shell casing. They also discovered Speed had apparently stolen a shotgun and Playstation 4 game console from the victim’s home.

      She was booked into the East Baton Rouge Parish Prison Tuesday on charges of attempted second-degree murder, illegal discharge of a firearm, theft of a firearm, resisting an officer and tampering with evidence.”
      https://www.wbrz.com/news/police-woman-demanded-oral-sex-at-gunpoint-fired-shots-at-victim-as-he-fled-apartment/

      Svara
    • G

       /  05/23/2019

      Tröttsamt sedan länge. De ger aldrig upp med sin epitetstourettes. Denne Mason som har över 600,000 följare är enligt sig själv: ”Journalist, film-maker & author. Clear Bright Future: A radical defence of the human being. Out now!”

      Svara
    • G

       /  05/23/2019

      ”Även många brittiska filmarbetare har protesterat mot Brexit, och en undersökning från Creative industries federation, som företräder alla kulturella branscher i Storbritannien, visade att 96 procent av deras medlemmar röstade emot Brexit.”
      https://www.svt.se/kultur/oro-over-brexit-bland-brittiska-kulturarbetare

      96 procent. LOL

      Svara
    • Kristian

       /  05/23/2019

      ”Anything except the Brexit Party or Tommy Robinson.”
      Okej, så UKIP går bra? De kanske är för små för att oroa sig för. Men de har nog minst tio gånger så många röster som TR.

      I övrigt var det ett mästarprov i dygdesignalering.

      O’Neill pratade hos Aron Flam för ett tag sedan. Han beskrev den brittiska övre medelklassen som ”bokstavligen staten”. Det är dessa politiker, statsanställda och tyckare som dels bestämmer över alla, och dels styr alla statens pengar.

      Svara
  33. G

     /  05/23/2019

    ”Public Service okritiska systemlojalitet är Public Service största fiende

    I EU-valsdebatten har Public Service framtid tagit plats, trots att denna i grunden är en nationell fråga. Public Service är mycket riktigt en nationell tillgång och angelägenhet. Men att de som idag arbetar där eller på annat sätt skulle vara en del av lösningen, eller ens kunna bidra, till att återta en oberoende ställning bör nog betecknas som uteslutet. Det kan inte uteslutas att den okritiska systemlojaliteten och det ekoniska beroendet gått så långt att den sitter i väggarna. Och gör den det – då är Public Service illa ute.

    Public service i Polen har blivit den polska regeringens pr-avdelning, berättar den polska journalisten Robert Kowalski, intervjuad av SvD.

    När det polska regeringspartiet Lag och rättvisa (PIS) kom till makten togs snabba beslut om att inskränka mediers frihet. Det gick över en natt, berättar Robert Kowalski som med omedelbar verkan fick sparken tillsammans med minst 235 andra journalister. Kolawskis feministiska radioshow ersattes med ett annat program: ”Damska torebka”, en kvinnas handväska.

    – Bli inte förvånade om samma sak händer i Sverige om fem år, säger han.

    – Vi skrattar men det är på riktigt. I Polen kan man som riktig journalist inte längre jobba för public service. Antingen sänder man propaganda eller så får man sparken. Det är de två alternativen som finns.

    Vad SvD inte berättar i sin nyhetsåtergivning är att Kowalski är inbjuden till Stockholm av Socialdemokraterna som en del i socialdemokraternas EU-valskampanj. Kowalski genomförde på morgonen den 22 maj, igår, en gemensam pressträff med Socialdemokraterna på Sveavägen 68.

    Vilket har sin förklaring. Den ekonomiska beroendeställning som SvD befinner sig i till staten gör att de inte kan eller vill vara tydliga med vad som gjorde intervjun möjlig.

    Utvecklingen i Polen är naturligtvis bekymmersam men Kowalskis beskrivning av sin tidigare arbetsgivare skulle lika kunna vara applicerbart på det svenska Public Service. Program som Sveriges Radios ”Ring P1” Med ”Täppas” Fågelberg med ibland Alexandra Pascalidou som ersättare kan inte i programledarformatet beskyllas för att vara neutrala, inte heller kan Sveriges Televisions ”Opinion Live” utformning och genomförande alltid passera det strikt konsekvensneutrala nålsögat.”
    https://ledarsidorna.se/2019/05/public-service-okritiska-systemlojalitet-ar-public-service-storsta-fiende/

    Svara
    • Rikard

       /  05/23/2019

      Hej.

      Westerholm verkar glömma grunden för partiets agerande i Polen.

      Precis som med Polens högsta domstol så var ledarskapet för statliga media en gång tillsatt av kommunistdiktaturen; det säger sig självt vilken värdegrund dess tillsatta omfamnade. Dessa rekryterade sedan likasinnade, vilket fortsatte efter diktaturens fall då få till inga reformer gjordes.

      Det är alltså inget annat än en utrensning av kommunister och av kommunister tillsatta tjänster som skett.

      För övrigt helt i linje med Westerholms partier, både det han röstat på och det han tillhör: fel värdegrund är laga skäl för uppsägning och svartlistning.

      Vi får väl hoppas Kowalski blir sannspådd: att vi tillsammans lyckas skapa ett totalt systemskifte här hemma, och kan rensa bort femtekolonnare och Quislingar ur stat, land och nation.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • G

       /  05/23/2019

      ”Kristersson (M): ”Vi är väldigt mycket för public service”

      Nyligen beslutade Moderaterna i Stockholms län – det tyngsta länsförbundet inom partiet – på sin förbundsstämma att man vill avskaffa public service. I Expressens program ”Bara politik” på onsdagen gav dock partiledaren Ulf Kristersson ett annat besked.

      – Så tycker inte Moderaterna. De tyckte så just där men så tycker inte Moderaterna. Vi är väldigt mycket för public service, jag tycker det är otroligt viktigt, sade Kristersson.

      – Det är viktigt med en grundläggande demokratisk infrastruktur – inte minst nu i det här väldigt diversifierade medielandskapet som ni också är en del av. Att det finns en demokratisk samtalsyta som vi vet är oberoende, som är opartisk, som är saklig. Jag värdesätter det väldigt mycket.”
      https://nyheteridag.se/kristersson-m-vi-ar-valdigt-mycket-for-public-service/

      Det vi VET är det totalt motsatta till det du säger.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/23/2019

        Om tillräckligt många säger att det är oberoende så är det oberoende.
        Eller?

        Lite märkligt att M är så positiva, det var de väl inte förr?
        Varför driver de denna linje i partiets topp?

        Svara
  34. G

     /  05/23/2019

    ”We must have the right to mock Muslimness

    A proposed new definition of ‘Islamophobia’ would severely curtail public debate.
    ..[..]..
    In a free society, all of us should have the right to criticise religion. If ‘expressions of Muslimness’ – otherwise known as Islam – are protected from criticism, then we will be witnessing the return of blasphemy law by the backdoor. Only where our old blasphemy laws, abolished in 2008, protected Christianity from ‘contemptuous, reviling, scurrilous or ludicrous’ commentary, the new underhand blasphemy laws would protect Islam.”
    https://www.spiked-online.com/2019/05/15/we-must-have-the-right-to-mock-muslimness/

    Fy fan i helvete för denna utveckling i syltryggarnas värld, a.k.a västvärlden.
    Givetvis inte förvånande att Londons muslimske borgmästare är en supporter av sånt här. Undrar om folk som tycke han var lämplig som borgmästare har tänkt om eller om de på riktigt tycker han levererar vad de förväntade sig och att han hittills valt ”rätt” sida när han tagit ställning i olika frågor, som denna.

    Svara
    • G

       /  05/23/2019

      ”This Islamophobia definition would make life harder for secular Muslims and minority sects.
      ..[..]..

      /../..this spectacularly flawed definition has the potential to undermine our counterterrorism efforts. Worse, it represents a fundamental attack on free speech and robust intellectual inquiry. This is perhaps unsurprising, as ultra-woke ‘academivists’, who often prioritise the aggressive promotion of their regressive-left politics over robust academic inquiry, were involved in the development of the definition.

      According to the working definition, published in an All-Party Parliamentary Group on British Muslims report, examples of ‘Islamophobia’ include: ‘Accusing Muslim citizens of being more loyal to the “Ummah” (transnational Muslim community) or to their countries of origin, or to the alleged priorities of Muslims worldwide, than to the interests of their own nations.’

      Being a researcher by trade, this section of the working definition strikes me as deeply complicated from an academic perspective. British-based academics ought to be free to conduct research into British Muslim identities and sense of belonging without facing the prospect of being accused of being ‘Islamophobic’. This is vitally important work, from a national cohesion point of view. But this definition risks making it very difficult.

      I wrote a piece last year on the possible reasons why immigrants of Indian origin were viewed far more favourably by the British public in comparison to people of Bangladeshi and Pakistani origin. The data-driven piece discusses how people of Indian origin are more socially integrated, of a higher socioeconomic status, and less likely to prioritise their religious identity over their British national identity, in comparison to people of Pakistani and Bangladeshi origin. It is essential that researchers are able freely to investigate such matters.

      I fear that this ‘Islamophobia’ working definition would open the floodgates, emboldening those who are all too keen to use the term to discredit research that offends their identitarian sensibilities.

      Leading anti-FGM and women’s rights campaigner Nimco Ali has argued that the working definition would leave secular and feminist Muslim women vulnerable to being slandered as ‘Islamophobic’, as they seek to uphold the basic human rights and freedoms of women and question the male interpretations of holy text.

      It would empower those who support patriarchal coercion, extremist practices and ultra-conservative gender roles within minority communities across the country. This would be an absolute win for misogynists and a major setback for the Muslim women who bravely stand up to them. It is extraordinary that MPs are the ones who came up with this.
      ..[..]..
      Needless to say, news that PM Theresa May intends to reject the working definition has attracted criticism from the usual suspects, such as the ever-theatrical Baroness Sayeeda Warsi and the Muslim Council of Britain (MCB).

      But organisations such as the MCB should tread carefully when accusing others of discrimination. After all, this is an organisation which stated that its members were not obliged to recognise Ahmadis as fellow Muslims shortly after the barbaric Islamist-inspired killing of Ahmadiyya Muslim shopkeeper Asad Shah in Glasgow.
      ..[..]..
      It is appalling that the UK – once a haven for critical thinking, robust debate and dissenting opinion – is genuinely considering using such an absurd and dangerous definition of ‘Islamophobia’. An unholy alliance of crank regressive-left ‘academics’, Islamist-backed organisations and clueless metropolitan politicians has produced a blasphemy law through the backdoor.”
      https://www.spiked-online.com/2019/05/16/throwing-muslim-minorities-under-the-bus/

      Svara
    • Ivar L

       /  05/23/2019

      ”Undrar om folk som tycke han [Londonsmuslimske borgmästare] var lämplig som borgmästare har tänkt om eller om de på riktigt tycker han levererar vad de förväntade sig”

      Med tanke på den enormt stora andel av Londonborna som är immigranter, muslimer eller på annat sätt inte del av den forna brittiska majoritetskulturen så är nog en hel del mycket nöjda med den muslimska agendan.

      Svara
  35. G

     /  05/23/2019

    ”Björk (V): Invandringen till Sverige ”en framgångssaga”

    ../../..det har ju visat sig vara en framgångssaga, i och med att Sverige och Tyskland är de länder vars ekonomi går bäst, svarar Björk.

    Av de nio svenska partier som finns representerade i Bryssel är det bara Sverigedemokraterna som vill att varje land ska sköta sin egen migrationspolitik.”
    https://nyheteridag.se/bjork-v-invandringen-till-sverige-en-framgangssaga/

    Svara
  36. G

     /  05/23/2019

    Svara
    • G

       /  05/23/2019

      https://twitter.com/NorwegianExpat/status/1129750159955550208
      https://twitter.com/mats_aberg/status/1129748738468122626

      Svara
      • Kristian

         /  05/23/2019

        Statistiken med ”hispanics” borde vara intressant för de demokrater som vill se fri invandring över södra gränsen.

        Svara
      • Ivar L

         /  05/23/2019

        Måste folk förtöra den heliga vreden med fakta och sanningen om abortfrågan.
        Det är ju alltid vita män som egentligen är skyldiga i vilket fall som helst.
        Om nu svarta är mer emot abort så beror det ju på kolonialismen.

        Svara
  37. G

     /  05/23/2019

    ”Flera polispatruller begav sig på onsdagsförmiddagen till Migrationsverket i Norrköping där en man hade hällt bensin över sig själv.

    Mannen ska ha haft för avsikt att skada sig själv efter ett negativt beslut från Migrationsverket.

    – Han ska ha fått i sig någonting som han inte mår bra av och också hällt bensin på sig själv.

    Thomas Agnevik säger att det finns en uppgift från platsen om att mannen även ska ha druckit bensin.”
    https://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/polisinsats-pa-migrationsverket-om6121638.aspx

    Svara
  38. MiT

     /  05/23/2019

    Svara
    • G

       /  05/23/2019

      ”Att Sverigedemokrater sätter offret i en soffa”

      Ja, kvinnan valde säkert inte av egen fri vilja att medverka och kan troligen knappt ens tänka självständigt, och att hon är och ser sig själv som ett offer bestämmer Du och inte hon själv. Oavsett vad kvinnan själv tycker om det som hände så väger såklart Dina och andras ord mycket tyngre. Varför lyssna på folk som var där under festkvällen, och båda huvudpersonerna som berättat öppet, när man kan komma på en mycket bättre vinkling själv.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/23/2019

        Hur vet hon att det är ett offer innan polisutredningen är klar och dom fallit?

        Svara
    • lensof

       /  05/23/2019

      Att Nalin Pekgul är sipp som en frikyrkofröken och är muslim går också hand i hand.

      Antagligen är det festen där båda könen umgicks, dansade och hade roligt (kanske just denna gång lite väl mycket) som stör en feministisk muslim med socialdemokratisk värdegrund mest.

      Vart har sextiotalets fria leverne tagit vägen? Varför har det blivit inte bara idiotkorkat utan även så erbarmlig tråkigt i detta land?

      Svara
      • Kristian

         /  05/23/2019

        Pierce: – Before AIDS, sex was like shaking hands.
        Abed: – Hence AIDS.
        – Community S01E08, ”Home Economics”

        Svara
      • Ivar L

         /  05/23/2019

        I det här fallet är det kanske inte islam utan den allmänna nyviktorianismen i vänstern som spökar men samtidigt tror jag man skall vara extra vaksam på de muslimer som påstår sig slåss mot mer fundamentalistiska tolkningar. Jag är inte så säker på att deras liberala islam är det egentliga målet för dem på lång sikt. Framförallt tror jag inte de ens kan vinna kampen mot fundamentalister när väl kritisk massa uppnåtts och rejäla islamiska krafter kan mobiliseras i samhället. Då kommer sådana som Pekgul rätt snabbt göra matematiken på kostnad/nytta och välja islam framför västvärld.

        Svara
  39. MiT

     /  05/23/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2352323504862227/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARCR_8vMw42ArqjFnJoQt4-HR56YJs683ecvSHidh5IvOpZ53G_0UrB8MrJXPZoP-y-QtGvSBB0bilPdJpb4swAuMGssrggRnmnwOOpeIpVusJ5cQvt3yiUGI9noRF9eEQ3utezNEp4_IjoL6IOX4YmvUCEf5GfcEetLHJeuFSsJtDNGs3lPT5i2sK0DLS7yJHmVlzalVBs2jy9Jg3VVJqf3SkaV7hQrMANZPKo8MFyuunS-4eQPn9TLKmBfNRdq5GE68MdtR93UJGSWwbWVk-XKmgtCmN4K1UrAjYit6ODHrdqMR0nMb2raEQwZ0h8JNep70uAVyYlpS79ct8fvU7mnhzBZcD1m5YmoVDkvuvlZ2H67q-Wf9GY&__tn__=-R*

    Svara
    • Kristian

       /  05/23/2019

      Citerar Kristersson från högre upp: ”Att det finns en demokratisk samtalsyta som vi vet är oberoende, som är opartisk, som är saklig.”
      Tablå!

      Svara
  40. Ivar L

     /  05/23/2019

    Jaha, här har vi en MP-politiker som begått bra mycket värre brott än Peter Lundgrens eventuella bröstkontakt. Vad tror ni, blir det krigsrubriker om detta?
    https://samnytt.se/mp-politiker-krossade-nasa-pa-15-arig-pojke-jag-trodde-jag-skulle-do/

    ”Samhällsnytt kan idag avslöja att miljöpartistisk politiker som sitter i Nackas kommunfullmäktige och som även stått på partiets EU-lista är polisanmäld för en brutal misshandel av en 15-årig elev på Samskolan i Nacka. Eleven fick föras till sjukhus efter misshandeln. ”Jag trodde jag skulle dö”, säger han till Samhällsnytt.”

    Svara
    • Ivar L

       /  05/23/2019

      ”Sedan vände pojken om och gick mot utgången, men han hann inte gå långt. Enligt pojkens berättelse skrek läraren på engelska ”What the fuck are you saying??” och angrep honom sedan bakifrån. Läraren lyfte honom så att hans fötter hängde i luften och han fick svårt att andas. Det var då han slog läraren för att denne skulle släppa honom.
      Men det gjorde saken ännu värre. Istället för att släppa honom skallade den 52-årige mannen pojken så hårt att han flög tre meter och slog huvudet i dörren.”

      Fina värdegrundskillar de har i MP. Det här är väl nästan det värsta brott jag läst om på länge när det gäller aktiva politiker. Tänk er rubrikerna om detta varit en SD-are och om killen varit immigrantbarn.

      Svara
    • Kristian

       /  05/23/2019

      Sökte efter ”Samskolan i Nacka” med site:svt.se på duckduckgo. Här är de fyra första:
      * Starka reaktioner på månggifte i Nacka
      * Se skogsbranden i naturreservatet i Nacka
      * Nicholas 8-åriga son knivrånades: ”Man är ju förbannad”
      * Drastisk ökning av personrån bland unga i Nacka
      Så det senaste passar väl in, så att säga.

      Söker man på ”samskolan nacka misshandel” på google är det bara samnytt och facebook som nämner detta fall.

      Svara
  41. Psykopater förstår inte dubbelmoral, eller låtsas inte om den, om det gynnar deras kortsiktiga intresse. Att de missgynnar sig själva och sina barn långsiktigt saknar de kompetens nog att förstå. Det ingår i sjukdomsbilden.

    Svara

Lämna ett svar till Ivar L Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.